Πόντος και Αριστερά

……. 'μώ τον νόμο σ' !

-Μια βόλτα στου «έφηβου»

Ένα απ΄τα πρόσφατα δημιουργημένα, όμορφα μπλογκ είναι του «Τζέρι του Έφηβου«. Με δύο συνεντεύξεις -του βουλευτή Θοδωρή Δρίτσα και του σκηνοθέτη  Νίκου Περάκη– έδωσε νέο αέρα στο μπλογκοχωριό!

 Ας πάμε μια βόλτα από κει……..

 

http://efhbos.wordpress.com/2008/07/11/dritsas/

http://efhbos.wordpress.com/2008/07/15/nperakis/

Advertisements

15/07/2008 - Posted by | Χωρίς κατηγορία

23 Σχόλια »

  1. Ευχαριστώ 🙂

    Επίσης δείτε δύο πολύ ωραία videos.

    Το πρώτο αφορά μια γενική εικόνα απο το 13ο αντιρατσιστικό φεστιβάλ
    http://efhbos.wordpress.com/2008/07/09/13antiracisticfestival2008video/

    και το δεύτερο το συγκρότημα Soul Rebels Brass Band απο την Νέα Ορλεάνη όπως τους είδαμε το 13ο αντιρατσιστικό φεστιβάλ
    http://efhbos.wordpress.com/2008/07/06/srbrassband/

    Σχόλιο από efhbos | 15/07/2008

  2. Μία σκέψη-ερώτηση αναφορικά με τους υπεύθυνους του αντιρατσιστικού festival: προφανώς ο «αλυτρωτισμός»(?) της Ελλάδας κατακεραυνώνεται μέσω της «αδελφοσύνης» των λαών και εξυμνώντας-υπηρετώντας ίσως τον αλυτρωτικό εθνικισμό του γειτονικού κρατιδίου; Αλήθεια για τους υπεύθυνους του συγκεκριμένου festival, εκτός βέβαια από τη
    «Δημοκρατία της Μακεδονίας», υπάρχουν και άλλες εφευρεθείσες, από τους ιδίους, «Δημοκρατίες», «μειονότητες» κ.τ.λ.

    Σχόλιο από oneodysseus | 15/07/2008

  3. oneodysseus,

    χωρίς να θέλω να υπεισέλθω στις διαφωνίες σας με το Δίκτυο που διοργάνωσε το «αντιρατσιστικό» -με τις οποίες συμφωνω απολύτως και επαυξάνω- δεν μπορώ παρά να σημειώσω ότι συνεχίζουν με συνέπεια την προκατειλημμένη πολιτική της Κομιντέρν και του Ζαχαριάδη. Απλά το ΚΚΕ έχει εξορθολογίσει σήμερα την πολιτική του. Ενώ οι του Δικτύου έχουν μείνει στο μεσαίωνα της παλαιοελλαδικής μας Αριστεράς!

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 15/07/2008

  4. Πάρα πολύ σωστά!

    Γιατί όμως υπάρχει η τάση να μη διδασκόμαστε από την Ιστορία; Σαν Έλληνας όπου οι πρόγονοί του εκδιώχτηκαν από τις εστίες τους στη Σμύρνη, λόγω του Βενιζελικού επεκτατισμού και του Κεμαλικού ρεβανσισμού και εθνικισμού, θλίβομαι και ανησυχώ.

    Σχόλιο από oneodysseus | 15/07/2008

  5. oneodysseus

    Να μια πρόταση, η οποία είναι εξίσου ανορθολογική με την πολιτική και τις καθηλώσεις του Δικτύου :

    «Σαν Έλληνας όπου οι πρόγονοί του εκδιώχτηκαν από τις εστίες τους στη Σμύρνη, λόγω του Βενιζελικού επεκτατισμού και του Κεμαλικού ρεβανσισμού και εθνικισμού»

    Το ζήτημα αυτό προσπαθήσαμε πολύ να το προσεγγίσουμε με κείμενα και με συζητήσεις από ένα δικό μας δρόμο, απαλλαγμένο από τα σύνδρομα, τις ιδεοληψίες και τις παρωπίδες της παλαιοελλαδικής εκδοχής.

    Να κάποια :

    https://pontosandaristera.wordpress.com/2007/07/17/2006/

    https://pontosandaristera.wordpress.com/2007/05/29/18-5-2007/

    https://pontosandaristera.wordpress.com/2007/01/05/kemal-ataturk/

    https://pontosandaristera.wordpress.com/2008/05/13/13-5-2007/

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 16/07/2008

  6. Πάντως κοιτάξτε κλασική νεοελληνική κουτοπονηριά οι τύποι που οργάνωσαν το αντιρατσιστικό. Γράφουν στην πρόσκληση :

    «Συμμετέχουν ομιλητές-ριες απο την Ελλάδα, τη Δημοκρατία της Μακεδονίας και τις δύο πλευρές της Κύπρου.»

    Ενώ για τα Σκόπια χρησιμοποιούν τον πλήρη κρατικό-συνταγματικό τους τίτλο, στην περίπτωση της Κύπρου εξισώνουν την Δημοκρατία με το κατεχόμενο τμήμα και τα αντικαθιστούν με τα δύο μέρη, τους Τ/Κ και τους Ε/Κ.

    Ενώ, εάν θα έπρεπε να κρατήσουν ίσες αποστάσεις βασιζόμενοι στο διεθνές δίκαιο θα έπρεπε να γράψουν :

    «»Συμμετέχουν ομιλητές-ριες απο την Ελλάδα, τη FYROM, τη Δημοκρατία της Κύπρου, και τα κατεχόμενα»

    Είτε, εάν βασίζονταν στην αυτοδήλωση του κάθε μέρους :

    «Συμμετέχουν ομιλητές-ριες απο την Ελλάδα, τη Δημοκρατία της Μακεδονίας, τη Δημοκρατία της Κύπρου και την Τουρκική Δημοκρατία της Βόρειας Κύπρου.»

    ‘Όμως, ως κλασικοί νεοέλληνες υποκριτές δεν επέλεξαν ούτε τη μία, ούτε την άλλη.

    Τελικά η σημειολογική ανάλυση αποκαλύπτει!

    Μερικές φορές συμφωνώ με την άποψη που υποστηρίζει ότι κάποιοι ελλαδίτες έχουν αναλάβει εργολαβικά να υποστηρίξουν τα συμφέροντα όλων των υπόλοιπων εθνικιστών με την ψευδαίσθηση ότι έτσι προκαλούν πρόβλημα στον ελληνικό. Και μετατρέπονται στο μακρύ χέρι του κυρίου Γκρουέφσκι και του τουρκικού μιλιταρισμού.

    ———————————————————-

    Σχόλιο από Zωνιανίτης | 16/07/2008

  7. δεν μπορώ παρά να σημειώσω ότι συνεχίζουν με συνέπεια την προκατειλημμένη πολιτική της Κομιντέρν και του Ζαχαριάδη. Απλά το ΚΚΕ έχει εξορθολογίσει σήμερα την πολιτική του. Ενώ οι του Δικτύου έχουν μείνει στο μεσαίωνα της παλαιοελλαδικής μας Αριστεράς!

    Ειπα να ρθω να πω μια καλημερα και γω η δόλια και είδα αυτό!!!Προκατειλημμένη πολιτική!το άκουσα κι αυτό!Καλημέρα!

    Σχόλιο από παρτιζανα | 16/07/2008

  8. Kαλημέρα παρτιζάνα !

    Μη στενοχωριέσαι γι αυτό. Λογικό είναι μέσα σε 90 χρόνια να γίνονται και λάθη 😉

    Το μέλλον να σ’ ενδιαφέρει…

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 16/07/2008

  9. το προβοκαρισμα το κατεχεις έτσι?!Δε θα πεσω στην παγιδα σου!

    Σχόλιο από παρτιζανα | 16/07/2008

  10. Όχι βρε!

    έχω καλές προθέσεις.

    Και κάποιοι από την κολεχτίβα μας ακόμα καλύτερες.

    Αλήθεια!

    Μ-π

    ————————

    Υ.Γ.

    Η αυτοκριτική παρτιζάνα μου εκτός από αναγκαία, είναι και προϋπόθεση για το μέλλον. Εκτιμώ ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος να παίρνει το σημερινό ΚΚΕ πάνω του όλες τις αμαρτίες του παγκόσμιου κομμουνιστικού κινήματος.

    Συγγνώμη που δεν θεωρώ παραγωγική και δεν κατανοώ την προσπάθεια εξαφάνισης των σκοτεινών σελίδων!

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 16/07/2008

  11. Επίσης,

    επειδή ακριβώς η πολιτική της Κομιντέρν ήταν προκατειλημμένη, ο μέγας Γιάννης Κορδάτος αποχώρησε από την Γραμματεία του Κόμματος, αρνούμενος να αποδεχτεί τις ακατανόητες απόψεις της επί του Μακεδονικού Ζητήματος…

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 16/07/2008

  12. Μην πλακώνεστε με το παραμικρό. Δεν μπορείτε να συζητάτε ήρεμα;

    Σχόλιο από Zωνιανίτης | 16/07/2008

  13. Μ-π, α) μη μου στενοχωρείς την Παρτιζάνα και β) μην παίζεις με τα συναισθήματά μας

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 16/07/2008

  14. σπάνια συμμετέχω σοβαρά σε συζήτηση σε μπλογκ και δεν παίζει να το κάνω ούτε και τώρα αγαπητέ!πάντως εσύ, με το παραμικρό βρίσκεις αφορμή για μάθημα!Αμάν πια!τι προκατειλλημμένη?!Πες την λάθος, πες την αλλου για αλλού, αλλά τι θα πει προκατειλλημένη?!Μην απαντήσεις!Ποια σκοτεινή σελίδα καλέ?!τρως και συ κατι σκαλώματα ώρες ώρες!
    Τι θα γίνει με εκείνο το αφιέρωμα στην ποντιακή κουζίνα?Ο χρόνος με πιέζει!

    Σχόλιο από παρτιζανα | 16/07/2008

  15. «Τι θα γίνει με εκείνο το αφιέρωμα στην ποντιακή κουζίνα?»

    Μουμούλ, μας ξέχασες!

    Ομέρ, άσε τις συνηγορίες και ετοίμασε το κείμενο για τη Διεθνή στα ποντιακά.
    Όταν υπόσχεσαι κάτι να το τηρείς!

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 16/07/2008

  16. @Πόντος και Αριστερά
    Μου είναι δύσκολο να αποδεχτώ ότι η βενιζελική πρακτική εξέφρασε ποτέ ταξικούς αγώνες και επαναστατική διάθεση, ή βασίστηκε στη λογική διάρρηξης (έστω και ασυνείδητα) του αντεπαναστατικού κινήματος, ιδίως στην περίπτωση της Μικρασιατικής περιόδου. Οι αναφορές που δίνετε είναι άκρως ενδιαφέρουσες (και θα μου επιτρέψετε να τις συμβουλευτώ πριν επιστρέψω ουσιαστικά στο θέμα), αλλά ο οραματισμός της Λούξεμπουργκ δεν πιστεύω ότι αποτελούσε το εφαλτήριο για τις τελικές κινήσεις του Βενιζέλου στη Μικρά Ασία. Και επίσης δεν θεωρώ πιθανό ότι αυτές θα βοηθούσαν στην περαιτέρω διεύρυνση του επαναστατικού κινήματος με τη διάλυση του Τουρκικού κράτους (αλλά την ανάπτυξη ενός μεγάλου ταξικού Ελληνικού κράτους στη θέση του). Βέβαια ίσως να κάνω λάθος στην εκτίμηση αυτή αλλά ως τώρα σε αυτό το συμπέρασμα έχω καταλήξει.

    @Zωνιανίτης

    «»Πάντως κοιτάξτε κλασική νεοελληνική κουτοπονηριά…»

    Απόλυτα σωστή επισήμανση.

    Σχόλιο από oneodysseus | 16/07/2008

  17. oneodysseus

    νομίζω ότι υπάρχουν κάποια στοιχεία που διαφεύγουν της παραδοσιακής νεοελληνικής προσέγγισης

    α) Τόσο η Ρόζα Λούξεμπουργκ, όσο και ο Γεώργιος Σκληρός
    ( https://pontosandaristera.wordpress.com/2008/03/07/20-2-2008-2/ ) θεωρούσαν ότι η διάλυση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας ήταν η ικανή και αναγκαία προϋπόθεση για να ανθίσουν οι ταξικοί αγώνες.

    β) Στο χώρο της πολυεθνικής Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, φορείς του αστικού μετασχηματισμού ήταν η ελληνική, η αρμενική και η εβραϊκή αστική τάξη. Ο τουρκικός εθνικισμός που θα εκφραστεί μέσω του μιλιταρισμού -με τους νεότουρκους στην αρχή και τους κεμαλικούς στη συνέχεια- εξέφρασε την αντίδραση στην κατεύθυνση αυτή.

    γ) Τα συμφέροντα των Ελλήνων της Ανατολής δεν συνέπιπταν σε κάθε φάση με τα συμφέροντα της Ελλάδας.

    δ) Από την περίοδο του 1911 (που οι Νεότουρκοι έλαβαν την απόφαση για εξόντωση των χριστιανικών εθνών) αρχίζει για τους Έλληνες της Ανατολής η προσπάθεια για την εθνική και πολιτική τους χειραφέτηση.

    ε) Η χειραφέτηση αυτή την επαύριο του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου και την επερχόμενη αντικατάσταση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας από έθνη-κράτη θα σήμαινε κυριαρχία τους επί όσου οθωμανικού εδάφους τους αντιστοιχούσε αναλογικά.

    στ) Η Αριστερά των Ελλήνων της Ανατολής δεν συνέπιπτε με την Αριστερά του ελληνικού Βασιλείου. Η δικιά τους Αριστερά ήταν οι προλετάριοι της Σμύρνης και της Πόλης, οι αντάρτες του Πόντου και οι παρευξείνιες ελληνικές κομμουνιστικές οργανώσεις και όχι η Αριστερά του κράτους της Ελλάδας του Μπεναρόγια και του Πουλιόπουλου.

    ζ) Η υπόθεση ότι το ότι το ΣΕΚΕ και το αρχικό ΚΚΕ εξέφραζαν και τους Έλληνες της Ανατολής πριν το ’22 αποτελεί μια εθνικιστική κατασκευή.

    η) Την Αριστερά της Ελλάδας τη συνάντησαν, ως πρόσφυγες πια, μετά το ’22 και πορεύτηκαν μαζί της με τον ίδιο τρόπο που θα συναντούσαν το αιγυπτιακό κομμουνιστικό κόμμα, εάν είχαν καταφύγει ως πρόσφυγες στην Αίγυπτο, είτε στο ΑΚΕΛ, εάν είχαν καταφύγει στην Κύπρο.

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 16/07/2008

  18. Απορώ πως είναι δυνατόν ένας πολιτικός χώρος όπως αυτός της Αριστεράς να μην καταλαβαίνει ότι δεν προασπίζεις τον αντι-εθνικισμό σου με το να επικροτείς τον εθνικισμό άλλων χωρών; Το λάθος αυτό τις τελευταίες δεκαετίες δεν έγινε μια και δύο φορές, αλλά είναι μια συνεπής στάση που απογοητεύει όποιον θέλει να δει κριτικά την επενέργεια του εθνικισμού στους ανθρώπους.
    Μια βόλτα από το indy.gr θα σας πείσει…

    Σχόλιο από planitas | 16/07/2008

  19. http://nosfy-myblognosfy.blogspot.com/2008_07_16_archive.html#1094460980401302254

    Μια προσπαθεια ταξινομησης της συζητησης στις μεταμορφωσεις …

    Σχόλιο από δρ Σαλάτας | 16/07/2008

  20. planitas μην ξεχνάς! Είμαστε και μεις εδώ και με κάθε τρόπο το φωνάζουμε ότι η ανάπτυξη μιας ποντιακής (και ευρύτερα, προσφυγικής) Αριστεράς είναι απαραίτητη για να μπουν τα πράγματα στη θέση τους και να αποκατασταθεί ο Ορθός Λόγος, όσον αφορά τα ζητήματα της Ιστορίας.

    Κι αν βλέπεις να ασκούμε, πολλές φορές, έντονη κριτική στα κακώς κείμενα και δρώμενα του ποντιακού χώρου και να θέτουμε στο στόχαστρο της κριτικής μας ανάλυσης συγκεκριμένα άτομα και ομάδες, είναι γιατί πιστεύουμε ότι με την πολιτική τους υπονόμευσαν και επιβράδυναν κατά πολύ αυτή τη διαδικασία.

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 17/07/2008

  21. Η νέα υπερπαραγωγή του Έφηβου

    http://efhbos.wordpress.com/2008/07/27/megaro/

    ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΩΙ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ
    10 Φεβρουαρίου 2008

    Αίθουσα Φίλων της Μουσικής

    Δύο φθινόπωρα και μία σουίτα

    ASTOR PIAZZOLA
    Φθινόπωρο στο Μπουένος Άιρες
    Σέρτζιου Ναστάσα βιολί

    ANTONIO VIVALDI
    Κονσέρτο για βιολί και ορχήστρα σε φα μείζονα, RV 293:
    «Φθινόπωρο» από τις Τέσσερις εποχές
    Allegro
    Adagio molto
    Allegro
    Σέρτζιου Ναστάσα βιολί

    CHARLES HUBERT PARRY
    Μια αγγλική σουίτα (αποσπάσματα)
    Prelude
    In menuet style
    Saraband
    Caprice
    Pastoral
    Air
    Frolic

    ΚΑΜΕΡΑΤΑ – ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΤΩΝ ΦΙΛΩΝ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
    Μουσική διεύθυνση CHRISTOPHER WARREN-GREEN

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 27/07/2008

  22. […] -Μια βόλτα στου “έφηβο […]

    Πίνγκμπακ από -Δύο χρόνια Π&Α: Ένας “εγωκεντρικός” απολογισμός! « Πόντος και Αριστερά | 31/12/2008

  23. […] -Μια βόλτα στου “έφηβου” […]

    Πίνγκμπακ από -Ο απολογισμός του έτους « Πόντος και Αριστερά | 08/01/2010


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: