Πόντος και Αριστερά

……. 'μώ τον νόμο σ' !

-Όλοι στην πορεία στην τούρκικη πρεσβεία

Οι εκδηλώσεις Μνήμης για τη Γενοκτονία στον Πόντο λήγουν πάντα με επίσημες εκδηλώσεις σε όλους τους νομούς της χώρας την πρώτη Κυριακή μετά την 19η Μαϊου. Και αυτό γιατί έτσι προβλέπει ο Νόμος του ’94. Κορυφαία εκδήλωση τη μέρα αυτή είναι η επίσημη τελετή στην Αθήνα και η πραγματοποίηση από τις ποντιακές οργανώσεις, μετά το τέλος της τελετής, πορείας από τον Άγνωστο Στρατιώτη στην τουρκική πρεσβεία. 

Έτσι, την Κυριακή  25 Μαϊου, το επίσημο μέρος ξεκινά στις 12 π.μ. με «τέλεση δοξολογίας στον Καθεδρικό Ναό Αθηνών» από τον Αρχιεπίσκοπο κ. Ιερώνυμο. Στη συνέχεια (13.00) θα γίνει η κατάθεση στεφάνων στον Άγνωστο Στρατιώτη και στη συνέχεια οι συγκεντρωμένοι θα πορευτούν μέχρι την τουρκική πρεσβεία για να επιδόσουν Ψήφισμα, με το οποίο ζητούν την αναγνώριση της Γενοκτονίας από το σύγχρονο τουρκικό κράτος, το οποίο -όπως φαίνεται- έχει αναλάβει εθελοντικά να απολογείται για τα εγκλήματα των Νεοτούρκων και των Κεμαλικών, παρότι αυτά έγιναν πριν την ίδρυσή του (1923).   

Δυστυχώς και φέτος θα υποστούμε την Ύβρι των ακροδεξιών της Χρυσής Αυγής, οι οποίοι θα έρθουν κι αυτοί στην Εκδήλωσή μας να ψαρέψουν πελατεία υποδυόμενοι τον βασιλικώτερο του βασιλέως.  Ελπίζουμε ότι κάποια στιγμή θα αποκτήσουμε την ισχύ ώστε να απαγορεύσουμε να εκμεταλλεύονται τη Μνήμη μας αυτοί οι πολιτικοί απόγονοι των εχθρών μας (μοναρχικοί, μεταξικοί και λοιποί ακροδεξιοί -που έκαναν ότι περνούσε από το χέρι τους να ηττηθούμε τότε τα κρίσιμα χρόνια και στη συνέχεια μας εξευτέλισαν με τον άκρατο αντιπροσφυγισμό και μας εκμεταλλεύτηκαν κυνικά. )

Την βδομάδα αυτή, εκατοντάδες είναι οι εκδηλώσεις Μνήμης, οι πορείες και οι συζητήσεις που γίνονται για να τιμηθεί η θλιβερή αυτή επέτειος.  Το εντυπωσιακό είναι ότι για πρώτη φορά στον ελλαδικό χώρο, η κίνηση των πολιτών από τα κάτω πέτυχε να πιέσει την κεντρική εξουσία για κάποιες παραχωρήσεις, όπως η θέσπιση της Επετείου. Επίσης εντυπωσιακό είναι ότι η συγκεκριμένη κοινωνία των πολιτών έχει ουσιαστικά αυτονομηθεί από τους πολιτικούς και ιδεολογικούς προστάτες της, προβάλλει  διεκδικητικά την άποψή της, στήνει παντού τα η ίδια τα Μνημεία της.

Δυστυχώς αυτή η πρωτοφανής από τα κάτω κίνηση δεν έγινε όπως θα έπρεπε αποδεκτή από σύνολο σοβαρών πολιτών και χώρων. Υποτιμήθηκε και συκοφαντήθηκε. Ίσως οτιδήποτε ξεπερνά τα δεδομένα μας στερεότυπα, να προκαλεί τα αντιδραστικά παραδοσιακά αντανακλαστικά (αριστεράς τε και δεξιάς)…. Ίσως πάλι να έγιναν και πολλά λάθη από τους Πόντιους, να υπήρξαν υπερβολές και παρεμβάσεις περίεργες που δημιούργησαν τέτοιες εντυπώσεις.  

Σήμερα όμως βρισκόμαστε σ’ ένα καλύτερο σημείο. Ο οργανωμένος ποντιακός χώρος ξεπέρασε πλέον τους επίδοξους  προστάτες και τις φαμίλιες, οι οποίοι συγκροτούν ήδη μια φαινομενικά παράταιρη συμμαχία. Παρουσιάζει πλέον μια συμπαγή ελλαδική ομοσπονδία,  την Παμποντιακή Ομοσπονδία Ελλάδας (ΠΟΕ) την οποία πολλοί, όπως φαίνεται, ορέγονται.

Το αίτημα της επόμενης φάσης θα πρέπει να είναι να σπάσει το γκέτο, το οποίο δημιουργήθηκε με ευθύνη τόσο του ποντιακού χώρου, όσο και μιας ανώριμης αντιδραστικής και ρατσιστικής  κοινωνίας, η οποία είχε μάθει για χρόνια να περιφρονεί και να ειρωνεύεται  τους Πόντιους.

Ευτυχώς, ο χρόνος  δουλεύει για τους ψύχραιμους!

Γι αυτούς που αναζητούν την αλήθεια πίσω από τις κουρτίνες της προκατάληψης…

«Εμπρος της γης οι κολασμένοι» !

(στην εισαγωγική φωτογραφία πάνω δεξιά, από παλιότερη διαδήλωση στην Αθήνα. Στις επόμενες,   στιγμιότυπα από την περσινή πορεία στην Αριδαία της Αλμωπίας και η τελική κατάληξή της στο Μνημείο της Γενοκτονίας) 

24/05/2008 - Posted by | -Γενοκτονία στην Ανατολή, -Περί Πόντου

72 Σχόλια »

  1. Μου προκαλούν εντύπωση τα οξεία επίθετα, κυρίως βέβαια το «νταβατζήδες» στον Χαραλαμπίδη και Φωτιάδη, αλλά και γενικότερα στο ύφος σας («φαμίλιες», «πολλοί ορέγονται», ακόμα και την ταύτιση των Χρυσαυγιτών με τους Μοναρχικούς και τους Μεταξικούς).

    Γιατί;

    Νομίζετε ότι έτσι υπηρετείτε καλύτερα τις ελπίδες σας για «συμπαγή ομοσπονδία», και -υποθέτω- αρραγές μέτωπο;

    Ειλικρινής απορία από ένα ελεύθερο και αδέσμευτο πουλί.

    Σχόλιο από Τηλέμαχος | 24/05/2008

  2. Τηλέμαχε,

    Εμείς δεν εκφράζουμε την Ομοσπονδία… και πολύ περισσότερο δεν την εκπροσωπούμε.

    Απλώς παρατηρούμε τις εξελίξεις και τις καταγράφουμε με βάση τα δικά μας κριτήρια και αξίες.

    Ομέρ ο κριτής ορατών τε και αοράτων

    ————
    Ίσως όμως και νάχεις ένα δίκιο. Γι αυτό θα αντικαταστήσω τη λέξη «νταβατζήδες» με τη λέξη «προστάτες».

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 24/05/2008

  3. Έχει δίκιο ο Τηλέμαχος. Σ’ έναν που δεν ξέρει τις λεπτομέρειες και το τι πέρασε ο χώρος τα τελευταία 15 και βάλε χρόνια, όλα αυτά φαίνονται ακατανόητες υπερβολές, που ίσως να υποκινούνται από εμπάθεια και μόνο.

    Μήπως θα έπρεπε να αρχίσετε να δημοσιεύεται αναλυτικά θέματα για κάθε ένα από αυτά που θίγεται. Από τον Χαραλ-Φωτιάδ. και τον Τανιμανίδ. μέχρι τον Μεταξά ;

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 25/05/2008

  4. Οσο περισσοτερο θα απαλλασεται ο Ποντιακός Χωρος απο τα χρυσαυγιτικα ακροδεξια και δεξια-καρριεριστικά στοιχεια και τους διαφορουςν εθνολαικιστες και εθνικιστες επαγγελματιες του ειδους

    – και θα συνδεεται με την παλια Διεθνιστική Δημοκρατική η και -αριστερη παραδοση των Παππουδων και πατεραδων μας που ενω υπεφεραν απο τους διωγμους (και εκει αλλά και εδώ ως προσφυγες ) στεκονταν Διεθνιστικα αλληλεγγυοι στους Δημοκρατικους – εργατικους αγώνες του λαου(λαων) της Τουρκιας για μια καλυτερη ζωή (και δεχτηκαν και απο εκεινους την αλληλεγυη τους)

    Τοσο περισσοτερο θα προσελκυονται οι ανθρωποι που Πραγματι εχουν αγωνιες και ευαισθησιες για αυτά τα ζητηματα ….(ειτε σε κοινές πορειες ειτε – και αυτό ειναι το σημαντικώτερο σε ειλικρινή διαλογο…)

    Και το αντιστροφο( γιατί ποιος (απο οσους της Αριστεράς και οχι μόνο -εκτος αν εχει πολύ πολύ γερο στομαχι και ειναι αποφασισμενος – μπορει να αντεξει να καπελώνεται …απο Χρυσαυγιτες και εθνολαικιστες , ή τον Ανθιμο π.χ και να ακουει διπλα του (χωρις να μπορει να αντιδρασει)αηδιες αλλά και βρωμερα εθνικισταράδικα- χιτλερικά συνθήμτα (για μογγολους κλπ ) ; ΄Και ποιος με δεδομενες τις τωρα συνθηκες και την ιδεολογική ηγεμονια που εχουν τωρα οι εθνολαικιστες κλπ ωφελειται εν τελει απο την παρουσια τους – καπελώνοντας την ;

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 25/05/2008

  5. Εγώ τον Χαραλαμπίδη τον έχω ψηφίσει το 2000 χωρίς βέβαια να έχω καμία σχέση με κανέναν του κόμματός του, απλά παρακολουθώντας τα γεγονότα και εκτιμώντας την όλη του δράση, που τέλος πάντων ήταν ο μοναδικός ίσως στο χώρο του ΠΑΣΟΚ που ποτέ δε ζήτησε τίποτα πέρα από τους αγώνες του. Συνεπώς θα με ενδιέφεραν περισσότερα στοιχεία είτε για το «νταβατζιλίκι»(!) είτε για την «προστασία»(!) που ήθελε να παράσχει στο Ποντιακό κίνημα.

    Κατά τα άλλα, ενώ στο χώρο της αριστεράς προσπαθείτε (και στο μπλογκ αυτό, αλλά και πχ ο Νοσφεράτος που σχολιάζει) να διευκρινήσει τις πάμπολλες τάσεις, ρεύματα, ομάδες κλπ και να ξεχωρίσει ο ένα από τον άλλο, βλέπω ότι όχι μόνο δεν προσπαθείτε κατ’ ελάχιστον να κάνετε το ίδιο στον χώρο της δεξιάς, αλλά διαιωνίζετε κατά κάποιον τρόπο τα στερεότυπα που από το 74 και μετά επικράτησαν με το αφοριστικό (και ανιστόρητο) «χουντο-βασιλικοί» εναντίον των μισών σχεδόν Ελλήνων.

    Θέλω να πω το εξής. Δεν είναι όλη η δεξιά Χρυσαυγίτες, αν είναι δυνατόν δηλαδή! Οι Χρυσαυγίτες είναι νεοναζί και δυστυχώς δίνουν βούτυρο στο ψωμί όσων διαιωνίζουν τα στερεότυπα αυτά μόνο και μόνο επειδή υπάρχουν.

    Όσο για τα «δεξιά-καρριερίστικα στοιχεία», μετά από τα 20 χρόνια ΠΑΣΟΚ εγώ μόνο «πασοκο-καριερίστικα στοιχεία» έχω δει στην πολιτική ζωή του τόπου. Επί 20ετίας αναδείχθηκε μία νέα τάξη νεόπλουτων-λαμογιών που όντως έκαναν καριέρα, λεφτά, βίλες, κότερα και σούξουμούξου με τους Έλληνες κροίσους. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο εκτίμησα τον Χαραλαμπίδη που αρνήθηκε ένα δάχτυλο μέλι ζώντας μέσα σ’ αυτό, και με ενδιαφέρει η άποψη του μπλογκ.

    Δεξιά καριερίστικα στοιχεία δεν βλέπω, και η ακραιφνής σκανδαλολογία Ζαχοπουλιάδας κλπ που συντηρείται από τον τύπο, δε με πείθει ότι (προς το παρόν τουλάχιστον) γίνεται κάτι τέτοιο από την άλλη πλευρά. Δε λέω ότι ενδεχομένως δε γίνεται, αλλά ότι αν γίνεται δεν υπάχει σήμερα κανένα τέτοιο ισχυρό στοιχείο.

