Πόντος και Αριστερά

……. 'μώ τον νόμο σ' !

Οι μεταμορφώσεις της Ακρας Δεξιάς

Οι μεταμορφώσεις της Ακρας Δεξιάς

Γιατί ψηφίζουν τόσοι πολλοί την Άκρα Δεξιά στην Ευρώπη; Τα κόμματα της άκρας δεξιάς ψηφίζονται από «θύματα και χαμένους» των κοινωνικοοικονομικών εξελίξεων. Όμως η σταθεροποίηση του ακροδεξιού χώρου μάλλον οφείλεται σε μια κοινή ατζέντα εναντίωσης στην μετανάστευση καθώς και στο σύστημα συναινετικής, διακυβέρνησης.

Όσο περισσότερο απαξιώνονται στα μάτια τους οι θεσμοί , τόσο ενισχύονται τα κόμματα που βρίσκονται στα άκρα των ιδεολογικών πόλων. Σε τέτοια συγκυρία οι δυνάμεις του δεξιού άκρου είναι οι περισσότερο ωφελημένες ισχυρίζεται η Βασιλική Γεωργιάδου, συγγραφέας του ογκώδους βιβλίου για την Ακροδεξιά στην Ευρώπη. Πέρα από τo πολύτιμο εμπειρικό υλικό, αποτέλεσμα μιας ενδελεχούς έρευνας σε έξι χώρες της Ευρώπης. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα συμπεράσματα της για τα χαρακτηριστικά του Νέου Ακροδεξιού Χώρου.

Σύμφωνα με την Βασιλική Γεωργιαδου το ακροδεξιό κράμα είναι αντιφατικό: Στα χαρακτηριστικά του είναι δυνατό να συνυπάρχουν τόσο μια (ακραία ) νεοφιλελεύθερη λογική εθνικής οικονομίας της αγοράς όσο και η ιδέα ενός εθνικο-πολιτιστικά περιχαρακωμένου κράτους -πρόνοιας, ο αντικρατισμος αλλά και ο κρατικός αυταρχισμός, ο αντιφιλελεύθερισμος–αντικαπιταλισμός αλλά και ο αντισοσαλισμός–αντικομουνισμός. Η ίδια αντιφατική φυσιογνωμία προκύπτει και από το μείγμα των ετερόκλητων πολιτικών θέσεων τις οποίες υποστηρίζουν τα κόμματα της άκρας δεξιάς: αντικρατισμός και σοβινισμός, μεταϋλισμός και εθνοκεντρισμός, οικονομικός φιλελευθερισμός και “οργανική δημοκρατία”, με επίκεντρο όχι το άτομο, αλλά τον ‘’ λαό ’’ ως συλλογικό οργανισμό . Σε μια πιο κοντινή προσέγγιση η Γεωργιαδου διακρίνει μέσα από αντιφατικό μείγμα αρχών τις πιο βασικές θέσεις που συνήθως υπερασπίζονται τα κομματικά μορφώματα της μεταπολεμικής άκρας δεξιάς: αποφασιοκρατία (λατρεία της απόφασης και του ‘’δυναμισμου’) αλλά και δημοψηφίσματα, επίκληση του λαού και καισαρισμός, υπαγωγή στη συνταγματική τάξη και αντικοινοβουλευτισμός, αντισυστημικότητα και αντικομματισμός, εναντίωση στο πολιτικό κατεστημένο και πολιτικός συγκεντρωτισμός, “διαφορική ισότητα” και αντιπλουραλισμός αποτελούν τις ιδεολογικο-πολιτικές αρχές που η άκρα δεξιά υπερασπίζεται. Όμως η Γεωργιαδου μας θυμίζει ότι τα κόμματα αυτά, πάνω από όλα είναι κόμματα της άκρας δεξιάς:ο νεοφιλελευθερισμός τους » συνοδεύεται από πολιτικό αυταρχσμο, ο νεολαικισμος τους περιέχει δράσεις που υπονομεύουν την δημοκρατική τάξη.

Αναμειγνύοντας συστηματικά δημοψηφιστικές αρχές με αποφασιοκρατικές μεθοδους , η άκρα δεξιά αναδεικνύει την αντίληψη τη για ένα πολιτικό , σύστημα συγκεντρωτικό, προσωποκεντρικό και καισαριστικό. Για να καταλάβουμε το πώς επιτυγχάνεται αυτό το ‘’αλχημιστικο‘’ πολιτικό μάγμα η συγγραφέας μας προτείνει να ρίξουμε μια ματιά στο μοντέλο εσωτερικής οργάνωσης των Ακροδεξιών κομμάτων : Χαλαρά οργανωμένα σε επίπεδο κομματικής βάσης αλλά ισχυρό στην κορυφή με προβεβλημένα στελέχη στην ηγεσία που καθοδηγούν κα κατευθύνουν όχι απλώς διοικούν, τα κόμματα της μεταπολεμικής ακροδεξιά είναι αυστηρά ιεραρχημένα και δομημένα γύρω από τον αρχηγό και οδηγητή τους. Αυτό το μοντέλο κομματικής οργάνωσης παραπέμπει σε ένα μοντέλο διακυβέρνησης στο επίπεδο του κεντρικού κράτους στο οποίο συνυπάρχουν στο πλαίσιο ενός ιεραρχημένου συνδυασμού, ο καισαρισμός και ο δημοψηφισματικές αρχές , με αλλά λόγια: ο οδηγητής αρχηγός από την μια και ο ‘’ κυρίαρχος’’ λαός από την άλλη .

Έτσι -σύμφωνα με την Βασιλικη Γεωργιαδου- η Ακροδεξια είναι μεν άμεσο-δημοκρατική και δημοψηφιστική κατά τρόπο όμως που η άμεση έκφραση της θέλησης του λαού να ευθυγραμμίζεται με τη θέληση του ηγέτη: Ο οδηγητής αρχηγός επικαλείται τον λαό και προσφεύγει στον λαό, ο οποίος αναγνωρίζεται ως ανώτατη πηγή κυριαρχίας . Πολύ ενδιαφέρουσα είναι η έρευνα που επιχειρεί η συγγραφεας της στενής σχέσης των κομμάτων της Άκρας Δεξιάς με το ιδεολογικό ρεύμα της ‘’νέας Δεξιάς’’ και που αποτελείται από διανοουμένους που εμφανιστήκαν στην Ευρώπη στα τέλη της δεκαετίας του 60 και του 70 στη Γαλλία Και στη δεκαετία του 8ο στη Γερμανία πρωτοεμφανίζονται ως αντίδραση στο Γαλλικό Μάη και τα φοιτητικό κίνημα . Το ρεύμα αυτό εμφανίζεται ως ‘’πολιτικής πρωτοπορίας»της άκρας δεξιάς. Το « νέο» στο ιδεολογικό αυτό ρεύμα που η ‘’νεοδεξια’’ διαμορφώνει έγκειται στο ότι προσπαθεί να οικειοποιηθεί ιδέες όπως ο «πλουραλισμός’’, «τρίτος δρόμος», «αλλαγή αξιών » «ευρωπαϊκός σοσιαλισμός »,έννοιες όπως «μονοδιάστατος άνθρωπος «μαζοποίηση» που προέρχονται από τον χώρο της νέας αριστεράς! (Μαρκουζε κ.α).Η νέα Δεξιά υπερασπίζεται μια αντίληψη«διαφορικής ισότητας »που αποθεώνει τη διαφορά , αναγνωρίζοντας την ισότητα μόνο στο πλαίσιο ενός ‘’εθνοτικού και πολιτισμικού απαρτχάιντ’’ :η ‘’διαφορική ισότητα» μπορεί να πραγματοποιηθεί όχι εντός ενός ετερογενούς κόσμου, αλλά μόνο κα αποκλειστικά στο εσωτερικό των ομοιογενών «πατρίδων ».

Κάθε μια από αυτές είναι και πρέπει να παραμείνει εθνικο πολιτισμικά διαφορετική από τις υπόλοιπες Αυτό σημαίνει να παραμείνει «καθαρή από προσμείξεις, οι οποίες εμφανίζονται στο πλαίσιο «πολυφυλετικών , πολυπολιτισμικών η μικτών πολιτισμικά κοινωνιών». Η άκρα δεξιά υποστηρίζει μια εκδοχή περί ισότητας που βασίζεται στη ‘’διαφορά’’ η στις ιεραρχημένες διαφορές λαών εθνών και πολιτισμών . Το βιβλίο της Γεωργιάδου -ούτως ή άλλως – πολύτιμο εργαλείο για την πολιτική κοινωνιολογία –μας διαφωτίζει εντέλει για τις ευρωπαϊκές διαστάσεις του Ακροδεξιού εθνο-λαικισμού που έμοιαζαν να αποτελούν ιδιότυπο ελληνικό φαινόμενο.

(Η παρουσίαση του βιβλίου εγινε στις 30 Μαΐου στα πλαίσια των εκδηλώσεων της Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου στην ΔΕΘ από τον  Πέτρο Θεοδωρίδη)

Απ΄ τον Αποσπερίτη

Advertisements

22/06/2010 - Posted by | -Ιδεολογικά

14 Σχόλια »

  1. ποιανου ειναι είπαμε;

    Σχόλιο από Νοσφερατος | 22/06/2010

  2. Μα…. του Πέτρου Θεοδωρίδη, που η παρουσίαση του βιβλίου του για τον εθνικισμό έγινε η αφορμή να κάνουμε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτσηση για τα ζητήματα έθνους και ταυτότητας:

    https://pontosandaristera.wordpress.com/2007/11/13/5-11-2007/

    ———

    Επίσης να θυμήσουμε ότι το ΚΚΕ (διάβαζε: συνέργεια «Ηρόδοτου«) εξαπόλυσε για άλλη μια φορά μια βρωμερή συκοφαντική επίθεση κατά των Ποντίων γιατί τολμούν να οργανώνουν εκδηλώσεις Μνήμης για τις σταλινικές διώξεις

    http://www2.rizospastis.gr/page.do?publDate=19/6/2010&id=12233&pageNo=13&direction=1

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 22/06/2010

  3. πολύ ενδιαφέρον ωσ σύνοψη τάσεων.
    νομίζω ότι το ειδοποιό χαρακτηριστικό είναι το εξής
    «η συγγραφέας μας προτείνει να ρίξουμε μια ματιά στο μοντέλο εσωτερικής οργάνωσης των Ακροδεξιών κομμάτων : Χαλαρά οργανωμένα σε επίπεδο κομματικής βάσης αλλά ισχυρό στην κορυφή με προβεβλημένα στελέχη στην ηγεσία που καθοδηγούν κα κατευθύνουν όχι απλώς διοικούν, τα κόμματα της μεταπολεμικής ακροδεξιά είναι αυστηρά ιεραρχημένα και δομημένα γύρω από τον αρχηγό και οδηγητή τους. Αυτό το μοντέλο κομματικής οργάνωσης παραπέμπει σε ένα μοντέλο διακυβέρνησης στο επίπεδο του κεντρικού κράτους στο οποίο συνυπάρχουν στο πλαίσιο ενός ιεραρχημένου συνδυασμού, ο καισαρισμός και ο δημοψηφισματικές αρχές , με αλλά λόγια: ο οδηγητής αρχηγός από την μια και ο ‘’ κυρίαρχος’’ λαός από την άλλη»

    αντίθετα, τα εξής χαρακτηριστικά
    νεοφιλελεύθερη λογική εθνικής οικονομίας της αγοράς
    η ιδέα ενός εθνικο-πολιτιστικά περιχαρακωμένου κράτους -πρόνοιας,
    ο αντικρατισμος
    ο κρατικός αυταρχισμός,
    ο αντιφιλελεύθερισμος–αντικαπιταλισμός αλλά και
    ο αντισοσαλισμός–αντικομουνισμός.
    αντικρατισμός
    σοβινισμός,
    “οργανική δημοκρατία”, με επίκεντρο όχι το άτομο, αλλά τον ‘’ λαό ’’ ως συλλογικό οργανισμό

    έχουν κατά καιρούς ή συχνά υιοθετηθεί την αριστερά.
    όπως και τα:
    αποφασιοκρατία (λατρεία της απόφασης και του ‘’δυναμισμου’)δημοψηφίσματα,
    επίκληση του λαού
    καισαρισμός,
    υπαγωγή στη συνταγματική τάξη
    αντικοινοβουλευτισμός,
    αντισυστημικότητα
    αντικομματισμός,
    εναντίωση στο πολιτικό κατεστημένο
    πολιτικός συγκεντρωτισμός,
    “διαφορική ισότητα” και αντιπλουραλισμός

    υφίστανται φυσικά διαφορές ώς προς την συχνότητα/ένταση λ.χ. του σοβινισμού ή της λατρείας του ηγέτη

    σχετικά με το «πάνω από όλα είναι κόμματα της άκρας δεξιάς:ο νεοφιλελευθερισμός τους » συνοδεύεται από πολιτικό αυταρχσμο, ο νεολαικισμος τους περιέχει δράσεις που υπονομεύουν την δημοκρατική τάξη.»

    αυτό πλέον μπορεί να βρεθεί ώς και σε δεξιά/σοσιαλδημοκρατικά κόμματα.

    Σχόλιο από Γιάννης | 22/06/2010

  4. Μάλλον τα πράγματα είναι περισσότερο απλά απ’ότι αναλύονται.
    όταν κατεβαίνουμε ταξική βαθμίδα στρεφόμαστε προς τα δεξιά, διότι απλά παλεύουμε για να κρατήσουμε τα κεκτημένα.
    Θέλουμε να συντηρήσουμε την υπάρχουσα κατάσταση.
    Ο Ελληνικό λαός, ένας κατ’εξοχήν λαός μικροαστών – και ΟΧΙ ΕΡΓΑΤΩΝ – ετοιμάζεται να κατέβει την κλίμακα. Άρα λογικά στρέφεται προς τα δεξιά, προς την συντήρηση.

    Όταν κάποιος παλεύει να ανέβει στην ταξική κλίμακα, στρέφεται προς τα αριστερά διότι προσπαθεί να σπάσει συντηρητικά στεγανά που του απαγορεύουν την ανέλιξη.

    Ο Ελληνικός λαός στις αρχές και όλο το μισό του 20ου αιώνα, ήταν ένας αγροτικός φτωχός λαός που ποθούσε την πορεία προς τα άνω στην κοινωνική κλίμακα και γί’άυτό ακριβώς τον έλκυε η Αριστερά.
    Η σημερινή Αριστερά πλήρως ταυτισμένη με τα κάθε λογής ιδεολογήματα του νεοφιλεύθερου καπιταλισμού (αντιρατσισμός, αντιεθνικισμός, διεθνισμός, αθεισμός, πολυπολιτισμός, κτλ), μόνο αποστροφή δημιουργεί στον φτωχό και μικρομεσαίο, αφού στα μάτια του αυτή, ταυτίζεται με την εξουσία γιατί είναι η ιδεολογική έκφραση της Εξουσίας.

    Σχόλιο από fire | 22/06/2010

  5. Τα χαρακτηριστικά αυτά:

    «Ο οδηγητής αρχηγός επικαλείται τον λαό και προσφεύγει στον λαό, ο οποίος αναγνωρίζεται ως ανώτατη πηγή κυριαρχίας.»

    «….είναι αυστηρά ιεραρχημένα και δομημένα γύρω από τον αρχηγό και οδηγητή τους. Αυτό το μοντέλο κομματικής οργάνωσης παραπέμπει σε ένα μοντέλο διακυβέρνησης στο επίπεδο του κεντρικού κράτους στο οποίο συνυπάρχουν στο πλαίσιο ενός ιεραρχημένου συνδυασμού, ο καισαρισμός και ο δημοψηφισματικές αρχές , με αλλά λόγια: ο οδηγητής αρχηγός από την μια και ο ‘’ κυρίαρχος’’ λαός από την άλλη”

    είναι τα κύρια χαρακτηριστικά και των κομμουνιστικών κομμάτων (Νέου Τύπου), χωρίς τη δημοκρατική επίφαση που προσδίδουν οι «δημοψηφισματικές αρχές».

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 22/06/2010

  6. είναι, αλλά ακροδεξιά χωρίς φύρερ δεν γίνεται. είναι δηλαδή η ένταση του φαινομένου κι όχι το αν υπάρχει ή όχι σε αριστερά κόμματα, οργανώσεις και καθεστώτα το ίδιο φαινόμενο

    Σχόλιο από Γιάννης | 22/06/2010

  7. Εκδήλωση για τη Μικρασιατική Καταστροφή
    «Eθνος» 22/6

    Τη μεγάλη τραγωδία της Μικρασιατικής Καταστροφής ανατέμνουν, 90 χρόνια μετά την εκτέλεση των κριθέντων ως υπευθύνων, ο ακαδημαϊκός κ. Κ. Δεσποτόπουλος (μικρασιατικής καταγωγής), ο κ. Γ.Κ. Στεφανάκης, πρόεδρος του ιδρύματος Ελευθερίου Βενιζέλου και ο κ. Μ. Πρωτοπαπαδάκης, εγγονός του εκτελεσθέντος πρωθυπουργού. Η εκδήλωση θα γίνει μεθαύριο Πέμπτη 24 Ιουνίου στις 11 π.μ. στην Παλαιά Βουλή (είσοδος ελεύθερη).

    ————————————-

    Και μια αφελής ερώτηση: Τι δουλειά έχει ο μικρασιάτης (το τονίζουν) Δεσποτόπουλος με τους αχρείους που προσπαθούν να αθωώσουν τους έξη ενόχους.

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 23/06/2010

  8. Σύμφωνα με την Βασιλική Γεωργιαδου το ακροδεξιό κράμα είναι αντιφατικό: Στα χαρακτηριστικά του είναι δυνατό να συνυπάρχουν τόσο μια (ακραία ) νεοφιλελεύθερη λογική εθνικής οικονομίας της αγοράς όσο και η ιδέα ενός εθνικο-πολιτιστικά περιχαρακωμένου κράτους -πρόνοιας, ο αντικρατισμος αλλά και ο κρατικός αυταρχισμός, ο αντιφιλελεύθερισμος–αντικαπιταλισμός αλλά και ο αντισοσαλισμός–αντικομουνισμός.»

    αυτή ηαντιφατικοτητα – η αφομοιωτική δυαμη αυτήςτηςαντιφατικοτητας ειναι το κυριαρχο στοιχειο της ακρας δεξιας ..
    Αντιφατικότητα αφαλώς υπάρχει και στην αριστερά και κεντρο

    εκει ομως η αντιφατικοτητα ειναι πηγη εντασης και διασπασης ..

    Στην ακρα δεξια η αντιφατιοτητα

    συνυπάρχει με την αποδοχή της ως αυτονοητης ..

    Γιατί;

    Μα γιατι απειθυνεται εξαρχής σε ενα βλακώδες κοινο αποδεκτη ..Που εχει εθιστει μεσω της τρασ τιβί στηναπολυτη βλακεια στο ζαπιγκ την αποδοχήτης κομπινδορικης λογικής του αρχηγου ως ενδειξη Ξυπνιοσυνης ,

    στην καλυμενη βια στην προστυχία στην υπονομευση στον κυνισμό…

    Βεβαια αυτά που περιγραφει τοβιβλιο ως χαρακτηριστιικά της ακρας Δεξηιας εχουνγινει σημερα χρακτηριστικά και της Δεξιας ιδιως στην Σαμαρική Εθνολαικιστική Ψωμιαδικη εκδοχή της

    Σχόλιο από Νοσφερατος | 23/06/2010

  9. Νοσφεράτε,
    νομίζω ότι ο όρος ακροδεξιά, όπως περιγράφεται από τη συγγραφέα, έχει να κάνει περισσότερο με την κοινότητα του εχθρού παρά με κάτι ενιαίο. η ίδια αντιφατικότητα υπάρχει και στην αριστερά για τον απλό λόγο ότι υπάρχουν πολλές «αριστερές». επιπλέον η αντιφατικότητα αυτή τόσο στην (ευρύτερη) αριστερά όσο και στην (άκρα) δεξιά είναι πηγή συνεχών εσωτερικών συγκρούσεων, παρά αποδεκτή. οι σταλινικοί που πλακώνονται με τους αναρχικούς και οι χρυσαυγίτες που σνομπάρουν ως υποκριτές κοινοβουλευτικούς το λάος είναι παραδείγματα.

    Σχόλιο από Γιάννης | 23/06/2010

  10. Στο ερώτημα γιατί ψηφίζουν τόσοι πολλοί την Άκρα Δεξιά στην Ευρώπη μήπως έχει να κάνει με το ζήτημα της πολυπολιτισμικότητας;
    Η Άκρα Δεξιά όπως είναι γνωστό κρύβεται πίσω από τον λαϊκισμό, ο οποίος είναι μια βαθιά, θεμελιακή αντίδραση στις κοινωνικές εξελίξεις, σε μια ενδεχόμενη νέα φάση της εκσυγχρονιστικής διαδικασίας: στην έλευση μιας παγκοσμιοποιημένης, μεταβιομηχανικής, πολυπολιτισμικής κοινωνίας.

    Η έννοια της εθνικής ταυτότητας ως υποκατάστατο της πολυπολιτισμικότητας, μπορεί να είναι ταυτόχρονα πρόβλημα και λύση. Είναι ένας επικίνδυνος όρος στην κλειστή, ξενοφοβική, εθνοκεντρική εκδοχή του, αλλά στην ανοιχτή, ανεκτική εκδοχή(όπως οι χώρες που αναφέρει το βιβλίο)μπορεί να προωθήσει μια υπερεθνική κοινότητα, αλληλεγγύη και κοινωνική, ανεξαρτήτως χρώματος, συνοχή.

    Βέβαια ευθύνη για την άνοδο της άκρας δεξιάς , εκτός από την δεξιά έχει και η αριστερά όπους τμήματα της δεν θέλουν να εγκαταλείψουν την πολυπολιτισμικότητα η οποία τους προσφέρει ένα ευχάριστο συναίσθημα ηθικής ανωτερότητας. Όμως, αν η Αριστερά δεν αλλάξει την πορεία της, μπορεί να απωλέσουν την ικανότητά της να κερδίζουν πλειοψηφίες και να κυβερνούν στο εγγύς μέλλον.

    Η Ευρωπαϊκή Δεξιά δε, υπό τον φόβο της πολιτικής ορθότητας και δείχνοντας αδυναμία να αμφισβητήσει την ιδεολογική επιρροή και κυριαρχία των ιδεών της Αριστεράς κατά τα τελευταία τριάντα χρόνια, ουδέποτε υπερασπίσθηκε την έννοια του Έθνους, αλλά αντιθέτως προσχώρησε στην πράξη και εκείνη στην πολυπολιτισμικότητα.

    Προσωπική μου γνώμη είναι ότι αιτία ανόδου της Άκρας Δεξιάς στην Ευρώπη είναι η μετανάστευση (όλων των ειδών) και η επικράτηση της αρρωστημένης ιδεολογίας της πολυπολιτισμικότητας, μία ιδεολογία του διαχωρισμού.

    Σχόλιο από akritas | 27/06/2010

  11. επαναλαμβανω απο το κειμενο το:

    Το « νέο» στο ιδεολογικό αυτό ρεύμα που η ‘’νεοδεξια’’ διαμορφώνει έγκειται στο ότι προσπαθεί να οικειοποιηθεί ιδέες όπως ο «πλουραλισμός’’, «τρίτος δρόμος”, «αλλαγή αξιών » «ευρωπαϊκός σοσιαλισμός »,έννοιες όπως «μονοδιάστατος άνθρωπος «μαζοποίηση» που προέρχονται από τον χώρο της νέας αριστεράς! (Μαρκουζε κ.α).

    Η νέα Δεξιά υπερασπίζεται μια αντίληψη«διαφορικής ισότητας »που αποθεώνει τη διαφορά , αναγνωρίζοντας την ισότητα μόνο στο πλαίσιο ενός ‘’εθνοτικού και πολιτισμικού απαρτχάιντ’’ :η ‘’διαφορική ισότητα» μπορεί να πραγματοποιηθεί όχι εντός ενός ετερογενούς κόσμου, αλλά μόνο κα αποκλειστικά στο εσωτερικό των ομοιογενών «πατρίδων ».

    Σχόλιο από Νοαφερατος | 28/06/2010

  12. Το διάβασα και απάντησα.
    Δεν χρειάζεται να επαναλαμβάνεις τα ίδια.

    Σχόλιο από akritas | 28/06/2010

  13. Χρειαζεται.

    Σχόλιο από Νοσφερατος | 30/06/2010

  14. Την τρίτη 9 Νοεμβρίου γύρω στης 11 το βράδυ και ενώ στο βαγόνι του radio revolt υπήρχαν 5 σύντροφοι, ομάδα 20-25 παρακρατικών και φασιστοειδών πραγματοποίησε επίθεση . Οπλισμένοι με πτυσσόμενα γκλόπ , σφυριά, ξύλα και μαχαίρια εκτόξευσαν 3 βόμβες μολότοφ στο εσωτερικό του βαγονιού και προσπάθησαν να κλείσουν την πόρτα. Η αντίδραση των συντρόφων ήταν άμεση, άρπαξαν καδρόνια, απεγκλωβίστηκαν και βγήκαν έξω απαντώντας στην επίθεση. Ακούστηκαν τα κλασσικά καθόλου ευφάνταστα συνθήματα τους, πετάχτηκαν πέτρες αλλά παρόλα αυτά οι σύντροφοι κατάφεραν να τους απωθήσουν κυνηγώντας τους μέχρι τις μηχανές τους. Ωστόσο η φωτιά είχε ήδη βγει ε κτός ελέγχου και ενώ η συντονισμένη προσπάθεια όλων όσων κατέφτασαν περιόρισε τις ζημιές στο βαγόνι, καταστράφηκε το εσωτερικό του.
    Στην ευρύτερη περιοχή των πανεπιστημίων κατέφτασαν 6 πυροσβεστικά οχήματα, τα οποία (κατά την πυροσβεστική υπηρεσία) μπλοκαρίστηκαν από την αστυνομία η οποία απαίτησε να συνοδεύσει τα οχήματα μέσα στα πανεπιστήμια πράγμα που δε θα δεχόμασταν σε καμία περίπτωση. Ταυτόχρονα και ενώ το ρεύμα παρέμενε συνδεδεμένο απειλώντας με έναν επιπλέον κίνδυνο τον κόσμο που έσβηνε τη φωτιά, η παροχή νερού κόπηκε (2 φορές) από την πρυτανεία.
    Προφανώς δεν περιμέναμε την επέμβαση κανενός κρατικού μηχανισμού για να μας «σώσει» μιας και κρίνουμε πως η επίθεση πραγματοποιήθηκε από αυτόν τον μηχανισμό. Συγκεκριμένα από νωρίς το απόγεμα ο χώρος γύρω από τα πανεπιστήμια έσφυζε από μπάτσους με 3 τουλάχιστον διμοιρίες στην (κλειστή) ΔΕΘ, τετράδες δίτροχων μπάτσων να κινούνται στην πλατεία ροτόντας στην εθνικής αμύνης καθως και στην Α.Δημητρίου κα ι επιβεβαιωμένη παρουσία κρανοφόρων (ενδεχομένως ασφαλιτών) μπροστά σ το palais de spor λίγο μετά την επίθεση.
    Όπως έχει αποδειχθεί επανειλημμένα τα φασιστοειδή δεν έχουν την δυνατότητα να πραγματοποιήσουν μία τέτοια επίθεση χωρίς βοήθεια (με ενδεικτικά παραδείγματα τα πογκρόμ μεταναστών υπό την προστασία μπάτσων στον άγιο Παντελεήμων, της κλούβας-ταξί στο σταθμό Λαρίσης και τα πεσίματα στο στέκι στα δυτικά σε ένα από τα οποία μία διμοιρία(!?) κατέφτασε ελάχιστα λεπτά αφότου έφυγαν). Έτσι και εδώ, τα μηχανάκια τους έσπασαν ανενόχλητα τον «κλοιό» των μηχανοκίνητων μπάτσων γύρω απ τα πανεπιστήμια. Αντιλαμβανόμαστε εύκολα πως έχουμε άλλη μια κίνηση στα πλαίσια της γενικευμένης επίθεσης σε ριζοσπαστικά κομμάτια της κοινωνίας. Μία επίθεση που είναι αναμενόμενη στην παρούσα κοινωνικοοικονομική συνθήκη που επικρατεί στην Ελλάδα.
    Διανύουμε μία περίοδο που μία κυβέρνηση προσπαθεί με νύχια και με δόντια να κάνει την χώρα να επιπλεύσει, καταδικάζει σε εξαθλίωση το μεγαλύτερο κομμάτι του πληθυσμού με αποτέλεσμα να ξεπη δούν παντού καινούριοι ,καθώς και να αναβαθμίζονται οι ήδη υπάρχοντες πόλοι ριζοσπαστικής δράσης. Σε αυτήν την περίοδο το αλαφιασμένο σύστημα επιλέγει να κλιμακώσει την καταστολή χρησιμοποιώντας κάθε μέσο που έχει στη διάθεση του. Στόχος του η αποτροπή κάθε ατόμου, συλλογικότητας, ομαδοποίησης να εναντιωθεί στα νέα μέτρα, στο κράτος, στο σύστημα. Προσπαθει να αμυνθεί σε αυτό το γενικευμένο αναβρασμό που επικρατεί στην κοινωνία.
    Όλα αυτά συνθέτουν την ολοκληρωμένη εικόνα του συμβάντος της τρίτης. Φασιστοειδή επιτίθενται δολοφονικά σε ένα αυτοοργανωμένο αναρχικό ραδιόφωνο με τις πλάτες της αστυνομίας , η οποία σε έναν διπλό ρόλο καλύπτει την διαφυγή τους και εμποδίζει την επέμβαση της πυροσβεστικής. Οι Πανεπιστημιακές αρχές «σηκώνουν τα χέρια ψηλά» ενώ τα καθεστωτικά ΜΜΕ μιλούν για επεισόδια στο ΑΠΘ και για συγκρούσεις συμμοριών αποκρύπτοντας και παραποιώντας το γεγονός.
    Το βαγόνι κάηκε αλλά το Radio Revolt συνεχίζει. Ένα 20λεπτο μετά την διακοπή της εκπομπής, ο σταθμός επανήλθε και στο internet και στα FM και φυσικά η ροή του σταθμού συνεχίζει κανονικά και επιθετικά. Το βαγόνι θα επαναλειτουργήσει για να πλαισιώσει το εγχείρημα του σταθμού. Ο κάθε αυτουργός της επίθεσης της τρίτης θα μας βρει μπροστά του έτοιμους να απαντήσουμε σε κάθε προσπάθεια φίμωσης της αντιπληροφόρησης της υποστήρίξης ανατρεπτικών δράσεων και της προώθησης ανατρεπτικών ιδεών. Επιπλέον , κάθε τέτοια επίθεση, πέρα από το ότι μας συσπειρώνει όπως αποδείχτηκε από την έμπρακτη αλληλεγγύη που άμεσα δεχτήκαμε, όχι απλά δε μας πτοεί αλλά μας εξοργίζει!

    ΜΠΑΤΣΟΙ,TV,ΝΕΟΝΑΖΙ – ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΘΑΡΜΑΤΑ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝΕ ΜΑΖΙ

    ΘΑ ΜΑΣ ΒΡΕΙΤΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΑΣ

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 18/11/2010


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: