Πόντος και Αριστερά

……. 'μώ τον νόμο σ' !

-Οι «Ιταλοί» πάνε ακροδεξιά;

Μ΄ αφορμή τη συνέντευξη Φωτιάδη στον «Ελεύθερο Κόσμο»

Σ’ όσους έζησαν τη χούντα, η  φυλλάδα «Ελεύθερος Κόσμος« προκαλεί ανατριχίλα και ανακαλεί τα πιο αρνητικά συναισθήματα. Ήταν μια χουντική, ακροδεξιά, ακραία αντιδημοκρατική εφημερίδα.  Το ίδιο είναι και σήμερα! «Αγωνίζεται» για τους φυλακισμένους χουντικούς και για τη διάδοση των αντιδημοκρατικών και ακροδεξιών δοξασιών. Επιπλέον είναι λάτρης του Ιωάννη Μεταξά -του πλέον ατατουρκόφιλου Ελλαδίτη ηγέτη- και οπαδός του ακροδεξιού, ρατσιστή Κώστα Πλεύρη.

55345

Την εφημερίδα αυτή λοιπόν επέλεξε και έδωσε συνέντευξη στις 7 Ιουνίου 2009 ο καθηγητής  Ιστορίας Κωσταντίνος Φωτιάδης. Για να παραπονεθεί στους φιλο-μεταξικούς για τον υπαρκτό ¨φιλοκεμαλισμό του ελληνικού κράτους» και να «χαφιεδίσει» με ψευδείς κατηγορίες τον οργανωμένο ποντιακό χώρο της Ελλάδας.  Και αυτά η εφημερίδα τα παρουσιάζει στην πρώτη της σελίδα, όπου κάτω από την ανακοίνωση για το άρθρο του χουντικού υπουργού Σπύρου Ζουρνατζή για τον έγκλειστο χουντικό δολοφόνο Ντερτιλή, φιγουράρει ο Κωσταντίνος Φωτιάδης

7676547Φέτος, που ο χώρος πέτυχε να έρθουν στην Ελλάδα για να μιλήσουν για τη Γενοκτονία ιστορικοί σαν τους  Taner Aksam,   Roger Smith   George Shirinian, καθώς και ο Αυστραλός υπουργός Michael Atkinson, ο Φωτιάδης βρήκε την ευκαιρία να καταγγείλει τους Πόντιους της Ελλάδας και την ηγεσία τους στη φασιστοφυλλάδα του  «Ελεύθερου Κόσμου« μ’ ένα προσβλητικό και ρατσιστικό τρόπο.

Να του ευχηθούμε να βρει στην εφημερίδα αυτή και στον πολιτικό της χώρο, την κατανόηση και τη συμπαράσταση που  ζητά !!!

——————– 

Δυστυχώς όμως, ο Φωτιάδης δεν είναι κανένας τυχαίος! Υπήρξε ο δεύτερος σε σημασία Πόντιος ιστορικός -μετά τον Πολυχρόνη Ενεπεκίδη– που μελέτησε τη γενοκτονία που συνέβη στον Πόντο. Υπήρξε επίσης  το alter ego του Μιχάλη Χαραλαμπίδη -του «Ιταλού», μέλους του Εκτελεστικού Γραφείου του Πασόκ, μέχρι που ίδρυσε το δικό του κόμμμα.  

Ο Φωτιάδης με τον Χαραλαμπίδη συνέβαλαν τα μάλα στην προβολή των παλαιότερων διεκδικητικών απόψεων της α’ και β’ γενιάς προσφύγων. Απόψεις, που το ιστορικό πλαίσιο δεν ευνοούσε την ανοιχτή διατύπωσή τους στις παλιότερες δεκαετίες.

Η Ομάδα Χαραλαμπίδη-Φωτιάδη έπαιξε σημαντικότατο ρόλο στη ριζοσπαστικοποίηση του ποντιακού χώρου κατά τη δεκαετία του ’80. Ακόμα και η ημέρα της επετείου της 19ης Μαϊου, που τελικά επελέγη ήταν μια πρόταση του Νεοκλή Σαρρή, που υιοθέτησε ο Μιχάλης Χαραλαμπίδης και προώθησε μέσω των κομματικών του διασυνδέσεων και της δράσης των Ποντίων βουλευτών.  

 

Οι ακροδεξιοί, που ιστορικά «έφτυσαν στους τάφους των παππούδων μας» και  εξέφρασαν την πλέον αντιπροσφυγική ρατσιστική πολιτική, σήμερα μετατρέπονται σε τιμητές και εκμεταλλεύονται το κίνημα Μνήμης των Ποντίων.

Υπεύθυνοι είναι διάφοροι, πολύ λίγοι ευτυχώς,  ολιγόμυαλοι και αμόρφωτοι Πόντιοι που επιτρέπουν να γίνεται αυτή η προσβλητική καπηλεία.  

Παράδειγμα είναι η εκμετάλλευση κάποιων εκδηλώσεων της 19ης Μαϊου και ειδικά των πλέον περιθωριακών.  Έτσι, η διασπαστική εκδήλωση κάποιων ποντιακών συλλόγων στις 19 Μαϊου στην Αθήνα υιοθετήθηκε και προβλήθηκε από την ακροδεξιά. Η συγκεκριμένη εκδήλωση έγινε κόντρα στην κεντρική της  ΠΟΕ στην πλατεία της Αγίας  Σοφίας στη Θεσσαλονίκη όπου ομιλητής ήταν ο Εργατικός Αυστραλός υπουργός Michael Atkinson. . 

[ΕΔΩ] το αφιέρωμα της  χουντικής φυλλάδας «Ελεύθερος Κόσμος« στη διασπαστική εκδήλωση  . 

 

———————————————-

Οι ακροδεξιοί μας βέβαια ας μην ανησυχούν. Από την Αριστερά τουλάχιστον δεν κινδυνεύουν. Μια ματιά στις συζητήσεις μας [ΕΔΩ] και [ΕΔΩ]  και [ΕΔΩ] θα τους έπειθε για τη διαπίστωση αυτή.

 

Advertisements

16/06/2009 - Posted by | -Διάφορα, -Ιδεολογικά, -Περί Πόντου, -Nεοελληνικός ανορθολογισμός

51 Σχόλια »

  1. Θα διαφωνησω λεγωντας οτι δεν υπηρχε καποια τρομερη διασπαση και οτι απο του χρονου με πληροφορησανε θα γινεται κανονικα στις 19 μαιου η εκδηλωση για την γενοκτονια, επισης να πω οτι δεν φταιει κανεις της αριστερας που δν εμφανιστηκε κανενας στις 19 μαιου στην εκδηλωση, ποιος φταιει? οι αλλοι οι βορειοηπειρωτες και οι κυπριοι (ακροδεξιοι? ναι οκ.. αλλα δεν μπορεις να κατηγορησεις αυτους οτι φτυνανε τους ταφους τον πατεραδων μας) ηταν εκει και φωναζανε και ηταν μαζι μας στην πορεια. Αδικο εχει ο κοσμακης μετα? βαλε και το γεγονος οτι κανεις δεν ξεχναει τα ομορφα χρονια που περασαμε επι «αριστερας» στην σοβιετικη ενωση, και την χρηματοδοτηση της «αριστερας» στον κεμαλ κλπ κλπ. Οποτε αν τα δουμε αυτα σαν συνισταμενες που καποια στιγμη ενωνονται στο μυαλο ενος μεσου ποντιου πολιτη, λογικο δεν ειναι να καταληξει στην ακροδεξια? σου λεει, μεχρι σημερα δεν ειχα καμια υποστηριξη, ουτε απο αριστερα μερια ουτε απο δεξια, ουτε απο το κρατος, τπτ.. τουλαχιστον τωρα με στηριζουν αυτοι, ισως να κανω και λαθος, ισως να φαινομαι λιγο ελαστικος με καποια ζητηματα, περιμενω να ακουσω αποψεις
    Φιλικα

    Σχόλιο από Mithridatis | 16/06/2009

  2. Μιθριδάτη,

    χρήσιμος ο προβληματισμός σου για να καταλαβουμε και μεις πως σκέφτονται κάποιοι συμπατριώτες μας.

    -Καταρχάς η εκδήλωση της 19ης Μαϊου στην Αθήνα ήταν διασπαστική χωρίς καμιά νομιμοποίηση από την ΠΟΕ. Συζητήθηκε αναλυτικά αυτό, ας μην το συνεχίσουμε εδώ. Οι αφίσες της ΠΟΕ δείχνουν τι ακριβώς είχε αποφασίσει η Ομοσπονδία και τι παρατύπως οργάνωσαν κάποια περίεργα «κέντρα».

    -Το τι θα γίνεται από του χρόνου, δηλαδή εάν κάθε ΣΠΟΣ οργανώνει τη δική του μαζική εκδήλωση, την ίδια στιγμή που στη Θεσσαλονίκη γίνεται η κεντρική εκδήλωση της ΠΟΕ, θα εξαρτηθεί από την απόφαση που θα λάβει η κεντρική ΠΟΕ στο πλαίσιο ενός σχεδιασμού. Και αν υπάρξει διαφωνία της κεντρικής ΠΟΕ με τα περιφερειακά ΣΠΟΣ, το μόνο αρμόδιο όργανο για να αποφασίσει πώς ακριβώς θα τιμάται η 19η Μάη, είναι η Γενική Συνέλευση της ΠΟΕ.

    -Η ανοχή προς την ακροδεξιά δεν μπορεί να είναι επιτρεπτή για τους Πόντιους, είτε αυτοί ήρθαν εδώ το ’22, είτε το ’39, είτε αργότερα. Η στάση της τα κρίσιμα χρόνια του μικρασιατικού πολέμου ήταν πολύ καθοριστικότερη από τη στάση του Λένιν. Αυτοί δεν έστειλαν ούτε μια σφαίρα στους Πόντιους αντάρτες, ούτε καν υπολόγιζαν τον Πόντο από τη στιγμή που κέρδισαν τις εκλογές με αντιπολεμικά συνθήματα το Νοέμβριο του ΄20.

    -Η ακροδεξιοί καταπίεσαν τους πρόσφυγες της Καταστροφής του ΄22. Υπήρξαν προτάσεις να τους υποχρεώσουν να κυκλοφορούν με ειδικό περιβραχιόνιο για να τους ξεχωρίζουν.

    -Το να ταυτίζεις την Αριστερά με το σταλινισμό δεν βοηθάει. Απ΄ ότι γνωρίζω, τους Πόντιους στην ΕΣΣΔ δεν τους καταπίεσαν οι κομμουνιστές, αλλά οι σταλινικοί. Η ηγεσία των Ποντίων που εκτελέστηκε ή πέθανε στα γκουλάγκ το 1937 ήταν πιστοί κομμουνιστές.
    Αντίθετα, μέχρι το 1937 άνθισε ένας μεγάλος ελληνικός σοβιετικός ποντιακός πολιτισμός, που τον συνέτριψαν οι σταλινικοί. Είναι κρίμα αυτές οι μεγάλες πολιτιστικές κατακτήσεις να ξεχνιούνται.

    -Το τι έκανε η ακροδεξιά και ο Μεταξάς στους Πόντιους πρόσφυγες που έφτασαν το 1939 στην Ελλάδα κυνηγημένοι από το Στάλιν, ρώτα τους ιστορικούς που γνωρίζουν. Θα πάθεις πλάκα από τον αντιποντιακό ρατσισμό των σημερινών φιλοποντίων υποκριτών κατά των ταλαίπωρων αυτών θυμάτων του Στάλιν.

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 16/06/2009

  3. Θα έπρεπε να έχετε διευκρινήσει ότι ο όρος «Ιταλοί» χρησιμοποιήθηκε μετά τη μεταπολίτευση για να περιγράψει την αριστερή πατριωτική τάση του ΠΑΣΟΚ και ειδικότερα αυτούς που είχαν σπουδάσει στηνΙταλία και είχαν συγκροτηθεί εκεί πολιτικά.

    Χρήσιμες οι πληροφορίες και κάκιστη η συνέντευξη με την έννοια της έκφρασης κακίας.

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 17/06/2009

  4. Ψάχνοντας για τους Ιταλούς του ΠΑΣΟΚ βρήκα ένα παλιό άρθρο της «Μακεδονίας» (11-10-95), όπου περιγράφονται οι βασικές πασοκικές ομάδες:


    «Διάσπαση επί θύραις στο ΠΑΣΟΚ;

    ΤΑ σενάρια της χθεσινής «ατέλειωτης νύχτας», ενώ σήμερα γίνεται η κρισιμότερη συνεδρίαση της κεντρικής επιτροπής από την ίδρυσή του. Οι κομματικοί εκτιμούν ότι δεν υπάρχει πλέον σημείο επαφής με τους «τέσσερις». Δεν αποκλείεται να θέσει θέμα ψήφου εμπιστοσύνης ο κ. Παπανδρέου.

    Απομακρύνεται, κατά δραματικό τρόπο για το ΠΑΣΟΚ, η πιθανότητα εξασφάλισης «ενωτικής» συνθέσεως στο νέο εκτελεστικό γραφείο και – το χειρότερο για το κυβερνών κόμμα – αυτή τη φορά έχουν κοπεί σχεδόν όλες οι γέφυρες επικοινωνίας ανάμεσα στις αλληλοσπαρασσόμενες τάσεις. Και αυτές δεν είναι λίγες:

    Τσοχατζόπουλος (κομματικοί), Λαλιώτης (σαραντάρηδες με Τζουμάκα, Σκανδαλίδη κ.ά.), Σημίτης, Βάσω, Αυγερινός, Πάγκαλος (τέσσερις), Μανίκας, Καστανίδης κ.ά. (λοχαγοί), Χαραλαμπόπουλος, Κρητικός, Βερυβάκης (κεντρώοι), Χαραλαμπίδης, Κηπουρός κ.ά. (Ιταλοί) και άλλες υπό ίδρυσιν!!!

    Μέσα σ’ αυτό το σκηνικό του «παραλόγου» τι περιθώρια έχει για να ανατρέψει τα δεδομένα και την επερχόμενη ρήξη ο Ανδρέας Παπανδρέου; Σήμερα το μεσημέρι σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας παίζεται κυριολεκτικά η ενότητα και η προοπτική του πάλαι ποτέ κραταιού ΠΑΣΟΚ….

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 17/06/2009

  5. Μαλιστα, απλα μιας και το κκε(σταλινικοι) ειναι το κυριαρχο αριστερο κομμα μην λεμε οτι ταυτιζω εγω τον κομμουνισμο με τον σταλινισμο, υπαρχουν ακομα συντροφοι που δν αποδεχονται εκκαθαρισεις κλπ κλπ, τελος παντων, εχουν προαναφερθει αρθρα για φιλοκεμαλικες προσεγγισεις καποιων «αριστερων» βλεπε οικολογοι και συριζα, τωρα εγω απλα βλεποντας και κρινοντας λεω τι ειδα στην πορεια, και δικαιολογω σε εναν βαθμο το γεγονος οτι η κοινωνια στρεφεται προς την δεξια και τις συντηρητικες παραταξεις, περαν δηλαδη των ιδεολογιων των ιστορικων θεματων, ρεαλιστικα αμα το δουμε, και με βαση οτι λιγοι γνωριζουν πραγματικα το τι περασανε οι ποντιοι στο παρελθον μην θεωρησουμε σαν εκπληξη αμα δουμε ποντιους να ψηφιζουν χρυση αυγη και λαος. (νταξ με την χρυση αυγη ειναι ισως λιγο τραβηγμενο αλλα δεν αποκλειεται)

    Σχόλιο από Mithridatis | 17/06/2009

  6. Το αυγο του φιδιου συντροφια δεν επωαζεται μονο μεσα στο ΛΑΟΣ και την Χρυση Αυγη οπως αποδεικνυεται και σας ελεγα και το τονιζα επανηλημενα στις προηγουμενες αναρτησεις ολα αυτα τα παραμαγαζα (συλλογοι ομοσπονδιες παραθρησκευτικες οργανωσεις ΜΚΟ κτλ)αλλα και μεσα στο ΠΑΣΟΚ και την ΝΔ.Το φαινομενο Φωτιαδη (ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ) πρεπει να μας απασχολισει ιδιαιτερα πως ξεκινησε που εφτασε και που θα καταληξει. Απ ΄οσα ξερω για τον ανθρωπο αυτον σαν λογιο τον προσκαλεσε ομιλητη ο δημαρχος Βερμιου σε μια τελετη στο ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ του Μεσοβουνου, κι΄αυτος ανεσηρε ολες τις δικαιολογιες της Βερμαχτ απο τα αρχεια της Νυρεμβεργης , Μεγαλητερο φτησιμο πανω στους ταφους των νεκρων δεν μπορουσε να υπαρξει.Πραγματι συντροφοι προς το παρον δεν ανησυχει η Αστικη ταξη και η Ακροδεξια της αφου καποιοι λογιοι Αριστεροι το μονο που καταλαβαινουν οταν συζητουν για την Μικρασιακη καταστροφη ειναι οτι διαφωνουν, και εμενει ο καθενας στις θεσεις του, πιστευω οτι το ζητημα ο Αλησοφης το εθεσε στην πραγματικη βαση. Κι΄αν θελουν καποιοι ας επιχειρηματολογησουν πανω στα ζητηματα που εβαλε και οχι να λεν μονο οτι διαφωνουν.

    Σχόλιο από kiamul | 17/06/2009

  7. kiamul,

    έπειδή ακριβώς ο Αλήσοφλής το ζήτημα «το εθεσε στην πραγματικη βαση», και επειδή και συ το υποστηρίζεις, αλλά και άλλοι σύντροφοι που αρνούνται να απαντήσουν στα όσα πραγματικά ερωτήματα έχουν τεθεί στις «συζητήσεις» μας καλυπτόμενοι πίσω από την «πραγματικη βαση», διαβεβαιώσαμε την ακροδεξιά ότι τουλάχιστον από την Αριστερά δεν κινδυνεύει.

    Αυτή ζει στην κοσμάρα της και όταν βγάζει το κεφάλι στον πραγματικό κόσμο αρχίζει και ρίχνει για λίγο τα γαμοσταυρίδια και αποσύρεται ξανά στο γκέτο της, όπου ζει αυτή καλά και μεις καλύτερα.

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 17/06/2009

  8. Και για να δεις και άλλο ένα θέμα σε παρακαλώ να διαβάσεις πολύ προσεκτικά, χωρίς αφορισμούς τα σχόλια του Μιθριδάτη.

    Αυτόν τον κόσμο των νεο-προσφύγων πώς τον πλησίασε η Αριστερά; Αφού λίγο-πολύ όλοι οι προερχόμενοι από τη σταλινική εκδοχή της έλεγαν «καλά τους έκανε ο Στάλιν, ήταν πράκτορες των Γερμανών εισβολέων στη μητέρα σοβιετική πατρίδα». Και κάποιοι ακόμα τα λένε!

    Με τέτοιες αντιλαϊκές βρωμιές η «Αριστερά» μας εγκατέλειψε στο έλεος του κράτους και των ποντιοπατέρων 250.000 εξαθλιωμένους νέους πρόσφυγες που έφτασαν στην Ελλάδα, τη «μητέρα-πατρίδα», μετά την κατάρρευση της σοβιετικής Αυτοκρατορίας.

    Θα μου πεις ότι σκίζει τα ιμάτιά της για τους Πακιστανούς, Αφγανούς και Μπαγλαντέζους παράνομους μετανάστες! Και καλά κάνει θα σου έλεγα. Μόνο που είναι υποκριτική η στάση της, γιατί στους δικούς μας πρόσφυγες έκανε τουμπεκί ψιλοκομμένο.

    Δυστυχώς, αυτή είναι η πολυθρύλητη «πραγματικη βαση”… συν οι παπαριές του Μπεναρόγια (ως «πράκτορα της αστικής τάξης» τον διέγραψε το ΚΚΕ) και τα δωσιλογικά του Πουλιόπουλου (που το ΚΚΕ αφού τον περιθωριοποίησε ως τροτσκιστή, τον άφησε να τον εκτελέσουν οι Ιταλοί).

    Και επειδή αρνείστε να τα δείτε όλα αυτά, γι αυτό η ακροδεξιά παίζει εν ου παικτοίς. Αντίσταση στη ακροδεξιά λαίλαπα κάνουν μόνο κάποιοι δημοκράτες πασόκοι (και νεοδημοκράτες ακόμα) και εμείς μέχρι να σπάσουν τελείως τα νεύρα μας και να τα παρατήσουμε.

    Η Αριστερά ζει στον δικό της εικονικό κόσμο και στις βεβαιότητες της «πραγματικής της βασης”

    Ομέρ τσατισμένος

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 17/06/2009

  9. Οσο για την αριστερα σε παραπεμπω στο κειμενο του Ευτυχη Μπιτσακη με το οποιο συμφωνω απολυτα,ξαναδιαβασε το με προσοχη καλο θα σου κανει

    Σχόλιο από kiamul | 17/06/2009

  10. Αν εννοείς αυτό:

    https://pontosandaristera.wordpress.com/2007/06/15/10-6-07-2/

    το έχω ρουφήξει όλο λέξη προς λέξη. Καθώς και τις θέσεις του Γιώργου Μαργαρίτη.

    Αποκλίνει κατά πολύ από τις δικές σας απολυτότητες!

    Ο Μπιτσάκης γράφει:
    «Μπορεί όμως να υπάρξει «αντικειμενική» θεώρηση της ιστορίας; Η απάντηση είναι γνωστή: Η ιστορία είναι κατ’ εξοχήν ταξική επιστήμη. Η προσέγγιση, η θεώρηση, η ερμηνεία της, εξαρτάται τελικά από την ταξική όραση του μελετητή.»

    Ακριβώς αυτή τη θέση δεν την τήρησε ούτε κατά γράμμα ο Αλήσοφλής στην ανάλυσή του και δεν απάντησε στις απλές ερωτήσεις:
    Ποιές ήταν οι ταξικές αντιθέσεις στο εσωτερικό της ΟθωμανικήςΑυτοκρατορίας;
    Ποιά ήταν η ιστορική φάση που περνούσε η οθωμανική κοινωνία στις αρχές του 20ου αιώνα;
    Ποιά ήταν τα δικαιώματα των απόκληρων χριστιανών ραγιάδων;

    Ερωτήσεις που είχε απαντήσει με μοναδική σαφήνεια η Ρόζα Λούξεμπουργκ 100 χρόνια και, πριν τη δικιά μας συζήτηση. Σε αντίθεση με μας που κάνουμε αταξικές ηθικιστικές προσεγγίσεις για ένα ζήτημα που μας ταλανίζει έως σήμερα.

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 17/06/2009

  11. Η ελληνική Αριστερά, συνολικά, όπως γράφει ο Γιώργος Μαργαρίτης, ήταν πάντοτε αντιιμπεριαλιστική, πάντοτε πατριωτική, είχε πάντοτε συνείδηση αυτού του κρίσιμου παράγοντα.

    Αλλά τα τελευταία χρόνια, «ο αντιεθνικισμός καθίσταται πεμπτουσία της αριστερής πολιτικής με ισοπεδωτικό τρόπο, σαρώνοντας όλες σχεδόν τις υπόλοιπες αξίες και τα πολιτικά χαρακτηριστικά της Αριστεράς: Τη μέσα από τις κοινωνικές σχέσεις θεώρηση των πραγμάτων πρώτα απ’ όλα. Πραγματικά η επιλογή αυτή καθιστά την αριστερή παρέμβαση “αταξική” με την έννοια ότι δεν μπορεί να αντιληφθεί το πώς αυτά που διακυβεύονται συνδέονται με την οξυμένη κοινωνική – ταξική – πραγματικότητα στη χώρα μας» (Αυγή, 22/04/07).

    Οι θέσεις σας, έτσι όπως τις παρουσίασατε βρίσκονται απελπιστικά στον αντίποδα αυτών που υποστηρίζει ο Μαργαρίτης. Ψευδώνυμος αντιεθνικισμός για να συγκαλύπτονται οι πραγματικές συνθήκες.

    Αυτό είναι το πρόβλημά μας!

    Και αν τα ‘χω πάρει στο κρανίο, αιτία είναι ο Φωτιάδης και η πραγματική απουσία της Αριστεράς που προσεγγίζει το ποντιακό ζήτημα με τη γραμμή «άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε».

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 17/06/2009

  12. Ομέρ μην ταράζεσαι. Πρέπει να το πάρεις απόφαση ότι είστε μόνοι. Φυσικά και μεις από πλάι σας, αλλά μην περιμένεις τίποτα από τν παλιά κομμουνιστική αριστερά, είτε σταλινική είτε τροτσκιστική. Αυτοί κληρονόμησαν μια ηρωϊκή εποχή και μια βαθειά πίστη ότι κατέχουν τη σωστή γνωση και ότι είναι οι μόνοι αλάθητοι. Αυτά τους κάνει σκληρούς και απότομους. Κάπως το έλεγε ο Λενιν για το Στάλιν. Θυμάσαι; Αυτό ακριβώς συμβαίνει.

    Γι αυτό πουλόπο μ’ άραξον σα κυβικά σ’ και έπαρ’το απόφασιν!

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 17/06/2009

  13. 19 maioy den ginane ekdiloseis stin agia varvara stin nea filadelfia

    AYTE DEN ITAN DIASPASTIKES PROS TIN 19i MAIOY ?

    ORGANA TIS POE TIS DIORGANOSAN I ITAN OMILITES
    (tin ora poy ixame omiliti kai ti omiliti eee apo aystralia KAI APODIXITHIKE PIO POLI PONTIOYS APO KATI KOMATOSKILA PONTIOYS )

    ALLA KAPIOI EXOYN TIN POE MONO GIA TO THEATHINAI

    Σχόλιο από einos | 17/06/2009

  14. Μάλλον υπάρχει διαφορά την μεμονωμένης εκδήλωσης ενόπς συλλόγου και της μαζικής διαδήλωσης. Εαν δεν κάνω λάθος και ας με διορθώσουν οι ποετζήδες, αποτελεί παράδοση από χρόνια να γίνονται από τους συλλόγους εκδηλώσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας. Κεντρικές όμως εκδηλώσεις ως τώρα η ΠΟΕ αναγνώριζε μόνο δύο: την 19η Μαϊου στη Θεσσαλονίκη και την επόμενη Κυριακή στην Αθήνα. Επικοινωνιακά αυτό ήταν έξυπνο. Μου φαίνεται χλωμό να επιλέξει η ΠΟΕ άλλο σχήμα. Για ποιό λόγο εξάλλου;

    Αν αυτό αλλάξει από την ΠΟΕ πάντως ας ενημερωθούμε όλοι. Νομίζω ότι το αρχικό κείμενο βάζει τα πράγματα στη θέση τους με το σωστό τρόπο.

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 17/06/2009

  15. einos

    εγώ την άποψή μου την έγραψα στο σχόλιο 2. Επίσης εκδήλωση πολύ πετυχημένη εκείνη τη μέρα (19 Μαϊου) έγινε και στη Μεταμόρφωση.

    Αλλά αστα αυτά. Μόλις μας ενημερώσουν ποιά είναι η άποψη του Δ.Σ. της πΟΕ θα το κάνουμε θέμα.

    Για το κύριο θέμα έχεις άποψη;

    Για τους Ιταλούς, τους χουντικούς, τους αριστερούς κ.λπ.

    Ας μιλήσουμε λίγο σε βάθος και επί της ουσίας. Τόσα είπαμε με τον Κιαμούλ, ο οποίος τουλάχιστον τόλμησε και έγραψε την άποψή του.

    Φτάνει το θεαθήναι, το νταβατζιλίκι και η αδιαφορία.

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 17/06/2009

  16. Φίλε einos

    Η ΠΟΕ φέτος όπως και κάθε χρόνο διοργάνωσε δυο κεντρικές συγκεντρώσεις-εκδηλώσεις.
    Μια στην Θεσσαλονίκη στις 19 Μαϊου και μια στην Αθήνα την επόμενη Κυριακή 24 Μαϊου. Για τον σκοπό δε αυτών τύπωσε και τις σχετικές αφίσες (μια για την Θεσσαλονίκη και μια για την Αθήνα) και άλλο έντυπο υλικό.

    Κανείς δεν μίλησε για τις εκδηλώσεις των συλλόγων.Ούτε φέτος ούτε ποτέ. Αυτοί διοργάνωσαν ο κάθε ένας με την δυνατότητά του εκδηλώσεις μνήμης σε όλη την Ελλάδα καθ’όλη την διάρκεια της εβδομάδας αλλά και αργότερα. Μπράβο σε όλους. Σε όλους.
    Το πρόβλημα παρουσιάστηκε όταν κάποιοι επικαλούμενοι δήθεν «ομοφωνες επιθυμίες των συλλόγων του ΣΠΟΣ Ν.Ελλάδας» καλούσαν σε «κεντρική εκδήλωση-συγκέντρωση στις 19» που την διοργάνωναν κάποιοι 20-25 σύλλογοι που κανείς ποτέ δεν έμαθε ποιοι ήταν.

    Δημοκρατία έχουμε ο καθένας κάνει ότι θέλει.
    Αλλά όταν η ΠΟΕ καλεί σε κεντρικές εκδηλώσεις-συγκεντρώσεις Θεσσαλονίκη στις 19 και Αθήνα στις 24 και εσύ ,μέλος της ΠΟΕ, καλείς Αθήνα 19 τότε αυτό πως λέγεται αν όχι διασπαστική προς τις εκδηλώσεις της ΠΟΕ κίνηση ?

    mumul

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 17/06/2009

  17. Δεν έχετε καταλάβει ότι οι «επίτιμοι» αποτελούν την κατάρα της Ελλάδας. Μητσοτάκης ο «επίτιμος» της Νέας Δημοκρατίας, Σοφιανίδης ο άλλος «επίτιμος». Και από πίσω ίναν σουρίν ψευτοπατριώτες, εύκαιροι και γλύφτες που ονειρεύονται να γίνουν χαλίφηδες στη θέση του χαλίφη μετά την αποχώρηση Παρχαρίδη.

    Σχόλιο από Επίτιμος ΠΟΠΣίτης | 17/06/2009

  18. Επίτιμε… δε μας τα κάνεις λιγάκι πιο λιανά.

    Εσύ με ποιόν «επίτιμο» είσαι; Μήπως με τον «επίτιμο» του αμαρτωλού χρυσοφόρου Βερμίου; Και τι γνωρίζεις απότα εσωτερικά της ΠΟΕ;

    Για ρίξε κι άλλα!

    Ομέρ απορών

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 17/06/2009

  19. mumul pote apofasistike i poe na diorganoni dyo ekdiloseis kai poy gia tin 19i mai ?

    OSO GIA TIN ENOTITA POY EPIKALISAI DEN IPARXI
    TA IDIA EKLEGMENA ATOMA TON SPOS DEN SEVONTAI TIN POE
    DEN MPOROYN NA PERNOYN TO KOYSTOYMAKI TOYS MONOI TOYS XORIS LAVARO XORIS TIPOTA MA TIPOTA KAI NA LENE PIGAME STIN THESSALONIKI
    AYTA Mumul den einai alithies
    alla malon i poe toys pseytes theli kai oxi toys alithinoys

    oso gia sena file omer exo na se po

    OI ITALOI MENOYN SE DYARAKIA
    OI XOYNTIKOI ALLOI EINAI FILAKI KAI ALLOI KYBERNAN
    OI EPITIMOI LIMAINENTAI TOJN XORO
    KAI KAPIOI ISTORIKOI MENOYN SE VILES STIN ATHINA

    Σχόλιο από einos | 18/06/2009

  20. THA XI PLAKA NA LEO PSEMATA

    EPITELOYS NA SIMORFOTHOYME OLOI ITALOI DESPOTADES ATHINAOI
    BORIOI NOTIOI GIATI EXOYME TA XALIA MAS

    KAI TIN PLIRONOYN TA THIMATA
    EPITELOYS NA SIMAZYETOYME

    Σχόλιο από einos | 18/06/2009

  21. Ομέρ, άμα κι θέλω να φιλώ σε ρωτώ που εν’ το μάγλοπο σ’.

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 18/06/2009

  22. «..mumul pote apofasistike i poe na diorganoni dyo ekdiloseis kai poy gia tin 19i mai?..»

    Φίλε einos

    Η ΠΟΕ το αποφάσισε, δεν το αποφάσισα εγώ.
    Έστειλε μάλιστα για αυτό και σχετική επιστολή προς το ΣΠΟΣ Ν. Ελλάδας στις 8/5/2009 Αρ. Πρ. 1563, και τύπωσε και τις σχετικές αφίσες ορίστε : https://pontosandaristera.wordpress.com/2009/05/17/19m/
    Μια για την Θεσσαλονίκη και μια για την Αθήνα.

    Απλά είναι τα πράγματα

    mumul

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 18/06/2009

  23. Ο Φωτιάδης εκτός από αγαπημένος του «Ελεύθερου Κόσμου» είναι και αγαπημένος του Καραμπελιά. Τι διάολο συμβαίνει;

    Καραμπελιάς και «Ελεύθερος Κόσμος» έχουν κοινά κριτήρια;

    Τι άλλο θα δουν τα ματάκια μας;

    Σχόλιο από αντιδεξιός | 18/06/2009

  24. Τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά.
    Αν οι ιδεολογικοί απόγονοι των βασιλικών και πατριδοκάπηλων δεν έχουν δικαίωμα να ομιλούν για τα όσα έκαναν οι ιδεολογικοί τους πρόγονοι στους έλληνες της Μικράς Ασίας, τότε, μήπως και οι αριστεροί απόγονοι του ΣΕΚΕ (το οποίο συνεργάστηκε με τους βασιλικούς στις εκλογές του 1920 εναντίον του Βενιζέλου) αλλά και των στασιαστών στρατιωτών του μικρασιατικού μετώπου δεν έχουν δικαίωμα να ομιλούν;

    Οι εκλογές του 1920: http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82_%CE%B2%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82_%CE%B5%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AD%CF%82_1920

    Σήμερα, σχεδόν όλοι λένε ότι οι 100.000 έλληνες λιποτάκτες ή φυγόστρατοι ήταν προδότες, ότι κακώς η παλαιά Ελλάς δεν ήθελε αυτόν τον πόλεμο. Αυτό όμως αποτελεί εκ του ασφαλούς κρίση, μετά Χριστόν προφητεία και εκ του αποτελέσματος ερμηνεία, ουδεμία σχέση έχουσα με τις συνθήκες εκείνης της εποχής.
    Οι φαγωμάρες των βενιζελικών-αντιβενιζελικών στρατιωτικών εκλαμβάνονται και αυτές ως αντεθνικές κινήσεις.
    Επίσης, εμείς οι πόντιοι καταριώμαστε τον Βενιζέλο που δεν μας απελευθέρωσε σαν νέος Μεγαλέξανδρος και τον θεωρούμε αποτυχημένο που δεν έφτασε τουλάχιστον μέχρι την Ινδία.

    Αυτή τη στιγμή, θεωρώ το αίτημα των ποντίων για γενοκτονία ως μια εμμονή χωρίς νόημα και πρακτική αξία.
    Ως πόντιος, έχω διαχωρίσει τη θέση μου από αυτή την «μόδα» που μας ήρθε από την Αρμενία.
    Προτιμώ όλη αυτή την ενέργεια να την βγάζαμε για να μάθουν τα παιδόπα μας την ιστορία του πόντου, να προσπαθήσουμε να μη χαθεί η διάλεκτός μας, να κρατήσουμε τις παραδόσεις μας, τα ήθη και τα έθιμά μας.

    Αυτό που έκανε ο τουρκικός εθνικισμός και ο σταλινισμός στους παπούδες μας δεν μεγαλώνει αν το αναγνωρίσει ο Ερντογάν, ούτε μικραίνει αν δεν το αναγνωρίσει.
    Προσωπικά μου είναι αδιάφορο τι γνώμη έχει η Τουρκία και θεωρώ ότι πιο πολλά θα προσφέρω στους συγγενείς που κι εγώ έχασα τότε με το να κρατήσω τη μνήμη τους ζωντανή μέσα μου παρά να απαιτώ από την Τουρκία να βάλει μια υπογραφή σε κάτι το οποίο έχει ήδη συντελεστεί αναμφισβήτητα.

    «Άμαν μάραντα κι εύρανε, μήτε και μανουσιάκια,

    Μήτε τσιτσιάκια παρχαρί και Παναίας δυάκρυα,

    Μήτε χασχάσια ανάνθιστα κι Ίμερας τσιλβονίτας,

    Μήτε ζιμπίλια Ζύγανας και φερενίτας Κρώμνης,

    Μήτε δαφνόφυλλα Ορτούς και κασκαούτας Σπέλιας.

    Ατά αδά κές κι γίντανε αδά κές κι φυτρώνε.

    Αδά το χώμαν άξενον κι ατά πώς να ριζώνε.

    Ατά επέμνανε εκεί ς’ σού Πόντου τα ραχία

    Και μαυροζούν δίχως εμάς και με το ζόρ’ ανθούνε».

    doctor

    Σχόλιο από doctor | 18/06/2009

  25. sumfwnw me ton doktora… tautizomai 100%

    Σχόλιο από Mithridatis | 18/06/2009

  26. doctor-α

    υπερβάλλεις. Μάλλον δεν έχεις διαβάσει τα κείμενα κριτικής προς το Βενιζέλο ή τον Μεταξά και το Λαϊκό Κόμμα που έχουμε αναρτήσει κατά καιρούς. Και γι αυτό μάλλον, τη λογική απαίτηση να έστελναν σφαίρες στους Πόντιους αντάρτες τη στιγμή που παιζόταν το ποια θα ήταν η μεταπολεμική εικόνα του οθωμανικού χώρου, την εξευτελίζεις παραλληλίζοντάς τα με τις ανοησίες των ελληναράδων περί Ινδίας.

    Ποιός μιλάει ηθικιστικά για «αντεθνικές πολιτικές»; Λες και είχαμε στην πραγματικότητα ενιαία συμφέροντα; Εκατό φορές γράψαμε ότι τα συμφέροντα του ελλαδικού κρατιδίου διέφεραν απ’ αυτά των Ελλήνων της Ανατολής, γι αυτό και φέρθηκαν μ’ αυτό τον τρόπο. Όλοι τους! Οι δεξιοί, οι κομμουνιστές και οι φιλελεύθεροι…

    Αντιμετωπίζεις τα θέματά μας με μια παλαιοελλαδίτικη μωραϊτικη ματιά και μου θυμίζεις τον Καραμπελιά στο τελευταίο «Αρδην», που αποφάσισε να ασχοληθεί με τους Πόντιους.

    Δε λέτε τα ίδια πράγματα, αλλά οι απόψεις σας είναι σαν την Ηνωμένη Αντιπολίτευσιν του 1920, όπου συνυπήρξαν κομμουνιστές και μοναρχικοί κόντρα σ’ εμάς!!! Δες το το κείμενο και το συζητάμε. Σκέφτομαι να το ανεβάσω προς συζήτηση και συμφωνούν σ’ αυτό και οι «γεροντότεροι».

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 18/06/2009

  27. Ντόκτορ γράφεις: «Αυτό που έκανε ο τουρκικός εθνικισμός και ο σταλινισμός στους παπούδες μας δεν μεγαλώνει αν το αναγνωρίσει ο Ερντογάν, ούτε μικραίνει αν δεν το αναγνωρίσει.»

    Νομίζω ότι είναι μεγάλο λάθος. Η λήθη δικαιώνει το δολοφόνο και επιβραβεύει τις πράξεις του.

    Το αν οι Πόντιοι κατάφεραν να αποκτήσουν την αξιοπρέπειά τους στην εχθρική ομοεθνή Ελλάδα των αντι-ποντιακών ανεκδότων, οφείλεται στο ότι τόλμησαν να σπάσουν την εθνική ομοφωνία της σιωπής και να μιλήσουν για πράγματα απαγορευμένα από το σύστημα, όπως ήταν η γενοκτονία.

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 18/06/2009

  28. Τελικά ποιος δεν παει ακροδεξια; Τι γίνεται ρε γ^$#@1το;

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 18/06/2009

  29. Ομέρ δεν αναφερόμουνα προσωπικά σε σένα ή ειδικά στους συντελεστές του παρόντος και πολύ ενδιαφέροντος ιστολογίου.
    Μίλησα συνολικά μέσα σε λίγες γραμμές για το αίτημα της αναγνώρισης της γενοκτονίας και την πρακτική του αξία.
    Μην ιδεολικοποιείς τα πάντα, δεν σημαίνει ότι όποιος δεν ταυτίζεται μαζί σου πρέπει να ταυτίζεται κατ’ ανάγκη με κάποιον εχθρό σου, είτε αυτός είναι ο Κωστόπουλος είτε ο Χαρλαμπίδης είτε η ελληνική ακροδεξιά.
    Μην εκλαμβάνεις τα πάντα μέσα από ένα μανιχαϊστικό πρίσμα και μην θεωρείς τα πάντα ότι είναι άσπρο-μαύρο.
    Ματσουκάτες, δεν έχει σχέση η ύπαρξη των δεινών που υπέστησαν οι πρόγονοί μας με το αν τα αναγνωρίζουν ή τα ομολογούν ενώπιον ενός «δικαστηρίου» τα εγγόνια των τούρκων.
    Το θέμα είναι τι πιστεύουμε εμείς, τι μαθαίνουμε στα παιδιά μας. Τους μαθαίνουμε να διαβάζουν την ιστορία τους ή τους γαλουχούμε με την εμμονή να αναγνωρίσει η επίσημη Τουρκία τα βάσανα των προγόνων μας; Ή και τα δύο;

    Και, τέλος, μο την πίστη σ’ Ομέρ, όλα πα τα έχω διαβάσ’ αδαπές και για τον Βενιζέλον και για το Λαϊκό Κόμμα.

    Απλώς, θέτω κάποια ερωτήματα πιο …υπαρξιακά, στο σύνολο όλης της ποντικής κοινότητας.
    Η γλώσσα μας σε λίγες γενιές θα χαθεί, τα τραγούδια μας θα λιγοστέψουν. Εμείς τι κάνουμε; Θα συνεχίσουμε να χτυπάμε στο μαχαίρι τη γροθιά μας παρακαλώντας και απαιτώντας από τους Τούρκους να αναγνωρίσουν κάτι που δεν θα αναγνωρίσουν ποτέ;

    Δημήτρης

    Σχόλιο από doctor | 18/06/2009

  30. doctor-α

    δεν ήμουν επιθετικός. Ίσως λίγο μανιχαϊστής ναι! Αλλά όλοι μας δεν είμαστε που και που;

    Απλά τα είχα πάρει λίγο γιατί με υπόδειξη του ευγενικού Ματσουκέτη είδα ότι «σκοτώνονται για τα μάτια μου» ελληνομακεδόνες με σλαβομακεδόνες.

    Δες:

    http://abecedar.blogspot.com/2009/06/akritas.html

    http://akritas-history-of-makedonia.blogspot.com/2009/06/abecedar_18.html

    Ο σλαβομακεδόνας χρησιμοποιεί επιλεκτικά στοιχεία από το γόνιμο διάλογό μου με τον «Ακρίτα»

    Ο ελληνομακεδόνας, αμύνεται μεν δικαίως, ανέχεται δε με απαράδεκτο τρόπο προσβολές και λάσπες εναντίον μας του τύπου: «Εν προκειμένω, το ιστολόγιο «Πόντος και Αριστερά» εμφανίζεται έντονα επηρεασμένο από τις θέσεις του Ουράνιου Τόξου, ενός κόμματος που με την υποστήριξη της Αντιεθνικιστικής Κίνησης του κ. Νακρατζά και ελληνόφωνων αντιεξουσιαστικών ομάδων … Είναι λυπηρό να βλέπει κανείς ένα κάποτε αξιόλο ιστολόγιο να μετατρέπεται σε ουρά του Γεώργιου Νακρατζά και του Τάσσου Κωστόπουλου…»

    Ποιοί; Εμείς είμαστε αυτοί και δεν το έχουμε καταλάβει;;;; ΄Ελα Μεγαλέξανδρε στον τόπο σου!

    Γι αυτό τα έχω πάρει με την ανθρώπινη μαλακία!

    Ομέρ ο ποντιο-μωραϊτης

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 18/06/2009

  31. Πατώντας [ΕΔΩ] μπορείτε να δείτε τα αφιερώματά μας στο σλαβομακεδονικό ζήτημα.

    Δυστυχώς άμα είσαι σοβινιστής, εκτός από ανασφαλής, θα είσαι και ανεγκέφαλος, είτε είσαι Σλαβομακεδόνας, είτε Τούρκος, είτε Βούλγαρος, είτε Έλληνας, είτε Αγγλοσάξονας.

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 18/06/2009

  32. Omer πολύ λυπαμαι για το κακό που σε βρηκε ..
    αλλά ετσι ειναι αυτοι οι Μανιχαιστες ετσι και δεν εισαι μέ τον Αχουρα Μασδα εισαι με τον

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 18/06/2009

  33. Αριμάν

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 18/06/2009

  34. Ομέρ, όποιος δεν είναι υπερπατριώτης είναι προδότης για μερικούς… Τι να πεις.

    Ενίσταμαι εντόνως με το ποντιο-μωραϊτης!!!

    Ντρέπεσαι μωρέ να πεις ότι είσαι ποντιοαρβανίτης όπως κι εγώ;
    Άκου Μωραϊτης… ντροπή!!! Είσαι και φίλος του Νακρατζά και του Κωστόπουλου, πολλές αλλαγές βλέπω φίλε!

    Σχόλιο από doctor | 19/06/2009

  35. Σιγά τους υπερπατριώτες! Σε εισαγωγικά έπρεπε να το βάλεις. Τέτοιοι «υπερπατριώτες» πορεύονταν κάποτε με το σύνθημα «Μικρά πλην έντιμος Ελλάς».

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 19/06/2009

  36. Τουρκία – Επίτιμος Διδάκτωρ ο Θεοδωράκης στο Πανεπιστήμιο του Βοσπόρου .

    Την κοινή μουσική και πολιτισμική παράδοση της Ελλάδας και της Τουρκίας τόνισε ο Μίκης Θεοδωράκης σε ευχαριστήριο μήνυμα του προς το Πανεπιστήμιο του Βοσπόρου, που τον ανακήρυξε επίτιμο διδάκτορα σε δημόσια τελετή που οργανώθηκε στην έδρα του Πανεπιστημίου.
    Απευθυνόμενος στους συγκεντρωθέντες στην αίθουσα τελετών του Πανεπιστημίου, μέσω ειδικής σύνδεσης από το σπίτι του στην Αθήνα, ο συνθέτης είπε ότι και μόνο το άκουσμα της λέξης Βόσπορος τον γεμίζει χαρά και τον παραπέμπει στα μέτρα και τις κλίμακες της βυζαντινής παράδοσης από την οποία εμπνεύσθηκε ο ίδιος όπως είπε.
    Ο Μίκης Θεοδωράκης τόνισε ότι και η Ελλάδα και η Τουρκία, μοιράζονται τη μεγάλη παράδοση του Βυζαντίου και επεσήμανε ότι οι μουσικές κλίμακες στην παραδοσιακή τουρκική μουσική είναι οι ίδιες με τις μουσικές κλίμακες της ελληνικής παραδοσιακής μουσικής ακόμα και του ρεμπέτικου.
    Σ΄ αυτό στηρίζεται η ψυχική συγγένεια που αισθάνονται οι δύο λαοί, είπε στο ευχαριστήριο μήνυμα του ο μουσικοσυνθέτης, που ο ίδιος είχε ενεργά συμβάλει στη δεκαετία του ‘80 και του ‘90 για να ξεπερασθεί το κλίμα εχθρότητας και έντασης που χαρακτήριζε τότε τις σχέσεις των δύο χωρών.
    Ο Μίκης Θεοδωράκης συγκίνησε το κοινό των διανοούμενων που είχε συγκεντρωθεί στην αίθουσα τελετών του Πανεπιστημίου αναφερόμενος στον ιδρυτή της Τουρκικής Δημοκρατίας ως τον μεγάλο μεταρρυθμιστή που δημιούργησε μια νέα σύνθεση Ανατολής-Δύσης εμφυτεύοντας στην Ανατολή στοιχεία από τον πολιτισμό της Δύσης.
    Η ισορροπία αυτή των στοιχείων της Ανατολής με τη Δύση, οδήγησε πάντα σε μεγάλες στιγμές της ιστορίας είπε στο ακροατήριο του ο Μίκης Θεοδωράκης.
    Ο πρύτανης του πανεπιστημίου Καντρί Οζτζαλντιράν, επέδωσε τα σύμβολα της διάκρισης που απονεμήθηκε στο Μίκη Θεοδωράκη, στη Μαρία Φαραντούρη, η οποία και στην συνέχεια ερμήνευσε μερικά από τα έργα του Θεοδωράκη συνοδευόμενη από την μικρή ορχήστρα.
    ΕΞΠΡΕΣΣ-vripol

    Σχόλιο από μικης κεμαλάκης | 19/06/2009

  37. ε τι να κάνουμε..η αριστερά δεν είχε φακελάκια όπως το ΠΑΣΟΚ να τους μοιράζει, ούτε τα μέσα για να τους βολεύει όπως ο Ψωμιάδης..Βλέπεις η μοίρα και των ποντίων, είναι στενά δεμένη με την πορεία ανοδική ή καθοδική του κινήματος. Όσο ανεβαίνει η συνείδηση γενικά τόσο θα απελευθερωνονται κι αυτοί από τα δεσμά τους.

    Σχόλιο από Παρτιζανα | 20/06/2009

  38. Παρτιζάνα προχώρα σε θέλει όλη η χώρα.

    άϊντε να ψηλώσουμε το κίνημα, μπας και πάμε και μεις λίγο μπροστά και συντρίψουμε τις αλυσίδες μας 8) .

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 20/06/2009

  39. Για τους πόντιους χλωμό το βλέπω βεβαια, αλλά ας μην ριξω το έπίπεδο της κουβέντας στο επίπεδο των γνωστών ποντιακών ανεκδότων..:)
    Με συμπάθεια, πάντα
    Παρτιζάνα

    Σχόλιο από Παρτιζανα | 20/06/2009

  40. Άιντε ρίξτο να αρχίσω και γω για το Στάλιν και για το περί του μέλλοντος όραμα της κουκουέδικης αριστεράς.

    Γιατί μου φαίνεται ότι άλλοι έχουν το όνομα (Πόντιοι) και άλλοι έχουν τη χάρη (ΚΚΕ).

    Όχι με συμπάθεια μόνο,
    αλλά και με συντροφική αγάπη

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 20/06/2009

  41. Επίσης Παρτιζάνα, να σε ενημερώσω για μια εκδήλωση. Ειμαι σίγουρος ότι θα είσαι εκεί κι ας απουσιάζεις σωματικά !!!

    ——————————————————————–—————————–
    29 ΙΟΥΝΙΟΥ 2009: ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ 60 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΤΟΠΙΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΛΗΘΥΣΜΩΝ ΤΟΥ ΚΑΥΚΑΣΟΥ ΣΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΑΣΙΑ

    Στις 13 Ιουνίου συμπληρώνονται 60 χρόνια από τις βίαιες μετακινήσεις του ελληνικού πληθυσμού του Καυκάσου στην Κεντρική Ασία. Η σκληρή αυτή μεταχείριση που επιφύλαξε ο σταλινισμός στις ελληνικές κοινότητες, κατάστρεψε τη σημαντική ελληνική παρουσία στην περιοχή. Κατάστρεψε όλες τις ελληνικές δομές και μεταξύ τους και τον ελληνικό σοβιετικό πολιτισμό που είχε δημιουργηθεί το Μεσοπόλεμο.

    Μ’ αφορμή αυτή τη θλιβερή επέτειο της νεοελληνικής ιστορίας, ο ΣΠΟΣ Ν. Ελλάδας και Νήσων της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΠΟΕ) διοργανώνει εκδήλωση στο Πολιτιστικό Κέντρο Διάδοσης και Διατήρησης Ποντιακή Κουλτούρας – Εστία Ποντίων «Ο Φάρος», Μεγάλου Αλεξάνδρου 169, Αγία Βαρβάρα Αττικής, τηλ. 6972429362.

    Η εκδήλωση περιλαμβάνει:
    -έκθεση φωτογραφιών και ντοκουμέντων,
    -προβολή ντοκυμαντέρ για τις σταλινικές διώξεις,
    -επιστημονικό συμπόσιο.
    -κατάθεση μαρτυριών.

    ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

    Α) 6.00 μ.μ. Έναρξη με προβολή των ντοκιμαντέρ

    -«Γράμμα στη μητέρα-πατρίδα» του Τάσου Ψαρρά και
    -«Στα σταλινικά στρατόπεδα συγκέντρωσης» των Παπαχελά-Τέλογλου

    Β) 8.30 μ.μ. Επιστημονικό Συμπόσιο

    Συμμετέχουν:

    -Βλάσης Αγτζίδης, ιστορικός-συγγραφέας, «Η διαμόρφωση του ελληνικού σοβιετικού πολιτισμού κατά το Μεσοπόλεμο στην ΕΣΣΔ»

    -Ιβάν Τζουχά, ερευνητής-συγγραφέας, «Οι εκτοπίσεις του ‘49 στην Κεντρική Ασία μέσα από τα σοβιετικά αρχεία»

    -Δημήτρης Καταϊφτσής, ιστορικός, «Οι εκτοπίσεις του ’49 στην Κεντρική Ασία μέσα από τα αρχεία του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών»

    -Βασίλης Τσενκελίδης, ιστορικός, «Οι συνέπειες των σταλινικών διώξεων στις ελληνικές παροικίες της Σοβιετικής Ένωσης»

    Θα συντονίσει ο Γιάννης Σαββίδης, πρόεδρος του ΣΠΟΣ ν. Ελλάδας και Νήσων

    Η εκδήλωση θα ολοκληρωθεί με την κατάθεση μαρτυριών εκτοπισμένων.

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 20/06/2009

  42. Η αριστερά χρησιμοποίησε τους πρόσφυγες τα πρώτα χρόνια, όταν απετέλεσαν ουσιαστικά τη βάση για τη μαζικοποίησή της στην Ελλάδα. Σήμερα ψάχνει φρέσκια πελατεία στους νέους μετανάστες κι έτσι δεν έχει πλέον κανένα κόψιμο να τους αφουγκράζεται. Κι άλλωστε με τα νέα ιδεολογήματα μπορεί άνετα να τους τσουβαλιάζει στην «ακροδεξιά», στους «εθνικιστές» κλπ. Τέτοιες συνεντεύξεις απλώς λειτουργούν αυτο-επιβεβαιωτικά για τους ηρακλειδείς της κατεστημένης αριστεράς.

    Σχόλιο από θίασος | 21/06/2009

  43. χοχοχοχο αγαπητέ Ομερ!Μα πόσο ακόμα να ρίξεις το επίπεδο για τον Σταλιν και το όραμα της κουκουεδικης αριστεράς?!
    Παρτιζανα, φαν αιώνια της Ντενης Μαρκορα και πάντα με αγάπη..
    ΥΓ. των Παπαχελά -Τέλογλου?!Μετα εγω φταιω!

    Σχόλιο από Παρτιζανα | 21/06/2009

  44. […] μουτζαχεντίν απ’ την άλλη, τον Τρεμόπουλο και τους  “Ιταλούς” παραπέρα, ξεχάσαμε να κάνουμε έναν απολογισμό των […]

    Πίνγκμπακ από -Η Αριστερά για τις εκλογές « Πόντος και Αριστερά | 06/07/2009

  45. Παρακολουθόντας σήμερα τα ευτράπελα με τις ερωτικές ιστορίες του Ιταλού πρωθυπουργού θυμάμε τον μεγάλο θαυμασμό μου όταν το 1970 σπούδαζα στην Ιταλία. Θαύμαζα την πολιτική παιδεία των Ιταλών και τις αντοχές του πολιτικού συστήματος. Η τοπική αυτοδιοιήκηση ήταν πανίσχυρη και κάλυπτε ικανοποιητικά κάθε κενό στις πολλές και συχνές εκλογικές περιπέτειες αυτής της χώρας . Σήμερα όμως θλίβομαι με την επικίνδυνη ανοχή των Ιταλών. Το αστείο είναι ότι δεν τους ικανοποιούσε ο Πρόντι ή ο Νταλέμα και επέλεξαν τον Σίλβιο. Εύχομαι να είναι η ακραία μορφή του Ιταλικού ταπεραμέντου και έκφραση χιούμορ. Αυτά για να βγάλω τον πόνο μου.

    Αναφορικά τώρα με τους δικούς μας «Ιταλούς», τι να πεί κανείς. Ο Μιχάλης Χαραλαμπίδης είναι ίσως ο μόνος που είχε τουλάχιστον πίστι σε όσα υποστήριζε. Όμως σχεδόν όλοι όσοι κατα καιρούς κώλυσαν δίπλα του το έκαναν με ιδιοτέλεια, απλή έως απόλυτη. Ορισμένοι ήταν άτομα «πολιτικά απελπισμένα» ή κατα την γνώμη τους αναξιοποίητα, άλλοι ήταν απλοί καιροσκόποι που ζούσαν την φαντασίωσή τους να γίνουν απο στελέχη του Δήμου Ρωμανίας έως Υπουργοί στην μελλοντική κυβέρνηση. Δεν είναι αστεία αυτά. Τα πίστευαν όπως κάθε πιστός ελπίζει και περιμένει το προσωπικό θαύμα.

    Η περίπτωση Κώστας Φωτιάδης είναι ξεχωριστή. Κατ’ αρχάς νομίζω ότι δεν πρέπει να αποκαλείται «Ιταλός», με την ένοια ότι δεν γνωρίζω να έχει εκφράσει ποτέ πολιτικές απόψεις γενικότερου ενδιαφέροντος. Είναι μονοθεματικός, ειδικός για την γενοκτονία. Στο θέμα αυτό η συμβολή του είναι ξεχωριστή και σημαντική. Πέραν τούτου όμως δεν πρέπει να φτάνουμε σε γενικεύσεις. Ο ορισμός «Ιταλός» είναι αρκετά βαρύς, είτε συμφωνεί κανείς ή όχι, και προσδίδει πολιτική και ιδεολογική συγκρότηση και μάλιστα ιδιαίτερα προοδευτικής κατεύθυνσης. Ο μόνος που πραγματικά δικαιούται αυτού του τίτλου είναι ο Μιχάλης Χαραλαμπίδης και κανείς άλλος. Οι υπόλοιποι προσκωλύθηκαν με όλων των ειδών τις προσδοκίες.

    Ο Κώστας Φωτιάδης είναι ένας κανονικός καθηγητής πανεπιστημίου και λειτουργεί όπως σχεδόν όλοι οι καθηγητές στην Ελλάδα. Απλά στις οργανώσεις των ποντίων και στην συντριπτική πλειοψηφία των στελεχών του παρατηρείται μια αρρωστημένη «καθηγητικολαγνεία». Κάθε φορά που ακούνε ή διαβάζουν «καθηγητής τάδε» καταλαβμάνονται απο δέος. Ανάβουν κεριά και λιβάνια, γονατίζουν και προσκυνάνε. Σε αυτή την αδυναμία έχουν επενδύσει δυστυχώς και ορισμένοι από την ηγεσία του χωρου και κολακεύονται απο τέτοιου είδους καμώματα. Τελικά τα πιστεύουν και οι ίδιοι και νομίζουν ότι είναι σπουδαίοι, περισσότερο απο αυτό που πραγματικά είναι.

    Σχόλιο από Καρσλής | 23/07/2009

  46. Καρσλή, ξεχνάς μάλλον ότι ο Χαραλαμπίδης και ο Φωτιάδης ήταν αυτοκόλλητοι για καμιά εικοσαετία περίπου. Δεν ξέρω αν τώρα έχουν «ξεκολλήσει». Πιθανόν μ’ αφορμή περίπτωση «λογοκλοπής» ενός συγγενούς του ενός και η καταγγελία του από τον άλλο, ίσως να έχουν βάλει φωτιά στη μοιραία αυτή σχέση. Η απουσία του Χαραλαμπίδη απ’ τις πρόσφατες εκδηλώσεις του Φωτιάδη στο Γκάζι μου έκανε μεγάλη εντύπωση. Αν αυτό το συνδυάσουμε με το γεγονός που διαπίστωσα ιδίοις όμασι, ότι παρευρίσκονταν εκεί όλο το παλιό χαραλαμπιδικό σκυλολόι, που βεβαιωμένα τα έχει σπάσει με τον προφήτη, εκτιμώ ότι πιθανόν να έπεισαν και τον Φωτιάδη να τολμήσει να κάνει καριέρα μόνος του και όχι ως ο σφουγγοκολάριος του μέγα «Ιταλού». Μήπως εσύ καρσλή ξέρεις περισσότερα;

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 24/07/2009

  47. Ματσουκάτε, γόνιμες παρατηρήσεις και ερωτήσεις, παρότι λίγο επιθετικές και μάλλον υπερβολικές όσον αφορά τους χαρακτηρισμούς.

    Σαν μπλογκ έχουμε ασχοληθεί με το φαινόμενο αναδημοσιεύοντας ένα χρησιμο κείμενο:

    https://pontosandaristera.wordpress.com/2006/12/25/haralampidis/

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 25/07/2009

  48. Ματσουκάτε μην κάνεις το λάθος και αρχίσεις να εκτιμάς όλο αυτό το «σκυλολόϊ» τώρα που εγκατέλειψαν τον Μιχάλη. Δείχνουν καθαρά τον τοιχοδιοκτισμό τους και τίποτε άλλο. Δεν έβλεπαν προοπτική για τις προσδοκίες τους και εγκαταλείπουν.
    Επειδή είμαι απο τους ελάχιστους που γνωρίζουν πρόσωπα και πράγγματα, έζησαν τις πιό σημαντικές στιγμές αυτής της ιστιρίας, ξανατονίζω ότι ο Μιχάλης θα μπορούσε να είναι σπουδαίο καφαλαιο για τον χώρο αν ο ψυχισμός του δεν έδεινε έδαφος σε «κάθε καρυδιάς καρύδι» να τον εκπροσωπεί και να τον απαξιώνει. Προσωπικά δεν ξεχωρίζω ούτε έναν απο όλους αυτούς του θλιβερούς «Αποστόλους» που έτρεχαν πίσω του και τώρα σφυρίζουν αδιάφορα. Αυτοί πρέπει να ντρέπονται και όχι ο Χαραλαμπίδης.

    Σχόλιο από Καρσλής | 27/07/2009

  49. Καρσλή, πες αυτά που ξέρεις να μάθουμε και μεις που είμαστε υποψιασμένοι μεν, μας λείπουν οι βασικές γνώσεις δε.

    Σχόλιο από Πόντιος | 27/07/2009

  50. […] απρόσμενοι σύμμαχοι οι κ.κ. Χαραλαμπίδης και Φωτιάδης. Το δημοκρατικό ποντιακό  κίνημα και οι ποντιακές […]

    Πίνγκμπακ από -Εκδήλωση στην Παναγία Σουμελά του Βερμίου και κοσμοσυρροή στον Πόντο « Πόντος και Αριστερά | 15/08/2009

  51. […] -Οι “Ιταλοί” πάνε ακροδεξιά; […]

    Πίνγκμπακ από -Ο απολογισμός του έτους « Πόντος και Αριστερά | 08/01/2010


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: