Πόντος και Αριστερά

……. 'μώ τον νόμο σ' !

-Οι «ρωσοπόντιοι», ο ρατσισμός και η αλλοτρίωση

Με έκπληξη είδαμε στα «Νέα» το πρωτοσέλιδο του Βιβλιοδρόμιου στις 11 του Σεπτέμβρη. Φαρδιά πλατιά ο τίτλος «Ρωσοπόντιοι» σε εισαγωγικά και από κάτω «Η ξεχασμένη ιστορία μιας κοινότητας«. Και στο διαδίκτυο αναρτημένος ως κεντρικός τίτλος το ακόμα χειρότερο : ««Ρωσοπόντιοι» Ανάμεσα στη θυματοποίηση και στην εξιδανίκευση»

Ένα σύγκρυο νοιώσαμε ως πρώτο ερέθισμα, δεδομένου ότι ο αντιρατσισμός για μας δεν είναι πρόσχημα ξεσαλώματος, ούτε εύκολα λόγια του αέρα, όπως συνηθίζουν οι σε εισαγωγικά «αντιρατσιστές» που κυριαρχούν ολόγυρα. 

 

Προχωρώντας την ανάγνωση, βρεθήκαμε σε μια  συνέχεια που δεν ήταν καλύτερη. Και άλλα εύοσμα αντιπροσφυγικά βρήκαμε μέσα στο αφιέρωμα. Κατ’ αρχάς οι υπεύθυνοι αποφάσισαν να προσεγγίσουν την αξιοπερίεργη κοινότητα παρουσιάζοντας από κοινού δύο βιβλία: Τον «Κόκινο Καπνα» του Αγτζίδη και τους «Έλληνες στη διαδικασία οικοδόμησης του σοσιαλισμού» του Γκίκα. Και μέσα από την παρουσίαση πρόβαλαν τους «ελληνόφωνους ρωσοπόντιους». Οι μη ελληνόφωνοι της ίδιας κατηγορίας φαίνεται ότι δεν αξίζουν ούτε καν αρνητικής μνημόνευσης. Το μη ελληνόφωνο μέρος των «ρωσοποντίων» εξαφανίστηκε ως δια μαγείας.

Ούτε και φάνηκαν να ενοχλούνται από το ότι κάποτε εκεί στη μακρυνή Σοβιετική Πατρίδα –που παντα φυσάει ο Βοριάς– μια αποτρόπαια εξουσία διέπραξε ένα μεγάλο αντιλαϊκό έγκλημα (τουλάχιστον έτσι μας τα παρουσίασε τεκμηριωμένα το ΚΚΣΕ το 1956).

Φαίνεται ότι οι σταλινικές πρακτικές ασκούν ακόμα γοητεία στους ελληνόφωνους Νεοέλληνες. Και μάλλον ονειρεύονται για το μέλλον μια καθαρή από μιάσματα κοινωνία, όπου κάποιος νέος Πατερούλης -που θα ηγείται ενός θαυμάσιου Κόμματος Νέου Τύπου- θα εξασφαλίζει για πάντα την διατροφή, την κατοικία, το αυτοκίνητο και το..ηλεκτρικό ρεύμα. Εκείνοι δεν θα πρέπει να ανησυχούν για τίποτα: Για όλα θα φροντίζει ο Νέος Πατερούλης !!!!!   Ο εργάτης του 21ου αιώνα μπορεί επιτέλους να ελπίζει σε κάτι

Εμείς ως ιστολόγιο δεν θα μπούμε αυτή τη στιγμή σε κριτική της «κριτικής». Αυτό ας το κάνουν καλύτερα αυτοί που ξέρουν και μπορούν. Ζητήσαμε ήδη από κάποιους φίλους να γράψουν κάτι σχετικό.  Εμάς μας ενόχλησε πρωτίστως αφάνταστα ο ρατσιστικός τίτλος «Ρωσοπόντιοι» και η απουσία αντίδρασης από τους ντεμέκ «αντιρατσιστές».  

Εσάς; 

 

Δείτε επίσης ένα παλιότερο δημοσίευμά μας:

-Για το σταλινισμό και την αλλοτρίωση…

Advertisements

23/09/2010 - Posted by | -προσφυγιά, -Βιβλιοπαρουσιάσεις, -Ιστορικά, -Ιδεολογικά, -Περί Πόντου, -Σταλινικές Διώξεις, -Σοβιετικός Μεσοπόλεμος, -Mειονότητες στην Τουρκία, -Nεοελληνικός ανορθολογισμός

22 Σχόλια »

  1. Θεωρώ ότι αποτελεί ολίσθημα η χρήση του όρου «ρωσοπόντιοι». Επίσης δεν μου άρεσε η συγκάλυψη και η αιτιολόγηση μέσα από την αγνωστικιστική προσέγγιση, των διώξεων που έκανε ο Στάλιν κατά των Ελλήνων της ΕΣΣΔ.

    Πάντως υπάρχουν και πολύ θετικές πρωτοβουλίες ολόγυρα που σχετίζονται με τους Πόντιους, την πολιτισμική τους ιδαιτερότητα.

    Δείτε το παρακάτω που το βρίσκω πολύ σημαντικό:

    «Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συνδιοργανώνει εκδήλωση με θέμα «Η Διάλεκτος των Ελλήνων του Πόντου», η οποία είναι η πλέον ομιλούμενη ελληνική διάλεκτος (27/9/10).»

    http://ec.europa.eu/ellada/news/news/20100923pontiaki_news_el.htm

    Σχόλιο από Μιχάλης | 23/09/2010

  2. Παιδιά, θέλει λίγο χαλαρότητα και περισσότερη ανεκτικότητα.

    Κατ’ αρχάς δεν είναι αλήθεια ότι δεν υπήρξαν αντιδράσεις. Υπήρξαν και έγιναν θετικά αποδεκτές από τους υπευθύνους.

    Η γνώμη μου είναι ότι παρότι θεωρείται κεκτημένο στους χώρους αυτών που ασχολούνται και γνωρίζουν ότι ο όρος «ρωσοπόντιος» είναι ένας μειωτικός ή ακόμα και ρατσιστικός όρος, εν τούτοις θα πρέπει να σημειώσουμε ότι αυτό δεν έχει διαδοθεί ευρύτερα.

    Στο σημείο αυτό υπάρχει και ένα ζήτημα που αφορά τον οργανωμένο ποντιακό χώρο, ο οποίος έχει κάνει ελάχιστη προσπάθεια να γνωστοποιήσει όλα αυτά στην υπόλοιπη κοινωνία. Δεν γνωρίζω να έχει υπάρξει τα 20 χρόνια που μας χωρίζουν απ’ την έναρξη του νέου προσφυγικού κύματος, μια οργανωμένη αντιρατσιστικήκαμπάνια. Ενώ χρήματα υπήρξαν, δε διοχετεύτηκαν ποτέ σε τέτοιου τύπου δράσεις. Οπότε σε τέτοιες περιπτώσεις, όπως αυτή που θίγεται στην ανάρτηση, η ευθύνη μοιράζεται.

    Όμως το ζήτημα από το αφιέρωμα του Βιβλιοδρόμιου δεν είναι τόσο η χρήση του όρου «ρωσοπόντιοι» στον τίτλο, αλλά η πρόθεση του συγγραφέα και το προκατασκευασμένο σχήμα που αναπαράγει κατά την παρουσίαση δύο εντελώς ανόμοιων βιβλίων.

    Αλλά αυτή είναι μια μεγάλη συζήτηση που θα την κάνουμε όταν και αν ανέβει στο Π&Α μια «κριτική της κριτικής».

    Σχόλιο από Β | 23/09/2010

  3. Μου φαίνεται αμήχανο ήταν το κείμενο του Κωστή και δε νομίζω ότι εκφράζει τις δυνατότητες που έχει σαν ιστορικός. Αλλά έτσι συμβαίνει πάντα όταν θέλεις να αποδείξεις στο νέο σου πολιτικό χώρο ότι είσαι νομιμόφρων. Θα περάσει καιρός για να αποδεχτούν οι νέοι καθοδηγητές τη μετάνοια και να πιστέψουν στην ειλικρίνεια της μεταστροφής.

    Σχόλιο από σύντροφος | 23/09/2010

  4. «Όσοι περιμένουν να βρουν πατημένα χνάρια θα απογοητευτούν γρήγορα.Όσοι δεν είναι έτοιμοι να πέσουν και να ξανασηκωθούν, να χάσουν τον δρόμο τους και να τον ξαναβρούν, να αγγίξουν όχι μια και δύο αλλά δέκα και εκατό φορές τον πάτο της έσχατης αμφιβολίας για τα σχέδια τους, για τις ιδέες τους, για τους συντρόφους τους, και για τους ίδιους τους εαυτούς τους, να αναμετρηθούν με τα χίλια δυο πρόσωπα της απόγνωσης και να ξανανέβουν στον αφρό, είναι καλύτερα να περιμένουν την κοινωνική αλλαγή απ’τον Αι Βασίλη ή, πράγμα που δεν διαφέρει πολύ, από κάποια αψεγάδιαστη δικαιωμένη «πρωτοπορία».Εμείς δεν έχουμε να προσφέρουμε παράτην άχαρη γοητεία της καινούριας προσπάθειας, την ιστορική βεβαιότητα για τον σκοπό, την πάλη για τον ποιοτικό εμπλουτισμό του μαζί με την αδιάκοπη κριτική για τα μέσα, την στράτευση σε μια υπόθεση που χρειάζεται μαχητές αλλά θέλει να καταργήσει τους στρατιώτες»

    Σου λέει πια τίποτα το παραπάνω …………… ;

    Σχόλιο από Γιάννης | 23/09/2010

  5. Αγαπητοί σύντροφοι,

    ευχαριστούμε για τα σχόλια αλλά θα θέλαμε να ΜΗΝ προσωποποιήσουμε την κριτική. Δε υπάρχει λόγος να βγουν εδώ και πάλι τα παλιά μαχαίρια. Είναι αλήθεια ότι το θέμα ευνοεί μια τέτοια ανάκληση, αλλά δεν το επιθυμούμε.

    Μας ενδιαφέρει η κατανόηση των συμπεριφορών και η καταγγελία του ρατσισμού όποτε το συναντάμε.

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 23/09/2010

  6. Οι περισσότεροι Ελλαδίτες μέχρι σήμερα αγνοούν ποιοι ακριβώς είναι αυτοί που τους αποκαλούν «Ρωσοπόντιοι». Και όταν ξέρουν ένα δυο πράγματα,λίγο σωστά,λίγο λάθος, τους θεωρουνε τυχών Έλληνες ή ξένους με κάποια ελληνική καταγωγή. Πάρα πολλοί μάλιστα αγνοούν ότι οι «Ρωσοπόντιοι» έχουν σχέσει με τους παλαιότερους πόντιους της Ελλάδος και θεωρούν ότι είναι ελληνοποιημένοι λαοί διάφορων εθνοτήτων.

    Σε μια ερευνά που έγινε για τους ξένους που ζούνε στην Ελλάδα ,συμπεριλαμβάνονται και οι Πόντιοι από την Σ.Ένωση. Μεγάλο μέρος της ευθύνης φέρουν τα κανάλια και τα άλλα Μ.Μ.Ε, που όταν κάποιος Πόντιος από την Σ.Ένωση κατηγορηθεί για κάποιο έγκλημα τον χαρακτηρίζουν «Ρωσοπόντιο» ενώ όταν κάποιος άλλος από τους δικούς μας διαπρέψει στον αθλητισμό η σε κάποιο άλλο αξιέπαινο χώρο ,τον ονομάζουν Πόντιο από την Ρωσία ή ομογενή από την Ρωσία, δημιουργώντας συνήχηση στον μέσο ημιμαθή νεοέλληνα ,που δεν γνωρίζει καλά καλά την δικιά του ιστορία, πόσο μάλλον να γνωρίζει την ιστορία ενός αλλουνού κομματιού του ελληνισμού.
    Επίσης ευθύνη φέρει και η ελλιπής διδασκαλία των μαθητών για την ιστορία γενικά των ποντίων και ιδιαίτερα των ποντίων της Σ. Ένωσης.

    Μια αναζήτηση στο goοgle θα σας πείσει για αυτά που λέω. Γράψτε την λέξη ρωσοπόντιος,με ελληνικούς χαρακτήρες είτε με λατινικούς, στο google και μετα από τα αμέτρητα site με τα αρνητικά που γράφουν για τους «Ρωσοποντιους» θα έχετε σχηματίσει πλήρης γνώμη για το πόσο ανιστόρητο είναι ένα μεγάλο κομμάτι των Ελλήνων.

    Σχόλιο από Giorikas Pontios | 23/09/2010

  7. Πλάκα πλάκα, σ΄αυτό που μας στείλατε στο ίντυ, μπορείς να καταλάβεις καλά την ιδεολογική λειτουργία και τα κολήμματα «κάποιων».

    «Ο λεγόμενος Μαρξισμός-Λενινισμός ως ρεύμα σκέψης τελείωσε με την ήττα της Σοβιετικής Επανάστασης. Τώρα αν κάποιοι δεν έχουν καταλάβει τον μη επιστημονικό χαρακτήρα και την αντιχειραφετιτική αντίληψή του αυτό έχει να κάνει με την εμπειρία, την γνώση και την παιδεία του καθενός μας. Ζητούμενο είναι πάντα να τα διευρύνουμε.

    Η αντικαπιταλι-στική αντίληψη και κοσμοθεώρηση επίκεντρό της δεν μπορεί να έχει μηχανιστικά την εργατική τάξη αλλά τον Άνθρωπο. Γιαυτό και κατέρρευσαν οι εξουσίες που «εκπροσωπούσαν’ την εργατική τάξη. Αν είχαν στοιχειώδη αντίληψη αριστερή και επαναστατική δεν θα είχαν το μοντέλο του σταλινισμού και στην Ελλάδα δεν θα παρέδιδαν τα όπλα και δεν θα έστελναν τους αγωνιστές στα αποσπάσματα και τα ξερονήσια.

    Το να κλωθογυρίζουμε μέσα σε μια Αριστερά που αναπαράγει εξουσιαστικές λογικές, δημιουργεί συνθήκες ήττας, δημιουργεί συμμαχίες τύπου 1985 και 1989 και δεν συμμετέχει σε ότι δεν δημιουργεί η ίδια, είναι στρουθοκαμηλισμός που πάει πίσω οτιδήποτε καινούργιο υπάρχει ελπίδα να δημιουργηθεί και στέλνει τον κόσμο στο σπίτι του. Είναι μια θρησκευτική Αριστερά που με παλιά εργαλεία πάει να μας πείσει ότι αναλύει τον κόσμο και συνθέτει το σχέδιο μετάβασης.»

    Εσείς ως αριστεροπόντιοι πρέπει να καταλάβετε τη δύναμη που έχει η ποντιακή ιστορία και τη δυσκολία που επιφέρει σε «εξουσίες που «εκπροσωπούσαν’ την εργατική τάξη», οι οποίες «Αν είχαν στοιχειώδη αντίληψη αριστερή και επαναστατική δεν θα είχαν το μοντέλο του σταλινισμού και στην Ελλάδα δεν θα παρέδιδαν τα όπλα και δεν θα έστελναν τους αγωνιστές στα αποσπάσματα και τα ξερονήσια.»

    Αυτές οι εκπροσωπήσεις και η ψευδαίσθηση ότι κάποιοι αποτελούν την πρωτοπορία και τη συνείδηση της εργατικής τάξης και έχουν αναλάβει εργολαβικά να μας σώσουν, φαίνεται ότι βρίσκεται πίσω από αυτά που καταγγέλετε.

    Σχόλιο από Zωνιανίτης | 24/09/2010

  8. Τερέστεν κατ’ ντο εν’ κι ατό σε εισαγωγικά:

    «ΕΝΑΣ ΠΟΝΤΙΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΚΑΤΑΚΤΑ ΤΙΣ ΚΑΝΝΕΣ»

    http://www.eordaia.com/index.php?option=com_content&view=article&id=307:l-r&catid=69:2010-09-10-19-13-02&Itemid=120

    Σχόλιο από αυστραλοπόντιος | 24/09/2010

  9. «(Η αριστερά) Ανακηρύσσει την κομματική δράση ανώτερη από την κοινωνική. Κι όμως η τέχνη, το πνεύμα, οι κινητοποιήσεις είναι ανατρεπτικές, απελευθερωτικές, ενώ ο κομματισμός και οργανωτικισμός παρωχημένα παράσιτα, που τις διαβρώνουν, αναπαράγοντας τα κατεστημένα. Προσλαμβάνουν την κοινωνική απελευθέρωση ως εργολαβική επιχείρηση. Οσάκις η κοινωνία αφυπνίζεται, η Αριστερά πανικοβάλλεται πρώτη, όχι για την έκβαση της κοινωνικής δυναμικής, αλλά για τον κομματικό έλεγχό της. Αντί στοιχείο λύσης, αποβαίνει η ίδια μέρος του προβλήματος….»

    Ακούς ……….. ;

    Σχόλιο από Γιάννης | 25/09/2010

  10. H teleytaia anarthsh
    http://nosferatos.blogspot.com/2010/09/blog-post_4918.html

    Σχόλιο από Νοσφερατος | 25/09/2010

  11. «Προσλαμβάνουν την κοινωνική απελευθέρωση ως εργολαβική επιχείρηση»

    Ενίοτε δε την υλοποιούν ως εργολαβική επιχείρηση, στην κυριολεξία. Βλέπε στο μάλτιπλ τσόις του παρακάτω αλφαβητικού πίνακα διασυνδέσεων:

    •Aflavita
    •Aformi
    •Greek Left Review
    •Iskra
    •Πρωτοβουλία οικονομολόγων και επιστημόνων
    •Πρωτοβουλία καλλιτεχνών και διαννοουμένων
    •Τα κόκκινα blogs
    •Letter from Greece
    •RMF – Research on Money and Finance
    •The Press Project
    •TVxs – Απόψεις
    •You Pay Your Crisis

    Πηγή: http://aristerovima.gr/index.php

    Σχόλιο από Αναλφάβητος | 25/09/2010

  12. Αναλφάβητε μάλλον παρανόησες την αριστερή αυτοκριτική. Μακάρι τέτοιες φωνές αυτοκριτικής να υπήρχαν και στους αντιπάλους της αριστεράς.

    Τι να κάνουμε; Η αριστερά (ή μάλλον κομμάτια αυτού του πολύμορφου κόσμου που κρύβεται πίσω από την πομπώδη λεξούλα «Αριστερά») τολμούν και κάνουν ακραία αυτοκριτική. Και αυτό δείχνει την ανωτερότητα της αριστεράς σε σχέση με τα λαμόγια -σοσιαλδημοκρατικά και συντηρητικά- που κατασπάραξαν τούτο τον τόπο, καθώς και με τα προδοτικά ακροδεξιά ψοφίμια που ζωντανεύουν τελευταία.

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 26/09/2010

  13. Πολλοί υποστηρίζουν και μάλιστα με μεγάλη αγωνιστικότητα ότι η λέξη «ρωσοπόντιος» είναι ρατσιστική, μειωτική και άλλα ευτράπελα. Υποστηρίζουν το ίδιο και για την λέξη «ελληνοαμερικάνος»; ή μήπως αυτή είναι καταξιωμένη λόγω των εμβασμάτων που επί δεκαετίες εισρέουν;
    Αλού είναι η βάση της ενόχλησης και όχι στην λέξη.

    Σχόλιο από Καρσλής | 27/09/2010

  14. Καρσλή, εννοείς ότι δεν είναι μειωτική;

    Ότι ο Νεοέλληνας ή ο παλιός Πόντιος την χρησιμοποιεί θετικά;

    Απ’ ότι υποστηρίζουν κάποιοι ιστορικοί που τόχουν ψάξει περισσότερο, ο όρος «ρωσοπόντιος» εξαρχής είχε μειωτική σημασία. Από το 1939, όταν τον εφηύραν οι παλιοί Πόντιοι για να περιγράψουν τα «ρωσάκια» που μόλις έφτασαν και να οριοθετηθούν απ’ αυτά.

    Εξάλλου για πες μου: Τί σόι «ρωσοπόντιος» είναι ο Πόντιος που γεννήθηκε στο Καζαχστάν; ή μήπως δεν τρέχει και τίποτα, μόνο 1500 χιλιόμετρα είναι η διαφορά! Αμ ο Πόντιος της Ουκρανίας; Αυτόν πώς θα τον πεις;

    Δεν καταλαβαίνω τη συμφωνία σου προς μια εμφανώς ρατσιστική χρήση του όρου.

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 27/09/2010

  15. «Από το 1939, όταν τον εφηύραν οι παλιοί Πόντιοι για να περιγράψουν τα “ρωσάκια” που μόλις έφτασαν και να οριοθετηθούν απ’ αυτά.»

    Μα ένα μεγάλο μέρος των «παλιών» ποντίων ήρθε και αυτό από την «Ρωσία» στην Ελλάδα, για να καταλάβετε πόσο γελοίος χαρακτηρισμός είναι.

    «Πολλοί υποστηρίζουν και μάλιστα με μεγάλη αγωνιστικότητα ότι η λέξη “ρωσοπόντιος” είναι ρατσιστική, μειωτική και άλλα ευτράπελα.»

    Οι περισσότεροι ελλαδίτες αγνοούν ποιοι είναι αυτοί ακριβός και αν έχουν σχέσει με τους παλιούς πόντιους της Ελλάδας.

    Σχόλιο από Giorikas Pontios | 29/09/2010

  16. «Υποστηρίζουν το ίδιο και για την λέξη “ελληνοαμερικάνος”; ή μήπως αυτή είναι καταξιωμένη λόγω των εμβασμάτων που επί δεκαετίες εισρέουν;»

    Κάτσε να έρθουν μερικές χιλιάδες ελληνοαμερικανοί μετά από 100 χρονιά υπό της ίδιες οικονομικό-πολίτικες συνθήκες με της οποίες ήρθαν οι πόντιοι απο την Σ.Ένωση και θα δούμε τι έννοια θα έχει το «ελληνοαμερικανός» μετά.

    Όσο για τα εμβάσματα, είναι γνωστόν ότι δεν χρειαζόμαστε τα ευρωπαϊκά κονδύλια γιατί μας καλύπτουν τα εμβάσματα των ελληνοαμερικανών.

    Σχόλιο από Giorikas Pontios | 29/09/2010

  17. […] -Οι “ρωσοπόντιοι”, ο ρατσισμός και η αλλοτρίωση […]

    Πίνγκμπακ από Περί “ρωσοποντίων”, “νεγροαμερικάνων” και λοιπών υποτιμητικών… « Und ich dachte immer | 24/01/2011

  18. […] ΕΣΣΔ το ρατσιστικό κλίμα θα ανζωπυρωθεί και ο “Ρωσοπόντιος“ θα γίνει ο νέος στόχος του Νεοέλληνα ανθρώπου […]

    Πίνγκμπακ από ΠΙΕΡ- ΑΝΤΡΕ ΤΑΓΚΙΕΦ: Από τον βιολογικό στον διαφοριστικό ρατσισμό « Πόντος και Αριστερά | 30/06/2011

  19. […] τον ποντιακό ελληνισμό της Ρωσίας. [Φαίνεται ότι οι "ρωσοπόντιοι" προκαλούν αλλεργία στους βαλκάνιους αριστοκράτες […]

    Πίνγκμπακ από -ΠΟΕ: Η απόλυτη κατάπτωση και το τέλος των ψευδαισθήσεων « Πόντος και Αριστερά | 29/07/2011

  20. Χαιρετώ την παρέα. Το γνωρίζω ότι το σχόλιο που γράφω είναι αρκετά καθυστερημένο, αλλά μόλις σήμερα, τυχαία έπεσα στην σελίδα. Και φυσικά μόλις είδα τη λέξη «ρωσοπόντιος» μπήκα να δω τις διάφορες απόψεις. Εγώ γεννήθηκα στο Καζακστάν. Στην Ελλάδα ήρθαμε όχι για καλύτερη ζωή (όπως οι Πακιστανοι και οι Αλβανοί), αλλά επειδή είναι πατρίδα μας. Στο Καζακστάν είχαμε δυο σπίτια, ένα εξοχικό, δυο αυτοκίνητα ο πατέρας μου, και γενικά είχαμε μια πολύ καλή ζωή. Ο πατέρας μου ήταν πολιτικός μηχανικός και η μητέρα μου οδοντίατρος. Άρα μπορείτε να καταλάβετε ότι η οικονομική μας κατάσταση ήταν πολύ καλή. Παρ’όλα αυτά, ήρθαμε στην Ελλάδα και στην αρχή βιώσαμε τον ρατσισμό και την εξαθλίωση. Για να φανταστείτε, ο πατέρας μου έκοβε χόρτα στους κήπους και γενικά έκανε δουλειές του ποδαριού. Κι αυτά επειδή δεν αναγνωρίστηκε το πτυχίο του. Θέλω πάντως να φανταστείτε, πως μπορεί να αισθάνεται ένας άνθρωπος που τελείωσε πολιτικός μηχανικός και στα 50 του χρόνια να χρειαστεί να μαζεύει χόρτα! Αλλά μην ξεφεύγω από το θέμα. Ο πατέρας και η μητέρα μου όλη τη διάρκεια που έμεναν στο Καζακστάν, είχαν άδεια παραμονής (την αντίστοιχη πράσινη κάρτα που παίρνουν εδώ οι ξένοι). Ενώ πολύ απλά θα μπορούσαν να βγάλουν ταυτότητα (όπως ήδη κάνουν εδώ οι Αλβανοί), αλλά ξέρετε τί?? Δεν το έκαναν, γιατί είναι πατριώτες!! Και το ευχαριστώ όταν ήρθαμε στην Ελλάδα?? Η έντονη καχυποψία και ένα περίεργο είδος ρατσισμού! Στην Σοβ.Ένωση αν ήθελε κάποιος να μας βρίσει, μας έλεγε βρωμοέλληνες, ενώ όταν ήρθαμε στην Ελλάδα, μας έλεγαν βρωμορώσους. Τραγικό?!!!?!!!? Εγώ ήμουν 4 χρονών όταν ήρθαμε. Μπορεί να μην ένιωσα αυτή τη δυσκολία της αρχής, αλλά με πονάει το γεγονός ότι ακόμα και τώρα υπάρχει έλλειψη ιστορικών γνώσεων επάνω στο συγκεκριμένο θέμα. Αυτοί οι άνθρωποι, μέσα σε δυο γενιές πέρασαν δυο διωγμούς. Έναν από τους Τούρκους και έναν από τον Στάλιν. Οι παππούδες και οι γιαγιάδες μου γεννήθηκαν στον Πόντο πριν την καταστροφή του ’22 και δυστυχώς δεν μπόρεσαν όλοι να έρθουν στην Ελλάδα και έτσι εκτοπίστηκαν στα ανατολικότερα παράλια του Εύξεινου Πόντου (παρατήρηση:Στην οικογένεια του παππού μου, τα αδέρφια του κατάφεραν και ήρθαν στην Ελλάδα αλλά ο παππούς μου όχι. Σε αυτή την περίπτωση τι θα ισχύει?? Ο παππούς μου είναι «ρωσοπόντιος» και τα αδέρφια του Πόντιοι?? Δεν είναι λίγο αστείο??) . Έπειτα, εκδιώχτηκαν ακόμη ανατολικότερα σε χώρες όπως το Καζακστάν και το Ουζμπεκιστάν. Σε αυτές τις χώρες, οι περισσότεροι έζησαν τα 2/3 της ζωής τους και ως φυσικό επακόλουθο ήταν κάποιοι να παντρεύονται ντόπιες ή το αντίθετο. Σ’αυτή η περίπτωση όμως, ανήκει περίπου το 15% που τελικά ήρθαν στην Ελλάδα. Αλλά ξέρετε τι λένε για το DNA του Έλληνα, έ? :)) (Συγγνώμη για αυτή την ιστορική αναδρομή, αλλά με αυτόν τον τρόπο θέλω όλο και περισσότεροι που μπαίνουν στη σελίδα, να γνωρίζουν την πραγματική ιστορία). Όσον αφορά τον όρο «ελληνοαμερικανός», αυτός ο όρος ισχύει μόνο και μόνο επειδή όταν πατούσες το πόδι σου στην Αμερική, έπαιρνες ταυτόχρονα και την αμερικανική υπηκοότητα (αυτό δεν ισχύει πια). Το ίδιο ισχύει και για τους Έλληνες της Αυστραλίας που έβγαλαν αυστραλιανό διαβατήριο. Τέλος, θα ήθελα να αναρωτηθείτε, πως θα λέγονται οι Αλβανοί που γεννήθηκαν στην Ελλάδα, αλλά τελικά γύρισαν πίσω στην Αλβανία… Ελληνοαλβανοί???…
    Ευχαριστώ σε όσους είχαν την υπομονή και διάβασαν όλο το σχόλιό μου, και ελπίζω τα νέα παιδιά να ψάχνουν περισσότερο την αληθινή πλευρά της ιστορίας.

    Σχόλιο από Dimitris85 | 10/02/2012

  21. Δημήτρη πολύ καλό το σχόλιο σου….συμφωνώ απολύτως σε όλα! Η ιστορία των γονιών μου είναι σχεδόν ίδια με διαφορά πως οι δικοί μου αναγκάστηκαν να γεννηθούν και να μεγαλώσουν στη Γεωργία…Όπως λέει και ο Καζατζίδης…στα ξένα είμαστε Έλληνες και στην Ελλάδα ξένοι!

    Σχόλιο από eirini | 14/11/2012

  22. […] πρώην ΕΣΣΔ το ρατσιστικό κλίμα θα ανζωπυρωθεί και ο “Ρωσοπόντιος“ θα γίνει ο νέος στόχος του Νεοέλληνα ανθρώπου […]

    Πίνγκμπακ από -”Πόντος” σημαίνει άρνηση του ρατσισμού και του εθνικισμού… « Πόντος και Αριστερά | 26/04/2014


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: