Πόντος και Αριστερά

……. 'μώ τον νόμο σ' !

-Όχι στο κοινωνικό Ολοκαύτωμα

Ανάγκη άμεσων πρωτοβουλιών για να διακοπεί το κοινωνικό Ολοκαύτωμα»

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ,  ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ  ΚΑΙ  ΠΕΙΝΑ

Του Δημήτρη Κωνσταντακόπουλου

skopia-sta-oria-tis-ftoxeias-to-273-toy-plithysmou

Ετοιμαζόμουν να γράψω ένα άρθρο για τις «στρατηγικές επιλογές» της Αθήνας, προκειμένου να σχολιάσω διάφορες, κατά τη γνώμη μου, επικίνδυνες κουταμάρες, όπως ότι θα μας σώσουν από την παρούσα κρίση οι Αμερικανοί, το ΔΝΤ ή τα πετρέλαια, όταν το μάτι μου έπεσε στο άρθρο της εφημερίδας μπροστά μου. Δύο εκατομμύρια διακόσιες χιλιάδες άνθρωποι, έγραφε, απευθύνθηκαν στη ΜΚΟ Αποστολή της Αρχιεπισκοπής, για να τους παράσχει ανθρωπιστική βοήθεια. Μα είναι σχεδόν το ένα πέμπτο του ελληνικού πληθυσμού, σκέφτηκα και αποφάσισα ότι απλά δεν έχει νόημα να συζητάμε εξωτερική πολιτική, ή την παρωδία της «κάθαρσης», εν μέσω μιας κοινωνίας που δέχεται το οικονομικό και κοινωνικό ισοδύναμο ενός πολέμου. 

Η φτώχεια και η εξουσία του χρήματος

Εν έτει 2012, εκατοντάδες χιλιάδες συμπολίτες μας τρέφονται σε συσσίτια, ενώ άλλοι αναζητούν τροφή στους σκουπιδοντενεκέδες, στα σάπια και τα πεταμένα των λαϊκών αγορών. ‘Αλλοι πυκνώνουν καθημερινά τις στρατιές των αστέγων, ανάμεσά τους και πολλοί πτυχιούχοι ΑΕΙ και ΤΕΙ. Το σύστημα υγείας έχει καταρρεύσει χωρίς να ανακοινωθεί – όσοι δεν έχουν λεφτά διευκολύνονται να πάνε μια ώρα αρχύτερα στον αγύριστο. Χώρια ο επικίνδυνα μολυσμένος πια, λόγω του κ. Στουρνάρα, αέρας των πόλεων, χώρια το πρόγραμμα περικοπών των αμυντικών δαπανών, που έπιασε κρίσιμο για την ασφάλεια της χώρας όριο. ‘Η η επιδημία αυτοκτονιών που τα «μέσα» περνάνε στα ψιλά, αν τις αναφέρουν καν. Μια μέρα άκουγα το δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΙ, μετά άκουσα τον καιρό και μετά τα δελτίο κυκλοφορίας. Ο ρεπόρτερ που ενημέρωνε για την κίνηση άρχισε εξηγώντας ότι σημειώνεται μποτιλιάρισμα στους δρόμους περιμετρικά της γέφυρας Χαλκίδας, γιατί κάποιος ανέβηκε εκεί κι απειλούσε να πέσει. Η είδηση δεν ήταν η απειλή της αυτοκτονίας, αλλά το πρόβλημα που προκαλούσε στην κίνηση!

Μας «γουρονοποιούν»

Πρέπει βλέπετε όχι μόνο να ανεχθούμε, αλλά να εξοικειωθούμε και εντέλει να αποδεχθούμε μια κατάσταση που θα θεωρούσαμε απολύτως απαράδεκτη, μόλις μερικά χρόνια πριν. Πρέπει να «γουρουνοποιηθούμε» τρόπον τινά οι ίδιοι, προκειμένου να συνεχίζεται αυτή η κατάσταση. Και αρκετοί το κάνουμε, π.χ. όταν ισχυριζόμαστε ότι οι πεινασμένοι δίπλα μας ανήκουν σε «κυκλώματα» ή οι άστεγοι φταίνε που είναι άστεγοι γιατί δεν έκαναν σωστές επιλογές. Μερικές φορές και επιστήμονες συμμετέχουν όπως οι ειδικοί που βγήκαν στον Κούλογλου μια μέρα να πούνε την παγκόσμια πρωτοτυπία ότι οι αυτοκτονίες οφείλονται σε ψυχικά προβλήματα, χωρίς όμως να εξηγούν τι έπαθαν αυτά τα προβλήματα κι αυξάνονται αλματωδώς, ή οι πνευμονολόγοι που βγαίνουν στις τηλεοράσεις να ζητήσουν μελέτες, risk assessment τις λένε, λες και δεν ξέρουν ελληνικά, πόσους θα σκοτώσει δηλαδή ο καπνός του κ. Στουρνάρα, προτού του ζητήσουν να πάρει πίσω τον φόρο που δηλητηριάζει τον πληθυσμό. ‘Όταν έβαζε όμως τον φόρο δεν σκέφτηκε να ζητήσει προηγούμενες μελέτες.

Star-alert-spasmena-paixnidia-tileoptikis-ypokrisiasΕρωτώ. Αν κάποια φυσική καταστροφή είχε στερήσει τμήμα του πληθυσμού από τροφή, δεν θα οργανώναμε με όλα τα μέσα μια αερογέφυρα να τους μεταφέρει τρόφιμα να φάνε; Αν μια πόλη επλήττετο από σεισμούς, δεν θα στέλναμε σκηνές και πρόχειρα παραπήγματα να στεγάσουν τους αστέγους; Αν υπήρχε ένα σοβαρό πρόβλημα δημόσιας υγείας ή εθνικής ασφάλειας δεν θα το αντιμετώπιζαν η κυβέρνηση και το κράτος; Αν τα είχε προκαλέσει μια φυσική καταστροφή αυτά, η κυβέρνηση θα θεωρούσε αυτονόητη υποχρέωση να παρέμβει. Τώρα, που τα προκαλεί η ίδια με την πολιτική της, τι κάνει; Απολύτως τίποτα! Πόσες συσκέψεις έγιναν στο Μαξίμου και τα διάφορα Υπουργεία για την αντιμετώπιση της ΠΕΙΝΑΣ στην Ελλάδα του 21ου αιώνα; Καμία!

Σπουδαίο και αξιέπαινο έργο παρέχει η Εκκλησία της Ελλάδας ‘Ισως βέβαια θα έπρεπε, χωρίς να το θίξει κατ’ ελάχιστο, να εξετάσει καλύτερα τους συνεργαζόμενους με αυτή φορείς και νομίζουμε ότι μπορεί να το επιτελέσει και με άλλη σύνθεση. Γιατί είναι μνημείο θράσους και κυνισμού, προσβολή και στους αναξιοπαθούντες, να υποστηρίζει κάποιος με νύχια και με δόντια μια πολιτική και μετά να συνδράμει δήθεν τα θύματα αυτής της πολιτικής. Πέραν όμως της Εκκλησίας υπάρχει μια έκρηξη κοινωνικών δομών, ιατρείων, δομών αλληλεγγύης κλπ., που συνιστούν ίσως τη μόνη ελπίδα φωτός για μια κοινωνική αναγέννηση.

‘Όλα αυτά όμως δεν επαρκούν. Η μέριμνα για τους πεινασμένους, τους άστεγους, τους ανήμπορος και άρρωστους, την εθνική άμυνα, δεν μπορεί να είναι φροντίδα των φιλάνθρωπων. Οφείλει να είναι η πρώτη μέριμνα του κράτους και της κυβέρνησης. Και μιας και περάσαμε, υπό τον κ. Σαμαρά, από τους καιρούς του «σοσιαλιστικού» σε αυτούς του «νεοεθνικόφρονος» Μνημονίου, έθνος δεν είναι μια αφηρημένη ιδέα προς χρήσιν δημαγωγών, αλλά ένας λαός και η προοπτική του!

Στοιχειώδης πατριωτισμός, αίσθηση καθήκοντος, αλλά και το Σύνταγμα της χώρας επιβάλλουν στην κυβέρνηση να κινηθεί άμεσα για την εξασφάλιση των στοιχειωδών αναγκών προς το ζην. Για να έχει κάθε άνθρωπος δικαίωμα σε ένα πιάτο φαί, ένα μέρος να κοιμηθεί χωρίς να ξεπαγιάζει, περίθαλψη για να επιβιώσει. Αν δεν μπορούν οι πολιτικοί μας, η κυβέρνηση, το κράτος να τα εξασφαλίσουν αυτά, τότε απλά δεν έχουν λόγο ύπαρξης, ας πάνε στα σπίτια τους, ή, ακόμα χρησιμότερο, ας κάνουν χαρακίρι.

Ανάγκη άμεσης πρωτοβουλίας για την πείνα

Προφανώς, τα συμβαίνοντα αποδεικνύουν πέραν λογικής αμφιβολίας, ότι οι μνημονιακές πολιτικές οδηγούν στην καταστροφή του ελληνικού λαού. Αλλά εμείς, για τις ανάγκες αυτού του άρθρου, δεν θα επιμείνουμε εκεί. Ας ακολουθήσει η κυβέρνηση την πολιτική που θεωρεί ορθή. Το ότι κάνει αυτή την επιλογή δεν τη στερεί όμως βέβαια από την υποχρέωση να φροντίσει κατά προτεραιότητα για την κάλυψη των πιο στοιχειωδών αναγκών του πληθυσμού, για να μη τεθεί δηλαδή σε κίνδυνο η επιβίωσή του και η δημόσια υγεία. Αντί να νομοθετεί την κατά απόλυτη προτεραιότητα διοχέτευση πόρων στους δανειστές οφείλει να καταγράψει την κοινωνική κατάσταση της χώρας και τις εξαιρετικά ζωτικές ανάγκες της και να νομοθετήσει την εξυπηρέτησή τους πριν από την ικανοποίηση των πιστωτών και του χρέους.

Θα μας πει ίσως ότι δεν συμφωνούν οι Πιστωτές, η Μέρκελ, το ΔΝΤ και δεν ξέρω ποιος άλλος. Για να το πει όμως αυτό, θα πρέπει προηγουμένως να τα ζητήσει η Ελλάδα και να τα αρνηθούν. Δεν νομίζουμε πολιτικά καθόλου εύκολο για τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις και την ΕΕ να αναλάβουν την ευθύνη καταδίκης του ελληνικού πληθυσμού στην πείνα. Στην πραγματικότητα, και αυτό αφορά το σύνολο των ευθυνών για την ελληνική κοινωνική καταστροφή, η Ευρώπη οχυρώνεται πίσω από το γεγονός ότι οι ελληνικές κυβερνήσεις όχι μόνο δεν ζητάνε τίποτα, αλλά και εκφράζουν δημοσίως την ευαρέσκειά τους. Πεθαίνουν άνθρωποι στην Ελλάδα εξαιτίας της πολιτικής που της επιβλήθηκε και εκείνοι που την επέβαλαν ισχυρίζονται, στις συνθήκες αυτές, ότι κάνουν θυσίες για να σώσουν τη χώρα!

ayksanontai-ta-pososta-ftoxeias-se-germania-kai-italiaΤο ζήτημα οφείλει επίσης να μεταφερθεί και σε όλα τα ευρωπαϊκά και διεθνή όργανα (Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, Συμβούλιο της Ευρώπης, αρμόδιες επιτροπές του ΟΗΕ, διεθνείς ανθρωπιστικές οργανώσεις κλπ.), να οργανωθεί μια μεγάλη διεθνής καμπάνια. Τι ακριβώς κάνουν οι ‘Ελληνες ευρωβουλευτές, εκτός από το να πλουτίζουν, εξαργυρώνοντας τη σιωπή τους;

Αυτά πρέπει να κάνει η κυβέρνηση. Αν δεν τα κάνει, το βάρος να πιεσθεί προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά και να διεθνοποιηθεί το πρόβλημα, πέφτει σε όλους τους κοινωνικούς και επιστημονικούς φορείς της χώρας και στην αντιπολίτευση, ιδίως την αξιωματική, που θα ήταν ίσως χρήσιμο να συμπήξουν μια «συμμαχία» για να έχει κάθε άνθρωπος τα στοιχειώδη προς το ζην.

Από την Ελλάδα, που αντιμετωπίζει το οξύτερο πρόβλημα, πρέπει να αρχίσει η έμπρακτη αντίσταση στην αρχή της κατά προτεραιότητα εξυπηρέτησης των τραπεζών. Είναι βέβαιο ότι, αν εμείς την αρχίσουμε, με τα σωστά επιχειρήματα, θα βρούμε τώρα ευήκοον ους σε όλη την Ευρώπη. Αλλά συν Αθηνά και χείρα κίνει.

Επίκαιρα, 10.1.2013

 

 

12/01/2013 - Posted by | -παράνοια, -Ιδεολογικά, -Κρίση, -Πολιτική

2 Σχόλια »

  1. αραέτς εν, άμα ουλ εκοιμέθαν (εγώ πα) και ντο κι εγροικώ εν, τα εύκαιρα τα πλατείας ….

    Σχόλιο από aris53m | 12/01/2013

  2. ΘΕΜΑ 1ο
    α) Το έλλειμμα του 2009 εσκεμμένως αυξήθηκε από την κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου στο 13,6% του ΑΕΠ με πολύ συγκεκριμένους τρόπους, που περιγράφονται αναλυτικά παρακάτω.

    Η πραγματικότητα είναι, ότι η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ Παπανδρέου ξόδεψε συνειδητά αυτά τα 10 δισ. στο τελευταίο τρίμηνο του 2009. Στόχος της ήταν να αυξήσει το έλλειμμα στο 12,7% του ΑΕΠ να κατηγορήσει τη Νέα Δημοκρατία και ταυτόχρονα να διευκολύνει την προσπάθεια μείωσής του την επόμενη χρονιά. Αυτό άλλωστε αποδεικνύεται από το γεγονός, ότι τον Οκτώβριο, όταν η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έκανε την εκτίμηση για έλλειμμα 12,7% στο τέλος του χρόνου, συμπεριέλαβε δαπάνες τις οποίες τελικά δεν έκανε. Για παράδειγμα, είχε υπολογίσει να πληρώσει 2,2 δισ. ευρώ για εξόφληση χρεών των νοσοκομείων, αλλά πλήρωσε μόνο 1,2 δισ. Το ίδιο έγινε με τις αμυντικές δαπάνες: Υπολόγισε 3,1 δισ. ευρώ, αλλά κατέβαλε 2,1 δισ. Το γεγονός ότι οι δαπάνες δεν υλοποιήθηκαν στο
    σύνολό τους, σημαίνει ότι θα μπορούσαν εξ αρχής να μην έχουν εγγραφεί – άρα και το έλλειμμα θα ήταν μικρότερο από το 12,7% του ΑΕΠ.

    Αυτό εννοούμε όταν λέμε ότι η κυβέρνηση φούσκωσε το έλλειμμα του 2009. Και ιδού αποδείξεις με συγκεκριμένα νούμερα:

    · Η κυβέρνηση, το τελευταίο τρίμηνο του 2009 προχώρησε σε επιστροφές φόρων ύψους 1,5 δισ. ευρώ, ενώ τις πάγωσε από τον Ιανουάριο. Ακόμη και στο πρώτο εννεάμηνο του 2010 και ενώ προηγήθηκαν έντονες διαμαρτυρίες από το σύνολο τους επιχειρηματικού κόσμου, οι επιστροφές φόρων υπολείπονταν κατά 200 εκατ. ευρώ περίπου, σε σχέση με το 2009.
    · Η κυβέρνηση, το τελευταίο τρίμηνο του 2009, και μάλιστα τις τελευταίες ημέρες του έτους, πλήρωσε 1,2 δισ. ευρώ για χρέη νοσοκομείων, χωρίς να κάνει την αναγκαία διαπραγμάτευση με τους προμηθευτές για να περιορίσει αισθητά την οφειλή.
    · Η κυβέρνηση, το τελευταίο τρίμηνο του 2009 αύξησε τις δαπάνες για εξοπλιστικά προγράμματα κατά 0,7 δισ. ευρώ.
    · Η κυβέρνηση, το τελευταίο τρίμηνο του 2009 δαπάνησε 0,5 δισ. ευρώ για την πρώτη δόση του επιδόματος αλληλεγγύης.
    · Η κυβέρνηση, το τελευταίο τρίμηνο του 2009 μετέθεσε για το 2010 την είσπραξη του ΕΤΑΚ που αναλογούσε στο 2009, ύψους 0,6 δισ. ευρώ.
    · Η κυβέρνηση, το τελευταίο τρίμηνο του 2009 αύξησε κατά 0,2 δισ. τις δαπάνες για το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, σε σχέση με τις ήδη αυξημένες προβλέψεις του Προγράμματος Σταθερότητας. Την ίδια στιγμή, τα επίσημα στοιχεία δείχνουν, ότι στο 9μηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου του 2010 περιέκοψε τις πληρωμές για το ΠΔΕ κατά 30,3% σε σχέση με το 2009, προκειμένου να εμφανίσει ότι το έλλειμμα μειώθηκε.
    · Η κυβέρνηση, το τελευταίο τρίμηνο του 2009 κατήργησε τις ρυθμίσεις για τους ημιυπαίθριους (που επανέφερε αργότερα), την επιβολή φόρου στα λαχεία, το ξυστό και τα σκάφη αναψυχής (που επίσης επανέφερε αργότερα) χάνοντας έτσι έσοδα 2,2 δισ. ευρώ.
    · Η κυβέρνηση, το τελευταίο τρίμηνο του 2009 αύξησε τις δαπάνες για οδοιπορικά, τις λειτουργικές δαπάνες και προμήθειες του Δημοσίου κατά 0,7 δισ. ευρώ επιπλέον των δαπανών που θα έκανε αν διατηρούσε το ρυθμό του πρώτου 9μήνου.
    · Η κυβέρνηση, το τελευταίο τρίμηνο του 2009 και ενώ κατηγορεί τη Νέα Δημοκρατία για δήθεν κατάρρευση του φοροεισπρακτικού μηχανισμού, έχασε κυριολεκτικά κάθε έλεγχο στα έσοδα. Η υστέρηση εσόδων στο 9μηνο- Σεπτεμβρίου 2009 σε σχέση με το 2008 ήταν 1,1 δισ. ευρώ. Μόνο στο τελευταίο τρίμηνο του έτους ξεπέρασε τα 2 δισ. ευρώ, για να φθάσει στο σύνολο του έτους περίπου στα 3 δισ. ευρώ ! Δηλαδή , στο τελευταίο τρίμηνο οι απώλειες εσόδων ήταν διπλάσιες από ό,τι στο 9μηνο που κυβερνούσε τη χώρα η ΝΔ . Αν η κυβέρνηση κατάφερνε να διατηρήσει τις, έστω και μη ικανοποιητικές κατά το ΠΑΣΟΚ, επιδόσεις της ΝΔ στο διάστημα που είχε την ευθύνη, (αν για παράδειγμα δεν καθυστερούσε τρεις μήνες να τοποθετήσει γενικό γραμματέα στο Υπουργείο Οικονομικών) τότε ο προϋπολογισμός θα είχε επιπλέον έσοδα 1,7 δισ. ευρώ.

    Το άθροισμα όλων των παραπάνω ισούται με 9,3 δισ. ευρώ. Η διαφορά ως τα 10 δισ. οφείλεται σε επιμέρους κονδύλια, όπως αυξημένες δαπάνες για τόκους, λιγότερα έσοδα από το φόρο κινητής τηλεφωνίας, κ.α. Αυτό είναι το δήθεν κρυφό έλλειμμα και είναι πλέον φανερό σε ποιόν οφείλεται. Αντίθετα, το 2010 η κυβέρνηση έκοψε τις δαπάνες για το ΠΔΕ, περιόρισε τις επιστροφές φόρων κλπ, με αποτέλεσμα το έλλειμμα να εμφανίζεται μειωμένο. Στο ερώτημα αν είχαν ληφθεί αντίστοιχα μέτρα στο τέλος του 2009, η απάντηση δυστυχώς είναι ότι από τον Οκτώβριο ως και το τέλος του 2009, δεν υπήρξε ούτε ένα μέτρο περιορισμού του ελλείμματος.
    Υπήρξαν μόνο μέτρα που το αύξησαν. Σε αντίθεση με εμάς που είχαμε δεσμευτεί πριν τις εκλογές ότι θα λαμβάναμε πρόσθετα μέτρα, στο πνεύμα των εξαγγελιών και των μέτρων που ανακοίνωσε στη ΔΕΘ, το Σεπτέμβριο του 2009, ο πρώην πρωθυπουργός κ. Κ. Καραμανλής.

    Χωρίς αυτή την σκόπιμη παρέμβαση το έλλειμμα του 2009 θα έκλεινε περίπου στο 8 – 9 % του ΑΕΠ.

    β) Βεβαίως αργότερα στη διάρκεια του 2010 μεθοδεύτηκε νέα αύξηση του ελλείμματος του 2009 στο ύψος του 15,4% του ΑΕΠ με τον συνυπολογισμό σε αυτό των ΔΕΚΟ και άλλων δημοσίων οργανισμών, υπόθεση που βρίσκεται ήδη στη κρίση της Δικαιοσύνης, αφού μέλη της ΕΛΣΤΑΤ κατηγορούν με ισχυρά στοιχεία τον επικεφαλής της ΕΛΣΤΑΤ Ανδρέα Γεωργίου ότι αυθαίρετα αύξησε ακόμα περισσότερο το έλλειμμα, με τις γνωστές οδυνηρές για όλους συνέπειες.

    γ) Χωρίς την μεθοδευμένη αύξηση του, το έλλειμμα του 2009 θα εκινείτο περίπου στον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

    Πόσο αυξήθηκαν τα ελλείμματα στις χώρες της ΕΕ το 2009
    2008, 2009 και μεταβολή
    Ιρλανδία -7.3 -14.4 -7.1
    Κύπρος 0.9 -6 -6.9
    Ισπανία -4.2 -11.1 -6.9
    Φιλανδία 4.2 -2.5 -6.7
    Βουλγαρία 1.7 -4.7 -6.4
    Πορτογαλία -2.9 -9.3 -6.4
    Μ. Βρετανία -5 -11.4 -6.4
    Ελλάδα -9.4 -15.4 -6
    Ολλανδία 0.6 -5.4 -6
    Λετονία -4.2 -10.2 -6
    Δανία 3.2 -2.7 -5.9
    Λιθουανία -3.3 -9.2 -5.9
    Σλοβακία -2.1 -7.9 -5.8
    Βέλγιο -1.3 -6 -4.7
    Γαλλία -3.3 -7.5 -4.2
    Σλοβενία -1.8 -5.8 -4
    Λουξεμβούργο 3 -0.7 -3.7
    Πολωνία -3.7 -7.2 -3.5
    Γερμανία 0.1 -3 -3.1
    Σουηδία 2.2 -0.9 -3.1
    Τσεχία -2.7 -5.8 -3.1
    Αυστρία -0.5 -3.5 -3
    Ρουμανία -5,7 -8,6 -2.9
    Ιταλία -2.7 -5.3 -2.6
    Ουγγαρία -3.7 -4.4 -0.7
    Μάλτα -4.8 -3,8 1
    Εσθονία -2.8 -1.7 1.1
    Μ.Ο. ΕΕ-27 -2.3 -6.8 -4.5
    Μ.Ο ευρωζώνης -2 -6.3 -4.3
    Πηγή:Eurostat

    Το πιο εντυπωσιακό παράδειγμα όμως, είναι αυτό της Ιρλανδίας. Το επικαιροποιημένο πρόγραμμα σταθερότητας της Ιρλανδίας για την περίοδο 2009 – 2014, το οποίο συζητήθηκε στο Ecofin τον Απρίλιο του 2010, προέβλεπε για το 2009 έλλειμμα 11,7% και για το 2010, 11,6%. Είναι γνωστό ότι η τελευταία εκτίμηση της Ιρλανδικής κυβέρνησης ανέβασε το έλλειμμα του 2010 στο 32%, δηλαδή σχεδόν σε τριπλάσια επίπεδα.

    Τα στοιχεία αυτά αποδεικνύουν επίσης ότι λόγω της πρωτοφανούς τότε διεθνούς κρίσης οι αποκλίσεις μεταξύ εκτιμήσεων και τελικών πραγματοποιήσεων ήταν φυσιολογικά μεγαλύτερες του συνήθους.

    δ) Να σημειωθεί ότι στη διάρκεια του 2009 η κυβέρνηση της ΝΔ:

    – Προειδοποίησε για τις δυσμενείς οικονομικές εξελίξεις ήδη σε προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή στις 12 Φεβρουαρίου 2009, την οποία προκάλεσε η ίδια.

    – Εκάλεσε υπό τον τότε Π/Θ τους πολιτικούς αρχηγούς σε συναντήσεις στις 5 Μαρτίου 2009 να συμφωνήσουν σε ένα πλαίσιο 6 αρχών για να την οικονομική διαχείριση. Το πλαίσιο απερρίφθη πρωτοστατούντος του τότε αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης.

    – Έλαβε τρεις φορές περιοριστικά δημοσιονομικά μέτρα : 5.2.2009, στις 18.3.2009 και στις 25.6.2009. Τα μέτρα αυτά αντιμετωπίστηκαν με πρωτοφανή επιθετικότητα από τα κόμματα της αντιπολίτευσης και το συντριπτικά μεγαλύτερο τμήμα του γραπτού και ηλεκτρονικού τύπου.

    – Προκήρυξε εκλογές για τις 4.10.2009 με διακύβευμα την ανάγκη αυστηρής δημοσιονομικής πολιτικής. Η στάση αυτή, παρά την ακραία ανευθυνότητα της τότε Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, προλείανε το έδαφος για την ακολουθητέα μετακλογικά πολιτική, προοπτική που δυναμίτισε με προκλητικό τρόπο η κυβέρνηση που προέκυψε.

    ΘΕΜΑ 2ο

    Ο μύθος της εκτόξευσης του δημοσίου χρέους από τη κυβέρνηση της Ν. Δ. Όπως προκύπτει ξεκάθαρα από τον πίνακα 3.

    Η αλήθεια για το δημόσιο χρέος:

    Την 31/12/2003 το Χρέος της Κεντρικής Κυβέρνησης ήταν 182 δισ. ευρώ και την 31/12/2008 διαμορφώθηκε σε 262 δισ. ευρώ. Δηλαδή αυξήθηκε κατά 80 δισ. ευρώ.

    Που πήγαν αυτά τα χρήματα:
    – 50 δισ. πήγαν για την πληρωμή τόκων, στο δημόσιο χρέος που κληρονόμησε η Νέα Δημοκρατία.
    – 10δισ. πήγαν για την πληρωμή αμυντικών εξοπλισμών που είχαν παραγγελθεί από τις προηγούμενες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και πληρώθηκαν επί ΝΔ.
    – 2,5 δισ. πήγαν για χρέη Νοσοκομείων που βρήκε η ΝΔ από προηγούμενα χρόνια.
    – 7 δισ. πήγαν για υποχρεώσεις προς τα ασφαλιστικά ταμεία που είχαν αναλάβει οι προηγούμενες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ.

    Δηλαδή από τα 80 δισ. τα 70 περίπου, πήγαν για την κάλυψη υποχρεώσεων που είχαν αναλάβει οι προηγούμενες κυβερνήσεις, του ΠΑΣΟΚ.

    Ακόμη και αν συνυπολογίσουμε το 2009. χρονιά κατά την οποία το Δημόσιο χρέος αυξήθηκε κατά πολύ, όπως συνέβη σε όλες τις χώρες, λόγω της διεθνούς κρίσης, η συνολική εικόνα δεν αλλάζει. Στο τέλος του 2009, το χρέος ήταν 298 δισ. ευρώ, δηλαδή αυξημένο κατά 116 δισ. ευρώ, σε σχέση με το 2003. Στο διάστημα 2003 – 2009 οι τόκοι που πληρώθηκαν ήταν 61 δισ. ευρώ, 20 δισ. ήταν οι δαπάνες για εξοπλισμούς, χρέη νοσοκομείων και ταμεία που αναλύσαμε παραπάνω. Αλλά 5,2 δις. καλύπτουν τις δαπάνες για την απόκτηση προνομιούχων μετοχών των τραπεζών και την αύξηση κεφαλαίου του ΤΕΜΠΜΕ, στο πλαίσιο των προγραμμάτων ενίσχυσης της πραγματικής οικονομίας και στήριξης του τραπεζικού συστήματος. Τα υπόλοιπα 30 δισ. περίπου είναι το έλλειμμα του 2009, όπου φρόντισε να το φτάσει το ΠΑΣΟΚ. Πρέπει όμως να σημειώσουμε, ότι η αύξηση του χρέους το 2009 συνδέεται και με την προσπάθεια της κυβέρνησης της ΝΔ να στηρίξει την πραγματική οικονομία, με προγράμματα ενίσχυσης συγκεκριμένων κλάδων της οικονομίας (π.χ. εξαγωγές, οικοδομή), που θα είχαν πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα. Το ύψος του δημοσίου χρέους που κληρονομήσαμε, όπως φαίνεται από τα στοιχεία που παρατέθηκαν προηγουμένως, δεν επέτρεπε περαιτέρω επέκταση των προγραμμάτων αυτών.

    Όσον αφορά εξάλλου, την αναθεώρηση του χρέους για το 2009 και τα προηγούμενα χρόνια από την Eurostat, το Νοέμβριο του 2010, αυτή δεν οφείλεται στην αποκάλυψη δήθεν κρυφών υποχρεώσεων. Οφείλεται στο γεγονός ότι καταγράφηκαν στο χρέος το γνωστό swap της Goldman Sachs, (που έγινε το 2001, επί
    ΠΑΣΟΚ, και μας ακολουθεί έκτοτε) και οι συσσωρευμένες οφειλές των ΔΕΚΟ, οι οποίες ήταν γνωστές εντός και εκτός Ελλάδος από τους δημοσιευμένους ισολογισμούς. Δεν ήταν κρυφά, για παράδειγμα, τα χρέη του ΟΣΕ, του Μετρό, της ΕΡΤ, των αμυντικών βιομηχανιών, κ.λ.π. Ουδέποτε όμως η Eurostat είχε ζητήσει στο παρελθόν να περιληφθούν αυτά στα στοιχεία της γενικής κυβέρνησης.

    Η αύξηση του χρέους στο 127% του ΑΕΠ το 2009 οφείλεται κατά κύριο λόγο σε επιλογές των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ.

    Σε κάθε περίπτωση να σημειωθεί ότι:

    α. Η ευθύνη της ΝΔ αφορά μόνο το πρώτο εννεάμηνο του 2009. Το τελευταίο τρίμηνο του 2009 (Οκτώβριος – Δεκέμβριος) με την κατάρρευση των φορολογικών εσόδων και την μεθοδευμένη έκρηξη του ελλείμματος, συνεπώς και της ανάλογης αύξησης του δημοσίου χρέους βαρύνει σχεδόν αποκλειστικά την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ.

    β. Ακόμα και έτσι πάντως, είναι τουλάχιστον οξύμωρο ότι κατά το πρόγραμμα της Τρόϊκας θα χρειαστεί περίπου μια δεκαετία αιματηρών θυσιών των Ελλήνων, δραματικής πτώσης του βιοτικού επιπέδου, αλλά και εθνικής αποδυνάμωσης για να βρεθεί το Δημόσιο Χρέος στο ύψος του 120% αυτό δηλαδή που υποτίθεται πυροδότησε την ελληνική κρίση και έκανε αναγκαία την παρέμβαση της ΕΕ και του ΔΝ

    Σχόλιο από ΕVRIS | 03/03/2013


Σχολιάστε