Πόντος και Αριστερά

……. 'μώ τον νόμο σ' !

-Ο Βεζντί Γκιονούλ και η αφωνία των Νεοελλήνων ιστορικών

Η νεοελληνική συνενοχή στη Μικρασιατική Γενοκτονία

Σε πρόσφατες δηλώσεις του, ο (κεμαλιστής) εθνικιστής και ισλαμιστής Τούρκος υπουργός Άμυνας Βεζντί Γκιονούλ, ανέφερε ότι η εθνοκάθαρση των Ελλήνων (στην Ιωνία) και των Αρμενίων ήταν αναγκαία για να μπορέσει να δημιουργηθεί τουρκικό εθνικό κράτος. Το εκπληκτικό είναι ότι από ελληνικής πλευράς, οι μόνες αντιδράσεις ήταν αυτές των δημοσιογράφων και των προσφυγικών οργανώσεων. Οι καθ’ ύλην αρμόδιοι, αυτοί που έχουν αναλάβει να μελετούν τη νεοελληνική ιστορία επέδειξαν αιδήμονα σιωπή. Γιατί όμως;

Γιατί η βασική αντίληψη που επικρατεί στη νεοελληνική ιστορία και αποθεώνεται στις μέρες με την ομάδα Λιάκου και τους λοιπούς αντίστοιχους ιστορικούς της Ψωροκώσταινας, είναι παρόμοια με αυτή του Βεζντί Γκιονούλ, την οποία είχε δοξάσει πρώτη, τις παλιές καλές της μέρες, η τουρκοφιλική νεοελληνική Ακροδεξιά. Με το πρόσχημα ότι όλα αυτά είναι συμπτώματα της διαδικασίας δημιουργίας εθνικών κρατών αμφισβήτησαν ακόμα και τη Γενοκτονία των Αρμενίων και προσπαθούν διαρκώς  να διασύρουν και να υπονομεύσουν το προσφυγικό κίνημα και τις κατακτήσεις του της δεκαετίας του ’90 .

Η μηχανιστική αντι-ουμανιστική (και αντιπροσφυγική) αντίληψη της ιστορίας βρίσκει την αποθέωσή της στα εκσυχρονισμένα παλαιοελλαδίτικα (κυρίαρχα) ρεύματα !

Είναι τραγικό για τους Νεοέλληνες, ότι στις φασιστικές δηλώσεις του Γκιονούλ αντέδρασαν μόνο αριστεροί Τούρκοι ιστορικοί.

Ας αφιερώσουμε λοιπόν στους δικούς μας απολογητές της Μικρασιατικής Γενοκτονίας,  ένα κείμενο για τη σφαγή της Φώκαιας (1914), του τότε Αμερικανού προξένου στη Σμύρνη Τζορτζ Χόρτον.

 books_cover_diogmoi_ellinon_thraki_mikrasia_thumbbooks_cover_persecutions_antihelleniques_thumbbooks_cover_tragedy_sea_marmora_thumbbooks_cover_turkish_atrocities_black_sea_territories_thumb

Η Σφαγή της Φώκαιας

Η πλήρης και τεκμηριωμένη έκθεση του θηριώδους διωγμού του Ελληνικού πληθυσμού της περιοχής Σμύρνης πού έγινε στα 1914 δεν είναι δύσκολο να γίνει· θα είναι όμως αρκετό, σαν παράδειγμα να δώσωμε μόνο μερικά αποσπάσματα από μια έκθεση του αυτόπτου Γάλλου Manciet, πού άφορα τις σφαγές και λεηλασίες πού έγιναν στη Φώκαια, μια πόλη με οκτώ χιλιάδες Έλληνες και τετρακόσιους περίπου Τούρκους κατοίκους, πού είναι κτισμένη στην παραλία, σε μικρή απόσταση απ’ τη Σμύρνη. Η καταστροφή της Φώκαιας προκάλεσε μεγάλο ενδιαφέρον στη Μασσαλία, γιατί τη Γαλλική αυτή πόλη είχαν ιδρύσει κάτοικοι της ομώνυμης αρχαιότατης Ελληνικής πόλεως.

Η Φώκαια είναι η μητρόπολη της Μασσαλίας. Ο κ. Manciet ήταν παρών στη σφαγή και λεηλασία της Φώκαιας και μαζί με τρεις άλλους Γάλλους, τους κ. κ. Sartiaux, Carlier και Dandria, έσωσε εκατοντάδες ψυχών μετο θάρρος και την ψυχραιμία του.

Η έκθεση αρχίζει με την εμφάνιση επάνω στους λόφους πού βρίσκονται πίσω απ’ την πόλη οπλισμένων συμμοριών πού πυροβολούσαν για να ενσπείρουν τον πανικό. Οι τέσσερις Γάλλοι, πού αναφέραμε παραπάνω, κατοικούσαν μαζί, όταν όμως άρχισε ο πανικός χωρίσθηκαν και εγκαταστάθηκαν ο καθένας σε άλλο σπίτι. Ζήτησαν απ’ τον Καϊμακάμη χωροφύλακες για την προστασία τους και στον καθένα τους δόθηκε ένας. Άφησαν ανοιχτές τις πόρτες κι έδιναν καταφύγιο σε οποίον ερχόταν. Έφτιαξαν πρόχειρα με κατάλληλο ύφασμα τέσσερις Γαλλικές σημαίες και τις ανήρτησαν έξω απ’ το κάθε σπίτι. Ας συνεχίσωμε όμως τη διήγηση με τις λέξεις του ίδιου του κ. Manciet, μεταφράζοντας απ’ τα Γαλλικά:

«Στη διάρκεια της νύχτας οι οργανωμένες συμμορίες εξακολούθησαν τη λεηλασία της πόλεως. Κατά την αυγή εξακολουθούσαν να ρίχνωνται πολύ δυνατοί πυροβολισμοί μπροστά στα σπίτια. Βγήκαμε αμέσως έξω οι τέσσερις μας και είδαμε το πειό φρικτό θέαμα πού θα μπορούσε να ονειρευτεί κανείς. Η ορδή πού είχε μπει στην πόλη ήταν ωπλισμένη με Γκράδες και τουφέκια του ιππικού. Ένα σπίτι ήταν μέσα στις φλόγες. Απ’ όλες τις διευθύνσεις οι Χριστιανοί έτρεχαν προς την παραλία προσπαθώντας να βρουν βάρκες για να φύγουν μ’ αυτές, αλλά απ’ την νύχτα κιόλας δεν είχε μείνει καμμιά. Άκουγε κανείς κραυγές τρόμου ανακατεμμένες με τους κρότους των πυροβολισμών. Ο πανικός ήταν τέτοιος, ώστε μια γυναίκα με το παιδί της πνίγηκαν σε νερό βάθους εξήντα εκατοστομέτρων.

«Ο κ. Carlier είδε ένα φρικτό θέαμα. Ένας Έλληνας στεκόταν μπροστά στην πόρτα του σπιτιού του, μέσα στο όποιο ήταν η γυναίκα του και η κόρη του και οπού ήθελαν να μπουν οι ληστές. Άπλωσε τα χέρια του για να τους εμποδίσει να μπουν. Η χειρονομία αυτή του στοίχισε τη ζωή γιατί τον πυροβόλησαν στο στομάχι. Ενώ έτρεχε τρικλίζοντας προς τη θάλασσα, τον πυροβόλησαν ξανά από πίσω και το πτώμα του κειτόταν εκεί επί δύο μέρες.


«Ευτυχώς υπήρχαν στον λιμένα δυο ατμόπλοια και κατορθώσαμε να επιβιβάσωμε σ’ αυτά τους δυστυχείς Χριστιανούς σε μικρές ομάδες. Παρά τις προσπάθειες μας οι ταλαίπωροι αυτοί άνθρωποι είχαν τέτοια βία να φύγουν, ώστε αναποδογύρισαν τις μικρές βάρκες. Μια αποκρουστική λεπτομέρεια απέδειξε τον κυνισμό της ορδής εκείνης, η οποία με την πρόφαση του αφοπλισμού των φευγόντων ελήστευε αδιάντροπα τους κακόμοιρους και τρομοκρατημένους αυτούς ανθρώπους από τα τελευταία υπάρχοντα τους. Οι ληστές άρπαζαν με τη βία από γρηές δέματα και κλινοσκεπάσματα. Με κατέλαβε αγανάκτηση και τόσο συχάθηκα βλέποντας τις ελεεινότητες αυτές, ώστε είπα σε έναν αξιωματικό της χωροφυλακής, ότι αν δεν σταματούσε αυτό το πράγμα θα έπαιρνα ο ίδιος ένα όπλο και θα πυροβολούσα επάνω στους ληστές.

Αυτό έφερε το αποτέλεσμα πού ήθελα, και οι δυστυχείς εκείνοι μπόρεσαν να επιβιβαστούν με ό,τι είχαν μπορέσει να σώσουν απ’ την καταστροφή, πράγμα πού δείχνει ότι η όλη επιχείρηση θα μπορούσε εύκολα να τεθεί υπό έλεγχο.

«Η λεηλασία όμως είχε σταματήσει μόνο στην άμεση γειτονιά μας. Παραπέρα είδαμε πόρτες να σπάζωνται και άλογα και γαϊδούρια να φορτώνωνται με λάφυρα. Αυτό συνεχίστηκε όλη τη μέρα. Κατά το βράδυ ανέβηκα σ’ ένα μικρό λόφο και είδα καμμιά εκατοστή καμήλες φορτωμένες με τα λάφυρα της πόλεως. Περάσαμε εκείνη τη νύχτα μέσα σε αγωνία, αλλά δεν συνέβη τίποτε.

Τούρκοι ατακτοι (Τσέτες)

«Την άλλη μέρα ξανάρχισε η μεθοδική λεηλασία της πόλεως. Και τότε άρχισαν να φτάνουν οι πληγωμένοι. Επειδή δεν υπήρχε γιατρός, ανέλαβα εγώ να τους δώσω τις πρώτες βοήθειες προτού να τους επιβιβάσουν σε πλοία για τη Μυτιλήνη. Βεβαιώνω ότι όλοι εκείνοι οι πληγωμένοι με εξαίρεση δύο η τριών ήταν επάνω από εξήντα ετών. Ανάμεσα τους υπήρχαν γρηές επάνω από ενενήντα ετών, πού είχαν πυροβοληθεί και είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι είχαν τραυματιστεί υπερασπιζόμενες τα αγαθά τους. Επρόκειτο απλούστατα περί σφαγών.

Το παραπάνω απόσπασμα απ’ την περιγραφή της λεηλασίας της Φώκαιας στα 1914 απ’ τον κ. Manciet, της οποίας αυτός υπήρξε αυτόπτης μάρτυρας το παρέθεσα για πολλούς λόγους. Είναι αναγκαίο για την πλήρη και εμπεριστατωμένη περιγραφή της βαθμιαίας θηριώδους εξοντώσεως των Χριστιανών πού διενεργήθηκε στη Μικρά Ασία και την Τουρκική αυτοκρατορία στα τελευταία αυτά χρόνια και αποκορυφώθηκε στη φρικαλέα καταστροφή της Σμύρνης. Είναι μια ιδιαίτερα ζωντανή διήγηση πού φανερώνει την αναλλοίωτη φύση του Τούρκου και του χαρακτήρας του σαν πλάσματος με αγρία πάθη πού ζει ακόμα στην εποχή του Ταμερλάνου και του Ούννου Αττίλα.

Γιατί οι Τούρκοι είναι πραγματικά ένας αναχρονισμός· ακόμα και τώρα λεηλατούν, σκοτώνουν, αρπάζουν και μεταφέρουν τα λάφυρα τους επάνω σε καμήλες, είναι ιδιαίτερα σημαντικό επίσης, γιατί διηγείται μια ιστορία πού μοιάζει τρομερά σε μερικά απ’ τα κατορθώματα του ίδιου του Μωάμεθ, δίνει επίσης μια καθαρή εικόνα για το τι συνέβη επάνω σε ολόκληρη την παραλία της Μικράς Ασίας και πολύ μακρύτερα στο εσωτερικό της στα 1914, οπότε καταστρεφόταν βαθμιαία ένας ακμάζων και γρήγορα προοδεύων πολιτισμός, πού αποκαταστάθηκε μεν αργότερα όταν έφθασε εκεί ο Ελληνικός Στρατός, για να καταλήξει όμως σε εντελή καταστροφή κάτω απ’ τα αιματοβαμμένα και ασελγή χέρια των οπαδών του Μουσταφά Κεμάλ, αφ’ ετέρου το παραπάνω απόσπασμα τονίζει το μόνιμο σημείο, πού είναι τόσο αναγκαίο να κατανοηθεί απ’ τους Ευρωπαίους και τους Αμερικανούς, ότι όλα αυτά ήταν μια «ωργανωμένη επιχείρηση» όπως λέγει ο κ. Manciet.


«Βρήκαμε μια γρηά πού κοιτόταν στο δρόμο, και πού ήταν σχεδόν παράλυτη από τα κτυπήματα. Είχε δυο μεγάλες πληγές στο κεφάλι πού είχαν γίνει από κτυπήματα υποκόπανου τουφεκίου τα χέρια της ήταν κομμένα, το πρόσωπο της πρησμένο. «Ένα κορίτσι πού είχε δώσει όλα τα χρήματα πού είχε, το είχαν ευχαριστήσει με μαχαιριές, μια στο μπράτσο και μια άλλη στην περιοχή των νεφρών. Μια αδύνατη γρηά είχε κτυπηθεί τόσο άσχημα με ένα τουφέκι ώστε τα δάκτυλα του αριστερού χεριού της είχαν πέσει.

«Όσο περνούσε η μέρα πού ακολούθησε, απ’ όλες τις διευθύνσεις έφθαναν οικογένειες πού είχαν κρυφτεί στα βουνά. Όλοι είχαν υποστεί βιαιοπραγίες. Ανάμεσα σ’ αυτούς ήταν μια γυναίκα πού είχε ιδεί να σκοτώνουν μπροστά στα μάτια της τον άντρα της, τον αδερφό της και τα τρία παιδιά της.

«Εκείνη τη στιγμή μάθαμε μια φρικτή λεπτομέρεια. Είχε δολοφονηθεί ένας γέρος παραλυτικός πού κοιτόταν αβοήθητος επάνω στο κρεβάτι του, όταν μπήκαν στο σπίτι οι ληστές.

«Η Σμύρνη μας έστειλε στρατιώτες για ν’ αποκαταστήσουν την τάξη. Καθώς κυκλοφορούσαν οι στρατιώτες αυτοί μέσα στους δρόμους, πήραμε μια ιδέα για το τι είδους τάξη θ’ αποκαθιστούσαν: εξακολούθησαν και αυτοί τη λεηλασία της πόλεως.

«Κάναμε ένα γύρο επιθεωρήσεως μέσα στην πόλη. Η λεηλασία ήταν πλήρης· πόρτες είχαν γκρεμιστεί και κείνες πού δεν μπορούσαν να τις βγάλουν τις κατέστρεψαν. Η Φώκαια πού ήταν προηγουμένως ένας τόπος μεγάλης δραστηριότητας, τώρα ήταν μια νεκρούπολη.

«Μας έφεραν μια γυναίκα πού πέθανε· την είχαν βιάσει δεκαεπτά Τούρκοι. Επίσης είχαν πάρει μαζί τους στα βουνά ένα κορίτσι δέκα εξ’ ετών αφού σκότωσαν μπροστά στα μάτια του τον πατέρα και την μητέρα της. Έτσι είχαμε ιδεί τα πέντε χαρακτηριστικά της λεηλασίας μια; πόλεως: την κλοπή, τη λαφυραγωγία, τον εμπρησμό, τους σκοτωμούς και τους βιασμούς.

«Ήταν ολοφάνερο ότι όλα αυτά αποτελούσαν μια ωργανωμένη επίθεση με την πρόθεση της εκδιώξεως των ραγιάδων δηλ. των Χριστιανών Οθωμανών υπηκόων απ’ τα παράλια. «Είναι ακατανόητο το ότι οι άνθρωποι εκείνοι θα μπορούσαν να έχουν στην κατοχή τους τόσο πολλά στρατιωτικά όπλα, αν δεν τους τα είχαν δώσει. Όσο για τους Χριστιανούς της παλιάς Φώκαιας, δεν προσπάθησαν ούτε για μια στιγμή να υπερασπιστούν τον εαυτό τους. Έτσι αυτό πού έγινε ήταν καθαρή σφαγή.

«Διαβάσαμε στις εφημερίδες ότι η τάξη είχε αποκατασταθεί και ότι στις περιοχές για τις οποίες μιλούμε, οι Χριστιανοί δεν είχαν τίποτε πιά να φοβηθούν ούτε για τον εαυτό τους, ούτε για τ’ αγαθά τους. Αυτό δεν ήταν μια δήλωση χωρίς σημασία. Γιατί δεν υπήρχε πιά περιθώριο για επικράτηση της τάξης. Οι περιουσίες δεν είχαν πιά να φοβηθούν τίποτε, γιατί είχαν περιέλθει όλες σε καλά χέρια – στα χέρια των ληστών».  { Από [ΕΔΩ] }

Τα δικά μας κείμενα που έχουμε συντάξει για το νεοελληνικό αντιπροσφυγικό αναθεωρητισμό θα τα βρείτε [ΕΔΩ]

books_cover_diogmoi_ellinon_thraki_mikrasia_thumbbooks_cover_turkish_atrocities_black_sea_territories_thumbbooks_cover_persecutions_antihelleniques_thumbbooks_cover_tragedy_sea_marmora_thumb

Advertisements

26/11/2008 - Posted by | -Άρνηση Γενοκτονίας, -Αρνητές Γενοκτονίας, -Γενοκτονία στην Ανατολή, -Ιδεολογικά, -Νακρατζάς-"Ιός", -Nεοελληνικός ανορθολογισμός

48 Σχόλια »

  1. Με μάτια δακρυσμένα βλέπεις καλύτερα

    Με τα μάτια βουρκωμένα βλέπεις τον κόσμο καθαρότερα. Με τα μάτια κλειστά βλέπεις τον κόσμο όπως τον θες. Με τα μάτια ενός παιδιού βλέπεις πόσα πρέπει ν’ αλλάξεις στον κόσμο. Αρχισε λοιπόν τώρα, έχοντας τα μάτια σου ορθάνοιχτα. Γιατί υπάρχουν φορές που απαιτείται γενναιότητα για να κρατάς τα μάτια σου ανοιχτά, ενώ είναι τόσο εύκολο να τα κλείνεις….
    .

    Του Μάνου Στεφανίδη, από κριτική για τη σύγχρονη φυλακή της σκέψης

    Σχόλιο από Παρατηρητής | 26/11/2008

  2. «Ω! ευγενικοί μου
    άνθρωποι,
    η ζωή είναι
    σύντομη…

    Αν ζούμε, ζούμε για να
    πατήσουμε
    πάνω στα κεφάλια των
    βασιλιάδων…»

    (Του Σέξπιρ, υπόμνηση από τον «Γορτύνιο»)

    … των όποιων «βασιλιάδων», σε κάθε τομέα,
    ακόμα και αυτών της φυλής των «νεοελλήνων ιστορικών» !

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 26/11/2008

  3. Γκάλοπ του MSNBC στις ΗΠΑ για την αναγνώριση της Γενοκτονίας των Αρμενίων

    Στον Έφηβο

    http://efhbos.wordpress.com/2008/11/24/armenian_genocide/

    ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ 77% για την ΜΗ αναγνώριση…

    ΨΗΦΙΣΤΕ ΝΑΙ ΤΩΡΑ

    Σχόλιο από Καναλιώτης | 26/11/2008

  4. Ώρα δικαιοσύνης για τους συγγενείς των θυμάτων της σφαγής του Διστόμου
    Απόφαση-σταθμός
    Η ώρα της δικαίωσης για τους συγγενείς των θυμάτων της ναζιστικής σφαγής στο Δίστομο, το 1944, φαίνεται ότι ήλθε μέσω του Εφετείου της Φλωρεντίας.

    Το τελευταίο με απόφασή του θεωρεί εκτελεστέα την απόφαση του δικαστηρίου της Λειβαδιάς, ότι η Γερμανία οφείλει να καταβάλει αποζημιώσεις.

    Η υπόθεση εκδικάστηκε με βάση απόφαση του Συνταγματικού Δικαστηρίου του 1992, σύμφωνα με την οποία, υποθέσεις για ναζιστικές σφαγές ή ομαδικές εκτελέσεις, μπορούν να εκδικαστούν στην Ιταλία, ακόμη κι αν αυτές διαπράχθηκαν σε άλλη χώρα.

    Την απόφαση των δικαστών της Φλωρεντίας κοινοποίησε ο δικηγόρος Ιωακείμ Λάου, συνήγορος των συγγενών των θυμάτων, ο οποίος συνεργάστηκε επί σειρά ετών, με τον Έλληνα συνάδερφό του, Γιάννη Σταμούλη.

    Η σχετική ένσταστη του γερμανικού δημοσίου, που υποστήριζε ότι τα ιταλικά δικαστήρια είναι αναρμόδια, απερρίφθη.

    Τώρα, μένει να αποφασιστεί αν θα δοθεί συνέχεια στην απόφαση για «μερική υποθήκευση» της Βίλλας Βιγκόνι, η οποία βρίσκεται στην περιοχή της λίμνης Κόμο, καθώς το ακίνητο ανήκει στο γερμανικό δημόσιο και στεγάζει κέντρο μελετών επί του διεθνούς δικαίου.

    Η σχετική δίκη θα ξεκινήσει στις 22 Απριλίου 2009.

    μπραβο τους

    Σχόλιο από einos | 26/11/2008

  5. oraio keimeno! grapste re paidia kai gia tin tainia Ipsiz Recep!

    Σχόλιο από apo pano | 26/11/2008

  6. Γράψτε επίσης ότι ο κ. Λιάκος, όπως και ο κ. Γιαννουλόπουλος δεν γνωρίζουν εν έτει 2008 ποιός έκαψε τη Σμύρνη !!!

    Γράψτε επίσης ότι η κ. Αναγνωστοπούλου έγραψε ότι η πολιτικη των Νεότουρκων ήταν «νόμιμη» και άρα φυσιολογική. Και ότι αυτή η δικαιολόγηση σφαγών τέτοιων όπως η παραπάνω της Φώκαιας, διδάσκονται στο ελληνικό σχολείο (ιστορία της Γ’ Γυμνασίου, δια χειρός κ. Λούβη κ.λπ.)

    Άρα έχετε απολύτως δίκιο όταν λέτε ότι «… η βασική αντίληψη που επικρατεί στη νεοελληνική ιστορία και αποθεώνεται στις μέρες με την ομάδα Λιάκου και τους λοιπούς αντίστοιχους ιστορικούς της Ψωροκώσταινας, είναι παρόμοια με αυτή του Βεζντί Γκιονούλ, την οποία είχε δοξάσει πρώτη, τις παλιές καλές της μέρες, η τουρκοφιλική νεοελληνική Ακροδεξιά.»

    Απλώς θα πρέπει να πείτε ξεκάθαρα ότι αυτή είναι και η καθεστωτική ελληνική ιστορία που διδάσκονται υποχρεωτικά τα παιδιά μας.

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 26/11/2008

  7. Ματσουκάτε ευχαριστούμε για τις πληροφορίες.

    Φαίνεται ότι υπήρχε αμερικανικό πρόγραμμα ώστε για το τι έγινε στη Σμύρνη, να το δουν με κοινό τροπο Έλληνες και Τούρκοι ιστορικοί.

    Μόνο που από ελληνικής πλευράς στις ομάδες εργασίες, που ενισχύθηκαν οικονομικά από το αμερικάνικό Υπ. Εξ. πήραν μέρος ιστορικοί που είχαν ήδη την άποψη ότι μάλλον οι κακοί Έλληνες εθνικιστές έκαψαν τη Σμύρνη. Φυσικά για άλλη μια φορά δικοί μας ιστορικοί, δηλαδή ιστορικοί που προέρχονταν από τον προσφυγικό χώρο, δεν είχαν καμιά απολύτως συμμετοχή.

    Το αμερικανικό πρόγραμμα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό state μπορείτε να το δείτε στην παρακάτω διεύθυνση:

    http://www.state.gov/documents/organization/83352.pdf

    Ένα κείμενο σχετικό που ζητά κάποιες εξηγήσεις θα το δείτε παρακάτω:

    http://antibaro.gr/index.php?&option=com_content&task=view&id=303&Itemid=91

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 26/11/2008

  8. apo pano

    «..grapste re paidia kai gia tin tainia Ipsiz Recep!..»

    Σκεφτόμαστε να φτιάξουμε ένα άρθρο σχετικά με αυτήν την ταινία. Μαζεύουμε κάποια στοιχεία…
    Αν έχεις κάτι σχετικό μπορείς να το στείλεις στο email μας.
    Και σεμνά….;)

    mumul

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 26/11/2008

  9. ΕΧΩ ΜΑΡΤΥΡΑ!!!!

    Ο παππούς Αξαρλής , ένα παληκάρι 96 ετών, ζεί ακόμα στην Σταμάτα Αττικής. Ηταν στην προκυμαία της Σμύρνης τό 1922. Οταν τόν ρώτησα ποιός έβαλε την φωτιά στην Σμύρνη, μέ κοίταξε σάν νά ήμουν ηλίθιος

    ….Θάθελα αυτό τό βλέμμα να το νοιώσουν αυτοί οι «ιστορικοί»

    … Πώς θά γίνει νά τούς οδηγήσουμε γιά κοψίδια στην Σταμάτα καί κεί να τούς φέρουμε φάτσα-κάρτα τόν μπάρμπα Αντώνη, αδέλφια θέλω την συμβουλή σας.. 🙂

    Σχόλιο από vripol | 26/11/2008

  10. Μήπως θα έπρεπε άμεσα να τον καταγράψουμε;

    Είναι εφικτό;

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 27/11/2008

  11. Τό καλό Μ-Π είναι ότι έχουμε καί δεύτερο 100άρη τής προκυμαίας. Αυτός είναι πολύ ομιλητικός από ότι λέει ο γυιός του. Εγώ γνώρισα πρόσφατα τόν γυιό του, όχι ακόμα τόν ίδιο. Πιέζω λοιπόν τόν γυιό του, νά τόν καταγράψει. Ναί, είναι εφικτό να καταγραφούν.

    Σχόλιο από vripol | 27/11/2008

  12. Να ένα καλό νέο!

    Οργάνωσέ το και ξεκινάμε τις δύο βιντεοσκοπίσεις… και όταν θα γίνει το Αρχείο Προφορικών Μαρτυριών από τις προσφυγικές ομοσπονδίες θα δοθούν εκεί.

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 27/11/2008

  13. ΟΚ

    Σχόλιο από vripol | 27/11/2008

  14. tha yparxoun antipoina eis varos tou turkikou laou esto meta apo 100 xronia gia tis genoktonies pou eginan i eimaste yperpolitismenoi kai den kanoume tetoia pramata emeis?
    den dikaiothikame,den timorithikan oi sfageis, den egine tipota.
    no justice,no peace…

    Σχόλιο από matsoukas | 27/11/2008

  15. matsouka (ωραίο ψευδώνυμο)

    η γνώση είναι δύναμη!

    κατ’ αρχάς τις σφαγές δεν τις έκανε αυτός ο ασαφώς ορισμένος λαός αλλά συγκεκριμένοι κύκλοι εθνικιστικοί, οι Νεότουρκοι, που δημιούργησαν παρακρατικές ομάδες (Τεσκιλατ Μαχσούσα). Ούτε γι αυτές ευθύνονται οι οθωμανοί, δηλαδή οι παλαιότουρκοι, αλλά αποκλειστικά οι Νεότουρκοι εθνικιστές. Στην παραγματικότητα, η ομάδα που δημιούργησε τα θλιβερά γεγόνότα ήταν μια ομάδα αξιωματικών μιλιταριστών, οι οποίοι πέτυχαν τελικά το στόχο τους με την ελληνική ήττα στη Μικρά Ασία το ’22, την οποία σε μεγάλο βαθμό την προκαλέσαμε μόνοι μας. Η μιλιταριστική αυτή ομαδα είναι αυτή που κυβερνά και σήμερα στη Τουρκία και συγκροτεί το Βαθύ Κράτος.

    Τώρα για την τιμωρία… Που ζεις; Εδώ ο Ιωάννης Μεταξάς, που οι συμμορίες του το 1916 έσφαζαν πρόσφυγες στην Αθήνα, το 1938 ονόμασε την Οδό Αποστόλου Παύλου στην Θεσσαλονίκη σε Οδό Κεμάλ Ατατούρκ προς τιμή του λατρεμένου του ηγέτη της Τουρκίας, ο βασιλεύς Παύλος ονόμαζε το μειονοτικό λύκειο της κομοτηνής «Τζελαλ Μπαγιάρ» προς τιμή κι αυτού του σφαγέα και στελέχους των Νεότουρκων, το ΚΚΕ θεωρούσε τον Κεμάλ επαναστάτη και τη γη της Ιωνίας «υπερπόντια» περιοχή και ο Ελευθέριος Βενιζέλος πρότεινε τον Κεμάλ για Νόμπελ Ειρήνης.

    Εδώ ένας από τους κεντρικούς δρόμους στην «πρωτεύουσα των προσφύγων» τη Θεσσαλονίκη λέγεται «Δημητρίου Γούναρη» και ο Βαρδάρης «Πλατεία Ιωάννου Μεταξά«, ενώ στην είσοδο της πόλης φιγουράρει το άγαλμα του μεγάλου ενόχου της Μικρασιατικής Καταστροφής, του βασιλιά Κωνσταντίνου….

    Ας μάθουμε ιστορία στο Ελλάντα και μετά τα λέμε!

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 27/11/2008

  16. Γροθιά στο στομάχι η περιγραφή του Χόρτον.
    Ρητορικά ερωτήματα πλανώνται και αιωρούνται συνεχώς:
    – Έπρεπε να γίνει η μικρασιατική εκστρατεία;
    Αν ναι, γιατί δεν συμμετείχε σύσσωμος ο ελληνικός λαός, αλλά ένα σαρωτικό κύμα λιποταξίας κυρίεψε τους παλαιοελλαδίτες;
    – Γιατί, την ώρα που ο ελληνικός στρατός εμάχετο στα βάθη της Μικράς Ασίας ο λαός ήθελε απεμπλοκή και μάλιστα οι αντιβενιζελικοί τζόγαραν στο σταμάτημα του πολέμου και έτσι κέρδισαν τον άρτι δαφνωστεφανωμένο Βενιζέλο;
    – Γιατί δεν έχει γίνει ευρέως γνωστό ότι στην Ουκρανική Εκστρατεία του 1919 ο Βενιζέλος έστειλε να πολεμήσουν τα τμήματα του στρατού που ήταν αντίθετα σε αυτόν, και τους την φύλαγε από τον καιρό της Εθνικής Άμυνας; Δεν είναι σωστό να αναφερόμαστε μόνο στα Νοεμβριανά, διότι και ο Βενιζέλος υπήρξε εκδικητικός μετά την ένωση.
    – Ήταν η Μικρά Ασία το Βιετνάμ της Ελλάδος που λέει ο Κωστόπουλος; Σαφώς όχι. Στο Βιετνάμ δεν ζούσαν αμερικάνοι.
    Οι έλληνες πολέμησαν την φωτιά με την φωτιά όπου υπήρχε ελληνισμός. Αλλού (Μακεδονία, θράκη) κέρδισαν, αλλού (Ανατολική θράκη, Σμύρνη,Πόντος) έχασαν.
    Ήταν αδύνατο να συμπεριληφθεί στο ελληνικό κράτος κάθε κομμάτι του ελληνισμού που εκτεινόταν από την Κριμαία ίσαμε την Αλεξάνδρεια. Οι αντίπαλοι εθνικισμοί είχαν αντίθετα συμφέροντα και κυρίως καμία μεγάλη δύναμη δεν ήθελε μια μεγάλη Ελλάδα. Την Ελλάδα την χρησιμοποίησαν και μετά την άφησαν στην τύχη της. Το ήξερε ο Βενιζέλος, αλλά τζόγαρε.
    Κέρδισε πολλά, έχασε άλλα τόσα. Δεν μπορούμε όμως να τον κρίνουμε τώρα, ως μετά Χριστόν προφήτες.

    doctor

    Σχόλιο από doctor | 27/11/2008

  17. Και ας μην ξεχνάμε ότι ο ελληνικός στρατός κατά την υποχώρησή του μετά το σπάσιμο του μετώπου, έκαψε σχεδόν όλη την ενδοχώρα της Τουρκίας και γι’αυτό και καταδικάστηκε σε μεγάλες αποζημιώσεις. Ο Βενιζέλος δεν το αρνήθηκε, ίσα ίσα όταν επισκέφτηκε μετά την περιοχή δεν πίστευε στα μάτια του.
    Ας βλέπουμε την ιστορία όπως είναι και όχι όπως θα θέλαμε να είναι, κρίνοντας εκ του ασφαλούς και εκ των υστέρων.

    doctor

    Σχόλιο από doctor | 27/11/2008

  18. doctor-α καλώς μας ξανάρθες. Να σημειώσω προς τους αναγνώστες ότι έχεις αναρτήσει τρία εξαιρετικά κείμενα για τις τάσεις στην τουρκική ιστοριογραφία, που σκέφτομαι κάποια στιγμή να τα εισηγηθώ σ’ ένα ξεχωριστό ποστ.

    Νομίζω ότι είσαι πολύ απαιδιόδοξος στις εκτιμήσεις σου στα παραπάνω. Νομίζω ότι συζητήθηκαν πολλά και γράφτηκαν περισσότερα. Το να κάνεις μια ψυχραιμότερη εκτίμηση των τότε συνθηκών και των τότε ευκαιριών δε σημαίνει καθόλου ότι γινόμαστε προφήτες εκ του ασφαλούς.

    Να πούμε όμως ότι η ελληνική ιστοριογραφία αποσιώπησε ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΑ το γεγονός ότι υπήρχε από το 1911 απόφαση για την εξόντωση των χριστιανών και ότι από το ’14 ξεκίνησαν οι εθνικές εκκαθαρίσεις στην παραλία της Ιωνίας, όπως και το γεγονός ότι η Σμύρνη, η Τραπεζούντα και η Αδριανούπολη εκέινη τη συγκεκριμένη ιστορική στιγμή ΔΕΝ ήταν τουρκικές πόλεις. Ούτε φυσικά ελληνικές. Ήταν οθωμανικές και θα εντασσόταν στην εθνική επικράτεια του αποτελεσματικότερου εθνικισμού.

    Εμείς εδώ στο μπλογκ υποστηρίζουμε ότι η ιστορική επιστήμη, δεξιά και αριστερή, στην Ελλάδα είναι προκατειλημμένη, μερική, αντιπροσφυγική και εκφράζει στο επίπεδό της τις ιδεοληψίες και τα συμφέροντα του κράτους απ’ τη μια και της ανεγκέφαλης Αριστεράς απ’ την άλλη, που ακόμα έως σήμερα θεωρεί ότι η Ιωνία είναι υπερπόντια περιοχή !!!

    Ομέρ ο υπερπόντιος

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 27/11/2008

  19. Διωγμοί των Ελλήνων εν Θράκη και Μικρασία: Αυθεντικαί εκθέσεις και επίσημα κείμενα: Έκκλησις προς το ελληνικόν γένος και την δημοσίαν Γνώμην του πεπολιτισμένου κόσμου
    by Επιτροπή των εν Μυτιλήνη Μικρασιατών Προσφύγων
    Athens: Πανελληνίου Κράτους, 1915
    http://www.greek-genocide.org/docs/diogmoi_ellinon_thraki_mikrasia.pdf

    ———————————————-

    Les Atrocities Turques au Pont-Euxin
    by Archbishop Germanos
    Paris, 1918
    http://www.greek-genocide.org/docs/les_atrocites_turques_au_pont_euxin.pdf

    Σχόλιο από Theo | Νοέμβριος 27, 2008 | Επεξεργασία

    ———————————————-

    Les Persecutions antihelleniques en Turquie, depuis le debut de la guerre europeenne: D’apres les rapports officiels des agents diplomatiques et consulaires
    Paris: Bernard Grasset, 1918

    http://www.greek-genocide.org/docs/persecutions_antihelleniques.pdf

    Σχόλιο από Theo | Νοέμβριος 27, 2008 | Επεξεργασία

    ———————————————-

    The Tragedy of the Sea of Marmora: How the Greeks of Marmora were expelled from their homes and scattered among the villages around Kermasti or the unwritten testament of the Greeks who were forced to embrace Mohamedanism
    Introduction by N. G. Kyriakides; Relief Committee for Greeks of Asia Minor
    New York, c. 1918

    http://www.greek-genocide.org/docs/tragedy_sea_marmora.pdf

    Σχόλιο από Theo | Νοέμβριος 27, 2008 | Επεξεργασία

    ———————————————-

    La Deportation et le Rapatriement des Grecs en Turquie
    by Rene Puaux
    Paris: Editions du Bulletin Hellenique, 1919

    http://www.greek-genocide.org/docs/rene_puaux_deportation.pdf

    Σχόλιο από Theo | Νοέμβριος 27, 2008 | Επεξεργασία

    ———————————————-

    Memorandum Presented by the Greek Members of the Turkish Parliament to the American Commission on Mandates Over Turkey
    New York: American-Hellenic Society, Columbia University, 1919
    http://www.greek-genocide.org/docs/memorandum_greek_members_turkish_parliament.pdf

    Σχόλιο από Theo | Νοέμβριος 27, 2008 | Επεξεργασία

    ———————————————-

    Memorandum submitted to the Peace Conference
    by National Delegation of the Euxine Pontus
    Manchester: Norbury, Natzio & Co. Ltd., 1919
    http://www.greek-genocide.org/docs/memorandum_peace_conference_pontus.pdf

    Σχόλιο από Theo | Νοέμβριος 27, 2008 | Επεξεργασία

    ———————————————-

    Persecution and Extermination of the Communities of Macri and Livissi (1914-1918)
    Paris: Imprimerie Chaix, 1919
    http://www.greek-genocide.org/docs/persecution_extermination_macri_livissi.pdf

    Σχόλιο από Theo | Νοέμβριος 27, 2008 | Επεξεργασία

    ———————————————-

    Black Book: The Tragedy of Pontus 1914-1922
    Livre Noir: La Tragédie Du Pont 1914-1922
    Athens: Edition of the Central Council of Pontus, 1922
    http://www.greek-genocide.org/docs/black_book_tragedy_of_pontus.pdf

    Σχόλιο από Theo | Νοέμβριος 27, 2008 | Επεξεργασία

    ———————————————-

    Les Atrocities Turques en Asia Mineure et dans le Pont
    Athens, 1922
    http://www.greek-genocide.org/docs/les_atrocites_turques_en_asie_mineure_et_dans_le_pont.pdf

    Σχόλιο από Theo | Νοέμβριος 27, 2008 | Επεξεργασία

    ———————————————-

    The Deportations in Asia Minor 1921-1922
    by Mark H .Ward
    London: Anglo-Hellenic League & British Armenia Committee, 1922
    http://www.greek-genocide.org/docs/mark_ward_report.pdf

    Σχόλιο από Theo | Νοέμβριος 27, 2008 | Επεξεργασία

    ———————————————-

    Turkish Atrocities in Asia Minor
    by William H. King
    Washington: United States Government Printing Office, 1992.
    http://www.greek-genocide.org/docs/turkish_atrocities_in_asia_minor.pdf

    Σχόλιο από Theo | Νοέμβριος 27, 2008 | Επεξεργασία

    ———————————————-

    Το Μαρτυριον του Ποντου
    by Ελληνικός Σύλλογος Κοινωνίας Εθνών
    Athens: Αλεξ. Βιτσικουνακη, 1922
    http://www.greek-genocide.org/docs/martirion_pontou.pdf

    Σχόλιο από Theo | Νοέμβριος 27, 2008 | Επεξεργασία

    ———————————————-

    Οι διωγμοί των Ελλήνων του Πόντου (1908-1918)
    by Πολυχρόνης Κ. Ενεπεκίδης
    Athens: Συλλόγου Ποντίων Αργοναύται-Κομνηνοί, 1962
    http://www.greek-genocide.org/docs/oi_diogmoi_ton_ellinon_tou_pontou.pdf

    ————————————————————————————-

    Letters on the Expulsion of Greeks from Asia Minor, and in reply to allegations of ill-treatment inflicted on Turks in Greek Macedonia
    by Anglo-Hellenic League
    London: Anglo-Hellenic League, 1914
    http://www.greek-genocide.org/docs/letters_expulsions_greeks_asia_minor.pdf

    Σχόλιο από Theo | 27/11/2008

  20. Oμέρ, ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και όντως, πρέπει να δούμε και τι σκέφτονται και οι γείτονες. Είναι πολύ σημαντικό.
    Φυσικά τα περί μετά Χριστόν (ή αυτοεκπληρουμένων) προφητειών μας αφορούν όλους, του γράφοντος συμπεριλαμβανομένου. Εκεί κρίνεται το παιχνίδι: να κρίνουμε με τα κριτήρια και τα εργαλεία της εποχής.
    Εκ των υστέρων όλα είναι απλά.

    doctor

    Σχόλιο από doctor | 27/11/2008

  21. δόκτορα

    θα μου επιτρέψεις να συμφωνήσω απολύτως με τον Ομέρ όταν γράφει:

    «Το να κάνεις μια ψυχραιμότερη εκτίμηση των τότε συνθηκών και των τότε ευκαιριών δε σημαίνει καθόλου ότι γινόμαστε προφήτες εκ του ασφαλούς.

    Να πούμε όμως ότι η ελληνική ιστοριογραφία αποσιώπησε ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΑ το γεγονός ότι υπήρχε από το 1911 απόφαση για την εξόντωση των χριστιανών και ότι από το ‘14 ξεκίνησαν οι εθνικές εκκαθαρίσεις στην παραλία της Ιωνίας, όπως και το γεγονός ότι η Σμύρνη, η Τραπεζούντα και η Αδριανούπολη εκέινη τη συγκεκριμένη ιστορική στιγμή ΔΕΝ ήταν τουρκικές πόλεις. Ούτε φυσικά ελληνικές. Ήταν οθωμανικές και θα εντασσόταν στην εθνική επικράτεια του αποτελεσματικότερου εθνικισμού.

    Εμείς εδώ στο μπλογκ υποστηρίζουμε ότι η ιστορική επιστήμη, δεξιά και αριστερή, στην Ελλάδα είναι προκατειλημμένη, μερική αντιπροσφυγική και εκφράζει στο επίπεδό της τις ιδεοληψίες και τα συμφέροντα του κράτους απ’ τη μια και της ανεγκέφαλης Αριστεράς απ’ την άλλη, που ακόμα έως σήμερα θεωρεί ότι η Ιωνία είναι υπερπόντια περιοχή !!! «

    Αν προσέξεις την επιχειρηματολογία όλων των εκπροσώπων του αντιπροσφυγικού αναθεωρητικού ρεύματος θα διαπιστώσεις ότι κινούνται πάνω σε μια απολογητική των εγκλημάτων του νεοτουρκικού εθνικισμού.

    Δεν αναφέρονται καθόλου στις επίσημες αποφάσεις που είχαν ήδη ληφθεί από το 1911, από το κόμμα ‘Ενωση και Πρόοδος» που διαχειριζόταν την εξουσία

    Αγνοουν συστηματικά το γεγονός ότι από το 1913 οργανώνονται, όπως έχει αποκαλύψει ο ιστορικός Τανέρ Ακσάμ, οι μηχανισμοί που θα αναλάβουν δράση κατά των κοινοτήτων που έχουν πραγραφεί από τους εθνικιστές

    Αποκρύπτουν ότι από το 1914 ξεκινούν οι εθνικές εκκαθαρίσεις κατά των Ελλήνων στην Ιωνία και την Ανατολική Θράκη με βάση οργανωμένο σχέδιο της εξουσίας

    Συσκοτίζουν το γεγονός ότι η ιστορική στιγμή συγκροτεί ένα Μεταίχμιο, όπου έχουμε τη μετάβαση από την πολυεθνική προνεωτερική Αυτοκρατορία (που διαλύεται και αποχωρεί από την Ιστορία) στο έθνος-κράτος.

    Παρουσιάζουν την Οθωμανική Αυτοκρατορία ως το φυσικό έδαφος της εθνικιστικής Τουρκίας

    Δεν αντιπροτείνουν τις εναλλακτικές λύσεις που είχε η ελληνική πλευρά την επαύριο του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, όταν ηττήθηκαν οι Νεότουρκοι εθνικιστές που είχαν ήδη ξεκινήσει τις γενοκτονίες από το 1914.

    Δεν αναγνωρίζουν πολιτικά δικαιώματα στο 20% του οθωμανικού πληθυσμού που ήταν οι Έλληνες της Αν. Θράκης και της Μικράς Ασίας

    Θεωρούν ότι η μόνη φυσική λύση θα ήταν η εκ νέου υπαγωγή τους στην τουρκική διοίκηση

    Αποκρύπτουν ότι την περίοδο 1914-1923 από τα δύο εκατομμύρια του ελληνικού πληθυσμού επέζησε μόνο το 60% περίπου του πληθυσμού. Γιατί καταμετρήθηκαν πρόσφυγες στην Ελλάδα (το 1928) 1.250.000 άτομα

    Θεωρούν το μιλιταριστή Μουσταφά Κεμάλ, που τα στρατεύματά του συγκροτήθηκαν με βάση τους παρακρατικούς πυρήνες των Νεότουρκων, ως τον επαναστάτη και απελευθερωτή της περιοχής.

    Η αντίληψη αυτή που εκφράστηκε με τον ειλικρινή και απλοϊκό τρόπο του «Ιού» περί «Βιετνάμ των Ελλήνων» αποκαλύτει τον τρόπο συνολικής αντίληψης της νεοελληνικής ιστοριογραφίας.

    Η εξίσωση του αίματος που επιχειρούν , όταν συγκρίνουν τα εγκλήματα του διαλυμένου ελληνικού στρατού που υποχωρούσε, με την ψυχρή προαποφασισμένη εξαφάνιση των Ελλήνων και των Αρμενίων. Δομικά κάνουν αυτό ακριβώς που κάνουν οι ρατσιστές αντισημίτες, που δικαιολογούν το Ολοκαύτωμα επικαλούμενοι τη δράση του ισραηλινού στρατού κατά των Παλαιστινίων.

    Εάν αυτά δεν τα θίξουμε εμείς οι απόγονοι των προσφύγων του ’22, ποιός θα τα θίξει;

    Και γιατί το να τα ερμηνεύσεις με άλλο τρόπο ή να αντιπροτείνεις ένα διαφορετικό μοντέλο ερμηνείας της τότε ιστορίας αποτελεί «τις περί μετά Χριστόν (ή αυτοεκπληρουμένων) προφητειών» ;;;

    Το μοντέλο ερμηνείας του Ιού, των μεταξικών ή του ΚΚΕ είναι ακριβέστερο για την κατανόηση εκείνης της εποχής;

    Δεν πρέπει να ερμηνεύσουμε επίσης το γιατί στα μικρασιατικά όλοι αυτοί (ΚΚΕ, Ιός, Ακροδεξιοί) ταυτίζονται;

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 28/11/2008

  22. M-π, κανείς δεν συγκρίνει το ψυχρό και προαποφασισμένο ναζιστικό έγκλημα της Τουρκίας με το κάψιμο της μικρασιατικής ενδοχώρας από τον υποχωρούντα ελληνικό στρατό.

    Εμείς, ως απόγονοι των προσφύγων στοχεύουμε:
    α) στην κατάδειξη της προαποφασισμένης γενοκτονίας/εξόντωσης όσων εξείχαν από την προκρούστεια φασιστική κλίνη του υπό διαμόρφωση τουρκικού έθνους/κράτους
    και κυρίως
    β) την στηλίτευση της εγκατάλειψης των προσφύγων στο μένος των επελαυνόντων τούρκων και τις τεράστιες ευθύνες του ελληνικού κράτους όσον αφορά την μικρασιατική εκστρατεία γενικά.
    γ) Την στηλίτευση του όψιμου ενδιαφέροντος των εθνικιστών, ως ιδεολογικών απογόνων των υπαιτίων του δράματος των παπούδων μας. Κανένα δικαίωμα στην (άκρα) Δεξιά να χύνει κροκοδείλια δάκρυα και να θεωρεί εαυτήν ως εκφραστή του προσφυγικού κινήματος. Στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σκοινί. Είναι οι ίδιοι που παρέδωσαν το Ρούπελ και την ανατολική Μακεδονία τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, οι ίδιοι που συνεργάστηκαν με τον κατακτητή στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, οι ίδιοι που ανέτρεψαν τον Σαμψών και χάθηκε η μισή Κύπρος. Είναι οι ίδιοι τέλος που με τα στείρα συλλαλητήρια στις αρχές της δεκαετίας του ’90 εμπόδισαν την ελληνική εξωτερική πολιτική να λύσει το θέμα με την γείτονα χώρα και να ονομαστεί αυτή εξ αρχής ως Σλαβομακεδονία.

    Κάθε φορά που οι «εθνοσωτήρες» βρυχώνται, ένα κομμάτι της Ελλάδος χάνεται.

    Νομίζω τέλος, ότι είναι αφελές να υποστηρίζει κάποιος ότι νομιμοποιείται (a posteriori) η μικρασιατική εκστρατεία διότι έτσι κι αλλιώς υπήρχε η ειλημμένη απόφαση για την εξόντωση των αλλοεθνών στην Τουρκία.
    Κάτι τέτοιο όντως είναι μετά Χριστόν προφητεία αφού κανείς δεν ξέρει πως θα συμπεριφερόταν η διεθνής κοινότητα στις ωμότητες (αν τις διέπραττε) η ηττηθείσα στον Α’Παγκόσμιο Πόλεμο Τουρκία.
    Επίσης, κανείς δεν ξέρει τι θα γινόταν αν το ελληνικό εκστρατευτικό σώμα δεν δεχόταν να εισβάλει στα βάθη της Μικράς Ασίας.
    Είναι ερωτήματα που πάντα θα μας απασχολούν, όμως ποτέ δεν πρέπει να υποκύπτουμε στον πειρασμό να τα απαντάμε μέσω των γεγονότων που επακολούθησαν. Αυτό σημαίνει υπεραπλούστευση και όσο πιο απλή είναι η απάντηση τόσο πιο επιδερμική και αυθαίρετη είναι η ανάλυση.

    doctor

    p.s. Theo, ενδιαφέροντα links.

    Σχόλιο από doctor | 28/11/2008

  23. doctor-α

    μπράβο! Να συμφωνούμε τόσο πολύ είναι και λίγο απίστευτο!

    Εκτός μόνο απ’ αυτό το σημείο που γράφεις: «Νομίζω τέλος, ότι είναι αφελές να υποστηρίζει κάποιος ότι νομιμοποιείται (a posteriori) η μικρασιατική εκστρατεία διότι έτσι κι αλλιώς υπήρχε η ειλημμένη απόφαση για την εξόντωση των αλλοεθνών στην Τουρκία.»

    Παλιά ως μαρξιστής έμαθα ότι βασική κινητήριος δύναμη της φύσης είναι η βία. Ως γνωστό ο Μαρξ έγραψε ότι η βία είναι η μαμμή της Ιστορίας. Η βία διαμορφώνει πάντα την επόμενη μέρα. Ο ελληνικός στρατός πήγε στη Σμύρνη με το νόμο του νικητή, όπως ο σοβιετικός ή αμερικανικός στο Βερολίνο μετά το τέλος του πολέμου. Με μια όμως σημαντικότατη διαφορά. Στην Ιωνία και στην Ανατολική Θράκη υπήρχε ομοεθνής πληθυσμός (με την κλασική έννοια. Μην διαφωνήσουμε σ’ αυτό. Κατασκευή ξεκατασκευή, αυτό ήταν!) και το παλιό κοινό κράτος, η Οθωμανική Αυτοκρατορία, διαλυόταν. Κάτι όπως η Γιοιυγκοσλαβία. Εμείς λοιπόν τότε βρεθήκαμε στη θέση των Κοσοβάρων και οι Τούρκοι στη θέση των Σέρβων.

    Δυστυχώς, το ’22, για μας δεν υπήρχαν δυτικά συμφέροντα που θα μας έσωζαν, όπως συνέβη στην περίπτωση του Κοσόβου.

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 28/11/2008

  24. @doctor
    Thanks for your p.s.

    Σχόλιο από Theo | 28/11/2008

  25. Απορώ πως εσεις που κουβαλάτε τόσον πόνο και κατατρεγμό από τον ξεριζωμό σας, δηλώνετε αριστεροί, όταν η επίσημη σφημερίδα του κόμματος έγραφε
    «Αν δεν νικιόμασταν στη Μικρασία, η Τουρκία θάτανε
    σήμερα πεθαμένη και μείς Μεγάλη Ελλάδα. Γι αυτό, εμείς όχι
    μόνο δεν λυπηθήκαμε για την αστοτσιφλικάδικη ήττα στη
    Μικρασία, μα και την επιδιώξαμε»!!
    Ριζοσπάστης» 12-7-
    1935).

    «Το κόμμα μας εκτέλεσε το Διεθνιστικό χρέος του
    καταγγέλοντας τον τυχοδιωκτικό χαρακτήρα αυτού του
    πολέμου. Γιατί ο Ελληνοτουρκικός πόλεμος του 1919-1922
    ήταν από την πλευρά της Ελλάδος, ένας ΑΛΙΚΟΣ,
    ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΣ και ΑΡΠΑΧΤΙΚΟΣ πόλεμος»
    Νέος Κόσμος»
    τεύχος Σεπτεμβρίου 1951).

    Κατά το ΚΚΕ η απελευθέρωσις της Ιωνίας ήτο άδικος, επιθετικός
    και αρπαχτικός πόλεμος, όπως ακριβώς έλεγαν οι Τούρκοι. Ο
    «Ριζοσπάστης» (26 Νοεμβρίου 1929) μάλιστα απεκάλεσε τον
    τραγικόν Εθνομάρτυρα Μητροπολίτην Χρυσόστομον Σμύρνης
    «πράχτορα της Ελληνικής Μπουρζουαζίας»!
    Και στο επίσημόν του όργανον («Νέος Κόσμος» τεύχος
    Σεπτεμβρίου 1957) το ΚΚΕ εδήλωνε:
    «Το Κόμμα μας αψηφώντας την τρομοκρατία ανέπτυξε
    σοβαρή αντιπολεμική δράση στο μέτωπο και στα μετόπισθεν
    κατά τον Ελληνοτουρκικό πόλεμο…».

    Κατά το ΚΚΕ:
    «Η Μεγάλη Ιδέα είναι εκείνη η οποία εκήρυξε δύο τινά
    ενάντια σ’ όλα τα δοσμένα της Ιστορίας και της Επιστήμης.
    α) ότι η Νέα Ελλάδα αποτελεί απόγονο, κληρονόμο, και
    συνεχιστή της Αρχαίας Ελλάδας των δουλοχτητών και της
    Βυζαντινής Αυτοκρατορίας του ασιατικού δεσποτισμού, και β) ότι η Νέα Ελλάδα δεν μπορεί να ζήση μέσα στα στενά
    της όρια και ότι τη λύση για όλα τα προβλήματα και όλες τις
    δυσκολίες της θα τη βρει στην πραγματοποίησι αυτού του
    σκοπού, δηλαδή να ξαναφκιάση την «ελληνική» Αυτοκρατορία
    που δεν υπήρξε ποτέ».

    Νικ. Ζαχαριάδη: «Ιστορία του ΚΚΕ» (Εισαγωγή §3) και
    περαιτέρω (§8) ο αρχηγός του ΚΚΕ ισχυρίζεται ότι η Μεγάλη Ιδέα:
    α) «Είναι ο θεωρητικός μανδύας που η αστοτσιφλικάδικη
    αντίδραση φόρεσε στην πολιτική της για να εξαπάτηση και
    παρασύρη πιο εύκολα τον Ελληνικό λαό».

    β) «Σαν θεωρία και σαν πράξη συγκροτεί ολόκληρο το
    οικονομικό, κοινωνικό, πολιτικό και πνευματικό σύστημα της
    αστοτσιφλικάδικης αντίδρασης από τότε που κυβερνά τον
    τόπο, δηλαδή από τότε που υπάρχει Νέα Ελλάδα μέχρι τις
    μέρες μας».

    Δηλαδή η Μεγάλη Ιδέα, η οποία ενέπνευσε το 1912-13 ήτο
    «σύστημα της αστοτσιφλικάδικης αντίδρασης»!

    Είμαι πολυ μικρός και έχω μεγαλώσει με την ιστορική οπτική των αριστερών ιστορικών που γράφουν τα σχολικά εγχειρίδια εδώ και πολλά χρόνια, αλλά με μπερδεύουν όλα αυτα. θα ήθελα το σχόλιό σας…

    Σχόλιο από Γιάννης | 30/11/2008

  26. Γιάννη κάνεις το κλασσικό νεοελληνικό λάθος!

    Ταυτίζεις την Αριστερά με το ΚΚΕ. Δες το κείμενό μας για τη δικιά μας Αριστερά!

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 30/11/2008

  27. Γιάννη, Γιάννη.

    Είσαι έξυπνος, μην το κάνεις αυτό. Το ΚΚΕ εκφράζει έναν αυτοαπομονωτικό εθνικισμό με μια προσήλωση σε ένα παντελώς αποτυχημένο φασιστικό καθεστώς.

    Κατά τα λοιπά, αναδημοσιεύω από παλαιότερη δημοσίευσή μου στο παρόν blog:

    Τα παραληρήματα του Θεοδωράκη, του Ζουράρη, της Κανέλη, δεν έχουν σχέση με τον Μαρξισμό και την Αριστερά αλλά με τον “αριστερό εθνικισμό” (δεν λέω εθνικοσοσιαλισμό διότι ο όρος αυτός είναι πολύ αρνητικά φορτισμένος λόγω του Χίτλερ).
    Ορίστε ένας έξοχος ορισμός:

    “Ο αριστερός εθνικισμός χαρακτηρίζει συχνά τις κοινωνικές ομάδες που αντιστέκονται στην αμερικανική αυτοκρατορία και στην Παγκοσμιοποίηση.
    Στην προσπάθεια να διασωθεί η εθνικότητα (ethnicity) – η “βρετανικότητα”, η “ιαπωνικότητα”, η “ελληνικότητα”- δηλαδή η ταυτότητα, η αξιοπρέπεια όπως την αντιλαμβάνεται ο μέσος πολίτης, η ιστορία, η παράδοση και η αυθεντικότητα, η Αριστερά στρέφεται στις “ρίζες”.
    Η προσήλωση στο εθνικό παρελθόν, το οποίο ωραιοποιείται και χαλκιδεύεται καταλλήλως, καταλήγει στην ίδια ιδεολογία την οποία καταγγέλει.
    Η Αριστερά, όπως και η Δεξιά, προσπαθεί να θεσμοθετήσει τον πατριωτισμό.

    Η “πατριωτική” Αριστερά αναλύει τον κόσμο όπως οι “αντιδραστικοί” της αντίπαλοι, δηλαδή με βάση εθνικά και φυλετικά κριτήρια που ονομάζονται “εθνική ταυτότητα” και “εθνική κληρονομιά”.
    Είναι χαρακτηριστική η προσκόλληση της παραδοσιακής Αριστεράς στις “ρίζες” και η αντίθεσή της στον “ξενόφερτο τρόπο ζωής”, καθώς και σε όλες ανεξαιρέτως τις συνιστώσες της Παγκοσμιοποίησης”.

    Πηγή: Σώτη Τριανταφύλλου*, “Για τη σημαία και το Έθνος” σελ. 185-186,193.

    https://pontosandaristera.wordpress.com/2008/04/08/8-4-2008/

    doctor

    Σχόλιο από doctor | 01/12/2008

  28. enocidesGuilty_Turkey’sOwnAdmissionInBrussels_2Fellows@HEC_xGSE

    PLEASE: Check the HEC bookstore at http://www.greece.org
    Top Banner by HEC

    Sydney, NSW, 28th November 2008

    Dear all

    The MSNBC survey questions were largely misleading and cynically racist

    YES, indeed. Even Turkey now confirms the genocides per recent
    (Monday 10th instant, at the Brussels Turkish Embassy) statements of
    Mr Betjdi Gionoul, its own Defense Minister, in effect that: – it was
    necessary to eliminate (exterminate) the Hellenic, Armenian, and other
    populations, in order to build up the Turkish nation (as if six
    centuries of barbaric oppression was not enough, and further needed
    the inflicting of the Kemalic «Turkey only for Turks» inhuman
    genocides). Concluding Gionoul asked, in effect: «had Hellenes
    remained in the Aegean parts, and Armenians still lived in the other
    parts, would Turkey be as it is now?»

    Does not this strongly remind us of the Hitlerite racist nurderous
    mentality, of pogroms (viz Krystalnacht). of total holocausts, of the
    catastrophic world war? Please also note the «Septembriana 1955 in
    Constantinople» futher-below

    Originally the following was to be our intended message: «Please
    vote «YES» at the following link and send it to everyone you know. http://www.msnbc.msn.com/id/21253084
    «. But after, with its misleading questions, it had secured some 76%
    vote against USA’s recognition of the Armenian genocide, and before
    anyone had a fair chance to circulate it further, msnbc discontinued
    the survey. We caught up and voted, but myriads others missed out

    Humanely enough, no human can ignore it. A crime of that genocidal
    magnitude should never be overlooked, ignored, tolerated, and buried;
    above material considerations or «strategic interests?». With such
    backdrop USA’s negation is very ridiculous, especially in the light of
    own Turkish latest admission

    By virtue of standing laws which provide for the arrest and
    prosecution, indictment and extradition, of the deniers of the «Jews’
    holocausts», and now that its own Government Minister openly admitted
    what the world had already known, Turkey, along with its patron USA
    should likewise stand condemned for denying its genocides of myriads
    Hellenes, Armenians, Assyrians, and others. Is there a difference?
    USA’s approach to this question is outright a RACIST discrimination
    between Hebrews and others. If supposedly the subject persecuted
    ethnicities, were Hebrews instead, the genocide recognition would be
    instant, as was the Hitlerite holocaust

    The MSNBC survey questions were largely misleading and cynically
    racist; their text and results read:

    LIVE VOTE
    Should the United States formally recognize the World War I-era
    killing of Armenians as genocide? * 1781547 responses
    Yes. Many scholars agree that the Ottoman Turks systematically killed
    up to 1.5 million Armenians. Other countries have recognized this as
    genocide. The U.S. should do the same.
    21%
    No. Historians continue to debate whether the deaths were genocide.
    Besides, Turkey is too important an ally to alienate when the U.S. has
    troops in the Middle East.
    79%
    I’m not sure.
    0.8%
    Not a scientific survey. Click to learn more. Results may not total
    100% due to rounding.

    Should US formally recognise the WW1 era killing of Armenians as
    genocide? (1781547 responses)

    Yes. Many scholars agree that the Ottoman Turks killed 1.5 million
    Armenians. Other countries have recognised this as genocide. US
    should do same. 21%
    – (ed. the killing fields were continued under the Neo-Turks’
    Kemalists inhuman dogma of «Turkey only for Turks». Hellenes and
    Assyrians not counted)

    No. Historians continue to debate whether the deaths were genocide.
    Besides, Turkey is too important an ally to alienate when US has
    troops in the Middle East. 79% I’m not sure. 0.8%

    Which means that US cynicism rather favours mercenary mass butchers
    of the kind of Hitler, Atila, or even Gengis-Khan, than the sacredness
    of myriad slaughtered human beings

    Incidentally we cannot ignore Turkey’s uncivilised history of the
    recent six decades. Its barbaric 6-7 September 1955 pogrom and its
    subsequent (decades-long till circa 1980) mass ethnic cleansing and
    persecutions against its own citizens. The persecuted millennia-
    standing indigenous Hellenic populations in Constantinople, must
    therefore be RECONCILED with substantive restitution, constitutional,
    and ethnicity rights

    By all means all self-respecting countries and humans, even Americans
    and their USA administration, should uphold historical facts.
    Australia’s precedents of SORRY, «Mabo legislation» and RECONCILIATION
    (constitutional and legal rights, and restitutions) policy, should be
    demanded from Turkey, before it is allowed to get anywhere among our
    civilised world; incidentally the European Union must never harbour
    this barbaric criminal within its entourage, without its repentance
    and recompense

    Other bewildering questions are inconclusively still valid. How was
    Turkey, currently a violator of UN resolutions, Geneva Convention
    rules, and international rule of law, concerning Cyprus, an offender
    with its forces aggressing in Cyprus (sovereign country, member of the
    UNO, EU, Commonwealth of Nations [British]), become a member of the
    UNO Security Council. Jugoslavia was severely savaged by the West
    for what it was doing within its union. Why then is Turkey thus
    rewarded, having been let scot free to do even worse by: – opressing
    its own populations, – aggressing against its neighbouring
    countries, – and threatening the regional peace?

    Let us do our duty, thank you all, (and cousin Mario [London] for
    sending us the link). Please send this to generally all

    George Savva Eleftheriades, OAM, CETr, JP
    gse@tadaust.org.au

    Σχόλιο από Ζωνιανίτης | 02/12/2008

  29. δεν είναι καθόλου αντεθνικό να αναφέρονται μία προς μία οι βιαιοπραγίες του ελληνικού στρατού στην ιωνία και ενδότερα και μετά, κατά την υποχώρηση. το αντίθετο γίνονται περισσότερο αξιόπιστες οι απαντήσεις στα ερωτήματα
    1. ποια κυβέρνηση είχε αποφασίσει την εξόντωση αλλοεθνών στην επικράτειά της και ποια κυβέρνηση έλαβε αντίποινα κατά άμαχων αλλοεθνών πληθυσμών επειδή ήταν σε πόλεμο με το εθνοκράτος τους ή την ώρα που σφάζονταν οι δικοί της προσχεδιασμένα.
    2. ποιος στρατός διέπραξε περισσότερες και τι είδους αγριότητες και ποιες έγιναν βάσει σχεδίου ή στο πόδι.
    3. ποιες είναι οι αντικειμενικές συνθήκες και τα συναισθήματα ενός πληθυσμού καταπιεζόμενου και, λίγο πριν το 1919 προσφάτως σφαγιασθέντος και ποια τα συναισθήματα ενός λαού που καταδιώκει τους ραγιάδες που τόλμησαν να σηκώσουν κεφάλι.
    4. πού πήγαν από τα 2 με 2,5 εκ. μικρασιάτες οι λοιποί πλην των 1,2-1,5, και κατά πόσο δεν συνιστά αυτό γενοκτονία κατά τον ιό

    Σχόλιο από Γιάννης | 04/12/2008

  30. Το ζήτημα της συγκάλυψης των νεοτουρκικών και κεμαλικών εθνικιστικών εγκλημάτων, φαίνεται ότι γίνεται λόγω μιας αντιεθνικιστικής φοβίας. Αυτό που θα έπρεπε να διερευνηθεί είναi το γιατί αξιοπρεπείς και σοβαροί ιστορικοί, όπως ο Βερέμης, ο Λιάκος κ.ά. οδηγούνται σε μια τέτοια συγκάλυψη υιοθετώντας την εθνικιστική τουρκική ματιά, υποβαθμίζοντας τα ιστορικά γεγονότα, αλλάζοντας το πλαίσιο μέσα στο οποίο διαδραματίστηκαν.

    Εάν θέλουμε να είμαστε αποτελεσματικοί, θα πρέπει να ερευνήσουμε στα σοβαρά σε βάθος το φαινόμενο αυτό. Καθώς και τους ψυχολογικούς και ιδεολογικούς όρους που διαμορφώνουν τέτοιες συμπεριφορές.

    Δυστυχώς μέχρι τώρα δεν είδα τους ιστορικούς ή τους άλλους επιστήμονες του προσφυγικού χώρου να προσπαθούν να το μελετήσουν σωστά, χωρίς υπερβολές, αντιπαραγωγικές εμπάθειες και έκφραση απέχθειας.

    Σχόλιο από Παρατηρητής | 04/12/2008

  31. Παρατηρητή, Γιάννη,

    σας προτείνω να δείτε μια σειρά κειμένων για τον αντιπροσφυγικό αναθεωρητισμό που δημοσιεύονται αυτόν τον καιρό στην εφημερίδα «Εύξεινος Πόντος».

    Εκεί γίνεται για πρώτη φορά η απόπειρα να καταγραφεί το φαινόμενο στην ολότητά του, τόσο στο χρόνο όσο και στα ιδεολογικά του χαρακτηριστικά και να αποτυπωθεί το εύρος που πραγματικά έχει.

    Πιστεύω ότι την επόμενη περίοδο θα πρέπει να αρχίσει μια συστηματικότατη μελέτη του φαινομένου και να καταβληθούν προσπάθειες αντίκρουσής του. Αυτή είναι η σημαντικότερη πρόκληση από τη στιγμή που εμφανίστηκε το ριζοσπαστικό ποντιακό κίνημα, πριν από 23 περίπου χρόνια.

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 04/12/2008

  32. Γιαννη τα λες ωραια

    Παρατηρητη συμφωνω 100%….
    …….Εάν θέλουμε να είμαστε αποτελεσματικοί, θα πρέπει να ερευνήσουμε στα σοβαρά σε βάθος το φαινόμενο αυτό. Καθώς και τους ψυχολογικούς και ιδεολογικούς όρους που διαμορφώνουν τέτοιες συμπεριφορές…………….

    ΚΑΙ με τον Μ-π συφωνω Εν μέρει

    Αλλα ειμαστε Έτοιμοι για να δούμε τα γεγονότα εις βάθος?

    Εδώ καλά καλά στο κίνημα των Νεότουρκων στη αρχή συμμετείχαν και Ελληνες…………..αλλά και μετά κάποιοι Ελληνες Μουσουλμάνοι μέχρι το τέλος του κινήματος κτλ…………….

    Και όλα αυτά δεν θέλουμε να τα θυμόμαστε

    – όπως και για την Ελληνική επανάσταση τους 21 , που όταν ξεκίνησε κτλ οι Ελληνες μουσουλμάνοι σφάζονταν χωρίς κανένα ίχνος ανθρωπιάς ΚΤΛ……..

    ΟΤΑΝ αποτιναξουμε την θρησκευτική μας και την εθνικιστική μας νοοτροπία- που την αποκτήσαμε χωρίς να το καταλάβουμε και καμιά φορά βγαίνει στην φόρα – τότε θα δούμε πως έχουν πραγματικά τα γεγονότα………..

    συμφωνώ κάποιοι κύριοι δρουν με λάθος τρόπο, αλλά εμείς είμαστε 100% σωστοί?

    Κάποια πράγματα έγιναν, μας αρέσουν δεν μας αρέσουν, από εμάς εξαρτάται αν θα δούμε όλη την αλήθεια ή αυτή που μας συμφέρει

    Σχόλιο από tasos | 04/12/2008

  33. Παίδες,

    όταν γράφετε μη βιάζεστε. Προσέχετε τα κείμενά σας γιατί μερικές φορές είναι γεμάτα με αδικαιολόγητα ορθογραφικά λάθη.

    Να ξέρετε ότι σας διαβάζουν αρκετοί!

    Ομέρ ο διορθωτής

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 04/12/2008

  34. Ωωωραίος ο Τάσος..

    Ομέρ μην παραπονιέσαι..
    για αυτήν την δουλειά πληρώνεσαι άλλωστε 🙂

    Σχόλιο από sarantamilakokkina | 04/12/2008

  35. Λέγε τετοια!
    Να μας την ξαναπέσει ο Κόκκινος Οκτώβρης.

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 04/12/2008

  36. Ομέρ, εσύ τά διόρθωνες; Καί γώ πού νόμιζα τώρα στα γεράματα ότι ξαφνικά, μέ επιφοίτηση έγινα ορθογραφημένος..

    vripolίδης ωρθωγραφοιμαίνως

    Σχόλιο από vripol | 04/12/2008

  37. Στα δικά μου αποκλείεται να βρήκες λάθη. Συνήθως τα ξαναδιαβάζω πριν τα υποβάλω.

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 05/12/2008

  38. Ομερ μην τα λες ολα. Ξερω κανω πολλα λαθη αλλα τουλαχιστον το αναγνωριζω……………..συνεχησε να με διορθωνεις γιατι πραγματικα το χρειαζονται τα γραπτα μου………ΧΑΧΑΧΑΧΑ…….

    Ειλικρινα ευχαριστω

    Σχόλιο από tasos | 05/12/2008

  39. Ας το δούμε και πιο βαθιά Ή μάλλον υπερβολικά βαθιά

    Όταν έγιναν οι σταυροφορίες και όλα τα λοιπά αίσχη των Χριστιανών εμείς λέγαμε : ΖΗΤΩ ……..
    …….και όμως στην συνείδηση-DNA των Μουσουλμάνων αυτό δεν »έφυγε» ποτέ , όπως και πολλά άλλα που κάναμε εμείς οι »ειρηνιστές» οι Χριστιανοί …….

    ……τα αίτια είναι υπερβολικά πολύ παλιά και ακόμα όλα δεν τα ξέρουμε ή δεν θέλουμε να τα μάθουμε

    Σχόλιο από tasos | 05/12/2008

  40. όσο αφορά τα αίσχη των δυο πλευρών………. που πηγάζουν αυτα τα αίτια……… από τα παλιά, από τα πολύ παλιά………..τα αναθεματισμενα τα αίτια που πότε πραγματικά ποτε δεν είδαμε

    Σχόλιο από tasos | 05/12/2008

  41. Τάσο, θα μου επιτρέψεις κάποια σχόλια πάνω στην τοποθέτησή σου:

    «Όταν έγιναν οι σταυροφορίες και όλα τα λοιπά αίσχη των Χριστιανών εμείς λέγαμε : ΖΗΤΩ ……..
    …….και όμως στην συνείδηση-DNA των Μουσουλμάνων αυτό δεν ”έφυγε” ποτέ , όπως και πολλά άλλα που κάναμε εμείς οι ”ειρηνιστές” οι Χριστιανοί …….»

    Αυτή είναι η κυρίαρχη οπτική για γεγονότα εξαιρετικά σύνθετα. Παρουσιάζοντας δύο μόνο στρατόπεδα, των χριστιανών και των μουσουλμάνων και τοποθετώντας αυθαιρέτως στη θέση του θύματος τους δεύτερους, εξαλείφονται οι πραγματικές ιστορικές συνθήκες.

    Κατ’ αρχάς ας ορίσουμε το «εμείς» εθνοπολιτιστικά. Ανεξαρτήτως από τάξεις. «Εμείς» τότε είμασταν οι «Ρωμαίοι«, ή «Ρωμιοί» ή «Βυζαντινοί» της Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας.

    Οι δυτικοί χριστιανοί, οι «σταυροφόροι» υπήρξαν θανάσιμοι εχθροί μας. Με μια έννοια οι πράξεις τους «στ’ όνομα της χριστιανοσύνης» που διεπράχθησαν τόσο στην Ανατολή , όσο και στη Δύση (αποικίες, Αμερική, Αυστραλία, Νότια Αφρική) σε καμιά περίπτωση δεν βαραίνουν ιστορικά την «χριστιανοσύνη». Το αντίθετο!

    Οι «σταυροφορίες» υπήρξαν ένα πολύ σύνθετο ιστορικό φαινόμενο, που σχετιζόταν με τις προσπάθειες πολιτικού και στρατιωτικού ελέγχου της Εύφορης Ημισελήνου (Μέση Ανατολή) από τις μεγάλες δυνάμες εκείνης της εποχής:

    -Άραβες-Ισλάμ,
    -Δυτικοί-Βατικανό,
    -Εμείς-Βυζάντιο-ρωμιοσύνη.

    Η απειλητική και καταστροφική δύναμη κατά την πρώτη περίοδο ήσαν οι Άραβες της σαουδαραβικής ερήμου, που με την ιδεολογική τύφλωση του Ισλάμ, τον φανατισμό και την αναζήτηση θυμάτων και λείας, κατέλαβαν όλες τις νότιες περιοχές του βυζαντινού κράτους.

    Οι Βυζαντινοί, με τον Ηράκλειο στην αρχή και το Νικηφόρο Φωκά αργότερα απάντησαν πετυχημένα στον ισλαμικό επεκτατισμό, πραγματοποιώντας «ιερούς πολέμους» ενάντια στο ισλαμικό «τζιχάντ«.

    Στη συνέχεια, ενεπλάκησαν στις εξελίξεις και οι Δυτικοί με τις γνωστές σταυροφορίες. Αντίπαλος βασικός υπήρξε το ισλάμ (αραβικό και τουρκικό). Κατά καιρούς συμμαχούσαν με τους Βυζαντινούς και άλλοτε το υπονόμευαν. Το καίριο χτύπημα που αδυνάτησε την ανατολική χριστανοσύνη υπήρξε η Άλωση της Πόλης από τους Φράγκους.

    Όμως εδώ στο Π&Α οι αριστεροπόντιοι φιλοξενούν ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο για το Ισλάμ. Δές το.

    https://pontosandaristera.wordpress.com/2007/01/02/islam/

    Σχόλιο από Παρατηρητής | 05/12/2008

  42. Είναι αλήθεια ότι αυτά που έγραψα δεν είναι αρκετά, και άνετα κάποιος θα βγάλει λάθος συμπεράσματα , όμως πιστεύω ότι σε μια διαμάχη και οι δυο πλευρές έχουν άδικο
    (η μια περισσότερο και η άλλη λιγότερο)

    θα με βρεις σύμφωνο σε αυτά που γράφεις ( εν μέρει = επίσης τα γνωρίζω αυτά που γράφεις ) , όμως ας μην ξεχνάμε ότι ο φανατισμός σε κάνει να μην σκέφτεσαι »ανθρώπινα»………….και δυστυχώς αυτό δεν ήταν προνόμιο μόνο των μουσουλμάνων , η ιδεολογική τύφλωση δεν ξεχωρίζει θρησκείες …………………….

    Θα μου άρεσε να διάβαζα την άποψη ενός Κινεζου Ιστορικου – ή και ενός άλλου Ιστορικού – ( που δεν έχει δηλαδή κανένα είδος δεσμού με τις πλευρές αυτές – χριστιανισμός – ισλαμ – κτλ), πιστεύω ότι αυτοί θα μας δείξουν τα πράγματα από μια διαφορετική πλευρά.

    Έτσι αν έχουμε όλες τις απόψεις μπορούμε ποιο άνετα να φιλτράρουμε και να κρίνουμε τα γεγονότα

    Με αυτά που λέω δεν θέλω να μειώσω κανένα ιστορικό (από όποια πλευρά και αν είναι) αλλά όλοι επηρεαζόμαστε είναι λογικό και ανθρώπινο

    Ακόμα και ο Ομέρ……….χα χα χα

    Σχόλιο από tasos | 05/12/2008

  43. tasos

    με φώναξες ;

    Ομέρ, εγγόνι του Κόκκινου Οκτώβρη

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 05/12/2008

  44. […] -Ο Βεζντί Γκιονούλ και […]

    Πίνγκμπακ από -Δύο χρόνια Π&Α: Ένας “εγωκεντρικός” απολογισμός! « Πόντος και Αριστερά | 31/12/2008

  45. […] τον Βεζντί Γκιονούλ χτύπησε και ο δικός μας ο Μητσάρας! Στους συντρόφους […]

    Πίνγκμπακ από Τάσος Κωστόπουλος: χαφιεδίζοντας τους Πόντιους στη “Sabah” « Πόντος και Αριστερά | 23/01/2009

  46. Φώκαια. Διωγμοί 1914, Δείτε

    http://diaspora-grecque.com/modules/altern8news/article.php?

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 06/04/2009

  47. […] -Ο Βεζντί Γκιονούλ και η αφωνία των Νεοε […]

    Πίνγκμπακ από -Ο απολογισμός του έτους « Πόντος και Αριστερά | 08/01/2010

  48. […] Γνωστός ο αντίλογος των νοσταλγών της λήθης: […]

    Πίνγκμπακ από -88 χρόνια από τη Μικρασιατική καταστροφή « Πόντος και Αριστερά | 17/09/2010


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: