Πόντος και Αριστερά

……. 'μώ τον νόμο σ' !

-Περί Ιδρύματος «ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ» κλπ

ps2Από τον καπετάνιο και το πλήρωμα του Κόκκινου Οκτώβρη λάβαμε  το παρακάτω κείμενο με την παράκληση να το δημοσιεύσουμε.

Εμείς ευχόμαστε το  κείμενο αυτό να γίνει αφορμή για μια γόνιμη και χρήσιμη για τον ποντιακό χώρο συζήτηση  :

«Με ενδιαφέρον παρατηρώ τον τελευταίο καιρό τη διαμάχη μεταξύ των μνηστήρων ΠΟΕ, ΠΟΠΣ, Ίδρυμα, Μητρόπολη με φόντο το ΝΣΚ για την πολύφερνη νύφη που ακούει στο όνομα Ίδρυμα Παναγίας Σουμελάς, η οποία έχει και καλή προίκα.


Η διαμάχη έχει μεταφερθεί, πλέον, και στην blogόσφαιρα αλλά και σε social networks όπως τα facebook, twitter, κλπ. καταντώντας όλους τους προαναφερόμενους φορείς, και μαζί με αυτούς και εμάς, γραφικούς απέναντι στις λοιπές ιθαγενείς και εξωτικές φυλές του νεοελληνικού ψηφιδωτού.

ps3Την τελευταία εβδομάδα έχω λάβει, φαντάζομαι μαζί με αρκετούς εξ’ υμών, αρκετά αντικρουόμενα και αντιφατικά ενημερωτικά email, στο βαθμό που παραβιάζουν τους στοιχειώδης κανόνες της λογικής, αναφορικά με την περίφημη γνωμοδότηση 52/2009 του ΝΣΚ.

Παραθέτω από το e-pontos, του οποίου την ύλη επιμελείται ο κ. Θεόφιλος Κωτσίδης (ΓΓ της ΣΕΝ-ΠΟΕ), το κείμενο που υπογράφει ο κ. Λάζαρος Κουμπουλίδης, που εστάλει και μέσω του pontiaki neolaia, την ύλη του οποίου επιμελείται ο κ. Χαράλαμπος Κωτίδης (Πρόεδρος της ΣΕΝ-ΠΟΕ):

«..Επιτέλους, μετά από μία νομική διαδρομή «μετ’ εμποδίων», το κρίσιμο ερώτημα για το διοικητικό καθεστώς του Ιδρύματος Παναγία Σουμελά «έφτασε» στην Ολομέλεια του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, το οποίο εξέδωσε την με αριθμό 52/2009 γνωμοδότησή του.

Η Ολομέλεια του Ν.Σ.Κ. που αποτελεί το ανώτατο γνωμοδοτικό όργανο και αποτελείται από τον Πρόεδρο, τον εισηγητή και 47 μέλη, αποφάνθηκε κατά πλειοψηφία ότι:

1. Η νομική μορφή του Ιδρύματος Παναγία Σουμελά είναι αυτή του αυτοτελούς νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου, με χαρακτήρα θρησκευτικό και κοινωφελές και όχι εκκλησιαστικό. Για το λόγο αυτό υπάγεται στην εποπτεία μόνο του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και όχι της Ιεράς Συνόδου.

2. Η κανονιστική διάταξη 47/1973 της Ιεράς Συνόδου είναι άκυρη και ανίσχυρη και ως εκ τούτου, είναι παράνομη η μέχρι τώρα συγκρότηση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ιδρύματος, αλλά και η ρύθμιση της που προβλέπει ότι πρόεδρος του Δ.Σ. του Ιδρύματος ορίζεται ο εκάστοτε Πρόεδρος του Σωματείου «Παναγία Σουμελά» και ως Α΄Αντιπρόεδρος ο εκπρόσωπος της οικείας Μητροπόλεως.

Να τονίσουμε ότι σύμφωνα και με την άποψη της μειοψηφίας, το διοικητικό καθεστώς του Ιδρύματος είναι και πάλι παράνομο, λόγω υπερίσχυσης των διατάξεων του Καταστατικού Χάρτη της Ελλάδος, οπότε η συγκρότηση του Δ.Σ. είναι παράνομη και οι αποφάσεις που έχουν εκδοθεί άκυρες..»

για περισσοτερες πληροφοριες http://epontos.blogspot.com/2009/07/blog-post_9439.html

Ps1Την ίδια στιγμή ο «Διαδικτυακός Σύλλογος Facebook Ο ΠΟΝΤΟΣ» με την υπογραφή του κ. Βαγγέλη Κατσέλα και το www.idrymapanagiasoumela.blogspot.com μας πληροφορούν ότι:
Έχει αναρτήθει στο γκρουπ «Respect to Panagia Soumela» η γνωμοδότηση 52/2009 του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους που αναφέρει την οριστική νόμιμη λειτουργία και Διοίκηση του Ιδρύματος «Παναγία Σουμελά».

«..Επειδή η «λασπολογία» μερικών που δεν έχουν στοιχεία, αλλά έμαθαν ή τους έμαθαν απλά να διαδίδουν φήμες… ήρθε η τελική απόφαση και απο το ΝΟΜΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ, που τους αποστομώνει για να ηρεμήσουν και οι ίδιοι αλλά και ο συνεργάτες τους, στο να ασχολούνται με ανούσια πράγματα….

Με υπέρ 37 ψήφους, και κατά 11… ιδού τα αποτελέσματα…

Ας κοιτάξουμε τα μείζον προβλήματα που Ποντιακού Ελληνισμού, όπως μου ανέφερε πριν καιρό ένας γνωστός, για μια Πανελλήνια Ποντιακή Βιβλιοθήκη, ακόμα και Παγκόσμια, και άλλα τέτοιους είδους προβλήματα τα οποία έχουν πιο βασικό στόχο και σκοπό….

Απλά διαδόστε το, για να ενημερωθούν και αυτοί που έχουν ακόμα αμφιβολίες για την Νομική Υπόσταση του Διοικητικού Ιδρύματος «Παναγία Σουμελά»

Επίσης αν δεν είναι ευδιάκριτη η Γνωμοδότηση, την έχω αναρτήσει και στο σχετικό blog….

Ένα να ξέρετε, η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας….» 

Επειδή αντιστεκόμαστε στον βιασμό της λογικής, θα συστήναμε στους υποψήφιους μνηστήρες ορισμένα πράγματα, αν βεβαίως θέλουν να μας ακούσουν…

1) Πρωτίστως έχετε την ευθύνη, και δευτερευόντως όλοι εμείς που είτε ανεχόμαστε είτε γινόμαστε μέρος του προβλήματος, για τον ξεπεσμό του οργανωμένου ποντιακού χώρου σε τέτοιο βαθμό ώστε ο χαρακτηρισμός «γραφικοί» να αδυνατεί να συλλάβει το μέγεθος της ζημιάς που συντελείται.

2) ΠΟΕ και ΠΟΠΣ με την όλη τακτικίστικη λογική και συμπεριφορά τους αποδυναμώνουν τις διεκδικήσεις του προσφυγικού ελληνισμού και δή του ποντιακού, με αποτέλεσμα να εμφανίζονται καινοφανείς προτάσεις περί Συνομοσπονδιών, Ηνωμένων Ποντιακών Φυλών και λοιπών συνεργατικών σχηματισμών.
Αλήθεια, ποιά η νομιμοποίηση για καθολική εκπροσώπηση και η διαπραγματευτική ισχύς κάποιου στα κέντρα λήψης αποφάσεων, όταν με την πρότερη συμπεριφορά του αποδεικνύει ότι ο βασιλιάς είναι γυμνός;
Παρακαλώ κύριοι, τα επιχείρηματα περί εκπροσώπησης 350 κάτι σωματείων από τη μιά και πόσων άλλων από την άλλη είναι επιεικώς απαράδεκτα.
Επί της ευκαιρίας, κάποτε να ξεκαθαρίσει η κατάσταση με τα σωματεία σφραγίδα που αποτελούν βόμβα στα θεμέλια της δημοκρατικής λειτουργίας των σχηματισμών αυτών.

3) Το θέμα θα μπορούσε να διευθετηθεί διακριτικά με τη συμβολή έγκριτων νομικών και σύμφωνα με τους νόμους, χωρίς την εμπλοκή πολιτικών παραγόντων και άλλων πολλών. Αγνοώντας τον θεμελιώδη κανόνα ότι πρωταρχικό μέλημα ενός πολιτικού εν Ελλάδι, όχι απόλυτα αλλά κατά συντριπτική πλειοψηφία, είναι η επανεκλογή του και η διαχείριση των όποιων καταστάσεων γίνεται με γνώμονα αυτό το διακύβευμα.
Η γραφικότητες των εκατέρωθεν βαρύγδουπων ανακοινώσεων και των dvd δεν βοηθούν, απεναντίας εκθέτουν. Κάποιοι θα πρέπει να απολογηθούν για τα όσα διαδραματίστηκαν και λέχθησαν.

4) Η ουσία της διαμάχης για το Ίδρυμα δεν είναι άλλη από την οικονομική αυτοτέλεια του διαχειριστή του. Τα περί δημοκρατικής εκπροσώπησης και άλλα τινά είναι το περιτύλιγμα της νομιμοποίησης για αυτή τη διεκδίκηση. Θα προτιμούσα μια γενναία τοποθέτηση επ’ αυτού και όχι να μας κοροϊδεύουν….
Πως μπορούμε να μιλάμε για δημοκρατική εκπροσώπηση όταν οι συμπεριφορές αρκετών εξ’ υμών εντός των ΠΟΕ και ΠΟΠΣ είναι μη δημοκρατικές και προσβάλλουν βάναυσα τις διαδικασίες και τους θεσμούς;
Μια λαϊκή θυμοσοφία λέει: «στο σπίτι του κρεμασμένου δεν  μιλάνε για σχοινί».

5) Οι σχηματισμοί αυτοί, ΠΟΕ και ΠΟΠΣ, συστήθηκαν για να δώσουν όραμα και προοπτική. Όχι για να μας προσφέρουν θεάματα αρένας ούτε για να καλλιεργούν στείρες αντιλήψεις ενός κόσμου που καταρρέει.

Πρό του κινδύνου να μας τρελάνετε… θα σας αποτρελάνουμε εμείς
Μετά φιλικών και αγωνιστικών χαιρετισμών
Ο καπετάνιος και το πλήρωμα του Κόκκινου Οκτώβρη

ps5

Advertisements

07/07/2009 - Posted by | -Διάφορα, -Συζητήσεις, Yason Burnu

48 Σχόλια »

  1. Κόκκινε Οκτώβρη, νομίζω ότι η παρακάτω αναφορά σου που παραθέτω εξισώνει διαφορετικά πράγματα:

    «Οι σχηματισμοί αυτοί, ΠΟΕ και ΠΟΠΣ, συστήθηκαν για να δώσουν όραμα και προοπτική. Όχι για να μας προσφέρουν θεάματα αρένας ούτε για να καλλιεργούν στείρες αντιλήψεις ενός κόσμου που καταρρέει.»

    Και αυτό γιατί:

    -Το «όραμα» που μπορεί να δώσει κάθε σχηματισμός, διαμορφώνεται από τη δομη του και από τις κοινωνικές δυνάμεις που εκφράζει.

    -Η ΠΟΕ ήταν-υπήρξε αποτέλεσμα μιας πολύχρονης διεργασίας, η οποία εκφράστηκε με δημοκρατικό τρόπο και οδήγησε στη σύστασή της

    -Υπήρξε, για πρώτη φορά, η αυτόνομη κίνηση των πρωτοβάθμιων συλλόγων ως αντίδραση σε δομημένα κατεστημένα και φεουδαρχικές νοοτροπίες

    -Η ΠΟΠΣ, ως εξέλιξη της χουντικής ΠΕΠΣ και ως συνδικαλιστικό συμπλήρωμα του συστήματος «Παναγία Σουμελά», εξέφραζε μια παρωχημένη κοινωνική πραγματικότητα, όπου κυριαρχούσε ο νεποτισμός, η ελέω θεού αντιπροσώπευση και η αδιαφάνεια, η εκμετάλλευση του Πόντου για συγκρότηση ίδιων θεσμών, ανεξέλεγκτων από την ποντιακή βάση.

    -Η ΠΟΕ υπήρξε καρπός της δημοκρατικής συνείδησης, που αναπόφευκτα ενταλάχθηκε και στην ποντιακή κοινότητα και αμφισβήτησε τις προγενέστερες αυταρχικές και εν πολλοίς χυδαίες μορφές.

    -Η ΠΟΕ, μέσω της αποκεντρωμένης δομής της, σέβεται και υποστηρίζει τις τοπικές ιδιαιτερότητες.

    Σαφώς αντιμετωπίζει προβλήματα, τα οποία θα έπρεπε να υπερβεί. Μεγάλα θέματα, όπως το νεοπροσφυγικό ή οι ελληνόφωνοι της Τουρκίας ή η καταγγελία των σταλινικών διωγμών και του αντιπροσφυγικού αναθεωρητισμού, δεν είναι από τα δυνατά της σημεία.

    Όμως, παρόλες τις αδυναμίες, παραμένει η μοναδική δημοκρατική Ομοσπονδία του ελλαδικού ποντιακού ελληνισμού..

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 08/07/2009

  2. Μετά την έκταση που έλαβε το ζήτημα του Διοικητικού κατεστημένου του Ιδρύματος Παναγία Σουμελά, ιδιαίτερα από το σχετικό ψήφισμα των Ποντιακών Σωματείων του Ν. Ημαθίας, πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά τηλεοπτική εκπομπή με αυτό το θέμα στο κανάλι «ΠΕΛΛΑ» που εκπέμπει από τα Γιαννιτσά σε όλους τους όμορους Νομούς και έχει ιδιαίτερα μεγάλη τηλεθέαση στην Ημαθία, δεδομένης της έλλειψης τοπικού τηλεοπτικού σταθμού.

    Προσκεκλημένοι του παρουσιαστή κ. Χάρη Καφτεράνη στην εκπομπή «Πολιτικές Αντιπαραθέσεις» ήταν ο Γ. Γραμματέας της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΠΟΕ) κ. Κώστας Γαβρίδης, ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ποντιακών Σωματείων (ΠΟΠΣ) κ. Χαράλαμπος Αποστολίδης, ο Πρόεδρος της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Αμερικής-Καναδά κ. Μιχάλης Μουρατίδης και ο Πρόεδρος της Ευξείνου Λέσχης Βέροιας κ. Λάζαρος Κουμπουλίδης.

    Από τη συζήτηση αναδείχθηκε το πρόβλημα της περιχαράκωσης του Ιδρύματος Παναγία Σουμελά από την συνεχιζόμενη επί 44 έτη οικογενειοκρατία που εγκαθιδρύθηκε με το βασιλικό διάταγμα 923/1966, γεγονός που προκαλεί τη δημοκρατική ευαισθησία των Ποντίων και διχάζει τα Ποντιακά Σωματεία. Το νομικό μέρος του προβλήματος ανέδειξε ο Γραμματέας της ΠΟΕ, καθώς έχει ήδη κριθεί και από το Νομικό Σύμβουλο της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος και από την Ολομέλεια του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους ότι το διοικητικό καθεστώς, όπως υφίσταται είναι παντελώς παράνομο και πρέπει άμεσα να γίνουν οι αναγκαίες νομικές και διοικητικές αλλαγές, επικυρώνοντας την πρόταση που έλαβε προ δύο ετών η διακομματική Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

    Αναπάντητα έμειναν τα ερωτήματα που έθεσε ο Πρόεδρος της Λέσχης προς τον πρόεδρο της ΠΟΠΣ και ταυτόχρονα Γ. Γραμματέα του Ιδρύματος Παναγία Σουμελά, αναφορικά με την οικογενειοκρατία «Τανιμανίδη», το διορισμό της πλειοψηφίας του Δ.Σ. του Ιδρύματος από το Σωματείο Παναγία Σουμελά, το προκλητικό καθεστώς της «φιλοξενίας» του Ιδρύματος στα γραφεία του Σωματείου Π. Σουμελά και όχι στην Καστανιά Βεροίας, παρά την δωρεά των 500 στρεμμάτων για την εγκατάστασης της Ιεράς Μονής και τελικά τη μη δημιουργία της Ιεράς Μονής (Μοναστηριού όπως στο όρος Μελά στον Πόντο) αλλά τη δημιουργία ενός Ιδρύματος που διαχειρίζεται τα έσοδα του συγκεκριμένου Ναού που είναι ιδιοκτησία του!!!

    Ο Πρόεδρος της ΠΟΠΣ και Γραμματέας του Ιδρύματος (και έφορος Δημοσίων Σχέσεων του Σωματείου Π. Σουμελά) αρνήθηκε ότι υπάρχει οικογενειοκρατία στο Ίδρυμα!!!, ισχυρίστηκε ότι είναι δικαίωμα του Σωματείου Π. Σουμελά να διορίζει «ες αεί» την πλειοψηφία του Δ.Σ. του Ιδρύματος, και τόλμησε να πει ότι εάν υπάρξει δημοκρατία υπάρχει κίνδυνος να εκλεγούν «σαϊεντολόγοι, μασώνοι, χιλιαστές κ.α.» απαξιώνοντας κυριολεκτικά κάθε έννοια δημοκρατικής εκπροσώπησης, χαρακτηρίζοντας με τους ως άνω όρους ουσιαστικά την πλειοψηφία των Ποντίων, ενώ παραδέχτηκε ότι υπάρχει ταύτιση του Ιδρύματος με το Σωματείο Π. Σουμελά και αναγνώστηκαν από τον πρόεδρο της Λέσχης και έγγραφα που υπέγραψε και ο ίδιος, ότι η Ιερή Εικόνα της Παναγίας ανήκει ως ιερό κειμήλιο στο Σωματείο Παναγία Σουμελά!!! και όχι στον Ελληνικό λαό, όπως ορίζει ο Νόμος και υποστήριξε και ο νομικός σύμβουλος της Εκκλησίας της Ελλάδος…

    Τέλος δεν απάντησε στο ερώτημα του προέδρου της Λέσχης γιατί σύσσωμα τα Ποντιακά Σωματεία της Ημαθίας, συμπεριλαμβανομένου του Ομίλου Καστανιάς, έχουν ξεσηκωθεί απαιτώντας διοικητικές αλλαγές στο Ίδρυμα, ούτε δέχθηκε τη διενέργεια εκλογών για τη δημοκρατική ανάδειξη της διοίκησης του Ιδρύματος από όλα τα Ποντιακά Σωματεία της Ελλάδας.

    Σύμφωνος με τα ανωτέρω ήταν κατά την τοποθέτησή του και ο πρόεδρος της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Αμερικής – Καναδά Ημαθιώτης κ. Μιχάλης Μουρατίδης, γνωστός για την πολύχρονη δράση του και τους αγώνες του για το ποντιακό στοιχείο, ο οποίος ταξίδεψε στην Ελλάδα για να συμμετάσχει στο συμβούλιο Παγκόσμιου Συντονιστικού Ποντιακού Οργάνου και για να τακτοποιήσει τα αναγκαία για την αποστολή της Λέσχης τον προσεχή Οκτώβριο στον Καναδά στις εκδηλώσεις για τα 100 χρόνια παρουσίας της Ελληνικής Ομογένειας.

    Σχόλιο από Veriotis | 08/07/2009

  3. Ειναι πολλα τα λευτα Αρη……….Γι αυτο στην ποδια της Σουμελας θα σφαζονται παληκαρια, αλλα για μας ειναι ενα ακομα Βατοπεδιον (ποντιακον). Σκυλ ψωλιν ση σκυλ τον κωλον. ολαν πως οκνεις

    Σχόλιο από kiamul | 08/07/2009

  4. Καταρχήν να ευχαριστήσω τη διεύθυνση για την ανάρτηση. Συντάσσομαι με την ευχή «να γίνει αφορμή για μια γόνιμη και χρήσιμη για τον ποντιακό χώρο συζήτηση» και δηλώνω εξ’ αρχής ότι πρώτος θα αποχωρήσω αν μετεξελιχθεί σε πεδίο σαϊτοπολέμου…

    α) κ. Μ-π να δεχτώ και να συμφωνήσω ότι διαφέρουν οι αφετηρίες και οι δομές των δύο σχηματισμών, ΠΟΕ και ΠΟΠΣ. Όμως παρατηρείται, εσχάτως, μια σύγκλιση στη λογική και μεθοδολογία λειτουργίας και διαχείρισης των θεμάτων.
    Προς αποφυγή γενικεύσεων, οι αντιθεσμικές, αντιδημοκρατικές και ενίοτε προκλητικές και αλαζονικές συμπεριφορές – αλήθεια από που αντλούν τη δύναμη; – αφορούν ορισμένους εκπροσώπους εκατέρωθεν.
    Νομίζω πως στην περίπτωση του Ιδρύματος, η ΠΟΕ διαχειρίστηκε το θέμα περισσότερο επικοινωνιακά – και μάλιστα απέτυχε κατά την εκτίμηση μου – και λιγότερο θεσμικά.
    Το αποτέλεσμα, σήμερα, είναι να λέγεται όλο και συχνότερα ότι η διαμάχη είναι για την καρέκλα, το χρήμα, την πολιτική σταδιοδρομία, κλπ.
    Αυτά και άλλα πολλά, δεν γνωρίζω αν στα υψηλά πατώματα της ΠΟΕ τα αφουγκράζονται, προσωπικά – όπως και πολλοί άλλοι – τα ακούμε καθημερινά στο δρόμο από απλό κόσμο.
    Δυστυχώς για τον κόσμο, πόσο μάλλον για τους μη Πόντιους, τείνει να ταυτιζεται η ΠΟΕ με την ΠΟΠΣ, στη λογική «μια από τα ίδια είναι».
    Συνεπώς απαιτείται ο επαναπροσδιορισμός των ρόλων και ο επανασχεδιασμός της πορείας με βάση το όραμα και την προοπτική που γέννησε την ΠΟΕ.

    β) από την ανάγνωση της γνωμοδότησης 52/2009 του ΝΣΚ, αν και δεν είμαι νομικός, το πράγμα είναι ξεκάθαρο.
    Η πλειοψηφία του ΝΣΚ αποφαίνεται στα σημεία β) και γ) των συμπερασμάτων ότι για τη συγκροτηση του Διοικητικού Συμβουλίου και τον ορισμό του Προέδρου του έχουν εφαρμογή οι διατάξεις οτυ Β.Δ. 924/66, ενώ στο σημείο δ) αναφέρει ότι επί του νομικού προσώπου του ιδρύματος δεν έχει εφαρμογή η παρ. 2 του Ν.590/77.

    Θα μου πείτε νομικίστικα τερτίπια και θα συμφωνήσω μαζί σας… Κάποιος να μας κατατοπίσει…

    Αν, όμως, οριστικά και αμετάκλητα και βασει της κείμενης νομοθεσίας – όπως προκύπτει – αποφαίνονται οι δικαστικοί ότι όλα βαίνουν καλώς με το Ίδρυμα… τότε η ΠΟΕ έχει ηττηθεί νομικά και ηθικά, και θα πρέπει να αναζητηθούν τα αίτια και οι υπεύθυνοι. Όχι με κανιβαλιστική διάθεση αλλά εντός των διαδικασιών που το καταστατικό ορίζει. Η νίκη έχει πολλούς πατέρες, η ήττα κανέναν… αυτό θα πρέπει να εξαλειφθεί.

    Γιατί αν είναι δικό τους μαγαζί, καλά κάνουν ότι και αν πράττουν. Ας αναζητηθούν οι συνένοχοι και αυτουργοί που επέτρεψαν αυτόν τον ιδιόμορφο σχηματισμό να αναπτυχθεί.

    Γιατί η υπόθεση θυμίζει «ολίγον έγκυος».

    Τώρα, αν η γνωμοδότηση βασίζεται σε νόμους και διατάγματα του Βασιλείου της Ελλάδος… δεν παύουν να είναι νόμοι εν ισχύ και με δημοκρατική ευαισθησία και αντίληψη οφείλουμε να τους σεβαστούμε. Όσο και να φαντάζει αντιφατικό να δείχνεις δημοκρατικές ευαισθησίες σε βασιλικές πράξεις…

    γ) Η προσωπική αίσθηση είναι ότι οι δύο αντικρουόμενες ανακοινώσεις βασίζονται, η μεν πρώτη (ΠΟΕ) στη μνημόνευση των συμπερασμάτων της μειοψηφίας του ΝΣΚ η δε δεύτερη (ΠΟΠΣ) στην απόφαση της πλειοψηφίας. Οπότε…

    Οπότε… αν έχει τελειώσει το νομικό μέρος, ας ασχοληθούμε με σημαντικότερα πράγματα όπως συστήνει ο κ. Μ-π, ήτοι νεοπρόσφυγες, αναθεωρητισμός, γλώσσα, κλπ.

    Πρέπει να αναλογιστούμε αν αξίζει να εμπλακούμε σε μια μακρόχρονη δικαστική διαμάχη, γιατί η ζημιά που έχει συντελεστεί είναι ήδη μεγάλη.

    δ) κ. Kiamul, όντως είναι πολλά τα λεφτά, αλλά για να σταματήσουν να «σφάζονται παλικάρια» θα σύστηνα μια πιο γόνιμη τοποθέτηση του τί να πράξουμε.

    ε) κ. Verioti, μπορεί το ΒΔ του 1966 να προκαλεί την όψιμη δημοκρατική ευαισθησία ορισμένων, αλλά δεν παύει να είναι εν ισχύ νόμος του κράτους. Φοβάμαι ότι η όλη η επιχειρηματολογία μας εδράζεται σε ηθική / συναισθηματική βάση.
    Τα περί οικογενειοκρατίας, όσο ηθικά και πολιτικά μεμπτά να είναι, εφόσον νομιμοποιούνται, δεν μπορούμε να πράξουμε οτιδήποτε.

    Σχόλιο από Κόκκινος Οκτώβρης | 08/07/2009

  5. ΚΟΚΚΙΝΕ ΟΚΤΩΒΡΗ (μ΄αρεσει πολυ το ονομα σου)εμεις σαν Αριστερα τι πρεπει να κανουμε ! μπορουμε να σταματισουμαι αυτο το πραγμα οπως πολυ γλαφυρα το περιγραφεις ! πιστευω οχι γιατι στον πολιτισμο που παραγεται και αναπαραγεται μεσα απο θρησκευτικες και παραθρησκευτικες οργανωσεις (τετοιο ειναι και το ιδρυμα ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ)πρεπει ΝΑ ΑΠΟΚΑΛΥΨΟΥΜΕ ΤΟΝ ΡΟΛΟ ΠΟΥ ΠΕΖΕΙ Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ,και εδω χρειαζεται μια εφ΄ολης της υλης συγκρουση με επιχειρηματα στο ζητημα αυτο, ολα τα αλλα ειναι σε δουλια να βρησκομαστε.

    Σχόλιο από kiamul | 08/07/2009

  6. Η άθλια κατάσταση η οποία επικρατεί στο Ίδρυμα πρέπει και είναι βέβαιο ότι θα αλλάξει.
    Η αγανάκτηση αλλά κύρια η απαξίωση έχει φθάσει σε σημείο κορεσμού και επομένως θα «ανοίξει το καπάκι της χύτρας».
    Αυτό όμως το οποίο θα είχε ιδιαίτερη αξία και θα ασκούσε και παιδαγωγικό ρόλο θα ήταν η πραγματική ενημέρωση για όσα συνέβαιναν επάνω στο «όρος».
    Δηλαδή εμένα δεν με καλύπτει το ανάθεμα στην οικογένεια γιατί δεν είναι η μόνη οικογένεια που πιθανόν ευνοήθηκε. Αρκετοί απο τους σημερινούς πολέμιους ήταν σε διάφορες περιόδους «ομοτράπεζοι» και «συνδιαχειριστές».
    Φοβάμαι ότι αυτά μάλλον δεν θα αναδειχθούνε ποτέ. Θα τα φάει δυστυχώς το σκοτάδι γιατί έτσι βολεύονται αρκετοί.

    Σχόλιο από Καρσλής | 09/07/2009

  7. Αγαπητέ Καρσλή

    Λές : “Φοβάμαι ότι αυτά μάλλον δεν θα αναδειχθούνε ποτέ. Θα τα φάει δυστυχώς το σκοτάδι γιατί έτσι βολεύονται αρκετοί”

    -Αν δεν έχουμε πραγματική ενημέρωση για το τι πραγματικά συμβαίνει και συναίβει στο «όρος».
    -Αν δεν γνωρίζουμε ποιοι και για ποιόν λόγο «ομοτράπεζοι» και «συνδιαχειριστές» όπως λες μετατράπηκαν σε πολέμιους.
    Έ, τότε δεν κάνουμε τίποτα.

    Και αυτό όχι για να καταδικάσουμε τα πρόσωπα, αυτά δεν ενδιαφέρουν (εμένα τουλαχιστον). Γιατί σημασία δεν έχουν τα πρόσωπα.
    Σημασία έχουν οι συμπεριφορές και οι λειτουργίες που οδήγησαν στην σημερινή άθλια κατάσταση. Αυτές πρέπει απερίφραστα κα καταδικαστούν.
    Και θα πρέπει να βρεθούν τρόποι αυτά να λεχθούν και να καταδικαστούν.
    Να μην «τα φάει το μαύρο το σκοτάδι».
    Αλλιώς θα ξαναφτάσουμε «να ανοίξει το καπάκι της χύτρας» πάλι μετά από σαράντα χρόνια

    mumul

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 09/07/2009

  8. Καρσλή λες:

    «Η άθλια κατάσταση η οποία επικρατεί στο Ίδρυμα πρέπει και είναι βέβαιο ότι θα αλλάξει».

    1. Ο προσδιορισμός «άθλια» δυστυχώς έχει ισχύ ανάλογα από τη μεριά που το βλέπει κανείς. Λυπάμαι, αλλά αυτή η εικόνα έχει περάσει προς τα έξω. Και το «δυστυχώς» οφείλεται στους ομοτράπεζους και συνδιαχειριστές.

    Συνεχίζεις λέγοντας: «Η αγανάκτηση αλλά κύρια η απαξίωση έχει φθάσει σε σημείο κορεσμού και επομένως θα “ανοίξει το καπάκι της χύτρας”.

    Επίτρεψε μου να πω ότι η αγανάκτηση είναι είτε όψιμη είτε το άλλοθι γιατί με την ανοχή μας όλα αυτά τα χρόνια οδηγήθηκε η κατάσταση στο σημείο αυτό. Με αποτέλεσμα να εκτίθενται, όχι μόνο οι κρατούντες τα κλειδιά του Ιδρύματος αλλά και οι της ΠΟΕ, ως μέρος του προβλήματος.
    Όσο για το αν κάποια στιγμή ανοίξει το καπάκι της χύτρας, η κοινωνική και οικονομική πραγματικότητα μας βεβαιώνει ότι πάντοτε λειτουργούσαν οι βαλβίδες ασφαλείας του συστήματος για την ελεγχόμενη εκτόνωση της «αγανάκτησης».

    Κλείνεις την τοποθέτηση σου: «Φοβάμαι ότι αυτά μάλλον δεν θα αναδειχθούνε ποτέ. Θα τα φάει δυστυχώς το σκοτάδι γιατί έτσι βολεύονται αρκετοί».

    Αν σε βιάζουν έχεις δύο επιλογές: ή αντιδράς και φωνάζεις ή κάθεσαι και το απολαμβάνεις.

    Γιατί να γίνουμε η κολυβήθρα του Σιλωάμ για τον οποιοδήποτε είτε της ΠΟΕ είτε της ΠΟΠΣ; Γιατί ένας χώρος να απολογείται για τις συμπεριφορές και πρακτικές λειτουργίας που προσβάλλουν πρωτίστως τους θεσμούς;

    Από τι στιγμή που ρίχνω έστω και ένα cent στο ταμείο – το σε ποιον ανήκει είναι ένα θέμα – έχω την απαίτηση να γνωρίζω πως αξιοποιείται. Ειδάλλως δεν το ξαναρίχνω…

    Το γεγονός ότι η Μονή παρέμεινε υπό κατασκευή παρά τον πακτωλό χρημάτων που εισέρρεαν στα ταμεία, δείχνει ότι η ολοκλήρωση του έργου δεν ήταν αυτοσκοπός αλλά ένας μηχανισμός εκμετάλλευσης της ιδέας του κοινού των Ποντίων που αφενός εξασφάλιζε οικονομικά το ίδρυμα αφετέρου επέτρεπε τη διαιώνιση της σημερινής κατάστασης.

    Θα συμφωνήσω με τον κ. Mumul (ακόμη δεν επισκέφτηκα τον γιατρό για αυτό το θέμα…) ότι δεν είναι θέμα προσώπων αλλά θεσμικής λειτουργίας.

    Σχόλιο από Κόκκινος Οκτώβρης | 10/07/2009

  9. Κόκκινε Οκτώβρη, δεν μπορώ να μην ομολογήσω ότι έχεις συγκροτημένη σκέψη. Όμως βρε παιδί πολύ αγνωστικιστής είσαι γιατί αντιμετωπίζεις την ΠΟΕ και την ΠΟΠΣ με σχεδόν παρόμοια κριτήρια. Συμφωνώ με την τοποθέτηση του κ. Μ-π. Νομίζω ότι ο Παρχαρίδης της ΠΟΕ είναι εκλεγμένος από 300 + συλλόγους και όχι δοτός από το σόι του και τους σφουγγοκολάριούς του (όχι ότι κι αυτός δεν έχει τέτοιους, αλλά είναι άλλης τάξης σφουγγοκολάριοι 8) ). Ο Παρχαρίδης αύριο δεν θα είναι πρόεδρος της ΠΟΕ και θα αντικατασταθεί από κάποιον άλλον -ίδη, σε αντίθεση με τον Τανιμανίδη, που στο αιώνα τον άπαντα θα κυβερνά το φέουδό του.

    Νομίζω ότι η μόνη λύση είναι κατάληψη του χρυσοφόρου Όρους από ακτιβιστές στο στιλ των ακτιβιστών οικολόγων. Αυτό είναι κάτι που θα μπορούσαν να το κάνουν εύκολα και άριστα οι Πόντιοι αριστεροί εάν δεν αντιμετώπιζαν με τόση περιφρόνηση τον ποντιακό λαό και κατανοούσαν ότι η Παναγία Σουμελά δεν είναι τόσο θρησκευτικό σύμβολο, όσο εθνοτικό (με την έννοια του εθνικοτοπικού για να μη παραξηγηθούμε κιόλας).

    Κιαμούλ, γι άλλη μια φορά η απουσία της Αριστεράς είναι αισθητή και συμβάλλει στην επέκταση του καρκινώματος. Εμείς όσο ζούμε ελπίζουμε ότι θα καταλάβει ότι η γη δεν είναι το κέντρο του ηλιακού συστήματος και ίσως έρθει μαζί μας.

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 10/07/2009

  10. κ. Ομέρ

    Κατ’ αρχήν οφείλω κέρασμα για το «παιδί»… ανεξάρτητα του λόγου που χρησιμοποιήθηκε η λέξη.

    Ο αγνωστικισμός – αν μπορεί να θεωρηθεί ότι διατηρώ αυτή την ιδιότητα – οφείλεται ακριβώς στη συνομοταξία των σφουγγοκολάριων κάθε είδους που ευδοκιμούν σε κάθε κήπο.

    Αφετέρου δεν με απασχολεί, το έχω διατυπώσει και εδώ στο blog, αν θα υπάρχει μία ή πολλές ομοσπονδίες αν η ίδια νοσηρή κατάσταση διαιωνίζεται.
    Με υλικά του παλαιού κόσμου δεν μπορούμε να χτίσουμε έναν καινούργιο και πραγματικά προβληματίζομαι έντονα από τους… σφουγγοκολάριους παντός καιρού και απόχρωσης που διεισδύουν σε κάθε οργανισμό και μάλσιτα επιβιώνουν.

    Όσο δε για την κατάληψη του Όρους με κινήσεις ακτιβιστικού χαρακτήρα, νομίζω είναι μια καλή και ριζοσπαστική πρόταση για φέτος το δεκαπενταύγουστο.
    Θα μπορούσε να αποκληθεί Ομέριος Παμποντιακή Ακτιβιστική Κίνηση «Λευτερώστε την Παναγιά».

    Πέρα από τη χιουμοριστική προσέγγιση, νομίζω είναι καιρός να αναθεωρήσουμε με τις φολκλορικού τύπου διοργανώσεις. Χορός, χορός, χορός… έλεος δηλαδή με αυτή τη φάμπρικα των χοροδιδασκάλων.
    Πόντος δεν σημαίνει μόνο χορός και ας σταματήσουμε επιτέλους αυτή η μονοτονία.

    Όμορφα και ωραία, χωρίς να προκαλούμε, μπορούμε να διατυπώσουμε τη διαφωνία μας και να επιδώσουμε τις προτάσεις.
    Και η κίνηση για να έχει αποτέλεσμα δεν πρέπει να έχει πατρώνες. Νομίζω ως Πόντιοι και όχι ως μέλη της οποιασδήποτε ομοσπονδίας πρέπει να εκφραστούμε.

    Σχόλιο από Κόκκινος Οκτώβρης | 10/07/2009

  11. Mumul-ίδης for President??
    Καλό μου ακούγεται…
    Τί λες;

    Σχόλιο από Κόκκινος Οκτώβρης | 10/07/2009

  12. YOLDASLARIMIZ Το γραφω ετσι για καποιους εθνοτιστες που δεν λεν να καταλαβουν την οικουμενικοτητα των αξιων της Αριστερας . Κατα τα αλλα η λογικη σας κινηται στα καθεστωτικα πλαισια και οσο και να συζητατε γωνια στο δεκαρικο δεν θα βρηται, για αυτο καμπανιερος για να εχει αξια το παιχνιδι πρεπει να το φερουμαι στο δικο μας γηπεδο σε μια εφ΄ολης της υλης αντιπαραθεση και εκει θα φανει το ποιος,πως, με ποιον και γιατι!

    Σχόλιο από kiamul | 10/07/2009

  13. Κόκκινε Οκτώβρη

    Ωραία κάθετη πάσα από τα βάθη του ωκεανών…

    For president απαιτείται το δέρμα να είναι αρκούντως μελαμψόν και μια τουλάχιστον Μισέλ απαραιτήτως. Αμφότερα δεν τα διαθέτω.

    Προς το παρόν ασχολούμεθα με την σκηνοθεσία.
    Τι λες για τον «ΒΥΣΣΙΝΟΚΗΠΟ»
    http://www.exodos.gr/index.php?ctg=theatro&sub=director_details&id=292

    mumul

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 10/07/2009

  14. @ mumul

    ποίσον ατα τα λουτρά πως λέγνατα? ατα ντο λιάσκεσαι αφκα ση λάμπαν και μαυρίζς. αέτς θα περς το χρώμαν, για Μισέλ κι ξέρω.

    Σχόλιο από aris53m | 10/07/2009

  15. κ. Mumul

    Ενδιαφέρουσα η σκηνοθετική σου σταδιοδρομία, κάποια στιγμή μήπως θα πρέπει να περιοδεύσεις ανά την επικράτεια;
    Ο κόσμος της περιφέρειας ψάχνει να ψυχαγωγηθεί με κάτι το διαφορετικό από τικ-ομάλ-διπάτ, τικ-ομάλ-διπάτ, κ.ο.κ.

    Σήμερα εντόπισα κάτι το ενδιαφέρον, αν και αναμενόμενο:

    «Για 11η συνεχή χρόνια, στα υψώματα του Βερμίου, πρόκειται να βρεθούν νέοι και νέες απο διάφορα Ποντιακά Σωματεία, της Ελλάδος και του Εξωτερικού, με σκοπό την αλληλογνωριμία και την ανταλαγή απόψεων και προβληματισμών…

    Σας καλούμε να παρευβρεθείτε στο «Συναπάντημα Ποντιακής Νεολαίας στην ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ», στην Παναγία που ενώνει ολο τον Ποντιακό Ελληνισμό…

    16 έως 19 Ιουλίου 2009

    4 μέρες δωρεάν φιλοξενείας, έναν Θεσμό που τον στηρίζει το ΊΔΡΥΜΑ ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ, για την νεολαία των Ποντιακών Σωματείων»

    Σημείωση: τα αποσιωπητικά μεταφέρονται αυτούσια από το πρωτότυπο κείμενο.

    Σκέφτομαι να πάω και να παρακολουθήσω.

    Σχόλιο από Κόκκινος Οκτώβρης | 13/07/2009

  16. Παρεπιπτόντως,
    Προχτές, αν δεν κάνω λάθος για την ημέρα, στην εκπομπή Άξιον Εστί που μεταδίδεται από την ΕΤ3, φιλοξενήθηκε, μεταξύ άλλων, και ο καλός μας κύριος Κωστόπουλος… παρουσιάζοντας το βιβλίο του «Πόλεμος και εθνοκάθαρση. Η ξεχασμένη πλευρά μιας δεκαετούς εθνικής εξόρμησης 1912-1922».

    Πάντως η ομφαλοσκοπική θεώρηση των πραγμάτων με συγκινεί αφάνταστα:
    «Οι ξεριζωμένοι Ελληνες της Σμύρνης και του Πόντου, οι τουρκομουσουλμάνοι πρόσφυγες απ’ τα Βαλκάνια και την Κρήτη ή οι σλαβόφωνοι Μακεδόνες που εγκατέλειψαν τα φλεγόμενα χωριά τους μπροστά στη νικηφόρα προέλαση του ελληνικού στρατού αποτελούν μερικά μόνο από τα θύματα μιας ενιαίας διαδικασίας».

    Σχόλιο από Κόκκινος Οκτώβρης | 13/07/2009

  17. «..Πάντως η ομφαλοσκοπική θεώρηση των πραγμάτων με συγκινεί αφάνταστα..»

    Ενίοτε χρειάζεται και αυτή.
    Αρκεί να μην φτάνουμε σε συμπεράσματα περί θυμάτων μιας ενιαίας διαδικασίας μιλώντας για γερμανούς , έλληνες και σοβιετικούς εργάτες στον Β’ΠΠ…..

    «..κάποια στιγμή μήπως θα πρέπει να περιοδεύσεις ανά την επικράτεια;..»

    Ήδη μυστικοσύμβουλοι και επιφορτισμένη περί τούτου συσταθήσα ομάς εργάζεται δια την σύνταξη του προγράμματος νυχθημερόν….θεού θέλοντος και χρόνου επιτρέποντος….

    mumul

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 13/07/2009

  18. kiamoul, να τη φέρουμε στο δικό μας γήπεδο, αλλά για να ακριβολογούμε να ορίσουμε ποιό είναι αυτό; Το γενικό περί ταξικής πάλης και του οπίου των λαών; Οκ; συμφωνώ με χίλια και επαυξάνω. Όμως αυτό δεν αρκεί! Πρέπει να κατέβουμε στο λαό, και πριν απ’ αυτό να καταλάβουμε ακριβώς ποιός είναι αυτός ο λαός, τι τον βασανιζει -εκτός βέβαια από την καπιταλιστική ή γραφιεοκρατική ενίοτε, σκλαβιά… Αυτό εννοούσα:

    Κόκκινε Οκτώβρη, δεκτό το κέρασμα, παρότι τα ποντιακά συλλογικά τα αποφεύγω. Εδώ με τους φίλους Πόντιους του μπλογκ δεν μπορώ να τα βρω, ούτε καν με τον kiamoul που είμαστε και στο ίδιο «κόμμα». Νομίζω ότι οι Πόντιοι μεγαλουργούν όταν πηγαίνουν ένας-ένας. Επίσης, για να μην υπαρχει παρεξήγηση, το «παιδί» -και όχι το «πάλιν παιδί»– γράφτηκε με τρυφερή διάθεση. Και το άλλο, η εκπομπή του Βασιλικού με τον ακατονόμαστο μαλάκα ήτνα παλιά και ξανα προβλήθηκε. Το ενδιαφέρον βρισκόταν στα κριτήρια του Βασιλικού και όχι στις μαλακίες του Κωστόπουλου -που στο συγκεκριμένο που σου έκανε εντυπωση δίκιο είχε γιατί μιλούσε για τη διαδικασία δημιουργίας εθνικών κρατών. Αν εξαιρέσεις βέβαια το «τουρκομουσουλμάνοι από την Κρήτη» που ήταν μόνο «μουσουλμάνοι». Αλλά ο Κωστόπουλος, όπως και η υπόλοιποι παρέα είχαν βαφτίσει πριν ακόμα από το τουρκικό κράτος «τουρκομουσουλμάνους» τους πομάκους και τους τσιγγάνους της μουσουλμανικής μειονότητας της ελλ. Θράκης. Έτσι για άλλη μια φορά έκαναν πράξη τη «βασιλοκομμουνιστική συμμαχία», αφού πρώτα τη συγκεκριμένη βάφτιση είχε κάνει ο σύντροφος στρατάρχης Παπάγος.

    Πώς πήγε το Διήμερο Νεολαίας; Ήσουν;

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 13/07/2009

  19. Δεν διαφωνω Ομέρ ότι αναφερόταν στη διαδικασία δημιουργίας των εθνικών κρατών. Μια διαδικασία που ακόμη υφίσταται και βρίσκεται σε εξέλιξη στα Βαλκάνια με τη συμφωνία του Deyton και την μονομερή αναγνώριση του Κοσσυφοπεδίου ως ανεξάρτητου κράτους.
    Αυτό που έχει σημασία είναι ότι και οι υποδομές που αναπτύσσονται στα Βαλκάνια (οδικοί άξονες, λιμάνια, κτίρια, κλπ.) εντάσσονται στη λογική των ομοιογενών κρατικών μορφωμάτων στη βαλκανική, όπως πρέσβευε και ο Χ. Κίσσιγκερ από τη δεκαετία του ’70. Επ’ αυτού αξίζει να παρακολουθήσει κανείς τα μεγάλα έργα που υλοποιούνται με τη χρηματοδότηση Ε.Ε. και Η.Π.Α. σε Κοσσυφοπέδιο, Αλβανία, FYROM, κλπ.

    Αυτό που με εντυπωσιάζει είναι ότι ο συγκεκριμένος κύριος, εξετάζει το ζήτημα αποκλειστικά και μονόπλευρα από τη δική μας πλευρά.
    Θα ανταπαντήσει κάποιος, ο καθένας τα του οίκου του… αλλά δεν νοείται σοβαρή και αντικειμενική θεώρηση με στεγανά. Για αυτό και το σχόλιο περί ομφαλοσκοπικής θεώρησης των πραγμάτων.
    Όλα τα βαλκανικά κράτη αλληλοσπαράχθηκαν για το ποιος θα πάρει το μεγαλύτερο μερτικό από το κουφάρι της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Συνεπώς δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο ημών τα όσα μας καταλογίζονται, ούτε επιχειρώ συμψηφισμό πεπραγμένων. Απλά θέλω να καταδείξω τη μεροληπτική προσέγγιση ορισμένων δήθεν προοδευτικών, αριστερών, κουλτουριάρηδων ή οτιδήποτε άλλων δηλώνουν.
    Πιστεύω στη δυναμική των σχηματισμών αλλά όχι αυτών παπικού τύπου και οργάνωσης.

    Αναφορικά με τη συνάντηση νεολαίας, δεν πήγα για διάφορους λόγους. Είχα μια πρώτη ενημέρωση, περιμένω τα νέα των συμμετεχόντων.

    Σχόλιο από Κόκκινος Οκτώβρης | 13/07/2009

  20. Μόλις έλαβα το παρακάτω κείμενο. Δημοσιεύει ο κ. Ευάγγελος Κατσέλας.

    Η γνωμοδότηση 52/2009,

    Σελ. 2

    «… το σωματείο «Παναγία Σουμελά» ιδρύθηκε το 1950, έχει έδρα τη Θεσσαλονίκη και σε ιδιόκτητο χώρο 500 στρεμμάτων στην Καστανιά Ημαθίας δημιούργησε ιερό, μη ενοριακό, ναό, όπου τοποθετήθηκε η ιστορική εικόνα της Παναγίας Σουμελά, που ΠΑΡΑΧΩΡΗΘΗΚΕ ΣΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ από το Υπουργείο Παιδείας….»

    Σελ. 3

    «…Στη συνέχεια ΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΠΡΟΤΕΙΝΕ ΤΗ ΣΥΣΤΑΣΗ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ με τη μορφή νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου υπο την επωνυμία «Ιερά Μονή της Παναγίας Σουμελά» η οποία επήλθε με το Β.Δ. 924/1966, το οποίο εκδόθηκε με πρόταση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 5 του Ν. 4326/1963.
    Το σωματείο στη συνέχεια ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕ ΣΤΟ «ΙΔΡΥΜΑ» ΠΡΟΣ ΧΡΗΣΗ μέρος από την ιδιοκτησία των 500 στρεμμάτων (50 στρέμματα) μαζί με τον επ’ αυτήνς Ιερό Ναό, το κωδωνοστάσιο και τα βοηθητικά κτίσματα, καθώς και τον εξοπλισμό τους. Επίσης το σωματείο προικοδότησε το Ίδρυμα με ορισμένο χρηματικό ποσό….»

    Σελ. 4

    «… Παρά τη Διοικήσει συνιστάται, δια λόγου ηθικής συμπαραστάσεως συμβουλευτικόν σώμα αποκαλούμενον «ΤΟ ΚΟΙΝΟΝ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ»…. Το Διοικητικόν Συμβούλιον ορίζεται ενδεκαμελές επί τριετεί εκάστοτε θητεία. Εκ των ένδεκα μελών του τα εξ (6) μετά των αναπληρωτών του, προτείνει δι’ αποφάσεως του Διοικητικόν Συμβούλιον του εν Θεσσαλονίκη Σωματείου «ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ» τα έτερα τέσσαρα (4) μετά των αναπληρωτών του, προτείνει δι’ αποφάσεώς της η Συνέλευσις του ως άνω Συμβουλευτικού σώματος «ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ» και το 11ον μέλος μετά του αναπληρωτού του προτείνει το Κοινοτικόν Συμβούλιον Καστανιάς του Νομού Ημαθίας…»

    Με όσα λέει η σελίδα 4,
    το Σωματείο «Παναγία Σουμελά» ενώ Διοικούσε με 11 μέλη, κράτησε ΜΟΝΟ τα 6 μέλη για το Διοικητικό Συμβούλιο του Ίδρύματος «ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ» που απεδέχθει η πολιτεία, και τα 5 δοθήκαν με πρότασή του Σωματείου ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ, ένα (1) στην Ιερά Μητρόπολη Βεροίας Ναούσης και Καμπανίας, ένα (1) στην Αυτοδιοίκηση και τρία (3) εκλέγονται με το ΚΟΙΝΟ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ. Επειδή έχει γίνει λόγος και για τη λειτουργία του ΚΟΙΝΟΥ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ, ενημερωτικά αναφέρουμε οτι λειτουργεί μέχρι τώρα κανονικότατα με τη συμμετοχή και την σκέπη της Εκκλησίας, στο ΚΟΙΝΟ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ επίσης είναι γνωστο ότι, προεδρεύει ο Μητροπολίτης Βεροίας Ναούσης και Καμπανίας.

    Ερωτούμε λοιπόν, υπάρχει άλλος χώρος, που να έχει κάνει τέτοιο εκδημοκρατισμό;;;; ενώ είχε το Σωματείο 11 μέλη Διοικητικό Συμβούλιο, παραχώρησε τα πέντε (5) για κοινωνικό και εκκλησιαστικό έλεγχο στο Ίδρυμα «Παναγία Σουμελά», έτσι ξεκάθαρα συνάγει ότι καταρρίφθηκε ο μύθος εκδημοκρατισμού που πολύ σκοπίμως ψελλίζουν, γι’ αυτό λοιπόν, όσοι θέλουν να εισέλθουν δια της πλάγιας οδούς στο χώρο της Διοίκησης της ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΣΟΥΜΕΛΑ του ενημερώνουμε ότι υπάρχει ο ευθύς δρόμος της συμμετοχής και της προσφοράς. Οι πόρτες είναι ανοικτές του Ιδρύματος.

    Στην σελ. 7

    «… Ανεξάρτητα, πάντως, του ιδιόμορφου νομικού καθεστώτος γενήσεώς του, το εν λόγω νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου δεν κατατάσσεται στην κατηγορία των εκκλησιαστικών νομικών προσώπων οποιασδήποτε μορφής και ονομασίας, ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΑΠΟ ΠΡΑΞΗ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΒΟΥΛΗΣΗ, ως έκφρασης συνταγματικά (άρθρο 109 του Συντάγματος) ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ, συνοδευόμενης από διάθεση περιουσιακών στοιχείων για την εκπλήρωση των σκοπών του που είναι θρησκευτικοί και όχι εν στενή έννοια εκκλησιαστικοί.»

    Σελ 8

    «..δεν καταλαμβάνει την «Ιερά Μονή της Παναγίας Σουμελά» ως αυτοτελές, μη εκκλησιαστικό, ως ελέχθη, νομικό πρόσωπο…»

    Έτσι λοιπόν το Αυτοτελές και Αυτοδιοίκητο Ν.Π.Δ.Δ. συνεχίζει έως τέτοιο, έχει δώσει δείγματα στο τι σημαίνει δημοκρατική λειτουργία διότι υπάρχει έλεγχος και διαφάνεια, μιας και είναι γνωστό ότι η Εκκλησία της Ελλάδος ελέγχει κατ’ έτος τα Οικονομικά του Ιδρύματος «ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ» με διαβιβαστικά της Μητρόπολής Βεροίας Ναούσης και Καμπανίας.

    Δυστυχώς όμως, όταν η πλειοψηφία αυτών που ασχημονούν σε βάρος του έργου της Σουμελιώτισσας και ουδεμία σχέση έχουν με την Παναγία Σουμελά και δεν γνωρίζουν την Ιστορία και το έργο του Ιδρύματος Παναγία Σουμελά, λογικό είναι να αποκρύπτουν το έργο των προέδρων και κτητόρων του. Όσοι θέλουν να ασχοληθούν με το Ίδρυμα ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ καλώς να ορίσουν, επειδή μιλούν για τους ανθρώπους που παρέμεναν στο Διοικητικό Συμβούλιο για αρκετά χρόνια, ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΜΑΣ ΜΙΛΗΣΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΡΟΣΕΦΕΡΑΝ, έτσι αναφορικά διότι κάποιοι το αγνοούν οτι, ο Παν. Τανιμανίδης έχει τιμηθεί από το Πατριαρχείο, από την Ακαδημία Αθηνών, και από αρκετές Ομοσπονδίες σε ολόκληρο τον κόσμο, μήπως η παρουσία του πολλά χρόνια στο ποντιακό χώρο, τρομάζει κάποιους για το έργο το οποίο προσέφερε… ..

    Σχόλιο από Κόκκινος Οκτώβρης | 13/07/2009

  21. και ακολουθεί το δελτίο τύπου:

    ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΒΕΡΟΙΑΣ & ΝΑΟΥΣΗΣ
    ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
    Βέροια 12 Ιουλίου 2009

    Θέμα: «Απάντηση σε δημοσίευση της ΠΟΕ»

    Η Π.Ο.Ε. μετά από πρόσφατη επίσκεψη εκπροσώπων της στο Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη μας κ. Παντελεήμονα εξέδωσε ανακοίνωση που δημοσιεύτηκε στις τοπικές εφημερίδες. Επειδή το περιεχόμενο της ανακοίνωσης της ΠΟΕ δεν αντικατροπτίζει πλήρως και σαφώς τα όσα συζητήθηκαν κατά την συνάντηση, το Γραφείο Τύπου της Ιεράς Μητροπόλεως Βεροίας και Ναούσης εκδίδει την παρούσα ανακοίνωση.

    Εκπρόσωποι της Π.Ο.Ε. επισκέφθηκαν πρόσφατα τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Βεροίας κ. Παντελεήμονα στο γραφείο του. Ο Σεβασμιώτατος τους υποδέχθηκε φιλοφρόνως και άκουσε μετά προσοχής τις απόψεις τους για το Πανελλήνιο Ίδρυμα «Παναγία Σουμελά».
    Από την αρχή της συζητήσεως οι εκπρόσωποι της Π.Ο.Ε. θέλησαν με πιεστικό τρόπο να εκμαιεύσουν από τον Σεβασμιώτατο την επιβεβαίωσή του ότι υφίσταται πρόβλημα με τη διοίκηση του Ίδρυματος, πλην όμως ο Σεβασμιώτατος αρνήθηκε να διατυπώσει – έστω και ως υπόνοια – τέτοια διαπίστωση. Αντίθετα είπε πως, παρόλον ότι σύμφωνα με την τελευταία γνωμάτευση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, το Ίδρυμα διοικείται με το Β.Δ. του 1966, η Διοίκηση του Ιδρύματος εφαρμόζει και δεν αγνοεί την Κανονιστική Διάταξη της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, η οποία ασκεί ουσιαστικό έλεγχο επί των οικονομικών και διορίζει το Δ.Σ. . Άλλωστε, όπως τονίστηκε, όλα τα χρόνια διαπιστώθηκε χρηστή καθόλα διαχείριση από τους οικονομικούς ελέγχους που διενεργήθηκαν, ώστε κάθε περί του αντιθέτου αιτίαση αποβαίνει μάταιη. Ωσαύτως, είναι γνωστό ότι ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας προεδρεύει ανελιπώς του θεσμού του «Κοινού των Ποντίων» ο οποίος λειτουργεί κανονικά και σύμφωνα με τις σχετικές περί τούτου διατάξεις.
    Πρέπει να τονιστεί ακόμα ότι κατά την προρηθείσσα συνάντηση δεν συζητήθηκε ιδιατέρως θέμα περί μετατροπής του Ιδρύματος σε Ιερά Μονή.
    Τέλος, γίνεται σαφές προς κάθε κατεύθυνση ότι η Ιερά Μητρόπολη Βεροίας, μέσα στο πλαίσιο του Κράτους Δικαίου, πλήρως εφαρμόζει τους Ιερούς Κανόνες και τους Νόμους του Κράτους, ελεγχόμενη προς τούτου από την φυσική προϊσταμένη της Αρχή, που είναι η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, προς την οποία και λογοδοτεί αρμοδίως προσκαλουμένη.

    Εκ του Γραφείου Τύπου

    Σχόλιο από Κόκκινος Οκτώβρης | 13/07/2009

  22. Θα περιμένω και την επίσημη τοποθέτηση της ΠΟΕ προκειμένου να συνεκτιμήσω την κατάσταση

    Σχόλιο από Κόκκινος Οκτώβρης | 13/07/2009

  23. 26-6-2008 Π.Ο.Ε-ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ

    Θεσσαλονίκη,26-6-2008
    Αρ.Πρ.:845

    Η Παναγία Σουμελά, ως πρώτη ανιστορηθείσα Ιερά Μονή του Πόντου, από το έτος 1952, που ιδρύθηκε ως ενοριακός Ναός, αποτέλεσε τον πόλο έλξης και συσπείρωσης όλων των Ποντίων και καθιερώθηκε ως το θρησκευτικό, ιστορικό, πατριωτικό και εθνικό σύμβολο του Ποντιακού Ελληνισμού.
    Με το Β.Δ. 924/1966 εξαιρέθηκε από τις διατάξεις που ισχύουν για τους Ιερούς Ναούς και κατέστη Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, ως Ίδρυμα Θρησκευτικό και Κοινωφελές, υπό τον τίτλο «Ιερά Μονή της Παναγίας Σουμελά», υπαγόμενο στην εποπτεία και τον έλεγχο του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και υπό την πνευματική επιστασία της Ιεράς Μητρόπολης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας.
    Με την υπ’ αριθμόν 47/20-2-1973 Κανονιστική Διάταξη της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος θεσπίστηκαν οι διατάξεις που διέπουν τα της διοικήσεως, λειτουργίας και διαχειρίσεως του χαρακτηριζόμενο πλέον ως Πανελλήνιο Ιερό Ίδρυμα.
    Η Κανονιστική Διάταξη αναφέρει ότι το Ιερό Ίδρυμα που συστάθηκε με το Β.Δ. 924/1966 και ο Ιερός Ναός της Παναγίας Σουμελά (Κοιμήσεως της Θεοτόκου) με τον ιδιόκτητο πέριξ αυτού χώρο, στο Δημοτικό Διαμέρισμα Καστανιάς του Δήμου Βεροίας, αποτελούν πλέον Ενιαίο Εκκλησιαστικό Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου υπό το όνομα «Πανελλήνιον Ιερόν Ίδρυμα Παναγίας Σουμελά» και τελεί υπό την εποπτεία της Εκκλησίας και της Πολιτείας.
    Το Ίδρυμα διοικείται από ενδεκαμελές Διοικητικό Συμβούλιο, τα μέλη του οποίου διορίζονται με τριετή θητεία, με απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, ύστερα από πρόταση του Μητροπολίτη Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας.
    Προβλέπεται ακόμα η σύσταση, για λόγους ηθικής συμπαράστασης προς τη Διοίκηση, Συμβουλευτικού Σώματος αποκαλούμενου «ΚΟΙΝΟ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ» που αποτελείται:

    α) από τον οικείο Μητροπολίτη,

    β) από τους καταγόμενους από τον Πόντο αρχιερείς εν ενεργεία ή μη, πρώην Υπουργούς, πρώην Βουλευτές,

    γ) από τον πρωθιερέα του Ιδρύματος,

    δ) από 10 προσωπικότητες εκλεγόμενες αριστείνδην από το Δ.Σ.,

    ε) από τους Προέδρους και Γενικούς Γραμματείς όλων των αναγνωρισμένων και εν ενεργεία Ποντιακών σωματείων της Ελλάδας και

    στ) από τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Ιδρύματος.

    Το «ΚΟΙΝΟ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ» συνέρχεται ανά τριετία, με πρόσκληση της Διοίκησης του Ιδρύματος, είτε στην έδρα του στη Θεσσαλονίκη, είτε στα γραφεία του προσκυνήματος και σε συνέλευση εκλέγει τρία (3) από τα έντεκα (11) μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Ιδρύματος.
    Τα υπόλοιπα οχτώ (8) μέλη προτείνουν:

    α) το Διοικητικό Συμβούλιο του Σωματείου «Παναγία Σουμελά» έξι (6) μέλη,

    β) το Κοινοτικό Συμβούλιο της Καστανιάς ένα (1) μέλος και

    γ) η οικεία Μητρόπολη Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας ορίζει ένα (1) μέλος ως εκπρόσωπό της, κατά προτίμηση κληρικό.
    Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ιδρύματος ορίζεται ο εκάστοτε Πρόεδρος του Σωματείου «Παναγία Σουμελά».
    Το ΚΟΙΝΟ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ επί δεκαετίες ουσιαστικά έχει αδρανοποιηθεί και συνέρχεται τυπικά μόνο χωρίς να προσκαλούνται σ’ αυτό η πλειονότητα των ποντιακών σωματείων.
    Η κατά τα άνω συγκρότηση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ιδρύματος επιτρέπει στο σωματείο Παναγία Σουμελά να ασκεί τον απόλυτο διοικητικό έλεγχο του Ιερού Ιδρύματος.
    Μετά τον κατά το έτος 1963 θάνατο του οραματιστή και Ιδρυτή της παναγίας Σουμελά Φίλωνα Κτενίδη, στο Ιερό Ίδρυμα επιβλήθηκε και παγιώθηκε ένα κλειστό προσωποπαγές καθεστώς Διοίκησης, με συνέπεια σαράντα πέντε (45) χρόνια συνεχώς ο Πρόεδρος του Ιδρύματος να προέρχεται από μια οικογένεια, γεγονός που απάδει προς τον εξ ορισμού και προορισμού Παμποντιακό και Πανελλήνιο χαρακτήρα του και προκαλεί εν γένει το δημόσιο αίσθημα, ιδιαίτερα όμως το θρησκευτικό συναίσθημα και τη δημοκρατική ευαισθησία των Ποντίων. Είναι γνωστό ότι η ενεργός λαϊκή συμμετοχή των Ποντίων στα κοινά, ιδιαίτερα δε στα θέματα της Εκκλησίας και της Παιδείας έχει βαθιές ρίζες στην παράδοσή μας.
    Η επικρατούσα επί δεκαετίες Διοικητική κατάσταση στο Ίδρυμα προκαλεί τα δυσμενή σχόλια και την έντονη δυσφορία της συντριπτικής πλειοψηφίας των Ποντίων, αλλά και της ελληνικής κοινωνίας ευρύτερα και προβάλλει πλέον ως ανυποχώρητο αίτημα της Κοινής Γνώμης να αναληφθούν πρωτοβουλίες για την αλλαγή του Διοικητικού Καθεστώτος του Ιδρύματος, με στόχους τον εκδημοκρατισμό της Διοίκησης, τη διαφάνεια στη διαχείριση και την απόδοση του Ιδρύματος στην κοινωνία των Ποντίων, στην οποία ανήκει.
    Το αίτημα αυτό προβλήθηκε επίμονα και έγινε ομόφωνα αποδεκτό στη συνδιάσκεψη των 186 σωματείων στις 15/12/2002 στην παλαιά αίθουσα τελετών του Α.Π.Θ και στο οργανωτικό συνέδριο στις 28,29/6/2003 στο οποίο συμμετείχαν 330 εκπρόσωποι σωματείων και 150 παρατηρητές, υιοθετήθηκε δε από το Δ.Σ της Π.Ο.Ε το οποίο από το έτος 2004 έλαβε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και αποφάσεις για την άρση του επιβληθέντος στο Ίδρυμα οικογενειοκρατικού καθεστώτος, αφού προηγουμένως με επισκέψεις του στην Αθήνα ενημέρωσε για το θέμα αυτό το σύνολο της πολιτειακής, πολιτικής και εκκλησιαστικής ηγεσίας του τόπου.
    Συγκεκριμένα προτάθηκε.:
    α) Η ουσιαστική ενεργοποίηση του θεσμού του «ΚΟΙΝΟΥ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ» με δικαίωμα εκλογής από αυτό των οκτώ (8) από τα έντεκα (11) μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, με περιορισμένη σταυροδοσία τριών σταυρών κατά ανώτατο όριο. Τα άλλα τρία (3) να προτείνονται ανά ένα από την Ιερά Μητρόπολη Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας, από το Σωματείο «Παναγία Σουμελά» και από το Δημοτικό Διαμέρισμα Καστανιάς του Δήμου Βέροιας.
    β) Η εκλογή του Προέδρου και η κατανομή των λοιπών αξιωμάτων από τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου.
    γ) Ο περιορισμός της διάρκειας της θητείας του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου συνολικά σε εννέα (9) χρόνια.
    Οι παραπάνω επισημάνσεις και προτάσεις ύστερα από απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ομοσπονδίας (Π.Ο.Ε.) αποτέλεσαν περιεχόμενο υπομνήματος που απευθύνθηκε προς το καθ’ ύλην αρμόδιο Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και τον Πρόεδρο της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, στις 19.6.2006 και 2.8.2006 αντίστοιχα.
    Οι διοικούντες το σωματείο «Παναγία Σουμελά» διαισθανόμενοι την επερχόμενη αλλαγή και στην προσπάθειά τους να συντηρήσουν πάση θυσία το υφιστάμενο καθεστώς, προβαίνουν εσπευσμένα τον Ιούλιο του 2005 σε τροποποίηση του καταστατικού και για πρώτη φορά θέτουν αυστηρούς περιορισμούς και κριτήρια για την εγγραφή νέων μελών, που ουσιαστικά ακυρώνουν το δικαίωμα εγγραφής στο σωματείο και ταυτόχρονα εξαρτούν την παραμονή της Ιεράς Εικόνας στο Ίδρυμα καθώς και τη χρήση των εκτάσεων που έχει αναγερθεί ο Ιερός Ναός και έχουν αναπτυχθεί οι λοιπές εγκαταστάσεις από την διατήρηση νομικού και διοικητικού καθεστώτος.
    Συγκεκριμένα:
    Το άρθρο 2, που αναφέρεται στους σκοπούς του σωματείου, πριν από την τροποποίηση του 2005 ανέφερε: «Η παρακολούθηση με ενδιαφέρον, στοργή και αγάπη των προβλημάτων του Ιερού Ιδρύματος της Ιεράς Μονής της Παναγίας Σουμελά καθώς και η οικονομική ενίσχυσή του για την πραγματοποίηση των σκοπών του»
    Με την επελθούσα τροποποίηση του 2005 το άρθρο αυτό διατυπούται ως εξής «Η συντήρηση και φύλαξη της Ιεράς Εικόνας της Παναγίας Σουμελά που μεταφέρθηκε από την Παλαίφατο Μονή του Πόντου και η παραμονή της στο χώρο του Προσκυνήματος για όσο διάστημα υφίσταται το Πανελλήνιο Ίδρυμα της Ιεράς Μονής Παναγία Σουμελά, όπως έχει αυτό διαμορφωθεί με το αντίστοιχο Βασιλικό Διάταγμα και την Κανονιστική Διάταξη της Ιεράς Συνόδου.
    Η παρακολούθηση με ενδιαφέρον, στοργή και αγάπη των προβλημάτων του Ιερού Ιδρύματος της «Ιεράς Μονής της Παναγίας Σουμελά», καθώς και η οικονομική ενίσχυση του για την πραγματοποίηση των σκοπών του. Η κατά χρήση παραχώρηση των πενήντα (50) στρεμμάτων στην Καστανιά Βεροίας από την ιδιοκτησία του Σωματείου προς το Ν.Π.Δ.Δ. Πανελλήνιο Ίδρυμα Παναγία Σουμελά, θα συνεχίσει αορίστως υφισταμένη υπό τον όρο της διατήρησης των σκοπών του Ιδρύματος, του τρόπου διοίκησης, και της σύνθεσης των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Ιδρύματος, όπως μέχρι τώρα αδιαλείπτως υφίσταται με βάση το υπ’ αριθμ. 924/18-101966 Βασιλικό Διάταγμα και την υπ’ αριθμ. 47/20-3-1973 Κανονιστική Διάταξη της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος».
    Το άρθρο 4 πριν από την πρόσφατη τροποποίηση ανέφερε τα εξής: «Τακτικά μέλη εγγράφονται, ύστερα από απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, όσοι υποβάλουν αίτηση εγγραφής, κάτοικοι του νομού Θεσ/νίκης και ηλικίας άνω των 18 ετών (οι ανήλικοι με συναίνεση των γονέων τους), Ορθόδοξοι Χριστιανοί Πόντιοι, δηλαδή αυτοί που έχουν τόπο καταγωγής τον Πόντο της Μικράς Ασίας, αυτοί που γεννήθηκαν από ένα τουλάχιστο γονέα Πόντιο, οι παντρεμένοι με Πόντιο ή Πόντια και τα παιδιά τους απεριόριστα.»
    Με την επελθούσα τροποποίηση του Ιουλίου 2005 προστίθεται: «Τα ανωτέρω εγγραφέντα μέλη παραμένουν ως δόκιμα μέλη για τρία χρόνια. Κατά την διάρκεια της τριετίας οφείλουν να συμμετέχουν στις εκδηλώσεις του Σωματείου, στην διάδοση και προβολή της «Ποντιακής Εστίας» και εν γένει στην προώθηση των Καταστατικών σκοπών του Σωματείου. Μετά την πάροδο της τριετίας τα ανωτέρω μέλη καθίστανται τακτικά μέλη, μετά από απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, με βάσει και το ενδιαφέρον, την συμμετοχή στις δραστηριότητες του Σωματείου. Κατά την διάρκεια της τριετίας τα δόκιμα μέλη έχουν όλα τα δικαιώματα του τακτικού μέλους εκτός του δικαιώματος του τακτικού μέλους του δικαιώματος της ψήφου και του εκλέγειν και εκλέγεσθαι.»
    Είναι προφανής η σκοπιμότητα και η σπουδή με την οποία έγιναν οι παραπάνω τροποποιήσεις. Με το άρθρο 2 επιχειρείται ευθέως να εξαρτηθεί η παραμονή της Ιεράς εικόνας στο Ίδρυμα και η χρήση των εκτάσεων όπου αναπτύχθηκαν οι εγκαταστάσεις του από την διατήρηση του υφιστάμενου νομικού και διοικητικού καθεστώτος.
    Με το άρθρο 4, που αποτελεί πρωτοφανή ρύθμιση και όρο σε καταστατικό σωματείου, θεσπίζεται ουσιαστικά η απαγόρευση εγγραφής νέων μελών, ώστε να διατηρηθεί ο υφιστάμενος συσχετισμός δυνάμεων στο εσωτερικό του σωματείου, το οποίο ελέγχει διοικητικά το ίδρυμα «Παναγία Σουμελά».
    Οι διοικούντες στο σωματείο και το ίδρυμα και η φιλικά σ’ αυτούς προσκείμενη Π.Ο.Π.Σ. δηλαδή οι ίδιοι άνθρωποι και οι ελάχιστοι αυτόκλητοι υπερασπιστές τους με δημόσιες ανακοινώσεις τους επιχειρούν αβασίμως και συκοφαντικώς να εμφανίσουν τους διαφωνούντες με το υφιστάμενο διοικητικό καθεστώς, δηλαδή την συντριπτική πλειοψηφία των Ποντίων, ως εχθρούς του Ιερού Ιδρύματος, που αποβλέπουν σε «παγκάρια και ικανοποίηση προσωπικών φιλοδοξιών». Τους διαβεβαιώνουμε ότι η μοναδική φιλοδοξία μας είναι να αποκατασταθεί η νομιμότητα στο Ιερό ίδρυμα, να ενισχυθεί και ενδυναμωθεί η ενότητα του ποντιακού ελληνισμού και να ισχυροποιηθούν οι παραδοσιακοί, πνευματικοί και λατρευτικοί δεσμοί των ποντίων με την Παναγία Σουμελά. Σε σχετικά δε υπομνήματά τους με το Υπουργείο Παιδείας διακηρύσσουν:
    α) «Το ΣΩΜΑΤΕΙΟ «ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ» που είναι ο δημιουργός και ιδρυτής όλου του Προσκυνήματος αλλά και η ψυχή και ο βηματοδότης του Ιδρύματος, εις το Διοικητικό Συμβούλιο του οποίου Ιδρύματος μετέχει με τα έξι μέλη του, όπως και παραπάνω αναφέραμε και που σε καμιά περίπτωση δεν είναι διατεθειμένο το Σωματείο αυτό να αποστεί από τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματά του, επιτρέποντας στους οποιουσδήποτε άσπονδους φίλους της «Παναγίας Σουμελά» να προσβάλλουν τη φήμη, το έργο και την Ελλαδική παρουσία πενήντα πέντε χρόνων σύγχρονης ιστορίας της Σουμελιώτισσας Κυράς του Πόντου.»
    β) «Η καλή αυτή πρόθεση του Σωματείου για την δημιουργία του Ιδρύματος, δεν επιτρέπει σε κανέναν να φαντάζεται ή να σκέπτεται ότι μπορούσε το Σωματείο απεμπολώντας τα δικαιώματά του, να δεχθεί άλλους συσχετισμούς εις το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελληνίου Ιδρύματος, που κατ’ ουσία και αυτό συνεχίζει μαζί με το Σωματείο, την πορεία προς τους κοινούς και αδιαπραγμάτευτους στόχους, που το Σωματείο έθεσε στο ξεκίνημά του και με την αγάπη Ποντίων και φιλοποντίων έφτιαξε ότι γνωρίζουμε μέχρι σήμερα.»
    γ) «Σας κάνουμε επίσης γνωστό ότι το Πανελλήνιο Ίδρυμα που έχει έδρα την Θεσσαλονίκη, φιλοξενείται από την πρώτη μέρα λειτουργίας του εις τα γραφεία του Σωματείου «Παναγία Σουμελά» εις την Θεσσαλονίκη και επιπλέον η παραχώρηση προς χρήση πενήντα στρεμμάτων από το Σωματείο «Παναγία Σουμελά» στο Ίδρυμα «Παναγία Σουμελά» εντός του συνολικού χώρου των 500 στρεμμάτων του Προσκυνήματος, έγινε με τον όρο ότι δεν μπορεί να υπάρξει αλλαγή στη σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ιδρύματος της Παναγίας Σουμελά, τον τρόπο διοίκησης και τους στόχους του Ιδρύματος και κάθε αλλαγή μπορεί να γίνει μόνο με τη σύμφωνη γνώμη του Σωματείου της Παναγίας Σουμελά, το οποίο είναι ο εγγυητής, φρουρός και κάτοχος της σεπτής και θαυματουργού εικόνος της Παναγίας Σουμελά, Σωματείο το οποίο επρότεινε και εδημιούργησε αυτό το Ίδρυμα με την αγάπη της Πολιτείας και την ευλογία της Εκκλησίας.»
    Η δημόσια προβαλλόμενη και διακηρυσσόμενη αυτή αντίληψη από τους διοικούντες ότι το σωματείο είναι «δημιουργός και ιδιοκτήτης των πάντων υπό την φυσική και πνευματική έννοια», ότι είναι «εγγυητής, φρουρός και κάτοχος της Ιεράς Εικόνας» και ότι δικαιούται να αποφασίζει για την παραμονή ή μη της Ιεράς Εικόνας στον Ιερό Ναό του Ιδρύματος Παναγίας Σουμελά, προκαλεί με βάναυσο τρόπο το θρησκευτικό συναίσθημα του Ποντιακού Ελληνισμού, που βλέπει με έκπληξη την προσπάθεια συγκεκριμένων ανθρώπων να οικειοποιηθούν το ιστορικό, εθνικό, θρησκευτικό και πατριωτικό σύμβολό τους, την Παναγία Σουμελά, η ανιστόρηση, επανεγκατάσταση και επαναλειτουργία της οποίας στα υψώματα του Βερμίου στην Καστανιά Ημαθίας οφείλεται στη συνδρομή, ηθική και υλική, όλων ανεξαιρέτως των Ποντίων.
    Το Υπουργείο Παιδείας παρέπεμψε το υπόμνημα της Παμποντιακής Ομοσπονδίας στην Ιερά Σύνοδο και ζήτησε την έκφραση γνώμης σχετικά με το νομικό και διοικητικό καθεστώς του Ιδρύματος Παναγία Σουμελά. Η Ιερά Σύνοδος ζήτησε σχετική γνωμοδότηση από τον ειδικό επιστημονικό σύμβουλό της δόκτορα Αναστάσιο Μαρίνο, επίτιμο Αντιπρόεδρο του Συμβουλίου της Επικρατείας.
    Ο Αναστάσιος Μαρίνος εξέδωσε την με αριθμό 79/5.8.2006 γνωμοδότησή του, στην οποία καταλήγει: «Το νομικόν καθεστώς του Προσκυνήματος «ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ» είναι, ως έχει σήμερον, νομικώς μετέωρον εν όψει του άρθρου 67 του Ν. 590/1977 και επείγει η ρύθμισίς του δι’ αποφάσεως της Δ.Ι.Σ. η οποία θα πρέπη να λάβη υπ’ όψιν και την αναφοράν της «ΠΑΜΠΟΝΤΙΑΚΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ», αλλά και την γνώμην του οικείου Μητροπολίτου ως κατά νόμον Προέδρου του Προσκυνήματος. Ας γνωστοποιηθεί δε εις τους κ.κ. Βουλευτάς οι οποίοι υπέβαλον τας αναφοράς, διά του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και η παρούσα γνωμοδότησις, εάν βεβαίως το Υπουργείον την αποδέχεται.»
    Οι διοικούντες το σωματείο και το ίδρυμα επικαλούμενοι με υπόμνημα την από 23.2.1993 γνωμοδότηση του τότε νομικού συμβούλου της Εκκλησίας Γεωργίου Λιλαίου και την υπ’ αριθμ. 538/24.4.93 αντίθετη γνωμοδότηση του Α΄ Τμήματος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους ζητούν να επανεξεταστεί η υπόθεση και η Ιερά Σύνοδος ζητεί και πάλι από τον επιστημονικό σύμβουλό της Δρ. Αναστάσιο Μαρίνο να γνωμοδοτήσει εκ νέου εν όψει των νέων στοιχείων που προσκομίσθηκαν, ο οποίος επιλαμβάνεται του θέματος για δεύτερη φορά και με την υπ’ αριθμ. 18/22.2.2007 νεότερη γνωμοδότησή του εμμένει στις αρχικές του απόψεις ότι από 31.5.1977 «έπρεπε να προεδρεύει του Προσκυνήματος ο Μητροπολίτης Βεροίας, αντ’ αυτού όμως προεδρεύει ο Πρόεδρος του σωματείου Παναγία Σουμελά. Απόλυτος παρανομία και επομένως πλήρης ακυρότης των αποφάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου.»
    Στην γνωμοδότησή του αυτή ο ειδικός επιστημονικός σύμβουλος της Ιεράς Συνόδου κ. Αναστάσιος Μαρίνος καταλήγει : «Πρέπει όμως να θίξω και ένα τελευταίον ζήτημα το οποίον τίθεται διά της ως άνω υπό στοιχείον σχετικού α΄ αναφοράς του Πανελληνίου Ιδρύματος Παναγία Σουμελά.
    Ισχυρίζεται δηλαδή το ως άνω Ίδρυμα, και το επανέλαβον εις τον υπογράφοντα οι εκπρόσωποι αυτού και προφορικώς, ότι η θαυματουργός εικόνα ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ ανήκει εις το Σωματείο ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ και αφήκαν να νοηθεί ότι εάν δεν γίνουν δεκτές οι απόψεις τους, δηλαδή εάν δεν μεταβάλω την γνωμοδότησίν μου, πιθανόν να την αφαιρέσουν από τον ναόν εις τον οποίον έχει τοποθετηθεί.
    Επί του ισχυρισμού αυτού έχω να παρατηρήσω ότι η ως άνω ιερά εικόνα αποτελεί «αρχαίον» κινητόν αντικείμενον το οποίον, κατά το άρθρον 21 παραγρ. 1 του Ν. 3028/2002, ανήκει εις το Δημόσιον εφ’ όσον η κυριότης αυτού δεν αποδεικνύεται, κατά τις διατάξεις του ως άνω νόμου, ότι ανήκει εις τον αξιούντα δικαιώματα επ’ αυτού (Βλ. επ’ αυτού και Σπ. Τρωϊάνου, Αρχαία Μνημεία στην Εκκλησία της Ελλάδος, εις περιοδικόν «ΕΚΚΛΗΣΙΑ», τεύχος Ιανουαρίου 2006.)»
    Με τις απόψεις του Δρ. Αναστασίου Μαρίνου συμφωνεί και ο νομικός σύμβουλος του Υπουργείου Παιδείας Δημήτριος Λάκκας με την από 22.1.2007 σχετική γνωμοδότησή του που συνέταξε ύστερα από αίτημα του Υπουργείου Παιδείας, ο οποίος στην άνω γνωμοδότησή του καταλήγει: «Κατ’ ακολουθία, με βάση τις διατάξεις αυτές Πρόεδρος του άνω Ιερού Προσκυνήματος της παναγίας Σουμελά, ανεξάρτητα από το νομικό καθεστώς του, είναι, εκ του νόμου, ο επιχώριος Μητροπολίτης του τόπου, όπου τούτο βρίσκεται, και με απόφαση της Δ.Ι.Σ. που θα εγκριθεί από την Ιερά Σύνοδο της Ιεραρχίας (Ι.Σ.Ι.) μπορεί να ορισθεί η εν γένει διοίκηση και διαχείριση του ειρημένου Ιερού Προσκυνήματος, λαμβάνοντας, ασφαλώς υπόψη, κατά τη ρύθμιση, όλα τα νεώτερα δεδομένα και τις ιδιαίτερες συνθήκες που προσιδιάζουν στο Ιερό αυτό Προσκύνημα.»
    Τέλος σημειώνεται ότι υπέρ της αλλαγής του νομικού και διοικητικού καθεστώτος που διέπει το Ίδρυμα Παναγία Σουμελά τάχθηκε και το 6ο Παγκόσμιο Συνέδριο Ποντιακού Ελληνισμού που συνήλθε στην Αθήνα από 6 έως 9 Ιουλίου 2006 με σχετικό ψήφισμά του. Από τους 544 συνέδρους τρεις (3) μόνον είχαν αντίθετη άποψη.
    Υπό τα ανωτέρω δεδομένα η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής που συνεδρίασε για το θέμα αυτό στις 3 Ιουλίου 2007, ύστερα από εκτενή εισήγηση του Προέδρου της Επιτροπής Τάσου Σπηλιόπουλου και την εξειδικευμένη ανάλυση του υφιστάμενου νομικού καθεστώτος του Ιδρύματος από τον παριστάμενο κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του ΠΑΣΟΚ Χάρη Καστανίδη, με ομόφωνη γνώμη όλων των βουλευτών όλων των κομμάτων διαπίστωσε την άμεση ανάγκη να εκδηλωθεί νομοθετική πρωτοβουλία για την αλλαγή του νομικού και διοικητικού καθεστώτος που διέπει το ίδρυμα Παναγία Σουμελά.
    Ο παριστάμενος κατά τη συνεδρίαση της επιτροπής αρμόδιο Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Καλός ανακοίνωσε στα μέλη της επιτροπής την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να παραπεμφθεί το ζήτημα στο νομικό συμβούλιο του κράτους και μετά την απόφαση αυτή να αναληφθούν σχετικές πρωτοβουλίες για την αλλαγή του νομικού διοικητικού καθεστώτος του Ιδρύματος. Με την απόφαση αυτή συμφώνησαν όλα τα μέλη της επιτροπής.
    Αναμένεται συνεπώς η σχετική απόφαση του νομικού συμβουλίου του κράτους .

    Με εκτίμηση

    Ο Πρόεδρος Γεώργιος Παρχαρίδης Καθηγητής Ιατρικής Α.Π.Θ
    Ο Γενικός Γραμματέας Κων/νος Γαβρίδης Δικηγόρος

    Σχόλιο από tasos | 14/07/2009

  24. (Τίτλος μετά διευθύνσεως, ημερομηνίας και αριθμού πρωτοκόλλου)

    Πρός (ονοματεπώνυμο και ιδιότητα)
    Αθήνα

    Κύριε Πρόεδρε,
    Εν όψει της καταρτίσεως των συνδυασμών όλης της χώρας για τις επικείμενες εκλογές της 18 Ιουνίου, θέλουμε να σας καταστήσουμε κοινωνό της έντονης επιθυμίας των Ελληνοποντίων ψηφοφόρων τ.. (αναφέρεται κόμμα), όπως, στους συνδυασμούς τ.. (αναφέρεται κόμμα) σας, συμπεριληφθούν αναλογικά καταξιωμένοι Πόντιοι υποψήφιοι.
    Με την ευκαιρία αυτή σας πληροφορούμε ότι ο ποντιακός κόσμος θα το εκτιμήσει πολύ αν συμπεριλάβετε στο ψηφοδέλτιο των Ευρωβουλευτών τον (αναφέρεται ονοματεπώνυμο μετά πατρωνύμου και λοιπών κοινωνικών και επαγγελματικών στοιχείων), θεωρώντας την επιλογή του σαν αναγνώριση της μακροχρόνιας αγωνιστικής προσφοράς του ιδίου στ.. (αναφέρεται κόμμα), άξιο τέκνο της γνωστής οικογένειας του ως πρωτοπόρας στους αγώνες της Δημοκρατίας και ειρήνης, αλλά και της προσφοράς των απανταχού Ποντίων προς την Πατρίδα.

    (Ο υπογράφων μετά της ιδιότητος του)
    σφραγίδα και υπογραφή.

    ΑΝ ισχύουν τα ανωτέρω… ΤΟΤΕ έχουμε πολλά να πούμε και να συζητήσουμε.

    Σχόλιο από Κόκκινος Οκτώβρης | 16/07/2009

  25. Βρε, βρε, βρε….

    Φίλους πολλούς έχουν οι Τανιμανήδηδες 8)

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 16/07/2009

  26. Κόκκινε Οκτώβρη,
    επειδή ότι παρουσιάζεις το τεκμηριώνεις δυνατά, σε παρακαλώ μη μας κρατάς σε αγωνία για την επιστολή «προώθησης» ευρωβουλευτών απο τον οργανωμένο χώρο.
    Επειδή υποψιάζομαι, δώσε σε παρακαλώ πλήρη στοιχεία γιατί το θέμα αυτό είναι ιδιαίτερα σοβαρό αν έγινε χρήση οργάνων.

    Σχόλιο από Καρσλής | 16/07/2009

  27. Και ο αγώνας συνεχίζεται…

    ΒΕΡΟΙΑ 14/07/2009

    ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΒΕΡΟΙΑΣ: ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΑΛΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΞΕΣΗΚΩΘΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΑΛΛΑΓΗΣ ΤΟΥ ΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΟΥ ΤΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ ΚΑΙ ΤΗ ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΟΥ Ν.Σ.Κ. ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΔΗΛΩΝΕΙ «ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΥΤΕ ΥΠΟΝΟΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ…»

    Εξέθεσε ανεπανόρθωτα τον εαυτό του και τη Μητρόπολη, με την από 12-07-09 επιστολή του ο Μητροπολίτης Βέροιας κ. Παντελεήμων, προβαίνοντας ουσιαστικά σε μία εσπευσμένη, πρόχειρη και αγωνιώδη προσπάθεια να καθησυχάσει όσους έχουν «οχυρωθεί» πίσω από την παρούσα Διοίκηση του Ιδρύματος Παναγία Σουμελά, αρνούμενοι κάθε αλλαγή που μπορεί να θίξει τα υπάρχοντα συμφέροντα, τοποθετούμενος απροκάλυπτα απέναντι στις θέσεις τις Π.Ο.Ε.

    Μάλιστα, είτε λόγω της βιασύνης του να υπερασπιστεί τις θέσεις του Ιδρύματος και του Σωματείου Παναγία Σουμελά Θεσσαλονίκης, είτε λόγω της αντιπαλότητας που έχει δημιουργηθεί ανάμεσα στην ΠΟΠΣ και το Ίδρυμα από την μια και στην Π.Ο.Ε. και την Ε.Λ.Βέροιας από την άλλη, ο Σεβασμιώτατος δεν πρόσεξε (;) ότι η ανακοίνωση στις τοπικές εφημερίδες δεν ανήκε στην Π.Ο.Ε., αλλά στην Εύξεινο Λέσχη Βέροιας, η οποία εκπροσωπήθηκε -όπως αναφέρεται στο σχετικό δελτίο τύπου- από τον πρόεδρο της Λάζαρο Κουμπουλίδη, που κλήθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο της Π.Ο.Ε. να συμμετάσχει ως το «επιχώριο» Ποντιακό Σωματείο, γνωστό για τις θέσεις και τη δράση του κατά του κατεστημένου της διοίκησης του Ιδρύματος.

    Περισσότερο με «ομολογία πίστης» στη διοίκηση του Ιδρύματος, παρά με επιστολή για την επίσκεψη της Π.Ο.Ε. μπορεί να χαρακτηριστεί η ανακοίνωση του Μητροπολίτη Βέροιας. Ο δε υπερβάλλον ζήλος του για το «θεάρεστο» αυτό έργο του, τον οδήγησε σε εξόφθαλμα «ατοπήματα» και τοποθετήσεις που προκαλούν την κοινή γνώμη και προσβάλλουν τα θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας.

    Σημειωτέον ότι, για ακόμη μία φορά το Ίδρυμα «απέφυγε» τη δημόσια τοποθέτηση του, προφανώς όμως καλύφθηκε από την ανακοίνωση της Μητρόπολης…

    «Ο Σεβασμιώτατος αρνήθηκε να διατυπώσει –έστω και ως υπόνοια- διαπίστωση ύπαρξης προβλήματος στη διοίκηση του Ιδρύματος»…

    Με την προκλητική αυτή τοποθέτησή του ο Μητροπολίτης –την οποία δεν τόλμησε μέχρι σήμερα να διατυπώσει ούτε ο πρόεδρος του Ιδρύματος Γ. Τανιμανίδης- αποδεικνύει ότι είτε η ενασχόλησή του με τα «θεία» τον έχουν αποκόψει από τα εγκόσμια της επισκοπής του, είτε υποτιμά τη νοημοσύνη του καθενός μας, καθώς είναι γνωστό στους «παροικούντες την Ιερουσαλήμ» τι συμβαίνει εντός των τειχών της…

    Πως τολμά να ισχυρίζεται ότι ΔΕΝ υπάρχει ΟΥΤΕ ΥΠΟΝΟΙΑ προβλήματος στη διοίκηση του Ιδρύματος:

    • Μετά το ομόφωνο και διακομματικό ψήφισμα της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων, που μιλά για ανάγκη αλλαγής του διοικητικού κατεστημένου του Ιδρύματος;

    • Μετά την έκδοση κοινού ψηφίσματος όλων των Ποντιακών Σωματείων του Νομού Ημαθίας –μετά από πρωτοβουλία της Ε.Λ.Β.- που αναφέρεται στην αρρωστημένη κατάσταση στο διοικητικό καθεστώς του Ιδρύματος, και την ταύτισή του με το Σωματείο Παναγία Σουμελά Θεσσαλονίκης και την ΠΟΠΣ;

    • Μετά τη δημόσια τοποθέτηση και στήριξη του ψηφίσματος αυτού και από τους βουλευτές του Νομού μας κ. Ηλία Φωτιάδη, κ. Μιχάλη Χαλκίδη και κ. Τάσο Σιδηρόπουλο;

    • Μετά την συνυπογραφή του ψηφίσματος αυτού και την έκδοση ανάλογων ψηφισμάτων από τα 367 Ποντιακά Σωματεία της Π.Ο.Ε. σε όλη την Ελλάδα, του Παγκόσμιου Συνεδρίου του Ποντιακού Ελληνισμού, καθώς και από ενώσεις ποντίων φοιτητών και νεολαιών;

    • Μετά την γνωμοδότηση της Ολομέλειας του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (52/2009), σύμφωνα με την οποία υφίσταται πλήρης ακυρότητα της σύνθεσης του Διοικητικού Συμβουλίου του Ιδρύματος;

    • Παρά το γεγονός ότι σύμφωνα με την ίδια γνωμοδότηση της Ολομέλειας, του ανώτατου αυτού γνωμοδοτικού οργάνου της Χώρας, η Κανονιστική Διάταξη που εφαρμόζει το Ίδρυμα είναι πλήρως ανίσχυρη; Και ότι το Ίδρυμα δεν υπόκειται στον έλεγχο της Ιεράς Συνόδου, αλλά του Υπουργού Παιδείας & Θρησκευμάτων;

    • Δεν γνωρίζει τάχα ο Μητροπολίτης ότι δεν δικαιούται να συμμετέχει δια εκπροσώπου του στη διοίκηση του Ιδρύματος;

    • Δεν γνωρίζει ότι ο πρόεδρος του Ιδρύματος πρέπει να εκλέγεται από το Δ.Σ. του Ιδρύματος και όχι να διορίζεται ισοβίως από το Σωματείο Παναγία Σουμελά Θεσσαλονίκης;

    • Δεν γνωρίζει τάχα ότι το «Κοινό των Ποντίων», στο οποίο ο ίδιος ο Μητροπολίτης προεδρεύει, δικαιούται να εκλέξει τέσσερις (4) συμβούλους στη Διοίκηση και όχι τρεις (3) όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα, συμπληρώνοντας τον τέταρτο με διορισμό ο ίδιος ο Μητροπολίτης εντελώς παράνομα;

    • Πόσο «κανονικά» λειτουργεί το λεγόμενο «Κοινό των Ποντίων» όταν τα τελευταία πέντε (5) χρόνια απέχουν από τη λειτουργία τα 367 Ποντιακά Σωματεία της Π.Ο.Ε., που αποτελούν τη συντριπτική πλειοψηφία των Ποντιακών Σωματείων της Χώρας; Είναι σε θέση να δημοσιοποιήσει πόσα Ποντιακά Σωματεία συμμετείχαν στο τελευταίο «Κοινό των Ποντίων», που τόσο «κανονικά» κατά τα άλλα λειτουργεί;

    • Τι νόημα είχε άραγε η επιστολή του Αρχιεπισκόπου κ. Ιερώνυμου προς το Μητροπολίτη Βεροίας (εάν δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα), με την οποία του κοινοποιεί την απόφαση της Ιεράς Συνόδου να λάβει γνώση του υπομνήματος της Π.Ο.Ε. σχετικά με τη λειτουργία του Ιδρύματος Παναγία Σουμελά;

    Τέλος, καλούμε το Μητροπολίτη Βέροιας, εάν δεν τολμά να διατυπώσει δημοσίως την άποψή του για επανίδρυση της Ιεράς Μονής της Παναγίας Σουμελά στον ιερό Ναό της Παναγίας που βρίσκεται στην Καστανιά Ημαθίας, μετατρέποντας τον σε ανδρικό Μοναστήρι (θέση στην οποία φυσικά εναντιώνεται η Διοίκηση του Ιδρύματος), -και όχι βέβαια μετατρέποντας το Ίδρυμα σε Μοναστήρι- να μην προβαίνει σε ανάλογες δηλώσεις σε επίσημες συναντήσεις, όπως αυτή με την Π.Ο.Ε. και την Εύξεινο Λέσχη Βέροιας, κατά την οποία μάλιστα θέλοντας να υπερκεράσει την πρόταση του προέδρου της Ε.Λ.Β. Λάζαρου Κουμπουλίδη, διεκδίκησε και την «πατρότητα» της πρότασης, δηλώνοντας ότι την έχει πρώτος διατυπώσει σε συζητήσεις με ανθρώπους του περιβάλλοντος του… Άλλωστε η αποφυγή του -για ακόμη μία φορά- να τοποθετηθεί επ’ αυτού δημόσια, καλυπτόμενος πίσω από τη διφορούμενη δήλωση ότι «δεν συζητήθηκε ιδιαιτέρως (;) το θέμα περί μετατροπής του Ιδρύματος σε Ιερά Μονή», δεν αφήνει περιθώρια για το τι πραγματικά ειπώθηκε…

    Για το Δ.Σ. της Ευξείνου Λέσχης Βέροιας

    Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
    Νικόλαος Ξενιτόπουλος

    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
    Λάζαρος Κουμπουλίδης

    Σχόλιο από Κόκκινος Οκτώβρης | 16/07/2009

  28. Καλή η ανακοίνωση αλλά στο σημείο «καθώς είναι γνωστό στους «παροικούντες την Ιερουσαλήμ» τι συμβαίνει εντός των τειχών της…» έχω ενστάσεις…

    Επειδή ουδέποτε κατοίκησα εντός των τειχών της Ιερουσαλήμ ούτε πρόκειται, καλό θα ήταν να μας δώσουν μια πιο περιγραφική εικόνα…

    Ποιοι είναι οι «παροικούντες» και τι παραπάνω γνωρίζουν από ημάς τους αφελείς;

    Σχόλιο από Κόκκινος Οκτώβρης | 16/07/2009

  29. «..Ο διαχειριστής αν επαληθεύσει παρακαλώ…»

    Κόκκινε Οκτώβρη
    Επαληθεύεται η λήψις…

    Στο πρώτο δεν φαίνεται η υπογραφή…μήπως εσύ διακρίνεις κάτι ?

    mumul

    ΥΣ. ακούς εκεί μιμιλιδης… 🙂

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 16/07/2009

  30. mia erotisi pros tin poe

    pos aisthaneste eki stin poe POY EKLEGMENA MELI SPOS
    DEN EINAI YPERMAXOI TIS EKSIXNIASIS TIS SOYMELAS

    DEN BALAN YPOGRAFES GIA TO KATHESTOS POY IPARXI EKI
    KAI AYTOI OI TIPOI EXOYN TIN EYNOIA TIS POE

    IPARXOYNA ATOMA SE DS SPOS KAI SE DS DEN POY DEN EINAI ME TIN POE STO THEMA TIS SOYMELAS

    Σχόλιο από einos | 19/07/2009

  31. Για κόκκινο Οκτώβρη και mumul

    Η περίφιμη επιστολή υποστήριξης υποψηφιότητας πρέπει να αναφέρεται σε εθνικές εκλογές και μάλιστα πριν απο 15 χρόνια και υπογράφεται απο τον τότε αντιπρόεδρο του Ιδρύματος ο οποίος σήμερα είναι σκληρά απέναντι στην διοίκηση. Εκτιμώ όμως ότι και στις πρόσφατες εκλογές έγιναν παρεμβάσεις κύρια στο κυβερνών κόμα για πρόσωπα του χώρου αλλά μάλον έγιναν δια ζώσης για να μην «μείνουν γραπτά» όπως στην παλιά υπόθεση.

    Σχόλιο από Καρσλής | 20/07/2009

  32. «ο ποντιακός κόσμος θα το εκτιμήσει πολύ αν συμπεριλάβετε στο ψηφοδέλτιο των Ευρωβουλευτών».

    Η αναφορά είναι σαφής. Τώρα, ΑΝ ο εν λόγω κύριος που αναφέρεις τάχθηκε σκληρά απέναντι στη διοίκηση, επέτρεψε μου να πω οτι:

    α) Είναι δηλωτική μιας συγκεκριμένης νοοτροπίας η όλη μεθόδευση και πρακτική.

    β) Σαφώς και ο καθένας έχει δικαίωμα να αλλάξει απόψεις, στάσεις και τρόπους. Ποιό το κίνητρο για αυτή τη μεταβολή; Είναι η ειλικρινής μεταμέλεια; Αν ναι, γιατί δεν συνοδεύτηκε από μια δημόσια τοποθέτηση και τότε και τώρα;
    Ή είναι η καιροσκοπική θεώρηση των πραγμάτων προκειμένου για την εξυπηρέτηση προσωπικών φιλοδοξιών;

    γ) Η σημερινή «σκληρή στάση» – ο επιθετικός προσδιορισμός χρήζει ερμηνείας – δεν αναιρεί τις ευθύνες ούτε και αποτελεί κολυθήθρα του Σιλωάμ.

    Σχόλιο από Κόκκινος Οκτώβρης | 21/07/2009

  33. Μάλλον υπάρχουν πολλές περιπτώσεις προσωπικών προτάσεων για πολιτική προώθηση ορισμένων, με χρήση σφραγίδας ποντιακής οργάνωσης εν αγνοίαόμως των Δ.Σ τους. Είναι και αυτό ένα απο τα πολλά δείγματα της πολιτικής ανωριμότητας του οργανωμένου χώρου των ποντίων. Δεκαετίες τώρα αναθεματίζουν την πολιτική «μακρυ’α τα κόματα απο τους συλλόγους» αλλά, κάτω απο το τραπέζι γίνονται πολλές πολιτικές «δουλειές» πάντα με προσωπικά κίνητρα και επιδιώξεις. Πόσο πιο υγιές θα ήταν αν ο οργανωμένος χώρος λειτουργούσε πολιτικά και αρκετά παραταξιακά. Το παιχνίδι θα ήταν αρκετά καθαρό.

    Σχόλιο από Καρσλής | 21/07/2009

  34. Το ορθό είναι να κρατήσουν την κομματική τους ταυτότητα μακριά από την πολιτική και τον πολιτισμό. Μπας και δει προκοπή αυτός ο τόπος…

    Τώρα τα περί «πολιτικής προώθησης ορισμένων, με χρήση σφραγίδας ποντιακής οργάνωσης εν αγνοία όμως των Δ.Σ τους» μοιάζει με την τελική γραμμή άμυνας μιας σαθρής και έωλης επιχειρηματολογίας που προσπαθεί να μας πείσει για ποιο πράγμα;

    Είναι μια τακτική και αυτή… είναι προτιμότερος ένας παραπλανημένος βλαξ από έναν συμμέτοχο στο έγκλημα.

    Πού είναι όλοι αυτοί οι αγνοί διοικητικοί που «αποκαλύπτεται» ότι παραπλανήθηκαν;
    Γιατί δεν τοποθετούνται και φυσικά δεν κινούν τις νομικές διαδικασίες;
    Ελά μωρέ… ότι έγινε έγινε…

    Προτείνω να σοβαρευτούμε…

    Σχόλιο από Κόκκινος Οκτώβρης | 22/07/2009

  35. Άσχετο…

    κ. Πρόεδρε-Συντονιστή-Εκδότη… το περιοδικό σας ακόμη και από τα δελτία τύπου το εξοβέλισαν.

    Προφανώς η ανάλυση των εθίμων καθώς και η παράθεση απασπασμάτων των εισηγήσεων δεν άφησαν δυο αράδες χώρο για το περιοδικό.

    Συγχαρητήρια στον γιατρό και τον βοηθό του για την επιδέξια χειρουργική επέμβαση. Θα επανέλθω προσεχώς με επισκόπηση όλων των στοιχείων που συνιστούν μεθόδευση.

    Σχόλιο από Κόκκινος Οκτώβρης | 22/07/2009

  36. Κόκκινε Οκτώβρη.
    Μάλλον παρασύρθηκες απο το ψευδώνυμό σου και μας προσφέρεις «τσάμπα επανάσταση». Όμως μόλις φτάνουμε στο δια ταύτα, αναπαράγεις το άκρως συντηριτικό «..να κρατήσουμε την κομματική τους ταυτότητα μακρυά απο την πολιτική και τον πολιτισμό. Μπας και δει προκοπή ο τόπος» Ώστε έτσι ε; Τα πρόβλήματα θα λυθούνε μακρυά απο την πολιτική και τα κόμματα. Κάτι μου θυμίζουν αυτές οι απόψεις οι οποίες, τονίζω πάλ, έχουν χαντακώσει και αποδυναμώσει τον ποντιακό ελληνισμό. Τον έχουν καταντήσει γραφικό καιαναποτελεσματικό. Χωρίς την πολιτική τίποτα απολύτως δεν μπορεί να κινηθεί. Αυτήν την απλή και αιώνια αλήθεια όσοι προσπαθούν να την προσπεράσουν, ελαφρά τη καρδία και απόλυτα συναισθηματικά, δεμ προσφέρουν καλές υπηρεσίες. Όσο αοπουσιάζει η πολιτική απο τον χώρο, πάντα κάποιοι θα «πουλάνε» τον χώρο σε κάμματα ή και το σύνηθες, σε στελέχη, πάντα βέβαια με το «αζημίωτο»

    Σχόλιο από Καρσλής | 22/07/2009

  37. πολλές βλακείες γράφτηκαν εδώ μέσα και απο άτομα που δεν το περιμέναμε κρίμα που ένα τόσο ωραίο blog ασχολείτε με τέτοια θέματα… ρίχνει το επίπεδο του.

    πραγματικά είναι πολύ ρεζίλι που κάθεστε και ασχολείστε με αυτό το θέμα. πέφτετε στο ίδιο επίπεδο με αυτούς που σπέρνουν διχόνοια. πέφτετε θύματα και γίνεστε εργαλεία ατόμων και προσωπικών βεντετών.

    κρίμα γιατί είστε νέοι και εμείς οι νέοι θα έπρεπε να τους γράψουμε όλους αυτούς και να κάνουμε κάτι απο την αρχή μόνοι μας και πιο ενωμένοι.

    εγώ αν και άτομο της ΠΟΠΣ ποτέ δεν έκατσα να κατηγορήσω την ΠΟΕ και πάντα πίστευα ότι εμείς η νεολαία θα φύγουμε απο τις ομοσπονδίες μια και καλή.

    Άτομα και blogs Που συντηρούν τη διχόνοια με κάνουν να ντρέπομαι που είμαι πόντια και πραγματικά ντρέπομαι που ένα τόσο ωραίο blog ξέπεσε σε τέτοιο επίπεδο μπαίνοντας ανάμεσα στις βλακείες ανεγκέφαλων ατόμων.

    λυπάμαι πραγματικά που ρίξατε τόσο το επίπεδο.
    ωστόσο ελπίζω ότι και εσείς μια μέρα θα δείτε καθαρά το θέμα
    και θα αποφασίστε ότι το καλύτερο ειναι να τους παρατήσουμε όλους αυτους και να κάνουμε κάτι μόνοι μας.

    όσο για το σωματείο της παναγίας σουμελάς δεν με αφορά το θέμα μου αρέσει να πηγαίνω στο συναπάντημα και εκδρομές εκει πέρα αλλά δεν καταλαβαίνω τι έχει να κάνει η εκκλησία με εμας τους ποντίους.. ούτως η αλλως η εκκλησία σπάνια μας βοηθάει στους αγώνες μας… και επίσης το σωματείο ότι και αν λέτε ανήκει στην ιερά σύνοδο και αυτή το δανείζει στους Ποντίους.

    Σχόλιο από Erisabetsu | 22/07/2009

  38. Μου φαίνεται Καρσλή δεν διαβάζεις προσεκτικά και εκτίθεσαι…

    Καταρχήν ποτέ δεν πούλησα τζάμπα επανάσταση, όπως ενδεχομένως σου πούλησαν ή πουλάς. Δεν πρεσβεύω καμία επανάσταση, όπως φαντασιώνεστε ορισμένοι εξ’ υμών για τους εαυτούς σας…

    Γράφεις… «αναπαράγεις το άκρως συντηρητικό “..να κρατήσουμε την κομματική τους ταυτότητα μακρυά απο την πολιτική και τον πολιτισμό».

    Λησμονείς μου φαίνεται ότι άλλο πολιτική και άλλο κόμμα, γιατί μάλλον ταυτίζεις το κόμμα με την πολιτική.

    Λησμονείς ότι η κομματικοποίηση και οι επαγγελματίες κομματάρχες ρήμαξαν τον τόπο μας και απαξίωσαν την πολιτική και τους πολιτικούς.
    Δεν βλέπεις τη γενικότερη απαξίωση γύρω σου; Δεν βλέπεις την απέχθεια της κοινωνίας για οτιδήποτε κομματικό;

    Ανεξάρτητα του τι πιστεύει ή ψηφίζει ο καθένας μας, καλό είναι να αφήνει τις κομματικές παρωπίδες και να μην εμφανίζεται ως αυτόκλητος υπερασπιστής του οποιοδήποτε κόμματος.

    Λησμονείς τις έννοιες της πολιτικής και του πολιτισμού και προσπαθείς να με πείσεις άραγε γιατι; Και φυσικά προσπερνάς τις όποιες εύλογες επισημάνσεις.

    Λες σε κάποιο σημείο: «Τα πρόβλήματα θα λυθούνε μακρυά απο την πολιτική και τα κόμματα».

    Σου απαντώ: Τα προβλήματα θα λυθούν όταν λειτουργήσει και πάλι η πολιτική μακριά από τον κομματισμό. Αυτό πρεσβεύω και λανθάνεις αν κατάλαβες ότι εξοβέλισα την πολιτική από την κοινωνία.

    Συμπληρώνεις: «Όσο απουσιάζει η πολιτική απο τον χώρο, πάντα κάποιοι θα “πουλάνε” τον χώρο σε κάμματα ή και το σύνηθες, σε στελέχη, πάντα βέβαια με το “αζημίωτο”.

    Ανταπαντώ: μην ταυτίζεις την πολιτική με τα κόμματα, γιατί δεν προσφέρεις υπηρεσίες. Αντίθετα συμβάλλεις σε αυτό που είπες «να ξεπουλιέται ο χώρος»…

    Εξάλλου κάθε πράξη μας πολιτική είναι… εκτός και αν θέλεις να την ερμηνεύεις μέσα από κομματικές παρωπίδες.

    Σχόλιο από Κόκκινος Οκτώβρης | 22/07/2009

  39. Επιτέλους, φίλε Καρσλή πρέπει να πάψει ο χώρος μας να αποτελεί τον βατήρα των προσωπικών φιλοδοξιών του καθενός.

    Γιατί να αποδεχτώ να εξαργυρώνει ο οποιοσδήποτε την προσφορά του στο χώρο με μια πολιτκή θέση; Από παραδείγματα πολλά… δημοσίευσα κάτι παραπάνω… έγινε το 1989.

    Στις εκλογές του 1996, μεγαλόσχημος της τότε ΟΠΣΝΕ δεν κατέβηκε στις εκλογές με ένα εκ των δύο μεγάλων κομμάτων;
    Η ομοσπονδία του έδωσε την έγκριση για κάτι τέτοιο ή χρησιμοποιήθηκε η τακτική που περιέγραψες παραπάνω;

    Στη Δυτική Μακεδονία τα ίδια… μόνο που τα ημέτερα μπουμπούκια είναι ιδιάζουσες περιπτώσεις…
    Στην… προσφυγομάνα Θεσσαλονίκη επίσης. Πιστεύω ότι αυτό πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσει… εκτός και αν δεν αφουγκράζεσαι την βάση της κοινωνίας.

    Σχόλιο από Κόκκινος Οκτώβρης | 22/07/2009

  40. Erisabetsu…

    Αφού απαξίωσες τους πάντες και τα πάντα… μιλάς και για ενότητα…

    «πολλές βλακείες γράφτηκαν εδώ μέσα»
    Ποιές είναι αυτές; Αλλά και να επιχειρηματολογήσεις…

    «και απο άτομα που δεν το περιμέναμε κρίμα που ένα τόσο ωραίο blog ασχολείτε με τέτοια θέματα… ρίχνει το επίπεδο του»
    Γνωριζόμαστε; Γνωρίζεις κάποιον που να διατυπώνει βλακείες εδω μέσα;
    Γιατί τα απαξιωτικά σου σχόλια δεν τα αποδέχομαι. Εκτός και αν αυτή είναι η δουλειά σου εδώ.

    Προφανώς για σένα είναι «βλακείες» τα προβλήματα που βασανίζουν τον οργανωμένο χώρο και «ρίχνουμε το επίπεδο» αν ασχολούμαστε με αυτά.
    Ομολογώ τέτοια αντίληψη πρώτη φορά συναντώ…

    «πραγματικά είναι πολύ ρεζίλι που κάθεστε και ασχολείστε με αυτό το θέμα. πέφτετε στο ίδιο επίπεδο με αυτούς που σπέρνουν διχόνοια. πέφτετε θύματα και γίνεστε εργαλεία ατόμων και προσωπικών βεντετών».

    Προφανώς ισχύει και για σένα που μπήκες σε αυτό το χαμηλού επιπέδου blog και καταδέχτηκες να ασχοληθείς με βλακείες και ρεζιλίκια…
    Καμιά φορά να προσέχουμε τα λόγια μας γιατί εκφράζουν το ποιον μας….
    Εσύ που ήρθες να μας διαφωτίσεις… τίνος εργαλείο γίνεσαι;

    «Άτομα και blogs Που συντηρούν τη διχόνοια με κάνουν να ντρέπομαι που είμαι πόντια και πραγματικά ντρέπομαι που ένα τόσο ωραίο blog ξέπεσε σε τέτοιο επίπεδο μπαίνοντας ανάμεσα στις βλακείες ανεγκέφαλων ατόμων».

    ΑΝ ντρέπεσαι για αυτό που είσαι, τότε μάλλον δεν ξέρεις τι είσαι… Αυτές οι καταστάσεις υπήρχαν και θα υπάρχουν όσο σφυρίζουν αδιάφορα τύποι όπως εσύ….
    Αλλά επειδή το λιβανίζεις… καλό είναι να μας κατονομάσεις του ανεγκέφαλους και μίζερους που ασχολούνται με «βλακείες και ρεζιλίκια».
    Η άποψη σου θα είχε αξία αρκεί να την θεμελιώνες με επιχειρήματα και όχι με λάσπη…

    «ωστόσο ελπίζω ότι και εσείς μια μέρα θα δείτε καθαρά το θέμα»

    Πολύ θα ήθελα να μας πεις πως έχει το θέμα… αφού το έχεις εντρυφύσει καθαρά… γιατί το δικό μας μυαλό έχει θολώσει… Για μετέφερέ μας την «καθαρή άποψη»…

    «όσο για το σωματείο της παναγίας σουμελάς δεν με αφορά το θέμα μου αρέσει να πηγαίνω στο συναπάντημα και εκδρομές εκει πέρα αλλά δεν καταλαβαίνω τι έχει να κάνει η εκκλησία με εμας τους ποντίους»

    Ίσως το πιο αδέξιο κλείσιμο της παραπάνω «αθώας» παραφιλολογίας σου… Το αφήνω ασχολίαστο…

    Σχόλιο από Κόκκινος Οκτώβρης | 22/07/2009

  41. μίλησες εσύ που ουτε καν λινκ δεν έχεις να παρουσιάσεις;
    που κρύβεσαι πίσω απο ένα Νιck? ενώ εμένα τουλάχιστον αν ψάξεις σε αυτό το blog Θα δεις και κάπου το όνομα μου.

    ΣΤΗΝ τελική αν θεωρείς απαξίωση το γεγονός ότι θεωρώ ότι ούτε η ΠΟΕ ούτε η Παναγία Σούμελα μπορεί να κάνει κάτι για να λύσει τις ανάγκες του μέσου ποντίου… τότε ναι τους απαξιώνω όλους…

    και ναι θεωρώ ρεζιλίκι που η ΠΟΕ προσπαθεί να μας πείσει για την παράνομη σύσταση συμβουλίου της Παναγίας Σουμελάς λόγο της άγραφης βεντέτα στα πρόσωπα των τανιμανιδέων και της ελκυστικής θέσης της προεδρίας.

    Ειδικά όταν σκέφτομαι ότι στον αγώνα μας για την δημιουργία ενός σωστού δευτεροβάθμιου οργάνου ήταν αυτοί που πρώτοι δείλιασαν και μας εγκατέλειψαν, αντί όλοι μαζί να το καταφέρουμε. Οι απόψεις της ΠΟΕ δεν έχουν υπόσταση επειδή απλά αποτελούνται από μία ομάδα δειλών.
    Άσε που με εισαγγελική απόφαση τα επιχειρήματα τους περι παράνομου διοικητικού συμβουλίου ήταν άτοπα… αφού με το ίδιο σκεπτικό και η θέση της Μπακογιάννης επι πρωθυπουργίας του πατέρα της θα έπρεπε και αυτή να ήταν παράνομη.

    Πως να πάρεις σοβαρά τέτοια άτομα… και μια ομοσπονδία που όταν ο πρόεδρος της μιλάει σου θυμίζει εντόνως τον Γεώργιο Παπαδόπουλο…

    Όσο για την ΠΟΠΣ πιστεύω ότι είναι ίσως το μοναδικό όργανο που μπορεί να επιτύχει κάτι. Ωστόσο στο όνομα της ενότητας εγώ θυσιάζω τους αγώνες που έκανα γι’ αυτήν και δέχομαι να την εγκαταλείψω για ένα νέο δευτεροβάθμιο όργανο.

    Που είναι το κακό που δεν θέλω να είμαι σε καμία ομοσπονδία και θέλω καθαρή αγνή ενότητα;

    και που είναι το κακό που τον αγώνα της αναγνώρισης τον θεωρώ πιο σημαντικό απο οτιδήποτε άλλο και κυρίως πιο σημαντικό απο ένα σωματείο που ουσιαστικά ανήκει στην Ιερά σύνοδο.. κοινός σε ρασοφόρους μαλλιάδες;

    και δεν χρειαζόταν να πω τόσα πολλά για να πω
    ότι κάθεστε και μαλώνετε μεταξύ σας για ένα δέντρο… ενώ το δάσος έχει χαθεί εδώ και πολλά χρόνια.

    και κλείνοντας… εγώ πάντα μιλάω από την καρδιά μου
    και όχι εκπροσωπώντας ομοσπονδίες, συλλόγους ή πληρώματα..
    μιλάω σαν μέση ΠΕΡΦΗΑΝΗ πόντια…Είμαι από τα άτομα που τόσα χρόνια φωνάζουν και οι αρχηγοί όλων αυτών των σωματείων τους γράφουν επειδή τους αρέσει η θέση του πρόεδρου.

    αν εσύ το βρίσκεις «αθώα» παραφιλολογία δεν με νοιάζει.. η άποψη μου είναι αληθινή, μη αποστειρωμένη και δεν υποκινείτε απο κανέναν. Το δικό σου το καράβι δεν μας είπες ποιος γεμίζει με άερα τα πανιά του.

    γράφεις…

    [ΑΝ ντρέπεσαι για αυτό που είσαι, τότε μάλλον δεν ξέρεις τι είσαι… Αυτές οι καταστάσεις υπήρχαν και θα υπάρχουν όσο σφυρίζουν αδιάφορα τύποι όπως εσύ….
    ]

    τους δικούς μου αγώνες μικρέ ροζ νοεμβρη… δεν τους ξέρεις… όπως δεν ξέρεις πόσο κουράστηκα με αυτές τις καταστάσεις… αν ήταν στον χέρι μου όλοι αυτοί θα εξαφανιζόντουσαν και οι αγώνες μας θα είχαν ήδη πετύχει.
    και αν όλα τα άτομα που σφυρίζουν αδιάφορα ήταν σαν εμένα… τότε εγώ και εσύ θα είμαστε τώρα μαζί και θα πίναμε μπύρες χωρίς να διαφωνούμε και έχοντας εκπληρώσει όλους τους στόχους τον ποντίων εδώ και καιρό.

    Σχόλιο από Erisabetsu | 22/07/2009

  42. Κόκκινε Οκτώβρη,
    Δικαίωμά σου να επιμένεις στην φολκλορική και «πολιτικά αποστειρωμένη» εικόνα του οργανωμένου χώρου των ποντίων. Μάλλον έπεσες και εσύ στην παγίδα αυτών που δεκαετίες τώρα φωνάζουν «έξω η πολιτική απο τους συλλόγους μας» και την ίδια στιγμή «πουλούσαν» ποντιακό ελληνισμό σε κόμματα και το χειρότερο, σε στελλέχη κομμάτων. Γνωρίζω πολύ καλά αυτό το παιχνίδη το οποίο πολέμησα με κάθε μέσον.
    Η μόνη υγειής και ηθικά αποδεκτή διαδικασία είναι «όλα να γίνονται φανερά και καθαρά, πάνω στο τραπέζι και να είναι υλοποίηση συλλογικών αποφάσεων και όχι προσωπικές επιλογές και φιλοδοξίες. Άλλο είναι να διαπραγματεύεσαι για τα θέματα του χώρου και άλλο για την προσωπική σου ανέλιξη.
    Σε ότι αφορά «το μεγαλοστέλεχος» της θρυλικής ΟΠΣΝΕ το οποίο έθεσε υποψηφιότητα στις εκλογές του 1996 με το ΠΑΣΟΚ, ξέχασες να γράψεις ότι ήδη απο το 1995 είχε παραιτηθεί απο την Ομοσπονδία και επομένως δεν έκανε χρήση του φορέα. Εκτός βέβαια αν πιστεύεις ότι αν κάποιος διατελέσει στέλεχος του χώρου δεν πρέπει ποτέ πλέον να ασχοληθεί με την πολιτική. Αυτή η λογική, αν βέβαια ισχύει, είναι άκρως συντηρητική, υποκριτική και δεν προσφέρι τίποτα. Αντίθετα πριμοδοτεί παραγοντισμό και προσωπικές φιλοδοξίες.

    Σχόλιο από Καρσλής | 23/07/2009

  43. «μίλησες εσύ που ουτε καν λινκ δεν έχεις να παρουσιάσεις;
    που κρύβεσαι πίσω απο ένα Νιck? ενώ εμένα τουλάχιστον αν ψάξεις σε αυτό το blog Θα δεις και κάπου το όνομα μου»

    Επειδή παρεκτρέπεσαι… οφείλω να σου πω ότι δεν είναι υποχρέωση κανενός να ψάξει να βρει ποιά είσαι και στην τελική ούτε και ενδιαφέρει κανέναν.
    Το blog έτσι λειτουργεί και συ αν ήσουν ποιό προσεκτική και παρακολουθούσες όλες τις συζητήσεις θα διαπίστωνες το λάθος που διαπράττεις.
    Εξάλλου αφού είσαι τόσο γνωστή και διάσημη γιατί δεν υπογράφεις τα κείμενα σου με το πραγματικό όνομα για να υποκλιθούμε εμείς οι ταπεινοί και σεμνοί;

    Εξάλλου, από την ποιότητα των τοποθετήσεων σου και ανεξάρτητα του αν σε ξέρουν ή όχι, εύλογα συμπεραίνεται ποιος λοιδορεί και απαξιώνει…

    Αν δεν αντέχεις τη συζήτηση, δεν σε δεσμεύει κανείς να την παρακολουθήσεις. Εξάλλου αυτό το θέμα συζητιέται σε κορυφαίο πολιτικό επίπεδο, δεν μπορείς να μας λες ότι είναι «βλακεία και ρεζιλίκι» που ασχολείται κάποιος. Η «βλακεία και το ρεζιλίκι» είναι που υπάρχει αυτό το θέμα, ενώ δεν θα έπρεπε…

    «…τότε ναι τους απαξιώνω όλους…»

    ΑΦΟΥ ΤΟΥΣ ΑΠΑΞΙΩΝΕΙΣ ΟΛΟΥΣ… γιατί ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙΣ ΣΤΙΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΑ ΤΟΥΣ;
    Μήπως το κίνητρο σου για την ενασχόληση με τα ποντιακά είναι μόνο οι γιορτές και τα πανηγύρια;
    Η συντριπτική πλειοψηφία των γραφόντων δεν δείχνει να έχει τέτοιες ανησυχίες και κάποτε πρέπει να σοβαρευτούμε με τις φολκλορικού τύπου εκδηλώσεις και γεγονότα.
    Σου συστήνω να μελετήσεις τις προτάσεις του Μ-π…

    Η φράση σου «Που είναι το κακό που δεν θέλω να είμαι σε καμία ομοσπονδία και θέλω καθαρή αγνή ενότητα;» – με την οποία συμφωνώ εν μέρει – αποδεικνύει ότι δεν με έχεις παρακολουθήσει καθόλου και ότι όλη η τοποθέτηση σου σε εκθέτει ανεπανόρθωτα.

    Εσύ η γνωστή και διάσημη που έχεις και links – η τεχνολογία μας μάρανε όλους μας – δεν έχεις παρακολουθήσει συστηματικά το site και αγνοείς ή προσπερνάς την πάγια θέση που πολλάκις έχω διατυπώσει εδώ μέσα και επαναλαμβάνω μπας και καταλάβεις: «προσωπικά – μου είναι αδιάφορα αν θα υπαρχει μία ή πολλές ομοσπονδίες αν η ίδια νοσηρή κατάσταση συντηρείται.»

    Έρχεσαι, τώρα, και προσπαθείς να μας μιλήσεις για θέματα που έχουν απαντηθεί και συζητηθεί. Δεν λέω, είναι και αυτή μια τακτική… εν μέσω θέρους.

    Η όλη σου προσπάθεια σε εμποδίζει να δεις ότι υπάρχουν και… υποβρύχια που προσπαθούν να δουν τα πράγματα με την ψυχρότητα των ωκεανών.

    Όσο για το ροζ, κρατήσε το για σένα – ως γυναίκα θα σου ταιριάζει – και για αυτούς με τους οποίους συναγωνίστηκες… και τη σημαία του αγώνα σας την έκανα από κόκκινη ροζ.
    Εμείς δεν αλλάζουμε χρωματικές αποχρώσεις κατά το δοκούν… Εξάλλου το υποβρύχιο είναι βαμμένο με μια ερωτική απόχρωση του γκρι.

    Αλήθεια αυτή σου η πικρία σήμερα, οφείλεται στους ίδιους λόγους που επικαλείσαι για την κόντρα ΠΟΕ -ΠΟΠΣ για το Ίδρυμα;
    Άνηκες στους «ομοτράπεζους» και «συνδαιτημονες» που τα τσούγκρισαν;

    «τους δικούς μου αγώνες μικρέ ροζ νοεμβρη… δεν τους ξέρεις… όπως δεν ξέρεις πόσο κουράστηκα με αυτές τις καταστάσεις… αν ήταν στον χέρι μου όλοι αυτοί θα εξαφανιζόντουσαν και οι αγώνες μας θα είχαν ήδη πετύχει».

    Πέρα από τα «ρεζιλίκια» άνευ σχολιασμού επισημαίνω κάποια πράγματα:

    1. Να δεχτώ οτι αγωνίστηκες… γιατί θα πρέπει να ξέρω τους αγώνες σου; Ψάχνεις τη δικαίωση ή την εξαργύρωση;

    2. Καλό είναι να είμαστε μετριόφρονες για τα πεπραγμένα μας και όχι να αυτοπροβαλόμαστε ώς πρότυπο αγωνιστή.

    3. Αν ήταν τόσο έυκολο να ξεριζώσεις το σύστημα αυτό, θα είχες ξεκινήσει πρώτα από τους «ομοτράπεζους» στην ΠΟΠΣ και μετά να κοιτάξεις το σπίτι του γείτονα. Εξάλλου για τους από εδώ, τους τορπιλλίζουμε εμείς… αλλά αυτά δεν τα βλέπεις.

    4. Τις μπύρες της κερνάω εγώ… να ακούσω και τις απόψεις σου… Το να μην διαφωνούμε δεν είναι υγιές αλλά θυμίζει τον «Παπαδόπουλο» σου.

    5. Οι σκοποί μας ίσως και να μην εκπληρωθούν ποτέ, γιατί δεν τους έχουμε δώσει περιεχόμενο και κανείς δεν σκεφτηκε την επόμενη μέρα.
    Η αναγνώριση της γενοκτονίας πρέπει να πάψει να αποτελεί αυτοσκοπό για τους Πόντιους και πρέπει να ενταχθεί σε ένα ευρύτερο πλαίσιο διεκδικήσεων – καταλαμβάνοντας τη θέση που της αρμόζει στην ιστορία και τη μνήμη.

    Σχόλιο από Κόκκινος Οκτώβρης | 23/07/2009

  44. Καρσλή
    Συνεχίζεις να διαστρεβλώνεις την κατάσταση. Η άποψη μου είναι έξω τα κόμματα από τους συλλόγους. Η πολιτική – εξ ορισμού – δεν μπορεί να εξοβελιστεί από την κοινωνία, και αυτή είναι μια διάκριση που δεν θέλεις να κατανοήσεις.

    Η προηγούμενη εμπειρία αποδεικνύει ότι οι εμπλεκόμενοι από το χώρο του πολιτισμού στα της μικροπολιτικής, λησμονούν τις διεκδικήσεις και τους αγώνες του χώρου τους και ακολουθούν πιστά τα κομματικά κελεύσματα.

    Ας πάρουμε τα δεδομένα με τη σειρά:

    1. Πρωταρχικό μέλημα των πολιτικών – όχι ευτυχώς όλων – είναι η επανεκλογή τους. Αυτή η αρχή ισχύει από αιώνες, η διαιώνιση της εξουσίας.

    2. Η ρήση «όποιος βγαίνει από το (κομματικό) μαντρί τον τρώει ο λύκοε» δυστυχώς ισχύει ακόμη. Απόδειξη; Η οικογενειοκρατία και οι «φανταζί» αντάρτες κατά καιρούς.

    Πως, λοιπόν, κάποιος θα διαχειριστεί αυτή τη σύγκρουση συμφερόντων – όταν το διακύβευμα είναι η πολιτική επιβίωση και σταδιοδρομία του ιδίου;

    Σαφώς και στην προαναφερόμενη περίπτωση ο «μεγαλόσχημος» είχε παραιτηθεί από το 1995 και ορθά έπραξε. Κάποιοι άλλοι σήμερα δεν το κάνουν…

    Όμως τίθενται κάποια ερωτήματα. Αν δεν του προσέφερε ο οργανωμένος χώρος την αναγνωρισιμότητα θα μπορούσε να κάνει το άλμα για την πολιτική;

    » Η μόνη υγειής και ηθικά αποδεκτή διαδικασία είναι “όλα να γίνονται φανερά και καθαρά, πάνω στο τραπέζι και να είναι υλοποίηση συλλογικών αποφάσεων και όχι προσωπικές επιλογές και φιλοδοξίες»

    Θα συμφωνήσω μαζί σου, απαιτείται διαφάνεια σε όλες τις διαδικασίες. Διαφωνώ στο σημείο ότι η πολιτική ενασχόληση κάποιου προερχόμενου από τον ποντιακό χώρο θα πρέπει να έχει τη συλλογική νομιμοποίηση, με το επιχείρημα της καλύτερης εκπροσώπησης του χώρου και της καλύτερης διεκδίκησης των αιτημάτων.

    Σχόλιο από Κόκκινος Οκτώβρης | 23/07/2009

  45. Κόκκινε Οκτώβρη,

    Μάλλον διαφωνούμε σε λίγα και συμφωνούμε σε πολλά. Η μαγεία της συγκεκριμένης επικοινωνίας και του διαλόγου είναι ότι γίνεται ανεπιτίδευτα, καθαρά και ελεύθερα. Πρόσωπο με πρόσωπο δεν θα ήταν έτσι. Θα λειτουργούσαν οι σκοπιμότητες και οι προσωπικές σχέσεις. Ας διαφωνούμε λοιπόν και ας συνεχίσουμε να προβληματιζόμαστε και να ανταλλάσουμε απόψεις. Κάτι θα βγεί.

    Σχόλιο από Καρσλής | 23/07/2009

  46. Και σε κατ’ ιδίαν συζήτηση οι ίδιες σκέψεις, προβληματισμοί και απόψεις θα κυριαρχούν.
    Το σημαντικό είναι ότι άνοιξε ένας αρκετά ενδιαφέρον κύκλος συζητήσεων και προβληματισμού, απ’ όπου μπορούν να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα.
    Γιατί όχι και από κοντά; Η διαπροσωπική επικοινωνία είναι συναρπαστική.

    Σχόλιο από Κόκκινος Οκτώβρης | 23/07/2009

  47. Κλεβω μερικά λεπτά για μερικές επισημάνσεις

    Σας ευχαριστούμε κατ’αρχήν για την πολύ καλή κουβέντα που εξελισεται εδώ αλλά δυστυχώς δεν μπορούμε να συμμετάσχουμε…διακοπές βλέπετε….

    «Μάλλον διαφωνούμε σε λίγα και συμφωνούμε σε πολλά.»

    Γνώμη μου είναι ότι έτσι είναι και όπως σωστά λες Καρσλή
    «.. Η μαγεία της συγκεκριμένης επικοινωνίας και του διαλόγου είναι ότι γίνεται ανεπιτίδευτα, καθαρά και ελεύθερα..»
    Πιστεύω δε ότι και η διαπροσωπική επικοινωνία θα είχε να προσθέσει σε αυτό το «ανεπιτιδευτα , καθαρά και ελεύθερα»
    την κατανόησή σας για την «ερήμην» μας καλή κουβέντα

    mumul

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 23/07/2009

  48. ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

    Θεσσαλονίκη, 11-8-2009

    ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

    Κατά τη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε η Παμποντιακή Ομοσπονδία Ελλάδος (Π.Ο.Ε.) στις 11.08.2009 ο Πρόεδρος του Δ.Σ. καθηγητής Ιατρικής Γεώργιος Παρχαρίδης ανέφερε ότι μεταξύ των στόχων της Παμποντιακής Ομοσπονδίας, που συσπειρώνει 367 σωματεία από όλη την Ελλάδα είναι ο εκδημοκρατισμός και εξυγίανση του νομικού και διοικητικού καθεστώτος του Ιερού Ιδρύματος Παναγία Σουμελά.

    Το ιδρυτικό βασιλικό διάταγμα του 1966 και η κανονιστική πράξη που ακολούθησε και ισχύουν αμετάβλητα συνεχώς μέχρι σήμερα είχε ως συνέπεια να δημιουργηθεί ένας κλειστός κύκλος διοίκησης και διαχείρισης των υποθέσεων του Ιερού Ιδρύματος, με πρόεδρο προερχόμενο συνεχώς επί 46 χρόνια από μια οικογένεια και την πλειοψηφία του Δ.Σ. να διορίζεται από ένα σωματείο. Εκλογές προβλέπονται μόνο για την μειοψηφία, δηλαδή για τα τρία από τα 11 μέλη του Δ.Σ. παγκόσμια πρωτοτυπία!
    Το Ιερό Ίδρυμα ενώ είναι νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου, δηλαδή έχει κρατική υπόσταση και επιχορηγείται από τον προϋπολογισμό του κράτους διοικείται κατ’ αποκλειστικότητα από έναν φορέα ιδιωτικού δικαίου, δηλαδή από το ομώνυμο σωματείο Παναγία Σουμελά.

    Ως νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου το ιερό ίδρυμα υπάγεται στην εποπτεία και τον έλεγχο του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, στην αρμοδιότητα του οποίου ανήκει η πρωτοβουλία για την αλλαγή του νομικού καθεστώτος.

    Καλώ λοιπόν τον Υπουργό κ. Σπηλιωτόπουλο να κινήσει άμεσα τις διαδικασίες για τη έκδοση προεδρικού διατάγματος που να τροποποιεί το ισχύον ιδρυτικό βασιλικό διάταγμα. Στα χέρια του βρίσκεται πλήρης σχετικός ενημερωτικός φάκελος και αναλυτικό υπόμνημα με τις προτάσεις της Π.Ο.Ε. Ζητούμε να εφαρμοστεί η δημοκρατία και να αποδοθεί το Ιερό Ίδρυμα στον Ποντιακό Ελληνισμό.

    Στις 15 Αυγούστου θα είμαστε παρόντες στο χώρο του Ιερού Ιδρύματος, όπως αρμόζει ως προσκυνητές της ιεράς εικόνας της Παναγίας. Ταυτόχρονα όμως θα εκπληρώσουμε κι ένα χρέος. Θα εκφράσουμε ειρηνικά την αντίθεσή μας προς το ιδιοκτησιακό καθεστώς διοίκησης και θα ζητήσουμε την άμεση νομοθετική παρέμβαση για την αλλαγή του.

    Ο Γενικός Γραμματέας του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας, δικηγόρος Κωνσταντίνος Γαβρίδης , ανέφερε ότι η επί μισό αιώνα περίπου άσκηση της διοίκησης από τα ίδια πρόσωπα με επίκεντρο συνεχώς μία οικογένεια και το ομώνυμο σωματείο Παναγία Σουμελά, εξέθρεψε και παγίωσε αντιλήψεις ιδιοκτητών. Οι αντιλήψεις αυτές εκφράζονται απ’ τους διοικούντες, οι οποίοι με δημόσιες ανακοινώσεις τους αυτοαποκαλούνται «ιδιοκτήτες των πάντων υπό την υλική και πνευματική έννοια», «εγγυητές», «φρουροί και κάτοχοι της ιεράς εικόνας».

    Είναι δε τόση η ταύτισή τους με το Ιερό Ίδρυμα που σε περίπτωση απόπειρας αλλαγής του νομικού καθεστώτος, απειλούν να απομακρύνουν την ιερά εικόνα από το Ίδρυμα και να αφαιρέσουν τη χρήση των εκτάσεων όπου αναπτύχθηκαν οι εγκαταστάσεις του Ιδρύματος, έκταση που σημειωτέον παραχωρήθηκε στο σωματείο από την τοπική κοινότητα Καστανιάς με τον όρο να εγκατασταθεί σ’ αυτήν το Ιερό Ίδρυμα Παναγία Σουμελά.

    Η πρόσφατη γνωμοδότηση της Ολομέλειας του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους έλυσε οριστικά μια νομική διχογνωμία που ανέκυψε σχετικά με το νομικό καθεστώς που διέπει το Ιερό Ίδρυμα: αν δηλαδή για την διοίκηση του Ιερού Ιδρύματος είναι σε ισχύ το ιδρυτικό βασιλικό διάταγμα και η κανονιστική πράξη της Εκκλησίας ή έχει εφαρμογή ο καταστατικός χάρτης της Εκκλησίας της Ελλάδος. Απεφάνθη λοιπόν ότι ισχύει το ιδρυτικό βασιλικό διάταγμα. Η γνωμοδότηση αυτή αναδεικνύει πλέον την αρμοδιότητα του Υπουργού Παιδείας ως μόνου αρμοδίου να εισηγηθεί με προεδρικό διάταγμα την αλλαγή του υφιστάμενου νομικού καθεστώτος. Ανεξάρτητα όμως από την νομιμότητα πρέπει να επιδιωχθεί η ουσιαστική ανιστόρηση της Ιεράς Μονής και η μετεξέλιξη του Ιερού Ιδρύματος από κέντρο άσκησης κοσμικής εξουσίας και επιρροής σε Ιερά Μονή, όπως ακριβώς λειτουργούσε επί 16 αιώνες στον ιστορικό Πόντο.

    Με τον προσήκοντα σεβασμό στην ιερότητα του χώρου και της ημέρας θα παραστούμε κατά τον Δεκαπενταύγουστο ως προσκυνητές της εικόνας στο Ιερό Ίδρυμα και θα εκφράσουμε απολύτως ειρηνικά και με κοσμιότητα την δυσφορία των Ποντίων για την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στο Ίδρυμα.

    Ο Πρόεδρος της Συντονιστικής Επιτροπής Νεολαίας της Π.Ο.Ε., ιατρός Χαράλαμπος Κωτίδης, εξέφρασε την καθολική αντίθεση των νέων με το καθεστώς της οικογενειοκρατίας που παγιώθηκε στο Ίδρυμα, κατάσταση που δυστυχώς παρατηρείται ευρύτερα στην ελληνική κοινωνίας, γεγονός που προκαλεί την δυσφορία και την έντονη αντίδραση όλων των νέων και δήλωσε την σταθερή απόφασή τους να αγωνιστούν για την επικράτηση της δημοκρατίας και την κατάκτηση του δικαιώματος των ίσων ευκαιριών για όλους τους νέους.

    Ο Πρόεδρος της Ευξείνου Λέσχης Βέροιας δικηγόρος Λάζαρος Κουμπουλίδης αναφέρθηκε στην δυσαρέσκεια και τη δυσφορία της ολότητας σχεδόν των σωματείων του Νομού Ημαθίας αλλά και της κοινής γνώμης των κατοίκων του νομού για την κατάσταση που επικρατεί στο Ίδρυμα και υπογράμμισε την αναγκαιότητα ουσιαστικής ανιστόρισης δηλαδή επανίδρυσης της Ιεράς Μονής Παναγίας Σουμελά όπως λειτούργησε επί αιώνες στον ιστορικό Πόντο.

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 12/08/2009


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: