Πόντος και Αριστερά

……. 'μώ τον νόμο σ' !

-Απ’ τον Πειραιά δεν πέρασαν ποτέ οι πρόσφυγες του 1922

Από τη Ρεπούση στον Μιχαλολιάκο… 

Ένα μέιλ που μας έστειλε ο τ’εμέτερον ιστορικός, ο Βλάσης Αγτζίδης μας προβλημάτισε και μας κινητοποίησε. Το μέιλ έγραφε: «Ισως δεν προσέξατε ένα λεπτό (;;;) σημείο που κάνει τις συγκεκριμένες εκδηλώσεις εντελώς απαράδεκτες και προσβλητικές για το συνολικό ελληνισμό. 

Συμμετέχουν ΜΟΝΟ αντιπροσωπευτικά συγκροτήματα από περιοχές που ανήκουν στη σημερινή ελλαδική επικράτεια (Πελοπόννησος και δη Μάνη, Ιόνια, Κρήτη, Κυκλάδες, Δωδεκάνησα) και αγνοούνται παντελώς οι πρόσφυγες του ’22. 
 
Είναι δυνατόν στον Πειραιά των προσφύγων να μην αντιπροσωπεύονται στη «2η Πειραϊκή Αμφικτυονία» οι  Ίωνες, οι Πόντιοι, οι Βορειοηπειρώτες κ.ά. ;;;; 
 
Φαίνεται ότι η φιλομοναρχική Δεξιά της «μικράς πλην εντίμου Ελλάδος», μετά την «αθώωση» των Έξη (από τους πολλούς) υπεύθυνους της Μικρασιατικης Καταστροφής, αποφάσισε να ολοκληρώσει το έργο τους και να εξοβελίσει από το σύγχρονο ελλαδικό χώρο κάθε τι που θυμίζει Ελληνισμό της Καθ’ ημάς Ανατολής. 
 
Για άλλη μια φορά μας θυμίζει το έγκλημα που διεπράχθη τότε από τις κρατικοδίαιτες ελίτ της Παλαιάς Ελλάδας εναντίον των Ελλήνων της Ανατολής και συνεχίστηκε με την αρνητική μεταχείριση των προσφύγων του ’22 και την υποβάθμιση των ιστορικών γεγονότων.
 
Ντροπή στο  δήμαρχο αυτής της πόλης
.
.
Το αντικείμενο της κριτικής υπήρξε η «2η Πειραϊκή Αμφικτυονία» που διοργανώνει ο Δήμος του  Πειραιά του Νεοδημοκράτη κ. Μιχαλολιάκου, ξαδέλφου του νεο-ναζί Μιχαλολιάκου.   Φαίνεται ότι τα δύο ξαδέλφια κινούνται μεταξύ ενός φάσματος που ξεκινά από την κυνική εκμετάλλευση της προσφυγικής εμπειρίας και καταλήγει στην παραγνώριση και την περιφρόνηση.  Και αν ο ξάδελφος της Χρυσής Αυγής κινήθηκε στην πρώτη εκδοχή, ο ξάδελφός του της Νέας Δημοκρατίας κινήθηκε στη δεύτερη. Εξ ού και η παντελής απουσία οιασδήποτε αναφοράς και παρουσίας στο λιμάνι του Πειραιά που υπήρξε βασικός τόπος υποδοχής των απόκληρων προσφύγων της Μικρασιατικής Καταστροφής.
.
.
ΟΙ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΤΗΣ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ ΦΤΑΝΟΥΝ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
.
.
Ρωτώντας τον Αγτζίδη για την αντίδρασή του λάβαμε την εξής απάντηση:
«Μόλις είδα το Πρόγραμμα εξοργίστηκα και γι αυτό ο σχολιασμός μου υπήρξε τόσο έντονος…. Δυστυχώς, νομίζω ότι ακόμα κάποιοι βλέπουν τους πρόσφυγες του ’22 και τους απογόνους τους ως «τουρκόσπορους» και απέχουν πολύ από το να έχουν διαμορφώσει μια πανεθνική οπτική που να ξεπερνά τα όποια παλιά στερεότυπα και διαχωρισμούς…. και όταν μιλούν για την τραγική ιστορία και τη Γενοκτονία, το κάνουν επιφανειακά, εργαλειακά και ίσως υποκριτικά…«
.
Και αν ο Αγτζίδης αντέδρασε και μπράβο του -έστω εν θερμώ- εντύπωση έως κατάπληξη, μας έκανε η έλλειψη αντίδρασης από κάποιους που θέλουν να έχουν πρωτεύοντα ρόλο στον προσφυγικό χώρο. Είτε τους Πόντιους του Πειραιά και των «περιχώρων» (που πετυχαν τον ιστορικό αριστερο-δεξιό συμβιβασμό) είτε η ομάδα που έχει συσπειρώσει γύρω του ο Καλεντερίδης και κινείται στο χώρο της Δεξιάς έως και Ακροδεξιάς. Η Ανακοίνωση που φέρει την υπογραφή «Έρρικα Ανδριανοπούλου, Σύμβουλος Δημάρχου στις Δημόσιες & Διεθνείς Σχέσεις» και περιγράφει με σαφήνεια τα περίπτερα των συμμετεχόντων στάλθηκε και στο χώρο του Καλεντερίδη και συγκεκριμένα στη διεύθυνση: chaf@infognomon.gr…  Ψάξαμε στο μπλογκ του «Ινφογνώμονα» μήπως βρούμε κάποια, έστω στοιχειώδη, αντίδραση. Δυστυχώς ουδέν!
.
Δεν απογοητευτήκαμε όμως… Πήγαμε στο ποντιακό μπλογκ που συντηρεί: το e-Pontos. Και εδώ τζίφος. Η απογοήτευσή μας υπήρξε πλήρης… Φαίνεται ότι μόνο η «κονόμα» από τον ποντιακό χώρο συγκινεί. Eιδάλλως μάλλον στην περίπτωση αυτή ισχύει γι αυτούς η ερώτηση που απεύθυναν σε άλλους : «Το μηδίζειν εστί φιλοσοφείν;»
.
Δυστυχώς, ο συγκεκριμένος χώρος ελάχιστα απέδειξε ότι βάζει τον Πόντο και τα συμφέροντα του ποντιακού ελληνισμού πάνω από την πολιτική του ιδεολογία και το Κόμμα. Το αποκορυφωμα ήταν όταν συντάχθηκε με τις πιο μαύρες αναθεωρητικές προσπάθειες που επιχείρησαν, και εν τέλει τα κατάφεραν να «αθωώσουν» τους υπεύθυνους της Μικρασιατικής Καταστροφής…..
.
Τέλος πάντων, πώς είναι δυνατόν να περιμένουμε διαφορετική στάση από ανθρώπους και χώρους που συντάχθηκαν με τους εχθούς του ελληνισμού της Ανατολής στην πιο σκληρή ιδεολογική μάχη που δόθηκε με τά το ΄22!
.
Μεγάλη η ιστορία, με την οποία έχουμε αρκετά ασχοληθεί……
.
.
Δείτε :

-Μικρασιατική Καταστροφή: ένα έγκλημα της Δεξιάς

-Η παλιά αντιπροσφυγική Δεξιά της Μικρασιατικής Ήττας, είναι εδώ!

-Τα στέκια του Πειραιά

και ένα για τον… ξάδελφο:

-Αλήτη, ΨΕΥΤΗ Μιχαλολιάκο: “Κάτω τα χέρια από Πόντο και Μικρά Ασία”

.

Advertisements

20/06/2012 - Posted by | -προσφυγιά, -Αρνητές Γενοκτονίας, -Ανόητοι, -Ιδεολογικά, -Μνήμες, -Νεοελληνικά, -Nεοελληνικός ανορθολογισμός

7 Σχόλια »

  1. Άραγε η ΠΟΕ τι έκανε αντέδρασε; Ο ΣΠΟΣ Νότιας Ελλάδας που έχει ως πρόεδρο έναν φιλο-ΚΚΕ, τον Βαρυθιμιάδη, μήπως έκανε κάτι;

    Βέβαια ο αντιπρόεδρός της ΠΟΕ, ο Κώστας Αλεξανδρίδης ζει στην Αθήνα. Είναι κουμπάρος του Καλεντερίδη. Λέτε να υπάρχει γραμμή σ’ όλο το σόι για «μούγκα στη στρούγκα» όταν πρόκειται για τους νεοδημοκράτες συντρόφους;

    Κατά τα άλλα τους φταίει η Ρεπούση.

    Σχόλιο από Πόντιος | 20/06/2012

  2. Δεν γνωρίζω τι κίνητρα ή σκοπιμότητα μπορεί να έχει ο Βασίλης Μιχαλολιάκος όσον αφορά τους Πόντιους.
    Ο Πειραιάς η πόλη που γεννήθηκα και ακόμα ζω είχε την ατυχία να έχει τους χειρότερους Δημάρχους τα τελευταία χρόνια. Αν εξαιρέσουμε τον Σκυλίτση και τον Παπασπύρου οι υπόλοιποι Δήμαρχοι ήταν επιεικώς απαράδεκτοι. Τι να πει κανείς για τον Λογοθέτη ή τον Φασούλα. Άνθρωποι που δεν αγάπησαν ποτέ την πόλη του Πειραιά και δεν προσέφεραν τίποτα, μάλιστα ο Λογοθέτης είχε μπει και στη φυλακή, γνωστό «λαμόγιο» της πολιτικής…
    Σαν Πειραιώτης μπορώ να σας πω με απόλυτη ειλικρίνεια ότι σήμερα έχουμε επιτέλους ξανά ένα Δήμαρχο που πονάει τον Πειραια. Έχει ανακουφίσει τις οικογένειες του Πειραιά (παιδικοί σταθμοί για όλα τα παιδιά του Δήμου), έχει καθαρίσει την πόλη μας και πασχίζει για το καλύτερο κάθε μέρα. Το αποτέλεσμα όλων αυτών φαίνεται και ανταμείβεται με την αναγνώριση που έχει ο Δήμαρχος όχι μόνο από δεξιούς αλλά από το μεγαλύτερο μέρος των Πειραιωτών.
    Μην έχετε απορία αν στις επόμενες Δημοτικές εκλογές κατέβει υποψήφιος ο Βασίλης Μιχαλολιάκος και πάρει ποσοστό άνω του 40% από τον πρώτο γύρο.
    Με εκτίμηση Κώστας από Νέο Φάληρο.

    Σχόλιο από Κώστας | 21/06/2012

  3. τι να περιμένεις από δαύτους…

    ΩΣΤΟΣΟ ΟΙ ΤΕΛΕΤΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΧΩΡΙΣ ΠΛΕΟΝ ΚΑΝΕΝΑ ΕΞΟΔΟ

    ΛΙΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΕ ΜΙΑ ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΠΙΒΙΟΣΟΥΜΕ

    Σχόλιο από akrat | 21/06/2012

  4. Κώστα, με βάση αυτά που λες μπορούμε να πούμε «μπράβο» στο δήμαρχο για την καθαριότητα, αλλά όσον αφορά τα άλλα θα πούμε «αίσχος» για την αανυπαρξία πλήρους εθνικής ευαισθησίας.

    Απ’ ότι κατάλαβα από την ανάρτηση των αριστεροποντίων, το ζήτημα δεν περιωρίζεται μόνο στους Πόντιους αλλά σε όλους τους Μικρασιάτες. Είναι δηλαδή πολύ ευρύτερο ζήτημα.

    Σχόλιο από Πόντιος | 21/06/2012

  5. Το μηδίζειν εστί φιλοσοφείν..εγω δεν ρωταω κ εξηγει κ αλλες εκδηλωσεις στην σαλονικη για παραδειγμα 🙂

    Σχόλιο από Theo Angel | 22/06/2012

  6. Γράφετε: «Δυστυχώς, ο συγκεκριμένος χώρος ελάχιστα απέδειξε ότι βάζει τον Πόντο και τα συμφέροντα του ποντιακού ελληνισμού πάνω από την πολιτική του ιδεολογία και το Κόμμα.»

    Μήπως θα έπρεπε να προσθέσετε το «και τις εντολές της υπηρεσίας»;;;;;

    Σχόλιο από αντι-κυπατζής | 22/06/2012

  7. Βιβλίο: Ο Πειραιάς και οι Μικρασιάτες Πρόσφυγες

    «Ο ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΕΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ 1840 – 1922″, της ιστορικού Αρχοντίας Β. Παπαδοπούλου.
    «Ο Πειραιάς αποτέλεσε πόλο έλξης για τους Έλληνες του ευρύτερου Μικρασιατικού χώρου από τα πρώτα χρόνια, κιόλας, της επανίδρυσης του κατά την νεότερη εποχή, οι οποίοι εργάσθηκαν σ’ αυτόν και γι’ αυτόν.
    Οι πρώτοι πρόσφυγες εμφανίζονται από το 1840, αλλά, με την Εθνική Καταστροφή του 1922, το πρώτο λιμάνι της χώρας ήταν μικρό και ανήμπορο να υποδεχθεί και να χωρέσει τους δεκάδες χιλιάδες των Ελλήνων της Ανατολής που έμελλε με τις γνώσεις τους, την τεχνογνωσία, την επιχειρηματικότητα, τις καινοτομίες και τα φθηνά εργατικά τους χέρια να συμβάλουν καθοριστικά στην ραγδαία εξέλιξη και στην οικονομική του άνθιση…..
    Σ” αυτή την μικρή μελέτη, που ξεκίνησε το 1985, συναντούμε αρκετούς απ” αυτούς, όπως έχουν καταγραφεί στα Αρχεία του Δήμου Πειραιώς….»

    http://mikrasiatis.gr/?p=11666

    Σχόλιο από Β | 10/01/2013


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: