Πόντος και Αριστερά

……. 'μώ τον νόμο σ' !

-Πολεμήστε τον αντιποντιακό ρατσισμό των ψευτοαντιρατσιστών

Απελάστε τους

Καταγγελία ενάντια στους ρατσιστές που καθοδηγούν
την «Κίνηση «Απελάστε το Ρατσισμό«

Για άλλη μια χρονιά οι ψευτοαντιρατσιστές της συγκεκριμένης Κίνησης επέλεξαν την ημέρα της επετείου να προσβάλλουν τη μνήμη των απογόνων των θυμάτων της γενοκτονίας των μη μουσουλμανικών πληθυσμών της Ανατολής, δημοσιεύοντας για πολλοστή φορά το στημένο ρατσιστικό κείμενο του ανεκδιήγητου Νακρατζά.

Λειτουργώντας ως τα γιουσουφάκια των δολοφόνων ολοκληρώνουν με την προσβλητική τους συμπεριφορά το έγκλημα της γενοκτονίας που διέπραξαν οι ακραίοι Τουρκοι εθνικιστές.

Με τον τρόπο τους αυτό αποκαλύπτονται και αποδεικνύουν ότι ούτε αντιρατσιστές είναι ούτε και αντιεθνικιστές. Αυτοί, μαζί με τους υπόλοιπους αρνητές της Γενοκτονίας εκφράζουν τη μια απεχθή πλευρά και από την άλλη οι Χρυσαυγίτες, οι οποίοι -μαζί με τον εσμό των εθνολαϊκιστών- προσπαθούν να οικειοποιηθούν τη Γενοκτονία, για την οποία συνυπεύθυνοι είναι οι πολιτικοί τους πρόγονοι.

Και οι δυό είναι απεχθείς και απαιτούν από εμάς συστηματική και σκληρή αντιπαράθεση 

Αναδημοσιεύουμε ένα παλιό κείμενο του Αγτζίδη με τίτλο:  «Η περίπτωση Νακρατζά και η είσοδος ακροδεξιών τουρκικών απόψεων σε μέρος της Αριστεράς«   από εδώ: https://kars1918.wordpress.com/2011/03/01/nakratzas/

Το κείμενο αυτό ταιριάζει κουτί στην περίπτωση αυτών των κραγμένων υποστηρικτών και απολογητών της πολιτικής του νεοτουρκικού ρατσιστικού μιλιταρισμού:
===========

Μια από τις ενδιαφέρουσες ιδεολογικές συγκρούσεις της περιόδου μετά το 2000 είναι αυτή που σχετίζεται με το ζήτημα των Γενοκτονιών που συνέβησαν στη νεοτουρκική Οθωμανική Αυτοκρατορία κατά την τελευταία περίοδο της ύπαρξής της και που η μη καθεστωτική τουρκική ιστοριογραφία τα έχει επιλύσει.

Το παρακάτω κείμενο διαπραγματεύεται το γεγονός αυτών των ιδεολογικών συγκρούσεων που σε μεγάλο βαθμό οφείλονται στην ανεμπόδιστη είσοδο της τουρκικής εθνικιστικής παραφιλολογίας σε τμήματα της ελληνικής Αριστεράς (κυρίως κάποιων που καλύπτονται από την ιδεολογική ομπρέλα ενός νεφελώδους pseudo-«αντιεθνικισμού»), όσον αφορά την αντίληψη των ιστορικών γεγονότων που συνέβησαν στην περιοχή της Βόρειας Μικράς Ασίας την περίοδο 1914-1923. Άμεσο αποτέλεσμα αυτής της σύγκρουσης είναι η επικράτηση αγνωστικιστικών θεωρήσεων  γι αυτά τα  ιστορικά ζητήματα  και η εκχώρηση της διαχείρισής τους στους πάλαι ποτέ αντιπάλους των προσφύγων του ’22.

_______________________________

…Την ίδια εποχή (σ.τ.σ. μετά το 2001) θα υπάρξουν επίσης αντιπροσφυγικές παρεμβάσεις εξαιρετικά έντονες, με αριστερή μορφή και φρασεολογία, όπως αυτές του Γ. Νακρατζά ή της «Αντιεθνικιστικής Κίνησης», που μάλλον θα έπρεπε να ενταχθούν σε άλλη κατηγορία, εφόσον μοιάζουν πάρα πολύ ή επηρεάζονται, πιθανόν ερήμην τους, απ’ τις τουρκικές εθνικιστικές ερμηνείες. [1]

Το Νοέμβριο του 2009 ανακαλύφθηκε ότι ο τουρκικός στρατός διατηρούσε προπαγανδιστικό ιστότοπο για να προβάλει «τα εγκλήματα των Ελλήνων στον Πόντο».[2] Η επιχειρηματολογία του Νακρατζά είναι πανομοιότυπη με αυτή που διατυπώνεται σε τουρκικά ακροδεξιά ιστολόγια και προέρχεται από την επίσημη και παρακρατική τουρκική παραγωγή για το ποντιακό ζήτημα, όπως π.χ. από το βιβλίο PontosMeselesi.[3]

Οι θέσεις του Νακρατζά, εξ αιτίας της χρησιμοποίησης αντιεθνικιστικής φρασεολογίας, βρίσκουν πρόσφορο έδαφος και αναδημοσιεύονται εύκολα σε αντιεξουσιαστικούς ιστότοπους.[4]

Οι παρεμβάσεις του Νακρατζά θα αποκτήσουν ακροατήριο και οι απόψεις του θα αρχίσουν να διαδίδονται σε χώρους που είτε δεν έχουν πρόσβαση σε αντικειμενικές πληροφορίες ή αρχίζουν να ενοχλούνται από τις ακρότητες και τον εθνικιστικό λόγο που κυριάρχησε για μια περίοδο σε ορισμένες ποντιακές οργανώσεις. Έτσι αναπαράγεται το ιδεολογικό σχήμα που αμφισβητεί τα ιστορικά γεγονότα και αναφέρεται σε μια «υποτιθέμενη γενοκτονία», ή οποία αποτελεί μέρος μιας «νεοποντιστικής πολιτικής ιδεολογίας». Απ’ αυτή τη «σχολή σκέψης», οι ποντιακοί σύλλογοι δεν αντιμετωπίζονται ως δημοκρατικές οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών, αλλά ως «θεσμικό παρακράτος». Το ρεύμα αυτό αιτιολογεί την πολιτική που ακολούθησε ο τουρκικός εθνικισμός δικαιολογεί ακόμα και πράξεις δολοφονιών, όπως αυτή του δημοσιογράφου Νίκου Καπετανίδη, που συνέβη το 1921, χαρακτηρίζοντάς τον ως «πιθανόν κατάσκοπο του ελληνικού κράτους στην Τραπεζούντα…».[5]Το κείμενο αυτό αναρτήθηκε από τον Νακρατζά στην ιστοσελίδα της «Αντιεθνικιστικής Κίνησης» και απεστάλη ηλεκτρονικά σε χιλιάδες αποδέκτες.[6]

Η αντιπροσφυγική φιλολογία θα γενικευτεί με την οργανωμένη πλέον αμφισβήτηση της γενοκτονίας. Θα εκδοθούν βιβλία που θα ενοχοποιούν πολιτικά και ιδεολογικά το κίνημα για την αναγνώριση της γενοκτονίας, τοποθετώντας το στο χώρο του εθνικισμού και της Δεξιάς. Αποκρύπτοντας παράλληλα το γεγονός ότι οι δυνάμεις που οδήγησαν τον ποντιακό χώρο στη ριζοσπαστικοποίηση προέρχονταν εξ ολοκλήρου από την Αριστερά καθώς και ότι το αίτημα για αναγνώριση της γενοκτονίας συνάντησε στην αρχή την αντίθεση της τότε Δεξιάς, η οποία προσπαθούσε να αποτρέψει το γεγονός της αναγνώρισης. Θα προβάλλονται τα υπαρκτά προβλήματα που κληροδότησε στο προσφυγικό κίνημα μια υπερβολική και αναποτελεσματική διαχείριση του ιστορικού παρελθόντος, όπως αυτό συνέβη με την υπερεκτίμηση των πληθυσμιακών μεγεθών, καθώς και του αριθμού των θυμάτων.

Όμως, ενώ το γεγονός αυτό της μεγέθυνσης των πληθυσμών και των απωλειών συναντιέται σε όλες τις ομάδες που έχουν υποστεί διώξεις και γενοκτονία, από τους Αρμένιους μέχρι τους Εβραίους, οι συγκεκριμένοι συγγραφείς το προβάλλουν ως αποκλειστική επιλογή των Ποντίων και το αναδεικνύουν σε πρωτεύον γεγονός. Το σημαντικότερο όμως, από μεθοδολογικής πλευράς, είναι ότι το ιστορικό υλικό χρησιμοποιείται με βάση την εξυπηρέτηση του προαποφασισμένου συμπεράσματος και οι «ενοχλητικές πηγές» που δεν το εξυπηρετούν παρακάμπτονται.[7]


[1] Eίναι κλασικό το σχήμα που υπάρχει τόσο στα τουρκικά εθνικιστικά κείμενα όσο και σ’ αυτά του Νακρατζά, που άρχισαν να εμφανίζονται δημοσίως από το 2004. Υποστηρίζεται ότι δεν έχει γίνει καμιά γενοκτονία, ούτε Ελλήνων, ούτε Αρμενίων. Ότι τα περί γενοκτονίας των Ποντίων είναι  μυθεύματα κάποιων «φανατικών εθνικιστών νεοποντιστών», που εκ του μηδενός εφευρίσκουν ζητήματα και δημιουργούν προβλήματα. Και ότι αντιθέτως γενοκτονία διέπραξαν οι Πόντιοι κατά των Τούρκων. Σε κείμενό του, που φέρει τον τίτλο: «Ο θόρυβος σχετικά με τη γενοκτονία των Ποντίων» γράφει:  «Τα τελευταία χρόνια ακούγονται εκκωφαντικοί θόρυβοι αναφορικά με την υποτιθέμενη Γενοκτονία που υπέστησαν το 1922 οι Έλληνες της Ιωνίας και του Πόντου από τους Τούρκους…… Όσον αφορά την Γενοκτονία των Ποντίων ο εκκωφαντικός αυτός θόρυβος εξακολουθεί να συνεχίζεται προερχόμενος από εκείνη την μερίδα των Ποντίων, οι οποίοι στην πλειοψηφία τους αποτελούνται από άκρως εθνικιστικά στοιχεία και οι οποίοι σε ένα σημαντικό ποσοστό είναι επαγγελματίες πατριώτες… Παρόμοια εγκλήματα Γενοκτονίας που διέπραξαν οι Έλληνες αντάρτες στον Πόντο, αφορούσαν κυρίως στην Σάντα και στην Πάφρα….». Αντίστοιχες απόψεις μ’ αυτές του Νακρατζά και της «Αντιεθνικιστικής Κίνησης» υπάρχουν αναρτημένες σ’ ένα εθνικιστικό βουλγαρικό ιστολόγιο, το Bulgarmak, που σχετίζεται άμεσα όπως είναι ευκόλως ορατό με τις τουρκικές μυστικές υπηρεσίες.

[2] Ο τουρκικός στρατός στο πλαίσιο της παρακρατικής οργάνωσης «Εργκενεκόν», που οργάνωνε πραξικόπημα, είχε θέσει σε λειτουργία και διαχειριζόταν περίπου 42 ιστότοπους στο πλαίσιο των επιχειρήσεων ψυχολογικού πολέμου με ειδικές αναφορές στα… «εγκλήματα» των Ελλήνων εις βάρος των Τούρκων στην Κύπρο, στη Μικρά Ασία και στον Πόντο! Μεταξύ αυτών βρίσκεται και ο  ιστότοπος http://www.pontuslu.com, με απόψεις βασισμένες στις κλασικές τουρκικές εθνικιστικές θέσεις για το ποντιακό, αντίστοιχες των οποίων είναι αυτές του Νακρατζά και της «Αντιεθνικιστικής Κίνησης». Η είδηση αυτή δημοσιεύτηκε αρχικά στις 5 Νοεμβρίου στην τουρκική εφημερίδα Ζαμάν. (Νίκος Μελέτης, «Ηλεκτρονικός πόλεμος κατά της Ελλάδας από τον τουρκικό στρατό»,  εφημ. Έθνος, 28 Νοεμβρίου 2009)

[3] Αναλυτικά η τουρκική οπτική και προπαγάνδα παρουσιάζεται στο:  Θεόδωρος Ε. Παυλίδης, Το Ποντιακό από τη Σκοπιά των Τούρκων, εκδ. Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη, 2009

[4] Σ’ αυτή την κατηγορία ανήκει το: «Ο θόρυβος σχετικά με τη γενοκτονία των Ποντίων»,

[http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=247586 (22-2-2010)] Ενδιαφέρον έχει η συζήτηση που ακολουθεί καθώς και η αντίδραση κάποιων σχολιαστών, όπως: «Τώρα βλέπω να υπάρχει ένα πρόβλημα, αφού βασική αρχή των ίντι είναι να κόβουν τα ρατσιστικά άρθρα. Φαίνεται ότι εάν πεις ότι είσαι «αντιεθνικιστής» φτάνει. Δεν έχει σημασία το τι ακολουθεί. Ακόμα κι ας καλείς τους αγγλοσάξονες να σου φέρουν στο πιάτο κάποια κομμένα κεφάλια εθνικιστών αμπορίτζιναλς!»

[5] Όμηρος Ταχματζίδης, «Οι μπολσεβίκοι και ο Πόντος. Ποιους ενοχλεί ακόμα η Οκτωβριανή Επανάσταση», εφημ. Εργατική Αλληλεγγύη, νο. 821, 18 Ιουνίου 2008. Έμμεση απάντηση στο άρθρο του Ταχματζίδη θα δώσει ο Στ. Θεοδωρίδης σε κείμενό του που ιδεολογικά βρίσκεται ακριβώς στον αντίποδα του Ταχματζίδη, όσον αφορά την υπεράσπιση των ποντιακών προβληματισμών (Στέργιος Π. Θεοδωρίδης, εφημ. Εργατική Αλληλεγγύη, ό.π.)

[6] Στο Εισαγωγικό Κείμενο του με το οποίο συνόδευε το κείμενο του Ταχματζίδη, ο Νακρατζάς γράφει: «Αλλά και επί της ουσίας το θέμα (σ.τ.σ. της γενοκτονίας)  αποτελεί πνευματικό προϊόν των λεγόμενων νεοποντιστών, δηλαδή ενός σκληροπυρηνικού ελληνόφρονος ακροδεξιού αναθεωρητικού ρεύματος που έθεσε θέμα “γενοκτονίας” Ποντίων εντελώς ξεκάρφωτα και αντιεπιστημονικά (καθώς είναι γνωστή πια η διάκριση στο διεθνές δίκαιο ανάμεσα σε οργανωμένη επιχείρηση για εξόντωση μέχρις ενός ενός λαού, δηλαδή περίπτωση Άουσβιτς, και σε εθνοκάθαρση με στόχο την απομάκρυνση, την εκκένωση εδαφών, την εκδίκηση, αλλά δίχως δόλο α’ βαθμού για φυσική εξόντωση μέχρις ενός.»

[7]Παράδειγμα αυτής της κατηγορίας είναι το: Τάσος Κωστόπουλος, Πόλεμος και εθνοκάθαρση, «Παράρτημα Γ’», εκδ. Βιβλιόραμα, 2007, Αθήνα. Στο βιβλίο αυτό ασκείται επίσης κριτική στον ΟΗΕ, για την ελαστική διατύπωση του διεθνούς νομικού όρου για το έγκλημα της «Γενοκτονίας». Χαρακτηριστικό του τρόπου που προσεγγίζει τα γεγονότα εκείνης της εποχής ο Κωστόπουλος, είναι το αφιέρωμα που του έγινε στη τουρκική κεντροδεξιά και αρκετά εθνικιστική εφημερίδα Sabah, όπου παρουσιάστηκε το βιβλίο του και οι απόψεις του. Σύμφωνα μ’ αυτές, στην Ανατολή τα μόνα σοβαρά εγκλήματα τα έκανε ο ελληνικός στρατός μετά την ήττα του τον Αύγουστο του ‘22. Ο Κωστόπουλος δήλωσε -διά του δημοσιογράφου που παρουσίασε το έργο του-  ότι δεν έγινε  καμιά γενοκτονία στον Πόντο. (Stelyo Berberakis, “Pontus’ta soykırım yok ama çok kan döküldü”, εφημ.  Sabah, 31 Δεκεμβρίου 2008).

_________________________________________________

345

Advertisements

23/05/2017 - Posted by | -παράνοια, -Άρνηση Γενοκτονίας, -Αρνητές Γενοκτονίας, -Ανόητοι, -Ιδεολογικά, -Λαμόγια, -Νεοελληνικά, -αντιφασιστικά, -εθνικισμός, -Nεοελληνικός ανορθολογισμός

6 Σχόλια »

  1. O αντιρατσιστής είναι παντού και πάντα ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΗΣ

    Δεν είναι κατ’ επιλογή και ανάλογα με την περίπτωση.

    Οι συγκεκριμένοι είναι απλώς πολιτικοί νταβατζήδες που εκμεταλλεύονται το σύγχρονο προσφυγικό δράμα.. Οι καθοδηγητάδες τροτσκιστικοειδείς της «Κίνησης» αυτής είναι απλώς απάνθρωπα σκουλήκια.

    Σχόλιο από Γιώργος Νταβανέλος | 23/05/2017

  2. Είναι δυνατόν να υπάρχουν στις μέρες μας τέτοιοι θρασύδειλοι τύποι που να κρύβονται πίσω από τα αρχίδια του Νακρατζα;

    Σχόλιο από Αλκίνοος | 23/05/2017

  3. Για το ΣΕΚ και τη ΔΕΑ δείτε:

    http://tillthehalt.blogspot.gr/2016/05/blog-post_34.html

    «……Τα δεδομένα μαζεύονται και το παζλ αρχίζει και λύνεται.Από την μία έχουμε τα φερέφωνα του Ιμπεριαλισμού με τις Μ.Κ.Ο. που αποσκοπούν να γίνουν επικεφαλής σημαντικών ζητημάτων ωστέ να τα ελέγξουν και από την άλλη έχουμε την προστασία τους από τους παρακρατικούς φασίστες και Νεοναζί της Χρυσής Αυγής που τους παρέχουν το απαραίτητο κάλυμμα.Τους φασίστες της Χρυσής Αυγής που τα ίδια κέντρα τους προωθούν,τους ηρωποιούν στα μάτια του λαού και που θέλουν να τους οδηγήσουν στην εξουσία που θεωρώ πως είναι και ο τελικός σκοπός.Τους φασίστες της Χρυσής Αυγής που τους κάνουν να φαίνονται ειλικρινείς και δικαιωμένοι και την Αριστερά ψεύτες και υποταγμένους».

    Σχόλιο από πρώην ΣΕΚίτης | 23/05/2017

  4. […] την ανοιχτή αντιποντιακή στάση ενός τμήματός της (ΔΕΑ, μερίδα των αναρχικών, κλπ) μαζί με τον πονηρό […]

    Πίνγκμπακ από -Άρης Αλεξάνδρου … ο κορυφαίος λογοτέχνης! « Πόντος και Αριστερά | 30/05/2017

  5. ============================================================================

    Υπάρχουν κληρονόμοι της πολιτικής αυτών που κατέστειλαν την εξέγερση της Κροστάνδης;

    Φυσικά και δεν είναι μόνο οι σταλινικοί επίγονοι του ολοκληρωτικού αντιλαϊκού κράτους. Πρόσφατα τους συναντήσαμε και στο διαδίκτυο:
    -Επιθετικοί,
    -μνησίκακοι,
    -φανατικοί και ημιμαθείς,
    -στερούμενοι χιούμορ,
    -προφανώς (κατά Ράιχ) ανέραστοι ,
    -συμπλεγματικοί,
    -έτοιμοι να συμμαχήσουν με τον πρώτο ρατσιστή ενάντια στον «εχθρό λαό»,
    -ψευδώνυμα αριστεροί,
    -υποκριτές,
    -επιλεκτικά αντιεθνικιστές….

    Και φυσικά αναφερόμαστε στους περί το μπλογκ aformi.gr και σε διάφορους «αντιεθνικιστές» τύπου Νάσου Θεοδωρίδη, που προβάλλουν φασιστικές και ρατσιστικές θέσεις, ενώ στηρίζουν ξεκάθαρα εθνικιστικά-πρακτορικά ιστολόγια συνδεδεμένα προφανώς με μυστικές υπηρεσίες (όπως το Bulgarmak).

    Τη συνάντησή μας -και το ξάφνιασμα βέβαια- μ’ αυτούς τους επιγόνους των καταστολέων της Εξέγερσης της Κροστάνδης μπορείτε να τη δείτε εδώ:

    -”Αφορμή” ή αλλιώς: όψεις ρατσισμού…

    -Της κοντής ψωλής οι τρίχες της φταίνε..

    …Ίσως και στη συζήτηση που έγινε ΕΔΩ!!!, όπου ο «Σύντροφος Ντουκ« είπε: «Παρακολουθώ με μεγάλο ενδιαφέρον το θέμα. Θεωρώ ότι είναι απ’ τα σημαντικότερα και αποκαλυπτικότερα θέματα για να καταλάβουμε για ποια Αριστερά μιλάμε, για την αντίληψή της, τον ανθρωπισμό της, τα όρια και την ηθική της.

    Κάποιος που αυτοδηλώνεται “αντιεθνικιστής”, με την κάλυψη αρκετών που θεωρούν επίσης τον εαυτό τους “αντιεθνικιστή”, δημοσιεύει ένα ρατσιστικό, ακροδεξιό κείμενο σε μια εφημερίδα ενός φανατικού Πομάκου εκτουρκισμένου της Δυτικής Θράκης, που προωθεί την εθνοτική εχθρότητα και συσπειρώνει τους “ομοεθνείς” του όχι σε ταξική βάση, αλλά στη βάση της αντιπαλότητας προς τους γκιαούρηδες, τους “άπιστους”. Και επιπλέον, το κείμενο αυτό το έχει πρωτοδημοσιεύσει ανωνύμως πριν από μερικά χρόνια στο Bulgarmak, όπως φαίνεται ξεκάθαρα στους απροκατάληπτους αναγνώστες.

    Είναι εντυπωσιακή η υποκρισία κάποιων “αριστερών” που κάνουν να αγνοούν, ίσως επειδή κατά βάθος συμφωνούν, με το νεοναζιστικό Bulgarmak -και ίσως το στηρίζουν, ή τουλάχιστον το στήριζαν, όπως αργά διαφαίνεται. Το οποίο Bulgarmak εμφανώς συνεργάζεται και προβάλλει τις πλέον φασιστικές, αντιδραστικές εκδοχές της κρατικής τουρκικής ιδεολογίας και τους πλέον επιθετικούς και σωβινιστικούς εθνικισμούς της περιοχής μας -βουλγαρικό και σλαβομακεδονικό.

    Επιπλέον ο ίδιος Κάποιος, χρησιμοποιεί την ίδια μέθοδο δημοσίευσης και για την “Αυγή”, όπου της προτείνει να δημοσιεύσει -όπως και γίνεται- ένα κείμενό του για τον Φαλμεράιερ, που όμως επίσης το είχε πρωτοδημοσιεύσει ανωνύμως στο Bulgarmak επίσης πριν από χρόνια.

    Αν ακόμα δεν καταλαβαίνουμε τη βραρύτητα όλων αυτών, ας επιχειρήσουμε να αλλάξουμε απλώς τα ονόματα.

    Πώς θα μας φαινόταν άραγε, εάν ένας Τούρκος αντιεθνικιστής, συνεργαζόταν με την “Χρυσή Αυγή”, όπου και δημοσίευε ρατσιστικά άρθρα κατά των Κούρδων, των Αλεβιτών κ.ά. Και κάποια απ’ αυτά που είχε δημοσιεύσει στη “Χρυσή Αυγή” τα παράλλασσε λιγάκι και τα δημοσίευε σε μια σοβαρή ευρωκομμουνιστική τουρκική εφημερίδα;

    Υπάρχει άραγε πρόβλημα ή όχι; «

    από εδώ: https://pontosandaristera.wordpress.com/2011/04/02/krostand/

    Σχόλιο από Κ | 06/06/2017

  6. Χρόνια πολλά και καλά ξυπνητούρια. Συντάχθηκες κάποτε και τώρα με την άλλη πλευρά, τους απέναντί μας. Τώρα και ενώ μπορώ να σε βοηθήσω (τα μάλα), δεν θα το πράξω, γιατί σε θεωρώ αναξιόπιστο. Θα τα βγάλεις πέρα (αμ δε) μόνος σου. Κι εμείς το ίδιο.

    Σχόλιο από שלום | 09/06/2017


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: