Πόντος και Αριστερά

……. 'μώ τον νόμο σ' !

-Οι θέσεις των νέων Ποντίων

FOLDER__

 Μια ενδιαφέρουσα συνάντηση των νέων της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΠΟΕ) έγινε το προπερασμένο σαββατοκύριακο στην Κατερίνη (10-12 Ιουλίου 2009). Οι νέοι συναντήθηκαν, συζήτησαν, προβληματίστηκαν σχετικά και κυρίως χόρεψαν και συνάντησαν άγνωστες και ξεχασμένες μορφές της ποντιακής λαογραφίας. 

 Παρουσιάζουμε παρακάτω τα ψηφίσματα 5ης Πανελλήνιας Συνάντησης Ποντιακής Νεολαίας.

Στα ψηφίσματα αυτά αποτυπώνεται ο προβληματισμός και η αντίληψη για τον Πόντο και το Ποντιακό Ζήτημα που έχει η Νεολαία μας.

Βέβαια, εμείς θα επιθυμούσαμε να είχαν συμπεριλάβει και στοιχεία άλλα, όπως :

την ύπαρξη νεοπροσφυγικού προβλήματος και των εκκρεμοτήτων που παραμένουν,

την παρουσία των ελληνικών κοινοτήτων στις χώρες της πρώην ΕΣΣΔ,

τις σταλινικές διώξεις και τον αγώνα για την καταξίωση της ιστορίας των Ελλήνων της Σοβιετικής Ένωσης,

την εμφάνιση των ελληνοφώνων στη Βόρεια Τουρκία και των προβλημάτων όσων απ’ αυτούς έχουν καταφύγει στην αφιλόξενη Ελλάδα,

την επανεμφάνιση ενός επικίνδυνου και χυδαίου αντιπροσφυγικού αναθεωρητισμού κ.ά.

Φυσικά θα θεωρούσαμε στοιχείο ωρίμανσης την συμπερίληψη κοινωνικών προβληματισμών που αφορούν τη σύγχρονη ελλαδική κοινωνία, όπως:

την περιθωριοποίηση της νεολαίας από την κυριαρχία του νεοφιλελευθερισμού και ενός άγριου καπιταλισμού,

την αύξηση του ρατσισμού και της ξενοφοβίας,

την ανάδυση μιας επιθετικής ακροδεξιάς που προσπαθεί -καθαρμένη λόγω της εθνικής μας αμνησίας από τα εγκλήματα που διέπραξε στο παρελθόν (Μικρασιατική Καταστροφή, αντιπροσφυγική πολιτική,  δικτατορίες, Κυπριακή Τραγωδία)- να επανέλθει στο προσκήνιο με μια πατριωτική μάσκα.

02Καθώς και ζητημάτων που άπτονται του ευρύτερου γεωγραφικού μας  χώρου, όπως καθορίζονται από την ανεξέλεγκτη πλέον δράση των Αμερικανών, ως χωροφυλάκων του πλανήτη μας, τη δράση του τουρκικού ιμπεριαλισμού στην περιοχή μας, που κατέχει μεγάλο μέρος των εδαφών της Κύπρου και αμφισβητεί ευθεώς τα ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα στο Αιγαίο… 

Φυσικά, το μέλλον βρίσκεται μπροστά στη Νεολαία μας, ώστε να συμπεριλάβει στους προβληματισμούς της και τέτοια ζητήματα.

ΨΗΦΙΣΜΑ

Διακηρύσσουμε την πίστη μας για τη συνέχιση και ολοκλήρωση των προσπαθειών για τη Διεθνή αναγνώριση της Γενοκτονίας των προγόνων μας αλλά και τη διάθεση και την απόφαση μας για αγώνα μέχρι την τελική δικαίωση.

Απαιτούμε την αποκατάσταση της νομιμότητας, της δημοκρατίας και της διαφάνειας στο Ιερό Ίδρυμα της Παναγίας Σουμελά, που, ως θρησκευτικό, πατριωτικό και ιστορικό σύμβολο ανήκει στην εθνική μας κληρονομιά, πρέπει να απαλλαγεί από τον προκλητικό εναγκαλισμό των ολίγων και να αποδοθεί στην κοινωνία των Ποντίων.

Ζητούμε την ίδρυση κέντρου σπουδών με κεντρική βιβλιοθήκη και αρχειακή συλλογή, όπου θα μελετώνται θέματα, που αφορούν στην ιστορία στον πολιτισμό και στην λαογραφία του Πόντου.

Καλούμε την ελληνική πολιτεία να μεριμνήσει για αναστήλωση και ανάδειξη όλων των μνημείων του πολιτισμού μας, που καταρρέουν σήμερα στον Πόντο.

Ως νέοι της 4ης γενιάς ποντίων θεωρούμε ιδιαιτέρως σημαντικό και διαθέτουμε όλες τις δυνάμεις μας, προκειμένου να μεταλαμπαδεύσουμε την ταυτότητά μας και τον πολιτισμό των προγόνων μας στις επόμενες γενεές ποντίων.

• Αποδεικνύουμε με την ενεργή συμμετοχή μας στην 5η Πανελλήνια Συνάντηση Νεολαίας της Π.Ο.Ε., που πραγματοποιήθηκε στην Κατερίνη στις 10 – 12 Ιουλίου πως οι νέοι ευαισθητοποιούνται απέναντι στα μεγάλα κοινωνικά προβλήματα της εποχής και γίνονται ενεργοί πομποί πολιτικής σκέψης.

16

Οι φωτογραφίες προέρχονται από το ενημερωτικό μπλογκ Ε-pontos   

Advertisements

25/07/2009 - Posted by | -Ιδεολογικά, -Λαογραφία, -Περί Πόντου

46 Σχόλια »

  1. Μπράβο στα παιδιά, έχουμε λοιπόν ελπίδα ότι είμαστε σε καλό δρόμο.
    Σε κάθε εκδήλωση μένει πάντοτε ένας σπόρος και μια ακτίνα.

    Σχόλιο από Maria Euaggelou | 25/07/2009

  2. Στο Ψήφισμα των νέων της ΠΟΕ διαβάζουμε: «Ζητούμε την ίδρυση κέντρου σπουδών με κεντρική βιβλιοθήκη και αρχειακή συλλογή, όπου θα μελετώνται θέματα, που αφορούν στην ιστορία στον πολιτισμό και στην λαογραφία του Πόντου.»

    Μα δεν ξέρουν ότι τέτοιο πραγματικό κέντρο μελετών υπάρχει από το 1927. Και είναι η Επιτροπή Ποντιακών Μελετών που εκδίδει το «Αρχείον Πόντου», το μοναδικό επιστημονικό περιοδικό για τα ποντιακά ζητήματα. Μπορεί η άγνοια να συγχωρείτε στους νέους, όμως στους υπεύθυνους αυτής της ομοσπονδίας δεν συγχωρείτε. Οι υπεύθυνοι της ΠΟΕ θα έπρεπε να ενημερώσουν τους νέους τους για το τι σημαίνει και τι διαθετει ο ποντιακός κόσμος στην Ελλάδα. Για να είμαστε αποτελεσματικοί πρέπει πρώτα να είμαστε σοβαροί και να μη γελοιοποιούμαστε με αιτήματα που έχουν ήδη ικανοποιηθεί από τον ίδιο τον ποντιακό πληθυσμό. Θα μπορούσαν να ζητήσουν την ενίσχυση της Επιτροπής και την αναβάθμισή της. Ένα τέτοιο αίτημα θα έδειχνε ότι γνωρίζουμε που πατάμε.

    Σχόλιο από Πόντιος | 26/07/2009

  3. Πέστα Πόντιε!

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 26/07/2009

  4. @ «Πόντιος», Ομέρ

    Η αλήθεια βρίσκεται πάντα στη μέση. Οι νεοι δικαιούνται να κάνουν λάθη και να πιστεύουν ότι κατέχουν την απόλυτη αλήθεια. Και αποτέλεσμα αυτού του γεγονότος είναι η άρνησή τους να δεχτούν κριτική και να ενσωματώσουν θετικά τις όποιες παρατηρήσεις επί των πράξεών τους. Αλλά ανεξάρτητα απ’ όλα αυτά, πρέπει να χαρούμε γιατί η νέοι μας οργανώνονται, διασκεδάζουν, προσπαθούν να βρουν άλλους τρόπους έκφρασης ενάντια στην πολιτιστική χυδαιότητα που υπάρχει παντού γύρω μας και τολμούν να οργανώνουν συναντήσεις και συνέδρια…

    Όμως νομίζω ότι σε σχέση με την παρατήρηση του «Πόντιου», η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Είναι γεγονός ότι ο ποντιακός χώρος διαθέτει την Επιτροπή Ποντιακών Μελετών (ΕΠΜ), ένα εξαιρετικό (εν υπνώσει) ερευνητικό κέντρο με σημαντική βιβλιοθήκη και μουσείο, το οποίο θα μπορούσε να μετεξελιχθεί σε αληθινό κέντρο ποντιακών σπουδών. Όμως η ηγεσία της Επιτροπής, εδώ και αρκετά χρόνια, επέλεξε να αδρανοποιήσει το μοναδικό ερευνητικό κέντρο που διαθέτει ο προσφυγικός κόσμος.

    Η άγνοια για την ύπαρξή της, για την ιστορία της, για τις δυνατότητές της και για τις προοπτικές της βαραίνει εξ ολοκλήρου τους υπεύθυνους της Επιτροπής. Στο μόνο που έχει δίκιο ο «Πόντιος» είναι ότι η ηγεσία της ΠΟΕ όφειλε να έχει γνώση όλων αυτών και να την έχει μεταβιβάσει και στη νεολαία της. Και επί πλέον να έχει θέσει ως πρώτη προτεραιότητα την ενεργοποίηση της Ε.Π.Μ.

    Εδώ όμως ερχόμαστε για άλλη μια φορά αντιμέτωποι με τις δομικές αδυναμίες της μοναδικής δημοκρατικής παμποντιακής Ομοσπονδίας. Αδυναμίες που μπορούν να ξεπεραστούν, αρκεί να αποφασίσει η ηγεσία της ΠΟΕ να λειτουργήσει συλλογικά και αποτελεσματικά. Αυτό εξ άλλου είναι το στοίχημα του άμεσου μέλλοντος!

    Θα έλεγα ότι πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα για την κατανόηση του ποντιακού περιβάλλοντος και της δυνατότητας ιεράρχησης των ζητημάτων, αποτελεί η πλήρης αποσιώπηση της ύπαρξης ενός ανοιχτού κοινωνικού ζητήματος, αυτό των λεγόμενων «παλιννοστούντων». Δηλαδή των δεκάδων χιλιάδων προσφύγων ομογενών από τις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης και τα οξύτατα κοινωνικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

    Όμως και γι αυτό δεν φταίνε οι νέοι, αλλά ο παλαιός ελλαδικός ποντιακός ελληνισμός που απώθησε το πρόβλημα αυτό και αρνήθηκε να προσφέρει ουσιαστική αλληλεγγύη στους νέους Πόντιους πρόσφυγες. Στο ζήτημα αυτό κρίνονται και οι μεγαλοστομίες, αλλά και το πραγματικό ενδιαφέρον για την ποντιακή ιστορία. Φοβάμαι ότι πολλά πράγματα στον οργανωμένο ποντιακό χώρο βιώνονται επιφανειακά και επιπόλαια -ακόμα και η Γενοκτονία- και αυτό αναπόφευκτα θα έχει αντανάκλαση στη νεολαία. Δεν είναι όμως η νεολαία υπεύθυνη για τη στάση απέναντι στο κοινωνικό αυτό ζήτημα, αλλά η ηγεσία του οργανωμένου ποντιακού χώρου.

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 26/07/2009

  5. Σωστά αυτά που λέει ο Μ-π, όμως εγώ θα έλεγα «κάθε πέρσι και καλύτερα». Δεν δικαιολογείται τόση φτώχεια. Φαίνεται ότι κάποιοι περιμένουν να πάρουν αυτοί το Μέγα Μοναστήρι ώστε να αρχίσουν τα ευχέλαια και για τα άλλα θέματα, με την ελπίδα ότι θα βάλει το χεράκι της η Παναγιά η Σουμελιώτισα

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 26/07/2009

  6. Ματσουκέτη, ας μην γελοιοποιούμε τα πάντα.

    Άλλο είναι το ζήτημα του καθεστώτος της Παναγίας Σουμελά και άλλο τα άλλα ζητήματα που τέθηκαν. Το παρόν καθεστώς της Παναγίας Σουμελά αποτελεί προσβολή και ύβρι. Είναι κατάλοιπο παλιών εποχών, όταν ο λαός βρισκόταν στο περιθώριο και οι «έξυπνοι» κέρδιζαν δια της εκ Θεού αντιπροσωπεύσεως των Ποντίων.

    Για τα άλλα ισχύουν τα όσα έγραψα στο σχόλιο 4.

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 26/07/2009

  7. «Αδυναμίες που μπορούν να ξεπεραστούν, αρκεί να αποφασίσει η ηγεσία της ΠΟΕ να λειτουργήσει συλλογικά και αποτελεσματικά. Αυτό εξ άλλου είναι το στοίχημα του άμεσου μέλλοντος!»

    Για όσους γοητεύονται από τη δύναμη των λέξεων… και βλέπουν το δάσος και όχι το δέντρο.
    κ. Μ-π οφείλω να ομολογήσω ότι η ουσία βρίσκεται στα δύο προτρεπτικά «να» και στον επιθετικό προσδιορισμό «άμεσου»…

    Αναφορικά με το συναπάντημα στην Κατερίνη, μπορούν να διατυπούν χίλιες μύριες αδυναμίες, λάθη και «λάθη».

    Νομίζω το σημαντικό είναι ο επαναπροσδιορισμός της σκοπιμότητας και του περιεχομένου αυτής της συνάντησης, που τείνει να εκφυλιστεί σε μια φολκλορικού τύπου εθιμοτυπική και ψυχαγωγική μάζωξη.

    Όσο δε για τα ψηφίσματα, καλό είναι να μην σερβίρονται έτοιμα προς ψήφιση σαν «ξαναζεσταμένο φαγητό», αλλά να αποτελούν προϊόν της διαλεκτικής των νέων.
    Τα ανωτέρω τα έχουμε δει χιλιοτυπωμένα…

    Σαφώς και πρέπει να συμπεριληφθούν κοινωνικά θέματα όπως πρόσφυγες, μετανάστες, παλλινοστούντες, γλώσσα, ιστορική αναθεώρηση, όπως σωστά αναφέρει και ο Μ-π.
    Μπορεί να μην είναι «πιασιάρικα» και «φανταζί» κατά τη δημοσιογραφική ορολογία, όμως είναι τα θέματα του μέλλοντος.

    Νομίζω, όμως, Μ-π ότι είναι λάθος να απενοχοποιούμε και να προσφέρουμε άλλοθι στη νεολαία για ελλείψεις και ανεπάρκειες που – αποδεδειγμένα – υπεύθυνοι για τη διαμόρφωση αυτών των όρων είναι οι διαχειριστές – και όχι η ηγεσία, διαφωνών με τη χρήση του όρου – του οργανωμένου ποντιακού χώρου.

    Υποτίθεται ότι η νεολαία με τη δυναμική της θα ξεπερνούσε τις ανεπάρκειες και τις οργανωτικές αδυναμίες των κεντρικών οργάνων, αρκεί να λειτουργούσε αυτόνομα.

    Αν τα κατά τόπους ΠΕΝ και το ΣΕΝ δεν διεκδικούν για λογαριασμό τους το ρόλο και τις ευθύνες που καλούνται να επωμιστούν, τότε για αυτή την μεμψίμοιρη και μικροπολιτική στάση ευθύνονται οι ίδιοι.
    Με εξαίρεση ελάχιστες περιπτώσεις, δεν έχω δει κάποιο ψήφισμα ή απόφαση και φυσικά ενέργειες προκειμένου να βελτιωθεί το υφιστάμενο πλαίσιο λειτουργίας της νεολαίας, που επί της ουσίας παραμένει δεμένη στις διαθέσεις και επιδιώξης των εκάστοτε ΣΠοΣ και του ΔΣ της ΠΟΕ.

    Αυτή είναι η δυναμική της νεολαίας; Αυτή είναι η διάθεση να αποτελέσουν κάτι το διαφορετικό και ξεχωριστό από όσα έχουμε δει ως τώρα; Λυπάμαι, αλλά αυτό δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες μου, πιστεύω και αρκετών άλλων.

    Εκτός και αν αρκούνται στη διαχείριση των πραγμάτων – μια τακτική που έχει ριζώσει στην ελληνική πραγματικότητα.

    Καλό είναι οι νεολαίοι των συμβουλίων να μην υιοθετούν πρακτικές και λογικές των «μεγάλων» που στοχοποιούν ως εχθρό οποιονδήποτε έχει διαφορετική άποψη ή θέση και ας δούν τα πράγματα με μια πιο ψύχραιμη και σφαιρική ματιά.

    Σχόλιο από Κόκκινος Οκτώβρης | 27/07/2009

  8. Ας μου επιτραπούν ορισμένες παρατηρήσεις αναφορικά με το ψήφισμα.

    «Διακηρύσσουμε την πίστη μας για τη συνέχιση και ολοκλήρωση των προσπαθειών για τη Διεθνή αναγνώριση της Γενοκτονίας των προγόνων μας αλλά και τη διάθεση και την απόφαση μας για αγώνα μέχρι την τελική δικαίωση».

    Νομίζω ότι και για τη νεολαία η γενοκτονία έχει εξελιχθεί σε ιερό αυτοσκοπό, αυτονόητο όσο και η ανατολή και δύση του ηλίου. Ο αγώνας σταματά «μέχρι την τελική δικαίωση» χωρίς να υπάρχει σκέψη για την επόμενη μέρα και τη διαχείριση της. Δεν πρέπει να εγκλωβιστούμε σε μια τέτοια προοπτική.

    «Απαιτούμε την αποκατάσταση της νομιμότητας, της δημοκρατίας και της διαφάνειας στο Ιερό Ίδρυμα της Παναγίας Σουμελά, που, ως θρησκευτικό, πατριωτικό και ιστορικό σύμβολο ανήκει στην εθνική μας κληρονομιά, πρέπει να απαλλαγεί από τον προκλητικό εναγκαλισμό των ολίγων και να αποδοθεί στην κοινωνία των Ποντίων».

    Η νεολαία δεν θα πρέπει να εμπλακεί στη νομική διαμάχη για το Ίδρυμα, κατά την λανθασμένη επικοινωνιακή πολιτική που ακολούθησε η ΠΟΕ.
    Ας μιλήσουν και ας αποφανθούν πρώτα οι νομικοί και μετά ας τοποθετηθούμε οι υπόλοιποι. Δεν χρειάζονται εμπρηστικές δηλώσεις – το ρήμα απαιτώ εκφράζει έναν δυναμισμό που μπορεί να χρησιμοποιηθεί εναντίον μας.

    «Ζητούμε την ίδρυση κέντρου σπουδών με κεντρική βιβλιοθήκη και αρχειακή συλλογή, όπου θα μελετώνται θέματα, που αφορούν στην ιστορία στον πολιτισμό και στην λαογραφία του Πόντου».

    Εκτιμώ ότι έχει αρκούντως απαντηθεί…

    «Καλούμε την ελληνική πολιτεία να μεριμνήσει για αναστήλωση και ανάδειξη όλων των μνημείων του πολιτισμού μας, που καταρρέουν σήμερα στον Πόντο».

    Η χρήση του ρήματος απαιτώ θα ήταν πιο πειστική σε αυτή την ενότητα από το «καλώ» που η ικανοποίηση ή όχι του αιτήματος αφήνεται στη διάθεση του λήπτη.

    «Ως νέοι της 4ης γενιάς ποντίων θεωρούμε ιδιαιτέρως σημαντικό και διαθέτουμε όλες τις δυνάμεις μας, προκειμένου να μεταλαμπαδεύσουμε την ταυτότητά μας και τον πολιτισμό των προγόνων μας στις επόμενες γενεές ποντίων».

    Πολύ σωστό, σε δεύτερο στάδιο θα πρέπει να συγκεκριμενοποιηθεί σε προτάσεις και μετρα.

    «Αποδεικνύουμε με την ενεργή συμμετοχή μας στην 5η Πανελλήνια Συνάντηση Νεολαίας της Π.Ο.Ε., που πραγματοποιήθηκε στην Κατερίνη στις 10 – 12 Ιουλίου πως οι νέοι ευαισθητοποιούνται απέναντι στα μεγάλα κοινωνικά προβλήματα της εποχής και γίνονται ενεργοί πομποί πολιτικής σκέψης».

    Ο Μ-π έθεσε ορισμένα σημαντικά πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα που δεν προβλημάτισαν τη νεολαία στο βαθμό που αναμενόταν αλλά θέλω να πιστεύω ότι θα συμβεί στην πορεία.

    Σχόλιο από Κόκκινος Οκτώβρης | 27/07/2009

  9. «Kόκκινε Οκτώβρη», θέλω να πιστεύω ότι ο τρόπος με τον οποίο βλέπεις τα πράγματα θα γίνει τελικά και η κύρια ματιά της νεολαίας μας. [Με μόνη επιφύλαξη τη σχετική ουδετερότητά σου απέναντι στο καθεστώς της Παναγίας Σουμελά].

    Αυτή η αισιοδοξία είναι η αιτία που γίνομαι φειδωλός στις κρίσεις μου προς αυτήν. Και όταν χρειάστηκε να γράψω κάτι για τις δραστηριότητές της περιόρισα την κριτική μου εντός του ποντιακού χώρου, αφού πρώτα υπερτόνισα τα θετικά της.

    Συμφωνώντας στα περισσότερα απ’ όσα έγραψες, θα ήθελα να επισημάνω μόνο ότι το χάσμα μεταξύ «νέων» και «παλιών» είναι σε κάποιο βαθμό προσχηματικό. Υπήρξαν ομάδες νεολαίων στη δεκαετία του ’80 που είχαν αναπτύξει έναν προβληματισμό πολύ ριζοσπαστικό, που καθόρισε σε μεγάλο βαθμό τα τωρινά πολιτικά αιτήματα του ποντιακού χώρου. Θα περίμενε λοιπόν κάποιος, οι σημερινοί νέοι να είναι πολύ πιο μπροστά από τους νέους της δεκαετίας του ’80. Αυτό δεν συνάγεται εύκολα από τα δεδομένα. Τουλάχιστον όπως προκύπτουν από το Ψήφισμα. Παρότι αυτό που τότε ήταν αγωνιστικός στόχος προς κατάκτηση σ’ ένα άξενο περιβάλλον, σήμερα είναι κοινός τόπος και όλοι ομνύουν σ’ αυτό.

    Φυσικά, επειδή για όλα υπάρχει εξήγηση είναι φυσικό να υπάρχει και γι αυτό. Ίσως, νεολαιίστικες πρωτοβουλίες συζήτησης κατά περιφέρεια, να δώσει τη δυνατότητα για μια ουσιαστική συνάντηση των γενεών και να επιτρέψει να ξεκαθαρίσουν πολλά ασαφή που ενυπάρχουν ακόμα στις ποντιακές αναζητήσεις και να διευκρινιστούν οι άγνωστες -αλλά καθοριστικές- παράμετροι.

    Η θέση ότι ακόμα δεν έχουν συνατηθεί επί της ουσίας η νέα γενιά με την προηγούμενη που γονιμοποίησε το ποντιακό κίνημα με τολμηρές -τότε- αναζητήσεις, δε σημαίνει ότι οι «γενιές» δεν έχουν έλθει σε συνδικαλιστική σχέση μεταξύ τους. Και προσωπικά αυτό είναι που με φοβίζει περισσότερο. Ότι δηλαδή προκαταλήψεις, ανεπάρκειες και σκοπιμότητες παλιότερες, μεταφέρονται από συνδικαλιστικά ή άλλλα Κέντρα στους νεότερους, οι οποίοι όμως αντικειμενικά δε διαθέτουν τα κατάλληλα φίλτρα για να ξεχωρίσουν και να τοποθετήσουν τις πληροφορίες στην ορθή θέση.

    Γι αυτό πιστεύω ότι ο μόνος δρόμος είναι οι ανοιχτές, απροκατάληπτες συναντήσεις. Οι σε βάθος συζητήσεις χωρίς ταμπού και αναστολές, ακόμα και για τα ιερά και τα όσια του χώρου μας. Τέτοιες όμως διαδικασίες μπορούν να δρομολογηθούν μόνο από την ίδια τη νεολαία και ειδικά από το ανήσυχο τμήμα της. Ευτυχώς, ανοιχτά μυαλά υπάρχουν τόσο στο κεντρικό όργανο όσο και στα περιφερειακά.

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 27/07/2009

  10. Μ-π διευκρινίζω ότι διατηρώ επιφυλάξεις όχι για το καθεστώς καθεαυτό, αλλά για την ακολουθούμενη διαδικασία και τα κίνητρα της.
    Περιμένω να αποσαφηνιστεί νομικά το ζήτημα – παρατηρείται μια σιωπή εκτέρωθεν τελευταία, να την αποδώσω στη θερινή ραστώνη; – και φυσικά να διευθετηθεί νομοθετικά.

    Η εμπλοκή των πολιτικών και της Εκκλησίας, σε μια περίοδο όπου σε κυβερνητικό επίπεδο, που δεν προσφέρεται για την ανάληψη πρωτοβουλιών που αναπόφευκτα θα οδηγήσουν σε ένα συγκρουσιακό περιβάλλον, με κάνει επιφυλακτικό.

    Αναφορικά με το χάσμα μεταξύ «νέων» και «παλιών» δέχομαι ότι εν μέρει είναι προσχηματικό – ίσως και στην ολότητά του. Δεν μπορώ να φανταστώ ότι υπάρχει αδυναμία επικοινωνίας για λόγους… ηλικιακούς.

    Θα πρέπει να βρεθούν οι προσωπικότητες που να γεφυρώσουν και να μεταδώσουν τους ριζοσπαστικούς προβληματισμούς του τότε, ώστε να διαμορφωθεί το πλαίσιο για τις αναζητήσεις του σήμερα και του αύριο.

    Αυτή η εμπειρία δεν πρέπει να απωλεσθεί και φυσικά η όλη διαδικασία δεν μπορεί να ολοκληρωθεί με παρωχημένες μικροπολιτικές αντιλήψεις και στερεότυπα, που στοιχειώνουν το σήμερα.

    Σχόλιο από Κόκκινος Οκτώβρης | 27/07/2009

  11. ΠΑΜΠΟΝΤΙΑΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ
    Λ.ΝΙΚΗΣ 1, ΤΚ:54624, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    ΤΗΛ:2310 227-822 FAX:2310 227-213
    e-mail:info@poe.org.gr
    http://www.poe.org.gr

    Θεσσαλονίκη, 27-7-2009

    ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

    Κλιμάκιο του Διοικητικού Συμβουλίου της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδος αποτελούμενο από τους Γεώργιο Παρχαρίδη Πρόεδρο, Ιωάννη Αντωνιάδη Β΄ Αντιπρόεδρο, Ιωάννη Σαββίδη Πρόεδρο της περιφέρειας Νότιας Ελλάδος και Νήσων, Θεόφιλο Παπαδόπουλο Πρόεδρο της Περιφέρειας Θεσσαλονίκης, Λεωνίδα Σαρβανίδη Πρόεδρο της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και Θεσσαλίας και τους συμβούλους Ιωάννη Παπαδόπουλο, Στάθη Παπαδόπουλο και Χρήστο Σαββουλίδη, παρόντος και του Υφυπουργού Εσωτερικών κ. Κωνσταντίνου Γκιουλέκα, επισκέφθηκε τον Υπουργό Πολιτισμού κ. Αντώνη Σαμαρά στις 22 Αυγούστου 2009 .
    Το Διοικητικό Συμβούλιο έτυχε θερμής υποδοχής από μέρους του Υπουργού. Ο Πρόεδρος Γεώργιος Παρχαρίδης ενημέρωσε τον Υπουργό Πολιτισμού για τους σκοπούς της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδος ιεραρχόντας τις προτεραιότητες και τους στόχους του Διοικητικού Συμβουλίου, που σχετίζονται με τις αρμοδιότητες του Υπουργείου Πολιτισμού και είναι η διεθνής αναγνώριση της γενοκτονίας του ποντιακού ελληνισμού, η διάσωση και προβολή του λαϊκού πολιτισμού και ειδικότερα του ποντιακού ελληνισμού (θέατρο, χορός, μουσική, τραγούδι) και η διατήρηση της ποντιακής διαλέκτου .

    Η ανταπόκριση του Υπουργού υπήρξε θετική και άμεση σε όλα τα αιτήματα της Π.Ο.Ε.

    Το Γραφείο τύπου της Π.Ο.Ε

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 27/07/2009

  12. Δεν μπορώ να κατανοήσω γιατί είστε τόσο επιεικείς απέναντι σε μια προφανή υστέρηση, αν όχι συνειδητή υποχώρηση και συντηρητικοποίηση. Πιστεύετε ότι οι καθοδηγητές της κίνησης της νεολαίας της ΠΟΕ αγνοούν όλα αυτά; Ότι είναι τόσο μικροί και αθώοι ώστε φταίει μόνο η ηγεσία της ΠΟΕ; Πλανάσθε πλάνην οικτρά. Αν δείτε την εφημερίδα που εκδίδει ο κ. Καλεντερίδης θα διαπιστώσετε ότι κάποια πρωτοκλασάτα στελέχη της νεολαίας της ΠΟΕ φιγουράρουν εκεί, κατέχοντας τίτλους και οφίκια. Οπότε η κριτική μου βασίστηκε στο γεγονός ότι υπάρχει μια οργανωμένη ομάδα δεξιών νέων, επηρεασμένων από τον συγκεκριμένο άνθρωπο. Κάποιος παραπάνω έγραψε ότι για τα πάντα υπάρχουν εξηγήσεις. Στη προκειμένη περίπτωση οι εξηγήσεις είναι προφανείς.

    Σχόλιο από Πόντιος | 27/07/2009

  13. mpiznes pantoy

    Σχόλιο από einos | 27/07/2009

  14. einos… είσαι πολύ κακός!!! 8)

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 28/07/2009

  15. «Πόντιος», μπορεί να είναι κι έτσι!

    Προσωπικά όμως αρνούμαι να μπω στη λογική της επικράτησης τέτοιου τύπου κριτηριών και προτιμώ να πιστεύω ότι σ’ όλους -και ειδικά στους νεότερους- ενυπάρχει η διάθεση για βελτίωση και γνώση. Και να ελπίζω ότι οι προσωπικές προτιμήσεις και οι σκοπιμότητες που πιθανόν αυτές δημιουργούν, δεν θα κυριαρχήσουν. Ότι αντιθέτως, θα συνεχιστεί η προσπάθεια δημιουργίας μιας σύγχρονης νεολαίας που θα γνωρίζει πλήρως τις παραμέτρους και θα ελέγχει με τη γνώση τις προτάσεις που κατατίθενται.

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 28/07/2009

  16. Νομίζω ότι τα «παιδιά του σωλήνα» θα πρέπει η ίδια η δυναμική της νεολαίας να τα περιθωριοποιήσει. Εξάλλου υπάρχουν και οι δημοκρατικές διαδικασίες για την ανάδειξη της εκάστοτε ηγεσίας.
    Η αποχή ποτέ δεν αποτέλεσε πολιτική επιλογή, απλά προσφέρει το άλλοθι μιας επαναστατικής ρητορικής κενής περιεχομένου.
    Υποθέτω νεαρά στελέχη με διάθεση υπάρχουν πολλά… αυτό συμπεραίνω από τις διάφορες συζητήσεις. Εκτός και αν το ενδιαφέρον εξαντλείται στη διασκέδαση και στις νυχτερινές αταξίες.

    Ας παραμερίσουν οι «φεουδάρχες» και ας αφήσουν τη νεολαία να λειτουργήσει για να μην καταντήσουν τους «υποτακτικούς» τους ένα καχέκτυπο των ιδίων…

    Αυτές οι αντιλήψεις είναι ξεπερασμένες, αναχρονιστικές και φασίζουσες. Δεν προσφέρουν λύσεις, αντιθέτως διαιωνίζουν προβλήματα προκειμένου να διατηρούνται οφίτσια και να δικαιολογείται η ύπαρξη ορισμένων.

    Ειδάλλως οι ίδιες οι εξελίξεις θα τους προσπεράσουν και για μία ακόμη φορά υποκριτικά θα «κλαίμε» για έναν ακόμη κύκλο χαμένων ευκαιριών…

    Σχόλιο από Κόκκινος Οκτώβρης | 28/07/2009

  17. Ματσουκάτες,

    Θα μου επιτρέψεις να διατηρήσω μια επιφυλακτικότητα για αυτές τις εθιμοτυπικού χαρακτήρα συναντήσεις πού όλο αέρα αισιοδοξίας αποπνέουν συνοδευόμενο από ικανοποίηση διαφόρων αιτημάτων.

    Το «Η ανταπόκριση του Υπουργού υπήρξε θετική και άμεση σε όλα τα αιτήματα της Π.Ο.Ε.» περιμένω να το δω με συγκεκριμένα μέτρα, χρονοδιαγράμαμτα και δεσμέυσεις.

    Η πολιτική της «φωτογραφίας» κάποτε πρέπει να εκλείψει και ας προσπαθήσουμε να είμαστε πιο αποτελεσματικοί και παραγωγικοί.

    Σχόλιο από Κόκκινος Οκτώβρης | 28/07/2009

  18. Τριήλ τριήλ και τη μέσ τ΄απές ελεγαν τεμετέρ σην πατρίδαν και οι νεοελληνες κι΄ολο τα ιδια και τα ιδια και πριονίζουμαι τα πριονίδια. Αουτο το πραμαν που λεγνατο οργανωμενος ποντιακος χωρος πουλοπαμ ειπασας δεν κι΄ειναιτε τσαπαν μη τυρεανιουστουν ,εμεις επορουμ και εφταμ κατ αλλο ατο θα εν οτι καλλητερον τα τελευταια χρονια .

    Σχόλιο από kiamul | 28/07/2009

  19. Αριστεροπόντιοι η μιζερια σας, οι προκαταληψεις και οι θρασύδειλες προκαταλείψεις σας συνεχίζονται χωρίς αιδώ. Συνεχίστε σε αυτό τον δρόμο! Είστε μετρ του είδους και το έχεται αποδείξει κατ επανάληψη!!!!

    Σχόλιο από samsous | 28/07/2009

  20. διόρθωση: σκοπιμότητες αντί προκαταλείψεις

    Σχόλιο από samsous | 28/07/2009

  21. Φυσικά Κιαμούλ! Όταν η κομμουνιστική αριστερά πάρει την εξουσία θα κάνει τον παράδεισο επί της γης. Σταλινικοί, μπουχαρινικοί, τροτσκιστές, αναρχικοί ουλ αντάμαν θα διοικούν ειρηνικά κι αγαπημένα με τα λαϊκά αντιγραφειοκρατικά συμβούλια την αταξική κοινωνία. Ο καθείς θα παίρνει από τον κοινό κορβανά ανάλογα με τις ανάγκες και θα προσφέρει ανάλογα με τις δυνατότητές του!

    Μέχρι τότε όμως τι γίνεται;

    Θα περιφρονούμε το λαό και τη νεολαία του και θα την αντιμετωπίζουμε αφ’ υψηλού; Και πώς γίνετια να θεωρούμε άλλους λαούς σοβαρούς, υπεύθυνους και με δικαιώματα και τον δικό μας «τσουβάλ’ εύκαιρον»;

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 28/07/2009

  22. Σαμσωλή/ίσα, ευχαριστούμε για τα καλά σου λόγια. Τουλάχιστον είμαστε και κάπου «μετρ».

    Καλά τώρα, ας ρωτώ σε και κάτι: Τόσα έγραψαν οι σχολιαστές, αλλά και μεις παραπάνω, και δεν είχες κουβεντα να πεις και σχόλιο να κάνεις; Μόνο ήρθες να πετάξεις το δηλητήριο της κακίας πασπαλισμένο με μπόλικη αμάθεια και γελοιότητα; Εκτός εάν στα παραπάνω διαπίστωσες μόνο «προκαταλήψεις» και «σκοπιμότητες»; Οπότε πάμε πάσο! Εμείς με τα δικά μας και συ με τις » μη προκαταλήψεις» και τις «μη σκοπιμότητες«… Εξάλλου ο ποντιακός χώρος φαίνεται ότι έχει μπόλικους κουφούς

    Ματσουκάτε, μην αποπαίρνεις τον Κιαμούλ. Αυτή η άποψη είναι αρκετά διαδεδομένη απο τα παλιά. Είναι συζητήσιμη. Τουλάχιστον στο σημείο που λέει » εμεις επορουμ και εφταμ κατ αλλο ατο θα εν οτι καλλητερον τα τελευταια χρονια.»

    Κιαμούλ, κάντο λιανά!

    Ομέρ
    ο σκοπίμως και μονίμως μίζερος προκατειλλημένος

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 28/07/2009

  23. Κάποιοι φοβούνται τη συζήτηση όπως ο διάολος το λιβάνι. Μάλλον γιατί στο μυαλό τους έχουν μόνο το λιβανιστήρι.

    Ομέρ, εγώ τηδεν κι’ έγραψα για τον Κιαμούλ. Όντες ατός εγάμεσεν εμάς με τα βρισίας, εσύ εποίκες το κορόιδον.

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 28/07/2009

  24. Προφανώς εκ της διατυπώσεως ο/η samsous τοποθετεί τον εαυτό του στους δεξιοπόντιους, εκτός και αν έχουμε επινοήσει και «μεσαίο χώρο», που δεν είναι μίζεροι, δεν έχουν σκοπιμότητες μήτε και θρασύδειλες προκαταλείψεις και συνεχίζοουν να πορεύονται με αρετή … και τόλμη; να προσθέσω εγώ.

    Προφανώς, στον ΕΠΕ που διαθέτει, φαίνεται αγνοεί ότι η τοποθέτηση του/της τον/την εντάσσει σε όλα τα παραπάνω που περιγράφει.

    Προφανώς, αγνοεί ότι εδώ δεν αρθρογραφούν και σχολιάζουν μόνο δεξιοί, αριστεροί, κεντρώοι ή οτιδήποτε άλλο φαντασιώνεται ο παλαιολιθικός νους του/της.

    Προφανώς, η σκοπιμότητα και η προκατάληψη ισχύουν για αυτόν/αυτή και τους υποβολείς του/της και οποιαδήποτε άλλη άποψη διαταράσσει το δόγμα με το οποίο αναπτύχθηκαν υβρίδια αυτού του τύπου.

    Προφανώς και ο δρόμος που ακολουθούμε δεν είναι αυτός που μας υπέδειξαν οι όποιοι οδηγητές, γιατί δεν διαθέτουμε απο δαύτους μήτε και θέλουμε να αποκτήσουμε. Νισάφι ποια…

    κ. Mumul δεν ξέρω αν είσαι μετρ του ψαρέματος, εκεί που παραθερίζεις, αλλά κανά φρέσκο θαλασσινό ευχαρίστως θα το μαγειρεύαμε…

    Σχόλιο από Κόκκινος Οκτώβρης | 29/07/2009

  25. kiamul καταλαβαίνω πως σκέφτεσαι. Όμως υπάρχει και άλλη προσέγγιση που την παρουσιάζει με τον τέλειο τρόπο ο δικός σας Πόντιος και Αριστερός Άρης Αλεξάνδρου:

    Μέσα στις πέτρες
    Κι όμως δεν αυτοκτόνησα.
    Είδατε ποτέ κανέναν έλατο να κατεβαίνει μοναχό του στό
    πριονιστήριο;
    Η θέση μας είναι μέσα εδώ σ’ αυτό το δάσος
    με τα κλαδιά κομμένα μισοκαμένους τους κορμούς
    με τις ρίζες σφηνωμένες μες τις πέτρες.»

    Σχόλιο από Ζωνιανίτης | 29/07/2009

  26. Zωνιανίτη, θενκς! ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟ… «Η θέση μας είναι μέσα εδώ σ’ αυτό το δάσος / με τα κλαδιά κομμένα μισοκαμένους τους κορμούς / με τις ρίζες σφηνωμένες μες τις πέτρες…» κι όποιος αντέξει !

    Κόκκινε Οκτώβρη, να που μας επισκέφτηκε και ένας δεξιοπόντιος και άφησε το εξαιρετικό του στίγμα. Όχι ότι περιμέναμε διαφορετική αντιμετώπιση απ’ αυτό το είδος, αλλά ελπίζαμε να έρχονταν κανένας σοβαρός για να συζητήσουμε σοβαρά. Με’γειά το άβαταρ.

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 29/07/2009

  27. Νομίζω ότι η πάνω πλευρά του σκάφους προσφέρεται για ψάρεμα…

    Σχόλιο από Κόκκινος Οκτώβρης | 29/07/2009

  28. Αριστεροπόντιοι σας οφείλω μια συγγνώμη καθότι πιστεύω ότι η αρχική αναφορά μου στην υστέρηση και στην άγνοια μαζί με την υπενθύμιση ότι στελέχη της νεολαίας είναι και στελέχη του κ. Καλεντερίδη, προκάλεσαν τον θυμό του δεξιοπόντιου, ο οποίος σας τσουβάλιασε ομαδικά και σας στόλισε με μπόλικα χαρακτηριστικά.

    Ευχαριστώ για την φιλοξενία.

    Σχόλιο από Πόντιος | 29/07/2009

  29. Ω Πόντιε…

    Το μέγα εξοργιστικό είναι ότι ο αδέξιος κύριος, εμπνεόμενος ίσως από μια φασίζουσα αντιληψη του κόσμου και των πραγμάτων, κατήργησε το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού σε ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, ήτοι πολιτικοθρησκευτικές πεποιθήσεις, κλπ κλπ.

    Συνέπεια τούτου ήταν το αυτο-τσουβάλιασμα ημών μεθ’ υμών, ήτοι κουλουβάχατα λαικιστί και επακολούθησαν όσες πλείστες συνέπειες…

    Σχόλιο από Κόκκινος Οκτώβρης | 29/07/2009

  30. @ samsous

    νέπε χάσον ντο λες.

    εμείς απά δα απ’ εκεί ουλ κατ’ εφτάμε. Απές σην βουλήν εν τα κοβόρια, και ατοί ντο στηρίζνε ατς απές εν οξουκά εν, δεν καλόν κι φτα μας.

    Να χάστε και οι δύος πα να ελέπωμεν άσπρην μέραν.

    Σχόλιο από aris53m | 30/07/2009

  31. @ Πόντιος #28

    Αριστεροπόντιοι/Δεξιοπόντιοι εγώ αοίκα κι εγροικώ. Εγώ εξέρω ατός ντο τσαρπεύ τη κόσμονος τα παρόπα για την Βουλήν άξιος κι εν. Εσυ εξέρτς ποίος ετσάρπεψεν, ναι ρίζα’μ?

    Σχόλιο από aris53m | 30/07/2009

  32. @ #24

    Ο Μουμούλτς εφέκεν την δουλείαν ατ κι επήεν σα χαψια? Μώ την πίστ’ ανθε, ο Μανώλτς θα φεύ εκλογάς θα ίνουνταν κι Μουμούλτς την χαβά νατ. Νέπε κλωστ οπίς, «ο αγώνας τώρα δικαιώνετε»!

    Σχόλιο από aris53m | 30/07/2009

  33. Samsonlou Τέρεν πουλάκιμ έναν μόνον δικαιολογίαν επορώ και εφτάω δεκτόν οτι εισαι νεοεισερχόμενος σ΄ εμέτερον το σαϊτ αλέως θ ΄εποίνασε χούϊλου χάν .Όσον για το αν είμες θρασύδειλοι εξ ιδίων κρίνεις φαίνεται τα αλλότρια. Οι θρασύδειλοι αν διάβασες ιστορία πάνε πάντα με εκάστοτε εξουσία, και ως γνωστων οι Σαμσουνταιοι σην πατριδαν οι περισσοί με τη Τουρκαντας εταν , ΠΟΥ να λεωσε οταν έρθαν αδά οι Γερμανοί, τα ονόματα Τσους Αντων , Μιχαλ αγά θυμίζνεσε τίποτα ,και ασο 50 κι΄ ύστερα πάντα με την εκάστοτε εξουσία προσδοκώντας τα ψίχουλα που έπεφταν από το τραπέζι του αφεντικού. Όσο για τους αριστερούς πόντιους η ιστορία φίλε έχει αναδείξει μυριάδες πράξεις ηρωισμού και υπερηφάνειας ,μόνον έναν λέωσε έστεκαν σο εκτελεστικόν απόσπασμαν για τέναν υπογραφήν , για πέημε ασ΄ εσας ποιος εποίκεν αϊκα . Η φράση (ημέτεραι απώλειαι εις Γερμανός στρατιώτης) σου θυμίζει τίποτα . Τεμέτερον η στράτα εν δύσκολον και όλον ανηφόρα (για τάτο και έμορφον) θελ καρδίαν για να ακλοθάσα το .

    Ματσουκάτε : Η ειρωνεία σου δεν έχει όρια παλικάρι μου και περνιέσαι και για αριστερός τρομάρα σου . Μέχρι τότε γίνονται πράματα και θάματα άμα θέλουμε όπως π.χ έναν πανελλήνιο ποντιακό σύλλογο που θα είναι πραγματικά κυψέλη γνώσης και αναζήτησης της ιστορίας και του πολιτισμού ανοιχτό πάντα σε κάθε καινούργιο, άνθρωποι που θα στελεχώσουν έναν τέτοιον σύλλογο υπάρχουν απόφαση χρειάζεται και κάποιοι από μας να μπουν μπροστά ,ε γω προσωπικά είμαι διαθέσιμος σε τέτοιο εγχείρημα .

    Σχόλιο από kiamul | 30/07/2009

  34. Κιαμούλ πάλι με πρόσβαλες δις. Να με κατηγορήσεις ότι κάνω χιούμορ ναι! Όχι όμως ότι ειρωνεύομαι. Το πήρες και πάλι λάθος. Και αν εγώ περνιέμαι γι αριστερός, άσε να περνιέμαι. Εγώ ξέρω καλύτερα. Δυστυχώς δεν έχουμε διδαχτεί, μετά από τόσα που πέρασε η αριστερά και οι αριστεροί ότι όποιος πιστεύει ότι κατέχει το αριστερόμετρο, κατέχει και τα κλειδιά για τα στρατόπεδα αναμόρφωσης. Ας επιτρέψουμε τις διαφορετικές φωνές χωρίς να επιδιώκουμε την ηθική εξόντωσή τους.

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 30/07/2009

  35. Iντσαν τιουρτεβ τον γαϊδερον ακουει τα πορδιατ, αετς εν πουλακιμ Ματσκαλη μηπως ειμεστεν σε προεπαναστατικην περιοδο κι΄εμεις χαπερ κι΄επεραμ ντο λες και στεκς αφορισμενε, Οσον για τα αριστερομετρα και τα κλειδία ασα στρατοπεδα δεβα αραεψον σον περισσον εκειν κρατουν ατα ,

    Σχόλιο από kiamul | 30/07/2009

  36. «..κ. Mumul δεν ξέρω αν είσαι μετρ του ψαρέματος..»

    Αγαπητέ Κόκκινε Οκτώβρη

    Εμείς που έλκουμε την καταγωγή από τα υψίπεδα του Καρς αγνοούμε την τέχνη της αλιείας. 😉
    Οπότε εναποθέτουμε τις ελπίδες στην πάνω πλευρά του σκάφους σου και στην άριστη γνώση των ωκεανών.

    Μεθ υπολήψεως
    mumul

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 31/07/2009

  37. Aν και μη πόντιος, οφείλω να πω ότι είναι θετικό το γεγονός ότι έστω και αποστεωμένα κάποιοι νεαροί Πόντιοι ασχολούνται με τα της εθνικοτοπικής τους ομάδας.
    Βέβαια μην έχουμε μεγάλες απαιτήσεις από αυτούς. Είναι οι πλειοψηφία των νέων Ποντίων ή κάποια μικρή ομάδα που αρκετοί από αυτούς χρησιμοοποιούν τους συλλόγους ως μέσο ανέλιξης και αυτό το κάνουν μόνο αυτοί?
    Πρέπει να μπει νέο αίμα, απλά παιδιά ποντιακής καταγωγής που δεν χρησιμοποιούν τους συλλόγους ως μέσο κοινωνικής και πολιτικής ανέλιξης αλλά να ασχολούνται με στόχο την επίτευξη των αιτημάτων που αναφέρατε ( αν όχι όλων, τουλάχιστον κάποιων από αυτά )
    Εκεί ο ρόλος της Αριστεράς θα ήταν μεγάλος ( βέβαια ποιας Αριστεράς που είναι πολυδιασπασμένη και το μεγαλύτερο, μην πούμε το συντριπτικό κομμάτι της δεν έχει καταλάβει τι έχουν γίνει τα τελευταία είκοσι χρόνια.) Τέλος πάντων αν δεν μπει νέος κόσμος στους συλλόγους σας δεν θα ξεκολλήσουν μην στο τέλος γίνουν άντρα Χρυσαυγιτών
    Εσείς που είστε μάλλον ποντιακής καταγωγής ανακατεύεστε με τους συλλόγους σας ? Έχετε καμία επιρροή? Φέρνετε νέο κόσμο ή τα λέμε μεταξύ μας για ψυχολογική εκτόνωση?
    Συγνώμη για το τελευταίο Δεν θέλω να υποτιμήσω την σοβαρή δουλειά που κάνετε και τις πολύ καλές παρεμβάσεις σε πολλά θέματα, αλλά δυστυχώς στην Αριστερά τα ίδια ακούω από το 1985 και κατά τα άλλα πάμε κατά διαβόλου.

    Σχόλιο από doukas | 02/08/2009

  38. mumul mia fora ego ksero pos o strimonas exi kaloys goylianoys etsi den einai 🙂

    Σχόλιο από einos | 03/08/2009

  39. Διάβασα το δελτίο τύπου της νεολαίας της Ευξείνου Λέσχης Βέροιας αναφορικά με το Συναπάντημα στην Παναγία Σουμελά…

    Διαπιστώνω μια προσπάθεια υποτίμησης/απαξίωσης του γεγονότος – με αναφορές περί συμμετεχόντων και άλλα τινά – που καλό είναι αποφεύγεται κυρίως για λόγους ευγένειας, εφόσον πρεσβεύουμε – υποτίθεται – μια διαφορετική πολιτιστική κουλτούρα.

    Νομίζω όμως, ότι η διασύνδεση του Συναπαντήματος με το νομικό καθεστώς που διέπει το Ίδρυμα – πέρα από τη νομική βάση του επιχειρήμαυτος – είναι άδικη και εξισωτική καθότι χαρακτηρίζει εμμέσως τους συμμετέχοντες ως βασιλικούς, χουντικούς και άλλα τινά πολιτικά.

    Και επειδή ξέρουμε ότι το κίνητρο συμμετοχής σε ανάλογες εκδηλώσεις δεν είναι η ενίσχυση του δημοκρατικού αισθήματος των νέων αλλά το μουχαμπέτι και η διασκέδαση.

    Επομένως οι εξισωτικές λογικές – που στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν πιστεύω ότι ήταν σκόπιμες – καλό είναι να αποφεύγονται για να μην καταντήσει η νεολαία «κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωση» αυτών που ευθύνονται για τον σημερινό εκφυλισμό.

    Σχόλιο από Κόκκινος Οκτώβρης | 07/08/2009

  40. ti na min katantisi poy KATANTISE

    EDO KAI POLLA XRONIA

    Σχόλιο από einos | 07/08/2009

  41. doukas : αναφέρθηκες στο ‘’μέσο ανέλιξης’’ ………δυστυχώς μπορώ να πω με απόλυτη βεβαιότητα ότι παντού υπάρχει αυτό το ‘’μέσο’’ ……..απλά ‘’κάπου’’ και σε ‘’κάποιες’’ περιπτώσεις βγάζει μάτια ( δεν μπορώ να μπω σε λεπτομέρειες γιατί πολύ απλά είναι ο λόγος μου εναντίων των γνωστών άγνωστων – που ευτυχώς είναι λίγοι , αλλά δυστυχώς αρκετά αποτελεσματικοί – φυσικά αυτό δεν αφορά μόνο τους νέους.)…….όσο αφορά το ‘’νέο αίμα’’ ναι υπάρχει αλλά δεν θέλει η πλειοψηφία αυτού να ασχοληθεί με τα ‘’ συνδικαλιστικά των ποντίων’’ γιατί πολύ απλά βλέπει ότι κάτι πάει στραβά….ΔΗΛΑΔΗ……Βλέπουν ότι για τα αυτονόητα πρέπει να παλέψεις για να εφαρμοστούν ……….. που να πας να κάνεις κάτι το ‘’νέο’’ θα γίνει ‘’χαμός’’………. και έτσι ασχολείται με τα του συλλόγου του…………. ( βλέπε συμμετοχή των νέων στις εκλογές της νεολαίας ΠΟΕ . Είτε αφορά τους ψηφοφόρους είτε αφορά τους διεκδικητές των ‘’τίτλων’’ – είτε την οργανωτική επιτροπή νεολαία του ιδρύματος , είτε την νεολαία της ΠΟΠΣ………

    Ωχ είπα κακίες λέξεις λες να με διώξουν από την ΠΟΕ….χαχαχαχα

    Κόκκινε Οκτώβρη : Όσον αφορά τα ‘’Συναπαντήματα’’ μόνο δίκιο σου δίνω. Γιατί πολύ απλά η πλειοψηφία των νέων συμμετέχει μόνο για το ‘’μουχαμπέτι’’ ……για τα ψηφίσματα δεν καίγονται και τόσο ……Πιστεύω κατάλαβες από τα γραφόμενα μου το ‘’γιατί’’.

    Και γενικά ………όσο αφορά την κόντρα των νέων ( ‘’και μη νέων’’) της ΠΟΕ και ΠΟΠΣ μπορώ να πω ότι : αξίζει να αναφέρουμε ότι η πλειοψηφία των νέων (αλλά και ‘’μεγάλων’’) δεν μπορεί να καταλάβει γιατί είμαστε δυο στρατόπεδα , προς θεού δεν εννοώ ότι δεν τους νοιάζει η ιστορία της ‘’υπόθεσης’’ , απλά δεν τους ενδιαφέρουν τα ‘’παλιά’’ τους νέους …….Δεν τους νοιάζει γιατί τρώγονται ‘’αυτοί’’ και οι ‘’άλλοι’’ τους νοιάζει κυρίως το μέλλον…….. Που δυστυχώς αυτό προβλέπεται δυσοίωνο όσο ‘’τρωγόμαστε’’……..

    Βεβαία αξίζει να σημειωθεί ότι από καμία ‘’παράταξη’’ δεν θα δούμε- διαβάσουμε μια σωστή απάντηση πάνω σε αυτά που λέγονται στο διαδίκτυο ……..είτε γιατί δεν έμαθαν τι γράφτηκε ( που δεν το πιστεύω ) είτε γιατί προτιμούν την ενοχή σιωπή που τόσο όμορφα τους βολεύει , είτε γιατί θα επικαλεστούν παλιότερα δελτία τύπου.

    Υ.Σ.1
    Εννοείται ότι αυτά που γραφώ τα γραφώ με βάση την πείρα που απέκτησα πάνω στα ‘’συνδικαλιστικά του χώρου’’…….αρκετά καλή πείρα θα έλεγα…..ας με συγχωρέσουν οι παλιές καραβάνες ….χαχαχα

    Υ.Σ.2
    Και τώρα μπορώ άνετα να συνεχίσω τις πολυήμερες διακοπές μου …..

    Σχόλιο από tasos | 09/08/2009

  42. Ματσούκατες στο σχόλιο 11 : τα ‘’στεφάνια’’ που είναι ; ( ξέρεις τα ‘’πράσινα’’ και τα ‘’γαλάζια’’ στεφάνια – όπως και τα =μεταφορικά =‘’στεφάνια’’ των άλλων πολιτικών παρατάξεων) …..τα έφαγε ο άγνωστος στρατιώτης ή το μαυσωλείο του Κεμάλ;….ή και καλύτερα πόσες ήταν οι κρυφές επιστολές και τι έλεγαν…..κυρίως η τελευταία που ήταν ποιο ‘’κρυφή’’ και από τα απαγορευμένα ευαγγέλια;…..ρωτώ ο αδαείς……

    Εννοείται ότι δεν περιμένω καμία απάντηση γιατί πολύ απλά δεν έχω συνηθίσει σε τέτοια ερωτήματα να παίρνω ουσιαστικές απαντήσεις…..(δεν αναφέρομαι σε εσένα όσον αφορά το τελευταίο μου σχόλιο……..μην το πάρεις ‘’στραβά’’)……..αν και πολλές φορές μου πέρασε από το μυαλό( ΚΑΙ μου περνά ακόμα) ότι έχεις ιδιαιτέρες σχέσεις με την ΠΟΕ (– χωρίς παρεξηγήσει -ότι θες μπορείς να κάνεις έμενα δεν αφορά απλά σου έγραψα τον προβληματισμό μου – σωστός ή λάθος η ιστορία θα το δείξει).

    Σχόλιο από tasos | 09/08/2009

  43. ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ

    Θεσσαλονίκη, 6 Αυγούστου 2009

    Στις 11 Αυγούστου 2009, ημέρα Τρίτη και ώρα 12 μεσημβρινή το διοικητικό συμβούλιο της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδος (Π.Ο.Ε.) θα παραχωρήσει συνέντευξη τύπου στα γραφεία της ομοσπονδίας (Λ. Νίκης 1, Παραλία, 1ος όροφος) σχετικά με το Ίδρυμα Παναγία Σουμελά.

    Ο Πρόεδρος καθηγητής Γιώργος Παρχαρίδης και μέλη του διοικητικού συμβουλίου θα ενημερώσουν για τις τελευταίες εξελίξεις ως προς την επιδιωκόμενη αλλαγή του υφιστάμενου επί 46 συνεχή έτη κλειστού οικογενειοκρατικού διοικητικού καθεστώτος και θα αναφερθούν στις ειρηνικές εκδηλώσεις διαμαρτυρίας που προγραμματίζονται από την ομοσπονδία στις 15 Αυγούστου στο χώρο του Ιερού Ιδρύματος.

    Σας καλούμε να παραστείτε.

    Επ’ ευκαιρία σας ευχαριστούμε για την μέχρι τώρα άψογη συνεργασία και ουσιαστική συμβολή σας στην ανάδειξη όλων των θεμάτων του ποντιακού ελληνισμού.

    Με εκτίμηση

    Ο Πρόεδρος
    Γεώργιος Παρχαρίδης
    Καθηγητής Ιατρικής Α.Π.Θ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 09/08/2009

  44. malista me kathisterisi 5 xronon tha gini diamartiria stin soymela

    kapote mas fonazate poy ta legame ayta se simio na mas anagkasete na aposirthoyme AIDIASMENOI

    ORISMENOI EKLEGMENOI TON SPOS KAI TOY SEN POY EINAI ME TO KATHESTOS ARAGE THA DIAMARTIRITHOYN THA EXI PLAKA !!!
    THA GELASI KAI TO PARDALO KATSIKI

    ARAGE TORA TI PAIXNIDIA PAIZONTAI

    Σχόλιο από einos | 10/08/2009

  45. Τελικά εδώ μέσα τα πράγματα παραμένουν ίδια.
    Καλά δεν ντρέπεστε να λέτε συνέχεια για δεξιούς και αριστερούς νεολαίους??
    Πραγματικά μου κάνει εντύπωση.Μήπως ο αριστερός νέος είναι πιο έξυπνος ή πιο ανόητος?
    Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω την λογική σας.
    Δυστυχώς σε αυτόν τον χώρο η κομματική προέλευση του καθένα μας έχει φάει…
    Να μην είναι λίγο αριστερός ή δεξιός.Αν είναι καπιταλιστίς
    την βάψαμε αν είναι αριστερός και δεν είναι δικός μας κρίμα
    αλλα ας τον έχουμε του χεριού μας αν μπορούμε.
    Είστε γελασμένοι αν νομίζετε οτι η νεολαία χειραγωγείται ή
    βάλλεται κομματικά.Μάλλον αυτό θα θέλατε για να μιλάτε έτσι.
    Και αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι οτι το πρόβλημά σας είναι με δύο το πολύ τρία πρόσωπα στην νεολαία γιατι πάντα αυτούς σκιαγραφείτε.Τους υπόλοιπους για τόσο χαϊβάνια τους έχετε ή απλά θέλετε να βγάλετε την κακία σας για κάποιους??

    Σχόλιο από παναγία_βόηθα | 11/08/2009

  46. ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

    Θεσσαλονίκη, 11-8-2009

    ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

    Κατά τη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε η Παμποντιακή Ομοσπονδία Ελλάδος (Π.Ο.Ε.) στις 11.08.2009 ο Πρόεδρος του Δ.Σ. καθηγητής Ιατρικής Γεώργιος Παρχαρίδης ανέφερε ότι μεταξύ των στόχων της Παμποντιακής Ομοσπονδίας, που συσπειρώνει 367 σωματεία από όλη την Ελλάδα είναι ο εκδημοκρατισμός και εξυγίανση του νομικού και διοικητικού καθεστώτος του Ιερού Ιδρύματος Παναγία Σουμελά.

    Το ιδρυτικό βασιλικό διάταγμα του 1966 και η κανονιστική πράξη που ακολούθησε και ισχύουν αμετάβλητα συνεχώς μέχρι σήμερα είχε ως συνέπεια να δημιουργηθεί ένας κλειστός κύκλος διοίκησης και διαχείρισης των υποθέσεων του Ιερού Ιδρύματος, με πρόεδρο προερχόμενο συνεχώς επί 46 χρόνια από μια οικογένεια και την πλειοψηφία του Δ.Σ. να διορίζεται από ένα σωματείο. Εκλογές προβλέπονται μόνο για την μειοψηφία, δηλαδή για τα τρία από τα 11 μέλη του Δ.Σ. παγκόσμια πρωτοτυπία!
    Το Ιερό Ίδρυμα ενώ είναι νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου, δηλαδή έχει κρατική υπόσταση και επιχορηγείται από τον προϋπολογισμό του κράτους διοικείται κατ’ αποκλειστικότητα από έναν φορέα ιδιωτικού δικαίου, δηλαδή από το ομώνυμο σωματείο Παναγία Σουμελά.

    Ως νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου το ιερό ίδρυμα υπάγεται στην εποπτεία και τον έλεγχο του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, στην αρμοδιότητα του οποίου ανήκει η πρωτοβουλία για την αλλαγή του νομικού καθεστώτος.

    Καλώ λοιπόν τον Υπουργό κ. Σπηλιωτόπουλο να κινήσει άμεσα τις διαδικασίες για τη έκδοση προεδρικού διατάγματος που να τροποποιεί το ισχύον ιδρυτικό βασιλικό διάταγμα. Στα χέρια του βρίσκεται πλήρης σχετικός ενημερωτικός φάκελος και αναλυτικό υπόμνημα με τις προτάσεις της Π.Ο.Ε. Ζητούμε να εφαρμοστεί η δημοκρατία και να αποδοθεί το Ιερό Ίδρυμα στον Ποντιακό Ελληνισμό.

    Στις 15 Αυγούστου θα είμαστε παρόντες στο χώρο του Ιερού Ιδρύματος, όπως αρμόζει ως προσκυνητές της ιεράς εικόνας της Παναγίας. Ταυτόχρονα όμως θα εκπληρώσουμε κι ένα χρέος. Θα εκφράσουμε ειρηνικά την αντίθεσή μας προς το ιδιοκτησιακό καθεστώς διοίκησης και θα ζητήσουμε την άμεση νομοθετική παρέμβαση για την αλλαγή του.

    Ο Γενικός Γραμματέας του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας, δικηγόρος Κωνσταντίνος Γαβρίδης , ανέφερε ότι η επί μισό αιώνα περίπου άσκηση της διοίκησης από τα ίδια πρόσωπα με επίκεντρο συνεχώς μία οικογένεια και το ομώνυμο σωματείο Παναγία Σουμελά, εξέθρεψε και παγίωσε αντιλήψεις ιδιοκτητών. Οι αντιλήψεις αυτές εκφράζονται απ’ τους διοικούντες, οι οποίοι με δημόσιες ανακοινώσεις τους αυτοαποκαλούνται «ιδιοκτήτες των πάντων υπό την υλική και πνευματική έννοια», «εγγυητές», «φρουροί και κάτοχοι της ιεράς εικόνας».

    Είναι δε τόση η ταύτισή τους με το Ιερό Ίδρυμα που σε περίπτωση απόπειρας αλλαγής του νομικού καθεστώτος, απειλούν να απομακρύνουν την ιερά εικόνα από το Ίδρυμα και να αφαιρέσουν τη χρήση των εκτάσεων όπου αναπτύχθηκαν οι εγκαταστάσεις του Ιδρύματος, έκταση που σημειωτέον παραχωρήθηκε στο σωματείο από την τοπική κοινότητα Καστανιάς με τον όρο να εγκατασταθεί σ’ αυτήν το Ιερό Ίδρυμα Παναγία Σουμελά.

    Η πρόσφατη γνωμοδότηση της Ολομέλειας του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους έλυσε οριστικά μια νομική διχογνωμία που ανέκυψε σχετικά με το νομικό καθεστώς που διέπει το Ιερό Ίδρυμα: αν δηλαδή για την διοίκηση του Ιερού Ιδρύματος είναι σε ισχύ το ιδρυτικό βασιλικό διάταγμα και η κανονιστική πράξη της Εκκλησίας ή έχει εφαρμογή ο καταστατικός χάρτης της Εκκλησίας της Ελλάδος. Απεφάνθη λοιπόν ότι ισχύει το ιδρυτικό βασιλικό διάταγμα. Η γνωμοδότηση αυτή αναδεικνύει πλέον την αρμοδιότητα του Υπουργού Παιδείας ως μόνου αρμοδίου να εισηγηθεί με προεδρικό διάταγμα την αλλαγή του υφιστάμενου νομικού καθεστώτος. Ανεξάρτητα όμως από την νομιμότητα πρέπει να επιδιωχθεί η ουσιαστική ανιστόρηση της Ιεράς Μονής και η μετεξέλιξη του Ιερού Ιδρύματος από κέντρο άσκησης κοσμικής εξουσίας και επιρροής σε Ιερά Μονή, όπως ακριβώς λειτουργούσε επί 16 αιώνες στον ιστορικό Πόντο.

    Με τον προσήκοντα σεβασμό στην ιερότητα του χώρου και της ημέρας θα παραστούμε κατά τον Δεκαπενταύγουστο ως προσκυνητές της εικόνας στο Ιερό Ίδρυμα και θα εκφράσουμε απολύτως ειρηνικά και με κοσμιότητα την δυσφορία των Ποντίων για την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στο Ίδρυμα.

    Ο Πρόεδρος της Συντονιστικής Επιτροπής Νεολαίας της Π.Ο.Ε., ιατρός Χαράλαμπος Κωτίδης, εξέφρασε την καθολική αντίθεση των νέων με το καθεστώς της οικογενειοκρατίας που παγιώθηκε στο Ίδρυμα, κατάσταση που δυστυχώς παρατηρείται ευρύτερα στην ελληνική κοινωνίας, γεγονός που προκαλεί την δυσφορία και την έντονη αντίδραση όλων των νέων και δήλωσε την σταθερή απόφασή τους να αγωνιστούν για την επικράτηση της δημοκρατίας και την κατάκτηση του δικαιώματος των ίσων ευκαιριών για όλους τους νέους.

    Ο Πρόεδρος της Ευξείνου Λέσχης Βέροιας δικηγόρος Λάζαρος Κουμπουλίδης αναφέρθηκε στην δυσαρέσκεια και τη δυσφορία της ολότητας σχεδόν των σωματείων του Νομού Ημαθίας αλλά και της κοινής γνώμης των κατοίκων του νομού για την κατάσταση που επικρατεί στο Ίδρυμα και υπογράμμισε την αναγκαιότητα ουσιαστικής ανιστόρισης δηλαδή επανίδρυσης της Ιεράς Μονής Παναγίας Σουμελά όπως λειτούργησε επί αιώνες στον ιστορικό Πόντο.

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 12/08/2009


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: