-Ο Fuat Saka, ο Yusuf Cemal Keskin και τα ρωμαίικα της Τραπεζούντας
Ας κάνουμε ένα μουσικό διάλειμμα
Με αφορμή δυο ενδιαφέρουσες συζητήσεις στου Σαραντάκου, η μια για τη γλώσα των ελληνοφώνων της Τουρκίας ένεκα του δημοσιεύματος της εφημερ. Independent και η άλλη για τις θεωρίες περί του έθνους και του γένους, ο τεμέτερον «Μ-π» το έριξε στη μουσική και τα τραγούδια των ελληνοφώνων… Οπότε ας κάνουμε ένα διάλειμμα μετά μουσικής και ας ξεχάσουμε την κρίση, το δικομματισμό, τον Παρχαρίδη και τα λοιπά ενοχλητικά γεγονότα που υπάρχουν στο μίζερο πολιτικό μας πλαίσιο.
Ο γνωστότερος από τους καλλιτέχνες της Τουρκίας που προέρχεται από τους ελληνόφωνους της Τραπεζούντας είναι ο Fuat Saka. Δεν είναι παραδοσιακός καλλιτέχνης. Θυμίζει λίγο το δικό μας Σαββόπουλο.
Έχει κάνει διάφορες μουσικές δουλειές με βάση την ποντιακή μουσική. Στο παρακάτω κομμάτι αφού ξεκινά με κάποια παραγγέλματα στα σημερινά “ρωμαίικα” της Τραπεζούντας, στη συνέχεια στο τραγούδι εναλλάσσεται ο τουρκικός στίχος με το ρωμαίικο….
Να σημειώσω ότι η εκφορά του λόγου στους ελληνόφωνους οφλήδες είναι εντυπωσιακή, γιατί νομίζεις ότι τραγουδούν καθώς μιλούν :
ένας όμως από τους καλύτερους παραδοσιακούς καλλιτέχνες της Μαύρης Θάλασσας είναι ο ελληνόφωνος Yusuf Cemal Keskin. Το παρακάτω τραγούδι του έχει ως τίτλο: ‘Εχω δύο πρόβατα, ατά ου πουλώ ατα»:
Στα ρωμαίικα τραγουδά και ο Cemil Bayram το «Pola Esan Ta Tertem [Πολλά έσαν (ήταν) τα ντέρτια μου]»
Εξαιρετικός είναι και ο Volkan Konak που τραγουδά το παραδοσιακό «Έλα έλα λέγω σε»:
Δείτε και το παραδοσιακό τραγούδι “Κορτσόπον λαλ’ με” μεταγραμμένο στην τουρκική με ελληνικές φράσεις ανάμεσα. Είναι απ’ την ταινία “yüreğine sor”, που διαπραγματεύεται το ζήτημα των Κρυπτοχριστιανών στην Τουρκία και σημειολογικά δείχνει τις τεράστιες αλλαγές που γίνονται στην τουρκική κοινωνία (Χαμπάρι των οποίων δεν παίρνουμε, βυθισμένοι μέσα στη νεοελληνική μας αφασία):
Eξαιρετικός είναι και ο ILYAS PARLAK στο «MANAHOS» (Μοναχός):
21/01/2011 - Posted by Πόντος και Αριστερά | -Γραμματεία, -Λαογραφία, -Mειονότητες στην Τουρκία
21 Σχόλια »
Σχολιάστε
[Μια αριστεροποντιακή διαδικτυακή κολεχτίβα]
“Ξέρω πως ποτέ δε σημαδεύουνε στα πόδια.
Στο μυαλό είναι ο Στόχος,
το νου σου ε;”
-”ΠΟΝΤΟΣ και ΑΡΙΣΤΕΡΑ”: Ποιοί και Γιατί……….
ΑΡΕΙΟΣ ΠΑΓΟΣ: Αθώωσαν τους υπεύθυνους της Μικρασιατικής Καταστροφής….
ΑΝΑΘΕΜΑ!
Το πρωτοσέλιδο τουρκικής εφημερίδας (Αύγουστος ’22) με τις φωτογραφίες των Γούναρη και Στράτου και τον τίτλο:
«ΓΟΥΝΑΡΗΣ-ΣΤΡΑΤΟΣ: ΟΙ ΣΩΤΗΡΕΣ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ»
Η Διεθνής στα ποντιακά
(από την ΕΣΣΔ του Μεσοπολέμου)
Η Διεθνής (κ.ά) στα ποντιακά ,
όπως τραγουδήθηκε στην Ελλάδα,
σε απαγγελία μπάρμπα Γιάννη Ταμτάκου με συνοδεία didgeridoo
«Σαράντα Μήλα Κόκκινα» από τον Μάνο Κατράκη
ΔΙΑΒΑΣΤΕ:
-Σφαγή της Σμύρνης: ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ!
-H Λούξεμπουργκ, ο Πόντος και το εθνικό ζήτημα
Τα μνημεία των προσφύγων του ’22
Για τις διαφημίσεις της WordPress
ΓΛΥΠΤΟΘΗΚΗ (Πόντος-Μικρά Ασία-ΕΣΣΔ)
Δρόμος της Αριστεράς
Ενα blog για τον Εμφύλιο
Αραεύω για…
Μεταστοιχεία
-
Πρόσφατα Κείμενα
- 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή: Συμβολή στη γνώση για τα γεγονότα στην Ανατολή
- Πώς η ημιμάθεια και ο φανατισμός οδηγούν στην παραπληροφόρηση
- Ο προσφυγικός λόγος και το Συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ
- Η εκδήλωση για τους Έλληνες της Μαριούπολης – ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΟΛΕΜΟΥ-
- Κυριακή 13 Μαρτίου ’22, 8.00μμ. Εκδήλωση για τους Έλληνες της Μαριούπολης
- Μια νέα έκδοση για τους Έλληνες της Ουκρανίας στο Μεσοπόλεμο
- Οι περιπέτειες της ουκρανικής εθνικής ταυτότητας
- ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 2022 – 1922 Ιστορία που αντηχεί ακόμα
- Bye bye «Χρυσή Αυγή»!
- ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ
- -Περί κράτους. Η άποψη του Νίκου Πουλαντζά για τη σχετική αυτονομία του κράτους
- -Ερμηνεύοντας την ιστορική στιγμή που ζούμε!
- -Έχει άραγε κάποια επικαιρότητα το έργο του Μαρξ;
- -Mητριαρχικές επιβιώσεις στη λαογραφία του Πόντου 7/1/20 |
- -Μνήμη και λησμονιά
Kατηγορίες
- -EAM
- -Europont
- -προσφυγιά
- -παράνοια
- -ποιητές
- -τραγούδια
- -Άρνηση Γενοκτονίας
- -Αρμένιοι
- -Αρνητές Γενοκτονίας
- -Ασσύριοι
- -Αντίσταση
- -Ανταλλάξιμα
- -Ανόητοι
- -Ανέκδοτα
- -Αναρχία
- -Βιβλίο Ιστορίας
- -Βιβλιοπαρουσιάσεις
- -Γραμματεία
- -Γαβριηλίδης
- -Γεωπολιτικά
- -Γενοκτονία
- -Γενοκτονία στην Ανατολή
- -Για την αγάπη
- -Γλέντια
- -Δρόμος εφημερίδα
- -Δωσιλογισμός
- -Δίκη των 6
- -Δημοκρατικός Στρατός
- -Διάφορα
- -Διάλογοι στο διαδίκτυο
- -Διασπορά
- -ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
- -Εικαστικά
- -Εκλογές
- -Εμφύλιος
- -Ζαχαριάδης
- -Θράκη
- -Θεοδωράκης
- -Ιστορικά
- -Ιστολόγια
- -Ισλαμ
- -Ιδεολογικά
- -Κρίση
- -Κωνσταντινούπολη
- -Κύπρος
- -Κάμπελ
- -Κίνημα
- -Κατοχή
- -Κουρδικό
- -Κομμουνιστική Διεθνής
- -Κομμουνισμός
- -Λωζάννη
- -Λαμόγια
- -Λαογραφία
- -ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΙΣ
- -ΜΜΕ
- -Μακεδονικό
- -Μετανάστευση
- -Μεταξάς
- -Μνήμες
- -Νακρατζάς-"Ιός"
- -Νεοπαγανισμός
- -Νεοελληνικά
- -Νεοναζισμός
- -Οι δικοί μας Τούρκοι
- -Οικολογία
- -ΠΟΙΟΙ και ΓΙΑΤΙ
- -Περί φιλοσοφίας
- -Περί Πόντου
- -Περί έθνους
- -Περί οικονομίας
- -Περιοδικά
- -Πετρόπουλος
- -Πειραιάς
- -Πλάκες
- -Ποίηση
- -Πολυτεχνείο
- -Πολιτική
- -Ποντιακό Αντάρτικο
- -Ρωσία
- -Ρεμπέτικο
- -Σταλινικές Διώξεις
- -Στη γλώσσα μας
- -Στιγμιότυπα
- -Συζητήσεις
- -Συνέδρια
- -Συνεντεύξεις
- -ΣύΡιζΑ
- -Σύλλογοι
- -Σοβιετικός Μεσοπόλεμος
- -Τεχνολογία
- -Τουρκία
- -Τουρκο-ορθόδοξοι
- -Φωτογραφίες
- -αντιφασιστικά
- -γλυπτική
- -εθνικισμός
- -ιστορίες του κ. Κόινερ
- -καπιταλισμός
- -Mειονότητες στην Τουρκία
- -Nεοελληνικός ανορθολογισμός
- -Oικολόγοι-Πράσινοι
- φασισμός
- Ανταλλάξιμοι
- Αντιρατσιστικά
- Αντισημιτισμός
- Αντιδραστικά
- Αναρχικοί
- Αναθεωρητισμός
- Βαλκάνια
- Βελουχιώτης
- ΓΛΥΠΤΟΘΗΚΗ
- ΕΣΣΔ
- Εκκλησία
- Ελευθεροτυπία
- Κωσταντινούπολη
- ΚΚΕ
- ΚΟΣΜΕΤΑΝΤ'
- Καύκασος
- Μέση Ανατολή
- Μικρά Ασία
- ΠΙΤΥΟΚΑΜΠΤΗΣ (μ-λ)
- ΠΟΕ
- ΠΡΟΚΡΟΥΣΤΗΣ (μ-λ)
- Παλαιστίνη
- Yason Burnu
Σχόλια
Trisnastivaliotromot… στη 100 χρόνια από τη Μικρασιατική… Agtzidis Vlassis στη -Ο ανορθολογισμός του Νίτσε κα… παντελης ορφφανιδης στη -Φέσι το ελληνικόν… Βλάσης Αγτζίδης στη Οι περιπέτειες της ουκρανικής… Αφώτιστος Φιλέλλην στη -Πολυτεχνείο ’73: (όσο κ… Agtzidis Vlassis στη -Ο Φαλμεράιερ και η συνέχεια τ… Ανδρέας στη -Oι Έλληνες στο μαχνοβίτικο… Ανδρέας στη -Καλό ταξίδι παππού Γιώργ… Ανδρέας στη -Στο Σαλάτς του Κιλκίς και άλλ… Ανδρέας στη -Οι Ουϊγούροι, η Κίνα, ο παντο… Προτιμητέα
- -Τραγούδια του Καρς...
- -19 ΜΑΪΟΥ - ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ
- -Mικρασιάτης, κομμουνιστής και Ολυμπιακός
- -Οι τραγουδιστές της χούντας...
- ...το Κ.Κ. ρε μάνα! Το Κ.Κ. και ντρέπουμε…
- -O "χώρος" και το Σλαβομακεδονικό Ζήτημα
- -Το Ποντιακό Ζήτημα στον 21ο αιώνα
- -Η Αθήνα του 12ου αι. Ένας παράξενος κόσμος.....
- -"Αντι-Ιθάκη" ή "ποιός θα πληρώσει του Πάρη τα γαμήσια;"
- -Μεσόβουνο Κοζάνης: το Χωριό της Αντίστασης
Αρχείο
- Φεβρουαρίου 2023
- Οκτώβριος 2022
- Απρίλιος 2022
- Μαρτίου 2022
- Φεβρουαρίου 2022
- Δεκέμβριος 2021
- Οκτώβριος 2020
- Ιουνίου 2020
- Μαρτίου 2020
- Φεβρουαρίου 2020
- Ιανουαρίου 2020
- Δεκέμβριος 2019
- Νοέμβριος 2019
- Οκτώβριος 2019
- Σεπτεμβρίου 2019
- Αύγουστος 2019
- Ιουλίου 2019
- Ιουνίου 2019
- Μαΐου 2019
- Απρίλιος 2019
- Μαρτίου 2019
- Φεβρουαρίου 2019
- Ιανουαρίου 2019
- Δεκέμβριος 2018
- Νοέμβριος 2018
- Αύγουστος 2018
- Ιουλίου 2018
- Ιουνίου 2018
- Μαΐου 2018
- Απρίλιος 2018
- Μαρτίου 2018
- Φεβρουαρίου 2018
- Ιανουαρίου 2018
- Δεκέμβριος 2017
- Νοέμβριος 2017
- Οκτώβριος 2017
- Σεπτεμβρίου 2017
- Αύγουστος 2017
- Ιουλίου 2017
- Ιουνίου 2017
- Μαΐου 2017
- Απρίλιος 2017
- Μαρτίου 2017
- Φεβρουαρίου 2017
- Ιανουαρίου 2017
- Δεκέμβριος 2016
- Νοέμβριος 2016
- Οκτώβριος 2016
- Σεπτεμβρίου 2016
- Αύγουστος 2016
- Ιουλίου 2016
- Ιουνίου 2016
- Μαΐου 2016
- Απρίλιος 2016
- Μαρτίου 2016
- Φεβρουαρίου 2016
- Ιανουαρίου 2016
- Δεκέμβριος 2015
- Νοέμβριος 2015
- Οκτώβριος 2015
- Σεπτεμβρίου 2015
- Αύγουστος 2015
- Ιουλίου 2015
- Ιουνίου 2015
- Μαΐου 2015
- Απρίλιος 2015
- Μαρτίου 2015
- Φεβρουαρίου 2015
- Ιανουαρίου 2015
- Δεκέμβριος 2014
- Νοέμβριος 2014
- Οκτώβριος 2014
- Σεπτεμβρίου 2014
- Αύγουστος 2014
- Ιουλίου 2014
- Ιουνίου 2014
- Μαΐου 2014
- Απρίλιος 2014
- Μαρτίου 2014
- Φεβρουαρίου 2014
- Ιανουαρίου 2014
- Δεκέμβριος 2013
- Νοέμβριος 2013
- Οκτώβριος 2013
- Σεπτεμβρίου 2013
- Αύγουστος 2013
- Ιουλίου 2013
- Ιουνίου 2013
- Μαΐου 2013
- Απρίλιος 2013
- Μαρτίου 2013
- Φεβρουαρίου 2013
- Ιανουαρίου 2013
- Δεκέμβριος 2012
- Νοέμβριος 2012
- Οκτώβριος 2012
- Σεπτεμβρίου 2012
- Αύγουστος 2012
- Ιουλίου 2012
- Ιουνίου 2012
- Μαΐου 2012
- Απρίλιος 2012
- Μαρτίου 2012
- Φεβρουαρίου 2012
- Ιανουαρίου 2012
- Δεκέμβριος 2011
- Νοέμβριος 2011
- Οκτώβριος 2011
- Σεπτεμβρίου 2011
- Αύγουστος 2011
- Ιουλίου 2011
- Ιουνίου 2011
- Μαΐου 2011
- Απρίλιος 2011
- Μαρτίου 2011
- Φεβρουαρίου 2011
- Ιανουαρίου 2011
- Δεκέμβριος 2010
- Νοέμβριος 2010
- Οκτώβριος 2010
- Σεπτεμβρίου 2010
- Αύγουστος 2010
- Ιουλίου 2010
- Ιουνίου 2010
- Μαΐου 2010
- Απρίλιος 2010
- Μαρτίου 2010
- Φεβρουαρίου 2010
- Ιανουαρίου 2010
- Δεκέμβριος 2009
- Νοέμβριος 2009
- Οκτώβριος 2009
- Σεπτεμβρίου 2009
- Αύγουστος 2009
- Ιουλίου 2009
- Ιουνίου 2009
- Μαΐου 2009
- Απρίλιος 2009
- Μαρτίου 2009
- Φεβρουαρίου 2009
- Ιανουαρίου 2009
- Δεκέμβριος 2008
- Νοέμβριος 2008
- Οκτώβριος 2008
- Σεπτεμβρίου 2008
- Αύγουστος 2008
- Ιουλίου 2008
- Ιουνίου 2008
- Μαΐου 2008
- Απρίλιος 2008
- Μαρτίου 2008
- Φεβρουαρίου 2008
- Ιανουαρίου 2008
- Δεκέμβριος 2007
- Νοέμβριος 2007
- Οκτώβριος 2007
- Σεπτεμβρίου 2007
- Αύγουστος 2007
- Ιουλίου 2007
- Ιουνίου 2007
- Μαΐου 2007
- Απρίλιος 2007
- Μαρτίου 2007
- Φεβρουαρίου 2007
- Ιανουαρίου 2007
- Δεκέμβριος 2006
Ημερολόγιο
Στατιστικά
- 2.378.603 επισκέψεις
Toυ Taner Akçam
Mόλις κυκλοφόρησε
Για τη Μνήμη και το Τραύμα
Σοβιετικός Μεσοπόλεμος
Οι δικοί μας Καυκάσιοι
1) των Φίλων
2) Εν Πόντω
- -«Eύξεινος Πόντος» (Στοκχόλμη)
- -«Eύξεινος Πόντος» και ράδιο (Καναδάς)
- -«Ακρίτες του Επταλόφου»
- -«Εύξεινος Λόγος» (Κομοτηνή)
- -«Νεολαία Ευρώπης» (Γερμανία)
- -«Ξενιτέας» (Σικάγο)
- -«Πόντος 1923» (Περί γενοκτονίας)
- -«Ράδιο Πόντος» (Θράκη)
- -«Ράδιο Τραπεζούντα» (Βοστώνη-ΗΠΑ)
- -«Ραδιο Aκρίτες του Πόντου» (Θεσσαλονίκη)
- -«Σέρρα» (Αθήνα)
- -«Σούρμενα» (Αθήνα)
- -«Τhe Pontian Genocide» (Αυστραλία)
- -Αργοναύται-Κομνηνοί
- -ΑΝΕΒΖΗΓΟΣ ΑΡΟΘΥΜΙΑ (Τρίκαλα)
- -Γενοκτονία στην Ανατολή
- -Γιώργος Πολυχρονιάδης
- -Ε pontos
- -Ε.ΠΟ.Ν.Α.
- -Κόκκινος Πόντος
- -Καυκάσιος-pontokomitis
- -Κοινότητα Πιατιγόρσκ. Βόρειος Καύκασος. Ρωσία
- -Νεολαίοι. Μόσχα. Ρωσία
- -Πόντιοι-Ορεσίβιοι-Ακρίτες
- -Παρέμβαση (Κομοτηνή)
- -Παλαλός
- -Παλιές φωτογραφίες
- -Ποντιακή Ιστορία
- -Ράδιο "Οι Ακρίτες"
- -Σύλλογος Ποντίων Γυναικών (Θεσσαλονίκη)
- -Τhalassa-Karadeniz
- -Τrapezounta.com (HΠΑ)
- -Χάρτες του Πόντου
- -magicas_land
- -Pontian Web Sites
- -Pontic UK (Αγγλία)
- -Pontic United Kingdom
- -Pontos World
- -Pontos.gr (Θεσ/νίκη)
- -Radio Trapezounta
- Greek Genocide
- Βlog στα ποντιακά-1
- Βlog στα ποντιακά-2
- Στου Παναγιώτη Θεοδωρίδη
- Το ποντιακό blog
3) Στην απέναντι όχθη
4) Θεωρία
5) Πρόσωπα
6) Πόντιοι
7) Ποίηση-Τέχνη
8) Συνεντεύξεις
8α) Της κρίσης..
9) Media κ.ά.
9α) Έντυπα
Διευθύνσεις
- -Aek History
- -Afrofriends’s Weblog
- -alexa
- -Allu Fun Marx
- -altasoft.gr
- -ange-ta
- -Ashtonhar
- -Bibliotheca Graeca
- -Black cat-Red cat
- -blogspace.gr
- -book attack
- -BookCrossing στα Ελληνικά
- -coerdia
- -Country boy & girl
- -dimitris doctor
- -Кроткая
- -e lawyer
- -e-Epiloges
- -e-Βιβλία
- -erodotos
- -escape
- -Felnikos
- -futurepolitics
- -GiaNT
- -GULAG
- -hfr
- -Il Trovator
- -Insomnia
- -Έχεις μήνυμα…
- -Έγκλημα και Τιμωρία
- -Έλληνες της Γαλλίας
- -Ένωση Οπαδών ΣΥΡΙΖΑ
- -Όλια κι όλα
- -Α8liothtes
- -Αbravanel
- -Αρσάκειο
- -Αρβανίτες
- -Αριστερό Παράθυρο
- -Αστυάνακτας
- -Ασύμμετρη Απειλή
- -ΑΝΙΧΝΕΥΣΕΙΣ
- -Αιολική Γη
- -Ακρίτας-history-of-makedonia
- -Ακυβέρνητες πολιτείες
- -Αλέξανδρος
- -Αντώνης
- -Αντίβαρο
- -Αντίβαρο (νέο)
- -Ανώπολις Σφακίων
- -Ανέστης Πανταζίδης
- -Αthena
- -Βίος αβίωτος
- -Βιβλιοθήκη herrk
- -Βιο-τέχνες
- -Βλάχοι
- -Γάτος μαύρος
- -Γεφυρισμοί
- -Γιώργος Μαργαρίτης
- -Γιώργος Μανουσάκης
- -Γιώργος Στρατής
- -Γλυπτοθήκη
- -Δρυγιανάκης Κωστής
- -Δώσε Λουλούδια…
- -ΔΩΣΕ ΠΑΣΑ
- -Δίκτυο Ανένταχτων Αριστερών
- -Δαμιανός Βασιλειάδης
- -Δε μασάμε ρε!
- -Διπλωματικό Περισκόπιο
- -Ερυθρός
- -Εθελουσία Λήθη
- -Εθνική Βιβλιοθήκη
- -Ελεύθερος Δικτυογράφος
- -Ελληνικοί Παραδοσιακοί Χοροί
- -Ενάντια στη Λήθη
- -Ενδοτουρκικά
- -Εξαποδώ
- -Η φωλιά του σκαντζόχοιρου
- -Η φωλιά του κούκου
- -Θεαμαπάτες&Δικτ…
- -Ιστολόγιο του Αντίβαρου
- -Ιορδάνογλου
- -Κυανέρυθρα Νέα
- -Κόκκινη πατρίδα
- -Κόκκινη Πιπεριά
- -Κόκκινο μπαλόνι
- -Κόκκινος Πόντος
- -Κόκκινος Πλανήτης
- -ΚΝΕ Χολαργού
- -Κίνηση γονέων Γαλατσίου
- -Καταγραφές στο χρόνο
- -Κατιλίνας
- -Κερσανίδης Στράτος
- -Λαπούτα
- -Λαπούτα 2
- -Λεξίτυπος
- -Λεξικό LIDDEL-SCOTΤ
- -Μαραμένα σύκα
- -Μαριάνα Τζιατζή
- -Μαύρος Γάτος
- -Μετανάστης (Γερμανία)
- -Μικρή πατρίδα
- -Μpolsevikidis
- -Ντοπιο….λαλιές
- -Νέα χωρίς φίλτρο…
- -Νέαρχος Γαλανάκης
- -Ο Μάρκος
- -Ο Μέγας Ανατολικός
- -Ο-Καιρός
- -Πρωτοβουλία πολιτών Καλαμαριάς
- -ΠΛΑΝΗΤΑΣ
- -Πέρασμα
- -Παρέμβαση (Κομοτηνή)
- -Περί του καφέ
- -Περί αλλοτρίωσης
- -Περί δάκου
- -Περίπατος
- -Πεντανόστιμη
- -Πλόες
- -Πολίτες στο δρόμο-Πτολεμαϊδα
- -Πολιτικό Περισκόπιο
- -ΡΕΣΠΕΝΤΖΑ-Χαλκιδική
- -Ρεσάλτο
- -Ρεμπέτισες
- -Ροϊδη Εμμονές
- -Στέργιος Ζυγούρας
- -Στήλη Άλατος
- -Στου… Πολυχρονίδη
- -Σχολιαστές χωρίς σύνορα…
- -ΣΗΜΜΥ
- -Σερντιβάν – Μάνδρα
- -Σκακιστικό μπλογκ
- -Τη Συμέλας το μπλογκ
- -Της Συμέλας το ποντιακό
- -Τηλέπλαγκτοι Πλάναι
- -Το ζωντανό ιστολόγιο
- -Το μαύρο μπλοκ
- -Του Πάνου η (μικρή) Καλύβα
- -Του Πάνου η KAΛΥΒΑ
- -Φτιάξ'το μόνος σου…
- -Φωτεινή παντογνώστρα
- -Φάρος στη Σαμοθράκη
- -ΧΥΤΑ ΛΕΥΚΙΜΗΣ
- -Ψηφιακή Ελλάδα
- -J.McManus
- -jungle-report
- -Kopanakinews\’s Weblog
- -liblog
- -Liti Kjersti
- -Logiki Ellada
- -louloudia
- -Lupus Cynodictus
- -manitari tou bounou
- -micromouse
- -Mindblog
- -Mαύρο Πρόβατο
- -N.Ago
- -Odyssey
- -omadeon
- -partizana
- -pølsemannen
- -Politiko blog
- -regimientocinqo
- -Roula Karamitrou
- -Silva
- -Silvia Οkaliova
- -simple man
- -stories του κυρίου Κ.
- -Theoulini
- -To Xέρι
- -Tourkika Nea
- -Utopia vs Pragma
- -wordpress.com
- -wordpress.com (el.)
- -world of silva
- -Yellow2000rose
- -YO!Reeka’s Place
- -yperoptix
- Hide-Jekyl
- Γιώργος Καρατσιουμπάνης
- Μετά την εφημερίδα
- Πρωτοβουλία για το παλαί
- Σαράντα μήλα Κόκκινα
- Nosfy-myblognosfy
Δείτε και το «Ela Ela» από τη χώρα του Γάγγη ποταμού:
Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 21/01/2011
Ρε σεις μας δουλεύετε; Ποιά χώρα του Γάγγη; Αυτός είναι ο Καλεντερίδης στα βουνά του Πόντου με πρακτόρισες της ΕΥΠ ντυμένες Ινδές για να μην τους πάρουν έιδηση 😉
Σχόλιο από Mατσουκάτες | 21/01/2011
Να σας προσφέρω και γω κάτι.
ΤΟ bollywood BOLLYWOOD ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΜΕΓ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ
Shah Rukh Khan’s Spring Break in Mykonos
Σχόλιο από Mατσουκάτες | 21/01/2011
Οι πιο εντυπωσιακές αλλαγές είναι αυτές που βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη σήμερα στον Πόντο και ιδιαίτερα στις ηλικίες 20-40, με αποτέλεσμα να ακολουθούν ξεθαρεμένοι και οι μεγαλύτεροι. Όσοι ζουν στην Πόλη έχουν οργανωθεί για τα καλά και θεωρούν εαυτούς «προνομιούχους» για την καταγωγή τους (σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια), τη φωνάζουν πλέον, την επιδεικνύουν και δε φοβούνται να μιλήσουν, να τραγουδήσουν και να χορέψουν ελεύθερα, όπου και αν βρίσκονται. Πιο εντυπωσιακό ίσως είναι οτι αυτό δεν παρατηρείται πλέον μόνο σε όσους κατάγονται από την περιοχή της Τραπεζούντας, αλλά και σε άλλες περιοχές. Εκεί, και χωρις ίχνος rumca, οι νέοι «ψάχνουν» και «ακολουθούν».. Θα δείξει σε λίγα χρόνια, ίσως και νωρίτερα.
Ο Fuat είναι άξιος απεριόριστου σεβασμού, όχι μόνο για όσα είναι γνωστά, άλλα για τη συνολική στάση του, επαγγελματική και προσωπική, απέναντι στο λαό του και στον πολιτισμό των προγόνων του.
Μεγάλος καλλιτέχνης και ο Κεσκίνης, αλλά μάλλον θα πρέπει να αντιληφθεί οτι τα νέα παιδιά δεν είναι ανταγωνιστές του. Έχει πολλά να δώσει και πρέπει να τα δώσει ανιδιοτελώς.
Στα «ηχητικά» σας, βάλτε παρακαλώ και τον Ilyas Parlak, του οποίου η πρόσφατη δουλειά «Manahos», πραγματικά φυσάει. Αθόρυβος, σεμνός και άξιος μύστης του μαυροθαλασσίτικου πολιτισμού.
Σχόλιο από asarcikli | 23/01/2011
asarcikli καλώς ξανάρθες.
που εχάθες;
Ομέρ
Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 24/01/2011
yayladan.. 🙂
Σχόλιο από asarcikli | 24/01/2011
yasa Omer pulopom. Ντο λες για τον Παρλάκη; Και ο Ersan Ozcan από τα Πλάτανα είναι στο κλιπ.
Σχόλιο από Asarcikli | 24/01/2011
yasa Asarcikli arkadas!!!
Καλός είναι ο Παρλάκ. Όμως τον άκουσα να παίζει σε μια χορογραφία που δεν μου άρεσε καθόλου:
Θυμίζουν ελλαδίτες Πόντιους χοροδιδάσκαλους ( της δεκαετίας του ΄80.
Τι να λέει άραγε επ’ αυτού ο Ζουρνατζίδης;
————————–
Γράψε μας κανένα άρθρο και στείλτο να το ανεβάσουμε!!!
Ομέρ
Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 24/01/2011
Εμένα πάλι μου άρεσε το παίξιμο του Παρλάκη στο κλιπάκι που μου έστειλες. Ο χορός είναι άλλο θέμα. Πάντως το οτι έχει γεμίσει η Πόλη, η Προύσα και η Μαυροθάλασσα από σχολές χορού (όπως η συγκεκριμένη «ακαδημία») κάτι λέει και κάτι θυμίζει.. Ποντιακή αφύπνιση στην Ελλάδα πριν από 25 χρόνια? Όλα βρίσκουν το δρόμο τους τελικά. Αρκεί να αρχίσει να κυλάει το ρυάκι. Και στον Πόντο άρχισε… Ο πολιτισμός ποτέ δε χάνεται.
Σχόλιο από Asarcikli | 24/01/2011
Καλησπέρα είδα από το Youtube την ταινία και εντυπωσιάστηκα όχι τόσο για την υπόθεση ( έτσι και έτσι δεν ξέρω τουρκικά, μέσες άκρες καταλάβαινα ) αλλά από το γεγονός ότι είναι η πρώτη ταινία που πιάνει έστω και με αυτή την μελό υπόθεση, το θέμα των κρυπτοχριστιανών.
Στο Site της ταινίας ο σκηνοθέτης λέει ότι κατάγεται από εκεί και ότι έχει ακούσει αυτή την ιστορία, για την ταινία έχει δουλέψει και ο Ασάν ( το λέει στο τέλος ), οι ήρωες μιλούν τουρκικά αλλά μουσουλμάνοι και κρυπτοχριστιανοί χορεύουν τους ίδιους χορούς, στα ποντιακά τραγούδια κάποια λόγια είναι στα ελληνικά, η γιαγιά όταν πεθαίνει ο σύζυγος της μιλά στα ελληνικά ( η γλώσσα συνδέεται με την εθνικότητα). Βέβαια στην ταινία η εξουσία είναι ανεκτική αλλά όπως και να το κάνουμε πρώτη ταινία είναι. Ακόμα δεν κάνουν ταινίες στα ρωμέικα αλλά είναι μία ελπιδοφόρα αρχή. Εδώ στην Ελλάδα μακάριος ύπνος και η Αριστερά χαμένη.
Σχόλιο από doukas | 24/01/2011
Αγαπητέ φίλε, στην ταινία όλοι είναι εξισλαμισμένοι Πόντιοι από το ίδιο χωριό. Απλά μερικοί από αυτούς παρέμειναν κρυπτοχριστιανοί. Είναι η γνωστή υπόθεση κάποιων που ήθελαν να επιστρέψουν στο χριστιανισμό, αλλά η ίδια η εκκλησία τους απέτρεψε, προκειμένουν να μην οξυνθούν οι ενδοκοινοτικές σχέσεις. Άλλο ήταν να έχεις παραμείνει χριστιανός και άλλο να έχεις εξισλαμισθεί και να θέλεις να απαρνηθείς το ισλάμ. Το θέμα των Κλωστών είναι τεράστιο και αποτελεί τεράστια πληγή και για τις δύο χώρες. Υπενθυμίζω οτι μέχρι και τη δεκαετία του ’30 υπήρχαν επίσημες αιτήσεις από κρυπτοχριστιανούς για να έρθουν στην Ελλάδα, αλλά το πνεύμα της ελληνοτουρκικής προσέγγισης Κεμάλ-Βενιζέλου δεν τους το επέτρεψε. Γουρπάνιν…
ΥΓ: Η ταινία είναι τεράστιο βήμα. Ο ίδιος ο σκηνοθέτης και η παραγωγός, το ξέρουν, το τόλμησαν, επιμένουν στην ταυτότητά τους και δε μετανιώνουν για τίποτα. Σας το λέω από πρώτο χέρι. Η τεράστια πλειοψηφία των ηθοποιών που παίζουν στο φιλμ, το έκαναν ενσυνειδήτως, αφού όλοι είναι «ντόπιοι».
Σχόλιο από Asarcikli | 25/01/2011
Asarcikli τι απήχηση είχε η ταινία στην Τουρκία; Ήταν μια πειραματικη ταινία; Μια περιθωριακή ταινία;
Σχόλιο από Στέρνχελ | 25/01/2011
Σαφέστατα όχι. Μιλάμε για παρουσία επί ένα χρόνο σε παράθυρα, εκπομπές και αφιερώματα της τηλεόρασης. Όχι μόνο στο Mavi και στο Karadeniz, αλλά κυρίως στο TRT, στο NTV, στο CNN Turk και σε όλα τα μεγάλα περιοδικά και τις εφημερίδες.
Η προσέγγιση ήταν πολύ έξυπνη και προσεγμένη. Δεν υπάρχει προδοσία, δεν υπάρχει θρησκευτικό ή φυλετικό μίσος, δεν υπάρχει επιβολή. Ίσα ίσα ο πατέρας κρυπτοχριστιανός είναι το πρώτο κεφάλι της περιοχής.
Τι υπάρχει;
Το άλλο και το διαφορετικό, αλλά ταυτόχρονα κομμάτι της κοινής πατρίδας.
Οι διαφορετικές προσωπικές επιλογές μελών της ίδιας μικρής κοινωνίας, χωρίς επιπτώσεις στους δεσμούς της κοινής καταγωγής.
Υπάρχει η βαθειά πίστη, που δικαιολογείται ως απόλυτα φυσιολογική και για τους εξισλαμισθέντες ειλικρινά και για τους κρυπτοχριστιανούς.
Υπάρχει η καταγραφή της πραγματικότητας στην Τουρκία. Μέλη της ίδιας κοινωνίας, αλλά η πίστη είναι πίστη.
Κούρδος με Τούρκισα παντρεύεται, αρκεί να μην είναι ο ένας αλεβίτης και η άλλη σουνίτισα πιστή. Πόσο μάλλον Χριστιανός με μουσουλμάνα.
Μην ξεχνάς επίσης οτι η ταινία αναφέρεται 150 χρόνια πριν, όταν αυτά τα δεδομένα ήταν σχεδόν αδιαπραγμάτευτα. Σήμερα ισχύουν κατά το 70-80%.
Αυτή η εικόνα μιας κοινωνίας με διαφορές, αλλά με ανεκτικότητα από την κεντρική εξουσία, δε σου θυμιζει κάτι;
Και αν σου πω οτι η ταινία γυρίστηκε με υποστήριξη και χρηματοδότηση και από το Υπουργείο Πολιτισμού;
Αν σου πω οτι η αφεντικίνα της εταιρείας παραγωγής ονομάζεται Davutoglu; 🙂 🙂
Αν σου πω οτι το Υπουργείο Πολιτισμού τα δύο τελευταία χρόνια χρηματοδότησε τουλάχιστον τρια ντοκιμαντέρ για τους ελληνόφωνους της Τραπεζούντας;
Αν σου πω οτι το soundtrack είναι από συγκρότημα που τραγουδάει και rumca, αλλά είναι από την Κερασούντα;;;!!!
Γι’ αυτό επιμένω οτι σε λίγα χρόνια θα δούμε πολλά.
Ο νεοοθωμανισμός του γείτονα ΥΠΕΞ δεν είναι πυροτέχνημα. Πατάει σε δοκιμασμένη παράδοση αιώνων και αποτελεί πραγματικά τη μεγαλύτερη απειλή για τον κεμαλισμό από τη γέννησή του και δώθε.
Από εμάς χρειάζεται μελέτη, ψυχραιμία, όχι κορώνες και αφορισμούς, παρά μόνο ζύγισμα των υπέρ και των κατά.
Ά, και των ορίων μας, ε;
Σχόλιο από asarcikli | 25/01/2011
ASARCILI συμφωνώ με το τελευταίο σου σχόλιο. Όσο όμως για αυτό που λες ότι σχεδόν όλοι οι ηθοποιοί είναι ντόπιοι στο WIKIPEDIA διάβασα ότι η πρωταγωνίστρια είναι Αζερικής καταγωγής γεννημένη στο Ερζερούμ
Σχόλιο από doukas | 30/01/2011
Σωστά. Αυτό σημαίνει το «σχεδόν». Οι 40 από τους 45, είναι «σχεδόν όλοι». 🙂
Σχόλιο από asarcikli | 31/01/2011
«Να σημειώσω ότι η εκφορά του λόγου στους ελληνόφωνους οφλήδες είναι εντυπωσιακή, γιατί νομίζεις ότι τραγουδούν καθώς μιλούν»
Κάποιοι Λάζοι στην Γεωργία που μέναν κοντά σε Πόντιους και έμαθαν λίγα ποντιακά μιλούσαν με την ίδια προφορά.
Σχόλιο από Ποντιακή Ιστορία | 31/01/2011
Please press cc in the right bottom to see the English subtitles.
Best regards
Nikolaos Ouzounoglou
——————————————————————————–
It is a Turkish movie in 11 parts.
Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 11/02/2011
Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 23/06/2011
BEN FATSADAN İBRAHİM BIÇAKCI SU SAYFAYI YAPTIĞINIZ OİÇİN ÇOK TŞKLER BİZDE SİZLER GİBİ BİR YERLERDEN FATSA YA KADAR GELDİK. RİZE TONYA VE SON DURAK FATSA. TEKRAR TŞKLER
Σχόλιο από İBRAHİM BIÇAKCI ( TONYALI ŞALVAROĞLU) | 11/12/2011
Σχόλιο από Β... | 17/03/2014
[…] -Ο Fuat Saka, ο Yusuf Cemal Keskin και τα ρωμαίικα της Τραπεζούντας […]
Πίνγκμπακ από -Για την αληθινή ελληνοτουρκική φιλία « Πόντος και Αριστερά | 19/04/2014