Πόντος και Αριστερά

……. 'μώ τον νόμο σ' !

-Mικρασιάτης, κομμουνιστής και Ολυμπιακός

Περιπλανώμενοι στο διαδικτυακό διάστημα συναντήσαμε ένα κείμενο για τον Νίκο Γόδα, Μικρασιάτη πρόσφυγα στην Κοκκινιά, παίκτη και οπαδό του Ολυμπιακού και κομμουνιστή του ΕΛΑΣ που εκτελέστηκε το 1948….   Οι πρόσφυγες του ’22, όταν έφτασαν στον Πειραιά  και δημιούργησαν τις προσφυγικές φαβέλες εντάχθηκαν κυρίως στον ΟλυμπιακόΑντίθετα οι ντόπιοι που είχαν περιχαρακωθεί τότε στις δικές τους συνοικίες υποστήριζαν κυρίως τον Παναθηναϊκό.  Αυτή ακριβώς η κοινωνική και ταξική διάκριση  αποτυπώθηκε και στα συναισθήματα που είχε η μια ομάδα για την άλλη. Έτσι οι «ντόπιοι» Πaναθηναϊκοί μισούσαν και έτρεφαν  ρατσιστικά συναισθήματα για τους πρόσφυγες και την ομάδα τους. Δεν άργησε σε λίγο να γίνει και το αντίθετο! Μόνο όταν δημιουργήθηκε η αμιγής προσφυγική ομάδα της ΑΕΚ έπαψε να υπάρχει η μονοπώληση της προσφυγιας από τον Ολυμπιακό. Σήμερα έχουν μείνει τα παλιά συναισθήματα μεταξύ των δύο ομάδων, όμως ελάχιστοι γνωρίζουν το πώς αυτά δημιουργήθηκαν.

Ας δούμε το κείμενο που έγραψε ο «Run Boy Run» και εντοπίσαμε μέσω του Α.Φ.Μ.

…ΚΑΙ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ

Αδέλφια καλημέρα,

Πάνε σχεδόν δύο εβδομάδες από τότε που πρωτόγραψα ποστ με αθλητικό περιεχόμενο. Σήμερα λέω να κλείσω τον κύκλο αυτών των ποστ γράφοντας όχι για ιστορία κάποιου ευρωπαϊκού ντέρμπυ αλλά για την ιστορία ενός ΗΡΩΑ, του Νίκου Γόδα.

Σε πολλούς το όνομα του Νίκου Γόδα είναι άγνωστο. Ο Νίκος Γόδας συγκαταλέγεται στους χιλιάδες ήρωες της Εθνικής Αντίστασης που έλαβε χώρα στην Ελλάδα κατά την διάρκεια του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου, αυτό όμως το οποίο και τον διαφοροποιεί είναι η μεγάλη του αγάπη για το ποδόσφαιρο και τον Ολυμπιακό. Πρώτη φορά διάβασα γι’ αυτόν στο βιβλίο του Νίκου Μπογιόπουλου και του Δημήτρη Μηλάκα «Μια θρησκεία χωρίς άπιστους. Ποδόσφαιρο.» εκδόσεις Λιβάνη.

Ο Γόδας γεννήθηκε το 1921 στο Αϊβαλί και η Μικρασιατική Καταστροφή τον «έστειλε» μαζί με την οικογένεια του πρώτα στην Μυτιλήνη, μετά στην Κρήτη και τελικά στην Κοκκινιά όπου και ρίζωσαν. Ο Νίκος όπως και όλοι του οι συνομήλικοι αναζητούσε μέσα από το παιχνίδι του με την μπάλα μικρές χαρές που θα τον έκαναν έστω και για λίγο να ξεχάσει την δύσκολη καθημερινότητα που αντιμετώπιζε. Αν και μικρός το ταλέντο του φάνηκε αμέσως και ξεκίνησε να παίζει ποδόσφαιρο με μια τοπική ομάδα της Κοκκινιάς. Μερικά χρόνια πριν το πόλεμο στο ισόγειο του πατρικού του ανοίγει μια ταβέρνα, «τα αραπάκια» . Η επιτυχία του (και) στην επιχείρηση του είναι τόσο μεγάλη που όλοι οι «αστέρες» της εποχής περνάνε από «τα αραπάκια» για να πουν μερικά τραγούδια.
Εν μέσω του πολέμου ο Γόδας παίρνει μεταγραφή για τον Ολυμπιακό, όπου και ήταν η μεγάλη του αγάπη, ταυτόχρονα όμως περνάει και στην Εθνική Αντίσταση ως μέλος του 5ου επίλεκτου λόχου του ΕΛΑΣ στην Κοκκινιά και δίνει το παρόν σε όλους τους αγώνες για τη λευτεριά και την κοινωνική αλλαγή.

Το 1942 είναι πλέον βασικός μεσοεπιθετικός του Ολυμπιακού και σκοράρει στην νίκη με 4-0 απέναντι στον Εθνικό, ενώ το ίδιο κάνει και κατά του Απόλλωνα. Το Μάιο του 1943 ξεκινά βασικός στην ενδεκάδα του Ολυμπιακού στον τελικό του τουρνουά που διοργανώνει ο Δήμος Πειραιά με αντίπαλο τον Παναθηναϊκό. Το Δεκέμβριο του ίδιου έτους είναι πρωταγωνιστής στο τελικό του Κυπέλλου Χριστουγέννων όταν ο Ολυμπιακός κερδίζει τον Παναθηναϊκό με 5-2.

Την ίδια εποχή ο Γόδας είναι πλέον λοχαγός του 5ου επίλεκτου λόχου του ΕΛΑΣ στην Κοκκινιά και λαμβάνει μέρος στις μεγαλύτερες μάχες που γίνονται στον Πειραιά. Πρώτα στην μάχη της Ηλεκτρικής (ΔΕΗ Κερατσινίου σήμερα) και μετά στην μάχη της 7ης Μαρτίου (στην σημερινή οδό Κονδύλη) ο Γόδας δείχνει θάρρος λιονταριού. Τον Δεκέμβρη του 1944 ο εχθρός έχει αλλάξει και ο Γόδας πλέον πολεμά τους Άγγλους στο Νεκροταφείο της Ανάστασης στον Πειραιά. Όπως διηγήθηκε χρόνια μετά ο Σταμάτης Σκούρτης, σύντροφος του Γόδα και ανθυπολοχαγός του «Οι μάχες γίνονταν σώμα με σώμα. Το νεκροταφείο δεν μπορούσαν να το πάρουν με τίποτα. Εκεί μεταξύ αστείου και σοβαρού ο Γόδας του είπε πως είναι «προνομιούχοι» αφού αν θα σκοτωνόντουσαν θα θαβόντουσαν σε κανονικό μνήμα.»

Στις αρχές του 1945 και αμέσως μετά την Συμφωνία της Βάρκιζας ο Γόδας μαζί με τον λόχο του περιπλανήθηκε στην Βοιωτία και την Λαμία μέχρι και που αρρώστησε από πνευμονία και γύρισε στην Αθήνα. Εκεί η κατάληξη ήταν αναμενόμενη. Τον καρφώνουν. Η «περιήγηση» του στην εξορία μόλις έχει αρχίσει. Φυλακές «Αβέρωφ», Αίγινα, Κέρκυρα. Ο Γόδας μένει στη φυλακή τρία χρόνια, χωρίς να υπογράψει δήλωση μετανοίας για να σωθεί. Ο Σταμάτης Σκούρτης κι ο Σπύρος Ανδρεάδης, και οι δυο μελλοθάνατοι που σώθηκαν ύστερα από παρέμβαση του ΟΗΕ το 1949, είναι κατηγορηματικοί ότι η διοίκηση του Ολυμπιακού δεν ενδιαφέρθηκε να σώσει τον Γόδα (κατά τον Σκούρτη, η ΑΕΚ έσωσε δικούς της αθλητές, ο Ολυμπιακός όχι), κάτι που γράφει στο βιβλίο του «Ώσπου να ξημερώσει» εκδόσεις Κιβωτός.

Όταν μπήκε ο χειμώνας του 48 στην Κέρκυρα, ο Γόδας είχε καταλάβει ότι το τέλος ήταν κοντά. Στις 19 Νοεμβρίου και ημέρα Κυριακή (μπράβο ρε Χριστιανοί) οι φύλακες τον ειδοποίησαν ότι τον ζητούν στη διεύθυνση, ο Γόδας ζητά την ερυθρόλευκη φανέλα και το άσπρο σορτσάκι και παίρνει τον δρόμο για την εκτέλεση, στο νησάκι Λαζαρέτο, μπροστά στο λιμάνι της Κέρκυρας…Οι άλλοι κρατούμενοι, μελλοθάνατοι, ισοβίτες ή με μεγάλες ποινές, στριμώχτηκαν στα σίδερα του κελιού τους κι άρχισαν να φωνάζουν όπως έκαναν σε κάθε εκτέλεση: «Λαέ της Κέρκυρας, πάλι απόψε παίρνουν αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης για εκτέλεση». Η φυλακή μπορεί ν’ αντηχούσε απ’ τις φωνές, οι φωνές μπορεί να ακούγονταν μέχρι τα σπίτια απέναντι, αλλά σε λίγη ώρα ο Μικρασιάτης Νίκος Γόδας, τριάντα χρονών, βασικός ποδοσφαιριστής του Ολυμπιακού στα χρόνια της Κατοχής, στεκόταν μπροστά στο απόσπασμα φορώντας την ερυθρόλευκη φανέλα.

Στο «Ώσπου να ξημερώσει» η περιγραφή είναι τρομακτική «…ο ήλιος σκάει πίσω απ’ τα βουνά και δεν ξέρεις τι είναι πιο κόκκινο, η φανέλλα που φοράει κατάσαρκα ο Νίκος, που οι λευκές λωρίδες της κοκκίνισαν απ’ το αίμα, ή ο ήλιος; Η οικογένεια του Νίκου Γόδα μου μετέφερε τα λόγια του σε κάποιο απ’ τα γράμματά του σε ανύποπτο χρόνο, αφού η εκτέλεση ανακοινωνόταν πάντα στον μελλοθάνατο το τελευταίο βράδυ: «Θέλω να ζήσετε καλά. Πεθαίνω για την πατρίδα και τα ιδανικά μου. Αν κάνετε γιο, να του δώσετε τ’ όνομά μου». Κι ο αδελφός του Δημήτρης ονόμασε την κόρη του Νίκη».

Αδέλφια με την ιστορία του Νίκου Γόδα κλείνει το σύντομο αφιέρωμα στο ποδόσφαιρο. Μετά από αυτά τα ποστ ελπίζω να καταλάβατε γιατί το ποδόσφαιρο όπως θα έλεγε και ο Μπογιόπουλος είναι μια θρησκεία χωρίς άπιστους.

Χαιρετίσματα στο σπίτι Αδέλφια.

Παρακάτω το αφιέρωμα στο Νίκο Γούδα από την ¨Ελευθεροτυπία»:

Στον τοίχο με κόκκινη φανέλα

Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΣΩΝΙΤΗ

http://con-shs.blogspot.gr/2013/02/blog-post_2.html

Ποια θα μπορούσε να είναι η τελευταία επιθυμία ενός μελλοθάνατου αγωνιστή στις φυλακές της Κέρκυρας, μεσούντος του εμφυλίου πολέμου στην Ελλάδα;

ΔΙΕΚΔΙΚΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΜΠΑΛΑ

Ο καταδικασμένος σε θάνατο Νίκος Γόδας είχε ήδη αποφασίσει τι θα κάνει, όταν θα ερχόταν αυτή η στιγμή: Τα χαράματα της 19ης Νοεμβρίου του 1948 όταν τον ειδοποίησαν οι φύλακες ότι τον ζητούν στη διεύθυνση, ο Νίκος Γόδας ζήτησε την ερυθρόλευκη φανέλα και το άσπρο σορτσάκι και πορεύθηκε για την εκτέλεση, στο νησάκι Λαζαρέτο, μπροστά στο λιμάνι της Κέρκυρας…

Οι άλλοι κρατούμενοι, μελλοθάνατοι, ισοβίτες ή με μεγάλες ποινές, στριμώχτηκαν στα σίδερα του κελιού τους κι άρχισαν να φωνάζουν όπως έκαναν σε κάθε εκτέλεση: «Λαέ της Κέρκυρας, πάλι απόψε παίρνουν αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης για εκτέλεση».

Η φυλακή μπορεί ν’ αντηχούσε απ’ τις φωνές, οι φωνές μπορεί να ακούγονταν μέχρι τα σπίτια απέναντι, αλλά σε λίγη ώρα ο Μικρασιάτης Νίκος Γόδας, τριάντα χρονώ, βασικός ποδοσφαιριστής του Ολυμπιακού στα χρόνια της Κατοχής, στεκόταν μπροστά στο απόσπασμα φορώντας τη φανέλα του «Θρύλου».

«Νενικήκαμεν -ζήτω οι Ολυμπιονίκες του σοσιαλισμού. Γεια σας, συναθλητές μου», ήταν τα τελευταία του λόγια φεύγοντας απ’ τη φυλακή, όπως τα διασώζει ο συγκρατούμενός του εκείνα τα χρόνια Σταμάτης Σκούρτης (σήμερα γενικός γραμματέας του Συλλόγου Εκτοπισθέντων-Φυλακισθέντων Κέρκυρας).

 (ταγματασφαλίτες συνοδεύουν αιχμάλωτους αντιστασιακούς)

Στο βιβλίο του «Ωσπου να ξημερώσει» (σελ. 318, εκδ. Κιβωτός) περιγράφει ως εξής την εκτέλεση: «…ο ήλιος σκάει πίσω απ’ τα βουνά και δεν ξέρεις τι είναι πιο κόκκινο, η φανέλλα που φοράει κατάσαρκα ο Νίκος, που οι λευκές λωρίδες της κοκκίνησαν απ’ το αίμα, ή ο ήλιος; Η οικογένεια του Νίκου Γόδα μού μετέφερε τα λόγια του σε κάποιο απ’ τα γράμματά του σε ανύποπτο χρόνο, αφού η εκτέλεση ανακοινωνόταν πάντα στον μελλοθάνατο το τελευταίο βράδυ: «Θέλω να ζήσετε καλά. Πεθαίνω για την πατρίδα και τα ιδανικά μου. Αν κάνετε γιο, να του δώσετε τ’ όνομά μου». Κι ο αδελφός του Δημήτρης ονόμασε την κόρη του Νίκη».

Απ’ το Αϊβαλί στην Κοκκινιά

* Η ιστορία του Νίκου Γόδα αποτυπώνει λίγο-πολύ την ιστορία της Ελλάδας: η καταγωγή της οικογένειάς του ήταν απ’ το Αϊβαλί κι εγκατέλειψε σπίτια και περιουσίες στα Πριγκηποννήσια του Αϊβαλιού το ’22. Οι σταθμοί της προσφυγιάς: Μυτιλήνη, Κρήτη, Κοκκινιά, όπου η οικογένεια εγκαταστάθηκε.

* Ο Νίκος έδειξε γρήγορα το ταλέντο του, παίζοντας στην ομώνυμη ομάδα της Κοκκινιάς, απ’ όπου μετεγγράφηκε στον Ολυμπιακό.

**Αρχισε ο πόλεμος, η αντίσταση, πρωταθλήματα-τουρνουά γίνονταν απ’ τα τέλη του ’42, μετά το χειμώνα της μεγάλης πείνας, κι εκεί βρίσκουμε τον Γόδα να παίζει βασικός στον Ολυμπιακό ως «μέσα δεξιά» και να σκοράρει στους αγώνες Ολυμπιακός-Απόλλων 4-0 και Ολυμπιακός-Εθνικός 4-0.

Σε μια απ’ τις λίγες φωτογραφίες που διασώθηκαν είναι στον αγώνα Ολυμπιακός-Παναθηναϊκός 5-2, τα Χριστούγεννα του 1943, μαζί με τους Γραμματικόπουλο, Συμεωνίδη, Γιάννη και Στέλιο Βάζο, Αναματερό κ.ά.

* Ταυτόχρονα με το ποδόσφαιρο, ο Νίκος Γόδας είχε περάσει στην Αντίσταση. Ηταν λοχαγός στον «επίλεκτο 5ο λόχο» του ΕΛΑΣ της Κοκκινιάς, έλαβε μέρος σε σημαντικές μάχες, στη μάχη στην Ηλεκτρική (στη σημερινή ΔΕΗ Κερατσινίου), στη μάχη της 7ης Μαρτίου, στη σημερινή οδό Κονδύλη – οι συγγενείς του μου είπαν ότι απ’ τα πυροβολεία στο όρος Αιγάλεω έριξε ένα γερμανικό αεροπλάνο.

Ο Σταμάτης Σκούρτης μού διηγήθηκε ότι πολεμούσαν τους Εγγλέζους στο νεκροταφείο της Ανάστασης, στον Πειραιά (ο Σκούρτης ως ανθυπολοχαγός υπό τις διαταγές του Γόδα) κι ο Γόδας του είπε «ωραία θα ‘ναι να σκοτωθούμε εδώ, δεν θα χρειασθούμε τάφο».

**Μετά τα Δεκεμβριανά περιπλανήθηκε με το λόχο του στα Βίλια, στη Βοιωτία, στην Αράχοβα, στη Λαμία, αρρώστησε από πνευμονία, επέστρεψε στην Αθήνα και συνελήφθη ύστερα από «κάρφωμα», όπως μου είπε ο Χρήστος Γόδας, σκηνοθέτης, εγγονός του αδελφού τού Νίκου, Γιάννη Γόδα, φυλακίστηκε στις φυλακές Αβέρωφ κι έπειτα στην Κέρκυρα.

* Ο Γόδας έμεινε στη φυλακή τρία χρόνια, χωρίς να υπογράψει δήλωση μετανοίας για να σωθεί. Ο Σταμάτης Σκούρτης κι ο Σπύρος Ανδρεάδης, και οι δυο μελλοθάνατοι που σώθηκαν ύστερα από παρέμβαση του ΟΗΕ το 1949, είναι κατηγορηματικοί ότι η διοίκηση του Ολυμπιακού δεν ενδιαφέρθηκε να σώσει τον Γόδα (κατά τον Σκούρτη, η ΑΕΚ έσωσε δικούς της αθλητές, ο Ολυμπιακός όχι) ενώ η οικογένεια του Γόδα αποδίδει την εκτέλεση στην άρνησή του να υπογράψει, κάτι που λέει κι ο Σκούρτης στο βιβλίο του.

**Ο Σπύρος Ανδρεάδης, πρόεδρος του Συνδέσμου Φυλακισθέντων-Εξορισθέντων Κέρκυρας, μου μετέφερε την απάνθρωπη αντίδραση του τότε προέδρου του Ολυμπιακού Μιχάλη Μανούσκου, όταν του ζήτησαν να παρέμβει για τον Ανδρεάδη, που είχε καταδικασθεί με την κατηγορία ότι… στρατολογούσε αθλητές του Ολυμπιακού για το αντάρτικο: «Οπου έστρωσε να κοιμηθεί».

* Ο Γόδας δεν ήταν μόνο καλός ποδοσφαιριστής. Στα λίγα χρόνια που έζησε, πρόλαβε να διακριθεί και ως επιχειρηματίας: είχε ανοίξει στο ισόγειο του πατρικού τους σπιτιού, στη Νίκαια, μια ταβέρνα, «Τα Αραπάκια», που δυο-τρία χρόνια πριν τον πόλεμο φιλοξένησε πολλούς γνωστούς συνθέτες και τραγουδιστές του ρεμπέτικου.

Μετά την εκτέλεσή του, επεστράφησαν στην οικογένειά του τα ρούχα και το ρολόι του. «Τα ρούχα, το ρολόι μου, θα στα γυρίσω πίσω, γιατί μες στο Γεντί-Κουλέ τα νιάτα μου θ’ αφήσω» λέει ένα ζεϊμπέκικο του Τσιτσάνη…

* Η τραγική ζωή κι η περηφάνια του Νίκου Γόδα δεν έχουν ξεχαστεί απ’ τους παλιούς Πειραιώτες. Ο Χρήστος Γόδας μού διηγήθηκε, σε τηλεφωνική επικοινωνία από την Αμερική, πως κάποτε όταν ένας γέρος περιπτεράς άκουσε ότι τον λένε Γόδα, τον ρώτησε αν έχει σχέση με τον Γόδα του Ολυμπιακού και βγήκε και τον αγκάλιασε κλαίγοντας. Ισως γιατί, όπως ο Χρήστος Γόδας συνόψισε τη ζωή και την προσωπικότητα του προγόνου του, «ο χρόνος σε σέβεται, όταν εκτιμάς τα δευτερόλεπτά του».

ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ – 19/05/2002

31/10/2008 - Posted by | -προσφυγιά, -Αντίσταση, -Ιδεολογικά, -αντιφασιστικά

42 Σχόλια »

  1. Φωτογραφικό οδοιπορικό στόν Πόντο, 2007-2008
    http://vripolidis.blogspot.com/

    Σχόλιο από vripol | 01/11/2008

  2. «Η ιστορία του Νίκου Γόδα αποτυπώνει λίγο-πολύ την ιστορία της Ελλάδας»

    Μπορεί να διευκρινιστεί λίγο περισσότερο αυτή η εκτίμηση γιατί δεν νομίζω ότι όλοι οι Έλληνες υπήρξαν πρόσφυγες, ούτε ότι όλοι είμαστε Ολυμπιακοί, ούτε φυσικά ότι όλοι οι Έλληνες πολέμησαν με τον Ελλάς εναντίον των Άγγλων.

    Ευχαριστώ

    Σχόλιο από imago | 01/11/2008

  3. Εμείς γράψαμε το Εισαγωγικό για το οποίο φέρουμε και την «πλέρια» ευθύνη. Τα υπόλοιπα ανήκουν στον μπλόγκερ “Run Boy Run”. Εάν κάνετε ένα ΚΛΙΚ επί του ψευδωνύμου αυτού θα βρεθείτε στον ιστόχωρό του!

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 01/11/2008

  4. Πόσες άραγε τέτοιες ανθρώπινες ιστορίες υπάρχουν γύρω μας; Και πόσες δεν θα γίνουν ποτέ γνωστές;

    Σχόλιο από Mατσουκάτες | 01/11/2008

  5. Οπωσδήποτε υπήρξαν και Έλληνες που πολέμησαν για τους Άγγλους κατά του ΕΛΑΣ.
    Άυτοί όμως δεν νομίζω πως μπορούν να περηφανεύονται για τέτοιους ήρωες..

    Σχόλιο από regimientocinqo | 04/11/2008

  6. Δεν νομίζω να είναι περισσότερο ντροπή να πολεμάς υπέρ των Άγγλων από ότι υπέρ των σοβιετικών σταλινιστών. Εάν μάλιστα κρίνουμε από το αποτέλεσμα, μάλλον πρέπει να είμαστε ευγνώμονες για την έκβαση των εμφύλιων αναμετρήσεων. Τουλάχιστο εκείνοι που βάζουν την πατρίδα πάνω από κόμματα και ιδεολογίες!

    Σχόλιο από imago | 05/11/2008

  7. Αγαπητέ imago

    Αναρωτιέμαι ποιό θα ήταν το σχόλιό σου για την τελευταία φωτογραφία του παρόντος άρθρου..

    mumul

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 05/11/2008

  8. Ζήτω…Μαύρος Πρόεδρος της Αμερικής..Σάν νά λέμε Ποντιοαρμένιος Χριστιανός Οθωμανός Σουλτάνος, ή Τουρκόγυφτος ¨Ελληνας Πρωθυπουργός, ¨η Εβραίος Ιρανός Πρόεδρος, ή Παλαιστίνιος Πρόεδρος στό Ισραήλ. Καί μόνο για αυτό ειναι μια μεγαλη νικη , χωρίς αυταπάτες για τα υπόλοιπα..

    Σχόλιο από vripol | 05/11/2008

  9. Το σχόλιό μου είναι μια ερώτηση:

    Τί ακριβώς επεδίωκαν οι αντιστασιακοί με την δράση των και τί τελικά πέτυχαν?

    Σχόλιο από imago | 05/11/2008

  10. Χμμμ, εύλογη η απορία σου , ειδικά αυτό το «..με την δράση των..».

    Να σου πω, λύσε μου και άλλη μια απορία.
    Στην παρακάτω φωτογραφία τι ακριβώς γίνεται ?https://pontosandaristera.files.wordpress.com/2008/11/schim.jpg

    mumul

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 05/11/2008

  11. Οι ερώτηση imago δεν μπορεί να είναι ποτέ μία, αλλά πολλές ώστε να καλύπτται το σύνολο του πλαισίου.

    Η ερώτηση του «μουμούλ» είναι καίρια, όπως και η δική σου.

    Νομίζω ότι για εκείνη την εποχή την καλύτερη απάντηση τη δίνει ο Ευτύχης Μπιτσάκης στο κείμενό του που «κρέμασαν» οι αριστεροπόντιοι στη συζήτηση για το Σλαβομακεδονικό Ζήτημα:

    «Οι αριστεροί είναι διεθνιστές και για αυτό πατριώτες. Η ελληνική Αριστερά ήταν πάντα πατριωτική. Απόδειξη: ο ρόλος της στην Κατοχή, όταν το πατριωτικό επικάλυψε το ταξικό με τις γνωστές συνέπειες…..»

    Σχόλιο από Zωνιανίτης | 05/11/2008

  12. Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω πως από ένα αφιέρωμα στον Γόδα ο «imago» γύρισε την κουβέντα κάπου αλλού.

    «Imago» τι σχέση έχει ο Γόδας με το πρώτο σου σχόλιο ; Υπήρξε έστω και μια γραμμή στο ποστ που να αμφισβήτησε έστω και μια στιγμή κάποιους Έλληνες ή να έκανε διαχωρισμό μεταξύ των Ελλήνων ;

    Έχεις καταλάβει ότι «διαχωρισμό» ελλήνων κάνεις εσύ με το σχολιό σου ;

    Σχόλιο από Run Boy Run | 05/11/2008

  13. Από την φράση που σχολίασα προκύπτει, κατά την κρίση μου πάντα, ότι ο συγγραφέας θεωρεί την ελληνική ιστορία να ταυτίζεται (αθροιστικά τουλάχιστο) από: προσφυγιά, ΕΛΑΣ, Ολυμπιακός.
    Δεν καταλαβαίνω πού ανακαλύψατε την πρόθεσή μου να «διαχωρίσω» τους Έλληνες απλά και μόνο επειδή υποστήριξα ότι υπήρχανε (και υπάρχουνε) Έλληνες που δεν υπήρξανε ούτε πρόσφυγες, ούτε μαχητές του ΕΛΑΣ αλλά και ούτε οπαδοί του Ολυμπιακού και επομένως δεν μπορούνε να μοιραστούνε μαζί με τον συγγραφέα την πεποίθηση:

    «Η ιστορία του Νίκου Γόδα αποτυπώνει λίγο-πολύ την ιστορία της Ελλάδας»

    Εκτός και εάν εννοείτε ότι η ιστορία της Ελλάδας αποτελείται αποκλειστικά και μόνο από αυτά τα τρία στοιχεία που προανέφερα.

    Σχόλιο από imago | 05/11/2008

  14. Είναι μια φωτογραφία που δείχνει πού μπορεί να οδηγήσει η ξενολατρεία (ξενολαγνεία) τον Έλληνα. Άλλα παραδείγματα είναι:

    α.) ο διορισμός του Ζαχαριάδη στην ηγεσία του ΚΚΕ απευθείας από τον στάλιν, αφού ο ίδιος την εποχή που έγινε γ.γ. ήτανε παντελώς άγνωστος και πολύ νέος για να έχει προσφέρει αλλά και να έχει δουλέψει ως αγρότης ή εργάτης για να καταλάβει τα προβλήματα εκείνων που ονομαστικά τουλάχιστο εκπροσωπούσε.

    β.) η απόφαση της ολομέλειας για αναγνώριση μακεδονικής μειονότητας (!)

    γ.) η ικανοποίηση του κκε για την έκβαση του μικρασιατικού εγχειρήματος (και μάλιστα σε μια περίοδο που ήταν γνωστή η έκταση της καταστροφής)

    Εάν λοιπόν ακολουθήσουμε την δική σας λογική των γενικοποιήσεων και υπεραπλουστεύσεων φθάνουμε άνετα σε ανάλογα συμπεράσματα.

    Σχόλιο από imago | 05/11/2008

  15. Ιmago να σε ρωτήσω κάτι:

    Τι ομάδα είσαι;

    Σχόλιο από Zωνιανίτης | 05/11/2008

  16. Αγαπητέ Imago,

    Ως «συγγραφέας» λοιπόν της συγκεκριμένης ανάρτησης, όπου και αναδημοσιεύθηκε στο μπλογκ που φιλοξενεί τώρα τα σχολιά μας, απλά σου λέω ότι…

    Α) Από πουθενά δεν προκύπτει ταύτιση της ελληνικής ιστορίας και της προσφυγιάς, ολυμπιακός και ΕΛΑΣ. Ακόμα και εγώ ο ίδιος δεν είμαι Ολυμπιακός.

    Β) Η πρόθεση «διαχωρισμού» των Ελλήνων (πάντα κατά την κρίση μου) προκύπτει τόσο στο πρώτο σχόλιο σου «δεν νομίζω ότι όλοι οι Έλληνες υπήρξαν πρόσφυγες, ούτε ότι όλοι είμαστε Ολυμπιακοί, ούτε φυσικά ότι όλοι οι Έλληνες πολέμησαν με τον Ελλάς εναντίον των Άγγλων.» όσο και στο δεύτερο «Δεν νομίζω να είναι περισσότερο ντροπή να πολεμάς υπέρ των Άγγλων από ότι υπέρ των σοβιετικών σταλινιστών.»
    Είναι δύο σχόλια που δεν «πατάνε» σε κανένα σημείο της ανάρτησης.

    Η ανάρτηση είναι ένα αφιέρωμα στον Νίκο Γόδα, ήρωα του ΕΛΑΣ, παίκτη του Ολυμπιακού και εκτελεσμένο για τα πολιτικά του πιστεύω από έλληνες φασίστες. Σε ένα τέτοιο αφιέρωμα δεν χωρά αναφορά σε τίποτα άλλο παραπάνω από τον Γόδα αφού σε διαφορετική περίπτωση παύει να είναι αφιέρωμα σε εκείνον και είναι αφιέρωμα σε κάτι άλλο.

    Αυτά είχα να πω-γράψω… και συγνώμη απ’ όλους για το σχόλιο «σεντόνι».

    Σχόλιο από Run Boy Run | 05/11/2008

  17. Run Boy Run ευχαριστούμε για το σχόλιο.
    Ζωνιανίτη, ευχαριστούμε επίσης για την παρέμβαση και την ερώτηση

    imago δεν θα λύσουμε εδώ όλα τα προβλήματα της ελληνικής ιστορίας, ούτε και του ελληνικού αθλητισμού.

    Εάν εσύ είσαι δεξιός, «ντόπιος» και Παναθηναϊκός με γειά σου και χαρά σου…

    Ομέρ
    πρόσφυγας (με ολίγον αρβανίτικον αίμα), αναρχοκομμουνιστής και παοκάρα

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 05/11/2008

  18. Προφανώς το γεγονός ότι είμαι δεξιός, «ντόπιος» και «Παναθηναικός» οδηγεί στην διαφορετική αντιμετώπιση των σχολίων μου σε σχέση με εκείνα των άλλων.
    Για να μην λένε μερικοί ότι εγώ διαχωρίζω τους Έλληνες!

    Υ.Γ. Εκτός από τον παναθηναικό και ολυμπιακό υπάρχουνε και άλλες επιλογές, όπως υπάρχουνε και εκτός από πρόσφυγες και ντόπιους και άλλα τμήματα του Ελληνισμού.

    Σχόλιο από imago | 05/11/2008

  19. «..Είναι μια φωτογραφία που δείχνει..»

    Ομολογώ ότι ευρέθην παντελώς απαράσκευος έμπροσθεν της εκπληκτικοτάτης ευχερείας όπως διακρίνει τις απάσας τας λεπτομερείας τας ευρισκομένας εν τη παλαιά τούτη φωτογραφίαν. Εύγε…

    mumul

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 05/11/2008

  20. Imago

    Αν ήσουν δεξιός, «ντόπιος» και Παναθηναϊκός δεν θα είχα πρόβλημα. Το προβλημά μου ξεκινά την στιγμή που διαβάζεις αφιέρωμα στον Γόδα και με το έτσι θέλω αποφασίζεις να γράψεις σχόλια που δεν «ακουμπούν» στην ανάρτηση.

    Γι’ αυτόν το λόγο και επειδή κάπου πρέπει να τελειώσει το συγκεκριμένο πιγκ πογκ σε καλώ να γράψεις μια δική σου ανάρτηση – αφιέρωμα για όποιον θέλεις…

    Σχόλιο από Run Boy Run | 05/11/2008

  21. Ζήτησα διευκρινίσεις για την φράση:

    Η ιστορία του Νίκου Γόδα αποτυπώνει λίγο-πολύ την ιστορία της Ελλάδας”

    και για να συνεχίσω το πιγκ πογκ επιμένω να παρακαλώ να δοθούνε!

    Υ.Γ. δεν έχω τους τρόπους να κάμω ανάρτηση. Εάν ήμουνα όμως σε θέση να κάμω μια συγκεκριμένη σε αυτή την ιστοσελίδα θα προτιμούσα δύο θέματα. Α. Αποδεικτικές πληροφορίες για το ότι οι ρίζες του ΠΑΟΚ βρίσκονται στην Κωνσταντινούπολη και δικαίως θα πρέπει να θεωρείται η αρχαιότερη ομάδα του ελληνικού πρωταθλήματος. Β. Τιμιτική αναφορά στους Σμυρνιώτες που προσέφεραν χρήματα και θυσίες σε όλους σχεδόν τους εθνικούς αγώνες (με αποκορύφωμα τον μεγάλο ξεσηκωμό). Προσφορά η ανταπόδοσή της οποίας με την κατάληξη της μικρασιατικής εκστρατείας δυστηχώς δεν επετεύχθει.

    Σχόλιο από imago | 05/11/2008

  22. “Η ιστορία του Νίκου Γόδα αποτυπώνει λίγο-πολύ την ιστορία της Ελλάδας”

    Ακριβώς! Και την αποτυπώνει με τον καλύτερο τρόπο.

    Η νεότερος ελληνισμός είναι κυρίως αποτέλεσμα της τρομακτικής Μικρασιατικής Καταστροφής. Εκείνη τη στιγμή ολοκληρώνεται η διαδικασία διαμόρφωσης των συνόρων, τόσο του κράτους όσο και του έθνους. Γιατί, το 1922 με το γνωστό δραματικό τρόπο τα όρια του έθνους και του κράτους συμπίπτουν στο μεγαλύτερο βαθμό (πλην Βορείου Ηπείρου, Δωδεκαννήσων και Κύπρου).

    Στα 5 εκατομ. Ελλαδικών προστέθηκαν και άλλοι 1.5 εκατομ. πρόσφυγες. Η σύνθεση αυτών των δύο μεγάλων πληθυσμιακών μεγεθών θα δημιουργήσει το σύγχρονο ελληνισμό.

    Από την άλλη όμως, οι κοινωνικές και οικονομικές δυσπλασίες θα οδηγήσουν μεγάλες ομάδες στην Αριστερά. Το μεγαλύτερο μέρος των προσφύγων που είχε καταφύγει στα αστικά κέντρα -και είχε περιφρονηθεί και περιθωριοποηθεί από την «καθως πρέπει» ελλαδική νομεκλατούρα- μετακινήθηκε προς την Αριστερά και πήρε μέρος σ’ όλα τα γεγονότα εκείνης της καταραμένης δεκαετίας του ’40.

    Μεγαλούργησε με την πατριωτική Εθνική Αντίσταση, ενάντια στους κατακτητές και στους συνεργάτες του και συντρίφτηκε από τους τροχούς του εμφυλίου, την ξενοδουλεία και τα άδηλα συμφέροντα που οδήγησαν στο σφαγείο χιλιάδες αγωνιστές, καθώς και το μίσος των νικητών.

    Εάν θέλεις όμως, να λύσουμε εδώ τα προβλήματα της ιστοριογραφίας των σκοτεινών περιόδων, προσωπικά δεν θα ακολουθήσω!

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 05/11/2008

  23. «Εάν θέλεις όμως, να λύσουμε εδώ τα προβλήματα της ιστοριογραφίας των σκοτεινών περιόδων, προσωπικά δεν θα ακολουθήσω!»

    Συγγνώμη που επιμένω, αλλά δεν ζήτησα να λύσουμε κανένα πρόβλημα της ιστοριογραφίας. Με εκπλήσσει πάντως που επιμένετε να ισχυρίζεστε ότι η περίπτωση Γόδα αποτυπώνει «λίγο πολύ» την ιστορία της Ελλάδας (λες και αυτή δεν υπάρχει έξω από την προσφυγιά και το αριστερό κίνημα)!
    Όπως καταλαβαίνετε δημιουργούνται διάφορα ερωτήματα σχετικά με το ποιές πεποιθήσεις βρίσκονται πίσω από αυτή την τοποθέτηση.
    Από αυτό το σημείο ξεκίνησε η συζήτηση με την αρχική μου ερώτηση να περιορίζεται ακριβώς σε αυτή την απορία και όπως μπορείτε να παρακολουθήσετε, στην συνέχεια ήμουνα υποχρεωμένος να απολογηθώ για την καταγωγή μου, για την ομάδα που υποστηρίζω και για τα εγκλήματα των ταγματασφαλιτών…

    Σχόλιο από imago | 05/11/2008

  24. imago κάτσε φρόνιμα
    να γίνεις νοικοκύρης!

    Να αποκτήσεις πρόβατα,
    να αποκτήσεις γίδια…

    Τώρα πώς μου ήρθε αυτό παραδοσιακό άσμα δεν γνωρίζω.

    Βρε άνθρωπέ μου , όλοι εδώ μέσα σου λένε πολύ ευγενικά ότι έτσι ποιητικά εμείς βλέπουμε την ιστορία. Κανείς δε σου ζήτησε να είσαι μέσα στο δικό μας στόρι. Ούτε και διεκδικούμε κανένα αλάθητο. Φυσικά και υπάρχει μπόλικη ιστορία και έξω από την προσφυγιά και έξω από το αριστερό κίνημα.

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 05/11/2008

  25. Ωωωωπ! ο φίλος μου ο Imago…

    Να σας πληροφορήσω και τα δυό «συμβαλλόμενα μέρη», αριστεροπόντιους και Imago, ότι είστε όλοι καλοί – ο καθένας στον τομέα του! Πιθανόν γι αυτό δεν κολάνε τα χνώτα σας!

    Να σας πληροφορήσω ότι με τον Imago κάνουμε πολύ ενδιαφέρουσες συζητήσεις στο «Αντίβαρο» και όποιος θέλει μπορεί και να τις παρακολουθήσει και να συμμετάσχει.

    Π&Α να ξέρετε ότι ο ίδιος έχει αρκετές προοδευτικές και χρήσιμες ιδέες. Αυτό δε σημαίνει ότι σας υποδεικνύω κάτι. Νομίζω ότι οι διαφωνίες μας είναι δημιουργικές και όποιος έχει χρόνο και διάθεση να συζητά άνευ υπεροψίας και ταμπού μπορεί να βγει κερδισμένος.

    Σχόλιο από Κιλκισιώτης | 05/11/2008

  26. Ούτε και διεκδικούμε κανένα αλάθητο.

    Ομέρ,
    Ωραία, αφού δεν διεκδικείς κανένα αλάθητο, ΔΙΟΡΘΩΣΕ ΤΑ ΛΑΘΗ σου. Κάνω τον ΚΟΠΟ να παρακολουθώ τα όσα λέτε και ασχολούμαι ΠΟΛΥ μαζί σας μου φαίνεται, διότι τώρα τελευταία τα σχόλιά μου ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΤΕ.

    Αν θέλεις πόλεμο εφ’όλης της ύλης, κάποια στιγμή θα τον έχεις. Διότι ΟΥΤΕ έχεις δίκιο να με έχεις ΜΟΝΙΜΩΣ λογοκριμμένο, ΟΥΤΕ έχεις δίκιο στην ΑΡΧΙΚΗ ΚΑΤΑΠΤΥΣΤΗ ΑΙΤΙΑ του «moderation», OYTE στο «αρβανίτικο πείσμα».

    Αντε, γιατί ΠΟΛΛΗ υπομονή έδειξα. Βρες τα σχόλια και ελευθέρωσέ τα, μην τυχόν και σου τα κάνω ΠΟΣΤ ΜΑΖΙ ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ.

    Σχόλιο από omadeon | 05/11/2008

  27. Κιλκισιώτη
    το μήνυμα ελήφθη! Όβερ…

    Τα λάθη σου διορθώθηκαν!

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 05/11/2008

  28. Εγώ να ζητήσω (ειλικρινά!) συγγνώμη για την αναστάτωση, όπως και να πώ ένα ευχαριστώ στον φίλο και Συνέλληνα κ. Κιλκισιώτης που με το τελευταίο σχόλιο έδειξε τον εξαιρετικό χαρακτήρα του.
    Αποχωρώ λοιπόν οριστικά και αμετάκλητα!

    Σχόλιο από imago | 06/11/2008

  29. βασικά εγώ εχω προβλημα με τον Ομέρ τον Αρβανιτη..Και το χιουμορ που του προεκυψε τωρα τελευταια

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 06/11/2008

  30. Για πες, για πες…

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 06/11/2008

  31. Ένα από τα λίγα «μη λάθη» είναι η σχετική προστασία απο τον κακό εαυτό κάποιων σχολιαστών. Ο καλός τους εαυτός δεν ενοχλεί καθόλου, αντιθέτως. Δυστυχώς όμως υπάρχει και ο κακός, ο οποίος κάποιες φορές επικαλύπτει τον καλό. Επειδή όποιος κάηκε φυσά και το γιαόύρτι, αυτό το δίκτυ προστασίας που μας προικοδότησε ο Κύριος δημιουργός μας, καλό είναι να το χρησιμοποιούμε.

    Όλα τα θετικά σχόλια έχουν δημοσιευτεί! ‘Ενας έλεγχος θα σας πείσει…

    Ομέρ ο Μέγας Αδμινίστωρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 06/11/2008

  32. Εδωσεν ο θεός στη μύγα κώλο, κι αυτή έχεσε τον κόσμο όλο.

    Εδωσαν κι οι προγραμματιστές στα μπλογκ μοδεραίησον, κι αυτά… μοδεραίησαν τον κόσμο όλο.

    Το σχόλιό σου 21, ισχυρίζεταιεί πως υπήρξαν σχόλια τα οποία ΟΧΙ ΜΟΝΟ ήταν «κακά», αλλά και ο «κακός εαυτός» που εξέφρασαν επικάλυψε τον «καλό εαυτό».

    ΑΥΤΑ ΑΛΛΟΥ.

    Ο αρχικός ΛΟΓΟΣ του μοντεραίησον που επέβαλλες ήταν λεχθέντα δικά μου σε ΑΛΛΟ ΜΠΛΟΓΚ, όταν υπερασπίστηκα το Ροϊδη από τον… κακό εαυτό του μ-π (και υπερέβαλλα λίγο). ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΛΛΟΣ ΛΟΓΟΣ, ούτε καν κακό σχόλιο δικό μου σε ΤΟΥΤΟ το μπλογκ, διότι -μάλιστα- το μοντεραίησον είχε γίνει «στα μουλωχτά» και δεν το είχα καν πάρει χαμπάρι, μη κατανοώντας ΓΙΑΤΙ είχε μπεί.

    Γενικά εγώ ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ ΤΙΠΟΤΕ κι αν εσύ είσαι «αρβανίτης κατά το ήμισυ» εγώ είμαι ΜΑΝΙΑΤΗΣ (πολύ χειρότερος) κατα το ήμισυ.

    Γενικά επίσης ΜΑΛΛΟΝ δεν έχετε κατανοήσει καλά ΓΙΑΤΙ υπάρχει μοντεραίησον, όντας νιούμπηδες στο διαδίκτυο. Οπότε, στο μακρυνό μέλλον (γιατί δεν έχω ΚΑΜΙΑ διάθεση για συγκρούσεις) θα θέσω το θέμα όμορφα και ωραία με ποστ στο δικό μου μπλογκ, χωρίς να σας θίγει.

    Παρεμπιπτόντως, τα συγχαρητήριά μου στο Νοσφεράτο που… ΞΑΝΑσχολίασε στην Καλύβα. Τα μοναδικά δύο ιστολόγια όπου είμαι σε προληπτική λογοκρισία είναι το δικό σας και η Καλύβα. Το δικό σας πάντως είναι πιο απαράδεκτο, αφού τα υποτιθέμενα «κακά σχόλια» του συγκεκριμμένου μοντεραίησον ήταν απλώς ανύπαρκτα, ενώ οι φιλικές διαθέσεις μου προς εσάς και στις ιδέες σας έχουν αποδειχθεί επανειλλημένα.

    Τέλος, μάλλον σου ξέφυγαν κάνα δυό σχόλια. Ανακαλώ και ζητώ συγνώμη, διότι -σαφώς- πρόκειται για λάθος σου ΕΚ ΠΑΡΑΔΡΟΜΗΣ και δεν θέλω να σε αδικήσω, Ομέρ. 🙂

    Υ.Γ. φτουουου… ζητώ συγνώμη, εννοούσα σχόλιο 31, ή αλλιώς “προηγούμενο από αυτό”. Θα… αλλάκω πληκτρολόγιο, μάλλον!

    Σχόλιο από omadeon | Νοέμβριος 6, 2008 | Επεξεργασία

    Υ.Γ.2 γενικά η προληπτική λογοκρισία ΧΑΛΑΕΙ ΤΗ ΡΟΗ της συζήτησης και αποτελεί σημαντικό σαμποτάρισμα της συμμετοχής κάποιου σχολιαστή. Βλέπω βέβαια… ότι μπροστά στην ΑΙΩΝΙΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΑ του “όποιος κάηκε στο χυλό φυσάει και το γιαούρτι” επιμένετε, και με βάση αυθαίρετα και ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΑ στοιχεία, που απλά ΔΕΝ ΘΥΜΑΣΑΙ ΚΑΛΑ, μπερδεύοντας το ΠΟΛΥ μακρυνό παρελθόν με το πρόσφατο.

    Πάλι, Ομέρ, ΔΕΝ σου αποδίδω κακή πρόθεση. Νομίζω ότι είμαι δίκαιος όταν λέω ότι η μνήμη αδυνατίζει μετά από εκατοντάδες σχόλια κι αυτό είναι σημαντική αιτία λανθασμένων εντυπώσεων και παρεξηγήσεων. ΓΙ’ ΑΥΤΟ δεν πρέπει (το ξαναλέω) να σβήνουμε τίποτε, αλλά -αντίθετα- πρέπει να μεταφέρεται σε έναν άλλο χώρο, που πολλά ιστολόγια έχουν ονομάσει “πτυελοδοχείο”. Παραβιάζουμε κατάφορα την Αρχή της Ακεραιότητας του ψηφιακού λόγου, όταν -σαν ιστολόγοι- εξαφανίζουμε σχόλια. Πηγαίνετε μια βόλτα στον Polsemannen, στο Διαγόρα και στον Χάρη Crazycows, να δείτε τι εννοώ, αν δεν με πιστεύετε. Και… προσοχή, ΔΕΝ ΛΕΩ ότι πρέπει σώνει και καλά να τους ακολουθήσετε, απλώς να δείτε και μια άλλη άποψη. Να προβληματιστείτε κατά πόσον είναι προσβλητικό και άδικο για σημαντικούς και κόσμιους (συνήθως) σχολιαστές να πετσοκόβονται (έστω προσωρινά) από τη ροή των συζητήσεων. ΚΑΝΕΙΣ δεν πρόκειται να προσέξει όσα είπαν την μεθεπόμενη μέρα…

    Εξάλλου, η εμμονή σε λανθασμένες εντυπώσεις προκαλεί στο τέλος και νέες αδικίες ή διαστρέβλωση της μνήμης, γιατί ο καθένας μας θέλει πάντα να δικαιολογεί τον εαυτό του.

    Αυτάαα.

    Σχόλιο από omadeon | 06/11/2008

  33. «Οι πρόσφυγες του ‘22, όταν έφτασαν στον Πειραιά και δημιούργησαν τις προσφυγικές φαβέλες εντάχθηκαν κυρίως στον Ολυμπιακό. … Δεν άργησε σε λίγο να γίνει και το αντίθετο! Μόνο όταν δημιουργήθηκε η αμιγής προσφυγική ομάδα της ΑΕΚ έπαψε να υπάρχει η μονοπώληση της προσφυγιας από τον Ολυμπιακό»

    Μια απορία…
    Πως γίνεται οι πρόσφυγες να γίνονταν αρχικά Ολυμπιακοί και μετά να μην μονοπωλούνται από αυτόν αφού γίνονταν και ΑΕΚ, όταν, η ΑΕΚ ιδρύθηκε το 1924 την άνοιξη και ο ΟΣΦΠ το 1925 ;

    Σχόλιο από haridimos | 08/11/2008

  34. EUSTOXI PARATIRISI!!!
    i propaganda ton komounion -sapounion sinexizetai

    Σχόλιο από JEREMY | 02/12/2008

  35. Γειά σου ρε JEREMY:

    Ώστε:

    Το καλύτερο σαπούνι
    γίνεται από κομμούνι

    Α ρε πόσα ξέρετε;

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 02/12/2008

  36. Ο Jeremy έπεσε μέσα στο θέμα μας. Το οποίο είναι η σαπωνοποιία… όλοι οι άλλοι είστε εκτός θέματος.

    Haridimos, υπήρχαν δύο ομάδες οι οποίες έφτιαξαν τον Ολυμπιακό, αυτές εννοεί το άρθρο. Όπως ο Παναθηναϊκός εορτάζει τα 100 του χρόνια στην επέτειο ίδρυσης της ομάδας από την οποία προήλθε η οποία είχε άλλο όνομα…τέτοιο πράγμα.

    Σχόλιο από Σίκινος | 06/12/2008

  37. […] -Mικρασιάτης, κομμουνι […]

    Πίνγκμπακ από -Δύο χρόνια Π&Α: Ένας “εγωκεντρικός” απολογισμός! « Πόντος και Αριστερά | 31/12/2008

  38. Μένω εκπληκτος απο το blog σας,η αλήθεια ειναι οτι δεν το γνώριζα.

    Μπραβο σας.

    Σχόλιο από metwpoistorias.blogspot | 24/02/2009

  39. […] -Mικρασιάτης, κομμουνιστής και Ολυμπιακό […]

    Πίνγκμπακ από -Ο απολογισμός του έτους « Πόντος και Αριστερά | 08/01/2010

  40. […] πρόσωπο αυτής της συνάντησης υπήρξε ο Νίκος Γόδας γεννήθηκε το 1921 στο Αϊβαλί και η Μικρασιατική […]

    Πίνγκμπακ από -Από τον Ολυμπιακό του Γόδα στον Ολυμπιακό του Κασιδιάρη; « Πόντος και Αριστερά | 10/03/2016

  41. […] πρόσωπο αυτής της συνάντησης υπήρξε ο Νίκος Γόδας . Γεννήθηκε το 1921 στο Αϊβαλί και η Μικρασιατική […]

    Πίνγκμπακ από Ποιόν Ολυμπιακό θέλουμε; | Und ich dachte immer | 11/03/2016

  42. […] πρόσωπο αυτής της συνάντησης υπήρξε ο Νίκος Γόδας . Γεννήθηκε το 1921 στο Αϊβαλί και η Μικρασιατική […]

    Πίνγκμπακ από «Ποιόν Ολυμπιακό θέλουμε;» | ΒΗΜΑ ΣΑΡΩΝΙΚΟΥ | 12/03/2016


Σχολιάστε