-Aκτινογραφώντας το ΚΚΕ
Η πολιτική της σημερινής ομάδας που ελέγχει το ιστορικό ΚΚΕ δημιουργεί ένα μεγάλο ερώτημα για τα βαθύτερα κίνητρα. Από τη μια, βερμπαλισμοί για «λαϊκή εξουσία» (που λαμβάνοντας υπόψη τη σοβιετική εμπειρία σημαίνει : «πλήρης και χωρίς έλεος εξουσία των κομματικών οργανώσεων επί της κοινωνίας») και απ’ την άλλη, ανοχή του νεοναζιστικού τέρατος που σηκώνει το βρωμερό του κεφάλι, όπως απέδειξε το θράσος της Χρυσής Αυγής να διοργανώσει εκδήλωση στην δημοκρατική προσφυγούπουλη της Κοκκινιάς. Απ’ τη μια αποκατάσταση του Ζαχαριάδη και των θυμάτων του (Βαβούδη, Βελουχιώτη) και από την άλλη ανελέητη καταστολή και συντριβή κάθε εσωκομματικής κριτικής…
Ποιά είναι λοιπόν τα βαθύτερα κίνητρα;
Πολλές εκδοχές έχουν γραφεί από το 18ο Συνέδριο ως τις πρόσφατες αποκαταστάσεις. Καμιά όμως δεν έλαβε υπόψη την ανερχόμενη ταση στο δυτικό κόσμο για την στροφή στο εξωπραγματικό και το απόκρυφο. Μήπως αυτή είναι η βαθύτερη εξήγηση για το μεταμορφισμό του ΚΚΕ, που μετέτρεψε τα μέλη του από πιστούς του Κολιγιάννη σε πιστούς του Ζαχαριάδη;
Ένα κυριακάτικο κείμενο της Τασούλας Καραϊσκάκη μας δίνει, ΙΣΩΣ, το κλειδί κατανόησης που μας έλειπε:
Ακόμη και η Πυραμίδα του Χέοπος παρέμεινε κλειστή την περασμένη Παρασκευή υπό τον φόβο του «11». Η ψηφιακή ευθυγράμμιση της ημερομηνίας 11/11/11 (και ιδίως των ωρών 11.11), που για τους ευεπίφορους στον εσωτερισμό θα απελευθέρωνε παραφυσικές δυνάμεις, διαύλους επικοινωνίας με το υποσυνείδητο, θα προκαλούσε τρομακτικές καταστροφές, δημιούργησε ένα είδος υστερίας ανά την υφήλιο, με διοργανώσεις τελετών μυστικιστικού περιεχομένου και γυναίκες να σπεύδουν να γεννήσουν (με καισαρική) αυτήν ακριβώς την ημέρα.
Αριθμολογία, αιγυπτιολογία, συμπαντολογία, συνωμοσιολογία, καταστροφολογία, παραψυχολογία… Τι προκαλεί την άνθησή τους; Στο περιθώριο της δυτικής κουλτούρας ενισχύεται διαρκώς η τάση προς το εξωπραγματικό, τη μαγεία και ο εσωτερισμός, από την καββάλα ώς τον σουφισμό, από την πνευματισμό ώς τη μασονία, από την αστρολογία ώς το Νιου Εϊτζ αποκτούν οπαδούς. Η τεράστια εμπορική επιτυχία βιβλίων όπως «Κώδικας Ντα Βίντσι», «Αλχημιστής», «Χάρι Πότερ», «Λυκόφως» ή ταινιών όπως «Ο Αρχοντας των Δαχτυλιδιών» μαρτυρεί την επιρροή του αποκρυφισμού, έστω και μόνον στην ψυχαγωγία. Στην εποχή της τεχνολογικής επανάστασης, μιας καθημερινότητας που υποστηρίζεται αδιαλείπτως από τις ηλεκτρονικές συσκευές, μεγάλο τμήμα του παγκόσμιου πληθυσμού έλκεται από το υπερφυσικό, τη συνωμοσία, το μυστήριο. Μάλιστα, ορισμένοι φτάνουν να απορρίπτουν τον ορθό λόγο, ίσως ηττημένοι από τον πραγματισμό ενός αντιφατικού, σκληρού κόσμου ή την εμμονή τους να συλλάβουν, να εξηγήσουν το άπιαστο. Η λογική γίνεται μια βάρκα που κλυδωνίζεται, όπως θα έλεγε κι ο Φρόυντ, στα νερά του ασυνειδήτου.
Υστερα από κοντά τρεις αιώνες δυτικού ορθολογισμού, της προσπάθειας του Διαφωτισμού, της νεωτερικότητας να ελευθερωθούν οι άνθρωποι από τη μαγεία, να γίνουν ενσυνείδητοι και ακηδεμόνευτοι χειριστές της σκέψης τους, να δοθεί στη φαντασία η στέρεη υποστήριξη της γνώσης, η μαγεία γίνεται πάλι μέσο έκφρασης των αδύτων της ανθρώπινης ψυχής, του αρχέγονου πλούτου του υποσυνειδήτου. Επανέρχεται η ιδέα του διαβόλου ως αήττητου εχθρού, στασιαστή ενάντια στην τάξη του κόσμου, παρόχου καλύτερης επίγειας ζωής…
Γιατί; Σε σχετικό συνέδριο, Αμερικανός επίσκοπος έδινε τη δική του εξήγηση: «Η θρησκεία προσφέρει πνευματική ανάταση. Το Νιου Εϊτζ είναι σούπερ μάρκετ. Αγοράζεις ό,τι επιθυμείς: εσωτερικές διδασκαλίες, μυστικισμό, δίαιτες, γυμναστική, ψυχολογία, μετενσάρκωση, διαλογισμό, οδηγούς προσωπικής επιτυχίας… Ολα χωρούν στη Βίβλο του Νιου Εϊτζ. Ακόμη και ο Χριστός. Τον οποίο όμως οι νέοι οραματιστές θέλουν να πλέει σε ένα “κοσμικό υγρό”, ικανό να γεννήσει και άλλους Χριστούς στο μέλλον. Μια έννοια του θείου, ρευστή, διαπλάσιμη».
Ο Ουμπέρτο Εκο, στο «Εκκρεμές του Φουκώ», αναφέρει την εξής φράση του Τσέστερτον: «Οταν οι άνθρωποι δεν πιστεύουν πια στον Θεό, δεν είναι ότι δεν πιστεύουν πια σε τίποτα, σημαίνει ότι πιστεύουν σε όλα». Και συμπλήρωνε σε συνέντευξή του στη γαλλική «Μοντ»: «Δεν μας φαίνονται αρκετά μεγάλες οι υπάρχουσες θρησκείες. Ζητάμε από τον Θεό κάτι παραπάνω από αυτό που προσφέρει η Εκκλησία. Και στρεφόμαστε στο απόκρυφο. Ομως ο αποκρυφισμός δεν υπόσχεται τίποτα. Μας βάζει να γεμίζουμε μόνοι μας το “κενό” με τους φόβους και τις ελπίδες μας»…
Η ερμηνεία της ακτινογραφίας είναι λάθος, όπως και η διάγνωσή σου. Μπορείς να ενημερωθείς καλύτερα για το τι σημαίνει λαϊκή εξουσία, από τις θέσεις που είχε το κκε, από το 2000
http://www1.rizospastis.gr/story.do?id=478037&textCriteriaClause=%2B%CE%9B%CE%91%CE%AA%CE%9A%CE%97+%2B%CE%95%CE%9E%CE%9F%CE%A5%CE%A3%CE%99%CE%91
Η σωστή ερμηνεία των γεγονότων γίνεται μόνο με ορθολογιστικό, επιστημονικό τρόπο και όχι με μυστικιστικές και θρησκειολογικές θεωρίες…
> > ΟΙ ΚΟΜΣΟΜΟΛΟΙ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΤΩΝ ΜΜΕ!
> >
> >
> > Γιώργος Μπόμπολας: Ο ΕΠΟΝίτης που έγινε. βαρόνος. Δε χρειάζονται πολλές
> > συστάσεις. Καναλάρχης, μεγαλοεκδότης, κατασκευαστικές εταιρείες, τα. πάντα
> > όλα. Έχει ακόμα μεγάλη αδυναμία στο ΚΚΕ.
> >
> > Σταύρος Ψυχάρης: Κληρονόμος-Πρόεδρος του ΔΟΛ (Λαμπράκη), Πρόεδρος του Δ.Σ.
> > του mega κ.τ.λ. Από κομμουνιστική οικογένεια, έκανε τα πρώτα του βήματα
> > στο
> > ΚΚΕ.
> >
> > Μάνια Τεγοπούλου: Εκδότρια Ελευθεροτυπίας, mega κ.τ.λ. Κόρη του καπετάνιου
> > του ΕΛΑΣ, Κίτσου Τεγόπουλου, θεωρείται ακροαριστερή.
> >
> > Κώστας Γιαννίκος: Γνωστός κομμουνιστής, προερχόμενος από την πρώην ΕΣΣΔ.
> > Για
> > ένα φεγγάρι είχε αγοράσει την διεθνούς φήμης κομματική εφημερίδα
> > «Πράβντα».
> > Είναι βασικός μέτοχος (και διευθύνων σύμβουλος) του καναλιού Alter,
> > ιδιοκτήτης των ραδιοφωνικών σταθμών John Greek, Oasis, Captain Jack,
> > ιδιοκτήτης της εκδοτικής εταιρείας Modern Times, των τηλεοπτικών
> > περιοδικών
> > Tivo και Avanti, των δισκογραφικών εταιρειών Legend, MBI, Eros, Κίνησις,
> > ΛΥΡΑ κ.λπ.
> >
> > Αναστασιάδης Θέμος: ΑΝΤ 1, ΚΝΕ.
> >
> > Στρατής Λιαρέλης: Διευθυντής ειδήσεων του ΑΝΤ 1. ΚΝΕ.
> >
> > Νίκος Ευαγγελάτος (ή. Εισαγγελάτος): ΚΝΕ.
> >
> > Όλγα Τρέμη: mega, ΚΝΕ.
> >
> > Παύλος Τσίμας: mega, πρώην δημοσιογράφος του Ριζοσπάστη, ΚΚΕ.
> >
> > Μανώλης Αναγνωστάκης: mega Σαββατοκύριακο, ΚΝΕ.
> >
> > Οι του Ιού της Ελευθεροτυπίας: ΚΚΕ εσωτερικού και εν συνεχεία Β’
> > Πανελλαδική
> > (ακροαριστερή διάσπαση της νεολαίας του ΚΚΕ εσωτ., το 1978, εξέδωσαν το
> > περιοδικό «Σχολιαστής»). Στην Β’ Πανελλαδική συμμετείχαν επίσης και οι.
> >
> > Χρύσανθος Λαζαρίδης, (της λεγόμενης «γενιάς του πολυτεχνείου»), σήμερα
> > πολιτικός σύμβουλος του Αντώνη Σαμαρά.
> >
> > Παναγιώτης Παναγιώτου, (ή Παν. Παν.), στέλεχος του Δημοσιογραφικού
> > Οργανισμού του Μπόμπολα (Έθνος κ.α.) και.
> >
> > Αλέξης Παπαχελάς, Καθημερινή, ΣΚΑΪ κ.λπ., ο οποίος μάλιστα ήταν Γραμματέας
> > της Β’ Πανελλαδικής στο. Κολέγιο Αθηνών.
> >
> > Σταύρος Λυγερός: Καθημερινή, της «γενιάς του πολυτεχνείου», ήταν και στην
> > «συντονιστική επιτροπή» του πολυτεχνείου, ΟΣΕ («Οργάνωση Σοσιαλιστική
> > Επανάσταση»).
> >
> > Πέτρος Παπακωνσταντίνου: Καθημερινή, ΚΝΕ.
> >
> > Τάσος Τέλλογλου: ΣΚΑΪ, ΚΝΕ.
> >
> > Βασίλης Λυριτζής, (ο επονομαζόμενος «Τρότσκι», λόγω καταπληκτικής
> > ομοιότητος): στην πρωινή «Πρώτη Γραμμή» του ΣΚΑΪ, ΚΚΕ εσωτ.
> >
> > Δήμος Βερύκκιος: Alpha, ΚΝΕ.
> >
> > Λάκης Λαζόπουλος: Alpha, Κνίτης, το. πουλάκι μας.
> >
> > Γιώργος Κύρτσος: ο. «φιλελεύθερος» εκδότης και τηλεσχολιαστής, κι αυτός
> > στην
> > ΚΝΕ ήτανε.
> >
> > Μάκης Τριανταφυλλόπουλος (κοινώς. «Ταρζάν», «Ζούγκλας», ή «Κατακίτρινος»):
> > Αριστεριστής γενικώς, φίλος των Ξηρών και μόνιμος απολογητής της κόκκινης
> > τρομοκρατίας, «αδέσποτος» σήμερα, άγνωστο αν ήταν κάπου οργανωμένος
> > παλαιότερα.
> >
> > Γιώργος Βαρεμένος: τηλεσχολιαστής, τελευταίως έχει χαθεί, ΚΚΕ, σπουδές.
> > Μόσχα.
> >
> > Αλέξης Οικονόμου: Ο σημερινός. «αριστερός πατριώτης» του Καρατζαφέρη,
> > προηγουμένως δημοσιογράφος του Ριζοσπάστη και στέλεχος του ΚΚΕ.
> >
> > Παντελής Καψής: γιός του υπουργού του ΠΑΣΟΚ, αδερφός του Μανώλη, του
> > φανατικού. εκσυγχρονιστή του mega, Διευθυντής στα ΝΕΑ, ΚΚΕ εσωτ.
> >
> > Χρήστος Μαχαίρας: Διευθυντής στο Έθνος του Μπόμπολα, ΚΚΕ εσωτ.
> >
> > Θανάσης Τσεκούρας: ΝΕΤ, ΚΚΕ εσωτ.
> >
> > Νίκος Μεγγρέλης: έχει περάσει από πολλά κανάλια (mega, ΑΝΤ1), τώρα είναι
> > Διευθυντής Διεθνών Τηλεοπτικών Εκπομπών της ΕΡΤ Α.Ε., ΚΚΕ εσωτ.
> >
> > Μπάμπης Παπαπαναγιώτου: ΝΕΤ, ΚΚΕ εσωτ.
> >
> > Σεμίνα Διγενή: Έχει χαθεί τελευταία, ΚΝΕ.
> >
> > Γιάννης Λάτσιος: ο κύριος. life style του ΑΝΤ1, ΚΚΕ εσωτ.
> >
> > Σταμάτης Μαλέλης: Γενικός Δερβέναγας του. κουτσομπολίστικου καναλιού Star
> > και αναμφισβήτητος. άρχοντας του life style. Ακροαριστερός (τροτσκιστής)
> > στα νιάτα του.
> >
> > Γιάννης Βλαστάρης: Διευθυντής σύνταξης της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας,
> > ΚΝΕ.
> >
> >
> > Δημήτρης Τσιόδρας: πρώην διευθυντής του Flash (Κόκκαλης) και νυν υπεύθυνος
> > πολιτικού της Ελευθεροτυπίας, ΚΝΕ.
> >
> > Ηλίας Θεοφύλακτος: Διευθυντής στην εφημερίδα Ισοτιμία, ΚΝΕ.
> >
> > Στέλιος Κούλογλου: «Ρεπορτάζ χωρίς σύνορα» στην ΝΕΤ (συμμετέχει και στο
> > Δ.Σ. της κρατικής αυτής εταιρείας), TVXS κ.τ.λ. Στο. υπερεπαναστατικό ΕΚΚΕ ήταν
> > ο κύριος (σύντροφος).
> >
> > Μπήλιω Τσουκαλά: ΝΕΤ, στο ΕΚΚΕ κι αυτή.
> >
> > Σπύρος Παπαδόπουλος: ακριβοπληρωμένος της ΝΕΤ («στην υγεία μας βρε παιδιά»
> > ή «στην υγεία σας κορόϊδα»), ΕΚΚΕ.
> >
> > Θάνος Μικρούτσικος: Ο. big brother. Έχει χαθεί τελευταία, αλλά δεν
> > αποκλείεται να επανεμφανιστεί. Επαναστάταρος του ΕΚΚΕ κι αυτός.
> >
> > Δημήτρης Ψυχογιός: Βήμα, οργανωτής της αριστερίστικης «20ης του Οκτώβρη».
> >
> > Επειδή και οι δημοσκόποι έχουν άμεση σχέση με τα ΜΜΕ, ας μπούμε για λίγο
> > στον. θαυμαστό κόσμο τους:
> >
> > Ηλίας Νικολακόπουλος: Ο. πατέρας όλων των δημοσκόπων. Παλιό δραστήριο
> > μέλος αριστερίστικων οργανώσεων σε Ελλάδα και Γαλλία (29η Μάη, Curiel Apparat).
> > Παλιά έγγραφα της ΚΥΠ τον ενέπλεκαν και με την τρομοκρατία. Ωστόσο, δεν αποδείχθηκε τίποτα.
> >
> > Γιάννης Μαυρής: Γενικός Διευθυντής της Public Issue, ΚΚΕ εσωτ.
> >
> > Χριστόφορος Βερναρδάκης: Γενικός Διευθυντής της VPRC, ΚΚΕ εσωτ.
> >
> > Στράτος Φανάρας: Γενικός της Metron Analysis, ΚΚΕ εσωτ.
> >
> > Τάκης Ρουτζούνης: Γενικός της Κάπα Research, τ. Γραμματέας Οργάνωσης
> > Σπουδάζουσας της ΚΝΕ.
> >
> > Τάκης Θεοδωρικάκος: Γενικός της GPO, τ. Γενικός Γραμματέας της ΚΝΕ.
Πές τα συντρόφισα Μαρία:
«Η λαίλαπα της αντεπανάστασης του 1989-’91 στις σοσιαλιστικές χώρες και η προπαγάνδα των αντεπαναστατικών δυνάμεων δεν εμπόδισαν το ΚΚΕ να συνεχίσει τον τραχύ, μα όμορφο, δρόμο προς το μέλλον. Την ώρα που η κόκκινη σημαία κατέβαινε από το Κρεμλίνο, το ΚΚΕ, ύψωνε τη σημαία της αντίστασης και της αντεπίθεσης μπροστά στη νέα, σφοδρότερη, επιθετικότητα που εξαπέλυε το κεφάλαιο, ο ιμπεριαλισμός.»
http://www2.rizospastis.gr/story.do?id=4752059&publDate=
Και φυσικά δεν έχει σημασία που οι παλιοί μας σύντροφοι διέλυσαν την Σοβιετική Ένωση, ούτε ότι οι κομμουνιστές διευθυντές των κρατικών εργοστασίων αγόρασαν τα εργοστάσια αυτά με τα κλεψιμαίικα από τον ιδρώτα των σοβιετικών λαών, ούτε ότι οι ολιγάρχες ήταν όλοι τους παιδιά του Κομμουνιστικού Κόμματος.
Εμείς να είμαστε καλά συντρόφισα Μαρία, γιατί «‘ετσι κι αλλιώς η γη θα γίνει κόκκινη…»
Φιλτατε ηλια, το παραπανω αρθρο μιλαει για την εμπορικοποιηση του αποκρυφου και συνομωσιολογικου.
Εσυ ακριβως αυτο κανεις.
Ανέκδοτο: O Λένιν στην Γενεύη
Έγινε μια φορά μια μεγάλη δημοπρασία έργων τέχνης όπου είχαν μαζευτεί οι μεγαλύτεροι συλλέκτες όλου του κόσμου. Φυσικά δεν μπορούσε να λείπει και αυτός που είχε συγκεντρώσει τα περισσότερα έργα τέχνης στον κόσμο. Άρχισε η δημοπρασία και το πρώτο έργο ήταν ένας πίνακας του Ρέμπραντ που τον είχε φτιάξει όταν είχε ιλαρά. Σηκώνεται τότε πάνω ο μεγάλος
συλλέκτης και με ύφος περιφρονητικό λέει:
– Σιγά το έργο, εγώ έχω τον πίνακα του Ρέμπραντ που τον είχε φτιάξει και με αφθώδη πυρετό! Αυτό εδώ δεν αξίζει μία!
Το επόμενο έργο ήταν ένας πίνακας του Πικάσο που τον είχε ζωγραφίσει σε ηλικία 10 ετών.
Πετάγεται πάλι πάνω ο μεγάλος συλλέκτης και με το ίδιο ύφος λέει:
– Σιγά τον πίνακα, έχω όλα τα έργα του Πικάσο που τα είχε ζωγραφίσει από τα πέντε του μέχρι και τα εννιά του!
Νευριασμένος τότε ένας άλλος συλλέκτης σηκώνεται πάνω και του λέει:
– Καλά, ρε φίλε, εσύ που έχεις όλους τους πίνακες, τον ‘Λένιν στη Γενεύη’ τον έχεις;
– Τι είναι αυτό; Που βρίσκεται; αναφωνεί κατάπληκτος ο μεγάλος συλλέκτης.
– Στο μουσείο της Καζαμπλάνκα, του απαντούν.
Αμέσως ο μεγάλος συλλέκτης βάζει τα τσιράκια του να βρουν το τηλέφωνο του μουσείου. Τελικά παίρνει τηλέφωνο:
– Γεια σας, ενδιαφέρομαι για έναν πίνακα σας, τον ‘Λένιν στη Γενεύη’.
– Μα δε γίνεται να σας τον δώσουμε, είναι μουσειακό κομμάτι, του απαντά ο διευθυντής του μουσείου.
– Σας πληρώνω όσο-όσο, λέει ο συλλέκτης και ρίχνει τον διευθυντή.
Μετά από λίγες μέρες φτάνει ο πίνακας στο σπίτι του συλλέκτη. Γρήγορα γρήγορα τον ανοίγει και τι βλέπει σοκαρισμένος; Βλέπει μια γυναίκα στα τέσσερα να την πηδάει ένας με μεγάλο μουστάκι. Παίρνει αμέσως τηλέφωνο αυτόν που του είχε πει για τον πίνακα:
– Καλά ρε, με κορόιδεψες;
– Για ποιο πράγμα μου μιλάς;
– Για το Λένιν στη Γενεύη, τον πήρα και μου στείλανε έναν πίνακα με μια γυναίκα στα τέσσερα να το κάνει με ένα μουστακαλή!
– Ε, αυτός είναι ο πίνακας.
– Μα καλά, η γυναίκα ποια είναι;
– Η γυναίκα του Λένιν.
– Και ο μουστακαλής;
– Ο Στάλιν.
– Και ο Λένιν;
– Στη Γενεύη!
@1 Mαρία, στο κείμενο του «Ριζοσπάστη» δεν ορίζεται η «λαϊκή εξουσία». Εννοιολογικά παραμένει ασαφής. Μόνο οι γνωρίζοντες ότι ΚΚΕ είναι ένα Κόμμα Νέου Τύπου καταλαβαίνει το πραγματικό περιεχόμενο που δίνουν οι καθοδηγητές στην ωράια αυτή έκφραση.
@ Λεβη Καμενεφοπουλε, έχεις απολύτως δίκιο. Η λίστα θυμίζει μετεμφυλιακό φακέλωμα. Ας μην ξεχνούν όσοι πέφτουν στην παγίδα της ενοχοποίησης των προσώπων, ότι κατά τη μεταπολίτευση το 95% της νεολαίας βρέθηκε λίγο η πολύ κοντά σε αριστερές οργανώσεις. Οι υπόλοιποι ήταν αδιάφοροι και ένα ελάχιστο ποσοστό κυνηγούσε με τσεκούρια τους «συμμορίτες», σαν τον νυν υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Ομέρ
——————-
Τους εθνο-μπολσεβίκους τους γνωρίζετε;
Άλλο ένα ολίσθημα έκανε η γελοία Παπαρήγα χθές κατά τη δευτερολογία της στη συζήτηση στη Βουλή για την ψήφιση του προϋπολογισμού. Μίλησε για τη Μικρασιατική Εκστρατεία μαζί με τον πόλεμο της Κορέας και όλα τα συνέκρινε με την εισβολή των Αμερικανών στο Ιράκ και το Αφγανιστάν.
Ηλίθια γυναίκα σε ένα γελοίο κόμμα που αναπαράγει μέχρι σήμερα την αντιμικρασιατική άποψη του Ιωάννη Μεταξά.
@ «Αλέκα Παπαρήγα» μην κάνεις τόσο σκληρή αυτοκριτική 🙂
Είναι αλήθεια ότι οι γραφειοκράτες που διοικούν σήμερα το ΚΚΕ, εμμένοντας στις αρχικές αντιδραστικές έως δωσιλογικές θέσεις του ΣΕΚΕ του 1920 προσβάλλουν τη προσφυγιά που εν τέλει έδωσε λαό και υπόσταση σ’ ένα τότε απόκομμα που το μετέτρεψε σε Κόμμα.
Για όλα όμως νομίζω ότι φταίνε οι «ιστορικοί» της Κ.Ε. αλλά και τα μικρασιατικής και ποντιακής καταγωγής μέλη του που δέχονται να τους φτύνει τόσο άκομψα η γενική τους γραμματέας.
Όσον αφορά εμάς, έχουμε ξεκαθαρίσει «Ποιά είναι η δικιά μας Αριστερά«
https://pontosandaristera.wordpress.com/2011/01/02/left/
————————–
Για να κατανοήσετε τον αντιδραστικό χαρακτήρα των δηλώσεων της Παπαρήγα διαβάστε και πάλι το:
«H Λούξεμπουργκ, ο Πόντος και το εθνικό ζήτημα»
και ακούστε για άλλη μια φορά τη Διεθνή όπως την τραγούδησαν εκείνοι οι Πόντιοι πρωτοπόροι. Πατήστε ΕΔΩ
Ομέρ
[…] με την “λαϊκή της εξουσία”, ήταν ένα σχόλιο (σχ. 7) το οποίο (αφού πρώτα λογοκρίναμε τις ανεπίτρεπτες […]
«Συνάντησες, γράφεις, έναν άνθρωπο, ο όποιος δεν πιστεύει στον Θεό, όμως είναι γεμάτος δεισιδαιμονία. Τον συνάντησες το περασμένο καλοκαίρι στα ιαματικά λουτρά. Αυτός σου ομολόγησε, ότι ποτέ δεν πίστευε στον Θεό, αλλά ότι από την παιδική του ηλικία γέμιζε τις απλωμένες παλάμες των τσιγγάνων, για να του προμαντεύουν. Τούτο πράττει και τώρα. Και φλογερά «αποδεικνύει», πως η μάντισσα τσιγγάνα ξέρει περισσότερα απ’ όλες τις Ακαδημίες επιστημών. Έκτος αυτού φοβάται το κακό μάτι. Γι’ αυτό περπατά στο δρόμο πάντα με σκυμμένο το κεφάλι. Την Τρίτη τη θεωρεί μέρα κακής μοίρας και τούτη τη μέρα ούτε κάνει κάτι ούτε βγαίνει από το σπίτι. Από το νούμερο δεκατρία φεύγει σαν από πυρκαγιά. Μια φορά αστειεύτηκε κάποιος και έγραψε το νούμερο δεκατρία στο τραπέζι μπροστά του. Αυτός πήδηξε θυμωμένα και σήκωσε την καρέκλα καταπάνω σ’ εκείνον που έκανε το αστείο. Κατά τ’ άλλα στην εμφάνιση είναι «κύριος», διαβασμένος και πλούσιος.
Τι σε παραξενεύει, αγαπητέ;»
Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς (Καθ. Φιλοσοφίας στην Γενεύη)
Πηγή:
http://aktines.blogspot.com/2011/10/blog-post_06.html
Το Δικαίωμα στην τεμπελιά! Αφιερωμένο στους Έλληνες κοπρίτες!
Γιώργος Φραγκούλης
Από το βιβλίο του αείμνηστου Βασίλη Ραφαηλίδη, “Μνημόσυνο για ένα ημιτελή θάνατο” [εκδόσεις ΕΙΚΟΣΤΟΣ ΠΡΩΤΟΣ, έκδοση 1992, σελίδες 276-280].
Το δικαίωμα στην τεμπελιά είναι θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα. Παραδόξως, δεν συμπεριλαμβάνεται στη λίστα των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ, παρά το γεγονός πως όλοι οι κοινωνικοί αγώνες γίνονται για να έχει ο άνθρωπος στη διάθεση του περισσότερο ελεύθερο χρόνο. Δηλαδή να μπορεί να είναι περισσότερο τεμπέλης.
Επιπροσθέτως, το δικαίωμα στην τεμπελιά είναι ουσιώδες μαρξιστικό δόγμα. Έγινα φανατικός μαρξιστής από τότε που διάβασα το «Δικαίωμα στην τεμπελιά» του Πωλ Λαφάργκ, γαμπρού του Μαρξ. Άλλωστε η δουλειά διαφέρει απ” τη δουλεία μόνο κατά τον τόνο. Το σύνθημα, λοιπόν, «χαρά και εργασία» είναι είτε για προσκόπους, είτε για ηλιθίους. Εκτο, και αν αναφερόμαστε στην εργασία που κάνει κανείς ελεύθερα και αβίαστα, σε χρόνο που επιλέγει αυτός χωρίς την επιτήρηση του ξυπνητηριού που κρέμεται πάνω απ’ το κεφάλι σα δαμόκλεια σπάθη, που μας αποκεφαλίζει κάθε μέρα πλην Κυριακών και εορτών.
Προσωπικά, προτιμώ την πείνα απ’ το ξυπνητήρι (που λέει ο λόγος). Και πάντα αναρωτιόμουν πώς διάολο γίνεται και οι κομουνιστές άρχοντες επαινούν τόσο εμφατικά την εργασία. Και πάντα έβρισκα πολύ λογικό που στη Ρωσία δεν αγαπούν την εργασία. Οι μάζες κατανοούν αυτομάτως την αξία και τη σημασία της τεμπελιάς. Ο Μαρξ, άλλωστε, δεν ήταν που είπε πως ο άνθρωπος πρέπει να ξεφύγει κάποτε από τη δουλεία της δουλειάς; Ε, αυτό έγινε στη Σοβ. Ένωση. Οι μάζες ξέφυγαν απ’ τη δουλεία της δουλειάς. Λίγο πρόωρα, πάντως, γιατί ο Μαρξ διευκρινίζει πως αυτό θα γίνει δυνατό μόνο μέσα απ’ τη δουλειά. Αφού δηλαδή δουλέψουμε τόσο, όσο χρειάζεται για να εμφανιστεί η εντελώς αναγκαία στον κομουνισμό κοινωνία της αφθονίας.
Ωστόσο, άλλο πράγμα είναι η εργασία κι άλλο η «σοσιαλιστική εργασία». Η σοσιαλιστική εργασία είναι μια εφεύρεση του Στάλιν, που βοηθάει στο να ξεπεραστεί μια θεωρητική δυσκολία: Ο Μαρξ ονειρεύεται τη μακάρια εποχή κατά την οποία ο καθένας θα παράγει κατά τις δυνάμεις του και θα αμείβεται κατά τις ανάγκες του. Κατά τις δυνάμεις μου σημαίνει χωρίς ζόρισμα. Κατά τις ανάγκες μου σημαίνει χωρίς πολλές και κυρίως χωρίς ηλίθιες ανάγκες. Κι ένας που αγαπάει τα βιβλία δεν έχει ούτε πολλές ούτε ηλίθιες ανάγκες. Συνεπώς, ο διανοούμενος είναι κομουνιστής ακόμα κι αν δεν το ξέρει. Άρα, ο κομουνισμός θα εγκαθιδρυθεί αυτομάτως όταν όλοι αγαπήσουν το βιβλίο. Κι όταν γυμνάσουν τον κώλο τους τόσο, όσο χρειάζεται για να μπορούν να κάθονται και σε καρέκλα που δεν είναι της ταβέρνας. Οι κοσμικοί και οι ταβερνόβιοι δεν έχουν τις προϋποθέσεις να γίνουν κομουνιστές.
Η σοσιαλιστική εργασία, λοιπόν, ουδόλως διαφέρει απ’ την καπιταλιστική εργασία. Απλώς, οι πονηροί έβαλαν το επίθετο σοσιαλιστική μπροστά για να κάνουν ανεκτή την διά της εργασίας εκμετάλλευση στο όνομα του χωρίς εκμετάλλευση καλύτερου κόσμου που όλο κινάει νάρθει κι όλο μένει στο δρόμο από λάστιχο. Όσο για τον σταχανοβισμό, αυτόν άστον καλύτερα να πάει στο διάολο. Πιο σατανική και πιο αντιμαρξιστική εφεύρεση θα ήταν αδύνατο να υπάρξει.
‘Οντας, λοιπόν, τεμπέλης εκ φύσεως και ως εκ τούτου διαθέτων εκ φύσεως τις ουσιαστικές προϋποθέσεις για να γίνω ένας καλός μαρξιστής (όχι όμως και καλός κομουνιστής, γιατί οι κομουνιστές σου ζητούν να υιοθετήσεις την αντιμαρξιστική έννοια της σοσιαλιστικής εργασίας, πράγμα που συνεχίζω να μην είμαι διατεθειμένος να κάνω), το 1962 γράφομαι στην ΕΔΑ σα μαρξιστής σκέτα. Ούτε κομουνιστής ούτε τίποτ’ άλλο. Έλα όμως που το κόμμα μας έστειλε, εμάς τους ΕΔΑίτες κινηματογραφιστές, στο περιοδικό «Επιθεώρηση Τέχνης» για να δουλέψουμε! Δηλαδή να γράφουμε τις κινηματογραφικές σελίδες, που έλειπαν απ’ αυτό το πάρα πολύ σπουδαίο καλλιτεχνικό και πνευματικό περιοδικό, που κυριαρχούσε στην ελληνική πνευματική ζωή κάπου δεκαπέντε χρόνια, μέχρι το 1967 που το έκλεισε η χούντα. Δύσκολη δουλειά; Πολύ δύσκολη δουλειά, όπως θα δείξουν τα πράγματα.
Ο Φώτος Λαμπρινός, ο Δήμος θέος, ο Σταύρος Τορνές, ο Δημήτρης Σταύρακας κι εγώ συνεδριάζαμε μέρα παρά μέρα στα άνετα γραφεία του περιοδικού που τα είχαμε μετατρέψει σε εντευκτήριο για να περνάμε την ώρα μας συνεδριάζοντες, ως τέλειοι γραφειοκράτες υπό εκκόλαψιν. Ίσως μάλιστα να μας ετοίμαζαν για επαγγελματικά στελέχη του κόμματος. Μας έβλεπαν να συνεδριάζουμε μετά μανίας και έλεγαν πιθανόν: πω, πω δουλευταράδες, αυτά τα παιδιά! Γράψτους για επαγγελματικά στελέχη! Έχουν όλα τα προσόντα, και κυρίως το σπουδαίο ταλέντο του συνεδριάζειν αενάως.
Προτείναμε, λοιπόν, σχέδια επι σχεδίων, αλλά κανείς δεν ήθελε να γράψει για να πραγματοποιηθούν τα σχέδια. Σκεφτόμασταν πάντως ποιοι εκτός από μας θα μπορούσαν να γράψουν. Εντέλει, βρέθηκε η λύση. Θα ‘γραφα πρώτος εγώ, ο πιο τεμπέλης της παρέας. Κι έτσι προέκυψε το πρώτο κινηματογραφικό κείμενο του περιοδικού, το πρώτο υποτίθεται σοβαρό κείμενο μου. Ήταν μια παράλληλη μελέτη για τη «Δίκη» του Όρσον Γουέλλες και το βιβλίο του Κάφκα, με προεκτάσεις στη σεκάνς με την Κατίνα Παξινού που τελικά ο Γουέλλες δεν την συμπεριέλαβε στην τελική βερσιόν. Υπήρχε όμως στο δημοσιευμένο στα γαλλικά σενάριο, κι αυτό μου επέτρεψε να καταλάβω καλύτερα γιατί ο σκηνοθέτης ορθά αποφάσισε να μη συμπεριλάβει στην τελική βερσιόν μια άσχετη με τον Κάφκα σκηνή, όπου ο Γιόζεφ Κ. περιμένει απ’ τον κομπιούτερ απάντηση στο ερώτημα για τη φύση της κατηγορίας που τον βαραίνει.
Ιδού, λοιπόν, ένα πολύ χρήσιμο για το θέμα μου ερώτημα, που συνάγεται απ’ την κομμένη σεκάνς: Πώς θα ενεργούσε ο τσεχοεβραίος συγγραφέας αν στην εποχή του υπήρχαν κομπιούτερς; Θα μπορούσε να λυθεί με κομπιούτερ το τερατώδες πρόβλημα του Γιόζεφ Κ.; Όχι λέει η Κατίνα Παξινού (δηλαδή, ο Γουέλλες) διότι απ’ το προς λύσιν πρόβλημα του Γιόζεφ Κ. απουσιάζουν τα data. Κι αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα του: η ανυπαρξία δεδομένων, που θα έκαμναν δυνατή είτε μια αρνητική είτε μια καταφατική απάντηση.
Έκανε εντύπωση το πρώτο μου κείμενο. Και ξαφνικά, στα καλά καθούμενα, έγινα ένας περιζήτητος γραφιάς, τη στιγμή που πήγαινα για γραφειοκράτης, δηλαδή για επαγγελματικό στέλεχος του Κόμματος, όπως τόσοι και τόσοι άνεργοι. Όλοι, λοιπόν, μου ζητούσαν να τους γράψω κανένα απλήρωτο κείμενο για το περιοδικό τους. Και τότε ήταν που σκέφτηκα: να μια σπουδαία δουλειά για τεμπέληδες. Αντί να πληρώνεις για να βλέπεις κινηματογράφο, να σε πληρώνουν. Αυτό είναι ο κινηματογραφικός κριτικός: Ένας επαγγελματίας θεατής. Κι από τότε έκανα την κινηματογραφική κριτική επάγγελμα. Και έτσι, εγκατέλειψα τα δια του κινηματογράφου επισφαλή βιοποριστικά μου σχέδια. Το πρόβλημα μου δεν ήταν να δημιουργήσω καλλιτεχνικά δια του κινηματογράφου (όλες οι σπουδαίες δημιουργίες είναι και δικές μου, αρκεί να τις αγαπώ πολύ) αλλά να βρω καμιά δουλειά. Άλλωστε νηστικό αρκούδι δε χορεύει. Αρκετά είχα πεινάσει στη ζωή μου, και δεν είχα καμιά διάθεση να ξαναπεινάσω για το χατίρι της τέχνης. Μια ζωή μισοχορτάτος; Αμ, δε! Η τέχνη θέλει θυσίες, σύμφωνοι, αλλά όχι από ανθρώπους που από νήπια άκουγαν συνέχεια στο σπίτι τους: Πρέπει να κάνουμε θυσίες, πρέπει να κάνουμε θυσίες! Είχα το σύνδρομο της Ιφιγένειας που την κυνηγάει ο Αγαμέμνων στην Αυλίδα με μια χατζάρα ίσα με το μπόι της. Απαλλάχτηκα απ’ το σύνδρομο της Ιφιγένειας όταν επιτέλους έβγαλα κάποια λεφτά απ’ το γράψιμο και άρχισα να τρώω σαν άνθρωπος. Και λίγο αργότερα, όταν τα πράγματα καλυτέρευσαν κι άλλο, σα ζώον. Έτρωγα αναδρομικά. Ετεροχρονισμένα. Έτρωγα αυτά που υπό ομαλές συνθήκες έπρεπε να έχω φάει απ’ το 1940 μέχρι το 1963.
Δεν θα έγραφα το πρώτο μου κείμενο στην «Επιθεώρηση Τέχνης» και ίσως συνέχιζα να ψάχνω ακόμα για δουλειά (εκτός, βέβαια, κι αν παντρευόμουνα καμιά προίκα —όλοι οι αγράμματοι εκατομμυριούχοι πεθεροί θέλουν να ‘χουν κοντά τους για άλλοθι έναν εγγράμματο γαμπρό) χωρίς την εννθάρρυνση του Μίμη Δεσποτίδη, δημιουργού και διευθυντή του «Θεμέλιου» του εκδοτικού οίκου της παλιάς ΕΔΑ κι αργότερα του ΚΚΕ εσωτερικού. Ήταν ο κομματικός υπεύθυνος στην «Επιθεώρηση Τέχνης». Κι αυτός ήταν που μου ‘πε τότε: Εσύ θα γράψεις και άσε την τεμπελιά! Δεν είναι δυνατό να συνεδριάζετε συνέχεια, λέει ορθότατα ο Μίμης. Και επειδή μισώ τις συνεδριάσεις περισσότερο απ’ τη δουλειά, έγραψα. Και έτσι, εντελώς κατά λάθος, έγινα κινηματογραφικός κριτικός. Κι αν κάποιος στην Ελλάδα σας πει πως διάλεξε να κάνει το επάγγελμα που κάνει, μην τον πιστέψετε. Ο Έλληνας δεν διαλέγει επάγγελμα —το ελληνικό επάγγελμα διαλέγει Έλληνα.
Χρωστώ το ότι έγινα κινηματογραφικός κριτικός στο Δεσποτίδη. Σ’ αυτόν επίσης χρωστούν την ύπαρξη τους τούτα εδώ τα οιονεί αυτοβιογραφικά κείμενα. Όταν γίναμε φίλοι, άρχισα να του λέω ιστορίες με αγρίους (Έλληνες). Του άρεσαν και ήθελε να τις εκδόσει το «Θεμέλιο». Το 1965 του υποσχέθηκα πως θα στρωθώ να γράψω. Και εκπληρώνω την υπόσχεση μου με καθυστέρηση 25 ετών, κάπου 10 χρόνια μετά την αυτοκτονία του Μίμη. Ήταν ένας υπέροχος άνθρωπος, που δεν μπόρεσε ν’ αντέξει το σχίσμα της Αριστεράς. Ο αρχηγός της ΕΠΟΝ της Αθήνας, ο θρυλικός Πέτρος, ο Μίμης Δεσποτίδης, αν δεν αυτοκτονούσε τότε, θα αυτοκτονούσε σήμερα. Πως να ζήσεις με δολοφονημένα τα ιδανικά σου;
Απ’ την «Επιθεώρηση Τέχνης» μεταγράφηκα στη «Δημοκρατική Αλλαγή» την απογευματινή εφημερίδα της ΕΔΑ απ’ όπου κόσμος και κοσμάκης άρχισε τη δημοσιογραφική του καριέρα. Ο Γιώργος Λεβεντογιάννης, ο Σταύρος Απέργης, ο Σταύρος Ψυχάρης, ο Δημήτρης Γκιώνης, ο Φώντας Λάδης, ο Γιώργος Γάτος και άλλοι πολλοί. Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος κι εγώ γράφαμε κινηματογραφική κριτική. Είχαμε αντικαταστήσει ένα άλλο ζευγάρι φίλων, την Τώνια Μαρκετάκη και τον Φώτο Λαμπρινό. Εγώ επιπροσθέτως έγραφα και κριτική βιβλίου κάπου-κάπου, έκαμνα και κανένα ρεπορτάζ, συνεργαζόμουνα και με τον Αλέξη Γρίβα στις δια της εφημερίδας διοργανώσεις κινηματογραφικών εκδηλώσεων.
Η πολυπραγμοσύνη μου κίνησε την υποψία των γραφειοκρατών του κόμματος. Που συνεχώς μεγάλωνε καθώς δε συμμορφωνόμουνα προς την επίσημη άποψη πως κάθε σοβιετική ταινία αποκλείεται να μην είναι αριστούργημα. Κάθε φορά που προβαλόταν μια ρώσικη ταινία προσευχόμουν στον θεό του κινηματογράφου να είναι πράγματι αριστούργημα. Αν δεν ήταν, έλεγα μέσα μου, ωχ, πάλι μου στείλαν απ’ τη Ρωσία την απόλυση μου! Και την εισέπραξα τρεις φορές. Άλλες τόσες ο Θόδωρος. Τη μια για χατίρι της «Ζώγια» της ηρωίδας που υπερασπίζεται μέχρις εσχάτων τη σοβιετική πατρίδα και που πέφτει ηρωικά μαχόμενη. Όπως κι εγώ που έγραψα πως στο πεδίο της μάχης πέφτεις και δε σηκώνεσαι, μόνο όταν σου βάλουν τρικλοποδιά, και πως ήρωας εκ προθέσεως είναι μόνο ο ηλίθιος.
Ήταν αισθητικό δόγμα η άποψη πως κάθε σοβιετικό φιλμ είναι οπωσδήποτε αριστούργημα; Κάθε άλλο. Ήταν εμπορικό δόγμα. Από τότε φρόντιζε το ΚΚΕ για την εδραίωση της οικονομικής του ισχύος που το έκανε να ‘ναι σήμερα ο τέταρτος πιο μεγάλος Έλληνας καπιταλιστής. Που κλείνει τις δικές του προβληματικές επιχειρήσεις, αν και αγωνίζεται σθεναρά για να μην κλείσουν οι…προβληματικές και μείνουν στο δρόμο οι εργαζόμενοι. Το ‘παμε: Άλλο εργασία κι άλλο σοσιαλιστική εργασία. Άλλο εκμετάλλευση απ’ τον καπιταλιστή εργοδότη, κι άλλο εκμετάλλευση απ’ τον σοσιαλιστή εργοδότη. Ο σοσιαλιστής εργοδότης πρώτα σε δένει κι’ ύστερα σε εκμεταλλεύεται στη βάση των ιδανικών για την κατάργηση της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο. Που είναι κάτι διαφορετικό απ’ την εκμετάλλευση ανθρώπου από κόμμα! Καταλάβατε τώρα γιατί αυτοί οι άνθρωποι ουδεμία σχέση έχουν ούτε με τον κομουνισμό, ούτε με τον μαρξισμό, ούτε με την ηθική εντέλει;
Λοιπόν, τρεις φορές με απέλυσαν και τρεις φορές με επαναπροσέλαβαν με επέμβαση της Έλλης Παππά, της κομματικής υπευθύνου στην εφημερίδα. Αναρωτιόμουν, μα τι διάολο μόνο η Έλλη με αναγνωρίζει εδώ μέσα ως κομουνιστή; Ναι, μόνο η Έλλη είχε καταλάβει πως είμαι δικός τους. Και δεν ήταν τυχαίο αυτό. Όχι γιατί η Έλλη ήταν η σύζυγος του Μπελογιάννη, αυτό μ’ άφηνε παντελώς αδιάφορο, αλλά διότι έχει μια τεράστια μαρξιστική παιδεία που την κάνει έναν απ’ τους πιο σημαντικούς Έλληνες μαρξιστές στοχαστές που υπάρχουν στον τόπο μας.
Ο Β’ Τόμος του Δοκιμίου Ιστορίας του ΚΚΕ σε PDF
Click to access kke_btomos_1949_1968.pdf
Πατάς δεξί ΚΛΙΚ και μετά στο μενού πατάς το «Open link incognito window»
«ΚΑΤΗΓΟΡΩ» ΑΛΕΚΟΥ ΧΑΛΒΑΤΖΗ
«Λαθρεπιβάτες» στο τιμόνι του ΚΚΕ
Διαπιστώνει εκτροπή και βαθιά κρίση στον Περισσό, αποδίδοντας την κύρια ευθύνη στη γραμματέα του κόμματος, Αλέκα Παπαρήγα
Δριμύ «κατηγορώ» στην ηγεσία του ΚΚΕ, με χαρακτηρισμούς όπως «λαθρεπιβάτες» που τα τελευταία χρόνια με δόλια μέσα αναρριχήθηκαν στην κορυφή της πυραμίδας, απηύθυνε ο Αλέκος Χαλβατζής, γιος του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΚΚΕ Σπύρου Χαλβατζή ? πρώην πλέον στέλεχος του κόμματος.
Μέσα από το προσωπικό του blog και μετά από 14 μήνες, ο Αλέκος Χαλβατζής, οποίος διετέλεσε μέλος του Γραφείου του Κεντρικού Συμβουλίου της ΚΝΕ και στη συνέχεια στο Τμήμα Διαφώτισης της ΚΕ του ΚΚΕ, δημοσίευσε το γράμμα που είχε στείλει στην Κεντρική Επιτροπή.
Ο κ. Χαλβατζής για να αιτιολογήσει τη δημοσιοποίηση των διαφωνιών του αναφέρει ότι πολλές φορές σκέφτηκε να καταθέσει δημόσια και ολοκληρωμένα την άποψή του για αυτό που εννοεί «σοβαρή εκτροπή και βαθιά κρίση στο ΚΚΕ».
Ο Αλέκος Χαλβατζής γιος του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΚΚΕ Σπύρου Χαλβατζή
Το πρώην στέλεχος του ΚΚΕ τονίζει ότι «τα τελευταία χρόνια με δόλια μέσα, με αυτό που -εξ ιδίων κρίνοντας- αφειδώς προσάπτουν σε όποιον τους αντιστέκεται, δηλαδή με τον πιο βρώμικο φραξιονισμό, άνθρωποι που ιδεολογικά, πολιτικά και ηθικά (ή εξελίχθηκαν σε) λαθρεπιβάτες στο ΚΚΕ έχουν μετατραπεί σε τιμονιέρηδες και κουμανταδόρους».
Το πρώην στέλεχος του ΚΚΕ αποδίδει την κύρια ευθύνη στην Αλέκα Παπαρήγα, καθώς, όπως υποστηρίζει, έχει πρωταγωνιστική εμπλοκή στην εκτροπή, αν και ο ίδιος, όπως λέει, και πολλοί σύντροφοί του τη θεωρούσαν παλιότερα τη βασική εγγυήτρια της κομματικής λειτουργίας.
Ο Αλ. Χαλβατζής σημειώνει ότι η δημόσια τοποθέτησή του θα αξιοποιηθεί από τους ιθύνοντες του ΚΚΕ ?όπως έγινε και όταν αποχώρησε- προκειμένου να του προσάψουν κατηγορίες και «ακόμα χειρότερα, θα προσπαθήσουν να ταυτίσουν εμένα με ανθρώπους με τους οποίους είχα ή έχω ακόμα προσωπικές σχέσεις» ή θα ανακυκλώσουν τα χιλιοειπωμένα περί εσωκομματικής αντιπολίτευσης και «φραξιονισμού».
Στο γράμμα προς την Κεντρική Επιτροπή του κόμματος ο κ. Χαλβατζής σημειώνει ότι το ΠΑΜΕ δεν μπορεί να είναι κομματικό παράρτημα, καθώς και ότι το κόμμα διατάσσει τα στελέχη του και οι συνδιασκέψεις του ΠΑΜΕ επικυρώνουν διά βοής. Ιδιαίτερη αναφορά κάνει για τις ακτιβίστικες ενέργειες στις οποίες συμμετέχουν επαγγελματικά στελέχη, συνδικαλιστές αποσπασμένοι από την παραγωγή και «ένας μικρός σκληρός πυρήνας φοιτητών οι οποίοι ακούσια έχουν μετατραπεί σε μόνιμους κομπάρσους, σε ρόλο εργάτη».
Οπισθοδρόμηση
Σε ό,τι αφορά τη δράση και λειτουργία της ΚΝΕ, ο κ. Χαλβατζής μιλά για οπισθοδρόμηση, για εμπέδωση απαράδεκτων αντιλήψεων -γεγονότα του Δεκεμβρίου 2008-, καθώς και για «κάθε λογής τυχοδιωκτισμό και τερτίπι για να φανεί μέσα και έξω από την οργάνωση ότι είμαστε «από πάνω», κυρίαρχοι».
Μάλιστα χαρακτηρίζει τη δημιουργία του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών (ΜΑΣ) «εξαμβλωματικό κακέκτυπο του ΠΑΜΕ». Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην «απομάκρυνση από τη στρατηγική και την ιστορία του ΚΚΕ», αλλά και σε παραβιάσεις της κομματικής λειτουργία του κόμματος.
Σε άλλο σημείο του γράμματος που έστειλε στην ΚΕ του ΚΚΕ ο κ. Χαλβατζής τονίζει ότι «οι υπαρκτές δυσκολίες της ταξικής πάλης, η επίθεση του ταξικού εχθρού ή των πολιτικών αντιπάλων αξιοποιούνται έντεχνα για τη χειραγώγηση του κομματικού δυναμικού», καθώς και ότι οι όροι «αντικομμουνισμός», «προβοκάτσια», «φραξιονισμός» ακούγονται διαρκώς και μάλιστα εμφανίζονται ως πρωτοφανείς στην ιστορία. Για τις παρατηρήσεις του για το ΠΑΜΕ του έλεγαν πως «αυτά τα λέει ο Παναγόπουλος, η εργοδοσία και ο ΣΥΝ», ενώ για τη συμμετοχή σε κινητοποιήσεις επισημαίνει πως υπάρχει πλέον όχι απλώς ωραιοποίηση αλλά ανοικτή παραπληροφόρηση από τα κομματικά μέσα και την εσωκομματική ενημέρωση. Τέλος, τονίζει ότι πολλοί σύντροφοι έμπειροι με ικανότητες περιθωριοποιούνται ή και στιγματίζονται…
Η αποχώρηση
Ελυσε τη σιωπή του μετά από 14 μήνες…
Μετά 14 μήνες το πρώην στέλεχος του ΚΚΕ Αλέκος Χαλβατζής ?γιος του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΚΚΕ Σπύρου Χαλβατζή-, έλυσε τη σιωπή του, δίνοντας στη δημοσιότητα ένα εκτενές κείμενο που περιγράφει τα… τεκταινόμενα στο ΚΚΕ. Ο κ. Χαλβατζής αποχώρησε από το ΚΚΕ στις 21 Σεπτεμβρίου του 2010, αφού πρώτα έστειλε γράμμα στην Κεντρική Επιτροπή και οι απαντήσεις που πήρε, όπως ο ίδιος γράφει, είναι ατεκμηρίωτες και συκοφαντικές.
Σημειώνει μάλιστα πως ό,τι θετικό διασώζεται από την ιστορία του ΚΚΕ είναι εγκλωβισμένο στις συνειδήσεις μελών και οπαδών, αλλά είναι κυκλωμένο από τη σημερινή λειτουργία και δράση του κόμματος.
Εκτροπή
Καιροσκόποι στη θέση ικανών
Ο Αλέκος Χαλβατζής υπογραμμίζει ότι είναι πλέον βέβαιο ότι η εκτροπή δεν είναι μια παρέκκλιση, καθώς η κινητήρια δύναμη είναι «η σχεδιασμένη και από χρόνια υλοποιούμενη μεθόδευση από το κομμάτι της καθοδήγησης του κόμματος» – κομμάτι της καθοδήγησης που από μειοψηφία έγινε πλειοψηφία. Καταλήγει δε ότι ικανά στελέχη αντικαταστάθηκαν από ημέτερους ή καιροσκόπους ή άπειρους, που διαμορφώθηκαν εκ του μηδενός από τους ενορχηστρωτές της ανατροπής.
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22767&subid=2&pubid=63621659
Το τι σήμαινε ένταξη στην Κομιντέρν -και ποιά κατά συνέπεια ήταν η σχέση του ΚΚΕ μαζί της- το περιγράφει θαυμάσια ο Γκεόργκι Δημητρόφ -γ.γ. της Κ.Δ.- κατά την απολογία του στην περίφημη Δίκη της Λειψίας (1933) όταν ψευδώς κατηγορήθηκε από τους ναζί για την πυρπόληση του Ράιχσταγ:
«Η ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΉ Διεθνής , που μπροστά της είναι άμεσα υπόλογα όλα τα τμήματα, δεν είναι οργάνωση συνωμοτών αλλά παγκόσμιο κόμμα. Κι αυτό το κόμμα δεν παίζει με την εξέγερση και την Επανάσταση. Το κόμμα αυτό δεν μπορεί άλλα να λέει επίσημα στα εκατομμύρια των οπαδών του και ταυτόχρονα κρυφά να κάνει το αντίθετο… Αυτό το κόμμα όταν απευθύνεται στα εκατομμύρια των μαζών του προλεταριάτου, όταν παίρνει τις αποφάσεις του για την τακτική και τα άμεσα καθήκοντα, το κάνει με σοβαρότητα, με πλήρη συναίσθηση της ευθύνης του… Μαζική δουλιά, μαζική αντίσταση, ενιαίο μέτωπο, κανένας τυχοδιωκτισμός. Αυτό είναι το άλφα και το ωμέγα της κομμουνιστικής τακτικής».
[…] -Aκτινογραφώντας το ΚΚΕ […]