Πόντος και Αριστερά

……. 'μώ τον νόμο σ' !

«…τους έχω βαρεθεί» : Κριτική στη σοβιετική γραφειοκρατία

dimitriadi_232x220px-wolfbiermannΜ’ αφορμή το θάνατο της εξαιρετικής  τραγουδίστριας  Μαρίας Δημητριάδη θυμηθήκαμε το έξοχο ποίημα του ανατολικογερμανού Wolf Biermann, που μελοποίησε ο Θάνος Μικρούτσικος. 

Ίσως το καλύτερο μνημόσυνο για τη Μαρία Δημητριάδη να είναι η ανάμνηση της ερμηνείας της, που έδωσε ζωή στους εκπληκτικούς στίχους του Biermann. Και είναι ακόμα καλύτερη υπενθύμιση γιατί οι γραφειοκράτες -όσοι στήριξαν και όσοι ονειρεύονται ένα τέτοιο σύστημα- είναι ακόμα εδώ.

Και για να το συνδέσουμε με τα δικά μας:

sabah1___πόσο πολύ ταιριάζει ο στίχος  «Κι οι δάσκαλοι της νεολαίας γδαρτάδες, / κόβουν στα μέτρα τους τους μαθητάδες, / κάθε σημαίας πλαισιώνουν τους ιστούς, / με ιδεώδεις υποτακτικούς….» όταν στο νού μας έρχονται οι αντιπρόσφυγες αναθεωρητές – οι «δικοί μας αντισημίτες» – σαν τον Γκίκα του ΚΚΕ και τον Κωστόπουλο του «Ιού«.

Τι άλλο μπορούμε να πούμε όταν βλέπουμε το ΚΚΕ έτοιμο να ξαναστήσει στο θρόνο του το Μέγα Τσάρο Ι.Β. Στάλιν και τον Τάσο Κωστόπουλο να γίνεται ιδεολογικό λάβαρο των Τούρκων  εθνικιστών με την πρωτοχρονιάτικη αντιποντιακή συνέντευξή του στην εθνικιστική Sabah.

Και τελικά, ποιοι είναι πιο επικίνδυνοι;

Οι αντιπαραγωγικοί ονειροπόλοι της σταλινικής Μοναρχίας ή οι συνειδητοποιημένοι εθελόδουλοι του τουρκικού εθνικισμού; 

Μάλλον οι δεύτεροι…..  Αυτούς  τους  έχω  σιχαθεί !

Γι αυτό ας απολαύσουμε προς το παρόν τους εκπληκτικούς στίχους του  Wolf Biermann σε μετάφραση Δημοσθένη Κούρτοβικ

Τις κρύες γυναίκες που με χαϊδεύουν,
τους ψευτοφίλους που με κολακεύουν,
που απ’ τους άλλους θεν παλικαριά
κι οι ίδιοι όλο λερώνουν τα βρακιά,
σ’ αυτήν την πόλη που στα δυο έχει σκιστεί,
τους έχω βαρεθεί.

Και πέστε μου αξίζει μια πεντάρα,
των γραφειοκρατών η φάρα,
στήνει με ζήλο περισσό,
στο σβέρκο του λαού χορό,
στης ιστορίας τον χοντρό το κινητή,
την έχω βαρεθεί.

Και τι θα χάναμε χωρίς αυτούς όλους,
τους γερμανούς τους προφεσόρους,
που καλύτερα θα ξέρανε πολλά,
αν δεν γεμίζαν ολοένα την κοιλιά,
υπαλληλίσκοι φοβητσιάρηδες, δούλοι παχιοί,
τους έχω βαρεθεί.

Κι οι δάσκαλοι της νεολαίας γδαρτάδες,
κόβουν στα μέτρα τους τους μαθητάδες,
κάθε σημαίας πλαισιώνουν τους ιστούς,
με ιδεώδεις υποτακτικούς,
που είναι στο μυαλό νωθροί,
μα υπακοή έχουν περισσή,
τους έχω βαρεθεί.

Κι ο παροιμιώδης μέσος ανθρωπάκος,
κέρδος ποτέ μα από παθήματα χορτάτος,
που συνηθίζει στην κάθε βρωμιά,
αρκεί να έχει γεμάτο τον ντορβά
κι επαναστάσεις στ’ όνειρά του αναζητεί,
τον έχω βαρεθεί.

Κι οι ποιητές με χέρι υγρό,
υμνούνε της πατρίδας τον χαμό,
κάνουν με θέρμη τα στοιχειά στιχάκια,
με τους σοφούς του κράτους τα ‘χουνε πλακάκια,
σαν χέλια γλοιώδικα έχουν πουληθεί,
τους έχω σιχαθεί.

————————–

μπορείτε να το ακούσετε [ΕΔΩ]

—————————

[Ομέρ έφα ]

023_-__

(Καλαβρούζης, από την έκθεση στην Άνδρο, 2008 )

 Για τη Μαρία Δημητριάδη διαβάστε στα παρακάτω μπλογκ:

-στου ΑΦΜ

-στης Ρίτσας Μασούρα

-στου Φάρου,

-στου Ζουρι,

-στο Δίκτυο,

-στης μαμάς… ετών 27,

-στου Ακάμα,

-στο tvxs,

– στο  mygranma,

-στο Εδώ Κομοτηνή,

-στου Γιάννη,

-στου Βασίλη,

-στου kopanakinews

 -στου Anemou

 

http://www.anatolikos.net/musikes/ergatika.htm

08/01/2009 - Posted by | -Γενοκτονία στην Ανατολή, -Ιδεολογικά, -Νακρατζάς-"Ιός", -Πολιτική, ΚΚΕ

37 Σχόλια »

  1. Μπράβο για το αφιέρωμα.

    Ελάχιστοι έχουν συνειδητοποιήσει ότι αυτό το τραγουδι αναφέρεται στις κομμουνιστικές γραφειοκρατίες της Ανατολικής Ευρώπης.

    Όσον αφορα το άλλο λουλούδι τον Τάσο τον Κωστόπουλομ έχω να καταθέσω μια ερώτηση: καλά τέλειωσαν οι Τούρκοι εθνικιστές ιστορικοί να τους δώσουν απαντήσεις για το εάν έγινε ή όχι γενοκτονία στον Πόντο και κατέφυγαν στον τεμέτερον τον Κωστόπουλο; (Το «τεμέτερον» πάει στο συν-ελλαδίτης για να μην παραξηγηθώ 🙂 )

    Ή ο Κωστόπουλος είναι ο εξυπνότερος των Βαλκανίων και της Εγγύς Ανατολής;

    Ελπίζω να συνεχίσετε την προβολή του θέματος ώστε να καταλάβουμε ποιοί είναι τα φερέφωνα των άλλων εθνικισμών και να πάψουμε να τρώμε κουτόχορτο.

    Και επίσης πείτε μου. Τι κάνουν οι προσφυγικής καταγωγής ιστορικοί;

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 08/01/2009

  2. Εξαιρετική η αναφορά σου στη Μαρία Δημητριάδη. Εμείς, κάποιοι τέλος πάντων της γενιάς της που τραγουδήσαμε μαζί και παλέψαμε, δεν πρέπει να το βάζουμε κάτω! Η ζωή συνεχίζεται, αλλά και ο αγώνας.

    Για τους «Ιούς» δεν χρειάζεται σχόλιο.

    Σχόλιο από diktyon | 08/01/2009

  3. Ματσουκάτη, έχουμε συνηθίσει να ζούμε μέσα στους μύθους μας. Αυτό συνέβη και με το τραγούδι του Μπίρμαν.

    Όσον αφορά τον Κωστόπουλο νομίζω ότι η κατάσταση του γλυψίματος προς τον τουρκικό εθνικισμό έφτασε στο απροχώρητο. Το γιατί δεν μπορώ να σου απαντήσω! Ψυχίατρος δεν είμαι. Πάντως είναι αξιοπρόσεχτο το πώς προσπαθούν να εκθέσουν μια ελληνική προσφυγική ομάδα στους Τούρκους εθνικιστές.

    Η γνωστή ελληνική παράνοια και εξάρτηση από ξένα κέντρα. Που είδαμε ανεξάρτητη ελληνική πολιτική; Ίσως στο ΕΑΜ, πριν ανασυγκροτηθεί πλήρως το ΚΚΕ μετά την άφιξη στην Ελλάδα του Νίκου Ζαχαριάδη, (ο οποίος όλως παραξένως γλύτωσε από τα σκληρά στρατόπεδα συγκέντρωσης των Ναζί, που δεν άφησαν κομμουνιστικό ρουθούνι στην Ευρώπη).

    Όσον αφορά αυτό που ρωτάς για τους προσφυγικής καταγωγής ιστορικούς, νομίζω ότι μόνο ο Αγτζίδης ασχολήθηκε ακροθιγώς με την περίπτωση Κωστόπουλου στο κείμενο «Από τον Ιωάννη Μεταξά στον Πλεύρη και στο Νακρατζά», που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Εύξεινος Πόντος» .

    Μπορείς να το βρεις το κείμενο στο μπλογκ του «Und ich dachte immer».

    Τώρα από τους άλλους ιστορικούς (Κώστας Φωτιάδης, Αρτ. Ξανθοπούλου, Πολυχρόνης Ενεπεκίδης, Ι. Μιχαηλίδης, Δημ. Τομπαϊδης, Παρ. Παπαδοπούλου, Χρ. Ανδρεάδης, Αντ. Παυλίδης, Κ. Χ»κυριακίδης κ.ά.) ή ερευνητές (Χ. Τσιρκινίδης, Λ. Καλπίδου, Δ. Λαζαρίδης κ.ά.) δε νομίζω να έχουν ασχοληθεί. Ούτε και ο Μιχ. Χαραλαμπίδης, απ’ ότι ξέρω, που είχε σημαντικό ρόλο στις προσπάθειες για την αναγνώριση της γενοκτονίας και εναντίον του στρέφονται με ιδιαίτερο μένος αρκετοί από τους αναθεωρητές.

    Ούτε η Επιτροπή Ποντιακών Μελετών. Πολύ δυστυχώς!

    Όσοι έχετε πρόσβαση σ’ αυτούς υποκινήστε τους να ασχοληθούν. Ή καλύτερα απαιτείστε να ασχοληθούν με το φαινόμενο ενός περίεργου νεοελληνικού αντιπροσφυγικού (και κυρίως αντιποντιακου) ρατσισμού, που εμφανίζεται τελευταία με κορυφαίους εκπροσώπους τον Νακρατζά και τον Κωστόπουλο.

    Η κατάσταση είναι τραγική. Σε λίγο οι Γκρίζοι Λύκοι θα καθορίζουν τις απόψεις μας για τη νεοελληνική ιστορία.

    Δίκτυον, ευχαριστούμε για τα καλά σου λόγια. Ιδιατέρως μας άρεσε η διαπίστωση για τους «Ιούς».

    Ομέρ ο γκριζο-λυκο-φάγος

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 08/01/2009

  4. Καλό πολύ καλό αφιέρωμα και θερμές ευχαριστίες για την αναφορά σου σε μένα.

    Καλή Αγωνιστική Χρονιά !

    Σχόλιο από faros | 08/01/2009

  5. Πολύ καλό το αφιέρωμά σου σε μια από τις σημαντικότερες Ελληνίδες τραγουδίστριες και σε ευχαριστώ για την αναφορά σου σε μένα.

    Σχόλιο από akamas | 08/01/2009

  6. μακάρι να την κρατήσουμε στη μνημη μας και να καταφεύγουμε πότε πότε στις ερμηνείες της..Μακάρι…

    Σχόλιο από ritsmas | 08/01/2009

  7. Εγώ τώρα δεν ξερω να κάνω τις συνδέσεις στο μπλογκ μου. Μη με μαλωσετε παρακαλώ σας…

    Σχόλιο από ritsmas | 08/01/2009

  8. […] “…τους έχω βαρεθεί” : Κριτική στη σοβιετική γραφει… […]

    Πίνγκμπακ από Μαρία Δημητριάδη: Αντί Επιταφίου « www.olympia.gr | 09/01/2009

  9. Το «Αυτούς τους έχω βαρεθεί» ήταν στην λογική της αντίστασης στον «σοσιαλρεφορμισμό» ή «σοσιαλρεβιζιονισμό» όπως χαριτωμένα λέγαμε τότε και όπως και η σοβιετική ταινία «Το Πριμ« (σε λιγότερο βαθμό) ήταν κάποια απο τα πρώτα σημάδια απο τα αριστερά αμφισβήτησης της σοβιετικής «νομενκλατούρας».

    Μου έχει λείψει τρομερά να ακούω την Σπυρουλιώ από το Χημικό να τραγουδάει τραγούδια της Μαρίας Δημητριάδη.

    Μ-π την είχες γνωρίσει την Σπυρουλιώ;

    Μερικά απο τα τραγούδια που μας τραγούδαγε.

    Έτσι πρέπει να γίνει

    Στίχοι: Wolf Birman
    Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος
    Πρώτη εκτέλεση: Μαρία Δημητριάδη

    Έτσι κι αλλιώς η γη θα γίνει κόκκινη
    Ή κόκκινη από ζωή ή κόκκινη από θάνατο
    Θα φροντίσουμε εμείς γι’αυτό
    Έτσι πρέπει να γίνει
    Έτσι θα γίνει

    Στους μπουρζουάδες
    Κριτική να κάνουμε
    αυτό δεν φτάνει
    Του γουρουνιού του αστισμού
    Να κόψουμε πρέπει τα πόδια
    Έτσι πρέπει να γίνει
    Έτσι θα γίνει

    Η ελευθερία για μας
    Είναι μια ωραία γυναίκα
    Έχει υπογάστριο και υπεργάστριο
    Δεν είναι κάνα χοντρογούρουνο αστικό
    Έτσι πρέπει να γίνει
    Έτσι θα γίνει

    Ούτε ένας χαφιές
    Δουλειά να μη βρίσκει
    Κι έτσι στρατιά ολάκερη
    Θε νά’ χουμε ανέργων
    Χριστούλη μου όμορφη πού’ ναι
    Η προφητεία αυτή
    Έτσι πρέπει να γίνει
    Έτσι θα γίνει

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Ρόζα Λούξεμπουργκ

    Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
    Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος
    Πρώτη εκτέλεση: Μαρία Δημητριάδη

    Μπλουζάκι χίπικο και παντελόνι τζιν
    και στην καρδιά ζωγραφισμένος ο Γκεβάρα.
    Στα πορνοστάσια με ουίσκι και με τζιν
    παίζουν αλέγκρο την καρδιά μου σε κιθάρα.

    Άι, Ρόζα Λούξεμπουργκ, τι σου ’χω φυλαγμένα,
    πάνω στο κάρρο σ’ είδα στα εννιακόσια εφτά.
    Εγώ τότε κοιμόμουνα στο φως τού εικοσιένα
    κι εξήντα χρόνια αργότερα σε βρήκα στα χαρτιά.

    Φυλλάδες κίτρινες και πράσινη χολή,
    τα νιάτα σου, τα νιάτα μου κι οι εμπόροι.
    Χρυσό πουλάκι δίχως το κλουβί
    για σένα κάνουν τον Αγώνα οι τζογαδόροι.

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Κομαντάντε Τσε Γκεβάρα

    Στίχοι: Wolf Birman
    Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος
    Πρώτη εκτέλεση: Μαρία Δημητριάδη

    Μας μένει ό,τι καλό ήταν και καθάριο
    Πως διάφανη ήταν πάντα η ψυχή σου
    Κι έβλεπε μέσα σου κανείς
    Αγάπη, μίσος μα ποτέ φόβο
    Κομαντάντε Τσε Γκεβάρα

    Αυτοί σε φοβούνται
    Μα εμείς σ’αγαπούμε
    Βλέποντας εμπρός στον αγώνα
    Εκεί που γελάει ο χάρος
    Κει που ο λαός τέρμα βάζει στη μιζέρια
    Κομαντάντε Τσε Γκεβάρα

    Και δεν έγινες εργατομανδαρίνος
    Ούτε τέρας ιερό να κυνηγάς τον παραβάτη
    Και τον ήρωα να κάνεις πίσω από το γραφείο
    Σε αντίθεση αγεφύρωτη με τα παλιά παράσημά σου
    Κομαντάντε Τσε Γκεβάρα.

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Νίκος Πλουμπίδης

    Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
    Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος
    Πρώτη εκτέλεση: Μαρία Δημητριάδη

    Σε τούτη την πατρίδα τί γυρεύω,
    με μισθοφόρους και πραιτωριανούς,
    τη δόξα σου γονατιστός να ζητιανεύω,
    και να χτυπώ την πόρτα σου στους ουρανούς,
    τη δόξα σου γονατιστός να ζητιανεύω,
    και να χτυπώ την πόρτα σου στους ουρανούς.

    Σαν ψίχουλα είναι τούτα τα στιχάκια,
    από συμπόσια και ξενύχτια ποιητών,
    τα ψυθιρίζουν οι χαφιέδες στα σοκάκια,
    εκεί που πάω σαν το ψάρι να πιαστώ,
    τα ψυθιρίζουν οι χαφιέδες στα σοκάκια,
    εκεί που πάω σαν το ψάρι να πιαστώ.

    Κινήσαμε για μακρινό ταξίδι
    κι η νύχτα φαρμακώνει τα φιλιά
    ποιος κόσμος μας κρατάει και ποιο σανίδι
    απόψε που δικάζουν τον Πλουμπίδη.
    Λύκοι αγκαλιά με τα σκυλιά,λύκοι αγκαλιά με τα σκυλιά.

    Κινήσαμε για μακρινό ταξίδι
    κι η νύχτα φαρμακώνει τα φιλιά
    ποιος κόσμος μας κρατάει και ποιο σανίδι
    απόψε που δικάζουν τον Πλουμπίδη.
    Λύκοι αγκαλιά με τα σκυλιά,λύκοι αγκαλιά με τα σκυλιά.

    Σε τούτη την πατρίδα τί γυρεύω,
    με μισθοφόρους και πραιτωριανούς

    Σχόλιο από Καναλιώτης | 09/01/2009

  10. Χάθηκε άλλη μια ωραία φωνή του ελληνικού τραγουδιού…

    Μήπως υπάρχει σε κάποιο link η συνέντευξη του Κωστόπουλου;
    Θέλω να την μεταφράσω.

    Η πολιτική μυωπία των διεθνιστών έγκειται ότι στην προσπάθειά τους να στηλιτεύσουν τον εγχώριο εθνικισμό, πριμοδοτούν το εθνικισμό των γειτόνων.
    Έτσι, ο σλαβομακεδόνας Καρατζαφέρης, ο Γκρουέφσκι, γίνεται δημοκράτης και καταπιεζόμενος.
    Θέλει «χοντρό» διάβασμα, θέλει να στρώσεις τον κώλο σου καταγής και να διαβάσεις.
    Άλλως θα άγεσαι και θα φέρεσαι από λαϊκίστικες κρίσεις που ακούς και βλέπεις στην τηλεόραση.
    Ο λαϊκισμός αυτό ακριβώς κάνει: για τα πιο σύνθετα πράγματα κάνει τέτοιες κρίσεις, που αυτά φαίνονται εξαιρετικά απλά, ενώ δεν είναι έτσι.

    doctor

    Σχόλιο από doctor | 09/01/2009

  11. doctor-α

    δεν έχουμε το λινκ, αλλά έχουμε τη φωτοτυπία. Λέει ότι κι ο Νακρατζάς. Η ουσία στο συγκεκριμένο δεν είναι στο τι λέει αλλά σε ποιόν τα λέει.

    Άλλο πράγμα είναι η μεταξύ μας συζήτηση κι άλλο πράγμα είναι να πηγαίνεις και να καρφώνεις τους Πόντιους σε μια εθνικιστική εφημερίδα και σε λίγο αυτό να το αναπαράγουν όλοι οι εθνικιστές, των αντίστοιχων «Λάος» και της «Χρυσής Αυγής», της γείτονος.

    Κατάλαβες τι έγινε. Πήγε ο παλιοελλαδίτης ιστοριοδίφης να τους τη βγει από τα δεξιά.

    Και αυτό το έκανε ο αφιλότιμος αντιπόντιος ρατσιστής, τη στιγμή που εμφανίζεται μια τουρκικη αριστερή αντικεμαλική ομάδα ιστορικών που αποκαλύπτει τους μηχανισμούς γενοκτονιών που στήθηκαν απ΄το 1913.

    Εσένα ειδικά doctor-α θα σ’ ενδιέφερε πολύ αυτή η τάση των Τούρκων αντιεθνικιστών ιστορικών.

    Ομέρ

    ———————————————————

    Πες μου βρε ομοεθνοτικέ μου doctor-α, γιατί διαθέτεις οξύνεια και ψυχραιμία (παρότι δεν είσαι ούτε ψυχίατρος, ούτε και ψυχαναλυτής): τι να κάνω;

    Πραγματικά τους έχω βαρεθεί και ακόμα περισσότερο… τους έχω σιχαθεί!

    Οι άλλοι της παρέας μου είναι πολύ κουλ, σ’ αντίθεση με μένα, που φαίνεται ότι έχω κάποια πιο ζόρικα γονίδια (που αντίστοιχα αναγνωρίζω και σε σένα!!!)

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 09/01/2009

  12. Μην σπρώχνεστε ρε σεις..
    Ψάξτε κανεναν μεταφραστη…

    http://arsiv.sabah.com.tr/2009/01/01/haber,FE6C3CD72EB04AD3AD55B41A7474F3CF.html

    Σχόλιο από sarantamilakokkina | 09/01/2009

  13. Καλή η δημοσίευση και η υπενθύμιση του Μπίρμαν. Οι ερμηνείες της Μαρίας Δημητριάδου θα μείνουν αιώνια. Και μαζί τους και η μνήμη της!

    Απαράδεκτος είναι ο Κωστόπουλος. Δεν ήξερε ότι έτσι θα ξεφτυλιστεί ακόμα και σε ανθρώπους που αναγνωρίζουν το ερευνητικό τους έργο. Μήπως τον έχει τυφλώσει το μίσος; Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί έχουν βάλει στο στόχαστρο τους Πόντιους. Μου φαίνεται χοντρή ρατσιστική προκατάληψη. Αντί να είναι συμπαραστάτες μετατρέπονται σε εχθρούς. Παράλογο!

    Σχόλιο από Ζωνιανίτης | 09/01/2009

  14. Ομέρ γράφεις:

    «Οι άλλοι της παρέας μου είναι πολύ κουλ,»

    Αν δεν είμασταν «κουλ» θα έπρεπε μ’ αυτά που βλέπουμε και ζούμε καθημερινά να σταματήσουμε την προσπάθεια και να κλειστούμε σε κάποιο μοναστήρι. Όμως αυτό δε γίνεται. Γι αυτό είναι καλύτερα να είμαστε όσο μπορούμε περισσότερο χαλαροί και να ερμηνεύουμε τα φαινόμενα για να μπορούμε να τα κατανοήσουμε.

    Οι παλιοί πολιτικοί κρατούμενοι έλεγαν το σοφό ρητό: «Αγάπα το κελί σου, τρώε το φαϊ σου και διάβαζε πολύ»

    Με συντροφική αγάπη

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 09/01/2009

  15. Ομέρ, εμείς ως Αρβανιτοπόντιοι είμαστε πιο …δίχρονοι και πέρνουμε φωτιά αμέσως.

    Θα μείνω λίγο σε αυτό που έγραψε ο Ζωνιανίτης: «Απαράδεκτος είναι ο Κωστόπουλος. Δεν ήξερε ότι έτσι θα ξεφτυλιστεί ακόμα και σε ανθρώπους που αναγνωρίζουν το ερευνητικό τους έργο».

    Είμαι ένας από αυτούς που σέβονται το ερευνητικό έργο του κ.Κωστόπουλου. Όμως, αυτό το έργο το χρησιμοποιεί για πολιτικούς λόγους. Δικαίωμά του. Όπως και δικό μου να κρίνω την ιδιοτελή του προσπάθεια.
    Δεν μπαίνω φυσικά στα σενάρια περί επιχορήγησης του κ.Κωστόπουλου από ξένα κέντρα, τον Σόρος, τους εβραίους, τους εξωγήινους κ.λπ.
    Απλώς κρίνω τα γραφόμενά του. Θα ήθελα πάντως να μάθω τι ακριβώς λέει στην εφημερίδα. Ευχαριστώ πολύ τα 40 μήλα για το link.
    Θα προσπαθήσω να το προωθήσω σε κάποιον γνωστό μου τουρκόφωνο στην Κομοτηνή.

    doctor

    Σχόλιο από doctor | 09/01/2009

  16. Είναι τουλάχιστον άστοχο και σίγουρα προσβλητικό για τη μνήμη της Μαρίας Δημητριάδη να χρησιμοποιείται με τέτοιο κακότεχνο τρόπο εναντίον του πολιτικού χώρου στον οποίο ανήκε.

    Η Μαρία Δημητριάδη ανήκε στο χώρο του ΚΚΕ και μάλιστα στις τελευταίες δημοτικές εκλογές συμμετείχε στο ψηφοδέλτιο του ΚΚΕ για το δήμο της Αθήνας. Λυπούμαι για λογαριασμό σας

    Η κριτική σας στο ΚΚΕ έχει ξεπεράσει μεν προ πολλού τα όρια της εμπάθειας και της συκοφαντίας. Τουλάχιστον όμως σεβαστείτε τους νεκρούς…

    Σχόλιο από erodotos | 09/01/2009

  17. Αγαπητέ erodotos
    Να σε καλωσορίσω από τα μέρη μας και ευχαριστούμε για το σχόλιο.
    Μια παρατήρηση μόνο, αν επιτρέπεις.

    «..Λυπούμαι για λογαριασμό σας..»

    Έπρεπε να ήσουν σε μια γωνιά να έβλεπες την ..αμηχανία της Χριστίνας στο …Λύκειο όταν προσπαθούσε να εξηγήσει στους συμμαθητές της γιατί πρέπει να πάνε σήμερα στην συγκέντρωση στο πολεμικό μουσείο (για την Γάζα)ενώ είχαν όλοι μαζί συμφωνήσει ήδη από τις γιορτές να πάνε στο πανεκπαιδευτικό.
    Έπρεπε να ήσουν εκεί να έβλεπες το πρόσωπό της…

    Λοιπόν φίλε erodotos, αν θέλεις κάποιον να λυπάσαι,
    να λυπάσαι για την Χριστίνα, για την κατάσταση στην οποία κάποιοι την έφεραν σήμερα το πρωϊ.
    Και για τα παιδιά, τα παιδιά που κάποιοι τα διαπαιδαγωγούν με κάτι «διηγήματα»….ξέρεις εσύ..

    Εμάς άσε μας, είμαστε παλιά σκαριά, δεν έχουμε ανάγκη…

    mumul

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 09/01/2009

  18. erodotos, είσαι μάλλον άδικος με τα παιδιά.

    Η κριτική τους προς το ΚΚΕ βγάζει αγάπη και έννοια και όχι απέχθεια και μίσος. Εγώ έτσι το καταλαβαίνω. Ακόμα κι αυτό το ποστ μιλά για την γραφειοκρατία, δηλαδή για την παραμόρφωση και τον εξευτελισμό του σοσιαλιστικού ιδεώδους. Εξάλλου τη σοβιετική γραφειοκρατία, οι πρώτοι που την κατήγγειλαν ήταν αυτοί οι ίδιοι οι επαναστάτες με πρώτη και καλύτερη τη Ρόζα Λούξεμπουργκ. Θα έλεγες αυτά και για τη κριτική της Ρόζας, ότι «έχει ξεπεράσει προ πολλού τα όρια της εμπάθειας και της συκοφαντίας»;

    Και το ΚΚΕ πεντακάθαρα κατά της σοβιετικής γραφειοκρατίας ήταν μετά την 6η Ολομέλεια. Εγώ δεν καταλαβαίνω γιατί κάνετε σα να μην έχουν υπάρξει όλα αυτά. Γιατί σκοτίζετε με ψέματα και αποκρύψεις τα μυαλά των νέων παιδιών;

    Και να σε ρωτήσω κάτι; Ο Μπίρμαν για ποιόν έγραψε το ποίημα αυτό; Και η Δημητριάδη τι εννοούσε όταν το τραγουδούσε;

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 09/01/2009

  19. «Καταγγέλλουμε τους ξυλοδαρμούς και την αγριότητα των ΜΑΤ σε βάρος περαστικών και δημοσιογράφων, στους δρόμους της Αθήνας μετά τις διαδηλώσεις. Η κυβέρνηση έχει την ευθύνη. Η δράση των ΜΑΤ ήταν επίδειξη δύναμης και καταστολής που αξιοποιεί την προβοκατόρικη δράση των κουκουλοφόρων».
    (Από το in.gr )

    Κατάλαβες φίλε γιατί δεν πρέπει να λυπάσαι εμάς..αλλά κάποιους άλλους..
    «Αγριότητα των ΜΑΤ σε βάρος περαστικών και δημοσιογράφων»…μόνο αυτό είδαν κάποιοι, περαστικούς και δημοσιογράφους !!!!
    όπως εδώ και εδώ και εδώ .
    Διαδηλωτές δεν υπήρχαν ?
    Και μάλιστα ..μετά το τέλος των διαδηλώσεων. Μετά το τέλος ε!!
    Και ποιών διαδηλώσεων ? Μια διαδήλωση χτυπήθηκε σήμερα και έχει όνομα. Ή μήπως υπήρξε και άλλη ?
    Γι αυτό σου λέω… άσε τις «λύπες», τις «εμπάθειες» και τις «συκοφαντίες» και έλα να κουβεντιασουμε ήρεμα μερικά θεωρητικά θέματα που πιθανώς κοινά να μας ενδιαφέρουν..

    mumul

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 09/01/2009

  20. Έ όχι και περαστικός.. ο Καπετάν Νέστος……

    Από την βαρβαρότητα της Ασκληπιού
    http://www.tvxs.gr/v2972

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 10/01/2009

  21. ΑΝΤΙΟ ΜΑΡΙΑ ΤΙΠΟΤΕ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ
    ΜΕ ΣΥΓΧΩΡΕΙΤΕ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΤΗ ΜΑΡΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΜΝΗΜΗ ΤΗΣ ΓΙΑ ΕΞΑΓΩΓΗ ΘΕΩΡΙΩΝ. ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑ ΑΝΘΡΩΠΟ ΖΩΝΤΑΝΟ Η ΝΕΚΡΟ ΟΤΑΝ Ο ΙΔΙΟΣ ΔΕΝ ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΣΕΙΣ ΠΙΘΑΝΟΝ ΝΟΜΙΖΕΤΕ ΟΤΙ ΛΕΕΙ
    ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ ΓΙΑ ΚΑΝΕΝΑ

    Σχόλιο από argyris | 10/01/2009

  22. Τη Δημητριάδου την αγαπήσαμε για πολλούς λόγους Αργύρη. Ως αριστερή, ως τραγουδίστρια με ήθος, ως Πόντια (δεύτερης γενιάς πρόσφυγας) και ως ένα ευαίσθητο άνθρωπο που δεν της άρεσε καμιά αδικία. Γι αυτό προτιμήσαμε, οδηγημένοι από πράγματα που η ίδια τραγούδησε, αντί τυπικής νεκρολογίας να μιλήσουμε για κάποια από τα άγνωστα ουσιώδη…

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 10/01/2009

  23. Η Μαρία Δημητριάδη είναι η φωνή των λαϊκών αγώνων.
    Εγώ από μικρή τη δική της φωνή ακούω στις συγκεντρώσεις που πάω, τη δική της φωνή ακούω στο Γράμμο..
    Το τραγούδι του Μπίρμαν έχει τη δική του αξία και φυσικά ο καθένας έχει το δικό του αγαπημένο (το δικό μου είναι το Ήρωες άπαρτα βουνά-δεν είναι το καλύτερο εννοείται, αλλά αυτό είναι το αγαπημένο μου). Αλλά άμα είσαι μίζερος τύπος ασχολείσαι με τη γραφειοκρατία και όχι με τα άπαρτα βουνά!Τέσπα, όλα χρήσιμα είναι.
    Πήρα τις γιορτές ένα βιβλίο του Κωστόπουλου. Μαλακία έκανα?!

    Σχόλιο από παρτιζανα | 12/01/2009

  24. Καλώς τηνε κι ας άργησε

    ..θα δείξει 🙂
    Πάντως η αγορά ενός βιβλίου (ότι και νάναι) δεν μπορούμε να το πούμε…δεν μούρχεται.. τι στόμα είναι αυτό που έχεις αγαπητή partizana

    mumul

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 12/01/2009

  25. Και γω το πήρα το βιβλίο του Κωστόπουλου και μάλλον έκανα μαλακία. Είναι εμπαθές και στημένο. Φαντάσου ότι για τα γεγονότα της Μακεδονίας στις αρχές του 20ου αιώνα, δεν αναφέρει τις βουλγαρικές σφαγές στην Ανατολική Ρωμυλία, Αγχίαλο κ.λπ. και μένεις με την εντύπωση ότι μόνο ο Έλληνες έκαναν εγκλήματα και ότι ο ελληνικός εθνικισμός ήταν ο χειρότερος που πέρασε, ενώ οι άλλοι ήταν καϋμένοι αμυνόμενοι.

    Άμα δεν έχεις διαβάσει περισσότερο σου δημιουργεί την εντύπωση ότι οι Πόντιοι και οι Μικρασιάτες που μιλούν για γενοκτονία είναι κάτι ακροδεξιοί που εκμεταλλεύονται την καλή μας ελλαδίτσα για να μας τα ζαλίζουν με τις παπαραλογίες τους. Έχει όλο το παλιό ρατσισμό κατά των προσφύγων, μόνο που ξέρει να τον καλύπτει καλά.

    Το ότι πήγε κι έδωσε συντευξη σε μια εθνικιστική εφημερίδα και καρφώνει τους Πόντιους για εθνικιστές είναι το μεγαλύτερο μπούμεραγκ που θα μπορούσε να πετάξει.

    Παρτιζάνα, εμένα από τις ερμηνείες της Δημητριάδη μ’ αρέσει το «Με το τουφέκι μου στον ώμο» καθώς και αυτό του Μπίρμαν. Θεωρώ ότι είναι συμπληρωματικά, γιατί δεν μπορεί ο λαός να κάνει τόσες θυσίες, να παίρνει το τουφέκι, να χύνει ποταμούς αίματος και στο τέλος να του κάθεται στο σβέρκο «των γραφειοκρατών η φάρα» που,
    «στήνει με ζήλο περισσό,
    στο σβέρκο του λαού χορό…»

    Νομίζω ότι όσοι βρίσκονται μπροστάρηδες στους εργατικούς αγώνες θα έπρεπε να συγκλονίζονται από το τραγούδι αυτό, γιατί αποτυπώνει το χειρότερο εφιάλτη του εργατικού κινήματος.

    Σχόλιο από Ζωνιανίτης | 12/01/2009

  26. Α δεν έχω πρόβλημα με το τραγούδι του Μπίρμαν. απέξω το ξέρω και το ακούμε σε κάθε εκδήλωση. με αυτά που μου λέτε, μάλλον δε θα το διαβάσω το βιβλίο..Τζάμπα λεφτά εδωσα πάλι..

    Σχόλιο από παρτιζανα | 13/01/2009

  27. ###########################################################
    Ο ΛΑΟΣ ΔΕΝ ΞΕΧΝΑ
    ΟΥΤΕ ΤΟΥΣ ΧΑΦΙΕΔΕΣ, ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΔΩΣΙΛΟΓΟΥΣ

    ###########################################################

    Pontus’ta soykırım yok ama çok kan döküldü

    Yunanistan’ın «Pontus Soykırımı» ilan ettiği Karadeniz’deki kanlı çatışmaları da inceleyen Kostopulos olayların Rum, Türk ve Ermeniler için ölüm kalım meselesi olduğunu belgeleriyle ortaya koyuyor..

    Yunanlı gazeteci ve araştırmacı Tassos Kostopulos‘un «1912-1922 Savaş ve Etnik Temizlik» kitabının arka sayfasındaki tanıtım yazısında ilk olarak şu cümleler dikkati çekiyor: «…Megali Idea (büyük Yunanistan’ı kurma idesi) çığırtkanlığı yapanların öne sürdüklerinin tersine, Yunan ordusunun ve ona paralel olarak faaliyet gösteren çetelerin, gerek 1912-13 Balkan savaşlarında; gerekse 1919-22 Anadolu seferinde uyguladığı şiddetle, rakiplerin uyguladığı şiddet arasındaki fark yok denecek kadar azdır…» «…Yeni ya da arzu edilen sınırların (yanlış) tarafında kalan yüz binlerce insan bu şiddet ve terör karşısında diz çökerek ana vatanlarından sürülmüştür… Köklerinden sökülerek sürülen İzmir ve Karadeniz Rumları gibi Giritli Müslüman Türkler de Makedonya Slavları da Yunan orduları sayesinde yanıp kül olmuş köy ve kentlerini terk etmek zorunda kalarak bu projenin kurbanlarından bazıları olmuştu…» Kostopulos bu kitabını yazmak için o savaşlarda yer almış Yunan askerlerinin anı defterlerinden, o dönemleri yaşayanların yazdıkları kitaplardan, yayınlanan ve yayınlanmayan askeri arşivlerden, dönemin gazetelerinden, Küçük Asya Araştırma Merkezi’nden, Yunan parlamentosu tutanaklarından, Türk Tarih Kurumu’ndan, istatistik enstitülerinden ve birçok yabancı kaynaktan yararlandı. Yunan önder Venizelos’un 1918’de Paris ve Londra’da yaptığı görüşmelerde «Anadolu Rumları Türkler tarafından katlediliyor» gerekçesiyle ordusunun İzmir’e çıkmasını nasıl sağladığını kaleme alıyor. Ancak Venizelos’un 1920’de ve savaş ortamında seçimleri kaybetmesiyle tekrar tahta çıkan sürgündeki Kral Konstantin’in, ordularını geri çekme yerine Ankara’ya taarruzu sırasında Türk ahalinin direnişine karşı kullandığı şiddet, geçtiği köyleri yakıp yıkması, kadınlara tecavüz edilmesi gibi savaş suçu işleyen Yunan askerleriyle Yunan subayları arasındaki çatışmaların orduyu nasıl iki cepheye ayırdığını irdeliyor.

    YAZARIN CESARETİ…
    Tüm bu olaylar, savaşmış Yunan askerlerinin anı defterlerinden ve Yunan askeri arşivlerindeki raporlardan alıntılarla çok detaylı bir biçimde kaleme alıyor. Kostopulos, Yunanistan’ın 1992’de «Pontus Rumlarının Soykırımı» olarak kabul ettiği Karadeniz’deki kanlı çatışmalara da değiniyor kitabında. Yunan parlamentosunun 1992’de «Pontus Soykırımı» olarak tanıdığı kanlı çatışmaların hiçbir durumda «soykırım» olmadığını; bu çatışmaların gerek oradaki Rumlar, gerekse Türk ve Ermeniler için birer «ölüm kalım meselesi» olduğunu görgü tanıklarının anılarına, yabancı elçilerin raporlarına ve çeşitli istatistiklere dayalı olarak belgelerle kanıtlıyor. Kostopulos’un bu kitabını okurken sık sık «Helal olsun yazarın cesaretine» demekten kendimi alamadım. Bunu kendisine de bizzat söyledim. Kitabı okuduktan sonra haberini yapıp gazeteye göndermek istedim ancak kendimi frenledim. Bazı kesimlerde bu kitabın yalnız özetini ya da haberini okuyunca düşmanlık, kin ve nefret duyguları hortlayabileceği endişesine kapıldım. Ve haberi «askıya» aldım.. Ta ki, Kostopulos ile bu söyleşiyi yapana kadar…

    CAMİDE DİRİ DİRİ YAKTILAR
    Kitaptan bir belge.. Albay Stylyanos Gonatas’ın raporundan: «18-25 Ağustos 1922. Yunan askerleri ricat halindeyken geçtikleri bütün köyleri yakıp yıkıyor, yağmalıyor. Salihli, Kasaba, Manisa, Uşak, Dikili… Her yer alevler içinde bırakıldı. Bu askerler, askerlikten çıkmış vaziyette. Urla’da yerel Rumlar bile Yunan askerlerinden köylerini korumak için silahlanmış durumda. Askerden firar edenler kendi çetelerini kuruyor ve köyleri talan ediyorlar. Aralarında Yunan ordusuna destek veren Çerkezler ve Kırgızlar da var. Bandırma’da bir camiyi ateşe verdiler. Sığınanları diri diri yaktılar. Görgü tanıklarına göre, Uşak’ın kasabalarından birinde de Yunan askerlerinden kaçan ihtiyarlar, kadınlar ve çocuklar bir camiye sığındı. Başıbozuklar camiye girmediler. Ancak camları kırarak içine dal, ot, tahta ve odun atarak ateşe verdiler. Katil askerler can havliyle kaçanların üzerine ateş açtı. Hepsi öldürüldü. Diğer görgü tanıklarına göre genç kızlara kah ağaçlara bağlayarak, kah örgülü saçlarını yere çaktıkları çivilere bağlayarak cani askerler tarafından topluca tecavüz ediliyor.»
    STELYO BERBERAKİS 31.12.2008

    Σχόλιο από Ομέρ | 13/01/2009

  28. Μετάφραση, επειγόντως!

    Σχόλιο από Γάζεφ Κ. | 13/01/2009

  29. …. Ο λαός της Τσεχοσλοβακίας ξεσηκώθηκε πριν εκπνεύσει το 1989. Έκανε αυτό που ήθελε να κάνει. Δεν γινόταν αλλιώς. Στην αρχή τρομοκρατήθηκα και φώναζα αντεπανάσταση. Τώρα όμως θυμάμαι τα λόγια ενός υπέροχου καθηγητή του Πανεπιστημίου, που δίδασκε το μάθημα του διαλεκτικού υλισμού. «Αν τα προβλήματα δεν τα λύνει το σύστημα αυτά λύνονται εκτός συστήματος», μας είχε πει κάποτε. Και συνειδητοποιώ ότι από τότε είχε γεννηθεί μέσα μου η διαίσθηση των εξελίξεων αυτών. Το ένιωθα πολύ πριν ότι κάτι παρόμοιο θα γίνει.

    Την κατηγορία ότι σε μας κάποτε δεν υπήρχε δημοκρατία δεν μπορούσα να τη δεχτώ έτσι εύκολα. Σε όλη τη ζωή μου ισχυριζόμουν ότι στο σοσιαλισμό υπάρχει δημοκρα¬τία και ελευθερία με κάποιους περιορισμούς βέβαια για αυτούς που δεν ήθελαν τον σοσιαλισμό.

    Δημοκρατία λοιπόν υπήρχε. Έτσι πίστευα τότε. Έτσι έλεγα. Υπήρχε ελευθερία σχεδόν για όλους. Σχεδόν. Μόνο για τους αντίδραστικούς, τους αντιφρονούντες, τους εχθρούς του λαού, δεν υπήρχε. Αυτή ήταν η λογική μας. Οι μοναδικές μας αμφιβολίες αφορούσαν την διαδικασία των εκλογών. Πώς μπορεί να «ψηφίζουμε» κάποιους που είναι ορισμένοι απ’ την αρχή, απ’ την Κεντρική επιτροπή του ΚΚ και δεν υπάρχει ούτε καν τυπική επιλογή; Ούτε καν μεταξύ δύο υποψήφιων;
    Πριν από αρκετά χρόνια διάβασα τα κομματικά ντοκουμέντα «Διδάγματα από την περίοδο της κρίσης στο κόμμα και την κοινωνία το 1968-69». Ήταν ένα κείμενο με κεραυνούς και αστραπές στα κεφάλια αυτών των φοβερών «αντεπαναστατών». Χωρίς να συνειδητοποιήσω τις βαθύτερες σχέσεις σκέ¬φτηκα τότε: Μα αυτοί οι άνθρωποι δεν έκαναν τίποτε άλλο παρά να αμύνονται για τα ενδιαφέροντα τους και για τα ενδιαφέροντα της κοινωνίας, έτσι όπως την φαντάζονταν εκείνοι. Τελικά είναι ιστορικά δίκαιο να παλεύει ο καθένας και να αμύνεται για τα ενδιαφέροντα του, τα προσωπικά, τα ταξικά και τα κοινωνικά γενικότερα, έτσι όπως τα αντιλαμβάνεται ο ίδιος. Επομένως η δημοκρατία δεν υπήρχε για όλους. Άραγε κι εδώ στον καπιταλισμό δεν ισχύει κάτι παρόμοιο; Μήπως δεν υπάρχει η «δημοκρατία» των ισχυρών σε βάρος των ασθενέστερων;

    Όταν στον προηγούμενο αιώνα και στις αρχές του 20ού γεννήθηκαν και αναπτύχθηκαν οι ιδέες για το σοσιαλισμό ήταν πολύ σωστό για μένα τότε το αίτημα της δικτατορίας του προ¬λεταριάτου ενάντια στη δικτατορία της αστικής τάξης. Μόνο που από τότε το αστικό κράτος άλλαξε, σταμάτησε να είναι δικτατορία. Τουλάχιστον με πολιτικούς όρους, γιατί το κεφάλαιο υπαγορεύει πάντα το δικό του. Το γεγονός αυτό λοιπόν ότι υπήρχε και υπάρχει ένας κήπος δημοκρατίας στον καπιταλισμό για τους κομμουνιστές είναι ένα στοιχείο το οποίο δείχνει πως έχει υπερβεί ο καπιταλισμός τον υπαρκτό σοσιαλισμό.

    Οι κομμουνιστές οι οποίοι θέλουν μια εντελώς νέα κοινωνία στην πραγματικότητα δεν αποτελούν κίνδυνο για το παλιό σύστημα γιατί η πλειοψηφία των πολιτών δεν τους ακολουθεί. Και γιατί να τους ακολουθήσει άλλωστε αφού ο «υπαρκτός σοσιαλισμός» είχε την γνωστή κατάληξη.

    Τώρα όμως τι θα γίνει; Τώρα που το καπιταλιστικό κράτος, χωρίς το αντίβαρο του υπαρκτού σοσιαλισμού μπαίνει σιγά σιγά και πάλι σε σκοτεινούς περιόδους;

    Κάτι καινούργιο πρέπει να γεννηθεί.

    http://silviaokaliova.blogspot.com/2009/01/blog-post_14.html

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 14/01/2009

  30. Υπάρχει τελικά μετάφραση του άρθρου;

    Σχόλιο από Γιώργος | 18/01/2009

  31. Γιώργο υπάρχει και θα το βάλω μάλλον αύριο.

    Ετοιμάζω ένα πρώτο γαμηστερό κείμενο για τους γελοίους νεοέλληνες που πήραν το δρόμο του Πλεύρη στην άρνηση των γενοκτονιών και καθαρίζουν αυτοί προς όφελος του τουρκικού εθνικισμού.

    Ψάχνω να βρω έναν τίτλο:

    «Πλεύρης-Κωστόπουλος κοινός αγώνας!» ή

    «»Τάσος Κωστόπουλος : χαφιεδίζοντας στους Πόντιους στους Τούρκους εθνικιστές»

    Βοηθάτε λιγάκι ωρέ!

    Ομέρ ο αντιεθνικιστής-αντιφασίστας

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 18/01/2009

  32. Ένα βιβλίο κρίνεται απο τις πηγές που παραθέτει ο συγγραφέας του. Και οι πηγές του κ. Κωστόπουλου μαρτυρούν τη σοβαρότρητα και την εγκυρότητα της έρευνας που έκανε, αλλά και το θάρρος του να προχωρήσει στη συγγραφή αυτού του βιβλίου, το οποίο – όπως συμβαίνει σε τέτοιες περιπτώσεις – αυτοί που το κατηγορούν, δεν μπήκαν στον κόπο να το διαβάσουν.Έτσι ακολουθείτε και ‘σεις την πεπατημένη: κακός είναι πάντα ο εθνικισμός των άλλων.
    Πάντως μόνο εθνικιστής δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ο κ. Κωστόπυλος, και η σύγκριση που κάνετε με τον κ. Πλεύρη μαρτυρά την αμάθειά σας, την τύφλωσή σας και τη μισαλοδοξία σας,πράγματα που δεν βοηθούν καθόλου τους πόντιους που έχετε αναλάβει εργολαβικά να υπερασπιστείτε και να προστατέψετε. Ξέρετε….υπάρχει και η αλήθεια των άλλων

    Σχόλιο από dissent | 27/01/2009

  33. «Ξέρετε….υπάρχει και η αλήθεια των άλλων»

    Aκριβώς! Μόνο που παρα-ταυτίστηκε με τους «άλλους» ο Τασούλης!

    Κάπου που έχω κάνει μια υπόθεση εργασίας για τα ανομολόγητα ψυχολογικά κίνητρα…. Θα τη βρω και θα στην πω!

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 27/01/2009

  34. «Ένα βιβλίο κρίνεται απο τις πηγές που παραθέτει ο συγγραφέας του..»

    Αγαπητέ dissent
    Εκτός των άλλων , ένα βιβλίο κρίνεται από τις πηγές του, την μερικότητά τους και αν καλύπτουν από όλες τις πλευρές το θέμα, τον τρόπο που τις διαχειρίζεται και προφανώς στα συμπεράσματα στα οποία καταλήγει.

    Για «..τον εθνικισμό των άλλων..» υπάρχουν δεκάδες σχετικά άρθρα εδώ μέσα, ρίξε μια ματιά αν θέλεις και μετά καταλήγεις στα συμπεράσματά σου.

    Η σύγκριση με τον Πλεύρη αφορά την επιλλεκτική αμφοτέρων άρνηση των γενοκτονιών. Του Πλεύρη του ολοκαυτώματος των Εβραίων από τους ναζί και του Κωστόπουλου της γενοκτονίας των χριστιανικών λαών της Ανατολής από τον τουρκικό εθνικισμό.

    Αλλά καλύτερο όλων,είναι να απλωθούνε οι αλήθειες όλων σε ένα τραπέζι, χωρίς αποκλεισμούς, και να γίνει σχετική κουβέντα. Ιδού η Ρόδος..

    mumul

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 27/01/2009

  35. ——————————————————————
    Για τον dissent που μας προσβάλει με την αναφορά του ότι «…αυτοί που το κατηγορούν, δεν μπήκαν στον κόπο να το διαβάσουν.Έτσι ακολουθείτε και ‘σεις την πεπατημένη: κακός είναι πάντα ο εθνικισμός των άλλων.»

    ——————————————————————

    Ας χαρίσω στον κ. Κωστόπουλο τρία ενδεικτικά αποσπασμάτα από προξενικές εκθέσεις των συμμάχων εν πολέμω των Νεότουρκων. Εκθέσεις που δημοσιεύτηκαν από τον καθηγητή Πολ. Ενεπεκίδη από το 1959. Και επανεκδόθηκαν έκτοτε άλλες δύο φορές και όλοι οι μελετώντες την ποντιακή γενοκτονία αναφέρουν και στα έργα του παραπέμπουν.

    Ο κ. Κωστόπουλος φυσικά δεν τα είδε, αφού δεν βόλευαν αυτό που εξαρχής ήθελε να αποδείξει.

    1) «Εις τάς 26 Νοεμβρίου τρέχοντος έτους (1916) μού είπε ο Ραφέτ μπέης: «Τελικά μέ τούς Έλληνας πρέπει να ξεκαθαρίσωμεν, όπως καί μέ τούς Αρμενίους.».»

    (Αναφορά του Αυστριακού προξένου της Αμισού Κβιατκόβσκι.)

    2) «Βλέπω γιά τήν Τουρκίαν να πλησιάζη η ώρα να ξεκαθαρίσωμεν τώρα μέ τούς Έλληνας, όπως το 1915 μέ τούς Αρμενίους».

    ( Αναφορά του Αυστριακού πράκτορα στον οποίο μίλησε ο Μέγας Βεζίρης Ταλαάτ μπέης στις 31 Ιανουαρίου 1917)

    3) « […] οι σχηματισμοί ανταρτικών σωμάτων, χρησιμεύουν ως προσχήματα διά τούς Τούρκους διά μίαν εκτεταμένην γενικήν καταδίωξιν τού ελληνικού στοιχείου μέ τήν έκδηλον τάσιν νά εξοντώσουν ολοσχερώς τούς Έλληνας, ως εχθρούς τού κράτους, όπως προγενεστέρως καί τούς Αρμενίους. […] Καί όλα τά άλλα μέτρα, τά οποία εις τούς διωγμούς τών Αρμενίων ευρίσκοντο εις τήν ημερησίαν διάταξιν επαναλαμβάνονται τώρα εναντίον τών Ελλήνων.»

    (Αναφορά του Υπουργού Εξωτερικών της Αυστρίας προς το Βερολίνο.)

    4) «Όπως επανειλημμένως ετόνισα, θεωρώ τόν εκτοπισμόν τών Ελλήνων τής ποντικής παραλίας εν τώ πλαισίω τής εκτελέσεως τού προγράμματος τών Νεοτούρκων, τό οποίον επιδιώκει τήν εξασθένησιν τού Χριστιανικού στοιχείου – ως μίαν καταστροφήν μεγίστης απηχήσεως, ήτις θά έχη εις τήν Ευρώπην ζωηρότερον αντίκτυπον από τάς αγριότητας εναντίον τών Αρμενίων».

    ( Αναφορά του Αυστριακού προξένου της Αμισού Κβιατκόβσκι.)

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 27/01/2009

  36. Καλημέρα, πρωϊ-πρωϊ, με τον καφέ μπήκα να δω ΤΙ λέγατε…
    χεχε

    Ο κ. Κωστόπουλος φυσικά δεν τα είδε, αφού δεν βόλευαν αυτό που εξαρχής ήθελε να αποδείξει.

    ΠΟΥ το ξέρεις ΤΟΣΟ σίγουρα αυτό που λές?

    Ο ίδιος ο Ενεπεκίδης μίλησε ΠΟΛΥ πρόσφατα, λέγοντας σε συνέντευξη ότι τα ΠΙΟ ΣΟΒΑΡΑ στοιχεία βγήκαν στη φόρα πρώτη φορά το….. 2007 !!!!
    Ορίστε:
    http://www.makthes.gr/index.php?name=News&file=article&sid=1738

    Σχόλιο από omadeon | 29/01/2009

  37. Το θέμα δεν είναι να δαιμονοποιήσουμε τον Κωστόπουλο, αλλά να αποκατασταθεί η ΑΛΗΘΕΙΑ για τη γενοκτονία.

    Ας αφήσουμε ότι -τελικά- τα στοιχεία που μελέτησε ο Κωστόπουλος δεν αναιρούν τα άλλα. Ισα-ίσα συνδυάζονται. (Ο Doctor νομίζω μίλησε εκτενώς και κάλυψε το θέμα αυτό).

    Δηλαδή πραγματικά, αν συνδυάσουμε Κωστόπουλο, Αγτζίδη, Ενεπεκίδη (τώρα) και πολλά άλλα… φτάνουμε σε μια εικόνα του ΤΙ πραγματικά συνέβαινε τις μακρυνές εκείνες εποχές, όταν η ανθρωπότητα (και στα Βαλκάνια επίσης) δεν είχε συνειδητοποιήσει τόοοσο πολύ τη σκοτεινή της πλευρά (όπως και τη σκοτεινή πλευρά του εθνικισμού).

    Προσωπικά χαίρομαι που δεν γεννήθηκα τότε αλλά… λίγο πιο πρόσφατα. (Διότι ΚΑΝΕΝΑΣ δεν ήταν αθώος, θα είχα βρωμίσει).

    Ωστόσο, ο εθνικισμός των Νεότουρκων ήταν ο ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΣ,
    ήταν πραγματικός ναζισμός!
    ΘΛΙΒΕΡΗ είναι η κατάσταση οποιουδήποτε Τούρκου σήμερα που θέλει να αρνηθεί το φριχτό παρελθόν. Ηδη, αναπτύσσονται ισχυρά ενοχικά σύνδρομα, ανάμεσα στους νέους Τούρκος, και ΚΑΛΩΣ αναπτύσσονται.
    Ολόκληρη η χώρα τους έγινε τώρα, «ο Τούρκος Ασθενής».
    Ζητούνται… πόντιοι Γιατροί !!! 🙂

    Σχόλιο από omadeon | 29/01/2009


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: