Πόντος και Αριστερά

……. 'μώ τον νόμο σ' !

-Είμαι η κόρη του καπετάν Αντώνη του χιτοφάγου.

γράφει η Αίθρα
.
Είμαι η κόρη του καπετάν Αντώνη του χιτοφάγου, του καπετάνιου της πόλης. Που ήπιε ρετσινόλαδο από τον Μανιαδάκη, που πολέμησε στη μάχη της Κρήτης, που πρωτοστάτησε στην απόδραση της Σωτηρίας, που πολέμησε στα δύο μπλόκα της Καλλιθέας, που μεγαλούργησε στη Μάχη του Μακρυγιάννη και σ’ αυτήν του Πρώτου Συντάγματος.
.
Που τσάκισε η υγεία του στην παρανομία, στις φυλακές και τις εξορίες και μαύρισε η ψυχή του γιατί πάνω κι από την αγάπη του για τη ζωή έβαλε το καθήκον του να σκοτώσει. Βαριά το έφερνε αυτό πάντα.
.
Είμαι η εγγονή τεσσάρων μικρασιατών παπούδων και γιαγιάδων που ήρθαν διωγμένοι από μια ζωή χαρισάμενη και ξανάρχισαν από την αρχή στην παράγκα.

Είμαι το παιδί αυτωνών που ξανάφτιαξαν τις ζωές τους από τα συντρίμμια 4 φορές μέσα σε 3 γενιές.

Είμαι η αρραβωνιαστικιά του Πέτρουλα, είμαι η αδελφή του Διομήδη Κομνηνού. Είμαι η μάνα του Αλέξη Γρηγορόπουλου.

Είμαι η αριστερά. Κι όσα εισαγωγικά και να μου βάζετε γύρω από το «αριστερή», αριστερή θα μείνω.

Γι’ αυτό ξύνω τόσα χρόνια με τα νύχια μου το βράχο.

Ξύσε ξύσε ο βράχος όμως άρχισε να μαλακώνει. Κι αυτό είδατε καθήκια και φοβηθήκατε. Ότι ο βράχος μαλακώνει. Γελάγατε τόσα χρόνια μαζί μας: ανεδαφικοί, συντρόφια, προδωμένοι, αγανακτισμένοι ήμασταν για σας.

Μας σιχαινόσαστε: Αγέλη. Κορόϊδα ιδεολόγοι.

Γεια σαν ρε μάγκες. Εσείς είστε πιο αναλώσιμοι από μας. Εσείς είστε οι αναλώσιμοι. Εμείς ξέρουμε ότι πίσω από σας είναι οι κυβερνητικοί και πίσω από τους κυβερνητικούς οι λάτσηδες και οι βαρδινογιανναίοι. Ξέρουμε που βαδίζουμε. Ξέρουμε όμως και ότι για να φτάσουμε στο στόχο πρέπει να περάσουμε απ’ όλα τα αναχώματα. Κι εσείς βρίσκεστε στο πρώτο. Σ’ αυτό της δύναμης της πληροφόρησης. Πληρωμένοι κονδυλοφόροι, νομίζετε ότι όταν έρθει η ώρα τ’ αφεντικά σας θα σας στείλουν στις Σεϊχέλες; Βορρά θα σας δώσουν. Τα κομμάτια σας θα πετάνε πίσω τους για να κερδίζουνε χρόνο. Αυταπατάσθε επειδή σας καλούνε σε κανένα τραπέζι με πολλά μαχαιροπίρουνα και σατώ λαφίτ ότι θα σας πάρουν μαζί στο ελικόπτερο. Θα χαιρετάτε από κάτω κι εσείς όπως κι εμείς. Εσείς με τον τρόμο ζωγραφισμένο στα μάτια σας κι εμείς με δάκρυα χαράς. Και ουαί τοις ηττημένοις.

Αλλά έχετε αρχίζει να τα μυριζόσαστε όλα αυτά. Γι’ αυτό βγαίνετε τώρα από τις τρύπες σας να δείξετε τον καλύτερο εαυτό σας στ’ αφεντικά σας.

Μπουρδολογείτε στις τηλεοράσεις. Προσπαθείτε να κάνετε τα αδύνατα να φανούν δυνατά. Με σεντόνια σκεπάζετε το λιμό στην Αργεντινή. Μου φοράτε την ενοχή καπέλο ότι ανήκω στους μικροκλέφτες, πως φταίω εγώ, εσείς τα αρχιλαμόγια. Με προσβάλετε! Προκαλείτε! Για να δείξετε πόσο άξιος είναι ο μισθός σας. Για να χάσω την ψυχραιμία μου.

Δεν την χάνω ρε την ψυχραιμία μου. Την έχω στρατευμένη στο κίνημα. Αλλά μην τολμήσει κανείς ν’ αγγίξει τη μνήμη του πατέρα μου του καπετάν Αντώνη του χιτοφάγου. Θα γλύψω και την κάμα.

15/09/2011 - Posted by | -προσφυγιά, -Αντίσταση, -Δωσιλογισμός, -Ιδεολογικά, -Κατοχή, -Λαμόγια, -Νεοελληνικά, -αντιφασιστικά, -Nεοελληνικός ανορθολογισμός

3 Σχόλια »

  1. Εξαιρετικό κείμενο, εμπνευσμένο και βαθειά ανθρώπινο, γεμάτο έρωτα για τη ζωή, αγάπη και συμπόνια για τον άνθρωπο.
    Πρόκειται για το ερωτικό κάλεσμα της κόρης: «-Θα γλύψω και την κάμα» (σούτρα)!

    Σχόλιο από Tris, na sti vali o Otromotris | 16/09/2011

  2. Δεν έχεις και άδικο!!

    Βέβαια, ακόμα και εάν ξεφύγουμε απ’ τη δικιά σου ερμηνεία και παραμείνουμε στο αυθεντικό νόημα του έργου, πάλι το κείμενο έχει πρόβλημα. Περιορίζεται στους ακροδεξιούς αμφισβητίες και ξεχνά ότι τα μεγαλύτερα γουρούνια που πέρασαν και άνοιξαν την πόρτα στους υπόλοιπους περιγράφονται θαυμάσια στο παρακάτω ιστορικό μυθιστόρημα:

    -Eγκλημάτισε ο κ. Σημίτης ;

    Ομέρ ο σημιτοφάγος

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 18/09/2011

  3. Ωραίο κειμενάκι.
    Αλλά, ακριβώς, το πρόβλημα δεν περιορίζεται στους ακροδεξιούς (δωσίλογους, παρακρατικούς και λοιπές πόρνες).
    Το «δημοκρατικό» αστικό καθεστώς δεν είχε κανένα απολύτως πρόβλημα να χρησιμοποιήσει όλα αυτά τα καθάρματα στην υπηρεσία του. Αυτό συμβαίνει και σήμερα με τα ασπόνδυλα και τα πιθήκια της χρυσής αυγής και του μαυροκρινιτισμού.
    Το πολιτικό πρόβλημα αφορά κυρίως τον καθεαυτό καπιταλισμό, δεν περιορίζεται στους νεοδωσίλογους και μεγαλοπροδότες της ακροδεξιάς. Τουλάχιστον στη δοσμένη στιγμή. Όχι ότι δεν πρέπει να τσακίσουμε το φασισμό και την ακροδεξιά, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα.

    Σχόλιο από Μιχάλης | 18/09/2011


Σχολιάστε