Πόντος και Αριστερά

……. 'μώ τον νόμο σ' !

-Πόντος: Μια άλλη ματιά στη νεοελληνική ιστορική εμπειρία

Αφού μας ζήτησε ο σύντροφος Κιαμούλ να αλλάξουμε θέμα και να πάψουμε να ασχολούμαστε με τον «εξαπεσ’ « και τα υπόλοιπα «σκατά», και μιας και βρέθηκα για πρώτη φορά με το ΣΕΚ σε ενιαίο πολιτικό  φορέα (έλα γουδί στον τόπο σου!),  ας αναρτήσουμε ένα εξαιρετικό κείμενο του Στέργιου Θεοδωρίδη που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Εργατική Αλληλεγγύη» και εκφράζει απολύτως  όλη την παρέα μας. Με το άρθρο αυτό αποκαλύπτεται η αντιδραστική αναθεωρητική προσπάθεια που καταβάλουν διάφοροι κύκλοι σήμερα να συγκαλυφθούν οι πραγματικές ευθύνες για τη ήττα και την προσφυγιά μας -και τη νίκη του τουρκικού εθνικισμού- μεταφέροντας αλλού τις πραγματικές ευθύνες. Και δυστυχώς σ’ αυτήν την απόπειρα συνεργούν  κυνικά και κάποιοι δικοί μας «θεοσεβούμενοι» (και θεομπαίχτες, που θάλεγε ο Κοσμέτες) ιστορικοί, εκμεταλλευόμενοι φυσικά την απάθεια και την ημιμάθεια της Αριστεράς, που είναι κολλημένη στις δικές της μεσαιωνικές ιδεοληψίες.

Ομέρ

 

Πόντος: Για μια άλλη ματιά στη νεοελληνική ιστορική εμπειρία

Αφορμή για το σχόλιο αυτό υπήρξαν τα θέματα στις εξετάσεις Νεοελληνικής Ιστορίας Θεωρητικής Κατεύθυνσης, με τα οποία έγινε προσπάθεια να οδηγηθούν οι μαθητές να ερμηνεύσουν ως αίτιο της ήττας μας κατά τα χρόνια του δικού μας εθνικο-απελευθερωτικού αγώνα (1914-1922) στον Πόντο τη στάση των μπολσεβίκων: «Να δικαιολογήσετε γιατί η συνεργασία Κεμάλ – Μπολσεβίκων λειτούργησε ως ταφόπετρα του ποντιακού ζητήματος».

Σύμφωνα με την αναθεωρητική αυτή αντίληψη, οι βασικοί υπεύθυνοι ήταν οι μπολσεβίκοι, οι οποίοι ενίσχυσαν το κεμαλικό εθνικιστικό κίνημα ενάντια στους Πόντιους.  Όμως το πραγματικό  ζήτημα εκείνης της εποχής ήταν το τι πολιτικό πλαίσιο διαμορφώθηκε μετά την ήττα της  Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και με τη διαδικασία περάσματος από τη φεουδαρχία στην εποχή των εθνών-κρατών.

pontians_guerillas2Όμως σημαντικότερο για τις τότε εξελίξεις ήταν το τι έκαναν τα ελλαδικά κόμματα  εξουσίας (βενιζελικοί και μοναρχικοί), για να υποστηρίξουν τα συμφέροντα των  λαών της Ανατολής (Αρμενίων, Ελλήνων, Ασσυρίων, Αραμαίων).

Γιατί την  ταφόπετρα στο ποντιακό ζήτημα, αλλά και στο ζήτημα των δικαιωμάτων των λαών όλης της Ανατολής την έβαλαν οι τότε κυβερνήσεις, κυρίως η Δεξιά που διαχειρίστηκε την κρίση από το ‘20 έως το ‘22, καθώς και οι βενιζελικές. Εγκληματική υπήρξε τότε η στάση του Ιωάννη Μεταξά, του Δημητρίου Γούναρη,  του Αριστείδη Στεργιάδη, του Λαϊκού Κόμματος και του Παλατιού

Εάν λοιπόν βάζαμε τα θέματα εμείς, θα ζητούσαμε από τους μαθητές να αναλύσουν:

Ποιά είναι η ευθύνη των μοναρχικών, της κυβέρνησης Γούναρη και του Ιωάννη Μεταξά, για τη νίκη του τουρκικού εθνικισμού στην Ανατολή, την παράδοση των ελληνικών και αρμενικών πληθυσμών στο νικητή και την ολοκλήρωση των γενοκτονιών των απόκληρων λαών;

Επίσης, ποιά είναι η ευθύνη των συμμάχων μας στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, που ενίσχυσαν το κεμαλικό εθνικιστικό στρατόπεδο εις βάρος τόσο της συμμάχου τους Ελλάδας, όσο και κατά της Οθωμανικής κυβέρνησης που έδρευε στην Κωνσταντινούπολη;

Επίσης, γιατί την Άνοιξη του ‘22 δεν ανταποκρίθηκε στις εκκλήσεις της Σοβιετικής Κυβέρνησης για να δεχτεί τη βοήθειά της με στόχο να Αυτονομηθεί η Ιωνία και να μην υπάρξει η πλήρης εξόντωση Ελλήνων και Αρμενίων;

Τι απάντησε η ελληνική κυβέρνηση στους μπολσεβίκους τον Απρίλη του 1920 όταν δια μέσω του Έλληνα πρόξενου της Τιφλίδας διατίθεντο να «…υποβοηθήσωσι αγώνα Ποντίων…προσφέρουσι όπλα..» ; ”

είτε :

 –Γιατί οι ελλαδικές κυβερνήσεις που διαχειρίστηκαν τη μικρασιατική πρόκληση δεν έστειλαν ούτε μια σφαίρα στους Πόντιους αντάρτες, οι οποίοι αγωνίστηκαν μόνοι τους και αβοήθητοι ενάντια στα εθνικιστικά στρατεύματα του Μουσταφά Κεμάλ;

Επίσης, γιατί η κυβέρνηση Γούναρη απαγόρευσε τη Μικρασιατική Άμυνα – οργάνωση των Μικρασιατών Ελλήνων- να δημιουργήσει δικό της αυτόνομο μικρασιατικό στρατό με στόχο την Αυτονόμηση της Ιωνίας και γιατί παρέδωσε συνειδητά τους Σμυρνιούς και τους υπόλοιπους Ίωνες στο νικητή Κεμάλ για να τους κατασφάξει ώστε “να μη δημιουργήσουν πρόβλημα στη μοναρχική τους επικράτεια;”

Η στάση της Αριστεράς

Όλα τα παραπάνω ζητήματα, καθώς και η εμφάνιση ενός σημαντικού ποντιακού-προσφυγικού διεκδικητικού κινήματος εδώ και μια 25ετία, θέτουν την Αριστερά μπροστά στο καθήκον να ανοίξει μια πραγματική συζήτηση για το τι πραγματικά έγινε στην Ανατολή ( «ιδιοτροπία της Ιστορίας ή κακό παιχνίδι της διαλεκτικής» αναρωτιόταν από τότε ο Άγις Στίνας για το κίνημα Κεμάλ) τα κρίσιμα χρόνια του μετασχηματισμού, χωρίς ταμπού, προκαταλήψεις και προκάτ σχήματα.

Μια τέτοια συζήτηση δεν έγινε ποτέ. Γιατί από τότε που οι πρόσφυγες της Μικρασιατικής Καταστροφής (μετά το ’23) συνάντησαν το ελλαδικό κομμουνιστικό κίνημα και του προσέφεραν πάρα πολλά, δεν έμεινε ποτέ χρόνος για μια ώριμη αποτίμηση.  Από το 1928 που θεσπίστηκε ο κατασταλτικός νόμος κατά των κομμουνιστών και των προσφύγων και μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει ποτέ μια τέτοια γόνιμη συζήτηση.

Ίσως έχει έρθει η ώρα, εκτός εάν έχουμε αποφασίσει να εκχωρήσουμε στην Ακροδεξιά ένα κίνημα των πολιτών που αναπτύχθηκε από τα κάτω και θέτει τα δικά του ιδιαίτερα αιτήματα καθώς και την ιστορική του εμπειρία, βασισμένοι σε ιδεοληψίες και στερεότυπα του παρελθόντος.

Στέργιος Π. Θεοδωρίδης

sarosi1

10/06/2009 - Posted by | -Γενοκτονία στην Ανατολή, -Ιδεολογικά, -Μνήμες

18 Σχόλια »

  1. AΤΩΡΑ ΕΒΡΕΣΑ ΜΕ ΤΑ ΑΟΥΤΟ ΤΗΝ ΖΕΣΤΕΑΝ ΠΟΥ ΑΚΙΛ ΝΑ ΞΑΣΚΟΝΙΖΟΜΕ ΤΑ ΚΙΤΑΠΙΑ ΜΟΥΝΕ . ΤΟ ΘΕΜΑΝ ΕΝ ΣΟΒΑΡΟΝ ΚΑΙ ΘΕΛ ΝΑ ΤΣΟΥΜΙΖΟΜΕ Τ΄ΑΚΙΛ ,ΠΑΡ΄ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΚΑΤ ΘΑ ΕΥΤΑΜΕ

    Σχόλιο από ,kiamul | 11/06/2009

  2. Εκανες πολύ καλά που ανεσυρες το θεμα της Δεξιας προπαγάνδας που επιχειρειται μεσω των
    πανελλάδικών εξετασεων παρακαλώ ..( Δηλαδή του εμμεσου Εκβιασμου των μαθητών να επιλεξουν μια Δεξια ερμηνεια της ιστοριας αλλιως δεν θα περασουν στο Πανεπιστημιο)
    Πέντε χρόνια »νεας Διακυβερνησης » μας οδηγησε σ’αυτό το Ανειπωτο χάλι .Και που σαι ακόμα ..

    Ολα τα αλλα ειναι ακρως ενδιαφεροντα και σηκώνουν πολύ συζητηση ..Αλλά χρειαζεται και λίγη ..Δροσια βρε αδελφέ ..Καιρός και για κανενα μπανιο ( και οχι μονο στον ιδρωτα)

    ———————————————————-
    Αφορμή για το σχόλιο αυτό υπήρξαν τα θέματα στις εξετάσεις Νεοελληνικής Ιστορίας Θεωρητικής Κατεύθυνσης, με τα οποία έγινε προσπάθεια να οδηγηθούν οι μαθητές να ερμηνεύσουν ως αίτιο της ήττας μας κατά τα χρόνια του δικού μας εθνικο-απελευθερωτικού αγώνα (1914-1922) στον Πόντο τη στάση των μπολσεβίκων: «Να δικαιολογήσετε γιατί η συνεργασία Κεμάλ – Μπολσεβίκων λειτούργησε ως ταφόπετρα του ποντιακού ζητήματος».

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 12/06/2009

  3. Ομέρ εφέντι, καλά τα ερωτηματικά, αλλά θα ήταν πολύ πιό ενδιαφέρον να δινόταν και κάποιες απαντήσεις προκειμένου να γίνει συζήτηση.

    Kara Γάτος, Ordu’dan

    Σχόλιο από Μαύρος Γάτος | 13/06/2009

  4. To κείμενο του σ. Στ Θεοδωρίδη έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον γιατί .
    Α) Αποκαλύπτει την συνειδητή προσπάθεια των κυριάρχων αστικών κύκλων (ιστορικοί- αστικά κόμματα –Εθνικιστές –Οργανωμένος Ποντιακός χώρος ) να αποδώσουν τα αίτια της καταστροφής στην στάση των Μπολσεβίκων κατά την περίοδο 1918-1922 . Αυτή η μονοδιάστατη ανιστόρητη και βαθιά αντιδραστική άποψη έχει προφανείς στόχους .
    1)Την ανάπτυξη και στην χώρα μας της αντικομουνιστικής υστερίας , πλήρως εναρμονισμένης με αυτήν των κυριάρχων αστικών δυνάμεων στη ΕΕ (Βλέπε αντικομουνιστικό μνημόνιο)
    2)Την αποσιώπηση απόκρυψη των εγκληματικών ευθυνών των αστικών κομμάτων που διαχειριστήκαν τις τύχες της Ελλάδας από το 19914 – 1923 (Μοναρχικοί –Γούναρης ) –(Βενιζελικοί) .
    3) Την απαλλαγή των αστικών κομμάτων διαχρονικά από της ευθύνες τους για τα δείνα που επέφεραν στην χώρα μας , αλλά και την προσφυγιά λόγω της πλήρους υποταγής τους στα κελεύσματα των ιμπεριαλιστικών δυνάμεων (Εθνικός διχασμός) ,εκστρατευτικό σώμα στην Ουκρανία (Μικρασιατική Καταστροφή). Η ξενόδουλη Ελληνική αστική τάξη και τα πολιτικά της κόμματα, υποταγμένα στο μεταπρατικό τους χαρακτήρα αλλά και στην οικονομική πολιτική εξάρτηση τους από τον Αγγλικό και αργότερα Αμερικάνικο ιμπεριαλισμό οδήγησαν την χώρα μας σε δυο μεγάλες τραγωδίες με τεράστιες συνέπειες για τα εργατικά – προσφυγικά λαϊκά στρώματα την μικρασιατική καταστροφή και τον εμφύλιο πόλεμο.
    4)Την δημιουργία ενός πέπλου ομίχλης για να μας οδηγήσουν στην ιστορική λήθη για τον ρόλο των ιμπεριαλιστών στις αρχές του περασμένου αιώνα στην διαπάλη τους για το ξαναμοίρασα των αγορών ,εδαφών , επιρροών (1ος παγκόσμιος πόλεμος).
    5)Την ιστορική αποσιώπηση του ρόλου των νικητών του 1ου παγκοσμίου πόλεμου (ΑΝΤΑΝΤ) Άγγλοι-Γάλλοι-Ιταλοί αλλά και την παρέμβαση των αμερικανών στην ληστρικού τύπου επιδρομή στα απομεινάρια, της πάλε πότε Οθωμανικής αυτοκρατορίας .Ο γαιοστρατηγικός ρόλος της εγγύς ανατολής και ιδιαίτερα της Μικρός Ασίας, τα πετρέλαια της Μεσοποταμίας και της Αραβικής χερσονήσου αποτέλεσαν το μήλον της έριδος για τους μεγάλους μονοπωλιακούς οίκους. Αυτά τα συμφέροντα ήρθε να υπερασπίσει η ανακωχή του Μούδρου και αργότερα η συνθήκη των Σεβρών .Για αυτά τα συμφέροντα σταλθήκαν στρατιωτικές δυνάμεις στη Μ. Ασία. Αυτά τα συμφέροντα εξυπηρέτησε η πορεία του ελληνικού στρατού στην αλμυρά έρημο, και τον Σαγγάριο πόταμο. Για αυτά τα συμφέροντα χάθηκαν 75.000 Έλληνες φαντάροι, για αυτά τα συμφέροντα οδηγηθήκαμε στην άθλια ταπεινωτική ήττα, την καταστροφή και εν τέλη τον βίαιο εκπατρισμό εκατομμυρίων χριστιανικών πληθυσμών από τη Μ. Ασία(συνθήκη της Λωζάννης).

    Είναι λοιπόν ολοφάνερο ότι απόψεις που αναζητούν την ιστορική αλήθεια αποκρύπτονται. Τα παραπάνω μόνο ζημιά προκαλούν στον ποντιακό αλλά και γενικότερα προσφυγικό κίνημα, και τούτο γιατί
    α)είναι ιστορικά αφερέγγυοι καθότι συνειδητά αποκρύπτουν τον ρόλο της Ελλάδας και των ιμπεριαλιστικών δυνάμεων
    β)εμφανίζονται με πατριωτικό προσωπείο εξαπολύοντας μύδρους κατά του Κεμαλικού εθνικισμού, όμως αυτή η ιστορική τους μονομέρεια τους οδηγεί σε ένα αχαλίνωτο ελληνικό εθνικισμό και κάνει το ποντιακό κίνημα υποχείριο των πιο μαύρων φασιστικών εθνικιστικών κύκλων-ΛΑΟΣ-ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ-Ομάδα Χαραλαμπίδη ΠΟΕ κτλ.
    γ) Αδυνατίζει τις προσπάθειες του αντιεθνικισμού σε Ελλάδα – Τουρκιά – Ευρώπη για την ψηλάφηση της ιστορικής αλήθειας και την αποκάλυψη της αντιδραστικής εθνικιστικής εξέλιξης του κινήματος των Νεότουρκων. Απαιτούν την εφάπαξ αναγνώριση μιας γενοκτονίας αποκρύπτοντας τα αίτια και όλους τους συνενόχους αυτής ,κλείνοντας τα μάτια στις καθημερινές σύγχρονες γενοκτονίες . Η μονομερής εθνική ευαισθησία δεν υποδηλώνει πραγματική καταδίκη των γενοκτονιών και την υπεράσπιση λαών και εθνοτήτων αλλά ένα εθνικιστικό εγωισμό .

    Η αποκατάσταση της ιστορικής αλήθειας έχει αξία μόνον όταν οπλίζει τους λαούς εναντία στις πραγματικούς ενόχους και δημιουργεί διεθνιστικές γέφυρες αλληλεγγύης και συνεργασίας .Διαφορετικά λειτούργει σαν μια μόνιμη εστία έντασης που οι ιμπεριαλιστές εκμεταλλεύονται κατά το δοκούν (βλέπε Γιουγκοσλαβία ) και αλλού .

    Με πόνο διάβασα απόψεις φίλων (vripol-Ματσουκάτες) που δικαιολογούσαν την αποστολή Ελληνικού στρατού εναντία στους Ρώσους εργάτες από τον Βενιζέλο , ως διαπραγματευτικό ατού απέναντι στους Άγγλους για τις μετέπειτα εξελίξεις .Αυτός ο «διπλωματικός» κυνισμός ακυρώνει κάθε κριτική απέναντι στον Τουρκικό εθνικισμό ,δικαιολογεί όλα τα διαπραχθέντα εγκλήματα και απαλλάσσει την αστική τάξη της χώρας μας και τα πολιτικά της κόμματα από την πολύχρονη ξενοδούλευα της .

    Σύντροφοι όταν σπέρνουμε εθνικισμό θερίζουμε Ματσουκατοβριπολιδες.

    Σχόλιο από Αλήσοφλης | 13/06/2009

  5. Ο ένδοξος Πόντος το 1923 σβύνει για πάντα. Μαζί του σβύνει και ή Ελληνική δόξα τριάντα αιώνων άπ’τόν 8 π.χ. αιώνα, ώς τον εικοστό μ.χ.
    Ο Πόντος που επί τρείς χιλιάδες χρόνια γαλούχησε την Ελληνική παιδεία, την Ελληνική σοφία, τα γράμματα, τίς τέχνες, τις επιστήμες, ο Πόντος που γέννησε τα τιμαλφέστερα δοχεία του πνεύματος, ο Πόντος που ανέθρεψε τους οργανωτάς του 21, αυτός ο Πόντος δεν υπάρχει πιά Έσβυσε η λυχνία ενός ξακουσμένου Πόντου για τα κρίματα που Εκείνος γνωρίζει.
    και τώρα Πόντος δεν υπάρχει..
    Αλλά τί υπάρχει, αφού Πόντος δεν υπάρχεί;

    Υπάρχει η Ποντιακή ψυχή, η καρδιά, η Ποντιακή συνείδησις, η Ποντιακή φλόγα, που έχει τίς ρίζες της πίσω στόν όμορφο Ποντο, στόν Πόντο που μέσα στήν αιματοβαμμένη αγκαλιά του σφίγγει τόσο γλυκα και τόσο στοργικά της μνήμες και τα -ιερά κόκκαλα των προγόνων τους-

    Ώ λυγερό και κοπτερό σπαθί μου
    και τουφέκι φλογερό πουλί μου
    εσείς τον Τούρκο σφάξατε
    τον τύρρανο σπαράξατε
    Να ζήση το σπαθί μου
    ν’αναστηθή η Φυλή μου

    Φίλε μου Στέργιο γιά σου και να εισαι πάνατα καλα

    Σχόλιο από κάτσε καλάααααα | 13/06/2009

  6. Μιας που τα ετοιμαζουνε και πάλι
    εξαιρετικό για τα στρατοπεδα Ποντιων προσφυγων στην καλαμαρια:
    http://ramirez2007saloniki.blogspot.com/2009/06/1920.html

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 14/06/2009

  7. αποόσπασμα :

    »Ποντιοι,Καυκασιοι και Μικρασιατες προσφυγες, φιλοξενηθηκαν σε ενα τετοιο ¨κεντρο υποδοχης». Ηταν ενα γαλλικο πρωην στρατοπεδο του Α ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ. Οι διαμαρτυριες των ντοπιων ελληνων οπως σημερα ετσι και τοτε ηταν ιδιες.

    Οι προσφυγες λεγανε ειναι τουρκοι(τουρκοσποροι, παλιοαουτοι κλπ), φερνουν μαζι τους αρρωστιες που θα τις κολλησουν στο ντοπιο πλυθησμο,ειναι εγκληματιες κλπ.

    Απο το 1920 μεχρι το 2009 μοιαζει να μην εχει αλλαξει τιποτα παρα το χρωμα και η καταγωγη των νεο-φερμενων

    Τι να περιμενει κανεις απο ενα κρατος που υπεγραψε τοτε την ανταλλαγη πλυθησμων, εφερε τους προσφυγες εδω και τους συμπεριφερθηκε ως ξενους εισβολειες, αιχμαλωτους πολεμου κλπ; Περιμενει κανεις να φερθει καλυτερα στους νεο-μεταναστες προσφυγες;

    Οι φωτογραφιες ειναι απο την Καλαμαρια , οσο ηταν σε καραντινα απο στρατιωτες που απαγορευαν τους προσφυγες να μετακινουνται εξω απο αυτην και ειναι παρμενες απο την εκδοση «Η ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ ΣΤΟΝ ΜΕΣΟΠΟΛΕΜΟ, ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣΤΗ ΝΕΑ ΠΑΤΡΙΔΑ», που εκδοθηκε απο το ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΑΡΧΕΙΟ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΣΜΟΥ, με δωρρες οικογενειακων φωτογραφιων ποντιων καλαμαριωτων »

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 14/06/2009

  8. Τι χες Γιάννη , τι χα πάντα

    Να μας πει ο σ. Αλησοφλης για εκείνον τον γόνο μεσοαστικής οικογένειας Αθανάσιο Κλάρα ή Μιζέρια γνωστού ως Άρη Βελουχιώτη ,μακρύ χέρι του διεθνούς ιμπεριαλισμού, που σε συνεργασία με τους εγγλέζους ιμπεριαλιστές ρίμαζε και σκότωνε φτωχούς Γερμανούς και Ιταλούς εργάτες ανά τα γιοφύρια της Στερεάς Ελλάδος καθώς επίσης Έλληνες χωρικούς διατεταγμένους για την τάξη και ασφάλεια γνωστούς ως ταγματασφαλίτες.

    Σχόλιο από thrax | 14/06/2009

  9. τους καυμένους νοικοκυρηδες και εργατικους αυτους ανθρωπους ..

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 14/06/2009

  10. Διαβαστε εδώ για την απροκαλυπτη και ωμη χειραγωγηση που επιχειρηθηκε και επιχειρειται υπέρ της Δεξιας (ΝΔ + ΛΑΟΣ)
    http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=54241

    (καλά στο διαδικτυο εχει ξεπεραστει καθε ορριο Φαιάς προπάγναδας )

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 14/06/2009

  11. »ρίμαζε και σκότωνε φτωχούς Γερμανούς και Ιταλούς εργάτες ανά τα γιοφύρια της Στερεάς Ελλάδος »
    Οι οποιοι… Ολως τυχαιως βρεθηκαν στην …. Στερεά Ελλάδα

    » καθώς επίσης Έλληνες χωρικούς διατεταγμένους για την τάξη και ασφάλεια γνωστούς ως ταγματασφαλίτες.»
    Η Οποια ταξη και ασφαλεια ηταν αυτή που επεβαλλαν οι κατακτητες της χωρας με τους οποιους συνεργαζονταν οι γνωστοί ως ταγματασφαλίτες ή ως δωσιλογοι ….

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 14/06/2009

  12. «..Είναι λοιπόν ολοφάνερο ότι απόψεις που αναζητούν την ιστορική αλήθεια αποκρύπτονται…»

    Ακριβώς προς αυτή την κατεύθυνση κινείται το παραπάνω σχόλιο Νο 4 του Αλήσοφλη . Της απόκρυψης της ιστορικής αλήθειας.

    Αποσπασματικά γεγονότα ατάκτως πεταμένα στο τραπέζι για να καταλήξουν στην κυρίαρχη, μέχρι πριν μερικά χρόνια, κρατική άποψη αλλά και μέρους της αριστεράς που παραμένει προσκολλημένη στις ιδεοληψίες του παρελθόντος αναγορεύοντας σε θέσφατο μια προσωρινή επιλογη της σοβιετικής εξωτερικής πολιτικής. Παραβλέποντας άλλα γεγονότα (ίσως γιατί χαλάνε τον σουρβά) τα οποια όλα μαζί θα μπορουσαν να συνθέσουν ολοκληρωμένα το παζλ εκείνης της ιστορικής στιγμής.

    Έτσι αναγκαστικά οδηγείται σε απιστευτες απόψεις που είναι μετέωρες από κάθε πολιτική ή επιστημονική άποψη. πχ «..των κυριάρχων αστικών κύκλων…….–Οργανωμένος Ποντιακός χώρος..»
    Δηλ. 500 περιπου σωματεία ενός κοινωνικού χώρου αποτελούν μέρος των κυρίαρχων αστικών κύκλων στην Ελλάδα.
    ή εξισώνοντας μια δευτεροβάθμια οργάνωση με 350 σωματεία με την χρυση αυγή και το λαος.
    Απόψεις τραγικές, γιατί δυναμιτίζουν από την αρχή την όποια προσπάθεια αναδειξης της ιστορικής αλήθειας, αναγκαίας προυπόθεσης για την φιλία και αλληλεγγύη των λαών, μακριά από εθνικισμούς και στερεότυπα.

    -Η ιστορική αλήθεια δεν αποκαλύπτεται μιλώντας μόνο για ιμπεριαλιστικά συμφέροντα, κομίζοντας γλαύκας εις Αθήνας, ξεχνώντας 4 και πλέον εκατομμυρίων χριστιανών της Ανατολής. Αυτοί είχαν συμφέροντα, και αν ναι ποια ήταν αυτά και από ποιόν εξυπηρετούνταν ?
    -Ή αδιαφορώντας για την διάθεση της Σοβιετικής Ένωσης για αναγνώριση αυτονομίας της Ιωνίας. Άραγε ποια «ιμπεριαλιστικά» συμφέροντα εξυπηρετούσε?
    -Και βέβαια μη λαμβάνοντας υπ’ όψη ένα ισχυρό ποντιακό αντάρτικο (τι χαρακτήρα θα του έδινε ο Αλήσοφλης?) που υπήρχε και το οποίο σύμφωνα με το άρθρο του Θεοδωρίδη οι μπολσεβίκοι εξέφρασαν διάθεση να βοηθήσουν.
    -Όλα αυτά μαζί με τις εθνοκαθάρσεις των χριστιανικών πληθυσμών της Ανατολίας που ξεκίνησαν ήδη από το 1914 , πολύ πριν η Ελλάδα εμπλακεί στον Α παγκόσμιο πόλεμο και προφανώς πολύ πριν πατήσει το πόδι του στην Μικρασία Ελλαδίτης φαντάρος θα πρέπει να αποτελέσουν στοιχεία μιας ενιαίας συζήτησης

    Γιατί η αποκατάσταση της ιστορικής αλήθειας δεν μπορεί να έχει προαπαιτούμενα.
    Η αλήθεια είναι αλήθεια και μόνον αυτή «.. οπλίζει τους λαούς εναντία στις πραγματικούς ενόχους και δημιουργεί διεθνιστικές γέφυρες αλληλεγγύης και συνεργασίας..»

    Ομερ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 14/06/2009

  13. OΜΕΡ Ελα σα ήμαρτα μη τινέαης περαν κες το τσιμίδιμ .Ακομα ελπιζεις αυτο το πραγμα που λεγεται Οργανομενος Ποντιακος χωρος μπορει να παραξει τιποτα!5000 σωματεια να ειναι, πλανασε πλανην οικτραν η πιο σοβαρη προταση της αριστερας θα ηταν να διαλυθουν αυτα τα σωματεια (και οπου εχει δυνατοτητα θα πρεπει να το κανει) τα οποια το μονο που παραγουν και αναπαραγουν ειναι βαρβαροτητα και τιποτα παραπανω .

    Σχόλιο από kiamul | 14/06/2009

  14. kiamul
    εγώ δεν ελπίζω τίποτα…
    Το τι μπορούν να παραγουν και να αναπαράγουν αυτά τα σωματεία είναι άλλο

    και άλλο να χαρακτηρίζεις ολόκληρο κοινωνικό χώρο «κυρίαρχο αστικό κύκλο» , σιγά μην είναι και αστικό τετράγωνο…
    Ημαρτα θεμ και θαμαστα τα έργατα σ που έλεεν η γιαγια μ. Τέτοια ευκαιροσύνη !!

    Κάτι τέτοια καουμποϋλίκια (γιατί μην μου πεις ότι πρόκειται περί ταξικής ανάλυσης) είναι ένας από τους λόγους που οδήγησαν εκεί που βγήκαν οι πρώτοι κοκκινοι δήμαρχοι στην ελλάδα, εκεί που ο Μαης του 36, εκεί που ανταρτοδεσπότης τώρα να κυριαρχεί το απόλυτο μπλέ.

    Γιατί «..η αποκατάσταση της ιστορικής αλήθειας..» μπήκε υπό αίρεση.
    Σκέψου το…

    Ομέρ

    ΥΣ: Πάω τώρα, την βραδύν αλλο μια κονουσεφκουμες…

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 14/06/2009

  15. «…το μονο που παραγουν και αναπαραγουν ειναι βαρβαροτητα και τιποτα παραπανω «

    Από τη «Σοσιαληστεία» καλύτερη η «βαρβαρότητα».

    Πολύ της μόδας έγινε τελευταία η «βαρβαρότητα» 😉

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 14/06/2009

  16. Ωραίος σεβασμός προς το λαό!

    Μετά αναρωτιόμαστε, γιατί κάποιοι σαν τον Αλησοφή όταν είχαν τη δυνατότητα δημιούργησαν τα γκουλάγκ.

    Η απάντηση είναι εδώ μπροστά μας: Υπεροψία, ναρκισισμός, εγωπάθεια και αγραμματοσύνη.

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 14/06/2009

  17. Noμίζω ότι η μόνη διαπίστωση που μπορεί να κάνει κάποιος ψύχραιμα, παρακολουθώντας την απόπειρα συζήτησης, είναι ότι η συζήτηση είναι αδύνατη.

    Και αυτό, όχι γιατί δεν υπάρχει πεδίο προς τούτο, αλλά γιατί τα στερεότυπα είναι τόσο ισχυρά και οι προκαταλήψεις τόσο βαθειές, που κάθε ειλικρινής προσπάθεια καταλήγει στην επιβεβαίωση της αρχικής διαπίστωσης.

    Το αντικείμενο ήταν η προσπάθεια διερεύνησης των συνθηκών στην Ανατολή κατά την περίοδο της μετάβασης από την πολυεθνική Οθωμανική Αυτοκρατορία στη μορφή του έθνους-κράτους και της περιγραφής των επί μέρους συμφερόντων των λαών που απάρτιζαν την πολυεθνική κοινωνία.

    Σε μια τέτοια προσπάθεια συζήτησης, όλες οι εκτιμήσεις και οι υποθέσεις εργασίας κατατίθενται, υποστηρίζονται, κριτικάρονται.

    Εδώ δε συνέβη τίποτα τέτοιο. Ξανάδιαβάσαμε τους κλασικούς αφορισμούς που παράγονται από τις μεταφυσικές βεβαιότητες. Ούτε καν στοιχειώδη αντίκρουση των επιχειρημάτων του κειμένου του Θεοδωρίδη είχαμε.

    Και φυσικά, μέσα σ’ αυτή την αφοριστική λαίλαπα του σχολίου 4, δεν διέκρινα το παραμικρό ίχνος μαρξιστικής ανάλυσης, που να προσπαθούσε έστω να αποτυπώσει ακροθιγώς τις ταξικές αντιθέσεις στο εσωτερικό της Αυτοκρατορίας την εποχή του μετασχηματισμού.

    Οπότε το μοναδικό ερώτημα είναι το εξής: αφού κάποιοι είναι πεπεισμένοι ότι κατέχουν την απόλυτη αλήθεια, ότι έχουν μελετήσει σε βάθος τις παραμέτρους της πολύπλοκης εκείνης εποχής, τη χρείαν έχουν συζητήσεων;

    Αφού δεν έχουν ανάγκη να συζητήσουν αλλά να αποκαλύψουν μόνο την «αντεπαναστατική» και «αντιδραστική» ουσία των διαφορετικών εκτιμήσεων και να καθοδηγήσουν «τις μάζες», γιατί κάθε τόσο να απογοητευόμαστε συνειδητοποιώντας την αδυναμία επικοινωνίας;

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 15/06/2009

  18. […] κινδυνεύουν. Μια ματιά στις συζητήσεις μας [ΕΔΩ] και [ΕΔΩ]  θα τους έπειθε για τη διαπίστωση […]

    Πίνγκμπακ από -Οι “Ιταλοί” πάνε ακροδεξιά; « Πόντος και Αριστερά | 16/06/2009


Σχολιάστε