Πόντος και Αριστερά

……. 'μώ τον νόμο σ' !

-Και πάλι για τον αντιπροσφυγικό αναθεωρητισμό

Οι «δικοί μας αντισημίτες» !

Όπως φαίνεται, μεγάλο βάρος  από δω και πέρα θ’ αρχίσει να πέφτει στην καταγγελία του αναθεωρητικού αντιπροσφυγικού ρεύματος, που έχει εμφανιστεί εδώ και λίγα χρόνια, και «καθαρίζει» προς όφελος ενός περίεργου ελληνικού Βαθέος Κράτους. Αυτοί  που έθεσαν τους άξονες της αντιπροσφυγικής κριτικής ήταν οι γραφειοκράτες του τουρκικού Υπουργείου Εξωτερικών, που ανέλαβαν να πείσουν ότι στην πραγματικότητα γενοκτονία κατά των Τούρκων διέπραξαν οι Αρμένιοι και οι ΄Ελληνες του Πόντου .  Στην Ελλάδα, ο πρώτος που ανέλαβε να διαχύσει τις ιδέες αυτές στο δημόσιο χώρο, ήταν ο Νακρατζάς.  Επίσης, διάφοροι από ‘δω και από ‘κει έγραφαν κατά καιρούς. Στη ίδια γραμμή συντάχθηκαν και κάποιοι τουρκο-βούλγαροι ρατσιστές νεοναζί που έστησαν το σάιτ Bulgarmak.  Όμως τη συστηματικοποίηση της αντιπροσφυγικής κριτικής ολοκλήρωσε ο Τάσος Κωστόπουλος του «Ιού».  Με αφορμή λοιπόν μια συζήτηση με τον Ν.Σ. που είχαμε σε μια άλλη δημοσίευση παραθέτω (καλοκαιρινής ραστώνης βοηθούσης!) ένα σχετικό σχόλιο που γράφτηκε τότε….

Omer

Ότι λάμπει δεν είναι χρυσός! Τι να κάνουμε;

Η τεράστια διαφορά που προσπάθησα να εντοπίσω είναι ότι, ο Τανέρ Ακσάμ αποδεικνύει ότι υπήρχε μεθοδευμένο σχέδιο για την εξόντωση των μειονοτήτων από τους Νεότουρκους εθνικιστές, ενώ ο Κωστόπουλος θεωρεί τους Νεότουρκους επαναστάτες που δεν διέπραξαν γενοκτονία. Ο Ακσάμ αποδεικνύει ότι η γενοκτονία των Αρμενίων έγινε μετά την πετυχημένη εφαρμογή των διώξεων στους Έλληνες της Ιωνίας και της Ανατολικής Θράκης από το 1914, ενώ ο Κωστόπουλος θεωρεί ότι για όλα φταίει ο ελληνικός εθνικισμός. Ο Ταζματζίδης απ’ την άλλη είναι ακόμα πιο …………. Λέει μεταξύ των άλλων ρατσιστικών του και το αμίμητο για τον Τραπεζούντιο δημοσιογράφο Νίκο Καπετανίδη που δολοφόνησαν οι Τούρκοι στην Αμάσεια : «ήταν πιθανόν πράκτορας της ελληνικής κυβέρνησης στην Τραπεζούντα».
[Άρα καλώς τον εκτέλεσαν οι σύντροφοι κεμαλικοί ! Και που το ξέρεις ρε μάγκα Ταματζίδη ότι ήταν; Πουθενά δεν έχει γραφτεί κάτι τέτοιο. Ούτε καν στην Απόφαση του ψευτο-Δικαστηρίου ψευτο-Ανεξαρτησίας του επαναστάτη Ατατούρκ. Τι είναι αυτά; Ακόμα και οι πιθανότητες που εφευρίσκει το μυαλό του Ταχματζίδη, μπαίνουν στην υπηρεσία για την επιτυχία της (νεοτουρκικής) Επανάστασης; Αιδώς γελοίοι! ]

Σου λέω και δε μ’ ακους : το ρεύμα αυτό έχει οδηγηθεί σε φιλοεθνικιστικές θέσεις δικαιολόγησης της Γενοκτονίας.

Επίσης υπάρχει και ένα ακόμα στοιχείο.

Εμείς σε σχεση με σας τους παλαιοελλαδίτες έχουμε μια διαφορά. Ο χώρος μας περιλαμβάνει και το εκεί (Τουρκία) και το εδώ (Ελλάδα). Με κάποιο τρόπο αντιμετωπίζουμε ενιαία την κριτική και την έρευνα που γίνεται τόσο εκεί όσο και δώ.

Εσύ το βλέπεις -αναγκαστικά- παλαιοελλαδίτικα. Για σένα υπάρχει μόνο το ΕΔΩ. Για αυτό θεωρείς ότι εφόσον και οι δύο ασκούν κριτική στους δικούς τους εθνικισμούς, δεν μπορεί παρά να είναι καλοί και στο ίδιο στρατόπεδο. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ!

Αυτό που αποδεικνύει ο Ακσάμ το αμφισβητεί ο Κωστόπουλος.

Με μια έννοια ο Κωστόπουλος καθαρίζει προς όφελος του ελληνικού κράτους, το οποίο καθόλου δε γουστάρει το γεγονός ότι ακόμα υπάρχουν πρόσφυγες που αναπτύσσουν δικό τους λόγο και διεκδικούν και αυτοί μια θέση στο κοινό έθνος-κράτος. Ως οντότητα όμως, και όχι ως αφομοιωμένοι δούλοι.

Τον Μάιο που μας πέρασε χιλιάδες κόσμος βγήκε –παντού όπου υπάρχει ποντιακή διασπορά- στους δρόμους καταγγέλοντας το έγκλημα της Γενοκτονίας, που απεγνωσμένα προσπαθούν να το αιτιολογήσουν, τόσο το τουρκικό κράτος και όσο και οι δικοί μας αναθεωρητές. Και εδώ στην Ελλάδα, πάνω από 8.000 κόσμος κατέβηκε στη συγκέντρωση και στην πορεία της Θεσσαλονίκης και περί τους 2.500 στην Αθήνα. Και αυτό σε μια εποχή μεγάλης απομαζικοποίησης.

Αυτό το κίνημα -που αντικειμενικά έχει αντιεθνικιστικά και αντιρατσιστικά χαρακτηριστικά- τους τρομάζει.

Αλλά έχει την εξής ατυχία: προτείνει ερμηνείες των ιστορικών γεγονότων που οδηγούν στη διαπίστωση ότι οι παραδοσιακές ελλαδικές ερμηνείες είναι ταυτόσημες με τις τουρκικές και ότι σήμερα οι δικοί μας αναθεωρητές βρίσκονται στο ίδιο μήκος κύματος με το τουρκικό Βαθύ Κράτος.

Γι αυτό προτιμούν να το συκοφαντούν και να το διασύρουν ως «εθνικιστικό». Κατάβαθα θα προτιμούσαν να δουν να κυριαρχείται από την ακροδεξιά.

Όμως δε θα τους περάσει. Ούτε στη ακροδεξιά, ούτε στους περίεργους «αντιεθνικιστές» σπόνσορές της.

Advertisements

28/07/2008 - Posted by | -Άρνηση Γενοκτονίας, -Αρνητές Γενοκτονίας, -Γενοκτονία στην Ανατολή, -Ιδεολογικά, -Νακρατζάς-"Ιός", -Nεοελληνικός ανορθολογισμός

33 Σχόλια »

  1. ————————–
    “IOS” kai Bulgarmak

    ———————————————————————–

    ………Όπως έχει αποκαλύψει η διαδικτυακή εφημερίδα AegeanTimes, προπαγανδιστικά ψευδο-επιχειρήματα βουλγαρικής ή σκοπιανής προέλευσης, που αναφέρονταν στην ιστοσελίδα, είχαν αναπαραχθεί από τον Ιό της Ελευθεροτυπίας, πολλές φορές κατά λέξη, χωρίς να αναφέρονται οι πηγές.
    Το ότι η σελίδα είναι κατασκευασμένη για να προκαλεί εθνικιστικό μίσος φαίνεται και από τον διάλογο που έγινε ακόμη και στο Indymedia. Και προκαλεί απορία πως το περιεχόμενό της έγινε αποδεκτό από την εφημερίδα Ελευθεροτυπία.

    Η αποκάλυψη προκάλεσε συζητήσεις και αντιδράσεις. Σύμφωνα με σχόλια και μηνύματα αναγνωστών, κατασκευαστής της ιστοσελίδας http://www.bulgarmak.org/ είναι κάποιος, Έλληνας πρώην υπάλληλος της ΔΕΗ, βουλγαρικής καταγωγής, ενώ η IP είναι καταχωρημένη στις ΗΠΑ.

    Αρκετή συζήτηση προκλήθηκε επίσης, για το αν η ιστοσελίδα είναι έργο «ενός μοναχικού και γραφικού» ατόμου, ή αυτή ενισχύεται άμεσα ή έμμεσα από κρατικές υπηρεσίες. Το δεύτερο, φαίνεται και ως το πιθανότερο, αφού η σελίδα περιέχει έγγραφα της ελληνικής αστυνομίας και φωτογραφίες ενός Έλληνα των Σκοπίων, που είναι προφανές ότι μόνο με συστηματική παρακολούθηση μπορούσαν να αποκτηθούν, αφού απεικονίζουν το πρόσωπο αυτό σε διαφορετικές συγκεντρώσεις, χρόνους και τοποθεσίες, δείχνουν την ταυτότητά του κλπ
    Επειδή προκάλεσε ενδιαφέρον ακόμη και σε δημοσιογραφικούς κύκλους, για το αν επρόκειτο περί αντιγραφής ή όχι, πρέπει να σημειώσουμε ότι η ιστοσελίδα αναφέρει ως χρόνο έναρξης της λειτουργίας της το 2002. Αρχικά είχε την διεύθυνση http://www.geocities.com/bulgarmak,

    Πάντως εμείς έχουμε αποθηκεύσει το περιεχόμενο της ιστοσελίδας.

    ———————————————

    ΠΗΓΗ :

    http://megoulina.blogspot.com/2008/03/bulgarmakorg.html

    Σχόλιο από ΜΕΓΚΟΥΛΙΝΑ | 28/07/2008

  2. Ένα ενδιαφέρον άρθρο για τις σχέσεις με του σαϊεντολόγους μπορείται να δείτε στην παρακάτω διεύθυνση

    http://www.resaltomag.gr/36.mag

    Σχόλιο από Σαϊεντολόγος | 28/07/2008

  3. Ομέρ, να σε ρωτήσω κάτι; Έχεις διαβάσει το βιβλίο του Κωστόπουλου με τίτλο «Πόλεμος και Εθνοκάθαρση;»(http://www.bibliorama.gr/book.asp?cid=336)

    Εκεί μέσα αμφισβητεί με ΣΤΟΙΧΕΙΑ τον αριθμό των 350-353.000 θυμάτων της ποντιακής γενοκτονίας/καταστροφής/σφαγής/εθνοκάθαρσης (διαλέχτε).
    Αν το έχεις διαβάσει, υπάρχουν κάποια στοιχεία από τα όσα παραθέτει που εσύ τα αμφισβητείς και αν ναι ποια;
    Ρωτάω εντελώς πληροφοριακά διότι έχω διαβάσει τα βιβλία του κ.Κωστόπουλου, με πολλές από τις κρίσεις του διαφωνώ, όμως οι πηγές και οι παραπομπές που παραθέτει είναι αδιάσειστες και είναι άτομο το οποίο ψάχνει πάρα πολύ και αυτό δεν είναι κακό.
    Ούτε διάβασα στα βιβλία του ότι φταίνε οι έλληνες εθνικιστές και όχι οι τούρκοι εθνικιστές. Αν έχεις σε παρακαλώ κάποιες τέτοιες εκφράσεις του θα ήθελα να τις παραθέσεις.
    Για να μιλάμε επί της ουσίας και επί συγκεκριμένων γραφομένων του κ.Κωστόπουλου.

    doctor

    Σχόλιο από doctor | 28/07/2008

  4. O Κωστόπουλος φυσικά δεν πρέπει να συγκαταλέγεται στην σχολή του αναθεωρητισμού και ειδικά με εκείνο το κομμάτι που προσπαθεί να «κρύψει» για πολιτικούς λόγους γεγονότα.
    Γράφει ο Κωστόπουλος στην εισαγωγή του «Πόλεμος και Εθνοκάθαρση» (σελ.14-15):

    «Ειδικά όσον αφορά τη σχολική Ιστορία, μια μη εθνικιστική σχολή αμφισβητεί κατά πόσο θα πρέπει να «δηλητηριάζονται» οι νεότερες γενιές με την αναπαραγωγή της μνήμης του αίματος που χύθηκε σε παλαιότερες εποχές.
    Η άποψη αυτή ξεκινά από κάποιες σωστές διαπιστώσεις (για το ρόλο και τα χαρακτηριστικά της παραδοσιακής πολεμοκεντρικής, ηρωοποιητικής και μαρτυρολογικής αφήγησης), καταλήγει όμως κατά τη γνώμη μου σε λανθασμένα συμπεράσματα, κυρίως γιατί υποτιμά το ρόλο όλων των υπολοίπων μηχανισμών ιδεολογικής εγχάραξης κι αναπαραγωγής της συλλογικής μνήμης.
    Ακόμη δηλαδή κι αν οι μαθητές δεν διδαχθούν στο σχολείο ούτε ένα φονικό από τα τόσα που απαρτίζουν το εθνικό μας μαρτυρολόγιο, είναι παραπάνω από βέβαιο ότι το σχετικό κενό θα καλυφθεί από διάφορες πλευρές: την οικογένεια, την εκκλησία, το στρατό, τις παρέες, τη λογοτεχνία, τα πολιτικά κόμματα κι οργανώσεις, τους πολιτιστικούς ή εθνοτοπικούς συλλόγους, τις ποδοσφαιρικές ομάδες και –κατά κύριο λόγο- τα ΜΜΕ.
    Μια «αναίμακτη» σχολική ιστορία απλώς εκχωρεί σ’όλους αυτούς το αποκλειστικό δικαίωμα εξιστόρησης και (κυρίως) ερμηνείας των παθών του παρελθόντος, απονομιμοποιούμενη ταυτόχρονα στη συνείδηση της νέας γενιάς σαν ένα προϊόν αυτολογοκρισίας και πολιτικοδιπλωματικών ισοροπιών.
    Όταν η γιαγιά σου, σου έχει περιγράψει π.χ. τη φρίκη και τον τρόμο που έζησε στην καταστροφή της Σμύρνης, δύσκολα θα πιστέψεις όποιον μιλά απλώς για «συνωστισμό». Ακόμη κι αν αυτός, έχει, επί της ουσίας, δίκιο σε όλα τα υπόλοιπα».

    doctor

    Σχόλιο από doctor | 28/07/2008

  5. Σύντροφε doctor-α

    το πρόβλημα δεν είναι ο αριθμός αλλά η ποιότητα των διώξεων.

    Για τους αριθμούς έκανε κάποια ενδιαφέρουσα κουβέντα ο Μ-π με το Νοσφεράτο. Φαντάζομαι ότι θα την είδες.

    Ο Κωστόπουλος χρησιμοποιεί τις πηγές κατά το δοκούν. Έχει ήδη προαποφασίσει το τι θέλει να αποδείξει. Φυσικά δεν έιναι του επιπέδου του Νακρατζά… έχει γνώσεις ο άνθρωπος για το πως θα καταφέρει να βολέψει με επιστημονικοφανή τρόπο τα στοιχεία που εξυπηρετούν την προαποφασισμένη θέση. Επίσης έχει καταλάβει καλά το μάθημα που πήραν οι αναθεωρητές με την περίπτωση της Ρεπούση και είναι πλέον πιο προσεκτικοί.

    Η κριτική μας όπως ξέρεις αφορά μόνο το κομμάτι που ειρωνεύεται και σαρκάζει το κίνημά μας με έναν εξαιρετικά μνησίκακο και εμπαθή τρόπο. Είναι ακριβώς η ίδια γραμμή που είχε η ομάδα του πριν από 16 χρόνια όταν μας θεωρούσε συλλήβδην «Βιετναμέζους», όταν αποκαλούσε τη Μικρασία «Βιετνάμ των Ελλήνων».

    Με μια έννοια και συ «αρβανιτο-βιετναμέζος» μου μοιάζεις!

    Ομέρ ο (πλήρως και από επιλογή) Βιετναμέζος

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 28/07/2008

  6. Επίσης, κάποια στιγμή παλιότερα βρε doctor-α, σε παρακάλεσα εφόσον πραγματικά είσαι τόσο συστηματικός να κάτσεις και να ψάξεις για τους πραγματικούς αριθμούς των πληθυσμών τότε και για τα θύματα στο σύνολο της Ανατολής. Ξέρεις πόσοι Έλληνες (ή Ρωμιοί ή Γραικοί όπως τους αποκαλούσαν οι Φιλικοί) χάθηκαν; Βρες μου πόσοι χάθηκαν από τους πληθυσμούς από τους οποίους προέρχεσαι: τους Ανατολικοθρακιώτες και τους Πόντιους.

    Ας δουλέψουμε και μεις λίγο για τα δικά μας. Εκτός αν τα περιμένουμε όλα έτοιμα από κάτι παλιοελλαδίτες (παλαιό– έτσι, μην παρεξηγηθούμε κιόλας 8) ) τύπου Κωστόπουλου.

    Απ΄ότι ξέρω ετοιμάζει μια κριτική στο βιβλίο του εν λόγω (σλαβο)μακεδονολάγνου, ο ημέτερος Μ-π.

    Ομέρ ο Βιετναμέζος

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 28/07/2008

  7. επίσης τι «διαλέχτε» προτείνεις;

    Για τον Κωστόπουλο δεν έγινε καμιά γενοκτονία. Επιπλέον κριτικάρει και τον ΟΗΕ που έθεσε τους συγκεκριμένους όρους.

    Ο Νακρατάς και το τουρκικό ΥπΕξ και το Bulgarmak μιλούν για τη «λεγόμενη γενοκτονία» ή την «υποτιθέμενη γενοκτονία». Ακριβώς στην ίδια γραμμή είναι και ο Κωστόπουλος.

    Εσύ τι διαλιέγεις;;;;

    Ομέρ ο καρα-Βιετναμέζος

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 28/07/2008

  8. Ομέρ. γειά σου.

    Επιτέλους κάποιος επέστρεψε από την ομάδα σας. Και απ’ ότι βλέπω επέστρεψε με πολύ γεμάτες τις μπαταρίες. Που πήγες;

    Και όσον αφορά το θέμα νομίζω ότι καλό θα ήταν και σεις να συστηματοποιήσετε με τον ίδιο τρόπο τα επιχειρήματα όλων όσων αμφισβητούν τη γενοκτονία και να απαντήσετε σε κάθε ένα χωριστά. Έτσι θα υπάρχει πλήρης εικόνα για το αναθεωρητικό εγχείρημα, για τις διάφορες αποχρώσεις και «σχολές» που το διακρίνουν καθώς και τις αποκρύψεις ή τις διαστρεβλώσεις που διαπράττωνται.

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 28/07/2008

  9. Ματσουκάτη γεια χαρά. Γύρισα από τη Σκύρο και σε λίγο φεύγω για Κρήτη. Οι υπόλοιποι είναι χαμένοι μεταξύ Λήμνου και Ολύμπου.

    Έχεις δίκιο στις επισημάνσεις σου. Νομίζω ότι θα έπρεπε οι ιστορικοί μας να σκύψουν προσεκτικά πάνω στα επιχειρήματα των αρνητών των γενοκτονιών και να απαντήσουν πειστικά και σε βάθος και δεύτερον, εμείς που προσεγγίζουμε πολιτικά τα πράγματα, διαθέτωντας μια γνώση όχι χειρότερη απ’ αυτή του Κωστόπουλου και έχοντας πρόσβαση σε σχετικά κείμενα, να μην τους αφήσουμε σε χλωρό κλαρί.

    ΕΜΠΡΟΣ ΤΗΣ ΓΗΣ ΟΙ ΚΟΛΑΣΜΕΝΟΙ

    Απ’ ότι βλέπω, στο διαδίκτυο γινονται και άλλες αντίστοιχες κουβέντες και ο Νακρατζάς για κάποιους τείνει να αποτελέσει το απόλυτο επιχείρημα (σικ και ξανα-σίκ) :
    http://www.phorum.gr/viewtopic.php?f=52&t=126908&st=0&sk=t&sd=a&start=60

    Και το πολύ ενδιαφέρον είναι ότι κάποιοι διάβασαν το κείμενο που φιλοξενούμε και έχει ως τίτλο Πόντος και Αριστερά

    Ομέρ ο Βιετναμέζος

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 28/07/2008

  10. για τα συλλαλητηρια επισης πιστευω πως γινονται αντικειμενο εκμεταλλευσης απο πολιτικους -παπατζηδες και ισως να μην ειναι και τοσο αντι-ρατσιστικα και αντεθνικιστικα οπως προφανως ολοι θα θελαμε.

    εγω δεν ειμαι απο τους ποντιους που πιστευουν πωσ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ , αλλά απο την αλλη θελω να ρωτησω(εντελως καλοπροαιρετα)τι κερδος θα υπαρξει σε πρακτικο επιπεδο για τον φτωχο κοσμο στη χωρα μας(που πολλαπλασιαζεται με ρυθμους επιδημιας)αν αναγνωρισθει η γενοκτονια των προγονων μας;
    Δε θα ηθελα με τιποτα να χαρακτηριστω ως αναθεωρητης (ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ) οπως με τιποτα δε θα ηθελα να χαρακτηριστω και ΝΕΟΠΟΝΤΙΣΤΗΣ
    απλα εδω και καιρο διαβαζω και ακουω και τις δυο πευρες και ειλικρινα θα ηθελα μια απαντηση απο την πλευρα σας οσον αφορα τα πρακτικα αποτελεσματα της αναγνωρισης απο τη μερια της Τουρκιας μιας γενοκτονιας που οι γενιες των ποντιων δε θα ξεχασουν ποτε (μιας και απο γενια σε γενια καλως μεταφερεται η ιστορικη μνημη των παππουδων μας)

    Σχόλιο από δον κιχωτης | 28/07/2008

  11. Δον Κιχώτη

    συμφωνούμε απολύτως με την προσέγγισή σου. Γι αυτό την κρεμάω παρακάτω. Το πρόβλημα υπάρχει και οφείλεται σε κάποιους κύκλους εντός του ποντιακού χώρου, που έχουν καλλιεργήσει μια υστερία γύρω από τη Γενοκτονία, με αποτέλεσμα να χάνεται το μέτρο των πραγμάτων. Άλλοι απ’ αυτούς το κάνουν από αφέλεια και άλλοι από πονηριά και συμφέρον. Αυτοί λοιπόν οι ακραίοι που οδηγούν το ποντιακό κίνημα σε αδιέξοδο, βρίσκουν το άλλο πρόσωπό τους στους αναθεωρητές τύπου Κωστόπουλου και Νακρατζά. Οι οποίοι επίσης, είτε εξυπηρετούν δόλια συμφέροντα της εξουσίας (ελληνικής και τουρκικής) που ποτέ δεν είδε με καλό μάτι το ποντιακό κίνημα, είτε είναι εξίσου αφελείς.

    Δηλαδή: τόνα χέρι νίβει τάλλο και τα δυό το πρόσωπο !

    Αυτοί οι δύο κύκλοι μας κάνουν και σκυλιάζουμε και αν παρακολουθείς το μπλογκ μας, μ’ αυτούς και τους δύο σκοτωνόμαστε.

    Ομέρ

    —————————————

    Ο δον Κιχώτης γράφει :

    Δευτέρα, 19 Μάϊος 2008

    ΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ ΔΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΜΙΣΑΛΟΔΟΞΙΑ

    19 Mαίου σήμερα. Ημέρα μνήμης για τον Ποντιακό ελληνισμό. θα ακούσουμε πάλι του κόσμου τισ «κορώνες» απο διάφορους τύπους που αν τους πετύχεις στον δρόμο θα σκάσεις στα γέλια μετα μούτρα τους.
    θα ακούσουμε φράσεις του στυλ
    «οι Τούρκοι αυτό, οι Τούρκοι εκείνο, μας πήραν τα σπίτια, κάψανε τις εκκλησσιές μας,χάσαμε τον Πόντο, τη γη των πατεράδων μας»…
    Φυσικά δε θα ακούσουμε πως για αιώνες οι λαοί και οι εθνότητες στην πεςριοχή του Εύξεινου Πόντου συμβιώναν αρμονικά.
    Φυσικά δε θα ακούσουμε πως ο διωγμός των Ποντίων ήταν ενα σχέδιο που εφαρμόστηκε απο ενα συγκεκριμένο πολιτικό κόμμα -ΤΟΥΣ ΝΕΟΤΟΥΡΚΟΥΣ-παρακλάδια των οποίων κυβερνούν μέχρι σήμερα- με εξαίρεση ίσως τον Ερντογάν που δεν ειναι Κεμαλικός.
    Φυσικά δε θα ακούσουμε για το σεβασμό που έχουν οι μουσουλμάνοι Τούρκοι της περιοχής για την Παναγία
    Φυσικά δε θα ακούσουμε για τον ρατσισμό που επέδειξαν αρκετοί ντόπιοι Έλληνες στην πρώτη γενιά προσφύγων που εγκαταστάθηκε στην χώρα.
    Φυσικά δε θα ακούσουμε φωνές λογικής
    Φυσικά δε θα ακούσουμε τίποτα το συγκροτημένο.
    Φυσικά πονούμε που μια τέτοια μέρα αναλώνεται σε ψευτο-παλικαρισμούς διαφόρων με κίνδυνο την όξυνση των εθνικιστικών πνευμάτων, αντί να αποτελεί μια μέρα μνήμης, ιστορικών αναδρομών, νηφάλιων αναλύσεων για την περίοδο εκείνη.
    ο Πόντοσ τα τελευταία χρόνια μοιάζει να έχει γίνει ενα καλό εμπορικό-προπαγανδιστικό «πακέτο» για διάφορους δημοσιογράφος και πολιτικούς.
    Ελπίζουμε του χρόνου αυτό το πανυγήρι εθνικοφροσύνης και ποντιοσύνης να δώσει την θέση του σε πιο δημιουργικές εκδηλώσεις.
    και ας μην ξεχνάμε πως δεν είναι μόνο οι Πόντιοι τίμιοι και δουλευταράδες (μια συνηθίσμενη έκφραση που χαιδεύει αυτιά ποντίων συνήθως εκφρεαζόμενη απο μη-πόντιους πολιτικούς και δημοσιογράφους) έχει και άλλες φυλές αυτή η χώρα.
    και μια παράκληση προς όλους τους πόντιους.
    Μη τσιμπάτε με τον καθένα που προσπαθεί να χαιδέψει τα αυτιά μας.

    —————————————————————————————

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 28/07/2008

  12. Αγαπητέ Doctor,

    διάβασα τό βιβλίο τού κυρίου Κωστόπουλου. Γιά μένα έχει καί ειδικότερο ενδιαφέρον, διότι αναφέρεται στήν άγνωστη ιστορία τού χωριού τών γονέων μου ( Λεκάνη-Μούτζινος τό παλαιό Οθωμανικό του όνομα- Χρυσούπολης Καβάλας) κατά την περίοδο 1912-1924. Αμφισβητεί όντως τόν αριθμό τών θυμάτων μέ μεθοδικότατο τρόπο. Δέν μπορώ νά κρίνω εάν έχει δίκιο στούς αριθμούς.. Παραθέτει βαρβαρότητες τού Ελληνικού στρατού στήν΄Μακεδονία κάι στήν Μικρά Ασία γιά νά καταδείξει τό αυτονόητο γιά κάθε μή φανατισμένο μελετητή, ότι » Δέν υπάρχουν δίκαιοι στρατοί, αλλά δίκαιοι πόλεμοι» ‘οπως είπε ο Κλαούζεβιτς.

    Η άποψή του γιά τό Ποντιακό ζήτημα συνοψίζεται στίς σελίδες 244-245: « Ο ελληνικός πληθυσμός του Πόντου υπέστη έτσι ένα συνδυασμό καταπιεστικών μέτρων που, από τεχνική άποψη, κυμαίνονταν μεταξύ αντιανταρτοπολέμου (απομάκρυνσης του άμαχου πληθυσμού, ώστε τό αντάρτικο «ψάρι» νά στερηθεί τό «νερό» μέσα στό οποίο κινείται) καί εθνοκάθαρσης (βίαιης εκδίωξης ενός γηγενούς πληθυσμού από τίς γενέτειρες του με σκοπό τη δραστική τροποποίηση τού εθνολογικού τοπίου), δέν συνιστούν όμως γενοκτονία ( μέ τήν έννοια τής εμπρόθετης καί προσχεδιασμένης φυσικής εξολόθρευσης μιάς ολόκληρης πληθυσμιακής ομάδας)». Καί στήν σελίδα 223: «ο ίδιος ο νομικός ορισμός τού ΟΗΕ γιά τήν γενοκτονία (1948 ) είναι τόσο προβληματικά ευρύς, ώστε νά μπορεί νά υπαχθούν σ’ αυτόν όλα σχεδόν τά συλλογικά ξεκαθαρίσματα λογαριασμών μεταξύ γειτονικών ή σύνοικων λαών- μέ τελικό αποτέλεσμα τήν αποδυνάμωση τής ίδιας τής έννοιας διά της καταχρηστικής επίκλησής της»

    Ο Κωστόπουλος ξεχνάει ότι τό αντάρτικο τού Πόντου ήταν ανταρτικο σωτηρίας απέναντι στόν βέβαιο θάνατο τών Ταγμάτων εργασίας. Πώς οι νεότουρκοι, μετά από την διεθνή κατακραυγή γιά τήν σφαγή τών Αρμενίων, επινοούν τήν γενοκτονία «εν ροή» πού ακόμα καί σήμερα παραπλανά σχολαστικιστές τύπου Κωστόπουλου, πού τά βάζουν μέ τόν ορισμό τού ΟΗΕ.. Υπήρξε ή όχι λοιπόν πρόθεση ολοκληρωτικού αφανισμού; Ο καθηγητης Φωτιάδης, στό 14τομο έργο του «Η Γενοκτονία τών Ελλήνων τού Πόντου» αποδεικνύει ότι υπήρξε..

    Αγαπητέ Doctor,

    εάν έχεις τήν υπομονή, διάβασε τουλάχιστον τούς τρείς πρώτους τόμους. Οι υπόλοιποι 11 είναι τεκμηρίωση.. Ειναι κρίμα πού δέν έχει ανοίξει ο διάλογος τών Ιστορικών μέ βάση αυτό τό έργο. Γι αυτό ίσως έχει τίς ευθύνες του, μέ τήν εμπάθειά του, ο κατά τά άλλα έντιμότατος καί αφιλοκερδέστατος Ερευνητής Κώστας Φωτιάδης, πού μέ μεγάλο πρωσωπικό κόστος ολοκλήρωσε ένα τιτάνιο έργο.

    Γιά τόν «δόν κιχώτη«:

    Τό κέρδος, φίλε μου, θά είναι η αποτροπή νέων γενοκτονιών ή εθνοκαθάρσεων (όπως θέλεις πέστες) καί η διαπαιδαγώγηση ενός ολόκληρου κόσμου ΣΤΟ ΝΑ ΑΠΟΔΕΧΕΤΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΜΒΙΩΝΕΙ ΜΑΖΙ ΤΗΣ,ΞΕΠΕΡΝΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΦΑΝΑΤΙΣΜΟ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ, ΤΗΣ ΦΥΛΗΣ, ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ, ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ. Εάν η Τουρκία αναγνωρίσει τίς γενοκτονίες, τότε δέν θά συνεχιστεί η γενοκτονία τού Κουρδικού λαού. Εάν η Τουρκία πάψει νά διακατέχεται από τήν Εθνικιστική-φασιστική «Κεμαλική σκέψη» πού τώρα όπως καί τότε ισοπεδώνει κάθε διαφορά στό όνομα τού Τουρκικού εθνικισμού, ένα λαμπρότερο μέλλον θά ανατείλει γιά τήν ευρύτερη περιοχή.. Δέν νομίζεις;

    Σχόλιο από Πολυχρονίδης Γιώργος | 28/07/2008

  13. Αγαπητέ δόν Κιχώτη, όταν έγραφα τό σχόλιό μου, δέν είχα δεί τό αμέσως προηγούμενο δικό σου, μέ τό οποίο συμφωνώ απόλυτα.

    Είμαι πολύ χαρούμενος, πού η νέα γενιά Ποντίων καταφέρνει επιτυχώς νά οδηγήσει τήν «Αργώ» της ανάμεσα στίς συμπληγάδες τού Εθνικισμού καί τού Αναθεωρητισμού, χωρίς νά την τσακίσει..

    Σχόλιο από Πολυχρονίδης Γιώργος | 28/07/2008

  14. Επίσης Doctor-α,

    η προκατάληψη του Κωστόπουλου φαίνεται και από το γεγονός ότι αποκρύπτει και διαστρέφει τους όρους μέσα στους οποίους εμφανίστηκε το κίνημα για την αναγνώριση της Γενοκτονίας. Τα πραγματικά στοιχεία υπάρχουν σ’ ένα άρθρο που φιλοξενούμε και φαίνεται ότι τα γεγονότα που παρουσιάζονται δεν είναι συμβατά με την εικόνα που θα ήθελε να παρουσιάσει ο εν λόγω. Οπότε, αφού δεν εξυπηρετείται ούτε και βολεύεται η προκάτ «επιστημονική» ανάλυση με τα στοιχεία αυτά, αλοίμονο στα στοιχεία!

    Έφτασε στο σημείο ο Κωστόπουλος να αναθέτει στον Λάος το ρόλο του βασικού «προπαγανδιστή» της Γενοκτονίας. Αυτό εμείς το εκλαμβάνουμε ως μεγάλη και συνειδητή συκοφαντία. Αποκρύπτει τελείως ότι ένας πόλος του κινήματος γεννήθηκε μέσα στην εξωκοινοβουλευτική Αριστερά από πολίτες που έβλεπαν αλλιώς τα πράγματα.

    Για καλή μας σύμπτωση, μόλις δημοσιεύτηκε σε μια τροτσκιστική εφημερίδα ένα άρθρο του Θεοδωρίδη με τίτλο «Πόντος: Για μια άλλη ματιά στη νεοελληνική ιστορική εμπειρία»

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 29/07/2008

  15. ———————————————————————————————————————————————-
    Καλύτερα να παραθέσω εδώ το άρθρο :

    ———————————————————————————————————————————————-

    Πόντος: Για μια άλλη ματιά στη νεοελληνική ιστορική εμπειρία

    Αφορμή για το σχόλιο αυτό υπήρξαν τα θέματα στις εξετάσεις Νεοελληνικής Ιστορίας Θεωρητικής Κατεύθυνσης, με τα οποία έγινε προσπάθεια να οδηγηθούν οι μαθητές να ερμηνεύσουν ως αίτιο της ήττας μας κατά τα χρόνια του δικού μας εθνικο-απελευθερωτικού αγώνα (1914-1922) στον Πόντο τη στάση των μπολσεβίκων: «Να δικαιολογήσετε γιατί η συνεργασία Κεμάλ – Μπολσεβίκων λειτούργησε ως ταφόπετρα του ποντιακού ζητήματος».

    Σύμφωνα με την αναθεωρητική αυτή αντίληψη, οι βασικοί υπεύθυνοι ήταν οι μπολσεβίκοι, οι οποίοι ενίσχυσαν το κεμαλικό εθνικιστικό κίνημα ενάντια στους Πόντιους. Όμως το πραγματικό ζήτημα εκείνης της εποχής ήταν το τι πολιτικό πλαίσιο διαμορφώθηκε μετά την ήττα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και με τη διαδικασία περάσματος από τη φεουδαρχία στην εποχή των εθνών-κρατών.

    Όμως σημαντικότερο για τις τότε εξελίξεις ήταν το τι έκαναν τα ελλαδικά κόμματα εξουσίας (βενιζελικοί και μοναρχικοί), για να υποστηρίξουν τα συμφέροντα των λαών της Ανατολής (Αρμενίων, Ελλήνων, Ασσυρίων, Αραμαίων).

    Γιατί την ταφόπετρα στο ποντιακό ζήτημα, αλλά και στο ζήτημα των δικαιωμάτων των λαών όλης της Ανατολής την έβαλαν οι τότε κυβερνήσεις, κυρίως η Δεξιά που διαχειρίστηκε την κρίση από το ‘20 έως το ‘22, καθώς και οι βενιζελικές. Εγκληματική υπήρξε τότε η στάση του Ιωάννη Μεταξά, του Δημητρίου Γούναρη, του Αριστείδη Στεργιάδη, του Λαϊκού Κόμματος και του Παλατιού…

    Εάν λοιπόν βάζαμε τα θέματα εμείς, θα ζητούσαμε από τους μαθητές να αναλύσουν:

    -Ποιά είναι η ευθύνη των μοναρχικών, της κυβέρνησης Γούναρη και του Ιωάννη Μεταξά, για τη νίκη του τουρκικού εθνικισμού στην Ανατολή, την παράδοση των ελληνικών και αρμενικών πληθυσμών στο νικητή και την ολοκλήρωση των γενοκτονιών των απόκληρων λαών;

    -Επίσης, ποιά είναι η ευθύνη των συμμάχων μας στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, που ενίσχυσαν το κεμαλικό εθνικιστικό στρατόπεδο εις βάρος τόσο της συμμάχου τους Ελλάδας, όσο και κατά της Οθωμανικής κυβέρνησης που έδρευε στην Κωνσταντινούπολη;

    -Επίσης, γιατί την Άνοιξη του ‘22 δεν ανταποκρίθηκε στις εκκλήσεις της Σοβιετικής Κυβέρνησης για να δεχτεί τη βοήθειά της με στόχο να Αυτονομηθεί η Ιωνία και να μην υπάρξει η πλήρης εξόντωση Ελλήνων και Αρμενίων;

    -Τι απάντησε η ελληνική κυβέρνηση στους μπολσεβίκους τον Απρίλη του 1920 όταν δια μέσω του Έλληνα πρόξενου της Τιφλίδας διατίθεντο να «…υποβοηθήσωσι αγώνα Ποντίων…προσφέρουσι όπλα..» ; ”

    είτε :

    -Γιατί οι ελλαδικές κυβερνήσεις που διαχειρίστηκαν τη μικρασιατική πρόκληση δεν έστειλαν ούτε μια σφαίρα στους Πόντιους αντάρτες, οι οποίοι αγωνίστηκαν μόνοι τους και αβοήθητοι ενάντια στα εθνικιστικά στρατεύματα του Μουσταφά Κεμάλ;

    – Επίσης, γιατί η κυβέρνηση Γούναρη απαγόρευσε τη Μικρασιατική Άμυνα – οργάνωση των Μικρασιατών Ελλήνων- να δημιουργήσει δικό της αυτόνομο μικρασιατικό στρατό με στόχο την Αυτονόμηση της Ιωνίας και γιατί παρέδωσε συνειδητά τους Σμυρνιούς και τους υπόλοιπους Ίωνες στο νικητή Κεμάλ για να τους κατασφάξει ώστε “να μη δημιουργήσουν πρόβλημα στη μοναρχική τους επικράτεια;”

    Η στάση της Αριστεράς

    Όλα τα παραπάνω ζητήματα, καθώς και η εμφάνιση ενός σημαντικού ποντιακού-προσφυγικού διεκδικητικού κινήματος εδώ και μια 25ετία, θέτουν την Αριστερά μπροστά στο καθήκον να ανοίξει μια πραγματική συζήτηση για το τι πραγματικά έγινε στην Ανατολή ( «ιδιοτροπία της Ιστορίας ή κακό παιχνίδι της διαλεκτικής» αναρωτιόταν από τότε ο Άγις Στίνας για το κίνημα Κεμάλ) τα κρίσιμα χρόνια του μετασχηματισμού, χωρίς ταμπού, προκαταλήψεις και προκάτ σχήματα.

    Μια τέτοια συζήτηση δεν έγινε ποτέ. Γιατί από τότε που οι πρόσφυγες της Μικρασιατικής Καταστροφής (μετά το ’23) συνάντησαν το ελλαδικό κομμουνιστικό κίνημα και του προσέφεραν πάρα πολλά, δεν έμεινε ποτέ χρόνος για μια ώριμη αποτίμηση. Από το 1928 που θεσπίστηκε ο κατασταλτικός νόμος κατά των κομμουνιστών και των προσφύγων και μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει ποτέ μια τέτοια γόνιμη συζήτηση. Ίσως έχει έρθει η ώρα, εκτός εάν έχουμε αποφασίσει να εκχωρήσουμε στην Ακροδεξιά ένα κίνημα των πολιτών που αναπτύχθηκε από τα κάτω και θέτει τα δικά του ιδιαίτερα αιτήματα καθώς και την ιστορική του εμπειρία, βασισμένοι σε ιδεοληψίες και στερεότυπα του παρελθόντος.

    Στέργιος Π. Θεοδωρίδης

    http://www.sek-ist.gr/826/15.htm#b

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 29/07/2008

  16. Πραγματικά χαίρομαι για την εποικοδομητική συζήτηση με τις γόνιμες αντιπαραθέσεις. Χαίρομαι πραγματικά.
    Φυσικά δεν θα γίνω δικηγόρος του Κωστόπουλου, ό,τι ήταν να γράψω το έγραψα.
    Μου άρεσε πάρα πολύ το άρθρο του κ.Θεοδωρίδη και όντως αυτό το ερώτημα θα ήταν ό,τι έπρεπε για τα παιδιά, ενώ αυτό που τους τέθηκε, στην ουσία τους «οδήγησε» σε συγκεκριμένη απάντηση με μια υποφώσκουσα φυσικά πολιτική λαθροχειρία με σαφή στόχευση (την αποενοχοποίηση του εθνικισμού της Ελλάδας και της Τουρκίας) που θυμίζει παρωχημένα τρυκ στυλ ασυρμάτων του μετεμφυλιακού γκρίζου σκηνικού.
    Για τα (υπέροχα) αυτά ερωτήματα είχα κάνει μια σχετική ανάρτηση στο blog μου:
    http://dimitrisdoctor2.blogspot.com/2008/04/blog-post_16.html

    Σχόλιο από doctor | 29/07/2008

  17. Στα θέματα που θα μπορούσε κάποιος να κρίνει τους δημοσιογράφους του «Ιού» είναι και η αμφισβήτηση της θρησκευτικής ισλαμικής ταυτότητα των μουσουλμάνων της ελληνικής Θράκης. Παρατηρούμε ότι συνταυτίζονται απολύτως με την επιδίωξη του τουρκικού εθνικιστικού κεμαλισμού.

    Η πολιτική του τουρκικού εθνικισμού περιγράφεται σε άρθρο που δημοσιεύτηκε στο «Μεγάλο Ανατολικό». Ένα απόσπασμα είναι το παρακάτω:

    «……..6 .Η Τουρκία συνέδεσε την αναθέρμανση της σχέσης «εκκοσμίκευση» της θρησκευτικής μειονότητας της Δυτικής Θράκης και κατοχύρωση των θεμελιωδών της δικαιωμάτων, με στοιχεία έντονης συναισθηματικής φόρτισης, όπως ο εθνικισμός. Μια τάση, που προβλήθηκε επιτήδεια, όχι απλώς ως συνεκτικό στοιχείο ατόμων με κοινές καταβολές και προοπτικές αλλά και ως μέσον για την πραγμάτωση κοινωνικής δικαιοσύνης, εκσυγχρονισμού και οικονομικής ανάπτυξης.

    Η εν λόγω πολιτική επιδιώκει, να υποκαταστήσει τους δικούς της «κοσμικούς» θεσμούς στους αντίστοιχους θρησκογενείς, «κατ’ επίφαση» μεν ως στοιχείο προόδου και δομικών κοινωνικών αλλαγών, στην πραγματικότητα όμως ως κυρίαρχη πηγή και φορέας κοινωνικού και πολιτικού ελέγχου. Παράλληλα, η Τουρκία με την ιδιότητα της ως «εγγυήτρια» δύναμη της Συνθήκης της Λωζάνης, καταγράφει τα μέτρα της ελληνικής διοίκησης υπέρ των μουσουλμάνων, παραποιώντας έντεχνα το περιεχόμενο και τη σκοπιμότητα τους. Την ίδια τακτική ακολουθεί και για τις ρυθμίσεις, που επιδιώκουν τη συσπείρωση των δημόσιων κοινωνικών δεσμών ανάμεσα τους μουσουλμάνους και στο πλειοψηφούν χριστιανικό στοιχείο.

    Η πολιτική αυτή συνιστά οξύμωρο σχήμα, γιατί θεωρητικά μεν επιδιώκει την προστασία των θρησκογενών θεσμών της μουσουλμανικής μειονότητας στη Δυτική Θράκη, ενώ το τουρκικό Σύνταγμα δεν αναγνωρίζει τον ισλαμισμό ως επίσημη θρησκεία του κράτους. Αλλά και όταν θεωρεί σκόπιμο, επισημαίνει την έωλη υφή και σημασία των θρησκογενών κανόνων που διέπουν τις προσωπικές σχέσεις των μουσουλμάνων της Δυτικής Θράκης και μονοπωλεί την ανάγκη της «εκκοσμίκευσής» τους, προωθώντας την ιδέα για την πραγμάτωση της «εθνικής» τους ταυτότητας.

    Τυπικά, η εν λόγω προσπάθεια φέρεται σαν απόσπαση της μουσουλμανικής μειονότητας και των πολιτισμικών της στοιχείων από την επήρεια των αναχρονιστικών θρησκευτικών θεσμών και συμβόλων της. Στην πραγματικότητα όμως, προωθώντας η Τουρκία τις θέσεις «ανεξιθρησκεία» και «εκκοσμίκευση», κάτω από την επήρεια ασύνδετων παραμέτρων, επιδιώκει την πραγμάτωση δομικών μεταβολών, που επηρεάζουν όχι μόνο τη στάση της μουσουλμανικής μειονότητας προς τις ελληνικές αρχές αλλά και προς την περιβάλλουσα κοινωνία159.

    Η «εκκοσμίκευση» όμως και η κοινωνική πρόοδος και ειρήνη είναι κάτι παραπάνω από μια απλή συνταύτιση θρησκείας και εθνικισμού, είναι μια δοκιμασία στο πεδίο της εγγύτερης κοινωνικής συνύπαρξης. Η στάθμιση αυτή των γεγονότων εκ μέρους της τουρκικής πολιτικής παραγνωρίζει «εν γνώσει» της την πραγματικότητα και τις κοινωνικές της παραμέτρους. Η μετατόπιση του ειδικού βάρους του προβληματισμού και η εκτίμηση του έξω από το φυσικό χώρο διαμόρφωσης και λειτουργίας του, μεταθέτει τον πυρήνα της γόνιμης κοινωνικής ευαισθητοποίησης σε συντηρητικές αντιδράσεις δογματικής αδιαλλαξίας ή σε «κατ’ επίφαση» προοδευτικές.

    Η αμφισβήτηση εκ μέρους της Τουρκίας των διεθνώς κατοχυρωμένων ιδιοτυπιών της μουσουλμανικής μειονότητας στη Δυτική Θράκη, με πρόταξη την ανάγκη «εκκοσμίκευσης» της δικαιϊκής της οργάνωσης, ανάγκασε κατ’ επανάληψη την ελληνική διοίκηση να περιέλθει σε απολογητική θέση. Ταυτόχρονα, περιορίζοντας τα περιθώρια ενεργοποίησης των αρμόδιων κρατικών οργάνων, συνέβαλε — έστω και για ένα περιορισμένο χρονικό διάστημα — στη θεμελιακή μεταλλαγή του διεθνούς χαρακτήρα της μουσουλμανικής μειονότητας. Παράλληλα, επέδρασε ανασταλτικά στην ενδελεχή εμβάθυνση των προβλημάτων, που ανάγονταν στην κοινωνική συμμετοχή των μουσουλμάνων. Επίσης, συνετέλεσε στη συρρίκνωση των διαπραγματευτικών περιθωρίων της Ελλάδας σε θέματα εξωτερικής πολιτικής, συναφή προς την αναπτυχθείσα προβληματική…..»

    http://www.politikokafeneio.com/neo/modules.php?name=News&file=article&sid=5663

    Το κείμενο του «Ιού» θα το βρείτε στην παρακάτω διεύθυνση http://www.iospress.gr/ios2006/ios20061224.htm

    Σχόλιο από ok | 29/07/2008

  18. 30/08/2008
    5η Πανελλαδική Συνάντηση Αρδην – Ρήξης στην Εδεσσα (28-31 Αυγούστου)

    Τον προηγούμενο χειμώνα, η αναζωπύρωση του Μακεδονικού ζητήματος –με την ΠΓΔΜ να πολλαπλασιάζει τις επεκτατικές κραυγές– τη μονομερή κήρυξη της ανεξαρτησίας των Αλβανών του Κοσόβου, και εν συνεχεία την ενίσχυση των τουρκικών επεκτατικών πολιτικών στη Θράκη, μας ανάγκασαν να στρέψουμε τα βλέμματά μας για ακόμα μία φορά στην πολύπαθη περιοχή μας και να αγωνιστούμε εναντίον των σχεδίων της Νέας Τάξης Πραγμάτων και των βαλκανικών συμμάχων της για τον κατακερματισμό και τον έλεγχο της περιοχής, υπό μίαν αμερικανική, και τουρκική νεο-οθωμανική ομπρέλα.

    Η σοβαρότητα της κατάστασης, οι πολλαπλές απειλές που εγείρονται για την ανεξαρτησία της χώρας και της ευρύτερης περιοχής, καθιστά επιτακτική την ανάγκη διαμόρφωσης μιας εναλλακτικής βαλκανικής πολιτικής συνεργασίας, η οποία θα παραμερίζει τους περιφερειακούς και τους πλανητικούς προστάτες, αλλά και θα εγγυάται τη σταθερότητα και τα σύνορα της περιοχής, θέτοντας τέλος στην συστηματική έξωθεν ενίσχυση των αλυτρωτισμών και την επίταση της διάλυσης των χωρών της περιοχής. Στα πλαίσια αυτής της πολιτικής, η Β. Ελλάδα έχει ούτως ή άλλως κεντρικό ρόλο.

    Αυτός είναι ο κύριος λόγος, για τον οποίο αποφασίσαμε να οργανώσουμε την πανελλαδική συνάντηση του Άρδην και της Ρήξης στην Έδεσσα, το τετραήμερο 28-31 Αυγούστου 2008, όπου και θα συζητήσουμε κυρίως τα θέματα αυτά.

    Βεβαίως, η συνάντησή μας δεν θα εξαντληθεί στα των Βαλκανίων, καθώς έχουν προγραμματιστεί συζητήσεις τόσο για τη χρόνια κρίση της εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες της (και οι οποίες θα οργανωθούν από τους «Ιθαγενείς», τη νεολαία του Άρδην και της Ρήξης) όσο και για τις τύχες της χώρας μας έναντι της οικολογικής κρίσης, της ανόδου του πετρελαίου, και της ευρύτερης κατάρρευσης της παγκοσμιοποίησης, καθώς και για τις εξελίξεις στην Κύπρο.

    Σας προσκαλούμε, λοιπόν, για ένα καλοκαιρινό τετραήμερο στην Έδεσσα, στις 28-31 Αυγούστου, για να συζητήσουμε, να διασκεδάσουμε και να γνωριστούμε καλύτερα μεταξύ μας.

    Για να δηλώσετε συμμετοχή και να κανονίσετε τα της διαμονής (προκαταβολή για κλείσιμο δωματίου, αριθμός συμμετεχόντων… με σειρά προτεραιότητας στα ξενοδοχεία ΧΑΓΙΑΤΙ και ΑΙΓΑΙ, όπου έχουμε κλείσει 70 κρεβάτια), μπορείτε να καλείτε στο 210 3826319 (9 π.μ. – 5 μ.μ.).

    ***

    Το πρόγραμμα της συνάντησης θα έχει ως εξής*:
    ΠΕΜΠΤΗ 28/08: ΗΜΕΡΑ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΡΙΣΗ
    ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29/08 (Πρωί)
    ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΕΣ ΣΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ – ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΣΤΟ ΚΟΣΟΒΟ: Ο ΔΟΥΡΕΙΟΣ ΙΠΠΟΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΤΑΞΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ
    ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29/08 (Απόγευμα)
    ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ – ΘΡΑΚΗ – ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
    ΣΑΒΒΑΤΟ 30/08 (Πρωί)
    Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ
    ΣΑΒΒΑΤΟ 30/08 (Απόγευμα): Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΜΙΑΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ

    Σχόλιο από Ardin_ | 01/08/2008

  19. ποιες ηταν οι οργανωσεις της αριστερας που ανακινησαν πρωτες το ποντιακο ζητημα ;

    Σχόλιο από δον κιχωτης | 06/08/2008

  20. δον κιχωτη,

    όχι σαν οργανώσεις αλλά σαν άτομα. Γύρω στο 1986 και μέχρι το 1988 υπήρχε μια συζήτηση στην εξωκοινοβουλευτική αριστερά, η οποία όμως δεν έβγαλε πουθενά.
    Πρόχειρα μπορώ να θυμηθώ ότι σχετικά στοιχεία υπάρχουν στα άρθρα Πόντος και Αριστερά, η Ομάδα Χαραλαμπίδη-Φωτιάδη. Υπήρχε και ένα μεγάλο άρθρο στην εφημερίδα «Εύξεινος Πόντος» για το πως ξεκίνησαν οι προσπάθειες για την ανακίνηση του ζητήματος της αναγνώρισης της γενοκτονίας…. Η ιστορία ακόμα δεν έχει γραφτεί. Πρέπει κάποιος να αναλάβει και να μαζέψει όλα τα κείμενα εκείνης της εποχής, να μιλήσει με τους «πρωταγωνιστές» και να συνθέσει τις πληροφορίες.

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 10/08/2008

  21. Οντως πρεπει καποιος να μαζεψει τα στοιχεια να μαθουμε και εμεις που τοτε πηγαιναμε εκτη δημοτικου
    θα μπω στ αλινκ που μου εδωσες να διαβασω περισσοτερα ευχαριστω
    η συζητηση που λες πως ξεκινησε μεσα στην εξωκοινοβουλευτικη αριστερα της εποχης ελαβε χωρα μονο σε αθηνα η μονο στη σαλονικη η και αλλου;

    Σχόλιο από δον κιχωτης | 10/08/2008

  22. Κυρίως στην Αθήνα… απ’ ότι μπορώ να γνωρίζω!

    Στη Θεσσαλονίκη έγινε μόνο μια παρέμβαση, νομίζω το 1988, σε μια ημερίδα της Οικολογικής Ομάδας με παρουσίαση του ποντιακού ζητήματος, αλλά και με κόντρες με κάποιους βαμμένους αντιπόντιους.

    Επίσης τότε υπήρχε και η Οικολογική Εναλλακτική Ομάδα Κιλκίς, που εξέδωσε μια πολύ καλή προκήρυξη για τους Πόντιους και το ποντιακό ζήτημα. Η προκήρυξη αυτή στα αγγλικά ήταν το πρώτο κείμενο που μοιράστηκε στους βουλευτές του Ευρωκοινοβουλίου στο Στρασβούργο την άνοιξη του 1990.

    Η διαφορά Αθήνας και Θεσσαλονίκης φαίνεται και από την παραγωγή κειμένων. Αντιδραστικές αναθεωρητικές απόψεις σαν του Ταχματζίδη δεν εμφανίστηκαν στην Αθήνα, όπου άνθισαν απόψεις σαν του Θεοδωρίδη (σχόλιο 15) και έγινε σοβαρή προσπαθεια να διατυπωθεί ένας αυτόνομος αριστερός προσφυγικός λόγος. Στη κατεύθυνση αυτή βρίσκεται και το κείμενο Η εκδίκηση των αυτοχθόνων. Δες το!

    Από Σεπτέμβρη θα ανεβάσουμε όλα αυτά τα κείμενα ….

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 11/08/2008

  23. Τρία πραγματάκια: 1) Γιατί «Πόντος και Αριστερά» και όχι σκέτο «Πόντος;» Γιατί χώνεται το αριστερα; 2) Ο Κωστόπουλος αν δεν το ξέρετε, η μάνα του είναι ……………… και είναι του ιδίου φυράματος με τον ………………….. ……………… …………….. και όλο το κακό συναπάντημα για να μην πώ το ……………. και φανώ υβριστικός. Είναι στην ουσία Βούλγαροι και παρίστάνουν τους … Μακεντόνσκι. Λές και ο Μεγαλέξανδρος μιλούσε βουλγάρικα όπως και ο Αριστοτέλης. Πάμε στο 3) και απορώ γιατί κάθε λίγο και λιγάκι αναφέρερετε εθνικισμό και τρίχες. Ποιός εθνικισμός και ποιά ψόφια «χρυσή αυγή» μου αναφέρετε συνέχεια για να θολώνεται τα νερά, επηρεάζει αρνητικά τα εθνικά μας θέματα.Αυτές τις βλακείες να τις κόψετε. Οπως κάποτε όταν μας εφταιγε κάτι λέγαμε φταίει η χούντα και ησυχάζαμε. Ορθά κάποιος επισημαίνει τον ύπουλο ρόλο του ιού της Ελευθεροτυπίας. Είναι οι υποστηρικτές της 17 Νοέμβρη, των κουκουλοφόρων των Εξαρχείων και ότι ξένο πολεμά την Ελλάδα. Μιλούν για μειονότητες και τις υπερασπίζονται. Καλά κανουν. Υποστήριξαν ποτέ ελληνικές μειονότητες στα γειτονικά κράτη; Μήπως πρέπει κάποτε να τους αποκαλύψουμε και το βρόμικο ρόλο που παίζουν; Μήπως πρέπει να ζητηθεί και να εφαρμοσυθεί σ’ αυτούς τους ………… το πόθεν έσχες για να δούμε πόσα λεφτά τρώνε ετησίως απο τα ταμεία του ……………..;

    Σχόλιο από Mirsa | 27/09/2008

  24. Mirsa

    χαλάρωσε! Τηνεπόμενη φορά που θα εκφραστείς υβριστικά θα στο κόψω εντελώς (το σχόλιο).

    Για πρώτη φορά σου αφήνω τα σχετικά αποδεκτά…

    Ποσώς μας νοιάζει τι είναι η μάνα του Κωστόπουλου ή η δικιά σου.
    Εμάς οι θέσεις μας ενδιαφέρουν και μόνο.

    Και αν μπερδεύεις την 17 Νοέμβρη με τον «Ιό «, μάλλον έχεις μαύρα μεσάνυχτα.

    Εδώ είναι «Πόντος και Αριστερά» και φυσικά δε θα σου ζητήσουμε την άδεια για το πώς θα νοιώθουμε και το πώς θα εκφραζόμαστε.

    Μπορείς κάλιστα να πας στο «Πόντος και Ιωάννης Μεταξάς (και Κεμάλ Ατατούρκ βεβαίως, βεβαίως)»

    Είναι στοιχειώδες ότι όταν πας στο σπίτι κάποιου πρωτίστως πρέπει να τηρείς τους κανόνες και να φαίνεσαι τουλάχιστον (απ’ τη στιγμή που δεν μπορείς να το κάνεις ειλικρινά) ότι το σέβεσαι.

    Αδμινίστωρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 27/09/2008

  25. […] λοιπόν, μετά τη Ρεπούση, τον Κωστόπουλο και τον Γκίκα, μας προέκυψαν και αυτοί που […]

    Πίνγκμπακ από -Οι πρόσφυγες, η ακροδεξιά και … οι άλλοι « Πόντος και Αριστερά | 29/09/2008

  26. […] τη Ρεπούση, τον Κωστόπουλο και τον Γκίκα, μας προέκυψαν και αυτοί που […]

    Πίνγκμπακ από -Δίκη των Εξ: Η Ακροδεξιά αντεπιτίθεται… ! « Πόντος και Αριστερά | 06/10/2008

  27. […] -Και πάλι για τον αντι […]

    Πίνγκμπακ από -Δύο χρόνια Π&Α: Ένας “εγωκεντρικός” απολογισμός! « Πόντος και Αριστερά | 31/12/2008

  28. […] υποτακτικούς…. όταν στο νού μας έρχονται οι αντιπρόσφυγες αναθεωρητές, οι “δικοί μας αντισημίτες”, σαν τον Γκίκα του […]

    Πίνγκμπακ από “…τους έχω βαρεθεί” : Κριτική στη σοβιετική γραφειοκρατία « Πόντος και Αριστερά | 08/01/2009

  29. […] υποτακτικούς….” όταν στο νού μας έρχονται οι αντιπρόσφυγες αναθεωρητές – οι “δικοί μας αντισημίτες” – σαν τον […]

    Πίνγκμπακ από Μαρία Δημητριάδη: Αντί Επιταφίου « www.olympia.gr | 09/01/2009

  30. […] -Και πάλι για τον αντιπροσφυγικό αναθεωρ […]

    Πίνγκμπακ από -Ο απολογισμός του έτους « Πόντος και Αριστερά | 08/01/2010

  31. […] γενοκτονημένο ελληνισμό της Ανατολής. Ενώ τα σύγχρονα μη μοναρχικά γουρούνια αποκαλούν απλώς με τον τρόπο τους “βιετναμέζους” […]

    Πίνγκμπακ από -Ο Αγκόπ, οι πρόσφυγες του ’22, και η αντιπροσφυγική Δεξιά « Πόντος και Αριστερά | 03/09/2010

  32. […] -Και πάλι για τον αντιπροσφυγικό αναθεωρητισμό […]

    Πίνγκμπακ από -Οι τουρκομουσουλμάνοι, οι τουρκόσποροι απ’ το Βιετνάμ και ο Έλλην γαμίκουλας “Ιός”…. « Πόντος και Αριστερά | 23/04/2013

  33. […] -Και πάλι για τον αντιπροσφυγικό αναθεωρητισμό […]

    Πίνγκμπακ από -Απ’ όλα τα αποσπάσματα, του Κωστόπουλου μ’ αρέσει… « Πόντος και Αριστερά | 17/12/2015


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: