-H Γενοκτονία, η σφαγή της Σμύρνης και η υποκρισία του κυρίου Σαμαρά…
Ο αμοραλισμός μιας αμετανόητης Δεξιάς
Στην προεκλογική σύναξη στελεχών (Πολιτική Επιτροπή Ν.Δ. 11-3-2012) ο κ. Σαμαράς, στρέφοντας τα βέλη προς την Αριστερά την εγκάλεσε -εκτός των άλλων- και για αναθεωρητισμό επί της Ιστορίας χρησιμοποιώντας τη γνωστή υπόθεση του συνωστισμού της Ρεπούση, γενικεύοντας ασύστολα και ενδυόμενος το ένδυμα του εθνικού τιμητή. Ίσως να νομίζει ότι δικαιούται το ένδυμα, ένεκα της προχθεσινής προεκλογικής κομματικής φιέστας για τις Γενοκτονίες Ελλήνων, Αρμενίων και Ασσυρίων, με την οποία «καθάρισαν» για την 90χρονη αντιδραστική αντιπροσφυγική πολιτική της παράταξής τους.
Θα είχε ένα κάποιο δίκιο ο κ. Σαμαράς και θα λέγαμε ότι η στάση ήταν έντιμη εάν είχαν προηγηθεί τρεις κινήσεις :
–είχε αποστασιοποιηθεί από τη λεγόμενη Λαϊκή Δεξιά, που είναι κληρονόμος της παλιάς μοναρχικής Δεξιάς και του Λαϊκού Κόμματος του Δ. Γούναρη και η ΒΑΣΙΚΗ ΥΠΕΥΘΥΝΗ για τη Μικρασιατική Ήττα και την κυνική παράδοση του χριστιανικού πληθυσμού της Μικράς Ασίας στους τσέτες του Μουσταφά Κεμάλ.
–είχε καταδικάσει την μεθόδευση ακροδεξιών κύκλων του Άρειου Πάγου που οδήγησαν στην «αθώωση» των Εξι και
–γνώριζε πόσοι από την Αριστερά είναι εγκρίνει το ρεπούσειο συνωστισμό και πόσοι είχαν αντιδράσει. (Να του θυμίσουμε ότι η συντριπτική πλειονότητα της Αριστεράς είχε καταδικάσει τον ρεπούσειο αναθεωρητισμό)….
Δυστυχώς ο κύριος Σαμαράς, πορεύτηκε και έγινε ανέντιμος τιμητής (και εκμεταλλευτής) του προσφυγικού πόνου, χωρίς να έχει κάνει την παραμικρή κίνηση-προϋπόθεση για να εκφράσει μια τέτοια θέση.
Αντίθετα, ανακήρυξε ως βασικό του στέλεχος τον βουλευτή της Πάτρας, Νίκο Νικολόπουλο, ο οποίος υπήρξε ο ΠΡΩΤΟΣ -πριν τον Πρωτοπαπαδάκη- που κίνησε τη διαδικασία «αθώωσης» των Έξη, προσπαθώντας να εξιδανικεύσει τον πλέον ένοχο εξ αυτών, τον μοιραίο Δημήτριο Γούναρη.
Η πρόκληση ήταν τέτοιας έντασης προς τον προσφυγικό ελληνισμό, ώστε η Ομοσπονδία Ποντιακών Σωματείων Ν. Ελλάδας (ΟΠΣΝΕ) και η Ομοσπονδία Παλιννοστούντων που έδρευει στη Θεσσαλονίκη, είχαν αναγκαστεί να καταγγείλουν την προσπάθεια του Νικολόπουλου τον Οκτώβριο του 2003 στον τότε πρωθυπουργό Κ. Καραμανλή.
Διαβάστε εκείνη την καταγγελία για το νυν πρωτοκλασάτο στέλεχος του σαμαρισμού:
ΟΠΣΝΕ Αθήνα 1 Οκτωβρίου 2003
Παλιννοστούντες
Προς τον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας
κ. Κώστα Καραμανλή
ΘΕΜΑ: Καταγγελία για τις προσπάθειες πολιτικής αποκατάστασης του Δημητρίου Γούναρη, του πρωθυπουργού που προκάλεσε τη Μικρασιατική Καταστροφή
Κ. Πρόεδρε
Ως εκπρόσωποι των ελληνικών πληθυσμών που βίωσαν την πολιτική της κυβέρνησης Γούναρη -που οδήγησε στη Μικρασιατική Καταστροφή- και βρεθήκαμε πρόσφυγες στην Ελλάδα (και κάποιοι από μας εγκλωβίστηκαν στη Σοβιετική Ένωση για να υποστούν τις σταλινικές διώξεις λίγα χρόνια αργότερα), δηλώνουμε ότι διαφωνούμε πλήρως με κάθε απόπειρα πολιτικής αποκατάστασης του συγκεκριμένου πολιτικού.
Οι προσπάθειες του βουλευτή Αχαϊας κ. Ν. Νικολόπουλου να προβάλλει θετικά την περίπτωση Γούναρη -αποκόβωντάς την από την κορυφαία πολιτική και κοινωνική του παρουσία ως βασικού διαχειριστή της μικρασιατικής κρίσης- είναι ύποπτη και προκλητική για τα πολυάριθμα θύματα της. Οι απόπειρες αποκατάστασης του Γούναρη θυμίζουν λίγο την πρόσφατη απόπειρα του Ιταλού πρωθυπουργού να αποκαταστήσει το φασίστα συμπατριώτη του Μουσολίνι. Παρότι ο ιταλικός λαός δεν πλήρωσε τόσο ακριβά την περίπτωση Μουσολίνι όσο πλήρωσε ο ελληνισμός τον Γούναρη, εν τούτοις η αντίδραση στην πρόκληση Μπερλουσκόνι υπήρξε καθολική. Να είστε σίγουροι ότι το ίδιο καθολική θα είναι και η αντίδραση των Ελλήνων και πολύ περισσότερο των απογόνων των τραγικών προσφύγων του ’22.
Ο Δ. Γούναρης βαρύνεται με πλήθος εγκλημάτων εις βάρος του ελληνισμού, που μεγάλο μέρος απ’ αυτά κωδικοποιήθηκαν κατά την περίφημη Δίκη των Εξ. Μπορεί η συγκεκριμένη δίκη να ήταν μερική και να διέφυγαν την τιμωρίας και άλλοι πολλοί υπαίτιοι της Καταστροφής. Όμως οι βασικοί διαχειριστές της κρίσης στην τελευταία της φάση -αυτοί που οδήγησαν την ελληνική πλευρά στην ήττα- δικάστηκαν, καταδικάστηκαν και εκτελέστηκαν.
Εκτός όμως από τα συγκεκριμένα εγκλήματα που καταγράφηκαν στη Δίκη, υπάρχουν και άλλα που βαρύνουν το Γούναρη και την ομάδα του. Μερικά απ’ αυτά είναι:
-Η υπονόμευση της δράσης της Μικρασιατικής Άμυνας και της δημιουργίας τοπικού μικρασιατικού στρατού, που θα μπορούσε να αντισταθεί στους κεμαλικούς,
-Η απόλυτη εγκατάλειψη των Ελλήνων του Πόντου, μέσω της παραγνώρισης των πολιτικών τους αιτημάτων και της μη αποστολής στρατιωτικής βοήθειας προς το δυναμικό ποντιακό αντάρτικο κίνημα που δρούσε στο βορρά της Μικράς Ασίας,
-Η ψήφιση του Νόμου 2870/1922 με τον οποίο η κυβέρνηση Γούναρη απαγόρευε στον ελληνικό πληθυσμό της Ιωνίας να αναχωρήσει, τη στιγμή που συζητούσε την απαγγίστρωση από τη Μικρά Ασία.
Στην πολιτική της κυβέρνησης του Γούναρη και του φιλομοναρχικού Λαϊκού Κόμματος οφείλεται η νίκη του τουρκικού εθνικισμού και η σφαγή του ελληνικού πληθυσμού της ιωνικής παραλίας. Το συνολικό ανθρώπινο κόστος του ελληνισμού από τη στιγμή που άρχισε η γενοκτονία των ελληνικών πληθυσμών είναι τουλάχιστον 800.000 άτομα με βάση τη μελέτη των ιστορικών Κιτρομηλίδη-Αλεξανδρή. Τρομερό βέβαια υπήρξε και το κόστος για τον ελληνισμό που βρέθηκε -για πρώτη- φορά εκτός των πανάρχαιων ελληνικών κοιτίδων του Πόντου, της Ιωνίας, της Καππαδοκίας και της Ανατολικής Θράκης, καθώς και για το ενάμιση εκατομμύριο πρόσφυγες..
Είναι ίσως σημείο των καιρών, αντί οι πολιτικοί απόγονοι του Γούναρη και της ομάδας του να ζητήσουν συγγνώμη από τον ελληνισμό της καθ’ ημάς Ανατολής, να μπορούν να οργανώνουν την παλιννόρθωση των συγκεκριμένων εγκληματιών. Εμείς τους πληροφορούμε ότι δεν απαλλοτριώσαμε ούτε την ιστορική μας μνήμη, ούτε την εθνική μας αξιοπρέπεια……………………..
———————————————————————————————————————————————————
Δείτε:
Σμύρνη 1922: Συνωστισμός στην παραλία!
Eπίσης, ενδιαφέρουσες δημιουργίες για τις περιδινήσεις
του κ. Σαμαρά, στου Καπνοχωρίτη:
http://kapnohori.blogspot.com/
Δεν ξέρω… Έχω την εντύπωση οτι ο Σαμαράς σκέφτεται διαφορετικά από τους «συνήθεις υπόπτους» της λαϊκοκομματικής κληρονομιάς. Απόγονος Μπενάκηδων και Ζανναίων γαρ…
Ο Σαμαράς έχει χορηγο τον Μπόμπολα, τον προβάλουν τώρα τα μήντια των «νταβάδων» μας και τα χέρια του είναι δεμένα με τα ίδια δεσμά που δένουν ολη την Ελλάδα…
Εγώ δε μίλησα για το σήμερα, αλλά για την ουσία του ποστ.
Και για το σήμερα όμως έχω τις επιφυλάξεις μου, όσον αφορά τους «νταβάδες». Είναι απόλυτα ευκρινές (και λόγω εκτοπίσματος) ποιός είναι ο εκλεκτός τους. Όχι επειδή έχει ηγετικά προσόντα και «αέρα» νικητή, αλλά διότι στην πολιτική τον έβγαλαν οι ίδιοι από την πρώτη στιγμή και αυτό αποδεικνύεται από κάθε πολιτική του ενέργεια, πρωτοβουλία, νομοσχέδιο κλπ τα τελευταία είκοσι χρόνια.
Αυτή τη στιγμή αντιπαλεύουν δύο πόλοι συμφερόντων.
Ο ένας (με πυρήνα Μπόμπολα-ΔΟΛ) έχει αποδεχθεί το προβάδισμα Σαμαρά και απλά προσπαθεί να δημιουργήσει προϋποθέσεις μετεκλογικής συνεργασίας, με συμμετοχή Βενιζέλου, Λοβέρδου, Ντόρας και μερικών ακόμα. ώστε να διασωθούν και να χρησιμοποιηθούν στο μέλλον.
Ο άλλος πόλος (Αλαφούζος-ΣΚΑΪ-Καθημερινή, Κωστόπουλος, Λάτσης) έχει ως προτεραιότητα τη διατήρηση της σημερινής κατάστασης, δηλαδή τραπεζίτες στο τιμόνι της χώρας, με δαντέλες από πρόθυμους και υπάκουους των τριών καθεστωτικών κομμάτων (ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΔΗΜΑΡ).
Ο πρώτος πόλος επιθυμεί να κάνει κουμάντο στη χώρα με τη σύμπραξη ευρωπαϊκών οικονομικών συμφερόντων.
Ο δεύτερος πόλος επιθυμεί να πάρει τα ηνία η μετεξέλιξη της τελευταίας περιόδου Σημίτη (διακυβέρνηση με τεχνοκράτες και ατλαντιστές).
Στόχος του δεύτερου πόλου είναι η δυνατότητα δημιουργίας προβλημάτων στην ενωμένη Ευρώπη, ανά πάσα στιγμή, είτε με πολιτικούς είτε με οικονομικούς όρους, κατά το υπερατλαντικό δοκούν.
Δείτε ποιές είναι οι ορντινάντσες του κάθε πόλου (ιδρύματα,καθηγητές, αναλυτές, μόνιμοι σχολιαστές, μόνιμοι καλεσμένοι σε εκπομπές και παράθυρα) και βγάλτε τα συμπεράσματά σας.
Ένας ακόμη δείκτης των «προτιμήσεων, είναι η επιλογή και ο τρόπος παρουσίασης των διεθνών θεμάτων από τα ΜΜΕ των δύο πόλων.
Η διαφορά τους είναι στον τρόπο επίτευξης των στόχων.
Ο πρώτος πόλος στηρίζεται στον έλεγχο της πολιτικής προτίμησης, ο δεύτερος είναι πιο ακραίος και επιθετικός (ως αμερικανοτραφής) και στηρίζεται στην αποδόμηση εθνικών στερεοτύπων από «επιστήμονες», «τεχνοκράτες» και «διανοητές».
Το μπρα-ντε-φερ συνεχίζεται με μπλόφες εκατέρωθεν (βλέπε ΔΟΛικό Καψή στην κυβέρνηση, προώθηση διάλυσης ΛΑΟΣ και μάντρωμα «ελληνόψυχων» ακραίων σε πιο εύκολα ελεγχόμενα tanks, απονεύρωση ευρωπαϊστών αριστεράς μέσω κομματικής συγκατοίκησης με ατλαντιστές, ΕΛΙΑΜΕΠικούς κλπ).
Θα μου πείτε: Ο Σαμαράς που παίζει; Έλα ντε!
Γι’ αυτό αναφέρθηκα σε Μπενάκηδες, Ζανναίους και θα πρόσθετα επίσης τη διαχρονική «ιδιαίτερη» λειτουργία του Κολλεγίου Αθηνών και των αποφοίτων του (Πρόεδρος του Ιδρύματος είναι ο αδερφός του Σαμαρά).
Η ιστορία μπορεί να μας διδάξει πολλά. Πάντα έπαιζε ρόλο στις επιλογές των Ελλήνων…
Ekτός από τυς χορηγούς του ο Σαμαράς, βασίζεται και στα ίδια ανώτατα και μεσαία στελέχη που είχαμαε γνωρίσει και στις προηγούμενες θητείες της Ν.Δ. Παναγιωτόπουλος, Αβραμόπουλος, Σπηλιωτόπουλος (και της παναγιάς τα μάτια, που λέει και η διαφήμιση 😉 )
Δηλαδή και να έχει αλλάξει ο ίδιος, ο μηχανισμός που θα διοικήσει την Ελλάδα θα είναι ο παλαιοκομματικός στρατός.
Αλήθεια, ξέει κανείς γιατί έφυγε ο καμμένος;
Αν έχει αλλάξει Μάτσκαλη, εκεί είναι το πρόβλημα 🙂 Τότε θα επιβεβαιωθεί το ποστ! Όλοι οι -όπουλοι που ανέφερες, είναι απόγονοι υποστηρικτών της «μικράς, πλήν εντίμου Ελλάδος». Οι πρόγονοι του Σαμαρά ήταν ακριβώς το αντίθετο…
asarcikli γράφεις: «Οι πρόγονοι του Σαμαρά ήταν ακριβώς το αντίθετο…»
Βέβαια και ο ίδιος ο Σαμαράς όταν έφτιαξε το ΕΙΥΑΠΟΕ το γέμισε με -όπουλους ψηφοφόρους του. Να φανταστείς ότι τα λειτουργικά έξοδα το οργανισμού για την αποκατάσταση των προσφύγων ομογενών από την καταπεσούσα ΕΣΣΔ ήταν μεγαλύτερα από αυτά που ξοδεύονταν για την αποκατάσατση των προσφύγων.
Ίσως από τότε να άλλαξε. Εξάλλου τώρα πιά γνώρισε και κάποιους -ίδηδες 😉
Μάτσκαλη, δίπλα στο Σαμαρά τον καιρό του ΕΙΥΑΠΟΕ (και μέχρι τώρα) οι πιο έμπιστοι και ικανοί συνεργάτες και υποστηρικτές του, ήταν και είναι κάποιοι -ογλου και -ίδηδες (ορίτζιναλ Καρσλήδες Πελικ-πασίτες, χωρίς καμία άλλη σχέση με την πολιτική και τα κόμματα, αλλά μόνο με το Σαμαρά).
Αυτά για απλή ενημέρωση και αποκατάσταση της αλήθειας έναντι των εικασιών. Για το πάρτυ του ΕΙΥΑΠΟΕ δε διαφωνώ βέβαια, αν και η κύρια ευθύνη ήταν της κυρα-Βιργινίας.
Αυτός από καταγωγή είναι κεντρογενής (αν και δεν του φαίνεται) αλλά για να βγει απέναντι στη Ντόρα (που κι αυτή κεντρογενής είναι) βασίστηκε στη «λαϊκή» δεξιά/ακροδεξιά η οποία φυσικά είναι αντιμνημονιακή. Και μέχρι τη στροφή του Νοεμβρίου βάδιζε ολοταχώς για νέος Γούναρης.
Ας ελπίσουμε ότι έχει πάρει κάτι και από τους βενιζελικούς του πρόγονους ως πολιτική κληρονομιά.
asarcikli φαίνεται ότι ξέρεις πολλά. Για πες μου τότε πως γίνεται και η πλειονότητα των υπαλλήλων ήταν από την Καλαμάτα και τα περίχωρα;
Πέτρο,
Οι πρόγονοί του από την πλευρά της μητέρας του ήταν ακραιφνείς βενιζελικοί (Μπενάκηδες, Ζανναίοι και οι φαναριώτες Καραθεοδωρήδες. Όλοι οπαδοί του οικουμενικού ελληνισμού). Η πλευρά του πατέρα του στη δεκαετία του ’60 ήταν με την ΕΡΕ. Μέχρι τα τέλη του ’80 ακολουθούσε την πατρική οδό και ήταν πολιτικό τέκνο του Αβέρωφ. Από την υπουργοποίησή του και μετά άλλαξε ρότα…
Μάτσκαλη,
Η πλειονότητα των υπαλλήλων του ΕΙΥΑΠΟΕ ήταν Πόντιοι και απόγονοι Ανατολικοθρακιωτών προσφύγων από τον Έβρο, τη Ροδόπη, την Ξάνθη, την Καβάλα, τη Θεσσαλονίκη, τη Φλώρινα, την Κοζάνη, τις Σέρρες κλπ. Αυτό δε βοήθησε καθόλου στο να μη γίνουν τεράστια σφάλματα!
Πάντως Έλληνες κομάντος στην Αμπχαζία και στο Σοχούμι, στο Αργυρόκαστρο, στους Άγιους Σαράντα, στην Κορυτσά και στα χωριά της Δρόπολης για την προστασία και διάσωση των ελληνικών πληθυσμών, μόνο μια φορά έδρασαν και ήταν στην περίοδο του Σαμαρά.
«..Θα μου πείτε: Ο Σαμαράς που παίζει; Έλα ντε!..»
Προς το παρόν τον παίζουνε οι εξ εσπερίας…
καλό και υπάκουο παιδί ο Αντωνάκης…έχει μέλλον…
mumul
Η κ. ΡΕΠΟΥΣΗ ΟΙ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΕΣ ΚΑΙ… ΤΑ ΤΟΥΡΚΙΚΑ ΣΗΡΙΑΛ
Στις 15 Μαρτίου 1921, λίγα χρόνια μετά την μεγάλη σφαγή -γενοκτονία των Αρμενίων, λίγο πριν από το μεσημέρι, ο Αρμένιος πατριώτης Soghomon Tehlirian ύστερα από συστηματική παρακολούθηση δέκα ημερών, έκρινε πως έφτασε η κατάλληλη στιγμή να εκτελέσει το σχέδιο του. Στην οδό Χίντεμπουργκ, σε ένα προάστιο του Βερολίνου, κάνει ανύποπτος την συνηθισμένη του βόλτα ντυμένος ευρωπαϊκά και ακολουθούμενος σε απόσταση μερικών μέτρων, κατά τα μουσουλμανικά έθιμα, από την σύζυγο του, ο οργανωτής του φρικιαστικότερου εγκλήματος στην ιστορία, της εξόντωσης των 1.500.000 Αρμενίων, ο άλλοτε υπουργός Εσωτερικών της Οθωμανικής αυτοκρατορίας, ο Talat Pascha . Ο Τεχλιριάν ξεκίνησε από το απέναντι πεζοδρόμιο, διασταυρώνεται με τον Ταλαάτ, τον προσπερνάει και επιβραδύνει το βήμα του. Ξαφνικά γυρίζει πίσω και τον κοιτάζει κατάματα. Το βλέμμα του ήταν ο πόνος μιας ολόκληρης γενιάς. Ο Τεχλιριάν ήταν ήσυχος και η συνείδηση του ήταν ήρεμη. Ο Ταλαάτ έδειξε πως κατάλαβε κάτι, τα βλέφαρα του, όπως διηγήθηκε αργότερα ο εκτελεστής του, τρεμόπαιξαν. Θέλησε να λοξοδρομήσει για να αποφύγει τον άγνωστο διαβάτη, αλλά δεν πρόλαβε. Ο Τεχλιριάν έβγαλε το περίστροφο του και με μια αστραπιαία κίνηση το σήκωσε στο ύψος του κεφαλιού του γιγαντόσωμου Ταλαάτ. Μια σφαίρα ήτα αρκετή. Ο Ταλαάτ βρέθηκε ξαπλωμένος καταγής. Η γυναίκα του έπεσε λιπόθυμη ενώ ο κόσμος ξεπετάχτηκε στα μπαλκόνια και από τα παράθυρα φωνάζοντας, «πιάστε τον πιάστε τον». Ο Τεχλιριάν έτρεξε να εξαφανιστεί αλλά κάποιος που έρχονταν από την αντίθετη κατεύθυνση κατάφερε να τον συλλάβει. Στην δίκη που έγινε και η οποία συγκέντρωσε το παγκόσμιο ενδιαφέρων, ο Τεχλιριάν απολογούμενος απέρριψε την κατηγορία που του αποδίδονταν με την φράση : «Σκότωσα μα δεν είμαι δολοφόνος». Το δικαστήριο, μετά από μια δραματική δίκη τον αθώωσε. Η απόφαση αυτή έγινε δεκτή με ανακούφιση από την διεθνή κοινή γνώμη και θεωρήθηκε σαν μια πρώτη δικαίωση στο ανοσιούργημα της αρμένικης γενοκτονίας του 1915-16.
Αλήθεια τι κρίμα που ο Τεχλιριάν δεν πρόλαβε να γνωρίσει την κυρία Ρεπούση και τους τουρκολάγνους Nεοέλληνες. Σίγουρα θα είχε αποφευχθεί όλη αυτή η βία και ο Ταλαάτ θα απαλλάσσονταν πανηγυρικά από τις «ιστορικές συκοφαντίες» περί δήθεν γενοκτονιών καθώς σύμφωνα με όλους αυτούς, οι χριστιανοί περνούσαν «ζωή και κότα» και αναπτυσσόταν συνεχώς μέσα στην «στοργική» Οθωμανική αυτοκρατορία που τους προστάτευε με «μητρικό τρόπο» σαν τα «αγαπημένα» της παιδιά.
Η εμφάνιση της κυρίας Ρεπούση σαν υποψήφια βουλευτής και μάλιστα αριστερού πολιτικού νεόκοπου σχήματος, αφού στην αρχή με εξέπληξε, στη συνέχεια ξεσήκωσε μέσα μου όλες τις ενστάσεις που είχαν αναδυθεί όταν η κυρία αυτή περιέγραψε την σφαγή της Σμύρνης σαν τον γνωστό συνωστισμό. Και αυτό όχι μόνο γιατί πρόσβαλε βάναυσα την μνήμη των προγόνων μου και ιδιαίτερα του παππού μου που μετά την σφαγή της οικογένειας του και τον διασκορπισμό όλων των διασωθέντων συγγενών στα τέσσερα σημεία του οριζόντια κατάφερε με χίλια βάσανα και περιπέτειες να καταφύγει στην Κωνσταντινούπολη και στη συνέχεια στην τουρκοκρατούμενη τότε Θεσσαλονίκη. Υπάρχει όμως και ένα άλλο ενδιέφεραν στοιχείο στην όλη αυτή ιστορία, (η παραΐστορία). Φάνετε πως η κυρία αυτή είναι θαυμαστής της τουρκικής τηλεόρασης και των ειδικά σχεδιασμένων τουρκικών σήριαλ τα οποία αναδείξαν την «ιστορική αντικειμενικότητα» της ιδίας και των οπαδών της. Η κυρία αυτή λοιπόν στο περίφημο βιβλίο της ιστορίας της δεν έκανε τίποτα άλλο παρά να περιγράψει πιστά τις σκηνές του παρακάτω τουρκικού τηλεοπτικού σήριαλ που έκανε θραύση στην τουρκική τηλεθέαση και αναφέρετε σε εκείνη την τραγική εποχή.
Η καταπληκτική λοιπόν τηλεοπτική σειρά, στην οποία αναφέρομαι είναι το, «Kırık Kanatlar», ή «Σπασμένα Φτερά», η οποία προβλήθηκε στο ίδιο δηλαδή τουρκικό κανάλι, (το KanalD), που παρήγαγε και το περίφημο και πασίγνωστο σε μας σήριαλ, «Τα σύνορα της Αγάπης». Μια χαρακτηριστική σκηνή αυτής της σειράς που φαίνεται πως γοήτευσε την κ Ρεπούση και τους «συν αυτής», ξετυλίγετε σε μια προκυμαία της Ιωνίας κοντά στην Σμύρνη, μετά την ήττα των Ελλήνων και ενώ έχει υπογραφεί, παρά τις…έντονες διαμαρτυρίες των Τούρκων κατοίκων της περιοχής, η ανταλλαγή των πληθυσμών. Οι Ρωμιοί κάτοικοι αναγκάζονται να πάρουν τον δρόμο της προσφυγιάς. Η χαρακτηριστική σκηνή είναι στην προκυμαία, όπου έχουν αρχίσει να συγκεντρώνονται οι πρόσφυγες παρέα με… τους θρήνους των Τούρκων συγκατοίκων τους που κλαίνε οι «καημένοι» γιατί… θα φύγουν οι αγαπημένοι τους Ρωμιοί,. Το εκπληκτικό όμως δεν είναι σε αυτό το σημείο αλλά στο ότι ο τουρκικός στρατός, όχι μονό συνοδεύει και κουβαλά με μεγάλη ευγένεια τα υπάρχοντα των προσφύγων, μην τυχόν και κουραστούν, αλλά… έχει στήσει και ένα μεγάλο πάγκο στην προκυμαία όπου τους προσφέρει… τρόφιμα, ( catering της εποχής), ποτά και ότι άλλο που θα τους κάνει ευχάριστο το ταξίδι της προσφυγιάς. Μάλιστα κάποιοι Τούρκοι στρατιώτες… κλαίνε γιατί θα χάσουν τον φίλο τους, κάποιο Νίκο και κάποιο Κώστα. Ένας Λοχαγός είναι απαρηγόρητος για κάποια Μαρία, που τον χαιρετά με εμφανή την στενοχώρια γιατί φεύγει στην προσφυγιά !!! (καημένε Τούρκε χάνεις την Rωμιά σου ετέρα σου. Αχ άτιμε Κεμάλ τις μας έκανες!!) Σε λίγο τα πλοία που θα τους παραλάβουν φτάνουν και αφού οι Τούρκοι φαντάροι φορτώσουν τα υπάρχοντα τους, τότε βγάζουν τα μαντήλια. Από την μια ο τουρκικός στρατός του Κεμάλ που… κλαίει απαρηγόρητος γιατί φεύγουν οι Ρωμιοί πρόσφυγες και από την άλλη οι Ρωμιοί κλαίνε και αυτοί καθώς ανεμίζουν τα μαντήλια του αποχαιρετισμού. Κάπως έτσι έγινε… η Μικρασιατική καταστροφή και η άρχισε η μεγάλη ελληνική προσφυγιά, για το περίφημο αυτό τουρκικό σήριαλ. Χαρακτηριστική είναι και μια άλλη σκηνή, που δείχνει πως οι Τούρκοι, το 1922 πάλι, καταφέρνουν να κάψουν ένα ελληνικό στρατόπεδο με… αναπτήρες σύγχρονης εποχής. Φαίνεται πως οι Τούρκοι ξέρουν να ξαναγράφουν την ιστορία μέσω τηλεοπτικών επιτυχιών, που έχουν ρεκόρ τηλεθέασης στην χώρα τους. Αυτά λοιπόν προβάλλονται στην Τουρκία και ίσως σύντομα να τα δούμε και στα ελληνικά κανάλια άλλωστε η αρχή έγινε προς δόξα της κ Ρεπούση και των οπαδών της.
Αλλά ας είμαστε λίγο σοβαροί. Το λιγότερο που θα έλεγα είναι μεγάλη ντροπή και προσβολή στην μνήμη όλων των θυμάτων των γενοκτονίας των χριστιανών της Ανατολής, η ανάδειξη αυτής της κυρίας σαν υποψήφια βουλευτής προς «ανταμοιβή» των πολύτιμων υπηρεσιών της. Ντροπή σας κ Κουβέλη. Αν δεν σέβεστε τις μαρτυρίες των προγόνων μας, τουλάχιστον έλπιζα ότι θα έχετε στοιχειώδεις γνώσεις της ιστορίας. Αν πάλι δεν μπορείτε να διαβάσετε ξένη, (κυρίως γαλλική και αγγλική), βιβλιογραφία, τότε σας προτείνω στα ελληνικά τα σχετικά συγκράματα-μαρυτίρες όπως : «Η Σμύρνη στις Φλόγες», της Μαρτζορί Χαουτζπιάν, «Η κατάρα της Ασίας», του Goerge Horton, «Αρμενία 1915», του Jean Marie Carzou και το βιβλίο του Χάρη Τσιρκινίδη, «Επιτέλους τους Ξεριζώσαμε», από προσωπική ρήση του Κεμάλ Ατατούρκ στις 13 Αυγούστου του 1923. Ίσως έτσι καταλάβετε μερικά αυτονόητα, αλλά, ιερά και όσια.
Νίκος Χειλαδάκης
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας- Τουρκολόγο