Πόντος και Αριστερά

……. 'μώ τον νόμο σ' !

-Yπουργείο Παιδείας: Ο αντιπροσφυγικός παλαιοελλαδιτισμός σηκώνει κεφάλι;

Η εξόντωση της Μνήμης των προσφύγων της Μικρασιατικής Καταστροφής υπήρξε η κατεξοχήν πολιτική που ακολούθησε ο «αστικός» παλαιοελλαδιτισμός, όπως και ο φασισμός του Μεταξά και της Χούντας.

Η πολιτική αυτή υποχώρησε εν μέρει μετά τη Μεταπολίτευση, όταν οι γόνοι των προσφύγων διεκδίκησαν και πέτυχαν το αυτονόητο: τη συμπερίληψη της ιστορίας του ελληνισμού της Ανατολής στο γενικό εθνικό αφήγημα. Έστω και αν μόνο ένα ελάχιστο μέρος της πραγματικής ιστορίας συμπεριλήφθηκε τελικά, φαίνεται ότι κάποιοι καρεκλοκένταυροι της νέας διοίκησης επανέρχονται στις παλιές αντιδραστικές προσεγγίσεις.

Αναδημοσιεύουμε ένα κείμενο της   Πόπης Παπαγεωργίου   ελπίζοντας να διαψευστεί από τους υπεύθυνους:

«Εκτός εξεταστέας ύλης η Γενοκτονία των Ποντίων από την Ιστορία της Γ’ Λυκείου

Αναστάτωση έχει προκαλέσει στον ποντιακό ελληνισμό, και ιδιαιτέρως στους Ποντίους του εξωτερικού, η απόφαση του υπουργείου Παιδείας να αφαιρέσει από την εξεταζόμενη ύλη της Ιστορίας Κατεύθυνσης της Γ΄ Λυκείου, για τη σχολική χρονιά 2015-2016, το κεφάλαιο «Ο Παρευξείνιος Ελληνισμός τον 19ο και 20ό αιώνα», στο οποίο περιλαμβάνεται η Γενοκτονία των Ποντίων.

Οι πληροφορίες που φτάνουν τις τελευταίες μέρες στα δημοσιογραφικά γραφεία κάνουν λόγο για ένα μικρό κεφάλαιο, απολύτως κατανοητό, και άρα όχι δύσκολο να διδαχθεί από τους καθηγητές και να αφομοιωθεί από τους μαθητές.

Στη θέση του, στο βιβλίο «Θέματα Νεοελληνικής Ιστορίας» της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου των Γ. Μαργαρίτη, Αγ. Αζέλη, Ν. Ανδριώτη, Θ. Δετοράκη, Κ. Φωτιάδη, προστέθηκε το πολύ μεγαλύτερο σε έκταση κεφάλαιο «Από την Αγροτική Οικονομία στην Αστικοποίηση», και συγκεκριμένα οι ενότητες «Η Ελληνική Οικονομία μετά την Επανάσταση» και «Η Οικονομία κατά τον 19ο αιώνα», οι οποίες δεν διδάσκονταν τα προηγούμενα έτη.

Σε επικοινωνία του pontos-news.gr με αρμόδιους φορείς, μας μεταφέρθηκε ότι το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) πράγματι δέχθηκε αίτημα έγκρισης του εν λόγω προγράμματος, αυτού δηλαδή που αφήνει εκτός το επίμαχο κεφάλαιο, ωστόσο δεν έγινε δεκτό.

Το αίτημα αφορούσε την αφαίρεση του κεφαλαίου προκειμένου να μειωθεί η διδακτέα ύλη και να μπορεί να παραδοθεί εγκαίρως από τους καθηγητές. Το ΙΕΠ όμως, σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, απάντησε ότι ο χρόνος επαρκεί για να βγει η ύλη.

Παρά την άρνηση του ΙΕΠ να αφήσει εκτός το κεφάλαιο για τον παρευξείνιο ελληνισμό, «ο υπουργός, ο υφυπουργός, όποιος πήρε την απόφαση ανέλαβε την ευθύνη και το αφαίρεσε» δήλωσε αξιόπιστη πηγή στο pontos-news.gr.

Επιπλέον μας επισήμαναν ότι εάν πράγματι το υπουργείο έχει αυτά τα σχέδια, είναι «σαν να έχει κηρυχθεί πόλεμος». Σε κάθε περίπτωση, ο ποντιακός ελληνισμός έχει ήδη ζητήσει να πάρει συγκεκριμένες απαντήσεις, ενώ εκπαιδευτικοί ποντιακής καταγωγής σημειώνουν πως δεν πρόκειται να γίνει δεκτή μια τέτοια αλλαγή που προσβάλλει τους Ποντίους και τους προγόνους τους.

http://www.pontos-news.gr/article/136344/ektos-exetasteas-ylis-i-genoktonia-ton-pontion-apo-tin-istoria-tis-g-lykeioy

Advertisements

24/06/2015 - Posted by | -Άρνηση Γενοκτονίας

10 Σχόλια »

  1. Με επιστολή της προς το Υπουργείο Πολιτισμού Παιδείας & Θρησκευμάτων και κοινοποίηση προς όλους τους βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου αντιδρά και η Διεθνής Συνομοσπονδία Ποντίων Ελλήνων σχετικά με την αφαίρεση του κεφαλαίου «Ο Παρευξείνιος Ελληνισμός το 19ο και 20ο αιώνα», από την εξεταστέα ύλη, στο οποίο περιλαμβάνεται η Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού.

    Στην επιστολή της αναφέρει:

    Με κατάπληξη και μεγάλη μας λύπη μάθαμε πως αφαιρέσατε από την εξεταστέα ύλη των Πανελλαδικών Εξετάσεων της Γ΄ Λυκείου στο μάθημα της Ιστορίας τον «Παρευξείνιο Ελληνισμό κατά το 19ο και 20ο αιώνα». Στη θέση του μπήκε κεφάλαιο οικονομικού περιεχομένου.

    Κύριε υπουργέ,

    Το συγκεκριμένο κεφάλαιο έχει σχέση με αγώνες του οργανωμένου ποντιακού χώρου με μπροστάρη τη Διεθνή Συνομοσπονδία Ποντίων Ελλήνων, την Παμποντιακή Ομοσπονδία Ελλάδος, όλες τις Ποντιακές Ομοσπονδίες Εξωτερικού, Πρωτοβάθμιους Συλλόγους και εκατομμύρια προσφυγικού Ελληνισμού παγκοσμίως για διεθνή αναγνώριση της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου και της Ανατολής.

    • Ξαναγυρίζουμε στις λευκές σελίδες της ιστορίας μας;
    • Επιβραβεύουμε το «συνωστισμό», τώρα και στη Βουλή των Ελλήνων;
    • Πειθαρχούμε στις εντολές της Άγκυρας;
    • Δεν μπορεί η Πρόεδρος της Βουλής να υπόσχεται συμπαράσταση και συμπαράταξη (πολύ σωστά) στο θέμα της Διεθνούς Αναγνώρισης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου και το Υπουργείο Παιδείας να επιβάλλει συσκότιση.

    Θεωρούμε ότι αποτελεί μεγάλη προσβολή απέναντι στην ιστορία και τον προσφυγικό Ελληνισμό η συγκεκριμένη σας πρωτοβουλία.

    Ζητούμε την άμεση επανένταξη της ιστορίας του Παρευξείνιου Ελληνισμού στην εξεταστέα ύλη των Πανελληνίων Εξετάσεων της Γ΄ Λυκείου. Σε διαφορετική περίπτωση, ο απανταχού Ποντιακός ελληνισμός θα αντιδράσει δυναμικά.

    Σχόλιο από ΠΑΡΧΑΡΊΔΟΓΛΟΥ | 26/06/2015

  2. Με επιστολή της προς το Υπουργείο Πολιτισμού Παιδείας & Θρησκευμάτων αντιδρά η Παμποντιακή Ομοσπονδία Ελλάδος σχετικά με την αφαίρεση του κεφαλαίου «Ο Παρευξείνιος Ελληνισμός το 19ο και 20ο αιώνα», από την εξεταστέα ύλη, στο οποίο περιλαμβάνεται η Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού.

    Στην επιστολή της αναφέρει σχετικά:
    Για μία ακόμη φόρα γινόμαστε μάρτυρες της ανακολουθίας των ελληνικών κυβερνήσεων στο ζήτημα της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού.

    Με έκπληξη πληροφορηθήκαμε το γεγονός της απαλειφής από την εξεταστέα ύλη των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ’ τάξης Λυκείου για το σχολικό έτος 2015-2016 του κεφαλαίου «Ο παραευξείνιος ελληνισμός κατά το 19ο και 20ο αιώνα»,ενός κεφαλαίου, που, αν και συνοπτικό (μόλις 9 σελίδες), αναφέρεται στην Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού.

    Αδυνατούμε να κατανοήσουμε την στάση του Υπουργείου, όταν μάλιστα αυτή έρχεται σε αντίθεση με το καθ’ ύλην αρμόδιο φορέα (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) ο οποίος και είχε διαφορετική άποψη ( σχετικό απόσπασμα πρακτικού 31, της 26-5-2015). Η συγκεκριμένη δε απόφαση έρχεται και σε πλήρη αντίθεση με την Βουλή των Ελλήνων, καθώς η ίδια η πρόεδρος της Βουλής είπε «…η ελληνική βουλή δεν θα συμμετέχει απλώς στην καμπάνια για την αναγνώριση της γενοκτονίας, αλλά θα αγωνιστεί ενεργά», ελπίζουμε όχι με τέτοιες πρωτοβουλίες.

    Δεν μπορούμε να διανοηθούμε ότι η συγκεκριμένη κίνηση υπαγορεύτηκε από ξένα κέντρα, που χρόνια τώρα ενοχλούνται από τον αγώνα μας για την διεθνή αναγνώριση της Γενοκτονίας των προγόνων μας. Ώστοσο ερωτήματα γεννώνται σχετικά με την σκοπιμότητα τόσο της απάλειψης του εν λόγω κεφαλαίου, όσο και της χρονικής συγκυρίας που αυτή έλαβε χώρα.

    Βέβαια, η επιλογή των κεφαλαίων που αντικατέστησαν το επίμαχο«Η ελληνική οικονομία μετά την επανάσταση» και «η οικονομία κατά το 19ο αιώνα» μας δημιουργεί την πεποίθηση πως το Υπουργείο απλά προσεγγίζει την επιλογή της εξεταστέας ύλης της ιστορίας με γνώμονα την επικαιρότητα. Θα θέλαμε να υπομνήσουμε προς τον κ. Υπουργό πως ευτυχώς υπάρχουν και άνθρωποι οι οποίοι είναι προσηλωμένοι σε υψηλότερα ιδανικά και όχι στα ζητήματα της οικονομίας και της επικαιρότητας.

    Σχόλιο από ΠΑΡΧΑΡΊΔΟΓΛΟΥ | 26/06/2015

  3. Άμεση ήταν παρέμβαση του βουλευτή και μέλους του Δ.Σ. της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδος, Γιάννη Αντωνιάδη στη Βουλή για την αφαίρεση της ύλης για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα της επερχόμενης σχολικής περιόδου 2015-16 από το βιβλίο της Ιστορίας του κεφαλαίου «Ο Παρευξείνιος Ελληνισμός το 19ο και 20ο αιώνα», στο οποίο περιλαμβάνεται η Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού.

    Σε επικοινωνία που είχαμε με τον βουλευτή ενημερώθηκε για την ανάρτηση του e-Pontos με τίτλο – Εκτός εξεταστέας ύλης στα σχολεία η Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου! και μας ενημέρωσε και αυτός με τη σειρά του για τις ενέργειες που ακολούθησε.

    Σχόλιο από ΠΑΡΧΑΡΊΔΟΓΛΟΥ | 26/06/2015

  4. Κ. Φωτιάδης: «Ο οργανωμένος Ποντιακός χώρος περί άλλων τυρβάζει»
    Κ. Φωτιάδης: «Ο οργανωμένος Ποντιακός χώρος περί άλλων τυρβάζει»
    Κ. Φωτιάδης: «Ο οργανωμένος Ποντιακός χώρος περί άλλων τυρβάζει»

    Πολλοί φίλοι μου αναρωτιούνται, γιατί δε διαμαρτύρομαι για την αφαίρεση από το βιβλίο της Γ’ λυκείου, που είμαι ο συγγραφέας του κεφαλαίου: «Ποντιακός και Παρευξείνιος Ελληνισμός», επειδή γίνεται για πρώτη φορά αναφορά στη γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου.

    Περιμένω πρώτα να ευαισθητοποιηθεί ο οργανωμένος ποντιακός χώρος, ο οποίος περί άλλων τυρβάζει. Κάθε 19 Μαϊου μόνο θυμάται την τραγωδία και νομίζει ότι έτσι ολοκληρώνει το χρέος της απέναντι στην ιστορία και τους νεκρούς μας. Εγώ γεύτηκα πάνω από είκοσι χρόνια τη σταλινική συμπεριφορά των φιλοκεμαλικών ελλαδικών κυβερνήσεων, με την άρνηση της έκδοσης των ντοκουμέντων της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου από το Ελληνικό Κοινοβούλιο. Στον αγώνα αυτό δεν είχα ουσιαστικά τη δυναμική στήριξη του χώρου μας. Γιαυτό σιωπώ προσωρινά.

    Ωστόσο με εκφράζει απόλυτα η τοποθέτηση του αγωνιστή Νίκου Λυγερού για την αφαίρεση του άρθρου από την εξεταστέα ύλη:«Όταν έχεις υποστεί μία γενοκτονία λόγω της βαρβαρότητας κι έχεις καταφέρει ως λαός να επιζήσεις σε αυτό το έγκλημα κατά της Ανθρωπότητας δεν έχεις μόνο χρέος προς τους νεκρούς να θυμάσαι, αλλά και καθήκον προς τους αγέννητους να τους διδάξεις να μην ξεχάσουν τα γεγονότα που άλλαξαν τη ζωή σου λόγω θανάτου. Έτσι ιστορικοί και ειδικοί της γενοκτονίας, όπως είναι ο Αντώνης Παυλίδης και ο Κωνσταντίνος Φωτιάδης κατάφεραν όχι μόνο να καταγράψουν την ιστορία που μελέτησαν, αλλά να δώσουν και χειροπιαστά στοιχεία για την παιδεία των παιδιών μας μέσω του πολιτισμού. Με αυτόν τον τρόπο, εδώ και χρόνια υπάρχει στη διδακτέα ύλη της τρίτης λυκείου ένα ειδικό κεφάλαιο για την γενοκτονία του Ποντιακού ελληνισμού.

    Αυτό πέτυχε να υπάρχει παρόλες τις αντίξοες συνθήκες που περάσαμε με αλλαγές στα βιβλία ιστορίας που προσπάθησαν να μετατρέψουν σε μη ιστορικά βιβλία λες κι έπρεπε να μαθαίναμε μόνο και μόνο από τις εφημερίδες λήθης. Κι όμως αντισταθήκαμε όλοι και καταφέραμε να κρατήσουμε την ιστορία μας με νύχια και με δόντια δίχως να οπισθοχωρήσουμε ούτε βήμα πίσω. Από τότε η Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου απέκτησε επιτέλους μια διεθνή εμβέλεια με διεθνείς αναγνωρίσεις σε εθνικό και πολιτειακό επίπεδο και με την ανάπτυξη της προσέγγισης της τριάδας γενοκτονιών με την οποία οι Αρμένιοι, οι Ασσύριοι και οι Έλληνες ενώνονται, συσπειρώνονται και κινούνται ως στρατηγικό μείγμα, για να πετύχουν αποτελέσματα που ήταν εντελώς αδιανόητα πριν μερικά χρόνια μόνο. Αφού έχουμε φτάσει σε αυτό το στάδιο αντιλαμβανόμαστε τώρα ότι το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων προσπαθεί να το βγάλει από την εξεταστέα ύλη του προγράμματος.

    Αν αυτή η βάρβαρη κίνηση υλοποιηθεί επί του πρακτέου δεν θα είναι μια οπισθοχώρηση πολλών ετών μόνο, όπως θα το έλεγαν οι πιο διπλωμάτες από εμάς, αλλά θα αρχίσει ένας αγώνας ακάθεκτης αντίστασης για να ανατραπεί αυτή η απόφαση. Δεν πρόκειται για μια λεπτομέρεια για τον Ελληνισμό, ούτε ένα στίγμα ραγιαδισμού μόνο, αλλά για έναν εκφυλισμό. Διότι όλοι όσοι αγωνίζονται στο εξωτερικό για τις αναγνωρίσεις τι θα πουν όταν θα αντιληφθούν ότι η Γενοκτονία Ελλήνων του Πόντου έχει υποστεί μέσω εγκλήματος ειρήνης στην ίδια την πατρίδα του Ελληνισμού μια γενοκτονία μνήμης με την πρωτοβουλία της χώρας, πολύ απλά: Ἢ τὰν ἢ ἐπὶ τᾶς.
    http://epontos.blogspot.gr/

    Σχόλιο από ΠΑΡΧΑΡΊΔΟΓΛΟΥ | 26/06/2015

  5. Γραμμή Ρεπούση στην εκπαίδευση

    25.06.2015

    Η Μαρία Ρεπούση ζει και βασιλεύει στο υπουργείο Παιδείας. Μπορεί η ίδια, ως φυσική παρουσία, να μη… διαπρέπει ως «μαέστρος» της νεοταξικής ορχήστρας που φάλτσαρε στη σχολική ύλη, αλλά το πνεύμα της κυριαρχεί.

    Οσο οι άνθρωποι που απαρτίζουν τις εκάστοτε κυβερνήσεις επιλέγονται από την ίδια όχθη του… ποταμού, η κυρία Ρεπούση θα μπορεί να νιώθει σίγουρη για τη συνέχιση του έργου της. Ενα από τα πρόσφατα παραδείγματα είναι η κρατικά επιβαλλόμενη λήθη της Γενοκτονίας των Ποντίων από τους Τούρκους.

    Ανακοινώθηκε από το υπουργείο Παιδείας (το οποίο είναι το μοναδικό στην υφήλιο του οποίου ο επικεφαλής εχθρεύεται την έννοια της αριστείας στους μαθητές) η εξεταστέα – διδακτέα ύλη των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων της τρίτης τάξης του Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2015-2016.

    Στο μάθημα της Ιστορίας, όπως ήταν αναμενόμενο, παρέλειψαν οι υπεύθυνοι να συμπεριλάβουν το κεφάλαιο «Ο Παρευξείνιος Ελληνισμός τον 19ο και 20ό αιώνα».

    Εκεί, μέσα σε λίγες σελίδες, γινόταν μνεία για τη Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού. Από όλες τις πιθανές «διαγραφές» ύλης επέλεξαν το σβήσιμο της μνήμης της σφαγής των Ποντίων από τα στίφη του Κεμάλ.

    Η λέξη «συνωστισμός» δεν μολύνει πλέον τις σελίδες του βιβλίου που είναι υποχρεωμένοι να διδάσκονται οι μαθητές, αλλά η ιδεολογία που ξέρασε τούτη τη βλασφήμια στα σχολεία των Ελλήνων ακόμα διαμορφώνει τη… διδακτέα ύλη.

    Ο ελληνικός λαός, σεβαστό ποσοστό του οποίου έλκει την καταγωγή του από τον Πόντο, πληρώνει με αίμα τους παρανοϊκούς και δυσβάσταχτους φόρους με ποιο αποτέλεσμα;

    Να προσβάλλουν ζώντες και νεκρούς οι κρατούντες, οι γραφειοκράτες και ορισμένοι ορκισμένοι ανθέλληνες και ταυτόχρονα να εξυπηρετούν (με τον τρόπο τους) τους γενοκτόνους των προγόνων μας!

    Με τέτοια μυαλά και με αυτού του είδους τις μεθοδεύσεις δεν πρόκειται ούτε το κράτος ούτε οι πολίτες να δουν καλύτερες ημέρες. Οσο εξουσιάζουν τον χώρο της Παιδείας άσχετοι, φιλοκεμαλικοί, νεοταξίτες και θανατολάτρες, μόνο χειρότερα θα πάνε τα πράγματα.

    http://www.dimokratianews.gr/content/48223/grammi-repoysi-stin-ekpaideysi

    Σχόλιο από εφημ. Δημοκρατία | 26/06/2015

  6. Ο Φωτιάδης σε άλλη μια ναρκιστιστική τοποθέτηση εκφράζει άθελά του, το κρατικιστικό και λάθος πλαίσιο, μέσα στο οποίο έχει εγκλωβιστεί η σκέψη του. Γράφει: » Εγώ γεύτηκα πάνω από είκοσι χρόνια τη σταλινική συμπεριφορά των φιλοκεμαλικών ελλαδικών κυβερνήσεων, με την άρνηση της έκδοσης των ντοκουμέντων της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου από το Ελληνικό Κοινοβούλιο..

    Δηλαδή βρε άνθρωπε, μπορεί να του πει κανείς, η μοίρα ενός πληθυσμού και η διαχείριση της ιστορίας του εξαρτάται από την κρατική αντιμετώπιση; Και ειδικά από την αντιμετώπιση ενός κράτους που οι διάφορες εηουσίες είχαν κατα καιρούς προτείνει τον Κεμάλ για Νόμπελ Ειρήνης, είχαν ονοματοδοτήσει την Οδό Κεμάλ Ατατούρκ και γενικά πίστευαν ότι όλα θα πάνε καλά με το τουρκικό τέρας αρκεί να ομαλοποιηθούν οι σχέσεις και να είμαστε καλά παιδιά.

    Και επίσης η άλλη χοντράδα περί «σταλινισμού»! Δηλαδή είναι «σταλινισμός» η αντίληψη περί των συμφερόντων του κράτους αυτού η μη έκδοση του 14τομου, ενώ σου εξέδωσε προκλητικά εσένα και μόνο εσένα τον κύριο και βασικό τόμο και σου μετέφρασε δωρεάν τα βιβλία σου; Μάλλον είσαι και εντελώς αχάριστος.

    Έλεος με την υπερβολή.

    Ακριβώς επειδή αυτά τα μυαλά κυριάρχησαν στον ποντιακό χώρο, γιαυτό και πήγε κατά διαόλου το ποντιακό κίνημα.

    Σχόλιο από αντικρατιστής Πόντιος | 26/06/2015

  7. Τι περιμένετε από αριστερούς. Την πορεία τους την γνωρίζετε. Με πρόσχημα την Δημοκρατία, τα φθηνά οράματα και τον λαϊκισμό τους, βλάπτουν συνεχώς την πατρίδα. Αλλιώς μεγάλωσαν με την παγκοσμιοποίηση του κομμουνισμού, μια ιδέα ουτοπία και όμως είναι Αντίχριστοι. Και ο Χριστός δίδαξε την παγκόσμια αγάπη, όμως η πράξη διαφέρει. Οι άνθρωποι είναι άσχετοι της πραγματικότητας, είναι τραυματισμένοι και ως εκ τούτου επικίνδυνοι. Ελπίζω εύκολα θα τους ξεφορτωθούμε, γιατί δεν μπορούν να διακρίνουν το επιθυμητό από το δύναμαι.

    Σχόλιο από kyriakos901 | 12/07/2015

  8. Υπάρχουν και υγιείς αριστεροί που δεν έχουν καμία με αυτούς τους κομπλεξικούς, για να μη θεωρηθεί, ότι είμαι εναντίων της πλειονότητας των αριστερών. Είμαι εναντίον των φανατικών.

    Σχόλιο από kyriakos901 | 12/07/2015

  9. Βρε Κυριάκο, είσαι αδιόρθωτος. Τέτοιες ώρες αναπαράγεις σε ένα αριστιερό ιστολόγιο τις αντιαριστερές σου εμμονές.

    BASTA!!! Που λέει και ο Ρέντσι….

    Αν θες να παίξεις σου προτείνουμε το κείμενο ‘ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ. ΈΝΑ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΗΣ ΔΕΞΙΑΣ»

    https://pontosandaristera.wordpress.com/2009/09/13/13-9-2009/

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 12/07/2015

  10. Ποια γενοκτονία των Ποντίων;

    Συντάκτης: Μιχαήλ Άγγελος Κωνσταντόπουλος
    Τον προβληματισμό και τις έντονες αντιδράσεις των ποντιακών σωματείων προκαλεί η αφαίρεση του κεφαλαίου για τον παρευξείνιο Ελληνισμό και τη γενοκτονία των Ποντίων από την εξεταστέα ύλη της Ιστορίας κατεύθυνσης Γʹ Λυκείου για το 2015-2016.

    Για ένα κεφάλαιο που -έτσι κι αλλιώς- δεν ήταν στον αρχικό σχεδιασμό του βιβλίου και καλύπτεται από άλλα κομμάτια της εξεταστέας ύλης κάνει λόγο από την πλευρά του το υπουργείο Παιδείας.

    Η εξεταστέα ύλη για τις πανελλαδικές του 2016 δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ στις 19 Ιουνίου και λίγες μέρες αργότερα, στις 25 Ιουνίου, η Παμποντιακή Ομοσπονδία Ελλάδας, όπως και η Διεθνής Συνομοσπονδία Ποντίων Ελλήνων απέστειλαν στο υπουργείο Παιδείας επιστολές διαμαρτυρίας για την απαλοιφή του κεφαλαίου για τον παρευξείνιο Ελληνισμό.

    Στην απάντηση της Γενικής Διεύθυνσης Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με ημερομηνία 17 Ιουλίου, δεν αναφέρεται κάτι που να επεξηγεί τους λόγους αφαίρεσης του συγκεκριμένου κεφαλαίου από την εξεταστέα ύλη, παρά μόνο η υπουργική απόφαση, με την οποία καθορίζεται.

    Η ΠΟΕ επανήλθε με νέα επιστολή, στην οποία τονίζει ότι η απάντηση του υπουργείου ήταν προκλητικά αδιάφορη και δεν μπαίνει στην ουσία του προβληματισμού της. «Ζητούμε απάντηση στο ερώτημα, ποία σκοπιμότητα υπαγόρευσε αυτή σας την απόφαση;», καταλήγει.

    Κατόπιν εισήγησης

    Επικοινωνήσαμε με τη Γενική Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, της οποίας στέλεχος διευκρίνισε ότι η αφαίρεση του συγκεκριμένου κεφαλαίου από την εξεταστέα ύλη έγινε κατόπιν εισήγησης επιστημονικών επιτροπών και σε συνεννόηση με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

    Το σύγγραμα, στο οποίο περιέχεται (Θέματα Νεοελληνικής Ιστορίας Γʹ Λυκείου), πρόκειται να διδαχθεί και στην ομάδα προσανατολισμού οικονομίας (έτσι θα λέγονται οι «κατευθύνσεις») και έτσι στην εξεταστέα ύλη έπρεπε να υπάρχει ολόκληρο το κεφάλαιο, «Από την αγροτική οικονομία στην αστικοποίηση», ώστε οι μαθητές που προσανατολίζονται προς τις οικονομικές σχολές να έχουν γνώσεις οικονομικής ιστορίας.

    Επιπλέον, μας επισημάνθηκε ότι το κεφάλαιο για τον παρευξείνιο Ελληνισμό δεν υπήρχε αρχικά στο βιβλίο και, όταν προστέθηκε, είχε αντικατασταθεί μέρος του πρώτου κεφαλαίου (περί οικονομικής ιστορίας) στην εξεταστέα ύλη.

    Προκρίθηκε, λοιπόν, η αφαίρεση του συγκεκριμένου κεφαλαίου, διότι με την επαναφορά ολόκληρου του πρώτου κεφαλαίου θα αυξανόταν η εξεταστέα ύλη. Παράλληλα τονίστηκε ότι το προσφυγικό ζήτημα καλύπτεται και σε άλλο κεφάλαιο του ίδιου βιβλίου.

    Τέλος, μας γνωστοποιήθηκε ότι -σύμφωνα με το πόρισμα της επιστημονικής επιτροπής που συστάθηκε για την ύλη της Ιστορίας- το «επίμαχο» κεφάλαιο παρουσιάζει αδυναμίες από διδακτικής άποψης.

    http://www.efsyn.gr/arthro/poia-genoktonia-ton-pontion

    Σχόλιο από Parxaridoglu | 19/08/2015


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: