Πόντος και Αριστερά

……. 'μώ τον νόμο σ' !

-Η Ομάδα Καλεντερίδη επελαύνει!

Συνέτριψε ήδη το τρισκατάρατο φέσι
(«καλυμαύχι» στα ελληνικά)

Οι μεγάλες αλλαγές που συντελέστηκαν στον οργανωμένο ποντιακό χώρο με την ίδρυση της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΠΟΕ)  πριν από 5 χρόνια, άλλαξαν τελείως το τοπίο και τις έως τότε ισορροπίες. Η μεγάλη συγκροτημένη δύναμη γύρω από τον Μιχάλη Χαραλαμπίδη και τον Κώστα Φωτιάδη διαλύθηκε. Η αδυναμία της να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες και η απολυτότητα της ηγετικής της ομάδας που επεδίωκε την υποταγή όλων των υπόλοιπων και απεχθανόταν την συγκατοίκηση με άλλες τάσεις και απόψεις, οδήγησε στη μεταφορά των συγκρούσεων στο εσωτερικό της.

Με μια επώδυνη διαδικασία αποσύνθεσης,  οι ρήξεις και οι συγκρούσεις διαδέχονταν η μία την άλλη. Πρώτα διαφοροποιήθηκε ο Σάββας Καλεντερίδης, τον οποίο ο ίδιος ο Χαραλαμπίδης λόγω της στάσης του στην υπόθεση Οτσαλάν είχε αναβαθμίσει, είχε αναδείξει σε «σύμβολο» και είχε καθιερώσει στο φιλικό του χώρο ως τον «ήρωα Πόντιο αξιωματικό». Σύντομα όμως ο Χαραλαμπίδης άλλαξε άποψη για το ρόλο του Καλεντερίδη στην υπόθεση Οτσαλάν  και από «ήρωα» τον μετέτρεψε σε «προδότη».[Δες: -Xαραλαμπίδης  VS  Καλεντερίδης ; ]

Έτσι κι αλλιώς, η σύνδεση των δύο ανδρών δεν είχε γίνει σε βάση πολιτικής συμφωνίας, ούτε και κοινής πολιτικής καταγωγής. Ο Χαραλαμπίδης προερχόταν από την αριστερά του ΠΑΣΟΚ και είχε έναν ιδιαιτέρως συγκροτημένο πολιτικό λόγο, ενώ ο Καλεντερίδης προερχόταν από την δεξιά και είχε κάνει καριέρα έως τότε ως αξιωματικός και ειδικά ως πράκτορας της ΚΥΠ-ΕΥΠ.  Όπως φαίνεται σήμερα, η συμπόρευση του Καλεντερίδη με την Ομάδα Χαραλαμπίδη-Φωτιάδη  που βρισκόταν πολύ αριστερότερά του, διευκόλυνε πολύ την καθιέρωσή του σε χώρους αλλιώς απροσπέλαστους  και τη δημιουργία διαπροσωπικών σχέσεων  υπό την εγγύηση του Μιχ. Χαραλαμπίδη

Μετά τη ρήξη ο Καλεντερίδης συνέχισε την αυτόνομη πορεία την οποία έτσι κι αλλιώς είχε ξεκινήσει μετά την αποχώρησή του απ’ το στρατό. Με την εκδοτική του ενασχόληση έγινε περισσότερο γνωστός στον ποντιακό χώρο. Συνδεόμενος επαγγελματικά με τον Μελισσανίδη μετετράπη σε «μυστικοσύμβουλό» του επί των ποντιακών κατευθύνοντας ο ίδιος κατά το δοκούν τις χορηγίες -και άλλα- του «πετρελαιά»  Μαικήνα. Αυτό του προσέδωσε μεγαλύτερη επιρροή, την οποία δεν κατάφερε να αμφισβητήσει η σε αποσύνθεση ευρισκόμενη Ομάδα Χαραλαμπίδη, η οποία δέχτηκε το τελικό πλήγμα με την διάλυση και του σκληρού πυρήνα. Δηλαδή του δίπολου Χαραλαμπίδη-Φωτιάδη.  Αιτία -ή αφορμή κατ’ αλλους- φαίνεται να είναι η αποπομπή του Φάνη Μαλκίδη, γαμπρού του  Χαραλαμπίδη, εξαιτίας της απορριπτικής στάσης του Κ. Φωτιάδη από το πανεπιστήμιο Θράκης  όπου εργαζόταν ως λέκτορας.

Το κενό που άφησε η διάλυση της Ομάδας Χαραλαμπίδη-Φωτιάδη τοκάλυψε σύντομα ο Καλεντερίδης, συγκροτώντας τη δική του Ομάδα και εκμεταλλευόμενος άριστα τις ανεπάρκειες και τις ανασφάλειες της ηγετικής παρέας της ΠΟΕ.

Κατάφερε να ενσωματώσει στην Ομάδα μεγάλο μέρος των πλέον καθυστερημένων επιρροών του Χαραλαμπίδη και να αξιοποιήσει προς όφελός του τα δίκτυα που είχαν ήδη δημιουργηθεί από την εποχή του ΚΕΠΟΜΕ. Με πρόσχημα τη συγκρότηση της ποντιακής ελίτ (sic!!!) με την Εύξεινο Λέσχη Αθηνών διεύρυνε την επιρροή του είτε σε αφελείς είτε σε έχοντες καλές προθέσεις και ελπίζοντες ότι κάτι καλό θα βγει από μια τέτοια προσπάθεια.

Παρόλα  αυτά, στην Ομάδα του δεν υπάρχει ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ από εκείνους τους ολίγιστους που εκκινώντας από διαφορετικές αφετηρίες στα μέσα της δεκαετίας του ’80, ανάδειξαν το αίτημα της  αναγνώρισης της Γενοκτονίας. Και πως να έχει; Εφόσον οι δύο βασικές τάσεις που προκάλεσαν τη ριζοσπαστικοποίηση του ποντιακού χώρου  προέρχονταν από την Αριστερά. Η μια από την αριστερά του ΠΑΣΟΚ, το λεγόμενο «πατριωτικό», και η άλλη από τον εξωκοινοβουλευτικό χώρο. Εκείνη την εποχή -καλώς ή κακώς- οι ομοϊδεάτες του Καλεντερίδη ήταν κάθετα αντίθετοι με τα νέα ριζοσπαστικά ρεύματα και είχαν διαφωνήσει και καταδικάσει την προβολή του ιστορικού γεγονότος της Γενοκτονίας (δηλώσεις Λαυρεντίδη, Ευσταθιάδη).

Φαίνεται ότι τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια επικέντρωση στην προσπάθεια διασφάλισης του ελέγχου της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδας. Προσφέρωντας κάποια επαγγελματική εξασφάλιση σε κάποιους νέους, ο Καλεντερίδης κατάφερε  να διευρύνει την επιρροή του στη νεολαία.  Σε πρώτη φάση εκμεταλλεύτηκε την αδράνεια των ανθρώπων που βρίσκονταν πλάι στον πρόεδρο της ΠΟΕ. Με τον διαδικτυακό τόπο «Ε-Pontos» κατάφερε να ελέγξει ένα μεγάλο μέρος της καθημερινής ενημέρωσης. Για να το πετύχει αυτό εκμεταλλεύτηκε την Νεολαία της ΠΟΕ, στην επίσημη σελίδα της οποίας υπάρχει η πρόσκληση εγγραφής στο «Ε-Pontos», ως εάν επρόκειτο για θεσμό της ΠΟΕ.

Με την εφημερίδα «Ποντιακή Γνώμη», η οποία αρχικά βασίστηκε στο παλιό δίκτυο του αλήστου μνήμης χαραλαμπιδικού «Πόντος» του Φουντουκίδη, κατάφερε να επαγγελματοποιήσει την έκδοση και τη  διάδοσή της και να αναδειχθεί σε ισχυρό ανταγωνιστή της μεγαλύτερης και σοβαρότερης ποντιακής εφημερίδας, του «Εύξεινου Πόντου» του Φ. Πεταλίδη.

Στον οργανωμένο χώρο αυτή τη στιγμή παρεμβαίνει μέσω του «κουμπάρου» του, ενός επαγγελματία αρκετά εμπαθούς με όχι ιδιαίτερη μόρφωση και με εξαιρετικά μειωμένη την αναλυτική ικανότητα. Ίσως γι αυτό διεφάνη μια διαφωνία τους με αφορμή τη λειτουργία στην Παναγία Σουμελά του Πόντου και την αντιμετώπιση του Ιβάν Σαββίδη με αρνητικό τρόπο τόσο από την ηγετική ομάδα της ΠΟΕ, όσο κι απ’ τον… «κουμπάρο».

Πάντως ο «κουμπάρος» αποτελεί τον πολιορκητικό κριό της νέας αυτής Ομάδας στον οργανωμένο χώρο. Ήδη κατάφερε να συγκροτήσει μια συμμαχία με τον σε απελπισία ευρισκόμενο Παρχαρίδη, να του ενισχύσει τις ανασφάλειες, να τον απομονώσει ακόμα περισσότερο και να τον «αναγκάσει» να λειτουργήσει με έναν τρόπο παραταξιακής ανηθικότητας, όπως διεφάνη κατά τις πρόσφατες εκλογές στο ΣΠΟΣ Ν. Ελλάδας και Νήσων, όπου υπήρξε μια περίεργη συμμαχία των «καλεντεριδικών» με σταλινικούς κ.ά. [Δες :  -Το περιβάλλον Παρχαρίδη διαλύει την ΠΟΕ…]

Ο «κουμπάρος» όμως έχει αρκετές «αχίλλειες πτέρνες», εκτός από τα χαρακτηριστικά που αναφέρθηκαν πιο πάνω. Όπως:
η συμμετοχή του συγκροτήματός του σε πολιτιστικές εκδηλώσεις με αφορμή την ημέρα που είναι αφιερωμένη στην τουρκική νεολαία !! (επέτειος τουρκ. νεολαίας: 19 Μάη ) στη Σμύρνη την περίοδο που στην Ελλάδα ετίθετο θέμα αναγνώρισης της γενοκτονίας του ποντιακού ελληνισμού από το ελληνικό κοινοβούλιο    και
η πραγματοποίηση τιμητικής εκδήλωσης με το σύλλογό του στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας για τον Ράντοβαν Κάρατζιτς  εν μέσω των σφαγών στη Βοσνία. Να σημειωθεί ότι ο Ρ. Κάρατζιτς κατηγορείται απ’ τη διεθνή κοινότητα ότι διέπραξε «γενοκτονία» στον πόλεμο. Πολλές από τις πράξεις του κρίθηκαν εγκλήματα πολέμου από το «Διεθνές Ποινικό Δικαστηριο για την πρώην Γιουγκοσλαβία», το οποίο κίνησε δίωξη εναντίον του το 1995.  Τελικά συνελήφθη τον Ιούλιο του 2008. [Η σφαγή της Σρεμπρένιτσα που προκάλεσε ο Ρ. Κάρατζιτζ ήταν η μεγαλύτερη σφαγή αμάχων που γνώρισε η ήπειρός μας μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Οι δυνάμεις των Σερβοβοσνίων, υπό τον στρατηγό Ράτκο Μλάντιτς και την πολιτική κάλυψη του Ράντοβαν Κάρατζιτς και του Σλόμπονταν Μιλόσεβιτς, ολοκλήρωσαν τη σφαγή 8.000 αρρένων αμάχων Βόσνιων μουσουλμάνων. Τηρουμένων των αναλογιών, η θηριωδία αυτή μας φέρνει στο νου τις κατοχικές σφαγές των Γερμανών στα Καλάβρυτα και το Δίστομο.]


Έλληνες εθελοντές στο στρατό των Κάρατζιτς-Μλάντιτς στη Βοσνία, χαιρετούν φασιστικά

Ας ξαναγυρίσουμε όμως στον ίδιο τον Καλεντερίδη, ο οποίος υπηρέτησε ως πράκτορας στην Τουρκία με την κάλυψη της ιδιότητας του στρατιωτικού συμβούλου στο ελληνικό προξενείο Σμύρνης. Είναι μια περίοδος της ζωής του που ο ίδιος την προβάλει και υπερηφανεύεται για αυτήν, όπως καταγράφηκε στο αφιέρωμα του της εφημερίδας “Πρώτο Θέμα” στο άρθρο υπό τον τίτλο “Σάββας Καλεντερίδης. Ο αόρατος πράκτορας, το “τέλειο έγκλημα” και η επικήρυξη...”.  [Δείτε το: Ο Καλεντερίδης ως “υπερπράκτωρ της ΚΥΠ” και οι Πόντιοι της Τουρκίας ]

Υπάρχει ένα καίριο ερώτημα για την πολιτική που ακολούθησε ως πράκτορας της ελληνικής ΚΥΠ στα ελληνόφωνα χωριά της βόρειας Τουρκίας στις αρχές της δεκατίας του ’90 . Πλανάται έως σήμερα η υποψία, ότι η συμπεριφορά του συνέβαλε στην καλλιέργεια  του φόβου στις φασιστικές τουρκικές αρχές ότι «κάτι ετοιμάζουν οι Έλληνες στον Πόντο» με αποτέλεσμα την εκπόνηση ενός τρομοκρατικού σχεδίου που στόχευε στον πλήρη εκτουρκισμό  της περιοχής και στην καταπίεση των ελληνόφωνων πληθυσμών μέσω της ανάπτυξης των φασιστικών οργανώσεων των Γκρίζων Λύκων.

Προσπαθώντας να διερευνήσουμε την οπτική του Καλεντερίδη για το ποντιακό ζήτημα βρεθήκαμε μπρος σε κάποιες εκπλήξεις, τις οποίες παραθέτουμε περιληπτικά:

1) Στο μεγάλο αγώνα που έδωσε ο προσφυγικός ελληνισμός ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΙΣ ΜΕΘΟΔΕΥΣΕΙΣ για την «αθώωση» των υπευθύνων της Μικρασιατικής Καταστροφής, ο Καλεντερίδης δια των σάιτ του και της εφημερίδας του φάνηκε να απέχει ολοκληρωτικά και αντιθέτως να ενστερνίζεται την άποψη των ακροδεξιών, φιλομοναρχικών και φιλομεταξικών ρεβανσιστών, ότι όλο το πρόβλημα δημιουργήθηκε γιατί η Ελλάδα ξεκίνησε την εξαρχής καταδικασμένη  Μικρασιατική Εκστρατεία της και ενεπλάκη στις διαδικασίες  διαμόρφωσης του μεταοθωμανικού κόσμου. Τις απόψεις του Καλεντερίδη για το ζήτημα αυτό και την αντινομία -έως και υποκρισία- που τις διακρίνει   τις παρουσιάζουμε στο κείμενό μας με τίτλο:  Όταν το θράσος περισσεύει..

2) Η έλλειψη κριτηρίων και σοβαρής εποπτείας θα φανεί ξεκάθαρα με την ανάρτηση στο «E Pontos» του άρθρου  του βουλευτή Αχαϊας Ν. Νικολόπουλου για τους Πόντιους της Τουρκίας (Είπαν σον Γιωρίκα: «η ψωλή εν’ αγγούρ'», κι ατός επαίρεν τ’ άλας κ’ έτρεχεν). Αυτό όμως που έκανε γνωστό τον Νικολόπουλο ήταν η αναθεωρητική του προσπάθεια να αποκαταστήσει τον Δημήτριο Γούναρη, πρωθυπουργό της Μικρασιατικής Καταστροφής, ακραίο προσφυγομάχο, κήρυκα της «Μικράς πλην Εντίμου Ελλάδος», ο οποίος βαρύνεται για την εξάλειψη του ποντιακού ζητήματος από την ελληνική εξωτερικη πολιτική μετά τις εκλογές του Νοεμβρίου του 1920 και της παραγνώρισης των Ποντίων ανταρτών στους οποίους δεν έστειλε ΟΥΤΕ ΜΙΑ σφαίρα… Εξ αιτίας αυτής του της αναθεωρητικής συμπεριφοράς ο Ν. Νικολόπουλος είχε καταγγελθεί δημοσίως από την ΟΠΣΝΕ με ένα κείμενο όπου αναλύονταν η ποντιακή προβληματική..

3) Η δεύτερη μεγάλη ιστορική επέτειος που τιμά ο ποντιακός ελληνισμός είναι οι σταλινικές διώξεις και η εξόντωση της ηγεσίας του σοβιετικού ελληνισμού από το σταλινισμό στη Σοβιετική Ένωση  την περίοδο 1937-38, η καταστροφή του ελληνικού πολιτισμού και η μαζική εκτόπιση στην Κεντρική Ασία του ποντιακού πληθυσμού από τον Καύκασο και την Κριμαία  την δεκαετία του ’40 Στην Αθήνα, συνεχίζοντας μια παράδοση εκδηλώσεων που άρχισε το 1987, ο ΣΠΟΣ Ν. Ελλάδας πραγματοποίησε σχετικές επετειακές εκδηλώσεις. Από την περσινή χρονιά  που το ΚΚΕ αποφάσισε να παλιννορθώσει τον Στάλιν, ο ΣΠΟΣ δέχτηκε σφοδρή συκοφαντική επίθεση από τους νεόκοπους σταλινικούς του Περισσού. Ο Καλεντερίδης, όχι απλώς δεν βοήθησε στην αντίκρουση της σταλινικής επίθεσης , ούτε καν τήρησε ουδέτερη στάση. Επέλεξε να προβάλει το βρωμερό συκοφαντικό κείμενο του ΚΚΕ. Δείτε την ανάρτησή του: http://infognomonpolitics.blogspot.com/2009/06/blog-post_8803.html

Για τη συκοφαντική πολιτική του ΚΚΕ  συντάξαμε και δημοσιεύσαμε το εξής κείμενο: -Ο Στάλιν, οι Πόντιοι και το …φερέγγυο ΚΚΕ

Πάντως τελειώνοντας, δεν μπορούμε να μην παρατηρήσουμε ότι ο  Καλεντερίδης σήμερα χαρακτηρίζεται από εξωστρέφεια, κάτι που έλειπε στον χώρο της Ομάδας Χαραλαμπίδη-Φωτιάδη. Ούτε ότι του λείπει η αγάπη για τον  Πόντο και τους Πόντιους. Από τις συνεντέξεις του φαίνεται επαρκώς ενημερωμένος για τα ζητήματα που αφορούν την Τουρκία.  Απλώς εμείς  παρατηρούμε τις αντιφάσεις της προσέγγισής του. Επίσης βλέπουμε ότι είναι ευφυέστερος του προκατόχου του -παρότι υπολείπεται σε πολιτική συγκρότηση και ευαισθησία- και έχει πολύ καλύτερη οργανωτική αντίληψη των πραγμάτων. Είναι πολύ πιο ευέλικτος, όπως απέδειξε με την έκδοση του βιβλίου «Γεννηθείς εις Καύκασον Ρωσίας» το οποίο βρίσκεται ως θεώρηση στον αντίποδα της δικιάς του. [Δες: Για τους άγνωστους δικούς μας Καυκάσιους…]

Επίσης, η παρακολούθηση των τουρκικών πραγμάτων έχει μετατρέψει τον διαδικτυακό του χώρο σε πηγή πληροφόρησης πολλών πολιτών που ενδιαφέρονται ειλικρινά για τις εξελίξεις στα ελληνοτουρκικά.

Ένα απ΄τα ερωτήματα που θα απαντηθεί στο μέλλον – σήμερα αδυνατούμε να καταθέσουμε οποιαδήποτε εκτίμηση, πλην κάποιων αμυδρών υποθέσεων- είναι το τι επιδιώκουν ο Καλεντερίδης και οι συνεργάτες του  με την προσπάθεια να θέσουν τον οργανωμένο ποντιακό χώρο υπό τον έλεγχό τους.

Με τον τηλεοπτικό σταθμό που ετοιμάζουν -ένα πείραμα που είναι ιδιαιτέρως   σημαντικό και κάτω από άλλες συνθήκες θα ήταν εξαιρετικά θετικό- θα επιχειρηθεί ο πειθαναγκασμός και η εξάρτηση ενός σημαντικού τμήματος του ποντιακού ελληνισμού.  Η ανάγκη για τηλεοπτική έκφραση ενός τμήματος του λαού που βρίσκεται σε αφύπνιση και ενεργοποιείται, μπορεί κάλλιστα να μετατραπεί σε στοιχείο εξυπηρέτησης αγοραίων συμφερόντων. Το στοιχείο αυτό θα εξυπηρετηθεί επι πλέον καλύτερα με τον οργανωτικό  έλεγχο της ΠΟΕ. Αυτός  θα προσδώσει μεγάλη πολιτική ισχύ και θα αποφέρει επίσης μεγάλα  κέρδη σε οικονομικό επίπεδο, εφόσον θα δημιουργηθεί ένας σχεδόν αποκλειστικός διαχειριστής του «ποντιακού προϊόντος», καθόλου ευκαταφρόνητου σε κανένα επίπεδο.

‘Ετσι,  προς το παρόν μπορούμε να διαπιστώσουμε ότι:
-με έναν τρόπο ειρωνικό, ο Καλεντερίδης φαίνεται να υλοποιεί το όραμα του Μιχ. Χαραλαμπίδη για έλεγχο του ποντιακού χώρου προς εξυπηρέτηση των δικών του σκοπών,
-σαφώς απουσιάζει ο πολιτικός λόγος και
-φαίνεται πλέον ξεκάθαρα το ιδεολογικό κενό που άφησε η διάλυση της Ομάδας Χαραλαμπίδη-Φωτιάδη -έστω και αν διαφωνούμε σε πολλά μαζί της…..

Δείτε κάποια σχετικά κείμενά μας:

-Ο Καλεντερίδης ως “υπερπράκτωρ της ΚΥΠ” και οι Πόντιοι της Τουρκίας

-Xαραλαμπίδης  VS  Καλεντερίδης ;

-Όταν το θράσος περισσεύει…

-Το περιβάλλον Παρχαρίδη διαλύει την ΠΟΕ…

-Ωρέ Πόντιοι, με τι μούτρα θα τιμήσετε τη γενοκτονία;

-Quo Vadis ΠΟΕ ;

-Το φέσι και οι… αφέσωτοι !

-Φέσι το ελληνικόν…

-Περί Ιδρύματος “ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ” κλπ

-Εκδήλωση στην Παναγία Σουμελά του Βερμίου και κοσμοσυρροή στον Πόντο

-PontosVISA και Ζωνιανά…

Advertisements

25/11/2010 - Posted by | -Ιδεολογικά, -Nεοελληνικός ανορθολογισμός, ΠΟΕ |

9 Σχόλια »

  1. filoi kai syntrofoi pontioi roymeliotes makedones kok de mporoyme na poyme oti o kalenteridis einai deksios.Mallon stin evryteri aristera tha itan pio sosto na ton topothetisoyme.Stin teliki ti simainei aristeros kai ti deksios ti simeron imera.Το δηαρι πχ ειναι αριστερο?αριστερο ειναι,και ποιοι ειμαστε εμεις που θα απονιμουμε τιτλους.Πχ αριστεροι ειναι οσοι βαζουν πριν απο ολα τους εργαζομενους και τους ανθρωπους και δεξιοι ειναι αυτοι που βαζουν τα συμφεροντα της γκολντμαν σακς της γουολ στριτ και της ντοιτσεμπανγκ των το0κογλυφων και των ραντιερηδων δηλΔΗ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΡΑΤΖΑΦΕΡΗς ντορα μνημονιακοι ,ασ πουμε δεξιοι.Ο καλεντεριδησ αποκλειεται να τασσεται με την γκολντμαν σακα οπως ο τζεφρυ.Φίλοι και συντροφοι,παμε για μεγαλη καταστροφη που αν δε γινει επανασταση απο τους εργαζομενους ειρηνικη οχι απαραιτητα βιαιη η γκολντμαν σακσ θα μας ξεσκισει.Ειμαστε στο 1.000.000 ανεργοι πατριωτες και 1.000.000 ανεργοι προσφυγες μουσουλμανοι κυριως.Παμε για τη διπλασια ανεργια σε λιγο.Στη συγκεντρωση τησ γσεε αδεδυ σωματειων χτες ουτε 10.000 απο τα 2.000.000 εργαζομενους στο δημοσιο και στισ δεκο στην αττικη.Που παμε.Ο σαββασ ειναι τρομεροσ

    Σχόλιο από karampas | 26/11/2010

  2. εξαιρετική πολιτική ανάλυση. χρειαζόμαστε τον πολιτικό διάλογο και όχι τις χαζοχαρούμενες παράτες που συνηθίζονται. μπράβο και πάλι μπράβο.

    Σχόλιο από skeptomenos | 26/11/2010

  3. Παρασκευή, 3 Δεκεμβρίου 2010
    Ποντιακή τηλεόραση;

    Όχι, δεν είναι ανέκδοτο! Είναι απλώς ένα ακόμα σύμπτωμα της προϊούσας διάλυσης αυτής της χώρας από μωροφιλοδοξίες κάποιων (τους οποίους δεν θέλω να τους χαρακτηρίσω), που «σπεκουλάρουν» σε μια ομάδα συμπολιτών μας με συγκεκριμένη καταγωγή, επιχειρώντας να αποκομίσουν πολιτικά οφέλη, ψήφους και δεν ξέρω τι άλλο…
    Διαβάστε τα κείμενα που ακολουθούν και θα αντιληφθείτε τί ακριβώς εννοώ.
    ΔΕΕ

    To: Hellenic Affairs Forum

    Subject: {HAF} PONTOS TV
    Αγαπητοί φίλοι, σας στέλνω δυο κείμενα που αφορούν το υπό ίδρυση τηλεοπτικό κανάλι PONTOS TV. Οι σκέψεις για τη φυσιογνωμία του καναλιού και ένας κατάλογος με εκπομπές που είναι πιθανόν να συμπεριληφθούν στο πρόγραμμα, είναι η αφετηρία. Θα ήθελα να προσεγγίσετε και να αναλύσετε και σεις με τη σειρά σας το όλο θέμα και αν είναι δυνατόν, να κάνετε τις όποιες παρατηρήσεις και προτάσεις θέλετε, γιατί πιστεύω ότι όταν σκέφτονται πολλοί, είναι καλύτερα, και στην περίπτωση του PONTOS TV.
    φιλικά
    Σάββας Καλεντερίδης

    ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΠΑΡΑΛΗΠΤΗ

    κ. Καλεντερίδη
    Θεωρώ ότι τέτοιες δράσεις θα λειτουργήσουν ενάντια στην ενότητα της Ελλάδας. Για το καλό της Ελλάδας …τα Ποντιακά, όπως τα «ντόπικα» της Μακεδονίας, όπως τα Βλάχικα και τα Αρβανίτικα πρέπει να παραμείνουν ΔΙΑΛΕΚΤΟΙ και σε καμία περίπτωση να μην τα αναβαθμίσουμε κι εξισώσουμε με γλώσσες. Είναι διάλεκτοι γιατί ποτέ δεν είχαν γραπτή μορφή και διότι το λεξιλόγιό τους ήταν σχετικά περιορισμένο και δεν θα αρκούσε να μεταφράζαμε ούτε 5 σειρές από κείμενο του Ομήρου χωρίς να προβούμε σε δανεισμό λέξεων από ΚΥΡΙΕΣ γλώσσες όπως τα Ελληνικά και τα Τουρκικά. Η άνθιση των γραμμάτων στον Πόντο ήταν συνυφασμένη με την ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ και όχι με την ποντιακή διάλεκτο.
    Η ποντιακή όπως και όλες οι διάλεκτοι ήταν αρκετή για χρήση σε επίπεδο χωριού, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για περιγραφή σύνθετων εννοιών χωρίς επιτηδευμένο δανεισμό λέξεων που δεν χρησιμοποιούσαν οι πόντιοι. Οποιαδήποτε προσπάθεια να μετατραπεί σε λόγια γλώσσα θεωρώ ότι είναι επικίνδυνη και θα δικαιώσει τα περί Ελληνοφώνων κατοίκων του Βυζαντίου και την ΜΗ ύπαρξη Ελλήνων. Η γλώσσα μας ας είναι τα Ελληνικά μόνον καθώς είναι μία πάμπλουτη γλώσσα που ήδη δέχεται επίθεση από τους εισαγόμενους ξενικούς νεολογισμούς. Η όψιμη προσπάθεια να μετατραπεί η Ποντιακή σε λόγια γλώσσα θεωρώ ότι είναι εγκληματική.
    Και δεν ξέρω πως θα σας φανεί αν ξαφνικά από τον Όλυμπο αρχίζουν να μεταδίδουν ΕΙΔΗΣΕΙΣ στα Βλάχικα συμπληρώνοντας τις λεκτικές ελλείψεις με Ρουμανικές λέξεις.
    Κάποιος δημιούργησε και Ποντιακή Wikipedia! Πως θα αισθανόμασταν εάν Έλληνες πολίτες δημιουργούσαν Βλάχικη Wikipedia, Αρβανίτικη, Κρητική, Κυπριακή και Κερκυραική;
    Αυτά όλα δεν είναι όπλα σε όσους σκόπιμα προωθούν θέματα αυτονόμησης των Επτανήσων, της Μακεδονίας, της Κρήτης κλπ;
    Και φανταστείτε το ίδιο με το σλαβοφανές ιδίωμα της Μακεδονίας. Ήδη από τα Σκόπια μεταδίδουν σκόπιμα δελτία ειδήσεων δικά τους στην Ελληνική ώστε να μαθαίνουν τα νέα της «πατρίδας» οι φιλοσκοπιανοί της Μακεδονίας. Μοιράζουν αναγνωστικά, λεξικά κι εφημερίδες προσπαθώντας να διαδώσουν την Κυριλλική στην περιοχή… κι όλα αυτά γιατί επιμένουν σκόπιμα να μιλούν για ΓΛΩΣΣΑ εννοώντας το σλαβοφανές ιδίωμα το οποίο ο Τίτο μετέτρεψε σε «ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ» από δυτικό Βουλγαρικό Ιδίωμα που ήταν από επιστημονικής άποψης.
    Κλασσικό πρόβλημα στη Μακεδονία σε ανάμικτα χωριά είναι να ζητούν οι σλαβόφωνοι να τραγουδήσουν με λόγια Σκοπιανά τραγούδια, αφού και οι Πόντιοι κάνουν το ίδιο κι επίσης τραγουδάνε με ακαταλαβίστικα γι’ αυτούς λόγια. Παράλληλα οι γνωστοί κύκλοι πιέζουν για την επαναφορά της Βλάχικης μαζί με την «Μακεδονική».
    Το ιδίωμα είναι κάτι που μπορούν να το μιλάει κι ένας αλλοεθνής.
    Η ύπαρξη γλώσσας όμως σηματοδοτεί ΕΘΝΟΣ.
    Και τότε οι σλαβόφωνοι της Μακεδονίας σε ΠΟΙΟ έθνος ανήκουν αν αυτό που μιλούν είναι ΓΛΩΣΣΑ και όχι διάλεκτος;
    Οι ποντιόφωνοι μουσουλμάνοι της Τουρκίας είναι Έλληνες;
    Οι βλαχόφωνοι ανήκουν στο Ρουμανοβλαχικό έθνος;
    Επομένως θα συνιστούσα να μην ενθαρρύνετε τον ποντιακό εθνικισμό ο οποίος εύκολα μετατρέπεται σε ρατσισμό.
    Αν στα τέλη του 2010 υπάρχουν άνθρωποι που φροντίζουν να ΜΗΝ αναμίξουν τα γονίδια τους με άλλες «φυλές» προκειμένου να δηλώνουν 100% πόντιοι ή 100% Μακεδόνες και Βλάχοι … τότε μάλλον ο Soros σκορπάει άσκοπα τα λεφτά του. Θα τα καταφέρουμε μόνοι μας να διαλυθούμε λόγω βλακείας.
    Η ποντιακή, η βλάχικη και τα «ντόπικα» πρέπει να παραμείνουν διάλεκτοι. Διότι είναι ΟΝΤΩΣ διάλεκτοι λόγω περιορισμένου αριθμού λέξεων. Παρέμειναν σε άγραφη μορφή μέχρι πρόσφατα, παρά το ότι η Ελληνική γράφεται εδώ και 2500 χρόνια. Την εποχή που στην Ιταλία κατασκεύαζαν FERRARI δεν είναι δυνατόν να αποδεχτούμε ότι οι Πόντιοι, οι σλαβόφωνοι και οι Βλάχοι …αρκούνται στην διάλεκτό τους για να καλύψουν τις ανάγκες επικοινωνίας τους.
    Επί Τουρκοκρατίας τα φιρμάνια μεταφράζονταν ΜΟΝΟΝ στην Ελληνική και σε καμία άλλη διάλεκτο, διότι ακριβώς καμία διάλεκτος δεν αρκούσε να αποδώσει με ακρίβεια κείμενα διοικητικού περιεχομένου.
    Οποιαδήποτε προσπάθεια μετάφρασης Ελληνικών στην Ποντιακή με σκοπό την απόδοση αρχαίων και συγχρόνων εννοιών που ουδέποτε είχαν χρησιμοποιηθεί από τους Πόντιους αυθόρμητα …θεωρώ ότι ανοίγει τον δρόμο για τη διάλυση της χώρας.
    Εάν οπλίσουμε τους εχθρούς μας και τους δώσουμε το δικαίωμα να ισχυριστούν ότι τα ΠΟΝΤΙΑΚΑ είναι μία πλήρης ΓΛΩΣΣΑ διαφορετικής των Ελληνικών τότε είναι σαν να τους εξουσιοδοτούμε να μετατρέψουν σε λόγιες γλώσσες την Κρητική Διάλεκτο, την Επτανησιακή, τα Αρβανίτικα, τα Βλάχικα, την Κυπριακή, την τσιγγάνικη και τα Πομακικά.
    Ο Ποντιακός «εθνικισμός» …θα σπρώξει κυριολεκτικά τους υπολοίπους να αναδείξουν την δική τους γλωσσική κληρονομιά ως απάντηση στην ποντιακή «έπαρση» και τότε θα δημιουργήσουμε ΑΚΟΜΑ έναν λόγο να διχάσουμε τους Έλληνες αντί να τους ενώσουμε απέναντι στους κοινούς μας εχθρούς.
    Αν πιστεύετε ότι οι «φυλές» πρέπει να διατηρούνται «καθαρόαιμες» τότε αυτή η χώρα δεν έχει κανένα μέλλον όπως και οι κάτοικοί της.
    Η άγνοια και η ανασφάλεια των προγόνων μας δεν είναι δυνατόν να τροφοδοτεί βλακώδεις «φυλετικούς» και «γλωσσικούς» ρατσισμούς.
    Ο καθένας θα πρέπει να αισθάνεται περήφανος για τα δικά του κατορθώματα και όχι γιατί η γιαγιά του μιλούσε την ίδια διάλεκτο με κάποιον ήρωα του Πόντου ή κάποιον Βλάχο εθνικό ευεργέτη.
    Πρέπει να εξελιχθούμε κάποτε και να απομονώσουμε τέτοιες διχαστικές συμπεριφορές. Να καταγγείλουμε τον ρατσισμό των Εβραίων που έχουν δώσει θρησκευτικό χαρακτήρα στον αιματολογικό ρατσισμό τους και όχι να τον ζηλεύουμε και να τον μιμούμαστε.
    Δεν είναι το ιδανικό να θέλουμε να γίνουμε παντοδύναμοι σαν τους Εβραίους ρατσιστές αλλά πρέπει να καταφέρουμε να ΜΗΝ είναι παντοδύναμοι οι πιο άρρωστοι ρατσιστές που γνώρισε ποτέ η ανθρωπότητα.
    Και σ’ αυτόν τον αγώνα πρέπει να πεισθούν οι αριστεροί να καταδικάζουν και αυτοί τον Εβραϊκό ρατσισμό κι όχι να τον «εξαιρούν» επειδή όλο το ιδεολογικό τους δημιούργημα προέρχεται από Εβραίους θεωρητικούς οι οποίοι φυσικά δεν θα κατηγορούσαν τη δική τους φυλή ποτέ. Ακόμα και ο Marx είχε συγγένεια με απογόνους των Rothchild οι οποίοι συμμετείχαν με κεφάλαιά τους στην ίδρυση της «Εθνικής» μας τράπεζας.
    Και οι αριστεροί πρέπει να καταλάβουν ότι ο Εβραικός ρατσισμός τους αφορά εξίσου. To Hollywood, τα μεγαλύτερα κανάλια επικοινωνίας, πρακτορεία ειδήσεων κλπ καθώς και οι Τράπεζες ελέγχονται από Εβραίους … και όχι τυχαία. Και συχνά κάνουν επίδειξη δύναμης.
    Σκεφθείτε ΠΟΙΑ ΑΛΛΗ «ΦΥΛΗ» στον κόσμο θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο την καριέρα ενός πασίγνωστου και πάμπλουτου αστέρα του Hollywood για … ΜΙΑ ΦΡΑΣΗ ΜΟΝΟΝ!
    Τέτοιες κατηγορίες ακούμε ως Έλληνες από τον Νίκο Δήμου, την Ρεπούση, τη Δραγώνα, τους ΙΟΥΣ κλπ … και η καριέρα τους όχι μόνο δεν κινδυνεύει αλλά κυριολεκτικά απογειώνεται!
    Το να εξαίρουμε την σπουδαιότητα της ποντιακής ή της βλάχικης κλπ ώστε εξ «αγχιστείας» να καλύψουμε κενά στην αυτοπεποίθησή μας και την προσφορά μας στην κοινωνία είναι επικίνδυνο κι εντελώς άχρηστο τη σημερινή δύσκολη εποχή που ζούμε.
    Ας παραμείνουμε κι ας επιμείνουμε στην Ελλάδα και την Ελληνική γλώσσα διότι αν χαθεί η Ελλάδα …τα ποντιακά από μόνα τους …θα έχουν όση αξία έχουν και η κάθε μία από τις 1000 Ινδικές διαλέκτους.
    Οπωσδήποτε πρέπει να καταγράψουμε την Ποντιακή ως πολιτιστική κληρονομιά, κάτι που έχει γίνει σε μεγάλο βαθμό, αλλά σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να χαράσσουμε το μέλλον μας βασιζόμενοι σε μία διάλεκτο που δεν θα μπορούσε ούτε θα έπρεπε να αντικαταστήσει την Ελληνική στις μέρες μας σε κανένα επίπεδο. Τα ποντιακά είχαν συγκεκριμένη χρήση και συγκεκριμένη διαδρομή. Δεν χρησιμοποιήθηκαν για τη συγγραφή επιστημονικών κειμένων, ούτε για πράξεις διοικητικού περιεχομένου.
    Ότι λοιπόν δεν έγινε ΑΥΘΟΡΜΗΤΑ επί 2000 χρόνια με την Ποντιακή διάλεκτο, το να μετατραπεί σε λόγια γλώσσα δηλαδή, …είναι σχιζοφρενικό να το επιδιώξουμε με το ζόρι σήμερα γνωρίζοντας μάλιστα ότι υπάρχουν πολλοί που θα ήθελαν να δουν την Ελλάδα σε κομμάτια ασήμαντα οικονομικά και αμυντικά.

    Πηγή: http://macedonia-greece.blogspot.com/

    το βρήκαμε εδω http://ethnologic.blogspot.com/2010/12/blog-post_03.html

    Σχόλιο από macedonia-greece | 06/12/2010

  4. […] […]

    Πίνγκμπακ από -Η Ομάδα Καλεντερίδη επελαύνει! | 18/12/2010

  5. Αν δεχτούμε ότι αυτά που γράφετε για τον κ.Καλεντερίδη την ομάδα και την ιδεολογία που υπηρετεί είναι σωστά, εάν όντως:
    -συγκάλυψε τις προσπάθειες αθώωσης των ενόχων της Μικρασιατικης Καταστροφής και της εγκατάλειψης των Ελλήνων της Ανατολής στο έλεος των Τούρκων,
    -προέβαλε τις απόψεις του σταλινικού ΚΚΕ εναντίον των Ποντίων που διοργάνωναν εκδηλώσεις μνήμης, τότε με το παρακάτω κείμενο που δημοσιεύει φαίνεται ότι ολοκληρωτικά συντάσσεται με την άγρια εμφυλιοπολεμική Δεξιά των απογόνων των μεγαλύτερων εθνοπροδοτών που στη θέση του μυαλού και του κριτικού πνεύματος έχει μπόλικα εθνικόφρονα άχυρα:

    «Τάδε έφη ομάδα αριστερών-προοδευτικών ιστορικών και διανοουμένων, με τεράστιο επιστημονικό έργο σε ΜΚΥΟ, ξεκοκκάλισμα προγραμμάτων και χορηγιών από τα απόρρητα του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ υπεξ, της ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ και άλλων φορέων του ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΎ που επιδιώκουν τη δημιουργία μιας ανοικτής κοινωνίας εδώ στα πολύπαθα Βαλκάνια»…

    http://infognomonpolitics.blogspot.com/2011/02/blog-post_3936.html

    Σχόλιο από Zωνιανίτης | 08/02/2011

  6. Zωνιανίτη δεν έχουμε άποψη για το θέμα που θίγει ούτε είναι η δουλειά μας να βάζουμε πολιτικές ταμπέλες στον οποιονδήποτε. Εμείς κρίνουμε απλώς τις επιπτώσεις που έχουν στον ποντιακό κόσμο οι πολιτικές δραστηριότητες κάποιων.

    Οι αναγνώστες μας και γνώσεις έχουν και νοήμονες είναι για να βγάλουν τα δικά τους συμπεράσματα με δική τους προσπάθεια,

    Σας δίνουμε ένα στοιχείο, χωρίς αυτό να προδικάζει τίποτα:

    Ο ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΛΕΝΤΕΡΙΔΗΣ ΣΤΙΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΕΣ ΤΟΥ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΕΤΕΙΑΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΝΕ.Ο.Σ. ΓΙΑ ΤΑ ΙΜΙΑ

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 08/02/2011

  7. […] -είτε με άλλα οικονομικά σχέδια, -είτε μέσα από δίκτυα επιρροής που αναπτύσσει,   κυρίως προς την οργανωμένη […]

    Πίνγκμπακ από -Ο Καλεντερίδης ως “υπερπράκτωρ της ΚΥΠ” και οι Πόντιοι της Τουρκίας « Πόντος και Αριστερά | 24/10/2011

  8. […] σχετικές δημοσιεύσεις ΕΔΩ, ΕΔΩ, ΕΔΩ, ΕΔΩ, ΕΔΩ, ΕΔΩ, ΕΔΩ, ΕΔΩ, ΕΔΩ, ΕΔΩ, […]

    Πίνγκμπακ από -Τα λουλούδια της ερήμου (ή: περί αξιοθρήνητης ΠΟΕ και εξαιρετικών… εξαιρέσεων) « Πόντος και Αριστερά | 26/12/2012

  9. […] Ένα τέτοιο Μέσο, όπως το Pontos-News, θα έπρεπε να έχει φτιαχτεί από χρόνια από τα δευτεροβάθμια όργανα του ποντιακού ελληνισμού. Όμως η ηγετική ομάδα ουδέποτε έδειξε τέτοιο ενδιαφέρον, προσανατολίζοντας τις δράσεις προς τα χορευτικά δρώμενα και υποβαθμίζοντας απελπιστικά την πραγματική κοινωνική, ιδεολογική και πολιτική διάσταση που έφερνε το νέο ποντιακό ριζοσπαστικό κίνημα. Καταγγέλθηκε ότι έβαλε τους χορούς πάνω και απ΄ το επιτακτικό ζήτημα της αποκατάστασης των νέων προσφύγων ομογενών από την πρώην ΕΣΣΔ.   Για την εξαθλίωση της μεγάλης ομοσπονδίας (ΠΟΕ) ακέραια ευθύνη φέρνει και ο ίδιος ο Καλεντερίδης. […]

    Πίνγκμπακ από Ούλ’ εντάμαν…. με τον Καλεντερίδη(ν). Έρθεν !…. « Πόντος και Αριστερά | 01/11/2014


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: