Πόντος και Αριστερά

……. 'μώ τον νόμο σ' !

-Οι ταυτότητες στην παγκοσμιοποίηση

Για την ταυτοτητα, την εθνική ταυτοτητα και την παγκοσμιοποιηση

Ίσως η σημαντικότερη εκδήλωση της 5ης Συνάντησης της Νεολαίας της ΠΟΕ ήταν η ομιλία του π. Νικόλαου Λουδοβίκου (καθηγητή Ανώτατης Εκκλησιαστικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης, Πανεπιστημίου Cambridge, Πανεπιστημίου Wales) με τίτλο: Οι ταυτότητες έρχονται από το παρελθόν ή το μέλλον;

Στην αναζήτηση αυτή και στη σχέση μεταξύ παγκοσμιοποίησης και επιστροφής στις τοπικές ταυτότητες  συμβάλλει το παρακάτω απόσπασμα του Πέτρου Θεοδωρίδη με πηγή το βιβλίο  «Toward 2OOO» (1983) του R. Williams και μας θύμισε ο Νοσφεράτος……

«Η ταυτότητα παραπέμπει στο οικείο-σε αυτό οπου είμαστε γεννημένοι, στην Πατρίδα- Αν σημερα η σημασιολογική προυπόθεση του παγκοσμιου ειναι η διαρκώς επιταχυνόμενη κινητικότητα δηλαδή το ταξιδι το ξερίζωμα αντίθετα η της ταυτότητας παραπέμπει στο τόπο στον οποιο είμαστε γεννημένοι

 Αποκτουμε την εθνικότητα με την γεννηση μας , σαν σφραγιδα θεμελιωδη υποδομη της προσωπικότητας μας. Και ειναι μια σφραγίδα πού παραπέμπει καπου σε ενα τόπο γιατί κάπου είμαστε γεννημένοι- και μαλιστα οι ισχυρότεροι δεσμοι πατριωτισμου ειναι πάντα ολο και περισσοτερο στενά τοπικοι.

Ενα χωριο ή μια μικρή πόλη,ή μια μεγαλουπολη- κοιλάδες ή βουνα,συνθέτουν την ‘’ιερή γή’

fft17_mf163807 ’Η ιδια η λέξη περιοχή δειχνει μια διαφορετική διαδικασια Μια περιοχή, μια περιφερεια ηταν κάποτε μια ξεχωριστή κοινοτητα Στην μοντερνα της έννοια όμως , αντιθετα ειναι εξαρχής ενα υποδεεστερο μέρος μιας ευρύτερης ενότητα

Η ταυτοτητα ηταν κάτι σταθερά ενταγμένο σε μια οικονομία, σε ενα ξεχωριστό τρόπο ζωής, εθνική ενδυμασια, δημοτικό τραγουδι, θεσμους τοπικους. Αντιθετα τωρα προσπαθουμε να τηνανα- προσδιορισουμε εκ των υστερων, σαν μια ξενάγηση στο φολκλόρ ενός τοπικου εθιμου κ.λ.π η ταυτοτητα ανα-κατασκευαζεται διαρκώς..

 Αυτή η νοσταλγική ανα-ζήτηση , αποτελεί το φαντασιακο αντισταθμισμα του ξεριζωματος: Η αναζήτηση της ταυτοτητας συνοδευεται από την αναζητηση της σαφήνειας της καθαρότητας .

12754343_Στήν νεα εποχή η παγκοσμιοποιηση συνδηλώνει ότι θεωρειται κινητικότητα, ευελιξια , ευκινησια, διαρκές ξερίζωμα.

 Αντίθετα οι οι ταυτοτητες ( οικογενειακές , ατομικές, εθνικές ) ταυτίζονται με την σταθερότητα,τό συγκεκριμμένο τό νοημα , τίς ρίζες

 Η πρωτη εννοια -πού εχει διαποτισει -σημερα -την ελληνική πραγματικότητα(στην καθημερινή εκφορά του λογου των πολιτικών , ασαφής επιτακτική και απειλητική,φορτιζει το κοινωνικό στερεωμα με αγωνια:

 η παγκοσμιοποιηση φανταζει ως ξαφνική εισβολή στην νεοελληνική ερημο ,ως επανασταση στίς μορφες ανταλλαγής πληροφοριων , στην βημα με του βημα πραγματοποίηση του λεγομενου‘’καλωδιακόυ πλανήτη’’, του ‘’τεχνοσύμπαντος’’, του ‘’κοσμοσύμπλεγματος’’ των ρευμάτων και των δικτυων μεταφοράς , σαρωτική πληροφόρηση σε παγκόσμια κλίμακα, παγκόσμια διαχυση της γνωσης, δημιουργια ενός κοινού παρονομαστη γνωσης .

Η παγκοσμιοποιηση αφορά στην οικονομια, στην αποδοχή των αδηριτων νόμων της παγκόσμια αγοράς, στις μεταβολές στην υφή της μισθωτής εργασιας πού έχει γίνει όσο ποτε φθηνη και ευλίγιστη , στο παγκόσμιο κεφαλαιο , αυλο και αφηρημένο όσο ποτέ ,πού εχει οδηγήσει στον στεγνό αφυδατωμένο κόσμο της πληρους αφαιρεσης ,οπου το χρημα ‘’ καθαρό πνευμα πλεον’’, ευκινητο, , πλανητικό, αδειαζει τα όποια περιεχόμνα του κόσμου και τον ποτίζει με ένα νόημα α-νοητο, αυτό της πληρους συμβατότητας, ευλιγισίας, ανταλλαξιμότητας.

Σε αυτόν τον ιδανικό για το κεφαλαιο κόσμο , προσωπα και κοινωνικοί δεσμοί οφείλουν να ειναι εξαιρετικά ευκίνητα, ευκαμπτα, υπακουα, ευελικτα , να αποτελουν ‘’ λευκή σελίδα,πάνω στην οποια καθε τόσο οι οικονομόλογοι εγγραφουν τους πίνακες των παλαιών και νέων ισολογισμων ‘’

%CF%87%CE%BF%CF%81%CE%B7%CE%B3%CE%BF%CE%AF Η Παγκοσμιοποίηση αφορά στην ενδυση ,στο στυλ ζωης, την μουσική πού ακόυμε, το πως εκτιμαμε την ομορφια,την σταση μας απενατι στη ζωή και στον θανατο σταση ολο και πιό φευγαλέα , κινητική, πού αναζητα εμπειριες και οχι βιώματα, πού ειτε απομακρυνει την ιδεα και τη εικόνα του θανατου ,ειτε τον παρατηρει ωμό,γυμνο ,βιαιο αλλά και απομακρο. Η Παγκοσμιοποίηση αφορά σε μια εποχή όπου κάθε πόλεμος γινεται καπου κοντά μας και ταυτόχρονα πολύ μακρια μας πού βλεπεται, τηλεοπτικά απομακρα,φιλτραρισμένο στο θαμπό γυαλί ,εδώ, στο σπίτι μας- ως θεαμα.

 Παγκοσμιοποίηση σημαινει και την διαχυση των ευθυνων , καθώς πλαι στο γενικό κλίμα ευφορίας , την πολυλαλία, του παγκόσμιο χωριου χανεται το νόημα της προοπτικής και των αναλογιών.

 Δεν μπορουμε πλεον να διακρινουμε τό στίγμα των πολιτικών και και κοινωνικών προτεραιοτητων και η συναισθηση των ευθυνών για το εδώ και τώρα διαχεεται μέχρι εξαφανίσης. εα εποχή πού αναδεικυει την ανευθυνοτητα μαζί με την ανταγωνιστικότητα, και την επιθετικότητα ως αξια.

 stockΜας υπενθυμίζει με μυριους τρόπους ότι ειμαστε όλοι στρατευμένοι σε εναν ανοιχτό τεχνολογικό πόλεμο, οτι καθε επιχείρηση, πόλη , ή και χωρα μαχεται για την επιβιωση της, οτι οφείλουμε να ειμαστε ανταγωνιστικοι, μάχιμοι επιθετικοι Ποτέ αλλοτε στην ιστορια ο πλανήτης δεν ειχε πλησιασει τόσο στην οικουμενικότητα, ποτέ αλλοτε η παγκοσμιοτητα δεν υπηρξε ως καθημερινο γεγονός ,ως βιωμα, θετικό ή αρνητικό , του καθε ανθρωπου.Αλλοτε η οικουμενικότητα ήταν ονειρο αυτοκρατοριών, πνευματική επιδιωξη θρησκειών, οραμα πολιτικών ιδεολογιων.

 Σημερα, γινεται ηδη πραγματικότητα που ποτίζει όλο και περισσότερο τον καθημερινο μικροκοσμο
—————————————————————————————

29/07/2009 - Posted by | -Ιδεολογικά, -Περί έθνους

17 Σχόλια »

  1. επίσης πηγή:
    Οι Δεκα όψεις της Παγκοσμιοποίησης’’ του Jean C hesneaux στο περιοδικό Αφιερώματα τ 3 Φεβρουαριος 1993.

    http://nosferatos.blogspot.com/2009/07/blog-post_7481.html

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 29/07/2009

  2. Το κειμενο βεβαια γραφτηκε γυρω στο 1994..Απο τοτε εχουν αλλάξει (προς το χειροτερο ) πολλά ..Σημερα αμφιβλλω αν εχει απομεινει τιποτε απο την τοπικότητα περα απο φαντασματα ..(οπως και οι ταυτοτητες ..οι εθνικές ας πουμε ..Διαπερνωνται, διαμεσολαβουνται πιά απο την Παγκοσμιοποιηση(κατι σαν Μετεικασμτα ..αντικατοπτρισμοι σε μια ερημο…

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 29/07/2009

  3. http://nosferatos.blogspot.com/2008/07/blog-post_2548.html
    απόσπασμα
    «Υπήρχε κάποτε – λέει ο Raymond Williams -’’ ένας Εγγλέζος πού εργαζόταν στο Γραφείο του Λονδίνου ενός πολυεθνικού οργανισμού πού είχε την έδρα του στα Ηνωμένα.Έθνη. που οδηγούσε κατά την επιστροφή του στο σπίτι ένα γιαπωνέζικο αμάξι. Η σύζυγος του, η οποία εργαζόταν σε μια επιχείρηση πού εισήγαγε Γερμανικό εξοπλισμό κουζίνας, ήταν ήδη στο σπίτι. Το μικρό της Ιταλικό αυτοκίνητο ήταν συχνά ταχύτερο στην κυκλοφοριακή κίνηση. Μετά από ένα γεύμα πού περιελάμβανε αρνάκι Νέας Ζηλανδίας , Καλιφορνέζικα καρότα, Μεξικάνικο μέλι, Γαλλικό τυρί και Ισπανικό κρασί, κάθονταν να παρακολουθήσουν ένα πρόγραμμα στην τηλεοπτική συσκευή τους , πού είχε παραχθεί στην Φινλανδία. Το πρόγραμμα ήταν μια αναδρομική εορταστική παρουσίαση του πολέμου για την ’ επανακαταληψη των νησιών του Φώκλαντ. Καθώς το παρακολουθούσαν αισθάνονταν θερμοί πατριώτες, και πολύ περήφανοι πού ήσαν Άγγλοι. »

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 29/07/2009

  4. νομιζω πώς διαφέρει πολύ η εννοια της οικουμενικότητας απο αυτή της παγκοσμιοποιησης.Η ταυτοποίηση τους επιφέρει σύγχυση.

    Σχόλιο από amandrianou | 30/07/2009

  5. »νομιζω πώς διαφέρει πολύ η εννοια της οικουμενικότητας απο αυτή της παγκοσμιοποιησης.»

    Πολύ σωστό.

    Η οικουμενικοτητα (οικουμενη που ξεκινά απο Μ. Αλεξανδρο , Ρωμαική οικουμενη , χριστιανική »οικουμενη »κλπ) αφορουσε ενα λεπτο στρωμα αρχοντων , ισερεων εγγραμματων κλπ σε μια κατα βάση ακινητη παραδοσιακή κοινωνια,..

    Η παγκοσμιοποιηση αφορά σε κατι εξαιρετικά ΥΛΙΚΟ και υπογειο που μας αφορά ολους

    Η Οικουμενη =απο τα πάνω
    η παγκοσμιοποιηση =απο κατω..

    Αν θυμαμαι καλά στις Μεταμορφωσεις της ταυτοτητας εχουμε μερικά σχόλια για την »Οικουμενη»

    Σχόλιο από Νοσφερατος | 31/07/2009

  6. http://nosferatos.blogspot.com/2009/07/blog-post_6334.html

    Σχόλιο από luciferidis | 01/08/2009

  7. http://nosferatos.blogspot.com/2008/07/h_4243.html

    Σχόλιο από luciferidis | 01/08/2009

  8. Στην αναζήτηση αυτή και στη σχέση μεταξύ παγκοσμιοποίησης και επιστροφής στις τοπικές ταυτότητες συμβάλλει το παρακάτω απόσπασμα του Πέτρου Θεοδωρίδη με πηγή το βιβλίο “Toward 2OOO” (1983) του R. Williams και μας θύμισε ο Νοσφεράτος……

    Zzzzzzzz…χρρρρρρ…Zzzzzzzzz.

    Σχόλιο από giaonoma | 01/08/2009

  9. Για την παγκοσμιοποιηση :http://nosferatos.blogspot.com/2009/07/blog-post_22.html
    Η παγκοσμιοποιση ειναι ο υστερος καπιταλισμός σε συνθηκες εξατμισης ..

    Κιαυτό εκκρινεται καθημερινά και σε μακρο κοινωνικό και σε μικροκοινωνικο – επιπεδο ταυτοτητων

    Καποιοι το λένε
    Μακντοναλντοποιηση του κόσμου..
    Εκείνο που δεν ειναι ισως κατανοητό ειναι οτι
    και η σημερνικη παγκοσμια εκρηξη των εθνικισμων και εθνολαικισμών και ρατσισμώνκαι η ”εθνικ ” λατρεια της ”επινοημενης -κατασκευασμένης παραδοσης που δεν εχει καμμια σχεση με την αυθεντική παραδοση οπως ευστοχα δειχνεις και με την φωτογραφια και οπως βλεπουμε ιδιοις ομμασι οτανεπισκεπτομαστε πολλές φορες
    συγχρονα παγκοσμιοποιημένα ..τουριστικά ..μοναστηρια κλπ
    (θυμαμαι την τρομακτική αντιθεση αναμεσα σε μια κατανυκτική σεμνη βυζαντινη εκκλησια στην Αγιασο Μυτηλινης (πριν καμμια δεπενταρια χρονια ελπίζω ακομα να ..υπάρχει )και στο ..μοναστηρι του Α. Ραφαηλ (οπου ειδα την εκπληκτική διαφημιση πάνω απο μια σειρά ββλια προς πώληση : ”νεα θαυματα ου αγιου Ραφαήλ ”)
    Εθνικισμοι , ραστσιμοι , εθνολαικισμοι λοιπόν αλλά και εθνικ-εμπορευματοποιμενες παραδοσεις προς πώληση
    Δεν συμβαινουν Πρά και εναντιον και σε Αντιθεση προς την παγκοσμιοποιση
    Αλλά
    Λόγω της Παγκοσμιοποιησης

    Συγκεκριμμένα : Ειναι η Παγκοσμιοποιηση η ιδια που βαφτιζεται Εθνικ και εθνική και εθνικιστική και κλπ κλπ

    ( αν δεν πιστευεις παρε και συνεκρινε τους λόγους του Καρά- τζαφερη με εναν οποιουδηποτε ξενοφοβικου ”εθνολαικου κόμματος στην Ευρώπη ..
    αν βρεις διαφορες΄(περαν των ονοματων και των περιστασεων )
    στη δομή στο υφος , στο περιεχόμενο
    εγώ να γινω ..εθνολαικιστής νεοφιλελευθερος δεξιος ..

    Παγκοσμιοποιηση ; Η παγκοσμιοποιηση δεν ειναι παρα η Εμπορευματοποιηση των Πάντων ..
    Οχι μόνο ανοιγμα στις αγορές ..
    Αλλά και μετατροπή του καθε ανεγγιχτου, του καθε ιερου του καθε ” εξω ” απο το αγοραιο και την αγοράσε ”μέσα”στην αγορα αρα αγοραιο
    Παγκοσμιοποιηση ειναι η καταργηση της διακρισης αναμεσα στο Ιερό και στο Βέβηλο που ελεγε και ο Ελιαντε
    Γιαυτό κι αυτό που βλεπεις στην φωτο η αφαιρεση της λεξης ”ιερη” και η αντικατασταση της απο τη λεξη ”Θρησκευτική” δεν ειναι παρά το κερασακι σε μια τουρτα που εχει απο πολύ καιρό φτιαχτει….
    Το ‘ιερό” εχει βεβηλωθεί
    απο καιρό εχει απ0-ιεροποιηθει
    εμπορευματοποιηθει .
    .Γι αυτό και το
    Βεβηλο εχει παψει με τη σειρά του να εναι καν Βεβηλο
    γιατί τι ειδους βεβηλο θαναι χωρις την διακριση απο το ιερό;
    Γιαυτό και συμπεριφορες που αλλοτε μας Ξενιζαν και τις βλεπαμε με αποστροφή σημερα τις θεωρουμε -δια του μιθριδατισμου- ”φυσιολογικές
    και …’του μέσου ανθρωπου” (ο οποιος δικαιουται
    ο ..καυμένος να εκμεταλευεται τους μεταναστες και να τους βριζει απο πάνω ή να τους ξυλοφορτωνει)
    χωρις Ντροπή
    Τι ντροπή , τι αισθηση οριου να υπάρξει αν δεν υπάρχει καν η διακριση Ιερου και Βεβηλου
    αν το να Βεβηλώνεις σημερα εχει γινει η πιο συνηθης συμπεριφορά ..
    κι ετσι οτι εχει απομεινει απο την παραδοσηαποκτα την ιδια σημασια στα ματια μας με την παλια ξεθωριασμένη φωτογραφια που εχουμε βαλει σε καινουρια κορνιζα γιατί δενει με τον καναπέ και την τηλεοραση

    για τηνν παγκοσμιοποιηση και ταυτοτητες βλ κι εδώ:http://nosferatos.blogspot.com/2008/07/blog-post_8405.html

    Σχόλιο από Νοσφερατος | 01/08/2009

  10. Γιατί ειναι λάθος να βλεπουμε τον εθνικισμο ‘ως τη μοναδική μορφή Αντίστασης στο κοσμοπολιτισμό της παγκοσμιοποίησης”;

    Περαν των αλλων διοτι αυτό θα προυπεθετε οτι τα Εθνη βρισκονται ΕΞΩ απο την παγκοσμιοποιηση…

    Ομως η παγκοσμιοποιηση εχει μπει για τα καλά

    και μέσα στα Εθνη -κρατη

    και μεσα στην προσωπική ταυτοτητα του καθημερινου ατομου -οπου γηςΗ παγκοσμιοποιηση μας διαπερνά : εκκρινεται σταλα σταλα μεσα μας μας (σε εθνη αλλά και σε ατομα )
    μεσα απο την αλληλεξαρτηση των οικονομικών συναλλαγων , του Ινερνετ , της τηλεορασης , της μόδας , των φαστ Φουντ ακομα και των μορφών αντιδρασης

    ..Ακομα και ο εθνικισμός σημερα ειναι φρουτο της παγκοσμιοποιησης :
    Δεν δρα» παρά»
    δρα Λόγω της παγκοσμιοποισης ..

    (και αυτό ισχυει και με την ευρεια και με την στενή εννοια ):
    Δειτε τα ντυσιματα , τα Life styles την μουσική που ακουνε , τον τροπο που σκεπτονται
    οι εδώ και αλλου ” εθνικιστές ” Δεν ειναι απιστευτα παγκοσμιοποιημενος;
    ΒΛ
    http://nosferatos.blogspot.com/2009/07/blog-post_978.html
    http://nosferatos.blogspot.com/2008/07/blog-post_8405.html

    Σχόλιο από Νοσφερατος | 01/08/2009

  11. για τις ταυτισεις και τις ενσυνειδητες επιλογές ταυτοτητας
    δεν μιλώ για επιλογή ταυτότητας.” αλλά για ταυτισεις

    Οι οποιες παραμένουν ατελεις ..
    Διοτι η πληρης ταυτιση δηλαδή η ταυτοτητα ειναι εξορισμου Αδυνατη ..και αυτό ειναι και το Ωραιο με την ανθρωπινη υπαρξη ..η Ατελεια , η θνητοτητα , η αποδοχή του Αδυνατου της πληρους ταυτισης , δηλαδή της Ταυτοτητας ..ειναι αυτό που κανει τους ανθρωπους να εξελισσονται και να δημιουργουν .. Η Ελλειψη , η αδυνατοτητα …
    το προβλημα ειναι οτι συνηθως οι ανθρωποι – και μαλιστα σε εποχες πληρους αμφιβολιας και ρευστοτητας οπως η σημερινη δεν αποδεχονται ευκολα το Αδυνατο της πληρους ταυτισης , δηλαδή της Ταυτοτητας
    ΑΡΝΗΣΗ το λενε αυτό.

    Αρνουνται δηλαδή να απδεχτουν την ιδια τους την θνητοτητα ..το φθαρτο της υπαρξης του
    Και καταφευγουν (ονειρικά και ασυνειδητα ) σε νοσταλγιες εξιδανικευσεις μιας Φαντασιακά -κατ’ επιλογην – ταυτοτητας ..Και αυτό το ονομαζουν Ενσυνειδητη επιλογή Ταυτοτητας
    (λές και η ταυτοτητα ειναι κανα ρουχο που το δοκιμαζουμε σε Δοκιμαστηριο της Ζαρα )

    Ντυνουν την γυμνια τους και χαμογελουν . Και Νομιζουν οτι αυτό το κανουν συνειδητά ..κατα φευγουν στα καβουκια και κλεινονται γιατί αρνουνται …

    Αρνουνται τι ; τους ιδιους τους πόρους της ανοιχτοσυνης τους ..Αρνουνται να σκεφτουν και να αποδεχτουν ..και να δουν τριγυρω ..Τρομαζουν ..Αυτό που καποτε ονομασε ο Εριχ Φρομ : ο φοβος μπροστα στην ελευθερια..αυτος ο φοβος στις μερες μας εγινε περιπου υστερικός
    -περιπου Τρομος

    Δεν αφορά αυτό μονο τις εθνοτικές εθνικές ταυτοτητες ..αφορά σε ολες τις Ταυτοτητες

    Εχουν καταντησει Φοβικές ταυτοτητες ..

    Οι Εβραιοι να τρεμουν τους Παλαιστινιους αλλά και οσους τους κανουν κριτική ..Οι Παλαιστινιοι να καταφευγουν στην Χαμάς που τους υποσχεται μια θεση στο Παραδεισο ..

    οι Ελληνες να τρεμουν τους ”Σκοπιανους” μη τυχόν τους κλεψουν το ονομα και πέσει ο ουρανός στο κεφαλι τους ..Οι Δεν Φυρομιάνοι να ψαχνουν να βρουν καταφυγιο στά καπουλια του Βουκεφαλα και στον Μεγαλεξανδρο κ.ο .κ …

    Ενα υστερικό τρελοκομειο που ξεκινά απο τον Φόβο αλλα και πολλες φορες καταλήγει ασχημα ..Πολύ ασχημα
    και το ιδιο περιπου με τις Κομματικές και αλλες ταυτοτητες

    και αυτό το ονομαζουν ”Ενσυνειδητη επιλογή”

    Ενώ δεν ειναι παρά ο Ορισμός της ασυνειδητης επιλογής”Μη περιμενετε να σας κυνηγησουν για να κρυφτειτε ”εγραφε καποτε ο Μπέκετ
    Σημερα οι ανθρωποι τρεχουν για να κρυφτουνε στις ταυτοτητες οπως στα φουστανια της μαμας τους ..Μόνο που η μαμακα δεν μπορει να τους προστατεψει πιάεχουν παρα-μεγαλώσει

    Γιατι δεν τολμανε να σκεφτουν και να δρασουν πραγματικά..Γιαυτό κρυβονται στις”ταυτοτητες”

    αυτα για τις ”ενσυνειδητες επιλογες ταυτοτητας”

    Απο σχολιο που εκανα εδώ:

    -Οι μεταμορφώσεις της ταυτότητας…

    http://nosferatos.blogspot.com/2009/02/blog-post_1452.html

    http://nosferatos.blogspot.com/2009/03/h.html

    Σχόλιο από Νοσφερατος | 01/08/2009

  12. Νοσφεράτε πρέπει να είσαι μεγάλος φαν του Πέτρου Θεοδωρίδη και όχι άδικα εδώ που τα λέμε.

    Σχόλιο από giaonoma | 01/08/2009

  13. Δεν θα περα-, δεν θα περάσει ο φασισμόοοος !
    Χαχα, θαυμάζω ανοχή στο διαφορετικό, στον Άλλο.

    Σχόλιο από giaonoma | 01/08/2009

  14. giaonoma …………

    Σχόλιο από Νοσφεράτος Νύκτωρ | 17/08/2009

  15. giaonoma …………
    Για καποιο λόγο μου φαινεσαι πολύ οικειος .(α)

    Σχόλιο από Νοσφερατος | 26/08/2009

  16. […] -Οι ταυτότητες στην παγκοσμιοποίηση […]

    Πίνγκμπακ από -Ο απολογισμός του έτους « Πόντος και Αριστερά | 08/01/2010


Σχολιάστε