Πόντος και Αριστερά

……. 'μώ τον νόμο σ' !

-ΣΥΡΙΖΑ: Μεταξύ της ψεκασμένης Δεξιάς και της ψεκασμένης Αριστεράς

Ο ΣΥΡΙΖΑ εμφανίστηκε και διαμορφώθηκε ως ρεύμα στην ελλαδική πολιτική ζωή την εποχή των μνημονίων, ως αντίδραση στην χρεωκοπία που επέφερε  το βρωμερό και διεφθαρμένο καθεστώς των ΠΑΣΟΚ-Νέα Δημοκρατία. Η βάση του υπήρξε το παλιό ΚΚες και ο Ρήγας Φερρραίος αλλά σύντομα συσπείρωσε πολλές άλλες τάσεις, κάποιες εκ των  οποίων βρίσκονταν σε θανάσιμο ανταγωνισμό μεταξύ τους:  διαγραμμένους του ΚΚΕ,  «φυγάδες» του ΠΑΣΟΚ, μαοϊκούς, τροτσκιστές, φρικιά, σοσιαλδημοκράτες, βηταπανελλαδικάριους κ.λπ.  

Εμφανίστηκε σαν ένα ρεύμα που εμπεριείχε τα πάντα, που εξέφρασε τον πόθο του λαού και υποσχέθηκε στους πάντες τα πάντα. Εκείνη την εποχή όλα φαίνονταν αντιστρέψιμα. Και αυτή την αντιστροφή επαγγέλθηκε ο ΣΥΡΙΖΑ. Μόνο που η πραγματικότητα δεν επέτρεπε να γίνουν πράξη οι ονειροφαντασίες. Έτσι, βαθμιαία και επώδυνα ο ΣΥΡΙΖΑ έπεσε από τα ροζ συννεφάκια στην σκληρή πραγματικότητα. Και όντως κατάφερε να προσαρμοστεί σε μεγάλο βαθμό και να προσπαθήσει να βάλει τις βάσεις για τη μετεξέλιξή του από ένα μέτωπο αντιφατικών πολιτικών δυνάμεων σε ένα σύγχρονο σοσιαλιστικό κόμμα. Ελπίζουμε ότι θα τα καταφέρει.

Η ψεκασμένη Δεξιά

Όμως υπάρχουν και κάποια μελανά σημεία της πορείας που έως τα τώρα συνεχίζουν να υπάρχουν και σε μεγάλο βαθμό να καθορίζουν τον σημερινό ΣΥΡΙΖΑ. Το πρώτο μελανό σημείο είναι η στήριξη από τους ακροδεξιούς του Καμμένου. Ο Καμμένος προέρχεται από αυτό που αποκαλούμε «ψεκασμένη Δεξιά». Δηλαδή  η Δεξιά που είναι οπαδός της θεωρίας ότι τα πάντα είναι αποτέλεσμα περίεργων συνωμοσιών μασόνων, εβραίων, λέσχης μπίλντερμπεργκ και πολλών άλλων. Ο όρος «ψεκασμένος» προήλθε από τη θεωρία ότι κάποιοι ψεκάζουν τον λαό από ψηλά με χημικές ούσιες για να τον αδρανοποιήσουν.

H ψεκασμένη Αριστερά

Από την άλλη υπάρχει και η «ψεκασμένη Αριστερά» που ένα μέρος της -πονηρά σκεφτόμενο- παρέμεινε στο ΣΥΡΙΖΑ, νεμόμενο τα καλά της εξουσίας: βουλευτικές αποζημιώσεις, αύξηση πολιτικής ισχύος, δυνατότητα να κάνει πράξη περιθωριακές θεωρίες κ.λπ. Το ρεύμα αυτό χρησιμοποιεί έναν ελευθεριακό λόγο -σαφέστατα αντιμαρξιστικό-  αλλά συνδέεται ιδεολογικά περισσότερο με τα νεοφιλελεύθερα αγγλοσαξονικά ρεύματα. Ρεύματα που στοχεύουν στην υπονόμευση των ανθρώπινων κοινωνιών προς όφελος του σκληρού κεφάλαιου. Μια υπονόμευση που ξεκινά από την καταστροφή των εργασιακών δικαιωμάτων και την υποταγή του εργαζόμενου στον αφέντη έως την υπονόμευση της ίδιας της ανθρώπινης προσωπικότητας. Όπως γράφει ο Δημήτρης Πατέλης στο Δίκτυο AlfaVita 3.10.2017: 

«…Η νεοφιλελεύθερη στρατηγική των πιο επιθετικών κύκλων του παγκόσμιου κεφαλαίου, έχοντας εν πολλοίς διαλύσει κάθε συλλογικότητα, στοχεύει πλέον ευθέως στην πλήρη αποδόμηση-διάλυση της οικογένειας και της προσωπικότητας, βάλλοντας στη ραχοκοκαλιά τους: στο βιολογικό πυρήνα τους. Τι είναι όμως η προσωπικότητα και η οικογένεια; Σε τι συνίσταται ο βιολογικός τους πυρήνας και πως αυτός συνδέεται με τους εκάστοτε συγκεκριμένους ιστορικούς, οικονομικούς, κοινωνικούς και ευρύτερα πολιτισμικούς όρους; Είναι η οικογένεια που υπάρχει στη σύγχρονη κεφαλαιοκρατία άριστος θεσμός που αξίζει να την υπερασπιστεί κανείς διαχρονικά; Η απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα απαιτεί συστηματική επιστημονική προσέγγιση.
Η επιστημονική κοινωνική θεωρία του μαρξισμού, η μεθοδολογία της Λογικής της Ιστορίας είναι διαλεκτική. Ως εκ τούτου, με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο δεν ανάγει τέτοια προβλήματα στη νεοφιλελεύθερη «λογική» των ατομικών δικαιωμάτων (τα οποία μάλιστα επισταμένως αντιδιαστέλλονται στα συλλογικά, ταξικά κ.ο.κ.). Επίσης, με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο απορρίπτει μεταφυσικές αντιλήψεις τύπου βιολογικού και νευροφυσιολογικού αναγωγισμού. Δεν μπορεί να είναι θεωρητικά και μεθοδολογικά συγκροτημένη κάθε προσέγγιση που παραπαίει μεταξύ βιολογισμού και κοινωνιολογισμού. Είναι σαφές ότι, στα πλαίσια της περίπλοκης και αντιφατικής διαδικασίας μετασχηματισμού-διαλεκτικής άρσης του βιολογικού απ’ το κοινωνικό στη δομή και την ιστορία της κοινωνικής ανάπτυξης, η σεξουαλική ανάγκη και η αναπαραγωγική λειτουργία ανεξαρτοποιούνται μεν σχετικά η μία απ’ την άλλη, αλλά δεν μπορεί να αποκόπτεται η πρώτη (που ανάγεται μάλιστα στην υποκειμενική «επιθυμία») και να αντιδιαστέλλεται στη δεύτερη μεταφυσικά, λόγω του διατηρούμενου γενετικού και λειτουργικού μεταξύ τους δεσμού…

[Δ. Πατέλης, «Κατασκευή», «διόρθωση» ή ολική καταστροφή της ταυτότητας του ανθρώπου;
http://www.alfavita.gr/apopsin/kataskeyi-diorthosi-i-oliki-katastrofi-tis-taytotitas-toy-anthropoy#ixzz4uzOHQY7w ]

 ————–

Πολύ ενδιαφέρον έχει η  θέση του ΚΚΕ για την «ταυτότητα φύλου» την οποία και παραθέτουμε:

Με αφορμή τη συζήτηση στη Βουλή για το νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης

Στη διαδικασία της συζήτησης στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής μπήκε το νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης για τη «νομική αναγνώριση της ταυτότητας φύλου». Τις επόμενες μέρες αναμένεται να πάρει το δρόμο της συζήτησης και της ψήφισης στην Ολομέλεια. Το νομοσχέδιο για την αλλαγή της ταυτότητας φύλου δεν αφορά τον σεξουαλικό προσανατολισμό, δεν αφορά τα δικαιώματα των ομοφυλόφιλων. Αφορά τη δυνατότητα αλλαγής φύλου στα νομικά έγγραφα ενός ατόμου με βάση τη βούλησή του, τον αυτοπροσδιορισμό του φύλου.

Επιστημονικά τεκμηριωμένη αντίληψη

Το ΚΚΕ αναγνωρίζει το δικαίωμα στην αλλαγή του φύλου στα νομικά έγγραφα, στις περιπτώσεις που το άτομο βιώνει έντονη σύγκρουση ανάμεσα σε ορισμένα χαρακτηριστικά του φύλου του και στο φύλο που νιώθει ότι ανήκει, για βιολογικούς, κοινωνικούς και άλλους λόγους. Ομως, η νομική αναγνώριση του ατομικού δικαιώματος χρειάζεται να βασίζεται σε ορισμένα αντικειμενικά κριτήρια και σε μέτρα κοινωνικής προστασίας του ατόμου (χωρίς να προϋποθέτει τη χειρουργική επέμβαση).
Δηλαδή, η ατομική του απόφαση χρειάζεται να στηρίζεται σε μια διακριτική, τεκμηριωμένη επιστημονικά και κοινωνικά θεσμοθετημένη γνωμοδότηση, ώστε να βοηθηθεί το άτομο ουσιαστικά να επιλύσει αυτή την ασυμβατότητα και να έχει την αντίστοιχη υποστήριξη του οικογενειακού, φιλικού, συγγενικού, ευρύτερα του κοινωνικού περιβάλλοντος.

Ενδεχομένως αυτό να αφορά και περιπτώσεις μεσοφυλικών παιδιών (παιδιά που τα χρωμοσώματα ή τα γεννητικά τους όργανα παρουσιάζουν απόκλιση από τον τυπικό ορισμό του αρσενικού ή θηλυκού σώματος), αλλά με την επιστημονική, κοινωνική στήριξη, όχι μόνο με την απόφαση της οικογένειας. Γιατί η οικογένεια μπορεί να μην είναι σε θέση να γνωρίζει το σύνολο των επιστημονικών κριτηρίων για να αντιμετωπίσει το ζήτημα.

Για να μπορέσει να ασκηθεί το ατομικό δικαίωμα με ουσιαστικό και όχι τυπικό τρόπο, προϋποτίθενται ορισμένοι κοινωνικά καθορισμένοι παράγοντες. Για να είναι αποτέλεσμα ώριμης σκέψης και ουσιαστική η ατομική επιλογή στην αλλαγή της ταυτότητας φύλου, χρειάζεται να βασίζεται στη γνώση μιας σειράς παραγόντων και συνεπειών από αυτήν την επιλογή. Αυτή η γνώση μπορεί να μεταφερθεί μέσα από την επιστημονική, κοινωνική στήριξη του ατόμου. Δεν αρκεί η υποκειμενική εμπειρία.

Αυτό δεν αποτελεί «ιατρικοποίηση», «ψυχιατρικοποίηση», όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση, αλλά προϋπόθεση για την ουσιαστική ανάπτυξη της προσωπικότητας, βασιζόμενη στην ψυχοκοινωνική στήριξη του ατόμου. Ομως, το νομοσχέδιο δεν προσεγγίζει ούτε τις ελάχιστες κοινωνικές προϋποθέσεις για να στηριχθεί το ατομικό δικαίωμα. Αντίθετα, τις αρνείται στο όνομα του ατομικού δικαιώματος.

Τι προβλέπει το νομοσχέδιο

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, η αίτηση του ατόμου στη δικαστική αρχή δεν απαιτεί ως προϋπόθεση καμιά επιστημονική γνωμάτευση. Αγνοείται η ανάγκη το άτομο να διαθέτει ολόπλευρη, επιστημονική και κοινωνική στήριξη, ως προϋπόθεση για να προχωρήσει στην αλλαγή του φύλου. Οι μοναδικές προϋποθέσεις που θέτει, είναι το άτομο να μην είναι έγγαμο όταν κάνει την αίτηση και να έχει δικαιοπρακτική ικανότητα, δηλαδή να είναι άνω των 18 ετών.

Περιλαμβάνει ακόμα στις προϋποθέσεις τη δυνατότητα να αλλάξει η ταυτότητα φύλου ενός ανήλικου ατόμου 17 ετών, με τη συναίνεση των γονιών του, επικαλούμενο ότι, αφού έχει το δικαίωμα ψήφου και μια σειρά από άλλα «πολιτικά δικαιώματα», μπορεί να έχει την πνευματική ωριμότητα να αποφασίσει.

Σύμφωνα με την τοποθέτηση του υπουργού Δικαιοσύνης, η κυβέρνηση θα κατεβάσει το ηλικιακό όριο στα 15 έτη, με την προϋπόθεση ότι το 15χρονο ή 16χρονο άτομο θα καταθέσει στο δικαστήριο και επιστημονική γνωμάτευση από κρατικό φορέα. Βέβαια, είναι απορίας άξιο με ποια επιστημονικά κριτήρια τεκμηριώνεται ότι αυτή η ανάγκη ισχύει μόνο σε περιπτώσεις ανηλίκων 15 και 16 ετών, ενώ στα 17, 18 ή 20 έτη δεν υπάρχει.
Τελικά, γιατί η κυβέρνηση προωθεί το συγκεκριμένο νομοσχέδιο; Αυτό που έρχεται να υιοθετήσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με τη βούλα του νόμου, είναι ο πλήρης διαχωρισμός του «βιολογικού» και του «κοινωνικού» φύλου. Πρόκειται για τις θεωρίες, οι οποίες βασίζονται στην πλήρη απόσπαση των ανατομικών χαρακτηριστικών του φύλου, που προσδιορίζονται αντικειμενικά, από την αντίληψη που έχει το άτομο για το φύλο που ανήκει. Ομως, αυτή η αντίληψη διαμορφώνεται κάτω από συγκεκριμένες ιστορικές, κοινωνικές, οικονομικές, πολιτικές συνθήκες.

Μάλιστα, στη συζήτηση στη Βουλή οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, υποστηρίζοντας αυτές τις ανορθολογικές θεωρίες, αμφισβήτησαν το φυλετικό διαχωρισμό άνδρας – γυναίκα ως αντικειμενικό γεγονός. Παρουσιάζουν ότι το φύλο είναι αποκλειστικά ένα «καλούπι» που προσδίδει η κοινωνία στο άτομο. Επομένως, είναι κάτι ρευστό και μεταβαλλόμενο. Και αυτή η χυδαία διαστρέβλωση της αντικειμενικής, κοινωνικής πραγματικότητας, αυτός ο ανορθολογισμός και ιδεαλισμός παρουσιάζονται ως «προοδευτισμός».

Η διαστρέβλωση εφαλτήριο της επίθεσης

Οι ΣΥΡΙΖΑίοι βουλευτές, επικαλούμενοι αυτές τις ιδεαλιστικές και ανορθολογικές θεωρίες, έκαναν επίθεση στις θέσεις του ΚΚΕ, παρουσιάζοντάς τες με το κεφάλι κάτω. Με χυδαίο τρόπο διαστρέβλωσαν τη θέση του ΚΚΕ, αναπαράγοντας ξεκομμένες «ατάκες» ή γενικότερες ιδεολογικές θέσεις από την τοποθέτησή του στην Επιτροπή της Βουλής.
Περιορίστηκαν στην αναφορά του ΚΚΕ ότι «το φύλο προσδιορίζεται αντικειμενικά», από την ανάλυση που κάνει σε σχέση με το ότι οι αντιλήψεις για την κοινωνική θέση του κάθε φύλου αναπαράγονται κοινωνικά, μέσα από το οικογενειακό, σχολικό, ευρύτερα μέσα από το κοινωνικό περιβάλλον.
Και βέβαια οι αντιδραστικές απόψεις περί βιολογικής κατωτερότητας της γυναίκας που επικρατούσαν το Μεσαίωνα, αναπαράχθηκαν κοινωνικά. Και βέβαια η θέση της γυναίκας στη δουλοκτητική, στη φεουδαρχική, ακόμα και στην καπιταλιστική κοινωνία για εκατοντάδες χρόνια δεν ήταν αποτέλεσμα των βιολογικών χαρακτηριστικών του γυναικείου φύλου, αλλά αποτέλεσμα αυτού που είχε ανάγκη η εκάστοτε κοινωνία (κυρίαρχες σχέσεις ιδιοκτησίας) από τη γυναίκα, ως άμεσου αναπαραγωγού του είδους (θέση στην τεκνογονία, μητρότητα).

Γι’ αυτό, το ΚΚΕ αναδεικνύει ότι οι αλλαγές στις κοινωνικές σχέσεις μεταξύ των φύλων ακολουθούν, αν και με μεγάλη καθυστέρηση, τις αλλαγές στις οικονομικές, κοινωνικές, πολιτικές συνθήκες που επικρατούν σε μια συγκεκριμένη ιστορική περίοδο.

Για παράδειγμα, η πιο μαζική προσέλευση των γυναικών στη μισθωτή εργασία, τις τελευταίες δεκαετίες, περιόρισε εν μέρει τον οικονομικό και κοινωνικό καταναγκασμό της στα πλαίσια του γάμου. Συνεπώς, η αντίληψη του ΚΚΕ διαμορφώνεται στη βάση της αλληλεπίδρασης των φυλετικών χαρακτηριστικών, βιολογικά προσδιορισμένων, και των κοινωνικών σχέσεων των φύλων.

Επίσης, κατηγόρησαν το ΚΚΕ ότι συμπεριφέρεται με την αλαζονεία της επιστημονικής αποκλειστικότητας. Πρόκειται για συνειδητή συκοφαντία, καθώς επιστημονικές οργανώσεις, που πήραν μέρος στη συζήτηση της αρμόδιας Επιτροπής της Βουλής, επίσης πρότειναν τη θεσμική κατοχύρωση της επιστημονικής γνωμοδότησης ή ανέδειξαν προβλήματα κοινωνικών σχέσεων που μπορεί να επακολουθήσουν από μια μη μελετημένη «ευκολία» στο πεδίο εφαρμογής του νόμου.

Αφετηρία οι θεωρίες για το «κοινωνικό φύλο»

Η ουσία των απόψεων του κυβερνώντος ΣΥΡΙΖΑ δεν περιορίζεται στον τρόπο που αντιλαμβάνονται το φύλο. Βρίσκεται στην απολυτοποίηση της ατομικής εμπειρίας ως αφετηρίας και πηγής προέλευσης της γνώσης, σε βάρος της κοινωνικής εμπειρίας, σε βάρος τελικά της αντικειμενικής πραγματικότητας. Βάζει με τον τρόπο αυτό το λιθαράκι του να εμπεδώνεται στη συνείδηση και τον τρόπο ζωής η αναζήτηση «ατομικής λύσης» στα κοινωνικά προβλήματα, στα αδιέξοδα για τα οποία ευθύνεται η σημερινή κοινωνία.

Στην πραγματικότητα, στην ατομική επιλογή επιδρά το ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο, το οποίο, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, την επηρεάζει. Από την επίδραση αυτή δεν εξαιρείται ούτε ο «εσωτερικός και προσωπικός τρόπος με τον οποίο το άτομο βιώνει το φύλο», στον οποίο αναφέρεται το νομοσχέδιο.

Ευ. Χ.

Αποτέλεσμα εικόνας για gender stereotypes

 

Advertisements

09/10/2017 - Posted by | -παράνοια, -Ανόητοι, -Γλέντια, -Διάφορα, -Ιδεολογικά, -Κρίση, -καπιταλισμός, -Nεοελληνικός ανορθολογισμός

13 Σχόλια »

  1. Η αλήθεια είναι ότι ο άνδρας έχει Χ-Ψ χρωμοσώματα και η γυναίκα Χ-Χ.

    Επιστημονικά, ποτέ κανένας δεν θα αλλάξει φύλο επειδή το υπογάστριό του ή η επιθυμία του, τον ερεθίζει να το κάνει.

    Διότι κάθε άνθρωπος κατά την γένεσή του έχει ή Χ-Ψ, ή Χ-Χ χρωμοσώματα. Ή άνδρας, ή γυναίκα.

    Βλέπετε εδώ η φύση φρόντισε να ξεκαθαρίσει εξ’αρχής με μια απόλυτη σφραγίδα στο DNA μας το ποιος θα χαρακτηρίζεται άνδρας και ποιος γυναίκα. Επιστημονικά βεβαίως-βεβαίως.

    Όλα τα άλλα είναι λόγια για να περνά η ώρα.

    Σχόλιο από Ανάρμοστος | 09/10/2017

  2. Παρέμβαση στη συζήτηση για το δικαιώματα αλλαγής φύλου από τα 15 κάνει η Ελληνική Ψυχιατρική Εταιρεία (ΕΨΕ)

    Εκτιμά ότι το νομοσχέδιο κινείται σε σωστή κατεύθυνση για τη διευθέτηση πολλών θεμάτων που αφορούν τους διεμφυλικούς και για την απο-ιατρικοποίηση του θέματος. Ανησυχεί, ωστόσο, για τη δυνατότητα που δίνεται σε άτομα με μείζονα ενεργό ψυχοπαθολογία (π.χ. παρανοϊκή ψύχωση) και που ενδεχομένως δεν βρίσκονται σε ψυχιατρική παρακολούθηση, να μπορούν να κάνουν αίτηση αλλαγής φύλου χωρίς να προηγείται μια εκτίμηση της κατάστασής τους.

    Το ΔΣ της εταιρείας θέτει υπόψη της αρμόδιας επιτροπής τα εξής σημεία:

    – Το σχέδιο νόμου αποτελεί ενσωμάτωση ευρωπαϊκών οδηγιών, αποτελεί κοινωνική-πολιτική επιλογή και επιχειρεί να θεσμοθετήσει προβλήματα κοινωνικής αναγνώρισης της ταυτότητας φύλου, προβλήματα των οποίων διεκδικεί τη λύση η ΛΟΑΤ κοινότητα, επί της νομικής βάσης των ίσων ατομικών δικαιωμάτων.

    – Εχει επιλεγεί από τον νομοθέτη η παράκαμψη της ιατρικής εκτίμησης του αιτήματος και του ιατρικού πιστοποιητικού. Αυτό στηρίζεται στο ότι έχει γίνει διεθνώς αποδεκτό ότι το πώς βιώνει ένα άτομο την ταυτότητα φύλου δεν αποτελεί παθολογική κατάσταση, για την οποία απαιτείται ιατρική γνωμάτευση.

    Σε κάποιες περιπτώσεις, όμως, όταν συνυπάρχει ενεργή ψυχοπαθολογία (π.χ. σχιζοφρένεια ή διπολική συναισθηματική διαταραχή), αυτή δεν μπορεί να εκτιμηθεί.

    -Το βάρος της εκτίμησης του αιτήματος επωμίζεται ο δικαστής. Στη βάση ενός υπομνήματος που θα συνοδεύει την αίτηση και θα περιέχει κοινωνικές και ιατρικές πληροφορίες; Στη βάση πραγματογνωμοσύνης που θα διατάξει; Το δικαστικό σώμα θα χρειαστεί εκπαίδευση και οδηγίες για να διαχειριστεί αυτό το κοινωνικό / νομικό πρόβλημα.

    Στο ΔΣ της ΕΨΕ εκφράστηκε η άποψη ότι πρόκειται για θέμα περισσότερο κοινωνικό που άπτεται των δικαιωμάτων των πολιτών αυτής της χώρας και οι λίγες ψυχιατρικές αποκλίσεις θα μείωναν και θα αμαύρωναν το κεντρικό μεγάλο θέμα. «Ας αναλογιστούμε πως πολλά νομοσχέδια που έχουν ψηφιστεί αγνόησαν την ψυχιατρική θεώρηση, επειδή οι υπόλοιπες συνιστώσες ήταν σημαντικότερες. Ας μη ξεχνάμε ότι δεν πρόκειται για μια χειρουργική επέμβαση, αλλά για μια νομική πράξη, η οποία τουλάχιστον μια φορά μπορεί να αλλάξει», αναφέρουν στην παρέμβασή τους οι παιδοψυχίατροι.

    Τέλος η ΕΨΕ σημειώνει ότι σε όσους ασχολούνται με θέματα ψυχοπαθολογίας συνεχίζεται διεθνώς η συζήτηση για το τι σημαίνει η αλλαγή ταυτότητας φύλου ή η δυσφορία του φύλου, αλλά αυτό δεν αφορά άμεσα τα συγκεκριμένα ερωτήματα που θέτει το παρόν νομοσχέδιο.

    http://www.presspublica.gr/thetiki-psychiatri-sto-dikeoma-allagis-fyllou-enstasis-mono-gia-atoma-sovares-psychikes-asthenies/

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 09/10/2017

  3. Έχετε πραγματικά μπερδευτεί και αναμειγνύετε διαφορετικά πράγματα.
    Καταρχάς, για την αλήθεια των προσδιορισμών, ακόμα και αυτών που είναι «πολεμικής» χρήσεως:
    Ο όρος «ψεκασμένος» σχετίζεται αποκλειστικά με τους συνωμοσιολόγους της άκρας δεξιάς με τους οποίους (ένα μέρος τους) συγκυβερνάει ο συριζα, με όλο του το δυναμικό που συμπεριλαμβάνει και αυτούς που ονομάζετε «ψεκασμένους» της αριστεράς. Άρα, ακολουθώντας την δική σας λογική, ο σύριζα όχι μόνον στέκεται μεταξύ αυτών των δύο «ψεκασμένων» αλλά τους έχει μέσα του και στην κυβέρνηση και τους δύο!
    Τώρα πως εσείς ως φιλοσύριζα μάλλον παρουσιάζετε το κόμμα αυτό να κάνει και διμέτωπο αγώνα, μόνον εσεις μπορείτε να μας το εξηγήσετε.
    Πάμε τώρα και στα υπόλοιπα: η όντως ακραία λογική Μπάτλερ περί μόνον κοινωνικής κατασκευής του φύλου δεν είναι η μοναδική που στηρίζει την έννοια της ευπλαστότητας αυτού του προσδιορισμού (του «φύλου»).
    Υπάρχουν μετριοπαθέστερες θέσεις οι οποίες όμως δεν δέχονται καμία πάγια αντικειμενενικότητα του «φύλου», πράγμα εμφανές (η μη παγιότητα) μόνον και μόνον με το φαινόμενο της ομοφυλοφιλίας, το οποίο σύμφωνα και με την παγκόσμια επιστημονική κοινότητα (ίσως εκτός Ιράν, Σαουδικής αραβίας Ρωσίας και λοιπών «προοδευτικών» δυνάμεων) δεν θεωρείται πλέον ούτε ασθένεια ούτε απόκλιση κ.λπ
    Ισοπεδώνετε την πολλαπλότητα των απόψεων, για να τα βάλετε όλα στο ίδιο καλάθι και να τα πετάξετε.
    Για το κκε:
    Βλέπω ότι αν και έχετε κατά καιρούς χρησιμοποιήσει ακόμα και υβριστικούς χαρακτηρισμούς για το κόμμα αυτό, τώρα του κάνετε τα «γλυκά μάτια», αλλά έχει εξήγηση αυτό. Παρά τις διαφορές σας σάς συνέχει ο εθνολαϊκός συντηρητισμός.
    Κρίμα για σας ειδικά. Μεγάλη απογοήτευση.
    Το κκε κλαψουρίζει και αυτοθυματοποιείται πάλι, χωρίς να ξεχνά να πραγματοποιεί τις γνωστές μ-λ αρλουμποεπιθέσεις του (για ιδεαλισμούς και άλλα), αλλά ένα είναι το γεγονός: πως ταυτίστηκε στο ζήτημα αν το φύλο είναι κυρίως και (μάλλον) μόνον αντικειμενικός προσδιορισμός του ατόμου, με την άκρα δεξιά την εκκλησία και άλλους.
    Οι απόψεις του κκε απέχουν από τις ακροδεξιές αλλά όχι και τόσο, και στο διεθνές περιβάλλον θα ακούγονταν λίγο πολύ στα όρια μεταξύ «εναλλακτικής» δεξιάς, Τράμπ, Πούτιν, πολύ δεξιά δηλαδή. Μιλάμε για το 2017, αν το θυμάστε.
    Πατέλης: ο άνθρωπος (το άρθρο του) αυτός έτυχε αναδημοσιεύσεων από όλα τα φασιστικά μπλόγκς. Ούτε που ίδρωσε το αυτί του, δεν ανησύχησε, ότι έγινε ο στάρ της ακροδεξιάς γιατί τάχαμου «κατατρόπωσε» τους «πούστηδες» (έτσι το παρουσιάζουν οι φασίστες)., Αυτά που λέει, όπως και σε άλλα θεωρητικά ζητήματα, είναι διαλεκτική για μαθητές σοβιετικού κομματικού σχολείου παλαιών αξέχαστων εποχών και δεν σημαίνουν τίποτα. Διαλεκτική βιολογικού κοινωνικού εγχειριδιακού σταλινικού επιπέδου. Έχουνε κάνει στην ζωή μας και τον «σταλινικό» και ξέρουμε, βαρετά πράγματα μουχλιασμένα σάπια,
    Πραγματικά πήρατε μια απογοητευτική θέση, σαφώς χειρότερη από την θέση του ίδιου του Σύριζα..
    Το μόνο που δεν μπορεί κανείς να πει για την ταπεινότητά μου είναι ότι είναι.,,.σύριζα, αλλά στο θέμα αυτό απλά ο σύριζα κάνει το σωστό (ίσως με κάποιες υπερβολές) και το μαύρο μέτωπο κκε-ακροδεξιάς, εσείς δυστυχώς κάπου κοντά; στη μέση; δεν ξέρω, τέλος πάντων, το μαύρο μέτωπο λοιπόν είναι για γέλια.

    Σχόλιο από Ιωάννης Τζανάκος | 09/10/2017

  4. @ITzanakos. Άρα πρέπει να επιλέξουμε μεταξύ μαύρου και ροζ μετώπου. Καλό μεν αλλά τι λένε οι φεμινίστριες επ’ αυτού; Που πλέον ο όρος «γυναίκα» δεν έχει καμιά σχέση με ότι αντιλαμβάνονταν και για τα δικαιώματα της οποίας αγωνίζονταν, αλλά περιλαμβάνει και ένα σωρό άλλα είδη ανθρώπινων όντων.

    Σχόλιο από Αποστόλης | 10/10/2017

  5. Απ’ ότι είδα δεν αντιδρούν μόνο «ορθόπουτσοι» κατά την προσφιλή έκφραση του Τζανάκου, αλλά και γυναίκες και τρανς κ.λπ που έχουν βγάλει τις ιδεοληπτικές αγκυλώσεις από το κεφαλάκι τους.

    «Απειλή στην προστασία των γυναικών»

    «Είμαστε γυναίκες, άντρες και τρανσεξουαλικοί από χώρες στις οποίες τέτοιοι μισογυνικοί και ομοφοβικοί νόμοι αποτελούν ήδη ταπεινωτική και απειλητική πραγματικότητα και θεωρούμε καθήκον μας να προειδοποιήσουμε τους Ελληνες φίλους μας και τις ελληνικές αρχές για τις σοβαρές αλλαγές που θα επιφέρει σε όλο το φάσμα του πολιτισμού ένας νόμος για την “έμφυλη ταυτότητα”».

    Ετσι ξεκινάει το κείμενο που υπογράφουν δεκάδες Ελληνες και ξένοι ακτιβιστές, φεμινίστριες, ομοφυλόφιλοι και τρανς και το οποίο απευθύνεται προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και τους βουλευτές.

    «Η σοβαρότερη από αυτές τις αλλαγές –σύμφωνα με το κείμενο– θα είναι η καταστροφή της νομοθεσίας που παρέχει ισότητα και προστασία στις γυναίκες, καθώς η νομοθέτηση της “έμφυλης ταυτότητας” αποτελεί πλήρη διαγραφή της νομικής, ιατρικής και ποινικής πραγματικότητας του βιολογικού φύλου. Οι νόμοι περί “έμφυλης ταυτότητας” αποτελούν επίσης έναν σοβαρό περιορισμό της ελευθερίας του λόγου και της επιστημονικής έρευνας, προς όφελος μιας απειροελάχιστης μειοψηφίας ανθρώπων που υποφέρουν από τις ψυχιατρικές ασθένειες της “δυσφορίας έμφυλης προσωπικότητας” και/ή της αυτογυναικοφιλίας. Αυτοί οι άνθρωποι ήδη απολαμβάνουν όλα τα ανθρώπινα δικαιώματα, εκτός από το “δικαίωμα στον αυτοπροσδιορισμό του φύλου τους”. Ομως ο αυτοπροσδιορισμός δεν είναι ανθρώπινο δικαίωμα και δεν θα έπρεπε ποτέ να θεωρείται ως τέτοιος όταν η νομική του αναγνώριση συνεπάγεται την απάλειψη των δικαιωμάτων και της προστασίας γυναικών και παιδιών, όταν θέτει σε κίνδυνο το θεμελιακό ανθρώπινο δικαίωμα στην ελευθερία του λόγου».

    http://www.kathimerini.gr/929942/article/epikairothta/politikh/apeilh-sthn-prostasia-twn-gynaikwn

    Σχόλιο από Αποστόλης | 10/10/2017

  6. Για να μην παρεξηγούμεθα, το είπα και στο σχόλιό μου, ότι δεν συμφωνώ με τις υπερ-queer απόψεις, ούτε με Μπάτλερ, ούτε με την γενική και αόριστη έννοια της «εμφυλοποίησης», όπως επίσης συμφωνώ με την κεντρικότητα που πρέπει να κρατήσει το κίνημα των γυναικών στον φεμινισμό-μεταφεμινισμό, άρα επί της ουσίας αν τα βάλουμε κάτω θα δούμε πως είμαστε στο ίδιο μέσο, στην ίδια ισορροπία (χωρίς να αρνούμαστε τα δικαιώματα και των μειονοτικών του «μειονοτικότερου» τύπου).
    Το πρόβλημα με «εσάς» είναι κατά την θέση μου η μη αίσθηση του «τι παίζεται» στην συγκεκριμένη φάση και του τι χαμός έγινε με την υστερία τής ακροδεξιάς αλλά και του κκε.
    Η δική σας θέση νομίζω ότι διαπερνάται από έναν εθνολαϊκό συντηρητισμό, αλλά έστω και έτσι είναι κρίμα να μην βλέπετε το διακείμενο της κατάστασης, αδικείτε τον εαυτό σας,..με αγάπη πάντα και σεβασμό για τον αγώνα σας για την δικαίωση του μικρασιατικού ελληνισμού πέραν των εθνικισμών και των κάλπικων διεθνισμών..

    Σχόλιο από Ιωάννης Τζανάκος | 10/10/2017

  7. Aφού λοιπόν «αν τα βάλουμε κάτω θα δούμε πως είμαστε στο ίδιο μέσο, στην ίδια ισορροπία (χωρίς να αρνούμαστε τα δικαιώματα και των μειονοτικών του «μειονοτικότερου» τύπου) γιατί αυτοακυρώνεσαι με το να παρακάμπτεις το βασικό πρόβλημα που είναι η επιβολή των απελπιστικά μειοψηφικών queer απόψεων σ’ ένα κόμμα της αριστεράς που ασκεί εξουσία και να πέφτεις στην παγίδα:
    -αφενός της εξευτελιστικής αντιμετώπισης (μαραμένοι ορθόπουτσοι) σε όσους αντιδρούν και
    -αφετέρου του δίπολου που δημιουργεί η ενστικτωδης αντίδραση σε ότι κάνει η εκκλησία;

    Εξ άλλου, η αντίδραση στις queer απόψεις προηγήθηκε της αντίδρασης της εκκλησίας και επικεντρώθηκε στο βασικό πρόβλημα που έφερνε στην επιφάνεια ο πολύ συγκεκριμένος νόμος.

    Και καλά, οι αρσενικοί (προ του νόμου ή μετά του νόμου;) ήταν «μαραμένοι ορθόπουτσοι¨. Οκ αυτό είναι όπως φαίνεται συμβατό με την αισθητική σου. Αλλά οι άλλες, οι γυναίκες (με την προ του νόμου μορφή, δηλαδή μόνο με αιδοίο) που αντέδρασαν έντονα και διεθνώς με κείμενα και συλλογή υπογραφών, τι ήταν;

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 11/10/2017

  8. Τι λένε φεμινίστριες, ομοφυλόφιλοι, τρανς και η Colour Youth για την αλλαγή φύλλου;

    Διεθνής Ανοιχτή Επιστολή προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και το ελληνικό Κοινοβούλιο, με θέμα «ΜΗΝ ΔΙΑΓΡΑΦΕΤΕ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ», έχουν στείλει φεμινίστριες, ομοφυλόφιλοι και τρανς, που αγωνίζονται κατά των νόμων «αυτοπροσδιορισμού της έμφυλης ταυτότητας».

    Η επιστολή έχει υπογραφεί από πάνω από 650 γυναίκες και άντρες σε όλον τον κόσμο, που αγωνίζονται για τα δικαιώματα των γυναικών, των παιδιών, των ομοφυλόφιλων και της ελευθερίας του λόγου και της επιστημονικής έρευνας, που θίγονται καίρια από τους νόμους περί gender.
    ……………………………..
    …………………………….

    http://www.matrix24.gr/2017/10/ti-lene-feministries-omofilofili-trans-ke-i-colour-youth-gia-tin-allagi-fillou/

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 11/10/2017

  9. Δεν έχει νόημα μια θεωρητική αντιπαράθεση στο πόδι να πάρει τόσο εκτεταμένα χαρακτηριστικά με σανίδες σωτηρίας από το διεθνές περιβάλλον, τη στιγμή που το κύριο και βασικό είναι ότι τους εδώ αντιδραστικούς δεν τους ενδιαφέρει η εσωτερική αντιπαράθεση μεταξύ ομάδων στο λοατκι κίνημα αλλά ότι «πήρε αέρα το πουσταριό».
    Η εσωτερική αντιπαράθεση μεταξύ των διαφόρων ομάδων (οι ακραίοι τράνς ακτιβιστές είναι και για μένα απωθητικοί) έξω από τη χώρα, αξιοποιείται από ανθρώπους (δεν λέω εσάς) που έχουν πρόβλημα με το «πουσταριό» και παρά δε δίνουν για το αν οι υπερτράνς καταπιέζουν τις λεσβίες κ.ο.κ. Σε λίγο θα αναδημοσιεύσουν την επιστολή και οι χρυσαύγουλοι και θα κάνουμε ότι δεν καταλαβαίνουμε τίποτα για το συγκείμενο; όλος ο μαύρος κουρνιαχτός της εκκλησίας και της ακροδεξιάς έχει σηκωθεί και το ζήτημα είναι να σταθούμε μόνον σε μια ανακοίνωσηβ 650 ατόμων, προερχομένων μάλιστα από «όλο τον κόσμο»;;
    Για την αισθητική μου δεν θα σας πω τίποτα. Είστε και σεις πολίτικαλ κορέκτ λοιπόν, οπότε οκ κατανοητόν, ταιριάζει και με τον (συμπαθή) εθνολαϊκο συντηρητισμό σας, δεν είναι εκεί το θέμα.
    Πότε ασχολήθηκε ο «δημοκρατικός πατριωτικός αριστερός» χώρος με τις διαφοροποιήσεις μεταξύ queer λεσβιών ομο και άλλων; ποτέ. Του αρκούσε η παλαιοκκέδικη ψευδοδιαλεκτική λογική βιολογικού-κοινωνικού και στην πράξη μια μισο-προοδευτική θέση, πάνω κάτω εκεί που τα «ορίζουν» αρλουμποφιλόσοφοι του μ-λ μαρξισμού τύπου Πατέλη.
    Τώρα που σφίγγουν τα πράγματα, τρέχουν όλοι να πιαστούν από κάπου.
    Για την πολεμική μου στο queer σε παραπέμπω, πριν ξεσπάσει ο κουρνιαχτός, σε πολλά κειμενά μου και στον αυτοκαθορισμό και στο άλλο μπλόγκ, και το κάνω αυτό (να σε παραπέμπω) όχι γιατί την ψώνισα αλλά για να ενημερώσω τους όποιους αναγνώστες ότι δεν υπάρχει καμμία αυτοακύρωση εκ μέρους μου αλλά μια συνεπής θέση εδώ και χρόνια.
    Το ότι κανείς, ας πούμε πιο μετριοπαθης, δεν κάθισε να μιλήσει από τότε για αυτά τα πράγματα με φρόνηση, δεν ευθύνομαι εγώ, ούτε ευθύνομαι που οι περισσότεροι αριστεροδημοκράτες (πάλι δεν εννοώ εσάς) αντί να στρώσουν κώλο (συγγνώμη για την κακή λέξη) απλά ΑΝΤΙΓΡΆΦΟΥΝ σε αυτά τα θέματα, ξέρεις ποιόν;
    Το νεοναζιστικό φασιστικο μπλόγκ «κόκκινος ουρανός». Και αυτό που λέω μπορώ να το αποδείξω πολύ εύκολα, δια τής κειμενικής ανάλυσης που είναι ως μέθοδος φυσικά άγνωστη στους εδώ αγραμματορωμηούς «άνττρακλες».
    όταν η κατάσταση φτάνει στο αμήν, επιλέγεις, δεν εγκρίνεις τους τυχοδιωκτισμούς (του σύριζα παρακαλώ) αλλά αναγκαστικά επιλέγεις, και αυτό είναι η ουσία αυτών που ήθελα να σας πω, με αγάπη, γιατί αγαπώ τους Πόντιους, είμαι κατά το μισό κων/πολίτης, συμφωνώ με ό,τι λέτε και σεις και ο Αγτζίδης για την ιδεολογική αλητεία ιών Φίλη κ.λ, άλλα έτερον εκάτερον..

    Σχόλιο από Ιωάννης Τζανάκος | 11/10/2017

  10. «Σήμερα είναι η Διεθνής Ημέρα των Κοριτσιών (δηλαδή των ανήλικων γυναικών)

    Και χτές στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, ο Έλληνας Πρωθυπουργός είπε στην Δευτερολογία του για τον νόμο περί αλλαγής έμφυλης ταυτότητας:

    «Λαϊκίζετε λέγοντας ότι στα 15 δεν μπορούν να πάρουν αλκοόλ (λες) και δεν ξέρουμε σε αυτή εδώ την αίθουσα……ότι με βάση το δίκαιό μας, καλό ή κακό, δίνουμε τη δυνατότητα σε σύναψη γάμου στα 10 χρόνια, με δικαστική απόφαση……δίνουμε τη δυνατότητα με δικαστική απόφαση στα 15 χρόνια να μπαίνουν στη φυλακή ανήλικοι……και βεβαίως στα 12 δίνουμε την ταυτότητα στα παιδιά».

    https://www.youtube.com/watch?v=enew1yzZ3js (μετά το 10ο λεπτό…)

    Ο κος Τσίπρας θεωρεί επιχείρημα τους παιδικούς γάμους.
    Ο κος Τσίπρας ΔΕΝ ΑΓΑΝΑΚΤΕΙ για τους παιδικούς γάμους
    Ο κος Τσίπρας θεωρεί ότι «καλό ή κακό το δίκαιό μας», δενθα σκάσουμε κι όλας
    Ο κος Τσίπρας θεωρεί ότι οι παιδικοί γάμοι είναι το ίδιο πράγμα με το δελτίο αστυνομικής ταυτότητας
    Ο κος Τσίπρας θεωρεί ότι το γεγονός πως το δίκαιό μας επιτρέπει τους παιδικούς γάμους είναι επιχείρημα υπερ της αλλαγής έμφυλης ταυτότητας των 15χρονων.

    Δεν θα σας ενοχλήσω με τα κείμενα της Unicef για τις συνέπειες που έχουν στα ανήλικα κορίτσια οι παιδικοί γάμοι

    Οι συνέπειες όμως αφορούν 14.000.000 κορίτσια τον χρόνο – κάποια από αυτά και στην Ελλάδα.

    Η πρώτη αιτία θανάτου κοριτσιών ηλικίας 14-18 στον κόσμο είναι επιπλοκές τοκετού λόγω αυτών των γάμων

    Η ελληνική «αριστερά», κάποιοι φίλοι και φίλες μας από παλιά, άνθρωποι με τους οποίους έχουμε μιλήσει, συνεργαστεί, γελάσει, φάει και πιεί μαζί… χειροκρότηταν την φράση του κου Τσίπρα.

    Και ψήφισαν την «αλλαγή έμφυλης ταυτότητας» γιατί έκριναν ότι και αυτό το επιχείρημα ήταν λογικό.

    Αν ντρέπεστε, έστω και λιγώτερο απ’ όσο ντρέπομαι εγώ
    Αν αγανακτείτε έστω και ελάχιστα
    Αν σας νοιάζουν έστω και λίγο οι κόρες μας,

    ΠΕΙΤΕ ΚΑΤΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ

    Έλενα Πατρικίου

    Σχόλιο από Helena Patrikiou | 12/10/2017

  11. έχοντες προστάτη τον ‘Αγιο Κάρολο, παρουσιάζουμε τις απόψεις για την ομοφυλοφιλία του έτερου κλασικού. Αναδημοσιεύουμε λοιπόν ένα ποστ με τίτλο: Σχόλια του ‘Ενγκελς για την ομοφυλοφιλία.

    (Επιστολή του Ένγκελs στον Μαρξ 22 Ιουνίου 1869)
    ……………………..
    ……………………..

    H synexeia edo: https://pontosandaristera.wordpress.com/2007/07/12/12-7-2007-2/

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 12/10/2017

  12. To πιό ενδιαφέρον από όλη αυτή τη συζήτηση είναι ότι τη στάση κάποιων σχολιαστών καθόρισε ο μητροπολίτης Άνθιμος, ο οποίος κάλεσε «Σε «εξέγερση»».

    Και έτσι οι τίμιοι «προοδευτικάριοι» αρματώθηκαν, έβαλαν μπαλάσκες, κράνη κ.λπ. και έδωσαν τον υπέρ πάντων αριστέρο αγώνα ενάντια στη μαύρη αντίδραση, τους αγραμματορωμηούς «άνττρακλες» και τον εθνολαϊκό πατριωτισμό. Για του Κοντονή την πίστη την αγία και των 15χρονων την ελευθερία.

    http://www.pronews.gr/thriskeia/elladiki-ekklisia/638802_i-ekklisia-antidra-sto-ns-gia-allagi-fyloy-sta-15-se-exegersi

    Σχόλιο από Ν | 14/10/2017

  13. «Τα μέλη του ΚΚΕ δέχονται τη Γερμανική Κατοχή με χαρά και αγαλλίαση. Η Γερμανία είναι σύμμαχος της Ρωσίας, συνεπώς και δική τους… Το ΚΚΕ τότε, όπως και όλα τα κομμουνιστικά κόμματα του κόσμου, είχαν πάρει στα σοβαρά το σύμφωνο Στάλιν-Χίτλερ, είχαν πιστέψει στη σταθερότητά του και στη μονιμότητά του και δεν κάνουν διάκριση ανάμεσα στο ένα και στο άλλο σκέλος της συμμαχίας… Βρίσκανε κοινά σημεία και ιδεολογική συγγένεια με το ναζιστικό κόμμα… Οι σταλινικοί κρατούμενοι ήταν γεμάτοι χαρά και ενθουσιασμό για τις νίκες των δύο συνεταίρων, της Γερμανίας και της Ρωσίας, επειδή θεωρούσαν δικές τους αυτές τις νίκες…».
    (Άγις Στίνας, παλαιό στέλεχος και βουλευτής του ΚΚΕ – «ΕΑΜ-ΕΛΑΣ-ΟΠΛΑ»)

    Σχόλιο από κα | 28/10/2017


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: