Πόντος και Αριστερά

……. 'μώ τον νόμο σ' !

-Σεμινάριο για την ποντιακή ιστορία

Τετάρτη 16 Απριλίου 2008 και ώρα 19:00 

Η ποντιακή Ιστορία αποτελεί μια ενδιαφέρουσα σελίδα της ευρύτερης ελληνικής ιστορίας. Η ιστορία του Πόντου επιτρέπει την καλύτερη κατανόηση των ιστορικών διεργασιών που διαμόρφωσαν τη γεωπολιτική εικόνα του κόσμου μας. Ο Πόντος και τα όσα διαδραματίστηκαν εκεί στις αρχές του 20ου αιώνα, υπήρξαν ως το κοινό υποσύνολο των δύο μεγάλων καταρρεύσεων (και αναδομήσεων) : της Ρωσικής κι Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Η τροχοί της ιστορίας τότε συνέθλιψαν έθνη και λαούς. Και ένας απ’ αυτούς ήταν και οι Έλληνες του Πόντου. 

 

Αλλά και στη συνέχεια, η πορεία όσων εγκαταστάθηκαν στις σοβιετικές ακτές του Εύξεινου Πόντου, αποκαλύπτει με τον πλέον αβίαστο τρόπο τις διάφορες φάσεις της  ιστορίας της Σοβιετικής ΄Ενωσης, αυτού του μεγάλου -και άγνωστου στις περισσότερες πλευρές του- κοινωνικοπολιτικού πειράματος του 20ου αιώνα.  

Η ποντιακή Ιστορία -όπως και όλης της ελληνικής Ανατολής-  αποτελεί μια σελίδα παραγνωρισμένη και υποτιμημένη. Και αιτία είναι η νεοελληνική ιδεολογία, όπως αυτή διαμορφώθηκε μετά το ’22, καθώς και η κυριαρχία κάποιων συγκεκριμένων στρωμάτων στο κρατικό ελλαδικό μόρφωμα.  

Παρακάτω δημοσιεύουμε την Ανακοίνωση της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδας Σ.Πο.Σ. Ν.Ελλάδας και Νήσων, που αφορά την πραγματοποίηση ενός σεμιναρίου ποντιακής Ιστορίας στην Αττική.

trabzon_sahil.jpg

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ   ΙΣΤΟΡΙΑΣ

12 Μαρτίου 2008 – 16 Απριλίου 2008

Ο Σύνδεσμος Ποντιακών Σωματείων Νότιας Ελλάδας και Νήσων διοργανώνει, σε συνεργασία με το Σύλλογο Ποντίων Μεταμόρφωσης, ένα κύκλο σεμιναρίων ιστορίας για την πορεία του ποντιακού ελληνισμού, από την εγκατάστασή του στον ιστορικό Πόντο έως και σήμερα, τα οποία επιμελείται και παρουσιάζει ο Βλάσης Αγτζίδης, ιστορικός.

Τα σεμινάρια θα πραγματοποιηθούν στο Σύλλογο Ποντίων Μεταμόρφωσης, Κ. Βάρναλη 12, Μεταμόρφωση, τηλ. 210-2826656, τις παρακάτω ημέρες και ώρες και μπορούν να τα παρακολουθήσουν όλα τα μέλη των σωματείων, των χορευτικών, καθώς και όσοι ενδιαφέρονται για την ποντιακή ιστορία:

1) Τετάρτη 12 Μαρτίου 2008 και ώρα 19:00

Θέμα: Από την εγκατάσταση των Ελλήνων στον Πόντο έως την οθωμανική κατάκτηση.

dsc04497.jpgΗ πρώτες επαφές με τον Άξενο Πόντο. Η εγκατάσταση των Ιώνων στην ποντιακή παραλία. Οι θεωρίες για ύπαρξη πρωτοελλήνων στην περιοχή. Οι πόλεις κράτη. Η ελληνιστική εποχή και το Βασίλειο του Πόντου. Ο αντι-ρωμαϊκός αγώνας του Μιθριδάτη ΣT’ του Ευπάτορα. Η ρωμαϊκή και η βυζαντινή περίοδος. Η Αυτοκρατορία Τραπεζούντος. Η εμφάνιση του τουρκομανικού ισλάμ και η κυριαρχία των Οθωμανών.

Προβολή ντοκιμαντέρ

2) Δευτέρα 17 Μαρτίου 2008 και ώρα 19:00

Θέμα: Από την αποσύνθεση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας στις γενοκτονίες των χριστιανικών λαών

dsc02671.jpg-Τα στάδια της οθωμανικής ιστορίας. Οι μεταρρυθμίσεις του Χάτι Χουμαγιούν, η οικονομική ανάπτυξη των  «ραγιάδων» και οι ταυτότητές τους.  Τα εθνικά κινήματα στη Βαλκανική και η αποσύνθεση της Αυτοκρατορίας. Η εμφάνιση του τουρκικού εθνικισμού και η απόφαση για εξόντωση των χριστιανικών πληθυσμών. Η γερμανο-τουρκική προσέγγιση και φιλία. Ο Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος. Οι πρώτες διώξεις στην Ιωνία και την Ανατολική Θράκη. Η γενοκτονία των Αρμενίων. Η γενοκτονία  στον Πόντο (1916). Το αντάρτικο ποντιακό κίνημα. Η Επανάσταση των μπολσεβίκων. Μετά την ήττα των Νεοτούρκων. Το κίνημα για ελεύθερο Πόντο. Ο ελληνο-τουρκικός πόλεμος στην Ιωνία (1919-1922). Η Β’ φάση της γενοκτονίας  στον Πόντο. Η ήττα των Ελλήνων. Η Έξοδος.

Προβολή ντοκιμαντέρ

3) Τετάρτη 2 Απριλίου 2008 και ώρα 19:00

Θέμα: Οι Έλληνες της Ρωσίας και της Σοβιετικής Ένωσης   

dsc02628.jpg-Η εγκατάσταση των Ελλήνων στα εδάφη της ρωσικής Αυτοκρατορίας. Το ρωσικό σχέδιο εποικισμού του Καυκάσου. Η πανσλαβιστική πολιτική. Η συμμετοχή των Ελλήνων στις ρωσικές πολιτικές εξελίξεις. Οι Έλληνες του Καρς. Η πολιτική των μπολσεβίκων για το εθνικό ζήτημα. Η πολιτιστική αναγέννηση του μεσοπολέμου. Οι σταλινικές διώξεις του 1937-38. Η μαζική μεταφορά του ελληνικού πληθυσμού στην Κεντρική Ασία.

Προβολή ντοκιμαντέρ

4) Τετάρτη 9 Απριλίου 2008 και ώρα 19:00

Θέμα: Μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης

dsc02626.jpg-Η κατάσταση της ελληνικής μειονότητας κατά την περίοδο της περεστρόϊκα. Η εμπλοκή των Ελλήνων στις συγκρούσεις του Καυκάσου: Νογκόρνο Καραμπάχ, Αμπχαζία, Τσετσενία. Η νέα προσφυγιά. Η αναχώρηση των Ελλήνων από τους τόπους εξορίας της Κεντρικής Ασίας. Οι «παλιννοστούντες» και η ελλαδική πολιτική.

Προβολή ντοκιμαντέρ

5) Τετάρτη 16 Απριλίου 2008 και ώρα 19:00

Θέμα: Μορφές ποντιακής έκφρασης σήμερα

trb32.jpg-Ελληνόφωνοι μουσουλμάνοι στη Βόρεια Τουρκία

-Ελληνικές κοινότητες στις χώρες της πρώην ΕΣΣΔ

-Πολιτικά αιτήματα του οργανωμένου ποντιακού χώρου για την αναγνώριση της γενοκτονίας.

Προβολή ντοκιμαντέρ

dsc02625.JPGdsc02625.JPGdsc02625.JPG

15/04/2008 - Posted by | -Ιδεολογικά, -Περί Πόντου

62 Σχόλια »

  1. Μπράβο ,πολύ καλή πρωτοβουλία.Οι νέοι,κύριως Πόντιοι πρέπει να μαθουν εκτός από χορό και τραγούδι την ιστορία της γενιάς τους.Φαντάζομαι και πιστεύω οτι αυτά που θα ακούσουν οι νέοι μας αλλά και οι μεγαλύτεροι θα είναι όσο πιο κοντά στην ιστορική αλήθεια και μακριά από φανατισμούς και μύθους που δυστυχώς τα τελευταία χρόνια είπαμε πολλούς.Εγγύηση για μένα είναι ο κ.Αγτζίδης ,οι γνώσεις του και η αντικειμενική του θεώρηση για την ιστορία μας.

    Σχόλιο από βασω | 11/03/2008

  2. Ένα, δύο τρία

    πολλά Πολυτεχνεία (σεμινάρια εννοώ!)

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 12/03/2008

  3. Βασικά παρότι Πόντιος κάποια στιγμή θα ήθελα να διαβάσω κάποια βιβλία που να μιλούν κάπως αντικειμενικά. Δεν μιλώ για το παρόν blog αλλά για βιβλία ιστορικά.

    Όσα κείμενα έχει τύχει να διαβάσω (πάλι δεν αναφέρομαι στα δικά σας) συνήθως εμπεριέχουν πολύ κλάψα και ηττοπάθεια.

    Επίσης αντι της Σουμελάς κάποια στιγμή θα ήθελα οι Πόντιοι να μιλάνε για τις βιβλιοθήκες και τις Σχολές που υπήρξαν. Οι Σουμέλες μόνο για λαϊκισμό προσφέρονται και τζάμπα μαγκιές.

    Αν κάτι μου αρέσει πολύ σε αυτό το ιστολόγιο είναι ότι είναι προς αυτήν την κατεύθυνση.

    Θα τα έχω στα υπόψη τα σεμινάρια και σας ευχαριστούμε

    Σχόλιο από cortlinux | 12/03/2008

  4. cortlinux

    xαίρομαι πραγματικά για το σχόλιό σου. Ακριβώς αυτά ήταν τα κίνητρα που οδήγησαν την παρέα του Π&Α να δημιουργήσει αυτό το ιστολόγιο.

    Μπορείς να συμβάλλεις και συ αν θέλεις, στέλνοντας κάποιο(α) κείμενο(α) στη διεύθυνση yason@in.gr

    Σε λίγο θα ανεβάσουμε ένα ποστ για τον τραπεζούντιο Βησσαρίωνα, ο οποίος υπήρξε μέγιστη πνευματική φυσιογνωμία και πρόδρομος της ευρωπαϊκής Αναγέννησης.

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 12/03/2008

  5. και για τον Γεώργιο τον Τραπεζούντιο γράψτε. Είναι η άλλη όψη του νομίσματος!

    Σχόλιο από planitas | 12/03/2008

  6. «…και για τον Γεώργιο τον Τραπεζούντιο γράψτε»

    Θα γίνει και αυτό. Βέβαια, είναι τελείως διαφορετικό το πνευματικό εκτόπισμα εκάστου των δυο ανδρών !

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 13/03/2008

  7. εγώ επιμένω!Θέλω να μου πείτε γιατί ενώ είστε πολύ λιγότεροι από μας, κάνετε τόση φασαρία!μας τα έχετε σπάσει!Και μια παράκληση..ΜΗΝ γράψετε για τον Γεώργιο τον Τραπεζούντιο!δε θα το αντέξω!
    Α!και κάτι άλλο!Πείτε μου αν υπάρχει κανα βιβλίο με γραμματική και ΄τα σχετικά, για να μάθει κανείς καμμένος και αξιθρήνητος, ποντιακά..οποία κατάντια της φτωχής Παρτιζάνας!

    Σχόλιο από παρτιζανα | 13/03/2008

  8. «ενώ είστε πολύ λιγότεροι από μας»

    Δεν είμαστε λιγότεροι, απλά είμαστε «εσείς» και «καθαρίζουμε» για όλους τους Μικρασιάτες…

    Ελπίζω να το έχεις καταλάβει ω γλυκειά μου Παρτιζάνα!

    Ομέρ ο παρτιζάνος

    Και να σημειώσω απλά, ότι ο Γεώργιος Τραπεζούντιος γεννήθηκε εκείνες τις σκοτεινές εποχές στην Κρήτη

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 13/03/2008

  9. Μια ιδέα θα ήταν, βέβαια, η εισήγηση να αναρτάται διαδικτυακά, π.χ. εδώ.

    Σχόλιο από Νίκος Σαραντάκος | 13/03/2008

  10. Καλή ιδέα!

    Τουλάχιστον η περίληψη της εισήγησης…

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 13/03/2008

  11. α! εργολαβία το πήρατε δηλαδή! εμείς φταίμε που είμαστε ήσυχοι και σας αφήνουμε όλο το πεδίο ελεύθερο!

    Και να σας πω και κάτι, δεν τον ξέρω τον Γεώργιο τον Τραπεζούντιο,αλλά είμαι σίγουρη ότι δε θα αντέξω..!

    Ωχ, τι έχουμε πάθει, παναγίτσα μου!

    Σχόλιο από παρτιζανα | 13/03/2008

  12. Αντέχω, αντέχω, αντέχω …

    O πατλιτζάνος Π&Α, Τζουράς Σικ. Παρκινγκίδης

    Σχόλιο από Γνώριζε … ΤΟ ΣΥΝΕΧΕΣ ΠΩΣ ΚΟΠΤΕΤΑΙ ΩΣ ΤΟ ΚΟΠΤΟΝ ΣΥΝΕΧΕΙ | 13/03/2008

  13. Θα προσπαθήσω να πάω σε κάποια από αυτά. Μήπως ξέρετε αν το υλικό των σεμιναρίων θα βγει σε βιβλίο ή τουλάχιστο να είχαμε τις εισηγήσεις διαδικτυακά; Θα γίνουν και άλλα σεμινάρια μήπως προς το Κέντρο μεριά γιατί να μένεις Ηλιούπολη να δουλεύεις Αγία Πρασκευή και να πηγαίνεις και Μεταμόρφωση καθημερινή είναι λίγο βάρβαρο.
    Αν και μη Πόντιος είχα ακούσει σε μια εκπομπή του Σαββίδη πολύ παλιά που τσακώνονταν δύο Πόντιοι εκπρόσωποι διαφορετικών ομοσπονδιών ή κάτι τέτοιο. Το λέω γιατί θέλω να ρωτήσω κάτι. Εσείς οι Πόντιοι έχετε τόσους συλλόγους. Γιατί δεν κάνετε μια ομοσπονδία που να δημιουργήσει δύο βαρβάτα πολιτιστικά κέντρα ένα εδώ και ένα στην Θεσσαλονίκη που να δείχνουν την ιστορία του τόπου σας, την συνέχεια της ιστορίας και να διοργανώνουν τέτοιου τύπου σεμινάρια σε σταθερή βάση;
    Κάτι άσχετο: Όποιος δεν είδε την ταινία του Φατίχ Ακίν χάνει.

    Σχόλιο από doukas | 15/03/2008

  14. doukas

    ήρθαμε σε επαφή με τους διοργανωτές και θα ανεβάσουμε τις εισηγήσεις, τουλάχιστον τις περιλήψεις.

    Για τα οργανωτικά που λες, υπάρχει μια μεγάλη ελλαδική ποντιακή ομοσπονδία με 350 συλλόγους στη δύναμή της. Η Παμποντιακή Ομοσπονδία Ελλάδας (ΠΟΕ). Αλλά επί της ουσίας άρχισαν να διαμορφώνονται συνθήκες παραγωγής έργου εδώ και λίγους μήνες, μετά τις εκλογές για την ανάδειξη του δεύτερου κατα σειρά Δ.Σ.. Το γιατί ένας τόσο μεγάλος κοινωνικός χώρος δεν κάνει αυτά που λες, δες το κείμενο «Πόντιοι και ανορθολογισμός«, όπου υπάρχουν κάποιες από τις πολλές απαντήσεις.

    Στην Αθήνα υπάρχουν περί τους 55 συλλόγους. Κάθε χρόνο στις 19 Μαϊου κάνουν πορεία στην τουρκική πρεσβεία. Την ίδια μέρα στη Θεσσαλονίκη γίνεται μια μεγάλη εκδήλωση στην Πλατεία της Αγίας Σοφίας. Φέτος κεντρική ομιλήτρια θα είναι η ελληνο-ασυρο-αμερικανίδα Θία Χάλο, που εξέδωσε στις ΗΠΑ την ιστορία της Πόντιας μητέρας της «Ούτε το όνομά μου».

    Επίσης στη Νέα Σμύρνη εδρεύει η Επιτροπή Ποντιακών Μελετών. Ένα ερευνητικό κέντρο που ιδρύθηκε το 1925. Οι περισσότεροι σύλλογοι αναπτύσσουν δραστηριότητες σε δικά τους τοπικά πολιτιστικά κέντρα. Τελευταία έγινε και ένα Ποντιακό Πολιτιστικό Κέντρο στα Εξάρχεια, σ’ ένα ιδιόκτητο νεοκλασικό κτίριο. Μόνο που οι σεύτελοι το ονόμασαν «Ψωμιάδειον»… χωρίς βέβαια να υπάρχει καμιά σχέση με τον Πανίκα. Άντε τώρα στα Εξάρχεια να αναπτύξεις δραστηριότητες ως «Ψωμιάδειον», αφού πρώτα πείσεις ότι δεν είσαι ελέφαντας. Τι να πεις; Ποντιακός ανορθολογισμός! Για να πούμε όμως και του στραβού το δίκιο, ο παππούς της δωρήτριας είχε το επίθετο «Ψωμιάδης»…

    Τώρα τι στα λεω αυτά; Μάλλον για να καταλήξω ότι γενικά έχεις δίκιο!

    Πάντως υπάρχει ένα ζήτημα το γιατί όλα αυτά, που σχετίζονται με την τραγική ιστορία των ποντιακών αλλά και των άλλων μικρασιατικών πληθυσμών, δεν έχουν περάσει καθόλου στη συνείδηση των υπόλοιπων Ελλήνων. Προσωπικά έχω μια μεγάλη απορία ! Σε αντίστοιχες περιπτώσεις, όλοι οι Εβραίοι ή όλοι οι Αρμένιοι νοιώθουν αλληλέγγυοι με την τραγωδία είτε των Εβραίων της Ευρώπης, είτε των Αρμενίων της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Στην ελληνική περίπτωση δεν υπάρχει αυτή η ενδοεθνική αλληλεγγύη…

    Ομέρ Ψωμιάδης

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 16/03/2008

  15. Ξέρεις γιατί; Μας έχουν μάθει να είμαστε πολύ μίζεροι και να βλέπουμε το σπιτάκι μας και το πεζοδρόμιο μας όχι τον δρόμο και το πρόβλημα του διπλανού μας. Συγνώμη για το απαισιόδοξο αλλά έτσι είναι.
    Για κάποιο διάστημα θα χαθώ γιατί ο Η/Υ μέσω του οποίου γράφω είναι δανεικός και μέχρι να αγοράσω νέο θα περάσει κάποιος χρόνος, μακάρι να ναι λίγος ( τα οικονομικά γαρ ).

    Να στε καλά και να μην αλλάξετε. Ελπίζω να τα πούμε σύντομα.

    Τις 12 Απρίλη έχει στο ΚΟΡΤΣΟΠΟΝ εκδήλωση με ποντιακά και μικρασιατικά τραγούδια μπορεί να τα πούμε εκεί. Θα είμαι αυτός που δεν θα χορεύει γιατί δεν ξέρω να χορεύω ( Βέβαια ξέρει η γυνίακα μου που και αυτή δεν είναι Πόντια είναι μισή Μικρασιάτισα και μισή Συμιακιά ) Βέβαια αυτά περί ποντιακών Sites της τα πα έγω παρ’ όλο που είμαι Παλιοελλαδίτης. Τα ξαναλέμε. Της Χάλο το βιβλίο πρέπει να το χει το βιβλιοπωλέιο στη Στοά του Βιβλίου.

    Σχόλιο από doukas | 16/03/2008

  16. «..Κάτι άσχετο: Όποιος δεν είδε την ταινία του Φατίχ Ακίν χάνει…»

    Φίλε douka
    Έχεις δίκιο φίλε μου
    κοιτα και μερικές κριτικές σχετικα με την «Άκρη του ουρανού»

    mumul

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 17/03/2008

  17. Είμαι απο το Σύλλογο Ποντίων Μεταμόρφωσης. Πιστεύω οτι είναι μια πολυ καλη προσπάθεια σχετικά με κύκλο σεμιναρίων ιστορίας για την πορεία του ποντιακού ελληνισμού.

    Σχόλιο από ΣΤΑΥΡΟΣ | 03/04/2008

  18. «Τον αράπη κι αν τον πλένεις το σαπούνι σου χαλάς «

    λένε οι νέοι Ίωνες !

    Καλά βρε Nemesist, είναι δυνατόν να πιστεύεις ότι το σεμινάριο αυτό είναι εμφυλιοπολεμικό και ρατσιστικό;

    Σεμινάριο αντικειμενικής και νηφάλιας γνώσης είναι και όχι σεμινάριο ανοησίας, όπως εσύ φαντάζεσαι!

    Τέλος πάντων και με σένα ….

    Μην ξαναμπούμε και πάλι στο παιχνίδι της αντιπαράθεσης ! Κάντο αλλού….

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 06/04/2008

  19. Γιατί με απογοητεύεις πάλι κατευθείαν;

    Ο Αγτζίδης τουλάχιστον όταν τον διαβάζω δεν έχει ψυχωτικές εμμονές σε αποτυχημένες πολιτικές θεωρίες και ιδεοληψίες του περασμένου αιώνα για αυτό και πιστεύω ότι αξίζει (ή τουλάχιστον δεν τις εκφράζει γραπτά).

    «Εμφυλιοπολεμικό» και «ρατσιστικό»;

    Αυτές οι λέξεις είναι πολύ βαθειά μέσα στο υποτίθεται «καθαρό» μυαλό σου, έτσι;

    Αντικειμενική και νηφάλια γνώση, ακριβώς ότι χρειαζόμαστε. Και ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΠΕΡΑ, αφού εμπεδώσουμε την τόσο χρειαζούμενη αυτή γνώση, βλέπουμε ποιος μας χρωστάει και τι μας χρωστάει και πράττουμε αναλόγως. Όταν ο γείτονας σου πάρει το σπίτι και σου σφάξει και τους προππάπους, τότε δεν γίνεται να το ΞΕΧΑΣΕΙΣ ΑΥΤΟ, σωστά; Είναι απλά θέμα ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ. Τι είναι «ανόητο», «εμφυλιοπολεμικό» (!) και «ρατσιστικό» στην ΑΛΗΘΕΙΑ αυτή;

    ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΡΕ, ΕΙΜΑΣΤΕ ΖΩΝΤΑΝΟΙ, ΔΕ ΘΑ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΠΟΤΕ…

    ..ριμέμπερ δατ μπέϊμπι…..

    Σχόλιο από Nemesist | 08/04/2008

  20. οκ ντάντι !

    Ομέρ ο δίκαιος

    ————-

    Και για να μην ξεχνιόμαστε, πρώτα και κύρια μας χρωστάει η Ελλάς.
    Ηθικά, πολιτικά και οικονομικά. Αν θέλεις να σου το αναλύσω, μπορώ.
    Φαίνεται ότι ενώ διαβάζουμε τους ίδιους ιστορικούς, ο καθένας μας καταλαβαίνει ότι θέλει!

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 08/04/2008

  21. Ώπα, τι βλέπω, προσφέρεσαι να μου αναλύσεις κάτι, εμένα τον «ρατσιστή,φασίστα,…………………………………………..» κλπ κλπ κλπ; Ουάου!

    Αν πράγματι μιλάς σε εμένα, είμαι όλος αυτιά.

    Για πες μου τι μας χρωστάει η Ελλάς ακριβώς, τι μας χρωστάνε οι Τούρκηδες μεταλαγμένοι Ισλαμομόγγολοι και τι μας χρωστάνε οι «Σύμμαχοι», της Αντάντ και μη. Και πως θα τα πάρουμε αυτά που μας χρωστάνε, αν υπάρχουν ρεαλιστικοί τρόποι. Γιατί, και εμένα μου το χρωστούσε η μοίρα να γίνω αστροναύτης, αλλά δεν είχε ΝΑΣΑ στη Θεσσαλονίκη…

    Σχόλιο από Nemesist | 11/04/2008

  22. Νομίζω πως ολες οι απαντησεις που χρειαζεται βρισκονται Εδώ:

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 11/04/2008

  23. και εδώ:(προσοχή στον χορό στο τελος)

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 11/04/2008

  24. καλημερα σας, σας εχω αφιερωμα στο μπλογκ μου μαζί με ολους τους αλλους ανδρες της παρεας…περαστε για ενα απεριτιφ, παρακαλω,θα χαρω ιδιαιτερως
    ριτς

    Σχόλιο από ritsmas | 17/04/2008

  25. ας περασει και νοσφερατος…. μια χαρά τον βρισκω

    Σχόλιο από ritsmas | 17/04/2008

  26. Πωωωωωωωωωωωωωωωω….Άσε!Πήγα και γω τις προάλλες στο ποντιακό γλέντι, με χίλια ζόρια έκατσα μιάμιση ώρα….Μα δεν αντέχεστε!!!!!!!!Προσπαθω πάντως.Μου αρέσουν οι μομόγεροι και η σέρα.Μόνο.Α!και να πάρτε μερικοί, να μη σας χρωστάω…

    Σχόλιο από παρτιζανα | 17/04/2008

  27. Μιάμιση ώρα σε ποντιακό γλέντιιιι !!!
    Πως το άντεξες ??
    Χμμ, κακό σημάδι αυτό….

    Αν αντέξεις και αυτό, τι να πω….

    (πως το τρίβουν το πιπέρι…οι πόντιοι στην Ρωσσία)

    mumul

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 17/04/2008

  28. Πωωωωω!Μα βαλτός είσαι να με ξεκάνεις?!τέσπα…φαίνεται ότι αντέχω παραπάνω από όσο νόμιζα, γιατί έκατσα και είδα και κάτι άλλα βιντεάκια που χε εκει πέρα…Είναι σοβαρή η κατάστασή μου πιστεύεις?!

    Σχόλιο από partizana | 17/04/2008

  29. mumul,

    εξαιρετικό βίντεο.

    Δεν είπες μόνο ότι η Κράσναγια Πολιάνα, έξω από το Σότσι είναι ένα από το ομορφότερα με΄ρη τυου κόσμου. Εκεί θα γίνουν και οι χειμερινοί ολυμπιακοί αγώνες.

    Παρτιζάνα,

    είσαι σε πολύ καλό δρόμο. Γιατί όπως είπε κει ένας φίλος μου:

    Αντιστέκομαι στον καπιταλισμό
    μαθαίνω ποντιακά
    .

    Κι ένας δικός μου σύτροφος έγραψε ότι «όταν τους την πέφτουν οι ταξικοί εχθροί, ο λόχος του θα χορεύει τη Σέρα» (ή κάπως έτσι)

    Άρα:

    Παίρνω μέρος στον ταξικό πόλεμο.
    Μαθαίνω και χορεύω τη Σέρα!

    Μ-π

    ————-

    … βρε θα τρελαθούμε εδώ !

    Παρτιζάνα υπάρχουν και επαναστατικά ανέκδοτα αν θέλεις. [ΕΔΩ]… Των αναρχικών είναι βέβαια. Αλλά δεν πειράζει!

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 17/04/2008

  30. Άϊντε και λίγα βιολιά για χαλάρωση:)
    Από την Πόλη αυτήν την φορά

    mumul

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 17/04/2008

  31. Δεν ξέρω ΠΩΣ χαλαρώνει κανείς με αυτή η μουσική (χωρίς θλίψη), πάντως αν θέλετε… επαγγελματική μουσική για χαλάρωση (που χρησιμοποιήθηκε επανειλλημένα και για μουσικοθεραπείες)
    http://soundclick.com/share?songid=4444200

    Σχόλιο από omadeon | 17/04/2008

  32. Και μια λίγο πιο ζωηρή έκδοση (ίσως και καλύτερη)
    http://soundclick.com/share?songid=4443664

    Παραλλαγές αυτής της (original) σύνθεσης χρησιμοποιήθηκαν από την ψυχολόγο Δρ. Βίκυ Σίμου για μουσικοθεραπεία παιδιών (που είχαν ψυχοκινητικά προβλήματα). Ξεκινώντας από χαλάρωση, παρακινούνταν να κάνουν διάφορες ασκήσεις συντονισμού Νου και σώματος, κλπ. Επίσης από τον (αείμνηστο) ψυχολόγο Δημοσθένη Σταυρόπουλο χρησιμοποιήθηκαν για χαλάρωση ασθενών του που έπασχαν από κατάθλιψη (κυρίως).

    Σχόλιο από omadeon | 17/04/2008

  33. Υ.Γ. Ο πολιτικοποιημένος Δημοσθένης Σταυρόπουλος ήταν και πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Ψυχολόγων νομίζω (ή Συλλόγου, δεν θυμάμαι). Πέθανε το 2004 από καρκίνο στο πάγκρεας, στα 52 του χρόνια. Ακολουθούσε υγιεινή διατροφή. Υπήρξε γείτονάς μου κάποτε για μερικά χρόνια και τα λέγαμε που-και-που. Ηθελε να με στείλει για ιατρικές εξετάσεις προκειμένου να διαπιστωθούν οι ευεργετικές επιπτώσεις της χειμερινής κολύμβησης (που κάνουν τον άνθρωπο πολλά χρόνια «νεώτερο» βιολογικά.
    Ο δήμος διέθεσε αυτή τη μουσική σε δεκάδες ασθενείς του.
    Η Βίκυ Σίμου είναι καλά και ασχολείται με παιδοψυχολογία, κ.ά.

    Σχόλιο από omadeon | 17/04/2008

  34. Αντιστέκομαι στον καπιταλισμό
    μαθαίνω ποντιακά.
    Παίρνω μέρος στον ταξικό πόλεμο.
    Μαθαίνω και χορεύω τη Σέρα!

    Παίδες αν είναι έτσι τότε το ομολογώ!Αλλαξοπιστώ τώρα!!!!!!!!!!!!!ΑΑΑΑΑΑχχχχχχχχ, το είπε και ο Μαγιακόφσκι: σύντροφοι!Αγκαθωτός ο δρόμος προς τον κομμουνισμό!

    Σχόλιο από partizana | 17/04/2008

  35. όταν τους την πέφτουν οι ταξικοί εχθροί, ο λόχος του θα χορεύει τη Σέρα..Ποίος το είπε καλέ αυτό, να τον εγνωρίσω θέλω!!!

    Σχόλιο από partizana | 17/04/2008

  36. και κάτι τελευταίο..σόρρυ κιόλα αλλά ξεχάστηκα…Αυτοί οι αναρχικοί σαν πολύ δεν την έχουν δει, να βγαζουν και ανεκδοτάκια για την πάρτη τους?’Ημαρτον….

    Σχόλιο από partizana | 17/04/2008

  37. ‘Προσυπογράφω’ (με τη δική μου οπτική.
    τα περί χαλάρωσης σχόλια το SMLG_OMDY

    O νεοπαγής αφηγηματικός τόνος τής (αλά μεταρόμ) μεταπολίτικης εκδοχής του ποντιακού αητού ίσως και της ρομάνας κόρης, όσο και αν η διασυνδεμένη προσσέγγιση παραπέμπει σε γκρούπ θέραπυ, δεν καταφέρνει «εξίσου» για όλους μας, να μας χαλαρώσει ψυχοσωματικά, τόσο ως μουσική/κινητική εξομοίωση μιας αυστηρά σωματοποιημένης αίσθησης, όσο και ως μια -με στενά μουσικά κριτήρια αποτελεσματική (και για το καταχρηστικό της ακροατήριο), επιτελεστικής επάρκειας και αυτοτέλειας- αυτονοηματοδοτημένη αλλά με εν δυνάμει εξωστρεφές περίσσευμα, μουσική πράξη.

    Ενδεχομένως, η παραπάνω ποντιακής πρόσληψης προτροπή-αξιολόγηση, να προτάσει την (κατονοητή) ‘φυλετικού τύπου’ ικανοποίηση και την ευφορία της, ως έκφραση νοητικής χαράς και αποδοχής (ως εν σιωπή φέρουσα τον δυναμικό ποντιακό στίχο, έστω κα μετά βίας) για μια, εν είδει συνεχείας του ποντιακού μέλους) εμμελή ταυτοποίηση, στην προκείμενη περίπτωση μιας παρασάγγας κοπτής ασυνέχειας ως και άτομης μουσικής πράξης.

    Υπ’ αυτές τις συνθήκες μια ακραιφνώς σωματικού μουσικού τύπου, χαλάρωση δεν αποκλείεται να επέλθει, αλλά μάλλον πρέπει να αξιολογηθεί ως αναπόσπαστη και μάλλον οφειλόμενη ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στα εθελούσια, επίκτητα ‘φυλετικά’, χαρακτηριστικά της Π&Α μ-λ πρόσληψης της.

    Ωστόσο είναι προφανές ότι έστω και για παρόμοιες μειονοτικές περιπτώσεις, μια πολιτισμική τεκμηρίωση/ταυτοποίηση της πρόσληψης (και) του δρωμένου, παρότι απείρως κοπτή (έως εξαφανίσεως) εξακολουθεί να συνέχει στα μετά βίας αναγνωρίσιμα εξωτερικά μουσικά σημεία, ένα εκατέρωθεν(;) προσλαμβανόμενο ‘φυλετικώς’ αναπαριστάμενο φαντασιακό σώμα.

    Ού(γ)ι αμάν αμάν …

    Σχόλιο από Γνώριζε ... ΤΟ ΣΥΝΕΧΕΣ ΠΩΣ ΚΟΠΤΕΤΑΙ ΩΣ ΤΟ ΚΟΠΤΟΝ ΣΥΝΕΧΕΙ | 17/04/2008

  38. Πολύ ενδιαφερουσα συζητηση
    δυστυχώς σε ολα αυτα τα σπουδαια περι χαλαρωτικής μουσικής και εμβαθυνσης εις το ψυχοσωματκό μας ειναι μεσω ποντιο-βουδιστικής τσιλ αουτ ζικ ζακοειδους προσεγγισεως
    δεν εχω να προσθεσω ή να πω
    Απολυτως
    ΤΙΠΟΤΑ !

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 17/04/2008

  39. Της τοποθετήσεώς σου ω Συνεχές
    απουσιάζει παντελώς γεωγραφική τε ή άλλη προσέγγισις-προσδιορισμός του τοπίου εξωθεν του οποίου μουσικά και μόνον κριτήρια καθιστανται ανεπαρκή,(ya Kucukcekmence ya Maltepe της Ιστανμπούλης παρακείμενα χωρία)
    όπερ και εμφανίζεται ως φάντης μπαστούνι η αδυμαμία συλλήψεως της όλης Π&Α μ-λ αισθήσεως και παραισθήσεως.

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 17/04/2008

  40. Το σχόλιο 27, κωδικοποιημένο εις ιδιόλεκτον σουρεαλιστικού τύπου, εν τούτοις το κατανόησα -νομίζω- και… ευχαριστώ.
    Συνοψίζω την ουσία του σχολίου στο εξής απόσπασμα:

    χαλάρωση δεν αποκλείεται να επέλθει, αλλά μάλλον πρέπει να αξιολογηθεί ως αναπόσπαστη και μάλλον οφειλόμενη ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στα εθελούσια, επίκτητα ‘φυλετικά’, χαρακτηριστικά της Π&Α μ-λ πρόσληψης της.

    Πράγματι, έτσι είναι. Είναι σαν ένα Σκωτσέζο ξενιτεμένο που ζητάει να ξανα-ακούσει γκάϊντες, αλλιώς αγχώνεται αναίτια.

    Στη μουσική ισχύουν και οι διαπιστώσεις του Καστοριάδη, περί μη-συνειδητής αυτοθέσμισης του φαντασιακού σαν κάτι βασικά αρνητικό. Από τη στιγμή που δεν ελέγχουμε το Φαντασιωσικό Επίπεδο της μουσικής που ακούμε ή συνθέτουμε, παρά τείνουμε να ακολουθούμε ένα προ-θεσπισμένο Φαντασιακό υπόστρωμα το οποίο κατευθύνει υπόγεια τον ψυχισμό μας (π.χ. προκαλώντας θλίψη), δεν έχουμε αυτονομηθεί επαρκώς, ως προς τη μουσική.

    Εγώ αρρωσταίνω με μουσικές που σε άλλους φαίνονται αυτονόητα καλές και απολαυστικές διότι δεν συμμερίζομαι το δικό τους Φαντασιακό, ΟΥΤΕ ακολουθώ «παραδόσεις» στο χώρο αυτό (με ακούσματα που έχει κανείς «συνηθίσει από παιδί» κλπ.)

    Η διαρκής επανάσταση της Ελευθερίας μας και της αέναης νέας αυτο-θέσμισης του φαντασιακού μας επιπέδου, δεν θα μπορούσε παρά να επηρεάζει και τη μουσική. Οι νέες γενιές κανονικά ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ από το παραδοσιακό φαντασιακό και το αναπλάθουν, αλλιώς καταλήγουν σε τέλμα (όπως και οι προηγούμενοι).

    Μου αρέσουν πολύ ορισμένα Ποντιακά τραγούδια, αλλά κυρίως σαν έμπνευση για κάτι που ίσως κάποτε πάει ΠΟΛΥ πιο πέρα.

    ωωωχ, σόρρυ, αναφερόμουν στο σχόλιο 37!!! (του “Γνώριζε…”
    (φεύγω τώρα, ελπίζω να μην ψάχνεις Γνώριζε ΑΔΙΚΑ για άλλο).

    Σχόλιο από omadeon | 17/04/2008

  41. Πολύ ενδιαφέρουσα και η ΤΙΠΟΤΑ προσέγγιση του Νοσφεράτου

    mumul

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 17/04/2008

  42. »Στη μουσική ισχύουν και οι διαπιστώσεις του Καστοριάδη, περί μη-συνειδητής αυτοθέσμισης του φαντασιακού σαν κάτι βασικά αρνητικό. Από τη στιγμή που δεν ελέγχουμε το Φαντασιωσικό Επίπεδο της μουσικής που ακούμε ή συνθέτουμε, παρά τείνουμε να ακολουθούμε ένα προ-θεσπισμένο Φαντασιακό υπόστρωμα το οποίο κατευθύνει υπόγεια τον ψυχισμό μας (π.χ. προκαλώντας θλίψη), δεν έχουμε αυτονομηθεί επαρκώς, ως προς τη μουσική.»

    Otan ta diabazv ayta moy erxetai na tragoydhsw sthn broxh

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 17/04/2008

  43. Κι εγώ σας αποχαιρετώ με τον ΠΟΝΤΟ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ

    Το ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΗΣ ΘΕΤΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

    «DJ Pontos – Still In Love»

    Σχόλιο από omadeon | 17/04/2008

  44. «Ποίος το είπε καλέ αυτό, να τον εγνωρίσω θέλω!!! «

    Ο Μπολσεβικίδης !

    Μ-π

    ——————————————————————

    Υ.Γ. και για την ακρίβεια, γράφει :

    ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΘΑ ΕΡΘΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΤΗΝ ΠΕΣΟΥΝ ΣΤΟ ΛΟΧΟ ΠΟΥ ΘΑ ΕΙΜΑΙ ΘΑ ΧΟΡΕΥΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΥΡΙΧΙΟ, ΣΕΡΑ, ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΜΑΧΗ! ΝΑ ΛΕΛΕΒΩ ΣΕ!!!!

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 17/04/2008

  45. ακουστε
    λιγο
    Tchaikovsky
    τωρα
    Αιντε:

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 17/04/2008

  46. …(αλά μεταρόμ) μεταπολίτικης…
    ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΟΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΤΟΝΟ

    Υπάρχει λοιπόν γεωπολιτισμικός πυκνός προσδιορισμός, κατάλαβα, όσο μου επέτρεψε και η δημοσίευση, που ανεφέρεσθε, και εν γένει δεν ομιλώ έξω απ’ το χορό και τον χώρο.

    Από κεί και πέρα διακινδυνεύω να πώ ότι το άκουσμα είναι χτισμένο έξω από όρους απλής και λειτουργικής μαστορικής συνέχειας (που βρίθει και στην Πόλη) και έτσι μάλλον δεν μπορεί να δομήσει μια νεωτερική προσέγγιση παρά ίσως αυτή του γνωστού (ανά τας ημετέρας σχολικάς πατρίδας) άμουσου «ΜΟΥΣΙΚΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΎ» τύπου, ή μια ‘έθνικ’ αποφόρτιση, αφού δεν μοιάζει να εφάπτεται λειτουργικά μιας βιωμένης παράδοσης (ή ίσως εφάπτεται ελάχιστα)

    Μ’ άλλα λόγια τα συμφραζόμενα του, όσα βλέπω κι ακούω, μοιάζουν κενά ενός ιδιωματικού (μουσικού) πολιτισμικού περιβλήματος, πέραν ίσως μιας αβίωτης μουσικά, καταγωγής. Αυτό δεν μειώνει την αξία της καταγραφής αφού οδηγεί σε κάποια ίσως χρήσιμα (για τη συζήτηση) και πιθανόν εσφαλμένα συμπεράσματα.

    Αν ο πολιτισμικός κορμός του δρωμένου είχε κάποια αξιόλογα ‘κλειστά’ και έστω πρόσκαιρα οριοθετημένα ιδιαίτερα (πλήν των trendy) στοιχεία ‘ταυτότητας’ εκ των πραγμάτων θα ήταν ίσως δυνατόν να μας μεταφέρει, δεδομένου του αμετάφραστου (και) της μουσικής γλώσσας, κάποια από τα ‘αισθητικά’ -έξω από όρους τεχνικής αρτιότητας- σημεία συγκίνησης και (πάντα στους δικούς του όρους και όσα από αυτά αντιλαμβανόμαστε) κάποια στοιχεία καλλιέπειας-μα(ϊ)στοριάς.

    Άνυ γουαίη ι χίερντ τζάστ σάμ νόιζυ νόουτς…

    Θένκς εβμπντ
    Σόρυ Ν.

    ωφ-ωφ αμάν

    Σχόλιο από Γνώριζε ... ΤΟ ΣΥΝΕΧΕΣ ΠΩΣ ΚΟΠΤΕΤΑΙ ΩΣ ΤΟ ΚΟΠΤΟΝ ΣΥΝΕΧΕΙ | 17/04/2008

  47. «Άϊντε και λίγα βιολιά για χαλάρωση…»

    … ούτε βεβαιώνει την κοινωνική και μουσική αυτοθέσμιση του δρωμένου. Αυτό που την μειώνει (εν τη ‘καταναλωτική’ ρύμη του λόγου) είναι η φράση «Άϊντε και λίγα βιολιά για χαλάρωση…» και δεν είμαι εγώ αυτός που την χρησιμοποίησα ούτε και θέλησα να επενδύσω μουσικά και ‘αισθητικά’ και ψυχοσωματικά πάνω στο νόημα της λέξης. Απεναντίας.

    ΑΡΙΑ ΝΤΑ ΚΑΠΟ

    » Ωστόσο είναι προφανές ότι έστω και για παρόμοιες μειονοτικές περιπτώσεις, μια πολιτισμική τεκμηρίωση/ταυτοποίηση της πρόσληψης (και)του δρωμένου, παρότι απείρως κοπτή (έως εξαφανίσεως) εξακολουθεί να συνέχει -στα μετά βίας αναγνωρίσιμα εξωτερικά μουσικά σημεία- ένα εκατέρωθεν προσλαμβανόμενο ‘φυλετικώς’ αναπαριστάμενο φαντασιακό σώμα.»

    Θένκιου

    Σχόλιο από Γνώριζε ... ΤΟ ΣΥΝΕΧΕΣ ΠΩΣ ΚΟΠΤΕΤΑΙ ΩΣ ΤΟ ΚΟΠΤΟΝ ΣΥΝΕΧΕΙ | 17/04/2008

  48. ΔΙΟΡΘΩΣΗ

    … ούτε βέβαια μειώνει την κοινωνική, πολιτισμική (και μουσική) αυτοθέσμιση του δρωμένου…

    Σχόλιο από Γνώριζε ... ΤΟ ΣΥΝΕΧΕΣ ΠΩΣ ΚΟΠΤΕΤΑΙ ΩΣ ΤΟ ΚΟΠΤΟΝ ΣΥΝΕΧΕΙ | 17/04/2008

  49. Σωστά συνόψισες αγαπητέ SML_G, αλλά μόνο το αποδομητικό της χαλαρώσεως ως αφοριστικό δήθεν, της μουσικής έκφρασης . Τα κατ’ ανάγκην αναφερόμενα μου στην ‘χαλάρωση’ ως διαρκές ‘μουσικής υφής’ κοινωνικό αίτημα/πρόσληψη (πέρα από την ‘χαλάρωση’ και ‘ένταση’ ‘tension’που κάθε μουσική αφήγηση εκ των πραγμάτων περιέχει), επιχείρησαν (μπουρδουκλωτά) να οδηγήσουν βαθμηδόν στην λύση-λύτρωση-(χαλάρωση) που επέρχεται αφού συνήθως έχει προηγηθεί η δια της εμμονής, έκσταση ένα του είδους μας, λειτουργικό δρώμενο. Αυτή άλλωστε η πρωτογενής αξία επηρρεάζει και την μακροδομή των λόγιων συνθέσεων σε μεγάλο βαθμό, και είναι το κεντρικό όχημα πάνω στο οποίο κινείται η όποια προσλαμβανόμενη ‘αισθητικής’ φύσεως ικανοποίηση των μετεχόντων με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.

    Η αποσπασματική, εξειδικευμένη, συσκευασμένη ανάλογα, εμπορική συνήθως ‘χαλαρωτική μουσική’ μάλλον κλίνει στο να εξυπηρετήσει μια (του κυρίαρχου καταναλωτικού πολιτισμού) θεμιτή πλευρά της ολοήμερης εξοντωτικής μας ‘ιεροτελεστίας’ και να παγιωθεί στα ατομοκεντρικά της (αλλά μαζικής κοπής) συμφραζόμενα.

    Η επίμαχη κυρίως όποια ‘ουσία’ του αρχικού σχολίου μου μπορεί να ανιχνευθεί (και σουρεαλιστικώς) στο απόσπασμα που απομόνωσα παραπάνω ως ΑΡΙΑ ΝΤΑ ΚΑΠΟ, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι πλευρές που φωτίζουν τα σχόλια σου και οι παραπομπές σου δεν έχουν ενδιαφέρον. Απεναντίας. Απλά υπάρχει εκ των πραγμάτων (και ευτυχώς) η μη απαραίτητα ‘χρηστική’ για προσωπικούς αισθητικούς λόγους της παραλαμβανόμενης (εντός πολιτισμικών συμφραζομένων) μουσικής, και σ’ αυτήν την πλευρά κυρίως αναφέρθηκα.

    Cok mersi

    Υ.Γ. Άκουσα με πραγματικό ενδιαφέρον τα κομμάτια σου. Νομίζω ότι για τους ομότεχνους αυτό είναι από μόνο του μια θετική αξιολόγηση. Η ‘απόλαυση’και η ‘χαλάρωση’ ας είναι για τους εξωτερικούς ‘παρατηρητές’…
    Η ‘θλίψη’ είναι μάλλον ένα αναπόφευκτο διαρκές γενεσιουργό στοιχείο της έκφρασης/τέχνης μην την αδικείς … (άστο σε μένα) http://users.thess.sch.gr/veccio/Stathis_Sardelis-V.Vetsos.htm

    Ο ‘τσαϊκόφσκι’ που μας συνταγογραφήθηκε (κατά το «Γνώρισα τους ανθρώπους κι αγάπησα τα ψάρια») δεν μπορεί σε καμμιά περίπτωση να υποκαταστήσει το http://cz.lundbeck.com/cz/Professionals/Products/Cipralex/images/11cipralex.jpg
    που και εγώ το προτιμώ μπροστά στις προσωπικές όσο και στις εν είδει πολιτικές αναπόφευκτες κι αναγκαστικές (κατά το μη χοίρον βέτσιστον) μου, επιλογές.

    Σχόλιο από Γνώριζε ... ΤΟ ΣΥΝΕΧΕΣ ΠΩΣ ΚΟΠΤΕΤΑΙ ΩΣ ΤΟ ΚΟΠΤΟΝ ΣΥΝΕΧΕΙ | 17/04/2008

  50. Γύρισα αργά σπίτι και διάβασα με ενδιαφέρον το σχόλιό σου, αγαπητέ «Γνώριζε..»

    Είναι η πολλοστή φορά που αναφέρεσαι στο Cipralex (που όποιος το ψάξει θα δεί ότι είναι αντικαταθλιπτικό ψυχοφάρμακο). Κοίτα να δείς, είμαι κάθετα και απόλυτα ΚΑΤΑ τέτοιων φαρμάκων. Ο παλιός μου φίλος ο Δημοσθένης ήταν ΕΠΙΣΗΣ εναντίον τους και κουραζόταν να το υποστηρίζει αυτό σε αντίθετα διακείμενους συναδέλφους του ψυχολόγους. Η δική μας σχέση ήταν βέβαια μόνο φιλική (τα σπίτια μας σε απόσταση λίγων δεκάδων μέτρων). Αλλά όταν του είπα ότι θα με ενδιέφερε ίσως να κάνω ψυχανάλυση μου είπε «εσύ είσαι ΤΕΛΕΙΩΣ ελεύθερος από εξαρτήσεις κάθε είδους, ΜΗΝ πας να… δημιουργήσεις εξάρτηση». Και αντί να μου κάνει ψυχανάλυση, πίναμε καφέ και έπαιρνε τα CD μου να τα μοιράσει στους ασθενείς του. Μάλιστα μου χάρισε κι ένα κομμάτι του Νίκου Ξυλούρη (που του έκανα ένα ατελέστατο remix αργότερα).

    Ο λόγος που μιλάω για όλα αυτά είναι γιατί ΟΛΑ συνδέονται, με κεντρικό άξονα την απόρριψη (όπως είπα) ΚΑΘΕ είδους εξάρτησης, είτε χημικής είτε άλλου είδους. Και στους ήχους επίσης υπάρχει ΠΟΛΥ μεγάλη εξάρτηση. ΔΕΝ εμπιστεύομαι τις λεγόμενες «μουσικές παραδόσεις των λαών». ΔΕΝ πιστεύω ότι κάθε μουσικό κομμάτι πρέπει να έχει «διαπιστευτήρια γνήσιας λαϊκότητας» για να έχει περιεχόμενο. Αντίθετα, ζούμε σε μία εποχή που γιγαντώνεται, ταυτόχρονα με τις εξαρτήσεις από το παρελθόν, και η πλανητική απελευθέρωση από αυτές.

    Αν έχει αξία μια παράδοση, είναι για τα λιγοστά εκείνα καλά συστατικά της, και σπάνια έργα της, που αναδύθηκαν από το σωρό των ηχητικών εξαρτήσεων για να προσφέρουν κάτι εντελώς καινούργιο. Κι όποιος ΕΧΕΙ ελευθερωθεί από εξαρτήσεις του αυτιού, ΜΠΟΡΕΙ να εκτιμάει τον Τσαϊκόφσκυ αλλά ταυτόχρονα να ακούει ΧΩΡΙΣ προκατάληψη, τόσο τα όμορφα σπάνια κομμάτια της Ποντιακής μουσικής, όσο και πολλά άλλα, πολύ πιο καινούργια.

    Πάντως, με αντικαταθλιπτικά χάπια ΚΑΝΕΙΣ δεν τη βγάζει στο τέλος καθαρή. Παρομοίως (και ιδιαιτέρως) με μουσικού είδους εξαρτήσεις από συναισθήματα που τοξινώνουν τον ψυχισμό (μία τέτοια ακραία περίπτωση είναι ορισμένα σκυλάδικα).

    Περίμενα περισσότερο θετική αντίδραση από τον Νοσφεράτο, αλλά έκανα ΛΑΘΟΣ. ΔΕΝ έπρεπε να αποκαλύψω ΠΟΙΟΣ ήταν ο συνθέτης όσων (πιθανότατα) προσπέρασε. 😉

    Σχόλιο από omadeon | 18/04/2008

  51. Φίλε MLS_G
    αποσαφηνίζω (ίσως και να μη χρειάζεται) ότι αναφέρθηκα (και πάλι) στο συγκεκριμένο σκεύασμα θέλοντας να σαρκάσω την συνταγοδοσία του Ν. και να αυτοσαρκαστώ σαρκάζοντας και πάλι (και ‘πολιτικά’ λόγω της παρ’ ολίγον σύριζα προφοράς του).

    Αν θεωρήσουμε ότι στιγμή ελευθερίας μας είναι (και) η αίσθηση ή αυταπάτη μας για την επίσκεψη της (άρρητης) μούσας όλο και σε κάποια πολιτισμική ‘εξάρτηση’ (άνευ όρων παράδοση) θα βρεθούμε μπλεγμένοι… Για άλλους αυτό είναι συνεχές, για άλλους δια-κόπτεται από άλλες παραλαβές και παραδόσεις και πάει λέγοντας. Παρθενογένεση δεν υπάρχει, ιδιοφυία (όχι απ’ το πουθενά) ναί, κι εγώ βέβαια κάτι τέτοιο δεν είμαι.

    Δεν περίμενα κάτι άλλο από τους εξωτερικούς ‘εμπειροτέχνες’ και ευτυχώς έτσι έγινε.

    «Ο Γνώρισα τους ανθρώπους πού αγάπησαν τα ψάρια»

    Σχόλιο από Γνώριζε ... ΤΟ ΣΥΝΕΧΕΣ ΠΩΣ ΚΟΠΤΕΤΑΙ ΩΣ ΤΟ ΚΟΠΤΟΝ ΣΥΝΕΧΕΙ | 18/04/2008

  52. Ε, δεν αγάπησα ψάρια!!!!! , παρά μόνο… δελφίνια! χεχε (και ως γνωστόν τα δελφίνια είναι θηλαστικά εξίσου ή περισσότερο έξυπνα από τους σνθρώπους)

    αλλά…
    Αποκρυπτογραφήθηκε επιτέλους το ψευδώνυμό σου, ώ Βέτσιστε.
    Κι είχα ΣΠΑΣΕΙ το κεφάλι μου να καταλάβω
    ΤΙ στο διάαοολο σημαίνει αυτό το «ΣΥΝΕΧΕΣ ΠΩΣ ΚΟΠΤΕΤΑΙ…»

    Καλή μας νύχτα!

    Σχόλιο από omadeon | 18/04/2008

  53. χμμμμ, από ό,τι βλέπω ΔΙΚΟΣ ΜΟΥ είναι ο Μπολσεβικίδης…

    Σχόλιο από παρτιζανα | 18/04/2008

  54. Πάντως Παρτιζάνα, τα πιο ωραία ανέκδοτα ήταν αυτά για το άλλαγμα της λάμπας (όχι ότι και τ’ λλα δεν ήταν έξυπνα!) :

    ———————————————–

    -ποσοι αναρχο-αυτόνομοι χρειαζονται για να αλλαξουν μια λαμπα;
    -εκατο, ενας να την αλλαζει και 99 για αλληλεγγυη.
    ———————————————–

    -ποσοι σταλινες χρειαζονται για να αλλαξουν μια λαμπα;
    -επτα. ενας για να την αλλαξει, ενας για να τον κατηγορησει ως ρεβιζιονιστη και 5 για το εκτελεστικο αποσπασμα που θα τον στειλει.
    ———————————————–

    -ποσοι Α/Καπιτες χρειαζονται για να αλλαξουν μια λαμπα;
    -ενας, απλως κραταει τη λαμπα και περιμενει τον χωρο να περιστραφει γυρω του.
    ———————————————–

    -ποσοι ντετερμινιστες χρειαζονται για ν αλλαξουν μια λαμπα;
    κανεις, η λαμπα αναποφευκτα εξ αιτιας των εσωτερικων της αντιθεσεων θα οδηγηθει στην αλλαγη του εαυτου της.
    ———————————————–

    ……..από [ΕΔΩ]…

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 18/04/2008

  55. -στα πόσα βολδίσματα γίνεσαι «Πόντιος κι Αριστερός»;
    -στα πόσα εκ-ποιήματα γίνεσαι «Σσσσ…ου ρε…. αλή(τη μ’ είπες μια βραδιά)στής (πικαιάς τα πόστια)»;

    πολλά ευχαριστώ σας

    thank you, thank you (N)
    cok tessekurler Omer
    Άι μέτ σο φρέντλι μέν
    Istanbudan da ne haber?

    Σχόλιο από Γνώριζε ... ΤΟ ΣΥΝΕΧΕΣ ΠΩΣ ΚΟΠΤΕΤΑΙ ΩΣ ΤΟ ΚΟΠΤΟΝ ΣΥΝΕΧΕΙ | 18/04/2008

  56. Καλημέρα!
    Εγώ την έχω καταβρεί με τη μουσική του

    (σχόλιο 27), που κατέβασα μόλις τώρα
    και… κακώς δεν άκουσα _πιο_ πριν!

    Δυστυχώς η ποιότητα του ήχου είναι πολύ κακή. Παρόλ’ αυτα, το κομμάτι ο βρίσκω ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ, διότι μπορώ να φανταστώ άνετα μια καλύτερη εκτέλεση, και (κυρίως) μια σύγχρονη trance διασκευή, με ΠΟΛΥ beat.

    Ξέρει κανείς ΠΩΣ λέγεται το κομμάτι, ή (ακόμη καλύτερα) ΠΟΥ υπάρχει ένα mp3 με καλύτερη έκδοση?

    (Υποθέτω πως «peper» δεν αρκεί για γκουγκλισμό και «Krasnaya Polyana» είναι όνομα χωριού, οπότε αυτά δεν βοηθάνε)

    Σχόλιο από omadeon | 19/04/2008

  57. Υ.Γ. Αυτό το κομμάτι ΕΙΝΑΙ ΗΔΗ trance, με την πρωταρχική έννοια του «χορού της φυλής που εκστασιάζεται». Μάλιστα έχει πολύ βολικό ρυθμό, ενώ οι φωνές είναι ΟΚ (κράτησα ψηφιακό δείγμα λίγων δευτερολέπτων πολύ χρήσιμο για remix, αλλά ανακατεύονται γέλια και ομιλίες). Μέχρι την Κυριακή το βράδυ θα ακούσετε… 21st Century Pontian Trance έκδοσή του, έτσι κι αλλιώς (αν δεν το βρώ απλώς είναι πιο πολλή δουλειά στο αρμόνιο).

    Σχόλιο από omadeon | 19/04/2008

  58. omadeon

    -“peper” είναι το πιπέρι 8) (o χορός είναι παραλλαγή του γνωστού: πώς το τρίβουν το πιπέρι)

    -Krasnaya Polyana, είναι ένα ελληνικό χωριό έξω από το Σότσι. Εκεί θα γίνουν οι χειμερινοί ολυμπιακοί αγώνες. Και είναι ένα από το ομορφότερα μέρη του Καυκάσου

    -Τη συγκεκριμένη φάση πρέπει να την γιουτούμπισαν ελληνόφωνοι Πόντιοι από την Τουρκία. (χρησιμοποιούν τον όρο «Horon», δηλαδή «χορός» αλλά έτσι χρησιμοποιείται μόνο στην Τουρκία και την έκφραση «Pontian horio», ενώ αν το είχαν γράψει δικοί μας θα έγραφαν «pontiako horio».)

    Omer

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 23/04/2008

  59. […] -Σεμινάριο για την ποντιακή ιστορία […]

    Πίνγκμπακ από -Δύο χρόνια Π&Α: Ένας “εγωκεντρικός” απολογισμός! « Πόντος και Αριστερά | 31/12/2008

  60. θα ήθελα να με προσθέσετε στη λίστα των επαφών σας, γιατί με ενδιαφέρουν τέτοιου είδους σεμινάρια..

    ευχαριστὠ

    Σχόλιο από laerta | 07/01/2009

  61. laerta

    σεμινάριο για τη μικρασιατική και την ποντιακή ιστορία γίνεται κάθε 2η Τρίτη στο λεγόμενο «ανοιχτό πανεπιστήμιο» του δήμου Κηφισιάς. Η επόμενη συνάντηση είναι στις 20 Ιανουαρίου

    http://epontos.blogspot.com/2008/11/blog-post_2466.html

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 07/01/2009

  62. […] -Σεμινάριο για την ποντιακή ιστορία […]

    Πίνγκμπακ από -Ο απολογισμός του έτους « Πόντος και Αριστερά | 08/01/2010


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: