-«Επιστροφή στη φύση» ή «Ξεπερνώντας την τεχνολογία»…
ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΣΤΗ «ΜΕΚΚΑ» ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
Κι όμως σε ένα σχολείο που βρίσκεται στην καρδιά τηςΣίλικον Βάλεϊ και στο οποίο φοιτούν τα παιδιά των εργαζομένων στην και άλλων τεχνολογικών κολοσσών, δεν υπάρχει ούτε ένας υπολογιστής, ούτε μια οθόνη. Η χρήση οποιουδήποτε τεχνολογικού γκάτζετ απαγορεύεται στις σχολικές αίθουσες, ενώ οι εκπαιδευτικοί συστήνουν στους μαθητές τους να μην τους χρησιμοποιούν ούτε στο σπίτι.
Την ώρα που στον υπόλοιπο κόσμο ο τεχνολογικός εξοπλισμός θεωρείται απαραίτητος στην εκπαίδευση, οι νέες τεχνολογίες γίνονται μέσο διδασκαλίας και οι μαθητές ενθαρρύνονται στη χρήση τους, στην καρδιά της Μέκκας της Τεχνολογίας,το μολύβι, το χαρτί και το χάρτινο βιβλίο είναι τα μόνα εργαλεία διδασκαλίας που κρίνονται αποδεκτά.
Περίπου 160 σχολεία στις Ηνωμένες Πολιτείες ακολουθούν την ίδια φιλοσοφία, καθώς θεωρείται ότι η χρήση υπολογιστών έχει αρνητικές συνέπειες στη φυσική δραστηριότητα, τη δημιουργική σκέψη, την επικοινωνία ανάμεσα στους μαθητές και τη συγκέντρωση των παιδιών στο μάθημα.
«Δεν νομίζω ότι χρειάζεται κανείς την τεχνολογία για να μάθει γραμματική», δηλώνει στους «New York Times» ένας εργαζόμενος της Σίλικον Βάλεϊ, τα παιδιά του οποίου φοιτούν σε σχολείο όπου δεν υπάρχει ούτε ένας υπολογιστής και το οποίο ακολουθεί την εκπαιδευτική μέθοδο του αυστριακού φιλόσοφου και παιδαγωγού Ρούντολφ Στάινερ.
«Η ιδέα ότι μια εφαρμογή του iPad μπορεί να διδάξει καλύτερα τα παιδιά μου πώς να διαβάζουν ή να μάθουν ευκολότερα αριθμητική είναι απλώς γελοία» προσθέτει. Πρόκειται μάλιστα για έναν πατέρα που εργάζεται στην Google και δεν πηγαίνει πουθενά χωρίς το iPad ή το smart phone. Η κόρη του, όμως, που πηγαίνει στην πέμπτη τάξη του Δημοτικού, «δεν ξέρει πώς να χρησιμοποιήσει το Google». Ο γιός του πηγαίνει στο Γυμνάσιο κι έχει μόλις αρχίσει να μαθαίνει.
Από την πλευρά τους, οι υπεύθυνοι του σχολείου στη Σίλικον Βάλεϊ επικαλούνται στοιχεία δέκα ετών, σύμφωνα με τα οποία το 94% των αποφοίτων συνέχισαν τις σπουδές τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Πηγή: http://tvxs.gr/news/sci-tech/ena-sxoleio-xoris-ypologistes-sti-mekka-tis-texnologias
27/11/2011 - Posted by Πόντος και Αριστερά | -Διάφορα, -Ιδεολογικά, -Περί οικονομίας, -Τεχνολογία
2 Σχόλια »
Σχολιάστε
[Μια αριστεροποντιακή διαδικτυακή κολεχτίβα]
“Ξέρω πως ποτέ δε σημαδεύουνε στα πόδια.
Στο μυαλό είναι ο Στόχος,
το νου σου ε;”
-”ΠΟΝΤΟΣ και ΑΡΙΣΤΕΡΑ”: Ποιοί και Γιατί……….
ΑΡΕΙΟΣ ΠΑΓΟΣ: Αθώωσαν τους υπεύθυνους της Μικρασιατικής Καταστροφής….
ΑΝΑΘΕΜΑ!
Το πρωτοσέλιδο τουρκικής εφημερίδας (Αύγουστος ’22) με τις φωτογραφίες των Γούναρη και Στράτου και τον τίτλο:
«ΓΟΥΝΑΡΗΣ-ΣΤΡΑΤΟΣ: ΟΙ ΣΩΤΗΡΕΣ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ»
Η Διεθνής στα ποντιακά
(από την ΕΣΣΔ του Μεσοπολέμου)
Η Διεθνής (κ.ά) στα ποντιακά ,
όπως τραγουδήθηκε στην Ελλάδα,
σε απαγγελία μπάρμπα Γιάννη Ταμτάκου με συνοδεία didgeridoo
«Σαράντα Μήλα Κόκκινα» από τον Μάνο Κατράκη
ΔΙΑΒΑΣΤΕ:
-Σφαγή της Σμύρνης: ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ!
-H Λούξεμπουργκ, ο Πόντος και το εθνικό ζήτημα
Τα μνημεία των προσφύγων του ’22
Για τις διαφημίσεις της WordPress
ΓΛΥΠΤΟΘΗΚΗ (Πόντος-Μικρά Ασία-ΕΣΣΔ)
Δρόμος της Αριστεράς
Ενα blog για τον Εμφύλιο
Αραεύω για…
Μεταστοιχεία
-
Πρόσφατα Κείμενα
- 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή: Συμβολή στη γνώση για τα γεγονότα στην Ανατολή
- Πώς η ημιμάθεια και ο φανατισμός οδηγούν στην παραπληροφόρηση
- Ο προσφυγικός λόγος και το Συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ
- Η εκδήλωση για τους Έλληνες της Μαριούπολης – ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΟΛΕΜΟΥ-
- Κυριακή 13 Μαρτίου ’22, 8.00μμ. Εκδήλωση για τους Έλληνες της Μαριούπολης
- Μια νέα έκδοση για τους Έλληνες της Ουκρανίας στο Μεσοπόλεμο
- Οι περιπέτειες της ουκρανικής εθνικής ταυτότητας
- ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 2022 – 1922 Ιστορία που αντηχεί ακόμα
- Bye bye «Χρυσή Αυγή»!
- ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ
- -Περί κράτους. Η άποψη του Νίκου Πουλαντζά για τη σχετική αυτονομία του κράτους
- -Ερμηνεύοντας την ιστορική στιγμή που ζούμε!
- -Έχει άραγε κάποια επικαιρότητα το έργο του Μαρξ;
- -Mητριαρχικές επιβιώσεις στη λαογραφία του Πόντου 7/1/20 |
- -Μνήμη και λησμονιά
Kατηγορίες
- -EAM
- -Europont
- -προσφυγιά
- -παράνοια
- -ποιητές
- -τραγούδια
- -Άρνηση Γενοκτονίας
- -Αρμένιοι
- -Αρνητές Γενοκτονίας
- -Ασσύριοι
- -Αντίσταση
- -Ανταλλάξιμα
- -Ανόητοι
- -Ανέκδοτα
- -Αναρχία
- -Βιβλίο Ιστορίας
- -Βιβλιοπαρουσιάσεις
- -Γραμματεία
- -Γαβριηλίδης
- -Γεωπολιτικά
- -Γενοκτονία
- -Γενοκτονία στην Ανατολή
- -Για την αγάπη
- -Γλέντια
- -Δρόμος εφημερίδα
- -Δωσιλογισμός
- -Δίκη των 6
- -Δημοκρατικός Στρατός
- -Διάφορα
- -Διάλογοι στο διαδίκτυο
- -Διασπορά
- -ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
- -Εικαστικά
- -Εκλογές
- -Εμφύλιος
- -Ζαχαριάδης
- -Θράκη
- -Θεοδωράκης
- -Ιστορικά
- -Ιστολόγια
- -Ισλαμ
- -Ιδεολογικά
- -Κρίση
- -Κωνσταντινούπολη
- -Κύπρος
- -Κάμπελ
- -Κίνημα
- -Κατοχή
- -Κουρδικό
- -Κομμουνιστική Διεθνής
- -Κομμουνισμός
- -Λωζάννη
- -Λαμόγια
- -Λαογραφία
- -ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΙΣ
- -ΜΜΕ
- -Μακεδονικό
- -Μετανάστευση
- -Μεταξάς
- -Μνήμες
- -Νακρατζάς-"Ιός"
- -Νεοπαγανισμός
- -Νεοελληνικά
- -Νεοναζισμός
- -Οι δικοί μας Τούρκοι
- -Οικολογία
- -ΠΟΙΟΙ και ΓΙΑΤΙ
- -Περί φιλοσοφίας
- -Περί Πόντου
- -Περί έθνους
- -Περί οικονομίας
- -Περιοδικά
- -Πετρόπουλος
- -Πειραιάς
- -Πλάκες
- -Ποίηση
- -Πολυτεχνείο
- -Πολιτική
- -Ποντιακό Αντάρτικο
- -Ρωσία
- -Ρεμπέτικο
- -Σταλινικές Διώξεις
- -Στη γλώσσα μας
- -Στιγμιότυπα
- -Συζητήσεις
- -Συνέδρια
- -Συνεντεύξεις
- -ΣύΡιζΑ
- -Σύλλογοι
- -Σοβιετικός Μεσοπόλεμος
- -Τεχνολογία
- -Τουρκία
- -Τουρκο-ορθόδοξοι
- -Φωτογραφίες
- -αντιφασιστικά
- -γλυπτική
- -εθνικισμός
- -ιστορίες του κ. Κόινερ
- -καπιταλισμός
- -Mειονότητες στην Τουρκία
- -Nεοελληνικός ανορθολογισμός
- -Oικολόγοι-Πράσινοι
- φασισμός
- Ανταλλάξιμοι
- Αντιρατσιστικά
- Αντισημιτισμός
- Αντιδραστικά
- Αναρχικοί
- Αναθεωρητισμός
- Βαλκάνια
- Βελουχιώτης
- ΓΛΥΠΤΟΘΗΚΗ
- ΕΣΣΔ
- Εκκλησία
- Ελευθεροτυπία
- Κωσταντινούπολη
- ΚΚΕ
- ΚΟΣΜΕΤΑΝΤ'
- Καύκασος
- Μέση Ανατολή
- Μικρά Ασία
- ΠΙΤΥΟΚΑΜΠΤΗΣ (μ-λ)
- ΠΟΕ
- ΠΡΟΚΡΟΥΣΤΗΣ (μ-λ)
- Παλαιστίνη
- Yason Burnu
Σχόλια
παντελης ορφφανιδης στη -Φέσι το ελληνικόν… Βλάσης Αγτζίδης στη Οι περιπέτειες της ουκρανικής… Αφώτιστος Φιλέλλην στη -Πολυτεχνείο ’73: (όσο κ… Agtzidis Vlassis στη -Ο Φαλμεράιερ και η συνέχεια τ… Ανδρέας στη -Oι Έλληνες στο μαχνοβίτικο… Ανδρέας στη -Καλό ταξίδι παππού Γιώργ… Ανδρέας στη -Στο Σαλάτς του Κιλκίς και άλλ… Ανδρέας στη -Οι Ουϊγούροι, η Κίνα, ο παντο… kostas pagan στη -Περί κράτους. Η άποψη του Νίκ… kostas pagan στη Bye bye «Χρυσή Αυγή»! Προτιμητέα
- -Τρελλάθηκαν οι Αρεοπαγίτες.... και ξεφτιλίζουν το θεσμό;
- Ένα πολύ σημαντικό κείμενο της Αθηνάς Σχινά για το γλυπτό στον Πειραιά
- -Μεσόβουνο Κοζάνης: το Χωριό της Αντίστασης
- -Ο Άρειος Πάγος και το μήνυμα: Προδώστε, ξεπουλήστε, λεηλατήστε... Εγώ είμαι εδώ για να σας αθωώσω!
- -Δίκη των Εξ: Η Ακροδεξιά αντεπιτίθεται... !
- [Μια αριστεροποντιακή διαδικτυακή κολεχτίβα]
- -Βάλιας Σεμερτζίδης
- -ΚΑΠΕΤΑΝ ΜΑΥΡΟΣ
- -ΠΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΕΡΑ
- Έλληνες και Τάταροι στην «γκιουζέλ Κριμαία»
Αρχείο
- Φεβρουαρίου 2023
- Οκτώβριος 2022
- Απρίλιος 2022
- Μαρτίου 2022
- Φεβρουαρίου 2022
- Δεκέμβριος 2021
- Οκτώβριος 2020
- Ιουνίου 2020
- Μαρτίου 2020
- Φεβρουαρίου 2020
- Ιανουαρίου 2020
- Δεκέμβριος 2019
- Νοέμβριος 2019
- Οκτώβριος 2019
- Σεπτεμβρίου 2019
- Αύγουστος 2019
- Ιουλίου 2019
- Ιουνίου 2019
- Μαΐου 2019
- Απρίλιος 2019
- Μαρτίου 2019
- Φεβρουαρίου 2019
- Ιανουαρίου 2019
- Δεκέμβριος 2018
- Νοέμβριος 2018
- Αύγουστος 2018
- Ιουλίου 2018
- Ιουνίου 2018
- Μαΐου 2018
- Απρίλιος 2018
- Μαρτίου 2018
- Φεβρουαρίου 2018
- Ιανουαρίου 2018
- Δεκέμβριος 2017
- Νοέμβριος 2017
- Οκτώβριος 2017
- Σεπτεμβρίου 2017
- Αύγουστος 2017
- Ιουλίου 2017
- Ιουνίου 2017
- Μαΐου 2017
- Απρίλιος 2017
- Μαρτίου 2017
- Φεβρουαρίου 2017
- Ιανουαρίου 2017
- Δεκέμβριος 2016
- Νοέμβριος 2016
- Οκτώβριος 2016
- Σεπτεμβρίου 2016
- Αύγουστος 2016
- Ιουλίου 2016
- Ιουνίου 2016
- Μαΐου 2016
- Απρίλιος 2016
- Μαρτίου 2016
- Φεβρουαρίου 2016
- Ιανουαρίου 2016
- Δεκέμβριος 2015
- Νοέμβριος 2015
- Οκτώβριος 2015
- Σεπτεμβρίου 2015
- Αύγουστος 2015
- Ιουλίου 2015
- Ιουνίου 2015
- Μαΐου 2015
- Απρίλιος 2015
- Μαρτίου 2015
- Φεβρουαρίου 2015
- Ιανουαρίου 2015
- Δεκέμβριος 2014
- Νοέμβριος 2014
- Οκτώβριος 2014
- Σεπτεμβρίου 2014
- Αύγουστος 2014
- Ιουλίου 2014
- Ιουνίου 2014
- Μαΐου 2014
- Απρίλιος 2014
- Μαρτίου 2014
- Φεβρουαρίου 2014
- Ιανουαρίου 2014
- Δεκέμβριος 2013
- Νοέμβριος 2013
- Οκτώβριος 2013
- Σεπτεμβρίου 2013
- Αύγουστος 2013
- Ιουλίου 2013
- Ιουνίου 2013
- Μαΐου 2013
- Απρίλιος 2013
- Μαρτίου 2013
- Φεβρουαρίου 2013
- Ιανουαρίου 2013
- Δεκέμβριος 2012
- Νοέμβριος 2012
- Οκτώβριος 2012
- Σεπτεμβρίου 2012
- Αύγουστος 2012
- Ιουλίου 2012
- Ιουνίου 2012
- Μαΐου 2012
- Απρίλιος 2012
- Μαρτίου 2012
- Φεβρουαρίου 2012
- Ιανουαρίου 2012
- Δεκέμβριος 2011
- Νοέμβριος 2011
- Οκτώβριος 2011
- Σεπτεμβρίου 2011
- Αύγουστος 2011
- Ιουλίου 2011
- Ιουνίου 2011
- Μαΐου 2011
- Απρίλιος 2011
- Μαρτίου 2011
- Φεβρουαρίου 2011
- Ιανουαρίου 2011
- Δεκέμβριος 2010
- Νοέμβριος 2010
- Οκτώβριος 2010
- Σεπτεμβρίου 2010
- Αύγουστος 2010
- Ιουλίου 2010
- Ιουνίου 2010
- Μαΐου 2010
- Απρίλιος 2010
- Μαρτίου 2010
- Φεβρουαρίου 2010
- Ιανουαρίου 2010
- Δεκέμβριος 2009
- Νοέμβριος 2009
- Οκτώβριος 2009
- Σεπτεμβρίου 2009
- Αύγουστος 2009
- Ιουλίου 2009
- Ιουνίου 2009
- Μαΐου 2009
- Απρίλιος 2009
- Μαρτίου 2009
- Φεβρουαρίου 2009
- Ιανουαρίου 2009
- Δεκέμβριος 2008
- Νοέμβριος 2008
- Οκτώβριος 2008
- Σεπτεμβρίου 2008
- Αύγουστος 2008
- Ιουλίου 2008
- Ιουνίου 2008
- Μαΐου 2008
- Απρίλιος 2008
- Μαρτίου 2008
- Φεβρουαρίου 2008
- Ιανουαρίου 2008
- Δεκέμβριος 2007
- Νοέμβριος 2007
- Οκτώβριος 2007
- Σεπτεμβρίου 2007
- Αύγουστος 2007
- Ιουλίου 2007
- Ιουνίου 2007
- Μαΐου 2007
- Απρίλιος 2007
- Μαρτίου 2007
- Φεβρουαρίου 2007
- Ιανουαρίου 2007
- Δεκέμβριος 2006
Ημερολόγιο
Στατιστικά
- 2.359.329 επισκέψεις
Toυ Taner Akçam
Mόλις κυκλοφόρησε
Για τη Μνήμη και το Τραύμα
Σοβιετικός Μεσοπόλεμος
Οι δικοί μας Καυκάσιοι
1) των Φίλων
2) Εν Πόντω
- -«Eύξεινος Πόντος» (Στοκχόλμη)
- -«Eύξεινος Πόντος» και ράδιο (Καναδάς)
- -«Ακρίτες του Επταλόφου»
- -«Εύξεινος Λόγος» (Κομοτηνή)
- -«Νεολαία Ευρώπης» (Γερμανία)
- -«Ξενιτέας» (Σικάγο)
- -«Πόντος 1923» (Περί γενοκτονίας)
- -«Ράδιο Πόντος» (Θράκη)
- -«Ράδιο Τραπεζούντα» (Βοστώνη-ΗΠΑ)
- -«Ραδιο Aκρίτες του Πόντου» (Θεσσαλονίκη)
- -«Σέρρα» (Αθήνα)
- -«Σούρμενα» (Αθήνα)
- -«Τhe Pontian Genocide» (Αυστραλία)
- -Αργοναύται-Κομνηνοί
- -ΑΝΕΒΖΗΓΟΣ ΑΡΟΘΥΜΙΑ (Τρίκαλα)
- -Γενοκτονία στην Ανατολή
- -Γιώργος Πολυχρονιάδης
- -Ε pontos
- -Ε.ΠΟ.Ν.Α.
- -Κόκκινος Πόντος
- -Καυκάσιος-pontokomitis
- -Κοινότητα Πιατιγόρσκ. Βόρειος Καύκασος. Ρωσία
- -Νεολαίοι. Μόσχα. Ρωσία
- -Πόντιοι-Ορεσίβιοι-Ακρίτες
- -Παρέμβαση (Κομοτηνή)
- -Παλαλός
- -Παλιές φωτογραφίες
- -Ποντιακή Ιστορία
- -Ράδιο "Οι Ακρίτες"
- -Σύλλογος Ποντίων Γυναικών (Θεσσαλονίκη)
- -Τhalassa-Karadeniz
- -Τrapezounta.com (HΠΑ)
- -Χάρτες του Πόντου
- -magicas_land
- -Pontian Web Sites
- -Pontic UK (Αγγλία)
- -Pontic United Kingdom
- -Pontos World
- -Pontos.gr (Θεσ/νίκη)
- -Radio Trapezounta
- Greek Genocide
- Βlog στα ποντιακά-1
- Βlog στα ποντιακά-2
- Στου Παναγιώτη Θεοδωρίδη
- Το ποντιακό blog
3) Στην απέναντι όχθη
4) Θεωρία
5) Πρόσωπα
6) Πόντιοι
7) Ποίηση-Τέχνη
8) Συνεντεύξεις
8α) Της κρίσης..
9) Media κ.ά.
9α) Έντυπα
Διευθύνσεις
- -Aek History
- -Afrofriends’s Weblog
- -alexa
- -Allu Fun Marx
- -altasoft.gr
- -ange-ta
- -Ashtonhar
- -Bibliotheca Graeca
- -Black cat-Red cat
- -blogspace.gr
- -book attack
- -BookCrossing στα Ελληνικά
- -coerdia
- -Country boy & girl
- -dimitris doctor
- -Кроткая
- -e lawyer
- -e-Epiloges
- -e-Βιβλία
- -erodotos
- -escape
- -Felnikos
- -futurepolitics
- -GiaNT
- -GULAG
- -hfr
- -Il Trovator
- -Insomnia
- -Έχεις μήνυμα…
- -Έγκλημα και Τιμωρία
- -Έλληνες της Γαλλίας
- -Ένωση Οπαδών ΣΥΡΙΖΑ
- -Όλια κι όλα
- -Α8liothtes
- -Αbravanel
- -Αρσάκειο
- -Αρβανίτες
- -Αριστερό Παράθυρο
- -Αστυάνακτας
- -Ασύμμετρη Απειλή
- -ΑΝΙΧΝΕΥΣΕΙΣ
- -Αιολική Γη
- -Ακρίτας-history-of-makedonia
- -Ακυβέρνητες πολιτείες
- -Αλέξανδρος
- -Αντώνης
- -Αντίβαρο
- -Αντίβαρο (νέο)
- -Ανώπολις Σφακίων
- -Ανέστης Πανταζίδης
- -Αthena
- -Βίος αβίωτος
- -Βιβλιοθήκη herrk
- -Βιο-τέχνες
- -Βλάχοι
- -Γάτος μαύρος
- -Γεφυρισμοί
- -Γιώργος Μαργαρίτης
- -Γιώργος Μανουσάκης
- -Γιώργος Στρατής
- -Γλυπτοθήκη
- -Δρυγιανάκης Κωστής
- -Δώσε Λουλούδια…
- -ΔΩΣΕ ΠΑΣΑ
- -Δίκτυο Ανένταχτων Αριστερών
- -Δαμιανός Βασιλειάδης
- -Δε μασάμε ρε!
- -Διπλωματικό Περισκόπιο
- -Ερυθρός
- -Εθελουσία Λήθη
- -Εθνική Βιβλιοθήκη
- -Ελεύθερος Δικτυογράφος
- -Ελληνικοί Παραδοσιακοί Χοροί
- -Ενάντια στη Λήθη
- -Ενδοτουρκικά
- -Εξαποδώ
- -Η φωλιά του σκαντζόχοιρου
- -Η φωλιά του κούκου
- -Θεαμαπάτες&Δικτ…
- -Ιστολόγιο του Αντίβαρου
- -Ιορδάνογλου
- -Κυανέρυθρα Νέα
- -Κόκκινη πατρίδα
- -Κόκκινη Πιπεριά
- -Κόκκινο μπαλόνι
- -Κόκκινος Πόντος
- -Κόκκινος Πλανήτης
- -ΚΝΕ Χολαργού
- -Κίνηση γονέων Γαλατσίου
- -Καταγραφές στο χρόνο
- -Κατιλίνας
- -Κερσανίδης Στράτος
- -Λαπούτα
- -Λαπούτα 2
- -Λεξίτυπος
- -Λεξικό LIDDEL-SCOTΤ
- -Μαραμένα σύκα
- -Μαριάνα Τζιατζή
- -Μαύρος Γάτος
- -Μετανάστης (Γερμανία)
- -Μικρή πατρίδα
- -Μpolsevikidis
- -Ντοπιο….λαλιές
- -Νέα χωρίς φίλτρο…
- -Νέαρχος Γαλανάκης
- -Ο Μάρκος
- -Ο Μέγας Ανατολικός
- -Ο-Καιρός
- -Πρωτοβουλία πολιτών Καλαμαριάς
- -ΠΛΑΝΗΤΑΣ
- -Πέρασμα
- -Παρέμβαση (Κομοτηνή)
- -Περί του καφέ
- -Περί αλλοτρίωσης
- -Περί δάκου
- -Περίπατος
- -Πεντανόστιμη
- -Πλόες
- -Πολίτες στο δρόμο-Πτολεμαϊδα
- -Πολιτικό Περισκόπιο
- -ΡΕΣΠΕΝΤΖΑ-Χαλκιδική
- -Ρεσάλτο
- -Ρεμπέτισες
- -Ροϊδη Εμμονές
- -Στέργιος Ζυγούρας
- -Στήλη Άλατος
- -Στου… Πολυχρονίδη
- -Σχολιαστές χωρίς σύνορα…
- -ΣΗΜΜΥ
- -Σερντιβάν – Μάνδρα
- -Σκακιστικό μπλογκ
- -Τη Συμέλας το μπλογκ
- -Της Συμέλας το ποντιακό
- -Τηλέπλαγκτοι Πλάναι
- -Το ζωντανό ιστολόγιο
- -Το μαύρο μπλοκ
- -Του Πάνου η (μικρή) Καλύβα
- -Του Πάνου η KAΛΥΒΑ
- -Φτιάξ'το μόνος σου…
- -Φωτεινή παντογνώστρα
- -Φάρος στη Σαμοθράκη
- -ΧΥΤΑ ΛΕΥΚΙΜΗΣ
- -Ψηφιακή Ελλάδα
- -J.McManus
- -jungle-report
- -Kopanakinews\’s Weblog
- -liblog
- -Liti Kjersti
- -Logiki Ellada
- -louloudia
- -Lupus Cynodictus
- -manitari tou bounou
- -micromouse
- -Mindblog
- -Mαύρο Πρόβατο
- -N.Ago
- -Odyssey
- -omadeon
- -partizana
- -pølsemannen
- -Politiko blog
- -regimientocinqo
- -Roula Karamitrou
- -Silva
- -Silvia Οkaliova
- -simple man
- -stories του κυρίου Κ.
- -Theoulini
- -To Xέρι
- -Tourkika Nea
- -Utopia vs Pragma
- -wordpress.com
- -wordpress.com (el.)
- -world of silva
- -Yellow2000rose
- -YO!Reeka’s Place
- -yperoptix
- Hide-Jekyl
- Γιώργος Καρατσιουμπάνης
- Μετά την εφημερίδα
- Πρωτοβουλία για το παλαί
- Σαράντα μήλα Κόκκινα
- Nosfy-myblognosfy
Ὁ ἱστός τῆς παραίσθησης ( Χρῆστος Βακαλόπουλος)
( τοῦ Χρήστου Βακαλόπουλου ἀπό τό περιοδικό ΣΥΝΑΞΗ, τεῦχος 41 )
Στοὺς θεωρητικοὺς πού ὑπερασπίζονται σήμερα τὴν διαφήμιση σὰν ἕνα εἶδος ὑπέρτατου παιχνιδιοῦ ἢ ἀκροβατικοῦ τῶν σημασιῶν, θὰ εἶχε νὰ ἀντιτείνει κανεὶς ὅτι τὰ παιδιὰ πού δουλεύουν στὶς διαφημιστικὲς ἑταιρεῖες δὲν αἰσθάνονται ἁπλοὶ ἐργαζόμενοι ἀλλὰ ἀληθινοὶ πρωτοπόροι, στρατιῶτες ἑνὸς μέλλοντος ἀπελευθερωμένου ἀπὸ τὸ βάρος τῶν αἰώνων. Δεκαπέντε χρόνια πρίν, τὰ ἴδια παιδιὰ θὰ εἶχαν στρατευθεῖ σὲ κόμματα καὶ ὀργανώσεις τῆς μόδας, ὑπερασπιζόμενα κάποιο κοινωνικὸ σύστημα πού θὰ ἔθετε ἕνα τέλος στὴν Ἱστορία. Παρακολουθήσαμε τὴν κατάρρευση τῶν συστημάτων πού κήρυξαν κόμματα καὶ ὀργανώσεις καὶ παρακολουθοῦμε πλέον τὴν ἐπίθεση πού διεξάγει ἡ διαφήμιση ἐναντίον τῆς πραγματικότητας, τόσο τῆς φανερῆς ὅσο καὶ τῆς κρυφῆς.
Σκοπὸς τῆς διαφήμισης εἶναι ἡ καταστροφὴ τοῦ νοήματος κι αὐτὸ βεβαίως δὲν εἶναι κάτι καινούργιο – ἡ ἐπίθεση στὸ νόημα ἦταν ἡ κυρίαρχη ἐμμονὴ τῆς καλλιτεχνικῆς καὶ πνευματικῆς πρωτοπορίας στὴ Δύση τὰ τελευταῖα ἑκατὸ χρόνια περίπου. Ὅμως ἡ ὑπηρεσία αὐτὴ ὁλοκληρώθηκε μόνο ὅταν τέθηκε στὴν ὑπηρεσία τῆς ἐλεύθερης ἀγορᾶς, λειτουργῶντας σὰν ἕνα εἶδος νομιμοποιημένης τρομοκρατίας, αἰσθητικῆς παραβίασης τοῦ ἱεροῦ χαρακτήρα τοῦ κόσμου, δυναμιτιστικῆς ἐπιχείρησης πού κόβει κάθε μέρα τὶς γέφυρες μὲ τὴν πνευματικὴ ρίζα τῆς κτίσεως. Νὰ γιατί οἱ πρώην ἐπαναστάτες ἔγιναν διαφημιστές: ἐκείνη τὴν ἐποχὴ λειτουργοῦσαν ἤδη ὡς διαφημιστὲς ἑνὸς συστήματος πού ἐπρόκειτο νὰ καταρρεύση καὶ ἡ ἐλεύθερη ἀγορὰ τοὺς προσέφερε τὴν εὐκαιρία μίας καλὰ ἀμειβόμενης τρομοκρατίας. Μέσῳ τῆς διαφήμισης ὑφαίνεται ἕνας κόσμος χωρὶς κανένα ἀπολύτως νόημα, πού ἐπαίρεται γιὰ τὴν ἴδια του τὴν ἀνοησία. Ὁ κόσμος αὐτὸς ἀποκλείει τὸν πόνο, τὸ πένθος, τὸ δέος, τὴν ἀγάπη, τὴν ντροπή. Ἀκόμα κι ὅταν γνωστὴ ἑταιρεία ρούχων χρησιμοποιεῖ φωτογραφία ἀσθενοῦς του AIDS στὴ διαφήμισή της, τὸ πεντακάθαρο μήνυμα εἶναι: « Βλέπετε δὲν ντρεπόμαστε νὰ χρησιμοποιήσουμε τὸ AIDS, προσέξτε μας».
Μιλῶντας γιὰ τοὺς διαφημιστές, ὁ Μίλαν Κούντερα ἀναλύει ἐξαιρετικὰ αὐτὸ τὸ αἴσθημα ἀπουσίας τῆς ντροπῆς. «Αὐτοὶ οἱ ἀπατεῶνες τῆς διαφήμισης, θὰ ἔλεγε κανεὶς ὅτι εἶναι Ἀρειανοί. Δὲν συμπεριφέρονται σὰν φυσιολογικοὶ ἄνθρωποι. Ὅταν σοῦ κοπανᾶνε τὶς πιὸ δυσάρεστες παρατηρήσεις, τὸ πρόσωπό τους ἀκτινοβολεῖ ἀπὸ εὐχαρίστηση. Δὲν χρησιμοποιοῦν παρὰ καμμιὰ ἑξηνταριὰ λέξεις καὶ ἐκφράζονται μὲ μικρὲς φράσεις, πού δὲν περιέχουν ποτὲ πάνω ἀπὸ τέσερις λέξεις. Ὁ λόγος τους, τονισμένος ἀπὸ δύο ἢ τρεῖς ἀκαταλαβίστικους τεχνικοὺς ὅρους, ἐκφράζει τὸ πολὺ μία ἢ δύο ἰδέες, ἰλιγγιωδῶς πρωτογενεῖς. Αὐτοὶ οἱ ἄνθρωποι δὲν ντρέπονται νὰ εἶναι αὐτοὶ πού εἶναι. Δὲν ἔχουν κανένα σύμπλεγμα κατωτερότητας. Ἰδοὺ ἡ ἀπόδειξη τῆς ἐξουσίας τους.» ( Ἀθανασία, σελ. 146, ἐκδ. Ἑστία, μετάφραση Κατερίνας Δασκαλάκη).
Τὴ στιγμὴ πού τὸ νόημα ὑποχωρεῖ, ἐξαφανίζεται ἐπίσης καὶ ἡ ντροπή. Τότε ὁ κόσμος γίνεται ἀκατανόητος, ἕνα σπαστικὸ σύνολο ἀπὸ ἀπολαύσεις πού συσσωρεύονται ἄσκοπα, δημιουργῶντας ἕνα κενὸ πού συνεχῶς μεγαλώνει. Ἱερέας αὐτοῦ τοῦ κενοῦ εἶναι ἡ διαφήμιση καὶ οἱ ἄνθρωποι πού δουλεύουν ἐκεῖ αἰσθάνονται τὸ ἴδιο ξεχωριστοὶ καὶ ἀπομονωμένοι ἀπὸ τὴν ὑπόλοιπη ἀνθρωπότητα, ὅπως τὰ μέλη τῆς κεντρικῆς ἐπιτροπῆς τοῦ ὁποιουδήποτε ὁλοκληρωτικοῦ κόμματος. Ἡ Ἱστορία δὲν τελειώνει ποτέ, ἀλλάζει μόνο μορφές. Ἡ διαφήμιση ὅμως κηρύσσει τὴν δικτατορία τῆς μορφῆς κι ἔτσι, γιὰ πρώτη φορὰ στὴν Ἱστορία, ὁ κόσμος μοιάζει νὰ ἔχει πιαστεῖ στὸ δίχτυ τοῦ ἱστοῦ τῆς παραίσθησης.
Σύμφωνα με έρευνα
«’Οσοι χρησιμοποιούν τελείες στο chat είναι ψυχοπαθείς»
«’Οσοι χρησιμοποιούν τελείες στο chat είναι ψυχοπαθείς»
http://news.in.gr/perierga/article/?aid=1500045438
Δείγμα ψυχασθένειας αποτελεί η χρήση τελείας στα μηνύματα που ανταλλάζουμε μέσω chat, σύμφωνα με νέα έρευνα του Binghamton University που «παγώνει» τα δάχτυλα όσων τη διαβάζουν.
Οι ερευνητές εξηγούν, σύμφωνα με το δημοσίευμα του Guardian, ότι όταν κάποιος χρησιμοποιεί τελεία στο τέλος μονολεκτικών μηνυμάτων ή ανολοκλήρωτων προτάσεων –όπως, «στείλε να δω.», «lol.», «ναι αμέ.»- είναι πολύ πιθανό να είναι ψεύτης ή, ακόμα χειρότερα, ψυχασθενής. Εξαιρούνται, φυσικά, οι γονείς μας που πιάνουν πρώτη φορά smartphone στα χέρια τους.
Από την άλλη πλευρά, όσοι κλείνουν τις προτάσεις τους με θαυμαστικό –όπως, «τέλειο!», ελπίζω να είσαι εσύ!», «έλα να πάμε!»- είναι πιο ειλικρινείς και συναισθηματικοί, αναφέρει η έρευνα.
Όπως επισημαίνει η επικεφαλής ερευνήτρια, Celia Klin, τα μηνύματα που ανταλλάζουμε όταν κάνουμε chatting δεν υπακούν στους κανόνες της γραμματικής και δεν μας βοηθούν να καταλάβουμε τα πραγματικά αισθήματα του συνομιλητή μας, σε αντίθεση με μια συζήτηση τετ-α-τετ. Αυτός είναι ο λόγος που προσπαθούμε να αποκωδικοποιήσουμε τα μηνύματα με βάση τα emoticons (εικονίδια), τα σημεία στίξης και άλλες ιδιαιτερότητες στο γραπτό λόγο του συνομιλητή μας.
Πόσες φορές δεν έχουμε καταλάβει τη διάθεση των φίλων μας από τον τρόπο που γράφουν στο skype, το what’s up ή στο chat του Facebook; Αμέσως αναγνωρίζουμε τα σημάδια της «κακής» τους διάθεσης, του εκνευρισμού, ακόμη και της ειρωνείας τους, από την ταχύτητα με την οποία γράφουν, τα emoticons που χρησιμοποιούν ή τις παύσεις ανάμεσα στα μηνύματά τους.
Τις ιδιαιτερότητες του instant messaging, τη νέα αυτή επικοινωνία «που περνά μέσα από τον υπολογιστή», έρχεται να αναδείξει η βρετανική έρευνα. «Μήπως ήρθε η ώρα να διακρίνουμε τις λεπτές αποχρώσεις της διαδικτυακής επικοινωνίας και να καταλήξουμε σε συγκεκριμένους κανόνες;», διερωτάται η βρετανική εφημερίδα.
Ο Guardian προτείνει, μάλιστα, να ξεκινήσουμε με τις «ποινές» που θα επιβάλλονται σε όσους δεν χρησιμοποιούν σωστά το κινητό ή τον υπολογιστή τους με αποτέλεσμα να εκνευρίζουν τους συνομιλητές τους.
Για παράδειγμα, όσοι αφήνουν φωνητικά μηνύματα να τιμωρούνται με έξι εβδομάδες κοινωνικής εργασίας, ενω όσοι «συλλαμβάνονται» να κάνουν το σπαστικό γράψιμο-σβήσιμο (…) στο iMessage και στο τέλος να μην γράφουν τίποτα, να καθαρίζουν για ένα μήνα τους δρόμους στο Δήμο τους. Σοβαρές ποινές πρέπει να υποστούν και όσοι απαντούν σε μακροσκελή μηνύματα (άνω των 20 λέξεων) με ένα σκέτο «ok».
Φυσικά, το project της ποινικοποίησης του chatting βρίσκεται ακόμη σε διαδικασία διαβούλευσης και πάσα πρόταση είναι… δεκτή.