Πόντος και Αριστερά

……. 'μώ τον νόμο σ' !

«Φυλετικός αναρχισμός» ή «Λοβοτομώντας τους πιτσιρικάδες»!

Με μεγάλη έκπληξη ενημερωθήκαμε από το indymedia για το πρόγραμμα ιδεολογικής διαπαιδαγώγισης (Κύκλος Αυτομόρφωσης) του Nosotros (Θεμιστοκλέους 66, Εξάρχεια), το οποίο βρίσκεται όπως φαίνεται υπό τον απόλυτο ιδεολογικό έλεγχο της ψευδώνυμης Αντιεθνικιστικής Κίνησης του Νακρατζά.

Το Νοσότρος είναι ένας κοινωνικός χώρος με πλούσια πολιτιστική προσφορά και ενδιαφέρουσα πολιτική δράση. Όμως, όπως φαίνεται, στο ιδεολογικό επίπεδο κυριαρχείται ολοκληρωτικά από απόψεις που κυμαίνονται μεταξύ ενός περίεργου «φυλετικού αναρχισμού» και ενός ανοιχτού ρατσισμού.

Χαρακτηριστικά είναι τα θέματα που προτιμήθηκαν στο πλαίσιο του Κύκλου Αυτομόρφωσης:

«Ο Φαλμεράγιερ και η εθνική καταγωγή των Ελλήνων«, ομιλητές: Φίλιππας Κυρίτσης και (κρατηθείτε) Νάσος Θεοδωρίδης (12/1/2012)

«Η Οθωμανική Αυτοκρατορία και οι τραγικές για τους κατοίκους συνέπειες της κατάρρευσής της«. Ομιλητές: Φίλιππας Κυρίτσης και (κρατηθείτε) Αμπντουλχαλίμ Ντέντε (19/1/2012),

Η ιστορία της Ελλάδας από εβραϊκή σκοπιά». Ομιλητές: Φίλιππας Κυρίτσης και κάποιος από το Terminal 119 (26/1/2012).

   Ας τα ψιλο-σχολιάσουμε τώρα!

Φαλμεράιερ και Νάσος…

1) Όσον αφορά το πρώτο θέμα, η ρατσιστική του υφή και ο τέτοιος προσανατολισμός,  είναι γνωστή από τα ομώνυμα και πολλά δημοσιεύματα του Νάσου Θεοδωρίδη. Το ερώτημα είναι τι δουλειά έχει μια τέτοια αντιδραστική θεώρηση σ’ ένα αναρχικό στέκι; Γιατί θα έπρεπε να αναπαραχθεί πλαστογραφημένα ή, έτσι κι αλλιώς, προκατειλημμένη φυλετική άποψη ενός Γερμανού καθεστωτικού υπηρέτη για τους επαναστατημένους Έλληνες. Δεν μας αρκεί η ίδια η ταυτότητα και ο αυτοπροσδιορισμός του λαού; Χρειάζεται να καταφύγουμε σε γονιδιακές ναζιστικού-χρυσαυγίτικου τύπου αναλύσεις; Αυτά είναι μόνο για τους ανόητους και τους ρατσιστές….

Οι υπεύθυνοι του Nosotros δεν φάνηκε να επηρεάζονται από το γεγονός ότι ο Νάσος Θεοδωρίδης αποκαλύφθηκε ότι έδινε τα ίδια ακριβώς αντιπροσφυγικά κείμενα -που βασίζονταν σε ψεύτικα στοιχεία-  στο νεοναζιστικό Bulgarmak  (που έκλεισε μόλις συνέλαβαν την Ergenekon και σταμάτησαν οι επιχορηγήσεις), στην Αυγή και στην Trakianin Sesi. Φαίνεται ότι το Νοσότρος αποτελεί τον επόμενο φιλόξενο χώρο προς τις θεοδωρίδειες αθλιότητες.


Περί Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, Ντέντε και γκιαούρηδων

2) Το θέμα αυτό περί του τέλους της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και των συνεπειών που είχε, έχει πολύ ενδιαφέρον. Μόνο που οι ομιλητές είναι οι πλέον ακατάλληλοι. Ή μάλλον είναι οι πλέον κατάλληλοι για να το ακυρώσουν. Σας προτείνουμε να δείτε τη σχετική συζήτηση που έγινε στο  indymedia

Για τον Φίλιππα Κυρίτση δεν έχουμε άποψη. Δεν τον ξέρουμε ούτε κινηματικά, ούτε πολιτικά, ούτε κοινωνικά. Για να συναγελάζεται όμως με τύπους καρα-ακροδεξιών απόψεων (ανεξάρτητα από τη σημαία που κουνούν και το χαμαιλεοντισμό που τους διακρίνει) σαν τον Νάσο Θεοδωρίδη και τον γκιαουροφάγο Ντέντε δύο τινά συμβαίνουν: ή είναι σαν κι αυτούς ή τα κριτήριά του είναι για πέταμα.

Οι εξελίξεις την Οθωμανική Αυτοκρατορία είναι ένα άγνωστο θέμα σε πολλούς νεοέλληνες, οι οποίοι τείνουν να προσεγγίζουν την ιστορία με τα δεδομένα του 1821.

Ας δούμε όμως το πραγματικό πλαίσιο που δεν θα το διδαχθούν ποτέ στον Nosotros  οι έχοντες ανοιχτά αυτιά και καλή διάθεση:

Μετά τις οθωμανικές μεταρρυθμίσεις και ειδικά μετά το Τανζιμάτ (1856), άρχισε η παραχώρηση ισονομίας και ισοπολιτείας σ’ όλους τους κατοίκους της. Οι χριστιανοί για πρώτη φορά μετά από εκατοντάδες χρόνια καταπίεσης και περιφρόνησης απέκτησαν την ιδιότητα του πολίτη. Η οικονομική ανάπτυξη, η παγκοσμιοποίηση εκείνης της εποχής και η είσοδος στη καπιταλιστική οικονομία οδήγησε στην άνθιση των λαών. Εμφανίστηκε για πρώτη φορά σ’ αυτό τον κόσμο του σκληρού ανατολικού δεσποτισμού μια προοδευτική αστική τάξη.

Οι καταπιεσμένοι έως τότε ραγιάδες επένδυσαν στο ουτοπικό -όπως αποδείχτηκε μετά το 1908- όραμα μιας κοινής οθωμανικής πατρίδας απαλλαγμένης από το ρατσισμό και την περιθωριοποίηση των χριστιανικών κοινοτήτων.

Την εξέλιξη αυτή σταμάτησε ο μιλιταριστικός τουρκικός εθνικισμός, που εξέφραζε αποκλειστικά τα ταξικά συμφέροντα των επαγγελματικών στρατιωτικών και των γραφειοκρατών του στρατού. Έτσι αποφάσισε να τερματίσει αυτή την πορεία εκδημοκρατισμού που οδηγούσε σε μια ανθούσα πολυπολιτισμική κοινωνία και να ακολουθήσει το δρόμο της σκληρής εθνικιστικής καταπίεσης. Τότε αποφασίζει ψύχραιμα και κυνικά σε ειρηνικές εποχές τη Γενοκτονία των χριστιανικών λαών, την οποία εκτελεί ψυχρά και υπολογισμένα με την έναρξη του Α’ Παγκοσμιου Πολέμου και τη σύμπραξη του γερμανικού ιμπεριαλισμού. Την επόμενη περίοδο, οι χριστιανικοί πληθυσμοί (Αρμένιοι, Έλληνες, Ασσυροχαλδαίοι) από 4,5 εκατομμύρια που ήταν πρίν το 1914 θα απομείνουν κάποιες λίγες εκατοντάδες χιλιάδες ελέω εξαίρεσης των Κωστντινουπολιτών, Ιμβρίων και Τενεδίων από την Ανταλλαγή των Πληθυσμών που επέβαλε η ρεβιζιονιστική Συνθήκη της Λωζάννης.

Και αυτός ο αριθμός σύντομα, μετά τα Σεπτεμβριανά του ’55, θα συρρικνωθεί σε λίγες χιλιάδες άτομα, όσοι είναι οι εναπομείναντες μειονοτικοί χριστιανοί (Έλληνες της Πόλης, Αρμένιοι, Άραβες ρουμ ορτοντοξ στο Νότο).

Τη διαδικασία αυτή θα στηρίξουν, όσο και αν φαίνεται παράξενο, και οι κρατιστές της Αθήνας, οι οποίοι θα παραδώσουν συνειδητά τους Μικρασιάτες στο σπαθί του φασίστα Κεμάλ Ατατούρκ το Σεπτέμβρη του 1922 και στη συνέχεια θα προσπαθήσουν να εξοντώσουν την προσφυγική μνήμη και να αναπτύξουν σχέσεις δουλοφροσύνης με το νέο τουρκικό εθνικιστικό κράτος. Το οποίο, σημειωτέον, βάσισε την ύπαρξή του στην άρνηση της οθωμανικής κληρονομιάς. Αυτό το νέο εθνικιστικό-μιλιταριστικό τουρκικό κράτος (που σήμερα παινεύεται ότι διαθέτει στρατό 700.000 στρατιωτών) διέλυσε την Οθωμανική Αυτοκρατορία, κατήργησε το Χαλιφάτο και κατέτσρεψε τον παραδοσιακό πολιτισμό ακόμα και των ίδιων των Οθωμανών μουσουλμάνων

Η Αριστερά και ο αναρχικός χώρος, δυστυχώς ποτέ δεν άνοιξαν αντικειμενικά και απροκατάλυπτα τις συζητήσεις για την περίοδο αυτή. Απλά βολεύτηκαν στα μεταφυσικά σχήματα, στην αντιδραστική άρνηση των Γενοκτονιών και στη λυκοφιλία με περίεργους εθνικιστές τύπου Ντέντε και άλλους γλύφτες του τουρκικού μιλιταρισμού.

Έτσι άφησαν το χώρο ελεύθερο να τον λυμαίνονται οι διάφοροι απατεώνες εθνικο-λαϊκιστές δεξιοί, αλλά και «πατριώτες αριστεροί»

Η  εβραϊκή  σκοπιά

3)  Για το τρίτο θέμα που αφορά την παρουσίαση «της Ελλάδας από  εβραϊκή σκοπιά» τα ερωτήματα είναι πολλά. Κατ’ αρχάς διαπιστώνουμε ότι για τους συγκεκριμένους αναρχικούς φαίνεται να υπάρχει «εθνική-φυλετική ιστορία». Ποιά άραγε είναι η ενιαία εβραϊκή ματιά; Αυτή των μακαβαίων, των ελληνιστών εβραίων, των εκχριστιανισμένων εβραίων, των σύγχρονων σιωνιστών, των υπερορθόδοξων, των Ασκεναζίμ, των Σεφαραδίμ; Μήπως από τη σκοπιά του ραβίνου της Θεσσαλονίκης, ή μήπως του ραβίνου της Παλαιστίνης ή των Εβραίων της Σμύρνης; Μήπως των μεγαλοαστών της Θεσσαλονίκης ή μήπως των προλετάριων Εβραίων της πόλης;

Θα το δει από τη σκοπιά των αντισιωνιστών κομμουνιστών Εβραίων ή από τη σκοπιά του Ισραήλ Σαχάκ ή μήπως από τη σκοπιά του Θίοντορ Χερτζλ;

Εκτός εάν όλοι οι παραπάνω εκφράζονται με ένα ενιαίο αφήγημα.

Και από την άλλη, με τον όρο «Ελλάδα» εννοούν το έθνος-κράτος που έχει ζωή από το 1830 μέχρι σήμερα; Το γεωγραφικό χώρο από την αρχαιότητα; Περιλαμβάνει και τη Μικρά Ασία-Πόντο ή αναφέρεται μόνο στα βαλκανικά εδάφη; Μήπως με τον όρο «Ελλάδα» εννοούνται πακέτο οι δοσιλογικές αρχές της Κατοχής+το αντιστασιακό κίνημα; Μήπως αναφέρεται γενικά στο ιστορικό φαινόμενο «ελληνισμός» και στις διάφορες μορφές που πήρε μέσα στους αιώνες; Ελπίζω (από τους Terminal119 που μας φαίνονται πιο σοβαροί, ειδικά μετά την επιστολή της Ρένας Μόλχο) να έχουμε κάποιο κείμενο…

 Στη συζήτηση στο indymedia υπάρχει πάντως υπό τύπον ερώτησης ένα σχόλιο που καταγγέλει τον Κυρίτση  για τον τρόπο προσέγγισης ότι: «Σχετικοποιεί η όχι το Ολοκαύτωμα ο Κυρίτσης υποτιμώντας τον Ναζισμό γράφοντας ότι ο Ελληνικός αντισημιτισμός ήταν χειρότερος του;; Έφερε να μιλήσει στο Νοσότρος ένας κολλητός του Μουφτή που λέει να απομονώνεται ο κάθε Τούρκος ακόμα και με ξύλο που θα ψηφίζει Γκιαούρη;;»

Πρέπει να αντιδρούμε; Μας αφορά το ζήτημα; 

Φυσικά και πρέπει να αντιδρούμε. Γιατί τα στερεότυπα που διαμορφώνονται διαδίδονται και επηρεάζουν τις σχέσεις μέσα στο κίνημα. Εξάλλου, είναι προσβλητικό για τον αντεξουσιαστικό χώρο να δέχεται καθοδήγηση από εμφανώς φυλετικές και αντιδραστικές προσεγγίσεις- όπως αυτές της ψευτο-Αντιεθνικιστικής Κίνησης. Για παράδειγμα:   Διαβάστε την άποψή τους για τους Πόντιους ΕΔΩ.

Και στη συνέχεια διαβάστε την άποψη των Τούρκων αντιεθνικιστικών συντρόφων για το ίδιο θέμα ΕΔΩ.

Η άποψη της ψευτο-Αντιεθνικιστικής στην καλύτερη περίπτωση -με τόνους ανοχής-  μπορεί να χαρακτηριστεί ως ανιστόρητη, εμπαθής, ρατσιστική. Όμως δεν θα είχε καμιά δυσκολία όποιος ήθελε να τους κατηγορήσει για ανοιχτό πρακτοριλίκι, αν όχι και χαφιεδισμό υπέρ των Τούρκων εθνικιστών και στρατοκρατών..

Μάθαμε ότι η άποψη του Κυρίτση είναι ότι εμείς εδώ πρέπει να χτυπάμε μόνο τον δικό μας εθνικισμό. Δηλαδή ότι τα σύνορα που όρισε ο ιμπεριαλισμός, θα πρέπει να μπουν και στο μυαλό του κάθε αναρχικού. Σε μια τέτοια συζήτηση  απαντήσαμε με τον παρακάτω τρόπο σε έναν που ισχυριζόταν τα ίδια με τον Κυρίτση:

«Η δικιά μας πατρίδα  είναι στην άλλη πλευρά του Αιγαίου. Εκτός κι αν θεωρείς ότι μας έχουν σφραγίσει με καυτό σίδερο, όπως τα κοπάδια οι καουμπόιδες, οπότε υποχρεωτικά πρέπει να είμαστε από κοινού “πατριώτες” στην “κοινή πατρίδα”.

Το πρόβλημα ενός ολόκληρου (παλαιοελλαδίτικου) ρεύματος ιδεών είναι ότι τα σύνορα που όρισε η εποχή των εθνών-κρατών έγιναν και σύνορα του μυαλού.

Τέλος πάντων! Δεν υπάρχει λόγος να συμφωνήσουμε σ’ αυτό, ούτε να λειτουργήσουμε ως ενιαίοι “πατριώτες”. Οι δικοί μας πατριώτες είναι ο Οmer, ο Sait, ο Vahit, o Ragip και η Büşra και όχι εσύ ή η κ. Ρεπούση. Κι ας μοιραζόμαστε πλέον αναγκαστικά και οριστικά έναν ενιαίο πολιτειακό χώρο, στον οποίο ακόμα και σήμερα -90 χρόνια μετά- μας αρνήστε τη συμμετοχή στο “κοινό” συλλογικό αφήγημα, επαναλαμβανοντας και αυτοϊκανοποιουμενοι μέσα στους κυρίαρχους μύθους που διαμορφώθηκαν εκείνη τη φοβερή εποχή. Όταν ξαναδιαμορφωνόταν γεωπολιτικά η Εγγύς Ανατολή, κατάρρεε αντικειμενικά μια μεγάλη ισλαμική Αυτοκρατορία, ο μιλιταριστικός -και αντιοθωμανικός- εθνικισμός των Νεότουρκων είχε ήδη διαπράξει τις γενοκτονίες των χριστιανικών λαών (Αρμενίων, Ελλήνων, Ασσυροχαλδαίων) και οι “πατριώτες” στην “μικρά πλην έντιμο Ελλάδα” αλληλοσυμπληρώνονταν αντιμικρασιατικώς με το απίστευτο κοινό σύνθημα “σφυρί δρεπάνι – ελιά στεφάνι”.

                       

…Το Nosotros

Για την ουδέτερη έως επιθετική αντίδραση κάποιων από το Νοσότρος στις εκτεταμένες διαμαρτυρίες διαφόρων συντρόφων, γράφτηκε   το εξής σχόλιο:

«…δεν υπάρχει πιο γελοίο από το Νοσότρος να «νίπτει τας χείρας του» και να λέει ότι είναι… «ελεύθερος χώρος !!!» Δηλαδή μπορουν και οι χρυσαυγίτες να κάνουν εκδηλώσεις εκεί; Μπορούν και οι Βελόπουλοι ;; Γιατί οι τύποι της «αντιεθνικιστικής» και ο Ντέντε δεν είναι καθόλου «καλύτεροι» …

Εκτός αν δεν είμαστε ενάντια σε όλους τους φασίστες, αλλά ενάνται σε «κάποιους’ φασίστες…

Και γενικαδεν έχει νοήμα καν να κάνουμε κουβέντες απευθυνόμενοι σε «αντιεξουσιαστικό» χώρο να τους εξηγούμε ότι… ΕΙΝΑΙ ΚΑΚΟ ΝΑ ΔΙΝΟΥΝ ΧΩΡΟ (ή να κάνουν παρέα) ΜΕ ΦΑΣΙΣΤΕΣ !!! Παρακμή και ξεφτίλα είναι αυτό … Έχουμε τόσα πράγματα να ασχοληθούμε και ασχολουμαστε δυστυχώς με αυτά…

Οι ντόπιοι φασίστες σηκώνουν κεφάλι και αντί να τους το κόψουμε, κάποιοι κάνουν ότι να ‘ναι, βοηθώντας φυσικά από την καλη και τους ντόπιους φασίστες …

(πραγματικά οι της αντιεθνικιστικής υποστηρίζουν τόσο χυδαία τους γύρω σωβινισμούς, που αν δεν ξέραμε πόσο ισχυρός είναι ο σωβινισμός των γύρω κρατών και το που μπορεί να φτάσει, θα δίναν τελείως την εντύπωση ότι είναι χρυσαυγίτες που προβοκάρουν… )

Advertisements

27/01/2012 - Posted by | -παράνοια, -Άρνηση Γενοκτονίας, -Αρνητές Γενοκτονίας, -Ανόητοι, -Αναρχία, -Διάφορα, -Ιστορικά, -Ιδεολογικά, -Κίνημα, -Λαμόγια, -Νακρατζάς-"Ιός", -Nεοελληνικός ανορθολογισμός, Αντιρατσιστικά

13 Σχόλια »

  1. Το ψιλο-σχόλια παραπάνω, τα λένε όλα! Τα σενάρια περί συγκροτημένου σχεδίου αποδόμησης της κοινής εθνικής συνείδησης στην Ελλάδα, έχουν βάση. Ο ..αναρχικός χώρος είναι απόλυτα διαβρωμένος εδώ και χρόνια. Να δείτε που στο τέλος εμείς οι Πόντιοι θα μείνουμε σχεδόν μόνοι να βγάλουμε τα κάστανα από τη φωτιά. Το χειρότερο για όλους αυτούς είναι η αφύπνιση των νέων Ποντίων και η ολοένα αυξανόμενη συνειδητοποίησή τους περί καταγωγής. Αυτό είναι το μεγάλο ζόρι τους και εκεί στοχεύουν όλοι αυτοί που τα τελευταία χρόνια χτυπάνε κάθε τι ποντιακό. Δείτε από που προέρχονται και θα καταλάβετε.

    Σχόλιο από asarcikli | 27/01/2012

  2. Σιγά σύντροφε asarcikli. Κόψε κάτι! Πολύ απόλυτος είσαι και πολύ εκτιμάς την «ολοένα αυξανόμενη συνειδητοποίησή τους περί καταγωγής.» Είδαμε πόσο κατάφεραν να σηκώσουν κεφάλι απέναντι στην οργανωτική μιζέρια και στην αθλιότητα του παρχαριδισμού σήμερα και του τανιμανιδισμού χθες. Είδαμε πόσο αντέδρασαν στην ξεφτίλα του «Aρειου Πάγου όταν αθώωνε τους έξη εγκληματίες, είδαμε πόσο αντέδρασαν στον αρνητισμό για το σύνολο της γενοκτονίας, είδαμε πόσο στήριξαν τους Πόντιους πρόσφυγες από την ΕΣΣΔ, είδαμε πόσο τίμησαν τα θύματα των σταλινικών διώξεων. Μούφα και φούσκα είναι δυστυχώς.

    Εκτός εάν εννοείς ότι τελευταία ο Καλεντερίδης πουλάει πολύ -βιβλία και όχι μόνο.

    Σχόλιο από Mατσουκάτες | 28/01/2012

  3. asarcikli έχεις μεγάλο λάθος για τον αντιεξουσιαστικό χώρο. Πρώτα γιατί ιστορικά οι Πόντιοι είχαν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωσή του. Να σου θυμίσω τον Χρήστο Κωσταντινίδη και τη Σύλβια από την πρώτη γενιά, τον Γιάννη τον Μπουκετσίδη από τους επόμενους;

    Αλλά υπάρχουν και άλλα. Η πρώτη σημαντική αναφορά για τους Πόντιους στο Μαχνοβίτικο Κίνημα υπό τον τίτλο «Έλληνες Πόντιοι στη Μαχνοβτσίνα«, έγινε στο αντεξουσιαστικό περιοδικό «Τα άνθη του κακού» τον χειμώνα 1988.

    Οι πρώτες ποντιακές ριζοσπαστικές αφίσες κολλήθηκαν το 1986 στα Εξάρχεια, ενώ στο Convoy δημοσιεύτηκε το Γενάρη του ’87 ένα πολύ σημαντικό κείμενο για το νέο ποντιακό κίνημα που ανέτειλε. Στα παραθέτω:

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 28/01/2012

  4. Ματσουκάτη, δεν κινούνται όλα γύρω από τον «οργανωμένο χώρο» και χέστηκα γι’ αυτόν. Άλλο εννοώ και το ξέρουν πολλοί. Όσοι δεν το ξέρουν, δεν πειράζει. Ας κρατήσουν τις απόψεις τους.

    Σχόλιο από asarcikli | 28/01/2012

  5. Π&Α,
    Αναφέρθηκα στον «….αναρχικό χώρο τα τελευταία χρόνια». Νομίζω ήμουν σαφής. Για τη Μαχνοβτσίνα και το αναρχικό παρελθόν στην Ελλάδα έχω δική μου άποψη από μελέτη και από πρώτο χέρι…
    Και την άποψή μου για το σήμερα και την επιχείρηση «λοβοτόμησης των πιτσιρικάδων», πολύ δύσκολα θα μπορέσει κάποιος να μου την αλλάξει. Σίγουρα πάντως όχι το εν λόγω «σεμινάριο» και οι συγκεκριμένοι «εισηγητές»

    Σχόλιο από asarcikli | 28/01/2012

  6. όχι σεμινάριο,αλλά κύκλοι «αυτομόρφωσης» για να είμαστε politiacal correct στον Νοσότρος.

    Σχόλιο από daskalos444 | 28/01/2012

  7. —————————————————-
    ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΕΒΡΑΙΟΙ
    —————————————————-

    1) Σταχυολογήσεις εβραΪκής παρουσίας στην Αντίσταση

    http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=1371195

    2) Κριτική του Σάμη Χασσίδ για το βιβλίο «Ανεπιθύμητοι Συμπατριώτες -Τσάμηδες και Εβραίοι»

    Θα ήθελα να εκφράσω μια εναλλακτική γνώμη πάνω στο βιβλίο του Μαργαρίτη «Ανεπιθύμητοι Συμπατριώτες -Τσάμηδες και Εβραίοι» Βιβλιόραμα – Αθήνα 2005.

    Τα προβλήματα που έχω με αυτό το βιβλίο είναι μάλλον με τον τίτλο και το εξώφυλο παρά με το περιεχόμενο – μεγάλο μέρος από το οποίο έχει άλλωστε δημοσιευτεί. Ας σημειωθεί ότι η βιβλιοκριτική του Πιμπλή στα «Νέα» (που δημοσίευσε και το «Αλεφ») αποφεύγει να αναφερθεί στο κεφάλαιο που περιγράφει τις σχέσεις εβραίων-αντίστασης.

    Κατά την γνώμη μου , αλλά και σε μεγάλο μέρος κατά τη γνώμη του αναγνώστη του βιβλίου, μπορεί μεν οι τσάμηδες και οι εβραίοι να ήταν ανεπιθύμητοι συμπατριώτες – αλλά σε καμμιά απο τις δυό περιπτώσεις δεν ήταν αυτός ο λόγος που εξαφανίστηκαν στην μεταπολεμική Ελλάδα. Για τους μεν εβραίους, ο λόγος ήταν η γεννοκτονία από τους ναζί γερμανούς, ενώ γιά τους τσάμηδες ήταν ότι εκδιώχθηκαν ή κατέφυγαν στην Αλβανία σαν αποτέλεσμα της συνεργασίας τους με τις ιταλικές και γερμανικές αρχές κατοχής (γιά όποιον δεν το θυμάται – οι εκτιμήσεις για τον αριθμό των γερμανών που εκδιώχθηκαν από τις γερμανικές περιοχές που μεταπολεμικά ενσωματώθηκαν στην Πολωνία και την ΕΣΣΔ είναι μεταξύ 8 και 13 εκατομμυρίων, στους οποίους μπορεί να προστεθούν και 2-3 εκ. που εκδιώχθηκαν απο την Τσεχοσλοβακία προς την Αυστρία…). Νομίζω ότι είναι απαράδεκτη η προσπάθεια να συνδέονται τα αποτελέσματα της ξένης κατοχής με ό,τι εθνοτικά προβλήματα πραγματικά υπήρξαν στην Ελλάδα του Μεσοπολέμου – όπως σαφώς υπαινίσεται ο τίτλος αλλά και – εν μέρει – το περιεχόμενο του βιβλίου.

    Το δεύτερο απαράδεκτο σαυτό το βιβλίο είναι η σύγκριση – στο πίσω εξώφυλο – ανάμεσα στο ποσοστό εβραίων που εξοντώθηκαν στην περιοχή του προ του 1938 Ράιχ με το αντίστοιχο στην Ελλάδα. Μιά και στην Ελλάδα οι εβραίοι εξαφανίστηκαν κατά 70 % (αν και στο κείμενο – σ. 19 – αναφέρεται και το εγκυρότερο ποσοστό 83 % κατά την εκτίμηση του Φλάισερ) ενώ στο Ράιχ 65 %, το σαφές υπονοούμενο είναι ότι οι έλληνες είναι χειρότεροι από τους Ναζί… Παρόμοια φράση βρίσκεται στο γελοίο βιβλίο του τουρκόφιλου συγγραφέα Stanford Shaw «Turkey and the Holocaust»…
    Δέν θέλω να σχολιάσω την ακρίβεια του αριθμού που αναφέρεται στο Ράιχ – άλλωστε ο ίδιος ο συγγραφέας παραδέχεται τις δυσκολίες αυτών των εκτιμήσεων, ενώ είναι μάλλον ασαφής και η πηγή του αριθμού αυτού στο κείμενο. Στήν περίπτωση του Ράιχ αυτές οι δυσκολίες είναι άπειρα μεγαλύτερες από τις αντίστοιχες στην Ελλάδα – την επομένη της λήξης του β’ παγκόσμιου στην Ευρώπη το Ράιχ είχε διαιρεθεί σε 4 ζώνες κατοχής συν περιοχές που προσαρτήθηκαν από την Πολωνία και την ΕΣΣΔ και πολλοί εβραίοι στις υπό σοβιετικό έλεγχο χώρες κατέφυγαν στην υπό αμερικανικό, βρεττανικό και γαλλικό έλεγχο περιοχές της Γερμανίας. Αλλά ανεπίτρεπτη είναι η σύγκρισή του με τον αντίστοιχο της Ελλάδας και η εξαγωγή των πρωτοτύπων (..) συμπερασμάτων του συγγραφέα.

    Ας προστεθεί ότι το ποσοστό των εβραϊκών απωλειών στις κατεχόμενες από τη Γερμανία χώρες δεν αποτελεί κριτήριο γιά την σχέση ανάμεσα στους εβραίους και την κοινωνία που ζούσαν. Τό παράδειγμα της Ολλανδίας είναι δυστυχώς αρνητικό. Κανένας δεν αμφιβάλλει γιά την υποδειγματική ανεξιθρησκεία αυτής της χώρας, με την πλήρως ενσωματωμένη εβραϊκή κοινότητά της (εβραίος ήταν ο πρόεδρος του Ανωτάτου δικαστηρίου της…). Η Ολλανδία ειναι και πρώτη στον αριθμό των «Δικαίων των Εθνών» σε σχέση με το μέγεθός της. Και παρόλα αυτά – η εβραϊκή κοινότητα της Ολλανδίας εξολοθρέφτηκε κατά 70 %. Εναντι αυτού, η τότε ημιφασιστική Βουλγαρία μπορεί σήμερα να κομπάζει ότι έσωσε το σύνολο του προπολεμικού εβραϊκού πληθυσμού της.

    Γιά την Ελλάδα – υπάρχει και εναλλακτική ερμηνεία – στο βιβλίο του Pierron που μεταφράστηκε στά ελληνικά το 2004 και αναφέρεται και στο βιβλίο του Μαργαρίτη. Ο συγγραφέας αυτός επισημαίνει στο τέλος του βιβλίου του ότι η τραγική ειρωνεία είναι ότι ακριβώς επειδή η Ελλάδα ήταν λιγότερο αντισημιτική από άλλες βαλκανικές χώρες – ο Μεταξάς έκλεισε την ΕΕΕ πάνω κάτω όταν στην Βουλγαρία εμφανίστηκε η αντίστοιχη οργάνωση «Ράτνιτσι» και στην Ρουμανία οι οργανώσεις «Σιδηρή Φρουρά» και «Αρχάγγελος Μιχαήλ» – βρέθηκε με κατοχικές κυβερνήσεις που παρόλο ότι δεν είχαν αρνητικές προθέσεις πρός τους εβραίους πολίτες τους, δεν μπορούσαν – όπως η Ρουμανία και η Βουλγαρία – να τους προστατέψουν από τους ναζί…..

    Τέλος θάθελα και να προσθέσω και δύο – δευτερεύουσας σημασίας – παρατηρήσεις γιά το περιεχόμενο.

    – Ημουν παρών όταν παρουσίαστηκε το κεφάλαιο γιά την ελληνική εκκλησία και υπέδειξα στον κο. Μαργαρίτη ότι άσχετα με το τι έγραψε στα απομνημονεύματά του, ο μητροπολίτης Δημητριάδος Ιωακείμ έχει κηρυχθεί «Δίκαιος των Εθνών» από το Yad Vashem γιά την σωτηρία του εβραϊκού πληθυσμού του Βόλου (κατά 85 %) και θάπρεπε να τόχε αναφέρει. Με λύπη μου βλέπω ότι δεν κατόρθωσα να τον πείσω. Οταν ρώτησα τον πρόεδρο της κοινότητας αυτής και γνωστό συγγραφέα σε ελληνο-εβραϊκά θέματα Φρεζή γιατί ο Δημητριάδος Ιωακείμ δεν αναφέρει αυτές τις πράξεις του στα απομνημονεύματά του – μου απήντησε ότι αυτό οφείλεται στην μετριοφροσύνη του. Ας κρίνει καθένας μόνος του ποιά ερμηνεία είναι πειό αληθοφανής – αυτή, ή η αντίστοιχη του Μαργαρίτη – ότι προσπάθησε να αποκρύψει τις σχέσεις που είχε με το ΕΑΜ κατά την κατοχή.

    – στην σ. 42 του βιβλίου γίνεται λόγος γιά «προκλητική στράτευση» των λίγων εβραίων επιζώντων του Ολοκαυτώματος στό μέτωπο του Γράμμου. Αν και δεν αμφιβάλω γιά το ότι εβραίοι στρατιωτες στρατεύθηκαν στο Γράμμο (πολλοί αποστρατεύθηκαν αν επιθυμούσαν να μεταναστεύσουν στο Ισραήλ μετά την ίδρυση αυτού του κράτους το 1948) δεν νομίζω ότι υπάρχουν αποδείξεις ότι υπήρξε «προκλητική» στράτευση ….

    Θα ήθελα τέλος να τονίσω ότι όσον αφορά το περιεχόμενο (τουλάχιστον αυτό που ανφέρεται στους εβραίους) θεωρώ το βιβλίο έργο που πρέπει να διαβαστεί – αλλά με κριτικό τρόπο.

    http://www.cohen.gr/newsite/index.php?option=com_content&view=article&id=135:——-l—-r&catid=35:jewdaism&Itemid=59

    Σχόλιο από Mατσουκάτες | 28/01/2012

  8. asarcikli γράφεις «Ματσουκάτη, δεν κινούνται όλα γύρω από τον “οργανωμένο χώρο” και χέστηκα γι’ αυτόν. Άλλο εννοώ και το ξέρουν πολλοί. Όσοι δεν το ξέρουν, δεν πειράζει. Ας κρατήσουν τις απόψεις τους.»

    Τι ακριβώς εννοείς. Πές μου και μένα που δεν ξέρω. Πως εκφράζεται αυτό που εσύ λες “ολοένα αυξανόμενη συνειδητοποίησή τους περί καταγωγής.”

    Σχόλιο από Mατσουκάτες | 28/01/2012

  9. Λυπάμαι πάρα πολύ για την κατιούσα του «ΝΟΣΟΤΡΟΣ» έχω άποψη για τον χώρο και για κάποιους ανθρώπους που το αποτελούν, όχι όλους…δυστυχώς λυπαμαι πολύ διότι προσωπικά έχω ενισχύσει την προσπάθεια που κάνουν να υπάρχει ο χώρος αυτός…έχω απομακρυνθει οικιοθελώς εδώ και χρόνια διότι σταμάτησε να με εκφράζει στο μεγαλύτερο μέρος του..δυστυχώς καλλιεργούνται μυαλάκαι συνειδήσεις σε καθεστώς πνευματικής και πολιτιστικής πενίας…

    Σχόλιο από palalos | 30/01/2012

  10. επανάληψη:

    asarcikli γράφεις “Ματσουκάτη, δεν κινούνται όλα γύρω από τον “οργανωμένο χώρο” και χέστηκα γι’ αυτόν. Άλλο εννοώ και το ξέρουν πολλοί. Όσοι δεν το ξέρουν, δεν πειράζει. Ας κρατήσουν τις απόψεις τους.”

    Τι ακριβώς εννοείς. Πές μου και μένα που δεν ξέρω. Πως εκφράζεται αυτό που εσύ λες “ολοένα αυξανόμενη συνειδητοποίησή τους περί καταγωγής.”

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 01/02/2012

  11. […] “Φυλετικός αναρχισμός” ή “Λοβοτομώντας τους πιτσιρι…. Με μεγάλη έκπληξη ενημερωθήκαμε από το indymedia για το πρόγραμμα ιδεολογικής διαπαιδαγώγισης (Κύκλος Αυτομόρφωσης) του Nosotros (Θεμιστοκλέους 66, Εξάρχεια), το οποίο βρίσκεται όπως φαίνεται υπό τον απόλυτο ιδεολογικό έλεγχο της ψευδώνυμης Αντιεθνικιστικής Κίνησης του Νακρατζά. Το Νοσότρος είναι ένας κοινωνικός χώρος με πλούσια πολιτιστική προσφορά και ενδιαφέρουσα πολιτική δράση. Όμως, όπως φαίνεται, στο ιδεολογικό επίπεδο κυριαρχείται ολοκληρωτικά από απόψεις που κυμαίνονται μεταξύ ενός περίεργου “φυλετικού αναρχισμού” και ενός ανοιχτού ρατσισμού…… https://pontosandaristera.wordpress.com/2012/01/27/nuk-ka-shpirt-anarkiste-anarkist/ […]

    Πίνγκμπακ από Αντιεθνικιστική Κίνηση : Η Οθωμανική αυτοκρατορία και οι τραγικές για τους κατοίκους της συνέπειες της κατάρρευσής της – Άθλια Νεοοθωμα | 21/02/2013

  12. […] οποίους διαφωνούμε συστηματικά (αντιπρόσφυγες,   Αρνητές,   αναθεωρητές,   χρυσαβγίτες   και   λοιπούς […]

    Πίνγκμπακ από -Η δικιά μας πατρίδα « Πόντος και Αριστερά | 13/05/2014


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: