Πόντος και Αριστερά

……. 'μώ τον νόμο σ' !

-Το βιβλίο Ιστορίας και η Συνθήκη της Λωζάννης

Μια παράμετρος, που ελάχιστοι την εντόπισαν στο νέο βιβλίο, είναι ο τρόπος που παρουσιάζει, σε κάποια σημεία, τις πληθυσμιακές οντότητες στην Οθωμανική Αυτοκρατορία. Ζητήματα που απαντήθηκαν ξεκάθαρα στη Λωζάννη το ΄23.  Για το θέμα αυτό έχει γράψει ένα εξαιρετικό κείμενο ο «ΚΑΙΡΟΣ» της Ελευθεροτυπίας (κατά κόσμον Γ. Παπαδόπουλος Τετράδης  που συντηρεί και ένα από τα έξυπνα μπλογκ στην μπλογκόσφαιρα)

 lozanni-6-gefira-mpezier-kai-kathdrikos-naos.jpg

(Λωζάννη: Γέφυρα Μπεζιέρ και ο καθεδρικό ναός της πόλης)

Ο ΚΑΙΡΟΣ

«Τον 14ο αιώνα ξεκινά από την Ιταλία η καλλιτεχνική και πνευματική κίνηση που ονομάζεται Αναγέννηση και μέχρι τον 16ο αιώνα εξαπλώνεται σε ολόκληρη την Ευρώπη. Μέσα σε μια ατμόσφαιρα χαράς οι άνθρωποι (σ.σ. sic) δημιουργούν σπουδαία έργα ζωγραφικής, γλυπτικής, αρχιτεκτονικής και λογοτεχνίας».

Ετσι ξεκινά την εξιστόρηση το βιβλίο Ιστορίας της Στ’ Δημοτικού Στα νεότερα και σύγχρονα χρόνια, που έχει δημιουργήσει τόσο θόρυβο και έχει χωρίσει σχετικούς και άσχετους, επαΐοντες και μη, ιστορικούς και ανιστόρητους σε δύο στρατόπεδα.

Το βιβλίο το έχω διαβάσει. Και ιστορία έχω σπουδάσει. Δεν βρήκα τίποτε φοβερό απ’ όλα όσα του καταμαρτυρούν.

Και βρήκα κάτι εξαιρετικά επικίνδυνο,

που κανείς απ’ όσους το καταδικάζουν ή το υπερασπίζονται

δεν είδε.

Κι αυτό μαρτυρά ακριβώς την έλλειψη ιστορικότητας και επιστημονικότητας που χαρακτηρίζει τις κραυγές. Γιατί περί κραυγών πρόκειται και όχι περί διαλόγου. Αλλά, έτσι διαλέγονται οι πληθυσμοί της χώρας εδώ, ήδη από την Ιλιάδα.

dsc04572.jpgΚατ’ αρχήν το βιβλίο διδάσκεται στα σχολεία και δεν είναι βοήθημα για τους καθηγητές, όπως δολίως διαδίδουν επίσημα και ανεπίσημα χείλη.

Δεύτερο, και σπουδαιότερο, είναι μία επί τροχάδην ματιά, όπως οφείλει να είναι, μιας ιστορικής περιόδου, που τα γεγονότα της -ή κάποια- θα διδαχτούν οι μαθητές σε μεγαλύτερες τάξεις.

Τρίτον, έχει χρηματοδοτηθεί κατά 75% από την Ευρωπαϊκή Ενωση και κατά 25% από «εθνικούς πόρους».

Από αυτά γίνεται αμέσως αντιληπτό ότι η επίθεση που έχει δεχθεί για αποσιώπηση λεπτομερειών ανδραγαθημάτων, γενναίων στιγμών και δουλείας είναι εξαιρετικά άδικη. Αυτά που πρέπει να ξέρει ένα παιδί 11-12 ετών από το στενό σχολείο του γι’ αυτή την περίοδο υπάρχουν όλα.

Στη σελίδα 36 λ.χ. και σε 300 λέξεις αναφέρεται και η Φραγκοκρατία (που εμείς δεν τη διδασκόμασταν καν ως γεγονός) και ο κεφαλικός φόρος και το παιδομάζωμα και η συχνότητα των εξεγέρσεων και η διαφορά ζωής ανάμεσα σε Φαναριώτες και κολίγους.

Στις σελίδες 121-122 υπάρχει ο απελευθερωτικός αγώνας της Κύπρου το 1955-59 υπό την ΕΟΚΑ.

Στη σελίδα 99, στο συνέδριο των Παρισίων το 1919, διά της επιστολής Βενιζέλου γίνεται αναφορά και στο θέμα της Βορ. Ηπείρου.

Μια ολόκληρη σελίδα (σ. 73) αφιερώνεται στον Π. Μελά και τον Μακεδονικό Αγώνα.

Η ιστορική καταγραφή, για να μη μακρηγορώ, υπάρχει. Τηλεγραφικά, χωρίς βερμπαλιστικές εξάρσεις, αλλά υπάρχει. Ο διαφωτισμός, η αρχαιολατρία, η υποδούλωση, η Μεγάλη Ιδέα, ο αλυτρωτισμός, ο αγώνας, η δυτική ξενοκρατία, η αντίσταση στον ζυγό -με σαφή προτίμηση στον ΕΛΑΣ από την εθνική κυβέρνηση- υπάρχουν όλα και αναφέρονται με το’ όνομά τους και άδικα φωνάζει η συντήρηση. Ακόμα και το όραμα του Ρήγα για μια «ενιαία ελληνική δημοκρατία» αποκαθίσταται εδώ από την ανιστόρητη απόπειρα των τελευταίων χρόνων να εμφανιστεί ο Φερραίος ως άλλος Δημητρώφ.

Το έναυσμα για όποιον δάσκαλο, γονιό, μαθητή θέλει να ψάξει να βρει, να μελετήσει, να διδάξει, να μάθει κάτι παραπάνω, είναι εκεί. Και το Γυμνάσιο με το Λύκειο και το Πανεπιστήμιο έπονται, για να πλουτίσουν τη γνώση.

Εκεί που αρχίζουν τα νερά είναι στην περιγραφή της Παιδείας στα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Ηδη από τη σελίδα 22 ο μαθητής -και ο γονιός- πληροφορούνται ότι από το 1500 μ.Χ. «πληθαίνουν τα σχολεία, κυρίως στα αστικά κέντρα…», ενώ «…στην πρώτη βαθμίδα της εκπαίδευσης δάσκαλοι, συνήθως ιερείς, διδάσκουν ανάγνωση και γραφή μέσα από εκκλησιαστικά βιβλία, στα σχολεία των κοινών γραμμάτων. Εκεί φοιτούν (σ.σ.: sic) κυρίως αγόρια, ενώ τα κορίτσια είναι λιγοστά. Τις ανάγκες για ανώτερη μόρφωση καλύπτουν τα σχολεία των ελληνικών μαθημάτων, όπου διδάσκονται κυρίως τα αρχαία ελληνικά γράμματα».

Από τα μέσα του 1700, όμως, τα σχολεία αυξάνονται, κατά τους συγγραφείς, όπως και ο αριθμός των μαθητών σε αστικά κέντρα.

Να με συγχωρείτε για την ιλαρότητα, αλλά η συγκεκριμένη σελίδα μόνο σε διαδήλωση για 15% στην Παιδεία δεν κατεβάζει τους μαθητές!

lozanni_.jpgΔίνοντας έμφαση στις σχολές των αστικών κέντρων αποσιωπάται, ότι εκεί -πλην των ελάχιστων οικοτροφείων κληροδοτημάτων – πήγαιναν οι επίσης ελάχιστοι γόνοι των ελάχιστων πλουσίων, ενώ από το σύνολο του πληθυσμού μάθαινε κολυβογράμματα ο ένας στους χίλιους, δίπλα στον παπά.

Αλλά γι’ αυτό μαρτυριούνται οι ίδιοι οι συγγραφείς λίγο πιο κάτω, στη σελίδα 63, όπου ο αριθμός μαθητών δεν ξεπερνάει τους 2.300 στα αλληλοδιδακτικά σχολεία, για τα οποία σώζονται στοιχεία, το 1829, με απελευθερωμένη την παλιά Ελλάδα. Και με την ορμητική δίψα για μάθηση!

Οπου, δεν ξέρω αν τα σχολεία ήταν κρυφά από τους Τούρκους, αλλά από πολλούς πατεράδες, που θέλαν τους γιους τους βοηθούς στα χωράφια, σίγουρα ήταν…

Αυτή, όμως, η πολιτική λαθροχειρία στο βιβλίο, γιατί περί αυτού πρόκειται, οδηγεί μοιραία και στη σελίδα 103, στην οποία τα πράγματα σοβαρεύουν πολύ.

Γιατί, ενώ ο Βενιζέλος -τον οποίο υμνεί κατά κόρον το βιβλίο- απείλησε ακόμα και με εισβολή από τη Θράκη με τα υπολείμματα του στρατού, για να γίνει σαφής διαχωρισμός και αναφορά στη Συνθήκη της Λωζάνης, ότι οι εδώ μουσουλμάνοι είναι μουσουλμάνοι, ενώ οι στην Τουρκία Ελληνες είναι Ελληνες και όχι απλώς χριστιανοί, οι συγγραφείς μαθαίνουν στα ελληνόπουλα -και στους γονείς- ότι με τη Συνθήκη «εξαιρούνται από την ανταλλαγή μόνο οι χριστιανοί που ζουν στην Κωνσταντινούπολη, στην Ιμβρο, στην Τένεδο, καθώς και οι μουσουλμάνοι της δυτικής Θράκης»!!! Και λίγο πιο πάνω: «…τίθεται σε συζήτηση το θέμα των μουσουλμανικών πληθυσμών που ζουν στην Ελλάδα καθώς και των ορθόδοξων πληθυσμών, που ζουν στην Τουρκία»!!

 

lozanni-2-epikefalis-antiprosopias_.jpg

(Στη Λωζάννη: Ο Βενιζέλος επικεφαλής της ελληνικής αντιπροσωπείας)

Πλήρης δηλαδή η εδώ και χρόνια μέχρι και τώρα τουρκική προπαγάνδα και καταπάτηση της Συνθήκης της Λωζάνης, η οποία μόλις ξεστομίζεται από τουρκικά επίσημα χείλη εισπράττει, όπως οφείλεται, το αντίστοιχο διάβημα του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών! Μέχρι αυτή τη στιγμή.

Δεν εισπράττει, όμως, το βιβλίο κανένα διάβημα ούτε από το υπουργείο Εξωτερικών (που αμφιβάλλω κι αν ξέρει για τη διδασκαλία της τουρκικής προπαγάνδας στο σχολείο) ούτε από το υπουργείο Παιδείας (που αμφιβάλλω αν ξέρει τη Συνθήκη της Λωζάνης ως πολιτικής σημασίας σήμερα).

Και κανείς από τους επικριτές του βιβλίου δεν έχει σταθεί σ’ αυτή την επικίνδυνη πτυχή. Πράγμα που μαρτυράει την κολλημένη Ελλάδα στη στείρα προγονολατρία. Και κανείς από τους υπερασπιστές του βιβλίου δεν ενοχλήθηκε.

Ούτε που ο απελευθερωτικός αγώνας της Κύπρου ονομάζεται στην επικεφαλίδας «των ελληνοκυπρίων» παρ’ όλο που συμμετείχε σημαντικό μέρος και των τουρκοκυπρίων! Ούτε που στη σελίδα 121 η Κύπρος κατονομάζεται ως:

διχοτομημένη και όχι kypros.jpgκατεχόμενη.

Γιατί να ενοχληθεί άραγε. Το βιβλίο είναι γραμμένο με μοναδικό στόχο να αμβλύνει την όποια αντιπαλότητα των Ελλήνων με τους Ευρωπαίους και κυρίως, με τους Τούρκους. Αδιαφορώντας να σκεφτεί καν γιατί οι Ελληνες δεν έχουν αντιπαλότητα με τους Γερμανούς, τους Ιταλούς και τους Εγγλέζους, που αιματοκύλησαν τη χώρα πρόσφατα κιόλας. Εχει στόχο το βιβλίο. Επιλεγμένο. Διαπερνάται απ’ αυτόν τον στόχο σε όλες του τις σελίδες, αλλά θα χρειαζόταν κανείς άλλο ένα βιβλίο για να το δείξει, εύκολα.

Οταν όμως γράφεις Ιστορία, όχι για να υποταχθείς στα ευρήματα, αλλά για να υπηρετήσεις έναν στόχο, αυτό δεν είναι Ιστορία. Είναι Προπαγάνδα. Προπαγάνδα ήδη έχουμε. Δε χρειαζόμαστε μια ακόμα. Ιστορία χρειαζόμαστε και όχι αφελή ως πολύ ύποπτα πολιτικά παιχνίδια.

Δεν μας λείπουν ούτε οι αληθινές πηγές, ούτε οι αληθινοί Ιστορικοί. Σοβαρότητα μας λείπει. Και σεβασμός στον τόπο. Αλλιώς δεν μπορείς να σεβαστείς κανέναν τόπο.

tetradis@enet.gr

ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ – 04/03/2007

09/03/2007 - Posted by | -Βιβλίο Ιστορίας, -Ιδεολογικά, -Λωζάννη

22 Σχόλια »

  1. Eπειδή κάποια στιγμή θα έπρεπε να μιλήσουν για όλα αυτά και οι “συνωστισμένοι”,
    σας επισημαίνουμε την παρακάτω “Συνέντευξη Τύπου” στην Αθήνα.

    ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

    Οι Ομοσπονδίες των προσφυγικών οργανώσεων
    (Μικρασιάτες, Κωνσταντινουπολίτες, Πόντιοι),
    που εκπροσωπούν περισσότερες από 700 οργανώσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό,
    οργανώνουν ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ για το επίμαχο νέο βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ’ δημοτικού
    την Τετάρτη 14 Μαρτίου 2007, 12 π.μ.
    στο Πολιτιστικό Κέντρο Ποντιακού Ελληνισμού , Νοταρά 45 και Μετσόβου, Εξάρχεια
    (τηλ. 210-8815310)

    Θα μιλήσουν οι:

    Βλάσης Αγτζίδης, ιστορικός

    Θόδωρος Στολτίδης, α/πρόεδρος της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδας

    Θανάσης Λαγουδήμος, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Προσφυγικών Σωματείων Ελλάδας

    Νίκος Ουζούνογλου, πρόεδρος της Οικουμενικής Ομοσπονδίας Κωνσταντινουπολιτών

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 09/03/2007

  2. Ενδιαφέρoν το άρθο του καιρού – δίνει μια διάσταση που δεν την είχαμε επισημάνει ως τώρα.

    *

    Η νέα εμφάνιση του μπλογκ δε μου αρέσει – πολύ πιο χρηστική η προηγούμενη.

    Σχόλιο από Πάνος | 09/03/2007

  3. Γράφτηκε:
    «Οταν όμως γράφεις Ιστορία, όχι για να υποταχθείς στα ευρήματα, αλλά για να υπηρετήσεις έναν στόχο, αυτό δεν είναι Ιστορία. Είναι Προπαγάνδα. Προπαγάνδα ήδη έχουμε. Δε χρειαζόμαστε μια ακόμα. Ιστορία χρειαζόμαστε και όχι αφελή ως πολύ ύποπτα πολιτικά παιχνίδια:

    Η εξομάλυνση της ανάμνησης Τουρκικών θηριωδιών και Γενοκτονιών έχει ένα κίνητρο. Τα κέρδη των πολυεθνικών.
    Μείωση του ρίσκου των ξένων επενδύσεων ις ευρώ που έγιναν, γίνονται και θα γίνουν στην Τουρκία.

    Πρόσφατα μικρά παραδείγματα τους τελευταίους 3 μήνες:

    1)
    Νέα σημαντικά βήματα ετοιμάζουν οι Τούρκοι για να κερδίσουν στον κλάδο της κρουαζιέρας. Κύριος στόχος τους είναι να δημιουργήσουν τέρμιναλ για κρουαζιέρες στα λιμάνια του Κουσάντασι και της Κωνσταντινούπολης και να προσελκύσουν τις μεγάλες πολυεθνικές της κρουαζιέρας, τις αμερικανικές εταιρείες Carnival και Royal Caribbean. Μάλιστα, η Royal Carribean πρόκειται να υλοποιήσει συνολικές επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. δολ. στο λιμάνι της Κωνσταντινούπολης, με στόχο να το καταστήσει «ορμητήριο» της για τη Μεσόγειο.

    Οι κολοσσοί της διεθνούς αγοράς κρουαζιερόπλοιων αναζητούν εναγωνίως «ορμητήρια» για τα νέα πλοία που ναυπηγούν, καθώς μέχρι το 2009 θα έχουν κατασκευαστεί 26 νέα πλοία, συνολικής δυναμικότητας 72.759 κλινών και αξίας 14,28 δισ. δολ.

    Δυστυχώς, ο Πειραιάς και τα άλλα ελληνικά λιμάνια δεν μπορούν να δεχθούν τα νέα κρουαζιερόπλοια-μαμούθ, αφού δεν διαθέτουν τις κατάλληλες υποδομές (τέρμιναλ κρουαζιερόπλοιων).

    2)
    Επέκταση των δραστηριοτήτων στην τραπεζική αγορά της Τουρκίας ανακοίνωσε την Δευτέρα ο διευθύνων σύμβουλος της xxxbank, με την ευκαιρία της επίσκεψης κλιμακίου της τράπεζας στην Κωνσταντινούπολη μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών για την εξαγορά της τουρκικής τράπεζας yyybank.

    «Η επίσκεψή στην Κωνσταντινούπολη σηματοδοτεί το ενδιαφέρον του ομίλου της xxxbank για την Τουρκία όπου επεκτείνουμε τις δραστηριότητές μας με προσεκτικά και σταθερά βήματα», ανέφερε ο κ. δ.σ., ανακοινώνοντας ότι η στρατηγική του ομίλου για την ανάπτυξη της yyybank, πους σήμερα διαθέτει δίκτυο 30 καταστημάτων και 600 υπαλλήλους, θα εστιαστεί στην επέκταση των δραστηριοτήτων της στην τραπεζική επιχειρήσεων τις κεφαλαιαγορές και την τραπεζική ιδιωτών.

    3)
    Η Ελληνική εταιρεία δραστηριοποιείται στην ιχθυοκαλλιέργεια με έδρα την περιοχή της Σμύρνης, με ιδιόκτητο ιχθυογεννητικό σταθμό και μονάδα πάχυνσης, με άδεια παραγωγής 20 εκ. τεμαχίων ιχθυδίων, και 1.000 τόνων νωπών ιχθύων, ενώ για το έτος 2006 αναμένει κύκλο εργασιών 5 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων 1,3 εκ. ευρώ, αναφέρει η εισηγμένη.

    Επιδίωξη του Ομίλου είναι να αυξήσει περαιτέρω την παραγωγική του δυναμικότητα στην Τουρκία, τόσο σε γόνο όσο και σε νωπά προϊόντα, το ύψος των οποίων εφόσον καθορισθεί στο προσεχές μέλλον, θα ανακοινωθεί στο επενδυτικό κοινό.

    4)
    ISTANBUL. Turkish Islamic lender Turkiye Finans Tuesday said it has signed a financial consultancy agreement with HSBC Bank A.S., the Turkish arm of HSBC Bank PLC (HBC), to assess strategic partnership offers from investors looking to purchase a stake in Turkiye Finans.

    In September, Turkiye Finans said it was planning an initial public offering in 2007. However, at the end of 2006, the owners changed the original plan, delaying the planned IPO and instead focusing on finding a strategic foreign partner first.

    Turkiye Finans, which is controlled 50-50 by Turkish industrial groups Ulker Gida Sanayi ve Ticaret A.S. (ULKER.IS) and Boydak Holding leads the non-interest banking sector in Turkey with its 30% market share. The lender doesn’t pay or receive interest, as it is forbidden by Islam.

    International capital has been flooding into to the fast growing Turkish banking sector, with several international companies buying strategic stakes in local banks.

    Fortis NV (30086.AE), General Electric Co. (GE), Dexia S.A./N.V. (DEXB.BT), National Bank of Greece SA (NBC) and Citigroup Inc. (C) are already present in the market, after making several significant acquisitions.

    In recent deals, Citigroup purchased a 20% stake in the country’s second-largest private bank Akbank TAS (AKBNK.IS) for $3.1 billion at the start of October; Greek Alpha Bank SA (ALPHA.AT) purchased 50% of Alternatifbank AS (ALNTF.IS) for $242.3 million at the end of November; and, Greek EFG Eurobank Ergasias SA (EUROB.AT) bought 70% of the small-sized Tekfenbank, valuing the entire bank at around $260 million.

    Σχόλιο από Μικρασιάτης | 09/03/2007

  4. Συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία που πήραν οι προσφυγικές οργανώσεις για το προπαγανδιστικό «βιβλίο» της ΣΤ’Δημοτικού, και χαιρόμαστε ιδιαίτερα για την συμμετοχή του γνωστού Ιστορικού και μαχητή για την αναγνώριση των Τουρκικών γενοκτονιών Βλάση Αγτζίδη. Ελπίζω κι άλλοι ιστορικοί και οργανώσεις να διοργανώσουν τέτοιες εκδηλώσεις με μόνο σκοπό να διαφωτισθεί η νεολαία μας και το Ελληνικό κοινό για την Ελληνική Ιστορία και τις Τουρκικές Γενοκτονίες των περασμένων γενιών.

    Σχόλιο από Μικρασιάτης | 09/03/2007

  5. Καλά, αλλά άμα του πούμε του Αγτζίδη τι έγινε στην Καλύβα, μάλλον θα πέσει σε βαθειά κατάθλιψη!

    μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 09/03/2007

  6. Το θέμα είναι ότι κάτι έγινε, γιατί διαφορετικά θα «έβγαινε» προπαγάνδα σε έκδοση δημοτικού βιβλίου χωρίς να πει κανείς κιχ, εκτός βέβαια απο τους ιδρυτές νέου κόμματος.
    Θα ήταν ντροπή μας.

    Σχόλιο από Μικρασιάτης | 10/03/2007

  7. Για τα πρόσφατα γεγονότα στηνΑθήνα,
    όπου η πυρπόληση ενός κουβουκλίου παρουσιάστηκε
    ως σημαντικότερη της αντιmεταρρύθμισης Γιαννάκου δείτε:

    Δυο μπάτσοι…

    Τα ΜΜΕ αλλάζουν στάση. Κράζουν Αστυνομία και Πολύδωρα.

    http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=670185#670475

    http://www.prezatv.blogspot.com/

    μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 10/03/2007

  8. Αυτά γίνονται τώρα χρόνια, δεν είναι κάτι καινούργιο.
    Αυτό που είναι καινούργιο είναι ότι η απόλυτη πλειοψηφία του λαού συμφωνεί με τις μεταρρυθμίσεις και έχει αγανακτίσει με τους εξτρεμιστές φοιτητές.
    Δυστυχως αν οι ίδιοι οι φοιτητές δεν μπορούν να ελέγξουν τις πορείες τους και να πετάξουν έξω τους προβοκάτορες τότε κάποιος άλλος θα το κάνει γι αυτούς με πολύ χειρότερο τρόπο και θα την πληρώσουν αθώοι.
    Η αλήθεια είναι όμως ότι οι περισσότεροι κουκουλοφόροι και προβοκάτορες είναι γνωστοί σε όλους, και στους φοιτητές και στους αστυνομικούς.

    Όταν κάποιοι χρησιμοποιούν βία και εκρηκτικά θα πρέπει να περιμένουν αντίδραση. Αυτοί που τους ανέχονται κι απο τις δυό πλευρές έχουν κάποιο συμφέρον που τους ανέχονται, που δεν είναι το συμφέρον της πλειψηφίας των φοιτητών αλλά πολιτικό συμφέρον λίγων.

    ———————————————–
    Αυτό το νομοσχέδιο θα μας τα πάρει όλα,
    σε λίγο τα πτυχία μας θα γράφουν “κόκα κόλα”

    Σχόλιο από Μικρασιάτης | 10/03/2007

  9. Υπάρχει μια εξαιρετική ανάλυση του Ν. Σταύρου από τη Νέα Υόρκη για την αντι-μεταρρύθμιση Γιαννάκου με τίτλο «Γραφειοκρατικό τερατούργημα το νομοσχέδιο Γιαννάκου».

    «Ως ένα γραφειοκρατικό τερατούργημα,το οποίο θα εκπληρώσει δύο επιζήμια πράγματα: α) θα διαλύσει το ανώτερο εκπαιδευτικό σύστημα όπως το γνωρίζουμε και β) θα καταστήσει υπεύθυνες για την αναδόμησή του τις δυνάμεις αγοράς, χαρακτηρίζει το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας ο Νικόλαος Σταύρου, επίτιμος καθηγητής Διεθνών Υποθέσεων στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ.

    http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,id=28786852

    μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 10/03/2007

  10. Πολύ καλό άρθρο άλλα είνα λίγο αργά για τέτοιες θεωρητικές διακλαδώσεις.
    Έχουν σαπίσει τόσο τα άκρα του σύστηματος που μόνο εγχείρηση θα τα σώσουν απο την γάγγραινα.
    Ο μόνος τρόπος είναι να συμφωνήσουν φοιτητές και καθηγητές στις θέσεις αυτές του Ν.Σταύρου και αυτό θα αναγκάσει την κυβέρνηση τότε να πάρει θέση.
    Αλλά υπάρχουν τόσα μικροσυμφέροντα πολιτικά και διδακτικά που δεν φαίνεται μια ακτίνα φως στην εκπαιδευτική τρύπα.

    Ο καθηγητής Ν. Σταύρου γράφει για τον νέο νόμο ότι «θα διαλύσει το ανώτερο εκπαιδευτικό σύστημα όπως το γνωρίζουμε»
    Μα το σύστημα είναι ήδη ξεχαρβαλωμένο με τα υγιή κομμάτια του δεμένα με σπαγγάκια.

    Τα δημόσια πανεπιστήμια χρειάζονται συναγωνισμό για να «στεριώσουν» (το «δέσουν» δεν φτάνει) καλύτερα με τις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές ανάγκες των φοιτητών.
    Η κρατική γραφειοκρατία και τα πολιτικά κόμματα δεν επιτρέπουν τον συναγωνισμό μεταξύ των δημοσίων ιδρυμάτων.
    Αυτό σημαίνει ότι πρέπει τότε να συναγωνιστούν με μη κερδοσκοπικά ιδρύματα.

    Η Ευρωπαική και Παγκόσμια εκπαίδευση και αγορά συναγωνίζεται τους αποφοίτους μας και τις παραγωγικές μας μονάδες με αποφοίτους και μονάδες πιο επιστημονικά καταρτισμένες, χωρίς να έχουμε καμιά προστασία απο αυτόν τον συναγωνισμό, με αποτέλεσμα οι μεγάλοι χαμένοι να είναι οι φοιτητές και η χώρα μας.

    Αυτή είναι η πραγματικότητα, ας μην εθελοτυφλούμε.
    Σε λίγα χρόνια θά έχουμε, αν δεν έχουμε ήδη, μια Ευρωπαική Αγορά με ανοικτές τις πόρτες σε όλους όσους μπορούν να προσφέρουν τις ίδιες υπηρεσίες σε πολύ χαμηλότερες τιμές.
    Πως μπορεί να απαιτήσει κάποιος απόφοιτος των δημόσιων μας πανεπιστήμιων να προσληφθεί σε μια θέση που δεν θα υπάρχει πια γιατί κάποιος με τις ίδιες ή καλύτερες ικανότητες θα έχει προσληφθεί εδω ή στο εξωτερικό να παράγει την ίδια ή περισσότερη εργασία.

    Τι θα συμβεί με τα μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια;
    Ο μόνος τρόπος να το προβλέψουμε είναι ο κλάδος της Υγίειας.
    Με τα ιδιωτικά νοσοκομεία έχουμε ασθενείς που ταξίδευαν στο εξωτερικό ή πέθαιναν αβοήθητοι στα δημόσια ιατρεία, τώρα λαμβάνουν μια ικανοποιητική θεραπευτική αγωγή σε ιδιωτικά νοσκομεία πληρώνοντας αυτοί ή ασφάλειες τους ακριβές τιμές.
    Με την αύξηση του συναγωνισμού μεταξύ νέων ιδιωτικών νοσκομείων οι τιμές αυτές θα γίνουν πιο λογικές.
    Το κόστος στον πολίτη μετά απο χρόνια θα γίνει άμεσο κόστος αντί έμεσσο, με τα φακελάκια και το πανάκριβο ΙΚΑ και δημόσιες ασφαλίσεις.

    Στην εκπαίδευση τα ιδιωτικά ιδρύματα θα είναι μη κερδοσκοπικά με τις τιμές πιο προσιτές απο τις τιμές κερδοσκοπικών πανεπιστημίων.
    Τα τεράστια έξοδα τής οικογένειας για φροντιστήρια, νοίκια και σπουδές στο εξωτερικό θα μειωθούν σε σχέση με τα δίδακτρα στα πανεπιστήμια.
    Τουλάχιστον εκεί θα ξέρες ότι πληρώνοντας έχεις την ανάλογη εκπαίδευση.
    Ελπίζω οι υποτροφίες απο οργανισμούς να καλύψουν τα έξοδα των αριστούχων φοιτητών που δεν έχουν οικονομικά μέσα, έτσι ακριβώς γίνεται στο εξωτερικό.
    Οι ικανότεροι καθηγητές θα βρουν εργασία στα μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια με καλύτερους μισθούς και συνθήκες απο τους σημερινούς πενιχρούς των δημοσίων.

    Τέλος, οι παρανομίες ωρισμένων κερδοσκοπικών πανεπιστημίων στην Αμερική που αναφέρει ο Ν. Σταύρου γίνονται απο πολύ λίγες εταιρίες που έχουν μοναδικό σκοπό το κέρδος και μάλιστα μερικές απ’ αυτές είναι στο χρηματιστήριο.
    Με την κυβέρνηση Μπους έχει πέσα «λάσκα» στον έλεγχό τους.

    Επίσης ο Ν.Σταύρου δεν γνωρίζει την Ελληνική πραγματικότητα στα πανεπιστήμια γιατί οι απόφοιτοι που έρχονται να σπουδάσουν στο Χάρβαρντ ή να κάνουν μεταπτυχικά σε Αμερικάνικα Πανεπιστήμια και διακρίνονται δεν είναι ο μέσος απόφοιτος των Ελληνικών Πανεπιστημίων.

    Στο Χάρβαρντ δεν μπορείς να κάνεις αντιγραφή και να κατορθώνεις να απειλείς τον καθηγητή όταν σε ανακαλύπτει ώστε να σε περάσει.
    Η αντιγραφή εκεί τιμωρείται με μηδενισμό στον τελικό βαθμό και επιπλέον πειθαρχικές ποινές.
    Συνήθως η τιμωρία είναι αποβολή απο το πανεπιστήμιο αν αυτό έχει κάποια καλή φήμη.

    Σχόλιο από Μικρασιάτης | 10/03/2007

  11. Φίλτατοι ποντιοι και αριστεροί,

    μόνο ως ένδειξη απειρίας σας περί τα μπλογκ μπορεί να εκλάβει κανείς το γεγονός του κλεισίματος των σχολίων στο ποστ «ο ιός πίσω από την κουρτίνα».

    Από τη στιγμή που επιλέγετε να δηλώσετε

    «Ομως το φαινόμενο του “Ιού” είναι επικίνδυνο γιατί συνδεέται σήμερα με τις μαύρες επιδιώξεις της εξουσίας»

    είναι αδιανόητο να μην αφήνετε τη δυνατότητα ανταπάντησης, στο ίδιο το μέσον που χρησιμοποιείτε.

    Αλλιώς, σε τι διαφέρουν τα μπλογκ από τις φυλλάδες τύπου «Ε» ή τα κομματικά έντυπα;

    Η θέση μου αυτή είναι θέση αρχής – γνωρίζετε πολύ καλά πως διαφωνώ με τον «ΙΟ».

    Πρόσφατα είχα σχολιάσει αρνητικά στην καλύβα το κείμενό τους για το βιβλίο της ΣΤ’ δημοτικού.

    Σχόλιο από Πάνος | 11/03/2007

  12. Έχεις δίκιο. Είπαμε να ακολουθήσουμε την πρακτική «Ιού», αλλά μας θύμισες -με την παρατήρησή σου- την ιστορία του κ. Κόϊνερ για κάποιον που βρέθηκε σε μια πόλη που είχαν καταλάβει οι «εχθροί» και με τη στάση τους τον ανάγκασαν να νοιώθει και ο ίδιος αντίστοιχα αρνητικά συναισθήματα.

    Για να καταλήξει θυμόσοφα ότι γι’ αυτό πρέπει να αποφεύγουμε τους ρατσιστές, γιατί σε κάνουν να νοιώθεις αντίστοιχα
    !!!

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 11/03/2007

  13. Και το καινούργιο του «Καιρού», ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ!!!
    ——————————————–

    Ο ΚΑΙΡΟΣ

    «Το τανκ εισέρχεται στο χώρο του Πολυτεχνείου, ο οποίος μετά από λίγη ώρα εκκενώνεται»

    Τη βδομάδα, που τελειώνει, πέντε καθηγητές που στηρίζουν πρωταγωνιστικά το βιβλίο Ιστορίας της έκτης δημοτικού έδωσαν συνέντευξη Τύπου, για να υπερασπιστούν την ανάγκη «μιας πολιτικά ήπιας ιστορίας, χωρίς τη λατρεία του αίματος», όπως επισήμανε ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών Αντώνης Λιάκος.

    Και ο διευθυντής του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών Βασ. Παναγιωτόπουλος, καταθέτοντας μια απολύτως Σημίτεια συλλογιστική -όχι τυχαία, αφού αυτό το συγκεκριμένο πολιτικό ρεύμα και οι φίλοι, έμπιστοι, ομοϊδεάτες του πρώην πρωθυπουργού πρωταγωνιστούν στην εκδοση και υπεράσπιση του συγκεκριμένου εγχειρίδου- έβαλε μερικά σαφή ερωτήματα:

    * Ιδανικό μας είναι η αποστήθιση ή η πνευματική και ψυχική καλλιέργεια του μαθητή;

    * Θέλουμε ένα μίζερο σχολικό βιβλίο αναπαραγωγής των κοινών τόπων και της οικογενειακής ενδοστρέφειας;

    * Θέλουμε ένα σχολείο εύκολο και καθησυχαστικό, ένα σχολείο της μετριότητας και του δημοκρατικού πέντε ή ένα σχολείο δυναμικό και έξυπνο που αναπτύσσει ικανότητες και δεξιότητες των μαθητών, εξοπλίζοντάς τους με αυτοπεποίθηση;

    * Θέλουμε έναν δάσκαλο παθητικό διαχειριστή του αυτονόητου ή έναν δάσκαλο διανοούμενο, συντελεστή της πνευματικής ανάπτυξης των μαθητών;

    Από τη συλλογιστική έλειπε το κορυφαίο σε σοβαρότητα ερώτημα:

    Θέλουμε να είμαστε υγιείς ή άρρωστοι;

    Μ’ αυτό το βιβλίο, έτσι γραμμένο, όλα τα παραπάνω δεινά της Παιδείας εξαλείφονται. Με τη βοήθεια και των προηγούμενων χρόνων μεταρρυθμίσεων…

    Τέλος, ο εκλογολόγος Ηλίας Νικολακόπουλος χαρακτήρισε τις αντιδράσεις για το βιβλίο «δεξιές και δήθεν αριστερόστροφες», καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι «οι αριστερόστροφες φοβίες είναι χειρότερες, γιατί θέλουν για να είμαστε αριστεροί ταυτόχρονα να είμαστε εθνικιστές. Η εθνική ταυτότητα πρέπει να οικοδομείται με μύθους και όχι με αλήθειες».

    Δεν είναι του συνήθειού μου να γράφω σεντόνια. Αλλά η Ιστορία δεν είναι απλώς ένα μάθημα. Είναι ένα μάθημα συμπεριφοράς. Διάπλασης χαρακτήρα. Δημιουργίας συνείδησης. Είναι μάθημα πολιτικό.

    Αυτό λένε οι υποστηρικτές του βιβλίου, αυτό λένε οι επικριτές του, γι’ αυτό είναι τόσο σφοδρή η σύγκρουση.

    Επομένως, η απάντηση για το βιβλίο βρίσκεται στο ερώτημα: Τι είδους παιδιά θέλουμε να διαπλάσουμε. Κι ακόμα πιο σαφές: Τι είδους πολίτες συμφέρει να δημιουργήσουμε για το αύριο. Γι’ αυτούς.

    Η δική μου απάντηση είναι εξίσου σαφής: Μας συμφέρει να είμαστε ειλικρινείς και όχι ψεύτες. Θαρραλέοι και όχι δειλοί. Προσωπικότητες και όχι σκιές. Γνώστες και όχι αγόμενοι. Κυρίως: Σεβαστοί και Σεβόμενοι.

    Ολα αυτά μπορεί κανείς να τα χτίσει μόνο με ένα είδος λάσπης: Τα πραγματικά περιστατικά. Τα αίτια. Τις αφορμές. Είτε αυτή η λάσπη αφορά την Ιστορία, είτε αφορά την απάντηση στην καθημερινή ερώτηση «τι έγινε, μαμά;».

    Οπως έγραψα και την προηγούμενη Κυριακή, το βιβλίο δεν έχει σοβαρές ιστορικές ελλείψεις με τη στενή έννοια της αναφοράς. Είναι Ανιστόρητο, γιατί έχει αφαιρέσει από τα γεγονότα της ιστορίας τη βία. Δηλαδή τη Μαμή της ιστορίας! Κι αυτό είναι αντιδιαλεκτικό -και με την Αριστοτέλεια και με τη Μαρξιστική έννοια- αντιεπιστημονικό, αναληθές και, τελικά, επικίνδυνο.

    Επικίνδυνο, γιατί ο κόσμος που ζούμε δεν είναι κόσμος αγγέλων, είναι κόσμος βίας, είτε αυτή αφορά τη γαϊδουριά του υπαλλήλου προς τον εξυπηρετούμενο, είτε του εργοδότη προς τον εργαζόμενο, είτε του διεκδικητικού κράτους προς άλλα κράτη, είτε την απόπειρα επιβολής μιας νοοτροπίας, μιας ιδέας, ενός «πιστεύω», πάνω σε άλλους. Χρωστάμε να μάθουμε, λοιπόν, στα παιδιά τα πραγματικά περιστατικά. Και ΜΕΤΑ τους πιο πολιτισμένους τρόπους αντίδρασης.

    Διαβάζουμε ήδη στην πρώτη σελίδα του βιβλίου, στο κεφάλαιο «Η γένεση των νεότερων χρόνων», αυτή τη διαστρέβλωση, όχι της ιστορίας, αλλά της ζωής της ίδιας:

    «Στις αρχές του 16ου αιώνα, με τη Μεταρρύθμιση, οι νέες αυτές ιδέες εκφράζονται και στη θρησκεία. Με αφορμή την πώληση συγχωροχαρτιών από εκπροσώπους του Πάπα, οι Προτεστάντες, με τον Μαρτίνο Λούθηρο στη Γερμανία, αμφισβητούν τις πρακτικές της Καθολικής Εκκλησίας».

    Αυτό. Τελεία! Ολο το αίμα που χύθηκε από τους Προτεστάντες μέχρι να δικαιωθούν πήγε χαμένο. Στράφι. Τζάμπα.

    Εγινε «αμφισβητούν τις πρακτικές της Καθολικής Εκκλησίας»…

    Και στη σελίδα 11, στο κεφάλαιο για τη Γαλλική Επανάσταση η εξέγερση εξαντλείται εδώ: «Τις προσπάθειες των αντιπροσώπων της τρίτης τάξης υποστηρίζει ο γαλλικός λαός [σ.σ.: άλλο ο λαός, άλλο η τρίτη αυτή τάξη!!!] που ξεσηκώνεται και καταλαμβάνει το σύμβολο της βασιλικής εξουσίας, το φρούριο της Βαστίλλης, αναζητώντας όπλα για να υπερασπιστεί την Επανάσταση».

    Αυτά! Τα βρήκε τα όπλα; Πού να ξέρουμε. Μπορεί ακόμα να τα ψάχνει…

    Εμφανίστηκε λοιπόν ένας σοφός άνθρωπος, που τον λέγανε Χριστό, δίδαξε την αγάπη, αλλά οι Γραμματείς και Φαρισαίοι δεν συμφωνούσαν μαζί του, τον καταδίκασαν σε θάνατο, αλλά αυτός Αναστήθηκε και το γιορτάζουμε χαρούμενα με αρνί το Πάσχα.

    Εντάξει; Peace, Love and Rock and Roll maan.

    Αυτή την Ιστορία γράφουν κι αυτή την Ιστορία υπερασπίζονται οι καθηγητές και τέτοια παιδιά, τέτοιους απονευρωμένους πολίτες, υπάκουους, πειθήνιους, δήθεν πολιτισμένους, θέλουν να χτίσουν για το αύριο. Χαζοχαρούμενους.

    Μέσα στο διαδίκτυο, στο blog http://pondosandaristera.wordpress.com και στη μεγάλη συζήτηση για το βιβλίο Ιστορίας, ο οικοδεσπότης είναι καταλυτικός:

    «Φαντάσου, αναγνώστη της αριστεράς, μια περιγραφή της δικτατορίας του ’67 και της εξέγερσης του Πολυτεχνείου χωρίς αποσπάσματα από το ραδιοσταθμό του, χωρίς αποσπάσματα από τα τραγούδια της αντίστασης, χωρίς αναφορές στην οδό Μπουμπουλίνας, τα βασανιστήρια, τη Φλέμινγκ, τον Σεφέρη, τον Παναγούλη – και με μια φωτογραφία του τανκ με τη λεζάντα: «Το τανκ εισέρχεται στο χώρο του Πολυτεχνείου, ο οποίος μετά από λίγη ώρα εκκενώνεται«.

    Πώς θα σου φαινόταν;»

    Και αυτοί, που τη θέλουν έτσι, και έτσι τη γράφουν την Ιστορία, τέτοιες συνειδήσεις δημιουργώντας, λένε ότι είναι αριστεροί και προοδευτικοί κι εμείς οι άλλοι, λένε ότι είμαστε ψευτοαριστεροί και συνοδοιπόροι της συντήρησης!

    Σα δε ντρέπονται.

    Αλλά, θα συνεχίσω.

    Γ. Παπαδόπουλος Τετράδης tetradis@enet.gr.

    ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ – 11/03/2007

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 12/03/2007

  14. Τα απομνημονεύματα μιας Αναθεωρήτριας:

    ——————————-

    http://tomati.net

    ——————————

    Comment by ΜΡ | March 12, 2007 | Edit

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 12/03/2007

  15. Ο ΚΑΙΡΟΣ

    ………. Το είπε και στον αυτοκράτορα Θεόφιλο η Κασσιανή, «εκ γυναικός το φαύλα μα και τα κρείττω», αλλά ποιος διαβάζει ξένη ιστορία για να τα ξέρει αυτά και να προφυλάσσεται.

    Μόνο ελληνική διαβάζουν, μετά το 1821, γιατί πριν το 1821 δεν υπήρχε Ελλάδα, «ποιος ιστορικός το λέει ότι υπήρχε», που ρωτάει και η Ρεπούση. Ελα ντε. Ενας αστοιχείωτος Γιάννης Κορδάτος, γραμματέας και του νεογέννητου ΚΚΕ, πέθανε ο κακομοίρης πριν το ’60, και δεν πρόλαβε να ακούσει Ρεπούση, την πάτησε: Εκανε το σφάλμα κι έγραψε τη «Μεγάλη Ιστορία της Ελλάδας απ’ την αρχαιότητα μέχρι τον 20ό αιώνα», ο αφελής. Χώρια η πέμπτη φάλαγγα του φασισμού Παπαρρηγόπουλος, Τρικούπης, Κόκκινος, Ζακυθηνός, Πολίτης και οι άλλοι, να μην τους κατονομάσουμε και σπιλώσουμε τη μνήμη τους.

    Ασε που, σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις, η ψαλίδα μεταξύ Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ κλείνει κι έχουν διαφορά 1%. Ετσι είναι η ψαλίδα. Οσο κουρεύεσαι φεύγει……

    Γ. Παπαδόπουλος Τετράδης tetradis@enet.gr.

    ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ – 08/04/2007

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 07/04/2007

  16. Ο ΚΑΙΡΟΣ

    ……….. ΥΓ Δεν υπάρχει πιο αντιεπιστημονική και φασιστική, αγράμματη άποψη από αυτήν, ότι για την ιστορία δικαιούνται άποψης μόνο οι επιστήμονες. Οι πιο πολλοί από αυτούς δεν έχουν ούτε το ένα πέμπτο από τα βιβλία που κατέχω. Δεν έχουν μελετήσει ούτε τα μισά από βιβλία και ντοκουμέντα που έχω μελετήσει. Δεν είχαν καν γεννηθεί όταν εγώ ήξερα ιστορία. Και δεν έχει αποκαλυφθεί τίποτε που να ανατρέπει την προ του 1930 ιστορία αυτού εδώ του τόπου, εδώ και 60 χρόνια.

    Επιπλέον, η ιστορία γίνεται αντιληπτή με την κρίση, όχι με τη μέθοδο. Η αστική Ελλάδα, που γεννήθηκα και ανήκω, ήξερε ιστορία τέτοια που έλεγχε τους καθηγητές στα σχολεία. Ποιος φασιστικός εγκέφαλος αποκλείει τους γονείς από το καθήκον να ελέγχουν για το τι μαθαίνουν τα παιδιά τους;

    Το πιο σημαντικό: Η ιστορία είναι πολιτική, δεν είναι αφηγηματική ιστοριούλα. Αίτια, αφορμές, περιστατικά, συμπεράσματα. Είναι μάθημα για να ζεις. Να βλέπεις. Να αποφασίζεις. Να δρας. Να προβλέπεις.

    Η Ελλάδα και η Τουρκία δεν έχουν ειρήνη. Εχουν έναν διαρκή, εν δυνάμει, πόλεμο. Είτε αρέσει είτε δεν αρέσει. Η Ελλάδα απελευθέρωσε εδάφη της με ελληνικούς πληθυσμούς, αποπειράθηκε να ελευθερώσει κι άλλα, και η Τουρκία προσπαθεί να τα πάρει πίσω και να διατηρήσει ό,τι κατέχει. Απλά μπακάλικα. Η ειρήνη γεννιέται όταν σταματάνε οι διεκδικήσεις, όχι όταν γράφουμε από χαζοχαρούμενες μέχρι ύποπτες ανιστόρητες ιστορίες.

    Αν δεν διαβάζουν καθημερινά εφημερίδες οι ιστορικοί κι αντί να παρακολουθούν με ξένα λεφτά σεμινάρια για αφελληνισμό της ιστορίας, καλά θα κάνουν να παρακολουθούν σεμινάρια ανάλυσης πολιτικής.

    Αρκεί να μην τα πληρώσει κι αυτά το υπερεθνικό λόμπι των ελληνοαμερικανών και ευρωελλήνων τραπεζιτών, χρηματιστών και τζογαδόρων κεφαλαιούχων, που πληρώνει τα σεμινάρια των πανεπιστημιακών Athinon, Peloponnisou, Thessalonikis και Kritis.

    Με τη βούλα της υπουργού -πρώην εθνικής- Παιδείας.

    Γ. Παπαδόπουλος Τετράδης

    ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ – 01/04/2007

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 07/04/2007

  17. […] ως κριτήριο της ανταλλαγής το θρήσκευμα.” Η Συνθήκη της Λωζάννης αναφέρεται σε δύο ομάδες ανταλλάξιμων: τους […]

    Πίνγκμπακ από -Περί Τριπολιτσάς, Πόντου, Γαβριηλίδη και Τριαρίδη…. « Πόντος και Αριστερά | 24/02/2008

  18. […] προέβλεπε ως κριτήριο της ανταλλαγής το θρήσκευμα. Η Συνθήκη της Λωζάννης αναφέρεται σε δύο ομάδες ανταλλάξιμων: τους […]

    Πίνγκμπακ από -Οι τουρκο-ορθόδοξοι, οι Γκρίζοι Λύκοι και οι δικοί μας “αντιεθνικιστές” « Πόντος και Αριστερά | 04/03/2008

  19. […] -Το βιβλίο Ιστορίας κα […]

    Πίνγκμπακ από -Δύο χρόνια Π&Α: Ένας “εγωκεντρικός” απολογισμός! « Πόντος και Αριστερά | 31/12/2008

  20. […] -Το βιβλίο Ιστορίας και η Συνθήκη της Λω […]

    Πίνγκμπακ από -Ο απολογισμός του έτους « Πόντος και Αριστερά | 08/01/2010

  21. […] προέβλεπε ως κριτήριο της ανταλλαγής το θρήσκευμα. Η Συνθήκη της Λωζάννης αναφέρεται σε δύο ομάδες ανταλλάξιμων: […]

    Πίνγκμπακ από -Οι τουρκο-ορθόδοξοι, οι Γκρίζοι Λύκοι και οι δικοί μας “αντιεθνικιστές” « Πόντος και Αριστερά | 21/06/2011


Σχολιάστε