Πόντος και Αριστερά

……. 'μώ τον νόμο σ' !

-Ο Κούκον εσέβεν σην ΠΟΕ(ν)

Η ΠΟΕ εξελίσσεται και αναπτύσσεται!!!

Αντάρτες κάψτε τον Κούκον
και ποίστε ατόν μανέαν,
της κουκουβάγιας το πουλίν
να χτιζ’ απές φωλέαν.

Η πρόσφατη ένταξη του  Πολιτιστικoύ Συλλόγου Κούκου στην ΠΟΕ είχε ένα συμβολισμό, χωρίς φυσικά να φταίνε σε τίποτα οι σημερινοί κάτοικοι του χωριού για εκείνη την παλιά και άσχημη ιστορία.

Μας θύμισε όμως, διάφορα τραγικά ιστορικά γεγονότα της Κατοχής και τσίγγλισε τη διάθεσή μας να σαρκάσουμε για άλλη μια φορά την ίδια την ΠΟΕ, τη μεγαλύτερη από τις δύο ελλαδίτικες ομοσπονδίες των Ποντίων (ΠΟΕ+ΠΟΠΣ). Πιθανόν η ανάμνηση του Κισά Μπατζάκ να προκαλεί ενδιαφέρον για τις μεθόδους της ηγεσίας αυτής της μεγάλης Ομοσπονδίας, που μετά την ένταξη του νέου Πολιτιστικού Συλλόγου αριθμεί πλέον σε 388 μέλη!

Το χωριό Κούκος της Κατερίνης, υπήρξε ένα από τα κέντρα των δωσίλογων, συνεργατών των Ναζί κατά την περίοδο της Κατοχής. Ένα ελασίτικο τραγούδι που αναφέρεται σ’ αυτό και στον ηγέτη τους τον Κισά Μπατζάκ, ή  αλλέως Κυριάκο Κοντοπόδη λέει, μεταξύ άλλων, τα εξής:

Κοντός εν ο Κισά-Μπατζάκ
μετ’ έναν πιστολόπον,
λάσκεται απές σον Κούκον
σαλαχανάς σκυλόπον

Ανάθεμα Κισά-Μπατζάκ
το κοντόν το ποδάρι σ’
έρθανε και αντάρτες μας
επήραν το κεφάλι σ’.

Στην φωτογραφία διακρίνεται η δωσιλογική ηγεσία -που υπαγόταν στα Ες Ες- στη Βιέννη με Γερμανούς αξιωματικούς, μπροστά στη Στρατιωτική Λέσχη. Πρώτος από δεξιά διακρίνεται ο Παναγιώτης Δαδούλης, τρίτος ο «κοζανίτης» Μιχάλαγας, τέταρτος ο Κισά Μπατζάκ και  πέμπτος ο Αθανάσιος Καπνόπουλος.

Το  τραγούδι τραγουδιόνταν σε όλα τα ποντιακά χωριά  μετά την μάχη του Κούκου (18/10/1944) και μετά την εξόντωση του Κισά-Μπατζάκ στις 4 Νοεμβρίου του ’44 στη μάχη του Κιλκίς.

Αντάρτε μ’ σα ψηλά ρασιά
ποιός μαγειρέβ’ και φάισε
ποιος πλεν’ τα λώματα σ’,
κάθε Σάββα αλάισε;

 

Αντάρτε μ’ επαρεξένκασε
το σπίτι μ’ εφκαιρώθεν,
ελέπα το και σιαίρουμαν
το όπλον ντε φορτώθες.

Αντάρτες κάψτε τον Κούκον
και ποίστε ατόν μανέαν,
της κουκουβάγιας το πουλίν
να χτιζ’ απές φωλέαν.

 

Κοντός εν ο Κισά-Μπατζάκ
μετ’ έναν πιστολόπον,
λάσκεται απές σον Κούκον
σαλαχανάς σκυλόπον

Ανάθεμα Κισά-Μπατζάκ
το κοντόν το ποδάρι σ’
έρθανε και αντάρτες μας
επήραν το κεφάλι σ’.

Υπάρχει και μια άλλη παραλλαγή που τη βρίσκουμε στο βιβλίο “Το αντάρτικο και το επαναστατικό τραγούδι” (εκδ.Μνήμη,1986):

Αντάρτε μ’ σα ψηλά ρασιά
λελεύω σε
ποιος μαγειρέβ’ και φάισε
μο το νόμος

Ποιός μαγειρέβ και φάϊσε
πατα κιούτα
ποιός πλεν’ και τα λωματά σ’
το Σάββα ποιός ελάϊσε

Αντάρτες α σο Βέρμιον
έντωκαν αντομπρούλαν
Εκάψανε και τον Κούκον
το παοτζή χωρίον.

Ανάθεμα Κισά-Μπατζάκ
το κόντον το ποδάρι σ’
έρθανε οι αντάρτες μας
επήραν το κεφάλι σ’

Ας δούμε τώρα πως παρουσίασε η τοπική εφημερίδα «Πιερικοί Αντίλαλοι» το γεγονός της νέας ένταξης:

Μουχαμπέτι στον Κούκο 02.02.2011

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Κούκου οργάνωσε «Μουχαμπέτι» για να γιορτάσει την ένταξη του στην Π.Ο.Ε., έγινε ο 388ος Σύλλογος.

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Πρόεδρος της Π.Ο.Ε. Παρχαρίδης Γεώργιος, ο Αντιπρόεδρος της Π.Ο.Ε. Αλεξνδρίδης Κων/νος, ο Πρόεδρος των Μωμόγερων Αθηνών, ο Πρόεδρος Σ.ΠΟ.Σ. Μακεδονίας – Θεσσαλίας Σαρβανίδης Λεόντιος και η Πρόεδρος Ποντίων ο «ΦΑΡΟΣ» Θεσ/νίκης Μυροφόρα Ευσταθιάδου.

Επίσης παραβρέθηκαν τοπικοί φορείς, πρόεδροι ποντιακών συλλόγων, μέλη και φίλοι του συλλόγου.

Το γλέντι συνεχίστηκε μέχρι πρωίας με πολύ κέφι και χορό.  Στη φωτογραφία  διακρίνονται στο κέντρο ο αδάμας, η κολώνα της ΠΟΕ Γεώργιος Παρχαρίδης, δεξιά Ο πρόεδρος του πολιτιστικού συλλόγου Κούκου Αγάπιος Φιλοκώστας. Αριστερά ο αντιπρόεδρος  Αναστάσιος Κυριακίδης, ορθιοι: αριστερά (άλλος αδάμας αυτός της ΠΟΕ) Αλεξανδρίδης Κων/νός, δεξιά (ο ουδέν σχόλιο) Σαρβανίδης Λεόντιος.

(εννοείται ότι ο σχολιασμός είναι δικός μας!)

———————————–

Ας κλείσουμε τούτη τη διασκεδαστική ιστορική αναφορά με τον Ύμνο του ΕΑΜ τραγουδισμένο από την επίσης τ’ εμέτερον Μαρία Δημητριάδου

http://www.youtube.com/watch?v=yuj4BPosQbo&feature=related

Όποιος απ’ τους αναγνώστες μας γνωρίζει εάν το αντάρτικο  τραγούδι για τον Κισά Μπατζάκ, που παρατέθηκε,  υπάρχει στο διαδίκτυο, ας μας ενημερώσει!!!

Advertisements

09/03/2011 - Posted by | -Αντίσταση, -Δωσιλογισμός, -Λαμόγια, ΠΟΕ

24 Σχόλια »

  1. ΟΤΑΝ ΕΠΗΑΙΝΑ ΣΟ ΣΧΟΛΕΙΟΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΣΑ ΤΟΥΡΚΟΦΩΝΑ ΧΩΡΙΑ ΚΙ ΕΛΕΑΝ ΠΟΝΤΙΟΙ ΑΛΛΑ «ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΕΣ»…….ΜΕΤΑ ΤΟ ΄80 ΟΛΑ ΑΛΛΑΞΑΝ.
    ΒΕΒΑΙΑ ΑΝ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΦΩΝΟΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΝΤΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΘΕΜΕΛΙΑΚΟ ΖΗΤΗΜΑ …..ΑΛΛΑ ΑΣ ΜΗΝ ΤΟ ΠΙΑΣΟΥΜΕ ΞΑΝΑ.

    Σχόλιο από .Γ.Γ.ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ | 09/03/2011

  2. Σον Κουκον εντονε με την αποχωρησην των Γερμανων μια μαχη ,οπου πολλοι ποντιοι ελασιτες εχασαν τη ζωη τους.
    Οντες επηενα σο σχολειον τα παιδια ασα τουρκοφωνα σχολεια κι ελεαν ειμες ποντιοι, αλλα «ειμαστε μικτασιατες» …..επερασεν ο καιρον αλλαξαν τα πραγματα …
    Βεβαια ποιος εν ποντιος εν μεγαλη κουβεντα….αχρηστη για καποιους μιας και η αποντηση ειναι η εθνικη πρεπουσα…

    Σχόλιο από Γ.Γ.ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ | 10/03/2011

  3. .Γ.Γ.ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ γράφεις: «ΒΕΒΑΙΑ ΑΝ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΦΩΝΟΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΝΤΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΘΕΜΕΛΙΑΚΟ ΖΗΤΗΜΑ»

    Νομίζω ότι αυτή η απορία είναι η κλασική ρατσιστική θέση των ελληνόφωνων αριστερών Ποντίων.

    Φυσικά και είναι Πόντιοι. Φυσικά και δεν ανήκουν ούτε στην τραπεζουντιακή, ούτε και στην οφίτικη μορφή των Ποντίων. Έχουν δική τους υπόσταση εξαιρετικά σημαντική. Μπορούμε σε αντιδιαστολή με τις άλλες δύο ομάδες να τους ονομάσουμε: ΔΥΤΙΚΟΠΟΝΤΙΟΙ.

    Εξάλλου τουρκόφωνοι ήταν και οι Τσαλκαλήδες Καυκάσιοι πρόσφυγες του ’22 που εντάχθηκαν στην Αριστερά , όπως ακριβώς και οι Καρσλήδες.

    Σχόλιο από Θείος -ίδης | 10/03/2011

  4. Γεννήθηκα σ’ ένα χωριό της Δράμας πριν 60 χρόνια. Θυμάμαι στις κοινοτικές εκλογές οικογένειες Σαμψουνταίων να μην ψηφίζουν Τραπεζούντιους υποψήφιους και φυσικά αντίστροφα. Μέσα σ’ αυτούς ήταν και η αντάρτισσα η γιαγιά μου (μάνα την λέγαμε …).
    Πέρασαν τα χρόνια και αυτά ξεπεράσθηκαν. Βρήκαμε άλλα για να είμαστε διχασμένοι (ή τα βρήκαν άλλοι και μας τα πάσαραν). Έκανα λάθος. Διαπιστώνω ότι ακόμα έχουμε τα κατάλοιπα των παππούδων και γιαγιάδων μας.

    Σχόλιο από Φάτσαλους | 11/03/2011

  5. Φάτσαλους, εσείς οι Φατσαλήδες φαίνεται ότι είστε σε χειρότερη κατάσταση από μας. Και αυτό με χαροποιεί γιατί νόμιζα ότι στον πάτο με τα σκατά (έλλειψη χιούμορ, υπεροψία) είμασταν μόνο εμείς οι Ματσκαλήδες.

    Τα παιδιά από το αριστεροποντιακό χωριό νομίζω ότι το λένε καθαρά «…χωρίς φυσικά να φταίνε σε τίποτα οι σημερινοί κάτοικοι του χωριού για εκείνη την παλιά και άσχημη ιστορία.»

    Μάλλον την άξεστη και άμυαλη νυν ηγεσία της ΠΟΕ θέλουν να θίξουν παρά τους κατοίκους του Κούκου. Πώς να τους αποκαλέσουμε; Κουκιάδες; Κουκουκιώτες;

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 11/03/2011

  6. Ματσουκάτε, παρεξήγησες …
    Δεν αναφερόμουν στο σχόλιο των παιδιών για τους κατοίκους του Κούκου. Αναφερόμουν στο «αν οι τουρκόφωνοι είναι πόντιοι». Έτσι λοιπόν μούρθε στο νου η ιστορία που προανέφερα.

    Όσον αφορά τα πρωτεία σας, σου λέω ότι δεν διατρέχουν κανένα κίνδυνο από 10-20 Φατσαλούδες σε όλη την Ελλάδα.

    Όμως εγώ προσωπικά δηλώνω ότι ναι είμαι μέσα στα σκατά. Το είπε άλλωστε και ο αρχιΔΝΤούς.

    Σχόλιο από Φάτσαλους | 11/03/2011

  7. Φάτσαλους όντως σε παρεξήγησα. Σόρι!

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 11/03/2011

  8. θα παρακαλούσα θερμά όποια και όποιον γνωρίζει ιστορικές πηγές με αναφορές σε ονόματα (επίθετα) των οπαδών του Κισά Μπατζάκ από το γειτονικό με τον Κούκο χωριό Σεβαστή να το γράψει εδώ – είναι για μένα ζωτικής σημασίας!

    Σχόλιο από Σοφία | 12/03/2011

  9. Αλλά βρε Σοφία, αυτές είναι ιστορίες του παρελθόντος. Εάν κάποιος σου γράψει κάποια επίθετα και εσύ τα έχεις με κάποιον απ΄τη Σεβαστή με το ίδιο επίθετο, μήπως θα νοιώσεις ένα τσίμπημα στην καρδούλα σου;

    Και δεν θα είναι κρίμα;

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 12/03/2011

  10. Σοφία καλώς μας ήρθες. Όμως ίσως να έχει δίκιο ο Ματσουκάτες. Πάντως σε ένα φιλοταγματασφαλίτικο ιστολόγιο διάβασα τα εξής:»

    «..Εκεί δε πού αύθις εσημειώθη εθνικός συναγερμός με εκδηλώσεις πατριωτικές, άκρως συγκινητικές, ήσαν τα χωρία Κούκος, Σεβαστή, Αγιάννηδες κλπ. ων οι κάτοικοι είναι τουρκόφωνοι.
    Οι οπλαρχηγοί των χωρίων τούτων, Κυριάκος Παπαδόπουλος (Κισά – Μπατζάκ), Παύλος Ασλανίδης, Θεόφιλος Λεοντιάδης, Ματθαίος Ασλανίδης, Μανασσής, Ανέστης Σαχινίδης, Κωνσταντίνος Τσαούς κ.λ.π., οίτινες μετά την μάχην των Αγίων Πάντων είχον διαλύσει τα τμήματα των και παρέμειναν εις τα χωρία των, εις πατριωτικήν έκκλησιν των αρχηγών των σωμάτων Σαρρή και Μυτιληνάκη έσπευσαν να ανασυγκροτήσουν ταύτα και να ενωθώσι μεθ’ ημών….»

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 12/03/2011

  11. Σοφία, θυμάμαι ότι διάβασα πολλά και με πολλές λεπτομέρειες για όλο το θέμα Κούκος-Κισά Μπατζάκ στο βιβλίο του Σαράντη Πρωτόπαπα – Κικίτσα / Χη μεραρχία του ΕΛΑΣ, ιδ. έκδοση, Αθήνα 1978, σελ. 510
    (μάλλον όμως θα το ξέρεις).

    Σχόλιο από Φάτσαλους | 12/03/2011

  12. ήδη με βοήθησες αρκετά Π&Α! με το συγκεκριμένο απόσπασμα, αν μπορούσες να μο δώσεις και τον σύνδεσμο… (ζητώ πολλά;)
    @Ματσουκάτες: αν δεν πονέσεις δεν πρόκειται να καταλάβεις ποτέ κάτι, πόσο μάλλον την ίδια σου την ιστορία! Κι αν δεν την καταλάβω αυτή του άμεσου περίγυρού μου πώς θα κατανοήσω της χώρας, της ηπείρου μου, του κόσμου όλου; και πώς θα προσωρήσω σε δράση;
    χαίρομαι που μπορώ να συμμετέχω πλέον στις συζητήσεις σας 🙂

    Σχόλιο από Σοφία | 12/03/2011

  13. Επίσης σε ένα άλλο σύγχρονο ταγματασφαλίτικο ιστολόγιο αναφέρεται ότι μετά τη μάχη στο Κιλκίς στις 4 Νοεμβρίου 1944 μεταξύ δωσιλογικών στρατευμάτων, που εγκατέλειψαν οι Γερμανοί κατά την υποχώρήσή τους και του ΕΛΑΣ, υπήρχαν απ΄’ τα χωριά αυτά της Κατερίνης 60 νεκροί : «…Βαριές ήταν επίσης οι απώλειες όσων ακολούθησαν τον Κισά Μπατζάκ στην περιπέτεια του Κιλκίς: σε 60 περίπου ανήλθαν οι νεκροί από τον Κούκο, τον Τρίλοφο, την Παλαιοστάνη, τον Κορινό, την Κατερίνη, το Μοσχοπόταμο, τον Άνω Άγιο Ιωάννη, τη Βρωμερή, τη Αεπτοκαρυά, την Περίσταση και τη Σεβαστή…>>

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 12/03/2011

  14. Για σένα:

    http://sfoulidis.landofheroes.org/anafores/tsakaras04.htm

    http://lefobserver.blogspot.com/2010/11/4-1944.html

    Λύσε μας και την απορία; Γιατί τα ψάχνεις; έχει δίκιο ο Ματσουκάτες;

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 12/03/2011

  15. Για τη Μάχη του Κιλκίς έχουμε ένα κείμενο:

    https://pontosandaristera.wordpress.com/2008/10/04/4-10-2008/

    Ενδιαφέρουσα είναι η συζήτηση που γίνεται, όπως και μια αντίστοιχη δημοσίευση στην «Καλύβα του Πάνου», όπου μπορείς να πας απ’ το δικό μας….

    Ομερ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 12/03/2011

  16. yeian kai vlogian…giati an den psaksei pos tha mathei-kai as ponesei-kai an den mathei pos tha katalavei,an den katalavei pos na eksigisei afta pou symvenoun gyro mas,pos tha mporesei na metaferei alitheies sta paidia,pos tha mporesei na yperaspisei tin yparksi tis,tin istoria tis se dedomeni stigmi.

    sto psaksimo eimai kai ego,noemvrios tou 46 sto xorio xrani(dipla ston kouko kai stous agiannides)mazi me alla spitia pontion kaine to spiti tou papou mou,skotonoun tin giagia mou tis dyo aderfes tou patera mou,kai aftou tou fytevoun 3,4 sfaires(13 xronon)psaxno na matho to giati kai poioi.mipos den prepei??

    Σχόλιο από gorgorts | 13/03/2011

  17. Φίλη Σοφία

    Σύμφωνα με Έκθεση της Περιφερειακής Επιτροπής Κατερίνης του ΕΑΜ της 20ης Ιουλίου του 1944, η Σεβαστή είχε περί τους 60 ενόπλους στα τάγματα του ψευδώνυμου «Εθνικού Ελληνικού Στρατού«.

    Με δεδομένο ότι το 1940, το χωριό είχε περί τους 1000 κατοίκους (δηλαδή περί τις 160…ποντιακές οικογένειες!), θα πρέπει να υπολογίσεις πως τουλάχιστον η μία στις τρεις οικογένειες του χωριού, είχε άνθρωπο στρατευμένο στα τάγματα του Κισσάμπατζακ. Αν αναλογιστείς δε, πως κάποιες οικογένεις μπορεί να μην είχαν ενήλικο αγόρι για να στρατευτεί σ’ αυτά, το ποσοστό ανάμεσα στις οικογένειες με αγόρια σε στρατεύσιμη ηλικία, μπορεί να είναι και μεγαλύτερο.

    Το ερώτημα σε τέτοιες περιπτώσεις, είναι εάν αξίζει τον κόπο να δημοσιεύονται μετά από 60 χρόνια, 5-6 επώνυμα, τα οποία μπορεί να βαραίνουν σημερινούς συμπολίτες μας χωρίς αυτοί να είναι υπερήφανοι για την οικογενειακή τους παράδοση – την ώρα που για τους υπόλοιπους 55 δεν θα υπάρχει κανένα επίσημο στοιχείο.

    Τι λες;

    Υ.Γ.: Η Χράνη φίλε gorgorts, είχε κατά την Έκθεση του ΕΑΜ, 25 ενόπλους στον ΕΕΣ…

    Σχόλιο από KillKiss | 14/03/2011

  18. gorgorts μια ερώτηση θέλω να κάνω. Αναφέρεσαι σε γεγνός που συνέβη το Νοέμβριο του ’46. Τότε υπήρχε μόνο η Μαύρη Τρομοκρατία των δεξιών και των παλιων ταγματασφαλιτών. Η Κόκκινη Τρομοκρατία είχε τελειώσει με τα Δεκεμβριανά του ’44.

    Ποιοί ήταν οι δολοφόνοι της οικογένειάς σου;

    Σχόλιο από AMEN | 14/03/2011

  19. να θυμηθούμε λίγο τις ημερομηνίες :

    1946 Μαρ 30 σημείο εκκίνησης του εμφυλίου με την επίθεση των ανταρτών στον σταθμό χωροφυλακής του Λιτοχώρου
    1946 Μαρ 31 εκλογές (αποχή του ΚΚΕ), πρωθυπουργός ο Κωνσταντίνος Τσαλδάρης
    1946 Σεπ 1 δημοψήφισμα για το πολίτευμα (Βασιλεία ή μη)
    1946 Οκτ 28 Ίδρυση του Γενικού αρχηγείου (ΓΑ), πρώτο διάγγελμα του ΔΣΕ – δημοκρατικός στρατός ελλάδας.

    Γενικά, η περιοχή της Πιερίας ήταν «επιβαρυμένη» με γεγονότα. Ένας από τους λόγους γιατί ήταν πέρασμα μεταξύ νότου και βορά, επίσης μεταξύ Θεσσαλονίκης και βουνού (Πιέρια).

    Σχόλιο από Φάτσαλους | 14/03/2011

  20. Πρώτος από αριστερά στη φωτογραφία της Βιέννης ο μόνιμος υπολοχαγός Λεωνίδας Ιωαννίδης από το Βατόλακκο Γρεβενών.

    Τώρα το πόσο «δωσίλογοι» ήταν οι παριστάμενοι θέλει μεγάλη συζήτηση.

    Σχόλιο από Θανάσης Καλλιανιώτης | 30/04/2011

  21. Σύντροφοι, καλός τον υποδεχτήκατε τον αρχή βρικόλακα. Ανοίξτε τα μάτια σας μην τον χάσετε

    Σχόλιο από κάτσε καλαααα,, | 30/04/2011

  22. «..Τώρα το πόσο “δωσίλογοι” ήταν οι παριστάμενοι θέλει μεγάλη συζήτηση…»

    Κε Καλλιανιώτη παρατηρούμε ότι βάζετε την λέξη δωσίλογοι σε εισαγωγικά.
    Η παρατήρησή σας «το πόσο δωσίλογοι» αφορά τους συγκεκριμένους παριστάμενους εις την Βιέννη ή γενικότερα το φαινόμενο του δωσιλογισμού την περίοδο της κατοχής ?

    mumul

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 30/04/2011

  23. Φαντάζομαι ότι ο κ. Καλλιανώτης εννοεί ότι ο εν λόγω έντιμος αντιναζί πατριώτης πήγε στη Βιέννη για να κατασκοπεύσει τη Βέρμαχτ και να δώσει τις πληροφορίες στους Αυστριακούς αντιστασιακούς.

    Ως γνωστόν, δεν υπήρχαν Έλληνες δωσίλογοι παρά πατριώτες που υποκρίνονταν τους δωσίλογους για να χτυπήσουν τον κατακτηκή από τα μέσα.

    Σχόλιο από Smyrnios | 01/05/2011

  24. το 47 τ0 τιμιμα το πληρωσαν αρκετες ποντιακες οικογενειες στην Χρανη μια απο αυτες ηταν η οικογενεια της μητερας μου με θυματα την μαννα της και τρια αδελφια 8 15 και 19 χρονων ηταν οι οικογενεια του Λευτερη Κεμεριδη

    Σχόλιο από κ | 31/05/2012


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: