Πόντος και Αριστερά

……. 'μώ τον νόμο σ' !

-Μια συνέντευξη του Γιώργου Κοντογιώργη

Γ. Κοντογιώργης: “Βαθύτατα πολιτικές οι αντιδράσεις αποδοκιμασίας του καθεστώτος που μας οδήγησε στην απόγνωση…

.

Μόνη λύση η “κατάργηση της Κομματοκρατίας και η συμμετοχή της Κοινωνίας στην πολιτική…”

Η νέα μετανάστευση του νέου δυναμικού των Ελλήνων…

Την κατάργηση της Κομματοκρατίας (πελατειακές σχέσεις, φαυλοκρατία, διαφθορά, λεηλασία και ιδιοποίηση δημόσιου αγαθού) και την ένταξη της κοινωνίας στην πολιτική ώστε να ακούγεται η βούληση της και να λαμβάνεται υπόψη η γνώμη της (κοινή γνώμη) μέσω των σύγχρονων τρόπων επικοινωνίας, θεωρεί ο Καθηγητής Πολιτικής Επιστήμης και π. Πρύτανης του Παντείου Πανεπιστημίου Γ. Κοντογιώργης ως προτάσεις υπέρβασης της κρίσης.

Δεν υπάρχει λύση με την εναλλαγή στην εξουσία, όποιο και αν είναι το Κόμμα που θα διαδεχθεί το άλλο… Μιας και η φύση του συστήματος είναι τέτοια που όλα τα Κόμματα πολιτεύονται ως να μην είμαστε σε κρίση…”

Θεωρεί δε βαθύτατα πολιτικές τις αντιδράσεις και την αποδοκιμασία του καθεστώτος αυτού που μας οδήγησε στην απόγνωση, όπως αυτή εκφράζεται με κινήσεις του τύπου “δεν πληρώνω” ή ακόμα και με τη χειροδικία εναντίον των πολιτικών… 

Παρότι για την ώρα -όπως πρόσθεσε- “είναι διαχειρίσιμη” η κρίση στην Ελλάδα και αυτό η κοινωνία το δείχνει αποδεχόμενη τις θυσίες στις οποίες υποβάλλεται (χωρίς να διαφαίνεται προοπτική διεξόδου).

Είναι χαρακτηριστικό σε ότι αφορά τη σημερινή κατάσταση το ενδιαφέρον μεγάλων Ευρωπαϊκών ΜΜΕ να πραγματοποιήσουν έρευνα στη χώρα μας για το νέο δυναμικό (κυρίως από τη δεξαμενή σκέψης) που έχει επιλέξει τον δρόμο της μετανάστευσης…

(Σε συζήτηση που είχαμε μαζί του σήμερα το μεσημέρι -με τον συνάδελφο Γ. Κατσάβαρο- στο Κέντρο Πρόληψης, μας ανέπτυξε τα αίτια της σημερινής κρισιακής κατάστασης και των παθογενειών του Ελληνικού πολιτικού συστήματος από την Τουρκοκρατία και μετά, με την αυτονόμηση της οικονομίας από την πολιτική (αυτορύθμιση), την αναντιστοιχία πολιτικής και κοινωνίας και την παθογένεια του κράτους, με τη λεηλασία του δημόσιου αγαθού και τη διαφθορά (ολική επαναφορά στη φαυλοκρατία του 19ου αιώνα)

Τέλος χαρακτήρισε την Καλλικρατική δομή διοίκησης “κακό αντίγραφο του κράτους που καταργεί μνήμες και τοπική πολιτική συνείδηση.

Όπου η κοινωνία δεν συνιστά συλλογικό υποκείμενο ώστε να παρεμβαίνει σε επίπεδο αποφάσεων έχοντας δικαίωμα έννομου ελέγχου της τοπικής πολιτικής (αποφασίζουν λίγοι και διαπλεκόμενοι) με συνέπεια να αναπαράγεται η διαφθορά και σε τοπικό επίπεδο.”

(σσΑ: Δείτε τα δύο βίντεο της συνέντευξης. Αν δεν έχετε σκοπό να τα παρακολουθήσετε ολόκληρα, θα πρότεινα να ξεκινήσετε από το δεύτερο)

πηγή AegeaNewssxoliastes_xwris_synora

 

Advertisements

26/03/2011 - Posted by | -Διάφορα, -Συνεντεύξεις

3 Σχόλια »

  1. Τάδε έφη Πεταλωτής Γεώργιος μέγας δικηγόρος Κομοτηνής, όψιμος πολιτικός και κριτής των πάντων λόγω θέσεως ( κυβερνητικός εκπρόσωπος γαρ, γνωστός και ως μεταφέρων καθημερινά το γράμμα του πρωθυπουργού):

    «Να ξεκαθαρίσω, από την αρχή, ένα πράγμα: Εμείς θα είμαστε παντού. Αυτή η κυβέρνηση βρίσκεται και θα βρίσκεται παντού, όπου υπάρχει χώρος για να επιλυθούν τα προβλήματα των Ελλήνων πολιτών. Εμείς είμαστε αυτοί οι οποίοι ασκούμε την πολιτική εξουσία και την κυβέρνηση της χώρας στις πιο δύσκολες μεταπολιτευτικές συνθήκες και κανείς δεν μπορεί να τρομοκρατήσει αυτή την κυβέρνηση. Αυτό το παραμύθι με τους αγανακτισμένους πολίτες, με τις γνωστές ομάδες των αγανακτισμένων πολιτών, το έχουμε βιώσει και το έχουμε πληρώσει, ως ελληνικός λαός, εδώ και δεκαετίες. Δεν θα επιτρέψουμε να το επαναφέρει καμία μα καμία δύναμη. Όσον αφορά, ειδικά στην παρουσία του Πρωθυπουργού και των υπουργών στην περιφέρεια, αυτοί οι οποίοι προσπαθούν να εμποδίσουν ή μάλλον ελπίζουν, ονειρεύονται να εμποδίσουν την παρουσία μας στον κόσμο, θα πρέπει να μας πουν γιατί τόσα χρόνια οι κυβερνήσεις και ιδιαίτερα τα τελευταία έξι χρόνια ήταν εξαφανισμένες από την περιφέρεια, από τα προβλήματα της ελληνικής περιφέρειας και του ελληνικού λαού.

    Και τώρα που υπάρχει μια κυβέρνηση με Πρωθυπουργό και με υπουργούς, με συνεχή παρουσία στον κόσμο, στους χώρους όπου υπάρχουν προβλήματα, προσπαθούν να μας αποτρέψουν να βρισκόμαστε εκεί. Γι` αυτό στέλνω το μήνυμα από το βήμα της ενημέρωσης: Εμείς θα είμαστε παντού. Αυτοί οι φθηνοί λαϊκισμοί και οι δήθεν εύκολες διαμαρτυρίες, δεν πρόκειται να μας αποτρέψουν από τη δουλειά μας.

    Ενοχές θα πρέπει να έχουν αυτοί που προσπαθούν να δημιουργήσουν ένα κλίμα τρομοκράτησης. Είναι ξεκάθαρο – το έχουμε πει πολλές φορές και το λέω για άλλη μια φορά από εδώ – ότι καθένας έχει δικαίωμα να διαμαρτύρεται. Αυτό είναι σαφές. Καθένας έχει δικαίωμα να έχει τις προτάσεις του, να έχει τις διαφορετικές προσεγγίσεις του σε όλα τα επίπεδα, απ` αυτό που κάνει σήμερα η κυβέρνηση, αλλά, κανείς δεν δικαιούται, ούτε να αμαυρώνει, αλλά ούτε, κυρίως, να εμποδίζει την παρουσία πολιτικών οπουδήποτε επιθυμούν και όταν μάλιστα έχουν σχέση με την επίλυση των προβλημάτων των πολιτών. Όσοι νομίζουν ότι μπορούν να δημιουργήσουν μια τέτοια κατάσταση έχουν άλλα στο μυαλό τους και πλανώνται οικτρά. Αυτό είναι ξεκάθαρο».

    Σχόλιο από Πετα-λωρής | 27/03/2011

  2. Subject: Διάλεξη Γιώργου Κοντογιώργη

    Την 1η Απριλίου 2011 (6.00 μ.μ.), στο πλαίσιο του Σεμιναρίου Ιστορίας στο Ελεύθερο Πανεπιστήμιο του Δήμου Κηφισιάς, που επιμελούμαι, θα παρουσιαστεί το θέμα «Το διακύβευμα της ιστορίας και η έννοια της προόδου» από τον καθηγητή του Παντείου Πανεπιστημίου κ. Γιώργο Κοντογιώργη.

    Ο ομιλητής θα επιχειρήσει να δείξει πώς το παρελθόν είναι πιεστικά παρόν στον καθημερινό βίο των κοινωνιών και προδικάζει την προβληματική τους για την πρόοδο και τη συντήρηση. Όντως, ο διάλογος που διεξαγεται σήμερα για την ιστορία αφορά το μέλλον και όχι το παρελθόν. Οι προσεγγίσεις του παρελθόντος υπαγορεύονται από την συντηρητική ή την προοδευτική θεώρηση της εξέλιξης. Στο πλαίσιο αυτό, η αποσαφήνηση της έννοιας της προόδου καθίσταται ζητούμενο πρώτης προτεραιότητας.

    Η απάντηση στο ερώτημα αυτό δεν είναι καθόλου αυτονόητη, καθόσον εμπλέκεται σε ιδεολογικές σκοπιμότητες που παγιδεύουν την προβληματική μας στην προσπάθεια να νομιμοποιηθούν συγκεκριμένες καταστάσεις και συμφέροντα. Από την απάντηση αυτή, ωστόσο, εξαρτάται η επιλογή του είδους της κοινωνίας, η κατανόηση του παρελθόντος και, ιδίως, η κατεύθυνση της εξέλιξης της εποχής μας. Ο ομιλητής θα επικαλεσθεί το παράδειγμα της νεοτερικότητας για να καταδείξει πως η συνάντησή της με τον ελληνικό κόσμο λειτούργησε εξόχως συντηρητικά και, μάλιστα, παραμορφωτικά για την έννοια της προόδου και, περαιτέρω, για τις προσλήψεις της ιστορίας.

    Η διάλεξη θα πραγματοποιηθεί την 1η Απριλίου 2011, (6-8 μ.μ.) στην «Έπαυλη Δροσίνη» (Βιβλιοθήκη Δήμου Κηφισιάς), Αγ. Θεοδώρων & Κυριακού.

    Περισσότερες πληροφορίες για το Σεμινάριο: http://kars1918.wordpress.com/2010/12/10/2011/

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 30/03/2011

  3. Ο καθηγητής Γιώργος Κοντογιώργης χρημάτισε:

    – πρύτανης του Παντείου Πανεπιστημίου,
    -διευθυντής Ερευνών του Εθνικού Κέντρου Επιστημονικών Ερευνών (CNRS) της Γαλλίας,
    -επί πολλά χρόνια επισκέπτης καθηγητής του Ινστιτούτου Πολιτικών Επιστημών (IEP) του Παρισιού,
    -τιτουλάριος (επίτιμος) της έδρας Francqui του Πανεπιστημίου των Βρυξελλών.

    Έχει διδάξει σε πολλά ξένα πανεπιστήμια.

    Είναι μέλος του επιστημονικού συμβουλίου και καθηγητής στο Μάστερ Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου της Σιένας και αντεπιστέλλον μέλος της Διεθνούς Ακαδημίας του Πολιτισμού της Πορτογαλίας.
    ——————————–

    Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΙΑΝΟS (σειρά Μικρός Ιανός) το νέο βιβλίο του Γιώργου Κοντογιώργη «Περί ΕΘΝΟΥΣ και ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΧΕΙΑΣ»

    Στο νέο βιβλίο του ο Γ.Κ. εξετάζει την έννοια του έθνους στην καθολικότητά της και, υπό το πρίσμα αυτό, την έννοια του ελληνικού έθνους. Το έθνος, ως έννοια, αποτελείκοινωνικό γεγονός που προσιδιάζει στον τύπο της ελεύθερης κοινωνίας, όπως ακριβώς και τα ομόλογα φαινόμενα της δημοκρατίας, της ελευθερίας, της δικαιοσύνης, της ισότητας κλπ. Ο σ. απορρίπτει, επομένως, τις νεοτερικές προσεγγίσεις που αντιμετωπίζουν το έθνος ως επινόηση ή κατασκευή και ως πρωτόγνωρο φαινόμενο της εποχής μας. Οι αντιλήψεις αυτές ενοχοποιούνται ως ολιγαρχικές, ιστορικά ανυπόστατες και γνωσιολογικά αυθαίρετες. Υποστηρίζει ότι το έθνος, ως συλλογική ταυτότητα, δηλαδή ως συνείδηση κοινωνίας, αποτέλεσε την ιστορική σταθερά του ελληνικού κόσμου, ενώ, ως προς τις μεταλλάξεις του, ακολούθησε κατά πόδας τις εξελίξεις του ανθρωποκεντρικού κοσμοσυστήματος με το οποίο ταυτίσθηκε. Ο ελληνικός κόσμος εξέφρασε πολιτικά την εθνική του συλλογικότητα με όχημα τησυνέργεια των πόλεων ή, αργότερα, την οικουμενική κοσμόπολη.

    Η σύμπτωση του έθνους με το ενιαίο κράτος αποτελεί τη μόνη ιδιαιτερότητα της νεότερης εποχής. Όμως, η ενσάρκωσή του από το κράτος οφείλεται στο ότι το τελευταίο ενσάρκωσε επίσης το πολιτικό σύστημα. Πράγμα που προσιδιάζει στην πρωτο-πολιτική φάση που βιώνει η εποχή μας. Το έθνος του (μη δημοκρατικού) κράτους αντιτείνεται, επομένως, στο έθνος της (δημοκρατικής) κοινωνίας. Στο μέτρο που, ο νεότερος κόσμος, θα διευρύνει το πεδίο της ελευθερίας του, οι κοινωνίες θα διεκδικούν τη συμμετοχή τους στην πολιτεία -με πρόσημο την αντιπροσώπευση ή τη δημοκρατία- και, κατ’επέκταση, στη διαχείριση της μοίρας τους, δηλαδή της συλλογικότητάς τους. Ώστε, ο ισχυρισμός της νεοτερικής διανόησης ότι ο εκδημοκρατισμός της πολιτείας θα εξαφανίσει το έθνος, συλλαμβάνεται ως ιδεολογικά διατεταγμένος και, μάλιστα, ολιγαρχικός. Απλώς, εν προκειμένω, η ενσάρκωση της πολιτείας από την κοινωνία των πολιτών, αντί του κράτους, θα αναιρέσει επίσης την οικειοποίηση του έθνους από αυτό, με αποτέλεσμα το κοινωνικό υποκείμενο να αναλάβει την πολιτική του έκφραση.

    Σχόλιο από Απ. | 01/04/2011


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: