Πόντος και Αριστερά

……. 'μώ τον νόμο σ' !

-Fuat Saka

ακούστε: Lazutlar LIVERA

 

2900.jpgMια και κάναμε την αρχή με τους Μαυροθαλασσίτες καλλιτέχνες (λίγο τραγική η αρχή με τον Kazim Koyuncu….) λέμε να συνεχίσουμε. Λέμε να συνεχίσουμε γιατί υπάρχουν ακόμη και σήμερα ευαίσθητες χορδές που άπτονται των δύο συνθετικών του τίτλου του ιστολογίου μας και που πάλονται από τις δημιουργίες αυτών των καλλιτεχνών.

Χωρίς να διεκδικούμε το αλάθητο της πλήρους κάλυψης.

Ο Fuat Saka γεννήθηκε στην Τραπεζούντα το 1952.  Την πρώτη επαφή με την μουσική την είχε με το tanbur από τον πατέρα του. Έκανε ζωγραφική στην Πόλη και μουσική k2.jpgσε Γαλλία και Γερμανία.   Τα αριστερά πολιτικά του φρονήματα δεν τον «βοηθούσαν» να παραμείνει στην Τουρκία και έτσι την δεκαετία του 80 ελέω χούντας διέφυγε στο εξωτερικό. Μετά από 20 χρόνια αυτοεξορίας και περιπλάνησης στην Ευρώπη επέστρεψε στην Τουρκία όπου και παντρεύτηκε την κοπέλα που αγάπησε και άφησε πίσω όταν έφευγε (Πόντιος καθότι).

Ο Fuat Saka  δημιούργησε τον πρώτο του δίσκο το 1982 και συνέχισε με άλλους 13. Έχει μελοποιήσει σημαντικούς Τούρκους ποιητές όπως ο Nazim Hikmet, Orhan Veli και άλλων

 Το μουσικό του έργο,  έντονα επηρεασμένο από την μουσική παράδοση που σχεδόν κυριαρχεί της Μαύρης Θάλασσας,  απέσπασε το 2000 βραβείο από το Tvuva Folkloric Reseasch Institute. (ερευνητικό ίδρυμα για την παραδοσιακή μουσική Truva). Συνεργάστηκε με πολλούς μουσικούς σε Ευρώπη και Τουρκία. Στην Ελλάδα συνεργάστηκε με την Μαρία Φαραντούρη στον δίσκο MOZAIK το 2004 και με τον λυράρη Κώστα Σιαμίδη στον δίσκο Lazutlar II το 2000.fuatkazim.jpg

Έχει γράψει μουσική για ταινίες και θεατρικές παραστάσεις και πραγματοποίησε εμφανίσεις σε Τουρκία και Ευρώπη. Μερικές και στην Ελλάδα.

 Στο 12 Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ, που φέτος θα γίνει θα πραγματοποιηθεί στην ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑΣ (ΠΕΔΙΟ ΤΟΥ ΑΡΕΩΣ) 6-8 Ιουλίου,  θα έχουμε την τύχη να  απολαύσουμε τον Fuat Saka το Σάββατο 7 Ιουλίου. Όσοι ενδιαφέρονται το κασκoλάκι της Trabzonspor και ………

http://www.youtube.com/watch?v=cP14Is5Tk8w

05/07/2007 - Posted by | -Mειονότητες στην Τουρκία

30 Σχόλια »


  1. Με το πέρας σιγοψήνεται παρακάθιν (μουχαμπέτι μετά μουσικής και οινοποσίας).
    Βέβαια το εξαιρετικό θα ήταν να πετύχεις τον Fuat στα μπαράκια της Τραπεζούντας ένα Σεπτέμβρη. Αλλά και έτσι καλά είναι….
    Για εκδήλωση ενδιαφέροντος, σχετικά με το παρακάθι, στην γραμματεία του ιστολογίου μας…
    mumul

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 27/06/2007

  2. ΠΡΟΣΟΧΗ
    Μετά την απαγόρευση διεξαγωγής από την πρυτανεία του Πανεπιστημίου Αθηνών στον χώρο της Παναπιστημιούπολης Ιλισίων .
    Το 12ο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί
    στην ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑΣ (ΠΕΔΙΟ ΤΟΥ ΑΡΕΩΣ) 6-8 Ιουλίου
    .
    Ανακοινώσεις-καταγγελίες εξέδωσαν το Κυριακάτικο Σχολείο Μεταναστών και Συντονιστικό Μεταναστευτικών και Αντιρατσιστικών Οργανώσεων.
    http://www.diktio.org/

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 28/06/2007

  3. Φοβάμαι, Πόντε και Αριστερά, ότι ο Φουάτ Σακά δεν θα έρθει. Λόγοι ανωτέρας βίας… Ελπίζω να μην του συνέβη τίποτε στραβό τ’ ανθρώπου, απ’ αυτά τα στραβά που συμβαίνουν στους προοδευτικούς καλλιτέχνες εκεί πέρα…

    Σχόλιο από Ο Σκύλος της Βάλια Κάλντα | 05/07/2007

  4. @ Ώ φίλε Σκύλε της Βάλια Κάλντα
    Αν υπάρχει κάποια σχετική πληροφόρηση(ίσως μη δημοσιεύσιμη) θα παρακαλούσα στο yason@in.gr.
    Θα μας ενδιέφερε…..

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 05/07/2007

  5. Δεν ξεύρω περ΄σότερα απ’ όσα είπα και εδώ. Θα ρωτήσω και θα σου πώ αύριο.

    Σχόλιο από Ο Σκύλος της Βάλια Κάλντα | 05/07/2007

  6. Ρώτησα και τον περ΄μένουμε. Θα δείξει…

    Σχόλιο από Ο Σκύλος της Βάλια Κάλντα | 06/07/2007

  7. Φίλε …(πως να σε προσφωνήσει κανείς…) Σκύλε κλπ 🙂

    ίσως μπορούμε να βοηθήσουμε και εμείς αν υπάρχει κάποιο θέμα…..
    Μην διστάσετε
    Το email το ξέρεις

    mumul

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 06/07/2007

  8. Με αφορμή το δημοσίευμά σας για τον Saka, έριξα μια ματιά στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ για το Σάββατο και μου δημιουργήθηκε (η αφελής ίσως) απορία βλέποντας ότι μια από τις κεντρικές συζητήσεις είναι: «Με αφορμή το βιβλίο της ΣΤ΄Δημοτικού: εθνικοί μύθοι και εθνικιστικός λόγος».
    Δηλαδή, για να είσαι αντιρατσιστής πρέπει να αποδέχεσαι το Ρεπουσιούργημα;
    (Διότι αν κατάλαβα καλά από τον τίτλο και γνωρίζοντας τους διοργανωτές πρόκειται να καταγγελθεί η «εθνικιστική υστερία» που ξέσπασε με αφορμή το βιβλίο)…

    Σχόλιο από εξαποδω | 07/07/2007

  9. Δείτε το «Βαλσάροντας στην Πόλη»
    δια χειρός ΑΦΜ

    ______________________________________________________________

    ΕΠΙΣΗΣ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΜΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ ΙΝΤΙΜΙΝΤΙΑ:

    730057

    I Kor epigen so parxar

    από π 11:51μμ, Τετάρτη 4 Ιουλίου 2007

    Ακούστε το τραγούδι του Φουάτ με τίτλο: «Ρωμάνα» που έχει τους εξής στίχους:

    I Kor epigen so parxar
    eh poulim, poulim
    na inete Romana
    Ela, ela ´s lego se
    Ke gia t´aten tha inoume
    eh poulim, poulim
    ke kinigo s´ ormania
    ela ela poulim lego se
    Fovoume roukse so kremon
    eh poulim poulim
    k´amon seker elyen
    ela, ela lego se

    ————————————————————-

    730075

    Ε, πείτε το σε όλους

    από παρακαθήμενος 0:42πμ, Πέμπτη 5 Ιουλίου 2007

    Ε , αυτό για το παρακάθ με ενδιαφέρει κι εμένα. Μην το κρατήσετε μυστικό.

    Κατά τι ώρα βγαίνει ο Φουάτ;;

    Παρεπιμπτόντως ο άνθρωπος είναι Λαζός και όχι Πόντιος αν δεν κάνω λάθος.

    ————————————————————-

    730078

    Μάλλον Πόντιος

    από @ 0:51πμ, Πέμπτη 5 Ιουλίου 2007

    Μάλλον ο Κουγιουντσού είναι Λαζός και ο Φουάτ Πόντιος….

    Αλλά ας το επιβεβαιώσει ο συγγραφέας του αρχικού κειμένου.

    Νομίζω όμως ότι ο πολιτισμός είναι ο ίδιος. Τα ίδια -πάνω κάτω- τραγούδια υπάρχουν στα ελληνικά (ποντιακά), λαζικά (γεωργιανική διάλεκτος), αρμενικά του Χεμσίν και τώρα πια και στα τουρκικά.

    ————————————————————-

    730079

    Δύο ενδιαφέροντα σάιτ από την «άλλη όχθη»

    από @ 0:58πμ, Πέμπτη 5 Ιουλίου 2007

    http://www.ocena.info/

    http://www.omerasan.com/

    —————————————————————————–

    730089

    Ένα ωραίο κείμενο των Ποντίων της Τουρκίας

    από @ 1:19πμ, Πέμπτη 5 Ιουλίου 2007

    Glossa
    T’emetero ti glossa emis onemazum Romayika. Sin Ellada (so Yunanistani) leguna Pontiaka. T’emetero i glossa ce i glossa nto sintishenun sin Ellada ine ena glossa ce ta dio pal ine Ellinika (Helence). I glossa nto exume, epomine mas asa Ellinistika (Helenistik) xrone ce emis pa os osimero sintishenuma. T’emetero i glossa olon polla emnez sa Ellinika nte sintishenan sa xrone tu Omiru (Homeros).
    Osimero i glossamuna puthen ceka u mathizete. Sxolia (okule) uc exume. Manaxo so xorio sintishenuma ama ta mikra ta gardele, arnashepsan na sintishenun Turce ce ya t’ato arnashepsen i glossamuna hale gale na xate. An ce porume ce efteme tipo, s’eliga xrone na xate ce pay. Se masine ato nto roiz en; na mathizume tin glossamuna osso eporume ta gardelemuna. Ego asi glossamuna e sorepsa anu katu 6000 leksis (kelimedes) ce n’eftaga leksiko (sozluxi). Asa leksis nte sorepsa, t’emisha e theka so site. Adha epuka eporite n’elepite tsi leksis nto arnashevun aso A, B(V), ce G.

    http://www.ocena.info/glossa/index.htm

    ————————————————————-

    730145

    Σόρυ μια ερώτηξη να κάμω

    από ηπειρώτης 10:10πμ, Πέμπτη 5 Ιουλίου 2007

    Μιάς και είσαι και Πόντιος μήπως κατά τύχη, λέω τώρα, ξέρεις κανένα λινκ που να απαντάει στην προπαγάνδα περι γενοκτονίας των Ποντίων, γιατί ψάχνω ψάχνω και δεν βρίσκω παρά μόνο εθνικιστών.
    Εκτός κι αν δεν είσαι της ίδιας άποψης [και σε αυτή την περίπτωση άσ’ το καλύτερα]

    ————————————————————-

    730211

    Για αναθεωρητές μας πέρασες;;;

    από Πόντιος 12:26μμ, Πέμπτη 5 Ιουλίου 2007

    Μερικά πράγματα έγιναν και ανήκουν στην ιστορία. Όπως οι γενοκτονίες (Αρμενίων, Ελλήνων, Ασσυρίων) στην Ανατολή (οι παντουρκιστές εθνικιστές τις προκάλεσαν και όχι ο λαός), το ολοκαύτωμα των Εβραίων, οι σφαγές των «ινδιάνων» από τους ισπανούς και τους αγγλοσάξωνες στο «Νέο Κόσμο» κ.λπ.

    Όποιος θέλει να αναθεωρήσει την ιστορία αυτή και να αιτιολόγήσει τις σφαγές που προκάλεσαν οι εθνικισμού, ακολουθεί το δρόμο των ναζί αναθεωρητών.

    Εμείς πάμε με τους λαούς για το αύριο, χωρίος ιστορικές εκκρεμότητες και συγκαλήψεις των εθνικιστικών εγκλημάτων…

    ————————————————————-

    730233

    ..για τους Πόντιους της Τουρκίας

    από π 1:02μμ, Πέμπτη 5 Ιουλίου 2007

    -KAZIM KOYUNCU anisina…..

    -…….ωμοίαζον με μαινόμενους…….-

    -Vahit Tursun: Ένας ελληνόφωνος γράφει στην “Radikal”

    -ΟΙ ΠΟΝΤΙΟΙ της ΤΟΥΡΚΙΑΣ

    ————————————————————-

    730546

    Δυστυχώς η εμφάνιση ακυρώθηκε

    από από αντιρατσιστικό 8:16μμ, Πέμπτη 5 Ιουλίου 2007

    Δυστυχώς τόσο ο Fuat Saka όσο και οι Marsheaux (ένα electro γυναικείο συγκρότημα από τη Σαλονίκη που θα έπαιζε το Σάββατο) ακύρωσαν για προσωπικούς τους λόγους τις εμφανίσεις τους.

    Είμαστε όλοι πολύ στεναχωρημένοι, ειδικά για το Fuat που δεν είναι εύκολο να τον δει κανείς στην Αθήνα, αλλά θα κάνουμε τα αδύνατα δυνατά για να είναι εδώ του χρόνου.

    Internet θέλοντος (γιατί έχουμε μπουρδουκλωθεί με τα wireless) και χρόνου επιτρέποντος (γιατί το στήσιμο συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς) θα ανεβάσω κανένα τραγούδι του αργότερα, έτσι για το γαμώτο.

    ————————————————————-

    730606

    Κρίμα, πολύ κρίμα….

    από Πόντιος 10:00μμ, Πέμπτη 5 Ιουλίου 2007

    ….ας κλείσουμε μ’ ένα τραγούδι του Φουάτ:

    ————————————————————-

    730788

    Οκ

    από ναζι Ηπειρώτης 8:48πμ, Παρασκευή 6 Ιουλίου 2007

    Άξιζε μια προσπάθεια πάντως.
    Δε μου λες ρε φίλε, εσύ θα είσαι στο αντιρατσιστικό Φεστιβάλ; Μάλιστα.

    Δηλαδή τις σφαγές των Ελλήνων δεν χρειάζεται να τις αναφέρουμαι; (Μακεδόνες, Μικρασιατική Εκστρατεα, το 25 % των Ελλήνων του Πόντου σε βάρος του 75% των Τούρκων της περιοχής το 16-19, με τη συνεργασία στην αρχή του ρώσικου στρατού, ο περριορισμός των τουρκοκυπρίων σε «θύλακες» το 67-74 από τον αντιιμπεριαλιστή Τάσσο Παπαδόπουλο κλπ)

    Λοιπόν, μη το λύσουμε τώρα. Δεν το κόβω να βρούμε άκρη, θα λείπω και για μια βδομάδα.
    Άντε ραντεβού στους δρόμους.

    ————————————————————-

    730799

    Όμορφα φίλε ναζοΗπειρώτη

    από Ομέρ 10:26πμ, Παρασκευή 6 Ιουλίου 2007

    Να μην το λύσουμε τώρα, μια που θα λείπεις μια βδομάδα.

    Αλλά εκείνο το : «…το 25 % των Ελλήνων του Πόντου σε βάρος του 75% των Τούρκων της περιοχής το 16-19, με τη συνεργασία στην αρχή του ρώσικου στρατού…» ίσως χρειάζεται να μας δώσεις περισσότερα στοιχεία να το κουβεντιάσουμε.

    Όσο για το : «…Δηλαδή τις σφαγές των Ελλήνων δεν χρειάζεται να τις αναφέρουμαι;…» Συμφωνούμε απολύτως. Πρέπει και παραπρέπει…

    ————————————————————-

    730860

    Το τουρκικό υπ.Εξ. τα λέει καλύτερα

    από Πόντιος 1:10μμ, Παρασκευή 6 Ιουλίου 2007
    Φίλε Ηπειρώτη…

    εγώ δεν είπα ότι είσαι «αναθεωρητής». Εάν εσύ αναγνωρίζεις τον ευατό σου Οκ!

    Η γενοκτονία είναι μια πράξη που είναι κατακριτέα. Και συνήθως την διαπράττουν οι εθνικιστές και η εξουσία, Αυτό συνέβη και στην περιοχή του Πόντου και στην Αρμενία και αλλού.

    Τώρα γιατί εμφανίζεται αυτή η τάση αναθεώρησης είναι προς μελέτη. Και γιατί τόσο εύκολα οι απόψεις του τουρκικού υπουργείου εξωτερικών ανθίζουν στο Ελλαδιστάν είναι επίσης αξιοπερίεργο.

    Έκκληση…

    Αφήστε τους απογόνους των θυμάτων να θρηνούν. Μόνο έτσι θα κλείσουν οι ιστορικοί κύκλοι.

    Όποιοι θέλουν να παραμένουν οι εκκρεμότητες και οι πικρίες εξυπηρετούν συμφέροντα του εθνικισμού. Με τους συντρόφους από την άλλη όχθη του Αιγαίου θα πορευτούμε με τη γνώση της αλήθειας και πάνω απ’ όλα με την κοινή αντιπαράθεση προς τον εθνικισμό και την εξουσία.

    ————————————————————-

    731100

    για τον φουάτ και τον καζίμ

    από λαζιστάν 0:20πμ, Σάββατο 7 Ιουλίου 2007

    Εγώ θα ξαναγυρίσω στο ερώτημα ενός παιδιού πιο πάνω γιατί αυτά περί γενοκτονίας κλπ κλπ τα έχουμε ξανασυζητήσει στο ίντυ και θα τα ξανασυζητήσουμε αλλά σε άλλο ποστ φαντάζομαι.

    Λοιπόν εγώ απ’ όσο γνωρίζω τόσο ο Φουάτ Σακά όσο κι ο Καζίμ Κογιουντζού είναι Λαζικής καταγωγής. Μη σας μπερδεύει ότι ο Φουάτ τραγουδάει και μερικά ποντιακά τραγούδια σε συνεργασία με πόντιους απ’ την Ελλάδα. Έχει άλλα τόσα τραγούδια στη λαζική διάλεκτο και άλλα τόσα στην τουρκική.

    Η μοναδική φορά που τον είχα δει live ήταν πριν μερικά χρόνια στο φεστιβάλ του δήμου αθηναίων στο Γκάζι. Βέβαια εκεί οι θεατές δεν ήμασταν πάνω από 50-60 άτομα (τη 2η μέρα που πήγα εγώ δηλαδή) αλλά είχε τη φάση του. Δυστυχώς ο Καζίμ δεν πρόλαβε να έρθει στην Ελλάδα και άξιζε πολύ κι ας μην καταλαβαίνω τα περισσότερα τραγούδια του που είναι στα λαζικά. Ψυχανεμίζομαι όμως ότι κάτι ωραίο λέει στο καθένα απ’ αυτά.

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 07/07/2007

  10. Εχμμμ, μήπως ψιλοβιάζεστε για το βιβλίο της ΣΤ΄Δημοτικού; Δηλαδή πρέπει να είσαι ή αναφανδόν υπέρ ή αναφανδόν κατά; Αυτό μου θυμίζει έναν κάποιον Τζορτζ Μπους «With us or against us».

    Σε συζητήσεις που έχουν γίνει με δασκάλους και ιστορικούς στο Στέκι Μεταναστών, απ’ ό,τι κατάλαβα, φτάσαμε στο συμπέρασμα ότι το βιβλίο είναι κακό αλλά όχι επειδή συνώστιζε τους έλληνες στην προκυμαία της Σμύρνης.

    Είναι κακό διότι είναι αποσπασματικό, ατεκμηρίωτο και δεν εξηγεί πράγματα που για μας μπορεί να είναι προφανή αλλά για τα παιδιά του δημοτικού δεν είναι…

    Ο Σακά σήμερα είναι στο Αζερμπαϊτζάν.

    Σχόλιο από Ο Σκύλος της Βάλια Κάλντα | 07/07/2007

  11. Σκύλε της Βάλια Κάλντα,

    ελπίζω στη συζήτηση για το βιβλίο να έχει κληθεί και η αντίθετη άποψη, ειδάλλως κάποιοι θα θέλουν για άλλη μια φορά να ευλογήσουν τα γένια τους. Πράγμα επίσης κατανοητό και συνηθισμένο στην Αριστερά μας. Κατανοούμε απολύτως!!!!!

    Όμως, στο βιβλίο αυτό έχει ασκηθεί σφοδρή ιδεολογικοπολιτική κριτική από το σύνολο σχεδόν της Αριστεράς. Ενδεικτικά τα κείμενα των Μαργαρίτη, Θεοδωρίδη (ΚΟΕ), Μαλιγκούδη και Μπιτσάκη, Δανάη Ζούμη, Δώρα Μόσχου κ.ά

    Ενδιαφέρον επίσης έχει το πλαίσιο και τα κίνητρα, για τα νέα βιβλία ιστορίας.

    Επίσης σφοδρή κριτική έχουν ασκήσει οι προσφυγικές οργανώσεις, χωρίς καμιά εξαίρεση, π.χ.

    Ρεπούσηηηη φέρε τα σώβρακα πίσω!»

    Οι προσφυγικές οργανώσεις για το βιβλίο ιστορίας»

    Η εκδίκηση των αυτοχθόνων»

    Μεταξύ του καλού και του κακού«,

    Η αντίδραση της Ένωσης Σμυρναίων»

    Τζάμπα φωνάζετε»

    ——-

    Χρήσιμα είναι και τα:

    Οδός Κεμάλ-Αριθμός μηδέν, για τον Κεμάλ τον Ατατούρκ

    Ο άλλος Βενιζέλος, για τον φίλο του Μουσταφά Κεμάλ, και

    Η Συνθήκη της Λωζάννης και το βιβλίο Ιστορίας

    Με αφορμή το Ολοκαύτωμα των Εβραίων

    Μ-π

    ————————————————–

    ΕΠΙΣΗΣ, σκύλε της Βάλια Κάλντα, έχει κάτι που σ’ ενδιαφέρει…….. ΕΔΩ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 07/07/2007

  12. @ Αγαπητέ Εξαποδώ

    «..Με αφορμή το βιβλίο της ΣΤ΄Δημοτικού: εθνικοί μύθοι και εθνικιστικός λόγος”…»

    Έχεις ένα δίκιο. Ο τίτλος πάει να σε προδιαθέσει..
    Αλλά όπως σωστά λέει Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα ας μην βιαζόμαστε. Θα δούμε…

    Φίλε σκύλε της Βάλια Κάλντα λες :

    «..ότι το βιβλίο είναι κακό, αλλά όχι επειδή συνώστιζε τους έλληνες στην προκυμαία της Σμύρνης..»

    Έχω την άποψη ότι ίσως θα έπρεπε να βάλουμε και ένα «μόνο» ανάμεσα στο «όχι» και στο «επειδή»

    —–
    mumul

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 07/07/2007

  13. Ίσως και μάλλον είναι λίγο άσχετο με το θέμα (FUAT SAKA) αλλά επειδή άνοιξε εδώ ένα θέμα σχετικά με την κουβέντα που θα γινόταν και έγινε στο 12ο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ με θέμα:

    «Με αφορμή το βιβλίο της ΣΤ΄Δημοτικού: εθνικοί μύθοι και εθνικιστικός λόγος».

    Το τραπέζι ,από την σκοπιά των ανθρώπων ως φορέων απόψεων, ήταν απόλυτα μοιρασμένο (2-2). Άρα και δίκαιο.

    Εν τάχει και χωρίς να υπεισέλθω στην ουσία να πω ότι καμία από τις δύο απόψεις δεν υποστήριξε το βιβλίο.

    Η μία στάθηκε κύρια στο γεγονός της καταγγελίας της εθνικιστικής υστερίας που ξεκίνησε με αφορμή το βιβλίο, θεωρώντας την (λέω εγώ) ως το κυριότερο πρόβλημα. Επίσης ότι η αριστερά πρέπει να πάρει θέση αν τάσσεται υπέρ της απόσυρσης ή όχι του βιβλίου.

    Η άλλη άποψη του τραπεζιού καθώς και μερικών άλλων που πήραν τον λόγο βρήκαν το βιβλίο «ακατάλληλο» τόσο από «τεχνική», συντακτική κλπ άποψη αποκαλώντας το «πανάθλιο» (Βένιος Αγγελόπουλος) , όσο και από ιδεολογική άποψη. Στο ερώτημα δε «υπέρ ή κατά του βιβλίου (θέση των εθνικιστών και της εκκλησίας)» πού τέθηκε από την άλλη άποψη τόνισαν ότι η αριστερά το κίνημα δεν μπορεί και δεν πρέπει να μπεί στο δίλλημα να διαλέξει «..μεταξύ Μονής Πετράκη και Μεγάρου Μαξίμου» ( Τσιριγώτης) και ότι πρέπει να διαμορφώσουν την δικιά τους άποψη.

    —–
    mumul

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 09/07/2007

  14. Μετά την πληροφόρηση του mumul οφείλω να αποσύρω την καχυποψία μου όσον αφορά στην ισότιμη αντιμετώπιση του θέματος, παρά το ότι (επιμένω) ο τίτλος της εκδήλωσης προδιαθέτει μονόπαντα.
    Οι γενικότερες ενστάσεις μου για την ανάδειξη της «εθνικιστικής υστερίας» ως πρωτεύοντος ζητήματος στη δημόσια αντιπαράθεση για τα βιβλία, παραμένουν…

    Σχόλιο από εξαποδω | 09/07/2007

  15. Τις αγιογραφίες του Καρόλου τις έχω δει και στο Indymedia. Τις έβλεπα και γέλαγα και έκλαιγα…

    Για την περί βιβλίου συζήτηση, θυμάμαι ότι είχε τεθεί και ένα ζητηματάκι περί του timing της «αποκάλυψης» των λαθών του βιβλίου, που είχε συμπέσει με τις φοιτητικές κινητοποιήσεις και αναταραχές στην Παιδεία.

    Σχόλιο από Ο Σκύλος της Βάλια Κάλντα | 10/07/2007

  16. Μαχνο-Πόντιακ, είδες που βιάστηκες για το βιβλίο;
    Οχι, δεν ήταν έτσι ο Ν.Γ, στα τέλη της δεκαετίας του ’70…

    Σχόλιο από Ο Σκύλος της Βάλια Κάλντα | 10/07/2007

  17. Σκύλε της Βάλια Κάλντα,
    είδες όλες τις αγιογραφίες;

    Από την πρώτη ως την τελευταία;

    Μ-π

    Υ.Γ.

    Φαντάζομαι ότι έκλαιγες από γέλια!!!!!

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 10/07/2007

  18. Τι συντονισμός!!!!!

    Κι όμως…. κάπως έτσι ήταν.

    Μη μένεις στο φωτοστέφανο!

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 10/07/2007

  19. Ε, τώρα! Λες να μην τον ξέρω;

    Σχόλιο από Ο Σκύλος της Βάλια Κάλντα | 10/07/2007

  20. Προς το σχόλιο 12 (mumul)

    Μπα, αγαπητέ, μην το λες, το «ίσως θα έπρεπε να βάλουμε και ένα “μόνο” ανάμεσα στο “όχι” και στο “επειδή”». Κι άλλοι «συνωστίσανε» τους έλληνες στην προκυμαία της Σμύρνης και δεν τους έκραξε κανείς… Ο Β.Α. για παράδειγμα!

    Σχόλιο από Ο Σκύλος της Βάλια Κάλντα | 10/07/2007

  21. Ναιαιαιαι!!!

    αλλά σε τί πλαίσιο, καλέ μου Σκύλε της Βάλια Κάλντα;

    Όπως λέμε:

    Ο Λιακόπ##λος είναι ζώο,
    ο σκίουρος είναι ζώο,
    αρα ο σκίουρος είναι Λιακόπ##λος ….

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 10/07/2007

  22. Φίλε Σκύλε

    Λές:
    «…Για την περί βιβλίου συζήτηση, θυμάμαι ότι είχε τεθεί και ένα ζητηματάκι περί του timing της «αποκάλυψης» των λαθών του βιβλίου, που είχε συμπέσει με τις φοιτητικές κινητοποιήσεις και αναταραχές στην Παιδεία…»

    Ισχυρίζεσαι αν κατάλαβα καλά ότι Καρατζαφέρηδες, παπάδες «ξεκίνησαν» την ιστορία για να αποπροσανατολήσουν την προσοχή της κοινωνίας από τις φοιτητικές κινητοποιήσεις ?

    Είναι μια άποψη και αυτή, αν και κάτι μου θυμίζει..

    Εκείνο που ξέρω όμως στα σίγουρα είναι ότι κάποιοι αποτέλεσαν επίσημοι προσκαλεσμένοι και συζητητές του κτιρίου της Μητροπόλεως όταν το κίνημα μπαρουτοκαπνίζονταν από κάτω. Ή δεν είναι έτσι ?

    Και εν τέλει η θέση της εξουσίας απέναντι στο βιβλίο ποια είναι ?

    Της εξουσίας, αυτής που για μήνες το κίνημα συγκρούονταν ?

    Σχόλιο από mumul | 11/07/2007

  23. Όχι, όχι οι Καρατζαφέρηδες! Αυτοί δεν ανοίγουν βιβλίο, έτσι κι αλλιώς. Αυτοί εσύρθησαν πίσω από τις «αποκαλύψεις».

    Εννοώ ένα μέρος της εξουσίας, που ήθελε να αποπροσανατολίσει την προσοχή του κόσμου από το εκπαιδευτικό κίνημα. Και φυσικά, αυτό το ένα μέρος της εξουσίας θυσίασαν κάποιους «αριστερούς» συνομιλητές τους…

    Σχόλιο από Ο Σκύλος της Βάλια Κάλντα | 11/07/2007

  24. […] ετών από την Kalan. Ανάμεσα στους νεότερους ξεχωρίζουν ο Fuat Saka (γ. 1952) και ο Volkan Konak (γ. 1967) με πιο νεωτεριστική […]

    Πίνγκμπακ από -Οι Πόντιοι και η μουσική τους στο “ΔΙΦΩΝΟ” « Πόντος και Αριστερά | 29/04/2009

  25. ——————————————————————
    ΔΕΙΤΕ ΜΙΑ ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΠΡΟΒΟΚΑΤΣΙΑ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ ΦΑΣΙΣΤΩΝ από την κυπριακή εφημερίδα «Φιλελεύθερος»

    ——————————————————————

    Φορτώνουν στην Αθήνα σχέδιο για δημιουργία «έθνους Λαζών» Επικαλούνται στοιχεία από την υπόθεση Εργκενεκόν

    ΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣμυστικές υπηρεσίες «ενοχοποιούν» οι Τούρκοι για προσπάθεια δημιουργίας έθνους Λαζών στην Τουρκία. Το κατηγορητήριο βαρύνει ένα μουσικό, στην πολύκροτη υπόθεση Εργκενεκόν. Η τουρκική εφημερίδα Μιλλιέτ επικαλείται έκθεση που συμπεριλαμβάνεται στους επιπρόσθετους φακέλους του τρίτου κατηγορητηρίου της δίκης Εργκενεκόν, στην οποία προβάλλεται ο ισχυρισμός ότι ο Φουάτ Σακά χρησιμοποιήθηκε από την ελληνική μυστική υπηρεσία για τη δημιουργία ‘έθνους Λαζών’ και ότι συνεργάτης του είναι και ο Βολκάν Κονάκ. Στην έρευνα που έγινε στο σπίτι και στο γραφείο του Προέδρου του Συνδικάτου ΤURΚΜΕΤΑL – ΙS(Συνδικάτο Εργαζομένων στα μεταλλεία), Μουσταφά Οζμπέκ, μεταξύ των εγγράφων που κατασχέθηκαν υπάρχει και έκθεση που ετοιμάσθηκε το 2001, για τη διοίκηση της κρατικής ΤRΤ και τους εργαζόμενους σε αυτήν, με διάφορους ισχυρισμούς.

    Στην έκθεση, που δεν είναι γνωστό από ποιον ετοιμάσθηκε, ακόμα αναφέρεται ότι συνεργός του είναι και ο τραγουδιστής Βολκάν Κονάκ. Στην έκθεση αναφέρεται ότι εξωτερικές δυνάμεις που έχουν βλέψεις στην Τουρκία, άρχισαν να χρησιμοποιούν τον Φουάτ Σακά, με την πρωτοπορία της ελληνικής μυστικής υπηρεσίας, ο οποίος είχε διαφύγει στη Γερμανία μετά το πραξικόπημα του 1980. Ο Σακά, ο οποίος επέστρεψε στη χώρα μετά την αμνηστία που δόθηκε, άρχισε εργασίες για την έκδοση κασέτας με ρωμαίικα λαϊκά τραγούδια. Η ΤRΤ παρουσιάζει τους καλλιτέχνες αυτούς στα προγράμματά της και κατ’ αυτόν τον τρόπο υποστηρίζει τις ενέργειες για δημιουργία ‘έθνους Λαζών’.

    Ο Φουάτ Σακά, σύμφωνα με το δημοσίευμα, γέλασε πολύ με τον ισχυρισμό αυτό, αλλά από την άλλη, έμεινε έκπληκτος πώς μπορεί ο Οζμπέκ να ισχυρίσθηκε κάτι τέτοιο. Στη συνέχεια είπε ότι γίνεται λασπολογία εις βάρος του και ζήτησε αυτό να αποδειχθεί από τον Οζμπέκ διότι διαφορετικά θα καταφύγει στη Δικαιοσύνη.

    ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 25/08/2009

  26. […] -Fuat Saka […]

    Πίνγκμπακ από -Ο απολογισμός του έτους « Πόντος και Αριστερά | 08/01/2010

  27. […] Το τραγούδι του Νίκο Παπάζογλου στην τουρκική από τον -Πόντιο- Fuat Saka, και… εικονική επένδυση από την ταινία του Ρόμπερτ […]

    Πίνγκμπακ από Μια τρύπα στο στήθος « Ράκος "lumpen" Κουρελάριος | 25/06/2011


Σχολιάστε