-Τρελλάθηκαν οι Αρεοπαγίτες…. και ξεφτιλίζουν το θεσμό;
Φαίνεται ότι κάποιοι Αρεοπαγίτες έχουν βαλθεί να υπονομεύσουν το κύρος του Ανώτατου αυτού οργάνου που κλήθηκαν να υπηρετήσουν. Δείχνουν σα να υπηρετούν ιδεολογικές δουλείες, που τους οδηγούν στο να υπερβαίνουν το ρόλο τους και να μετατρέπονται σε απολογητές της πλέον βρωμερής και προδοτικής πολιτικής που ακολούθησε ποτέ πολιτική ηγεσία αυτού του τόπου.
Προτείνουν την αθώωση των Έξη εγκληματιών που οδήγησαν τους Έλληνες στη Μικρασιατική Καταστροφή, στην oριστική Έξοδο των εκατοντάδων χιλιάδων Ελλήνων από τα μικρασιατικά εδάφη, στη δικαίωση της πολιτικής Γενοκτονιών που επέλεξε ο τουρκικός εθνικισμός.
Διαβάζουμε:
Να γίνει δεκτή η αίτηση του εγγονού του Π. Πρωτοπαπαδάκη για αναψηλάφηση της «Δίκης των Εξι» πρότεινε ο αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ν. Τσάγκας κατά τη χτεσινή (12 Μαϊου 2010) συζήτηση στο Ζ’ Τμήμα του Ανωτάτου Δικαστηρίου….
…..Ο Μ. Πρωτοπαπαδάκης, εγγονός του Π. Πρωτοπαπαδάκη, έχει ζητήσει την αναψηλάφηση της δίκης, την ακύρωση της απόφασης του Στρατοδικείου Αθήνας και να παύσει οριστικά η ποινική δίωξη για εσχάτη προδοσία των «έξι».
Στη δίκη παρενέβη η Ομοσπονδία Προσφυγικών Σωματείων Ελλάδας, ζητώντας ολιγοήμερη αναβολή για να θέσει υπόψη του δικαστηρίου άλλα στοιχεία επί του αποδεικτικού υλικού, αίτημα που δεν έγινε δεκτό. Επίσης, ο συνήγορος του Μ. Πρωτοπαπαδάκη ζήτησε να απορριφθεί το αίτημα, υποστηρίζοντας ότι ο Αρειος Πάγος έχει κρίνει ότι οι «έξι» είναι αθώοι και απομένει μόνο η συμπλήρωση του διατακτικού που θα κάνει δεκτή την αίτηση. Η Ομοσπονδία Προσφυγικών Σωματείων ισχυρίζεται ότι οι πράξεις και παραλείψεις των «έξι» προκάλεσαν τη μικρασιατική καταστροφή και τον ξεριζωμό του ελληνισμού της Μικράς Ασίας και τυχόν αθώωση των καταδικασθέντων συνιστά ευθεία προσβολή της συλλογικής μνήμης όλων των απογόνων των Μικρασιατών προσφύγων.
Το δικαστήριο επιφυλάχτηκε να αποφασίσει.»
Η προσβολή που κάνουν oι συγκεκριμένοι Αρεοπαγίτες προς το Μικρασιατικό Ελληνισμό είναι τεράστια κι ας δείχνουν ότι δεν το κατανοούν.
Σε επίπεδο ιστορικής αλήθειας, οι μεθοδεύσεις που ακολουθούν τίνες εκ των Αρεοπαγιτών τείνουν να έχουν ως αποτέλεσμα την υλοποίηση ενός ακραίου αναθεωρητισμού και την επικράτηση της απόλυτης ιδεολογικής διαφθοράς.
Ότι και να γίνει, για τους πληθυσμούς που προέρχονται από τους πρόσφυγες της Μικρασιατικής Καταστροφής-θύματα των Έξι, θα ισχύει πάντα αυτό που έγραψε ο «Σμυρνιός» στου «Μικρασιάτη», σε μια από τις πολλές συζητήσεις στο διαδίκτυο:
« ….…
-Εσχάτη Προσδοσία δε σημαίνει μόνο ότι υπήρχε ευθεία συνεργασία με τον εχθρό, αλλά και η πραγματοποίηση ενεργειών τέτοιων που αντικειμενικά διευκόλυναν τον εχθρό. Βλέπετε, ότι σε τέτοιες θέσεις, όπως πρωθυπουργός, αρχιστράτηγος κ.λπ. η επίκληση «δεν ήξερα» ή και «συγγνώμην», δεν μετρά…
– Η Εσχάτη Προσδοσία τους έχει και πολλά άλλα στοιχεία που δεν πρόβλεψε το κατηγορητήριο, όπως:
–Η απαγόρευση των Μικρασιατών να ιδρύσουν ντόπιο Μικρασιατικό Στρατό που δεν θα υπόκειτο στη διάθεση και τις εντολές των αντιμικρασιατών ηγετών του Λαϊκού Κόμματος και του μονάρχη,
–η μη υπεράσπιση της Σμύρνης, ούτε καν των δύο χερσονήσων, της Ερυθραίας (Τσεσμέ) και της Κυζίκου, οι οποίες ήταν αδύνατον λόγω της τοπογραφίας τους να καταληφθούν από τους κεμαλικούς ,
–η μη αποστολή στρατιωτικής βοήθειας στους Πόντιους αντάρτες,
–η απόφαση για εγκατάλειψη της Μικράς Ασίας απ’ το καλοκαίρι του 1922 και
–η απόφαση για παράλληλη παράδοση των ελληνικών πληθυσμών στους Κεμαλικούς,
-κατι που έγινε κυνικά με την εντολή του Γούναρη -πρωθυπουργεύοντος του Πρωτοπαπαδάκη- προς τον Στεργιάδη να μην επιτρέψει τον κόσμο να φύγει, ενώ πλησίαζαν οι Τούρκοι στη Σμύρνη,
κ.λπ. κ.λπ.
Κύριε Πρωτοπαπαδάκη, απορώ γιατί μας παιδεύετε και μας τα θυμίζετε όλα αυτά.
Για εμάς και τα παιδιά μας και τα εγγόνια μας, ο παππούς σας θα είναι εσαεί ο προδότης πρωθυπουργός της Ήττας και ο ένοχος της προσφυγιάς μας, όπως και όλη η ηγεσία του Λαϊκού Κόμματος και όλοι όσοι συνήργησαν μαζί της.
Πηγαίνετε λοιπόν να τα πείτε με τους «εξαίρετους» αρεοπαγίτες φίλους σας, πού με παρακρατικό τρόπο έστησαν εκείνη την απαράδεκτη απόφαση 3-2 του Ποινικού Τμήματος και παρατήστε μας ήσυχους….»
Στην ίδια συζήτηση, ένας άλλος σχολιαστής με το νικ-νέιμ PPCP, συμπλήρωσε:
«PPCP said:
Δεν λοιδορούμε εμείς τους αρεοπαγίτες. Γενικά η κάθε έννοια εξουσίας στην χώρα μας λοιδορήθηκε από μόνη της.
Όμως ο Βενιζέλος, ο Πάγκαλος και ο Παπαναστασίου μπορεί να ήταν πρόσωπα πολιτικού κύρους αλλά η θέση τους, η εκτίμησή τους και η κρίση τους για την καταδίκη των έξι αποτελούν μόνο προσωπικά τους στοιχεία και όχι τα «νέα στοιχεία που έχουν προκύψει» και που είναι ικανά να οδηγήσουν σήμερα στην παραδοχή της αθώωσης. Εκτός κι αν οι Αρεοπαγίτες ως εξουσία, τα θεωρήσουν ικανά!
Και ο Ιωάννης Μεταξάς στο ημερολόγιό του γράφει την 29η Μαρτίου 1921:
«Δευτέρα. Συνέντευξις οικίαν Πρωτοπαδάκη, με Γούναρην, Πρωτοπαπαδάκην, Θεοτόκην, Εξαδάκτυλον. Να αναλάβω με Δούσμανην. Ετρελλάθησαν… Άγουν τον βασιλέα εις καταστροφήν». «… Τότε απήντησα: Είναι ως να μου ζητήτε να εξαπατήσω τον κόσμον. Διότι εγώ γνωρίζω, ότι στρατιωτικώς δεν δυνάμεθα να επιτύχωμεν τον σκοπόν μας. Ο κ. Πρωτοπαπαδάκης μου λέγει: Μάλιστα, έστω να εξαπατήσωμεν τον κόσμον, εν ανάγκη και αυτό να γίνη. Απήντησα προς αυτόν: Μα εγώ δεν εννοώ επ’ ουδενί λόγω να εξαπατήσω τους Έλληνας… Μη λησμονήτε, ότι εγώ από πολλών ετών εξεφράσθην εναντίον της πολεμικής πολιτικής εν Μ. Ασία. Τότε δι’ αυτόν τον λόγον ήλθον εις ρήξιν με τον κ. Βενιζέλον. Και ήμην εν υπηρεσία. Ήδη είμαι απόστρατος. Και (ερωτώ) πρέπει να δεχθώ να επανέλθω εις υπηρεσίαν, ίνα δι’ αυτού βεβαιώσω τον ελληνικόν λαόν, ότι έχω πεποίθησιν, ότι δύναται να γίνη εκείνο, διά το οποίον άλλοτε είχα την εναντίαν πεποίθησιν, ενώ πράγματι και τώρα πιστεύω, ότι δεν δύναται να αχθή εις πέρας;» («Ημερολόγιο» τ. Γ1, σελ. 83).
…»Έστω ότι εκάμαμε σφάλματα (λέει ο Γούναρης). Έστω, ότι εμπλέξαμε. Σήμερον τι θα κάμωμεν; Πολιτικήν δεν δυνάμεθα να αλλάξωμεν, είμεθα υποχρεωμένοι να εξακολουθήσωμεν τον πόλεμον μέχρι τέλους, έστω και αν κινδυνεύσωμεν να καταστραφώμεν». («Ημερολόγιο», τ. Γ1, σελ. 87).
Και εσείς σε δικό σας άρθρο που έχετε προσωπικά δημοσιεύσει γράφετε:
«Ακόμη και ο Πλαστήρας, που ήταν πρωθυπουργός στην εκτέλεση δεν φαίνεται να ήταν ικανοποιημένος όταν, πιεζόμενος από τους φανατικούς οπαδούς του κόμματός του, προχώρησε στην απόφαση να κινηθεί η διαδικασία για την εκτέλεση των Έξι. Ένας προσωπικός του φίλος μου είπε πως μια φορά που τον επισκέφθηκε στο σπίτι του, που ήταν γεμάτο εικόνες, άκουσε από το στόμα του Πλαστήρα τα εξής:
– Βλέπεις, φίλε μου, αυτές τις εικόνες; Πίστεψέ με, κάθε μέρα κάνω μετάνοιες μπροστά σ’ αυτές και παρακαλώ τον Θεό να με συγχωρέσει για την εκτέλεση των Έξι» («Ιστορικά» Ελευθεροτυπίας, αρ. 6/25-11-1999, σελ. 44).
Αγνοούμε δηλαδή κύριε Πρωτοπαπαδάκη τι είδους «νέα στοιχεία» ήταν αυτά που εξέτασαν οι Αρεοπαγίτες. Αν έχετε φροντίσει να τους τα προμηθεύσετε εσείς φοβάμαι ότι αυτή τη φορά θα είστε ο υπαίτιος για λοιδορία διότι:
Πρώτον ο Πλαστήρας δεν ήταν πρωθυπουργός την εποχή της καταδίκης των έξι. Ήταν ο Γονατάς.
Δεύτερον, ο Πλαστήρας δεν είχε κόμμα. Είχε απλώς φανατικούς φίλους και υποστηρικτές στην προσπάθειά του να διασώσει από τα ερείπια ό,τι ήταν δυνατόν να σωθεί.
Τρίτον, υπάρχει και αυτό που ίσως να σας θυμίζει κάτι:
«…Μας κάλεσε στο σπίτι του ο Πότης Τσιμπιδάρος. Όταν ήλθε ο λόγος στον Πλαστήρα, έκανε την ακόλουθη αποκάλυψη:
Κάποτε εδώ στο σπίτι ρώτησα τον στρατηγό (καθόταν σ’ αυτή, ακριβώς, την πολυθρόνα που κάθεσθε κι εσείς τώρα).
– Δε μου λες, Νικολάκη, μετάνιωσες ποτέ για την εκτέλεση των Έξι;
– Πότ’ μου, απαντάει με την καρδιτσιώτικη προφορά του, και τώρα δα να τους είχ’ εδώ μπροστά μ’ θα τους ξαναντουφέκαγ’…».
Και αυτό του Σεφέρη:
«…Νόμισα πως ήταν σωστός ο τουφεκισμός των Έξι την εποχή της Μικρασιατικής Καταστροφής, που είτε από βλακεία είτε από κακοήθεια κυβέρνησαν όπως κυβέρνησαν το έθνος στον καταποντισμό του». («Χειρόγραφο Σεπ. 41″, σελ. 19, εκδόσεις Ίκαρος).
Και τέλος αυτό του Βενιζέλου μέσα στη Βουλή όπου απευθυνόμενος στην αντιπολίτευση το 1932 ζητά την ομοψυχία του κοινοβουλίου γιατί η Ελλάδα οικονομικά καταρρέει (καλή ώρα) αλλά η αντιπολίτευση του «κοπανάει» ότι εκείνος κράτησε ουδέτερη στάση στην θανατική καταδίκη των έξι:
«…Βλέπετε ημάς προθύμως ερχόμενους προς το μέρος σας διά της αναγνωρίσεως ότι το ηθικόν των θανατωθέντων δεν τίθεται υπό αμφισβήτησιν από τον πολιτικόν τουλάχιστον κόσμον, διατί δεν έρχεσθε και ‘σεις εις βοήθειάν μας. Και διατί θεωρείτε ότι είναι τόσον μεγάλον πράγμα αυτό που σας ζητώ, να λησμονηθούν οι νεκροί επιτέλους».
Σ’ αυτήν την έκκληση του Βενιζέλου η αντιπολίτευση δεν είχε ανταποκριθεί, ούτε τότε.
Επί της ουσίας της αίτησής σας κύριε Πρωτοπαπαδάκη, η πλειοψηφία του ποινικού τμήματος του Αρείου Πάγου δέχεται δίχως εμφανή προβληματισμό και μάλλον σιωπηρώς ότι «προέκυψαν σημαντικά γεγονότα για τη δίκη των έξι, η αποδεικτική δύναμη των οποίων είναι ισχυρότατη, πασιφανής και ανατρεπτική της καταδικαστικής απόφασης του στρατοδικείου».
Όμως η αποστασιοποιημένη από την εποχή εκείνη σημερινή φρόνηση πειθαναγκάζει στην παραδοχή ότι ο τότε πρωθυπουργός, οι τέσσερις υπουργοί του και ο αρχιστράτηγος κάθε άλλο παρά πρόθεση προδοσίας είχαν. Ενώ ο δικός σας στόχος για την ηθική αποκατάσταση του παππού σας καθιστά τους Αρεοπαγίτες υπεύθυνους για το άνοιγμα του δρόμου προκειμένου να κατακλειστεί ο Άρειος Πάγος από αιτήσεις επανάληψης της διαδικασίας και των θυμάτων των αλήστου μνήμης έκτακτων στρατοδικείων της απριλιανής χούντας (1967-1974) και του εμφυλίου πολέμου, που επίσης καταδικάστηκαν και αντιστοίχως εκτελέστηκαν ή εξέτισαν την κάθειρξή τους, επίσης με την «αβάσιμη» κατηγορία της εσχάτης προδοσίας.
……………………
…………………..
- PPCP said:
…..Τέτοιας σπουδαιότητας δίκες , δεν γίνονται έτσι, όπως ο Άρειος Πάγος επεχείρησε προχτές να διεξάγει. Αποτελεί όνειδος και κόλαφο στο νομικό πολιτισμό της χώρας μας. Βέβαια, δεν είναι η πρώτη φορά που η εξαρτημένη από πολιτικά και άλλα συμφέροντα ελληνική δικαιοσύνη είναι υπόλογη για τον τρόπο που λειτουργεί και «απονέμει» το δίκαιο. Ήδη ο Άρειος Πάγος προχτές κατά την εκδίκαση της υπόθεσής σας (μας το αποκρύβεται στο πρόσφατο σχόλιό σας) επεχείρησε την καταπάτηση του άρθρου 4 του Συντάγματος περί ισονομίας των Ελλήνων, προσπαθώντας τον αποκλεισμό της πολιτικής αγωγής από την εκδίκαση της υπόθεσής σας.
Ερήμην αντίλογου αλλά και της ίδιας της Ιστορίας επιχειρείται στις μέρες μας από το ανώτατο Δικαστήριο της χώρας μια εκτέλεση. Και αυτή τη φορά είναι η εκτέλεση της ίδιας της Ιστορίας .
Εσείς και δυστυχώς και οι αρεοπαγίτες αδυνατούν να καταλάβουν το αυτονόητο. Πως ποσώς ενδιαφέρει την Ιστορία ούτε η διαδικασία της διεξαγωγής αυτής της δίκης ούτε η απόφαση που θα εκδώσει ο Άρειος Πάγος. Αυτά αφορούν μόνο την καθεστωτική «ιστορία» και αυτό το γνωρίζει πάνω από όλους η ελληνική συνείδηση. Ούτως ή άλλως, η Ιστορία δεν παρίσταται στην αίθουσα του δικαστηρίου, αφού μοναδικός σκοπός του Άρειου Πάγου είναι να την εκτελέσει και όχι να την υπηρετήσει. Άλλη αρμοδιότητα ή ειδικότητα δεν έχει για να διεξάγει αυτή τη δίκη, έστω και αν από τυπικής νομικής άποψης φαίνεται καλυμμένο το ανώτατο δικαστήριο.Ας διεκπεραιώσουν λοιπόν τη δίκη, όπως οι αρεοπαγίτες θέλουν και ας βγάλουν όποια απόφαση εκείνοι νομίζουν. Επί της ουσίας, όμως, τίποτε δεν μπορούν να αλλάξουν. Ο Πέτρος Πρωτοπαπαδάκης για την Ιστορία θα είναι ο πρωθυπουργός που εν όψει της διάσωσης του γοήτρου και του κύρους του βασιλικού καθεστώτος και του ίδιου του Κωνσταντίνου από μία ήττα, συμμετείχε με αυτή του την ιδιότητα σε επιζήμιες και επιβλαβείς για τη χώρα ενέργειες, αδιαφορώντας για το αποτέλεσμα, το οποίο στην ιστορία αναφέρεται ως ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ και ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ.
Έκτοτε δεν προέκυψε κανένα γεγονός που να αποδυναμώνει το κατηγορητήριο. Οι μεταγενέστερες κατά 7 έως 10 χρόνια δηλώσεις, επιστολές και πολιτικοί λόγοι του Βενιζέλου αποτελούν πολιτικές κρίσεις και διπλωματικούς δρόμους, απευθυνόμενος στην αντιπολίτευση και στο πνεύμα της κατασίγασης των πολιτικών παθών και της συμφιλίωσης του λαού εν όψει της επικείμενης χρεοκοπίας της Ελλάδας.
Το γνωστό διπλωματικό πνεύμα του Βενιζέλου υπαγόρευε:
1. την τεχνηέντως αδράνειά του κατά τη διάρκεια της δίκης
2. την ετεροχρονισμένη αντίδρασή του με την αποστολή του διαβόητου τηλεγραφήματος, 19 ώρες μετά την απόφαση του στρατοδικείου, 14 ώρες μετά τον τουφεκισμό των έξι, 12 ώρες μετά την άφιξη του ναυάρχου Τάλμποτ και οκτώ ώρες μετά την αναχώρηση (κατόπιν ανάκλησής του) του άγγλου πρεσβευτή.
3. Ενώ πριν, σε εμπιστευτικό τηλεγράφημα του προς τον υπουργό Εξωτερικών Ν. Πολίτη, μεταξύ άλλων, είχε γράψει τα ακόλουθα:
«Ίσως όμως ηδύνατο να αποφευχθή κρίσις, βιαζομένης Επαναστάσεως να δεχθή, όπως εκτελέσεις περιορισθούν, εν περιπτώσει καταδίκης, εις μόνον διατελέσαντας πρωθυπουργούς και αρχηγόν στρατού (σ.σ. Δ. Γούναρη, Ν. Στράτο, Π. Πρωτοπαπαδάκη και Χατζανέστη) καθ’ όσον, ως προς λοιπούς, εκτέλεσις θα αποτελέση αδικαιολόγητον σκληρότητα μη εξυπηρετούσαν γενικόν συμφέρον, όπως επαρκώς θα εξυπηρετείτο διά παραδειγματικής τιμωρίας πρωταιτίων». (Σπ. Μαρκεζίνη «Πολιτική ιστορία της συγχρόνου Ελλάδος», τ. 2, σελ. 167, εκδόσεις Πάπυρος).Το να χρησιμοποιείς το ένα από τα τρία ως ανατρεπτικό στοιχείο δεν είναι ιστορία αλλά δικονομικό τερτίπι που εξασφαλίζει στους υπεύθυνους αρεοπαγίτες μία θέση στην νεότερη ιστορία. Δίπλα στην κυρία Ρεπούση.
******************************************************************************************
Διαβάστε επίσης:
-Δίκη των Εξ: Οι διαμαρτυρίες του προσφυγικού ελληνισμού
-Αφήστε τους νεκρούς στην ησυχία τους !
-Δίκη των Εξ: Η Ακροδεξιά αντεπιτίθεται… !
Για τον Άρειο Πάγο και το πρόβλημα της δικαιοσύνης ευρύτερα δείτε ΕΔΩ
[…] Πόντος και Αριστερά […]
Πίνγκμπακ από Τρελλάθηκαν οι Αρεοπαγίτες…. και ξεφτυλίζουν το θεσμό; | exeisminima.gr | To blog portal της Θήβας | 13/05/2010
Αλήθεια, τι κάνουν οι ομοσπονδίες μας και οι σύλλογοί μας; Πήραν είδηση τι γίνεται; Παρενέβησαν στη διαδικασία ή όχι;
Και αν όχι γιατί;
Οχι, γιατί είναι κώλος και βρακί με το καταρρεόν πολιτικό σύστημα..
Γιατί αντιλαμβάνονται τον εαυτό τους παραρτηματικά και υποτακτικά πρός τον κρατικό μηχανισμό, και όχι σαν εκφραστές του κοινού των Ποντίων..
Γιατί, οι δεξιοί δεν θα πάνε κόντρα για ιδεολογικούς λόγους και οι Πασόκοι για λόγους υποταγής στίς προτεραιότητες της Πασοκικής πολιτικής εξουσίας..
Στην καλύτερη των περιπτώσεων, να βγάλουν μια χλιαρή ανακοίνωση..
Εχουν αφήσει το βάρος του αγώνα ενάντια στην Ιστορική ύβρι, στις πλάτες του Βλάσση του Αγτσίδη, και αυτοί κάθονται και κοιτάνε, χωρίς να βοηθούν στοιχειωδώς..
Γιατί είναι για τα μπάζα, μαζί με τα αφεντικά τους….
Τελικά , αν και ο σχολιασμός με βρίσκει απολύτως σύμφωνο προβληματίζομαι για ένα ζήτημα (ίσως, εξ αιτίας του γεγονότος , ότι τυχαία βρέθηκα στο συγκεκριμένο θέμα – ιστοσελίδα, και ήδη να έχει διεξοδικά αποσαφηνισθεί σε προηγούμενες αναρτήσεις ) το:
<> ;
Δηλαδή , η Αριστερά ( με τον όρο αυτόν εννοώ ολόκληρο το φάσμα της κομμουνιστικής-αριστερής ιδεολογίας και εφαρμογής ) αναγνώρισε τις ιστορικές ευθύνες της και την » συμβολή της » στην καταστροφή του Ποντιακού και εν γένει του Μικρασιατικού ελληνισμού ; Ευχαριστώ .
Μα είναι δυνατόν να υπάρχει τόση ανοησία και μάλιστα σε τέτοιο ‘υψηλό’ επίπεδο; Το μαύρο άσπρο έχει γίνει στην Ελλάδα, και μάθημα ιστορικό ο τόπος δεν έχει πάρει.
ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΤΕ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ???????????????
ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΙΡΕΘΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΚΕΦΑΛΙΑ ΤΟΥΣ ΗΣΥΧΑ ΟΙ ΤΩΡΙΝΟΙ ΠΡΟΔΟΤΕΣ
Η ΟΠΣΕ σε δήλωση πολιτικής αγωγής στην δίκη, κατά Του Μιχάλη Πρωτοπαπαδάκη και ζητά να απορριφθεί η αίτηση επανάληψη της διαδικασίας της δίκης
Δημοσιεύση από τον admin την Δευτέρα, 17 Μαΐου 2010Χωρίς Σχόλια
Το σωματείο με την επωνυμία «ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ» προέβη με τον δικηγόρο Κωνσταντίνο Κατερινόπουλο σε δήλωση πολιτικής αγωγής στην δίκη, κατά Του Μιχάλη Πρωτοπαπαδάκη και ζητά να απορριφθεί η αίτηση επανάληψη της διαδικασίας της δίκης και να μην αναθεωρηθεί η από 15 Νοεμβρίου 1922 απόφαση του Έκτακτου Επαναστατικού Στρατοδικείου Αθηνών.
Ως σωματείο πληροφορηθήκαμε για τη δίκη τη Δευτέρα 10/5 και δεν υπήρχε καθόλου χρονικό περιθώριο, ούτε πρόσβαση στη δικογραφία.
Μάλιστα, η παράσταση έγινε υπό δύσκολες συνθήκες καθώς το πρωί επί 20 λεπτά ο Εισαγγελέας Έδρας, κ. Τσάγγας δεν παραλάμβανε τη δήλωση πολιτικής αγωγής με διάφορα δικονομικά προσχήματα και τελικά αναγκάστηκα να προσφύγω στον Εισαγγελέα του Άρειου Πάγου κ. Τέντε όπου κατόπιν εντολής του η γραμματεία της Εισαγγελίας παρέλαβε το δικόγραφο.
Από τον συνήγορο της Ομοσπονδίας Κωνσταντίνο Κατερινόπουλο, έγινε εκτεταμένη προφορική ανάπτυξη στο ακροατήριο και η προθεσμία για το υπόμνημα είναι για τη Δευτέρα 17/5. Ζητήθηκαν τα έγγραφα της δικογραφίας για να γραφεί το υπόμνημα και δεν δόθηκαν αυθημερόν αλλά υποβλήθηκε γραπτή αίτηση και χορηγήθηκαν σήμερα.
ΤΑ ΚΥΡΙΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΕΙΝΑΙ :
Ο κατηγορούμενος για τον οποίο ζητείται η ακύρωση της απόφασης καταδικάστηκε για τα εγκλήματα «της εσχάτης προδοσίας και της ηθικής αυτουργίας στην πράξη άλλου συγκατηγορουμένου του [Χατζηανέστης] για την πράξη της παράδοσης στον εχθρό μεγάλων τμημάτων του στρατού και για την παρεμπόδιση συνάθροισης αυτού και συνακόλουθα τη σφαγή και τον ξεριζωμό των Ελλήνων της Μικράς Ασίας».
Τα εγκλήματα για τα οποία αυτοί κατηγορήθηκαν ήταν :
Α) ότι με τις πράξεις και παραλείψεις τους σχετικά με τον πόλεμο ήταν ότι ενήργησαν παράνομα και εν γνώσει τους με τρόπο που μπορούσε να ενισχύσει τις πολεμικές δυνάμεις του εχθρού και να βλάψει τις πολεμικές δυνάμεις της ελληνικής Πολιτείας, καθόσον η κύρια κατηγορία αφορούσε την απόσυρση του στρατού από όλο το δυτικό μέτωπο την κρίσιμη περίοδο του Ιουλίου Αυγούστου 1922, όπως ιδίως την απόσυρση μεταξύ Μπέλ Τεπέ και υψωμάτων Κιοπουρλού, και την αποστολή 22.000 στρατιωτών στην Θράκη την περίοδο 13/8- 2/9/1922 με αποτέλεσμα να μείνουν ακάλυπτα χιλιάδες χιλιόμετρα του μικρασιατικού μετώπου, β)την άτακτη και βεβιασμένη υποχώρηση αντί της ανασύνταξης και συντεταγμένης κάλυψης του μικρασιατικού ελληνισμού και η παράδοση οπλισμού και εφοδίων στον εχθρό και ως εκ τούτου να επέλθει η ήττα του Ελληνικού Στρατού και η καταστροφή του μικρασιατικού Ελληνισμού,
Β) Ότι με τις πράξεις και παραλείψεις εγκατέλειψαν τους άμαχους Έλληνες με αποτέλεσμα αυτοί να σφαγιαστούν από τους Τούρκους και οι υπόλοιποι να μετατραπούν σε πρόσφυγες και έτσι ευνόησαν τις πολιτικές βλέψεις του εχθρού πάνω στο έδαφος που παραχωρούσε η συνθήκη των Σεβρών στην Ελλάδα (ο οποίος εχθρός σκοπούσε στη γενοκτονία και ξεριζωμό των Ελλήνων) και ενήργησαν εν γνώσει με τρόπο που μπορούσε να μειώσει την πίστη των πολιτών στο Ελληνικό κράτος, κάτι που συντελέστηκε αφού αυτοί έμειναν μόνοι και αβοήθητοι στο μένος των τουρκικών στρατευμάτων που έκαψαν τη Σμύρνη και λεηλάτησαν σκότωσαν και έδιωξαν το σύνολο του Ελληνισμού της Μικράς Ασίας.
Κατά συνέπεια δεν μπορεί να αποκλεισθεί από τους κατοίκους και τους απόγονους των τμημάτων εκείνων της Ελληνικής Επικράτειας που ενώ με βάση τη συνθήκη των Σεβρών ανήκαν στο Ελληνικό Κράτος, Μικρά Ασία και Ανατολική Θράκη, έπεσαν οριστικά στα χέρια του εχθρού [Οθωμανικό και στη συνέχεια Τουρκικό Κράτος], από τις πράξεις και παραλείψεις των τότε κατηγορούμενων και καταδικασθέντων, να παραστούν διά των συλλόγων και σωματείων τους ως πολιτικώς ενάγοντες.
Αυτό διότι ναι μεν οι συγκεκριμένες διατάξεις προστατεύουν το έννομο αγαθό της κρατικής κυριαρχίας και της εδαφικής ακεραιότητας του κράτους, αλλά ταυτόχρονα αποσκοπούν και στην προστασία των εννόμων αγαθών της περιουσίας και της ιδιοκτησίας των πολιτών του κράτους που κατοικούν στις εν λόγω περιοχές του κράτους που αποσπάστηκαν τελικά από την Ελληνική Κυριαρχία και περιήλθαν στο Τουρκικό Κράτος. Το αποτέλεσμα ήταν 2.100.000 Έλληνες μικρασιάτες, να ξεριζωθούν από τα πανάρχαια πατρογονικά τους εδάφη, πολλοί από αυτούς να θανατωθούν και αυτοί που σώθηκαν να καταφύγουν πρόσφυγες στην υπόλοιπη Ελλάδα και στις πόλεις αυτής χάνοντας εν τω μεταξύ την ακίνητη ιδιοκτησία τους γη και σπίτια καθώς και το σύνολο σχεδόν της κινητής περιουσίας τους καθώς και τις εμπορικές και βιοτεχνικές επιχειρήσεις τους, αλλά κυρίως της βιοτικής σχέσης κάθε Έλληνα με την εστία του, καθώς και του ηθικού και κοινωνικού δεσμού του με τη γη των προγόνων του πέρα και έξω από κάθε υλική αξία. Τα έννομα αυτά αγαθά της ιδιοκτησίας και της περιουσίας των προσφύγων καθώς και της ζωής όσων σκοτώθηκαν, αλλά κυρίως της βιοτικής σχέσης με την εστία τους και του ηθικού και κοινωνικού δεσμού του κάθε Έλληνα με τη γη των προγόνων του πέρα και έξω από κάθε υλική αξία, προστατεύουν εξίσου με σαφήνεια οι σχετικές ποινικές διατάξεις.
Η Ομοσπονδία μας αποτελείται από 185 σωματεία Ελλήνων μικρασιατών προσφύγων, μέλη των οποίων, είναι περισσότεροι από (300.000) τριακόσιες χιλιάδες απόγονοι [παιδιά, έγγονοι και δισέγγονοι] των προσφύγων του 1922.
Σύμφωνα με το καταστατικό μας, σκοπός της ομοσπονδίας είναι η διατήρηση και η συνέχιση στο μέλλον της μνήμης των πατρογονικών εδαφών και των χαμένων πατρίδων όλων των μικρασιατών προσφύγων και η προβολή και διεκδίκηση των ιστορικών και απαράγραπτων δικαιωμάτων του προσφυγικού ελληνισμού και των θυμάτων του διωγμού των ετών 1922-1924, καθώς επίσης και η διατήρηση της μνήμης και της σύνδεσης των απογόνων των προσφύγων με την προγονική κληρονομιά.
Κατά συνέπεια η ομοσπονδία μας ως καθολικός και αντιπροσωπευτικός φορέας των (3.500.000) τριών εκατομμυρίων πεντακοσίων χιλιάδων απογόνων των μικρασιατών προσφύγων στην Ελλάδα εκφράζει τη συλλογική συνείδηση και μνήμη του προσφυγικού ελληνισμού.
Είναι σαφές ότι οι πράξεις και οι παραλείψεις των κατηγορούμενων για τις οποίες αυτοί καταδικάστηκαν προκάλεσαν την μικρασιατική καταστροφή και την έξοδο-ξεριζωμό του ελληνισμού της Μικράς Ασίας, από τις πατρογονικές ρίζες του, μετά από 3.000 χρόνια παρουσίας στην Μικρά Ασία.
Οι πράξεις και οι παραλείψεις των κατηγορουμένων προκάλεσαν την καταστροφή της ιδιοκτησίας και της περιουσίας αλλά κυρίως προκάλεσαν την ολοσχερή καταστροφή της βιοτικής σχέσης με την εστία τους και του ηθικού και κοινωνικού δεσμού των μικρασιατών Ελλήνων με τη γη των προγόνων τους και έτσι η καταστροφή αυτού του ιστορικού δεσμού των προγόνων των μελών των σωματείων μας συνιστά στο διηνεκές ηθική βλάβη σε βάρος των προγόνων μας και ημών όχι μόνο ή κυρίως ως άτομα, αλλά ως η εκφρασμένη συλλογική οντότητα του μικρασιατικού ελληνισμού που ενσαρκώνεται στην συλλογική μνήμη και στην ιστορική συνέχεια των απογόνων των αρχικών προσφύγων, όπως αυτή πλέον εκφράζεται μέσα από τις συλλογικές οργανώσεις του προσφυγικού ελληνισμού, συλλογικός φορέας και εκφραστής των οποίων είναι η δική μας Ομοσπονδία.
Αυτή η στο διηνεκές ηθική βλάβη που έχουν υποστεί όλοι οι απόγονοι των μικρασιατών προσφύγων και η ανάγκη διατήρησης της ιστορικής μνήμης των πατρίδων καθώς και της αίσθησης απόδοσης δικαίου και δικαιοσύνης όπως εκφράστηκε με την απόφαση του Έκτακτου Επαναστατικού Στρατοδικείου Αθηνών, είναι εκείνη που νομιμοποιεί τη σημερινή μας παράσταση ως πολιτική αγωγή, στη δίκη που έχει ανοίξει με την αίτηση επανάληψης της δίκης.
Τυχόν αθώωση των καταδικασθέντων με αποδοχή της αίτησης συνιστά ευθεία προσβολή της συλλογικής μνήμης όλων των απογόνων των μικρασιατών προσφύγων και προσβάλλει βάναυσα την ιστορική τους μνήμη και βέβαια συνιστά βάναυση προσβολή των σκοπών των σωματείων μελών μας και της Ομοσπονδίας μας.
Για το λόγο αυτό έχουμε έννομο συμφέρον στην παρούσα δήλωση παράστασης πολιτικής αγωγής και ζητούμε να καταδικαστεί ο αιτών στην αποκατάσταση της ηθικής βλάβης του σωματείου μας, από τις πράξεις του κατηγορούμενου, καθόσον η σχετική προσβολή εξακολουθεί και παράγει τα έννομα αποτελέσματα της στο διηνεκές σε συνδυασμό με την κρινόμενη ενέργεια του απογόνου του αιτούντος να ακυρώσει σήμερα σε ενεστώτα πλέον χρόνο, την ιστορική εκείνη απόφαση που αποτέλεσε την δικαίωση για τους πρόσφυγες και να επιδιώξει την εκ των υστέρων και μετά 86 έτη την αθώωση των καταδικασθέντων με σκοπό και επιδιωκόμενο αποτέλεσμα να μείνει ιστορικά αδικαίωτη η μεγαλύτερη σύγχρονη εθνική καταστροφή και βέβαια να προσβληθεί με μόνη την υποβολή της κρινόμενης αίτησης, βάναυσα η ιστορική συλλογική μνήμη των μελών μας όπως αυτή εκφράζεται και επιδιώκεται να διατηρείται στο διηνεκές, από τους σκοπούς του Σωματείου μας.
http://mikrasiatis.gr/?p=2030
[…] τι μούτρα θα τιμήσετε τη γενοκτονία; Τη στιγμή που ο Άρειος Πάγος ετοιμάζεται με την ανοχή των ελλαδιτών ποντιοπατέρων, […]
Κύριοι Αρεοπαγίτες καθίστε φρόνιμα και μην φορτώνεστε μέρος από την ευθύνη των φονιάδων . Δεν πρέπει να γίνεστε συνένοχοι αυτού του φοβερού εγκλήματος με την αθωώσει των 6- ενόχων εκτελεσμένων στο Γουδί το 1922, και που έχουν καραμπινάτη την ευθύνη για την ανθρωποσφαγή των Ελλήνων της Ανατολής. . Θα σας καταριούνται οι απόγονοι των εκατομμυρίων Ποντίων, των Μικρά Ασιατών, των Αρμενίων, και των χιλιάδων ελλήνων αξιωματικών και στρατιωτών και άλλων,που εγκαταλείφτηκαν στο έλεος της λεπίδας του Κεμάλ.
Να αναψηλαφηθεί (στη Γαλλία) και η δίκη του Δαντών!
[…] -Τρελλάθηκαν οι Αρεοπαγίτες…. και ξεφτιλίζουν το θεσμ… […]