Πόντος και Αριστερά

……. 'μώ τον νόμο σ' !

-Π & Α ..χίλιες και δύο νύχτες

dsc_5141Με εξαιρετική επιτυχία πραγματοποιήθηκε η 1η Πανελλήνια Συνδιάσκεψη του «Πόντος  και Αριστερά» στις 19 Μαρτίου 2009. Παρευρέθησαν σε ειδικό συνεδριακό χώρο (Χίλιες και δύο νύχτες) αντιπρόσωποι από όλη την Ελλάδα καθώς και γνωστοί- άγνωστοι μπλόγκερς. Ακολουθήθηκε μια σφικτή διαδικασία υπό τους ήχους του μουσικού σχήματος «Άνεμος, γη και θάλασσα».

dsc_5143Ο Παντελής Παυλίδης με τις εφτά λύρες του κράτησε την διαδικασία καθώς επίσης κι  ο Παναγιώτης Καπερνέκας με τους αυλούς του. Η Αλίκη Μαρκαντωνάτου με την αρχαία λύρα και το ακορντεόν το ίσο για τυχόν παρεκτροπές .

Μετά το πέρας των εργασιών img_2946ακολούθησαν τα ψηφίσματα και οι ψηφοφορίες με… τον γνωστό ποντιακό τρόπο.

Οι ψηφοφορίες ενίοτε ήταν μυστικές όπως φαίνεται κι από τις φωτογραφίες.

img_2953

img_2951


Παρών και ο γνωστός ρουφιάνος και καταδότης  του διαδικτύουdsc_5138 από την σέχτα του «Έφηβου» επί το έργον .

Χορηγός επικοινωνίας: ο «Έφηβος»

Ιδεολογικός ινστρούχτορας:  ο «Νοσφεράτος».

Άλλα φρούτα: «Σαράντα μήλα κόκκινα»

Στην επιλογή των κομματιών….. ο (αιώνιος)  Έφηβος!

 Ο Καναλιώτης ανέλαβε την κριτική παρουσίαση:

«…ακούσαμε μουσική από διάφορα μέρη της Ελλάδας. Μουσική από την Κάρπαθο, από την Ικαρία, από τον Πόντο και τέλος μουσική που έχει εμπνευστεί και δουλέψει το συγκρότημα σαν δική του δημιουργία.

Δεν θα σταθώ στη μουσική από Κάρπαθο και απο την Ικαρία. Δεν την γνωρίζω και αν πω αυτό που ένοιωσα, δηλαδή ότι ο ήχος δεν ήταν δεμένος ή ότι απλά προσπαθούσαν να το διεκπεραιώσουν, ίσως να είμαι άδικος. Άλλωστε πολλοί από το μαγαζί χόρευαν και γλεντούσαν με αυτόν τον ήχο άρα ο υποφαινόμενος «κριτικός τέχνης» μπορεί να είναι μάπας σε αυτό και απλά ούτε καν Κρητικός (που δεν είναι άλλωστε).

Στα Ποντιακά έδειχνε ο ήχος δεμένος. Το άκουσμα ήταν όμως διαφορετικό από τον ήχο, που με καταράστηκε ένας που με μισούσε πριν πολλά χρόνια να ακούω παρ’ ότι δεν είμαι Πόντιος. Η αλήθεια είναι ότι δεν κατάλαβα που είναι η διαφορά από τα άλλα ποντιακά που ακούω (όταν με δένουν και μου βάζουν τα ηχεία στο αυτί κάποιοι «φίλοι»). Το μόνο που κατάλαβα είναι ότι το μέτρο δεν ήταν έτσι όπως παίζεται συνήθως, αλλά αυτό που άκουγα ήταν καλύτερο, για τα αυτιά μου, από το γνωστό. Μπορούσα να το ακούσω ευχάριστα και χωρίς να με δέσουν.

Αλλά η μουσική από Κάρπαθο, Ικαρία και Πόντο ήταν μόλις 5-6 τραγούδια.

Τα περισσότερα κομμάτια που ακούσαμε από τους «Άνεμος, Γη και Θάλασσα» ήταν δικές τους εργασίες και ασκήσεις (κομμάτια) πάνω σε αιώνια όργανα, πολλά άγνωστα σε μένα. Αυτά θα τα δείτε και στα videos.

Πιστεύω ότι ο τίτλος «Άνεμος, Γη και Θάλασσα» ανταποκρίνεται σε αυτό που ακούς. Ακούς τον άνεμο την θάλασσα και την γη. Ακούς τον ήχο του έρωτα από την αρχή της γέννησης του. Τον ήχο του θρήνου από την ημέρα που υπήρχαν τα πολυφωνικά της Ηπείρου. Το ήχο της ζωής στα επαναλαμβανόμενα μοτίβο και στα κρουστά.

Πολλές οι ερωτήσεις που δεν έχω απάντηση πάνω στα όργανα :
Ποιο είναι το όργανο που παίζει ο Παναγιώτης Καπερνέκας στην αρχή του πρώτου βίντεο που ακούγεται σαν κανονάκι; (όχι σαν, ίδιος ήχος με κανονάκι είναι). Επίσης ο ίδιος φυσάει ένα μικρό σαν «piccolo φλάουτο με ράμφος» πνευστό στο επόμενο μουσικό κομμάτι που μου είναι άγνωστο σαν όργανο και έχει ήχο θρακιώτικης γκάιντας!!!
Επίσης η Αλίκη Μαρκαντωνάτου και ο Παντελής Παυλίδης παίζουν διάφορες λύρες. Κάποιες αρχαίες λύρες κάποιες από Κάρπαθο, από Ικαρία, από Πόντο κλπ.

Ο ιδιαίτερος ήχος που επεξεργάζονται και παράγουν και στην συνέχεια παίζουν οι «Άνεμος, Γη και Θάλασσα» είναι κατά την ταπεινή μου γνώμη καθαρά Psychedelic rock.

Δεν θα ασχοληθώ εδώ με το τι είναι ψυχεδέλεια και τι ψυχεδελικό ροκ. Μπορώ όμως να πω στα γρήγορα ότι ψυχεδέλεια είναι μια σύνθετη λέξη που αποτελείται από τις λέξεις ψυχή και δήλος(= φανερός / ευδιάκριτος).
Psychedelic rock είναι μια μουσική τάση που άρχισε την δεκαετία του 60 στην Αγγλία και στην Αμερική και τα μουσικά της θέματα ήταν από Garage rock, folk rock, blues, και Rāga όπου ήταν μουσική παρμένη από τους ινδιάνους κλπ….
Psychedelic rock είναι πολλά κομμάτια των Pink Floyds των Doors του Jimmy Hendrix και πάρα πολλών της εποχής του Woodstock.
Ο Ravi Shankar είχε περίοπτη θέση στα φεστιβάλ εκείνης της εποχής για την μουσική του.
Ο Paul McCartney και o John Lennon ταξίδεψαν αρκετά για να ανακαλύψουν την ψυχεδέλεια στην πηγή τους (μέχρι την Ελληνική Αράχωβα έφτασαν ).

Εγώ είμαι πολύ ευτυχισμένος που άκουσα ζωντανά την συγκεκριμένη μουσική εκείνο το βράδυ. Νότες στιβαρές που υπηρετούσαν το δυτικό πεντάγραμμο, όμως δουλεμένες έτσι με πολλές εβδόμες και πολλά ημιτόνια ώστε να προσομοιάζει το βυζαντινό Νη Πα Βου Γα Δι Κε Ζω.Ο ήχος ήταν πρωτόλειος, συνεκτικός, ακέραιος.
Μια μελωδία που επαναλαμβάνεται. Ένα μοντέρνο rondo με αρχαίες ρίζες που παίζεται από σημερινούς μουσικούς που χρησιμοποιούν πατροπαράδοτα όργανα.

Το συμπέρασμα είναι ένα και αιώνιο. Η μελωδία για να σε «στείλει» δεν θέλει μαγκιές. Απλά πράγματα θέλει.

Οι «Άνεμος, Γη και Θάλασσα» (αυτό που άκουσα) είναι ένα τρίο που δίνει ζωή στα όργανα που παίζουν. Έχουν συνοχή στα δικά τους κομμάτια. Προτείνουν ήχο που είναι στην πρωτοπορία της μουσικής σκηνής σήμερα.»

21/03/2009 - Posted by | -Διάφορα

9 Σχόλια »

  1. Διαβάστηκε απο το προεδρείο ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ χαιρετισμός του Allu Fun Marx!!!

    Σχόλιο από Καναλιώτης | 21/03/2009

  2. Παιδιά Το ειπαμε Δεν το είπαμε;
    ΟΧΙ ΚΟΥΚΟΥΛΕΣ..
    Γιατί βρε επιμενετε στις Κουκουλες ; Τερμα οι παρανομες οργανώσεις ..

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 21/03/2009

  3. […] Για περισσότερα διαβάστε στο Πόντος & Αριστερά  […]

    Πίνγκμπακ από Άνεμος, γη και θάλασσα στις χίλιες και δύο νύχτες « Έφηβος | 21/03/2009

  4. Νοσφεράτε
    Αν και εμείς δεν είμαστε κουκουλοφόροι γιαλαντζί σαν κι εσένα 🙂 ..εδώ δεν είδες τίποτα
    Τράβα στου ‘Εφηβου να δεις κουκούλα και κακό..

    mumul

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 21/03/2009

  5. Το Ψήφισμα και τα Πρακτικά της Συνδιάσκεψης να προσκομίσετε αμέσως στο Κόμμα, γιατί οσμίζομαι πλέρια οπορτουνιστική παρέκκλιση, που πρέπει πάραυτα να λικβινταριστεί.

    Σχόλιο από Ζαχαριάδης | 21/03/2009

  6. Για δείτε τον Comandante mumul στο update του Εφήβου!!!

    Σχόλιο από Καναλιώτης | 22/03/2009

  7. Που και που εχετε μια δόση υπερβολής εδώ μέσα
    Για τους συνέδρους σας …πάσο..

    Σχόλιο από thrax | 23/03/2009

  8. Και μια άλλη ματιά (πιο ψύχραιμη) για εκείνο το βράδυ από τον Καναλιώτη ΕΔΩ
    ———————————————-
    Κανένας απο τους άχρηστους της παρέας δεν ένοιωσε την ανάγκη να γράψει κάτι για την μουσική που ακούσαμε εκείνο το βράδυ.
    Ούτε απο τους τρισάθλιους επισκέπτες!!!

    Πέφτει σε μένα λοιπόν το βάρος να το υποστώ (αλλά δυστυχώς και να το ξεπετάξω λόγω χρόνου).
    Θα είμαι πολύ περιληπτικός και συνεπώς πολύ άδικος με τους “Άνεμος, Γη και Θάλασσα”. Τους αξίζει μια πιο πλούσια και εμπεριστατωμένη ανάλυση απο αυτή που έχω τον χρόνο και τις γνώσεις να γράψω για την μία και μόνη φορά που τους έχω ακούσει.

    ~~~

    Εκείνο το βράδυ ακούσαμε μουσική από διάφορα μέρη της Ελλάδας. Μουσική από την Κάρπαθο, από την Ικαρία, από τον Πόντο και τέλος μουσική που έχει εμπνευστεί και δουλέψει το συγκρότημα σαν δική του δημιουργία.

    Δεν θα σταθώ στη μουσική από Κάρπαθο και απο την Ικαρία. Δεν την γνωρίζω και αν πω αυτό που ένοιωσα, δηλαδή ότι ο ήχος δεν ήταν δεμένος ή ότι απλά προσπαθούσαν να το διεκπεραιώσουν, ίσως να είμαι άδικος. Άλλωστε πολλοί από το μαγαζί χόρευαν και γλεντούσαν με αυτόν τον ήχο άρα ο υποφαινόμενος “κριτικός τέχνης” μπορεί να είναι μάπας σε αυτό και απλά ούτε καν Κρητικός (που δεν είναι άλλωστε).

    Στα Ποντιακά έδειχνε ο ήχος δεμένος. Το άκουσμα ήταν όμως διαφορετικό από τον ήχο, που με καταράστηκε ένας που με μισούσε πριν πολλά χρόνια να ακούω παρ’ ότι δεν είμαι Πόντιος. Η αλήθεια είναι ότι δεν κατάλαβα που είναι η διαφορά από τα άλλα ποντιακά που ακούω (όταν με δένουν και μου βάζουν τα ηχεία στο αυτί κάποιοι “φίλοι”). Το μόνο που κατάλαβα είναι ότι το μέτρο δεν ήταν έτσι όπως παίζεται συνήθως, αλλά αυτό που άκουγα ήταν καλύτερο, για τα αυτιά μου, από το γνωστό. Μπορούσα να το ακούσω ευχάριστα και χωρίς να με δέσουν.

    Αλλά η μουσική από Κάρπαθο, Ικαρία και Πόντο ήταν μόλις 5-6 τραγούδια.

    Τα περισσότερα κομμάτια που ακούσαμε από τους “Άνεμος, Γη και Θάλασσα” ήταν δικές τους εργασίες και ασκήσεις (κομμάτια) πάνω σε αιώνια όργανα, πολλά άγνωστα σε μένα. Αυτά θα τα δείτε και στα videos.

    Πιστεύω ότι ο τίτλος “Άνεμος, Γη και Θάλασσα” ανταποκρίνεται σε αυτό που ακούς. Ακούς τον άνεμο την θάλασσα και την γη. Ακούς τον ήχο του έρωτα από την αρχή της γέννησης του. Τον ήχο του θρήνου από την ημέρα που υπήρχαν τα πολυφωνικά της Ηπείρου. Το ήχο της ζωής στα επαναλαμβανόμενα μοτίβο και στα κρουστά.

    Πολλές οι ερωτήσεις που δεν έχω απάντηση πάνω στα όργανα :
    Ποιο είναι το όργανο που παίζει ο Παναγιώτης Καπερνέκας στην αρχή του πρώτου βίντεο που ακούγεται σαν κανονάκι; (όχι σαν, ίδιος ήχος με κανονάκι είναι). Επίσης ο ίδιος φυσάει ένα μικρό σαν “piccolo φλάουτο με ράμφος” πνευστό στο επόμενο μουσικό κομμάτι που μου είναι άγνωστο σαν όργανο και έχει ήχο θρακιώτικης γκάιντας!!!
    Επίσης η Αλίκη Μαρκαντωνάτου και ο Παντελής Παυλίδης παίζουν διάφορες λύρες. Κάποιες αρχαίες λύρες κάποιες από Κάρπαθο, από Ικαρία, από Πόντο κλπ.

    Ο ιδιαίτερος ήχος που επεξεργάζονται και παράγουν και στην συνέχεια παίζουν οι “Άνεμος, Γη και Θάλασσα” είναι κατά την ταπεινή μου γνώμη καθαρά Psychedelic rock.

    Δεν θα ασχοληθώ εδώ με το τι είναι ψυχεδέλεια και τι ψυχεδελικό ροκ. Μπορώ όμως να πω στα γρήγορα ότι ψυχεδέλεια είναι μια σύνθετη λέξη που αποτελείται από τις λέξεις ψυχή και δήλος(= φανερός / ευδιάκριτος).
    Psychedelic rock είναι μια μουσική τάση που άρχισε την δεκαετία του 60 στην Αγγλία και στην Αμερική και τα μουσικά της θέματα ήταν από Garage rock, folk rock, blues, και Rāga όπου ήταν μουσική παρμένη από τους ινδιάνους κλπ….
    Psychedelic rock είναι πολλά κομμάτια των Pink Floyds των Doors του Jimmy Hendrix και πάρα πολλών της εποχής του Woodstock.
    Ο Ravi Shankar είχε περίοπτη θέση στα φεστιβάλ εκείνης της εποχής για την μουσική του.
    Ο Paul McCartney και o John Lennon ταξίδεψαν αρκετά για να ανακαλύψουν την ψυχεδέλεια στην πηγή τους (μέχρι την Ελληνική Αράχωβα έφτασαν ).

    Εγώ είμαι πολύ ευτυχισμένος που άκουσα ζωντανά την συγκεκριμένη μουσική εκείνο το βράδυ. Νότες στιβαρές που υπηρετούσαν το δυτικό πεντάγραμμο, όμως δουλεμένες έτσι με πολλές εβδόμες και πολλά ημιτόνια ώστε να προσομοιάζει το βυζαντινό Νη Πα Βου Γα Δι Κε Ζω.Ο ήχος ήταν πρωτόλειος, συνεκτικός, ακέραιος.
    Μια μελωδία που επαναλαμβάνεται. Ένα μοντέρνο rondo με αρχαίες ρίζες που παίζεται από σημερινούς μουσικούς που χρησιμοποιούν πατροπαράδοτα όργανα.

    Το συμπέρασμα είναι ένα και αιώνιο. Η μελωδία για να σε “στείλει” δεν θέλει μαγκιές. Απλά πράγματα θέλει.

    Οι “Άνεμος, Γη και Θάλασσα” (αυτό που άκουσα) είναι ένα τρίο που δίνει ζωή στα όργανα που παίζουν. Έχουν συνοχή στα δικά τους κομμάτια. Προτείνουν ήχο που είναι στην πρωτοπορία της μουσικής σκηνής σήμερα.

    Αξίζει να τους ακούσετε.
    ———————
    Για την αντιγραφή
    mumul

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 27/03/2009

  9. Αν δεν ήταν μια εκνευριστική σύνεδρος εκεί δίπλα που συνέχεια μιλούσε και δεν με άφηνε να ακούσω φαντάσου πόσο ποιο ωραία πράγματα θα είχα γράψει.

    Σχόλιο από Καναλιώτης | 02/04/2009


Σχολιάστε