Πόντος και Αριστερά

……. 'μώ τον νόμο σ' !

-En guzel deniz, henuz gitilmemis olandir (Nâzım Hikmet)

 η πιο όμορφη θάλασσα είναι αυτή που δεν έχουμε ταξιδέψει ακόμα

Ένα πράγμα που με ενοχλούσε αφάνταστα, εμένα και κάποιους άλλους, ήταν και είναι η όψιμη ενασχόληση των ντόπιων εθνικιστών και η εκμετάλλευση των της καθ’ ημάς Ανατολής.

 prosfigikadn2mcv.jpg

(Mπροστά στα προσφυγικά της Λεωφόρου Αλεξάνδρας)

Κυριολεκτικά όψιμη, γιατί υποταγμένοι και δουλικοί στα εκάστοτε δόγματα του εθνικού μας κράτους,της ελληνοτουρκικής “φιλίας”, νατοϊκό τοιούτο περί συμμάχου Τουρκίας, κάνανε τουμπεκί ψιλοκομμένο.

Νάσου καταρρέει ο υπαρκτός και ξαφνικά γίνονται πρώτοι αντιαμερικάνοι και αντιιμπεριαλιστές και φιλοπάτριδες, ποιοί; οι καρατζαφεροδιάφοροι.

Κατεβαίνεις σε αντιαμερικάνικη πορεία νάσου δίπλα η θεούσα με το τσεμπέρι και σηκωμένη ψηλά την εικόνα. Από κοντά και ο παλαιοημερολογίτης καλόγερος που κάτι χρόνια έκανε να βγεί απο το μοναστήρι. Τι έγινε ρε παιδιά !!! τι συμβαίνει!!! κάνουμε κάτι λάθος!!! σε λάθος τόπο βρισκόμαστε !!! μήπως για λάθος λόγο είμαστε εδώ!!!

Ούτε σε λάθος τόπο είμαστε, ούτε για λάθος λόγο είμαστε εδώ.

Εμείς ήμασταν εδώ εχθές και προχθές και θα είμαστε και αύριο.

Απλά οι καιροί αλλάξαν και πρέπει να τους ερμηνεύουμε.

image_thumb_pirate0071.jpg

Έλπιζα ότι ένας προοδευτικός, αριστερός θα έχει το μυαλό και την διορατικότητα να κατανοήσει τι δουλειά έχουν ένα φρικιό και ένας καλόγερος μαζί στον δρόμο.

Αυτόν τον διαχωρισμό στα της καθ’ημάς Ανατολής θέματα εγώ και μερικοί άλλοι έχουμε σκοπό να κάνουμε, να συζητήσουμε και να προβληματιστούμε.

Η ιδέα να μην αφεθεί η ιστορία της καθ’ ημάς Ανατολής να χρησιμοποιείται για εθνικιστικές, αντικομουνιστικές κορώνες διάφορων κρατικών , ημικρατικών και άλλων… ήταν αυτή που  συγκίνησε εμένα και μερικούς άλλους πάλαι ποτέ σύντροφους και συνπότες. Έτσι είπαμε να ξεκινήσουμε να βγάζουμε τον «πόνο» μας προς τα έξω, να ακούσουμε, να ακουστούμε, να ανταλλάξουμε απόψεις.

Αλλά…. χαϊρι δεν βλέπω, πολλή οστεοπόρωση, και άπειρη αρτηριοσκλήρυνση υπάρχει.

ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΜΕ ΗΡΕΜΕΙ και ώρες ώρες λέω άϊ σιχτίρ, φεύγω, θα πάω εκεί που με καταλαβαίνουν, εκεί που αν μιλήσω για Γενοκτονίες δεν θα με πουν εθνικιστή ούτε θα με εξισώσουν με καρατζαφεροπαπαθεμελήδες είναι κάτι μηνύματα:

logo2.jpg

«Mumul Merhaba.

I missed you fairly.Heaven knows why, I find you in the discussion of Pontus dilemma again. It is great to find you.
Genocide discussion which is described «Gordian knot» (!) observes a very
easy logic actually.
Nation-states want homogeneous social background at two subject for their class sovereign. Religion and Nation.   This is condition for saving their
class regime.That demand is the characteristic of all nation-states. But,
some states are skilful about preparing homogeneous background.Some states
which applies fascism with most primitive manners and methods all right do
lots of humanity crime. Ottoman and also turkish Republic have never been
democratic, in my opinion. Even, usually used the primitive methods at
nation state road.
Problem is easy Mumul, easy.Until to liberty, and until to real democratic
Turkiye, the confronting of «dilemmas» is difficult. Otherwise problem is
easy..
Don’t wory.. Our day will come..
En guzel deniz, henuz gitilmemis olandir »

[…η πιο όμορφη θάλασσα είναι αυτή που δεν έχουμε ταξιδέψει ακόμα. Ναζίμ Χικμέτ]

Θα πάω στην Τουρκία……..

 mumul

2.gif

(Ναζίμ Χικμέτ)

————————————————————————-

Ο κόμπος έφτασε στο χτένι, μετά την ανακοίνωση του «Λάος» για τις δηλώσεις Τρεμόπουλου για τον Κεμάλ Ατατούρκ.

Γιατί:

oι πολιτικοί απόγονοι του Παλατιού και του Λαϊκού Κόμματος, που παρέδωσαν συνειδητά τον ελληνισμό της Ιωνίας στους κεμαλικούς και βαρύνονται και αυτοί για τη σφαγή της Σμύρνης,

οι κληρονόμοι αυτών, που έκαναν ότι περνούσε από το χέρι τους να μετατραπούν οι παππούδες μας σε πρόσφυγες την εποχή των μεγάλων μετασχηματισμών,

οι πολιτικοί απόγονοι των ταγματασφαλιτών,

οι ρατσιστές κατά των προσφύγων (που για δεκαετίες μας αντιμετώπιζαν ως «τουρκόσπορους» και «αούτηδες», και σήμερα ως «ρωσοπόντιους» και «ελληνοποιημένους»),

αυτοί που βαρύνονται για την «αγιοποίηση» του Μουσταφά Κεμάλ του Ατατούρκ (όταν το ’38, εν μέσω δικτατορίας Μεταξά μετονόμασαν την Αποστόλου Παύλου σε «οδό Κεμάλ Ατατούρκ», και το σεβάστηκαν όλες οι ακροδεξιές κυβερνήσεις -τόσο μέσα στον Εμφύλιο όσο και τα πέτρινα χρόνια μετά),

μετατρέπονται σήμερα σε τιμητές και εκμεταλλευόμενοι τις εύλογες αντιδράσεις των προσφυγικών οργανώσεων τις μετατρέπουν σε παρακρατικές κραυγές.

Εμείς που συμετείχαμε στο κίνημα για την αναγνώριση της Γενοκτονίας που έγινε στην Ανατολή από τον τουρκικό εθνικισμό, μένουμε έκπληκτοι μπροστά στην πλήρη αντιστροφή των ρόλων.

Όταν πριν από 25 χρόνια ξεκινούσε το κίνημα αυτό, αντιμετωπίζαμε την έντονη αντίθεση όλης της Δεξιάς. Η αναφορά στις γενοκτονίες ερχόταν σε σύγκρουση με το τουρκοφιλικό κλίμα που κυριαρχούσε τότε για τη φίλη και σύμμαχο στο ΝΑΤΟ Τουρκία. Ως «αναρχικούς» προσπάθησαν για χρόνια να μας περιθωριοποιήσουν. Δεν τα πολυκατάφεραν.

Και  τώρα  γίνονται  βασιλικότεροι  του  βασιλέως!

Το γράφει πολύ καλά ο mumul παραπάνω: «Εμείς ήμασταν εδώ εχθές και προχθές και θα είμαστε και αύριο.»

mahno-pontiac

flyinglesson_lg.jpg

(indy)

————————————————————————————

Και για να μην το ξεχάσω:

  This is a FunEL-friendly site!

 

Advertisements

14/08/2009 - Posted by | -Γραμματεία, -Νεοελληνικά

41 Σχόλια »

  1. Ήλπιζα ότι ένας προοδευτικός, αριστερός θα έχει το μυαλό και την διορατικότητα να κατανοήσει τι δουλειά έχουν ένα φρικιό και ένας καλόγερος μαζί στον δρόμο.

    Υπάρχει ένα πιό αγωνιώδες ερώτημα από το ποιός είναι με ποιόν στο δρόμο.

    Τί δουλειά έχει ένας προοδευτικός, αριστερός, οικολόγος, με τους αμερικανόπληκτους, τους ευρωατλαντιστές, με το ΕΛΙΑΜΕΠ, με την ντόρα, τον γιωργάκη, τα ζεϊμπέκικα, τις τράπεζες, το ευρωσύνταγμα, το σχέδιο ανάν, τον τούρκικο εθνικισμό, το CDRSEE, τους Σόρους, τους νεοφιλελεύθερους. Τί δουλειά έχει να καίει σημαίες η νεολαία ενός κόμματος, που πρώτο τοποθέτησε την ελληνική στο σύμβολό του. Τί δουλειά έχει ο διεθνιστής με τον οπαδό τπου ελεύθερου και απρόσκοπτου εμπορίου (και δουλεμπορίου…)

    Αυτό είναι το φαινόμενο. Το άλλο είναι απλά μια γκροτέσκα συνέπεια του επιφαινομένου.

    Σχόλιο από gregykapogeorge | 15/02/2007

  2. Υ.Γ.-1 …και το «Δελτίο Τύπου» του «Λάος«:

    «Όσο επικρατούν οι ιδέες Τρεμόπουλου τόσο πρέπει να τρέμει η Ελλάδα. Άγαλμα, λοιπόν, για τον ΚΕΜΑΛ ΑΤΑΤΟΥΡΚ.. Γιατί όχι και για άλλους σφαγείς του Ελληνισμού. Φερ’ ειπείν ο Χίτλερ.

    Ντροπή. Όλα αυτά είναι προϊόν της ανοχής των κυβερνώντων στις έμπρακτες μεθοδεύσεις καταλύσεως του εθνικού φρονήματος από τους αριστεριστές, που λειτουργούν ως Δούρειοι Ίπποι των νεοταξικών σχεδιασμών .

    Ας το συνειδητοποιήσει ο Λαός ευρισκόμεθα προ πολιορκίας Αντιεξουσιαστών. Κουκουλοφόροι και οι ξενόφερτες ορδές των αναρχικών μαζί με τον Τρεμόπουλο και κάποιους καθηγητάδες επιχειρούν την άλωση της πολιτικής και την άμβλυνση των αντανακλαστικών τους.»

    Υ.Γ-2
    Σας τα λέγαμε ω! «οικολόγοι της Θεσσαλονίκης«:
    τι γυρεύει η αλεπού στο παζάρι
    και σας ρωτούσαμε:
    γιατί ρίχνετε νερό στο μύλο της ακροδεξιάς;

    mahno-p

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 15/02/2007

  3. Νομίζετε ότι αν προτεινόταν να ονομαστεί ένας μεγάλος δρόμος της πόλης ‘Οδός Ναζίμ Χικμέτ’ θα το αποδέχονταν ασμένως οι Ψωμιάδηδες; Για κάντε την πρόταση και μετά ελάτε να τα πούμε!

    Έλα μου ντε; Τι δουλεία έχει με όλους αυτούς; Μήπως συμβαίνουν τέτοια αποτρόπαια πράγματα στο εξωτερικό; Μήπως τα κάνει ο Bendit; Πιο λογικό θα ήταν να είναι με τον Osama, τους ευρωαπομονωτιστές, το άρδην, τον καρατζαφέρη, την παπαρήγα, τους παλαιούς εχθρούς της ελευθερίας και λοιπούς προοδευτικούς!

    Σχόλιο από Ασμοδαίος | 15/02/2007

  4. Καθόλου ασμένως δεν θα το αποδέχονταν.
    Και ακριβώς μια πρόταση να ονομαστεί ένας δρόμος στην Θεσσαλονίκη Nazim Hikmet, στα Σέρρας Hizir Pasa, στα Βουρλά Γιώργου Σεφέρη , στην Κωνσταντινούπολη Hrant Dink, στην Τραπεζούντα Χρύσανθου Φιλιππίδη είναι πρόταση που μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα στους εθνικιστές και των δύο πλευρών του Αιγαίου.
    Τέτοιες προτάσεις σπάνε τα στεγανά των εθνικισμών με σεβασμό στην ιστορική μνήμη χωρίς να την αλλοιώνουν.
    mumul

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 15/02/2007

  5. Και Hikmet και Dink και Σεφέρη και Φιλιππίδη!
    Δε νομίζω ότι τόσα έτη μέχρι το 1955 δε γινόταν σεβαστή η ιστορική μνήμη.

    Άλλωστε, η ύπαρξη ‘οδού Μεγάλου Αλεξάνδρου’ στη Θεσσαλονίκη δε σημαίνει ότι δε γίνεται σεβαστή από τις αρχές της Θεσσαλονίκης η ιστορική μνήμη των Περσών. Ή μήπως όχι;

    Σχόλιο από Ασμοδαίος | 15/02/2007

  6. Νομίζω αγαπητέ Π. και Α. ότι το ζήτημα που μπαίνει και θέλει μεγάλη συζήτηση, είναι ο ρόλος της «αριστερής» διανόησης στις νέες συνθήκες που έχει διαμορφώσει το «παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον».
    Αλλά πριν φτάσουμε εκεί, θα πρέπει να προσδιορίσουμε και τις δύο αυτές έννοιες.
    Σήμερα υπάρχει μία απίστευτη θολούρα, σε όλα τα επίπεδα της σκέψης μας και της κοινωνικής ζωής μας.
    Έχει δίκιο αυτός που είπε να μη δαιμονοποιούμε το Τρεμόπουλο, γιατί δεν είναι ο μόνος που πετάει αντιδραστικά τούβλα, ενώ κατατάσσει το εαυτό του στην προοδευτική παράταξη.
    Έχω μάλιστα προσέξει, ότι όσο πιο αριστερός νομίζει κανείς ότι είναι τόσο πιο πολλά τούβλα πετάει.
    Εχτές η ΝΕΤ, μίλησε για το φεστιβάλ κινηματογράφου του Βερολίνου. Τίποτα δεν είπε για την ταινία των αδελφών Ταβιάνι. Μία ταινία που χρηματοδοτήθηκε από τρία μεγάλα κράτη. Σιωπή, να μη συγχίσουμε τον κουμπάρο μας.

    Σχόλιο από ange-ta | 15/02/2007

  7. @Ασμοδαίος
    «..Kαί Hikmet και Dink και Σεφέρη και Φιλιππίδη !
    Δε νομίζω ότι τόσα έτη μέχρι το 1955 δε γινόταν σεβαστή η ιστορική μνήμη..»

    Γιατί όχι και οι τέσσερις . Ξέχασες και τον Hisir Pasa (όταν στην Τουρκία τους λέω από που είμαι όλοι για αυτόν μου μιλάνε.

    Δεν καταλαβαίνω την χρήση του «1955».
    Εδώ πάντως ήταν και είναι άγνωστο για πολλά χρόνια.
    Και μην ξεχνάς ότι όταν διαδραματίζονταν τα γεγονότα στην Πόλη η βασιλική οικογένεια έλειπε σε ταξίδι στο εξωτερικό και ούτε που έδωσε καμμιά σημασία…

    Σχόλιο από mumul | 15/02/2007

  8. «…ο ρόλος της “αριστερής” διανόησης στις νέες συνθήκες που έχει διαμορφώσει το “παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον”.

    Έχεις απολύτως δίκιο στους προβληματισμούς σου και στις επισημάνσεις σου.

    Νομίζω ότι όλη η ιστορία με το βιβλίο της 6ης δημοτικού, βρίσκεται ακριβώς στον πυρήνα αυτής της μετάβασης και της «απίστευτης θολούρας».

    Πάντως εδώ έχει ανοίξει μια τέτοια συζήτηση.

    Νομίζω ότι το βιβλίο, ως αφορμή, πυροδότησε ευρύτερες αναζητήσεις και κινητοποίησε έναν κόσμο -από την παλιά Αριστερά- που ήταν μέχρι τώρα εφησυχασμένος…

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 16/02/2007

  9. @mumul: Το 1955 (δεν είχε σχέση με τα ανωτέρω ονόματα, αλλά με το ‘με σεβασμό στην ιστορική μνήμη’)άλλαξε, απ’ όσο γνωρίζω, η ονομασία της ‘Κεμάλ Ατατούρκ’ σε ‘Αποστόλου Παύλου’. Μέχρι τότε, λοιπόν, δε νομίζω να αισθάνονταν προσβεβλημένοι οι Μικρασιατικής προέλευσης κάτοικοι της πόλης, αφού καμία τέτοια ιστορική αναφορά δεν έχει υποπέσει στην αντίληψή μου.

    Σχόλιο από Ασμοδαίος | 16/02/2007

  10. @Ασμοδαίος
    Δεν υπήρχε κανένας σεβασμός στην ιστορική μνήμη. Παιχνιδάκια και συμψηφισμοί μεταξύ των κρατών υπήρχαν.
    Και δεν πιστεύω να εννοείς ότι οι κυβερνήσεις της Ελλάδας της περιόδου 1938-1955 είχαν σεβασμό στην ιστορική μνήμη των λαών.
    Γράφεις :»..δεν νομίζω να αισθάνονταν προσβεβλημένοι οι Μικρασιατικής προέλευσης κάτοικοι της πόλης..»
    Μην το θέτεις έτσι το θέμα, συνδικαλιστικά…
    Και ποιός τους ρώτησε , και πως θα μπορούσαν να εκφραστούν οι άνθρωποι.
    Να θυμηθούμε 1938-1955, περίοδος που όλα τάσκιαζε η φοβέρα.
    Τους μπαγλαμάδες κρύβανε οι άνθρωποι τότε, και ο παλαιοελλαδίτης μπάτσος στο χωριό σ’επιανε απο το αυτί αν δεν μίλαγες «ελληνικά».

    Σχόλιο από mumul | 16/02/2007

  11. Να αποδεχθούμε ότι για 17 ολόκληρα χρόνια τους ‘έτρωγε’ το σαράκι τους Μικρασιάτες, αλλά δε λέγαν τίποτα απολύτως. Εϋλογο, αφού ήταν πρόσφατη η καταστροφή κτλ.

    Τώρα, δεν μπορώ να καταλάβω πού εδράζονται οι διαμαρτυρίες των πάσης φύσεως και πολιτικής αποχρώσεως διαμαρτυρομένων. Τους πειράζει που ένας στρατιωτικός ηγέτης θα τιμηθεί με αυτόν τον τρόπο; Τότε, γιατί δε διαμαρτύρονται ομοίως για την οδό Μεγάλου Αλεξάνδρου; Δεν υπάρχει ανακολουθία στη στάση τους αυτή;

    Δεν κατανοούν ότι ο Κεμάλ κατά δήλωση του Οικουμενικού Πατριάρχη ‘υπήρξε ένας μεγάλος πολιτικός, που δεν ηγήθηκε μόνο ενός σκληρού πολέμου αλλά και της προσπάθειας αποκατάστασης μιας ειρηνικής συμβίωσης των συγκρουσθέντων γειτονικών λαών’; και ότι ‘γι’ αυτό και ο μεγάλος Ελληνας πολιτικός Ε. Βενιζέλος πρότεινε το 1934 τον Κεμάλ Ατατούρκ για το βραβείο Νόμπελ Ειρήνης’; Ή μήπως θεωρείται και ο Βαρθολομαίος «αντεθνικό» στοιχείο; 🙂

    Σχόλιο από Ασμοδαίος | 16/02/2007

  12. Για Ασμοδαίος..

    … από το 1928, οι διαμαρτυρόμενοι Μικρασιάτες υπόκειντο στις διατάξεις του Ιδιώνυμου (του μέγα Βενιζέλου, μπρρρρρ… που θυμήθηκε ο Τρεμόπουλος σήμερα. O tempora, o mores!) Πολλοί έχουν ξεχάσει το δεύτερο στόχο του συγκεκριμένου κατασταλτικού νόμου και θυμούνται μόνον τον πρώτο: τους κομμουνιστές!

    Και αυτό έγινε γιατί ήδη τα συμφέροντα των κυρίαρχων τάξεων της «μικράς πλην εντίμου» ταυτίζονταν απολύτως με τα συμφέροντα των κεμαλικών εθνικιστών στρατιωτικών που κατάκτησαν τα εδάφη της παλιάς Οθωμανικής Αυτοκρατορίας (και της έδωσαν αυτοί την χαριστική βολή). Από πολύ παλιότερα εξάλλου φάνηκε ότι τα συμφέροντα των Ελλήνων της Ανατολής, δεν ταυτίζονταν με αυτά της «μικράς πλην εντίμου»…

    Στο πλαίσιο αυτής της τουρκοφιλικής προσέγγισης η «μικρά πλην έντιμος» έκλεισε τις εκκρεμότητες με τη Συμφωνία της Άγκυρας (1930) και δέχτηκε το συμψηφισμό των περιουσιών των μουσουλμάνων που εκδιώχθηκαν από την Ελλάδα με αυτές των Ελλήνων της Ανατολής (που ήταν δεκαπλάσιας αξίας)

    Ακριβώς, λόγω της σύγκρουσης του κράτους με τους πρόσφυγες -εφόλης της ύλης- θα αρχίσει η μαζική μετακίνηση των προσφύγων προς την Αριστερά.

    Οι πρόσφυγες για το κράτος ήταν «μετανάστες» και χρήσιμη πρώτη ύλη .

    Ποτέ δεν αναγνώρισε την ύπαρξη «προσφύγων». Μόνο στη δεκαετία του ’90 άλλαξε σε ιδεολογικό επίπεδο η κατάσταση.

    Γράφω κάτι σχετικό στην παρέμβασή μου: «Όταν πριν από 25 χρόνια ξεκινούσε το κίνημα αυτό, αντιμετωπίζαμε την έντονη αντίθεση όλης της Δεξιάς. Η αναφορά στις γενοκτονίες ερχόταν σε σύγκρουση με το τουρκοφιλικό κλίμα που κυριαρχούσε τότε για τη φίλη και σύμμαχο στο ΝΑΤΟ Τουρκία. Ως «αναρχικούς» προσπάθησαν για χρόνια να μας περιθωριοποιήσουν. Δεν τα πολυκατάφεραν.»

    Μα γιαυτό υποστηρίζουμε ότι τη σκυτάλη από την παλιά αντιπροσφυγική ακροδεξιά (και τον αντικομμουνιστικό βενιζελισμό), έχει πάρει η συγκεκριμένη πολιτική ομάδα, που έχει ως συμβολικό πρόσωπο αναφοράς τον Λιάκο, η Ρεπούση και όλοι όσοι τους συμπαραστέκονται. Από την πλευρά μας τους θεωρούμε ωs αναβίωση (με εκσυγχρονισμένο επίχρεισμα, αλλά την ίδια βαρβαρότητα) του παλιού μαύρου αντιπροσφυγικού μετώπου!

    μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 16/02/2007

  13. @Ασμοδαίος
    «..Τώρα, δεν μπορώ να καταλάβω πού εδράζονται οι διαμαρτυρίες των πάσης φύσεως και πολιτικής αποχρώσεως διαμαρτυρομένων…»
    Κατ’ αρχήν θα σου μιλήσω για τις δικές μου διαμαρτυρίες. Για αυτές των άλλων , στους άλλους.
    «..Μιλάμε για ιστορικά τεκμηριωμένα στοιχεία, όχι από μένα ή άλλους ομοεθνείς μου αλλά από ξένους μελετητές και εκθέσεις ξένων πρεσβευτών που αποδεικνύουν ότι ο Κεμάλ δε μπορεί να ήταν απλά “σκληρός αντίπαλος των Ελλήνων” αλλά σχεδιαστής και εφαρμοστής της πιο ακραίας φασιστικής λογικής της καθαρότητας του έθνους (σας θυμίζω το σύνθημά του:Ενα έθνος, μια θρησκεία, μια γλώσσα).Στα πλαίσια αυτής της λογικής εξοντώθηκαν από το “παιδι της Σαλονίκης” και χιλιάδες Έλληνες,Ασσύριοι και Αρμένιοι (άμαχοι και όχι κατά τη διάρκεια πολέμου όπως πιθανόν να ισχυριστούν κάποιοι ανιστόροτοι αφου απο το 1915 αρχισαν οι σφαγές)..»
    Από http://ecology-salonika.org/lib/?p=421#comments
    Σχόλιο Αθανασιάδης Αντώνης 10/2/07, 00:35.

    Αυτή εν πολλοίς είναι η άποψή μου.
    Θα επιθυμούσα λοιπόν και την δικιά σου άποψη στο συγκεκριμένο και όχι των άλλων.

    Σχόλιο από mumul | 16/02/2007

  14. Δεν μπορεί κανένας να αρνηθεί ότι ο Κεμάλ προέβη σε σφαγές αμάχων (αν και δε νομίζω ότι η αρμένικη γενοκτονία του 1915 μπορεί να αποδοθεί σε αυτόν. Βρισκόταν στην Καλλίπολη τότε!). Το ίδιο, όμως, έπραξαν και Έλληνες! Ο ίδιος ο Αριστεροπόντιος γράφει στην ‘καλύβα’: ‘Και να σημειώσω στο τέλος, ότι τον πληθυσμό τον εγκατέλειψαν οι ελληνικές αρχές κατοχής συνειδητά “για να μην δημιουργηθεί προσφυγικό πρόβλημα στην Ελλάδα”, όπως ζητούσε ο πρωθυπουργός Δημήτριος Γούναρης από τον αρμοστή Αριστείδη Στεργιάδη…’ Δεν αντιλήφθηκα ποτέ να διαμαρτύρεται κάποιος από τους προσφυγικής καταγωγής Θεσσαλονικείς για την οδό Δημητρίου Γούναρη. Αυτήν η ανακολουθία και η ευαισθησία για την επίδειξη έλλειψης οποιουδήποτε σεβασμού για τον Άνθρωπο μόνο από την μεριά του Κεμάλ (ενώ κάνουμε γαργάρα τα των δικών μας) δεν μπορεί να εξηγηθεί, κατά τη γνώμη μου, παρά μόνο ως εθνικός ρατσισμός εις βάρος του Κεμάλ.

    Σχόλιο από Ασμοδαίος | 16/02/2007

  15. Εύλογη η απορία σου Ασμοδαίε!

    Εδώ οι Πόντιοι (με τις οργανώσεις τους) διαμαρτύρονται για τον Κεμάλ Ατατούρκ, και έχουν γίνει το Μαύρο Πρόβατο!

    Οι μισοί, τουλάχιστον, νεοέλληνες τους θεωρούν ακραίους και περίεργους.

    Φαντάσου να έβαζαν ζητήματα για Ιωάννη Μεταξά, Δημήτριο Γούναρη, Ελευθέριο Βενιζέλο!

    Εξάλλου, η ιστορική μνήμη δεν είναι ιδιοκτησία κανενός.

    Νομίζω ότι στις μέρες μας που έχει επέλθει μια σχετική ώσμωση και έχει αποκτηθεί η συνείδηση ότι ανήκουμε όλοι σε μια ενιαία εθνική ομάδα (μην το αναλύσουμε αυτό τώρα, γιατί θα συμφωνήσουμε!), τέτοια ζητήματα δεν αφορούν όλους τους νεοέλληνες;

    μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 16/02/2007

  16. Συγγνώμη, αλλά θα χάσω το τρένο μου! Αποχωρώ για να ανακτήσω δυνάμεις και να επανέλθω δριμύτερος από Τρίτη!

    Καλό τριήμερο!

    Σχόλιο από Ασμοδαίος | 16/02/2007

  17. ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΟΝΤΙΑΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ

    10η Φεβρουαρίου, 2007 Αριθ. Πρωτ.: 075/2007

    ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ – ΤΡΕΜΟΠΟΥΛΕ: ΑΙΣΧΟΣ

    Η Ομοσπονδία Ποντιακών Σωματείων Αυστραλίας, στο άκουσμα της χυδαίας, λίαν επιεικώς και αχαρακτήριστης «πρότασης» του Νομαρχιακού Συμβούλου της Θεσσαλονίκης, κ. Τρεμόπουλου, «να τιμήσει η Θεσσαλονίκη τον Κεμάλ Ατατούρκ, σαν τέκνο της», διαμαρτύρεται με τον πιο έντονο τρόπο, για την αδιανόητη, αβάσιμη, προκλητική, ανήκουστη και προσβλητική της μνήμης των εκατομμυρίων αθώων και αδίκως σφαγιασθέντων Ελλήνων του Πόντου, Αρμενίων και Ασσυρίων και εκφράζοντας την αγανάκτηση όλων των Ποντίων της και πιστεύω, όλων των Ελλήνων της Αυστραλίας, απαιτεί, από τον «έλληνα» κ. Τρεμόπουλο, να ανακαλέσει αμέσως των «δήλωσή» του αυτή, θέτοντάς του αυτά τα πολύ απλά ερωτήματα:

    Να μας πει o ο κ. Τρεμόπουλος για πιο λόγο προτείνει τα «τιμηθεί ο Κεμάλ Ατατούρκ»;

    · Για το «κατόρθωμά» του, να εξαφανίσει όλο το μη μουσουλμανικό στοιχείο από τον γεωγραφικό χώρο της σημερινής Τουρκίας;

    · Για τις «υπέροχες» πορείες θανάτου, την «μοναδική καλοσύνη» με την οποία εξόντωσε, κατά χιλιάδες, τα αθώα θύματά του;

    · Για τις «ευγενικές» σφαγές των «επικίνδυνων» αθώων νηπίων και μικρών παιδιών, για τους «θαυμάσιους» και «ευγενικούς», βιασμούς των χιλιάδων κοριτσιών και γυναικών;

    · Να «τιμηθεί», γιατί «κύριε» Τρεμόπουλε;

    Έτσι, σύμφωνα με την «λογική του κ. Τρεμόπουλου, γιατί να μη γίνουν παρόμοιες προτάσεις, για τον Χίτλερ, τον Πινοσέτ, τον Μάρκος, τον Ίντι Αμίν και πολλούς άλλους, «λαμπρά τέκνα» των χωρών τους, που «ευτύχησαν να γευθούν την χαρά και υπερηφάνεια, των λαμπρών υπηρεσιών» τους και να «τιμηθούν», για τις «υπέροχες» και «ευγενικές» τους πράξεις, όπως και ο Κεμάλ Ατατούρκ;

    Επειδή, την καραμέλα «περί «εθνικιστικής υστερίας» την ακούσαμε πολλές φορές και μας «ξίνισε», δεν θέλουμε να μας αποδείξει ο κ. Τρεμόπουλος αν έχει εθνική συνείδηση, δεν το θεωρούμε δικαίωμά μας να το κάνουμε, διότι εμείς πιστεύομε ότι, είναι δικαίωμα κάθε ανθρώπου να έχει την δική του γνώμη, αλλά, απλά μας δυσκολεύει και μας προβληματίζει πολύ να πιστέψουμε αν έχει καν συνείδηση.

    Για το Διοικητικό Συμβούλιο

    Παναγιώτης Ιασωνίδης Παναγιώτης Στεφανίδης

    Πρόεδρος Γενικός Γραμματέας

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 17/02/2007

  18. «Το ίδιο, όμως, έπραξαν και Έλληνες»:

    Έτσι γράφει ο Ασμοδαίος
    Οποία αλλοτρίωση!

    Αυτός δεν είναι Έλληνας?
    γιατί αν είναι θα έπρεπε να γράψει
    «το ίδιο όμως δεν πράξαμε και εμείς» Αλλά δεν το γράφει έτσι γιατί δεν έχει σχέση με μας τους Έλληνες ειδωλολάτρες!

    «βιασμούς των χιλιάδων κοριτσιών και γυναικών», καλό να μη ξεχνάμε και τα τόσα αγόρια που βιάστηκαν, να μη το ξεχνάμε.

    Το επόμενο ποστ μου θα είναι για το νέο έργο των αδελφών Ταβιάνι.

    Σχόλιο από ange-ta | 17/02/2007

  19. Επιτρέψτε μου να παρατηρήσω ότι τα περισσότερα από τα ανωτέρω γραφέντα, μάλλον φαιδρά (εκτός από υβριστικά) είναι. Βεβαίως, από άποψι πολιτικής σκοπιμότητος, έχουν την λογική τους. (Για «ξεκάρφωμα» δηλαδή, «μην μάς πουν και εθνικιστές» – να διαψεύσουμε και τον «Ιό» που μάς τσουβάλιασε σε «συγκροτημένη πολιτική κίνηση»… Έτσι, ναι, καλά…)

    Αφήνοντας κατά μέρος τις ύβρεις (για κάποιον λόγο οι περισσότεροι ταγματασφαλίτες και δοσίλογοι και υποβάλλοντες τα σέβη τους στην κυβέρνησι Τσολάκογλου ήταν «βενιζελικοί» και φανατικοί αντιβασιλικοί – μην πιάσουμε παραδείγματα), δύο σχόλια επί των ιστορικών:

    Πρώτον. Για την Μικρασιατική Καταστροφή, κάποτε πρέπει εν Ελλάδι να σταματήσουμε να λέμε το άσπρο μαύρο. Η Καταστροφή ήταν η αποτυχία των σχεδίων και της πολιτικής Βενιζέλου. Οι στρατηγικές εκτιμήσεις του Μεταξά επί Α’ Παγκ. Πολέμου και Μικρασιατικής Εκστρατείας δικαιώθηκαν απολύτως, αντίθετα από αυτές του Βενιζέλου (βιαστική, και διχαστική απαίτηση εισόδου στον πόλεμο, πλήρης αποτυχία εκστρατείας Καλλιπόλεως, τυχοδιωκτική Μικρασιατική επιχείρηση). Και τα τεράστια στρατηγικά συμφέροντα της Δύσεως για την υποστήριξη του Κεμάλ, εν Ελλάδι τα αγνοούμε, αρκούμενοι στο παραμύθι ότι όλα έγιναν μόνο και μόνο επειδή δεν τούς άρεσε η… φάτσα του Κωνσταντίνου. (Τελικώς δολοφονήσαμε τους βασιλικούς πολιτικούς και στρατιωτικούς, επειδή είχαν την ατυχία να πρέπει να εφαρμόσουν αυτοί την πολιτική Βενιζέλου. Δηλαδή τους δολοφονήσαμε επειδή απέτυχε η πολιτική των αντιπάλων τους!)

    Δεύτερον, διαφωνώ βεβαίως με την πολιτική ελληνοτουρκικής προσεγγίσεως του Ιωάννη Μεταξά, ο οποίος, όμως, εάν ευθύνεται, δεν ευθύνεται παρά για το ότι, και εν όψει του επερχόμενου πολέμου, δεν αναίρεσε την πολύ εντονότερα φιλοτουρκικότερη πολιτική Βενιζέλου, εν καιρώ ειρήνης και με αποκορύφωμα την τραγελαφική πρόταση για βράβευση του Κεμάλ με Νόμπελ Ειρήνης, με το αίμα των μικρασιατών φρέσκο ακόμη! (Τουλάχιστον η ονομασία του δρόμου άλλαξε, το Νόμπελ θα έμενε για πάντα.) Εάν λοιπόν τα στρατηγικά συμφέροντα της χώρας δικαιολογούν έστω και ελάχιστα τον Βενιζέλο, πόσο μάλλον τον Μεταξά.

    Το ζήτημα δεν είναι όμως τα ιστορικά. (Είναι αστείο να ζητά κάποιος τον λόγο από τους δεξιούς σήμερα για την πολιτική του δολοφονηθέντος Γούναρη ή του Κωνσταντίνου Α’, όσο και από τους αριστερούς για την πολιτική του Ζαχαριάδη ή τις αποφάσεις της Διεθνούς για Μακεδονία και Μικρά Ασία.) Τα παραπάνω άλλωστε είναι δικές μου προσωπικές κρίσεις, δεν έχουν καμμία σχέσι με το αν κάποιος είναι εθνικιστής σήμερα. Το ζήτημα είναι λοιπόν το σήμερα.

    Το ζήτημα είναι οι ευθύνες της «πατριωτικής αριστεράς» σήμερα.

    Αγαπητοί μου, η «πατριωτική αριστερά» οφείλει να αναλάβει τις ευθύνες της.

    Αφού επί χρόνια δαιμονοποιούσε εμάς τους Έλληνες εθνικιστές και στιγμάτιζε ως «φασιστικό» κάθε λόγο και πράξη υπέρ του έθνους και των παραδόσεων, τώρα, όποτε έρχεται επιτέλους κοντά στις δικές μας απόψεις, θίγεται και διαρρηγνύει τα ιμάτιά της επειδή βρισκόμαστε και εμείς οι στιγματισμένοι εκεί, και κινδυνεύει να κολλήσει λέπρα!

    Λυπούμεθα, αλλά όταν εσείς συμβάλατε επί χρόνια ώστε κάθε τι το ελληνικό να χαρακτηρίζεται «φασιστικό», επόμενο είναι τώρα να υφίστασθε και εσείς τα ίδια από τους οπαδούς του αφελληνισμού. Εμείς τί να κάνουμε, να εξαφανιστούμε;

    Καλώς να αγωνίζεται η «πατριωτική αριστερά», και εύγε της, όταν και όσο αγωνίζεται, αλλά όχι και να πάψουμε εμείς να υπάρχουμε, αυτοενοχοποιούμενοι με την λογική ακριβώς του «Ιού», επειδή εσείς φοβάσθε μην σάς ταυτίσει ο «Ιός» μ’ εμάς! Εάν είστε πράγματι πατριώτες, ας αποδεχθείτε με τόλμη την δική σας δαιμονοποίηση από τον «Ιό», αντί να δικαιώνετε την εις βάρος μας δαιμονοποίηση (και να υπονομεύετε τον δικό σας αγώνα που ειλικρινώς δέχομαι ότι κάνετε).

    Σχόλιο από ΚΑΛΛΙΜΑΧΟΣ | 19/02/2007

  20. «Αφού επί χρόνια δαιμονοποιούσε εμάς τους Έλληνες εθνικιστές και στιγμάτιζε ως “φασιστικό”…»

    …σωστά ρε παιδί μου: Φασιστικο το χουντικό πραξικόπημα;
    Φασιστικό το πραξικόπημα στην Κύπρο και το μοίρασμα του νησιού με τους Τούρκους ομοϊδεάτες σας;

    …φτού στο στόμα των άθλιων «αριστερών πατριωτών»!

    Σχόλιο από σοσιαληστής εκ Κύπρου | 19/02/2007

  21. θα μπορούσαμε να θεωρήσουμε τον Τρεμόπουλο ή τον “Ιό” -που υποστηρίζουν μια παρόμοια συμπεριφορά- ότι είναι μεταξικοί φασίστες;

    Το λιγότερο! Άλλωστε τους το χρωστάμε, αφού αυτοί θεωρούν όλους τους άλλους τέτοιους… Εμείς οφείλουμε να είμαστε σεμνοί;

    Φασισταράδες είναι λοιπόν, αφου συμφωνούν με τους φιλοκεμαλικούς δικτάτορες (ακολουθώντας πιστά την μέθοδο του «τσουβαλιάσματος» που πρώτοι μας υπέδειξαν).

    Σχόλιο από gregykapogeorge | 19/02/2007

  22. «O μπάτσος είναι όργανο! Σαν το μπουζούκι…

    από m-p 8:03μμ, Κυριακή 18 Φεβρουαρίου 2007

    Το τσουβάλιασμα γενικά είναι μια βολική λύση. Αλλά για ποιον;

    Δηλαδή επειδή τη μετονομασία της «οδού Αποστόλου Παύλου» της Θεσσαλονίκης σε «οδό Κεμάλ Ατατούρκ» την έκανε ο Ιωάννης Μεταξάς (επί δικτατορίας του), θα μπορούσαμε να θεωρήσουμε τον Τρεμόπουλο ή τον «Ιό» -που υποστηρίζουν μια παρόμοια συμπεριφορά- ότι είναι μεταξικοί φασίστες;»

    Αυτά έγραφα μεταξύ άλλων στο ίντι σε μια «κουβέντα» για το προβοκατόρικο-φασιστικό αφιέρωμα του «Ιού». Έτσι κι αλλιώς, η δημοσιογραφική αυτή ομάδα, αγαπημένη των καθεστωτικών μεγαλοεκδοτών, μας έχει συνηθίσει σε αντίστοιχες γελοιότητες – ούτε καν αθλιότητες. Οι αγαπημένοι του Τεγόπουλου και σία, διεκδικούν δάφνες «αριστεροσύνης» και «επαναστατικότητας», μπας και πείσουν κανένα νεοφιλελεύθερο φίλο τους . Ουστ… σ΄ αυτούς…

    Μόνο που για μας «Καλλίμαχε» (ελπίζουμε να πρόσεξες τον τίτλο της σελίδας μας: Πόντος και Αριστερά) οι «Έλληνες εθνικιστές» είναι το άλλο μισό του «Ιού». Για μας αυτοί οι δυό συγκροτούν τα δύο πρόσωπα του Ιανού και αποτελούν το απωθητικό πρόσωπο του «εχθρού μας». Και για τη στάση τους τα κρίσιμα χρόνια και για την μετέπειτα συμπεριφορά τους…

    Η δικιά μας Αριστερά δεν έχει να κάνει σε τίποτα μ’ όλο αυτό το βαλκανικό φασισταριό!

    Σχόλιο από mahno-p | 19/02/2007

  23. @ angeta: Δεν πρόσεξες ότι παραπάνω είχα γράψει για ‘τα των δικών μας’. Φυσικά και είμαι Έλληνας! Είμαι πολίτης του ελληνικού κράτους. Τώρα, δεν γράφω τα ίδια πράξαμε και εμείς, διότι -εγώ τουλάχιστον- δε συμμετείχα στα εγκλήματα. Όπως τα εγκλήματα που διαπράχθηκαν το 1922 από Τούρκους ή το Ολοκαύτωμα από Γερμανούς δε βαρύνουν τους απογόνους τους, έτσι και τα εγκλήματα που διέπραξαν κάποιοι Έλληνες το 1922 δε βαρύνουν εμάς. Με άλλα λόγια, συλλογική ενοχή ΔΕΝ υπάρχει!

    @ Αριστεροπόντιος: Η ανακολουθία της στάσης των διαμαρτυρομένων έγινε αποδεκτή, λοιπόν. Δεν καταλαβαίνω, όμως, το εξής: αφού συμφωνείτε ότι πρόκειται περί ανακόλουθης στάσης, γιατι δεν αλλάζετε τη θέση σας; Δικαιολογίες του τύπου ότι ‘θα μας φάνε οι νεοέλληνες’ μου ακούγονται αστείες.

    Σχόλιο από Ασμοδαίος | 20/02/2007

  24. Καθυστερημένες (χρονικά) σκέψεις, αντί μιας απάντησης στην ώρα της…
    ———————————————————–
    Γιατί δεν είναι δυνατόν να επιτρέπεις στη δεξιά να γίνεται τιμητής των πάντων. Ειδικά σε πράγματα που δεν της ανήκουν.
    Οι διαμαρτυρόμενοι αποτελούν ένα πολύχρωμο μωσαϊκό, που δεν ελέγχεται από κανένα.

    Το «Αντίβαρο» για παράδειγμα, ανήκει μόνο στο δημιουργό του. Ακόμα και την εκδήλωση στην ΕΣΗΕΑ με ρεφενέ των συμμετεχόντων στις συζητήσεις των σελίδων για το βιβλίο, κατάφερε να καλύψει.

    Το «Αντίβαρο λοιπόν, κατάφερε να συσπειρώσει μια υπόκωφη αντίδραση που είχε δημιουργηθεί μήνες πριν. Και οι πρώτοι αντιδράσαντες ήταν οι προσφυγικές οργανώσεις.

    Οι πολιτικάντηδες και η ακροδεξιά τελευταία μπήκαν στο «παιχνίδι της αμφισβήτησης» και θάταν λάθος εάν τους αφήναμε το δρόμο ελεύθερο. Φυσικά, κάποιοι (πολλοί) ένθεν κακείθεν θα το επιθυμούσαν, ώστε να έχουν καθαρή εικόνα που τους βόλευε απολύτως. Ευτυχώς που δεν έγινε!!!!!

    μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 23/05/2007

  25. Αριστεροπόντιε

    (που λέει και ο Ασμοδαίος),

    η απάντησή σου για τη (μη) αντίδραση των ποντίων /προσφύγων στην «Οδό Γούναρη» είναι πραγματικό ανέκδοτο!

    Για μένα που δεν είναι ούτε πόντιος, ούτε πρόσφυγας – απλά εξόριστος είμαι – αυτός ο δρόμος (η «Γούναρη») είναι πραγματικό σκάνδαλο!

    Σχόλιο από Πάνος | 23/05/2007

  26. …για τα υπόλοιπα – δεν θα πάρω, ευχαριστώ!

    Σχόλιο από Πάνος | 23/05/2007

  27. Έχεις δίκιο, συμφωνώ………..

    μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 23/05/2007

  28. Παλιό το κείμενό σου αλλά με ενδιέφερε.

    Ο διαχωρισμός καταρχήν μεταξύ ντόπιων («η όψιμη ενασχόληση των ντόπιων εθνικιστών και η εκμετάλλευση των της καθ’ ημάς Ανατολής») και προσφύγων εθνικιστών δεν ισχύει πλέον.

    Κατά δεύτερον δικαιούνται μόνο οι τάδε καταγωγής εθνικιστές και όχι οι δείνα να ασχολούνται με τον εθνικισμό όταν αυτός αφορά άλλα τμήματα του Ελληνισμού;

    Τρίτον, ο εθνικισμός ή η υιοθέτηση συνθημάτων και ιδεών από τους ακροδεξιούς που αναφέρεις δείχνουν πολύ απλά ότι οι ιδέες δεν ταυτίζονται απαραίτητα ή λογικά με κάποιους συγκεκριμένους φορείς. Τον 19ο αι. λ.χ. οι Αριστεροί (Μαρξ, Μπακούνιν κ.ά.) έβριζαν τους Εβραίους ως παράσιτα και νέγρους˙ σήμερα οι Ακροδεξιοί χρησιμοποιούν ακριβώς τα ίδια επιχειρήματα, θα ήταν κωμικό ωστόσο να εξεγείρονταν οι Αριστεροί για αυτή την ιερόσυλη.. κλοπή επιχειρημάτων. Παρομοίως και στην περίπτωση αυτή λοιπόν. Οποιοσδήποτε μπορεί ενδόμυχα να θεωρήσει ότι έκανε λάθη ή ότι η παλαιά τακτική του δεν τον συμφέρει˙ κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο συνύπαρξης των δύο ενδεχομένων σε έναν άνθρωπο ή μία παράταξη.

    Τέταρτον δε διακρίνεις μεταξύ των ακροδεξιών εθνικιστών και των ακροδεξιών αντικομμουνιστών ή αντιπροσφύγων εθνικιστών. Όσο κι αν οι δυο παρατάξεις έδρασαν στο παρελθόν ενιαία, δεν είναι υποχρεωτικό κάποιοι από την πρώτη να αποκηρύξουν λ.χ. τον Καραμανλή Α’ και να κατακρίνουν τα λάθη του στην Κύπρο ή αλλού ή να παρουσιάζονται πλέον ως τουρκομάχοι ενώ το 1920 ήταν φιλειρηνιστές. Άλλωστε το ότι συνέχισαν τον πόλεμο μετά το 1920 οι (ακρο)δεξιοί σημαίνει απλώς και μόνον ότι δεν διαφωνούσαν στον εθνικισμό (απελευθέρωση Ποντίων και Μικρασιατών και σφαγή των Τούρκων) αλλά ότι προτιμούσαν τη δική τους, αντιδημοκρατική ερμηνεία του εθνικισμού. Άλλο όμως να κατακρίνεται ο εθνικισμός ως τέτοιος κι άλλο ως αντιδημοκρατικός εθνικισμός.

    Πέμπτον, ξεχνάται ή αποσιωπάται ότι οι Νοτιοέλληνες, που κατείχαν το κράτος φυσικά, της άρχουσας τάξης βεβαίως, εξαρχής χρησιμοποίησαν τους Πόντιους και τους λοιπούς πρόσφυγες ως άλλους έποικους στην ελλαδική Μακεδονία συμβάλλοντας (αναπόφευκτα έστω κι άθελα εν μέρει οι πρόσφυγες) έτσι στον ρατσισμό κατά ελληνόφρονων και σλαβόφρονων σλαφόφωνων Μακεδόνων – και αυτή η συνεργασία έγινε με χαρά δεκτή από όλους˙ αυτή η πτυχή της χαμω-ασιατικής συνεργασίας είναι υπαρκτή, με θύματα βεβαίως όχι τους Πόντιους (τόσο ελληνόφωνους, οι οποίοι ήταν εγγύηση για το αθηναϊκό κράτος στην σλαβόφωνη βορειομακεδονική ενδοχώρα, όσο και τουρκόφωνους, οι οποίοι ήταν σε μεγάλο ποσοστό ακροδεξιοί κι επομένως ήταν επίσης άνθρωποι των «βαλκάνιων φασιστών» τόσο πολύ όσο οι χωροφύλακες εκ της Παλαιοελλάδας).

    Έβδομον, τα σχόλια του Καλλίμαχου είναι αφενός σε γενικές γραμμές σωστά, αφετέρου οι ομοιότητες ως προς τις αντιπάθειες (π.χ. καταδίκη του «μεταλωζανικού» Βενιζέλου, λες και μετά το 1922 μπορούσαν να γίνονται παλλικαριές) θα πρέπει να σε προβληματίσουν.

    Όγδοο, πράγματι ο Τρεμόπουλος κι ο Ιός είναι η άλλη όψη των άλλοτε βασιλοφρόνων του 1920 και νύν τουρκοφάγων, ωστόσο ο διαχωρισμός μεταξύ εθνικιστών και αντικομμουνιστών ακροδεξιών είναι τόσο υπαρκτός (εξηγεί γιατί οι άλλοτε βασιλόφρονες είναι τώρα τουρκοφάγοι) όσο είναι γνωστό και δεδομένο ότι πολλοί από τους νυν «πατριώτες Αριστερούς» πριν μια-δυο δεκαετίες ανέβαζαν πυρετό όταν γινόταν λόγος για ελληνικότητα, ελληνισμό, βυζάντιο κ.λπ. Αν τώρα άλλαξαν μυαλά, αυτό δε σημαίνει τίποτε άλλο (ούτε υποκρισία) παρά ότι διεκδικούν την επικράτηση της δικής τους ερμηνείας της ελληνικότητας και όχι αυτής των άλλοτε βασιλικών.

    Σχόλιο από Γιάννης | 27/08/2007


  29. η τουρκολατρεία και τα συναφή ασφαλώς δεν είναι εφεύρεση των ελλαδικτών, βασιλικών του 1920 ή των μεταλωζανικών βενιζελικών. έχω συναντήσει πάρα πολλούς μικρασιάτες οι οποίοι ισχυρίζονταν πόσο καλοί ήταν οι Τούρκοι και πόσο δεν πείραζε ο ένας τον άλλον κ.λπ. Η τουρκολαγνεία δηλαδή είναι κάτι ευρύτερο, ένα προϊόν της εσωτερίκευσης της βυζαντινής κατάρρευσης και όχι «βαλκανική προδοσία» εις βάρος των προσφύγων.

    Σχόλιο από Γιάννης | 27/08/2007

  30. Ενδιαφέροντα τα σχόλια…

    Μόνο μια επισήμανση: Νομίζω ότι με τον όρο «παλαιοελλαδιτισμός» οι αριστεροπόντιοι δεν εννοούν τους έχοντας τη συγκεκριμένη καταγωγή, αλλά τους έχοντες κάποια συγκεκριμένη θεώρηση των πραγμάτων.

    Κατά τα άλλα περιμένω την απάντησή τους… μόλις επιστρέψουν από τις διακοπές τους!

    Σχόλιο από Πόντιος | 31/08/2007

  31. παλιο το ποστ ,πραγματι…
    ενδιαφερουσες ομως οι παρατηρησεις του Γιαννη …
    Ομως δεν συμφωνω οτι »πράγματι ο Τρεμόπουλος κι ο Ιός είναι η άλλη όψη των άλλοτε βασιλοφρόνων του 1920 και νύν τουρκοφάγων»
    Διοτι μου φαινεται παρα πολύ ευκολο να λεμε » ενας ειναι η αλλη οψη του αλλου κλπ)

    Ειναι καλύτερο να επιμενουμε στις διακρισεις
    – οσο απειρες και ποικιλες ειναι οι παραλλαγές του εθνικισμου
    αλλο τοσο ειναι και οι παραλλαγες του αντιεθνικισμου
    Και οι Γενικευσεις οδηγουν σχεδόν παντα σε Στερεοτυπα …

    Κατα τ’ αλλα τι νεα;

    Σχόλιο από Νοσφερατος | 18/08/2008

  32. για τρεμοπουλο

    εκανε τις δηλωσεις που εκανε για να χτυπησει πιστευω τους νεο-δεξιους που ανηλθαν τα τελευταια χρονια στην βορειο ελλαδα(το αποτελεσμα δειχνει πως τελικως αλλειψε βουτυρο στο ψωμι τους γιατι αν τελικως θες α τους την πεις πρεπει να γνωριζεις και λιγο ιστορια)
    μετα την δηλωση του αυτη το alter τον εβγαλε παραθυρο με τον χαρρυκλυν(εγω τον θεωρω νεο-δεξιο)
    αριχσε ο χαρρυ κλυνν ναλεει τα γνωστα για την γιαγια του την προσφυγοπουλα -ανιστορητους συναισθηματισμους
    και ο αλλος ουτε καν ανοιξε το στομα του.

    αποτελεσμα;
    εκεινη την περιοδο αλειψε αθελα του το βουτυρο στο ψωμι του εθνικισμου ,
    βρηκαν τα νεο δεξια παιδακια του φασισμου εδω πανω καποιον για να ασχοληθουν
    και ζαλίσανε ολους εμας του ς υπολοιπους μ αυτη την ιστορια
    η ολη πρακτιη θυμιζε πανκηδες 17 χρονων που προκαλουν για προκαλουν χωρις να νοιαζονται για τα αποτελεσματα των πραξεων τους
    μονο που οταν κατερχεσαι στην πολιτικη δε μπορεις να λειτουργεις ως τετοιος
    (ακομα δε τον κατακεραυνωνω σαν φιλο-κεμαλιστη-θελω να πσιτευω πως ηταν αποροια λαθος τακτικης και σκεψης και ιστορικης γνωσης)
    για τα οικολογικα ειναι καλος και αναδυκνυει πραγματα

    Σχόλιο από δον κιχωτης | 19/08/2008

  33. συμφωνώ με δον Κιχωτη …Καπως ετσι ειναι …
    Και πάντως παιδια μη φανταζεστε οτι ο Ψωμιαδης (το πρωτοπαλληκαρο του Σαλονικιωτικου Καραμανλισμου) ειναι τοσο διασκεδαστικός και ακινδυνος τυπος οσο εμφανιζεται στην Τηλεοραση …
    Ειναι εξαιρετικά δυσκολο να αντεξεις τον Ιπποποταμο του Δεξιου Καραμανλιδικου Εθνολαικισμου και ο Τρεμοπουλος( αλλά και ολη η παραταξη Οικολογια Αλληλεγγυη που πρωτη αντιταχθηκε στπο Εθνολαικιστικο Ψωμιαδικό φαινομενο και πετυχε το 4,6% στις προηγουμενες Νομαρχιακές εκλογες)αν μη τι αλλο δειχνει αντοχή…

    Σχόλιο από Νοσφερατος | 19/08/2008

  34. -En guzel deniz, henuz gitilmemis olandir

    Zülfü Livaneli

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 22/08/2008

  35. […] -En guzel deniz, henuz gitilmemis olandi […]

    Πίνγκμπακ από -Δύο χρόνια Π&Α: Ένας “εγωκεντρικός” απολογισμός! « Πόντος και Αριστερά | 31/12/2008

  36. «Η πλειοψηφία των κατοίκων της Κύπρου είναι Έλληνες και δίκαια αγωνίζονται για την Ένωσιν της νήσου με την Ελλάδα. Η τουρκική μειονότητα της Κύπρου πρέπει να συνεργασθή με τους Έλληνες Κυπρίους για την απαλλαγή της νήσου από τον Αγγλικό ιμπεριαλισμό […] Εκείνοι που προσπαθούν να στρέψουν τους Τούρκους εναντίον των Ελλήνων, μόνον το συμφέρον του ξένου κατακτητή εξυπηρετούν»

    ΝΑΖΙΜ ΧΙΚΜΕΤ «Αυγή» 14.4.1955

    Σχόλιο από Zωνιανίτης | 10/03/2009

  37. νοσφερατε τον αντιεθνολαικιστη τον γνωριζω προσωπικα. διακρινω μια υπερτιμηση. δεν ειναι ετσι τα πραματα. με τις θεσεις του περι κεμαλ νομιμοποιησε τον τηλενομαρχη σε μεγαλη μεριδα πολιτων.ας ειμαστε προσεκτικοι. τα φαινομενα ψωμιαδη θρεφονται απο τους τρεμοπουλους και εξαγνιζονται.

    Σχόλιο από γεωργιαδης γιωργος | 10/03/2009

  38. Πολύ Τρεμόπουλος παίζει ρε σύντροφοι, σχεδόν κάθε μέρα. Αφήστε τον ήσυχο να μεγαλουργήσει στας Ευρώπας και μετά τα ξαναλέμε. Οκ, εμείς ξέρουμε τι νταλκά βαράει, θα τον μάθουν κι οι νέοι που τον ψήφισαν. Μόνο μην τον κάνουμε ήρωα! Κατά τα άλλα, συμφωνώ κι επαυξάνω: Ο παλαιοελλαδιτισμός στις μέρες μας δεν είναι θέμα καταγωγής, αλλά νοοτροπίας. Έτσι κι αλλιώς λίγοι γνωρίζουν τα ιστορικά του χαρακτηριστικά. Γι’ αυτό και πετάνε γλώσσα οι κάθε λογής υπερασπιστές των εξ! Ας θυμηθούμε μόνο τη συμπεριφορά του Στεργιάδη στην Ιωνία και την αντιμετώπιση των Ποντίων από τον Βενιζέλο. Ξεγραμμένα τα κρητικά, τώρα με την Ελλάδα ένα κι οι υπόλοιποι πιόνια στο παιχνίδι μας. Το ίδιο δεν κάναμε κι εμείς (οι απόγονοι προσφύγων) με τους Πολίτες και αργότερα με τους «Ρωσοπόντιους»;

    Σχόλιο από Asarcikli | 14/08/2009

  39. Καλησπέρα και χρόνια πολλά για τις ημέρες.
    Η εμφάνιση των φαινομένων Τρεμόπουλου και Οικολόγων οφείλεται στην ανυπαρξία μιας πραγματικής Αριστεράς στο τόπο μας, η οποία στην χώρα μας δεν θα έχει μόνο αποστολή την κοινωνική απελευθέρωση του τόπου αλλά και την εθνική της.
    Ας θυμηθούμε τις θέσεις του ΕΑΜ για τα εθνικά θέματα όταν οι Χίτες έλεγαν ότι η Κύπρος ήταν μακριά για να γίνει ελληνική.

    Σχόλιο από doukas | 16/08/2009

  40. […] -En guzel deniz, henuz gitilmemis olandi […]

    Πίνγκμπακ από -Ο απολογισμός του έτους « Πόντος και Αριστερά | 08/01/2010

  41. İslam’ın beklediği en şerefli gündur bu;
    Rum Konstantiniyye’si oldu Türk İstanbul’u!
    Cihana karşı koyan bir ordunun sahibi,
    Türk’ün padişahı, bir gök yarılır gibi
    Girdi, «Eğrikapı»dan kır atının üstünde
    Fethetti İstanbul’u sekiz hafta üç günde!
    O ne mutlu, mübarek bir kuluymuş Allah’ın…
    «Belde-i Tayyibe»yi fetheden padişahın
    Hak yerine getirdi en büyük niyazını;
    Kıldı Ayasofya’da ikindi namazını.
    İşte o günden beri Türk’ün malı İstanbul,
    Başkasının olursa yıkılmalı İstanbul.

    Nâzım Hikmet
    Το ποίημα του Αφρικής ναζίμ, που είναι και

    Αυτή είναι η πιο ένδοξη μέρα του Ισλάμ.
    Ο Έλληνας Κωνσταντίνος έχει πεθάνει, τουρκική Κωνσταντινούπολη!
    Ο ιδιοκτήτης ενός στρατού που αντιτίθεται στον
    Ο Σουλτάνος της Τουρκίας, όπως ο ουρανός σπλιτ
    Μπήκε, πάνω από τη «θέση»
    Κατέκτησε την Κων / πολη για εβδομάδες σε τρεις μέρες!
    Ευλογημένος είναι αυτός, και ευλογημένος ο υπηρέτης του Θεού…
    Βασιλιάς βασιλιάς βασιλιάς βασιλιάς βασιλιάς » » » »
    Είναι το καλύτερο πράγμα που έχεις κάνει ποτέ.
    Έχει γίνει στην Αγία Σοφία.
    Από εκείνη την ημέρα, η οικονομική Κωνσταντινούπολη της Τουρκίας,
    Αν κάποιος άλλος πρέπει να καταστραφεί, η Κωνσταντινούπολη.

    Nazım Χικμέτ

    Σχόλιο από Αδόλφος Μαγγανάς | 02/09/2017


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: