Πόντος και Αριστερά

……. 'μώ τον νόμο σ' !

-«Το σπίτι του Κεμάλ»

“∆έ μᾶς ἔφτανε πού είχαμε δίπλα μας τοῦ  Κεμάλ τό σπίτι, σά μιά διαρκῆ ὑπενθύμιση τῆς καταστροφῆς, θά εἴχαμε τώρα καί τούς τούρκους νά μπερδουκλώνονται πάλι στά πόδια μας;”

Γιώργου Ιωάννου, «Στοῦ Κεμάλ τό Σπίτι»

.

Αμέσως μετά το τέλος της λήξης της μεγάλης εκδήλωσης στο Σύνταγμα για τη Γενοκτονία του Πόντου και λίγο πριν από την έναρξη της πορείας προς την τουρκική πρεσβεία χτύπησε το κινητό τηλέφωνο.

Στην άλλη άκρη του ασύρματου μια πολύ καλή και ευαίσθητη φίλη, κατά το ήμισυ Πόντια στην καταγωγή και Αριστερή στις πεποιθήσεις της. Μόλις με άκουσε άρχισε να ωρύεται κυριολεκτικά: «Δες τι έκαναν οι ανόητοι , οι αντιπρόσφυγες, οι φασίστες που ακόμα μισούν την προσφυγιά και το κίνημά της. Ανήμερα της ημέρας μνήμης για τη γενοκτονία έβαλαν στις εξετάσεις ένα θέμα για το σπίτι του Κεμάλ. Μόνο και μόνο για να υποβαθμίσουν ύπουλα το γεγονός. Αντί να βάλουν κάτι για τον εθνικισμό και τις εθνικές εκκαθαρίσεις…. Κάντε κάτι

Εγώ μούγκα!  Τι να πώ;

Ρώτησα και κάποιους άλλους αριστεροπόντιους που ήταν εκεί στη διαδήλωση, αλλά κανείς δεν ήξερε τίποτα. Τέλος πάντων έφτασα στο σπίτι.

Έπεσα και κοιμήθηκα προβληματισμένος και το πρωί, ως από μηχανής θεός ο Α.Φ.Μάρξ (με αρκετό χιούμορ και μια παρολίγο παρεξήγηση) μου έλυσε το πρόβλημα  για το σπίτι του Κεμάλ. Όχι βεβαια ότι δεν υπάρχει ζήτημα έλλειψης ευαισθησίας από την πλευρά των καρεκλοκένταυρων του υπουργείου Παιδείας! Αλλά αυτό δεν έχει σχέση, όπως φαίνεται, με το … «σπίτι του Κεμάλ», αλλά σχετίζεται με το  μεγάλο ιδεολογικό διχασμό των Νεοελλήνων.

Σημειωτέον, το «σπίτι του Κεμάλ» χάρισε στο τουρκικό κράτος ο λάτρης του Ατατούρκ  Ιωάννης Μεταξάς το 1938 και μετωνόμασε την Όδό Αποστόλου Παύλου σε  Οδό Κεμάλ Ατατούρκ (μόλις το 1955 πήρε και πάλι το παλιό της όνομα).

Διαβάστε τη συζήτησή μου  με τον Α.Φ.Μαρξ:

================================================

    ………………………..

    Αγαπητοί Αριστεροπόντιοι, δεν πιστεύω να ψάχνετε κι εσείς ύποπτες και υπόγειες διασυνδέσεις πίσω από το θέμα εξετάσεων της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας.

    Τι το ανθελληνικό έχει το κείμενο του Γ.Ιωάννου;

    Comment από Α.Φ.Μαρξ | Μαΐου 20, 2010 |

    »»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»

    Αγαπητέ μας φίλε, Α.Φ.Μαρξ,

    πες μας περισσότερα, γιατί οι μέρες είναι πονηρές και δεν θα θέλαμε να κάνουμε λάθη.

    Σημειολογικά και συμβολικά πάντως και σε μας μυρίζει. Και μόνο η θετική αναφορά στο όνομα του Ατατούρκ την ημέρα αυτή, όπως και ότι το υπουργείο Παιδείας ξεκίνησε τις εξετάσεις σε μια μέρα που είναι επίσημη Εθνική Επέτειος και το ΞΕΡΕΙ πολύ καλά!

    Πλιιιιιίζ;

    Ομέρ παρακαλών τους ψύχραιμους φίλους

    Comment από Πόντος και Αριστερά | Μαΐου 20, 2010 |

    »»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»

    Ομολογώ ότι δεν ήξερα το κείμενο και το διάβασα από την σελίδα του ypepth :
    http://www.ypepth.gr/docs/them_neoel_kat_c_hmer_no_1006.pdf

    Eγώ βρήκα το κείμενο ανθρώπινο και νοσταλγικό που εξυμνεί το φιλότιμο και την ανθρωπιά των παλιών Σαλονικιών.

    Η αναφορά στο όνομα του Κεμάλ ούτε θετική, ούτε αρνητική είναι. Απλά προσδιορίζει την γειτονιά στην οποία βρισκόταν το πατρικό σπίτι του αφηγητή του διηγήματος.

    Comment από Α.Φ.Μαρξ | Μαΐου 20, 2010 |

    »»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»

    “παρακαλών τους ψύχραιμους φίλους”;;;;;

    Για να μη χυμήξουν;
    Πώς είχα την εντύπωση ότι στο blog αυτό επιτρέπεται η διαφωνία;

    Comment από Α.Φ.Μαρξ | Μαΐου 20, 2010 |

    »»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»

    “παρακαλών τους ψύχραιμους φίλους” :

    Δηλαδή “ο Ομέρ παρακαλεί ειλικρινέστατα τους ψύχραιμους φίλους του να μιλήσουν περισσότερο και να φωτίσουν όλες τις πλευρές ενός θέματος που φαίνεται περίεργο και ευνοεί την παρερμηνεία, ώστε να μην κάνει λάθος η κολεχτίβα του Π&Α και βγάλει εύκολα συμπεράσματα”

    Μόνο αυτό σήμαινε καλέ μου φίλε. Ήταν έκκληση στον Α.Φ.Μαρξ για περισσότερη βοήθεια !

    Ομέρ εξηγών τις προθέσεις του στους φίλους

    Comment από Πόντος και Αριστερά | Μαΐου 20, 2010 |

    »»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»

    Πραγματικά, αξίζει κάποιος να διαβάσει το κείμενο, όπου μεταξύ άλλων ο Ιωάννου γράφει:

    “∆έ μᾶς ἔφτανε πού είχαμε δίπλα μας τοῦ Κεμάλ τό σπίτι, σά μιά διαρκῆ ὑπενθύμιση τῆς καταστροφῆς, θά εἴχαμε τώρα καί τούς τούρκους νά μπερδουκλώνονται πάλι στά πόδια μας;”

    Ομέρ

    Comment από Πόντος και Αριστερά | Μαΐου 20, 2010 |

    »»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»

    Ευχαριστώ φίλε Ομέρ

    A.F.Marx κατανοών την πρόσκληση “προς ψύχραιμους φίλους” και “ψοφών για παραξήγηση”…

    Comment από Α.Φ.Μαρξ | Μαΐου 20, 2010 |

    ——————————————————————————————————————————————–

    Δυστυχώς πρωτοστατούντων των γελοίων ακροδεξιών του ΛΑΟΣ, ακολούθησαν και κάποιοι ημέτεροι, όπως η Νεολαία της ΠΟΕ και η ΔΙΣΥΠΕ δια αυθαιρέτου κειμένου του Ηλία Τσεκερίδη προς την υπουργού Παιδείας, το οποίο με εξευτελιστικό τρόπο λόγω των εσωτερικών αντιδράσεων το αναίρεσε….

    ——————————————————————————————————————————————–

    «Ιεροεξεταστές ενοχοποιούν βιβλία»

    Με κάποια καθυστέρηση, αλλά σε υψηλούς τόνους, 78 συγγραφείς, καλλιτέχνες και άνθρωποι του πνεύματος καταγγέλλουν τις επιθέσεις που δέχτηκε η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων γιατί επέλεξε κείμενο του Γιώργου Ιωάννου («Στου Κεμάλ το σπίτι») για το θέμα των εξετάσεων στη Νεοελληνική Λογοτεχνία.

    «Για άλλη μια φορά τα τελευταία χρόνια, η λογοτεχνία και οι διάκονοί της, συγγραφείς, εκδότες, εκπαιδευτικοί, αναγνώστες, βρισκόμαστε υπόλογοι σε μερίδα πατριδοκαπήλων, οι οποίοι ελέω τηλεοπτικής και δημοσιογραφικής ασυλίας μάς στήνουν ξανά στον τοίχο με πρόσχημα πάντα τα δήθεν αντεθνικά μας φρονήματα», γράφουν. «Μετά τους αφορισμούς κατά διαπρεπών πνευματικών ανθρώπων και επιστημόνων στο παρελθόν, ενέσκηψαν προσφάτως και οι επιθέσεις κατά της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων. Αφορμή στάθηκε η επιλογή του κειμένου του Γιώργου Ιωάννου “Στου Κεμάλ το σπίτι” για το θέμα των εξετάσεων στη Νεοελληνική Λογοτεχνία, με το οποίο ένας από τους σημαντικότερους Ελληνες συγγραφείς λοιδορείται και καταδικάζεται, μαζί βεβαίως με το δικαίωμά μας στην ελεύθερη και την αντικειμενική ανάγνωση της Λογοτεχνίας και της Ιστορίας.

    Οι υπογράφοντες αυτό το κείμενο διαδηλώνουμε την απόλυτη αντίθεσή μας προς αυτές τις πρακτικές, που διαπομπεύουν τη λογοτεχνία και υπονομεύουν το ανθρωπιστικό της νόημα. Αυτόκλητοι ιεροεξεταστές φρονημάτων, που ενοχοποιούν βιβλία και τα παραδίδουν στην πυρά, επαναφέρουν εφιαλτικές μνήμες ενός αμετάκλητα καταδικασμένου παρελθόντος.

    Στους δύσκολους καιρούς που ζούμε είναι επιτακτικό να ακουστεί η φωνή μας, καλώντας κάθε ελεύθερο πολίτη αυτής της χώρας, που σέβεται τις κατακτήσεις του Διαφωτισμού και αρνείται τη φίμωση του πνεύματος και της τέχνης, να συνταχθεί σε ένα διαρκή αγώνα ενάντια στις σκοταδιστικές και μεσαιωνικές αντιλήψεις. Σε έναν αγώνα όπου η λογοτεχνία μπορεί να μπει μπροστά ως συστατικό επιβίωσης αλλά και ως αντίδοτο στην πνευματική χρεοκοπία μας».

    Το κείμενο υπογράφουν οι: Βασίλης Αμανατίδης, Κώστας Αρκουδέας, Χρήστος Αστερίου, Κώστας Βούλγαρης, Παντελής Βούλγαρης, Ρέα Γαλανάκη, Ντόρα Γιαννακοπούλου, Σέργιος Γκάκας, Δημήτρης Γκιώνης, Βασίλης Γκουρογιάννης, Θεόδωρος Γρηγοριάδης, Στέφανος Δάνδολος, Τιτίνα Δανέλλη, Κική Δημουλά, Λένα Διβάνη, Γιώργος Ζαρκαδάκης, Κατερίνα Ζαρόκωστα, Ζυράννα Ζατέλη, Παύλος Κάγιος, Γιάννης Κακουλίδης, Γιάννης Καλατζόπουλος, Ισμήνη Καπάνταη, Κατερίνα Καριζώνη, Ιωάννα Καρυστιάνη, Χριστόφορος Κάσδαγλης, Μήτσος Κασόλας, Θανάσης Καστανιώτης, Μαρία Κέντρου-Αγαθοπούλου, Μαρία Κουγιουμτζή, Νίκος Κουνενής, Πάνος Κυπαρίσσης, Μαρία Λαϊνά, Φιλομήλα Λαπατά, Μάνος Λουκάκης, Ηλίας Μαγκλίνης, Ροβήρος Μανθούλης, Νίκος Α. Μάντης, Πέτρος Μάρκαρης, Ελενα Μαρούτσου, Παύλος Μάτεσις, Λία Μεγάλου-Σεφεριάδη, Παύλος Μεθενίτης, Αμάντα Μιχαλοπούλου, Μιχάλης Μοδινός, Τηλέμαχος Μουδατσάκις, Ιωάννα Μπουραζοπούλου, Γιώργος Μπράμος, Ξενοφών Α. Μπρουντζάκης, Θανάσης Θ. Νιάρχος, Κυριάκος Ντελόπουλος, Νίκος Παναγιωτόπουλος, Αλέξης Πανσέληνος, Κωστής Παπαγιώργης, Βασίλης Παπαθεοδώρου, Γιώργος Χ. Παπασωτηρίου, Γιώργος Παρίκος, Δημήτρης Ποσάντζης, Μανόλης Πρατικάκης, Ελένη Πριοβόλου, Τάσος Ρούσσος, Ντίνος Σιώτης, Γιώργος Σορολοπίδης, Αντώνης Σουρούνης, Αλέξης Σταμάτης, Θόδωρος Λ. Στεφανόπουλος, Αρης Σφακιανάκης, Δημήτρης Σωτάκης, Κωνσταντίνος Δ. Τζαμιώτης, Μάνος Τσιλιμίδης, Κωνσταντίνος Τζούμας, Μιχάλης Φακίνος, Μαρία Φακίνου, Φίλιππος Φιλίππου, Πέτρος Χατζόπουλος, Θανάσης Χειμωνάς, Αργύρης Χιόνης, Χρήστος Χρυσόπουλος, Ανταίος Χρυσοστομίδης. *

Advertisements

20/05/2010 - Posted by | -Nεοελληνικός ανορθολογισμός

20 Σχόλια »

  1. μετωνόμασε την Όδό Αποστόλου Παύλου σε Οδό Κεμάλ Ατατούρκ (μόλις το 1955 πήρε και πάλι το παλιό της όνομα)

    Οι ονομασίες είναι εξ’ορισμού αυθαίρετες και πολιτικές εκφράσεις. H Απ.Παύλου ονομάζονταν από την εποχή της άλωσης, μέχρι την απελευθέρωση για αιώνες Γκιολτσουκ Τσεσμεσι, Νου’μάν Πασά, Χορτατζή Τζαμί στα διάφορα τμήματα της. Μετά για 20 χρόνια ονομάστηκε Απ.Παύλου και μετά για 18 χρόνια Κεμάλ Ατατούρκ. Η αναφορά σε «παλιό» όνομα είναι πάντα σχετική στην Θεσσαλονίκη: η Βασ.Ηρακλείου ήταν η Χαχάμ Ματαλών, η Φλέμινγκ ήταν η Μιζραχή, είχαμε τις οδούς Περέϊρα, Αλλατίνι, Μοδιάνο κ.α. Μέχρι και μια σιωνιστική οδό είχαμε: την οδό Παλαιστίνης και όλα αυτά μέχρι που ο Δήμος τις άλλαξε το 1943 και αρνήθηκε να τις επαναφέρει μετά το 1945. Η’ ακόμα οι δυο υπεύθυνοι για τους πρώτους αριστερούς εκτοπισμένους στην ιστορία του Αριστερού κινήματος, Μπεναρόγια και Γιονά, έχουν και οι δύο την δική τους οδό στην Θεσσαλονίκη με τα ονόματα Σοφούλη και Κούσκουρα. Πρέπει σήμερα να επανέλθουν οι «παλιές» ονομασίες ;

    Οπότε η ονομασία σε Ατατούρκ υπήρξε μια επιθετική προσπάθεια καθορισμού της ιστορικής μνήμης, ακριβώς όπως η Απ.Παύλου υπήρξε από την μεριά της το ’15 και το ΄55.

    Σχόλιο από Abravanel | 20/05/2010

  2. Φαντάσου τώρα κάποιον Εβραίο σε μια εβραϊκή πλέον πόλη της Παλαιστίνης να ονομάζει μια Οδό σε κάτι σαν «Οδός Χίμλερ» ή κάτι ανάλογο που για τους κατοίκους θα ήταν «μια διαρκής ὑπενθύμιση τῆς καταστροφῆς».

    Φυσικά κάτι τέτοιο, στην εβραϊκή περίπτωση είναι αδιανόητο. Σε αντίθεση με την ελληνική!

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 20/05/2010

  3. άντε να βρούμε κι ενα σπίτι για το Στάλιν κι ενα για τον Αδόλφο νάρθει να δέσει

    Σχόλιο από aris53m | 20/05/2010

  4. Μια ενδιαφέρουσα ανάρτηση έκανε ο Ν. Σαραντάκος στο μπλογκ του μ’ αφορμή τις υστερικές αντιδράσεις κάποιων ακροδεξιών τύπου Χρυσανθακόπουλου για το θέμα σχετικά με το «Σπίτι του Κεμάλ».

    http://sarantakos.wordpress.com/2010/05/20/kemal/

    Παράλληλα εντοπίζει κάποια κακώς κείμενα στον ποντιακό χώρο.

    Πηγαίνετε να δείτε πως προσλαμβάνονται τα ζητήματα αυτά από την υπόλοιπη κοινωνία…. Και πάρτε μέρος στη συζήτηση, δοκιμάζοντας τις δυνάμεις σας και τις αντοχές σας.

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 21/05/2010

  5. στου Ν.Σ εγραψα το παρακατω σχολιο
    Νοσφερατος είπε
    22 Μαΐου, 2010 στο 22:15

    Παντως εναι κριμα που δεν αφηνουμε ησυχη τηνν παιδεια ..και τά παιδά ..
    Να απολαυσουν ενα ωραιο κειμενο σαν κι αυτο , να γραψουν μια εκθεση με την ησυχια τους … Να τα σεβαστουμε λιγουλακι τωρα που δινουν Πανελλαδικές … Ταχουμε βαλει στην μέση με τις ιδεοληφψιες και τα πολιτικά παιχνδια ..Ετσι ο ενας αλλιως ο αλλος ..Μη το βαζεις αυτό , βγαλε εκεινο το βιβλιο βαλε το αλλο .. Χωρις καμμια εννοια για τοπεριεχομενο .. Οπως του φαινεται του καθενα .. Ειδε ο αλλος ”σπιτι του Κεμάλ ” σου λεει Κεμαλικοι θα ειναι..τοση βλακει. Τρελοκομειο…Μετα αν τα παιδιά μουρλαινονται και δεν ξερουν τι να γραψουν λέμε οτι φταινε που δεν διαβαζουνε κλπ κλπ ..Γιατί μωρε φταινε τα παιδια ..Οι μεγαλοι που λένε αυτές τις ασυναρτησιες δεν φταινε;

    Μωρε γινεται πατριδα χωρίς παιδεία;

    αφηστε μωρε την παιδεια ησυχη ..Και τα παιδιά.

    Σχόλιο από Νοσφερατος | 23/05/2010

  6. Εμενα παντως περισσοτερη εντυπωση μου κανει αυτη η εναρμονιση
    εκπαιδευτικου υλικου και επικαιροτητας.
    Αυτο ασφαλως δεν ειναι τυχαιο και φανερωνει αυτο το ρολο της παιδειας που τελικα ποτε δεν ειναι ουτε ηταν α-πολιτικη.

    Σχόλιο από στεφανος | 23/05/2010

  7. «Ιεροεξεταστές ενοχοποιούν βιβλία»

    Με κάποια καθυστέρηση, αλλά σε υψηλούς τόνους, 78 συγγραφείς, καλλιτέχνες και άνθρωποι του πνεύματος καταγγέλλουν τις επιθέσεις που δέχτηκε η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων γιατί επέλεξε κείμενο του Γιώργου Ιωάννου («Στου Κεμάλ το σπίτι») για το θέμα των εξετάσεων στη Νεοελληνική Λογοτεχνία.

    «Για άλλη μια φορά τα τελευταία χρόνια, η λογοτεχνία και οι διάκονοί της, συγγραφείς, εκδότες, εκπαιδευτικοί, αναγνώστες, βρισκόμαστε υπόλογοι σε μερίδα πατριδοκαπήλων, οι οποίοι ελέω τηλεοπτικής και δημοσιογραφικής ασυλίας μάς στήνουν ξανά στον τοίχο με πρόσχημα πάντα τα δήθεν αντεθνικά μας φρονήματα», γράφουν. «Μετά τους αφορισμούς κατά διαπρεπών πνευματικών ανθρώπων και επιστημόνων στο παρελθόν, ενέσκηψαν προσφάτως και οι επιθέσεις κατά της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων. Αφορμή στάθηκε η επιλογή του κειμένου του Γιώργου Ιωάννου «Στου Κεμάλ το σπίτι» για το θέμα των εξετάσεων στη Νεοελληνική Λογοτεχνία, με το οποίο ένας από τους σημαντικότερους Ελληνες συγγραφείς λοιδορείται και καταδικάζεται, μαζί βεβαίως με το δικαίωμά μας στην ελεύθερη και την αντικειμενική ανάγνωση της Λογοτεχνίας και της Ιστορίας.

    Οι υπογράφοντες αυτό το κείμενο διαδηλώνουμε την απόλυτη αντίθεσή μας προς αυτές τις πρακτικές, που διαπομπεύουν τη λογοτεχνία και υπονομεύουν το ανθρωπιστικό της νόημα. Αυτόκλητοι ιεροεξεταστές φρονημάτων, που ενοχοποιούν βιβλία και τα παραδίδουν στην πυρά, επαναφέρουν εφιαλτικές μνήμες ενός αμετάκλητα καταδικασμένου παρελθόντος.

    Στους δύσκολους καιρούς που ζούμε είναι επιτακτικό να ακουστεί η φωνή μας, καλώντας κάθε ελεύθερο πολίτη αυτής της χώρας, που σέβεται τις κατακτήσεις του Διαφωτισμού και αρνείται τη φίμωση του πνεύματος και της τέχνης, να συνταχθεί σε ένα διαρκή αγώνα ενάντια στις σκοταδιστικές και μεσαιωνικές αντιλήψεις. Σε έναν αγώνα όπου η λογοτεχνία μπορεί να μπει μπροστά ως συστατικό επιβίωσης αλλά και ως αντίδοτο στην πνευματική χρεοκοπία μας».

    Το κείμενο υπογράφουν οι: Βασίλης Αμανατίδης, Κώστας Αρκουδέας, Χρήστος Αστερίου, Κώστας Βούλγαρης, Παντελής Βούλγαρης, Ρέα Γαλανάκη, Ντόρα Γιαννακοπούλου, Σέργιος Γκάκας, Δημήτρης Γκιώνης, Βασίλης Γκουρογιάννης, Θεόδωρος Γρηγοριάδης, Στέφανος Δάνδολος, Τιτίνα Δανέλλη, Κική Δημουλά, Λένα Διβάνη, Γιώργος Ζαρκαδάκης, Κατερίνα Ζαρόκωστα, Ζυράννα Ζατέλη, Παύλος Κάγιος, Γιάννης Κακουλίδης, Γιάννης Καλατζόπουλος, Ισμήνη Καπάνταη, Κατερίνα Καριζώνη, Ιωάννα Καρυστιάνη, Χριστόφορος Κάσδαγλης, Μήτσος Κασόλας, Θανάσης Καστανιώτης, Μαρία Κέντρου-Αγαθοπούλου, Μαρία Κουγιουμτζή, Νίκος Κουνενής, Πάνος Κυπαρίσσης, Μαρία Λαϊνά, Φιλομήλα Λαπατά, Μάνος Λουκάκης, Ηλίας Μαγκλίνης, Ροβήρος Μανθούλης, Νίκος Α. Μάντης, Πέτρος Μάρκαρης, Ελενα Μαρούτσου, Παύλος Μάτεσις, Λία Μεγάλου-Σεφεριάδη, Παύλος Μεθενίτης, Αμάντα Μιχαλοπούλου, Μιχάλης Μοδινός, Τηλέμαχος Μουδατσάκις, Ιωάννα Μπουραζοπούλου, Γιώργος Μπράμος, Ξενοφών Α. Μπρουντζάκης, Θανάσης Θ. Νιάρχος, Κυριάκος Ντελόπουλος, Νίκος Παναγιωτόπουλος, Αλέξης Πανσέληνος, Κωστής Παπαγιώργης, Βασίλης Παπαθεοδώρου, Γιώργος Χ. Παπασωτηρίου, Γιώργος Παρίκος, Δημήτρης Ποσάντζης, Μανόλης Πρατικάκης, Ελένη Πριοβόλου, Τάσος Ρούσσος, Ντίνος Σιώτης, Γιώργος Σορολοπίδης, Αντώνης Σουρούνης, Αλέξης Σταμάτης, Θόδωρος Λ. Στεφανόπουλος, Αρης Σφακιανάκης, Δημήτρης Σωτάκης, Κωνσταντίνος Δ. Τζαμιώτης, Μάνος Τσιλιμίδης, Κωνσταντίνος Τζούμας, Μιχάλης Φακίνος, Μαρία Φακίνου, Φίλιππος Φιλίππου, Πέτρος Χατζόπουλος, Θανάσης Χειμωνάς, Αργύρης Χιόνης, Χρήστος Χρυσόπουλος, Ανταίος Χρυσοστομίδης. *

    http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=173100

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 17/06/2010

  8. 78 συγγραφείς, καλλιτέχνες και άνθρωποι του πνεύματος θα τρέμετε την οργή δύο μεγάλων(τουλάχιστον με την δική τους εκτίμηση) στελεχών του απόδημου ποντιακού ελληνισμού. Αυτών που κατακεραύνωσαν την Υπουργό Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου στην οποία και απέστειλαν μια άθλια επιστολή, ντροπή για κάθε Έλληνα ποντιακής καταγωγής. Η «γαργάρα» που έκαναν αμέσως ματά, όταν συνειδητοποίησαν το λάθος τους, επιβεβα/ιωσε την ελαφρότητα με την οποία αντιμετωπίζουν σοβαρά θέματα.

    Ευτυχώς δεν εκφράζουν τίποτε περισσότερο από τους εαυτούς τους. Ελπίζω οι Ομοσπονδίες τους να επανορθώσουν την ζημιά που έγινε απο τα συγκεκριμένα πρόσωπα.

    Σχόλιο από Καρσλής | 20/06/2010

  9. Αγαπητοί Καρσλή και (ελάχιστοι) λοιποί, (τεμέκ) αριστεριστές (βλέπε επαγγελματίες αργόσχολοι και θεωριστές). Εγώ απαντώ με όνομα, ενώ κάποιοι από εσάς, επειδή είστε τυφλωμένοι στην ιδεολογία σας και η οποία (δυστυχώς) σας καθοδηγεί ολοκληρωτικά, απαντάτε με ψευδώνυμα. Τι φοβάστε; Γιατί μια ζωή φωνασκείτε, κρυμμένοι πίσω από ταμπέλλες, μάσκες και ανύπαρκτες συνεργαστικές; Γιατί μια ζωή θυσιάζετε ΤΑ ΠΑΝΤΑ στο βωμό της ιδεολογίας σας; Είστε βασικά άπατρεις διεθνιστές, χωρίς πατριωτικό ήθος, αλλά και καιρισκόποι (ιδού η αντίθεση) και μόλις βολευτείτε, γίνεστε αρνάκια! Όσο για την επιστολή προς την κ. Διαμαντοπούλου, η ΔιΣυΠΕ εξέφρασε την οργή των Ομοσπονδιών-μελών της. Το λογοτεχνικό κείμενο του Ιωάννου (όπως όλη η συλλογή του) είναι αξιόλογο. Ο τίτλος που βάλαν οι όποιοι ανωνυμοεπώνυμοι, ειδικά την ημέρα της 19ης Μαίου, είναι προβοκάτσια (δικός σας ιστορικός όρος). Για εμάς που ζούμε στο εξωτερικό, βιώνουμε κάθε μέρα την Τουρκική προπαγάνδα, με τα δολλάρια να καταφτάνουν αβέρτα. Για εμάς που βιώνουμε στο εξωτερικό, και προσπαθούμε να πείσουμε τους αλλογενείς για την ύπαρξη της Γενοκτονίας, τρώμε σφαλιάρες όταν ο τ. Υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας (και νυν πρωθυπουργός) χόρευε ζεϊμπεκιές με τον Τούρκο ομόλογό του, και ο τ. Πρωθυπουργός κατάθετε στεφάνι στο μαυσαλείο του Μουσταφά Κεμάλ. Κατανοήστε (αν έχετε λίγο λογική) την αντίθεση αυτή! Κάποια (πολλά, εντός και εκτός Ελλαδικού χώρου) Ποντιακά σωματεία γράψαν ακόμη πιο έντονες διαμρτυρίες προς την Υπουργό Παιδείας. Καλά θα κάνετε, όμως, να συμμετέχετε ενεργά και δημοκρατικά στους αγώνες, μέχω πρωτοβάθμιων, δευτεροβάθμιων και τριτοβάθμιων Ποντιακών οργάνων, και να μην στέκεστε απ΄έξω, και να κρίνετε και λογοκρίνετε, ανώνυμα και εκ τους ασφαλούς. Καλά θα κάνετε να βγάλετε τις μάσχες σας, και αυτά που πιστεύετε να τα πιστεύετε επώνυμα. Καλά θα κάνετε να μάθετε να σέβεστε δημοκρατικά θεσμικά όργανα και όχι οικογενειακοκρατίες. Αντιλαμβάνομαι ότι η ιδιολογική σας αρχή βασίζετε στον ολοκληρωτιασμό όπως εξ΄άλλου και ο φασισμός, αλλά, την σήμερον ημέραν, αυτά έχουν ξεπεραστεί ως ανεφάρμοστες θεωρείες των Μαρξ-Ένγκελς. Καλά θα κάνετε να ανοίξετε τα μάτια σας, πάντα, τα οποία τα ανοίγετε μόνο επιλεκτικά. Καλά θα κάνετε να σεβαστείτε τους 353,000 αθώους, εκείνα τα θύματα που τους γύρισαν την πλάτη οι δυνάμεις, τους δικούς μας, συγγενείς, φίλους, συμπατριώτες… όλοι σφαγιασθέντες από το ολοκληρωτικό καθεστώς του Μουσταφά Κεμάλ. Δεν θα ασχοληθώ ξανά με τέτοιου είδους μικροπρέπειες. Σας παρακαλώ και εσάς να μην κάνετε δημόσιο διάλογο σε ό,τι αφορά τα οργανωτικά κλπ που έχουν σχέση με την Γενοκτονία… αν μπορείτε και αν σας επιτρέπει η συνείδησή σας. Σας παρακαλώ. Παναγιώτης Ιασωνίδης, Μελβούρνη, Αυστραλίας (καταγωγή, χωριό Αρμενού, Γαλίαινα, Ματσούκα).

    Σχόλιο από Παναγιώτης Ιασωνίδης | 22/06/2010

  10. «Το λογοτεχνικό κείμενο του Ιωάννου (όπως όλη η συλλογή του) είναι αξιόλογο. Ο τίτλος που βάλαν οι όποιοι ανωνυμοεπώνυμοι, ειδικά την ημέρα της 19ης Μαίου, είναι προβοκάτσια (δικός σας ιστορικός όρος.»

    τον τιτλο δεν τον εβαλε ο ιδιος ο Ιωαννου;

    ΧΡΙΣΤΕ ΚΑΙ ΚΥΡΙΕ

    Σχόλιο από Νοσφερατος | 22/06/2010

  11. Κε Παναγιώτη Ιασωνίδη
    Έρχεσθε σε ένα ιστολόγιο όπου ελευθερα μπορείτε να πείτε την όποια άποψή σας για το οποιοδήποτε θέμα.
    Χωρίς να πείτε έστω μια καλημέρα, εκφέρετε σε μια σειρά την άποψή σας για το θέμα («το σπίτι του Κεμάλ»)και απο την αρχή έως το τέλος μας καθυβρίζετε.
    Γιατί, γνωριζόμαστε μήπως?
    Ή μήπως διαβάσατε τα πάνω από 500 άρθρα του ιστολογίου μας και τους διαλόγους με πάνω από 26.000 σχόλια έτσι ώστε να σχηματίσετε άποψη περί ημών ?
    Εκτός των άλλων μας κατηγορείτε (χωρίς να μας γνωρίζετε)για ολοκληρωτισμό και φασισμό και αφού μας γεμισετε με βρισιές και υποννοούμενα μας καλείτε (ευγενικά βεβαίως !!) να σταματήσουμε να ομιλούμε.
    Αυτή είναι η αντίληψή σας για την Δημοκρατία ?
    Από που την ψωνίσατε αλήθεια ?
    Βρίζουμε και σπιλώνουμε από την μια και από την άλλη καλούμε τους υβριζόμενους να μην ομιλούν.
    Δυστυχώς αγαπητέ κε Ιασωνίδη εμείς έχουμε άλλη αντίληψη για την Δημοκρατία.
    Λέμε και θα λέμε ελεύθερα την άποψή μας για όλα τα θέματα χωρίς βρισιές και υποννοούμενα και το ίδιο δικαίωμα ελευθερίας έκφρασης των άλλων σεβόμαστε απολύτως.
    Αυτά ..

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 22/06/2010

  12. Καλημέρα/καλησπέρα κύριε «Ομέρ» – εσύ κατηοράς εμένα που δεν ξεκίνησα με «καλημέρα», ενώ εσύ ξεκινάς χωρίς τέτοιο χαιρετισμό. Αυτό, νομίζω, κατά την ταπεινή μου γνώμη, χαρακτηρίζεται «υποκρισία»… ή κάνω λάθος!) Πρώτον, «Ομέρ», τουλάχιστον εσύ, μαζί με τους «δικούς σου», δεν σας έχω δώσει το δικαίωμα να αμφiσβητήσετε τα δημοκρατικά μου αισθήματα. Βέβαια, όπως προσπαθήσατε να καπελώσετε το επίθετο «προοδευτικός», (μετ)αλλάζοντάς στο σε ουσιαστικό, έτσι και με τη λέξη «δημοκρατία», μάλιστα με κεφαλαίο «Δ»… αλλά τι να πει κανείς (λογικά και ανθρώπινα σκεπτόμενος) αφού έχετε προϊστορία με το καπέλωμα!. Εν τούτοις, όπως εγώ ΔΕΝ ΦΟΒΑΜΑΙ να βάζω το όνομά μου στα πιστεύω μου, το ίδιο να κάνεις και εσύ, αγαπητέ εν Χριστώ αδελφέ «Ομέρ», και μαζί και οι λοιποί «αριστερεύοντες» φωνασκούντες… Γιατί κρύβεστε πίσω από την ανωνυμία; Υποστηρίζω τον δημοκρατικό διάλογο, υποστηρίζω την ελευθερία έκφρασης, μάχομαι για αυτά. Καταδικάζω και απεχθάνομαι, όμως, την «ανώνυμη» κριτική, την εκ του ασφαλούς απρόσωπη λαλιά. Την θεωρώ κούφια και ανούσια. Και αν θεωρείς, αγαπητέ ψευδώνυμε «Ομέρ», ότι η κριτική μου είναι υβριστική, τότε δυστυχώς «αγναντούμ γιοκ». Μάθετε, αν σας επιτρέπουν οι καθηδηγητές σας, να δέχεστε κριτική, και όχι μόνο να εκμηδενίζετε κάθε αντίθετη (με την ιδεολογική σας αρχή) αντίληψη ή θέση! Όταν αποφασίσετε να γράφετε επώνυμα, είμαι (παν)έτοιμος για διάολογο. Αναμένω, λοιπόν…Ξανά υπογράφω επώνυμα: Παναγιώτης Γεωργίου Ιασωνίδης, κάτοικος Μελβούρνης Αυστραλίας, καταγωγή από το χωριό Αρμενού, Γαλίαινας, Ματσούκα, σκλαβωμένος Πόντος.

    Σχόλιο από Παναγιώτης Ιασωνίδης | 23/06/2010

  13. Χαίρεται κε Ιασωνίδη

    Δεν αμφισβητήσαμε τα δημοκρατικά σας ούτε και τα όποια άλλα αισθηματα έχετε. Αλλοι το κανουν αυτο…σκεφτήτε το λίγο αν θέλετε…
    Τα γραπτά σας κρίνουμε….
    Επιμένετε να λέτε ότι δεν υβρίζετε χωρίς να κάνετε τον κόπο να κοιταξετε τι γράψατε, να σας θυμισω ένα μονον λοιπόν:
    «..Είστε βασικά άπατρεις διεθνιστές, χωρίς πατριωτικό ήθος, αλλά και καιρισκόποι (ιδού η αντίθεση) και μόλις βολευτείτε, γίνεστε αρνάκια..»
    Το θεωρείτε φιλοφρόνηση αυτό κε Ιασωνίδη ? θα σας άρεσε να το έλεγε κάποιος για εσάς ?
    Έτσι αντιλαμβάνεστε τον δημοκρατικό διάλογο τον οποίο επικαλείστε ?
    Κοιτάξτε πάλι σας παρακαλώ τα δύο σχόλιά σας ….και το πρωτο και το δευτερο γεμάτο από υβρεις,υποννοούμενα, εισαγωγικά και χαρακτηρισμούς..

    Σχετικά με την «ανωνυμία».
    Το 95% των σχολιαστών εδώ είναι «ανώνυμοι», όπως άλλωστε και σε ολο το διαδίκτυο σε όλον τον κόσμο.
    Αυτό σε τίποτα δεν εμποδίζει κανέναν σε έναν γόνιμο διάλογο και σύγκρουση ακόμη απόψεων σε ευγενή πλαίσια.
    Για μας σημασία έχουν οι απόψεις και η ανταλλαγή απόψεων. Τα πρόσωπα έρχονται και παρέρχονται.

    Εν κατακλείδι.
    Εάν βρίσκετε ενδιαφέρον κάποιο από τα εκατοντάδες θέματα του ιστολογίου μας, άσχετα εάν συμφωνείτε ή διαφωνείτε, πείτε εκεί την άποψή σας ελεύθερα και ας γίνει διάλογος σε συγκεκριμένα θέματα όμορφα κι ωραία.Που είναι το πρόβλημα ?
    Ας αφήσουμε αυτην την άχαρη στιχομυθία
    Ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα

    Ομέρ Μπαϊλντίδης

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 23/06/2010

  14. Γιατί ρε παιδιά αρπάχτηκε ο κ. Ιασωνίδης;

    Που αναφερθήκατε σ’ αυτόν με το όνομά του εσείς οι αριστεροπόντιοι ή και κάποιος άλλος στα σχόλια και μεις οι αφελείς Πόντιοι δεν το διαβάσαμε, μέχρι τη στιγμή που εισέβαλε ως ταύρος εν υαλωπωλείω για να δηλώσει εκκωφαντικά ότι ΚΑΙ ο Ιασωνίδης είναι και οτι γι αυτό μπορεί να βρίζει και να απειλεί.

    Ευγένιος Ματσκαλίδης
    Χαρτοκοπέτ’ (και σην Ελλάδαν, Δραμινός)

    Σχόλιο από Mατσουκάτες | 23/06/2010

  15. ……………………..,
    Αυτοϊκανοποιήσαι νοιώθοντας μεγάλοσ πατριώτης, ανέξοδα και ανεύθυνα. Η «τρικυμία εν κρανίω» δεν δικαιολογεί τις αθλιότητες τις οποίες έβαλες τον, καλοκάγαθο κατα τα άλλα, ………………. να υπογράψει. Και το χειρότερο να αναγκαστεί, με δεύτερη επιστολή προς την Υπουργό Παιδείας, να ζητήσει συγμώμη και να εκθέσει για δεύτερη φορά την Συνομοσπονδία. Σταμάτα επιτέλους να εκφράζεις αυτές τις αρρωστημένες αντιλήψεις και να γίνεσαι τιμητής των πάντων.

    Η συλλογική λειτουργία και ιδιαίτερα σε ένα τριτοβάθμιο παγκόσμιο όργανο, επιβάλουν σοβαρότητα και υπευθυνότητα. Δεν μπορεί κανένας να αναγορεύεται σε σούπερ πατριώτη και να λοιδωρεί τους πάντες επειδή δεν μπορούν και δεν θέλουν να συντονιστούν στην δική σου σκέψη. Είσαι τραγικά μόνος και απομονομένος από το σύνολο των στελεχών του οργανωμένου χώρου τα οποία αγωνίζονται σταθερά και μακροχρόνια για την επίτευξη των κοινών στόχων. Μην κάνεις άλλη ζημιά. Φτάνει.

    Σχόλιο από Καρσλής | 24/06/2010

  16. Μήπως θα μπορούσατε να μας εξηγήσετε και εμάς τι ακριβώς συμβαίνει;

    Ή δε σας νοιάζει «τι λέει ο κόσμος» βλέποντας αυτό τον τρόπο αντιπαράθεσης;

    Σχόλιο από Mατσουκάτες | 24/06/2010

  17. Ματσουκάτε,
    Είναι μεγάλη ιστορία και δεν είναι δυνατόν να αναφερθούνε όλα εδώ. Ευτυχώς τα γραπτά μένουν και η πορεία κάθε στελέχους έχει το αποτύπωμά της. Όλα θα ξεκαθαριστούνε μ’εσα στις διαδικασίες των αρμοδίων οργάνωναν.

    Σχόλιο από Καρσλής | 24/06/2010

  18. Επανελαμβάνω, αν έχετε λίγη τσίπα, υπογράψτε τα σχόλιά σας! Αν έχετε, βέβαια. Η ανωνυμία σημαίνει φοβία. Παύω να συζητώ με ανώνυμους πλέον. Αν και η γραφή… φανερώνει κάποια πρόσωπα! Είναι ο γνωστός φασιστο-αριστερός ο οποίος φτύνει και μετά… γλύφει. Είναι ο γνωστότατος παντογνώστης ο οποίος ψάχνει, απεγνωσμένα, φίλους! Όσο για την γνωστή επιστολή, καλά θα κάνει ο ερίφης να σταματάει την υπονόμευση του κ. Ηλία Τσεκερίδη, ο οποίος είναι και γνώστης των πραγμάτων αλλά και άνθρωπος με αρχές. Δεν υπήρξε ΠΟΤΕ μαριονέττα κανενός, σε αντίθεση με το κομματόσκυλο, ο οποίος έχει πρόσωπο αλλά κρύβεται πίσω από… δάκτυλό το. Μη με προκαλέσει άλλο γιατί…

    Σχόλιο από Παναγιώτης Ιασωνίδης | 25/06/2010

  19. Kύριε Ιασωνίδη,

    εμείς δεν ψάχνουμε για φίλους.

    Τα κείμενα που δημοσιεύουμε, είτε είναι δάνεια φίλων είτε δικά μας, δίνουν το στίγμα μας και απαντούν στη δική σας ισοπεδωτική, υβριστική παρέμβαση.

    Θα σας ρωτήσω ως (προσωρινός) ανδιμινίστωρ τούτου του δικτυακού τόπου, αυτό που σας ρώτησε παραπάνω ο Ματσουκάτες: «Γιατί ρε παιδιά αρπάχτηκε ο κ. Ιασωνίδης;

    Που αναφερθήκατε σ’ αυτόν με το όνομά του εσείς οι αριστεροπόντιοι ή και κάποιος άλλος στα σχόλια και μεις οι αφελείς Πόντιοι δεν το διαβάσαμε, μέχρι τη στιγμή που εισέβαλε ως ταύρος εν υαλωπωλείω για να δηλώσει εκκωφαντικά ότι ΚΑΙ ο Ιασωνίδης είναι και οτι γι αυτό μπορεί να βρίζει και να απειλεί.»

    Καρσλή,

    θα σε παρακαλούσαμε να μην αναφέρεσαι σε επωνύμους, από τη στιγμή που επιλέγεις να διατηρείς την ανωνυμία σου. Μπορείς να κατακρίνεις καταστάσεις, να εντοπίζεις καρκινώματα, όχι όμως να ενοχοποιείς υπαρκτούς ανθρώπους. Βέβαια, στην περίπτωση της επώνυμης καταγγελίας αυτά δεν ισχύουν, εκτός εάν οι καταγγελίες ξεπεράσουν τα όρια. Γι αυτό αφαιρούμε τα ονόματα από το σχόλιό σου.

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 25/06/2010

  20. Ομολογώ ότι τρόμαξα με την τελευταία πρόταση του σχολίου του κυρίου από την Αυστραλία(υπακούω στην εντολή του Ομέρ και δεν αναφέρω ονόματα). Η απειλή του «Μη με προκαλέσει άλλο γιατί..» είναι πολύ αστεία και φοβάμαι ότι ο ίδιος δεν το καταλαβαίνει. Φαντάζεται ότι θα τρομάξουν όλοι και θα πάψουν να καυτηριάζουν τα κακώς κείμενα και τις γελοιότητες όπου και αν τις συναντούνε. Πλάκα πλάκα, μπορεί και να ενοχοποιηθεί η, καθιερωμένη «ανωνυμία» στο διαδύκτιο και να αναγορευτούνε σε παληκάρια και ήρωες όσοι μοστράρουν το όνομά τους κάτω από κείμενα που είναι σκέτα υβρεολόγια.
    Το σοβαρότερο πρόβλημα το οποίο «γεννά» πολλά απο τα καθημερινά μας προβλήματα σε συλλογικό επίπεδο, είναι το μεγάλο έλλειμα δημοκρατικής παιδείας το οποίο υπάρχει. Δεν είναι σεβαστοί οι αυτονόητοι κανόνες της δημοκρατικής διαδικασίας αλλά καθένας δηλώνει και νοιώθει δημοκράτης χωρίς να νοιώθει και την ανάγκη σεβασμού των συλογικών οργάνων και της ενιαίας έκφρασης αυτών. Βαφτίζει πατριωτική, δημοκρατική κάθε εμονή του και απαιτεί να αναγνωριστεί ως θεματοφύλακας αξιών. Οι πληροφορίες μου είναι ελεγμένες και διασταυρωμένες και εύχομαι τα συλλογικά όργανα να πάρουν όλα εκείνα τα μέτρα ώστε να προστατεύουν τον χώρο απο υπερβολές, υπερβάσεις και εμονές όπου και αν αυτές εμφανίζονται.

    Σχόλιο από Καρσλής | 25/06/2010


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: