Πόντος και Αριστερά

……. 'μώ τον νόμο σ' !

-Αντώνης Λιάκος: από προσφυγομάχος, προσφυγοκτόνος!!!

b15e2-scan0011Οι παππούδες σας μας αποκαλούσαν τουρκόσπορους
και έκαιγαν τους προσφυγικούς καταυλισμούς

Οι πατεράδες σας μας έλεγαν «εαμοβούλγαρους»
και μας έσερναν για επιμόρφωση στα Μακρονήσια

Εσείς τους ξεπεράσατε  όλους, ευλογώντας και
δοξάζοντας τους δολοφόνους μας

Αυτά μας ήρθαν αυθόρμητα στο νου, καθώς διαβάσαμε το κείμενο «έχει η ελλάδα «νεότουρκους»;» του Αντώνη Λιάκου στο ηλεκτρονικό περιοδικό της ομάδας του με τίτλο chronosmag.eu….  Πηγαίνετε να το διαβάσετε. Είναι απόλαυση (sic!) γιατί αποκαλύπτει το βάρβαρο πρόσωπο μιας αντιπροσφυγικής παλαιοελλαδίτικης αντίληψης της ιστορίας που σπάνια την βλέπεις να εκφράζεται τόσο απροκάλυπτα: http://chronosmag.eu/index.php/ls-lle.html

Ίσως η τελευταία φορά που τόσο συμβολικά, αλλά και φυσικά, μας αποκαλύφθηκε ήταν το 1938, όταν ο δικτάτορας Ιωάννης Μεταξάς -αντικομμουνιστής, εθνικιστής και φασίστας- μετονόμασε την Οδό Αποστόλου Παύλου στη Θεσσαλονίκη σε Οδό Κεμάλ Ατατούρκ.

Ο Λιάκος αποτελεί ίσως τον πιο χαρακτηριστικό τύπο αυτής της νοτιοβαλκανικής εκδοχής μεταμοντέρνας ιστοριογραφίας, που με αυθαίρετο τρόπο ορίζει τις ιστορικές κατηγορίες και τις δίνει τέτοιο περιεχόμενο, ώστε να αιτιολογούνται οι εξαρχής ιδεοληπτικές προσλήψεις.

Υπηρξε ένας από τους στυλοβάτες του σημιτισμού, πρόεδρος στον ιδεολογικό μηχανισμό που έστησε ο Σημίτης με τον ΟΠΕΚ.  Αν η μια όψη του σημιτισμού ήταν ο Τσουκάτος, ο Μαντέλης, ο Παπαντωνίου και τόσοι άλλοι, η άλλη όψη της ιδεολογικής κάλυψης ήταν ο Αντώνης Λιάκος και μπόλικοι ακόμα «εκσυγχρονιστές» (τρομάρα τους!)

Σήμερα, και ειδικά μετά την αποχώρηση των ΚΟΕ-ΛΑΕ από τον Σύριζα, βοηθούσης της συντρόφου Σίας Αναγνωστοπούλου, φαίνεται ότι ο Λιάκος επιχειρεί να προσεγγίσει τον ΣΥΡΙΖΑ. Εξουσία γαρ!!! Ποιός δεν τη λιμπίζεται;

Έτσι άρχισε την προσπάθεια προσέγγισης και στο πλαίσιο αυτό έγραψε το άρθρο (που μας έκανε Νεότουρκους), προσπαθώντας να τους πείσει ότι οι συριζαίοι πρέπει να είναι σοβαροί εκσυγχρονιστές  και να μοιάσουν «...εκείνον που κολυμπάει ενάντια στο ρεύμα και δεν στέκεται στην όχθη σχολιάζοντας τη ροή του ποταμού επειδή φοβάται να βραχεί

Δηλαδή να μοιάσουν τους Νεότουρκους φασίστες που έπνιξαν μια αυτοκρατορία στο αίμα, γενοκτόνησαν αθώους πληθυσμούς γιατί δεν μπορούσαν να αφομοιώσουν και τελικά καταδικάστηκαν μετά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο για «Εγκλήματα κατά της Ανθρωπότητας». Ο Λιάκος λοιπόν εύχεται  να γίνει ο Αλέξης ο Τσίπρας κάτι σαν τον Ταλαάτ πασά το δολοφόνο, που εκτέλεσαν οι Αρμένιοι στο Βερολίνο ως εκδίκηση για τα όσα διέπραξε το 1915…

Ο Λιάκος αποκαλύπτεται πλήρως με το άρθρο αυτό. Ένα από τα χαρακτηριστικά σημεία είναι η χρήση της ορολογίας. Ενώ για κάθε εθνογέννεση χρησιμοποιεί τον όρο «κατασκευή» για την περίπτωση των Νεότουρκων χρησιμοποιεί τον θετικό όρο «συγκρότηση». Φανταζόμαστε ότι οι νοήμονες καταλαβαίνουν!!!!!!

Μάλλον ο Λιάκος θα πρέπει να ΄χει και αυτός τη μοίρα των Νεότουρκων γιατί κηρύσσει με τον τρόπο του το μίσος και την πολιτική εξόντωσης των ανεπιθύμητων. Γιατί γίνεται απολογητής της πιο φονικής μηχανής Γενοκτονίας, την οποία αντέγραψαν οι ίδιοι οι Ναζί λίγο μετά. Αλήθεια, έτσι φαντάζεται ο ανεκδιήγητος αυτός τον ΣΥΡΙΖΑ; Ως μηχανή θανάτου;

Βέβαια στον Λιάκο απάντησε η αρχαιολόγος Ίρις Τζαχίλη με τίτλο «σχόλιο περί νεότουρκων  … στο άρθρο του Αντώνη Λιάκου«. Πηγαίνετε επίσης να το διαβάσετε: http://www.chronosmag.eu/index.php/l-sl-p-s-th-l.html

Το κείμενο της Τζαχίλη είναι εξαιρετικό, ανθρώπινο και ευαίσθητο, που βρίσκεται στον αντίποδα του ήθους του Λιάκου. Αλλά μη νομίσετε ότι με τέτοια κείμενα ιδρώνει το αυτί του Αντώνη του Λιάκου(ρα) και των ομοϊδεατών του.

«Κολεχτίβα Π&Α»

——————————————————————————

35f50-415638-imagescas84st6

11/10/2015 - Posted by | -προσφυγιά, -παράνοια, -Άρνηση Γενοκτονίας, -Ανόητοι, -Γενοκτονία, -Γενοκτονία στην Ανατολή, -Δωσιλογισμός, -Κρίση, -Λαμόγια, -Νεοελληνικά, -Νεοναζισμός, -Περί έθνους, -Πολιτική, -ΣύΡιζΑ, -Τουρκία, -αντιφασιστικά, -Mειονότητες στην Τουρκία, -Nεοελληνικός ανορθολογισμός

19 Σχόλια »

  1. Δεν αναφέρατε ότι υπάρχει ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο του Αγτζίδη στην «Αυγή» για τους Νεότουρκους:

    http://www.avgi.gr/article/5922138/poioi-neotourkoi

    Σχόλιο από Συριζαίος | 11/10/2015

  2. Σχόλιο από Anthony | 11/10/2015

  3. ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ ΟΙ ΝΕΟΤΟΥΡΚΟΙ
    ——————————————————————————————————-

    Ezra Dogan

    Οι βομβιστικές επιθέσεις στην Άγκυρα: Γιατί τόση βιαιότητα σε μία συγκέντρωση Ειρήνης;

    Η Τουρκία διανύει μια σκοτεινή περίοδο κατά την οποία τόσες πολλές όμορφες ψυχές πληρώνουν ένα άδικο τίμημα. Δεν ξέρω πόσοι ακόμα από τους συντρόφους μου θα σκοτωθούν αγωνιζόμενοι να μας φέρουν την ειρήνη και την ελευθερία, αλλά για να κρατήσω το θάρρος και την ελπίδα μου, συνεχώς επαναλαμβάνω στον εαυτό μου: «Δεν πρόκειται ποτέ να μας σκοτώσουν όλους».

    Ενώ οι αναμνήσεις από το μακελειό του Σουρούτς, στις 20 Ιουλίου, είναι ακόμα νωπές, χθες το πρωί ξυπνήσαμε με την είδηση ότι δύο διαδοχικές βομβιστικές επιθέσεις στην Άγκυρα, πρωτεύουσα της Τουρκίας, σε χώρο όπου επρόκειτο να διεξαχθεί συγκέντρωση Ειρήνης, έσπειραν το θάνατο σκοτώνοντας 95 ανθρώπους και αφήνοντας 246 τραυματίες, σύμφωνα με τις έως τώρα επίσημες πηγές (σ.σ. μέχρι την ώρα που γράφεται το κείμενο). Όπως ακριβώς και στο Σουρούτς, αυτή η τρομοκρατική επίθεση είχε ως στόχο τους ακτιβιστές που βρίσκονταν εκεί για να διεκδικήσουν την ειρήνη και τη δημοκρατία.

    Δεν είχα τη δύναμη να δω όλο το οπτικοακουστικό υλικό που διέρρευσε στο διαδίκτυο λόγω των συνταρακτικών σκηνών, όμως από αυτό που αντίκρισα, πρόσεξα ότι εν μέσω του μακελειού αυτού και του χάους που ακολούθησε, οι αστυνομικές δυνάμεις έκαναν χρήση δακρυγόνων εναντίον ανθρώπων που κουβαλούσαν τους τραυματίες συντρόφους τους στα πλησιέστερα ασθενοφόρα και ταξί. Γιατί τόση βιαιότητα σε μία συγκέντρωση Ειρήνης;

    Στο μεταξύ, διάφορα καθεστωτικά ΜΜΕ δεν δίστασαν να ξεκινήσουν τις γελοίες θεωρίες συνωμοσίας, προσπαθώντας να εξηγήσουν πως το φιλοκουρδικό κόμμα HDP θα είχε πολλά να αποκομίσει από μία τέτοια επίθεση, λίγες βδομάδες πριν τις επαναληπτικές βουλευτικές εκλογές. Συγκεκριμένα, έκαναν λόγο για τα ποσοστά του HDP στις εκλογές του Ιουνίου, τα οποία αυξήθηκαν μετά την βομβιστική επίθεση στο Ντιγιάρμπακιρ, νοτιοανατολικά της Τουρκίας, όπου είχε διοργανωθεί προεκλογική ομιλία του αρχηγού του κόμματος. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, χιλιάδες κόσμου έσπευσαν να δημοσιεύσουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πως οι νεκροί στην Άγκυρα ήταν τρομοκράτες. Για μεγάλο μέρος της κοινής γνώμης μάλιστα, το γεγονός ότι οι διαδηλωτές δεν κρατούσαν τουρκικές σημαίες, όπως σε προηγούμενες «αντί τρομοκρατικές/ειρηνευτικές» διαδηλώσεις, αποτέλεσε απόδειξη του ότι επρόκειτο για τρομοκράτες. Γιατί τόσο μίσος σε μία συγκέντρωση Ειρήνης;

    Αυτή είναι η θλιβερή πραγματικότητα της Τουρκίας. Όταν ο 16χρονος Μπερκίν Ελβάν σκοτώθηκε κατά την διάρκεια των γεγονότων στο πάρκο Γκεζί, η μητέρα του έπρεπε να αποδείξει πως το παιδί της βρισκόταν έξω για να αγοράσει ψωμί. Οι γονείς των παιδιών που σκοτώθηκαν από αστυνομικά πυρά το καλοκαίρι που μας πέρασε, στο Τζίζρε (σύνορα με Συρία), έπρεπε να αποδείξουν ότι τα παιδιά τους βρίσκονταν μπροστά από το σπίτι τους, ή έστω στην αυλή- τότε ίσχυε ο στρατιωτικός νόμος σύμφωνα με τον οποίο οι αστυνομικές δυνάμεις μπορούσαν να πυροβολήσουν όποιον/α έβγαινε από το σπίτι του/της,. Αν αγαπάς το περιβάλλον και βρίσκεσαι στο πάρκο Γκεζί, αν είσαι Κούρδος στο Τζίζρε, αν είσαι αριστερός στο Σουρούτς, ακτιβιστής υπέρ της ειρήνης στην Άγκυρα, πρέπει να αποδείξεις πως είσαι αθώος και ότι η ίδια σου η υπόσταση και ύπαρξη σε όλο αυτό το σκηνικό δεν αποτελεί έγκλημα.

    Γιατί λοιπόν αυτοί οι άνθρωποι είχαν συγκεντρωθεί, αυτήν την συγκεκριμένη χρονική στιγμή στην Άγκυρα, έξω από τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό;

    Η διαδήλωση της 10ης Οκτωβρίου για ‘Εργασία, Ειρήνη και Δημοκρατία’ οργανώθηκε από συνδικάτα και τον Ιατρικό Σύλλογο. Υπήρξε τεράστια συμμετοχή από πολυάριθμες οργανώσεις της Κοινωνίας των Πολιτών, δίκτυα αλληλεγγύης και πολιτικά κόμματα, από την πλατφόρμα «Θα Σταματήσουμε τις Δολοφονίες Γυναικών» μέχρι το Δημοκρατικό Κόμμα των Λαών (HDP) και από την Σοσιαλιστική Πλατφόρμα Αλληλεγγύης (SODAP) έως τις κοινότητες LGBT. Οι συμμετέχοντες, άνθρωποι και οργανώσεις, είχαν προηγουμένως εξηγήσει γιατί θα έπαιρναν μέρος σε αυτό το συλλαλητήριο με το hashtag στο twitter #10EkimdeAnkaradayizcunku (Είμαστε στην Άγκυρα στις 10 Οκτώβρη Επειδή). Είχαν πει ότι θα ήταν εκεί για να υπερασπιστούν την ειρήνη ενάντια στον πόλεμο, για να διεκδικήσουν μια δημοκρατική Τουρκία με ισότητα και ελευθερία για όλους, για να απαιτήσουν ασφαλείς συνθήκες εργασίας, την προστασία του περιβάλλοντος, το τέλος της βίας κατά των γυναικών κλπ. Τα αιτήματά τους ήταν τόσο αθώα όσο ήταν και οι ίδιοι.

    Στις 17 Σεπτεμβρίου στην Άγκυρα μια άλλη αυτοαποκαλούμενη «πορεία ειρήνης» πραγματοποιήθηκε από την οργάνωση ΤΟΒΒ (Ένωση Επιμελητηρίων και Χρηματιστηρίων Εμπορευμάτων της Τουρκίας), με τη συμμετοχή πάνω από 200 οργανώσεων της Κοινωνίας των Πολιτών και με το σύνθημα «Όχι στον τρόμο, Ναι στην Αδελφοσύνη». Σε αυτήν την κινητοποίηση, η οποία υποστηρίχθηκε και από τον Αχμέτ Νταβούτογλου και τον Ταγίπ Ερντογάν, οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να κρατούν τούρκικες σημαίες και να διαδηλώσουν υπέρ της εθνικής ενότητας. Το Δημοκρατικό Κόμμα των Λαών (HDP) είχε ασκήσει κριτική στο περιεχόμενο αυτής της κινητοποίησης, αναφέροντας ότι υπήρχε ο κίνδυνος να αναδειχθεί ως «εχθρός» ο κουρδικός λαός και να επεκταθεί η προβοκάτσια εναντίον του. Ισχυρίστηκε ότι για την επίτευξη της ειρήνης χρειαζόταν η δέσμευση της κυβέρνησης για την επανέναρξη των διαπραγματεύσεων με το ΡΚΚ (Εργατικό Κόμμα του Κουρδιστάν ), και όχι η στοχοποίηση του κουρδικού πληθυσμού.

    Έτσι, το πρωί της 10ης Οκτωβρίου, περίπου 14.000 άνθρωποι συγκεντρώθηκαν για να πραγματοποιήσουν πορεία υπέρ της ειρήνης, σε αντιδιαστολή με την διαδήλωση της 17ης Σεπτεμβρίου, ζητώντας να τεθεί τέλος στην αναζωπύρωση της σύγκρουσης μεταξύ του PKK και της τουρκικής κυβέρνησης, η οποία είχε στοιχίσει τη ζωή σε σχεδόν 700 άτομα κατά τους τελευταίους 4 μήνες. Ήταν αναμενόμενο ότι την ίδια ημέρα, η στρατιωτική πτέρυγα του PKK θα ανακοίνωνε εκεχειρία για να αναστείλει τις στρατιωτικές της δραστηριότητες, παραμονή των πρόωρων εκλογών που θα διεξαχθούν την 1η Νοεμβρίου. Και οι διαδηλωτές ήταν εκεί για να απαιτήσουν από τη μεταβατική κυβέρνηση να σταματήσει τις παράνομες επιθέσεις των δυνάμεων ασφαλείας κατά του κουρδικού πληθυσμού στις ανατολικές επαρχίες της Τουρκίας. Επέκριναν τη στάση του Προέδρου Ερντογάν, ο οποίος υπαινίχθηκε σε συνέντευξή του ότι η αιματηρή σύγκρουση είχε ξεσπάσει επειδή το πρώην κόμμα του, το ΑΚΡ, δεν μπορούσε να κερδίσει στις βουλευτικές εκλογές της 7ης Ιουνίου τις 400 βουλευτικές έδρες που χρειαζόταν για να προχωρήσει σε συνταγματικές αλλαγές για την καθιέρωση ενός προεδρικού συστήματος.

    Και οι δύο βόμβες εξερράγησαν στις 10:04, σχεδόν δύο ώρες πριν την έναρξη της πορείας ειρήνης, στο σημείο προσυγκέντρωσης του HDP, πνίγοντας στο αίμα τις φωνές για ειρήνη.

    Καμία οργάνωση δεν ανέλαβε ακόμη την ευθύνη αυτής της βάναυσης επίθεσης. Ακριβώς όπως και στην περίπτωση της έκρηξης στην πόλη Σουρούτς , θα μείνουμε με αυτά τα «αναπάντητα ερωτήματα». Στον χώρο της πολιτικής και των μέσων ενημέρωσης, κάποιοι θα προσπαθήσουν να ρίξουν το φταίξιμο στο ΡΚΚ και κάποιοι άλλοι στο ISIS, ελπίζοντας ότι θα το ξεχάσουμε σύντομα και θα γυρίσουμε πίσω στην καθημερινότητά μας. Πολύ λίγοι θα συνειδητοποιήσουν ότι το τουρκικό κράτος έχει σαφώς αποτύχει να προστατεύσει τους πολίτες του στο κέντρο της πρωτεύουσας, σε μια συγκέντρωση όπου αστυνομικοί με πολιτικά περιφέρονταν τριγύρω, σε ένα σημείο μόλις 1 χιλιόμετρο από τη Γενική Διεύθυνση Ασφάλειας και 3 χιλιόμετρα μακριά από την έδρα της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών. Μετά την επίθεση, ο συν-επικεφαλής του φιλοκουρδικού Κόμματος Δημοκρατίας των Λαών (ΗDP), Σελαχατίν Ντεμιρτάς, δικαίως αναρωτήθηκε «πώς είναι δυνατόν ένα κράτος με τόσο ισχυρές υπηρεσίες πληροφοριών, που μας ακολουθούν μέρα και νύχτα, να μην είχε προηγούμενη ενημέρωση για την επίθεση;»

    Παρά τα αναπάντητα ερωτήματά μας, υπάρχει μια προφανής πραγματικότητα: κάποιοι ενοχλούνται από τα κινήματα αλληλεγγύης και αντίστασης των λαών της χώρας μου και θέλουν να παρεμποδίσουν την ειρηνευτική διαδικασία. Η Τουρκία διανύει μια σκοτεινή περίοδο κατά την οποία τόσες πολλές όμορφες ψυχές πληρώνουν ένα άδικο τίμημα. Δεν ξέρω πόσοι ακόμα από τους συντρόφους μου θα σκοτωθούν αγωνιζόμενοι να μας φέρουν την ειρήνη και την ελευθερία, αλλά για να κρατήσω το θάρρος και την ελπίδα μου, συνεχώς επαναλαμβάνω στον εαυτό μου: «Δεν πρόκειται ποτέ να μας σκοτώσουν όλους».

    http://left.gr/news/oi-vomvistikes-epitheseis-stin-agkyra-giati-tosi-viaiotita-se-mia-sygkentrosi-eirinis#sthash.v4N39jg3.dpuf

    Σχόλιο από Ezra Dogan-left.gr | 12/10/2015

  4. Οι Νεότουρκοι έχουν δύο όψεις. Μία αρνητική (εθνοκάθαρση/γενοκτονία των αλλοεθνών) και μία θετική (προσπάθεια για εκκοσμίκευση/εκσυγχρονισμό των ομοεθνών).

    Ο παραλληλισμός με τους Ναζί είναι πετυχημένος μόνο κατά το ήμισυ (όσον αφορά την αντιμετώπιση των αλλοεθνών), γιατί δύσκολα θα μπορούσε να ισχυριστεί κάποιος ότι οι Ναζί προσπάθησαν να βελτιώσουν τη γερμανική φυσιογνωμία και κουλτούρα (όπως αντιστοιχα οι Νεότουρκοι).

    Έχοντας υπ’ όψιν αυτή τη διάκριση δεν νομίζω να είναι δύσκολο να καταλάβουμε με ποια έννοια χρησιμοποίησε το παράδειγμα των Νεότουρκων ο Α. Λιάκος. Όχι πάντως για να παρακινήσει τον ΣΥΡΙΖΑ σε νεοτουρκικού τύπου εκκαθαρίσεις των αντιφρονούντων και των αλλοδαπών της Ελλάδας! Ούτε για να υποβαθμίσει εμμέσως την προσφυγική μνήμη!

    Εντός αυτού του πλαισίου βρίσκω το άρθρο του Λιάκου πετυχημένο. Αρκεί να αναλογιστούμε ότι στην Ελλάδα δεν επιχειρήθηκε ποτέ μια ολομέτωπη σύγκρουση με τις όποιες αγκυλώσεις και παθογένειες της βυζαντινορθόδοξης παράδοσης που έχουν διαποτίσει τη νεοελληνική κουλτούρα. Αντιθέτως οι Νεότουρκοι (και αργότερα οι Κεμαλιστές) συγκρούστηκαν ανοιχτά με την ισλαμοθωμανική παράδοση.

    Καλό θα ήταν λοιπόν να μην υιοθετούμε τα αντανακλαστικά των ακραίων εθνικιστών (που ενεργοποιούνται κάθε φορά που νομίζουν ότι ανακαλύπτουν έναν ακόμα «γραικύλο») αλλά να σκεφτόμαστε ορθολογιστικά. Δεν μπορούμε δηλαδή να εξισώνουμε τους Νεότουρκους και τους Κεμαλιστές με τους Ούνους και τους Ναζί και να παραγνωρίζουμε την άλλη όψη της ιστορίας: ότι αναμόρφωσαν σε μεγάλο βαθμό την Τουρκία.

    Βέβαια, το κίνημα των Νεότουρκων. για να μετατρέψει την Οθωμανική αυτοκρατορία στο σύγχρονο έθνος-κράτος της Τουρκίας, χρειαζόταν τα εργαλεία του εθνικισμού (με την αρχική του σημασία = η ιδέα του έθνους-κρατους). Είμαι σίγουρος ότι αυτή τη θετική όψη του εθνικισμού, ο Α. Λιάκος δεν την αναγνωρίζει μόνο στην περίπτωση της Τουρκίας αλλά και σ’ αυτή της Ελλάδας (άσχετα αν καταφέρεται συλλήβδην εναντίον των παθογενειών του εθνικισμού, πράγμα που φαίνεται πως είναι αρκετό για να τον κατατάξει – στη συνείδηση του μέσου Νεοέλληνα – στους «πολέμιους του ελληνικού έθνους»).

    Σχόλιο από Antonis | 12/10/2015

  5. Εκτιμώ ότι το παράδειγμα που χρησιμοποιεί ο κ.Λιάκος είναι εντελώς αποτυχημένο. Πρώτα γιατί ξεχνά ότι τα ολοκληρωτικά κινήματα του μεσοπολέμου με αποκορύφωμα το ναζιστικό υπήρξαν εκσυγχρονιστικά και αντικληρικαλιστικά και προσπάθηασν να συγκροτήσουν τον κοινωνικό τους χώρο στη βάση της πρωτοκαθεδρίας του κυρίαρχου έθνους.

    Είναι πραγματικά απελπιστικό το γεγονός ότι ένας ιστορικός σαν τον Λιάκο έχει τέτοια έλλειψη κριτηρίων και αρχών.

    Σχόλιο από Άδωνις | 12/10/2015

  6. @Antonis | Γράφεις: «...δύσκολα θα μπορούσε να ισχυριστεί κάποιος ότι οι Ναζί προσπάθησαν να βελτιώσουν τη γερμανική φυσιογνωμία και κουλτούρα (όπως αντιστοιχα οι Νεότουρκοι)»

    Οποίος οριενταλισμός!

    Τύφλα να έχουν οι αγγλοσάξονες και οι ισπανοί που έφεραν πολιτισμό και κουλτούρα στους απολίτιστους… Ελπίζουμε να μην επικαλεστεί σε επόμενο άρθρο του ο Λιάκος τις ευεργετικές επιπτώσεις της αποικιοκρατίας.

    Επίσης, φυσικά και οι Ναζί βελτίωσαν το γερμανικό είδος. Μέχρι και την ευγονική χρησιμοποίησαν για να μην αναφέρουμε τι έκαναν με τις εβραϊκές τράπεζες και τις υπόλοιπες εβραϊκές περιουσίες.

    Το ότι οι Νεότουρκοι και ο Ατατούρκ υπήρξαν πρότυπό τους το διακήρυξαν οι ίδιοι δια στόματος του Αδόλφου το 1939: «ποιος θυμάται πλέον τους Αρμενίους;»

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 13/10/2015

  7. @ Πόντος και Αριστερά

    Κάπου έχασες το μέτρο. Τί σχέση έχει η αποικιοκρατία με τα αποτελέσματα των νεοτουρκικών μεταρρυθμίσεων πάνω στους Τούρκους; Και τί σχέση έχει η αναμόρφωση της οθωμανικής Τουρκίας από τις νεοτουρκικές μεταρρυθμίσεις με το γερμανικό κατρακύλισμα στον αρρωστημένο ναζισμό;

    Σχόλιο από Antonis | 14/10/2015

  8. Nα αναφέρετε ότι ο κ. Αντώνης Λιάκος είναι από τους εκλεκτούς του αξιότιμου κ. Πρετεντέρη.

    Είναι άραγε τυχαίο ότι εδώ και πάνω από μια δεκαετία είναι ένας από τους εκλεκτούς του;

    Οπότε γιατί ανησυχείτε για τον πρετεντερισμό που διακρίνει τις πολιτικές του παρεμβάσεις;

    Σχόλιο από Pretederistas | 14/10/2015

  9. @Antonis | Σε φαντάζομαι να κοιτάζεσαι στον καθρέφτη και να δοξάζεις τη μοίρα που σου έδωσε τη δυνατότητα να βλέπεις το παγκόσμιο, το μοναδικό, το υπέροχο πολιτισμικό πρότυπο. Ένα πολιτισμικό πρότυπο που θα άξιζε κάθε τιμήματος η παγκόσμια επιβολή του. Ακόμα και αν γι αυτό έπρεπε να διαπραχτούν Γενοκτονίες και Ολοκαυτώματα, σαν αυτά που διέπραξαν οι Νεότουρκοι και να επιβληθούν δικτατορικά καθεστώτα!!!

    Οι οποίοι Νεότουρκοι (και κεμαλικοί εννοείται) μπορεί να ήταν ακροδεξιοί και βρωμεροί εθνικιστές, μπορεί να αποτέλεσαν το πρότυπο και να υπήρξαν η έμπνευση για τον Αδόλφο Χίτλερ, όμως κατάφεραν να επιβάλουν αυτό το πρότυπο στους καθυστερημένους μουσουλμάνους. Τι κι αν αυτοί δεν το επιθυμούσαν! Τι κι αν αυτοί δεν ήθελαν ούτε να ονομάζονται «Τούρκοι», ούτε και να μετατραπούν όλοι μαζί σε μια μονοεθνική σούπα, ούτε και να χάσουν την πολιτιστική συνέχεια από τον οθωμανικό πολιτισμό και τα κείμενά του!

    Σύμφωνα με τους οριενταλιστές μας σαν τον Αντώνη: Αυτοί δεν ξέρουν. Είναι αμαθείς, βάρβαροι και απολίτιστοι

    Οι «εκπολιτιστές» τους να είναι καλά…

    …και σ’ αυτό το σημείο το νεοτουρκικό εγχείρημα συναντιέται με την κλασική πολιτική της αποικιοκρατίας. Εξάλλου αυτό το αποδέχονται και φωτισμένοι Τούρκοι αντιεθνικιστές διανοούμενοι. Μήπως όμως εσείς διαβάζετε μόνο τους εθνικιστές;;;

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 15/10/2015

  10. Διάβασα το κείμενο της Τζαχίλη όπως μας προτρέψατε, και το πρώτο πράγμα που έλαμψε μπροστά μου είναι η τεράστια διαφορά ήθους που χωρίζει το κείμενο της, από τη δική σας μισαλλόδοξη και στρεψόδικη κριτική.

    Σχόλιο από Ελένη | 15/10/2015

  11. @Ελένη | Θα ήταν προτιμότερο τους αφορισμούς σας να τους τεκμηριώνατε από το να απορρίπτετε με αυτό τον ολοκληρωτικό τρόπο μια αντίδραση στην απαράδεκτη θεώρηση του Λιάκου. Για παράδειγμα: πώς νομιζετε ότι θα αντιμετώπιζαν οι Εβραίοι κάποιον που για την περίπτωση των Ναζί θα παρέκαμπτε το Ολοκαύτωμα και θα μιλούσε μόνο για την εξυγίανση του τραπεζικού συστήματος, την πρωτοφανή ανάπτυξη της βιομηχανίας ή για την πρόοδο της ιατρικής επιστήμης

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 15/10/2015

  12. «Οι μακράν νυχτωμένοι Νεοέλληνες ιστορικοί»

    -Οι μακράν νυχτωμένοι Νεοέλληνες ιστορικοί

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 15/10/2015

  13. Ένα σημαντικό κείμενο που προσεγγίζει κριτικά το το συγκεκριμένο «μεταμοντέρνο» ρεύμα, και μελετά «ορισμένες χαρακτηριστικές (και όχι περιθωριακές) απόψεις ενός μεταμοντέρνου ιστορικού, του Αντώνη Λιάκου, μετανεωτερικού κατ΄ακύριο λόγο, γιατί οι απόψεις του περιέχουν α αντιφατικά στοιχεία (οι αντιφάσεις βέβαια είναι ίδιον των μεταμοντερνιστών)», μπορείτε να βρείτε στο περιοδικό «The Athens Review of books«, Οκτώβριος 2015, στο άρθρο του Νάσου Βαγενά με τίτλο: «Νεοελληνική μετανεωτερικότητα. Από το ένα άκρο στο άλλο«…

    Σχόλιο από Α... | 16/10/2015

  14. […]   …και ένα αρκετά έντονο κείμενο στον  Π&Α: https://pontosandaristera.wordpress.com/2015/10/11/liakos-prosfygoktonos/   To δικό μου κείμενο στην «Αυγή» […]

    Πίνγκμπακ από Νεότουρκοι, Μικρασιάτες και «Μεταμοντέρνοι»: Ιδεολογικές συγκρούσεις του καιρού μας | Und ich dachte immer | 16/10/2015

  15. επειδη ειμαι απο χωριο και δεν καταλαβαινω, μπορει η κολεχτιβα Π και Α να μου εξηγησει τι εννοει με τη φραση »οι νεοτουρκοι φασιστες … που αιματοκυλησαν και επνιξαν μιαν αυτοκρατορια΄΄? εννοει την οθωμανικη αυτοκρατορια, του καλου σουλτανου, που την επνιιξαν οι νεοτουρκοι? το ο, τι οι νεοτουρκοι αποδειχθηκαν αυτοι που αποδειχτηκαν -φαιστες, αιμοδιψεις και ο, τι αλλο – δεν σημαινει οτι η οθωμανικη αυτοκρατορια ηταν μια οντοτητ;α που επρεπρε να διαφυλαχτει. αλλιως ,γιατι τα βαλκανια επαναστατησαν και θελησαν κατ’ αρχην να ξεφυγουν απο την αγκαλια της . για να κανω ενα χονδρειδη παραλληλισμο, το οτι η μπολσεβικικη επανασταση γεννησε τον σταλιν, δεν σημαινει οτι ηταν καλος ο τσαρος. και να ρωτησω και τον εζρα ντογκσρ σε ποιες παθογενειες της βυζνζτινορθοδοξης παραδοσης αναφερεται και ποιαν αλλη παραδοση εχει ως προτυπο. γιατι και τον προτεσταντισμο τον βλεπουμε τι επιπτωσεις εχε, καθως και το0ν καθολικισμο, ακομα και τον αθεισμο, με τα αδιαξοδα που δημιουργει. ποιστευω οτι ολες οι παραδοσεις εχουν στοιχεια θετικα και στοιχεια αρνητικα. δεν χρειαζεται μαζι με το νερο να ποεταμε και το παιδι , επειδη ειναι της μοδας.

    Σχόλιο από aggelik | 05/11/2015

  16. καλά ρε aggelik μας δουλεύεις κανονικά; Σου φαίνεται ότι οι νεότουρκοι είναι κάτι σαν τους μπολσεβίκους; Δεν ήξερα ότι μπορεί κάποιος να έχει τόσο άσχημη ιδέα για το πρώτο πετυχημένο εργατικό κίνημα στον κόσμο.

    Ο παραλληλισμός δεν είναι απλώς χονδροειδής. Είναι λάθος.

    Αν μοιάζουν με κάτι οι Νεότουρκοι στρατιωτικοί, αυτοί είναι οι Ιταλοί φασίστες που προέλασαν κατά του Ιταλού μονάρχη.

    Θα σου προτείναμε να διαβάσεις τα θεωρητικά τους κείμενο ώστε να μην ξαναγίνονται τέτοιες προσβολές προς το μπολσεβικικό κίνημα… Έχουμε τώρα και την επέτειο της Επανάστασης.

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 05/11/2015

  17. […] -Αντώνης Λιάκος: από προσφυγομάχος, προσφυγοκτόνος!!! […]

    Πίνγκμπακ από -Ο Λιάκος παραλιάκισε…. « Πόντος και Αριστερά | 04/12/2015

  18. […] υπονομεύει τα πρώτο, συμπεραίνεται αν αναλογιστούμε το εγκωμιαστικό άρθρο που είχε γράψει ο Λιάκος για τους Νεότουρκους […]

    Πίνγκμπακ από -Ο Ρίχτερ ως απολογητής της ναζιστικής βίας …. « Πόντος και Αριστερά | 17/02/2016

  19. ΠΟΙΟΣ ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΟΝ ΛΙΑΚΟ;

    Σχόλιο από ΤΑΣΟΣ | 23/06/2016


Σχολιάστε