-Μπράβο στην «Αυγή», επιτέλους και κάτι για το σταλινισμό!!!
Μια ευχάριστη έκπληξη μας επιφύλαξε η «Αυγή της Κυριακής » , που λόγω Χριστουγέννων κυκλοφόρησε στις 25 Δεκεμβρίου. Στις σελίδες «Γράμματα και Τέχνες» φιλοξενεί ένα άρθρο για τις σταλινικές διώξεις κατά των Ελλήνων της πρώην Σοβιετικής Ένωσης.
Και αναφωνούμε… «επιτέλους!» αναγνωρίζοντας ειλικρινά την κίνηση αυτή. Γιατί ο χώρος της Αριστεράς που προήλθε από τη ρήξη με το σταλινισμό, φαινόταν να έχει αδρανοποιήσει πλήρως τα αντανακλαστικά του. Φαινόταν να αδιαφορεί για μια σημαντική σελίδα της νεοελληνικής ιστορίας -αλλά και την ιστορία της Αριστεράς- που σχετίζεται με τη σταλινική παραμόρφωση…..
Φανταστείτε ότι κάποιοι φίλοι είχαν προσπαθήσει να κινητοποιήσουν το, σοβαρό κατά τα άλλα, ερευνητικό κέντρο υπό την επωνυμία Ινστιτούτο «Νίκος Πουλατζάς» να πραγματοποιήσει τον Ιούνιο που μας πέρασε μια επιστημονική συνάντηση με θέμα «Σταλινισμός και Μειονότητες», μ΄ αφορμή την ανακήρυξη εδώ και πολλά χρόνια, από το 4ο Παγκόσμιο Συνέδριο του Ποντιακού Ελληνισμού, της 13ης Ιουνίου ως ¨Ημέρας Μνήμης για τις σταλινικές διώξεις».
Δυστυχώς η αδρανοποίηση των αντανακλαστικών του Ινστιτούτου, μαζί μάλλον με την ατολμία και το παραδοσιακό «δε βαριέσαι» των υπευθύνων, οδήγησε στην περιφρόνηση της πρότασης και στην πλήρη απογοήτευση κάποιων καλών φίλων (και δικών μας και του ΣΥΝ), που ακόμα ήλπιζαν ότι υπάρχουν ίχνη ευαισθησίας.
Το άρθρο είναι γραμμένο από τον τεμέτερον τον Βλάση τον Αγτζίδη που έχει μια ειδικότητα στα θέματα του Μεσοπολέμου. Τα στοιχεία αυτά που παραθέτει βρίσκονται στο βιβλίο του «Παρευξείνιος Διασπορά. Οι ελληνικές εγκαταστάσεις στις βορειοανατολικές ακτές του Εύξεινου Πόντου«. Βέβαια, πολλές φορές αυτά τα είχαμε διαβάσει στην εφημερίδα «Εύξεινος Πόντος» και αλλού. Όμως οι αναγνώστες της «Αυγής», που αποτελούν ένα φυσικό ακροατήριο, για πρώτη φορά έρχονται σε επαφή με την εποχή αυτή και τα συγκεκριμένα άγνωστα ιστορικά γεγονότα. Και είναι ένα φυσικό ακροατήριο γιατί προέρχονται από το μοναδικό αυθεντικό αντισταλινικό κίνημα που διαμορφώθηκε με το ΚΚΕ-εσ. από τη μια και γιατί απ’ την άλλη η προσέγγιση αυτή αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον σήμερα που παρατηρείται η συντηρητική στροφή του ΚΚΕ, όπως αποτυπώθηκε καθαρά στις αποφάσεις του 18ου Συνέδριού του.
Επίσης, στο κείμενο που δημοσιεύτηκε συνδέεται η κακή μοίρα των ελληνικών κοινοτήτων της Σοβιετικής Ένωσης με τη μοίρα των μελών του ΚΚΕ που είχαν καταφύγει τότε στη «σοβιετική πατρίδα» για να γλυτώσουν από την αστυνομική βία της αστικής Ελλάδας του Ιδιώνυμου.
Στο τέλος παρατίθεται και ένας πίνακας των δολοφονημένων μελών του ΚΚΕ από τους σοβιετικούς σταλινικούς την περίοδο 1937-38. Νομίζουμε όμως ότι από τον πίνακα αυτό λείπουν κάποια ονόματα, όπως του Σακαρέλου η του Μπεζεντάκου.
Αξίζει να δείτε το κείμενο.
Δείτε για τη μοίρα ενός Κύπριου κομμουνιστή που εκτελέστηκε το 1938:
http://www.politis.com.cy/cgibin/hweb?-A=920362&-V=articles
http://www.antinews.gr/?p=29837&cpage=1#comment-378566
——————————————————————-
Στα θύματα του σταλινισμού ανήκουν και πλήθος ελλαδικών κομμουνιστών, όπως ο Κώστας Καραγιώργης:
http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=913240
Καλά, καλά…
Πίσω έχει η αχλάδα την ουρά της.
Τά «αντισταλινικά» της Αυγής, ειναι χαρακτηριστικό του μηδενιστικού αποδομισμού της και του ανερμάτιστου ψαρέματος στα θολά νερά..
Αύριο, που θα έχει άρθρο του «αντιεθνικιστή» Θεοδωρίδη, τι θα λέμε;
Α, ναί, ξέχασα..
Θά λέμε αυτό που συνήθως λέω εγώ: Οτι και η Αυγή είναι «συναμφότερη»… 🙂
«..Τά “αντισταλινικά” της Αυγής, ειναι χαρακτηριστικό του μηδενιστικού αποδομισμού της και του ανερμάτιστου ψαρέματος στα θολά νερά….»
vripolidi
Δεν τους έχω ικανούς για τόσο σύνθετες σκέψεις.
Καμιά φορά τα πράγματα είναι πιο απλά…
Θετικό που βγαίνουν στην «Αυγή» τέτοια κείμενα
Έστω και στα “Γράμματα και Τέχνες”
Χρόνια πολλά σε όλους
Μπράβο κι από μένα στην Αυγή. Πολύ σημαντικό το κείμενο. Ας δουν οι Πόντιοι που είναι κλεισμένοι μέσα στο καβούκι τους και κλαψουρίζουν, το πόσο δυναμική έχει η ποντιακή ιστορική εμπειρία.
Και παρεπιμπτόντως: Χρόνια πολλά κι ευτυχισμένα
Είναι κρίμα γιατί φαίνεται ότι η γραμμή στο ΚΚΕ είναι να διαμορφώσουν μια τελείως πλαστή και εξωπραγματική εικόνα καταδιώκοντας όσους τολμούν να μιλήσουν για τα προφανή:
http://giannissouidos.wordpress.com/2009/12/26/%ce%bf-%ce%bc%cf%8d%ce%b8%ce%bf%cf%82-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%b9%cf%82-%ce%b4%ce%b9%cf%8e%ce%be%ce%b5%ce%b9%cf%82-%cf%84%cf%89%ce%bd-%cf%80%ce%bf%ce%bd%cf%84%ce%af%cf%89%ce%bd-%ce%b1%cf%80%cf%8c/
Γι αυτό το άρθρο της «Αυγής» είναι σημαντικό. Γιατί γνωστοποιεί σε αντισταλινικούς αριστερούς ότι το πρόβλημα δεν βρίσκεται στην ιστορία, αλλά υπάρχει σήμερα με την προσπάθεια αυτή των σταλινικών κύκλων.
τι μπραβο στην ΑΥΓΗ
επειδη τα χωνει το αρθρο στην σταση του ΚΚΕ για αυτο το εβαλΕ η ΑΥΓΗ
(δεν ειμαι κκεσ, συμφωνω απολυτα με το αρθρο)
απλα επισημαινω γιοα αν μην δημιουργουνται ψευδεις εντυπωσεις
Η ΑΥΓΗ ΕΒΑΛΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΕΠΕΙΔΗ ΤΑ ΧΩΝΕΙ ΣΤΟ ΚΚΕ
και οχι επειδη ξαφνικα αρχισε να ενδιαφερεται για το ζητημα των ποντιων
διαβαστε και στο μπλογκ μου τι εγραψα σχετικα
http://ramirez2007saloniki.blogspot.com/2009/12/blog-post_672.html
samurai, δίκιο έχεις στις διαπιστώσεις σου. Όμως ελπίζουμε ότι έστω και για τους λόγους αυτούς θα αρχίσουν να ασχολούνται -τουλάχιστον οι αντισταλινικοί Πόντιοι του ΣΥΡΙΖΑ-ΣΥΝ- μ’ αυτό το τεράστιο ιστορικό και κοινωνικό θέμα.
Παραθέτω το σχολιασμό του samurai
……………………………………………………………………………………………………………
Η εφημεριδα ΑΥΓΗ σημερα δημοσιευσε ενα αρθρο του ιστορικου Βλασση Αγτζιδη με θεμα και τιτλο «Η αντιναζιστική πάλη του σοβιετικού ελληνισμού και τα εγκλήματα του σταλινισμού»
στο οποιο παρατιθενται με στοιχεια τα ψευδη ναζιστων αλλα και κομουνιστων του κκε σχετικα με την δηθεν προδοτικη σταση των ελληνων του ποντου της διαρκεια του β παγκοσμιου πολεμου στην ΕΣΣΔ
Πριν παραθεσουμε ολοκληρο το αρθρο να τονισουμε πως τον τελευταιο καιρο και ειδικα μετα το 18 συνεδριο του κκε εχει ενταθει η επιθεση των μελων του εναντια στους ποντιους της ΕΣΣΔ , με απωτερο σκοπο να δικαιολογηθουν οι σταλινικες διωξεις εναντιων τους.
Συγκεκριμενα αναφερεται και στο εν λογο αρθρο το εξης:
«Δυστυχώς, μετά το 18ο Συνέδριο του ΚΚΕ και την αποκατάσταση του σταλινισμού, εντάθηκαν οι συκοφαντικές επιθέσεις κατά των Ποντίων και του σοβιετικού ελληνισμού. Αντί να υπάρξει ένας αυτοκριτικός (και καταγγελτικός ακόμη) λόγος για εκείνο το μεγάλο έγκλημα της καταστροφής του μοναδικού σοβιετικού ελληνικού πολιτισμού που άνθισε το Μεσοπόλεμο και της βίαιης εκτόπισης μεγάλων πληθυσμών στην Κεντρική Ασία, καταβάλλεται προσπάθεια να αναθεωρηθεί η ιστορία. Με την ίδια ευκολία που το ΚΚΕ υιοθέτησε αυτούσια την παραδοσιακή επιχειρηματολογία των πάλαι ποτέ μαοϊκών και του Εμβέρ Χότζα, με την ίδια ευκολία σπιλώνει και συκοφαντεί ολόκληρους λαούς. Το αποτέλεσμα είναι η εκ νέου εξόντωση -ηθική αυτή τη φορά- των αθώων θυμάτων της σταλινικής τρομοκρατίας.
Παρατηρούμε ότι τελευταία τα μέλη του ΚΚΕ πολύ εύκολα εκστομίζουν ατεκμηρίωτες κατηγορίες εις βάρος της σημαντικής ιστορικής παρουσίας των σοβιετικών Ελλήνων.»
Η δε ΑΥΓΗ δημοσιευσε αυτο το πολυ καλο και τεκμηριωμενο ιστορικα αρθρο οχι γιατι ξαφνικα αρχισε να ενδιαφερεται για τους ποντιους της ΕΣΣΔ(δε το χει κανει ποτε)αλλα γιατι κατα την γνωμη μας την ενδιαφερουν οι αναφορες που γινονται εναντια στο κκε καισ την αντιστορικη αντικοινωνικη του σταση στο θεμα αυτο.
Το επισημαινουμε αυτο, για δυο λογους:
1-Γιατι ειναι γνωστη η αδιαφορια που εχει δειξει ο χωρος της Ανανεωτικης Συνασπιστικης Αριστερας για το θεμα των Ποντιων
2-Για να προτρεψουμε τον αναγνωστη να αποφυγει την οποια δημιουργια εντυπωσεων μιας «καλης και ανεκτικης αλλης αριστερας» ΣΥΡΙΖΑ-ΣΥΝ η οποια εχει επιδοθει και αυτη στις μερες μας σε μια ανευ προηγουμενου επιθεση σε κοινωνικα και λαικα κομματια , συμμαχωντας , οχι στα λογια αλλα στις πραξεις με το συστημα και με τα αφεντικα
Ετσι
γιατι δεν ξεχναμε προσπαθειες καποιων βολεμενων του ανανεωτικου χωρου να χτυπησουν αυτονομες ,ακηδεμονευτες προσπαθειες πολιτων σε τοπικο επιπεδο, οπως δεν ξεχναμε την λασπη που πετανε στο κινημα ασταματητα
και φυσικα δεν ξεχναμε την πληρη αδιαφορια τους οταν απλα μελη του κομματος τους βαζουν συνεχως σε τοπικο επιπεδο το θεμα της «γενοκτονιας των ποντιων» και την απαιτηση τους να εξεταστει και να παρθει απο το κομμα μια υπευθυνη σταση για το ιστορικο αυτο ζητημα…
………………………………………………………………………………………………………….
Εύγε samurai για το καθαρό μυαλό!
Ομέρ
Σαμουράι, είναι σημαντικό το ότι διαδίδεται αυτή η γνώση. Πήγαινε να δεις τι μαυρίλα υπα΄ρχει στα μπλογκ που πρόσκεινται στο ΚΚΕ. Πήγα και έβαλα κάποια ζητήματα στο «Γιάννη τον Σουηδό» (το λινκ το έβαλα πιο πάνω):
————–
«Comment από Ματσουκάτες on Δεκεμβρίου 27, 2009 7:36 μμ
Πιστεύετε ότι στα αλήθεια δεν υπήρχε πρόβλημα; Ότι τίποτα δεν έγινε στην ΕΣΣΔ εκείνη την εποχή;
Ότι το άρθρο του Γκίκα απαντά στην πραγματικότητα στα ζητήματα που τίθενται;
http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=513370
Και τότε πως βρέθηκαν οι χιλιάδες Πόντιοι στην Κεντρική Ασία; Και πώς πέθαναν τα μέλη του ΚΚΕ που αναφέρονται στον πίνακα του άρθρου;
Τόσο δύσκολο είναι να πείτε: Ναι κάτι στραβό έγινε τότε!
—————–
Comment από Γιάννης Σουηδός on Δεκεμβρίου 27, 2009 10:54 μμ
Το κείμενο δεν λέει ότι δεν υπήρχε πρόβλημα ή όχι αλλά ποιά είναι η ιστορική αλήθεια. Ή αλήθεια είναι ότι το άρθρο που παραπέμπεις κάνει αυτό που γράφει ο Γκίκας. Μιλάμε για σταλινισμό και διώξεις χωρίς να παραθέσει ΟΥΤΕ ΕΝΑ ιστορικό στοιχείο.
——————————-
Comment από Ματσουκάτες on Δεκεμβρίου 27, 2009 11:22 μμ
Kαλά, ας αφήσουμε τους Πόντιους… [Εδώ τους αφήσαμε μόνους τα κρίσιμα χρόνια 1917-1923!!! Με τους σοβιετο-Πόντιους θα ασχοληθούμε;]
Τα μέλη του ΚΚΕ που δολοφονήθηκαν στην ΕΣΣΔ το 1937, τι είναι πάλι;
Πώς συνέβη και εξοντώθηκε όλη εκείνη η λαμπρή γενιά; Τι λέει επ’ αυτού ο Γκίκας;
Ή κι αυτό θα το καταπιούμε αμάσητο;
Και γιατί δεν απαντάει στις ερωτήσεις που του θέτουν οι οργανώσεις των Ποντίων στο τέλος του άρθρου που παρέθεσα….. Το να αφορίζεις και να βρίζεις, είναι η χειρότερη συμβολή στην υπόθεση του κομμουνισμού.
Μπράβο Ματσουκάτε. Έτσι σε θέλουμε να τολμάς να ρωτάς και να αγωνίζεσαι.
Την αγωνιστική σου διάθεση εξάλλου την εντόπισε κι ο «Φάρος» 8)
Ομέρ
Η Αυγή και οι αρθρογράφοι της, καλα θα κάνουν να ασχοληθούν με τα εσωτερικά τους προβλιματα, καθότι είναι ένας συνασπισμός αρχηγών, και όχι κομμάτων. Και να μην ασχολούνται με Στάλιν και ΚΚΕ. Τους βλέπω τις επόμενες εκλογές, μπαίνουν, δεν μπαίνουν στη βουλή. Της περασμένες εκλογές, με την εσωτερική τους προεκλογική αρχηγική δημαγωγία. πέρασαν στην πέμπτη θέση, με αποτέλεσμα να χαίρεται ο φασίστας Καρατζαφέρης στην τέταρτη θέση. Αυτά δεν είναι ευχάριστα σημάδια για αριστερά κόμματα, και μάλιστα για απονομή βραβείων. Ο σταλινισμός ανήκει στο παρελθόν και δεν απασχολεί κανέναν άνεργο, κανέναν φτωχό, κανέναν μικροεπαγγελματία, κανέναν αγρότη. Για να ανεβάσουν τα ποσοστά τους τα αριστερά κόμματα δεν χρειάζεται καμιά δημαγωγία και ούτε απονομή βραβείων. Χρειάζεται ενότητα, ομόνοια σεβασμός μετάξι των αριστερών κόμματων, και όχι φαγωμάρα. Εκτός και αν δεν υπάρχει γραμμάριο μυαλό, η είναι –πολλά τα λεφτά Άρη.–
Ρε παιδια λετε αυτος ο ΚΩΛΟΖΩΦ να εχει σχεσει με αυτον που βλεπαμαι ποτε-ποτε στην τβ.
Αυτοί που αναφέρει ο Αγτζίδης (και καλά κάνει) δεν είναι τίποτα. Καλό είναι να ανοίξετε από εδώ κάποια στιγμή το θέμα των εκκαθαρίσεων τροτσκιστών, αρχειομαρξιστών και αναρχικών στην Ελλάδα, από σταλινικούς του ΚΚΕ. Απ’ότι διάβασα πρόσφατα στο βιβλίο του Γ. Ταμτάκου (Αναμνήσεις μιας ζωής στο επαναστατικό κίνημα), είναι πάνω από 2.000 οι δολοφονημένοι «εχθροί του λαού».
Με τις υγείες μας…
επισης να συμπληρωσω τον δημητρη
πολλα στοιχεια υπαρχουν και στα βιλβια του
ΑΓΗ ΣΤΙΝΑ
«ΑΝΑΜΗΝΣΕΙΣ»
και
«ΕΑΜ-ΕΛΑΣ-ΟΠΛΑ»
περαστικα μας
Εγώ θα σας συμβούλευα να πείτε τον Αγτζίδη, τον Στίνα τον Καλύβα τον Μαραντζίδη, Τον Καλλιανιώτη, να κανουν καμία έρευνα για το 1453 μήπως κάποιος Στάλιν με κάποιο ΚΚΕ εκείνης της εποχής, εξόντωσαν έλληνες κομουνιστές Παντοίους, Βλάχους, Γύφτους, Τσιγγάνους, Τσάκωνες, μπας και καταφέρουμε να εξοντώσουμε το ΚΚΕ μια και δεν τα κατάφεραν οι Αμερικανοί οι Εγγλέζοι, οι Σουρληδες οι Τσαους Αντώνηδες, οι Χητες, οι Παοτζηδες το καραμανλικο καθεστώς του 50-60, η χούντα, 67-74-που ξέρεις και το καταφέρουμε εμείς; Μπας και πάει υ ψυχή μας στην θέση της; να ηρεμίσουμε λιγάκι; Τόση μελάνη ξοδέψαμε και δεν καταφέραμε τίποτα ακόμα;. Που να σβήσουμε το μίσος μας για το κακό ΚΚΕ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΑΣ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΧΑΤΙΡΙ ΝΑ ΑΥΤΟΚΑΤΑΣΤΡΑΦΕΙ, ΝΑ ΕΙΣΠΡΑΞΟΥΜΕ ΤΑ ΔΩΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΗΜΕΝΟ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΟΥ ΤΟΣΟ ΥΠΟΦΕΡΕΙ ΤΩΡΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ;; Ε; τι κρίμα κόπος χαμένος.
«Ρε παιδια λετε αυτος ο ΚΩΛΟΖΩΦ να εχει σχεσει με αυτον που βλεπαμαι ποτε-ποτε στην τβ.»
Ο πατέρας του είναι.
Μ-π
κατσε καλααα
αν η Αριστερά δεν αναγνωρίσει και δε διδαχτεί από τα λάθη της θα βρίσκεται διαρκώς σε αδιέξοδο και θα τα επαναλαμβάνει!
Μ-π
M-π αυτο κι΄αν ειναι τραγωδια, να σου σκοτωνουν τον πατερα και εσυ νασαι σταλινικοτερος του σταλιν
Μ-π, ναι έχεις πάρα πολύ δίκαιο συμφωνώ και εγώ τόσο απόλυτα με τις απόψεις σας
Για όλα τα κακά της μοίρας μας φταίει η κακή αριστερά. Και δεν λέει να διδαχτεί από τα λάθει της. Αυτήν φταίει για την ανεργία, αυτή φταίει για την φτώχια, αυτήν φταίει για ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ, αυτήν φταίει για τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο, για τον δεύτερο, για την εισβολή στο ΑΦΓΑΝΙΣΤΑΝ ΣΤΟ ΙΡΑΚ, και βαλε και βαλε. Ναι και εμένα με σκότωσε τον προπάππο του προπάππου του παππού μου, Αχ κακιά αριστερά εσύ πόσο πολύ φταις που δεν συμφωνείς με τους σουπερ αγωνιστές αναρχικούς, για της πράξεις τους. δεν λες να τους δικαιώσεις Έμειναν μερικές βιτρίνες ακόμα που δεν της έχουν σπάσει,, μερικά αυτοκίνητα που δεν έχουν κάψει ακόμα. Αυτό είναι το δίκαιο του λαού μας. Αυτός είναι αγώνας Το ακούς κακούργα αριστερά;; έτσι παλεύουν η δημοκράτες.
Και συ ΚΩΛΟΖΩΦ την επομενη φορά να βγάλεις την πεθερά σου καπου καπου στην ,,τηλεόραση μην στέλνεις τον πατέρα σου. Κουράστηκε ο καημένος.
Έχουμε 365 μέρες μπροστα μας εεερε, βιτρίνες που θα σπάσουμε, πλιάτσικο που θα κανουν οι Αλβανοί επιτήδειοι θα γεμίσουν την αγορά της Αλβανίας με επώνυμα ρούχα και άλλα.
Καλή χρονιά –και εύχομαι να μην χρειαστεί να σας πω τα πρωτοχρονιάτικα κάλαντα. Καλα παιδιά να είστε πάντα καλα. Και φρόνιμα έτσι;;;
Καλά μπρε Κάτσε Καλααααααααά, αυτό κατάλαβες απ’ όσα γράφτηκαν παραπάνω;
Ότι τα παιδιά εδώ κάνοντας κριτική στο Στάλιν ενοχοποιούν την Αριστερά για «ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ, την εισβολή στο ΑΦΓΑΝΙΣΤΑΝ ΣΤΟ ΙΡΑΚ, και βαλε και βαλε».
Πας καλααααααά;
Και απ’ όλα όσα γίνονται τους Δεκέμβρηδες, εσένα σου έμεινε μόνο το «πλιάτσικο που θα κανουν οι Αλβανοί επιτήδειοι θα γεμίσουν την αγορά της Αλβανίας με επώνυμα ρούχα και άλλα.»
Κοίτα που θα αναγκαστώ να γίνω από σοσιαλδημοκράτης κομμουνιστής!
οποτε παμε να πουμε για κοινωνικες εκδηλωσεις τσουουουπ …καποιοι αναφερουν τους αλβανους που πλιατσικολογησαν τον δεκεμβρη (χωρις να αναφερουν την υπαρξη αλβανων που ηταν στις πορειες ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΛΙΑΤΣΙΚΟΛΟΓΟΥΣΑΝ), καποιοι θα αναφερουν τα σπασμενα μικρομαγαζα (χωρις να αναφερουν τα βιντεακια που εβγαλε στην φορα το tvxs του κουλογλου και εδειχνε ΑΣΦΑΛΙΤΕΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΧΡΥΣΑΥΓΙΤΕΣ ΝΑ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΑΠΟ ΚΛΟΥΒΕΣ ΤΩΝ ΜΑΤ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΙΔΙΔΟΝΤΑΙ ΣΕ ΣΠΑΣΙΜΑΤΑ ΜΙΚΡΟΜΑΓΑΖΩΝ,οπως επισης και τo βιντεακι ματατζηδων που ενω κυνηγανε μαθηιτκη πορεια με τα γκλομπακια τους σπανε παρκαρισμενα αμαξια)
Τωρα πως απο τις σταλινικες διωξεις και την αντιναζιστικη δραση των ποντιων στην ΕΣΣΔ πηγε η κουβεντα στο πλιατσικο
ενας θεος ξερει…
κοιτα ζωνιανιτη που θα γινω χριστιανος χαχαχαχα
«Kάτσε Καλά»,
νομίζω ότι και συ μπερδεύεις το σφυροδρέπανο με το γουδοχέρι.
Μ-π
Ε Ζωνιανιτη μι ορέ γίνεσαι κομουνιστής γεμίσαμε ορέ δεν χωρεί άλλους. Πάνε α επαέ στα Ζωνιανά για κάνα δενδράκι ορέ έχει πέραση. και κονόμα ορέ. Άντε ρε καλή χρονιά ορέ, και όλα του σοσιαλισμού ορέ. Παπαπανδρέου. Παπαπάγκαλου ορέ
Ζωνιανιτη, samurai Μ.π
Σας εύχομαι καλή χρονιά και να σας φέρει ο καινούργιος χρόνος από έναν Στάλιν. Σας χρειάζεται επειγόντως. Καθίστε σαν τριάδα να τα βρίσκεται και τα σφυροδρέπανα, και τα γουδιά, και τα γουδοχέρια, σας μια χαρά συνεννοείστε και τον χριστιανισμό σας και τα χαχαχαχα σας. Κατάλαβα πολύ καλα με ποιους συνομιλώ.
Από τη στιγμή που η Αριστερά δεν έχει κόψει οριστικά κάθε σχέση με εξουσιαστικές λογικές κάποιων που αυτοχρίζονται πρωτοπορία και ετοιμάζουν για το λαό τη μέγιστη καταπίεση «…διότι δεν συνεμορφώθη προς τας υποδείξεις» δεν έχει καμιά ελπίδα να αποτελέσει πόλο συσπείρωσης των καταπιεσμένων και των απόκληρων.
Για τις σταλινικές διώξεις μπορείς να δεις εδω:
http://kars1918.wordpress.com/2009/02/10/10-2-2009/
Και να ξέρεις ότι όλοι αυτοί που καταπιέστηκαν, εξοντώθηκαν, εξόρίστηκαν ήταν ΑΝΘΡΩΠΟΙ.
Και αυτή η κριτικη δεν έχει καμιά σχέση με τον δικό σας Καλλιανώτη, ώστε να τα μπερδεύεις διαρκώς.
Αν ήθελες να είσαι πραγματικός κομμουνιστής που ονειρεύεται ένα καλύτερο μέλλον, χωρίς εκμεταλλευτές, εξουσιαστές και προστάτες θα έπρεπε να ασκείς κριτική προς το απολίθωμα που ονομάζεται ΚΚΕ, που αφού εξεδίωξε κάθε διανοούμενο και κάθε σκεπτόμενο μέλος, επέτρεψε τον κάθε μαθητευόμενο μάγο τύπου Γκίκα να ορίζει την ιστορία, να εξοντώνει ηθικά πληθυσμούς ολόκληρους, να προτείνει ως μηχανισμό για την εδραίωση του μέλλοντος τα γκουλάγκ, να αποκαθάρει τους ασφαλίτες και τους κοινούς δολοφόνους και να διαμορφώνει τις σχέσεις του ΚΚΕ με κοινωνικούς χώρους.
Αυτό είναι το πρόβλημα με την Αριστερά!
Το ότι το ΚΚΕ έχει μετατραπεί σ’ ένα αντιδραστικό, αντεπαναστατικό μόρφωμα μικρών ανθρώπων. Και δυστυχώς οι παλιοί αγωνιστές όπως εσύ, βλέπουν μόνο το σύμβολο και δεν βλέπουν την ουσία.
Μ-π
Μ-π Άκουσε με πολύ καλα και να το καταλάβεις και εσύ, μα και ο καθένας που εναντιώνεται με εμένα είμαι κομουνιστής πιστός στης ιδέες του Μαρξ του Εγκελς και του Λένιν. Δεν ανήκω σε κανένα κόμμα παρά στον εαυτό μου. Ούτε είμαι μέλος η οπαδός του ΚΚΕ όπως λες να βλέπω μόνο το έμβλημα. Είμαι διαγραμμένος από το ΚΚΕ από το 1987. Ούτε είμαι σαν εσένα και μερικούς ακόμα να χτυπάτε τους κομουνιστές με την μάσκα του πόνου των σταλινικών διώξεων που έγιναν πριν 70-80 χρόνια. και δεν ξέρουμε την αιτία των διώξεων. Όμως δεν ανέχομαι να βλέπω να διαβάζω και να ακούω από ανθρώπους που το παίζουν κομουνιστές επαναστάτες και ότι διάβολος είναι αυτός, να τα βάζει με της ηγεσίες αριστερών κομμάτων τάχα μου για τα εγκλήματα του Στάλιν εξυπηρετώντας άμεσα και Εμέσα τα συμφέροντα του καπιταλισμού και του νεοφασισμού. Αυτοί οι τύποι μονάχα το κάλο της εργατικής και αγροτικής ταξης δεν θέλουν. Είναι καθαρά όργανα του κεφαλαίου με άλλη μάσκα. Εγώ τους εντάσσω στην κάστα του Καλιανιωτη Μαραντζιδη Καλυβα Κ.Λ.Π. εσείς δεν πήρατε χαμπάρι ότι ο κόσμος πεινά, υποφέρει, και χρειάζεται την συμπαράσταση όλον μας;. Ίσως εσείς να είναι γεμάτο το στομάχι σας και το μυαλό σας να πάει 100-χρονια πείσω. Όταν αρχίσει να πέφτει το στομαχάκι σας τότε θα τα θυμηθείτε όλα αλλά θα είναι πια αργά. συντρόφια παρδαλά.. Και κάτι ακόμα βλέπω ότι δεν έχετε ούτε την ανθρώπινη ευαισθησία να σεβαστείτε την άποψη του κάθε ενός που κανει την τιμή και δέχεται να κανει μαζί σας διάλογο. Κρίμα σας
Ναι μπράβο στην αυγή που δέχεται να αναπαράγει άκριτα οτιδήποτε αρκεί να είναι αντι-ΚΚΕ. Οι διαμετρική διαφορά ανάμεσα στα δύο άρθρα ξέρετε πια είναι; (και δεν είναι η πρώτη φορά): η μία βασίζεται σε αχρειακές πηγές και η άλλη δεν παραθέτει τίποτε.
Στο θέμα δεν έχετε -ξανά- να πείτε τίποτε συγκεκριμένο και στοιχειοθετιμένο, λυπούμαι…
Και όταν οι άλλοι κάνουν κριτική στον χυδαίο αντικομμουνισμό τους κατακρίνετε για «καταδίωξη όποιου τολμάει να μιλάει»…Ήρωες πραγματικά! Γι αυτό αναπαράγονται από γνωστά «φιλοκομμουνιστικά» έντυπα όπως η Καθημερινή ή η Αυγή (για να μη πω για τα διάφορα φασιστικά-νεοναζιστικά σάιτ)!
Για όποιον/α δεν έχει παρακολουθήσει την συζήτηση ως τώρα και επιθυμεί να δει μια «άλλη» προσέγγιση στην ιστορία, βλέπετε ενδεκτικά εδώ και ας κρίνει από μόνος/η του:http://erodotos.wordpress.com/sobietiki-enwsi/http://erodotos.wordpress.com/anatheorisi-istorias/http://erodotos.wordpress.com/2008/12/20/ellines-essd-pontos-gkikas/
Καλές γιορτές και καλή χρονιά σε όλους/ες!
Απ’ οτι βλεπω κατσε καλα το μπερδεμα παει συννεφο, δεν εχεις μπερδεψει μονο το σφυροδρεπανο με το γουδι αλλα και τις π…… με τις βουρτσες ,εχω την αισθηση ομως οτι δεν φταις μονο εσυ, για τα οσα λες για τους νοικοκυρεους για τους αλβανους για τους αναρχικους για τα καψιματα και τις βιτρινες,ειναι σαν να ακουω την Αλεκα να λεει εκεινο το ακρως επαναστατικο .μαρξιστικο λενινιστικο τον περσυνο Δεκεμβρη οτι ο ΣΥΝ χαϊδευει τα αυτια των κουκουλοφορων ,ετσι ειναι συντροφε πολυ λυπαμε για την καταντια της ηγεσιας αυτου του κομματος που κατεβαζει,αντι να ανεβαζει τον πυχη στην αναζητηση ολων των αιτιων της καταρευσης του λεγομενου σοσιαλιστικου μπλοκ .
ο Σταλινισμος συντροφε πηρε σαρκα και οστα στο εδαφος της πιο ελπιδοφορας επαναστασης που γνωρισε η ανθρωποτητα απ΄τα πιο φωτεινα μυαλα που γνωρισε ο κοσμος ολος και την καταντησε τραγωδια ,απο τους λαους που βιωσαν και συνεχιζουν να εισπρατουν τα αποτελεσματα αυτης της τραγωδιας ειναι και οι δικοι μας παπουδες και γιαγιαδες ειναι οι συγγενεις μας που κατεφυγαν στις παραευξεινιες περιοχες για να γλυτωσουν το μαχαιρι του Τουρκου στρατοκρατη,οσο για αυτο που λες οτι μας κανεις την τιμη πρεπει να ξερεις οτι κανενας δεν χρωσταει χαρη σε κανεναν, οι αποψεις ολονων και οι δικες μου κρινονται και ο καθεις βγαζει τα συμπερασματα του.
…και φυσικα καποιοι απο εμας που ασχολουμαστε ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΝΤΟ και την ιστορια του, δεν ημαστε τοσο χορτατοι οσο νομιζουν μερικοι
καποιοι απο εμας δεν μπορουν να μην νοιαζονται για τα προβληματα της εργατικης ταξης , μιας και ειναι οι διοι εργατικη ταξη
και φυσικα το ιδεολογημα που θελει οποιον χτυπαει τον σταλιν, να παιζει το παιχνιδι της αστικης ταξης ειναι το λιγοτερο τουλαχιστον φαιδρο
και φυσικα ημαστε και λιγο βλακες ολοι εμεις
γιατι
ενω υπαρχουν πλεον τα ιστορικα στοιχεια που αποδεικνυουν τις σταλινικες διωξεις εναντια στους ποντιους της τεως ΕΣΣΔ
καθομαστε και προσπαθουμε να εξηγησουμε στους κκεδες, τους σταλινοφιλους και τους λογης λογης γρουπουσκουλους οτι αυτα που αποδεικνυουν τα στοιχεια γιναν στα αληθεια
την ιδια στιγμη που ολοι οι παραπανω μας πουλανε τρελα
erodotos
Την κουβέντα την έχουμε ξανακάνει και συ επιμένεις :
«..Στο θέμα δεν έχετε -ξανά- να πείτε τίποτε συγκεκριμένο και στοιχειοθετιμένο, λυπούμαι…»
Αν λοιπόν πρέπει να λυπάσαι κάποιον , να λυπάσαι αυτούς που αν και έχουν επανειλημένως ερωτηθεί δεν έχουν όχι μόνο να πουν τίποτε συγκεκριμένο και στοιχειοθετημένο αλλά απλά δεν λένε τίποτα στα παρακάτω απλά μα πολύ απλά ερωτήματα :
«…- γιατί ο σταλινισμός εξόντωσε τους Έλληνες κομμουνιστές (Πόντιους, ελλαδικούς και Μαριουπολίτες) και διάλυσε τις ελληνικές κοινότητες το ʼ37-38,
– γιατί κατάργησε τη σοβιετική ελληνική εκπαίδευση και έκλεισε όλα τα σοβιετικά ελληνικά σχολεία,
– γιατί κατάργησε τις σοβιετικές ελληνικές θεατρικές σκηνές,
– γιατί έκλεισε τις σοβιετικές ελληνικές εφημερίδες (Κόκκινος Καπνάς, Ο Κομμουνιστής, Ο Κολεκτιβιστής κ.λπ.) και κατέστρεψε τα ελληνικά κομματικά τυπογραφεία,
– γιατί κατάργησε τις σοβιετικές ελληνικές περιοχές (rayion)..»
Ιδού η Ρόδος λοιπόν…..
mumul
erodotos, σωστά το λες: «η μία βασίζεται σε αχρειακές πηγές…»
Μόνο που για αυτές τις «αχρειακές πηγές…» ο Δημήτρης σου έδωσε μια εξαιρετική απάντηση.
Θυμάσαι τη συζήτηση που κάναμε στο μπλογκ σου για το ήθος σου και κ.λπ. και το πόσο μετατρέπεσαι σε ανθρωποδιώκτη σταλινικό χρησιμοποιώντας κλασικά ψέματα.
Όσο λοιπόν θα υποδύεσαι τον πράκτορα της ΓκεΜπεΟΥ, όσο θα επιτίθεσαι βρώμικα σε ανθρώπους γιατί έχουν διαφορετική άποψη ,τόσο μην προσπαθείς να προβάλεις εδώ τα στημένα κείμενα και τις αναλύσεις σου.
Για μας δεν υπάρχει ζήτημα ανάμεσα στις δυό προσεγγίσεις.
Η μια είναι κομματικά εξαρτημένη και ύποπτη και απολογείται για τό σταλινισμό και την καταστροφή του σοσιαλισμού ονομάζοντας το μαύρο άσπρο και διαστρέφοντας συνειδήσεις και αλλοτριώνοντας τα νέα παιδιά, ενώ η άλλη είναι ενός καλού φίλου και συντρόφου, ακηδεμόνευτη και καλά αρχειακά υποστηριγμένη, που μιλά για πράγματα που αλλού έχουν λυθεί από την εποχή του ’50 και του ’60.
Μόνο εμείς εδώ ζούμε το Μεσαίωνά σας. Και νάναι καλά το νέο αριστερό κίνημα αυτών των νέων παιδιών που βγαίνουν στους δρόμους, όπως ο Σαμουράι παραπάνω, που δεν έχουν πια να σας συγχωρήσουν τίποτα.
Γκέγκε;
Ομέρ
Γουστάρω! Να σας αφιέρωσω και εγώ ένα ποίημα:
……………………
Αγαπώ τους εβραίους, Αγαπώ τους μαύρους
Αγαπώ τους ιρακινούς, Αγαπώ τους κινέζους
Αγαπώ τους τούρκους, Αγαπώ τους κούρδους
Αγαπώ τους γιουγκοσλάβους, Αγαπώ τους βιετναμέζους
Δεν θα γίνω σαν και εσένα,
ένα φασιστικό γουρούνι
Δεν θα με κάνετε και μένα,
ένα φασιστικό γουρούνι
Σιχαίνομαι τους αρχηγούς, Σιχαίνομαι τους Στρατούς
Σιχαίνομαι τους ναζιστές, Σιχαίνομαι τους καπιταλίστες
Σιχαίνομαι τους πόλεμους, Σιχαίνομαι τους μπάτσους
Σιχαίνομαι τους σαδιστές, Σιχαίνομαι τους στρατοκράτες
Πάντα θα θέλω ειρήνη
Ποτέ δεν θα σκοτώσω
Πάντα θα θέλω ειρήνη
Ποτέ δεν θα πολεμήσω
…………………
Ματσουκάτε
χαλάρωσε και έλεγξε συναισθήματά σου..
Δεν μπορεί για έναν erodotos να παίρνει η μπάλα όλους τους κνίτες…
mumul
κιαμουλ, αυτο για την π…. και την βουρτσα. Οι άνθρωποι γεννιούνται αμόρφωτοι, όχι ηλίθιοι. Γίνονται ηλίθιοι με την εκπαίδευση και την μόρφωση
mumul έχεις δίκιο παρασύρθηκα γιατί ένοιωσα ότι εγώ φταίω γιατί πήγα στου «Γιάννη του Σουηδού» και προσπάθησαν να ανοίξω κουβέντα.
Διέγραψε τον τίτλο του ποιήματος ή σβήστο τελείως.
ή καλυτερα βάλε «Σιχαίνομαι τα ΚΝΑΤ»
Ζωνιανιτη samurai Μ.π
Μάθετε και το πιο ευχάριστο νέο. Εδώ στην Αιανη μας κάποτε είχαμε φτάσει τους 550 ψηφοφόρους του ΚΚΕ σε σύνολο 1800 ψηφοφόρων. Κάποιοι νεοφερμένοι ένθερμοι κομουνιστές απόφοιτοι πανεπιστήμιων και άλλων σχολών διείσδυσαν μέσα στην οργάνωση του ΚΚΕ Αιανής και αργότερα ορχήσανε της εκκαθαρίσεις, από τα έσω. όπως μομφές, διαγραφές και άλλα τερτίπια. . Αφού κατάφεραν να κατεβάσουν το ΚΚΕ στους. 165 ψηφοφόρους, ξαφνικά είδαν λάθη της ηγεσίας του ΚΚΕ., Είδαν σταλινικά εγκλήματα, Είδαν αναχρονισμό, Είδαν την πτώση της ΕΣΣΔ. Και άρχισαν να σκορπάμε αλλοι στο ΠΑΣΟΚ αλλοι στην ΝΔ ελάχιστοι έμεναν στον συνασπισμό. και για παράδειγμα ένας από αυτούς τους καραγκιόζηδες, τάχα μου διανοούμενους που είδε τα λάθει του ΚΚΕ, είναι ο σημερινός δήμαρχος του Δήμου μας. ο Τζέλλος Γιώργος. την κοπάνισε στο ΠΑΣΟΚ και για την ζημιά που προκάλεσε στο ΚΚΕ, πείρε την ανταμοιβή ως δήμαρχος του Δήμου Αιανής Ήταν τότε που έλεγε ο Α. Παπανδρέου στον σύντροφο Χαρίλαο Φλωράκη –Εγώ θα κατεβάσω το ΚΚΕ στο ποσοστό 5%—Εγώ και μια παρέα πάνω από είκοσι άτομα από την διαγραφή μας μέχρι και σήμερα, σε κάθε εθνικές εκλογές ψηφούσαμε μικρά κομουνιστικά κόμματα, και στης δημοτικές εκλογές συνεργαζόμασταν με το ΠΑΣΟΚ αφού τα πρόσωπα που απάρτιζαν τον συνδυασμό ήταν ικανά για να διοικήσουν τον τόπο μας.
Ψες αργά το βράδυ μετά το διάλογο που είχα με εσάς, βγήκα έξω και αφού είχα εκτυπώσει τα παραδείγματα σου όπως π….. και σκούπες και την δριμύ επίθεση σας στο ΚΚΕ. και στο άτομο μου, έδηξα τα σχόλια σας στους συντρόφους μου και βγάλαμε το συμπέρασμα ότι. Οι εχθροί του κομουνισμού δεν είναι μόνο το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ είναι και αλλοι, πάρα πολλοί, ποιο επικίνδυνοι με την μάσκα του κομουνιστή, που στόχος τους είναι να ρημάξουν ότι κινείτε για τα συμφέροντα του λαού μας. Και βέβαια στόχος τους είναι άμεσα το ΚΚΕ. Η απόφαση μας είναι ένταξη στο ΚΚΕ με ανάμενες της τούρμπο μηχανές μας. Δεν πάει άλλο. Και για μερικούς από εσάς, όχι όλους βέβαια, υπάρχουν ακόμα βιτρίνες και αυτοκίνητα για κάψιμο και σπάσιμο. Πού ξέρεται στο τέλος να σας ανταμείψει ο καπιταλισμός. Εδώ τελείωσα με εσάς, και σας ευχαριστώ πολύ που μου δώσατε την ευκαιρία να δω το νόμισμα από την άλλη όψη. Να ξέρετε κάτι, υπάρχουν χιλιάδες πόντιοι και Πόντιες που είναι με το ΚΚΕ και σε καμιά περίπτωση δεν συμφωνούν μαζί σας. Ευχαριστώ για την φιλοξενία. Καλή χρονιά για όλους σας και καλή χρονιά για όλους τους αγνούς και έντιμους λεβέντες και λεβέντισσες ποντίους και πόντιες. του ΚΚΕ και των άλλων κομμάτων
Κατσε καλα αν κρινω απ΄αυτα που γραφεις το ερωτημα για σενα δεν ειναι νοημων η ανοητος πολιτικα αλλα ανοητος η πολυ ανοητος,αλλωστε ο γκαιμπελισμος της ηγεσιας του κκε αυτο επιδιωκει να φτιαξει τα μελη και τους φιλους του κατ εικονα και ομοιωσει της ηγεσιας του για να διατηρει τον μηχανισμο και τις επιχειρησεις του ( κωφων καμπαναν κι΄αν λαλεις λωλον κι΄αν δεαρμενευεις) ελεγαν τεμετερ σην πατριδαν
Πρόβλημα μας ρε kiamul, εσένα τι σε κόβει για την νοημοσύνη μου και τα άλλα ηλίθια που γράφεις; Εσύ καλα είσαι εκεί, δεν σε ενοχλεί κανένας. Τη ασχολείσαι με εμάς; Ξέρω εδώ κοντά είσαι έλα να σε γνωρίσω από κοντά να σε κεράσω καφέ και ότι άλλο γουστάρεις. ξέρεις ποιος είμαι. Μι φοβάσαι δεν θα σε μολύνουμε με γκεμπελισμό. Άλλωστε όσοι έχουν πάνω τους τον γκεμπελισμό δεν έχουν φόβο να νοσήσουν από αυτόν. Μι φοβάσαι.
τα τσεπωσαμε παλι απο τον φιλο και συντροφο καπιταλισμο
εδω ρε κατσε καλα
ενα δωρο ειναι να παρουμε απο το πρωην αφεντικο μας και μας παιζει κρυφτουλι δυο βδομαδες τωρα
αλλα για σενα εμεις τα παιρνουμε απο το συστημα για να πολεμαμε το κκε, το οποιο κκε το ταυτοποιεις με τον λαο
ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΦΕΡΕΣ ΤΟΠΙΚΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΚΚΕ ΚΑΙ ΛΑΟ να σου πω εδω στα μερη μου ,ενας σημαντικος αριθμο κκεδων ειναι μαγαζατορες, με ανασφαλιστες υπαλληλους στην υπηρεσια τους, ακριβες τιμες στα ειδη που εμπορευουνται.
ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΑΝΤΑΜΕΙΦΘΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟ
ΑΝΤΕ ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ
Φίλε «Κάτσε Καλά»,
μάλλον άλλοθι έψαχνες και το βρήκες μέσα στις ελεύθερες αυτές συζητήσεις.
Παρότι αυτά που λες αποτελούν προσωπική αντίληψη θα μπορούσα να σχολιάσω ως εξής: Οποιοδήποτε επιχείρημα για μια πολιτική ή κομματική ένταξη είναι λογικό και αποδεκτό, εφόσον αποτελεί προσωπική εσωτερική σύμβαση. Όμως το να μετατρέπεται σε επιχείρημα μια (αριστερή) αναφορά σε υπαρκτά προβληματα και στρεβλώσεις του σοσιαλιστικού εγχειρήματος, η οποία στοίχισε εκατόμβες λαού, κατέστρεψε ελπίδες και πόθους, μεταχειρίστηκε τους λαούς ως αντικείμενα προς πώληση και υποθήκευσε το μέλλον των σοβιετικών λαών (θεμελιώνοντάς το στα πήλινα πόδια του εξουσιαστικού καταναγκασμού), δεν μπορεί να είναι υγιές επιχείρημα, αλλά άλλοθι σε προαποφασισμένες επιλογές.
Μ-π
[…] δημοσίευση της “Αυγής” πρόβαλε αρκούντως ικανοποιητικά το μπλογκ Πόντος και Αριστερά. Η συζήτηση που […]
Kαλά ρε Κάτσε Καλά, εμένα τώρα τι μ’ ανακατεύεις; Εγώ είμαι απ’ αλλού, πίνω αλλού, ψηφίζω αλλού. Βρες τα με τους παλιούς σου συντρόφους, αφού το πρόβλημα στο ΚΚΕ είναι τα πρόσωπα. Τώρα που έφυγαν οι κακοί, μπορούν να μπουν οι καλοί. Εξάλλου τα τσακάλια σας περιμένουν με ανοιχτή την αγκαλιά. Και με το δημοκρατικό συγκεντρωτισμό για τα πρόβατα βέβαια, για να μην ξεχνιόσαστε.
Δεν δίνω φράγκο και ούτε νοιάζομαι για αυτό. Γιατί κάνω ότι μου αρέσει και κανέναν δεν ρωτώ,. Ζωνιανιτη σαμουράι και Μ.π παίξτε μπάλα πιο πέρα
κατσε καλα
δε νομιζω να σου εχουμε παραχωρησιε την εξουσια εμεις οι 3 που προανεφερες
ωστε να καθοριζεις που θα παιζουμε μπαλα
Αγαπητέ «κάτσε καλά»
Δεν χρειάζεται και πολύ φιλοσοφία το πράγμα, θεωρία – πείραμα – απόδειξη
και όπου θεωρία:
θα οργανωθούμε στο ΚΚΕ
και όπου πείραμα :
κάναμε πράξη την θεωρία και οργανωθήκαμε στο ΚΚΕ
και όπου απόδειξη:
τα ναυτάκια που γα….με γίνανε καπετάνιοι και με τις εντολές και την καθοδήγηση της φωτεινής ηγεσίας, είτε μας διαγράψανε, είτε οι ποιο έξυπνοι καταλάβανε πως ως ανήσυχα πνεύματα που δεν χάφτουνε ότι τους πασάρουνε, θα έρθει η σειρά τους και δεν περιμένανε την διαγραφή και την κάνανε…
Και φυσικά το πείραμα έχει και πολλές άλλες παραμέτρους που οδηγούνε σε αντίστοιχες διαπιστώσεις. Όπως ότι η ηγεσία του ΚΚΕ με τις παλιές και πρόσφατες ζημιές, ενάντια στην ελληνική κοινωνία, αποδεικνύει συνεχώς πως θέλει να είναι μέρος του συστήματος, εξουσίας και όχι απέναντι σε αυτό!!
Μετά από τις αλλεπάλληλες ήττες και τα ξεπουλήματα, οι ηγήτορες του ΚΚΕ αποδεχτήκανε τον ρολό που τους παραχωρήθηκε. Δηλαδή, τον ρόλο του αμορτισέρ που αποσοβεί τους κραδασμούς ενάντια στο σύστημα. Αυτό θα πει ότι, είναι «χρήσιμοι» αποδεκτοί και ανεκτοί, στον βαθμό που διαψεύδουνε τις προσδοκίες, όσων σε κάποια καλή τους στιγμή, τολμήσανε να αμφισβητήσουνε το σύστημα και επιχειρήσανε να χειραφετηθούνε μέσα από μια τάχα επαναστατική αριστερά. Με αποτέλεσμα να τους στέλνουνε πίσω στα αστικά κόμματα ή και στον καναπέ…
Αν αυτό αγαπητέ «κάτσε καλά», εσύ το λες προσφορά, εγώ το λέω ξεπούλημα!!! Φυσικά υπάρχουνε και εκείνοι που καταφέρνουνε να διεκδικούνε την χειραφέτηση τους σε πείσμα όλων των δεξιών και αριστερών χειραγωγών.
Το ΚΚΕ λοιπόν είναι ένα κόμμα μηχανισμών, όπου οι από πάνω, αποφασίζουνε ποιους και μέχρι ποιο επίπεδο, θα τους μυήσουνε, πράγμα που σημαίνει πως οι από πάνω αποφασίζουνε, σε ποια πόστα και σε ποια όργανα θα τους αναδείξουνε.
Και εσύ τώρα μας λες, πως σε αυτό το κόμμα, που αν μη τη άλλο μας παραπέμπει σε εξουσιαστικές δομές και οργανώσεις μασονικού τύπου, σε ένα τέτοιο αυταρχικό κόμμα όπου αυτοί που βρίσκονται στην κορυφή της πυραμίδας αποφασίζουνε για όλα!!! σε αυτό το κόμμα ευθύνονται για την φθίνουσα πορεία του, «κάποιοι νεοφερμένοι ένθερμοι κομμουνιστές απόφοιτοι πανεπιστήμιων και άλλων σχολών…» επεκτείνοντας αυτήν την παράλογη άποψη θα πω πως φταίνε και οι εργάτες όπως εγώ αλλά και οι αγρότες και οι μικροεπαγγελματίες που κανονικά θα έπρεπε να είναι με το ΚΚΕ, αλλά δυστυχώς για κάποιους ανεξήγητους λόγους όλοι εμείς του γυρίσαμε την πλάτη.
Όχι αγαπητέ «κάτσε καλά» η δική μας εμπειρία μέσα από το ΚΚΕ, μας λέει πως η ηγεσία του, έστειλε και στέλνει συνεχώς τον κόσμο πίσω στα αστικά κόμματα και στον καναπέ της απογοήτευσης, και όχι οι «ένθερμοι κομμουνιστές».
Μόνο έτσι μπορώ για παράδειγμα, να ερμηνεύσω την στάση του ΚΚΕ όταν κατηγορεί τον ΣΥΡΖΑ ότι χαϊδεύει τα αυτιά των κουκουλοφόρων. Αυτό εγώ το εισπράττω σαν φτηνή εκδούλευση στο σύστημα. Ότι έτσι η ηγέτες του ΚΚΕ νομίζουνε πως με έναν σμπάρο πετυχαίνουνε δύο στόχους και δήλωση νομιμοφροσύνης προς το σύστημα και μάλιστα με την ΝΔ στην εξουσία και προβοκάρισμα στην άλλη αριστερά.
Έτσι λοιπόν αγαπητέ «κάτσε καλά» όσο καλή διάθεση να έχει κάποιος αριστερός και όσο και να θέλει να δει αλλιώς τα πράγματα, η πρακτική του Περισσού δεν τον αφήνει.
Και πρέπει ακόμη να ξέρεις πως κανείς δεν μπορεί να αντλήσει ηθικό κύρος ενάντια στην βαρβαρότητα του καπιταλισμού, επικροτώντας το Σταλινικό φαινόμενο, τις διώξεις και τους εξανδραποδισμούς.
Και με όλα αυτά δεν θέλω να νομίσεις πως όσοι ομοίως σκεφτόμαστε, τασσόμαστε υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ. γι αυτό θα σου πω πως κατά την γνώμη μου και αυτοί, δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκη να πετάξουνε τις νοοτροπίες που τους κληρονόμησε το ΚΚΕ, νοοτροπίες που όπως συμβαίνει με τον γενετικό μας κώδικα, αναπαράγει το κάθε σύστημα για την διαιώνιση του και εν προκειμένου αυτό κάνει και το σύστημα ΚΚΕ.
Από αυτήν την άποψη θα είναι πολύ δύσκολη η μετάλλαξη της Αριστεράς και
συνεπώς ο κόσμος της, θα πρέπει να επιβάλει τους όρους ποιο σωστά να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για την δημοκρατική της αναγέννηση.
Πράγμα που αδόλως μας αγχώνει, γιατί το φρικωδέστερο όλων είναι ο θάνατος, αυτό μας υπενθυμίζει πως πρέπει να επιδιώκουμε την ικανοποίηση και την ηδονή ως την αμοιβή ενός όσο γίνετε ενάρετου βίου, και κυρίως με το λιγότερο δυνατό κόστος, συνεπώς αποφεύγοντας όσο μπορούμε τον σωματικό και τον ψυχικό πόνο.
Θάρρος και καλή χρονιά σε όλους μας.
Αγαπητέ Τερτίπι
Χρόνια πολλά χωρίς τερτίπια
Φρόντισε να είσαι ήρεμος φρόνιμος, και να νοιάζεσαι για τον τερτίπι σου και μην χολοσκάς για μένα.
Ο κάθε ένας μας έχει το δικαίωμα να ακόλουθη τον δικό του δρόμο
Δεν χρειάζονται τόσες υποδείξεις – όπως τα ναυτάκια και οι καπετάνιοι-ξέρω και εγώ να πω πολλά τέτοια τερτίπια, αλλά δεν θέλω, σέβομαι την φιλοξενία του Πόντος και Αριστερά και τον καθέναν που διαβάζει. Γκέκε; που λέει και ο Ομερ;
Καλή χρονιά να έχεις, και να είσαι πάντα καλα,. και ότι ποθείς να σου φέρει ο νέος χρόνος.
Χαίρε Κάτσε Καλααααά και πάλι χρόνια σου πολλά.
Συνυπογράφω ΑΠΟΛΥΤΩΣ το προηγούμενο σχόλιό σου.
Ομέρ ο παρολίγον Κνίτης (παλιά, περασμένα και ξεχασμένα)
Υποσημείωση:
Κάτσε Καλααααά, μάλλον μαζί θα αναφωνήσουμε : «Τερτίπηηηη, κάτσε καλααααά και σεβάσου τους συνομιλητές σου! Από επίδοξους ξερόλες καθοδηγήτές έχουμε χορτάσει. Μείνε σ’ αυτά που μας ενώνουν και μη σπας τα νεύρα του άλλου! Χαλάρωσε κι απόλαυσε (εάν ακόμα ο εσωτερικός καταναγκασμός που νοιώθεις σου επιτρέπει να το κάνεις, πράγμα που το βλέπω λιγάκι χλωμό). Αυτή είναι βασική αρχή της επικουρείου διδασκαλίαςςςςςς!
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΓΙΑ ΣΗΜΕΡΑ
Ομερ λεβέντη χρόνια πολλά και καλα. Ο νέος χρόνος να σου έχει πάντα καλα αγέρωχο και σοφό. Της ευχές μου και στον Μουμούλ να είναι πάντα ευτυχισμένος
Ε,, τι να κάνουμε έχει κοσμο και κοσμάκη. Όταν καταλάβουμε ότι ο άνθρωπος πρεπει να έχει την άποψη του την αυτοδιάθεση του και τον ελεύθερο λόγο, αρκεί αυτός να μην θίγει, τότε θα γίνουμε σωστοί δημοκράτες, και άνθρωποι. Κατά τα άλλα όλοι το παίζουμε συμβουλάτορες κριτές δίχως να μας το ζητούν οι αλλοι.
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΟΣΜΟ
Επειδή σε αυτήν την ιστοσελίδα έχω διαβάσει και πράγματα πολύ χειρότερα τα οποία βεβαίως στης περισσότερες περιπτώσεις τα ερμήνευσα ως σάτιρα και βέβαια αυτό λόγο εξοικείωσης με την ποντιακή κουλτούρα βλέπεις είναι και η καταγωγή…. δεν περίμενα να κολλήσουνε κάποιοι στα σχήματα λόγου και απορώ που σας ενόχλησε η αναφορά στα ναυτάκια….. Οπότε μπαίνω τον πειρασμό να σκεφτώ πως η αντίδραση σας οφείλετε στο ότι μπορεί τελικά να ταυτίζεστε με τα ναυτάκια όποτε το πήρατε προσωπικά.
Αν είναι έτσι καλοί μου άνθρωποι κάθομαι καλάαααααα και σας ζητώ ταπεινά συγγνώμη!
Ομέρ δεκτή και συμβουλή, αλλά δεν είναι λίγο οξύμωρο για κάποιον σαν και σένα που του σπάνε τόσο εύκολα τα νεύρα, να συμβουλεύει για εσωτερικούς καταναγκασμούς και χαλάρωση?
Μήπως πράγματι φταίει το ατύχημα τις υπώρειες του Ολύμπου
Χρόνια πολύ και σας εύχομαι να πεθάνετε διακόσιων χρονών από πιτυρίδα!!!
Ουφφφ! Επιτέλους τα λόγια πιάσανε λίγο τόπο
Ομέρ το ναυτάκι
Τερτιπη καλημέρα
Θέλω μια εξήγηση. Αυτό που γράφεις στο σχ 50 για το αν φταίει το ατύχημα τις υπώρειες –πρόποδες- του Ολύμπου- αν είναι για μένα. Καθότι πριν 13 χρόνια στους πρόποδες των Πιεριων απέναντι από τον Όλυμπο στο ατύχημα του ουκρανικού αεροπλάνου Γιάκοβλεφ, έχασα τον γιο μου και άλλους 6 συνδημότες μου και συγγενείς μου. Δεν στο γράφω για να προκαλέσω τον οίκτο. Το γράφω για Να ξέρεις ότι με πλήγωσε βαθειά στην ψυχή και στην καρδιά αυτήν η ιστορία, αλά δεν με πλήγωσε στα νεύρα και στο μυαλό.
Χωρίς να θέλω να αυτοεπαινεθώ, εγώ και ένα γεροντάκι 80 χρονών τότε ποντιακής καταγωγής πρώην πολιτικός πρόσφυγας στην πρώην ΕΣΣΔ. Ονόματι Καριοφύλλης Καραφυλλίδης έχασε την κόρη του Τριάδα καθηγήτρια φιλολογίας. Οι δυο μας δικάσαμε και καταδικάσαμε το Ελληνικο κράτος το οποίο το είχε απαλλάξει αυτό, και τους υπαλλήλους του πύργου έλεγχου από κάθε ευθύνη η επιτροπή εμπειρογνωμόνων της ΥΠΑ. Άρα να ξέρεις μια χαρά είμαι στα νεύρα, και στο νου. Με ενοχλεί η κάθε παρά εξυπνάδα που τείνει να γίνει βλακεία
Υ.Γ. Ένας στενόμυαλος άνθρωπος δεν έχει άλλο τρόπο να δείξει ότι είναι άξιος και έξυπνος, από το να προσπαθεί να περνάει πάντα το δικό του
Γεια σου «κατσε καλααα» και καλή χρονιά
Όχι δεν αναφέρεται σε σένα ο «Τερτίπης»
Στον Ομέρ αναφέρεται, και σε αυτό που έγραψα στο παρακάτω σχόλιο:
https://pontosandaristera.wordpress.com/2009/12/25/1-1-2008/#comment-26662
mumul
Κάτσε Καλααααά
δεν εμπλέκεσαι καθόλου.
Απλώς, μεσολαβώντας ο Μουμούλ ανάμεσα σε μένα και τους μη-ψωλοκομμένους φουνταμενταλιστές είπε ότι (αμύνομαι υπέρ της «πάτριας θρησκείας» και κατά των νεοπαγανιστών γιατί) είχα κάποιο δυστύχημα στις υπώρειες του Ολύμπου (από τους Δωδεκα Θεούς εννοούσε και για υτό δεν τους πάω).
Ειρηνιστικό, κεντριστικό ευφυολόγημα του Μουμούλ ήταν.
———————————-
Ήταν τραγικό εκείνο το δυστύχημα του Γιάκοβλεφ και πραγματικά λυπάμαι πολύ και ειλικρινά.
Εάν έχεις ή έχετε γράψει κάτι γι αυτό το δυστύχημα, για την αδιαφορία των υπαλλήλων του πύργου ελέγχου της Θεσσαλονίκης που έστειλε από δημοσιοϋπαλληλική αδιαφορία το αεροπλάνο να συντριβεί στα Πιέρια μπορείς να μας το στείλεις για να το κάνουμε θέμα.
Ομέρ
Η συντριβή του «Γιάκοβλεφ» στα Πιέρια Όρη
Στις 17 Δεκεμβρίου 1997 ένα Yakovlev Yak-42 των Αερογραμμών «Aerosvit» από την Οδησσό της Ουκρανίας με προορισμό την Θεσσαλονίκη, έχασε την επαφή με τον πύργο ελέγχου του αεροδρομίου «Μακεδονία» και σε μικρή απόσταση από τη Θεσσαλονίκη , κατά τη διαδικασία της δεύτερης προσπάθειας για προσέγγιση, ο πιλότος έχασε τον προσανατολισμό του και το μοιραίο αεροσκάφος συνετρίβη σε δύσβατη δασική περιοχή των Πιερίων σε υψόμετρο 1.400 μέτρων. Οι επιβάτες και το πλήρωμα, σύνολο 74 άνθρωποι σκοτώθηκαν. Στις έρευνες για την ανεύρεση του αεροσκάφους, συμμετείχαν 6.000 στρατιώτες, εκατοντάδες εθελοντές, 30 ελικόπτερα και αεροσκαφη.
Ανάμεσα στους επιβάτες υπήρχαν 42 Ελληνες, πολλοί από τους οποίους κατάγονταν από την Αιανή Κοζάνης, εργάζονταν σε ελληνική κατασκευαστική εταιρεία στην Ουκρανία κι επέστρεφαν για τις γιορτές των Χριστουγέννων. Το ποινικό μέρος της αεροπορικής τραγωδίας έκλεισε στην ελληνική δικαιοσύνη το 2005, όταν ο Αρειος Πάγος απέρριψε τις αιτήσεις αναίρεσης κι επικύρωσε την απόφαση του εφετείου Θεσσαλονίκης, με την οποία είχε επιβληθεί ποινή φυλάκισης 4 ετών 4 μηνών και 15 ημερών στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας του αεροδρομίου «Μακεδονία» Ι. Γιαννακόπουλο και Αδ. Σ. Φραγκιαδούλη για λάθη και παραλείψεις τους τη μοιραία εκείνη νύχτα.
ΑΠΟ ΤΟ http://archive.enet.gr/
Μουμουλ και Ομερ
Ευχαριστώ για την κατατόπιση του παραπάνω ζητήματος
Άλλωστε και εγώ ήμουν σε αμφιβολία με τα γραφόμενα του φίλου μας τερτίπι για αυτό και του έκανα διευκρινιστική ερώτηση.
Όσο για το αεροπορικό ατυχημα. Ναι έχω γράψει ένα βιβλίο. Δεν ήθελα αυτή η τραγωδία να περάσει στο ντούκου. Δεν ήθελα να ξεχαστεί. Διότι μπορούσε με λίγη προσοχή και λίγο ενδιαφέρον από τον πύργο έλεγχου να είχε αποφθεχθεί αυτό το έγκλημα. Όποιος από τους φίλους μας του Πόντος και Αριστερά ενδιαφέρεται για το βιβλίο, να μου στείλετε διεύθυνση σας, να σας το στείλω. Είναι δωρεάν και αποτελεί ένα πολιτικό μνημόσυνο στον γιο μου στους χωριανούς μου, και σε όλα τα θύματα του Γιάκοβλεφ.
Τον Στέργιο Θεοδωρίδη του έχω στείλει ένα βιβλίο
αγαπητέ κάτσε καλααα
με την άδειά σου να κάνουμε ένα θέμα για το γιακοβλεφ ?
mumul
mumul
Έχω κάθε έντιμη εμπιστοσύνη. Άλλωστε για μένα αυτό το ατύχημα του Γιακοβλεφ αποτελεί πολιτικό έγκλημα και δεν νομίζω ότι χρειάζεται απόκρυψη. Αρκεί να φανεί το πραγματικό αίτιο του κακού. Η κρατική γύμνια η ανεπάρκεια και η δημοσιοϋπαλληλικοί αδιαφορία που προέκυψε εκείνη την βραδιά. Έχεις την άδεια μου
αγαπητέ κάτσε καλά, πού μπορούμε να σου στείλουμε την διεύθυνσή μας;
Ξέρεις, πώς η Ποντιακή μας περιφάνεια, δεν ανέχεται τζάμπα πράγμα.
Σε μενα, μπορείς να στείλεις αρκετά αντίτυπα, και να στα πουλήσω, και το ποσον να το διαθέσεις για τον κοινοφελή σκοπό πού εσύ επιθυμείς
Πολυχρονίδης Γιώργος
Aγαπητοί σύντροφοι γειά σας.
Κατ αρχήν να εκφράσω τα συλληπητήρια μου στον Κάτσε καλά και να του ευχηθώ όπως και σε όλους Καλή χρονιά με υγεία.
Για να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα ήμουν και εγώ μέλος της ΚΝΕ και του ΚΚΕ ως το 1993. Από τότε και μετά ψηφίζω μεταξύ ΣΥΝ και ΚΚΕ αλλά κυρίως ΣΥΝ.
Το τελευταίο διάστημα έγινα και μέλος του ΣΥΝ αν και δεν μπορώ να πω ότι είμαι ικανοποιημένος από τον ΣΥΝ και τον ΣΥΡΙΖΑ. Για την ακρίβεια είμαι απογοητευμένος.
Επίσης είμαι σταθερός αναγνώστης της Κυριακάτικης ΑΥΓΗΣ τα τελευταία χρόνια, και βέβαια διάβασα το άρθρο του Αγτζίδη και χάρηκα που η ΑΥΓΗ επιτέλους άρχισε να αναφέρεται σε αυτά τα θέματα, ξεπερνώντας μια ψευτοαντιεθνικιστική – κοσμοπολίτικη στρογγυλεμένη αντίληψη για την ιστορία μας που έχει κυριεύσει ένα μεγάλο μέρος της λεγόμενης Ανανεωτικής Αριστεράς.
Από παλαιότερες τοποθετήσεις μου για τα Σκόπια ή την Τουρκία καταλαβαίνετε σύντροφοι του Πόντος και Αριστερά ότι έχουμε ταυτόσημες απόψεις στα εθνικά θέματα σε αντίθεση με τις απόψεις σημαντικού τμήματος στου στελεχιακού δυναμικού του ΣΥΝ κυρίως.
Αν και συμφωνώ. με κάποια στοιχεία της παρέμβασης του Τερτίπη, διαφωνώ ριζικά με το ύφος του.
Το θέματα που μας απασχολούν είναι
α) αν έγιναν διώξεις των ποντιακών πληθυσμών επί Στάλιν και β) αν η ΑΥΓΗ έπρεπε να αναφερθεί σε αυτό το θέμα.
Η απάντηση στο πρώτο ερώτημα είναι καταφατική. Έγιναν διώξεις των ποντιακών πληθυσμών, στα πλαίσια της πολιτικής εκρωσισμού που εφάρμοσε ο Στάλιν όλων των λαών της ΕΣΣΔ.Μάλιστα θύματα αυτών των διώξεων ήταν και πολλοί κομουνιστές . Μην ξεχνάμε ότι ο Στάλιν έφαγε όλη την ηγεσία των μπολσεβίκων. Τώρα για το αν ο Στάλιν ήταν κομουνιστής ή ένας νέος τσάρος που ήθελε η χώρα του να αποκτήσει ζώνες επιρροής, θα το δούμε άλλη φορά.Ας διαβάσουμε και λίγο την Λούξεμπουργκ
Αναφορικά με το ερώτημα αν η ΑΥΓΗ έπρεπε να δημοσιεύσει αυτό το άρθρο η απάντηση μου είναι σαφώς θετική. Διότι τέτοια θέματα πρέπει να συζητηθούν και όχι να μπαίνουν κάτω από το χαλάκι. Πρέπει να συζητούνται ανεξαρτήτως της στάσης του ΚΚΕ
Τώρα αναφορικά με τον Δεκέμβρη έχω να πω ότι πα’ όλα το λάθος του ΣΥΝ να καταδικάσει άμεσα όποια βιαία έκτροπα, ο ΣΥΝ ΣΥΡΙΖΑ ήταν το μόνο κοινοβουλευτικό κόμμα που ακαπέλωτα προσπάθησε να βρεθεί στο πλευρό των εξεγερμένων και να εξηγήσει αυτό το φαινόμενο σε αντίθεση με το ΚΚΕ.
Σύντροφε Κάτσε καλά, η ενότητα της Αριστεράς δεν γίνεται μέσα από αφορισμούς αλλά μέσα από την κοινή δράση. Κάτι τέτοιο δεν βλέπω να γίνεται από την μεριά του ΚΚΕ.
Τώρα το βιβλίο που πουλιέται?
Πρέπει να πουλιέται έτσι ώστε με τα χρήματα που θα μαζευτούν να κάνετε κάτι στην Αιανή στην μνήμη αυτών που σκοτώθηκαν.
Να ‘στε πάντα καλά
Αγαπητέ «Κάτσε καλάαααα» ζήτησες διευκρινίσεις, πράγμα που σημαίνει πως δεν ήσουν και τόσο σίγουρος, για το αν αυτό που έγραψα «για τις υπώρειες του Ολύμπου…», αφορούσε εσένα η κάποιον άλλο.
Δεν εν σε γνωρίζω καν, που πάει να πει, πως δεν ξέρω για σένα τίποτα, εκτός από αυτά που γραφείς εδώ πέρα!!!
Και θα σου πω ακόμη, πως σε καμιά περίπτωση δεν θα δικαιολογούσα τον εαυτό μου να προβεί σε μια τέτοια αχρεία πράξη, πολύ περισσότερο που υπάρχουνε, αντίστοιχα βιώματα από την δική μου πλευρά, τα οποία δεν θέλω να αναφέρω εδώ πέρα…. γιατί δεν θέλω να το παίξω θιγμένος για να βγω καπάκι από πάνω, ούτε να μπερδεύω ανθρώπους που δεν γνωρίζω καλά, στα προσωπικά μου δράματα… Άλλωστε είμαι βέβαιος ότι ο κάθε ένας έχει τα δικά του βάσανα.
Τώρα πως σου ήρθε ότι θα μπορούσα να γνωρίζω τι σου συνέβη με τον γιό σου ξεπερνά τις δικές μου δυνατότητες κατανόησης!!!.
Ωστόσο επισημαίνω πως πριν ακούσεις τις διευκρινήσεις που ζήτησες, δεν δίστασες να προβείς σε χαρακτηρισμούς!!! Και καλε μου άνθρωπε, συνέχισες στα ιδία…. και μετά τις διευκρινίσεις των άλλων συνομιλητών…
Δεν θα σε χαρακτηρίσω καθόλου, μιας και τα όσα υβριστικά εξακολούθησες να γράφεις, από μονά τους παραπέμπουνε σε κάποιους χαρακτηρισμούς, που σε αφορούνε!!!
Δημήτρης Τερτίπης
ή αλλιώς συμφωνά με την αντίληψη κάποιον συνομιλητών: μη ψωλοκομμένος φονταμενταλιστής και στενόμυαλος άνθρωπος που δεν έχει άλλο τρόπο να δείξει ότι είναι άξιος και έξυπνος…..
Εύχομαι θάρρος και δύναμη για όσα δύσκολα έχουμε μπροστά μας!
dukas
Το βιβλίο δεν πουλιέται πουθενά.– Στείλε μου την διεύθυνση σου να σου το στείλω, –είναι δωρεάν σε ελάχιστο φόρο τιμής και μνήμης των αδικοχαμένων παιδιών μας και όλων των θυμάτων του αεροπορικού δυστυχήματος. Να σου το πω απλά είναι πολιτικό μνημόσυνο. Και το μνημόσυνο ούτε πωλείτε ούτε αγοράζετε
Δημήτρη, δεν το παρατάμε αυτό το ψυχοφθόρο θέμα; Τι μου είπες τι σου είπα άστο να το πάρει το νερό. Νομίζεις αν συνεχίσουμε θα βρούμε άκρη; Δεν είναι καλύτερα να μείνουμε εδώ; Φτάνει που είμαστε στο ίδιο στρατόπεδο αλά σε διαφορετικούς λόχους τα ιδανικά μας δεν διαφέρουν, είναι τα ίδια -Γεια σου Δημήτρη τερτίπη λεβεντιά.
Κάτσε καλά. Το βιβλίο θα μου το στείλεις αλλά θα το αγοράσω. Τα χρήματα δώσε τα όπου θεωρείς εσύ καλύτερα. Το μουσείο στην Αιανή λειτουργεί?
-dουkas, Το μουσείο λειτουργεί και καλα θα ήταν να το επισπευτείς και συ, μα και οι αλλοι. Έχουμε πάρα πολλά και σπουδαία ευρήματα που μαρτυρούν την ελληνικότητα της Μακεδονίας. Χρήματα εγώ δεν παίρνω και ας μην κολλάμε αυτού στύλε διεύθυνση σου
[…] -Μπράβο στην “Αυγή”, επιτέλους και κάτι […]
Η προκρούστεια Αριστερά
Του ΠΕΡΙΚΛΗ ΚΟΡΟΒΕΣΗ
Τη δεκαετία του ’60, Νεολαία τότε της ΕΔΑ. Μιας γενιάς που δεν είχε το σύνδρομο της ήττας της Αριστεράς. Ολοι εμείς στον Εμφύλιο ήμαστε παιδιά. Μπορεί να είχαμε μνήμες ή και οικογενειακές τραγωδίες, αλλά δεν είχαμε συμμετοχή στην πολιτική και στρατιωτική συντριβή του Δημοκρατικού Στρατού του ΚΚΕ.
Ολα αυτά μπορεί να καθόρισαν κάποια φαντασιακή επανάσταση, που μπορεί να μας επέβαλε πρακτικές και δράσεις εκτός πραγματικότητας. Αλλά αυτό δεν είχε σημασία. Το ουσιαστικό ήταν πως σε πολλούς από μας η ελευθερία, η υπέρβαση, η φυγή προς το μέλλον ήταν προτιμότερα αγαθά από το θάνατο της καθημερινότητας. Σε αυτή τη δεκαετία ανακαλύψαμε το πολιτικό τραγούδι. Κάποιοι ήξεραν και τα απαγορευμένα τραγούδια της Αντίστασης ή ξεχασμένα τραγούδια της εργατιάς.
Ενα από τα τραγούδια αυτά ήταν ο «Μπεζαντάκος». Ιστορικό πρόσωπο της Αριστεράς, που δραπέτευσε από τις φυλακές του Συγγρού τη δεκαετία του ’30 και πήγε και πολέμησε εθελοντικά στην Ισπανία και βρήκε ηρωικό θάνατο. Ο Δημήτρης Παλαιολογόπουλος όμως μας πληροφορεί άλλα. Σε ένα τεκμηριωμένο άρθρο του στην «Αυγή» (10.1.2010) μας δίνει ανατριχιαστικά στοιχεία. Ο Μπεζαντάκος δεν πήγε ποτέ στην Ισπανία και κατέφυγε, όπως πολλοί άλλοι κομμουνιστές, στη Σοβιετική Ενωση, για να εξαφανιστεί για πάντα από τις σταλινικές εκκαθαρίσεις. Μία βδομάδα νωρίτερα στην ίδια εφημερίδα, ο ιστορικός Βλάσης Αγτζίδης μάς μιλάει για την εξόντωση των Ελλήνων κομμουνιστών του Πόντου, που είχαν μια ηρωική αντιναζιστική δράση και ακριβώς για αυτή τους τη δράση, ο Στάλιν διέλυσε τις κοινότητες των Ποντίων και τους μετέφερε ομαδικά στην Κεντρική Ασία.
Και μια που μιλάμε για όλα αυτά τα πράγματα, που δεν πρέπει να μιλάμε, να πούμε και ένα τρίτο πιο χοντρό. Ο Καβριλέσκου, ένας Ρουμάνος συγγραφέας, καταδικάστηκε από τον Τσαουσέσκου σε 22 χρόνια φυλακή και η γυναίκα του σε 12. Ηταν η εποχή που ο ιστορικός ηγέτης της Αριστεράς, Λεωνίδας Κύρκος, είχε άριστες σχέσεις με τη Ρουμανία. Ο Καβριλέσκου μαζί με τη γυναίκα που, ύστερα από χρόνια φυλακή, τα καταφέρνουν και φεύγουν στο εξωτερικό. Η γυναίκα του πεθαίνει. Αυτός νοσταλγεί τη χώρα του, και μετά την πτώση του καθεστώτος (στην ουσία μετάλλαξη, όπως και σε όλο το ανατολικό μπλοκ) γυρίζει και ψάχνει τον φάκελό του. Περίμενε έναν φάκελο, είχε είκοσι δύο. Βασικοί του χαφιέδες ήταν η γυναίκα του, οι φίλοι του και οι γείτονές του (πηγές: άρθρο της «Monde» που δημοσιεύτηκε στην «Gaurdian» 11.12.09).
Με όλα αυτά τα ωραία σκέφτηκα τον Προκρούστη. Για τους νεότερους να θυμίσουμε ποιος ήταν. Ηταν ένας ληστής στην τοποθεσία Ερινεό, μεταξύ Αθήνας και Μεγάρων. Με το πρόσχημα της φιλοξενίας έπαιρνε ταξιδιώτες και τους έβαζε σε ένα κρεβάτι. Αν ο «φιλοξενούμενος» ήταν μεγαλύτερος από το κρεβάτι, του έσπαγε τα πόδια. Αν ήταν μικρότερος από το κρεβάτι, τον έβαζε σε μια μηχανή και τον τέντωνε (αυτό είναι και ένα γνωστό μεσαιωνικό βασανιστήριο). Ο Προκρούστης θα μπορούσε να θεωρηθεί ο ιδρυτής του μέτρου και της τάξης. Δηλαδή, ό,τι ξεφεύγει από αυτά, είναι παράπτωμα και πρέπει να τιμωρηθεί. Ο,τι είναι διαφορετικό ή ξένο πρέπει να τυποποιηθεί. Σκέφτομαι με πόνο ψυχής, αντί για μια κοινωνία ελευθερίας που οραματιστήκαμε -κάποιοι από μας πλήρωσαν και το αντίτιμο- παλέψαμε για την παντοδυναμία του μέτριου; Δηλαδή του Προκρούστη;
http://www.enet.gr/?i=arthra-sthles.el.home&id=121307
Ο πιο τραγουδισμένος Έλληνας κομμουνιστής που χάθηκε στις σταλινικές εκκαθαρίσεις
«Αυγή», 10/01/2010
Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓόπουλΟΥ
Διαβάζοντας στην Kυριακάτικη Αυγή, στις 25 του Δεκέμβρη του 2009, το πολύ ενδιαφέρον άρθρο του Βλάση Αγτζίδη για τους αντιρατσιστικούς αγώνες του σοβιετικού ελληνισμού, αλλά και για το τραγικό τέλος πολλών Ελλήνων κομμουνιστών (παραθέτει και πίνακα 20 δολοφονημένων ανωτάτων στελεχών του ΚΚΕ), θυμήθηκα για άλλη μια φορά τον Μιχάλη Μπεζαντάκο ή Μπεζεντάκο. Είναι το παλικάρι που δραπέτευσε κατά τρόπο μυθιστορηματικό το 1931 από τις φυλακές Συγγρού και η απόδρασή του έγινε ένα από τα πιο αγαπημένα τραγούδια της Αριστεράς, που τραγουδιέται ώς τα σήμερα. Δεν ξέρω όμως πόσοι από εκείνους που το τραγουδούν γνωρίζουν για τον τραγικό χαμό του στις αφιλόξενες στέπες της Σιβηρίας.
Ο Μιχάλης Μπεζαντάκος ήταν ένας νέος Μανιάτης που κατοικούσε με την οικογένειά του στα Ταμπούρια του Πειραιά. Δούλευε εργάτης-τεχνίτης σε εργοστάσιο καρφιτσοβελονοποιίας. Από πολύ νωρίς ενστερνίστηκε την κομμουνιστική ιδεολογία και στην αρχή εντάχθηκε στον χώρο των τροτσκιστών. Ήταν γύρω στο 1930, τότε που στο ελληνικό κομμουνιστικό κίνημα διεξαγόταν η «φραξιονιστική πάλη χωρίς αρχές». Τότε ο Τρότσκι είχε δηλώσει πως το καλύτερο τμήμα των οπαδών του ήταν εκείνο της Ελλάδας… Όταν μάλιστα την ίδια περίοδο ο δεύτερος, μετά τον Λένιν, δημιουργός της Οκτωβριανής Επανάστασης έφευγε κυνηγημένος ζητώντας καταφύγιο στη Δύση και πέρασε από το λιμάνι του Πειραιά, οι οπαδοί του στην Ελλάδα τον υποδέχθηκαν θερμά. Μαζί και ο Μιχάλης Μπεζαντάκος με την αδερφή του Κρυστάλλω, η οποία –όπως διηγείται αργότερα– του φίλησε και το χέρι…
Εκείνη την εποχή ήταν που ο Μπεζαντάκος βρέθηκε στις φυλακές Συγγρού, κατηγορούμενος για τον φόνο του Γυφτοδημόπουλου, ενός αστυνομικού που ανήκε στην «υπηρεσία διώξεως κομμουνιστών». Η κατηγορία ήταν πολύ σοβαρή, κι έτσι μπορούσε να καταδικαστεί ακόμα και σε θάνατο. Στο μεταξύ είχε εγκαταλείψει τον τροτσκισμό και είχε ενταχθεί στο Κομμουνιστικό Κόμμα.
Η απόδρασή του από τη φυλακή ήταν πράγματι εντυπωσιακή. Με τη βοήθεια των κρατούμενων συντρόφων του και χωρίς να γίνει αντιληπτός από τους φύλακες, με επιμονή και μέθοδο, άνοιξε σιγά σιγά μια τρύπα στον τοίχο της φυλακής. Το βράδυ της απόδρασης βάλανε στο κρεβάτι του ένα κούτσουρο και το σκέπασαν με κουβέρτες, έτσι που να φαίνεται πως κοιμάται άνθρωπος, για να μην τον αναζητήσουν αμέσως. Την άλλη μέρα που τον αναζήτησαν είχε κάνει φτερά…
Έτσι βρέθηκε στη Σοβιετική Ένωση όπως και πολλοί άλλοι κυνηγημένοι κομμουνιστές, ενώ στην Ελλάδα κυκλοφόρησε το γνωστό τραγούδι που ακόμα συγκινεί:
Οι αστοί τρομάξανε
και κάστρα φτιάξανε
να κλείσουν τα παιδιά των εργατών,
μʼ αυτοί με μια γροθιά
σπάζουνε τα δεσμά
τα κάστρα καταργούνε των αστών!
Και μες στο καρναβάλι
οι αστοί την πάθαν πάλι,
ο Μπεζαντάκος μάς άφησε γεια!
Παντού τρεξίματα
τελεγραφήματα,
πάλι ραπίσματα απʼ την εργατιά.
Τον είχανε κλεισμένο
διπλομανταλωμένο
να τον δικάσουνε σε θάνατο,
μʼ αυτός τρυπάει τον τοίχο
χωρίς κανέναν ήχο
και βρίσκουν κούτσουρο στο θάλαμο.
Στʼ άχυρα ψάχνουνε
ψύλλους για να ʼβρουνε
ζητούν τον ένατο και τους οχτώ
μʼ αυτοί είναι μακριά,
εβίβα βρε παιδιά,
Ζήτω το κόμμα μας το εργατικό!
Η τελευταία στροφή του τραγουδιού εννοεί τα οκτώ (ή εννέα) στελέχη (Β. Ασίκης, Α. Αποστόλου, Κ. Ευτυχιάδης, Π. Καρασκόγιας, Γ. Κολοζώφ, Μ. Μαρκοβίτης, Οικονομίδης, Παπαρήγας, Α. Χαϊτάς) που δραπέτευσαν εκείνη ακριβώς την περίοδο (Μάρτιος 1931) από τις ίδιες φυλακές και ορισμένοι καταφύγανε επίσης στη Σοβιετική Ένωση. Μαζί τους έφυγε και ο φρουρός τους, ο «κόκκινος δεκανέας».
Εκεί, στη χώρα του «υπαρκτού», όμως, άρχισε από την ομάδα του Στάλιν που επικράτησε απόλυτα στο Σοβιετικό Κόμμα, μια μαζική επιχείρηση διωγμών και εξόντωσης κάθε διαφωνούντα κομμουνιστή και όχι μόνο, χωρίς φυσικά να εξαιρεθούν οι ξένοι, μεταξύ των οποίων και οι Έλληνες, που πλήρωσαν πολύ ακριβά.
Ένα από τα θύματα αυτών των φοβερών διωγμών υπήρξε και ο Μιχάλης Μπεζαντάκος. Στην εξόντωσή του ίσως συνέβαλε και η προηγούμενη «θητεία» του στον τροτσκισμό, αν και, όπως είδαμε, τον εγκατέλειψε όταν ακόμη ήταν στην Ελλάδα. Όπως και να ‘χει, μια μέρα, εκεί στα 1936-1937, εξαφανίστηκε και από τότε κανένας δεν έμαθε τίποτα για την τύχη του.
Στην Ελλάδα όμως οι δικοί του άρχισαν να τον αναζητούν τόσο από τις επίσημες σοβιετικές αρχές, δηλαδή την πρεσβεία, όσο και από το ΚΚΕ. Και στις δύο περιπτώσεις παίρνανε την απάντηση πως πήγε εθελοντής στην Ισπανία και εκεί σε κάποια μάχη σκοτώθηκε χωρίς να καταγραφεί το όνομά του. Και έτσι πέρασε στα «επίσημα» χαρτιά.
Η πραγματικότητα είναι πως ο Μιχάλης Μπεζαντάκος δεν πήγε ποτέ στην Ισπανία. Κανένα στοιχείο δεν μας το βεβαιώνει. Αντίθετα, υπάρχουν σοβαρές μαρτυρίες για την εξαφάνισή του στη Σοβιετική Ένωση. Θα αναφέρω δύο. Η μία είναι του Σάββα Παλέ (Σγουρού), εθελοντή του Ισπανικού Εμφυλίου Πολέμου. Η δεύτερη του Φυλακτόπουλου (Ψαρά), στελέχους του ΚΚΕ που έκαμε και αυτός για αρκετά χρόνια εξόριστος στη Σιβηρία.
Σύμφωνα με την αφήγηση του Σάββα Παλέ, ο Μπεζαντάκος εξαφανίστηκε όταν φοιτούσε στη Σχολή Αξιωματικών του Νοβοροσίκ. Ήταν τότε που όλοι οι καθηγητές της Σχολής αλλά και πολλοί μαθητές εκτελέστηκαν σαν τροτσκιστές. Μαζί με τον Μπεζαντάκο εξαφανίστηκε και ο συμφοιτητής του Μαρκοβίτης. Στην ίδια σχολή φοιτούσε και ο κύπριος Ευάνθης Νικολαΐδης. Αυτός πήγε στην Ισπανία, αλλά για τους δύο έλληνες συντρόφους του κράτησε για πάντα το στόμα του κλειστό…
Ο αγωνιστής Φυλακτόπουλος (πέθανε πριν από 15 περίπου χρόνια στην Ελλάδα) αφηγήθηκε τα παρακάτω, όπως τα άκουσε από τον Γρηγοριάδη, τον «κόκκινο δεκανέα», που όμως είδαμε δραπέτευσε μαζί με τους κρατούμενους κομμουνιστές από τις Φυλακές Συγγρού. Και αυτός πήρε τον δρόμο της εξορίας όταν πήγε στη Σοβιετική Ένωση. Σε ένα χωριό της Σιβηρίας που τον βάλανε να δουλεύει σαν νοσοκόμος, βρήκε σοβαρά άρρωστο τον Μιχάλη Μπεζαντάκο. Εκεί τον περιποιήθηκε και κατόρθωσε να τον κρατήσει στη ζωή για όσο καιρό έμεινε σʼ εκείνο το χωριό. Δυστυχώς, ύστερα από λίγο καιρό μεταθέσανε σε άλλο μέρος τον Γρηγοριάδη, και η κατάληξη του Μπεζαντάκου στάθηκε αναπόφευκτη. Έμεινε μονάχα το τραγούδι του. Αυτό θα συνεχίσει να ζει…
*Ο Δημήτρης Παλαιολογόπουλος είναι συγγραφέας.
Ο Μιχάλης Μπεζαντάκος. Η φωτογραφία από την «Ακρόπολι», 6.3.1932, όπου δημοσιεύεται πρωτοσέλιδη η είδηση της απόδρασής του από τις Φυλακές Συγγρού (Βιβλιοθήκη ΕΛΙΑ).
Νικολάι Μπουχάριν, «Το αλφάβητο του κομμουνισμού», η ελληνική έκδοση του 1930.
http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=516106
Για φαντάσου! Είχα την εντύπωση ότι ο Μπεζεντάκος ήταν στις Διεθνείς Ταξιαρχίες και σκοτώθηκε στον ισπανικό εμφύλιο.
Βρήκα ένα τσιτάτο του Τρότσκι, αναδημοσίευση από το «Ένεκεν» στον «Αποσπερίτη»:
»Μπορείς να κάνεις ταχυδακτυλουργίες με τσιτάτα, να κρύβεις τα στενογραφημένα πρακτικά των ομιλιών σου, να απαγορεύεις την κυκλοφορία των γραμμάτων και των άρθρων του Λένιν, να ‘κατασκευάζεις’ κείμενα επιλέγοντας με ανέντιμο τρόπο αποσπάσματα. Μπορείς να κατάσχεις, να κρύψεις και να κάψεις τα ιστορικά ντοκουμέντα. Μπορείς να επεκτείνεις τη λογοκρισία σου ακόμη και στα φωτογραφικά και κινηματογραφικά αρχεία των επαναστατικών γεγονότων. Όλα αυτά τα κάνει ο Στάλιν. Αλλά τα αποτελέσματα δεν δικαιώνουν και δεν θα δικαιώσουν τις προσδοκίες του. Μόνο ένα φτωχό μυαλό, όπως του Στάλιν, θα μπορούσε να φανταστεί ότι οι άθλιες αυτές σκευωρίες θα κάνουν τους ανθρώπους να ξεχάσουν τα γιγάντια γεγονότα της σύγχρονης ιστορίας…” Λ. ΤΡΟΤΣΚΙ
Μπορείς να κάνεις ταχυδακτυλουργίες με τσιτάτα, να κρύβεις τα στενογραφημένα πρακτικά των ομιλιών σου, να απαγορεύεις την κυκλοφορία των γραμμάτων και των άρθρων του Λένιν, να ‘κατασκευάζεις’ κείμενα επιλέγοντας με ανέντιμο τρόπο αποσπάσματα. »
Κι αλλοι το κανανε μετά τον Σταλιν
Και στην Μπλογκοσφαιρα 😉
Δηλαδή τι εννοείς:
Νοσφεράτος = ο Λένιν του σήμερα ; 8)
Ομέρ
Oυχί. Δεν εννοω αυτό… Αλλο εννοώ… Ετσι.
Μια από τις τελευταίες εκκλήσεις του Νίκου Ζαχαριάδη προς το ΚΚΕ του Φλωράκη ήταν:
«Κάποτε θα πρέπει να ζητήσετε -ακόμα και με απόφαση συνεδρίου- όλα τα χαρτιά της Κομμουνιστικής Διεθνούς, της Κ.Ε. του ΚΚΣΕ, της Κα-Γκε-Μπε, που αφορούν το ΚΚΕ και το κίνημα, τους αγωνιστές μας που χάθηκαν εδώ στη Σιβηρία (σαν τον Κλειδωνάρη, Φλαράκο, Χαϊτά και άλλους πολλούς). Αυτή είναι ιερή υποχρέωσή μας. Το 1947 εγώ ζωντανούς βρήκα μονάχα δύο».
«Ο Στάλιν και ο Ζαχαριάδης» του ΦΟΙΒΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ
http://archive.enet.gr/online/online_text/c=113,id=3783220
Μ-π
Καλά ότι να ναι,η ‘Αυγή’ κατηγορεί ως σταλινικό το ΚΚΕ,και υπεύθυνο για ότι στραβό έγινε τον…-μικρό Στάλιν της Ελλάδας Νίκο Ζαχαριάδη,όταν είναι γνωστό οτι από το 1936 ο μικρός Στάλιν ήταν φυλακή μέχρι και το 1945.
Ας κατηγορήσει η ‘Αυγή’ τον Πλουμπίδη που ήταν υπεύθυνος της ΟΠΛΑ οταν χάθηκε ο Δεσποτόπουλος και αρκτετοί άλλοι.
Οι έννοιες του Σταλινισμού δεν έχουνε κανένα νόημα στην Ιστορία του Ελληνικού κινήματος.Περισσότερο είναι μια εκδίκηση πολιτικής που χρησιμοποιεί ιστορία.
συμφωνω απου με το τελευταιο σχόλιο..Οχι οτι δεν ειχε ενα σωρό ευθυνες και ο Ζαχαριαδης βεβαια .. αλλά υπήρξε και μια πολύ πολύ σταλινικουτυπου δαιμονοποιση του.
Ευθύνες έχει που αργησε τον Δ.Σ.Ε ενώ οι αριστεροί σφαζόντουσαν για χρόνια.
To παρακάτω σχόλιο μπήκε στα «Ενθέματα»: http://enthemata.wordpress.com/2012/01/07/panagiotidis-3/
—————————————-
Γράφετε (Γ. Μπουγελέκας):
«Δικαιώνει όλα εκείνα τα στελέχη του ΚΚΕ (εσωτ.) που τόνιζαν από την πρώτη στιγμή της μεταπολίτευσης τον σταλινικό χαρακτήρα του δογματικού Κ.Κ…»
Όμως δυστυχώς τόσο το ΚΚΕ(εσ.), όσο και ο πολιτικός χώρος που προήλθε απ΄αυτό, δεν χαρακτηρίζονται ουδόλως για τη συνεπή αντισταλινική πολιτική τους. Φαίνεται περισσότερο ως σύγκρουση φραξιών, παρά ως μια ιδεολογική αντιπαράθεση σε βάθος, κάτι βεβαια που διαμορφώνει κριτήρια και αλλάζει συνειδήσεις.
Η δικιά μας εμπειρία το αποδεικνύει, γιατί εδώ και πάρα πολλά χρόνια απολύτως ΜΟΝΟΙ τιμούμε τα θύματα της σταλινικής βαρβαρότητας λοιδωρούμενοι από το ΚΚΕ, ειδικά μετά το 18ο συνέδριό του, υπό τα αδιάφορα -αν όχι κοροϊδευτικά- βλέμματα της τάχαμου αντισταλινικής αριστεράς.
Στην κατηγορία που έχουμε μ τον τίτλο «Σταλινικές Διώξεις» μπορείτε να βρείτε πάμπολλα άρθρα για τα ζητήματα Μνήμης και την ιδεολογική σύγκρουση με το σταλινισμό: https://pontosandaristera.wordpress.com/category/%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%B4%CE%B9%CF%8E%CE%BE%CE%B5%CE%B9%CF%82/
Και κάτι που σας ενδιαφέρει ακόμα ειδικώτερα: Στο άρθρο μας με τίτλο «Μπράβο στην “Αυγή”, επιτέλους και κάτι για το σταλινισμό!!!» (https://pontosandaristera.wordpress.com/2009/12/25/25-12-2009/ ) μεταξύ άλλων γράφουμε:
«Και αναφωνούμε… “επιτέλους!” αναγνωρίζοντας ειλικρινά την κίνηση αυτή. Γιατί ο χώρος της Αριστεράς που προήλθε από τη ρήξη με το σταλινισμό, φαινόταν να έχει αδρανοποιήσει πλήρως τα αντανακλαστικά του. Φαινόταν να αδιαφορεί για μια σημαντική σελίδα της νεοελληνικής ιστορίας -αλλά και την ιστορία της Αριστεράς- που σχετίζεται με τη σταλινική παραμόρφωση…..
Φανταστείτε ότι κάποιοι φίλοι είχαν προσπαθήσει να κινητοποιήσουν το, σοβαρό κατά τα άλλα, ερευνητικό κέντρο υπό την επωνυμία Ινστιτούτο “Νίκος Πουλατζάς” να πραγματοποιήσει τον Ιούνιο που μας πέρασε μια επιστημονική συνάντηση με θέμα “Σταλινισμός και Μειονότητες”, μ΄ αφορμή την ανακήρυξη εδώ και πολλά χρόνια, από το 4ο Παγκόσμιο Συνέδριο του Ποντιακού Ελληνισμού, της 13ης Ιουνίου ως ¨Ημέρας Μνήμης για τις σταλινικές διώξεις”.
Δυστυχώς η αδρανοποίηση των αντανακλαστικών του Ινστιτούτου, μαζί μάλλον με την ατολμία και το παραδοσιακό “δε βαριέσαι” των υπευθύνων, οδήγησε στην περιφρόνηση της πρότασης και στην πλήρη απογοήτευση κάποιων καλών φίλων (και δικών μας και του ΣΥΝ), που ακόμα ήλπιζαν ότι υπάρχουν ίχνη ευαισθησίας….»
Μ-π
[…] […]