Πόντος και Αριστερά

……. 'μώ τον νόμο σ' !

-Το περιβάλλον Παρχαρίδη διαλύει την ΠΟΕ…

…πηδούν απ’ τη χαρά τους στο «χρυσοτόκο», αμαρτωλό  Βέρμιο!

Ας μας συγχωρήσουν οι φίλοι που αδυνατούν να παρακολουθήσουν τα ποντιακά δρώμενα. Σ’  αυτή την ανάρτηση θα μπούμε για λίγο στα βαθύτερα και τα απλυτότερα του οργανωμένου ποντιακού χώρου.

Αιτία είναι η πρόσφατη ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ. του ιστορικού -αλλά και μεγαλύτερου εν Ελλάδι- συλλόγου Αργοναύτες-Κομνηνοί, να μη συμμετέχουν εφεξής στις διαδικασίες της ΠΟΕ και να αποχωρήσουν από το δευτεροβάθμιο όργανο.

Όπως φάνηκε, αφορμή υπήρξε η άθλια, προσβλητική συμπεριφορά που επεδείχθη προς την αντιπρόσωπο του συλλόγου κατά την τελευταία γενική συνέλευση, όπου το κονκλάβιο εισηγήθηκε επιτυχώς:
α) την περιθωριοποίηση των περιφερειακών οργάνων της ΠΟΕ και τη συγκέντρωση  των «εξουσιών» στον πρόεδρο μέσω του  κεντρικού Δ.Σ.  και
β) τρίτη θητεία για τον πρόεδρο.

Από καιρό εμείς πιάναμε τα μηνύματα και ευθαρσώς τα παρουσιάζαμε.

Στο κείμενό μας    » Quo Vadis ΠΟΕ ; » περιγράψαμε το πρόβλημα:

«Η προσπάθεια υπέρ-συγκέντρωσης των εξουσιών στο Δ.Σ. με την υποβάθμιση των περιφερειακών οργάνων και τη μετατροπή τους σε άτυπα όργανα προκάλεσε πολλές ανησυχίες στον πρωτοβάθμιο χώρο.  Αντί να ακολουθηθεί η διαδικασία του πλήρους εκδημοκρατισμού της δομής της Ομοσπονδίας με την μεταφορά αρμοδιοτήτων στην περιφέρεια, επελέγη  ο υπερσυγκεντρωτισμός και θεσπίστηκαν εκλογικές διαδικασίες που ευνοούν την χειραγώγιση.

Αυτές οι εξελίξεις συνδυασμένες με:

την απελπισία της ηγεσίας λόγω οικονομικής δυσπραγίας, η οποία ηγεσία επιπλέον ζει στην “κοσμάρα” της,

την οργανωτική  δραστηριοποίηση περίεργων κυκλωμάτων, παλιών πρακτόρων, φιλόδοξων εμφυλιοπολεμικής νοοτροπίας φανατικών ακροδεξιών, που δρουν στο πλαίσιο της ασυλίας που προσφέρει η ηγετική ομάδα,

τις παράδοξες και παρά φύση συνεργασίες,

προοιωνίζουν αρνητικές εξελίξεις.

Εκτός εάν η δημοκρατική βάση που πλειοψηφεί στον οργανωμένο χώρο (370 πρωτοβάθμια σωματεία), αντιληφθεί τα επικίνδυνα παιχνίδια που παίζονται στην πλάτη της…»

Στα παραπάνω θα προσθέταμε σήμερα και:

«Την απίστευτη ημιμάθεια των εν λόγω κυκλωμάτων -πιθανότατα και πολιτική εξάρτηση- που τους οδηγεί  ακόμα και στην αθώωση των υπευθύνων της Καταστροφής και της Γενοκτονίας και στην υποστήριξη πρωτόγονων στερεοτύπων, που μόνον οι περιθωριακοί φιλομεταξικοί υποστηρίζουν σήμερα.» (Για το θέμα αυτό και για τα ιδεολογικά αντιπροσφυγικά  «ολισθήματα» συγκεκριμένων κύκλων ετοιμάζουμε ειδικό αφιέρωμα).

Δυστυχώς , η απογοήτευση και η κόπωση έχουν καταβάλλει πολλούς έντιμους και σοβαρούς συμπατριώτες μας, όπως αυτούς που απαρτίζουν το Δ.Σ. των «Αργοναυτών». Αιτία είναι μια ανεπαρκής διοίκηση, που έχει αποδείξει ότι το μόνο πετυχημένο που μπορεί να οργανώσει είναι τα  χορευτικά φεστιβάλ νεολαίαςΚαι αυτά χάρις στην αυτοθυσία των περιφερειακών οργάνων που τόσο βίαια τους φέρθηκε με την αλλαγή επί τα χείρω του καταστατικού

Μεγάλο μερίδιο ευθύνης για την κατάπτωση έχει  η ομάδα που περιτριγυρίζει τον πρόεδρο της ΠΟΕ και με -όπως φαίνεται- την κάλυψή του :
α) υβρίζει, συκοφαντεί ασυστόλως και κατασκευάζει «αντιπάλους» ερήμην τους,
β) μετατρέπει άσχετα και τεταρτεύοντα θέματα σε πρωτεύοντα ζητήματα, καλλιεργώντας έναν κάλπικο ψευτοπατριωτισμό,  στοχεύοντας ανθρώπους που έχουν τουλάχιστον  να επιδείξουν έργο,
γ) πιέζει προς την κατεύθυνση της συγκέντρωσης των εξουσιών στα χέρια του προέδρου ώστε να ελέγχει ευκολότερα τις περιφέρειες και να  εξοντώσει  κάθε διαφορετική φωνή -οργανώνει δηλαδή από τώρα τις μετα-παρχαριδικές συνθήκες..

Η αποχώρηση των «Αργοναυτών-Κομνηνών» έχει τεράστια πολιτική αλλά και ηθική σημασία. Όχι μόνο γιατί είναι ο μεγαλύτερος ελλαδικός-και μάλλον και διεθνώς- ποντιακός σύλλογος, ο οποίος δεν εξαρτάται ούτε ιδεολογικά, ούτε πολιτικά, ούτε και οικονομικά από κανένα! Ούτε γιατί στο σύλλογο αυτό παρουσιάστηκε για πρώτη φορά δημοσίως το 1961 (26 Φεβρουαρίου)  το γεγονός  της Γενοκτονίας μέσα από μια ιστορική ομιλία του Πολυχρόνη Ενεπεκίδη.

Αλλά γιατί είχε πρωτοστατήσει στην συγκρότηση της ΠΟΕ και συνέβαλε αποφασιστικά στο να αποφασίσει η τότε Ομοσπονδία Ποντιακών Σωματείων Ν. Ελλάδας (ΟΠΣΝΕ) -μια ισχυρή ομοσπονδία που διακρινόταν για την αυτάρκεια και την πολιτική ισχύ- να αυτοδιαλυθεί στο όνομα της πανελλαδικής ενότητας και  οι σύλλογοι της Αθήνας και της Νότιας Ελλάδας να προσχωρήσουν στην ΠΟΕ. Και όλο αυτό κατέληξε στο να υφίστανται την προσβλητική συμπεριφορά των παρα τω προέδρω και την (διαλυτική εν τέλει) προσπάθεια περαιτέρω αποδυνάμωσης μέσω της υπερσυγκέντρωσης των αρμοδιοτήτων…

Η αποχώρηση αυτού του συλλόγου αποτελεί μια προσωπική ήττα του Παρχαρίδη και μια νίκη των κυκλωμάτων που τον περικυκλώνουν και ο ίδιος εξέθρεψε και ανέχθηκε.

Απ’ την άλλη βεβαίως, υπάρχει ένα ζήτημα με την απόλυτη και σκληρή  στάση των «Αργοναυτών-Κομνηνών». Ας ελπίσουμε ότι κάτι θα αλλάξει και θα αντιληφθούν ότι δεν είναι δυνατόν να αποχωρούν μ’ αυτόν τον τρόπο  από μια κοινή προσπάθεια. Ειδικά όταν είναι σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνοι για την εγκλωβισμό των υπόλοιπων σε ένα δευτεροβάθμιο σχήμα που κάποιοι το κατάντησαν αδιέξοδο. Και γιατί επίσης ο  σοφός λαός περιγράφει πολύ απαξιωτικά αυτόν που,  μόλις αρχίζει το καράβι να μπάζει νερά, πρώτος το εγκαταλείπει…

Ας προσπαθήσουν να συγκροτήσουν τον υγιή ποντιακό χώρο ενάντια στα ενοχλητικά περιβάλλοντα είτε της Θεσσαλονίκης, είτε της Αθήνας.

Η εγκατάλειψη της προσπάθειας θα σημαίνει οριστική και αμετάκλητη ήττα του ποντιακού κινήματος :
α) είτε μπρος στο ποικιλόχρωμο  απεχθές νταβατζιλίκι (πράσινο, μπλε και σταλινικό) -που όλοι βλέπουμε αλλά κανείς δεν αντιστέκεται ουσιαστικά,
β) είτε μπρός σε  μια άχαρη και μίζερη ακροδεξιά, που έρχεται και στοχεύει να αποτελέσει τη διάδοχη κατάσταση στη μετά τον Παρχαρίδη εποχή. Μια, ανόητη συν τοις άλλοις και εμπαθής, ακροδεξιά  που προσβάλλει με την παρουσία της τις δημοκρατικές ποντιακές παραδόσεις.

Αν αυτό θέλετε φίλοι των «Αργοναυτών-Κομνηνών», είναι σίγουρο ότι θα το πετύχετε προσφέρωντάς τους ένα ανέλπιστο δώρο: την απουσία σας!

Γιατί αυτούς -τα κυκλώματα- ΔΕΝ τους νοιάζει η ενότητα και η ανάπτυξη του δευτεροβάθμιου οργάνου (ούτε φυσικά και του τριτοβάθμιου), αλλά μόνο η κηδεμόνευση του χώρου και η άσκηση «εξουσίας» πάνω στους αφελείς….

 

Δείτε επίσης:

-Ωρέ Πόντιοι, με τι μούτρα θα τιμήσετε τη γενοκτονία;

-Quo Vadis ΠΟΕ ;

-Το φέσι και οι… αφέσωτοι !

-Φέσι το ελληνικόν…

-Περί Ιδρύματος “ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ” κλπ

-Ο Καλεντερίδης ως “υπερπράκτωρ της ΚΥΠ” και οι Πόντιοι της Τουρκίας

-Xαραλαμπίδης  VS  Καλεντερίδης ;

-Εκδήλωση στην Παναγία Σουμελά του Βερμίου και κοσμοσυρροή στον Πόντο

-PontosVISA και Ζωνιανά…

.

….και μετά διασκεδάστε με το:
«σ’ ένα γεφυρόπον, έμορφον κορτσόπον»:

 

ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΠΟΝΤΙΩΝ ΑΡΓΟΝΑΥΤΑΙ – ΚΟΜΝΗΝΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ Π.Ο.Ε.

 21 Οκτωβρίου , 2010, 08:43:53 pm » 

——————————————————————————–

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου «Αργοναύται – Κομνηνοί», στη συνεδρίασή του, της 11ης Οκτωβρίου, 2010, αποφάσισε να μη συμμετέχει πλέον στις διεργασίες των δευτεροβάθμιων οργάνων του ποντιακού χώρου, κεντρικών και περιφερειακών.

Δεν ήταν μία εύκολη απόφαση και δεν ξεχνά ούτε στιγμή ότι πρωταγωνίστησε στην προσπάθεια επανασύνθεσης και ενωτικής έκφρασης του Ποντιακού χώρου μέσω της Π.Ο.Ε.

Και όχι μόνο! Όλα αυτά τα χρόνια, έδωσε τον καλύτερο εαυτό του, ούτως ώστε να πετύχει ο νέος αυτός κύκλος της Ποντιακής υπόθεσης, απαλλαγμένος από τις συνήθειες και αμαρτίες του παρελθόντος.
Με τις όποιες αδυναμίες του συστήματος, οι Αργοναύτες Κομνηνοί ήταν πάντοτε εκεί, υπερασπιστές της Ενότητας και της Ποντιακής Ιδέας.

Σήμερα, έχει το θάρρος να κοιτάει κατάματα, ακόμη και αυτοκριτικά την ιστορία των τελευταίων χρόνων και να παραδέχεται ότι: «δυστυχώς, η προσπάθεια επανασύνθεσης και ενωτικής έκφρασης του Ποντιακού χώρου, μέσω της Π.Ο.Ε. απέτυχε».

§   Απέτυχε διότι δεν φρόντισε ποτέ να αυτονομηθεί οικονομικά, αλλά αρκέστηκε να φλερτάρει με τα εκάστοτε πολιτειακά κονδύλια.

§   Απέτυχε διότι δεν φρόντισε να δουλέψει σε νέες πτυχές του Ποντιακού Ζητήματος, αλλά αναλώθηκε σε οργανωτικού τύπου παθολογίες που τελικά μας τραυμάτισαν όλους βαριά και μας πλήγωσαν άδικα.

§   Απέτυχε διότι δεν λειτούργησε ποτέ ως καθοδηγητικό όργανο που τόσο μεγάλη ανάγκη έχει ο χώρος μας και δεν εκμεταλλεύτηκε το πολύτιμο ανθρώπινο δυναμικό του ποντιακού χώρου που ξεχειλίζει από προσωπικές πρωτοβουλίες και δράσεις, αλλά αρκέστηκε –με περίσσια εσωστρέφεια-  να επικαλείται ως δικές της, ιστορικές επιτυχίες τρίτων.

§   Απέτυχε διότι υπαναχώρησε προκλητικά από τις αρχικές καταστατικές δεσμεύσεις της, που εγγυώντο για πρώτη φορά στην ιστορία του ποντιακού χώρου ότι καμία προσωπική στρατηγική δεν θα μπορούσε να επιβληθεί ως καθεστώς-τροχοπέδη στη δημοκρατική εξέλιξη του χώρου.

Οι Αργοναύται-Κομνηνοί αρνούνται να συμμετάσχουν σε μια συνεχή τριβή και αντιπαράθεση ομάδων και εξουσιών, γιατί αυτό δεν κάνει κανέναν μας  καλύτερο Πόντιο.

Πιστεύουμε ότι όλες οι πτυχές του Ποντιακού Ζητήματος είναι πολιτικές και όχι κομματικές. Κρίνονται δε, στα πεδία της αυτονομίας των θεσμικών μας οργάνων από κυβερνήσεις και κόμματα και όχι στα οργανογράμματα των εξαρτημένων ρόλων.

Κάνοντας και τη δική μας αυτοκριτική, νοιώθουμε ότι οφείλουμε να προχωρήσουμε σε μία άλλη αντίληψη για το ρόλο, τις ευθύνες και αυτά που ιστορικά εκπροσωπούμε. 

Με υψηλό αίσθημα ευθύνης, θα συνεχίσουμε την πολιτισμική μας δράση από την Καλλιθέα για τις μεγάλες ευκαιρίες που παρουσιάζονται σήμερα στην ποντιακή υπόθεση. Και θα συνεργαστούμε και θα στηρίξουμε όποια προσπάθεια συμβάλει στην ανάδειξη του Ποντιακού Ζητήματος, απ’ όπου κι αν αυτή προέρχεται.

Εκτιμούμε ότι μια συλλογική διαδρομή θα πρέπει να επικεντρώνεται σε μια νέα σχέση των Ποντίων με το εξωποντιακό περιβάλλον, με γνώμονα αποκλειστικά και μόνο το ποντιακό συμφέρον.

Θεωρούμε ότι η στάση μας αυτή επιβάλλεται από την ιστορικότητα του Συλλόγου μας, αλλά και από τις νέες ανάγκες, δυναμικές και ευκαιρίες στο Ποντιακό Ζήτημα, που όπως δείχνουν οι τελευταίες διεθνείς εξελίξεις παρουσιάζονται επιτακτικά μπροστά μας.

Advertisements

19/10/2010 - Posted by | -Διάφορα, -Ιδεολογικά, -Νεοελληνικά, -Περί Πόντου, -Nεοελληνικός ανορθολογισμός, ΠΟΕ

51 Σχόλια »

  1. «ΑΡΕΙΟΣ ΠΑΓΟΣ: Αθώωσαν τους υπεύθυνους της Μικρασιατικής Καταστροφής…. ΑΝΑΘΕΜΑ

    Αλήθεια, τι έκαναν γι αυτό οι ποντιοπατέρες της ΠΟΕ και της ΠΟΠΣ;

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 20/10/2010

  2. http://www.skai.gr/news/greece/article/154611/athooi-oi-6-gia-ti-mikrasiatiki-katastrofi-/

    Ομερ,ας μην αδικούμε την ΠΟΠΣ η οποία διαμαρτυρήθηκε με επιστολή δημοσίως.Για την ΠΟΕ,οντως μεγαλη η αμαρτία…Και αν δεν διαμαρτυρηθούν τα σωματεία για την στάση αυτή της διοίκησης τους τότε η αμαρτία αυτή ίσως είναι και μεγαλύτερη απο το εγκλημα των εξ.

    Σχόλιο από Τάσος Σ. | 20/10/2010

  3. Απαράδεκτος όσο και ψευδής ο υπότιτλος που αναφέρεται με αχαρακτήριστα επίθετα για το Βέρμιο,φοβάμαι,για να αποδυναμώσει και να δώσει ασφαλώς άλλοθι στον αρχικό τίτλο του άρθρου σου.
    Πολλές φορές προκάλεσα δημόσια όλους όσους έχουν να καταγγείλουν συγκεκριμένες πράξεις μελών των Δ.Σ. της Σουμελά διαχρονικά , να το πράξουν επώνυμα στον αρμόδιο εισαγγελέα δημοσιοποιώντας το,για να μπορούν όσοι καταγγέλλονται να υπερασπισθούν τον εαυτό τους.Αλλά και όσοι έτσι αβίαστα και εκ του πονηρού καταγγέλλουν, να αναλάβουν και τις ευθύνες των όσων κρυπτόμενοι μέσω της ανωνυμίας του διαδικτύου, διαδίδουν.
    Έχω επίσης προκαλέσει όσους ισχυρίζονται,όπως κάνεις και εσύ, ότι η Π.Ο.Ε. έχει στην δύναμή της 370 και βάλε αναλόγως μερικά ακόμα Ποντιακά σωματεία ,που όμως ο αριθμός αυτός να προκύπτει από το καταστατικό τους,να το κάνουν δημόσια.Τους διαβεβαιώνω ότι με μια απλή ανάγνωση τους, όλοι θα διαπιστώσουμε, ότι πολλές δεκάδες από αυτά δεν έχουν καμιά σχέση με Ποντιακά,ενώ μια σειρά άλλων, είναι γραμμένα σε άλλες ομοσπονδίες.
    Γιατί αφού επαινείς από την μια τη στάση του Συλλόγου των Αργοναυτών,από την άλλη τους προτρέπεις να επιστρέψουν στο στόμα του λύκου,και στο μαντρί που εσύ καταγγέλλεις.
    Και εσύ που τα γνωρίζεις τόσο καλά όλα και παρουσιάζεις το ρόλο των σωματείων της Αθήνας στο παρελθόν,πως και δεν έπεσε στην αντίληψή σου η σημερινή συνολική άποψη των συλλόγων της νότιας Ελλάδας, για τον Αρχάγγελο της κάθαρσης και τα εξαπτέρυγά του.
    Για τον πατριώτη που σύμφωνα με δηλώσεις του, δεν ενδιαφέρεται για τις καρέκλες ,όπως αυτοί που δαιμονοποιεί κατά το δοκούν.Τον συμπατριώτη υπερασπιστή δημόσια, της μίας θητείας στα όργανα των Ποντιακών οργανώσεων,που στην απλή νεοελληνική για όλους εμάς που δεν καταλαβαίνουμε,εννοεί, ότι η θέση του αυτή ισχύει για όλους όσους δεν ελέγχει ,ενώ για τον ίδιο και την παρέα του , θα πρέπει να ερμηνεύεται, για παραμονή τους στα προεδρεία και τις καρέκλες ,τρείς και τέσσερις θητείες επιπλέον.
    θεωρώ ότι η προσπάθεια για τη προώθηση και την επίλυση των μεγάλων ποντιακών θεμάτων που μας απασχολούν, δεν μας επιτρέπουν την πολυτέλεια να συνεχίζονται τέτοιου είδους αντιπαραθέσεις,που μπορούν μεν να εξυπηρετούν τις όποιες προσωπικές η πολιτικές μας σκοπιμότητες,αλλά τελικά υπονομεύουν και βλάπτουν την συνολική προσπάθεια χιλιάδων συμπατριωτών μας.

    Σχόλιο από Stefanos | 20/10/2010

  4. Άσε ρε φίλε Stefanos! Δεν είσαι ευπρόσδεκτος εδώ.

    Κάποιοι από τους φίλους μας ξέρουν προσωπικά το βίο και την πολιτεία σου. Όσα δηλαδή μπόρεσαν να αντιληφθούν. Και εμείς οι υπόλοιποι δεν έχουμε καμιά διάθεση να σε γνωρίσουμε! Μας φτάνουν δύο επίτιμοι που έχουμε εδώ ολόγυρα. Ο ένας είναι ο Μητσό κι ο άλλος ο … άσε καλύτερα!

    Λοιπόν εμείς με αγάπη για την ΠΟΕ τα γράφουμε αυτά και όχι για να δώσουμε λαβή στο παλιό βρωμερό σύστημα που ακόμα επιμένει να ορίζει το μαντρί του!

    Με δυό λόγια, τούτη εδώ η ανάρτηση είναι ΜΟΝΟ για αυτούς που πονούν την ΠΟΕ.

    Όσον αφορά την άποψή μας για το ψευτο-μοναστήρι του Βερμίου, συντασσόμαστε ομοφώνως και ομοθύμως με την άποψη της ΠΟΕ. Έχουν και τα καλά τους οι άνθρωποι, μην τους αδικούμε σ’ αυτά!

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 21/10/2010

  5. @ Τάσος Σ.

    Εκδόθηκαν από τον «ΣΠΟΣ Ν. Ελλάδας της ΠΟΕ» και από τον «ΣΠΟΣ Θεσσαλονίκης της ΠΟΕ» ανακοινώσεις καταγγελίας και στάλθηκαν στον πρόεδρο του Αρείου Πάγου. Η τιμή της ΠΟΕ διασώθηκε από τις περιφέρειές της.

    Κανονικά όμως υπάρχει ηθικό πρόβλημα με το Δ.Σ. της ΠΟΕ που αρνήθηκε να συμμετάσχει στον παμπροσφυγικό αγώνα. Μήπως φταίνε τα ακροδεξιά κυκλώματα που καταγγέλονται στο παραπάνω κείμενο;

    Ευτυχώς που βρέθηκε η ΟΠΣΕ των Μικρασιατών(με πρόεδρο τον κ. Λαγουδήμο) η οποία έκανε την ύστατη στιγμή παρέμβαση στον Άρειο Πάγο κατά τη συζήτηση του θέματος. Καμιά άλλη προσφυγική ομοσπονδία δεν παρενέβη στη νομική διαδικασία. Από λόγια όλοι είναι πρώτοι!

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 21/10/2010

  6. Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ

    του Κωνσταντίνου Γαβρίδη

    Γενικού Γραμματέα
    της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδος

    Ένα ζήτημα που απασχολεί με ιδιαίτερη ένταση τον ποντιακό ελληνισμό είναι το νομικό και διοικητικό καθεστώς που διέπει το θρησκευτικό, πατριωτικό και εθνικό σύμβολο των ποντίων αλλά και των πανελλήνων, το Ιερό Ίδρυμα Παναγία Σουμελά, στο οποίο από το έτος 1963 επιβλήθηκε και παγιώθηκε ένα κλειστό οικογενειοκρατικό προσωπαγές καθεστώς διοίκησης, με συνέπεια ο πρόεδρός του επί 46 συναπτά έτη να προέρχεται από μια οικογένεια, συνεπικουρούμενη από ένα στενό κύκλο συμπραττόντων και εναλασσόμενων στην διοίκηση προσώπων, μελών του ομώνυμου σωματείου Παναγία Σουμελά.

    Η επί μακρά σειρά ετών συνεχής άσκηση της διοίκησης του Ιδρύματος από τον ίδιο στενό κύκλο προσώπων, εξέθρεψε ιδιοκτησιακές και αυταρχικές αντιλήψεις, εκδηλούμενες συχνά με δημόσιες προκλητικές και επιθετικές ανακοινώσεις κατά των διαφωνούντων δηλαδή της συντριπτικής πλειοψηφίας του ποντιακού ελληνισμού.

    Στις ανακοινώσεις τους αυτές αυτοαποκαλούνται «Δημιουργοί και Ιδιοκτήτες των πάντων υπό την φυσική και πνευματική έννοια» «Ιδρυτές», «Βηματοδότες», «Ψυχή του Ιερού Προσκυνήματος» και «Εγγυητές», «Φρουροί» και «Κάτοχοι» της Ιερής Εικόνας της Παναγίας Σουμελά. Τους αποτολμώντες να εκφέρουν κρίση και να διαφωνούν με τις ενέργειές τους χαρακτηρίζουν «Εχθρούς» του Ιερού Ιδρύματος που αποβλέπουν «σε παγκάρια και ικανοποίηση προσωπικών φιλοδοξιών».

    Η επικρατούσα επί δεκαετίες διοικητική κατάσταση και η συμπεριφορά αυτή των διοικούντων προκαλεί βάναυσα το θρησκευτικό συναίσθημα αλλά και το πατριωτικό φρόνημα και την δημοκρατική ευαισθησία του ποντιακού ελληνισμού, στην ηθική και υλική συμπαράσταση του οποίου κυρίως οφείλεται η δημιουργία του Ιερού Ιδρύματος.

    Eίναι γνωστό ότι η καθολική λαϊκή συμμετοχή των Ποντίων στα θέματα της εκκλησίας και της κοινοτικής παιδείας αποτελεί στέρεο θεμέλιο και κύριο συστατικό της παράδοσης μας.

    Το υφιστάμενο νομικό καθεστώς του Ιδρύματος, που επέτρεψε και διευκόλυνε την επικρατούσα σήμερα διοικητική κατάσταση διέπεται από το αρχικό ιδρυτικό Βασιλικό Διάταγμα 924/1966 και την κατ’ εξουσιοδότηση αυτού εκδοθείσα με αριθμό 47/1973 Κανονιστική Διάταξη της Ιεράς Συνόδου Εκκλησίας της Ελλάδος.

    Με βάση αυτήν την κανονιστική διάταξη το διοικητικό συμβούλιο διορίζεται από την διαρκή Ιερά Σύνοδο και Πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου ορίζεται ο εκάστοτε πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του Σωματείου Παναγία Σουμελά.

    Ύστερα από θεσμικές πρωτοβουλίες της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδος (Π.Ο.Ε.) και σχετικό ερώτημα του Υπουργείου Παιδείας, εκδόθηκε πρόσφατα η με αριθμό 52/2009 γνωμοδότηση της ολομέλειας του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. Σύμφωνα με την γνωμοδότηση αυτή, που έδωσε οριστική λύση στις νομικές διχογνωμίες που ανέκυψαν σχετικά με το νομικό καθεστώς του Ιδρύματος:
    α) είναι ανίσχυρη η με αριθμό 47/1973 κανονιστική διάταξη της Ιεράς Συνόδου,
    β) η Ιερά Μονή της Παναγίας Σουμελά αποτελεί αυτοτελές μη εκκλησιαστικό κοινοφελούς χαρακτήρα νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου θρησκευτικού και εθνικοπατριωτικού σκοπού υπό την εποπτεία του Υπουργού ΕΘνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και
    γ) για την συγκρότηση του Διοικητικού Συμβουλίου και τον διορισμό του Προέδρου ισχύει το βασιλικό διάταγμα 924/1966.

    Είναι συνεπώς παράνομη η εφαρμογή της με αριθμό 47/1973 κανονιστικής διάταξης και εξ’ αυτού του λόγου παράνομος ο διορισμός του διοικητικού συμβουλίου του Ιδρύματος από την Διαρκή Ιερά Σύνοδο, αρμοδιότητα που ανήκει αποκλειστικά στον Υπουργό Παιδείας και παράνομος ο ορισμός του Προέδρου του Σωματείου Παναγία Σουμελά ως Προέδρου του διοικητικού συμβουλίου του Ιερού Ιδρύματος.

    Και ενώ το καθεστώς οικογενειοκρατίας συνεχίζει να διοικεί το Ίδρυμα Παναγία Σουμελά βάσει της υπ’ αρ. 47/1973 κανονιστικής διάταξης, της τότε, επί χούντας, Ιεράς Συνόδου, η οποία Κ.Δ. διαμόρφωσε ένα καθεστώς που η ολομέλεια του Ν.Σ.Κ χαρακτηρίζει «καινοφανές νομικό μόρφωμα». Ενώ με την ίδια απόφαση κηρύσσεται ανίσχυρη αυτή η Κ.Δ. και συνεπώς παράνομα όλα τα διοικητικά συμβούλια από το 1973 έως και τώρα. Ενώ λοιπόν αυτή είναι η δεινή θέση που περιήλθε η οικογενειοκρατία στο ίδρυμα Παναγία Σουμελά μετά την έκδοση αυτής της απόφασης, οι διοικούντες ισχυρίζονται δημόσια στα Μ.Μ.Ε ότι δήθεν η απόφαση του Ν.Σ.Κ τους δικαιώνει. Για να στηρίξουν δε τον ισχυρισμό τους αυτό επικαλούνται το αναφερόμενο στο πολυσέλιδο ιστορικό της γνωμοδότησης, ότι δηλαδή το Ιερό ίδρυμα της Παναγίας Σουμελά προέκυψε ως αποτέλεσμα ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Αλλά και η σύσταση του νέου ελληνικού κράτους ασφαλώς σε ιδιωτική πρωτοβουλία των εθνεγερτών μπορεί να αποδοθεί. Εξ’ αυτού όμως δεν συνάγεται ότι ανήκει και πρέπει να διοικείται από τους απογόνους τους. Βέβαια ο ισχυρισμός τους αυτός προκαλεί θυμηδία σε όσους ξέρουν στοιχειώδη νομικά. Θα έπρεπε όμως να προκαλεί θλίψη σε όλους μας, διότι δείχνει μειωμένα αντανακλαστικά της οργανωμένης κοινωνίας απέναντι στην θρασύτητα.

    Πράγματι, παρά το γεγονός ότι όλα τα κόμματα διά της μικτής Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής στις 2-8-2007 αποδοκίμασαν το υφιστάμενο νομικό καθεστώς του Ιδρύματος Παναγία Σουμελά, παρά το γεγονός ότι το 6ο Παγκόσμιο Συνέδριο Ποντιακού Ελληνισμού τον Ιούνιο του 2006 με ψήφους 541 έναντι 3 αποδοκίμασε την οικογενειοκρατία στο ίδρυμα, παρά ακόμα το γεγονός ότι και η τοπική κοινωνία της Ημαθίας δυσανασχετεί σφόδρα με αυτή την κατάσταση (16 από τα 17 ποντιακά σωματεία του νομού εκδηλώνουν δημόσια με σχετικό ψήφισμα την αντίδρασή τους) και τέλος παρά την δεδηλωμένη αντίθεση των κατοίκων της παρακείμενης στο Ιερό ίδρυμα κοινότητας Καστανιάς, που παραχώρησε δωρεάν τα 500 στρέμματα για την ανάπτυξη των εγκαταστάσεων του Ιερού Ιδρύματος, εντούτοις οι διοικούντες το Ίδρυμα τολμούν, έχοντας τους πάντες απέναντί τους και ισχυρίζονται ψευδώς, ότι δήθεν η απόφαση 52/2009 του Ν.Σ.Κ. τους δικαιώνει.

    Το Υπουργείο Παιδείας στο οποίο υπάγεται το Ιερό Ίδρυμα, όπως ξεκαθάρισε η απόφαση της ολομέλειας του Ν.Σ.Κ., πρέπει να επέμβει αμέσως χωρίς την παραμικρή αναβολή και να ασκήσει την επιβαλλόμενη και αναμενόμενη διοικητική ελεγκτική και εποπτική αρμοδιότητά του. Στα χέρια του Υπουργού Παιδείας κ. Άρη Σπηλιωτόπουλου βρίσκεται από τον Απρίλιο του 2009 πλήρης φάκελος με εκτενές υπόμνημα της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδος, με προτάσεις για την τροποποίηση του ιδρυτικού βασιλικού διατάγματος του Ιερού Ιδρύματος.

    Πολλά φημολογούνται γύρω από την διοίκηση του Ιερού Ιδρύματος. Η Παμποντιακή Ομοσπονδία Ελλάδος δεν παρασύρεται και σιωπά επί των φημών. Έχοντας όμως μπροστά μας τέτοιο δείγμα αντίδρασης και συμπεριφοράς της διοίκησης του Ιδρύματος, που διαστρεβλώνει μια ξεκάθαρη απόφαση της ολομέλειας του ανώτατου γνωμοδοτικού οργάνου του κράτους, φοβούμαστε μήπως «πέσουμε από τα σύννεφα», αν αποκατασθεί η νομιμότητα στο Ίδρυμα και αρχίσουν οι έλεγχοι από πάσης πλευράς διοικητικής και οικονομικής.

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 21/10/2010

  7. Ματσουκατε,τις γνωρίζω τις επιστολές διαμαρτυρίες των ΣΠΟΣ,οπως επίσης αυτην της ομοσπονδιας ΗΠΑ Καναδά και της ΟΣΕΠΕ η οποια μαλιστα παρθηκε με συντριπτική πλειοψηφία απο συνέδριο.
    Η πικρία μου βρίσκεται στην στάση της ΠΟΕ η οποια τον αριθμό των 390 σωματείων μελών αρκείται στο να τον χρησιμοποιεί ως επίδειξη ισχύως στον εχθρό ΠΟΠΣ και οχι ως μοχλό πίεσης απέναντι σε τετοια προσβλητικά για ολους μας φαινόμενα των αρχών.
    Αν ενας πατέρας ειναι βιαστης,την τιμη της οικογένειας δεν μπορεί να την σώσει η εθελοντική προσφορά του υιού σε οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
    Ευχομαι η πράξη (απραξία) της αυτη να αποδοκιμαστεί στις επερχόμενες εκλογές.

    Σχόλιο από Τάσος Σ. | 21/10/2010

  8. Τάσος Σ. συμφωνώ με τις επισημάνσεις σου.

    Τώρα όμως θα κριθεί η ευαισθησία όλων απέναντι στην υποκρισία και την αθλιότητα.

    Να πώ και ένα εύγε στους αριστεροπόντιους για την τόλμη τους να θίξουν τα κακώς κείμενα.

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 21/10/2010

  9. […] Ελλάδας και Νήσων και Θεσσαλονίκης. Δυστυχώς το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΟΕ απέρριψε την πρότασή μου για έκδοση ανακοίνωσης και […]

    Πίνγκμπακ από -Η “Αθώωση” των Εξ, ο Άρειος Πάγος και οι προσφυγικές οργανώσεις… « Und ich dachte immer | 21/10/2010

  10. Ακριβώς όπως τα λες είναι τα πράγματα Ομέρ. Η διαφορά όμως είναι ότι στα 40 χρόνια της εμπλοκής μου στα δρώμενα του Ποντιακού χώρου ,με τα όποια λάθη και παραλείψεις για ορισμένους,καθώς και τα όποια θετικά για άλλους,κινήθηκα επώνυμα , στο φως και μόνον δημόσια.
    Η ευκολία να λασπολογείς αόριστα και ατεκμηρίωτα, να προβοκάρεις ανώνυμα και εκ του ασφαλούς,όπως ειχειρείς να κάνεις και εδώ, απαγορεύοντας μάλιστα αυτόν που κατηγορείς να απαντήσει σε ότι τον εγκαλείς,ενώ εσύ αδυνατείς να δώσεις έστω και μια πειστική απάντηση σε απλά ερωτήματα,νομίζω ότι βάζει κάθε καλοπροαίρετα σκεπτόμενο πατριώτη σε ύστερες σκέψεις για τις καλές σου προθέσεις.
    Όσον αφορά τώρα για το βίο και την πολιτεία μου που οι φίλοι σου γνωρίζουν και σε ενημέρωσαν αναλόγως,ασφαλώς και δεν προτίθεμαι αλλά και δεν μπορώ να σου αλλάξω άποψη.
    Όμως όσοι αντικειμενικά παρακολουθούν η συμμετέχουν όλα αυτά τα χρόνια,που εσύ μάλλον περί άλλων ετύρβαζες μέχρι να πληροφορηθείς περί της καταγωγής σου ,στα δρώμενα των ποντίων ,έχουν διαβάσει πρακτικά του Ελληνικού κοινοβουλίου,διεθνών οργανισμών , δημοσιεύματα,Ελληνικών και ξένων Μ.Μ.Ε.,αποφάσεις δικαστηρίων.Συμμετείχαν σε εκατοντάδες ημερίδες σε όλο τον κόσμο,πέντε παγκόσμια συνέδρια με δαπάνες, τρις και τέσσερις φορές μικρότερες του ΣΤ. συνεδρίου,που με πρωτοβουλία της και με στόχο την ενότητα παραχώρησε η Π.Ο.Π.Σ. και δυστυχώς εκμεταλλεύτηκαν ορισμένοι,γνωρίζουν όλους όσους για δεκαετίες είχαν μια πορεία στον χώρο.Επομένως δεν συμπεραίνουν για το θετικό η το αρνητικό τους ,από τη λάσπη,τις συκοφαντίες,και την παραπληροφόρηση που ο αρχάγγελος της κάθαρσης και τα εξαπτέρυγά του,χρόνια τώρα μετά μανίας και μεθόδου σκορπούν στον οργανωμένο ποντιακό χώρο.
    Μετά μάλιστα τα όσα γράφεις,ασφαλώς και επιβεβαιώνεις ότι σε απασχολεί και σε ενδιαφέρει μόνον ο μικρόκοσμος του διασπαστικού φορέα που δημιουργήθηκε μετά την αποτυχία των πρωταγωνιστών του,παρά τους όποιους κατά καιρούς ανυπόστατους ισχυρισμούς τους περί ελέγχου της πλειοψηφίας των ποντιακών οργανώσεων ,να εκλεγούν στο Δ.Σ. της Π.Ο.Π.Σ. που εδώ και 40 χρόνια μέσα στα πλαίσια των δυνατοτήτων των Δ.Σ. της, δίνει τούς αγώνες της.
    Ομέρ μήπως έχει ακούσει τίποτα για Δημοκρατία, στην χώρα που αντιλαμβάνομαι ότι ζεις και εσύ. Για το δικαίωμα στην διαφορετικότητα και της κατάθεσης δημόσια και μιας άλλης από τη δική σου άποψης. Τουλάχιστον αυτό του να έχει δικαίωμα να απολογηθεί κάποιος για ότι δίκαια η άδικα τον κατηγορούν.
    Όσον αναφορά τέλος, τα όσα ο γ.γ.του διασπαστικού φορέα μετά 500 -600 σωματεία ισχυρίζεται,μήπως έχει κάτι να μας πει για της δικαστικές αντιδικίες του φορέα που τον ανέθρέψε ποντιακά και για καταδίκες, για κακοδιαχείριση και υπεξαιρέσεις μελών των Δ.Σ. του που ακούστηκαν.
    Για να γίνει επιτέλους κατανοητό σε όλους από που ξεκινά, τι προσπαθούν κάποιοι να κρύψουν και που στοχεύει όλη αυτή η εκστρατεία κατασυκοφάντησης και λάσπης που με τα φτύαρια κάποιοι ρίχνουν σε συμπατριώτες ,αλλά και καταξιωμένους στη συνείδηση όλων μας φορείς .
    Ευχαριστώ για την φιλοξενία και την ανοχή σου Ομέρ.
    Δεν ξέρω όμως με τι ακριβώς είσαι σε θέση ,αλλά έχεις και τη διάθεση να αντιληφθείς και να καταλάβεις από όσα σου γράφω. Είναι βέβαιο ότι σύντομα θα το διαπιστώσω.

    Σχόλιο από Stefanos | 23/10/2010

  11. Πλάκα έχεις Stefanos!

    Δεν καταλαβαίνω γιατί ταυτίζεσαι με το «χρυσοτόκο, αμαρτωλό, κ.λπ. κλπ. Άραγε κάτι σε δένει μαζί του; Εξάλλου ακόμα δεν κατάλαβα ποιός είσαι. Ούτε και μ’ ενδιαφέρει δηλαδή, παρότι εσύ νομίζεις το αντίθετο.

    Αναρωτιέμαι. Να είσαι ο Stefanos Βλάχος ή ο Stefanos Παπανώτας ή μήπως ο Stefanos Στεφανόπουλος ή ο Stefanos Τζουμάκας; Εκτός κι αν είσαι ο Stefanos Μάνος; Ή μήπως κανένας Stefanos Κομνηνός. Νομίζω ότι το τελευταίο θα ήταν και το πιο επιθυμητό ε;. Λαμπρό όνομα αυτοκρατορικό, κληρονομιά σπουδαία.

    Τώρα, δεν καταλαβαίνω γιατί περιτριγυρίζεις ένα χώρο όπου ευθαρσώς σου είπαν: «Άσε ρε φίλε Stefanos! Δεν είσαι ευπρόσδεκτος εδώ» και σου έκλεισαν την πόρτα κατάμουτρα;

    Πάντως έτσι όπως το δουλεύεις το πράγμα θα με κάνεις να συμπαθήσω τον Παρχαρίδη και το περιβάλλον του και όλη την ακροδεξιά ανοησία που απ’ ότι άκουσα έχει μαζέψει υπό την προστασία του!

    Αλλά τώρα που σε ξαναδιαβάζω αρχίζουν να μου μπαίνουν ψύλλοι στ’ αυτιά.

    Δεν πιστεύω μπρε Stefanos να έχεις σχέση μ’ αυτό που περιγραφεται πιο πάνω: «…κλειστό οικογενειοκρατικό προσωπαγές καθεστώς διοίκησης, με συνέπεια ο πρόεδρός του επί 46 συναπτά έτη να προέρχεται από μια οικογένεια, συνεπικουρούμενη από ένα στενό κύκλο συμπραττόντων και εναλασσόμενων στην διοίκηση προσώπων, μελών του ομώνυμου σωματείου Παναγία Σουμελά.»

    Μη μου κάνεις καμιά πλάκα και υποστηρίζεις αυτές τις βρωμιές. Τώρα που άρχισα να σε συμπαθώ!

    «Η επί μακρά σειρά ετών συνεχής άσκηση της διοίκησης του Ιδρύματος από τον ίδιο στενό κύκλο προσώπων, εξέθρεψε ιδιοκτησιακές και αυταρχικές αντιλήψεις, εκδηλούμενες συχνά με δημόσιες προκλητικές και επιθετικές ανακοινώσεις κατά των διαφωνούντων δηλαδή της συντριπτικής πλειοψηφίας του ποντιακού ελληνισμού.

    Στις ανακοινώσεις τους αυτές αυτοαποκαλούνται «Δημιουργοί και Ιδιοκτήτες των πάντων υπό την φυσική και πνευματική έννοια» «Ιδρυτές», «Βηματοδότες», «Ψυχή του Ιερού Προσκυνήματος» και «Εγγυητές», «Φρουροί» και «Κάτοχοι» της Ιερής Εικόνας της Παναγίας Σουμελά. Τους αποτολμώντες να εκφέρουν κρίση και να διαφωνούν με τις ενέργειές τους χαρακτηρίζουν «Εχθρούς» του Ιερού Ιδρύματος που αποβλέπουν «σε παγκάρια και ικανοποίηση προσωπικών φιλοδοξιών».

    Η επικρατούσα επί δεκαετίες διοικητική κατάσταση και η συμπεριφορά αυτή των διοικούντων προκαλεί βάναυσα το θρησκευτικό συναίσθημα αλλά και το πατριωτικό φρόνημα και την δημοκρατική ευαισθησία του ποντιακού ελληνισμού, στην ηθική και υλική συμπαράσταση του οποίου κυρίως οφείλεται η δημιουργία του Ιερού Ιδρύματος.»

    Τέλος πάντων, αν θέλεις να συνεχίσεις να επισκέπτεσαι το τσαρδί μας, γράψε μας αν είσαι χοντρός ή λεπτός, έχεις μούσι ή όχι, πόσο χρονώ είσαι, ποιά είναι τα χόμπι σου, πώς προτιμάς τις γυναίκες (ή τους άνδρες, δεν έχουμε πρόβλημα φιλελεύθεροι αριστερο-ελευθεριακοί είμαστε) κ.λπ.

    Μόνο μη ασχοληθείς άλλο με το θέμα αυτού του κειμένου. Αυτό άστο για μας!

    Φιλιά

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 23/10/2010

  12. Ψάχνοντας επί ωρες στο διαδίκτυο,τον μονο πολιτικό που βρήκα να μιλάει με τα καλύτερα λόγια για τους εξ,που ο Άρειος Πάγος αθώωσε,ειναι ο Μιχαλολιάκος της χρυσής αυγής.

    Αν κάνουμε την ιδια αναζήτηση στον Ποντιακό χώρο θα βρουμε μονο τον Παρχαρίδη και το περιβάλλον του να συμφωνουν με την ντροπιαστική απόφαση του Αρειου Πάγου.

    Τυχαίο;;;… Δεν νομίζω!

    Σχόλιο από Τάσος Σ. | 23/10/2010

  13. Τάσο Σ.

    Aς μην αδικήσουμε τον Παρχαρίδη για ένα θέμα που δεν έχει ευθύνη. Η πρόταση για να μη γίνει αποδεκτό το αίτημα παρέμβασης στις νομικές διαδικασίες αναψηλάφησης της Δίκης των Εξ οφείλεται σε μια λανθασμένη νομική εκτίμηση του γενικού γραμματέα.

    Σε πολιτικό επίπεδο η στήριξη στη στάση αποχής και ουδετερότητας στην προσπάθεια απαλλαγής απ’ τις κατηγορίες των Εξ ενόχων της Καταστροφής, προήλθε από κάποιους του περιβάλλοντός του, οι οποίοι βρίσκονται στο ίδιο μήκος κύματος με τον Μιχαλολιάκο. Και αυτό είναι το τεράστιο πρόβλημα που ούτε ο ίδιος ο Παρχαρίδης έχει συλλάβει. Ότι δηλαδή ανοίγει με τη συμπεριφορά του το δρόμο σε νεοναζιστικές αντιλήψεις, οι οποίες βεβαίως είναι τελείως μειοψηφικές και καλύπτονται προς το παρόν πίσω από μια ψευδοπατριωτική ποντιολαγνική φρασεολογία μπερδεύοντας και αρκετούς καλών προθέσεων. (Να φανταστείς ότι στην Αθήνα τα κυκλώματα αυτά συνεργάζονται με τους συλλόγους που ελέγχει το ΚΚΕ σε μια αντιπασοκική συμμαχία.)

    Οι ελάχιστοι αυτοί -συμβατοί σε γενικές γραμμές όμως με τις αντιλήψεις αυτών που θέλουν να αποτελέσουν τη μεταπαρχαριδική τάξη πραγμάτων στον ποντιακό χώρο- διακρίνονται από:
    -την ημιμάθεια,
    -τον φανατισμό,
    -την αντισυναδελφική στάση,
    -την αδυναμία να απευθυνθούν στον εκτός των Ποντίων χώρο,

    και κάποιοι εξ αυτών -οι πιο εμπαθείς- είναι απλώς μπαταξήδες, που χρησιμοποιούν την αφέλεια του Παρχαρίδη για να αποφύγουν την πληρωμή των δανεικών.

    Όλο αυτό το περιβάλλον συγκροτεί ένα ενδιαφέρον τσίρκο, που θα ήταν καλό για τη διασκέδαση, εάν δεν λειτουργούσε μεθοδικά για την κυριαρχία τους επί του οργανωμένου ποντιακού χώρου.

    Σχόλιο από Ηρόδοτος | 23/10/2010

  14. Ηρόδοτε, έχεις όπως φαίνεται πολύ καλές πηγές και έχεις καταφέρει να αφομοιώσεις επαρκώς τις πληροφορίες. Όμως σε σχέση μ’ αυτό που γράφεις: «..στην Αθήνα τα κυκλώματα αυτά συνεργάζονται με τους συλλόγους που ελέγχει το ΚΚΕ σε μια αντιπασοκική συμμαχία» θα έπρεπε να διευκρινιστεί ότι δεν είναι σίγουρο ότι όλοι αυτοί οι σύλλογοι που υπονοείς ελέγχονται από το ΚΚΕ.

    Το μόνο βέβαιο είναι ότι η πλέον φανατική σταλινικιά του ποντιακού χώρου, μέλος του ΚΚΕ και πρόεδρος ποντιακού συλλόγου, συνεργάζεται με τους ακροδεξιούς των Αθηνών και φημολογείται ότι κατεβαίνει στις αυριανές εκλογές των ΣΠΟΣ επιδοτούμενη απ’ αυτούς.

    Λες να ζούμε, ως φάρσα, την προεκλογική βασιλο-κομμουνιστική συμμαχία του 1920 υπό τις ευλογίες του σύντροφου Παρχαρίδη; Ποιός ξέρει; Όλα είναι πιθανά στη Δανιμαρκία.

    Επισης να θυμίσουμε ότι το πρόβλημα έχει και μια άλλη πλευρά. Το λεγόμενο «πασοκικό μπλογκ» και κυρίως αυτοί που ηγήθηκαν σ’ αυτό -πλην του Γιάννη Σαββίδη που θετικά προσπάθησε όσο μπορούσε- έκαναν ότι περνούσε απ’ το χέρι τους για να διαλύσουν τις υγιείς δομές του Νότου είτε γιατί βαρέθηκαν αλλά δεν αποφάσιζαν να εγκαταλείψουν τις θέσεις τους, είτε γιατί έβαλαν τα στενά προσωπικά τους συμφέροντα υπεράνω του κοινού καλού και θεώρησαν ότι αποδυναμώνοντας τον χώρο μπορεί να δράσουν ανεξέλεγκτα προς όφελος της προσωπικής τους επαγγελματικής και πολιτικής ανέλιξης.

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 23/10/2010

  15. Επίσης Ηρόδοτε, ζητήματα που σχετίζονται με οικονομικές διαφορές καλό είναι να μην τίθενται σε μια δημόσια συζήτηση. Νομίζω ότι δεν υπάρχουν τέτοια θέματα.

    Τελικά όλα τα ζητήματα και οι αντιδικίες που έχουν προκύψει εκτιμώ οφείλονται σε έναν απλό λόγο. Δεν έγινε ποτε μέσα στο Δ.Σ. της ΠΟΕ μια σοβαρή συζήτηση για τους στόχους και τις προτεραιότητες. Και επειδή ακριβώς δεν υπήρξε μια συμφωνία σε μια μινιμουμ κοινά αποδεκτή απ’ όλους βάση, κυριάρχησαν ο παραγοντισμός και ο μικροκομματισμός που με δεδομένη την έλλειψη γνώσεων για όλες τις παραμέτρους που σχετίζονται με το ποντιακό ζήτημα οδήγησαν σε κωμικοτραγικές καταστάσεις και σε διευκόλυνση περίεργων κύκλων να διευρύνουν την επιρροή τους.

    Με ένα καλό μάνατζμεντ, δεν θα είχαμε φτάσει σ’ αυτή την άσχημη κατάσταση.

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 23/10/2010

  16. Αφού έχεις τόσο καλή πληροφόρηση «συνάδελφε» Ηρόδοτε γιατί δεν μας λες ποια είναι τα κυκλώματα της Αθήνας και τις συνεργασίες τους;

    Σχόλιο από Αριστοτέλης | 23/10/2010

  17. Ονόματα δε λέμε, υπολήψεις δε θίγουμε

    Σχόλιο από Ηρόδοτος | 23/10/2010

  18. Η συζήτηση άρχισε να αποκτά ενδιαφέρον. Εμείς θα θέλαμε «συνάδελφε» Ηρόδοτε ονόματα. Αφού πολιτική ανάλυση κάνεις. Δεν βρίζεις κανένα.

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 23/10/2010

  19. Μάτσκαλη, ψάξε. Μην τα θέλεις όλα έτοιμα. Εσείς απ’ τη Ματσούκα, φημίζεστε για την εξυπνάδα σας.

    Σχόλιο από Ηρόδοτος | 23/10/2010

  20. Τζάμπα μάγκας είσαι «συνάδελφε» Ηρόδοτε. Κάτσε στο σπίτι σου καλύτερα…

    Σχόλιο από Αριστοτέλης | 23/10/2010

  21. Ηρόδοτε, τώρα μας θυμίζεις τον άλλο Ηρόδοτο που ο Ομέρ αποκαλεί Σταλινόδοτο. Έτσι κάνει κι αυτός. Έρχεται ουρανοκατέβατος, πετάει κάποιες αναπόδεικτες σπόντες και την κοπανάει μετά για κανένα δίμηνο.

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 23/10/2010

  22. Παιδιά, την ανακοίνωση των Αργοναυτών μήπως την διάβασε κανείς; Εάν ναι, κάντε ένα κόπι-πέιστ εδώ.

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 23/10/2010

  23. Πάντως το Δ.Σ. της ΠΟΕ μπορεί κακώς να παρασύρθηκε από μια «λανθασμένη νομική αντίληψη» όπως γράφτηκε παραπάνω, και δεν κατανόησε το βάθος της ιστορικής ύβρεως που διεπράτετο στον Άρειο Πάγο, όμως αποδέχτηκε ΟΜΟΦΩΝΑ τον Μάρτιο του 2010 την πρόταση του Αγτζίδη να ζητήσει από τον Δήμο Θεσσαλονίκης να μετονομάσει την Οδό Δημητρίου Γούναρη. Παράλληλα, αποδέχτηκε επίσης ομόφωνα την πρόταση για μετονομασία της Πλατείας Ελευθερίας, η οποία έλαβε το όνομα απ’ το πραξικόπημα των Νεότουρκων (1908).

    Βέβαια, δεν ξέρω εάν τους μήνες που μεσολάβησαν απ’ τον Μάρτη, το προεδρείο προώθησε τις ομόφωνες αποφάσεις και αν κατάθεσε τα σχετικά αιτήματα στον Δήμο Θεσσαλονίκης ή τις κράτησε στο συρτάρι του. Ρωτήστε τους!

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 23/10/2010

  24. ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΠΟΝΤΙΩΝ ΑΡΓΟΝΑΥΤΑΙ – ΚΟΜΝΗΝΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ Π.Ο.Ε.

    « στις: Οκτωβρίου 21, 2010, 08:43:53 pm »

    ——————————————————————————–

    Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου «Αργοναύται – Κομνηνοί», στη συνεδρίασή του, της 11ης Οκτωβρίου, 2010, αποφάσισε να μη συμμετέχει πλέον στις διεργασίες των δευτεροβάθμιων οργάνων του ποντιακού χώρου, κεντρικών και περιφερειακών.

    Δεν ήταν μία εύκολη απόφαση και δεν ξεχνά ούτε στιγμή ότι πρωταγωνίστησε στην προσπάθεια επανασύνθεσης και ενωτικής έκφρασης του Ποντιακού χώρου μέσω της Π.Ο.Ε.

    Και όχι μόνο! Όλα αυτά τα χρόνια, έδωσε τον καλύτερο εαυτό του, ούτως ώστε να πετύχει ο νέος αυτός κύκλος της Ποντιακής υπόθεσης, απαλλαγμένος από τις συνήθειες και αμαρτίες του παρελθόντος.
    Με τις όποιες αδυναμίες του συστήματος, οι Αργοναύτες Κομνηνοί ήταν πάντοτε εκεί, υπερασπιστές της Ενότητας και της Ποντιακής Ιδέας.

    Σήμερα, έχει το θάρρος να κοιτάει κατάματα, ακόμη και αυτοκριτικά την ιστορία των τελευταίων χρόνων και να παραδέχεται ότι: «δυστυχώς, η προσπάθεια επανασύνθεσης και ενωτικής έκφρασης του Ποντιακού χώρου, μέσω της Π.Ο.Ε. απέτυχε».

    § Απέτυχε διότι δεν φρόντισε ποτέ να αυτονομηθεί οικονομικά, αλλά αρκέστηκε να φλερτάρει με τα εκάστοτε πολιτειακά κονδύλια.

    § Απέτυχε διότι δεν φρόντισε να δουλέψει σε νέες πτυχές του Ποντιακού Ζητήματος, αλλά αναλώθηκε σε οργανωτικού τύπου παθολογίες που τελικά μας τραυμάτισαν όλους βαριά και μας πλήγωσαν άδικα.

    § Απέτυχε διότι δεν λειτούργησε ποτέ ως καθοδηγητικό όργανο που τόσο μεγάλη ανάγκη έχει ο χώρος μας και δεν εκμεταλλεύτηκε το πολύτιμο ανθρώπινο δυναμικό του ποντιακού χώρου που ξεχειλίζει από προσωπικές πρωτοβουλίες και δράσεις, αλλά αρκέστηκε –με περίσσια εσωστρέφεια- να επικαλείται ως δικές της, ιστορικές επιτυχίες τρίτων.

    § Απέτυχε διότι υπαναχώρησε προκλητικά από τις αρχικές καταστατικές δεσμεύσεις της, που εγγυώντο για πρώτη φορά στην ιστορία του ποντιακού χώρου ότι καμία προσωπική στρατηγική δεν θα μπορούσε να επιβληθεί ως καθεστώς-τροχοπέδη στη δημοκρατική εξέλιξη του χώρου.

    Οι Αργοναύται-Κομνηνοί αρνούνται να συμμετάσχουν σε μια συνεχή τριβή και αντιπαράθεση ομάδων και εξουσιών, γιατί αυτό δεν κάνει κανέναν μας καλύτερο Πόντιο.

    Πιστεύουμε ότι όλες οι πτυχές του Ποντιακού Ζητήματος είναι πολιτικές και όχι κομματικές. Κρίνονται δε, στα πεδία της αυτονομίας των θεσμικών μας οργάνων από κυβερνήσεις και κόμματα και όχι στα οργανογράμματα των εξαρτημένων ρόλων.

    Κάνοντας και τη δική μας αυτοκριτική, νοιώθουμε ότι οφείλουμε να προχωρήσουμε σε μία άλλη αντίληψη για το ρόλο, τις ευθύνες και αυτά που ιστορικά εκπροσωπούμε.

    Με υψηλό αίσθημα ευθύνης, θα συνεχίσουμε την πολιτισμική μας δράση από την Καλλιθέα για τις μεγάλες ευκαιρίες που παρουσιάζονται σήμερα στην ποντιακή υπόθεση. Και θα συνεργαστούμε και θα στηρίξουμε όποια προσπάθεια συμβάλει στην ανάδειξη του Ποντιακού Ζητήματος, απ’ όπου κι αν αυτή προέρχεται.

    Εκτιμούμε ότι μια συλλογική διαδρομή θα πρέπει να επικεντρώνεται σε μια νέα σχέση των Ποντίων με το εξωποντιακό περιβάλλον, με γνώμονα αποκλειστικά και μόνο το ποντιακό συμφέρον.

    Θεωρούμε ότι η στάση μας αυτή επιβάλλεται από την ιστορικότητα του Συλλόγου μας, αλλά και από τις νέες ανάγκες, δυναμικές και ευκαιρίες στο Ποντιακό Ζήτημα, που όπως δείχνουν οι τελευταίες διεθνείς εξελίξεις παρουσιάζονται επιτακτικά μπροστά μας.

    Ο Πρόεδρος Η Γ. Γραμματέας

    Θεόφιλος Καστανίδης Σοφία Ιορδανίδου

    Σχόλιο από Αργοναύτης ο Στ' | 23/10/2010

  25. -Το περιβάλλον Παρχαρίδη διαλύει την ΠΟΕ…
    …πηδούν απ’ τη χαρά τους στο “χρυσοτόκο”, αμαρτωλό Βέρμιο!

    Εχω την εντύπωση,και διορθώστε με αν κάνω λαθος καθότι παιδί μεταναστών ζω στην Γερμανιά και αδυνατώ να έχω ιδία αντίληψη των πραγμάτων,οτι το περιβάλλον Παρχαρίδη ήταν αυτο που χρησιμοποίησε πρώτο αυτους τους χαρακτηρισμούς τους οποιους ποτε δεν μπόρεσε να αποδείξει στο δικαστήριο.
    Τι γίνεται εδω τωρα…από την μια τα χώνει ο αρθρογράφος στον Παρχαρίδη και απο την αλλη αναπαράγει τους χαρακτηρισμούς και κατηγορίες με τις οποίες ο Παρχαρίδης (και το περιβάλλον του) κατάφερε να αυτοχρισθεί σε αυτοκράτορα των Ποντίων και κηδεμόνα.
    Εκείνο ομως που με ενοχλεί σαν αριστερό είναι ρε Ομέρ οτι δεν δίνεις την δυνατότητα και το δικαίωμα της απολογίας στον Stefanos,που λιγο πολυ ολοι καταλάβαμε ποιος ειναι.Και φυσικά δεν είναι θέμα δικό του,τα όσα αναφέρονται στο κείμενο,αλλα δικό μας, και βάζω και εμένα μέσα γιατί ανήκω σε μια ομοσπονδία (ΟΣΕΠΕ) η οποια εκ των πραγματων συνεργάζεται με την ΠΟΕ στο τριτοβάθμιο όργανο της ΔιΣυΠΕ,αλλά η κορωνίδα του αρθρου του δινει πιστεύω το δικαίωμα της απολογίας,παρόλες τις διαφωνίες μας.
    Υ.Σ.Αναμένουμε ενημέρωση δια των αποτελεσμάτων των εκλογών του ΣΠΟΣ Νοτίου και νήσων.

    Σχόλιο από Τάσος Σ. | 24/10/2010

  26. Τάσο Σ.,

    το ζήτημα είναι ότι ο Steφanos, αν είναι αυτός που υποθέτεις και όχι ο Στέφανος Μάνος, ούτε ο Στέφανος Τζουμάκας, ακολούθησε τη γραμμή «βρήκα φως και μπήκα» μπας και κερδίσει κανένα πόντο στο παιχνίδι των εντυπώσεων! Ενώ εμάς μας απασχολεί σοβαρότατα ο χώρος που συγκροτήθηκε γύρω απ’ την ΠΟΕ, άρχισε να αμφισβητεί το πόσα απ’ τα σωματεία είναι ποντιακά και πόσα πολιτιστικά (σε ποντιακά χωριά βέβαια) και να υποστηρίζει το πόσο αθώα και ηθικά είναι τα πράγματα στο «ιερό βουνό» των νέων ντερεμπέηδων και πάει λέγοντας.

    Αυτός είναι ο λόγος που ως εκλεγμένος ανδμινίστωρ αυτού του δικτυακού τόπου δεν έδωσα την ευκαιρία σε απόψεις που ταλαιπώρησαν τους Πόντιους για δεκαετίες και οδήγησαν τον υγιή χώρο να δημιουργήσει την ΠΟΕ, να θολώσουν σαν σουπιές τα νερά. Βέβαια το ότι η ΠΟΕ σήμερα προσβλήθηκε κι αυτή από καρκίνο, αυτό δε σημαίνει ότι τα παλιά καρκινώματα καθάρονται.

    Απ’ ότι μου λένε οι γέροντες αριστεροπόντιοι που γνωρίζουν από πρώτο χέρι τον Stefanos, πρόκειται για ένα τύπο που είναι κλασική κολιτσίδα και ένας από τους κύριους υπεύθυνους της εξαθλίωσης του ποντιακού χώρου που οδήγησε στην προσπάθεια μιας άλλης συγκρότησης. Βέβαια δεν θέλω να πώ ούτε το όνομά του ολόκληρο και ούτε θα επιτρέψω να αναγραφέι σε κάποιο σχόλιο. Όπως έγραψε και ένας επισκέπτης παραπάνω «ονόματα δε λέμε, υπολήψεις δε θίγουμε».

    Όταν ανοίξουμε συζήτηση για την Παναγία Σουμελά και τα όσα τίθενται στο σχ. 6, τότε ας έρθουν οι απολογητές εκείνου του συστήματος να μας πουν την άποψή τους.

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 24/10/2010

  27. Στο Υ.Σ. θα απαντησει κανείς ή θα μείνω με την απορία σήμερα.
    Ομερ,ενα από τα καρκινόματα του χώρου είναι και ο κειμενογράφος του σχόλιου 6. 😉

    Σχόλιο από Τάσος Σ. | 24/10/2010

  28. Τάσο, όταν έλεγα «καρκινώματα» δεν εννοούσα πρόσωπα αλλά νοοτροπίες. Και για να σου εξηγήσω τη δικιά μου θέση, εγώ δε συμμετέχω στα οργανωτικά πράγματα. Έχω πολύ καλύτερα πράγματα να κάνω στη ζωή μου. Όμως με ενδιαφέρει το ποντιακό ως κοινωνικό κίνημα, ως νέοι προβληματισμοί και ως παρέμβαση θετική στη νεοελληνική ιδεολογία.

    Απ’ ότι ακούω από ανθρώπους, φίλους που γνωρίζουν καλύτερα πρόσωπα και πράγματα και συμμετέχουν στα οργανωτικά ο του 6 σχ. συντάκτης ανήκει στις καλές περιπτώσεις.

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 24/10/2010

  29. Οσον αφορά το Υ.Σ. που ρωτάς, τηλεφωνικά με ενημέρωσαν ότι η σύμπραξη του περιβάλλοντος Παρχαρίδη (δεξιοί+κάποιοι αριστεροί και ένας πασόκος τύπου Γ.Γ.) έβγαλε 5 μέλη στο νέο δ.σ. του Σποσ Ν. Ελλάδας, το άλλο μπλογκ που αποτελούνταν από πασόκους, αριστερούς και ανένταχτους έβγαλε 4.

    Σε καθαρούς ψήφους οι ηττημένοι πήραν περισσότερες αλλά δεν μπόρεσαν να οργανώσουν τόσο καλά την κατανομή των ψήφων όσο οι παρχαριδικοί, οι οποίοι αποδείχτηκαν μανούλες στο παιχνίδι αυτό.

    Οι ηττημένοι ηττήθηκαν γιατί οι παλιές πασοκικές συνδικαλιστικές καραβάνες δεν ενδιαφέρθηκαν, δεν ασχολήθηκαν και άφησαν τους νέους να βγάλουν τα κάστανα απ’ τη φωτιά.

    Τα υπόλοιπα ας τα γράψουν όσοι παρευρέθηκαν. Όπως επίσης να μας γράψουν κια το τι έγινε στα άλλα ΣΠΟΣ. Υπήρξε πουθενά αντίσταση, η παντού σάρωσε ο νέος «τανιμανιδισμός»;

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 24/10/2010

  30. Ομέρ η λέξη «τανιμανιδισμός» μάλλον πρέπει να αντικατασταθεί με τον «παρχαριδισμός».

    Ξέρετε ότι κατέβηκε ο πρόεδρός σας στην Αθήνα για προεκλογικό «μαγείρεμα» και συνάντησε στο Caravel αυτούς ακριβώς που εκλεχτήκανε; Ότι ο μέγας καθηγητηράς αντί να παίξει ειλικρινά ένα ενωτικό ρόλο αφού εξευτέλισε τις περιφέρειες και τις μετέτρεψεσχεδόν σε άτυπα όργανα, τώρα το παίζει φτηνός κομματαρχίσκος. Τι πιστεύει ότι θα κερδίσει; Μα τέτοια ξεφτίλα;

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 24/10/2010

  31. Ματσκαλή, ε όχι και τον «πρόεδρό ΣΑΣ».

    Ποτέ εγώ δε γούσταρα τα οργανωτικά. Χώρος για νταβατζιλίκι μου φαινόταν από πάντα και διαφωνούσα σ’ αυτό με τους άλλους αριστεροπόντιους που μου μιλούσαν για κοινωνική οργάνωση, κίνημα Μνήμης και πράσινα άλογα.

    Νταβατζιλίκι κυνικό είναι για εξουσία. Ακόμα και η «γενοκτονία» άλλοθι είναι για να λένε κάτι. Στο περιβάλλον Παρχαρίδη δεν υπάρχει ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ απ’ αυτούς που ξεκίνησαν την ιστορία της γενοκτονίας. Ακόμα και ο Τανιμάν είναι πιο σχετικός απ’ αυτούς. Όποιος διαβάσει τα πρακτικά του Β’ Παγκόσμιου Ποντιακού Συνεδρίου θα καταλάβει τι εννοώ.

    Και επειδή ακριβώς δεν έχουν καμιά σχέση με το κίνημα της γενοκτονίας, άσχετα αν το πιπιλίζουν σαν τους παπαγάλους, γι αυτό και δεν πονάνε τον ποντιακό λαό. Γι αυτό και φέρθηκαν στους νέους Πόντιους πρόσφυγες απ’ την ΕΣΣΔ περιφρονητικά και αδιάφορα. Γι αυτό ενοχλήθηκαν γιατί ένας «ρωσοπόντιος» έγινε πρόεδρος στο τριτοβάθμιο όργανο.

    Τι να περιμένεις απ’ αυτούς; Ξεφτιλισμένοι είναι και αν ήμουν μέσα στις διαδικασίες θα τους το έλεγα κατάμουτρα. Διαφωνώ με την ήπια στάση αυτών που ξέρουν αλλά συνεχίζουν να είναι ενωτικοί και να επιδιώκουν τις συνθέσεις.

    Ίσως οι Αργοναύτες να έχουν δίκιο που τους έχουν φτύσει όλους αυτούς φεύγοντας. Αν δεν ήταν υπεύθυνοι που μπλοκαραν τη νότια Ελλάδα στο σύστημα Παρχαρίδη θα τους έβγαζα και το καπέλλο. Αλλά κι αυτοί είναι συνένοχοι.

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 24/10/2010

  32. @Ομέρ
    «Απ’ ότι ακούω από ανθρώπους, φίλους που γνωρίζουν καλύτερα πρόσωπα και πράγματα και συμμετέχουν στα οργανωτικά ο του 6 σχ. συντάκτης ανήκει στις καλές περιπτώσεις. »

    Παραθέτω ενα απόσπασμα απο το άρθρο που μας δείχνει ο συνδεσμος στο σχόλιο 9…»περί της καλής περίπτωσης». 🙂

    «Από την ΠΟΕ εξέδωσαν κείμενα διαμαρτυρίας τα ΣΠΟΣ Νότιας Ελλάδας και Νήσων και Θεσσαλονίκης. Δυστυχώς το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΟΕ απέρριψε την πρότασή μου για έκδοση ανακοίνωσης και εμπλοκή της Ομοσπονδίας ως πολιτική ενάγουσα στη δικονομική διαδικασία, αφόσον εκπροσωπεί τα θύματα της πολιτικής των υπό “αναψηλάφιση”. Το κείμενο που είχα προτείνει και απορρίφθηκε με πρόταση του γ.γ. και τη συναίνεση του προέδρου ήταν το εξής:…»

    Σχόλιο από Τάσος Σ. | 24/10/2010

  33. Τι να πω βρε Τάσο, και εγώ έχω μπερδευτεί. Ίσως εσύ από τη Γερμανία να μπορείς να κάνεις μια πιο αντικειμενική περιγραφή αυτών που συμβαίνουν γύρω μας. Περιμένω να το ανεβάσω σε ποστ.

    Μια διευκρίνηση. Ο Γ.Γ. που ανέφερα στο σχόλιο 29 δεν έχει σχέση με τον γ.γ.

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 24/10/2010

  34. «Ο Γ.Γ. που ανέφερα στο σχόλιο 29 δεν έχει σχέση με τον γ.γ.»
    Οχι ,καμία σχεση…αλλα εχει σχεση με τον γ(ενικο)γ(ραμματέα) που αναφέρει το κείμενο που μας παραπεμπει ο συνδεσμος στο σχολιο 9 δλδ. την «καλη περίπτωση» 🙂

    Σχόλιο από Τάσος Σ. | 25/10/2010

  35. @ Ηρόδοτος σχόλιο 13.
    «Aς μην αδικήσουμε τον Παρχαρίδη για ένα θέμα που δεν έχει ευθύνη. Η πρόταση για να μη γίνει αποδεκτό το αίτημα παρέμβασης στις νομικές διαδικασίες αναψηλάφησης της Δίκης των Εξ οφείλεται σε μια λανθασμένη νομική εκτίμηση του γενικού γραμματέα.»

    Κανείς δεν τον αδικεί παρα μονον ο εαυτός του.Απόσπασμα απο τα Νεα On-line.
    «Από τη δική του πλευρά, ο κ. Γιώργος Παρχαρίδης, πρόεδρος της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδος, επιμένει στην απόφαση που από την πρώτη στιγμή πήρε η ομοσπονδία του, όταν πριν από δύο χρόνια ξεκινούσε η αναψηλάφηση της υπόθεσης από τον κ. Μ…. Πρωτοπαπαδάκη: «Είναι ένα θέμα καθαρά νομικό. Δεν θέλαμε να παρέμβουμε καθόλου, για να μην επηρεάσουμε με οποιονδήποτε τρόπο τη διαδικασία».»

    Με λιγα λόγια,αν μας βιάσουν την μάνα ή μας σκοτώσουν το παιδί,εμείς δεν πρέπει να διαμαρτυρηθούμε γιατί μπορεί να επηρεάσουμε την διαδικασία.

    Σχόλιο από Τάσος Σ. | 25/10/2010

  36. Δεν ήξερα ότι ειπώθηκε τέτοιο πράγμα:

    «Από τη δική του πλευρά, ο κ. Γιώργος Παρχαρίδης, πρόεδρος της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδος, επιμένει στην απόφαση που από την πρώτη στιγμή πήρε η ομοσπονδία του, όταν πριν από δύο χρόνια ξεκινούσε η αναψηλάφηση της υπόθεσης από τον κ. Μ…. Πρωτοπαπαδάκη: «Είναι ένα θέμα καθαρά νομικό. Δεν θέλαμε να παρέμβουμε καθόλου, για να μην επηρεάσουμε με οποιονδήποτε τρόπο τη διαδικασία».»

    Ένα έχω να πω…

    ΑΘΛΙΟΙ ΠΟΥ
    -ΔΕΝ ΠΟΝΑΝΕ ΤΟΝ ΠΟΝΤΟ
    -ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΟ ΠΟΝΤΙΑΚΟ ΖΗΤΗΜΑ
    -ΔΕΝ ΚΑΤΑΝΟΟΥΝ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΝΑ ΜΙΛΑΣ ΓΙΑ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ.

    ΑΘΛΙΟΙ, ΟΠΩΣ ΚΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΩΣ ΑΘΛΙΟΙ!

    ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΙ ΚΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΑΛΙΟΕΛΛΑΔΙΤΕΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΑΡΕΟΠΑΓΙΤΕΣ.

    ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΤΗΣ ΡΑΤΣΑΣ ΤΟΥΣ!

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 25/10/2010

  37. Να τι δήλωσε η ΠΟΠΣ:

    Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ποντιακών Σωματείων που εκπροσωπεί 220 Ποντιακά Σωματεία απ΄ όλη την Ελλάδα, αισθάνεται βαθύτατα απογοητευμένη αλλά και οργισμένη με την απόφαση του Τμήματος του Αρείου Πάγου, με την οποία «αθωώνονται οι έξι», πρωταίτιοι της Μικρασιατικής Καταστροφής.
    Ευτυχώς την ιστορία δεν τη γράφουν και δεν την έγραψαν ποτέ οι δικαστικές αποφάσεις, αλλά η ακαδημαϊκή κοινότητα και ο λαός.
    ΄Αλλωστε η ιστορία μας είναι: «Απ΄ τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά».

    Το έγκλημα των πρωταιτίων της Μικρασιατικής Καταστροφής, επισφραγίστηκε με ένα νέο νομικό έγκλημα και μάλιστα

    διαρκές.
    Στεκόμαστε αλληλέγγυοι στις προσπάθειες όλων των προσφυγικών Μικρασιατικών σωματείων και μεμφόμαστε εαυτούς και αλλήλους, διότι εφησυχάσαμε και αδιαφορήσαμε συλλογικά ως λαός, για το νέο διαρκές έγκλημα που διεπράχθει.

    Δυστυχώς για άλλη μια φορά καταφέραμε να ασχοληθούμε με τα επείγοντα και όχι με τα σημαντικά και αφήσαμε ανοιχτές τις πόρτες για μια νέα παραχάραξη της ιστορίας.

    Λυπούμεθα ειλικρινά κ.κ. Αρεοπαγίτες

    ——————————-

    Να και τι δήλωσε η ΠΟΕ δια στόματος Παρχαρίδη:

    «Είναι ένα θέμα καθαρά νομικό. Δεν θέλαμε να παρέμβουμε καθόλου, για να μην επηρεάσουμε με οποιονδήποτε τρόπο τη διαδικασία»

    ——————————-

    Ouai ymin, pou akoma diatireite tis elpides sa.

    Xairetiste tin Alexandreia pou hanetai!

    Σχόλιο από Παρχαροτανιμάνης | 25/10/2010

  38. ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΣΠΟΣ Ν.ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΩΝ ΤΗΣ ΠΑΜΠΟΝΤΙΑΚΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ 24 Οκτωβρίου 2010

    Η Γ.Σ. του Συνδέσμου Ποντιακών Σωματείων Νότιας Ελλάδος και Νήσων της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδος με μεγάλη έκπληξη και οργή πληροφορήθηκε την απόφαση του Ζ’ τμήματος του Αρείου Πάγου με την οποία αθωώνονται οι πρωταίτιοι της Μικρασιατικής Καταστροφής, της μεγαλύτερης καταστροφής που υπέστη ποτέ το ελληνικό έθνος.

    Πέραν του γεγονότος η ιστορία και τα ιστορικά δεδομένα δεν είναι έργο των δικαστηρίων για εμάς τους Πόντιους αλλά και όλους τους καταγόμενους από την καθ’ ημάς Ανατολή η απόφαση αυτή αποτελεί μέγιστη ύβρη και προσβάλει με ακραίο τρόπο την συλλογική μας μνήμη. Θεωρείται δε από εμάς ιταμή πρόκληση και απαράδεκτη σπίλωση της μνήμης των εκατοντάδων χιλιάδων νεκρών μας από τον τούρκικο εθνικισμό.

    Με την απόφαση προστέθηκε μια μαύρη σελίδα στην ιστορία της Ελληνικής Δικαιοσύνης.

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 25/10/2010

  39. Μπράβο στη Γενική Συνέλευση του ΣΠΟΣ Ν. Ελλάδας και Νήσων που ψήφισε ομόφωνα το παραπάνω Ψήφισμα.

    Πόσο διαφορετική ποιότητα έχει η βάση από τους ηγέτες;

    Εάν αναλογιστείς ότι η μόνη συνηγορία προς την βρωμερή απόφαση του Άρειου Πάγου προήλθε:
    -από τον Μιχαλολιάκο της Χρυσής Αυγής και
    -την ουδετερότητα του δικού μας Πόντιου Πιλάτου που τυγχάνει και πρόεδρος της μεγαλύτερης ελλαδικής ομοσπονδίας, σε πιάνει μεγάλη θλίψη για την μικράτητα, τη διανοητικη φτώχια και την αναξιοπρέπεια που τους χαρακτηρίζει..

    ΔΕΙΤΕ ΜΙΑ ΑΛΗΘΙΝΑ ΑΞΙΟΠΡΕΠΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΩΝ ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΙΤΩΝ ΝΙΚΟΥ ΟΥΖΟΥΝΟΓΛΟΥ (στην κυπριακή εφημερίδα «Φιλελεύθερος», 24-10-2010):

    https://pontosandaristera.files.wordpress.com/2010/10/filelftheros-24-10-2010.jpg

    Δείτε κι άλλο καλό δημοσίευμα, γεμάτο ευαισθησία…

    http://logia-starata.blogspot.com/2010/10/blog-post_22.html

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 25/10/2010

  40. Ομέρ κάποια σχόλια για σένα, γιατί μερικές φορές γίνεσαι πολύ έντονος, ίσως και άδικος, στις εκφράσεις σου:

    α) Η ήττα του μπλοκ που κυριαρχούσε στη Νότια Ελλάδα από το 2000 ήταν εν ολίγοις προδιαγεγραμμένη. Όχι μόνο γιατί η μακρόχρονη διαχείριση των κοινών φθείρει, αλλά γιατί η συμπεριφορά κάποιων ολίγιστων «ηγετικών» στελεχών ήταν απαράδεκτη. Φέρθηκαν σκαιά σε κάποιους συλλόγους, προσπάθησαν να μαντρώσουν και να ελέγξουν άλλους και, πάνω απ’ όλα, έβαλαν το προσωπικό τους συμφέρον πάνω απ’ το κοινό. Επαναλαμβάνω αυτό που έγραψα παραπάνω: «Επισης να θυμίσουμε ότι το πρόβλημα έχει και μια άλλη πλευρά. Το λεγόμενο “πασοκικό μπλογκ” και κυρίως αυτοί που ηγήθηκαν σ’ αυτό -πλην του Γιάννη Σαββίδη που θετικά προσπάθησε όσο μπορούσε- έκαναν ότι περνούσε απ’ το χέρι τους για να διαλύσουν τις υγιείς δομές του Νότου είτε γιατί βαρέθηκαν αλλά δεν αποφάσιζαν να εγκαταλείψουν τις θέσεις τους, είτε γιατί έβαλαν τα στενά προσωπικά τους συμφέροντα υπεράνω του κοινού καλού και θεώρησαν ότι αποδυναμώνοντας τον χώρο μπορεί να δράσουν ανεξέλεγκτα προς όφελος της προσωπικής τους επαγγελματικής και πολιτικής ανέλιξης.»

    β) Η θέση της κεντρικής ΠΟΕ, όσον αφορά το ζήτημα της παρέμβασης στην προσπάθεια των αναθεωρητικών κύκλων για την αναψηλάφιση της Δίκης των Εξ, σχετιζόταν περισσότερο με την αδυναμία τόσο του δικηγόρου γ.γ., όσο και νομικών του ευρύτερου κύκλου της Ευξείνου Λέσχης, να αντιληφθούν ότι το ζήτημα ήταν κατ’ εξοχή πολιτικό. Εγκλωβίστηκαν σε μια νομικίστικη προσέγγιση και συμπαρεσυραν και τους υπόλοιπους. Ρόλο στην ουδετεροποίηση αυτή είχαν -παρότι δεν θα έπρεπε- και κάποιοι του περιβάλλοντος του προέδρου, οι οποίοι θεωρούσαν ότι θα έπρεπε πρωτίστως να καταγγελθούν οι Ελ. Βενιζέλος και ΚΚΕ για την τότε στάση τους. Δηλαδή, αδυνατώντας να ξεχωρίσουν το ρόλο κάθε παράγοντα εκείνης της εποχής και εμφορούενοι από ένα κακώς εννοούμενο πατριωτισμό, συνέβαλαν στο να αδιαφορήσει η ΠΟΕ για το εάν ιστορικά αθωωθούν οι μισοί που τουλάχιστον τιμωρήθηκαν.

    Σαφώς η στάση αυτή δεν τιμά την ΠΟΕ, ούτε και αποδεικνύει ότι μπορεί να ηγηθεί ουσιαστικά και να κατανοήσει το εύρος της πολιτικής σύγκρουσης που γεννά η θέση ότι προωωθεί τα συμφέροντα των προσφυγικών ομάδων. Με μια έννοια, και μόνο η θέση της για την «αναψηλάφιση» δικαιώνει τη στάση των «Αργοναυτών».

    Αυτή η ατολμία για αντιπαράθεση και σύγκρουση με εξουσιαστικές δομές, εκφράστηκε εντονότατα την εποχή της διακυβέρνησης της Ν.Δ. όταν η ΠΟΕ έπαιξε το ρόλο του πυροσβέστη στο νεοπροσφυγικό κίνημα και οδήγησε τελικά στην απόλυτη υποταγή του ποντιακού κινήματος στους κυβερνητικούς χειρισμούς.

    ————

    Ας ξαναγυρίσουμε όμως στις εκλογές στο ΣΠΟΣ Ν. Ελλάδας. Εντύπωση προκαλεί ότι τα παλιά στελέχη των «ηττημένων» κράτησαν εξαιρετικά υποτονική στάση, λες και επεδίωκαν την «ήττα» τους. Επίσης ΔΕΝ έβαλαν δύο καίρια και σημαντικά ζητήματα για συζήτηση:
    -το ζήτημα της αποχώρησης των Αργοναυτών από την ΠΟΕ και
    -τον απολογισμό της δράσης της ΠΟΕ τα χρόνια αυτά της κοινής πορείας.

    Παράξενο όντως! Το τι σημαίνει αυτή η στάση νομίζω ότι θα αξιολογηθεί αργότερα, όταν -και αν- θα έχουμε το σύνολο των δεδομένων διαθέσιμο.

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 26/10/2010

  41. […] ρωτήσουμε το Δ.Σ. της ΠΟΕ. Είναι σίγουρο (μην είσαι και τόσο σίγουρος) ότι του […]

    Πίνγκμπακ από -Είναι ο Άνθιμος μουτζαχεντίν; « Πόντος και Αριστερά | 31/10/2010

  42. PONTIANak

    PONTIANak is the capital of the Indonesia province of West Kalimantan. It is a medium-size industrial city on the island of Borneo, among Indonesian, Borneo Island is called Pulau Kalimantan. Pontianak occupies an area of 107.82 km² in the delta of the Kapuas River, at approximately 1143 km, the longest river in Indonesia and the 138th-longest river in the World by length. It is located precisely on the equator, hence widely known as Kota Khatulistiwa (Equator City).

    History

    The city was formerly the capital of the independent Sultanate of Pontianak and was founded in 1772 around an old trading station on the Borneo coast. It is built on swampy ground that is subjected to regular flooding by the river, requiring buildings to be constructed on piles to keep them off the ground. It has its name due to the story that the founder had seen appearance of pontianak ghost at the place to be built for the palace, which he fought to save the people.

    Economy

    PONTIANak is renowned for its food and regional produce. The main industries are shipbuilding and the production of rubber, palm oil, sugar, pepper, rice and tobacco. It was formerly Borneo’s main centre for gold extraction. Pontianak is also recognised for being a trade hub between overseas cities and other cities in West Kalimantan province. It has also strong trade link with the city of Kuching, Malaysia. Trading activities are centered along the Kapuas River, which range from easternmost part of West Kalimantan province to South China Sea.

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 01/11/2010

  43. […] Η Ομοσπονδία Ελληνικών Συλλόγων Ουκρανίας δε θα πάρει μέρος στο τακτικό συνέδριο. Δεν δεχόμαστε κατηγορηματικά την επιβολή μιας ομοσπονδίας. Η Ελλάδα είναι πρωτεργάτρια της δημοκρατίας. Δυστυχώς στην ιστορία της πάντα υπήρχαν δικτάτορες. Ο λαός μας στις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης υπέφερε πολλά από τον δικτάτορα Στάλιν με αποτέλεσμα να μην είναι σε διάθεση να δέχεται  άλλες επιβολές οποιουδήποτε είδους, συμπεριλαμβανομένων αυταρχικών αντιλήψεων του επικεφ…. […]

    Πίνγκμπακ από -Δι.Συ.Π.Ε. Το τέλος μιας φιλόδοξης προσπάθειας « Πόντος και Αριστερά | 09/02/2011

  44. […] Η ΠΟΕ εξελίσσεται και αναπτύσσεται!!! […]

    Πίνγκμπακ από -Ο Κούκον εσέβεν σην ΠΟΕ(ν) « Πόντος και Αριστερά | 09/03/2011

  45. […] άλλη μια φορά οι υπεύθυνοι της ΠΟΕ παραβίασαν βάναυσα τη ιστορική αλήθεια […]

    Πίνγκμπακ από -Είναι η ΠΟΕ Αρνητής της Γενοκτονίας; « Πόντος και Αριστερά | 23/05/2011

  46. […] Συγκεκριμένα: Το περασμένο Σάββατο (23 Ιουλίου 2011) επρόκειτο να πραγματοποιηθεί στην Αθήνα ένα Έκτακτο Παγκόσμιο Συνέδριο με μοναδικό θέμα την ένταξη στο παγκόσμιο όργανο (Διεθνής Συνομοσπονδία Ποντιακού Ελληνισμού) των ελλαδικών ομοσπονδιών που βρίσκονταν εκτός.  Η ΔΙΣΥΠΕ έχει δημιουργηθεί από 12 Ομοσπονδίες όλου του κόσμου. Η δημιουργία της υπήρξε αποτέλεσμα της συλλογικής προσπάθειας της παλαιάς ΠΟΕ, πριν αυτή εκφυλιστεί από την Ομάδα Παρχαρίδη και τους ευκαιριακούς της συμμάχους. […]

    Πίνγκμπακ από -ΠΟΕ: Η απόλυτη κατάπτωση και το τέλος των ψευδαισθήσεων « Πόντος και Αριστερά | 28/07/2011

  47. […] -Το περιβάλλον Παρχαρίδη διαλύει την ΠΟΕ… […]

    Πίνγκμπακ από -Ο Μπουτάρης συνεχίζει την ηλίθια συμπεριφορά…. « Πόντος και Αριστερά | 17/05/2012

  48. […] πραγματική πανελλαδική ενότητα. Τελικά, μέσα από μια διαδικασία που έχουμε αναλύσει παλιότερα οι ομοσπονδίες κατέληξαν στα χέρια ανάξιων κέντρων, […]

    Πίνγκμπακ από -Πρωτοβάθμιες οργανώσεις : Η σοβαρή έκφραση του ελλαδικού ποντιακού ελληνισμού « Πόντος και Αριστερά | 08/06/2012

  49. […] σχετικές δημοσιεύσεις ΕΔΩ, ΕΔΩ, ΕΔΩ, ΕΔΩ, ΕΔΩ, ΕΔΩ, ΕΔΩ, ΕΔΩ, ΕΔΩ, ΕΔΩ, […]

    Πίνγκμπακ από -Τα λουλούδια της ερήμου (ή: περί αξιοθρήνητης ΠΟΕ και εξαιρετικών… εξαιρέσεων) « Πόντος και Αριστερά | 26/12/2012

  50. […] -Το περιβάλλον Παρχαρίδη διαλύει την ΠΟΕ… […]

    Πίνγκμπακ από -«Κι είσαι σο χαρτόπον πούλιμ’ που πας;»… σο Παρχαριδιστάν! « Πόντος και Αριστερά | 10/05/2017


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: