Πόντος και Αριστερά

……. 'μώ τον νόμο σ' !

-Ένας ξεφτυλισμένος Πατρινός, γλύφτης του Μαρινάκη

Περί Αδριανόπουλου και «ρωσοποντίων»

Κανένας άλλος τίτλος πιο ήπιος δεν μας ήρθε στο νου, όταν διαβάσαμε το κείμενο του Ανδρέα Ανδριανόπουλου, γνωστού νεοφιλελέ, ακραίου ισλαμοφόβου και νυν αντιπόντιου ρατσιστή.

Το κείμενό του δεν έχει κανένα άλλο πρόβλημα  πλην της προσπάθειας περιφρόνησης του Ιβάν Σαββίδη με τον απαξιωτικό χαρακτηρισμό «Ρωσοπόντιος». 

Ο «μεγάλος» αυτός Πατρινός «διανοούμενος» έγραψε στην ιστοσελίδα news247.gr άρθρο  με τίτλο «Ο Ρωσοπόντιος εξολοθρευτής«. Αφού γράφει διάφορα υποτιμητικά για τον Ιβάν Σαββίδη, καταλήγει προς το τέλος να χρησιμοποιεί και άλλη μια φορά την απεχθή έκφραση «Ρωσοπόντιος πολέμαρχος της Θεσσαλονίκης«.

Κατ’ αρχάς θα έπρεπε να πούμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στον κ. Ανδριανόπουλο γιατί μας θύμισε ότι ο αντιπροσφυγικός ρατσισμός έχει πλέον εισχωρήσει μέχρι το μεδούλι εκείνων των πολιτικών απογόνων των ενόχων της Μικρασιατικής Καταστροφής. Αυτός λοιπόν, συντοπίτης και πολιτικός κληρονόμος του μεγάλου ενόχου του μικρασιατικού εγκλήματος, του Δημητρίου Γούναρη -που περήφανα οι σύγχρονοι Πατρινοί ανέχονται να φέρει το όνομα ο κεντρικός τους δρόμος-  επέλεξε να συγκρουστεί για ένα  ποδοσφαιρικό ζήτημα χρησιμοποιώντας αντιπροσφυγικούς ρατσιστικούς χαρακτηρισμούς.

Πιο αποκαλυπτική συμπεριφορά δεν θα μπορούσε να υπάρχει!

Ας θυμηθούμε από ένα παλιότερο κείμενό μας, πώς φέρθηκαν οι πολιτικοί πρόγονοι του κ. Ανδριανόπουλο στους δικούς μας προγόνους:

ΓΙΑΣΑΣΙΝ (ζήτω ο) ΓΟΥΝΑΡΗΣ!!!

https://pontosandaristera.wordpress.com/2010/10/18/yiasasin-gounaris/

 

Δείτε επίσης:

http://www.pontos-news.gr/article/147611/o-ellinaras-andrianopoylos-kai-o-rosopontios-savvidis-anithiki-proklisi

http://www.pontos-news.gr/article/147607/athliotites-gia-ton-ivan-savvidi-poioi-ton-apokaloyn-rosopontio-exolothreyti

http://www.eglimatikotita.gr/2016/03/blog-post_31.html?m=1

 

 

 

 

05/03/2016 - Posted by | -προσφυγιά, -παράνοια, Αντιδραστικά

9 σχόλια »

  1. Πρόκειται περί ενός αποτυχημένου πολιτικού και υπουργού. ανήκει σε αυτούς που ανέδειξε η προβολή του χρήματος. Συνεπώς δεν έχουν αξία αυτά που λέει.

    Οι έλληνες του πόντου, Μ. Ασίας και της διασποράς έχουν δείξει ποιοι είναι και δεν επηρεάζονται από απόψεις του Ανδριανόπουλου και γενικώς νοοτροποιών οπισδρομικών της εποχής του 1920.Όταν δεν έχεις επιχειρήματα βρίζεις, προσφιλές όπλο των μικρών ανδρών.

    Σχόλιο από kyriakos Ioannidis | 06/03/2016

  2. δεν ασχολούμαστε με το κύριο

    Σχόλιο από Αντώνης Τσουρέλας | 08/03/2016

  3. *Ο Ανδρέας Ανδριανόπουλος υπήρξε για πολλά χρόνια Βουλευτής, Υπουργός και Δήμαρχος Πειραιά. Από το 1994 έχει εγκαταλείψει την πολιτική κι απασχολείται στον ιδιωτικό τομέα της οικονομίας, στην ενημέρωση και στον πανεπιστημιακό χώρο. Ξάχασαν να γράψουν στο βιογραφικό του οτι ήταν ο ποιό Ναρκησησομανής πολιτικός αποτυχών υπουργός Εμπορίου που εν μια νυκτι με εντολή των πατρώνων και νταβαντζίδων του ντόποιου κεφαλαίου και των Μαυραγορητών κατήργησ τον Αγορανομικό έλεγχο μέ αποτέλεσμα να καθιερωθεί η νόμιμη αισχροκέρδεια.Σήμερα είναι φυσικό να τα λέει αυτά αφού το σκυλί γαυγίζει εκεί που το ταίζουν …και αυτόν τον ταίζει ο Πειραιάς. Μετά την αποτυχημένη πολιτική καριέρα του πετάγεται που και που….σαν……και αμολάει βαθυστόχαστες αρλούμπες Τις ειρωνείες τι τις ήθελε! Αυτό έκανε και δεν ντρέπεται…να πάει να κρυφτεί και να μήν προκαλέι…αρκετό κακό μας έκανε !!!

    Υ.Γ Δέν έιμαι Πόντιος ούτε Παοκτζής Eίμαι Αθηναίος και Ολυμπιακός άλλα δυστυχώς και Νεοδημοκράτης που ψήφιζα τέτοια ψοφίμια

    Σχόλιο από Αθηναίος Νεοδημοκράτης | 08/03/2016

  4. […] οι Αδριανόπουλος, Θεοδωρίδης και ΠΑΕ Ολυμπιακός την βρώμισαν σήμερα με μνησικακία και ρατσισμό που παραπέμπει ευθέως τόσο […]

    Πίνγκμπακ από -Από τον Ολυμπιακό του Γόδα στον Ολυμπιακό του Κασιδιάρη; « Πόντος και Αριστερά | 10/03/2016

  5. Σχόλιο από Β.Α. | 10/03/2016

  6. O Μπουτάρης δήλωσε για τον γίγαντα ΑΔΡΙΑΝΟΠΟΥΛΟ:

    «..Και ειδικά για τον Ανδριανόπουλο ο οποίος έχει γράψει ιστορία στον Ολυμπιακό, ήταν ένα πολιτικός που έχει γράψει μια ιστορία στη χώρα και να βγαίνουν από το στόμα του τέτοιες κουβέντες το θεωρώ όχι απλά απαράδεκτο αλλά δεν έχω τρόπο να το περιγράψω.«

    Σχόλιο από Paoktsis tis Notias Elladas | 11/03/2016

  7. ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
    Προς τον κ. Ανδρέα Αδριανόπουλο Θεσσαλονίκη 10-3-2016
    Αξιότιμε κύριε ,παίρνω αφορμή να σας γράψω, από το χαρακτηρισμό «Ρωσοπόντιος», που σε επιστολή σας αποδώσατε σε συμπατριώτη μου.
    Από σειρά τεκμηριωμένων ιστορικών στοιχείων επιστημόνων ,που έχουν δει το φώς της δημοσιότητας, σας είναι γνωστό ότι λόγω των «Ρωσοτουρκικών» πολέμων από το 1735 μέχρι το 1917 , χιλιάδες Έλληνες του Πόντου, λόγω των βίαιων γεγονότων που διαδραματιζόταν στις περιοχές που ζούσαν ,στην προσπάθειά τους να σωθούν , μετακινήθηκαν στις περιοχές κυρίως του Καυκάσου και της Ν.Ρωσίας.
    Η μετακινήσεις αυτές εντάθηκαν από το 1914-1923 , περίοδο που τα τραγικά γεγονότα που διαδραματίστηκαν από τους Νεότουρκους και τους Κεμαλιστές σε βάρος των Ελλήνων του Πόντου ,είχαν σαν απολογισμό τους ,353.000 χιλιάδες αθώα θύματα .
    Ενώ στην συνέχεια, μετά την συνθήκη της Λοζάνης, την χωρίς τη θέλησή τους εγκατάλειψη από μέρους τους ότι για 2.500 χιλιάδες χρόνια δημιούργησαν οι πρόγονοί τους στον ιστορικό Πόντο και την μετακίνησή τους στην μητροπολιτική Ελλάδα και την ομόθρησκη Ρωσία.
    Θα σας είναι ασφαλώς γνωστό ,ως έγκριτου μελετητή στο παρελθόν της ιστορίας του Κομμουνισμού, ότι μετά την Οκτωβριανή επανάσταση και το κλείσιμο των συνόρων της Ε.Σ.Σ.Δ. ,οι χιλιάδες των συμπατριωτών μας εγκλωβίστηκαν στις περιοχές όπου είχαν εγκατασταθεί.
    Λόγω όμως της αδιαφορίας που υπέδειξαν για την τύχη τους οι Ελληνικές κυβερνήσεις όλα αυτά τα χρόνια μέχρι το 1981,οι χιλιάδες συμπατριώτες μας ήταν ουσιαστικά αδύνατον να επικοινωνήσουν με τους συγγενείς και τους συμπατριώτες τους που είχαν εγκατασταθεί και ζούσαν στην Ελλάδα.
    Στα χρόνια αυτά ,όπως θα γνωρίζεται, παρόλο που Στάλιν και Μπέρια απαγόρευσαν την διδασκαλία της Ελληνικής γλώσσας, έκλισαν ελληνικές κοινότητες και εκκλησίες και έστειλαν στην εξορία στα βάθη της Σιβηρίας χιλιάδες συμπατριώτες μας ,αφήνοντας πίσω τους 50.000χιλ. νεκρούς ,αυτοί παρά το όποιο υψηλό τίμημα πλήρωναν, κράτησαν ζωντανή την Ελληνική εθνική τους συνείδηση ,ήθη και έθιμα της πατρίδας , αλλά και την ποντιακή διάλεκτο.
    Ενώ όπου κλήθηκαν από τις εκάστοτε εξουσίες του συστήματος, να επιλέξουν μεταξύ θρησκείας και γλώσσας, η αλλαγής της ιθαγένειας στο διαβατήριο τους, για να τους δοθεί δουλειά η το δικαίωμα για ανώτατες σπουδές, επέλεξαν συνειδητά παρά τα όποια προβλήματα τους δημιουργούσε αυτή τους η επιλογή, να παραμείνουν προσκολλημένοι στην διατήρηση της «Ορθόδοξης χριστιανικής πίστης» και στο διαβατήριο τους να κρατήσουν το χαρακτηρισμό, «Ιθαγένεια -Ελληνική».
    Παρόλο που στο σπίτι μας συχνά, αλλά χαμηλόφωνα πάντοτε ο πατέρας μου μας διηγείτο ιστορίες από την παραμονή στα παιδικά του χρόνια στο Βατούμ και έκανε αναφορά στους συγγενείς μας στην Ρωσία, είχα την ευκαιρία από το 1987 ,την περίοδο της περεστρόικα, να τους επισκεφτώ κατ επανάληψη και να τους συναντήσω στις περιοχές όπου ζούσαν,(Ρωσία ,Γεωργία, Τσάλκα, Αμπχαζία, Ουκρανία , Κριμαία, Καζακστάν ,Αρμενία ),να τους γνωρίσω από κοντά και να συζητήσω μαζί τους.
    Στις συναντήσεις αυτές, με τον Οδυσσέα, τον Αχιλλέα ,τον Ηρακλή ,τον Λεωνίδα, τον Περικλή, τον Αριστοτέλη, τον Αλέξανδρο, τον Ξενοφώντα ,την Ελλάδα ,την Πατρίδα ,την Αθηνά ,την Ιφιγένεια, την Μαρία ,την Παρθένα, την Σουμέλα, την Ελένη ,τον Γαβριήλ, τον Μιχάλη, τον Γιάννη, το Γιώργο, τον Ιορδάνη ,το Χρήστο ,τον Αναστάση και όλους τους άλλους φίλους και τις φίλες με τα παράξενα αυτά «ξενικά» ονόματα, αναζητούσαμε ,ουτοπικά μάλλον όπως αποδείχτηκε στην συνέχεια, βιώσιμες προτάσεις για να σχεδιαστεί μια εθνική πολιτική στήριξης και ενίσχυσης των ξεχασμένων για δεκαετίες Ελληνικών κοινοτήτων ,σε μια προσπάθεια και της διατήρησης της πολιτιστικής τους αυτονομίας.
    Αποκορύφωμα αυτής της προσπάθειας των συμπατριωτών μου, ήταν το «Πανσοβιετικό Συνέδριο των Ελληνικών Κοινοτήτων» που πραγματοποιήθηκε το 1991 στο Γελεντζίκ, που δυστυχώς όμως παρ όλη την επιτυχία και τα ουσιαστικά αποτελέσματα που είχε, οι αποφάσεις του δεν μπόρεσαν να υλοποιηθούν ,γιατί την ίδια περίοδο υπήρξε η διάσπαση της Ε.Σ.Σ.Δ. και η κατάρρευση του υπαρκτού σοσιαλισμού , με τα γνωστά και για τους Έλληνες των χωρών της Ε.Σ.Σ.Δ. αποτελέσματα.
    Η κυβέρνηση εκείνης της εποχής, 1990-1993,στην οποία από όσο θυμάμαι συμμετείχατε και εσείς ,εβδομήντα χρόνια μετά την πλήρη εγκατάλειψη στην τύχη τους από το Ελληνικό κράτος, 500.000 χιλ. Ελλήνων με ξεχωριστές δεξιότητες, υψηλή μόρφωση, αλλά και ιδιαίτερη πολιτιστική παρουσία σε αυτές τις περιοχές, αντί να συζητήσει μαζί τους και να χαράξει μια σοβαρή εθνική πολιτική όπως τις επισημάναμε τότε, με προγράμματα παιδείας ,ιστορίας γλώσσας ,πρόσβασης στα ελληνικά κρατικά Μ.Μ.Ε., κ.λ.π., με στόχο την υποστήριξη και αξιοποίηση τους ,ώστε να αποτελέσουν γέφυρα φιλίας και συνεργασίας με τους λαούς και τις χώρες που ζούσαν, αφού τους βάπτισε ως παλινοστούντες ,τους προσκάλεσε χωρίς κανένα σοβαρό πρόγραμμα, να εγκατασταθούν στην Ελλάδα ως φτηνά εργατικά χέρια.
    Για το σκοπό αυτό δημιούργησε το Ε.Ι.Υ.Α.Π.Ο.Ε., προσλαμβάνοντας 500 και πλέον εργαζόμενους με συνολικό κόστος λειτουργίας του περί τα 4.000.000.000δις δραχμές για την αποκατάσταση τους και με προφανή στόχο την εκλογική εκμετάλλευση τους!
    Θέλω να σας ενημερώσω ότι ανάμεσά σε αυτούς που ήρθαν ,εκτός από τις χιλιάδες παραδοσιακές εργατικές πολύτεκνες ποντιακές οικογένειες με ριζωμένες βαθιά αρχές για την πατρίδα, την ορθοδοξία ,την ιστορία, την παιδεία και τον πολιτισμό μας ,ξεχωριστές προσωπικότητες που συνέχισαν την παράδοση της παρουσίας και της προσφοράς συμπατριωτών μας που έζησαν και έδρασαν στην Ρωσία προς όφελος της πατρίδας ,όπως ο αρχηγός της Ελληνικής επανάστασης Αλέξανδρος Υψηλάντης ,οι Φιλικοί Ξάνθος Τσακάλωφ και Σκουφάς, κ. αλ., ήταν και ο αρχιμουσικός και μαέστρος της κρατικής ορχήστρας της Μόσχας ,Οδυσσέας Δημητριάδης, ο φιλόσοφος ,Ακαδημαϊκός Θεοχάρης Κεσσίδης, ο αρχαιολόγος με τις μοναδικές παγκόσμιας σημασίας ανασκαφές και αποκαλύψεις και σε περιοχές του Αφγανιστάν ,στους δρόμους του Αλέξανδρου, Βίκτωρ Σαρηγιαννίδης, ο αστροναύτης Θεόδωρος Γιουρτζίκιν, αλλά και τόσοι άλλοι άξιοι συμπατριώτες μας.
    Γι αυτό και κατάφεραν ,παρά τα προβλήματα ,με την στήριξη χιλιάδων ποντίων, που είχανε έρθει και αυτοί πρόσφυγες το 1922 στην Ελλάδα, αλλά και φιλοποντίων ,να σταθούν στα πόδια τους ,να ενταχτούν στο κοινωνικό σύνολο, να εργασθούν ,να καρπίσουν και να μας δώσουν μια νέα γενιά νέων ελλήνων μορφωμένων και δημιουργικών και έτσι να αποτελέσουν αυτή την εικοσαετία «χρυσή βροχή» για την πατρίδα ,που τόσο πολύ δοκιμάζεται τα τελευταία χρόνια.
    Γι αυτό είμαι ξεχωριστά περήφανος για όλους αυτούς τους συμπατριώτες μου, που διατήρησαν κάτω από αντίξοες όσο και σκληρές συνθήκες ,ζωντανή την Ελληνική εθνική τους συνείδηση, χαρακτηριζόμενοι συχνά ως «Έλληνες» στις χώρες που ζούσαν .
    Τους κατανοώ όμως απόλυτα που σήμερα αιφνιδιάζονται, αλλά και θυμώνουν όταν στην Ελλάδα ανιστόρητοι συμπολίτες τους, αλαζόνες ,μικρόψυχοι, δειλοί ,επιπόλαια και με ευκολία, αν όχι στοχευμένα, τους χαρακτηρίζουν πότε από τα Μ.Μ.Ε. και πότε με δημόσιες απαξιωτικές αναφορές που κάνουν ,ως «ξένους» και «Ρωσοπόντιους». Γι αυτό και συχνά τους ακούμε να τραγουδούν, τους στίχους.
    «ΣΑ ΞΕΝΑ ΕΙΜΑΙ ΕΛΛΗΝΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΞΕΝΟΣ». Κ.Αδριανόπουλε προσπάθησα να σου θυμίσω την ιστορία των συμπατριωτών μας, ελπίζοντας ότι θα κατανοήσεις το λάθος σου και θα έχεις μια δεύτερη ευκαιρία να το αποκαταστήσεις Όχι να σε πείσω για το αυτονόητο. Δηλαδή το πόσο Έλληνες είναι οι συμπατριώτες μου από τις χώρες της πρώην Ε.Σ.Σ.Δ. Γιατί όπως γνωρίζεις η Ελληνικότητα δεν μετριέται με το μέτρο η το χιλιόμετρο του κάθε Αδριανόπουλου .
    «Με της καρδιάς τη δύναμη μετριέται και με αίμα. Είναι παιδεία ,ιστορία ,πολιτισμός αλλά και καθημερινός τρόπος ζωής. Γιατί δεν κινδυνεύουμε ,όπως έλεγε ο Μάνος Χατζηδάκης ,από αυτούς που δεν μας μοιάζουν, αλλά από αυτούς που μας περιφρονούν»
    ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΤΑΝΙΜΑΝΙΔΗΣ
    Συγγραφέας: Επίτιμος Πρόεδρος της Π.Ο.Π.Σ.: ΡΩΣΟ-ΠΟΝΤΙΟΣ
    Εξ ευάνδρου Ίμερας του Πόντου και του Βατούμ της Γεωργίας.

    Σχόλιο από stefanos tanimanidis | 11/03/2016

  8. […] Αδριανόπουλος, Κυριακού, Θεοδωρίδης, ΠΑΕ Ολυμπιακός… την βρώμισαν σήμερα με μνησικακία και ρατσισμό που παραπέμπει ευθέως […]

    Πίνγκμπακ από «Ποιόν Ολυμπιακό θέλουμε;» | ΒΗΜΑ ΣΑΡΩΝΙΚΟΥ | 12/03/2016

  9. Ο «Ελληναράς» Ανδριανόπουλος και ο «Ρωσοπόντιος» Σαββίδης. Η ανήθικη πρόκληση απέναντι στον Ποντιακό Ελληνισμό συνεχίζεται.

    Του Θράσου Ευτυχίδη

    Διάβασα την ανακοίνωση (με ποια ακριβώς ιδιότητα;;;) του γενικώς πρώην κ. Ανδριανόπουλου.

    Ο κ. Ανδριανόπουλος έχει την καταγωγή από την Πάτρα, γιός του Γιάννη Ανδριανόπουλου εκ των ιδρυτών του Ολυμπιακού. Γόνος μιας καλής και γνωστής οικογένειας του Πειραία με εξαιρετικές πραγματικές σπουδές.

    «Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες στην Αθήνα και Συγκριτική Πολιτειολογία, Ανάπτυξη και Διεθνείς Σχέσεις στα Πανεπιστήμια Κεντ και Κέμπριτζ της Αγγλίας και Όσλο της Νορβηγίας Είναι διπλωματούχος του ειδικού τμήματος Ηγεσίας και Διοίκησης της Σχολής Κέννεντυ του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ ενώ είναι και κάτοχος δύο επίτιμων διδακτορικών διπλωμάτων» – μας πληροφορεί η wikipedia.

    Στην πολιτική μας σκηνή έπαιξε ρόλο από τη μεταπολίτευση μέχρι και το 1994. Έκτοτε μας συμβουλεύει εννίοτε και μας νουθετεί μέσω άρθρων του και τηλεοπτικών εμφανίσεων.

    Είναι αυτό που λένε η έκφραση του απόλυτα ντόπιου «Ελληναρά» που πέρασε καλά στη ζωή του, που θεωρεί ότι προσέφερε και μπορεί και να μας υποδεικνύει. Αυτός λοιπόν ο καλοθρεμμένος τύπος τολμάει να προκαλεί στο πρόσωπο του Ιβάν Σαββίδη ολόκληρο τον προσφυγικό – ποντιακό ελληνισμό. Βλέπετε το «ρωσοπόντιος» που τόλμησε να εκστομίσει δεν διαφέρει και πολύ από το «τουρκόσπορος» του πρώτου προσφυγικού κύματος.

    Ας δούμε όμως μέσα από την ιστορία του Ιβάν Σαββίδη, τι είναι αυτοί που ο «κύριος» Ανδριανόπουλος αποκαλεί «ρωσοπόντιους».

    Η Γενοκτονία των Ποντίων, που θεωρείται η μεγαλύτερη του αιώνα μετά από αυτή των Αρμενίων, ξεκίνησε το 1916 και ο επίλογος της γράφτηκε το 1922 με τη μικρασιατική καταστροφή και την ανταλλαγή πληθυσμών που ακολούθησε. Τα θύματα ξεπέρασαν τις 353.000 κι όσοι κατάφεραν να γλιτώσουν από το μένος των Τούρκων, πρόσφυγες πλέον ξεριζωμένοι από τον τόπο τους, βρήκαν καταφύγιο στην Ελλάδα (περίπου 400 χιλ), αλλά και στη Νότια Ρωσία.

    Η οικογένεια του Ιβάν Σαββίδη κυνηγημένη από την ηρωϊκή Σάντα του Πόντου (από τις περιοχές που οργάνωσαν αντίσταση στους Τούρκους και δέχθηκαν και το μεγαλύτερο μένος τους), μαζί με άλλες οικογένειες από την περιοχή, βρέθηκε στη Γεωργία. Όλοι μαζί έχτισαν ένα καινούριο χωριό και το ονόμασαν Σάντα. Η Σάντα στη Γεωργία, ήταν ένα από τα λίγα αποκλειστικά ελληνόφωνα χωριά. Και όχι μόνο. Ήταν ένα χωριό όπου δεν υπήρχαν επιμοιξίες και μεικτοί γάμοι.

    Παρά τις δύσκολες συνθήκες, η ενότητα και η ομόνοια των Ελλήνων της Σάντας τους βοήθησε να επιβιώσουν, χτίζοντας με τα χέρια τους τα σπίτια, το σχολείο και την εκκλησία του (Ι.Ν. Αγ. Πνεύματος).

    Σ’ αυτό το χωριό γεννήθηκε ο Ιβάν το 1959, έβδομο παιδί μιας οικογένειας Ελλήνων εργατών. Πατέρας του είναι ο Ιγνάτιος και μητέρα του η Κλεονίκη Σαββίδου. Μεγάλωσε στο χωριό μιλώντας Ποντιακά όπως όλοι άλλωστε. Τα Ποντιακά είναι τα ελληνικά που γνωρίζει άπταιστα ο Σαββίδης και είναι πολύ πιο κοντά στην Αρχαία Ελληνική από τη γλώσα που μεταχειρίζεται ο Ανδριανόπουλος. Μετά την 7η τάξη (σε ηλικία 14 χρονών) μετακόμισε στο Ροστόβ. Εκεί τελείωσε το σχολείο το 1977 και υπηρέτησε στο στρατό.

    Το 1980 αμέσως μετά το στρατό ξεκίνησε να δουλεύει στο Κρατικό Καπνεργοστάσιο του Ντον ως εργάτης, ενώ παράλληλα ξεκίνησε να σπουδάζει. Γνώρισε τη γυναίκα του, επίσης ελληνίδα Κυριακή και με πολλές δυσκολίες, φτώχια και ανέχεια καταφέρνει να τελειώσει την Οικονομική Σχολή του Πανεπιστημίου του Ροστόβ το 1988.

    Το 1992 με την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης ο Ιβάν Σαββίδης, είναι ήδη υποδιευθυντής του εργοστασίου. Το 1993 με τη μετοχοποίηση του εργοστασίου, οι εργάτες τον εκλέγουν Διευθυντή τους (ουσιαστικά αφεντικό τους). Η τότε κυβέρνηση αντιδρά διορίζοντας άλλον Διευθυντή «Ε όχι και να πάρει ο Έλληνας το εργοστάσιο!!». Οι εργάτες στο Ροστόβ αντιδρούν και αυτοί με τη σειρά τους και απεργούν επί τρίμηνο και τελικά καταφέρνουν να επιβάλλουν το Σαββίδη ως αφεντικό τους. Είναι η αρχή που ο ίδιος δεν θα ξεχάσει ποτέ. Άνθρωποι που έχουν βρεθεί στο στενό του κύκλο, αλλά και άλλοι που έτυχε να βρεθούν κοντά του σε κάποια εκδήλωση, θα τον ακούσουν πάντα να λέει «Ότι είμαι σήμερα το χρωστάω στους εργάτες του εργοστασίου μου».

    Όταν λέει εργοστάσιο (αν και πλέον έχει πολλά), εννοεί πάντα το καπνεργοστάσιο. Αυτό είναι η καρδιά του, οι δικοί του άνθρωποι. Εκεί γιορτάζει τις χαρές και νίκες και εκεί περπατάει νύχτα μόνος του όταν έχει προβλήματα η αναζητά λύσεις.

    Ένα από τα πράγματα που κάνει άμεσα με το που αποκτά την οικονομική ευχέρεια, είναι να μεταφέρει τον τάφο των γονιών του στην Ελλάδα. Τους ενταφιάζει στο Πρόχωμα Θεσσαλονίκης, όπου και αναγήρει και Ναό στην Μνήμη τους. Ο Ναός είναι ίδιος με αυτόν της Σάντας στη Γεωργία, μόνο που εδώ οι τρούλλοι είναι επίχρυσοι ενώ εκεί ήταν από τσίγγο. Θεωρεί ότι έστω και νεκροί, οι γονείς του πρέπει να επιστρέψουν στην πατρίδα.

    Είναι το όνειρο κάθε Έλληνα που βρέθηκε στην πρώην ΕΣΣΔ ξεχασμένος και αποκομμένος από την επίσημη Ελλάδα. Η αναμονή για το άσπρο μεγάλο καράβι που θα στείλει η Ελλάδα να μας πάρει από δω. Το καράβι που δεν έφτασε ποτε.

    Το τι έχει κάνει ο Σαββίδης για την Ελλάδα από την ημέρα που απέκτησε την ευχέρεια, είναι ένα θέμα που ο ίδιος θα πρέπει να δημοσιοποιήσει. Εγώ γνωρίζω αρκετά αλλά ποτέ δε μου ζήτησε να τα δημοσιοποιήσω.

    Το τελευταίο διάστημα πάντως που οι «Ελληναράδες» εξάγουν τα χρήματά τους εκτός Ελλάδας, αυτός ο «ρωσοπόντιος» τα φέρνει για να την στηρίξει να σταθεί στα πόδια της.

    Το τι έχει κάνει η Ελλάδα για το Σαββίδη, είναι ένα άλλο θέμα.

    Τώρα όπου Σαββίδης, βάλτε ελληνική διαπορά της Ρωσίας. Αυτούς που ο «Ελληναράς» Ανδιανόπουλος αποκαλεί με περίσσιο θράσος «ρωσοπόντιους». Συγκρίνετε πορείες ζωής και βγάλτε συμπεράσματα.

    bsgreeks.blogspot.com

    Σχόλιο από Μ.Κ. | 10/09/2016


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: