Πόντος και Αριστερά

……. 'μώ τον νόμο σ' !

-Βελόπουλος και Λάος: Ζήλεψαν τη δόξα του Μανιαδάκη

Τα ακροδεξιά θρασίμια, κληρονόμοι  μιας δεξιάς εθνοπροδοτικής πολιτικής στη Μικρά Ασία και στην Κύπρο ξαναχτύπησαν.

Αυτή τη φορά στο στόχαστρο έβαλαν το Μανώλη Γλέζο και την Εθνική Αντίσταση….

Επειδή η Ύβρις είναι πολύ μεγάλη, ανάλογη των αντίστοιχων αρνητών και αναθεωρητών της δικιάς μας ιστορίας, αναδημοσιεύουμε από την Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία ένα σχετικό άρθρο.

.

 

Ζήλεψε τη δόξα του Μανιαδάκη..

Ο ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΤΟΥ ΛΑΟΣ Κ. ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΧΕΡΙ ΧΕΡΙ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΗΤΟ ΥΠΟΥΡΓΟ ΤΟΥ ΜΕΤΑΞΑ


Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΨΑΡΡΑ

Την προσεχή Τετάρτη η Αθήνα γιορτάζει την 67η επέτειο της απελευθέρωσής της από τη γερμανική κατοχή.

Μανώλης Γλέζος και Απόστολος Σάντας χαρακτηρίστηκαν πρώτοι παρτιζάνοι της Ευρώπης για το κατέβασμα της σβάστικας από την Ακρόπολη. Ο ΛΑΟΣ όμως περί άλλα τυρβάζει.Υποτίθεται ότι το σύνολο του πολιτικού κόσμου τιμά και εμπνέεται από τον αγώνα της εθνικής αντίστασης και ξεχωρίζει ως μια από τις κορυφαίες ηρωικές πράξεις το κατέβασμα της γερμανικής σημαίας με τον αγκυλωτό σταυρό από το βράχο της Ακρόπολης το βράδυ της 30ής Μαΐου 1941. Ο Μανώλης Γλέζος και ο Λάκης Σάντας, που έφεραν σε πέρας το παράτολμο εγχείρημα, έχουν εδώ και δεκαετίες καταγραφεί ως ήρωες της σύγχρονης ιστορίας.

Ομως εδώ και λίγο καιρό η ηρωική αυτή πράξη τους αμφισβητείται. Στην αρχή η αμφισβήτηση περιοριζόταν σε περιθωριακά ακροδεξιά και συνωμοσιολογικά ιστολόγια. Μόνο που τον τελευταίο καιρό η σκυτάλη της συκοφαντίας πέρασε σε ένα κοινοβουλευτικό κόμμα. Σε αγαστή σύμπνοια με τον αρχηγό του που έχει κηρύξει τον αγώνα για την «αποκομμουνιστικοποίηση της Ελλάδος», ο βουλευτής Θεσσαλονίκης Κυριάκος Βελόπουλος έχει αποδυθεί τον τελευταίο καιρό σε μια προσπάθεια να αμφισβητήσει με κάθε τρόπο την ηρωική πράξη.

Ο κ. Βελόπουλος διατηρεί καθημερινή πολιτική-εμπορική εκπομπή σε πολλά κανάλια και ειδικεύεται στις «αποκαλύψεις». Αλλά ας δώσουμε το λόγο στον ίδιο τον Βελόπουλο: «Είχα πει για το Μανώλη το Γλέζο ότι είχα πολλές επιφυλάξεις για το πώς έγινε η ιστορία με τη γερμανική σημαία. Θα κάνω μια αποκάλυψη για την ιστορία αυτή. Κι αναγκάζομαι με πόνο ψυχής να την κάνω, γιατί αυτή είναι η δουλειά μας. Γιατί πιστεύω ότι κάποια στιγμή πρέπει να μάθει ο ελληνικός λαός την αλήθεια. […] Είπα λοιπόν ότι μου φαίνεται περίεργο, διότι στρατό έχω πάει κι εγώ. Είχαμε την έπαρση και την υποστολή της σημαίας. Ρωτώ, λοιπόν, πώς είναι δυνατόν το βράδυ η γερμανική σημαία να μην έχει υποσταλεί; Ηταν ένα ερώτημα ρητορικό [sic] δικό μου» (Τηλεάστυ, 16.9.2011).

Από καιρό, λοιπόν, όπως εξηγεί ο ίδιος ο Βελόπουλος σε πολλές εκπομπές του, προσπαθούσε να αποδείξει ότι ο Γλέζος και ο Σάντας δεν κατέβασαν την κατοχική γερμανική σημαία από την Ακρόπολη, εφόσον το βράδυ οι σημαίες υποστέλλονται.

Μανώλης Γλέζος και Απόστολος Σάντας χαρακτηρίστηκαν πρώτοι παρτιζάνοι της Ευρώπης για το κατέβασμα της σβάστικας από την Ακρόπολη. Ο ΛΑΟΣ όμως περί άλλα τυρβάζει.Πρόκειται για μια ένσταση που προβάλλουν εδώ και χρόνια κάθε λογής ακροδεξιά έντυπα και ιστολόγια. Μέχρι που κάποιος τους ψιθύρισε ότι όλες οι κατοχικές εφημερίδες δημοσιεύουν την επομένη της ηρωικής πράξης ανακοίνωση του γερμανού φρούραρχου, στην οποία αναφέρεται ρητά το γεγονός: «Κατά την νύκτα της 30ής προς την 31η Μαΐου υπεξαιρέθη η επί της Ακροπόλεως κυματίζουσα γερμανική πολεμική σημαία παρ’ αγνώστων δραστών. Διενεργούνται αυστηραί ανακρίσεις. Οι ένοχοι και οι συνεργοί αυτών θα τιμωρηθώσι διά της ποινής του θανάτου» (Ελεύθερον Βήμα, 1.6.1941).

Μετά απ’ αυτή την αδιάσειστη απόδειξη και με την άνεση που χαρακτηρίζει όλους τους τερατολόγους της ακροδεξιάς, ο Βελόπουλος αλλάζει το τροπάρι και προσπαθεί να λερώσει αυτή τη λαμπρή σελίδα της εθνικής αντίστασης με τη δήθεν αποκάλυψη για μια γυναίκα που υποτίθεται ότι έριξαν δόλωμα στους Γερμανούς οι Γλέζος και Σάντας. Μεταφέρουμε από την ίδια εκπομπή:

«Εγώ δεν είπα ότι δεν είναι αγωνιστής (ο Γλέζος). Αλλά ψάχνοντας τα αρχεία της Βουλής, στα Πρακτικά της Βουλής, στις 23 Δεκεμβρίου 1958, λένε -ήταν η ΕΔΑ τότε, οι αριστεροί, μαζί με τους δεξιούς, αριστεροί, κεντρώοι, δεξιοί- μάλωναν για το θέμα αυτό. Και ξέρεις τι είπαν; Δεν το διέψευσαν οι αριστεροί της ΕΔΑ τότε. Είπαν ότι όντως ο Γλέζος με τον Σάντα πήγαν στην Ακρόπολη, αλλά είχαν και μια συντρόφισσα μαζί. Μια γυναίκα μαζί. Και τη γυναίκα αυτή την έδωσαν ως δόλωμα όλο το βράδυ στους γερμανούς στρατιωτικούς, για να μην πω τι την κάναν τη συντρόφισσα. Ξέρεις… Κάναν σεξ όλο το βράδυ μαζί της, οι 4 Γερμανοί που φυλούσαν τη σημαία. Και πήραν τη σημαία ο Γλέζος με τον Σάντα με τρόπο πολύ απλό. Ανέβηκαν επάνω ενώ οι άλλοι πηδούσαν το χαντάκι, για να μην πω καμιά άλλη κουβέντα. […] Ο Γλέζος έκανε ηρωική πράξη, αλλά έβαλε -ως προστάτης της ελληνικής σημαίας- μια γυναίκα να κοιμηθεί με Γερμανούς μαζί. Ολοι κοιμήθηκαν μαζί της. Αυτό λένε τα πρακτικά. Δεν θέλω να το πιστέψω, αλλά αυτό λένε τα πρακτικά της Βουλής. Και κανείς εκ των αριστερών δεν το διέψευσε».

Αφήνουμε κατά μέρος την ευκολία με την οποία ο βουλευτής του ΛΑΟΣ περνά από τη μια βεβαιότητα (ότι δηλαδή δεν κατέβηκε ποτέ η σημαία) στην άλλη (ότι μεσολάβησε η θυσία μιας γυναίκας). Είναι χαρακτηριστική της σοβαρότητας των επιχειρημάτων του. Αλλά ας εξετάσουμε τη δεύτερη «αποκάλυψη». Ο Βελόπουλος επικαλείται μια συνεδρίαση της Βουλής στις 23 Δεκεμβρίου 1958. Η ημερομηνία τον προδίδει ότι αντέγραψε και πάλι από ακροδεξιά ιστολόγια. Γιατί πράγματι υπάρχει αυτή η συζήτηση στη Βουλή, μόνο που έγινε στις 23 Ιανουαρίου 1959. Τη λαθεμένη ημερομηνία αναφέρουν τα ακροδεξιά ιστολόγια που διακινούν από το 2006 αυτή την άθλια συκοφαντία.

Οσο για την «αποκάλυψη» που έγινε στη Βουλή, αυτή προέρχεται από τα χείλη των Κωνσταντίνου Μανιαδάκη, του διαβόητου υφυπουργού ασφαλείας της δικτατορίας Μεταξά, γνωστού για τα βασανιστήρια και τις μεθόδους παραπληροφόρησης που χρησιμοποιούσε. Ο Μανώλης Γλέζος, διευθυντής τότε της «Αυγής», είχε συλληφθεί στις αρχές Δεκεμβρίου 1958 με την κατηγορία της κατασκοπίας. Ηταν ένας τρόπος κατατρομοκράτησης της αριστεράς που είχε κατορθώσει στις εκλογές της ίδιας χρονιάς να φτάσει το 24,5% και να γίνει αξιωματική αντιπολίτευση. Χρειαζόταν,βέβαια, να αμαυρωθεί το αγωνιστικό παρελθόν του Γλέζου. Γιατί πώς μπορεί να είναι κατάσκοπος ένας ήρωας της αντίστασης; Παρ’ όλα αυτά, ακόμα και στο άγριο πολιτικό περιβάλλον της εποχής εκείνης κανένας δεν πήρε υπόψη του τις δήθεν αποκαλύψεις Μανιαδάκη. Από την ΕΔΑ χαρακτηρίστηκε παράφρονας, ενώ ακόμα και οι βουλευτές της ΕΡΕ δεν τον παρακολούθησαν.

Και πού τα σκέφτηκε αυτά ο Μανιαδάκης; Μα στην πρώτη αφήγησή του για το περιστατικό, ο Λάκης Σάντας εξηγούσε το λόγο που οι Γερμανοί δεν τους πήραν χαμπάρι: «Ακούσαμε γέλια Γερμανών ανάμικτα με γυναικείες φωνές προς τα Προπύλαια. Οι φρουροί είχαν οργιαστικό γλέντι»Ελευθερία», 25.3.1945). Αυτή τη μαρτυρία ο Μανιαδάκης τη διέστρεψε για να εμφανίσει τη μυστηριώδη «συντρόφισσα» που δήθεν «θυσιάστηκε».

Ηρθε τώρα ο κ. Βελόπουλος να ταυτιστεί με τον Μανιαδάκη. «Σημείο των καιρών» που θα έλεγε και ο κ. Λιακόπουλος.

Advertisements

09/10/2011 - Posted by | -EAM, -παράνοια, -Δωσιλογισμός, -Εμφύλιος, -Κατοχή, -Μεταξάς, -αντιφασιστικά, -εθνικισμός, -Nεοελληνικός ανορθολογισμός, Αναθεωρητισμός, ΚΚΕ

35 Σχόλια »

  1. ο «υπερπατριωτης»-βιβλιεμπορος σκουπιδιων βελοπουλος ας μαθει απο μενα εναν μαρξιστη τα στοιχειωδη περι σημαίας, που αυτος, αν και ελληναρας αγνοεί!!! Λοιπον η σημαια μπορει και να μην υποστελλεται με την δυση του ηλίου, αρκει κατα τη διαρκεια της νυχτας να φωτιζεται! Σε περιοδους πολεμου δε, αλλα και κρισιμων καταστασεων μπορει να μενει συνεχως σε επαρση και να μην φωτιζεται και αυτο εχει την εννοια-συμβολισμο της συνεχους επαγρυπνησης!! Οσον αφορα τα αλλα περι αντιπερισπασμου μεσω σεξ(!!) ειναι αηθεστατα αν και ακομα και να εγιναν, αυτο αποτελει πραξη ηρωισμου! Το να δωσει μια ελληνιδα το κορμι της για αντιπερισπασμο ουτως ωστε να αναπτερωθει το ηθικο ενος ολοκληρου λαου με την αφαιρεση της σημαιας του ναζισμου δεν αποτελει πραξη πορνειας, αλλα υπερτατης θυσίας!!! αυτ’α!!!

    Σχόλιο από Ανδρεας Δημητριαδης | 09/10/2011

  2. και μή χειρότερα φίλοι μου,καλά ποιός σας είπε ότι τέτοια καθάρματα σε τέτοιες εποχές δεν βρίσκουν πρόθημα ωτία ;το ξέρετε πολύ καλά,είμαι σίγουρος…τί να κάνουμε,πρέπει να προσπαθήσουμε να ξυπνήσουμε και κάποια άβουλα ζώα που τους ακούν με ανοιχτό το στόμα,όχι αυτούς μέσα από τον σκληρό τους πυρήνα(αυτοί είναι άλλη ιστορία),τους άλλους τους άβουλους χάφτες,που δεν επεξεργάζεται πλέον τίποτα το μυαλό τους,γι αυτό τους ονομάζω χάφτες.Όσο για τους Βελόπουλους και ΣΙΑ,ένα έχω να πω:τους τιμά να τους ονομάζω κρυψίνους;Κάποτε βγαίναν με τους αγκυλωτούς τους και το δήλωναν,τώρα λένε,τί λέτε,αυτό δεν είναι ναζιστικό σύμβολο,είναι αρχαιοελληνικό μπλά,μπλά,μπλά,μπλά και ρε παλληάρια,να ξεχάσουμε ναι τους ναζιστικούς χαιρετισμούς;ά,ξέχασα αυτοί είναι αρχαιορωμε’ι’κοί……….δεν έχουμε πάθει όλοι αλτσχάιμερ ρε….

    Σχόλιο από mas.gr | 09/10/2011

  3. Είναι πολύ ενδιαφέρον, πάντως, φίλε ΑριστεροΠόντιε, ότι κατατάσσεις τον Βελόπουλο στους «φορείς της Υβρεως» (μαζί με Νακρατζά-Ιό), την ίδια στιγμή που το άρθρο που αναδημοσιεύεις, και το οποίο κατακρίνει τον Φελόπουλο, είναι γραμμένο από έναν απότ ους φορείς του «Ιού», δηλαδή τον Δημήτρη Ψαρρά.

    Σχόλιο από Βασιλική Μετατρούλου | 10/10/2011

  4. Aγαπητή Βασιλική, χρήσιμο το σχόλιό σου.

    Στην αντιπαράθεση με την αντίδραση, την ακροδεξιά, το ρατσισμό είμαστε στην ίδια όχθη με τους «Ιούς».

    Όταν όμως παίρνουν το ρόλο του Βελόπουλου στα δικά μας ζητήματα, είμαστε αντίπαλοι.

    Ομέρ

    ————-

    Υ.Γ. Επίσης, θέλοντας να μισοσαρκάσουμε, θα έπρεπε να ξεκαθαρίσουμε ότι εμείς δεν προερχόμαστε από τη νοτιοβαλκανική Αριστερά της «μικράς πλην εντίμου Ελλάδος», αλλά από την Αριστερά της Μικράς Ασίας, του Πόντου που δεν πρόλαβε να ανθίσει -παρότι έδωσε τότε εξαίρετα δείγματα με τους Γληνό, Σκληρό κ.ά.- και συνετρίβη το ’22. Πλην βεβαίως της σοβιετικής της πλευράς, που και αυτή μας τελείωσε το ’37 στη Σιβηρία, παρέα με τον Μπεζεντάκο, τον Χαϊτά, τον Κολοζόφ, Κλειδωνάρη, Ιορδανίδη κ.ά.

    Είναι δυστύχημα για την Αριστερά ότι δεν έχει μάθει να συζητά τις διαφορές της και κλείνεται πίσω από ένα εγωιστικό, υπεροπτικό τοίχο, απορρίπτωντας και συκοφαντώντας οποιαδήποτε τάση προσεγγίζει διαφορετικά την ιστορία ή την πραγματικότητα.

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 10/10/2011

  5. Οσον αφορα τα αλλα περι αντιπερισπασμου μεσω σεξ(!!) ειναι αηθεστατα αν και ακομα και να εγιναν, αυτο αποτελει πραξη ηρωισμου! Το να δωσει μια ελληνιδα το κορμι της για αντιπερισπασμο ουτως ωστε να αναπτερωθει το ηθικο ενος ολοκληρου λαου με την αφαιρεση της σημαιας του ναζισμου δεν αποτελει πραξη πορνειας, αλλα υπερτατης θυσίας!!! αυτ’α!!!

    Φοβερη θυσία, χαχα.
    Εντάξει το παραμυθάκι αρχίζει και ξεφτίζει. Μια σημαία που κυματίζει στον ιστό της το βράδυ, γερμανοί ναζί φρουροί που κάνουν όργια την ώρα της υπηρεσίας τους και 2 τιτανοτεράστιοι τύποι που σκαρφαλώνουν νύχτα την Ακροπόλη, κατεβάζουν τη σημαία και μετά κάπου την σκίζουν, την χάνουν δεν μας έμεινε δυστυχώς κανενα τεκμήριο του υποτιθέμενου «ηρωισμού»….
    Οι αριστεροί μύθοι περί «αντίστασης» στους Γερμανούς.

    Σχόλιο από Πέτρος | 10/10/2011

  6. Πάντως οι «τιτανοτεράστιοι τύποι» δεν προέρχονταν ούτε από τους ασφαλίτες του Μανιαδάκη, ούτε από την υπόλοιπη καθεστωτική ακροδεξιά. Αυτοί είχαν άλλα αλισβερίσια με τους κατακτητές. Μάλλον τους προμήθευαν κοριτσάκια για να τους επιτρέπουν να κάνουν ελεύθερα τη μαύρη αγορά τους..

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 10/10/2011

  7. Αγαπητέ Ομέρ (σχόλιο #4)
    (δεν ξέρω αν είσαι ο ίδιος που υπογράφει «ΑριστεροΠόντιος» και έχει τύχει να συζητήσουμε εδώ, στο δικό μου μπλογκ ή στου Σαραντάκου,
    ή εάν είσαι κάποιος άλλος από τους συγγραφείς του παρόντος ιστολογίου),
    γνωρίζω τις απόψεις σου για τον «Ιό» και τον Τάσο Κωστόπουλο και την δουλειά του στο βιβλίο του «Πόλεμος και εθνοκάθαρση»,
    και έχω πολλές ενστάσεις, αλλά δεν έχω τώρα τον χρόνο να μπω σε μια τέτοια συζήτηση.
    Θεωρώ άδικο, βέβαια, το ότι βάζεις ίσα κι όμοια τη δουλειά των φορέων του «Ιού»,
    με τις τερατολογίες του πρύτανη της παπαρομαντολολγίας, ανιστόρητο και συνειδητά διαστρεβλωτή φελλό Φελόπουλο,
    ή ακόμη χειρότερα, όταν τους παρομοιάζεις με τον φύρερ Πλεύρη.

    Αυτά όλα, ίσως αργότερα, κάποια άλλη φορά.

    Θέλω να σε ρωτήσω όμως το εξής:.
    Βλέπω εδώ και κοντά ένα χρόνο, μια νομικό-εγκληματολόγο, τη Χαρά Γαλανού,
    να παρουσιάζει σε διάφορα συνέδρια, ημερίδες κ.λπ.
    μια εργασία της με τίτλο «Aρνήσεις της γενοκτονίας στην Ελλάδα. Ιστορικές αιτίες, εγκληματολογικές ερμηνείες».

    Τώρα πάλι η κ. Γαλανού θα ξαναπαρουσιάσει την εργασία της αυτή εδώ
    http://kars1918.wordpress.com/2011/09/26/2011-2012-2/

    Εδώ με λίγο πιο διαφωτιστικό τίτλο:
    Το έγκλημα της Γενοκτονίας εις βάρος του Μικρασιατικού Ελληνισμού και οι αρνήσεις του: Η προσέγγιση του Διεθνούς Δικαίου και της εγκληματολογίας»
    http://www.armenians.gr/index1024.html

    ενώ αν βάλεις στο google π.χ. «Χαρά Γαλανού +Άρνηση της γενοκτονίας»,
    θα βρεις όλα τα προηγούμενα συνέδρια στα οποία παρουσιάστηκε.
    http://blo.gr/791

    Το περιεχόμενό της μελέτης αυτής δεν το έχω υπόψη μου,
    ίσως ο κ. Αγτζίδης που ήταν εισηγητής στα σχετικά συνέδρια να το γνωρίζει,
    ίσως να το έχεις κι εσύ υπόψη σου.
    Πολύ θα ήθελα να μάθω τι ακριβώς πραγματεύεται.

    Θα ήθελα να ρωτήσω, σε βρίσκει σύμφωνο μια τέτοιου είδους προσέγγισης του θέματος αυτού;;;
    Να ετοιμαζόμαστε για ενδεχόμενη ποινικοποίηση της αντίθετης άποψης;;;
    Ή ακόμη χειρότερα, της ελεύθερης έκφρασης και της έρευνας;;;

    Αν θέλεις μου απαντάς, είτε με παράπλευρες αναφορές στις περιπτώσεις π.χ. σαν του David Irving,
    είτε ξέχωρα από αυτές (αν και τα θέματα αυτά είναι συγκοινωνούντα δοχεία).

    ΥΓ: Βλέπω πλάκωσαν Φελλόπουλοι διάφοροι.

    Σχόλιο από Βασιλική Μετατρούλου | 10/10/2011

  8. Πάντως είναι ωραία ιδέα, να ρίκξουν οι δεξιούληδές μας καμιά ονεδίτισα ή καμιά λαοτινή ή καμιά χρυσαυγίτισα στην Τρόικα, μπας και τους γλυκάνουν και γλυτώσουμε από κανένα μέτρο.

    Αν τα καταφέρουν να είναι σίγουροι ότι θα τους τιμήσουμε κι αυτούς 😉

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 10/10/2011

  9. Αγαπητή Βασιλική Μετατρούλου

    δυστυχώς δεν γνωριζόμασταν παλιότερα. Οπότε μπορούμε να θεωρήσουμε ότι η σημερινή μας επικοινωνία θα μπορούσε να είναι η αρχή μιας γόνιμης συνάντησης. Το καλό είναι ότι ήδη συναντήθηκες με άτομα της κολεχτίβας μας.

    Η προσωπική μου άποψη για την ποινικοποίηση της άρνησης της Γενοκτονίας δεν έχει και καμιά σημασία. Ο Μπερνάρ Λεβί με αφορμή το σχετικό νόμο (για το Ολοκαύτωμα) στη Γαλλία, είχε υπερθεματίσει με το επιχείρημα ότι τα θύματα δεν έχουν άλλο τρόπο προστασίας από τους επιθετικούς θύτες, οι οποίοι θέλουν να κατασκευάσουν μια δική τους εκδοχή της ιστορίας, να μετατρέψουν τους ίδιους σε θύματα και τα θύματα σε μυθομανείς.

    Αλλά αυτά στη Γαλλία.

    Στην Ελλάδα δεν υπάρχει τέτοιο ζήτημα. Το κράτος αυτό είναι εξ αρχής θύτης και γι αυτό είναι αρνητικό και αντιδραστικό σε σχέση με αυτά που συνέβησαν στην Ανατολή. Και αν αναγνώρισε τη γενοκτονία δεν είναι γιατί πόνεσε τους πρόσφυγες και τη μοίρα τους, αλλά γιατί διεκδικούσε σε μια δημοκρατική εποχή τις ψήφους τους. Και η ανταλλαγή ήταν απλή και κλασική από την εποχή των κλεφτών και των αρματωλών: ψήφισέ με και σου δίνω αυτό που θέλεις, αρκεί να μην το βγάζω απ’ την τσέπη μου.

    Άλλο είναι το εντυπωσιακό: Η μεταμόρφωση της Δεξιάς που ξαφνικά ανακάλυψε τους τουρκόσπορους και το δράμα τους και άρχισε να κλαίει γοερά, λες και είχε 80 χρόνια να κλάψει. Και εδώ είναι το σοβαρό ζήτημα. Γιατί η ανόητη αριστερά μας τοποθετήθηκε αρνητικά και την βρωμοδουλειά ανέλαβε ο Κωστόπουλος; Σύμφωνα με τη γνώμη μου θα έπρεπε να είναι πιο συγκρατημένος, λιγότερο είρων και περισσότερο φιλομαθής. Να διαβάσει την άποψη των Τούρκων αντιεθνικιστών συντρόφων κ.λπ. Να κατανοήσει εξαρχής ότι μιλώντας για γενοκτονία αυτόματα τοποθετείσαι αντιεξουσιαστικά, εφόσον πρόκειται για εξόντωση μιας θρησκευτικής, εθνικής ή πολιτιστικής ομάδας από μια εξουσία που ελέγχει και χρησιμοποιεί μηχανισμούς καταστολής.. Δυστυχώς προτίμησαν να αφήσουν τους Ψωμιάδηδες να παίζουν εν ου παικτοίς, Ευτυχώς βέβαια που είμαστε και εμείς για να κρατάμε τα μπόσικα και να θυμίζουμε την πραγματική ιστορία.

    Αλλά, όσον αφορά τη σε βάθος ανάλυση αυτού του θλιβερού φαινομένου, είναι άλλων παππάδων ευαγγέλιο. Εμένα μου αρκεί ο αριστεροποντιακός ακτιβισμός στο πλαίσιο που σου το παρουσίασα στο 4ο σχόλιο.

    Τώρα αυτά που λες για τη Γαλανού, πήγαινε στη διάλεξή της και ρώτα την. Εμείς θα προσπαθήσουμε να βρούμε την εισήγησή της για να την ανεβάσουμε. Φαίνεται να έχει ενδιαφέρον!

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 10/10/2011

  10. Λέγεται επίσης και για έναν τύπο στην Παλαιστίνη προ 2000 ετών ότι πέθανε και μετά αναστήθηκε. Το έγραψαν και κάτι βιβλία της εποχής και το πιστεύει πολύς κόσμος έκτοτε. Μάλλον έτσι θα έγινε.
    Και φυσικά, ακόμη κι αν δεχτεί κανείς ότι συνεβη το γεγονός, η μόνη «απόδειξη» ότι αυτοί οι συγκεκριμένοι δύο το έκαναν είναι η δική τους μαρτυρία, την οποία για κάποιο ανεξήγητο λόγο οφείλουμε να αποδεχτούμε χωρίς αμφισβήτηση. Είναι όπως με την «αλήθεια» της ανάστασης…αφού μας το λένε, έτσι θα έγινε.

    Η περίφημη «αντίσταση» ήταν υπόθεση πληρωμένη από τους Βρετανούς για αντιπερισπασμό. [Βάλε κι εδώ ένα λινκ, χαχα] Με αγγλικές λίρες χτίστηκε κι ο ΕΛΑΣ και οι άλλοι. Μετά βέβαια οι Βρετανοί το βρήκαν μπροστά τους στα Δεκεμβριανα και στο αντάρτικο. Την πάτησαν όπως την έπαθαν κι οι Αμερικανοί με τους Ταλιμπάν, τους οποίους οι ίδιοι είχαν εξοπλίσει για να πολεμήσουν τους Σοβιετικούς στο Αφγανιστάν.
    ΕΑΜ-Ταλιμπάν, βίοι παράλληλοι…

    Αντιλαμβάνομαι βέβαια ότι για τους αριστερούς η συγκεκριμένη περίοδος είναι η μόνη όπου μπορούν να βρουν κάποια επίφαση «πατριωτικής» δράσης σε μια κατά τα άλλα σταθερά εθνοπροδοτική ιστορία. Γι’αυτό ανατρέχουν μονίμως σε αυτήν όταν θέλουν να επικυρώσουν την ιδεολογική τους ηγεμονία.
    Αλλά οι ιστοριούλες τους μπάζουν από παντού. Τι να κάνουμε, ο καθείς ζει με τους μύθους του.

    Σχόλιο από Πέτρος | 10/10/2011

  11. ‘Και φυσικά, ακόμη κι αν δεχτεί κανείς ότι συνεβη το γεγονός, η μόνη “απόδειξη” ότι αυτοί οι συγκεκριμένοι δύο το έκαναν είναι η δική τους μαρτυρία, την οποία για κάποιο ανεξήγητο λόγο οφείλουμε να αποδεχτούμε χωρίς αμφισβήτηση. Είναι όπως με την “αλήθεια” της ανάστασης…αφού μας το λένε, έτσι θα έγινε.»

    πρόκειται για μια ένσταση που προβάλλουν εδώ και χρόνια κάθε λογής ακροδεξιά έντυπα και ιστολόγια. Μέχρι που κάποιος τους ψιθύρισε ότι όλες οι κατοχικές εφημερίδες δημοσιεύουν την επομένη της ηρωικής πράξης ανακοίνωση του γερμανού φρούραρχου, στην οποία αναφέρεται ρητά το γεγονός: «Κατά την νύκτα της 30ής προς την 31η Μαΐου υπεξαιρέθη η επί της Ακροπόλεως κυματίζουσα γερμανική πολεμική σημαία παρ’ αγνώστων δραστών. Διενεργούνται αυστηραί ανακρίσεις. Οι ένοχοι και οι συνεργοί αυτών θα τιμωρηθώσι διά της ποινής του θανάτου» (Ελεύθερον Βήμα, 1.6.1941).

    Σχόλιο από Νοσφερατος | 10/10/2011

  12. ΟΚ, Ομέρ, αν τυχόν βρείτε τη μελέτη της Γαλανού, θα ήταν ευχής έργο.

    Οταν λες «την άποψη των Τούρκων αντιεθνικιστών συντρόφων», έχεις κανένα περιεκτικό λινκ πρόχειρό;;; Την έχετε παρουσιάσει αυτήν την άποψη κάπου;;;

    Σχόλιο από Βασιλική Μετατρούλου | 10/10/2011

  13. Αγαπητή Βασιλική Μετατρούλου,

    η άποψη Τούρκων αντιεθνικιστών συντρόφων εκφράστηκε πρωτίστως μέσα από το εξαιρετικά σημαντικό έργο του Taner Aksam, στο οποίο πολλοί παραπέμπουν αλλά ελάχιστα δείχνουν να το έχουν μελετήσει. Επίσης πολύ σημαντικά κείμενα των Fikret Baskaya, Ahmet Oral, Dogan Akanli, Attila Tuygan, Taner Akçam, Sait Çetinoğlu, Pervin Erbil δημοσιεύτηκαν στο αφιέρωμα του «Δρόμου». Δες’τα. Αξίζουν!

    Επίσης, μιας και ανάφερες τον Αγτζίδη σε προηγούμενο σχόλιό σου να σου προτείνω δύο κείμενά του που εμένα με εκφράζουν πολύ:

    Kεμαλισμός και νεοελληνική ιστοριογραφία

    Η γενοκτονία και η άρνησή της

    Στο τελευταίο αναγράφεται:

    » … Η ελληνική Αριστερά, παρότι το κοινοβουλευτικό της τμήμα ψήφιζε πάντα υπέρ των προσφυγικών προτάσεων στο κοινοβούλιο, παρέμεινε ουδέτερη σ’ αυτές τις διεργασίες. Στο χώρο της εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς έγινε μια πρώτη προσπάθεια διαλόγου. Η συζήτηση που ξεκίνησε το 1987 στο περιοδικό Σχολιαστής έμεινε ανολοκλήρωτη.[11] Σποραδικές παρεμβάσεις και διάλογοι εκείνη την εποχή θα υπάρξουν σε διάφορα αριστερίστικα κυρίως έντυπα, όπως τοConvoy, το Κόκκινο πάνω στο Μαύρο, Ρήξη, Σοσιαλιστική Αλλαγή, καθώς και στο αντεξουσιαστικό περιοδικό Άνθη του Κακού.[12] Χαρακτηριστικό είναι το άρθρο στο περιοδικό Convoy με τίτλο «Πόντος μια άγνωστη ιστορία», το οποίο ξεκινούσε με το τσιτάτο του Μπακούνιν: «Κάθε εθνότητα μεγάλη ή μικρή έχει το αναφαίρετο δικαίωμα να είναι ο εαυτός της, να ζει σύμφωνα με τη φύση της. Αυτό το δικαίωμα δεν είναι παρά η συνέπεια της γενικής αρχής της ελευθερίας».[13] Σε κείμενο στη Σοσιαλιστική Αλλαγή εξηγείται γιατί εμφανίστηκε η κινητικότητα σε σχέση με τον Πόντο: «Η συνωμοσία σιωπής που ακολούθησε παύει σήμερα μόνο από το γεγονός ότι οι νέοι Πόντιοι πρόσφυγες ολοκληρώνουν μετά από 70 χρόνια τον κύκλο που άρχισε με την εκδίωξη από τον Πόντο. Η επαναθεώρηση των ιστορικών ερμηνειών γίνεται πια επιτακτική. Η Μικρασιατική Καταστροφή δεν τελείωσε για τους Πόντιους».[14]…

    Η διαδικασία εκείνη, για συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων δεν εξελίχθηκε σε μια γόνιμη αναδίφηση των ιστορικών γεγονότων. Φάνηκε ότι η πλειονότητα των παλιών συντρόφων που επιχειρούσαν τη συζήτηση δεν κατανοούσε πλήρως το διακύβευμα.[15] Παράλληλα, η εμφάνιση του νέου μεταναστευτικού κινήματος από την ΕΣΣΔ προς την Ελλάδα, οι διαδικασίες της περεστρόικα εντός της σοβιετικής κοινωνίας και η αύξηση της ακτιβιστικής δράσης εντός του ποντιακού χώρου θα μειώσουν τις προσπάθειες για συζήτηση εντός της Αριστεράς. Με την κατάρρευση της Σοβιετικής ΄Ενωσης και το νέο μεγάλο προσφυγικό κύμα που ήρθε στην Ελλάδα από την Κεντρική Ασία και από τις εμπόλεμες περιοχές του Καυκάσου σταμάτησε κάθε ουσιαστική προσπάθεια επικοινωνίας. Η Αριστερά, στο σύνολό της θα μείνει απαθής και θα κρατήσει ουδέτερη έως και αρνητική στάση στις μεγάλες κοινωνικές ανατροπές που επέφερε το νέο προσφυγικό ζήτημα, καθώς και στη μεγάλη ανθρωπιστική κρίση, που θα εμφανιστεί κυρίως με τον πόλεμο της Αμπχαζίας (1992-1993) και την καταστροφή της ανθούσας έως τότε ελληνικής παροικίας. Οι «Ρωσοπόντιοι» θα περιφρονηθούν από την κοινωνία, θα αγνοηθούν από την Αριστερά και θα αντιμετωπιστούν ως μια κοινωνική ομάδα, αντίστοιχη με τους Πακιστανούς στη Βρετανία και τους Αιθίοπες στην Ιταλία, οι οποίοι στην καλύτερη περίπτωση θα έπρεπε να τύχουν όχι της αρνητικής, αλλά της ουδέτερης συμπεριφοράς του κράτους.[16]

    Η βαθμιαία απόρριψη της προσφυγικής κριτικής σε σχέση με την εθνική εκκαθάριση που υπέστησαν οι ελληνικοί πληθυσμοί από τον τουρκικό εθνικισμό, καθώς και η διαμόρφωση ενός νεότερου στερεότυπου θα αρχίσουν να αποτυπώνονται από το 1992.[17] Ένας χαρακτηρισμός, που κατατέθηκε σ’ ένα αφιέρωμα μ’ αφορμή τα 70 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή επρόκειτο να στοιχειώσει τις σχέσεις ενός τμήματος του πολιτικού χώρου που προήλθε από τη Β’ Πανελλαδική, με το αριστερό κομμάτι του ενεργοποιημένου προσφυγικού χώρου.[18]…..»

    και στη συνέχεια παρουσιάζεται το πως ξεκίνησε η σύγκρουση με τον «Ιό», που έχει μεταφερθεί μέχρι σήμερα και σ’ εμάς, στην «επόμενη γενιά»…

    Ομέρ Ανευτρούλου

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 10/10/2011

  14. @ 3 Εκτός από τα πολύ σωστά που επισήμανε ο Ομέρ, πρέπει να πούμε αυτό που οι παλαιότεροι εξ ημών πίστευαν. Ότι δηλαδή ο Δημήτρης Ψαρράς ξεχώριζε από την τότε ομάδα για το ήθος του και την ηπιότητά του.

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 10/10/2011

  15. Ο Μανόλης Γλέζος αφηγείται πως αυτος και ο συντροφος του Απόστολος Σάντας πραγματοποιησαν το ανδραγάθημα τους …(απαντηση στους Λασπολογους ..)

    »..Και κατέβηκε! Και να πως : Το σιδερένιο κοντάρι υποβασταζόταν από τρία συρματόσχοινα Τα λύσαμε από κει που ήταν δεμένα και δίνοντας παλμικές κινήσεις στο κοντάρι τα ξεμπλεξαμε και η σημαία έπεσε επάνω μας και μας κουκούλωσε Ξεκουλωθήκαμε και βαζοντας την κατω, αγκαλιαστηκαμε και χορεύαμε πατώντας στα φασιστικά συμβολα !
    Εκεινη την ωρα το φεγγάρι χανόταν πίσω απ΄το Αιγάλεω
    Κόψαμε απο ενα κομματι ο καθένας εκει κοντά στον αγκυλωτό σταυρό.
    Τα κομματια αυτά τα πήραμε μαζί μας , αλλά στο καιρό της τρομοκρατίας οι μανα΄δες μας τα εκαψαν !
    Την υπολοιπη την μαζεψαμε γρηγορα γρηγορα και την ριξαμε στο ξεροπήγαδο που βρισκεται αναμεσα στα τείχη και στο Βράχο Ισως τωρα, υστερα από τόσα χρόνια , να χει πιά λιωσει !
    Γυριζοντας , αργά , στα σπίτια μας , μας έπιασε ο σκοπός έξω απο το Κρατικό Ταμείο (Ερμού)
    Η Ωρα ηταν 12. 10′ και η κυκλοφορία είχε σταματήσει. Του δικαιολογηθηκαμε οτι είμαστε σε γλεντι και μας αφησε . Και πραγματικά σε γλεντι είμαστε , διοτι κείνο που ποθούσαμε είχε γινει. Η απαρχή του σκληρου αγώνα εγινε . Το μαθημα στους Γερμανους είχε δοθει !

    περιεχεται στο : Δημητριου Γατοπουλου. » Ο λαός αρχιζει την Αντισταση στο » Ιστορικόν Αρχείον Εθνικής Αντιστασεως » Τευχος 1 ον σ. 21

    Σχόλιο από Νοσφερατος | 10/10/2011

  16. σχ.10
    «..Αντιλαμβάνομαι βέβαια ότι για τους αριστερούς η συγκεκριμένη περίοδος είναι η μόνη όπου μπορούν να βρουν κάποια επίφαση “πατριωτικής” δράσης σε μια κατά τα άλλα σταθερά εθνοπροδοτική ιστορία. Γι’αυτό ανατρέχουν μονίμως σε αυτήν όταν θέλουν να επικυρώσουν την ιδεολογική τους ηγεμονία…»
    Κι εγώ αντιλαμβάνομαι βέβαια ότι για τους δεξιούς δεν υπάρχει συγκεκριμένη περίοδος όπου μπορούν να βρουν κάποια επιφαση «πατριωτικής» δράσης σε μια σταθερά εθνοπροδοτική ιστορία. Αντιλαμβάνομαι και το μόνιμο άγχος τους ότι αδυνατούν να ανατρέξουν κάπου όταν θέλουν να επικυρώσουν την ιδεολογική τους ηγεμονία…

    Γεια σου ξάδερφε…ετοιμοπόλεμος, όπως πάντα 😉

    Γεια σου Βασιλική μετατρούλου
    Μια χαρά τα πας με την κολεχτιβα μας
    μαζί ετυχε να κουβεντιάσουμε..

    mumul

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 10/10/2011

  17. »Αντιλαμβάνομαι βέβαια ότι για τους αριστερούς η συγκεκριμένη περίοδος είναι η μόνη όπου μπορούν να βρουν κάποια επίφαση “πατριωτικής” δράσης σε μια κατά τα άλλα σταθερά εθνοπροδοτική ιστορία. Γι’αυτό ανατρέχουν μονίμως σε αυτήν όταν θέλουν να επικυρώσουν την ιδεολογική τους ηγεμονία.
    Αλλά οι ιστοριούλες τους μπάζουν από παντού. Τι να κάνουμε, ο καθείς ζει με τους μύθους του.

    Comment από Πέτρος | Οκτωβρίου 10, 2011 »
    ενω αντιθετα για τους Δεξιους ειναι η ..περιοδος οπου μπορει να αποκαλυφθει η πραγματικά »πατριωτική τους δραση» στο πλευρω των Δυναμεων κατοχής
    http://www.iospress.gr/ios2003/ios20031026a.htm

    Σχόλιο από Νοσφερατος | 10/10/2011

  18. ξαδελφε..μαζι γραφαμε .και γραφαμε ακριβώς τα ιδια… 😉

    Σχόλιο από Νοσφερατος | 10/10/2011

  19. ξύπνησαν αντανακλαστικά…. 🙂

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 10/10/2011

  20. μακαρι να ξυπνησουν κιαλλα τωρα που τα αυγα..ξυπνησαν

    Σχόλιο από νοσφερατος | 11/10/2011

  21. Ευχαριστώ Ομέρ για τις παραπομπές (σχόλιο #13),
    και χαιρετώ τους φίλους Μ-π και Mumul.

    Σχόλιο από Βασιλική Μετατρούλου | 11/10/2011

  22. Και κάτι που ήθελα να γράψω κι όλο το ξεχνούσα (για τον φίλο στο σχόλιο #1).
    Η πολεμική σημαία ενός κράτους που έχει καταλάβει κάποιο άλλο κράτος (όπως η γερμανική πολεμική σημαία στην Ακρόπολη δηλαδή) δεν υποστέλλεται ποτέ.
    Η εθνική σημαία είναι άλλη ιστορία.

    Δείτε κι εδώ από τη Βραδυνή της εποχής:

    Ο ελληναράς στρατόγκαβλος Φελόπουλος δεν ξέρει ούτε τα βασικά, καλά λέει ο φίλος στο #1.

    Σχόλιο από Βασιλική Μετατρούλου | 11/10/2011

  23. Στο πλευρό των Δυναμεων Κατοχής, και ως δοσίλογοι και ως μαυραγορίτες, βρέθηκαν πολλοί αριστεροί οι οποίοι μετά έγιναν «αντιστασιακοί» παίρνοντας τις λίρες μαζί τους στο βουνό, σήμερα μπορεί να παίρνουν και σύνταξη «αντιστασιακού».
    Όλως τυχαίως, ο αρχινταβατζής της χώρας σήμερα είναι γιος υπουργού της «κυβέρνησης του βουνού», ενώ κι ο έτερος μεγάλος νταβατζής-μεγαλοεργολάβος-εκδότης διέπρεψε ως πράκτορας της Στάζι και της KGB.

    Οι δεξιοί και οι κεντρώοι βρίσκονταν στον ΕΔΕΣ, ΕΚΚΑ και στο ΕΑΜ ακόμη (ηταν κάτι σαν την «Σπίθα», χαχα) αλλά κι αυτοί μαζί με τους αριστερούς ως πιόνια στο παιχνίδι που ήθελαν και για το οποίο πλήρωναν οι Βρετανοί. Από όλη αυτήν την υπόθεση της «αντίστασης» τελικά σκοτώθηκαν πολύ περισσότεροι Έλληνες παρά Γερμανοί και Ιταλοί μαζί.
    Απλά οι κομμουνιστές όντες διπλοί πράκτορες και των Σοβιετικών παράλληλα εκμεταλλεύτηκαν την κατάσταση για να ενισχύσουν τη θέση για τη μεταπολεμική περίοδο εκκαθαριζοντας με τον κλασσικό σταλινικό τρόπο όλες τις πιθανές εστίες αντίδρασης.

    Από αυτήν την ιστορία η χώρα καταστράφηκε 10 φορές περισσοτερο, αλλά βέβαια για τους μαρξιστές δεν υπάρχει χώρα υπάρχει το «ταξικό συμφέρον» και η δικτατορία του προλεταριάτου.
    Τα ίδια μυαλά συντηρούνται μέχρι σήμερα και κάποιοι ονειρεύονται νέες σφαγές και εγκλήματα. Ο σκοπός τους πάντα θα «αγιάζει» τα μέσα.

    Σχόλιο από Πέτρος | 11/10/2011

  24. Πέτρο τι θες και τα σκαλίζεις …δεν παλεύεται το θέμα αφού…

    mumul

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 11/10/2011

  25. ολιγον ασχετο αλλά…
    συνέντευξη του Μίκη:
    Mίκης Θεοδωράκης: Αναγκαία η Συγκρότηση Εθνικού Παλλαϊκού Μετώπου Αντίστασης

    Σαμαράς αντί Παπανδρέου; Θα μπορούσε να δώσει λύση και πάλι η εναλλαγή των κομμάτων που ευθύνονται για τη σημερινή κρίση;

    Από το 1985 ήδη οι ΗΠΑ επέλεξαν τον Ανδρέα Παπανδρέου ως τον βασικό πυλώνα της πολιτικής τους. Οπότε ο ρόλος της δεξιάς ήταν άλλοτε συμπληρωματικός και άλλοτε… ενοχλητικός στα σχέδιά τους (βλ. εκπαραθύρωση του Μητσοτάκη για το Γιουγκοσλαβικό και του Καραμανλή για το Μπουργκάς κ.λπ.). Ο Σαμαράς, όπως και οι προκάτοχοί του, μόνο εμπόδια θα φέρει στις προσπάθειες των τροϊκανών. Κι αυτό γιατί η τυχόν παρουσία του σε κυβερνητικό ρόλο θα σπάσει το σημερινό αρραγές μέτωπο (ΜΜΕ, συνδικάτα κ.λπ.) που τους υποστηρίζει μέσω του Γιώργου Παπανδρέου. Εκτός και αν ο Αντώνης Σαμαράς προσχωρήσει ανοιχτά 100% στην πολιτική του ΓΑΠ και της ομάδας του. Στην περίπτωση όμως αυτή δεν μπορεί να γνωρίζει κανείς πόσοι νεοδημοκράτες θα τον ακολουθήσουν.

    Σχόλιο από ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΣ | 11/10/2011

  26. Για Βασιλικη Μετατρουλου: Ευχαριστω για την πληροφορια περι χρησης σημαιας απο πλευρας κατακτητων. Δεν το ηξερα. Ειρησθω εν παροδω, οσον αφορα την πράξη, ειναι η ΠΡΑΞΗ που εχει σημασια και ο συμβολισμος της και οχι ποιος ή πως την εκανε. Προσωπικα ο Γλεζος δεν μου ειναι συμπαθης (τον γνωριζω) η πραξη του ομως «κατι ελεγε»….Βεβαιως οπως ειδες δεν απαντησα στις φασιστικες ανοησιες καποιου που υπογραφει με το μικρο του ονομα.Δεν αξιζει….Η οικογενεια μου στον εμφυλιο ειχε θυματα κι απ τις 2 πλευρες!!! Οποτε κατι ξερω….Την καλημερα μου σε ολους!

    Σχόλιο από Ανδρεας Δημητριαδης | 11/10/2011

  27. Να ‘σαι καλά Ανδρέα.
    Βλέπω ο mumul θυμήθηκε τους τρεις Παπαδόπουλους, τον Μουχάλαγα, τον Κισά-Μπατζάκ και τον Κωνσταντίνο του Κιλκίς (που έγινε και βουλευτής της ΕΡΕ αργότερα) -υπήρχε και τέταρτος Παπαδόπουλος δωσίλογος, ο Αριστείδης στην Αλεξάνδρεια (Γιδά).
    Είναι οι Πόντιοι τουρκόφωνοι που ντύθηκαν στη γερμανική στολή στην κατοχή.
    Τελευταία έχουν γραφτεί αρκετά για αυτούς, όπως το βιβλίο «Γιασασίν Μιλλέτ» του Νίκου Μαραντζίδη, που λέει ότι κι ο ίδιος μεγάλωσε σε περιβάλλον «διχοτομημένο», που του λέγανε π.χ. «αυτοί οι Πόντιοι, οι Μπαφραλήδες δεν είναι σωστοί, αυτοί πήγαν με τους Γερμανούς στην κατοχή -οι σωστοί είμαστε εμείς που πήγαμε στο ΕΑΜ».
    Για αυτούς τους Πόντιους π.χ. και τον Φωστερίδη Αντών Τσαούς κ.λπ. έχετε γράψει τίποτα σχετικό;;;

    Σχόλιο από Βασιλική Μετατρούλου | 11/10/2011

  28. @ 27 Βασιλική γράφεις: «Είναι οι Πόντιοι τουρκόφωνοι που ντύθηκαν στη γερμανική στολή στην κατοχή»

    Εν μέρει μόνο αντιστοιχεί στην πραγματικότητα αυτή η διαπίστωση. Οι Τσαλκαλήδες, δηλαδή οι τουρκόφωνοι Πόντιοι του Καυκάσου, ήταν ολοκληρωτικά αριστεροί, όπως και στην Αριστερά πέρασαν και κάποιες από τις οικογένειες των Ποντίων καπεταναίων. Χαρακτηριστικότερη τέτοια περίπτωση ήταν η οικογένεια του αρχικαπετάνιου του Πόντου, του Βασίλειου Ανθόπουλου (Βασίλ-ουστά). Ο γιος του πολέμησε και στον ΕΛΑΣ και στο ΔΣΕ και τελικά συνελήφθη τραυματισμένος σε κάποια απ’ τις μάχες του Εμφυλίου.

    Δες το διάλογο στο ποστ που ανεβάσαμε για τη Μάχη του Κιλκίς (4-11-1944): «Ο “Ποντιακός Εμφύλιος” ή “το τέλος των Ταγμάτων Ασφαλείας”.

    Προσπαθώντας να συσχετίσω την πολιτική ένταξη με την εθνικοτοπική καταγωγή στην περιοχή του Κιλκίς, είχα κάνει τότε μια πρόχειρη κατάταξη σε σχόλιο στου Πάνου:

    «…Στο Κιλκίς λύθηκαν αντιθέσεις σε παμμακεδονικό επίπεδο. Εκεί συγκεντρώθηκαν τα τάγματα απ όλη τη κεντρική και δυτική Μακεδονία με αρχηγούς τον Δάγκουλα απ’ τη Θεσσαλονίκη και τον Κισά Μπατζάκ από την Πιερία

    Προσπαθώντας σύντομα και πρόχειρα να χαρτογραφήσω την πολιτική ένταξη σε σχέση με την εθνικοτοπική καταγωγή, βρήκα κάποια ενδιαφέροντα στοιχεία απ’ τα τα χωριά του Κιλκίς. Νομίζω ότι υπάρχουν όλες οι αποχρώσεις.

    Τους Πόντιους του Καυκάσου τους αναφέρω ως “Ποντοκαυκάσιους”, τους Πόντιους από τον Πόντο ως “Πόντιους”, τους πρόσφυγες από την Ανατολική Θράκη ως “Ανατολικοθρακιώτες” και με την έκφραση “μισοί-μισοί” εννοώ μισοί αριστεροί-μισοί δεξιοί :

    Μεταλλικό: Ποντοκαυκάσιοι αριστεροί, Βλάχοι (λίγοι) δεξιοί

    Μεγάλη Βρύση: Ποντοκαυκάσιοι αριστεροί, Ανατολικοθρακιώτες μισοί-μισοί (Υπήρχαν ταγματασφαλίτες)

    Χωρύγι: Ποντοκαυκάσιοι αριστεροί

    Βαπτιστής: Ανατολικοθρακιώτες, μισοί-μισοί. (Υπήρχαν ταγματασφαλίτες)

    Ηλιόλουστο: Ποντοκαυκάσιοι αρστεροί, Βλάχοι δεξιοί (Υπήρχαν ταγματασφαλίτες)

    Ελευθεροχώρι: Πόντιοι ελληνόφωνοι δεξιοί (σκληροί ταγματασφαλίτες), Ποντοκαυκάσιοι (λίγοι) αριστεροί

    Μεγάλη Στέρνα: Ποντοκαυκάσιοι αριστεροί, Πόντιοι δεξιοί ουδέτεροι

    Χέρσο: Ανατολικοθρακιώτες μισοί-μισοί, Πόντιοι δεξιοί, Ποντοκαυκάσιοι αριστεροί, Βούλγαροι συνεργάτες της Οχράνα, άλλοι σλαβόφωνοι δεξιοί

    Πλαγιά: Ανατολικοθρακιώτες δεξιοί (ταγματασφαλίτες), Καππαδόκες φιλελεύθεροι ουδέτεροι, Πόντιοι (λίγοι) αριστεροί

    Κορομηλιά: Ποντοκαυκάσιοι αριστεροί, Βλάχοι δεξιοί

    Αγία Κυριακή: Ανατολικοθρακιώτες δεξιοί (υπήρχαν ταγματασφαλίτες)

    Κορυφή: Πόντιοι μισοί-μισοί (υπήρχαν ταγματασφαλίτες σκληροί)

    Μουριές: Πόντιοι μισοι-μισοί (υπήρχαν ταγματασφαλίτες σκληροί), Ανατολικοθρακιώτες αριστεροί

    Ροδώνα (έδρα του Παπαδόπουλου): Πόντιοι μισοί-μισοί (ταγματασφαλίτες σκληροί), Ανατολικοθρακιώτες αριστεροί

    Μυριόφυτο: Ανατολικοθρακιώτες δεξιοί (υπήρχαν ταγματασφαλίτες), Πόντιοι δεξιοί (ουδέτεροι), Τσιγγάνοι δεξιοί

    Σταυροχώρι: Ανατολικοθρακιώτες μισοί-μισοί (υπήρχαν ταγματασφαλίτες), Πόντιοι (λίγοι) μισοί-μισοί (οι δεξιοι ουδέτεροι), Ποντοκαυκάσιοι αριστεροί

    Ξηρόβρυση: Ποντοκαυκάσιοι αριστεροί

    Γερακαριό: Ποντοκαυκάσιοι αριστεροί

    Γάβρα: Πόντιοι τουρκόφωνοι αριστεροί

    Αναβρυτό: Πόντιοι τουρκόφωνοι δεξιοί ταγματασφαλίτες

    Αγιος Μάρκος: Πόντιοι ελληνόφωνοι δεξιοί και λίγοι αριστεροί (υπήρχαν ταγματασφαλίτες)

    Άγιος Αντώνιος (έδρα του Λαζίκ): Πόντιοι ελληνόφωνοι και τουρκόφωνοι δεξιοί και λίγοι αριστεροί (υπήρχαν ταγματασφαλίτες)

    Κορωνούδα: Πόντιοι δεξιοί, Ανατολικοθρακιώτες δεξιοί (υπήρχαν ταγματασφαλίτες απ’ όλους)

    Ελληνικό: Πόντιοι δεξιοί (επιστρατεύτηκαν στα Τάγματα με το ζόρι)

    Επτάλοφος: Πόντιοι δεξιοί (επιστρατεύτηκαν στα Τάγματα με το ζόρι)

    Ποντοκερασιά: Ποντοκαυκάσιοι αριστεροί, Πόντιοι ελληνόφωνοι αριστεροί

    Γαλλικό: Ίωνες αριστεροί (και λίγοι δεξιοί), Ανατολικοθρακιώτες αριστεροί (και λίγο δεξιοί)

    Νέα Σάντα: Πόντιοι ελληνόφωνοι αριστεροι, Ποντοκαυκάσιοι (λίγοι) αριστεροί, Ανατολικοθρακιώτες (λίγοι) αριστεροί

    Παντελεήμονας: Πόντιοι ελληνόφωνοι αριστεροι, Ποντοκαυκάσιοι (λίγοι) αριστεροί

    κ.λπ.

    Εντυπωσιακό είναι ότι όλα τα βλαχοχώρια του Κιλκίς ήταν δεξιά και ταγματασφαλίτικα.

    Από τα ορεινά, τα πλέον φτωχά και τα πλέον καθυστερημένα (από πλευράς μόρφωσης) χωριά του Κιλκίς τα Τάγματα επιστράτευσαν περίπου 2.500 νέους.

    Από τους ταγματασφαλίτες καπετάνιους του Κιλκίς, γνωστοί είναι:

    -Πόντιοι: Παπαδόπουλος, Λαζίκ

    -Ανατολικοθρακιώτες: Μπαρμπα Γιώργης (από Καστανιές), Θεμιστοκλής

    -Βλάχοι: Τσαβίδας, Γεωργαντάς

    Κανείς από αυτούς τους πρωτοκαπεταναίους δεν εγκλωβίστηκε στο Κιλκίς για να πάρει μέρος στην τελική μάχη. Και γλύτωσαν όλοι. Εξοντώθηκαν όμως τα μεσαία και κατώτερα στελέχη των ταγματασφαλιτών και μαζί τους και πολλοί αθώοι.»

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 11/10/2011

  29. Μουριές: Πόντιοι μισοι-μισοί (υπήρχαν ταγματασφαλίτες σκληροί), Ανατολικοθρακιώτες αριστεροί

    Μπράβο δουλειά!!! Απορώ πως συγκέντρωσες όλα αυτά τα στοιχεία. Ολα αυτά είναι χωριά του Κιλκίς -σωστά;;; Ο Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος ήταν από τις Μουριές, νομίζω. Ηταν Πόντιος, ξέρεις;;;

    Σχόλιο από Βασιλική Μετατρούλου | 12/10/2011

  30. Ο Κ.Παπαδόπουλος ήταν όντως από τις Μουριές. Ήταν Πόντιος ελληνόφωνος από τα Κοτύωρα, Ορντού, και θεωρείται ότι έγινε αντικομμουνιστής για λόγους ερωτικής αντιζηλίας. Ο ίδιος δεν εγκλωβίστηκε στο Κιλκίς οπότε σώθηκε με την ομάδα του. Όμως έχασε δύο μικρότερα αδέλφια του (στρατολογημένα στον ΕΕΣ) που τους συνέλαβε ο ΕΛΑΣ στις Μουριές μετά τη μάχη και τους εκτέλεσε….

    Τα παραπάνω χωριά βρίσκονται στο Κιλκίς. Η πρόχειρη συγκέντρωση των στοιχείων που παράθεσα, έγινε με βάση προφορικές μαρτυρίες. Όμως απαιτείται πολύ ερευνητική επιτόπια εργασία για να έχουμε μια πλήρη απεικόνιση του χώρου.

    Μακάρι να στραφούν κάποιοι μεταπτυχιακοί φοιτητές σε τέτοια θέματα.

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 12/10/2011

  31. Βασιλική
    μια κουβέντα σχετική με Φωστερίδη και άλλα είχε γίνει πριν καιρό εδώ :
    http://sarantamilakokkina.wordpress.com/2008/10/13/tagmata/
    mumul

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 13/10/2011

  32. Σεβασμός στα ιερά και τα όσια της ιστορίας μας
    Το «όχι» ανήκει στους ήρωές του και μόνο!

    web only

    28/10/2011 15:33109

    Καταρχάς φαίνεται ότι όλοι – απαξάπαντες – είμαστε ΑΝΑΞΙΟΙ ΤΟΥ 1940 ΚΑΙ ΤΟΥ «ΟΧΙ». Από τη μια μεριά κάποιοι ανιστόρητοι «αγανακτισμένοι» και οι πολιτικοί τους σπόνσορες που δεν μπορούν να ξεχωρίσουν τα ΙΕΡΑ και τα ΟΣΙΑ του ελληνικού λαού, από τα σημερινά οικονομικά και τα εργασιακά του αιτήματα, όσο δίκαια και αν είναι.

    Αραγε οι πρόγονοι τους, κάποιοι αριστεροί που βγήκαν απ’ τις φυλακές για να πάνε να πολεμήσουν υπό την διοίκηση του Μεταξά, δίστασαν για το… τι καθεστώς είχαν στο κεφάλι τους;

    Τα εκατομμύρια φτωχών και μη προνομιούχων φαντάρων που φύγαν για το μέτωπο με το χαμόγελο στα χείλη, σκεφτόντουσαν τα αιτήματα και τους μισθούς τους; Αν υπάρχει σήμερα μια κρίση, εκείνη την εποχή η βαθιά φτώχεια ήταν ο κανόνας. Είναι μεγάλο πολιτικό λάθος να συγχέονται αυτά τα δύο σε τόσο δύσκολες εποχές. Απ’ την άλλη, οι πολιτικοί και οι επίσημοι που ήταν στόχος των όποιων αντιδράσεων δεν μπορούν να εμφανίζονται, ως μοναδικοί εκπρόσωποι του «ΟΧΙ» την ώρα που επισήμως και κατά παραδοχή τους παραχωρούν τμήματα της εθνικής μας κυριαρχίας.

    Επιπλέον έπρεπε να παραμείνουν στην θέση τους καθυβριζόμενοι και χλευαζόμενοι ώστε να γίνει η παρέλαση, αντί να αποχωρήσουν… «δυσαρεστημένοι». Να έμεναν για να γίνει η παρέλαση και ας έτρωγαν και γιαούρτια. Η ντροπή θα ήταν των άλλων.

    Εξαιρείται φυσικά ο πρόεδρος της Δημοκρατίας και πολιτικοί μιας σεβαστής ηλικίας που κινδύνευε προφανώς και η υγεία τους. Οι άλλοι όμως έπρεπε να ‘ναι στη θέση τους! Ενθαδε κείμεθα… Αν αυτή είναι η στάση τους, οι μεν να μην σέβονται και οι δε να τρέχουν πανικόβλητοι να σωθούν, ας μην προβληματιζόμαστε περαιτέρω. Το «ΟΧΙ» ανήκει στους ήρωες του, στους πατεράδες και στους παππούδες μας και σε κανέναν άλλο!

    Από εκεί και πέρα πρέπει με ψυχραιμία να αξιολογηθεί η κατάσταση. Εδώ δεν είχαμε μια μαζική λαϊκή έκρηξη, αλλά οργανωμένη και μεθοδευμένη επιχείρηση πολύ λίγων ανθρώπων για να ματαιωθούν οι παρελάσεις. Η πλειοψηφία των Ελλήνων διαφωνεί και διαχωρίζει την θέση της απ’ την προσβολή στα εθνικά σύμβολα, χωρίς καμία αμφιβολία, ανεξάρτητα απ’ το αν πλήττεται άδικα και δραματικά από την οικονομική κρίση.

    Κατά βάση όμως η ευθύνη βαραίνει την αναποφάσιστη κυβέρνηση και το αδύναμο – παρότι τόσο «ακριβό» – κρατικό μηχανισμό, που δεν μπορεί και ΔΕΝ ΤΟΛΜΑ να αντιμετωπίσει την οιαδήποτε μειοψηφία όταν προκαλεί τόσες μεγάλες ζημιές στην χώρα και την εθνική οικονομία. Δεν σταμάτησαν τους συνδικαλιστές ταξιτζήδες όταν κατέστρεφαν το καλοκαίρι τον τουρισμό.

    Δεν συμμάζεψαν την συντεχνία των σκουπιδιών που εντελώς ανενδοίαστα θα άφηναν όλους τους Ελληνες να πεθαίνουν από χολέρα εν έτει 2011. Προχθές ο υπουργός Υγείας μίλησε για ασυνείδητους γιατρούς που αφήνουν παιδάκια ναρκωμένα στο «Αγια Σοφία» και δεν τους κάνουν εγχείρηση γιατί… ξεχνιούνται με τις διαφωνίες και τα προβλήματά τους. Αναρωτήθηκε μάλιστα ποιος θα τους σταματήσει.

    Ο ίδιος φυσικά! Και τώρα είχαμε την ΕΘΝΙΚΗ ντροπή των παρελάσεων που θα ‘χε αποφευχθεί εάν η Αστυνομία είχε πάρει τα σωστά μέτρα, όπως είχε κάνει στη ΔΕΘ λόγω παρουσίας πρωθυπουργού, και οι πολιτικοί έμεναν στη θέση τους «σαν έτοιμοι από καιρό» αντί να τρέχουν να σωθούν σαν λαγοί.

    Είμαστε σε μια εξαιρετικά κρίσιμη περίοδο για την Ελλάδα όπου κρίνεται το μέλλον πολλών γενιών, αν βρεθούμε εκτός Ευρώπης. Υπάρχουν πολλές, δικαιολογημένες κατά βάση αντιδράσεις στη βαριά λιτότητα, οι οποίες λαμβάνουν οριακά απαράδεκτη μορφή υπό την καθοδήγηση έξαλλων πολιτικών ομάδων.

    Ε, αν η κυβέρνηση δεν έχει την ικανότητα και την πυγμή να προστατεύσει την εθνική υπόθεση και τον πολύ λαό που υποφέρει και αντέχει, απ’ τις ακραίες μειοψηφίες και τις εκβιαστικές συντεχνίες, φέρει πρώτη την ευθύνη. Είναι αδιανόητο απ’ την μία να ζητάς θυσίες και φόρους απ’ το 95% και να μην μπορείς να ελέγξεις το 5% που ‘ναι δικαίως ή αδίκως εκτός εαυτού και έτοιμο να τα τινάξει όλα στον αέρα και να τα κάνει «Κούγκι». Θα αφήνουμε τις μειοψηφίες να μας πάρουν στον λαιμό τους, επειδή η κυβέρνηση δεν μπορεί να περιφρουρήσει ούτε την Βουλή; Ακόμη κι εκεί έβαλε το ΠΑΜΕ να τους προσέχει.

    Υπάρχει λοιπόν σοβαρότατο πρόβλημα κυβερνητικού ελλείμματος σ’ ότι αφορά την στοιχειώδη έννομη τάξη, την υγεία, τις μεταφορές και να μην ξεχνιόμαστε την εγκληματικότητα. Αν δεν κάνουν κάτι γι’ αυτό, εκείνοι, οι κυβερνώντες θα ‘ναι τα πρώτα θύματα. Από εκεί και πέρα πρέπει όλοι να πάρουμε ξεκάθαρη θέση απέναντι στις τρελαμένες μειοψηφίες που θεωρούν ότι το «ΟΧΙ» είναι ίσια και όμοια με το αν έχασαν κάποιο έκτακτο επίδομα. Με την λογική τους θα ‘πρεπε να σταματήσουν κι οι λειτουργίες στην Εκκλησία επειδή ο Θεός δεν τους προστατεύει όσο λέει η συλλογική σύμβαση.

    Ετσι που σκέφτονται ας αποδομήσουμε και το 1821 – όπως ήδη έχει αρχίσει να γίνεται – γιατί πχ οι αγωνιστές οπλαρχηγοί πήραν σπίτι τους τα λάφυρα και δεν τα μοίρασαν σε κάθε χωρικό. Αν τους αφήσεις οι αναλύσεις τους θα φθάσουν στο ότι καλώς έγινε η Αλωση της Πόλης κι οι 300 στις Θερμοπύλες ήταν κορόιδα – μπόντιγκαρντς ενός βασιλιά, που έχασαν τζάμπα την ζωή τους για να σωθεί η ολιγαρχία της Αρχαίας Ελλάδας.

    http://www.protothema.gr/blogs/blogger/post/?aid=155254

    Και να μην το ξεχάσω: Κακώς στήθηκε ο Παρθενώνας γιατί υπέφεραν οι σκλάβοι και χρεοκόπησε την χώρα ο Περικλής. Ε, λοιπόν ας καταστρέψουμε και τα μάρμαρα για να μην αφήνουμε κανέναν ξένο να ανέβει στην Ακρόπολη γιατί είναι μνημείο του καπιταλισμού της εποχής. Ας συνέλθουμε όσο είναι νωρίς.

    Σχόλιο από Αναστασιάδης | 31/10/2011

  33. Αγαπητοί φίλοι,
    Συγχαρητήρια για την ιστοσελίδα σας. Ελπίζω να μπορείτε να με βοηθήσετε. Γνωρίζετε ποιά είναι ακριβώς τα στοιχεία που αποδεικνύουν ότι οι Γλέζος και Σάντας ήταν όντως εκείνοι οι οποίοι υπεξαίρεσαν τη γερμανική σημαία το Μαίο του ’41; Γιατί απ’όσο ξέρω, θεωρούνται αυτουργοί της πράξης αυτής, μόνο κατα δήλωσή τους. Μπορείτε να με παραπέμψετε σε βιβλιογραφία; Ευχαριστώ.

    Σχόλιο από Αλάστωρ | 11/06/2014

  34. Ποιοί Σάντα και Γλέζος. Η Γιαγιά μου η Βασίλω ήταν αυτή που υπεξαίρεσε τη σημαία… 😉

    Πάντως το πρόβλημα που έχουν τελευταία όλοι οι ακροδεξιούληδες με την ιστορία αυτή δε λέγεται. Ρε φίλοι, μήπως και την ονομασία Οδός Κεμάλ Ατατούρκ δεν την έκανε ο Μεταξάς αλλά ο Βελουχιώτης;;;

    Σχόλιο από Βασιλόπαις | 12/06/2014

  35. όλη αυτή την προσπάθεια αμφισβήτησης την ξεκίνησαν οι νεοναζί . Και οι διάφοροι ακροδεξιοί, χρυσαυγίτες, πειραγμένοι άρχισαν να μυρηκάζουν τη νεοναζιστική αμφισβήτηση. Να η απόδειξη:

    ———————–

    Η Χρυσή Αυγή αμφισβητεί ότι ο Γλέζος κατέβασε τη γερμανική σημαία!

    Ελλάδα | 24/10/2012 – 23:53
    Χρυση Αυγη γλεζος γερμανικη σημαια
    Με ένα άκρως προκλητικό άρθρο η Χρυσή Αυγή υποστηρίζει ότι είναι ψέμα πως ο Μανώλης Γλέζος κατέβασε τη γερμανική σημαία από την Ακρόπολη!

    Συνέχεια στην κόντρα Μανώλη Γλέζου και Χρυσής Αυγής. Στην επίσημη ιστοσελίδα, όπως αναφέρει το protothema.gr, φιλοξενείται άρθρο του συνταξιούχου εκπαιδευτικού Γ. Δμητρακόπουλου ο οποίος στο κείμενο του με τίτλο: «Ο αντεθνικός βίος και η πολιτεία του κομμουνιστού Μ. Γλέζου» αναφέρει μεταξύ άλλων ότι είναι μεγάλο ψέμα ότι ο Γλέζος κατέβασε την γερμανική σημαία από την Ακρόπολη.

    Ακολουθεί το χαρακτηριστικό απόσπασμα από το ενυπόγραφο:

    «Πιθανολογώ, ότι ο αμετανόητος νοσταλγός του «πατερούλη» (Στάλιν), του Χότζα και άλλων «αστέρων» του εγκληματικού κομμουνιστικού πανθέου, βρίσκει την ευκαιρία -τώρα που έρχεται η 28η Οκτωβρίου- να μας υπενθυμίσει τον ψεύτικο «ηρωισμό» του. Το έχω αναφέρει στο παρελθόν και με την ευκαιρία το επαναλαμβάνω και τώρα: είναι τεράστιο ΨΕΥΔΟΣ ότι ο Γλέζος κατέβασε την γερμανική σημαία από την Ακρόπολη! Και εξηγούμε: ο Γλέζος ισχυρίζεται ότι μαζί με τον Απ. Σάντα εισήλθαν νύχτα στον Ιερό Βράχο και κατέβασαν την «μισητή σβάστικα» που υποτίθεται πως κυμάτιζε στον ιστό της. Όμως, αυτό ήταν αδύνατον! Διότι, όλοι οι στρατοί του κόσμου κάνουν έπαρση σημαίας τις πρωινές ώρες και υποστολή με την δύση του ηλίου. Αποκλείεται, λοιπόν, ο γερμανικός στρατός της εποχής εκείνης να μην είχε υποστείλει την σημαία. Άρα, οι Γλέζος και Σάντας ανέβηκαν ανενόχλητοι στην αφύλακτη Ακρόπολη την νύχτα και αφήρεσαν (έκλεψαν) την γερμανική σημαία από κάποιο κουτί, εντός του οποίου ήταν τοποθετημένη και διπλωμένη. Που είναι, λοιπόν, ο ηρωισμός των;».

    Σχόλιο από Βασιλόπαις | 12/06/2014


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: