-Ανέβζηγος Αροθυμία…
«Νοσταλγία που δεν σβήνει» για μια θάλασσα που από τους αρχαίους χρόνους προκαλούσε την φαντασία, την περιέργεια και την τόλμη των ανθρώπων. Γεμάτη με δεκάδες μυθοπλασίες, τέρατα και μάγισσες. Μια αγριεμένη θάλασσα που την σάρωναν τρικυμίες και καταιγίδες.
Όλα αυτά ,από τότε που η πενηντάκωπη Αργώ διάβηκε τον Βόσπορο και η άγρια θάλασσα σε Εύξεινο Πόντο μετατράπηκε μέχρι την στιγμή που η άδικη μοίρα επιφύλαξε για την Ανατολή αποτελούν αντικείμενο μιας ραδιοφωνικής εκπομπής της Ευξείνου Λέσχης Ποντίων και Μικρασιατών ν. Τρικάλων που με πολύ μεράκι και αγάπη επιμελούνται και παρουσιάζουν η Λένα Σαββίδου και ο Αχιλλέας Λέρας.
«Ένα ταξίδι ανατολικά στο χώρο και στο χρόνο μέσα από την μουσική, την ιστορία και την παράδοση. Ελάτε μαζί μας να γνωρίσουμε μιαν άλλη Ελλάδα..Την Ελλάδα του Πόντου, της Θράκης και της Μικράς Ασίας. Πατρίδες από καιρό σβησμένες από τους χάρτες αλλά τόσο ζωντανές μέσα στις καρδιές μας.»
Ανέβζηγος Αροθυμία λοιπον ο τίτλος της εκπομπής που επιλέχτηκε από τους υπεύθυνους της εκπομπής από μια ομώνυμη δισκογραφική δουλειά της Ομοσπονδίας Ποντιακών Σωματείων Νοτίου Ελλάδος να είναι και το όνομα του δικού τους ταξιδιού.
Εμείς από καρδίας, το ταξίδι της Ανέβζηγου ατέρμονο να είναι.
Στις μνήμες που περιπλανιόνται…στις μνήμες που επιμένουν…
——————————————
Αυτόν τον νέο κύκλο της «Ανέβζηγου Αροθυμίας» μπορείτε να ακούτε κάθε Σάββατο στις 12.00 από το Ράδιο Πρωινός στους 105,3. Ακούστε την εκπομπή μέσω Internet στη διεύθυνση: http://www.proinosfm.gr/
Οι παλιές και νέες εκπομπές φυλάσσονται εδώ : http://thalassa-karadeniz.mylivepage.com/file/2166
15/10/2010 - Posted by Πόντος και Αριστερά | -προσφυγιά, -Ιστορικά, -Λαογραφία, -Μνήμες, -Περί Πόντου
25 Σχόλια »
Σχολιάστε
[Μια αριστεροποντιακή διαδικτυακή κολεχτίβα]
“Ξέρω πως ποτέ δε σημαδεύουνε στα πόδια.
Στο μυαλό είναι ο Στόχος,
το νου σου ε;”
-”ΠΟΝΤΟΣ και ΑΡΙΣΤΕΡΑ”: Ποιοί και Γιατί……….
ΑΡΕΙΟΣ ΠΑΓΟΣ: Αθώωσαν τους υπεύθυνους της Μικρασιατικής Καταστροφής….
ΑΝΑΘΕΜΑ!
Το πρωτοσέλιδο τουρκικής εφημερίδας (Αύγουστος ’22) με τις φωτογραφίες των Γούναρη και Στράτου και τον τίτλο:
«ΓΟΥΝΑΡΗΣ-ΣΤΡΑΤΟΣ: ΟΙ ΣΩΤΗΡΕΣ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ»
Η Διεθνής στα ποντιακά
(από την ΕΣΣΔ του Μεσοπολέμου)
Η Διεθνής (κ.ά) στα ποντιακά ,
όπως τραγουδήθηκε στην Ελλάδα,
σε απαγγελία μπάρμπα Γιάννη Ταμτάκου με συνοδεία didgeridoo
«Σαράντα Μήλα Κόκκινα» από τον Μάνο Κατράκη
ΔΙΑΒΑΣΤΕ:
-Σφαγή της Σμύρνης: ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ!
-H Λούξεμπουργκ, ο Πόντος και το εθνικό ζήτημα
Τα μνημεία των προσφύγων του ’22
Για τις διαφημίσεις της WordPress
ΓΛΥΠΤΟΘΗΚΗ (Πόντος-Μικρά Ασία-ΕΣΣΔ)
Δρόμος της Αριστεράς
Ενα blog για τον Εμφύλιο
Αραεύω για…
Μεταστοιχεία
-
Πρόσφατα Κείμενα
- Πώς η ημιμάθεια και ο φανατισμός οδηγούν στην παραπληροφόρηση
- Ο προσφυγικός λόγος και το Συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ
- Η εκδήλωση για τους Έλληνες της Μαριούπολης – ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΟΛΕΜΟΥ-
- Κυριακή 13 Μαρτίου ’22, 8.00μμ. Εκδήλωση για τους Έλληνες της Μαριούπολης
- Μια νέα έκδοση για τους Έλληνες της Ουκρανίας στο Μεσοπόλεμο
- Οι περιπέτειες της ουκρανικής εθνικής ταυτότητας
- ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 2022 – 1922 Ιστορία που αντηχεί ακόμα
- Bye bye «Χρυσή Αυγή»!
- ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ
- -Περί κράτους. Η άποψη του Νίκου Πουλαντζά για τη σχετική αυτονομία του κράτους
- -Ερμηνεύοντας την ιστορική στιγμή που ζούμε!
- -Έχει άραγε κάποια επικαιρότητα το έργο του Μαρξ;
- -Mητριαρχικές επιβιώσεις στη λαογραφία του Πόντου 7/1/20 |
- -Μνήμη και λησμονιά
- -ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ’73: Η «μονόπλευρη θέαση», η απαράδεκτη ουδετεροποίηση και η -εν τέλει- ΔΟΛΟΦOΝΙA της ΜΝΉΜΗΣ
Kατηγορίες
- -EAM
- -Europont
- -προσφυγιά
- -παράνοια
- -ποιητές
- -τραγούδια
- -Άρνηση Γενοκτονίας
- -Αρμένιοι
- -Αρνητές Γενοκτονίας
- -Ασσύριοι
- -Αντίσταση
- -Ανταλλάξιμα
- -Ανόητοι
- -Ανέκδοτα
- -Αναρχία
- -Βιβλίο Ιστορίας
- -Βιβλιοπαρουσιάσεις
- -Γραμματεία
- -Γαβριηλίδης
- -Γεωπολιτικά
- -Γενοκτονία
- -Γενοκτονία στην Ανατολή
- -Για την αγάπη
- -Γλέντια
- -Δρόμος εφημερίδα
- -Δωσιλογισμός
- -Δίκη των 6
- -Δημοκρατικός Στρατός
- -Διάφορα
- -Διάλογοι στο διαδίκτυο
- -Διασπορά
- -ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
- -Εικαστικά
- -Εκλογές
- -Εμφύλιος
- -Ζαχαριάδης
- -Θράκη
- -Θεοδωράκης
- -Ιστορικά
- -Ιστολόγια
- -Ισλαμ
- -Ιδεολογικά
- -Κρίση
- -Κωνσταντινούπολη
- -Κύπρος
- -Κάμπελ
- -Κίνημα
- -Κατοχή
- -Κουρδικό
- -Κομμουνιστική Διεθνής
- -Κομμουνισμός
- -Λωζάννη
- -Λαμόγια
- -Λαογραφία
- -ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΙΣ
- -ΜΜΕ
- -Μακεδονικό
- -Μετανάστευση
- -Μεταξάς
- -Μνήμες
- -Νακρατζάς-"Ιός"
- -Νεοπαγανισμός
- -Νεοελληνικά
- -Νεοναζισμός
- -Οι δικοί μας Τούρκοι
- -Οικολογία
- -ΠΟΙΟΙ και ΓΙΑΤΙ
- -Περί φιλοσοφίας
- -Περί Πόντου
- -Περί έθνους
- -Περί οικονομίας
- -Περιοδικά
- -Πετρόπουλος
- -Πειραιάς
- -Πλάκες
- -Ποίηση
- -Πολυτεχνείο
- -Πολιτική
- -Ποντιακό Αντάρτικο
- -Ρωσία
- -Ρεμπέτικο
- -Σταλινικές Διώξεις
- -Στη γλώσσα μας
- -Στιγμιότυπα
- -Συζητήσεις
- -Συνέδρια
- -Συνεντεύξεις
- -ΣύΡιζΑ
- -Σύλλογοι
- -Σοβιετικός Μεσοπόλεμος
- -Τεχνολογία
- -Τουρκία
- -Τουρκο-ορθόδοξοι
- -Φωτογραφίες
- -αντιφασιστικά
- -γλυπτική
- -εθνικισμός
- -ιστορίες του κ. Κόινερ
- -καπιταλισμός
- -Mειονότητες στην Τουρκία
- -Nεοελληνικός ανορθολογισμός
- -Oικολόγοι-Πράσινοι
- φασισμός
- Ανταλλάξιμοι
- Αντιρατσιστικά
- Αντισημιτισμός
- Αντιδραστικά
- Αναρχικοί
- Αναθεωρητισμός
- Βαλκάνια
- Βελουχιώτης
- ΓΛΥΠΤΟΘΗΚΗ
- ΕΣΣΔ
- Εκκλησία
- Ελευθεροτυπία
- Κωσταντινούπολη
- ΚΚΕ
- ΚΟΣΜΕΤΑΝΤ'
- Καύκασος
- Μέση Ανατολή
- Μικρά Ασία
- ΠΙΤΥΟΚΑΜΠΤΗΣ (μ-λ)
- ΠΟΕ
- ΠΡΟΚΡΟΥΣΤΗΣ (μ-λ)
- Παλαιστίνη
- Yason Burnu
Σχόλια
παντελης ορφφανιδης στη -Φέσι το ελληνικόν… Βλάσης Αγτζίδης στη Οι περιπέτειες της ουκρανικής… Αφώτιστος Φιλέλλην στη -Πολυτεχνείο ’73: (όσο κ… Agtzidis Vlassis στη -Ο Φαλμεράιερ και η συνέχεια τ… Ανδρέας στη -Oι Έλληνες στο μαχνοβίτικο… Ανδρέας στη -Καλό ταξίδι παππού Γιώργ… Ανδρέας στη -Στο Σαλάτς του Κιλκίς και άλλ… Ανδρέας στη -Οι Ουϊγούροι, η Κίνα, ο παντο… kostas pagan στη -Περί κράτους. Η άποψη του Νίκ… kostas pagan στη Bye bye «Χρυσή Αυγή»! Προτιμητέα
- -Καλοκαίρι του '87 στα Εξάρχεια...
- -ΚΑΠΕΤΑΝ ΜΑΥΡΟΣ
- -Σημαία του ΕΛΑΣ - 70 χρόνια
- -Oι ξεκουκούλωτοι του Παρυάδρη
- -Μπορεί ένας Πόντιος να είναι χρυσαυγίτης;;;;;
- -Φέσι το ελληνικόν...
- -Έκαψαν το Εναλλακτικό Βιβλιοπωλείο !
- -Μεσόβουνο Κοζάνης: το Χωριό της Αντίστασης
- -Ηλίας Πετρόπουλος
- Στέλιου Θεοδωρίδη: Αριστερά, αλλοτρίωση και προσφυγική μνήμη
Αρχείο
- Οκτώβριος 2022
- Απρίλιος 2022
- Μαρτίου 2022
- Φεβρουαρίου 2022
- Δεκέμβριος 2021
- Οκτώβριος 2020
- Ιουνίου 2020
- Μαρτίου 2020
- Φεβρουαρίου 2020
- Ιανουαρίου 2020
- Δεκέμβριος 2019
- Νοέμβριος 2019
- Οκτώβριος 2019
- Σεπτεμβρίου 2019
- Αύγουστος 2019
- Ιουλίου 2019
- Ιουνίου 2019
- Μαΐου 2019
- Απρίλιος 2019
- Μαρτίου 2019
- Φεβρουαρίου 2019
- Ιανουαρίου 2019
- Δεκέμβριος 2018
- Νοέμβριος 2018
- Αύγουστος 2018
- Ιουλίου 2018
- Ιουνίου 2018
- Μαΐου 2018
- Απρίλιος 2018
- Μαρτίου 2018
- Φεβρουαρίου 2018
- Ιανουαρίου 2018
- Δεκέμβριος 2017
- Νοέμβριος 2017
- Οκτώβριος 2017
- Σεπτεμβρίου 2017
- Αύγουστος 2017
- Ιουλίου 2017
- Ιουνίου 2017
- Μαΐου 2017
- Απρίλιος 2017
- Μαρτίου 2017
- Φεβρουαρίου 2017
- Ιανουαρίου 2017
- Δεκέμβριος 2016
- Νοέμβριος 2016
- Οκτώβριος 2016
- Σεπτεμβρίου 2016
- Αύγουστος 2016
- Ιουλίου 2016
- Ιουνίου 2016
- Μαΐου 2016
- Απρίλιος 2016
- Μαρτίου 2016
- Φεβρουαρίου 2016
- Ιανουαρίου 2016
- Δεκέμβριος 2015
- Νοέμβριος 2015
- Οκτώβριος 2015
- Σεπτεμβρίου 2015
- Αύγουστος 2015
- Ιουλίου 2015
- Ιουνίου 2015
- Μαΐου 2015
- Απρίλιος 2015
- Μαρτίου 2015
- Φεβρουαρίου 2015
- Ιανουαρίου 2015
- Δεκέμβριος 2014
- Νοέμβριος 2014
- Οκτώβριος 2014
- Σεπτεμβρίου 2014
- Αύγουστος 2014
- Ιουλίου 2014
- Ιουνίου 2014
- Μαΐου 2014
- Απρίλιος 2014
- Μαρτίου 2014
- Φεβρουαρίου 2014
- Ιανουαρίου 2014
- Δεκέμβριος 2013
- Νοέμβριος 2013
- Οκτώβριος 2013
- Σεπτεμβρίου 2013
- Αύγουστος 2013
- Ιουλίου 2013
- Ιουνίου 2013
- Μαΐου 2013
- Απρίλιος 2013
- Μαρτίου 2013
- Φεβρουαρίου 2013
- Ιανουαρίου 2013
- Δεκέμβριος 2012
- Νοέμβριος 2012
- Οκτώβριος 2012
- Σεπτεμβρίου 2012
- Αύγουστος 2012
- Ιουλίου 2012
- Ιουνίου 2012
- Μαΐου 2012
- Απρίλιος 2012
- Μαρτίου 2012
- Φεβρουαρίου 2012
- Ιανουαρίου 2012
- Δεκέμβριος 2011
- Νοέμβριος 2011
- Οκτώβριος 2011
- Σεπτεμβρίου 2011
- Αύγουστος 2011
- Ιουλίου 2011
- Ιουνίου 2011
- Μαΐου 2011
- Απρίλιος 2011
- Μαρτίου 2011
- Φεβρουαρίου 2011
- Ιανουαρίου 2011
- Δεκέμβριος 2010
- Νοέμβριος 2010
- Οκτώβριος 2010
- Σεπτεμβρίου 2010
- Αύγουστος 2010
- Ιουλίου 2010
- Ιουνίου 2010
- Μαΐου 2010
- Απρίλιος 2010
- Μαρτίου 2010
- Φεβρουαρίου 2010
- Ιανουαρίου 2010
- Δεκέμβριος 2009
- Νοέμβριος 2009
- Οκτώβριος 2009
- Σεπτεμβρίου 2009
- Αύγουστος 2009
- Ιουλίου 2009
- Ιουνίου 2009
- Μαΐου 2009
- Απρίλιος 2009
- Μαρτίου 2009
- Φεβρουαρίου 2009
- Ιανουαρίου 2009
- Δεκέμβριος 2008
- Νοέμβριος 2008
- Οκτώβριος 2008
- Σεπτεμβρίου 2008
- Αύγουστος 2008
- Ιουλίου 2008
- Ιουνίου 2008
- Μαΐου 2008
- Απρίλιος 2008
- Μαρτίου 2008
- Φεβρουαρίου 2008
- Ιανουαρίου 2008
- Δεκέμβριος 2007
- Νοέμβριος 2007
- Οκτώβριος 2007
- Σεπτεμβρίου 2007
- Αύγουστος 2007
- Ιουλίου 2007
- Ιουνίου 2007
- Μαΐου 2007
- Απρίλιος 2007
- Μαρτίου 2007
- Φεβρουαρίου 2007
- Ιανουαρίου 2007
- Δεκέμβριος 2006
Ημερολόγιο
Στατιστικά
- 2.351.153 επισκέψεις
Toυ Taner Akçam
Mόλις κυκλοφόρησε
Για τη Μνήμη και το Τραύμα
Σοβιετικός Μεσοπόλεμος
Οι δικοί μας Καυκάσιοι
1) των Φίλων
2) Εν Πόντω
- -«Eύξεινος Πόντος» (Στοκχόλμη)
- -«Eύξεινος Πόντος» και ράδιο (Καναδάς)
- -«Ακρίτες του Επταλόφου»
- -«Εύξεινος Λόγος» (Κομοτηνή)
- -«Νεολαία Ευρώπης» (Γερμανία)
- -«Ξενιτέας» (Σικάγο)
- -«Πόντος 1923» (Περί γενοκτονίας)
- -«Ράδιο Πόντος» (Θράκη)
- -«Ράδιο Τραπεζούντα» (Βοστώνη-ΗΠΑ)
- -«Ραδιο Aκρίτες του Πόντου» (Θεσσαλονίκη)
- -«Σέρρα» (Αθήνα)
- -«Σούρμενα» (Αθήνα)
- -«Τhe Pontian Genocide» (Αυστραλία)
- -Αργοναύται-Κομνηνοί
- -ΑΝΕΒΖΗΓΟΣ ΑΡΟΘΥΜΙΑ (Τρίκαλα)
- -Γενοκτονία στην Ανατολή
- -Γιώργος Πολυχρονιάδης
- -Ε pontos
- -Ε.ΠΟ.Ν.Α.
- -Κόκκινος Πόντος
- -Καυκάσιος-pontokomitis
- -Κοινότητα Πιατιγόρσκ. Βόρειος Καύκασος. Ρωσία
- -Νεολαίοι. Μόσχα. Ρωσία
- -Πόντιοι-Ορεσίβιοι-Ακρίτες
- -Παρέμβαση (Κομοτηνή)
- -Παλαλός
- -Παλιές φωτογραφίες
- -Ποντιακή Ιστορία
- -Ράδιο "Οι Ακρίτες"
- -Σύλλογος Ποντίων Γυναικών (Θεσσαλονίκη)
- -Τhalassa-Karadeniz
- -Τrapezounta.com (HΠΑ)
- -Χάρτες του Πόντου
- -magicas_land
- -Pontian Web Sites
- -Pontic UK (Αγγλία)
- -Pontic United Kingdom
- -Pontos World
- -Pontos.gr (Θεσ/νίκη)
- -Radio Trapezounta
- Greek Genocide
- Βlog στα ποντιακά-1
- Βlog στα ποντιακά-2
- Στου Παναγιώτη Θεοδωρίδη
- Το ποντιακό blog
3) Στην απέναντι όχθη
4) Θεωρία
5) Πρόσωπα
6) Πόντιοι
7) Ποίηση-Τέχνη
8) Συνεντεύξεις
8α) Της κρίσης..
9) Media κ.ά.
9α) Έντυπα
Διευθύνσεις
- -Aek History
- -Afrofriends’s Weblog
- -alexa
- -Allu Fun Marx
- -altasoft.gr
- -ange-ta
- -Ashtonhar
- -Bibliotheca Graeca
- -Black cat-Red cat
- -blogspace.gr
- -book attack
- -BookCrossing στα Ελληνικά
- -coerdia
- -Country boy & girl
- -dimitris doctor
- -Кроткая
- -e lawyer
- -e-Epiloges
- -e-Βιβλία
- -erodotos
- -escape
- -Felnikos
- -futurepolitics
- -GiaNT
- -GULAG
- -hfr
- -Il Trovator
- -Insomnia
- -Έχεις μήνυμα…
- -Έγκλημα και Τιμωρία
- -Έλληνες της Γαλλίας
- -Ένωση Οπαδών ΣΥΡΙΖΑ
- -Όλια κι όλα
- -Α8liothtes
- -Αbravanel
- -Αρσάκειο
- -Αρβανίτες
- -Αριστερό Παράθυρο
- -Αστυάνακτας
- -Ασύμμετρη Απειλή
- -ΑΝΙΧΝΕΥΣΕΙΣ
- -Αιολική Γη
- -Ακρίτας-history-of-makedonia
- -Ακυβέρνητες πολιτείες
- -Αλέξανδρος
- -Αντώνης
- -Αντίβαρο
- -Αντίβαρο (νέο)
- -Ανώπολις Σφακίων
- -Ανέστης Πανταζίδης
- -Αthena
- -Βίος αβίωτος
- -Βιβλιοθήκη herrk
- -Βιο-τέχνες
- -Βλάχοι
- -Γάτος μαύρος
- -Γεφυρισμοί
- -Γιώργος Μαργαρίτης
- -Γιώργος Μανουσάκης
- -Γιώργος Στρατής
- -Γλυπτοθήκη
- -Δρυγιανάκης Κωστής
- -Δώσε Λουλούδια…
- -ΔΩΣΕ ΠΑΣΑ
- -Δίκτυο Ανένταχτων Αριστερών
- -Δαμιανός Βασιλειάδης
- -Δε μασάμε ρε!
- -Διπλωματικό Περισκόπιο
- -Ερυθρός
- -Εθελουσία Λήθη
- -Εθνική Βιβλιοθήκη
- -Ελεύθερος Δικτυογράφος
- -Ελληνικοί Παραδοσιακοί Χοροί
- -Ενάντια στη Λήθη
- -Ενδοτουρκικά
- -Εξαποδώ
- -Η φωλιά του σκαντζόχοιρου
- -Η φωλιά του κούκου
- -Θεαμαπάτες&Δικτ…
- -Ιστολόγιο του Αντίβαρου
- -Ιορδάνογλου
- -Κυανέρυθρα Νέα
- -Κόκκινη πατρίδα
- -Κόκκινη Πιπεριά
- -Κόκκινο μπαλόνι
- -Κόκκινος Πόντος
- -Κόκκινος Πλανήτης
- -ΚΝΕ Χολαργού
- -Κίνηση γονέων Γαλατσίου
- -Καταγραφές στο χρόνο
- -Κατιλίνας
- -Κερσανίδης Στράτος
- -Λαπούτα
- -Λαπούτα 2
- -Λεξίτυπος
- -Λεξικό LIDDEL-SCOTΤ
- -Μαραμένα σύκα
- -Μαριάνα Τζιατζή
- -Μαύρος Γάτος
- -Μετανάστης (Γερμανία)
- -Μικρή πατρίδα
- -Μpolsevikidis
- -Ντοπιο….λαλιές
- -Νέα χωρίς φίλτρο…
- -Νέαρχος Γαλανάκης
- -Ο Μάρκος
- -Ο Μέγας Ανατολικός
- -Ο-Καιρός
- -Πρωτοβουλία πολιτών Καλαμαριάς
- -ΠΛΑΝΗΤΑΣ
- -Πέρασμα
- -Παρέμβαση (Κομοτηνή)
- -Περί του καφέ
- -Περί αλλοτρίωσης
- -Περί δάκου
- -Περίπατος
- -Πεντανόστιμη
- -Πλόες
- -Πολίτες στο δρόμο-Πτολεμαϊδα
- -Πολιτικό Περισκόπιο
- -ΡΕΣΠΕΝΤΖΑ-Χαλκιδική
- -Ρεσάλτο
- -Ρεμπέτισες
- -Ροϊδη Εμμονές
- -Στέργιος Ζυγούρας
- -Στήλη Άλατος
- -Στου… Πολυχρονίδη
- -Σχολιαστές χωρίς σύνορα…
- -ΣΗΜΜΥ
- -Σερντιβάν – Μάνδρα
- -Σκακιστικό μπλογκ
- -Τη Συμέλας το μπλογκ
- -Της Συμέλας το ποντιακό
- -Τηλέπλαγκτοι Πλάναι
- -Το ζωντανό ιστολόγιο
- -Το μαύρο μπλοκ
- -Του Πάνου η (μικρή) Καλύβα
- -Του Πάνου η KAΛΥΒΑ
- -Φτιάξ'το μόνος σου…
- -Φωτεινή παντογνώστρα
- -Φάρος στη Σαμοθράκη
- -ΧΥΤΑ ΛΕΥΚΙΜΗΣ
- -Ψηφιακή Ελλάδα
- -J.McManus
- -jungle-report
- -Kopanakinews\’s Weblog
- -liblog
- -Liti Kjersti
- -Logiki Ellada
- -louloudia
- -Lupus Cynodictus
- -manitari tou bounou
- -micromouse
- -Mindblog
- -Mαύρο Πρόβατο
- -N.Ago
- -Odyssey
- -omadeon
- -partizana
- -pølsemannen
- -Politiko blog
- -regimientocinqo
- -Roula Karamitrou
- -Silva
- -Silvia Οkaliova
- -simple man
- -stories του κυρίου Κ.
- -Theoulini
- -To Xέρι
- -Tourkika Nea
- -Utopia vs Pragma
- -wordpress.com
- -wordpress.com (el.)
- -world of silva
- -Yellow2000rose
- -YO!Reeka’s Place
- -yperoptix
- Hide-Jekyl
- Γιώργος Καρατσιουμπάνης
- Μετά την εφημερίδα
- Πρωτοβουλία για το παλαί
- Σαράντα μήλα Κόκκινα
- Nosfy-myblognosfy
Ευχαριστούμε για τις από καρδίας ευχές σας για καλά ταξιδέματα του Νου στο Χθες και στη Μνήμη. Όμορφο το «καλό κατευόδιο» σας στην Ανέβζηγο μας. Χαιρόμαστε που θα σας έχουμε παρέα.
Πολύ όμορφη και η γωνιά της Ανέβζηγου που στήσατε δω μέσα.
Για την αντίθεση του πράγματος και το ζωντάνεμα του χώρου,επιτρέψτε, ένα δύο κάδρα στους τοίχους, μερικά έπιπλα εποχής,ένα καλό χαλί και το καλό ασημένιο σερβίτσιο να στραποβολάει κάτω από τον κρυστάλλινο πολυέλαιο…
Αέρας Αστικού Πόντου ας γεμίσει τον χώρο:
ΑΝΕΒΖΗΓΟΣ ΑΡΟΘΥΜΙΑ. ΚΥΚΛΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟΣ. ΕΚΠΟΜΠΗ 2
ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ ΚΥΡΙΩΝ ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΟΣ Η «ΜΕΡΙΜΝΑ»
Από την Τραπεζούντα του 1900 στη Θεσσαλονίκη του σήμερα.
Ένας αιώνας προσφοράς στον συνάνθρωπο.
«Η αγάπη είναι ο σεβασμός στη ζωή». Αλμπ. Σβάϊτσερ.
Σάββατο 16 του Οκτώβρη και η Ανέβζηγος Αροθυμία έχει αφιέρωμα στο βραβευμένο από την Ακαδημία Αθηνών, γυναικείο φιλανθρωπικό σωματείο «Μέριμνα».
Καλεσμένες της Λένας Σαββίδου η επίτιμη πρόεδρος της Μέριμνας, κυρία Άννα Θεοφυλάκτου και η νυν πρόεδρος του σωματείου κυρία Ιφιγένεια Πανίδου.
Το υλικό της εκπομπής βασίστηκε στην εισήγηση των Σαββίδου Λένα, Λέρα Αχιλλέα και Σαμαρά Βαγγέλη στο 4ο Συμπόσιο του Κέντρου Μικρασιατικού Πολιτισμού, στη σχετική Μονογραφία του ιστορικού κυρίου Χατζηκυριακίδη Κυριακού και στις προσωπικές καταθέσεις της κυρίας Άννας Θεοφυλάκτου.
Facebook: http://www.facebook.com/pages/Anebzegos-Arothymia/113965248663458?%21%2Fpages%2FAnebzegos-Arothymia%2F113965248663458%3Fref=sgm
«Νοσταλγία που δεν σβήνει» είναι (προφέρεται) «ανέζβηγος» (και γράφεται «ανέσβηγος» δηλαδή «Άσβηστη»)και οχι «Ανέβζηγος».
Άντε ξυπνάτε γιατί κατι τέτοια γράφετε και μετα κλαψουριζετε οτι σας εχουνε για χαζους και οτι λενε ανεκδοτα με ποντιους.
Κακως, πολυ κακως το σβησατε το σχολιο. Τουλαχιστον διορθωστε το «ανέβζηγος» σε «ανέζβηγος» ή ρωτηστε το Γιωργο Πουλαντζακλη, που ειναι δικος σας,για το πως γραφεται
Δε σβήσαμε κανένα σχόλιο. Απλώς όταν κάποιο ΙP πρωτοεμφανίζεται μπαίνει αυτόματα το σχόλιο σε έλγχο. Το γνωστό μοντερέισον. Τώρα που τα είδαμε ,τα ανοίξαμε και στο εξής μπορείς ελεύθερα να σχολιάζεις.
Γράφεις: «ρωτηστε το Γιωργο Πουλαντζακλη, που ειναι δικος σας». Δώσε μας περισσότερες πληροφορίες!
Ομέρ
Σχετικά με το όνομα της εκπομής γίνεται ξεκάθαρη αναφορά στο εδώ post: «Ανέβζηγος Αροθυμία λοιπόν ο τίτλος της εκπομπής που επιλέχτηκε από τους υπεύθυνους της εκπομπής από μια ομώνυμη δισκογραφική δουλειά της Ομοσπονδίας Ποντιακών Σωματείων Νοτίου Ελλάδος να είναι και το όνομα του δικού τους ταξιδιού.»
Σχετικά με τα Ποντιακά Ανέκδοτα σας παραπέμπω στον Ηλία Πετρόπουλο: http://thalassa-karadeniz.mylivepage.com/wiki/2090/2213_%CE%9F%CE%99_%CE%A0%CE%9F%CE%9D%CE%A4%CE%99%CE%9F%CE%99_-_%CE%97%CE%9B%CE%99%CE%91%CE%A3_%CE%A0%CE%95%CE%A4%CE%A1%CE%9F%CE%A0%CE%9F%CE%A5%CE%9B%CE%9F%CE%A3.
αλλά κι εδώ, γιατί «όλοι μας κρύβουμε μέσα μας έναν μικρό ρατσιστή»:
http://thalassa-karadeniz.mylivepage.com/wiki/2090/2212_%CE%9A%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%BA%CE%B1%CE%AF%CF%81%CE%B9_%CF%84%CE%BF%CF%85_1986-87_%CF%83%CF%84%CE%B1_%CE%BC%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%AC%CE%BA%CE%B9%CE%B1_%CF%84%CF%89%CE%BD_%CE%95%CE%BE%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B5%CE%AF%CF%89%CE%BD
Για το αν αξίζει αυτή η δουλεια να αντιμετωπίζεται επιδερμικά σας παραπέμπω εδώ: http://thalassa-karadeniz.mylivepage.com/file/2166
Για τον δικό μας χωρίς εισαγωγικά, Γιώργο Πουλαντζακλή (γιατί εμείς είμαστε περήφανοι για τα τα δικά μας παιδιά και σε εισαγωγικά δεν τα βάζουμε)εδώ: http://pontiakossyllogossykeon.wikidot.com/poylatzaklis
Λένα Σαββίδου για το Thalassa Karadeniz
χμμ αγαπητέ Dr Alouelas
Κατ’ αρχήν ευχαριστούμεν τα μάλλα δια τας υποδείξεις σας.
Θέλοντας δε να συμβάλλομεν εις την περί της «Ανεβζήγου» φιλομάθειάν σας, θα σας προτείναμε το «Ιστορικόν λεξικόν της Ποντικής διαλέκτου» του Άνθιμου Παπαδόπουλου , έκδοση της Επιτροπής Ποντιακών Μελετών, έτος 1958.
Και δια να μην χάνετε άδικα το πολύτιμο χρόνο σας , σας θέτουμε υπ’ όψη: τόμος πρώτος, σελ.149 πάνω αριστερά, τρίτη γραμμή…..
mumul
Νομίζω ότι ο k. Alulelas έχει δίκιο. Η αληθινή λέξη είναι «ανέσβηγος» δηλαδή άσβηστη. Όμως ο λαός μας τη διαμόρφωσε αυτή τη λέξη και τη μετέτρεψε σε «ανέζβηγο».
Νομίζω ότι πρέπει οι χρήστες της να σεβαστούν τη μορφή που πήρε από τον ίδιο τον λαό.
Π.χ. όταν ο λαός λέει τη λέξη «αδερφός» δε νοείται κανείς να τον διορθώνει, να αλλάζει τη λέξη όταν εκφωνείται με «ρ» και να γράφει «αδελφός».
Κατ’αρχην σχετικα με τον Γιωργο Πουλαντζακλη, με εκπληξη διαπιστωνω οτι αγνοειτε τον πλεον σημαντικο και ιδιοφυη μουσικο ερευνητη της ποντιακης μουσικης και, αδιασφηβητητα, τον καλυτερο οργανοπαιχτη Κεμανέ στην Ελλαδα, τουλαχιστον.
Και μιλαμε για ολων των ειδων τους Κεμανεδες: μεταβυζαντινο, Καπαδοκικο, μεσομπασο καθως και τον πριμο κεμανε Ποντου.
Τωρα σχετικα με το «Ανεβζηγος-Ανεζβηγος» και το “Ιστορικόν λεξικόν της Ποντικής διαλέκτου” σε συμβουλευω οτι αντι να εμπιστευεσαι τυφλα και απεριοριστα ενα ποντιακο λεξικο ειναι προτιμοτερο να σκεφτεσαι.
…..τυφλά κι απεριόριστα λοιπόν εμπιστευομαστε την «Σκέψη Dr Alouelas»
Ομέρ
Πριν απο λιγο επικοινωνησα με τον καθηγητη κ. Ενεπεκίδη του οποιου η αποψη σχετικα με το “Ανεβζηγος-Ανεζβηγος” ειναι ταυτοσημη με οσα πριν σας ανεφερα.
Οποτε δεν εχω τιποτε αλλο να δηλωσω παρα μονο οτι λυπαμαι για τη αστοχια σας.
Εμείς καταφύγαμε στον Κώστα Διαμαντίδη, σ’ εμέτερον τον Κοσμέτε, ο οποίος θεωρείται ως ένας από τους καλύτερους χρήστες και γνώστες της ποντιακής σήμερα. Σύμφωνα μ’ ατόν:
«Εβσήεν η καντήλαν..» έλεγαν στη Γαλίενα και όχι «εσβήεν», όπως συναντάμε σε άλλες περιοχές του Πόντου. Παντού βέβαια το «σ» προφέρεται «ζ».
Με δυό λόγια, και οι δύο τύποι είναι σωστοί. Και το «ανέβζηγος» και το «ανέζβηγος». Όπως και «ανέβσηγος» και το «ανέσβηγος».
Απόλυτες εκδοχές δεν χωρούν στην προκειμένη περίπτωση.
Στο σχόλιο 4 ρώτησα ντο σημαίνει η έκφραση: “ρωτηστε το Γιωργο Πουλαντζακλη, που ειναι δικος σας”. Ο τρόπος που το έγραψες αγαπητέ Ντόκτορ παρέπεμπε σε ιδεολογικό συγχρωτισμό, οπότε συγκινημένος ζήτησα περισσότερες πληροφορίες. Δατς ολ!
Ομέρ
…και βέβαια φαντάζομαι ότι η «λύπη» σας «δόκτορα Αλλού-έλα» στρέφεται όχι σε μας αλλά στους ηθικούς και φυσικούς αυτουργούς της διατύπωσης:
-στην ΟΠΣΝΕ -η οποία έκανε το μεγάλο λάθος να αυτοδιαλυθεί, να προσχωρήσει στην ΠΟΕ και να υφίστανται τα παλιά μέλη της τον χλευασμό και την βλακεία της ηγετικής ομάδας- και
-στους Τρικαλινούς συμπατριώτες μας που το αναπαρήγαγαν…
Ομέρ
Κυριε Ομερ, Θα εμπιστευομουν ευχαριστως τον ΚΔ για κανενα σφραγισμα, για καμια εξαγωγη ή το πολυ-πολυ για καμια δακρυβρεχτη ιστορια, αλλα το να τον τοποθετειτε απεναντι στον κ Ε, το λιγοτερο που μπορει -δικαιως- να σας προσαψει κανεις ειναι αμετροεπεια.
Σχετικα με τα υπολοιπα που αναφερεις ελπιζω το λαμπρο παραδειγμα της ΟΠΣΝΕ να το ακολουθησουν ολες οι ποντιακες οργανωσεις αλλα και ΠΟΕ να αυτοδιαλυθουν και να ενταχθουν μεσα στην ελληνικη κοινωνια.
Αγαπητοί αριστεροπόντιοι, απορώ πώς επιτρέπετε τον κάθε ανόητο άσχετο να κάνει τέτοιους χαρακτηρισμούς.
Ο Ενεπεκίδης άνθρωπέ μου ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ καλά την ποντιακή γλώσσα! Είναι άριστος βυζαντινολόγος, εξαιρετικός συγγραφέας, ο ΠΡΩΤΟΣ που ερεύνησε τα αυστριακά αρχεία και έγραψε για τη γενοκτονία από το 1960 ΑΛΛΑ δεν γνωρίζει την ποντιακή όπως ο Διαμαντίδης.
Για υτό είναι λάθος που εσύ, ένας ανώνυμος εκθέτεις μ΄αυτόν το αισχρό τρόπο έναν σημαντικό επιστήμονα όπως ο Ενεπεκίδης.
Φίλοι του Π&Α, παρακαλώ μην επιτρέπετε οποιονδήποτε να χρησιμοποιεί το όνομα του Ενεπεκίδη και να τον εκθέτει έτσι!
Απορώ επίσης πως του επιτρέπετε να εμφανίζετε, ενώ εξαρχής από το πρώτο του σχόλιο, προέβη σε ρατσιστικό χαρακτηρισμό.
Ματσκαλή μου, μάλλον έχεις δίκιο, αλλά όπως βλέπεις έχουμε γίνει εξαιρετικά φιλελεύθεροι.
Dr Alouelas ή ανόητε κατά τον Ματσουκάτη, μην ξανακάνεις τέτοιου είδους σχόλιο!
Ομέρ
Α, ωστε εγω τον εκθετω, με «αισχρο τροπο» μαλιστα, αλλα εσυ λες οτι δεν γνωριζει καλα την ποντιακην!
Εγω ειμαι «ανοητος» αλλα εσυ που εισαι οξυνους, και την γνωριζεις καλα την ποντιακη, την χαρακτηριζεις «γλωσσα» και οχι διαλεκτο (αλλα μαλλον, οταν λες γλωσσα, θα εννοεις τα Χαλδιωτικα ή τα ιδιωματα Τραπεζουντας και Ματσουκας)!
Κατα τα λοιπα με το που εμφανιστηκε μη ποντιος στο μπλογκ ενοιωσες τον ρατσισμο στο πετσι σου. Κλειστε τις πορτες μη μπει κανενας …ξενος και πει κανενα ανεκδοτο γιατι χαθηκαμε!
Τελικα αυτος ο φοβο εκτος απο ανεβζηγος ειναι και ανεζβηγος!
«…με το που εμφανιστηκε μη ποντιος στο μπλογκ ενοιωσες τον ρατσισμό στο πετσι σου»
Δε μου φαίνεσαι και πολύ μη Πόντιος και τους την έπεσες ρατσιστικά εξαρχής. Και λίγα σου είπαν. Πρέπει να είσαι μάλλον κατά φαντασία ασθενής για να νοιώθεις ότι η παρουσία σου προκαλεί φόβο. Εγώ που είμαι στην πραγματικότητα μη Πόντιος ποτέ -αλλά ομόφυλος με το άλλο ήμισυ του ανεκτικού Ομέρ- δεν ένοιωσα αυτά που περιγράφεις εσύ από τους αριστεροπόντιους. Το αντίθετο μάλιστα..
Αγαπητε Γκικα κλπ γραφεις:
«Εγώ που είμαι στην πραγματικότητα μη Πόντιος ποτέ -αλλά ομόφυλος με το άλλο ήμισυ του ανεκτικού Ομέρ- δεν ένοιωσα αυτά…»
Η σωστη διατυπωση ειναι:
«Εγώ που είμαι στην πραγματικότητα μη Πόντιος -αλλά ομόφυλος με το άλλο ήμισυ του ανεκτικού Ομέρ- ποτε δεν ένοιωσα αυτά…» δηλαδη το «ποτε» πηγαινει μετα τη φραση με τις παυλες και οχι πριν απο αυτη.
Συντακτικα αυτο ειναι απαραδεκτο σε δικογραφο συνηγορου υπερσπισης, διορθωσε το σε παρακαλω.
Φικικοτατα.
Παραδρομη: φιλικωτατα
Παιδιά δεν τελειώνετε καλύτερα με τα γραμματολογικά, τα συντακτικά και τα ερμηνευτικά!
Φίλε Γκίκα Άβε! Ο Dr κιαβ σι μπιθ εκαρδιάσουρ. Οπότε, χάσον!
Ομέρ ο σύντεκνος
Αχ εμείς οι Άνθρωποι…
Πόσο εύκολα κατακεραυνώνουμε τους άλλους για πράγματα που όταν τα κάνουμε οι ίδιοι δεν τα δίνουμε σημασία καν…
Τι εύκολο να μειώσω τον απέναντι μου που γράφοντας βιαστικά βάζει την παύλα σε άτοπο σημείο της πρότασης αλλά δεν κοιτάω που δεν τονίζω τις μισές και πλέον λέξεις του κειμένου μου.
Ναι, τα χτυπήματα κάτω από τη ζώνη είναι ο εύκολος τρόπος να μη δω κατάματα την Απουσία σημαντικότερων πραγμάτων στη Σκέψη και την Ψυχή μου..
Φευ! κουραστικό το όλον και συνηγορώ με τον σύντεκνο του κυρίου Γκίκα και ομοαίματο εμού της ιδίας Ομέρ: ας τελειώνουμε «με τα γραμματολογικά, τα συντακτικά και τα ερμηνευτικά!». 🙂
Η Ουσία των πραγμάτων έχει χρώμα «Απειροστικής» Δημιουργίας. Αν κάποιοι πρέπει να περάσουν μέσα από όλο το σύνολο των Εκφάνσεων του Πεπερασμένου για να συναντήσουν το Άπειρο, κατά το «Αξίωμα» Καραθεοδωρή, «Καλό τους ταξίδι».
Καραντενιζ σωστη η παρατηρηση σου για τους τονους αλλα αυτο οφειλεται στο γεγονος οτι το μπλογκ των αριστεροποντιων εχει ατονισει ιδιετερα τον τελευταιο καιρο και -οπως βλεπεις- αυτο που κανω ειναι οτι προσπαθω να …..ανεβασω τους τονους !
Ποντιε, μου εκοψες παλι ενα σχολιο το οποιο απευθυνοταν στην Thalassa Karadeniz και το οποιο μου πηρε μια ωρα να το σκεφτω.
Αυτοδιορθωσου.
Κόβε Ομέρ, κόβε ανενδοίαστα!
κ. Γκικα, ο Ποντιος ως προσφυγας εχει ευαισθησιες γιαυτο και ειναι ανεκτικος με τους ξενους (Αλουέλες) οι οποιοι προσφευγουν στο μπλογκ του.