    Όσο για την ταύτιση του Άνθιμου με «εθνισταράδικα-χιτλερικά συνθήματα» κλπ, μάλλον δεν αξίζει καν να απαντήσω.

    Χωρίς να ξέρω τη σχέση του κάθε σχολιαστή με τον μπλόγκερ, η όλη εικόνα του ύφους απέχει από το να πείσει, εμένα τουλάχιστον, που στο κάτω κάτω μπορεί να μη σας ενδιαφέρει κι όλας, για την αντικειμενικότητα των κρίσεών σας.

    Σχόλιο από Τηλέμαχος | 25/05/2008

  6. Έτσι ακριβώς είναι Νοσφεράτε…

    και στην Αθήνα που υπάρχει μεγαλύτερη πολιτικοποίηση δεν υπήρχαν χρυσαυγίτες στην πορεία (που πριν λίγο -κατα τις 2μ.μ. – τελείωσε) , αλλά μόνο ένα πανό με την υπογραφή «Νεολαία Λάος» το οποίο και απομονώθηκε.

    Ήταν πολύ καλή πορεία με αρκετό κόσμο.

    Θα έχουμε κάποια στιγμή ρεπορτάζ

    Ομέρ

    ——————

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 25/05/2008

  7. Τηλέμαχε,

    βρίσκεσαι σε μια συλλογική προσπαθεια. Τρεις είμαστε οι διαχειριστές αυτή τη στιγμή. Η αφεντομουτσουνάρα μου, ο «μουμούλ» και ο «Μ-π». Και με το Νοσφεράτο συμφωνούμε σε αρκετά σημεία, παρότι όταν του βγαίνει η σκοτεινή νοσφερατική πλευρά έχουμε λιγάκι πρόβλημα.

    Αυτά που μας ενώνουν καταγράφονται με κάπως ποιητικό τρόπο στο αμπάουτ.

    Για τον Χαραλαμπίδη, φιλοξενούμε ένα κείμενο που μας εκφράζει σε πολύ μεγάλο βαθμό.

    Δεν είναι έτσι τα πράγματα;

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 25/05/2008

  8. Φυσικά και διαφωνουμε σε πολλά οπως συμφωνουμε και σε αλλα …

    Οσο για τον Ανθιμο .. δεν τον ταυτιζω με τους Χρυσαυγιτς ..Αλλο οι Νεοναζίθ αλλο το εθνοθρησκοπαπαδαριο.. ΚΑι αυτοι εχουν διαφορες μεταξύ τους αλλα ως συνολο δημιουργουν μια δυσωδη ατμοσφαιρα ..
    Τωρα τα περι Πασοκ .. για εικοσι χρονια ειχε μαζεψει του κοσμου τα λαμογια … Και ειχε και μια »Δεξια » πολιτική .
    Τα λαμογια ομως μαζευτηκαν σχεδον συσσωμα στο κομμα που εχει σημερα και εδω και χρονια τηνν εξουσια ..
    και ..Τηλεμαχε
    αν ΔΕΝ βλεπεις καρριεριστικα στοιχεια στην Νεα Δεξιά που ξεσαλωνει επι τοσα χρονια ..και θεωρεις τΑ ΠΟΙΟ χΟΝΤΡΑ ΚΑ;Ι ΑΠΡΟΚΑΛΥΠΤΑ ΣΚΑΝΔΑΛΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ( Απαγωγές Υποκλοπές Ξεπουλημα του ΟΤΕ . Κιοτο , Βασανηστηρια σε μεταναστες και οχι μόνο , Βιλες Σουφλια , Μαγγινα , Κουμαρους , 24 εκατομμυρια ευρω φαγωμενα στο ΔημοΘεσσαλονικης δο -μημενα Ομολογα απο τα Ταμεια που ληστευονται μεσω του Ασφαληστρικου ,

    και ολα τα αλλα .. ως απλώς Σκανδαλολογια που συντηρει ο τυπος .. ε μαλλον δεν ζουμε ή δεν μιλαμε για την ιδια χωρα ..

    Τι να κανουμε ρε παιδια .. Εχω και μια Σκοτεινη πλευρά ..ιδιατερα οταν θυμαμαι τι (οχι ποιοι ) αλλα τι μας κυβερναει ..( καλό θα ηταν να το θυμηθειτε κι εσεις καποια φορά κι ας σκοτεινιασετε και λιγακι)

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 25/05/2008

  9. Ας δοκιμασω τωρα και την Φωτεινή εντελώς χαζοχαρουμενη οψη της Σελήνης :

    Λοιπόν: Δεν βλεπω καθολου μα καθολου καρριεριστικα στοιχεια στην Ν Δ

    – Ο Αλογοσκουφης , Η Ντορα , ο Καραμανλής η συζυγος του η Γιατρος , ο Ορφανος, ο Κυριακος, ο Επιτιμος (μπρρρ) κλπ ΔΕΝ ειναι καρριεριστες αλλά αφοσιωμενοι ιδεολογοι

    – Και την Ζαχοπουλειαδα την συντηρει ο τυπος και καλώς ειναι στη φυλακή Μονο η Τσεκου και εκεινος ο κακομοιρης (αν ειναι που δεν θυμαμαι)ο δικηγορος της και οχι κατι δημοσιογραφοι που βγαινουν καθε τοσο στη τηλεοραση και κατι παιξανε τοτε με τον κ Κουκοδημο και οι οποιοι ΔΕΝ ειναι καριεριστες κλπ

    – Και καλά κανανε και βγαανε εκεινο το Βιβλιο Ιστοριας της Γ Λυκειου και βαλανε Κατ ‘ αναθεση στους του Ιδρυματος Κραμανλή αυτό το βιβλιο της Ιστοριας Γ Λυκειου που εμμεσως υμνει τον Μεταξά και εμμεσως εκεθειαζει τον Χιτλερ ..Και ο καθηγητης Μαρκετος που λεει οτι κακώς δεν ξερει τι λεει
    ..
    – Και δεν ηταν τιποτε τα (Σο) Δομημενα Ομολογα και σιγά το πραγμα τωρα και υπερβολές του Ζορμπα που ειναι ζηλιαρης

    – Και το οτι καηκε η Μιση ελλαδα περυσι το καλοκαιρι οφειλεται στην »Ασυμμετρη Απειλή »που ελεγε και η Ντορα
    Εξαλλου τωρα η Νου Δου πηρε μετρα και δεν θα ξανακαει ..Αλλά και να ξανακαει θα φταιει παλι η Ασυμμετρη απειλή …

    – εΞΑΛΛΟΥ Η κΥΒΕΡΝΗΣΙς ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕ ΤΟΥς ΠΛΗΓΕΝΤΕς ΜΕ ΕΚΕΙΝΑ ΤΑ ΤΡΙΧΙΛΙΑΡΑ ΧΩΡΙς ΠΟΛΛΑ πολλά γραφεικρατικά ..ΚΑΙ αυτά που λεγονται τωρα ειναι Σκανδαλολογια που συντηρει ο τυπος
    – Και τι εγινε μωρε με τις Υποκλοπές ; ε; Εδώ τον ιδιο τον Πρωθυπουργο της χωρας παρακολουθουσανε και δεν εβγαλε κιχ τους αλλους δθα σκεφτομαστε τους γκρινιαρηδες;

    – Και Μπραβο στον Ευριπίδη που παει να παρακαμψει το Συνταγμα και να περασει τα Ιδιωτικά Πιασοκωλ(σορρυ Παενεπιστημια απο την Πισω πορτα .. πως αλλιως θα γινει; Τοσοι Σχολάρχες περιμενουν ; Να μη ζησουν κι αυτοι; Δεν ειναι Ανθρωποι; Δεν εχουν οικογενεια;

    – Και Συγχαρητηρια που Ξεπουλησαν τον Οτε και το Μανατζμεντ .. Σιγά τον εθνικό πλουτο …

    – Και μπραβο και στον Μπενοπουλο που μεσολαβησε και την βγηκε ετσι στον Γιωργακη και τον Τσιπρα

    – Και αυτά που λενε για τα Κωλόσπιτα του Μαγγινα και του Σουφλια ειναι »σκανδαλολογια που συντηρει ο τυπος»

    – Και καλά που μας πεταξαν απο την Συμφωνια του Κιοτο … Σιγά .. Εδώ γινονται εργα , το Κιοτο θα κοιτάμε (ασε που ολα αυττά ειναι συνομωσια των Ιμπεριαλιστων για να πληξουν τον κ Κραμανλή τον σεβαστο μας πρωθυπουργό που τα βαζει με τους Αμερικάνους)…..

    … Και καλός και ο Ανθιμος και η »ΚΑΘΕ δΕΞΙΑ ΤΟΥ κΥΡΙΟΥ ‘
    καλός ..καλός ……

    Σχόλιο από Φωσφεράτος | 25/05/2008

  10. Εγώ μίλησα για τη Σκοτεινή πλευρά και δεν εννοούσα καθόλου αυτό.

    Γύρνα αμέσως στον παλιό,καλό Νοσφεράτο 8)

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 25/05/2008

  11. Γιατί Ομέρ ; Οπως εσεις οι Π&Α ειστε τρισυπόστατοι και αποτελειτε μια Αδιέραιτη Τριαδική Ενοτητα ετσι και μεις οι Ν&Φ ειμαστε Δισυπόστατοι(ωσαν τον Θεο Ιανό)….

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 25/05/2008

  12. Α, το βρήκαμε τώρα!

    Εμείς όμως είμαστε πραγματικοί και όχι αυθαίρετες επινοήσεις και κατασκευές 8)

    Ομέρ Αντερσονίδης

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 25/05/2008

  13. Εμένα Ομερ κατι σαν Το Αγιο Πνευμα μου φαινεσαι …Εντελώς πνευματώδης .

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 25/05/2008

  14. Ο Μέγας Προνοήμων Χορηγός

    Κερνάω ορυκτέλαιο,
    και μια βιοκαύσιμο,
    παράτα πια το κλάψιμο …
    … και μια μικρή πορδή,
    σε πάουερ πόιντ, έξυπνη,
    τρε σόφτ και βραβευμένη …
    … ο Θαυμαστός ο Κόσμος μας
    του Πλαστικού μας Όνειρου
    ο Μέγας Προνοήμων Χορηγός
    -να ’χεις για πάντοτε να τρως-
    σε σένανε να επενδύσει περιμένει

    Όπως και να στοιχήθηκες
    -βρες ένα ράφτη ρώτησε-
    λέγε μονάχα … ευχαριστώ
    ώ μάμα … Εταιρεία
    κράτα με να ‘μαι απ’ αυτούς
    τους σώφρονες διαφημιστές
    -αναπτυξιακόνι που ξεμύτησε
    σε βυθισμένη Γή, στο έλεος του Ήλιου-
    νάχω νερού αποθέματα
    να επισκευάζω ψέμματα
    μ’ ένα προκάτ χαμόγελο
    -γλυτώνω εφορία-
    στην τσέπη να ’χω πάντοτε
    αμέτρητα ηλεκτρικά φορτία

    Στους Άλλους κράτα απόσταση
    αφού διαλέξανε να είναι οι Κολασμένοι
    έχει ο Καινούργιος μας Θεός
    μια Πρωτοφέτα Θάνατο
    στη Πρύμη σαν βουλιάζουν οι ελεεινοί
    στη φυλακή της Λευτεριάς τους κλειδωμένοι
    καθώς η Πλώρη μας με τσαμπουκά
    καμαρωτή -σαν το πετρέλαιο- ανεβαίνει …

    Σχόλιο από αναπτυξιακόνι που ξεμύτησε | 25/05/2008

  15. Δυστυχώς, Νοσφεράτε ή Φωσφεράτε έδωσες έμφαση στις λεπτομέριες και άφησες το βασικό σημείο.

    Το βασικό σημείο ήταν ότι την ώρα που διαχωρίζεις την αριστερά σε χίλια ρεύματα και επιλέγεις προσεκτικά τι σε εκφράζει, ποιας εποχής κοκ, την ίδια ώρα απορρίπτεις με μονοκονδυλιά όλη τη δεξιά με εντελώς αδικιολόγητα (ΚΑΙ ανιστόρητα) επίθετα.

    Λυπάμαι. Δεν υπάρχει άλλη απόδειξη εμπάθειας από αυτήν.

    Να υπερασπιστώ τη ΝΔ καμία καίλα δεν έχω. Αλλά τα περισσότερα από όσα λες, είτε ανικανότητα δείχνουν είτε εμμονή σε μία οικονομική πολιτική. Άλλο αυτά και άλλο η λαμογιά για τη λαμογιά. Αυτό όμως είναι δευτερεύον -ξαναλέω- στην κουβέντα

    Θα διαβάσω τα περί του μπλογκ αυτού και θα δω με μεγαλύτερη προσοχή και τα κείμενα για το Ποντιακό, και αν χρειαστεί θα επανέλθω.

    Σχόλιο από Τηλέμαχος | 25/05/2008

  16. »έδωσες έμφαση στις λεπτομέριες »

    Kι εγώ λυπαμαι Τηλεμαχε που (και αν )θεωρεις το πιο Ξετσιπωτο Ξεπουλημα του Δημοσιου πλουτου απο την Σημερινη Δεξια και τα απιστευτα σε κυνισμό και ξεδιαντροπία σημερινά σκανδαλο και το κουκουλωμα τους ..»λεπτομερειες»

    Πραγματικά λυπαμαι …

    Βεβαια καταλαβαινω οτι υπάρχει και η παλια Δεξια η »σοβαρή» Η Εκοφιτικη , η της Υποθεσης Λαμπρακη, Η Αποστασια , η αποδοχη αρχικά της Χουνας κλπ …» Λεπτομερειες» θα μου πεις ..»λεπτομερειες»

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 25/05/2008

  17. Τηλέμαχε

    νομίζω ότι αν αποφεύγουμε τους χαρακτηρισμούς, θα τα καταφέρουμε να συζητήσουμε έστω και αν διαφωνούμε.

    Τη δυνατότητα συζήτησης την έχουμε κατακτήσει. Ας τη διατηρήσουμε !

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 25/05/2008

  18. Τελικά με τα ορυκτέλαια στο φαγητο όλα καλά…

    Μας είπαν ότι δεν κινδυνεύουμε…

    Δεν μας είπαν, όμως,στα πόσα χιλιόμετρα αλλάζουμε λάδια…

    Σχόλιο από sarantamilakokkina | 25/05/2008

  19. Εγώ κ Τηλεμαχε συμφωνω μαζί σας.
    .Ας μην αναλισκωμεθα σε λεπτομερειες Και ο κ Αλογοσκουφης και ο κ Σουφλιας και ο κ Ψωμιαδης και ο κ Παπαγεωργοπουλος και η κ Ντορα Μητσοτακη – Μπακογιαννη και η κ Φανη Πετραλια και κυριως ο κ Καραμανλής ξερουν παρα πολύ καλά τι ακριβώς κανουν και δεν ειναι ολα εντελώς χαμένα .. Ας μην τα ισοπεδώνουμε ολα Ας δουμε την φωτεινή πλευρα της Ζωής »Ας τραγουδησουμε ολοι :
    Always Look on the Bright Side of Life

    Σχόλιο από Φωσφεράτος | 25/05/2008

  20. Νοσφεράτε,

    μη μας μπερδεύεις. Σε προτιμούμε κανονικό.

    Ο Ομεράκος προσπάθησε να σε πείσει και θεωρητικά, αλλά μου φαίνεται σου βγήκαν τα σκληροπυρηνικά σου.

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 25/05/2008

  21. Δηλαδή τι θελετε να πειτε; Δεν εγκρινεται την Φωτεινή , αισιοδοξη Δεξιαν πλευρά μου ; Με προτιματε με την σκοτεινην και ζοφεράν αριστερήν ;

    Σχόλιο από Φωσφεράτος | 25/05/2008

  22. Μα…. νομίζω ότι ο Ομέρ με το «σκοτεινό» εννούσε κάτι άλλο.
    Πήγαινε αλλού. Ότι κάποιες φορές παίρνεις ανάποδες στροφές και μας θεωρείς αντίπαλούς σου… Είμαστε -πιστεύεις- η «άλλη πλευρά».

    (περιμένε… να τα βρώ και θα τα φέρω…)

    Μ-π
    —————————————————-

    Η σκοτεινή πλευρά του Νοσφεράτου….

    (τραγωδία σε πράξεις τρεις)

    «Ακου ΜουΠάκο!!!*

    …. θεωρουσα απιστευτες μπουρδες σε εκεινα που εγραφες ( εσύ ή αλλος ) για τον (κομμουνιστή!!!!!) Σκληρό ….

    … δεν εχεις καμμια προθεση ειλικρινους και τιμιας κουβεντας ….

    … δεν μπορει να γινει κανενας απολύτως διαλογος οταν η μια πλευρά ειναι με το πρωτο ετοιμη να αποκαλεσει την αλλη Πρακτορεςε ή συνεργατες του εχθρου η οποια δηποτε αλλη αθλιοτητα …

    … συμφωνα με τον αξιοτιμον Μιπιους μας η Ροζα που ηταν λεει” εθνικιστρια ” ….

    Κριμα …(που νομιζουμε οτι μπορει να υπάρξει στοιχειωδης συνεννοηση η συναντηση) …. »

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 25/05/2008

  23. Πολύ σκοτεινά μου φαινονται ολα αυτά ..

    Σχόλιο από Φωσφεράτος | 25/05/2008

  24. Καλά ρε σεις …. ετσι κανετε;

    Καταχωνιαζετε ολα τα σκληρά τα λόγια -που εντασσονται σε καποια συζητση εις την οποιοαν ετσι κι αλλεως διαμοιβονται πολλά εκατερωθεν- καπου εκει στα σκοτεινά και μετά τα εμφανιζετε δοθεισης ευκαιρίας και ξεκολημενα εκ του πλαισιου της συζητησεως και αρα ξεκομμενα εντελώς και εις αλλην τελειως δομην και συμπαν λόγου που θαλεγε και ο Βιτγκενσταιν αμα λαχει να ‘ουμ’ ;

    …. Μωρε μπραβο….(ασε που κατι..η καποιον μου θυμιζει αυτό καποιον μου θυμιζει ..ποιον γα%$#@@ το Αιζενχαουερ μου μεσα ..

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 25/05/2008

  25. Αυτή είναι η σκοτεινή πλευρά ή όχι;
    Αυτήν εννοούσε ο Ομέρ

    Νοσφεράτε μου, ότι σε πληγώνει δεν το ξεχνάς !

    Μ-π

    —————-

    Υ.Γ.

    Και μη μου πεις ότι σου παραβγήκαμε ευαίσθητοι.

    Γιατί σ’ αυτό θάχεις δίκιο 😉

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 25/05/2008

  26. μη μου Πεις Μου που; Σε πληγωσε και σενανε αυτός ο ζοφερός Νοσφεράτος;

    Σχόλιο από Φωσφεράτος | 25/05/2008

  27. Πολύ! Αλλά τον πάω…

    Νοσφεράτος είναι αυτός 😉

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 25/05/2008

  28. Δεν τ’ αφήνετε αυτά λέω εγώ.

    ‘Ηταν κανείς σας στην πορεία; Εγώ ήμουν και το χάρηκα πολύ.

    α) Είχε μαζικότητα (για τα αθηναϊκά δεδομένα)

    β) Ξεφτελίστηκαν οι του ΛΑΟΣ που πήγαν να ψαρέψουν στα θολά. Τους την έπεσε η Οργανωτική Επιτροπή από την Ομοσπονδία για να μαζέψουν το πανό τους. Τουλάχιστον να μη φαίνεται η κομματική επιγραφή. Αρνήθηκαν με διάφορες διοκαιολογίες. Πολύς κόσμος άρχισε να τους κάνει παρατηρήσεις. Αυτοί αρνιόντουσαν με αστείες δικαιολογίες. Τελικά δήλωσαν ότι τηλεφωνικά ο βουλευτής τους Άδ. Γεωργιάδης δεν τους επιτρέπει να δεχτούν.

    Ο στόχος τους ήταν προφανής. Να δώσουν το στίγμα και αφού αυτό δεν το κατάφεραν να ποζάρουν στην εκδήλωση για να το παρουσιάσουν τηλεοπτικά ότι ήταν εκεί, λεβέντες και αγωνιστές.

    Ο δικός μας κόσμος εξαγριώθηκε. Ακόμα και οι πολιτικάντηδες πασόκοι!

    Στον άγνωστο στρατιώτη, έστησαν το πανό τους ακριβώς πίσω από τους επίσημους για να τους πιάσουν τα κανάλια. Τελικά μπήκαν μπροστά τους δικά μας πανό για να τους αποκόψουν. Αυτοί πήγαν παραπέρα. Αλλά τελικά σταμάτησε το κυνήγι, αφού όλοι είπαν «χέστε τους, ξεφτιλίστηκαν»

    Στη πορεία προς την τούρκικη πρεσβεία ήταν στην ουρά. Και έδωσαν το δικό τους σόου αφού διαλύθηκε η ποντιακή διαδήλωση.

    γ) Εκπληκτική στιγμή ήταν όταν οι Πόντιοι χόρεψαν τη Σέρα μπροστά από τα ΜΑΤ.

    Εάν έχετε φωτογραφίες καλό είναι να τα παρουσιάσετε όλα αυτά.

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 25/05/2008

  29. Αφού διαφωνήσω με την σκοπιμότητα και το σκεπτικό αυτών των εκδηλώσεων (στεφάνια, δοξολογίες, παπάδες, σημαίες, πορεία κ.λπ.) και αφού συμφωνήσω με την επισήμανση ότι η Χρυσή Αυγή δεν δικαιούται να ομιλεί για τα όσα υπέστησαν οι πόντιοι και στοιχειώδης γνώση της ιστορίας πιστοποιεί ότι οι πολιτικοί πρόγονοι της άκρας Δεξιάς αδιαφόρησαν πλήρως για τον ποντιακό ελληνισμό.
    Και έρχονται σήμερα οι εθνικιστικές οργανώσεις και συμμετέχουν στις εκδηλώσεις, δίνοντας έτσι ένα εθνικιστικό χρώμα (είμαστε σίγουροι ότι η παρουσία τους «χαλάει» την πλειοψηφία των παρευρισκομένων; Εγώ προσωπικά αμφιβάλλω).
    Δυστυχώς το χαρτί του εθνικισμού είναι ισχυρό στο αίτημα για την γενοκτονία και όσο ισχυροποιείται και χρωματίζει αυτή την προσπάθεια (με την οποία διαφωνώ διότι την θεωρώ άνευ νοήματος) τόσο ο δημοκρατικός κόσμος βλέπει κάπως ύποπτα αυτό το αίτημα.
    Πολύ φοβάμαι ότι σε λίγα χρόνια αυτή η πορεία θα εκφυλιστεί σε ένα εθνικιστικό πανηγυράκι και πολύ λυπάμαι που δημοκρατικές φωνές όπως του παρόντος ιστολογίου αποτελούν μειοψηφική θέση στους απανταχού ποντίους.

    doctor ο αρβανιτοπόντιος

    Σχόλιο από doctor | 25/05/2008

  30. Μόλις διάβασα το σχόλιο του Ματσουκάτες σχετικά με τα όσα γελοία διαδραματίστηκαν.
    Πραγματικά γελοία. Είναι πολύ μικρός ο Γεωργιάδης για να τζογάρει πολιτικά στην μνήμη των παπούδων μας.

    Έρθαν τα παιδία του Γούναρη και καλατσεύνε για τον Πόντο!
    Νέπεν έπαρ ένα ξύλο και ντος!!!

    doctor

    Σχόλιο από doctor | 25/05/2008

  31. δόκτορα,

    εάν ο δημοκρατικός κόσμος βλέπει με τον τρόπο που λες αυτές τις δραστηριότητες τότε είμαστε πάρα πολύ τυχεροί που υπάρχει η εικόνα που περιέγραψε ο Ματσουκάτης.

    Στο εισαγωγικό κείμενο νομίζω ότι απαντιέται ο σκεπτικισμός σου:

    «Το εντυπωσιακό είναι ότι για πρώτη φορά στον ελλαδικό χώρο, η κίνηση των πολιτών από τα κάτω πέτυχε να πιέσει την κεντρική εξουσία για κάποιες παραχωρήσεις, όπως η θέσπιση της Επετείου. Επίσης εντυπωσιακό είναι ότι η συγκεκριμένη κοινωνία των πολιτών έχει ουσιαστικά αυτονομηθεί από τους πολιτικούς και ιδεολογικούς προστάτες της, προβάλλει διεκδικητικά την άποψή της, στήνει παντού τα η ίδια τα Μνημεία της.

    Δυστυχώς αυτή η πρωτοφανής από τα κάτω κίνηση δεν έγινε όπως θα έπρεπε αποδεκτή από σύνολο σοβαρών πολιτών και χώρων. Υποτιμήθηκε και συκοφαντήθηκε. Ίσως οτιδήποτε ξεπερνά τα δεδομένα μας στερεότυπα, να προκαλεί τα αντιδραστικά παραδοσιακά αντανακλαστικά (αριστεράς τε και δεξιάς)…. »

    Εάν δεν υπήρχε αυτή η κίνηση θα είχε ολοκληρωθεί (με τη Λήθη) το έγκλημα της γενοκτονίας, είτε στη μορφή της φυσικής εξόντωσης στην απέναντι πλευρά του Αιγαίου, είτε της ιδεολογικής και ηθικής στη «μητέρα-πατρίδα».

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 25/05/2008

  32. «Έρθαν τα παιδία του Γούναρη και καλατσεύνε για τον Πόντο!
    Νέπεν έπαρ ένα ξύλο και ντος!!!»

    Να σου πω τι έπαθα καλέ μου δόκτορα τις μέρες αυτές…

    Μιλούσα σε μια επετειακή εκδήλωση στο Λαύριο. Η ποντιακή κοινότητα του Λαυρίου αποτελείται κυρίως από Πόντιους της ΕΣΣΔ που ήρθαν στην Ελλάδα μετά το ’65… και έως σήμερα έρχονται νέοι πρόσφυγες.

    Απέναντι από το Λαύριο είναι το Μακρονήσι, όπου δεκάδες Πόντιοι πρόσφυγες, κυρίως Καρσλήδες, πέθαναν στις άθλιες σκηνές της καραντίνας την περίοδο 1922-1923.

    Μέσα λοιπόν στην ιστορική αφήγηση, παρέλασαν φυσικά διάφορες ιστορικές φιγούρες. Μετά τον «εθνάρχη» Βενιζέλο και ο Γούναρης και ο ημίτρελος ανίκανος Χατζηανέστης και ο σχιζοφρενής πρίγκιψ Ανδρέας

    Ήταν μια πολυ καλή και ανθρώπινη εκδήλωση. Και ακόμα καλύτερη η κουβέντα που ακολούθησε….Κάποια στιγμή με πλησιάζει και μια συμπαθέστατη κοπελιά και μου συστήνεται ως η δισέγγονη του Χατζηανέστη… Κάγκελο ο «Μ-π» !!!!

    Η κοπελιά φυσικά είχε ένα ειλικρινέστατο ενδιαφέρον να μάθει γιατί χαρακτηρίζεται έτσι ο προπαππούς της και γιατί αυτούς τους χαρακτηρισμούς τους συναντά συχνά. Ενώ μέσα από την οικογενειακή αφήγηση η εικόνα ήταν διαφορετική. Ανέφερε επίσης ότι μαζί με τους απογόνους του Πρωτοπαππαδάκη προσπαθούν και να διατηρήσουν τη μνήμη τους και να πετύχουν την αποκατάσταση των Εξ.

    Σουρεαλιστικό;

    Αναμφίβολα!

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 25/05/2008

  33. »….. Ενώ μέσα από την οικογενειακή αφήγηση η εικόνα ήταν διαφορετική. Ανέφερε επίσης ότι μαζί με τους απογόνους του Πρωτοπαππαδάκη προσπαθούν και να διατηρήσουν τη μνήμη τους και να πετύχουν την αποκατάσταση των Εξ…»

    Koita M- π

    Περα απο εκτιμησεις- εν πολλοις σωστες εκ των Υστερων ..Κι εγώ νομίζω οτι – ανεξαρτητα απο τις τωρινές μας Ευκολες και μακρυά απο τον Χορό -με την Αρχαια τραγική εννοια της λεξης – της τοτε εποχής δινουμε χαρακτηρισμους σε ανθρωπους που μεσα απο τα λαθη τους

    -η και εγκληματικά λαθη τους αν θελεις εκεινη την εποχή- βρεθηκαν μεσα στη Φωτια και το Πληρωσαν …Και οι Εξι, και ο Βενιζελος και οι »Παλαιοι Κομμουνιστες» ο Μπεναρογιας, Ο Σκληρός Ή από την αλλη ο Δραγουμης π.χ κλπ κλπ
    (π,χ Λέμε ευκολα ο Χατζηανεστης ημιτρελλος ; εγώ δεν μπορω να το πώ -τουλαχιστον ευκολα για εναν που Εκτελέστηκε ..

    αν μη τι αλλο δωσαν τη μαχη τους για τα Πιστευω
    καναν τις εκτιμησεις τους , η παρασυρθηκαν απο τα παθια τους παντως σταθηκαν καταμεσης στην τοτε Τραγωδια ..

    Καπου αλλου ..νομιζω τογραψα αυτό ..Ετσι τους σεβομαστε παρά τις οποιες κρισεις για το Τότε που παλι βεβαια ειναι σεβαστες …
    Εκεινον φυσιά που δεν μπορουμε να σεβαστουμε – δεν γινεται – ειναι τον Μεταξά- τον κατ’ εξοχήν οππορτουνιστή και Καρριεριστα ε; Πουενώ ηταν ανωτατος αξιωματικός καλοπληρωμενιος και με χιλια προνόμια. λουφαριζε ..(ενώ τα φανταρακια που πολεμουσαν επι 10 χρονια και τους εστειλαν και Ουκρανια κατα της Σοοβιετικής ενωσης αν τυχον λιποτακτουσαν τους τουφεκιζαν επι τόπου )

    ..και μετά απαιτουσε να γινει , τις μερες ακριβώς της καταστροφής και ..Πρωθυπουργός( »ανθρωπος μικρος» οπως τον ονομασε αν θυμαμαι ο Γ Βλαχος )

    * κκαπου ταγραψα αυτά μωρε ..Που ταχετε καταχωνιασμένα ;

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 25/05/2008

  34. λαθος ”Παλαιοι Κομμουνιστες= πολεμιστες»

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 25/05/2008

  35. Στη συζήτηση για το «Όχι» γράφτηκαν ενδιαφέροντα πράγματα.

    Και από τότε έχει μείνει σε εκκρεμότητα ένα κείμενο για τον Μεταξά.

    Μ-π

    ———————————-

    Υ.Γ.

    Μα είναι καταγεγραμμένο ότι ο Χατζηανέστης ήταν ψυχικά ασταθής και ο πρίγκηψ Ανδρέας ψυχοπαθής.

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 25/05/2008

  36. doctor, φαίνεται ότι είσαι έξω από το χορό. Ευτυχώς που εμείς είμαστε μέσα και αυτό που φαντάζεσαι δεν συμβαίνει, ούτε και πρόκειται να συμβεί. Τουλάχιστον στην Αθήνα όπου ζω.

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 25/05/2008

  37. Μα είναι καταγεγραμμένο ότι ο Χατζηανέστης ήταν ψυχικά ασταθής ….»

    ΔΕΝ ΑΜΦΙΒΑΛΛΩ ..ΑΛΛΟ ΘΕΛΩ ΝΑ ΤΟΝΙΣΩ

    ελπίζω να εγινα κατανοητός (θελω να πω οτι σεβομαι απειρως περισσοτερο τον καθε Χατζηανέστη ειτε ηταν ψυχικά ασθενής ειτε οχι πυ εκτελεστηκε γιατι πηρε μερος στη φωτια και στη μαχη εστω και λαθεμένα ..απο καθε υγιεστερο ψυχικά Μεταξά

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 25/05/2008

  38. Η ιστορία με τον Χατζηανέστη είναι πράγματι σουρεαλιστική. Τελικά που καταλήξατε; Η συνάντησή μας με την «άλλη πλευρά» των τότε γεγονότων φαντάζομαι ότι θα είναι εντυπωσιακή.

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 25/05/2008

  39. Νοσφεράτε,

    έγινες απολύτως κατανοητός. Ο Μεταξάς είναι ακραία περίπτωση και παραμένει ενοχλητικός γιατί η υπαρκτή και θρασύτατη ακροδεξιά ακόμα ομνύει στο όνομά του.

    Ματσουκάτη,

    φαίνεται ότι οποιοσδήποτε έχει σκληρές οικογενειακές μνημες και δεν είναι αναίσθητος, αναπτύσσει πολύ περισσότερες ευαισθησίες απ’ ότι ο μέσος όρος. Νομίζω ότι αυτή είναι και η δική μας περίπτωση ως γόνοι των προσφύγων του ΄22.

    Με τη συγκεκριμένη περίπτωση υπήρχε ένα ειλικρινές ενδιαφέρον για το τι πραγματικά έγινε τότε.

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 25/05/2008

  40. Ακόμα συνεχίζετε να βαυκαλίζεστε βάσει της υποτιθέμενης «αριστερής» κάστας σας. Αντάρτικο στον αδερφό είναι εύκολο. Στον φασισμό όμως;;
    http://www.greekalert.com/2008/05/blog-post_20.html

    Σχόλιο από Αντιστασιακός με Όπλο | 26/05/2008

  41. ελα χριστε και κύριε!!!!

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 26/05/2008

  42. Αν υποψιαστώ ότι ο Νοσφεράτος έγινε ορθόδοξοοος…
    θα πεθάνωωω..
    (σε μουσική Σαπφώ Νοταρά 🙂 )

    mumul

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 26/05/2008

  43. mumul ..
    Το χριστε και κυριε μου προεκυψε οταν διαολιστηκα απο αυτά που διαβασα στο βλογκ στο οποιο παραπεμπει ο ..Αντιστασιακός με οπλο ..Διαβασε τα και συ και θα δεις πως θα γινεις …Ινδοιστής και βαλε …
    παρεμπιπτοντως θελω αν ειναι δυνατοόν την αποψη σου επι των τελευταιων μου σχολιως στο Σλαβομακεδονικό … και του Μ- π

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 26/05/2008

  44. Δεν Τηλεμαχο που δεν βλεπει καρριεριστικα στοιχεια και λαμογια στην Δεξια ….:

    DER SPIEGEL» Συνταρακτικές αποκαλύψεις για τον συνεταίρο-κοριό του ΟΤΕ

    Βόμβα: Υποκλοπές
    από την D. Telekom

    Την ώρα που η κυβέρνηση υπέγραφε την εκχώρηση, αποκαλυπτόταν η κωδική επιχείρηση «Clipper»

    Παρακολουθούσε τα μέλη του εποπτικού της συμβουλίου, μάνατζερ και επιφανείς δημοσιογράφους

    Ο Ρενέ Ομπερμαν παρέδωσε τα καυτά δεδομένα στον εισαγγελέα της Βόνης

    Φιάσκο για την κυβέρνηση. Ο «φερέγγυος» εταίρος της, η Deutsche Telekom, που θα διαφύλασσε το απόρρητο ευαίσθητων δικτύων μας, κατασκόπευε τη διετία 2005-06 συστηματικά τα ίδια τα στελέχη της και δημοσιογράφους. Σάλος και στη Γερμανία.
    http://www.enet.gr/online/online

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 26/05/2008

  45. «Κομμούνια» και οδοφράγματα

    Η ένταση διατηρήθηκε, καθώς εθελοντές συνέχισαν να μαζεύουν σκουπίδια και ξερόχορτα κάτω από τα βλέμματα δικηγόρων και ΜΑΤ, αλλά κορυφώθηκε όταν το συγκεντρωμένο πλήθος ξεκίνησε για τη διπλανή παραλία μπροστά από την πίστα καρτ.

    Το στενό πέρασμα είχαν φρακάρει με τρία αυτοκίνητα νεαροί υπάλληλοι (;) της εκεί επιχείρησης. Ο κόσμος πέρασε με μεγάλη δυσκολία, για να βρεθεί αντιμέτωπος με την εκπρόσωπο της επιχείρησης Αναστασία Ιωαννίδου, που τοποθετούσε νεαρούς σε σχηματισμό προκαλώντας ταυτοχρόνως φραστικά επεισόδια: «Κομμούνια! Κάνετε πως νοιάζεστε για τους εργαζόμενους αλλά θέλετε να μας βγάλετε στον δρόμο», φώναξε στον Γιάννη Μπανιά.

    Μοιραία η κατάσταση ξέφυγε και θύμα της βρέθηκε ο καθηγητής του ΕΜΠ Γιώργος Ζουπάνος: «Προσπάθησα να αντιδράσω στις ύβρεις, αλλά μου επιτέθηκαν καμιά δεκαριά και βρέθηκα στο χώμα. Μόλις κατάφερα να σηκωθώ ήρθα αντιμέτωπος με μια κάμερα και τον νεαρό που την κρατούσε και μου ζητούσε να απολογηθώ!… Λυπάμαι για την κατάσταση στην οποία μας έφεραν τα συμφέροντα της νύχτας, που αναγκάζουν νέα παιδιά να συμπεριφερθούν σαν στρατός», είπε ο πανεπιστημιακός δάσκαλος. Πηγαίνοντας στη συνέχεια να υποβάλει μήνυση, απειλήθηκε με αυτόφωρη κράτηση, αφού η αντίπαλη πλευρά έσπευσε να υποβάλει αντι-μήνυση. Οταν ζήτησε να μεταβεί στο νοσοκομείο γιατί πονούσε, χρειάστηκε να περιμένει αρκετή ώρα, αφού δεν υπήρχε διαθέσιμο περιπολικό.

    Ακόμη μία διμοιρία ΜΑΤ με χακί εμφάνιση ήρθε στο μεταξύ και πήρε θέση ανάμεσα στους πολίτες που περίμεναν να ολοκληρωθεί η επανασφράγιση και τους «αγανακτισμένους» υπαλλήλους, που είχαν καθήσει στους καναπέδες κάτω από τις πέργκολες. Τα τρία αυτοκίνητα που έφραζαν το πέρασμα απομακρύνθηκαν και μια μπουλντόζα ξεκίνησε να απομακρύνει και από κει τα σκουπίδια. Τεράστια κάγκελα, σκουριασμένα, σάπια δοκάρια, ολόκληρα κομμάτια από σπασμένα ελενίτ ξεθάφτηκαν, ενώ υπάλληλοι των παράνομων κέντρων συνέχισαν να βιντεοσκοπούν. Ισως για να καταγγείλουν αργότερα παρεμβάσεις στο φυσικό περιβάλλον… *

    ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ – 26/05/2008

    http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,id=33991656

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 26/05/2008

  46. Στον Τηλεμαχο :

    Τι λέει το «Σπίγκελ»

    Στο γερμανικό περιοδικό, που θα κυκλοφορήσει σήμερα, αναφέρονται τα εξής: Η Deutsche Telekom βρίσκεται στο επίκεντρο ενός απίστευτου σκανδάλου κατασκοπίας (spah) και υποκλοπών. Η εταιρεία, προκειμένου να ανιχνεύσει από πού γίνονταν «διαρροές» πληροφοριών από το εσωτερικό της (προεδρείο ή μέλη του εποπτικού συμβουλίου της), είχε «συλλέξει» και «εξετάσει» δεδομένα τηλεφωνικών συνδιαλέξεων, για περίοδο μεγαλύτερη του ενός έτους.

    Τα δεδομένα αυτά αφορούσαν μέλη του εποπτικού της συμβουλίου και ανώτατα στελέχη της, φυσικά εν αγνοία τους, και «εκλάπησαν» τη διετία 2005-2006. Η Deutsche Telekom δίστασε και προσέλαβε μια εταιρεία συμβούλων από το Βερολίνο, στην οποία ανέθεσε να «επεξεργαστεί» τα «δεδομένα» αυτά, αντιπαραβάλλοντάς τα με τηλεφωνικούς αριθμούς δημοσιογράφων. Ετσι θα βρίσκονταν οι διαρροείς πληροφοριών προς δημοσιογράφους…

    Ντοκουμέντο

    Το «Spiegel» εμφανίζει ένα καυτό ντοκουμέντο που άνοιξε τον ασκό του Αιόλου. Ενα φαξ της εταιρείας συμβούλων, πριν από μερικές εβδομάδες, ήταν αυτό που προκάλεσε τις πρώτες εσωτερικές έρευνες στην D.T. και το οποίο αναφέρει:

    «Ο στόχος των ενεργειών κατασκοπίας (spah) με τον κωδικό «Clipper, rheingold» και μερικά άλλα «δευτερεύοντα project» ήταν η «επεξεργασία» μερικών εκατοντάδων χιλιάδων (πακέτων) δεδομένων, σταθερής και κινητής τηλεφωνίας. Τα «δεδομένα» αυτά είναι των πιο σημαντικών Γερμανών δημοσιογράφων, οι οποίοι δημοσίευαν πληροφορίες για την D.T., καθώς και των «επαφών» τους από το εσωτερικό της εταιρείας».

    Μετά τη διαρροή του fax αυτού αλλά και την πρώτη εξέτασή του, ο διευθύνων σύμβουλος της Deutsche Telekom, Ρενέ Ομπερμαν, αποφάσισε να παραδώσει τα καυτά δεδομένα των υποκλοπών στην Εισαγγελία της Βόνης. Εσπευσε δε το Σάββατο να επιβεβαιώσει την αποκάλυψη του «Spiegel», αμέσως μόλις προαναγγέλθηκε από την ηλεκτρονική έκδοσή του.

    http://www.enet.gr/online/online_text/c=110

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 26/05/2008

  47. ΟΙ δεξιοι δεν μπορουνε να ακουνε τετοια πραφγματα:
    οπως για την ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΟΥ ΛΑΜΠΡΑΚΗ :

    »Αναφερόμενος στον Κωνσταντίνο Καραμανλή, επισήμανε ότι δεν υπολόγιζε το πρόσκαιρο πολιτικό κόστος. Το δυσκολότερο και πλέον σημαντικό επίτευγμά του ήταν ότι έδωσε συγκεκριμένο, απτό, χειροπιαστό περιεχόμενο στο καθολικό αίτημα να πάει η χώρα μπροστά.

    «Ως αντίπαλος»

    Ενταση δημιουργήθηκε, παρουσία του πρωθυπουργού, όταν το λόγο πήρε ο δικηγόρος Φιντίας Βελίκης, πρώην βουλευτής του ενιαίου Συνασπισμού στις Σέρρες, ο οποίος συμμετείχε στο πάνελ προσκεκλημένος των διοργανωτών. Αφού διευκρίνισε ότι μιλάει ως πολιτικός αντίπαλος του Κ. Καραμανλή, άσκησε κριτική σε πλευρές της πολιτικής του και η αναφορά του στη δολοφονία του Γρηγόρη Λαμπράκη προκάλεσε την αντίδραση ορισμένων από το ακροατήριο, που φώναξαν ότι δεν αντέχουν να τον ακούνε να λέει τέτοια πράγματα.
    http://www.enet.gr/online/online_text/c=110,id=1678440

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 26/05/2008

  48. «..Η Deutsche Telekom βρίσκεται στο επίκεντρο ενός απίστευτου σκανδάλου κατασκοπίας (spah) και υποκλοπών..»

    Ρε συ Νοσφεράτε γιατί δεν βλέπεις και την θετική πλευρά των πραγμάτων.
    Την επόμενη φορά που θα αποκαλυφθεί ότι παρακολουθούν τον πρωθυπουργό της χώρας , θα ξέρουνε πια που να ψάξουνε!!!

    Αφού ξέρεις… δεν τα πάνε καλά με τις παρακολουθήσεις… το πολύ πολύ κανένα τρίκυκλο, κανένας γκοτζαμάνης άϊντε και μια ζαρντινιέρα..

    mumul

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 26/05/2008

  49. «..παρεμπιπτοντως θελω αν ειναι δυνατόν την αποψη σου επι των τελευταιων μου σχολιως στο Σλαβομακεδονικό..»

    Παρεπιπτόντως λοιπόν είναι διαπιστωμένη και μια μικρή υστέρηση στην ικανότητα να αντιλαμβάνονται τα πράγματα.
    Η ικανότατή μας ηγεσία των υπουργείων εσ, εξ, οικονομ, κλπ προεξάρχοντος του του Μαύρου Αμάν πια..
    Τι να καταλάβουν τι λέει ο Στεφανάνθιμος και τι θα μπορούσαν να κάνουν, είναι πολύ σύνθετες σκέψεις αυτές.. ίσα ίσα τον Ανθιμοστέφανο από κοντά να μάσουν κανά ψηφαλάκι, άιντε να πουλήσουμε και αν έχει μείνει κάτι.
    Τι κι αν μας πέταξαν απ’το Κιότο,
    τι κι αν εμείς μόνοι σε όλη την Ευρώπη δεν υπογράψαμε την συμφωνία για τα δάση (έρχεται και Μαύρο Αμάν καλοκαίρι…)
    Ψιλά γραμματα…

    mumul

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 26/05/2008

  50. »τι κι αν εμείς μόνοι σε όλη την Ευρώπη δεν υπογράψαμε την συμφωνία για τα δάση (έρχεται και Μαύρο Αμάν καλοκαίρι…»

    ωχ τι μου το θυμισες;

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 26/05/2008

  51. Ματσουκάτες, εύχομαι ειλικρινά να είμαι λάθος.
    Μ-Π, σουρεαλιστικό; Όχι. Η αγάπη για τον συγγενή μπορεί να επιβληθεί ακόμη και στην πραγματικότητα…

    Διάβασα το ποστ από το greekalert. Ο συγγραφέας του είναι ανιστόρητος (ο Μεταξάς πέθανε πριν νικήσουμε τους Ιταλούς και αντιτάχθηκε στον άξονα επειδή ήταν αγγλόφιλος), ανορθόγραφος (π.χ. επετεύχθει), κάνει σύγχυση των εννοιών «συντριπτική πλειονότητα» και «συντριπτική πλειοψηφία», χρησιμοποιεί αστικούς μύθους (π.χ. περίπτωση του ανύπαρκτου Κουκίδη) και το κυριότερο: ζει ακόμη στο μετεμφυλιακό εθνικόφρον κράτος και το μόνο που του συμβαίνει είναι ότι η πραγματικότητα του χαλάει την ονείρωξη, γι’αυτό και αντιδρά σε αυτήν.
    Ίσως μια ψυχανάλυση να βοηθούσε…

    doctor

    Σχόλιο από doctor | 26/05/2008

  52. doctor-α

    με πρόλαβες στο τσακ πριν αναχωρήσω για το κρεβάτι μου.

    Ο Ματσουκάτης έχει απολύτως δίκιο γι αυτή τη στιγμή και πολύ φοβάμαι ότι αν συνεχιστεί να βλέπει ο λεγόμενος δημοκρατικός χώρος με τον τρόπο που ανάφερες τα πράγματα, μετά από κάποια χρόνια θάχεις και συ δίκιο!

    Πάντως να ξέρεις ότι κρατάμε καλά και τα πράγματα πηγαίνουν όλο και προς το καλύτερο.

    Και αν αποφασίσετε να ασχοληθείτε και σεις θα οδεύσουν προς το τέλειο 8)

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 26/05/2008

  53. —————————————————————————————–
    NA TI ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΦΙΛΟ-ΝΑΖΙ ΤΗΣ «ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ» ΣΕ ΜΙΑ ΠΕΡΙΟΧΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ .

    (αναδημοσιεύουμε το δικό τους -ανιστόρητο συν τοις άλλοις- κείμενο)
    —————————————————————————————–


    Πολιτική Δράση και Πορεία της ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ στα Ιωάννινα
    Δημοσιεύθηκε από xryshaygh στο Μάιος 26, 2008

    Όπως κάθε χρόνο ο Δήμος Ανατολής του νομού Ιωαννίνων οργανώνει εκδήλωση ώστε να θυμίσει στους Πόντιους κατοίκους της περιοχής την Γενοκτονία των προγόνων τους. Σε μία εκδήλωση που κατατίθεται και στεφάνι από διάφορους πολιτικάντηδες και εκπροσώπους αριστεριστών, δεν επετράπη ακόμα μία φορά στα μέλη της Χρυσής Αυγής, που συγκεντρώθηκαν στον χώρο, να καταθέσουν στεφάνι στο Μνημείο που είναι αφιερωμένο στη Γενοκτονία που άρχισε από τους Τούρκους του Κεμάλ την άνοιξη του 1919 κατά των Ελλήνων του Πόντου με την βοήθεια των μπολσεβίκων του Λένιν. Τα σχέδιά τους όμως δεν πέρασαν.

    Τα όργανα του Συστήματος, εκτελώντας άνωθες εντολές, παράνομες και αντισυνταγματικές έδειξαν για άλλη μια φορά το αληθινό της πρόσωπο. Χωρίς λόγο απετράπη η προσέγγιση του Μνημείου από την ομάδα του Μετώπου Νεολαίας Ιωαννίνων. Παρόλα αυτά και την προκλητική στάση των οργάνων του Συστήματος και του επικεφαλής τους, τα μέλη της Χρυσής Αυγής δεν πτοήθηκαν και έκαναν πορεία στους δρόμους της πόλης, φωνάζοντας συνθήματα και ξεσηκώνοντας τον κόσμο, που εν μέσω επιδοκιμασιών ζητούσε τα φυλλάδια που μοιράζονταν. Και πάλι όμως η αστυνομία έδειξε ποια είναι η δημοκρατία τους, αφού με ενισχυμένες δυνάμεις, βρέθηκε πάλι μπροστά στους Συναγωνιστές απειλώντας τους, πάλι παράνομα, με προσαγωγές.
    Τελικά οι απειλές τους δεν πέρασαν και μοιράστηκαν εκατοντάδες προκηρύξεις και φέιγ βολάν σε κεντρικά σημεία της πόλης που έγιναν δεκτά με ενθουσιασμό.

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 27/05/2008

  54. Για να μην ξεχνιόμαστε αδέρφια

    Από το greece-salonica.blogspot

    Χθες βράδυ, δεύτερη ημέρα της επίσκεψής του αρχηγού ΓΕΕΘΑ στην Τουρκία και ενώ ο κ.Γράψας αναφερόταν στον Κεμάλ Ατατούρκ με ιδιαιτέρως κολακευτικά λόγια (δείτε εδώ: «Μεγάλος ηγέτης» ο Κεμάλ Ατατούρκ ) , το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών επέλεξε να εκδόσει ανακοίνωση με την οποία καταδικάζει «με σφοδρότητα» τις εκδηλώσεις μνήμης που έγιναν στην Ελλάδα (19 Μαΐου) για την ημέρα της «Δήθεν Γενοκτονίας των Ποντίων», όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται!! «Οι ενέργειες αυτές -σημειώνεται στην ανακοίνωση- έχουν ως στόχο τη χώρα μας και τον ιδρυτή της Δημοκρατίας μας, Ατατούρκ»..

    Επισημαίνεται επίσης ότι «η στάση αυτή δεν συνάδει με τη φρόνηση(!!)» και καταγγέλλεται η συμμετοχή στις εκδηλώσεις «μελών του Κοινοβουλίου, εκπροσώπων των πολιτικών κομμάτων, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης αλλά και της ελληνικής κυβέρνησης» ως δηλωτική «υποστήριξης» στους «ανυπόστατους ισχυρισμούς οι οποίοι στρέφονται εναντίον της χώρας μας». Η ανακοίνωση του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών καταλήγει με την προειδοποίηση ότι «τέτοιου είδους συμπεριφορές, οι οποίες τραυματίζουν τη φιλία και την αμοιβαία εμπιστοσύνη που τείνει να δημιουργηθεί μεταξύ του τουρκικού και του ελληνικού λαού, θα διαβρώσουν το επίπεδο της διμερούς συνεργασίας μεταξύ Τουρκίας και Ελλάδας»..

    Σχόλιο από Γιωργος Χ | 27/05/2008

  55. Ας δουμε και τι γινεται και στον Τοπο μας

    Επι Δου Δεξιας ..

    Στην Ελλάδα: κάθε πέρσι και καλύτερα * Θάνατοι, διωγμοί, κακομεταχείριση

    Κάθε πέρσι και καλύτερα: Αύξηση στα κρούσματα κακομεταχείρισης από την Αστυνομία με θύματα μετανάστες και περιθωριοποιημένες ομάδες. Αύξηση των θανάτων σε κρατητήρια και φυλακές και άθλιες συνθήκες κράτησης. Συνεχιζόμενη έλλειψη αναγνώρισης των θυμάτων της σωματεμπορίας και της καταναγκαστικής πορνείας, με αποτέλεσμα την ανεπαρκή προστασία τους. Αποτυχία στην παροχή ασύλου και αυθαίρετη κράτηση των αιτούντων, μεταξύ των οποίων και παιδιά. Οι διωγμοί κατά των αντιρρησιών συνείδησης επιμένουν καθώς και οι αναγκαστικές εξώσεις Ρομά.

    http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,id=13434168

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 28/05/2008

  56. Το ζήτημα με τον Χαραλαμπίδη προσωπικά με έχει κουράσει ως αναγνώστη.
    «Χαραλαμπίδης-Φωτιάδης και το ποντιακό κίνημα……..
    Χαραλαμπίδης και pontos visa…….
    Χαραλαμπίδης και Παναγία Σουμελά…….
    Χαραλαμπίδης vs Καλεντερίδης…….»

    Με λύπη μου διαπιστώνω ότι μέρος της -κατά τα άλλα πολύ χρήσιμης- συμβολής του μπλογκ είναι να δημιουργήσει πολεμική απέναντι σε ένα πρόσωπο. Και δεν μπορώ να καταλάβω: δεν υπάρχουν άλλα θέματα που έχουν να κάνουν με τον Πόντο ή μήπως δεν υπάρχουν άλλα πρόσωπα με τα οποία μπορούμε να ασχοληθούμε;

    Και το λέω γιατί ιδεολογικά και πρακτικά, μου φαίνεται πως ο δημοκρατικός ποντιακός χώρος έχει πολύ μεγαλύτερες διαφορές με άλλα πρόσωπα και χώρους…

    Σχόλιο από planitas | 28/05/2008

  57. planita μου,

    ίσως και νάχεις δίκηο… Ίσως όμως και άδικο!

    Διάβασες το κείμενο που φιλοξενούμε;
    [Κάνε ΚΛΙΚ στο Πόντιοι και Ανορθολογισμός]

    Γιατί αν είναι έτσι τα πράγματα και εξαιτίας της πολιτικής της Ομάδας, του χαρακτήρα του Χαραλαμπίδη κ.λπ. ο χώρος έχασε ευκαιρίες και χρόνια, τότε μάλλον λίγα του σούρνουμε!

    Ομέρ ο μη-χαραλαμπιδικός

    ———————–

    Επίσης διάβασες το Χαραλαμπίδης βέρσους Καλεντερίδης; Μόνοι τους τα λένε;
    Εσύ τι λές;

    Α! θυμήθηκα και κάτι άλλο… Φταίνε λες καθόλου οι Χαραλαμπίδης και Καλεντερίδης γι αυτά που έγιναν στον Πόντο μετά το ’92-’93 και σήμερα η Τραπεζούντα και η Κερασούντα και η Σαμψούντα είναι οι πλέον φασιστικές πόλεις της Τουρκίας με τις μεγαλύτερες και μαχητικότερες οργανώσεις των Γκρίζων Λύκων; Τι λες; Υπάρχει κάποια εμπλοκή;

    Γιατί όπως ξέρεις, ο Πόντος στις μέρες εκτουρκίστηκε και οι ελληνόφωνοι μουσουλμάνοι όπως και οι συμπολίτες τους, από απλοί μουσουλμάνοι, στο μεγαλύτερο βαθμό έγιναν φανατικοί Τούρκοι…

    Δύσκολη η πραγματικότητα planitά μου

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 28/05/2008

  58. Eσεις τι λέτε ρε παιδιά, από τη στιγμή που λέω ότι ως αναγνώστης του μπλογκ έχω κουραστεί να διαβάζω πολεμική στον Χαραλαμπίδη, να μην τα έχω διαβάσει;

    Το συγκεκριμένο άρθρο του Αγτζίδη έχει γίνει link καμιά δεκαριά φορές και συνεχώς η κουβέντα εκεί επιστρέφει.

    Για μένα είναι ένα κείμενο εμπαθές με επιστημολογικό μανδύα, από ένα κατά τα άλλα αξιοσέβαστο επιστήμονα.

    Επίσης, το αν είναι φασιστικές οι πόλεις του Ποντου σήμερα δεν ξέρω πως το εννοείς φίλε, καταρχήν δεν είμαι κάτοικος αλλά από όσο ξέρω «φασιστικό» είναι όλο το τουρκικό κράτος από τη στιγμή που υπάρχει ακόμη το άρθρο του συντάγματος περί «προσβολής του τουρκισμού», με αφορμή το οποίο μπορεί να συρθεί ο καθένας στα δικαστήρια για μία του διατύπωση.
    Επίσης οι ρουφιανοι του κράτους με τις ενδοεπικοινωνίες είναι συχνό φαινόμενο σε όλη τη χώρα, επομένως που πάμε τώρα την συζήτηση, που είναι φασιστικές οι μέθοδοι και που ναζιστικές;
    Υπονοείς δηλαδή, ότι η αναφορά του Χαραλαμπίδη στις ποντιόφωνες ομάδες που υπάρχουν ακόμη και σήμερα, δημιούργησε την «άμυνα» εκ μέρους του τουρκικού κράτους;
    Δεν έπρεπε να αναφερθεί στην καταπάτηση των δικαιωμάτων αυτών των ανθρώπων;
    Δεν σε πιάνω σε αυτό το σημείο..

    Τέλος, να προσθέσω κάτι: Θα του σούρνατε λίγα φίλε Ομέρ, αν είχαμε διαβάσει τον τελευταίο καιρό και πέντε κουβέντες για τον Σημίτη, για τον Ρέππα, τον Κιλτίδη ( η λίστα είναι μεγάλη μην ανησυχείς όρεξη να υπάρχει… )

    Απεναντίας βλέπω ένα ντεμαράζ επιθέσεων σε ένα συγκεκριμένο πρόσωπο, κάτι που με απογοητεύει ως αναγνώστη γιατί έχω δει δείγματα με μεγάλη φαντασία και δημιουργικότητα σε άλλα threads.

    Σχόλιο από planitas | 29/05/2008

  59. Πλάνητας, αρκετοί είμαστε πιά που έχουμε την ίδια αντίληψη για τα όσα σκοτεινά διαδραματίστηκαν στον ποντιακό χώρο με τα παιδιά του Π&Α. Μπορεί κάποτε και ‘γω να είχα παραμυθιαστεί με το ωραία λόγια τα μεγάλα, όμως η εξέλιξη και έδειξε πως ότι λάμπει δεν είναι χρυσός. Τα ζητήματα που βάζουν εδώ τα παιδιά είναι πολύ σοβαρά. Το κείμενο αυτό που δε σου αρέσει, εμένα μου έλυσε πολλές απορίες. Ή μάλλον έβαλε όνομα σε σκέψεις και ανησυχίες που ήδη είχα. Γιαυτό συμφωνώ μαζί τους ότιο πρέπει να διαβάζεται και να ξαναδιαβάζεται. Ας πουν την άποψή τους και οι υποστηρικτές του Χαραλαμπίδη και του Φωτιάδη, οι οποίοι το μόνο που έχουν κάνει στην κριτική που τους ασκείται είναι να βρίζουν και να ξορκίζουν.
    Εγώ το μόνο που θα ήθελα θα ήταν κάποιο κείμενο και για την άλλη κακοδαιμονία που μαστίζει τον χώρο, την Παναγία Σουμελά, και την προσπάθεια που κατέβαλαν να ελέγξουν κι αυτοί τους Πόντιους με συλλόγους υποχείρια και με την ομοσπονδία την ΠΟΠΣ που ευτυχώς συρρικνώθηκε αλλά βρήκε απρόσμενους υποστηρικτές τους φίλους σου. Και η πλάκα που πάθαμε για άλλη μια φορά ήταν ακόμα πιο μεγάλη.
    Φως περισσότερο φως χρειαζόμαστε.

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 29/05/2008

  60. Ματσουκάτη,

    τα θέματα με τα οποία διαλέγουμε να ασχοληθούμε είναι ενδεικτικά και της όλης στάσης μας.

    Έχει γίνει οργανωμένη τακτική τον τελευταίο καιρό, με αφορμή την επίσκεψη στο παρόν blog ανθρώπων που έχουν εκφραστεί θετικά για τον Χαραλαμπίδη, να κατηγορείται ο ίδιος και οι άνθρωποι που τον υποστηρίζουν με τις χειρότερες λέξεις.

    Είναι ένα συνεχές «βγείτε να γίνετε δικηγόροι του Χαραλαμπίδη», ρόλος τον οποίο εγώ προσωπικά -και φαντάζομαι και άλλοι επισκέπτες- δεν έχω καμία όρεξη να τον παίξω.

    Σε μία χώρα που είναι διεφθαρμένη από τον πρωθυπουργό μέχρι τον τελευταίο κλητήρα, στην Ελλάδα της μίζας και της μιζέριας, της Vodafone, της Siemens, της Mayo, των ελεξιπτωτιστών τραπεζιτών, είναι σαφής πολιτική κίνηση να τα βάζεις με έναν άνθρωπο όπου βρίσκεται όλα αυτά τα χρόνια εκτός του κεντρικού πολιτικού συστήματος.

    Και για να κάνουμε την κουβέντα μας πιο συγκεκριμένη, αφού ο παρών χώρος είναι αφιερωμένος στα ποντιακά θέματα, εγώ δεν είδα κανέναν να ασχολείται με αυτούς που έχουν τσαλαπατήσει κάθε έννοια αξιοπρέπειας στον βωμό άλλων συμφερόντων, όπως ο κύριος Παπανδρέου που κατέθεσε και στεφάνι στον σφαγέα μας, ο κύριος Σιούφας που εγκαινιάζοντας τον αγωγό ύμνησε τον Κεμάλ, ή ο κύριος Ρέππας που αμφισβήτησε ανοιχτά στην ελληνική βουλή τον όρο «γενοκτονία».

    Αυτά όλα τα κάνουμε γαργάρα και «ξεσκίζουμε» τον άνθρωπο ο οποίος εξέφρασε στην ελληνική βουλή το αίτημα χρόνων όλων των Ποντίων, δηλαδή να αποδοθεί κάποια τιμή στο διαρκές έγκλημα της Γενοκτονίας που έγινε σε βάρος των παππούδων μας.

    Μας βγάζετε τον άνθρωπο αυτό ουσιαστικά λαμόγιο και επικίνδυνο. Εγώ ξέρω ότι στην Ελλάδα τα λαμόγια δεν περιθωριοποιούνται αλλά κυβερνάνε, ας με διορθώσει όποιος πιστεύει το αντίθετο…

    Απεναντίας βλέπουμε έναν άνθρωπο ο οποίος έχει περιθωριοποιηθεί πλήρως από τα κέντρα αποφάσεων να φαίνεται ως ο απόλυτος εγκληματίας. Ευχαριστώ αλλά δε θα πάρω.

    Και για να επανέλθουμε στην κουβέντα μας, είπα και σε άλλο θρεντ ότι όποιος έχει στοιχεία για τις «ατασταλίες» του κ. Χαραλαμπίδη που υπονοήθηκαν πολλάκις, μπορεί να τα καταθέσει…
    Απορώ γιατί οι θιγόμενοι δεν έχουν κινηθεί νομικά και έχουν περιοριστεί σε ψιθύρους. Εμένα πάντως αν μου «δάγκωναν» τάληρα, αυτό θα έκανα.
    Μήπως μπορεί κανείς να απαντήσει;

    p.s.Στο επόμενο τεύχος, ο αντι-Αθηναίος Χαραλαμπίδης.
    Στο οπισθόφυλλο, dvd με τα αυθαίρετα της Ρωμανίας.
    Μαγεία λέμε!

    Σχόλιο από planitas | 29/05/2008

  61. planitas , ο καθένας τα πράγματα τα βλέπει όπως θέλει!

    Τι θέλεις να κάνουμε όταν βλέπουμε αυτή τη λυσσώδη σύγκρουση της Ομάδας με τον Κελεντερίδη. Τα διάβασες; Ή όχι;

    Μήπως έπρεπε να τα αγνοήσουμε κι αυτά;

    Το γράψαμε στην αρχή: «Το ριζικό μου τι μου γράφει το μελετάνε τρεις μηχανοράφοι».

    Και όσον αφορά τα υπόλοιπα περί Χαραλαμπίδη, πιστεύουμε όλοι εδώ μέσα ότι ήταν η μεγάλη χαμένη ευκαιρία του ποντιακού χώρου. Μπορεί να αυτοκτόνησε πολιτικά με τη θέλησή του, όμως προσπάθησε να πάρει μαζί του και τον ποντιακό χώρο.

    Δεν ξέρω αν ήταν σάϊκο ή οραματιστής ή ενσάρκωση κάποιου στρατηγού των Κομνηνών; [Δεν λέω των Κομνηνών, γιατί η θέση είναι πιασμένη. Ανακάλυψε και αυτός έναν ψευδο-απόγονο των Κομνηνών στην Ισπανία και μας τον παρυσίασε στην Ελλάδα. Καλά αυτά δεν τα ξέρεις; Και αν τα ξέρεις δεν σου φαίνονται και λίγο γκαγκά; ]

    Σίγουρα ο Χαραλαμπίδης δεν ήταν απ’ αυτόν τον κόσμο και αν ήταν απ’ αυτόν, θα ήταν μάλλον από κάποιον μη φανερό!

    Πάντως αν ήταν λίγο φυσιολογικότερος, δημοκρατικότερος, ανθρωπινότερος, όλοι θα ήταν καλύτερα και ο χώρος θα είχε κερδίσει πολύτιμα χρόνια.

    Και δεν καταλαβαίνω, πώς είναι δυνατόν, όταν σου σούρνουν τόσα να μη βγαίνεις να δώσεις κάποιες εξηγήσεις. Ούτε έναν οικονομικό απολογισμό βρε αδελφέ για τη Ρωμανία; Και ο τελευταίος ποντιακός σύλλογος κάνει τον οικονομικό του απολογισμό και ενημερώνει τα μέλη του.

    Αν εσύ συμφωνείς με τις πρακτικές αυτές, πάσο!

    Η προσωπική μου άποψη ήταν ότι τόσο τα μέλη της «Ρωμανίας» όσο και ο οργανωμένος ποντιακός χώρος θα έπρεπε να επιδιώξουν έναν πλήρη έλεγχο.. Δεν το έκαναν δυστυχώς! Τι περιμένεις; Εδώ έπρεπε να περάσουν 20 χρόνια για να καταλάβουν τι επικίνδυνη φούσκα έστηναν κάποιοι στην πλάτη τους.

    Λοιπόν…. Ούτε γαργάρα κάνουμε τίποτα, ούτε και ξεσκίζουμε κανένα. Μόνος του ξεσκίζεται και ξεφτιλίζεται.

    Και αν πιστεύεις και συ ότι χωρίς τον Χαραλαμπίδη θα βρισκόμασταν εκτός της ιστορίας (και διάφορες τέτοιες αυτοκρατορικές ανοησίες που έλεγε) είσαι γελασμένος και αγνοείς πολλά πράγματα από την πραγματική ιστορία του ριζοσπαστικού ποντιακού κινήματος.

    Και μιας και σε κόφτει τόσο πολύ και ενοχλείσαι από την κριτική που ασκούμε στον Χαραλαμπίδη, δώσε δύο απλές εξηγήσεις σ’ αυτά που του καταμαρτυρούν! Κι ας είμαστε ο απλός λαός, για τον οποίον δικαίως βγαίνουν τα ποντιακά ανέκδοτα (όπως είπε ο Μεγάλος).

    Και όσον αφορά τα περί Κεμάλ, μάλλον δεν παρακολουθείς καλά τις αναρτήσεις μας :

    https://pontosandaristera.wordpress.com/2008/01/25/25-1-2008/

    Ομέρ

    ——————

    Ματσουκάτη ήσουν άψογος.

    Βρε μπας και θα ‘πρεπε να οργανωθείς και συ στους «Αυτόνομους Πόντιους»;

    planitas, τι είναι αυτό με το Ρέππα; Δεν το ξέρουμε, δώσε στοιχεία; Μετά τον Νεκρατζά κι ο Ρέππας! Ή μάλλον, η δουλειά του Νακρατζά έπιασε, ως φαίνεται, τόπο!

    Να πως πληρώνονται τα χαμένα χρόνια και η εσωστρέφεια που κάποιοι μας υποχρέωσαν!

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 30/05/2008

  62. Περα απο τις οποιες διαφωνιες μου φαινεται οτι συμωνω με αυτό που στην Ουσια λεει ο planitas..

    Χωρις να ξερω ουτε να με πολυνιαζει τι λεει αυτός ο Χαραλαμπίδης (αμ ο αλλος ο Καλεντεριδης 🙂 )

    Βρε παδιά ..Του Π &Α…
    Δεν ξερω ανα το εχετε κταλάβει …
    Αλλά (και το βλεπω ανατρεχοντας το ) το Μπλογκ σας εχει γινει ενα Αξιολογο και ενδιαφερον Μπλογκ

    Που ισως και να υπερβαινει τις αρχικές σας προθεσεις και φφιλοδοξιες και τα Ορια που οι ιδιοι θεσατε στον εαυτό σας …

    Και οπου αναπτυχθηκνα πολύ ενδιαφερουσες συζητησεις … Και καποιος μπορει να ανατρεξει για να μαθει και να(ξανα) σκεφτει
    και οχι μόνο για να πει τα δικα του κλπ οπως γινεται αλλου….
    κι εχετε (εχουμε ) και τον Προκρουστη …..

    ε… δεν νομίζω οτι εχουν τοση αξια ή τοση γοητεια τα μικρα..
    ( Στο κατω κατω αν ειναι να ξεσκεπάσετε σκανδαλα εχει να επιδειξει απιστευτα και απειρα η χωρα τα τελευταια Νουδένια χρόνια)
    Αλλά χαρειτε (ας χαρουμε )και λιγακι ενα ομορφο , αξιολογο μπλογκ που χει εξελιχθει περα και άνω απο αυτά…

    Σχόλιο από Νοσφερατος | 30/05/2008

  63. […] -Όλοι στην πορεία στην […]

    Πίνγκμπακ από -Δύο χρόνια Π&Α: Ένας “εγωκεντρικός” απολογισμός! « Πόντος και Αριστερά | 31/12/2008

  64. Στο πλαίσιο του κύκλου των εκδηλώσεων «Μνήμη μου σε λένε Πόντο» που διοργανώνει τον Μάιο το Σωματείο «Φάρος» Ποντίων της Πάτρας πραγματοποιείται έκθεση φωτογραφίας και κειμηλίων στα Παλαιά Δημοτικά Λουτρά, σε συνεργασία με το Δήμο Πατρέων, την Αντιδημαρχία Πολιτισμού και τη Δ.Ε.Π.Α.Π.

    Η έκθεση θα φιλοξενείται στο χώρο από την ερχόμενη Δευτέρα 4 Μαΐου (τα επίσημα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 8 Μαΐου 2009, στις 8 το βράδυ.

    Σκηνές και ιστορίες από μια περιπέτεια που όλοι έχουμε ακούσει ότι έγινε, αλλά λίγες φορές έχουμε ασχοληθεί να μάθουμε κάτι περισσότερο… Μαρτυρίες, φωτογραφίες και ντοκουμέντα που δείχνουν τα πολλά πρόσωπα της πόλης, και το σκληρό πρόσωπο της προσφυγιάς… Κι όλα αυτά σε μια έκθεση από το σύλλογο που συμπληρώνει φέτος 25 χρόνια δημιουργικής πορείας, «ματώνοντας» για να διασώσει τις μνήμες όσο πιο δημιουργικά μπορεί.

    Η έκθεση αφιερώνεται στους ξεριζωμένους προγόνους μας που αναγκάστηκαν να απομακρυνθούν βίαια από τα άγια χώματα της αγαπημένης Πατρίδας και να εγκατασταθούν στην Αχαΐα (Πάτρα, Ρίο, Απιδεώνα, Αίγιο). Τα ιστορικά δεδομένα «εικονογραφούνται» δίχως λεζάντες μόνο με τον πιο αληθινό λόγο, την ανθρώπινη μαρτυρία η οποία καταγράφει όλες τις πλευρές της εμπειρίας των Ποντίων που επέζησαν, που ρίζωσαν, που ενσωματώθηκαν.

    Με αυτά ως δεδομένα ο «Φάρος» Ποντίων επιχειρεί τη δική του προσέγγιση προς το παρελθόν του, κάνοντας ουσιαστικά δυνατή την ανάκτησή του. Μια έκθεση με κειμήλια και φωτογραφίες που ακολουθούν όλη την πορεία από τον… μακρινό Πόντο μέχρι την Πάτρα, δίχως μυθολογίες ή μελοδραματισμούς, πλουτίζοντας τα πρωτογενή τεκμήρια για όποιον θέλει να δει πραγματικά τη διαδρομή της πατραϊκής κοινωνίας, «αντιμέτωπος» με τον ανθρώπινο πληθυσμό της ιστορίας.

    «Μνήμη μου σε λένε Πόντο»
    Διάρκεια έκθεσης : Από τις 4 έως και τις 20 Μαΐου

    Ώρες Λειτουργίας: Καθημερινά 10.00 – 13.00 και 18.00 – 21.00 (εκτός απόγευμα Σαββάτου και Κυριακής), Δευτέρα κλειστά.

    Παλαιά Δημοτικά Λουτρά: Δ. Γούναρη 118-120 και Νικήτα

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 04/05/2009

  65. κορυφαια εκδηλωση ειναι της πλατειας αγιας σοφιας στη θεσνικη παντα ανημερα,αλλαξτε και την ημερομηνια των αθηνων φετος ειναι 24 μαιου,η εκκλησια ειναι του διονυσιου αρεοπαγιτη και ας φερουν και λιγο παρα πανω κοσμο αυτοι που εχουν την ευθυνη,με 350 ατομα παρασχουν κακες υπηρεσιες,τελοσπαντων οχι δημιουργικες.

    Σχόλιο από γεωργιαδης γιωργος | 04/05/2009

  66. Γλυκομίλητος όπως πάντα!

    Έχουμε και πρεσβυωπία βλέπω. ΠΕΡΣΙΝΗ είναι η ανάρτηση.

    Ομέρ ο μύωψ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 04/05/2009

  67. Δελτίο Τύπου

    Από Δευτέρα 4 Μαΐου έως Τετάρτη 20 Μαΐου
    Έκθεση φωτογραφίας και κειμηλίων στα Παλαιά Δημοτικά Λουτρά (Δ. Γούναρη 118-120 και Νικήτα), σε συνεργασία με το Δήμο Πατρέων, την Αντιδημαρχία Πολιτισμού και τη Δ.Ε.Π.Α.Π.
    Ώρες Λειτουργίας: Καθημερινά 10.00 – 13.00 και 18.00 – 21.00 (εκτός απόγευμα Σαββάτου και Κυριακής), Δευτέρα κλειστά.

    Παρασκευή 8 Μαΐου, ώρα 8.00 μ.μ.
    Εγκαίνια της έκθεσης φωτογραφίας και κειμηλίων στα Παλαιά Δημοτικά Λουτρά.

    Στο πλαίσιο του κύκλου των εκδηλώσεων «Μνήμη μου σε λένε Πόντο» που διοργανώνει τον Μάιο το Σωματείο «Φάρος» Ποντίων της Πάτρας πραγματοποιείται έκθεση φωτογραφίας και κειμηλίων στα Παλαιά Δημοτικά Λουτρά, σε συνεργασία με το Δήμο Πατρέων, την Αντιδημαρχία Πολιτισμού και τη Δ.Ε.Π.Α.Π.
    Η έκθεση θα φιλοξενείται στο χώρο από την ερχόμενη Δευτέρα 4 Μαΐου (τα επίσημα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 8 Μαΐου 2009, στις 8 το βράδυ.
    Σκηνές και ιστορίες από μια περιπέτεια που όλοι έχουμε ακούσει ότι έγινε, αλλά λίγες φορές έχουμε ασχοληθεί να μάθουμε κάτι περισσότερο… Μαρτυρίες, φωτογραφίες και ντοκουμέντα που δείχνουν τα πολλά πρόσωπα της πόλης, και το σκληρό πρόσωπο της προσφυγιάς… Κι όλα αυτά σε μια έκθεση από το σύλλογο που συμπληρώνει φέτος 25 χρόνια δημιουργικής πορείας, «ματώνοντας» για να διασώσει τις μνήμες όσο πιο δημιουργικά μπορεί.
    Η έκθεση αφιερώνεται στους ξεριζωμένους προγόνους μας που αναγκάστηκαν να απομακρυνθούν βίαια από τα άγια χώματα της αγαπημένης Πατρίδας και να εγκατασταθούν στην Αχαΐα (Πάτρα, Ρίο, Απιδεώνα, Αίγιο). Τα ιστορικά δεδομένα «εικονογραφούνται» δίχως λεζάντες μόνο με τον πιο αληθινό λόγο, την ανθρώπινη μαρτυρία η οποία καταγράφει όλες τις πλευρές της εμπειρίας των Ποντίων που επέζησαν, που ρίζωσαν, που ενσωματώθηκαν.
    Με αυτά ως δεδομένα ο «Φάρος» Ποντίων επιχειρεί τη δική του προσέγγιση προς το παρελθόν του, κάνοντας ουσιαστικά δυνατή την ανάκτησή του. Μια έκθεση με κειμήλια και φωτογραφίες που ακολουθούν όλη την πορεία από τον… μακρινό Πόντο μέχρι την Πάτρα, δίχως μυθολογίες ή μελοδραματισμούς, πλουτίζοντας τα πρωτογενή τεκμήρια για όποιον θέλει να δει πραγματικά τη διαδρομή της πατραϊκής κοινωνίας, «αντιμέτωπος» με τον ανθρώπινο πληθυσμό της ιστορίας.

    «Είμαστε ένας λαός με παλικαρίσια ψυχή, που κράτησε τα βαθιά κοιτάσματα της μνήμης του σε καιρούς ακμής και σε αιώνες διωγμών και άδειων λόγων. Τώρα που ο τριγυρινός μας κόσμος μοιάζει να θέλει να μας κάνει τροφίμους ενός οικουμενικού πανδοχείου, θα την απαρνηθούμε άραγε αυτή τη μνήμη; Θα το παραδεχτούμε τάχα να γίνουμε απόκληροι;»
    Γεώργιος Σεφέρης

    Είναι λίγες φορές στη ζωή ενός ανθρώπου, που δίνεται η δυνατότητα να ψηλαφήσεις την ιστορία, και όταν μάλιστα η ιστορία αυτή, η τόσο πλούσια και με οικουμενική εμβέλεια τραυματίστηκε, δολοφονήθηκε και διαλύθηκε, είναι ακόμη μεγαλύτερη η σημασία που πρέπει να δίνεται σε μία τέτοια στιγμή.
    Κάθε μια από τις εικόνες, κάθε ένα από τα αντικείμενα -ως πρωτογενείς πηγές- λέει και τη δική του ιδιαίτερη ιστορία. Μέσα από πρόσωπα άγνωστα μα και οικεία, με βλέμματα που συναντιούνται με τη ματιά του επισκέπτη ξυπνάνε μνήμες και ακούσματα, γεννιούνται σκέψεις και συναισθήματα, και ένα πλήθος από ερωτηματικά για τις ζωές αυτές των άλλων, των «δικών μας άλλων».
    Πατρίδες από καιρό σβησμένες από τους χάρτες αλλά τόσο ζωντανές μέσα στις καρδιές μας. Γιατί και οι πατρίδες όμοια με τους ανθρώπους, πεθαίνουν όταν αρχίζουμε να τις ξεχνάμε….
    Η έκθεση αποτελεί μία πράξη πολιτική, που σέβεται και αξιώνει το δικαίωμα στην επιστημονικά τεκμηριωμένη γνώση της εθνικής αλλά και της στενά τοπική μας ιστορίας. Ας μην ξεχνάμε ότι οι Πόντιοι της τρίτης και τέταρτης γενιάς έχουν αποδεχτεί την «εθελουσία λήθη», έχουν χάσει την αναφορά της καταγωγής, αρχίζοντας από την ίδια τους τη γλώσσα, απαλείφοντας από το λεξιλόγιό τους κάθε αναφορά στην κοινή καταγωγή, αποδεχόμενοι απλώς τον χαρακτηρισμό «Πατρινοί»…

    Ισίδωρος Σιδερόπουλος

    Τετάρτη 13 Μαΐου, ώρα 8.30 μ.μ.
    «Πόντος, Η Γη των Αετών», ένα οδοιπορικό στη γη του Πόντου μέσω του φωτογραφικού φακού του καθηγητή του Πανεπιστημίου Πατρών Σπήλιου Φασόη και του Νίκου Ατταλειάδη.
    Στα Παλαιά Δημοτικά Λουτρά.

    Πόντος Η Γη των Αετών
    Φωτογραφικό οδοιπορικό στη γη του Πόντου μέσω αυθεντικού, σύγχρονου, υλικού. Από την αρχαία πρωτεύουσα Αμάσεια, στην καπνοπαραγωγό Μπάφρα, στο Γκέρτσε και στην ναυτική Σινώπη. Από εκεί στην Σαμψούντα με τον θησαυρό της, στην όμορφη Οινόη, στην Φάτσα, στο Πολεμώνιο, στο ακρωτήριο του Ιάσονα, και στα Κοτύωρα (Ορντού). Εν συνεχεία στην Κερασούντα, στην Τρίπολη, στα όμορφα Πλάτανα, στην θρυλική Τραπεζούντα με τα κάστρα των Μεγαλοκομνηνών, στα Σούρμενα και στην ιστορική Μονή Σουμελά.
    Ένα ταξίδι στον χώρο και στον χρόνο, ένα ταξίδι μεταξύ μύθου και ιστορίας. Από τους Αργοναύτες στους Μύριους, στον Διογένη, στους Μιθριδάτες, στον Στράβωνα, στον Λέοντα τον Μαθηματικό, στον Θεόδωρο Γαβρά, στους Μεγαλοκομνηνούς, στον Βησαρίωνα και στους νεώτερους.
    Η παρουσίαση εστιάζει στην γη και σε επιλεγμένα μνημεία από την αρχαία, την Βυζαντινή και την νεώτερη εποχή, συμπεριλαμβανομένων μουσείων, κάστρων, εκκλησιών, σχολείων, αρχοντικών, και άλλων ιδρυμάτων.

    Σπήλιος Φασόης
    καθηγητής στο Τμήμα Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών
    Πανεπιστήμιο Πατρών
    και Νίκος Ατταλειάδης

    Κυριακή 24 Μαΐου 2009, ώρα 10.00 π.μ.
    Εκδηλώσεις για την ημέρα Μνήμης και Τιμής από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αχαΐας. Επιμνημόσυνη δέηση στο Μητροπολιτικό Ναό Ευαγγελίστριας Πατρών
    Κατάθεση στεφάνων στο μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη

    Κυριακή 24 Μαΐου 2009, ώρα 7.00 μ.μ.
    Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αχαΐας, ο Δήμος Πατρέων, το Α.Τ.Ε.Ι. Πάτρας και το Σωματείο «Φάρος» Ποντίων Πατρών συνδιοργανώνουν για την «Ημέρα Μνήμης της Ποντιακής Γενοκτονίας» στο Συνεδριακό Κέντρο του Α.Τ.Ε.Ι. Πάτρας,
    την Κυριακή 24 Μαΐου 2009 και ώρα 7.00 μ.μ.
    Κεντρικός ομιλητής θα είναι ο Αρχιμανδρίτης π. Χρύσανθος Στελλάτος με θέμα: «Οι κρυπτοχριστιανοί του Πόντου».
    Θα ψάλλει ο Βυζαντινός Χορός της Πολυφωνικής Χορωδίας Πατρών και θα παρουσιαστούν παραδοσιακοί χοροί από το Χορευτικό Τμήμα του «Φάρου» Ποντίων Πατρών.
    Στον ακριτικό Πόντο χιλιάδες χριστιανοί που «µισοστρατίς στον εθνικό Γολγοθά αποκαρτέρησαν, έπεσε ο σταυρός από τον ώµο τους και ξεγέλασαν την κουστωδία των δηµίων», βρήκαν τη δύναµη ν’ αντισταθούν στη βίαιη εξισλάµιση – µ’ έναν ιδιότυπο τρόπο –προκειµένου ν’αποφύγουν και το θάνατο και την αλλαξοπιστία
    τους. Eίναι εκείνοι που αναγκάστηκαν να δεχτούν, ύστερα από έντονη συνειδησιακή πάλη, φαινοµενικά τον ισλαµισµό, διατηρώντας ωστόσο στα βάθη της ψυχής τους τη χριστιανική πίστη κι όπου οι συνθήκες το επέτρεπαν και την ελληνική γλώσσα. M’ αυτό το θανάσιµο παιχνίδι κατόρθωσαν ουσιαστικά να παραµείνουν πιστοί και στην ορθοδοξία και στην εθνική τους ταυτότητα.

    Σάββατο 30 Μαΐου 2009, ώρα 8.30 μ.μ.
    «Κολχίδα», ένα μουσικό ταξίδι με οδηγό τον Γιώργο Μεταξά στο πιάνο.
    Στο αίθριο του Παλαιού Νοσοκομείου Πατρών.

    Ο Γιώργος Μεταξάς είναι μια περίπτωση πιανίστα και συνθέτη που ορίζουν τον χαρακτήρα της σύγχρονης άποψης της μουσικής μέσα από μια ιδιαίτερη καλλιτεχνική προσωπικότητα και ταυτότητα.
    Ένας κλασικός πιανίστας που παίζει τζαζ και κάθε φορά που εκτελεί ένα κομμάτι είναι σαν να το συνθέτει εκ νέου. Ευφυής συνθέτης, πιανίστας με τεράστιο θεωρητικό υπόβαθρο και εμπειρία, με διεισδυτική οπτική, προωθημένο πνεύμα, ανοιχτούς ορίζοντες, αξεπέραστη δεξιοτεχνία, εκφραστική πληθωρικότητα, έντονο συναίσθημα και την ελευθερία ενός ζωογόνου αυτοσχεδιασμού, που μεταμορφώνει το μουσικό του υλικό αποκαλύπτοντας ψήγματα ενός σπάνιου ταλέντου και μιας εσωτερικής ωριμότητας.
    Ο Γιώργος Μεταξάς στις συνθέσεις του για την πατρίδα του την Κολχίδα, αντλεί έναν ανεκτίμητο πλούτο μουσικών θεμάτων, πολυρυθμικών στιγμών, χρωμάτων, διαθέσεων και ανασυνθέτει ένα οδοιπορικό μνήμης στις ρίζες του, αποτυπώνοντας με την ιδιοσυγκρασιακή του σφραγίδα ένα απόλυτα σύγχρονο μουσικό όραμα.
    Ποντιακά της Γεωργίας, πολεμικοί χοροί, αργόσυρτοι γυναικείοι χοροί, τραγούδια του τραπεζιού, μελαγχολικές ρομάντσες γίνονται οι πολύχρωμες ψηφίδες του συναρπαστικού μουσικού μωσαϊκού του. Η παράδοση αιτία για μια γεμάτη συγκίνηση και ενέργεια μουσική και όχι μόνο περιπλάνηση. Μια πραγματική εμπειρία ζωής και ξεριζωμού σε μια εκ βαθέων εξομολόγηση μέσα από τα πλήκτρα του πιάνου.
    Γ.Μ.

    25 χρόνια «Φάρος» Ποντίων
    25 χρόνια προσφοράς

    Σχόλιο από ΦΑΡΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΠΑΤΡΩΝ | 04/05/2009

  68. οταν μπαινουν τωρινα σχολια καλο ειναι να ανανεωνονται τα ποστ,γιατι προκαλειται συγχυση στους μη γνωριζοντες.τα περι πρεσβυωπιας τα αφηνω,κοιταξτε να φερετε κοσμο οσοι εχετε ευθυνη αφκα γιατι δεν σας βλεπω καλα,τω οντι,ως κατηγορουμενος μυωψ… ειπα αλλαξτε την ημερομηνια,σας ειναι τοσο δυσκολο?

    Σχόλιο από γεωργιαδης γιωργος | 04/05/2009

  69. Την ευθύνη, για την κεντρική εκδήλωση μνήμης της 19 Μαϊου στην Αθήνα που θα γίνει στις 24,την έχει η ΠΟΕ και όποιοι την εκπροσωπούν ή θέλουν να την εκπροσωπούν.

    Εμείς ότι περνάει από το χέρι μας θα κάνουμε

    Ομέρ ο μη εκπρόσωπος, τω όντι

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 04/05/2009

  70. Ομέρ, τό RSS έπιασε ανακοίνωση για το Σάββατο 9 τού μηνός, η οποία όμως δεν εμφανίζεται. Δέν ισχύει;

    Σχόλιο από vripol | 04/05/2009

  71. Τσ τσ
    τι δορυφόρους έχεις απλώσει βρε vripolίδη !!
    Ισχύει, απλώς το μαγειρεύουμε…
    Ξέρεις εσύ από συνθήκες παρανομίας.. 🙂

    mumul

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 04/05/2009

  72. […] -Όλοι στην πορεία στην τούρκικη πρεσβεία […]

    Πίνγκμπακ από -Ο απολογισμός του έτους « Πόντος και Αριστερά | 08/01/2010


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: