Πόντος και Αριστερά

……. 'μώ τον νόμο σ' !

-Η εκδίκηση της Στ’ Δημοτικού

Θα θυμάστε ότι ένα από τα επιχειρήματα κατά του βιβλίου Ιστορίας της Στ’ δημοτικού –που η κυβέρνηση αναγκάστηκε να αποσύρει μετά από την πρωτοφανή λαϊκή κατακραυγή  εκτός του «συνωστισμού», ήταν ότι αποσιωπούσε τα πάντα για τον Πόντο,  συνεχίζοντας την παράδοση της αντιδραστικής σχολικής ιστοριογραφίας.  Μια παράδοση που δυστυχώς βλέπουμε να συνεχίζεται και σήμερα …

Έτσι λοιπόν, η  Εκδήλωση Μνήμης Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού που οργανώνει η Στ’ τάξη του 13ου Δημοτικού Σχολείου Αμπελοκήπων  στη Θεσσαλονίκη,μας φάνηκε κάτι σαν η καλύτερη εκδίκηση προς τους αναθεωρητές της Ιστορίας, δεξιούς κι «αριστερούς»…

(αυτό δεν σημαίνει ότι συμφωνούμε και με το κείμενο της πρόσκλησης. Φυσικά, για να ευλογήσουμε τα γένια μας,  εμείς θα το γράφαμε καλύτερα !) 

(πατήστε κλικ για να δείτε την πρόσκληση)

 Οι Αμπελόκηποι της Θεσσαλονίκης δημιουργήθηκαν ως ένας οικισμός προσφύγων μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή. Στις τελευταίες δεκαετίες ο οικισμός μεγάλωσε, ως αποτέλεσμα της εσωτερικής μετανάστευσης και έγινε δήμος. Ο προσφυγικός του χαρακτήρας όμως δεν άλλαξε.

Καταυλισμός προσφύγων στη Θεσσαλονίκη

Αντίστοιχη πορεία είχαν και οι άλλοι Αμπελόκηποι. Αυτοί των Αθηνών ! Οι Αμπελόκηποι, πριν το σημερινό γιγαντισμό τους, υπήρξαν μια από τις πολλές προσφυγικές συνοικίες της Αθήνας που δημιουργήθηκαν μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή. Και ήταν συμβολικό το γεγονός για το πώς μας έβλεπε τότε η ελλαδική άρχουσα τάξη,  ότι πλάι-πλάι ήταν οι Φυλακές Αβέρωφ και οι προσφυγικές πολυκατοικίες  (τις οποίες εποφθαλμιούν οι σημερινοί αρχοντοχωριάτες που διοικούν το κλεινόν άστυ).

Η περιοχή μεταξύ των σημερινών Αμπελοκήπων και του Γηροκομείου Αθηνών υπήρξε και πρώιμος τόπος εγκατάστασης των χιλιάδων προσφύγων που είχαν διαφύγει από τη νεοτουρκική Οθωμανική Αυτοκρατορία μετά το 1914, όταν άρχισε να υλοποιείται το σχέδιο εξόντωσης των χριστιανικών πληθυσμών. Και στις περιοχές αυτές έγινε το 1916 το μεγάλο πογκρόμ κατά των Μικρασιατών προσφύγων με δεκάδες θύματα, από τα Τάγματα Εφόδου των μοναρχικών,  τους λεγόμενους Επίστρατους.  

prosfigikadn2mcv.jpg

Αμπελόκηποι. Διαδήλωση τον Δεκέμβρη του ’44.

Δεξιά οι προσφυγικές πολυκατοικίες και στο βάθος οι Φυλακές Αβέρωφ.

 

 

 

 

 

17/05/2008 - Posted by | -Βιβλίο Ιστορίας, -Γενοκτονία στην Ανατολή, -Περί Πόντου

72 Σχόλια »

  1. Μπραβο στα παιδια, ο λαος δεν ξεχνα οσο και αν καποιοι προσπαθουν να μας συμφιλιωσουν με το ζορι με τους «γειτονες», οσο υπαρχει στρατιωτικη χουντα απεναντι δεν γινεται δουλεια, ο Ποντος ζει στις ψυχες μας, παλι με χρονια με καιρους παλι δικα μας θα ναι.
    Φιλικα

    Σχόλιο από Mithridatis | 17/05/2008

  2. Mithridatis

    καλώς ήρθες στην αριστεροποντιακή γωνιά μας, αλλά δυστυχώς ή ευτυχώς διαφωνούμε με κάποιες επισημάνσεις σου.

    Όπως:

    «να μας συμφιλιωσουν με το ζορι με τους “γειτονες” «

    Με τους γείτονες εμείς είμαστε συμφιλιωμένοι, τόσο με τους δικούς μας ελληνόφωνους -ειδικά τους αριστερούς- όσο και με τους υπόλοιπους. Δεν είμαστε συμφιλιωμενοι όμως με τον τουρκικό εθνικισμό, είτε με την κεμαλική είτε με την ισλαμο-εθνικιστική μορφή του, ο οποίος είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για τη γενοκτονία.

    επίσης γράφεις:

    «παλι με χρονια με καιρους παλι δικα μας θα ναι…»

    Όχι φίλε μου. Αυτά τελείωσαν οριστικά, όταν οι Έλληνες απέτυχαν να παρέμβουν στη κρισιμότερη στιγμή μετασχηματισμού της περιοχής…

    Αν κάποτε ξαναβγεί Ποντιακό Ζήτημα στην περιοχή του ιστορικού Πόντου θα εκφράζει άλλους πληθυσμούς και θα εντάσσεται αποκλειστικά στις ενδοτουρκικές αντιθέσεις. Εμείς που προερχόμαστε από τους χριστιανούς Ρωμιούς (ελληνόφωνους και τουρκόφωνους) το τραίνο το χάσαμε οριστικά το ’22.

    Ας προσπαθήσουμε εδώ στα Βαλκάνια, στο κράτος αυτό που διεκδίκησε το ρόλο του έθνους-κράτους των Ελλήνων, να διευρύνουμε τη μνήμη του και να ενσωματώσουμε στη συλλογική ταυτότητα και τη δική μας εμπειρία.

    Υπάρχουν και άλλα ζητήματα βέβαια, αλλά δεν είναι του παρόντος.

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 17/05/2008

  3. Πατρίδα μ’ αραεύω σε.

    Πέντε οσπίτια έχτισα κι ασ’όλα ξεσπίτουμαι
    Πρόσφυγας είμ’ασο κουνί μ’, Θε μ’ θα παλαλούμαι.

    Πατρίδα μ αραεύω σε αμόν καταραμένος
    Σα ξένα είμαι Έλληνας και σην Ελλάδαν ξένος

    Όσπιτα ‘θεκα ανάμεσα σ’ορμήν και ποταμάκρη
    Πεγάδια μαρμαρόχτιστα, νερόν αμόν το δάκρυ.

    Πατρίδα μ αραεύω σε αμόν καταραμένος
    Σα ξένα είμαι Έλληνας και σην Ελλάδαν ξένος

    Και τώρα αδακές διψώ νερό να πίνω ’κι έχω
    Εντρέπομαι να ψάλαβω τα χείλοπα μ να βρέχω

    Πατρίδα μ αραεύω σε αμόν καταραμένος
    Σα ξένα είμαι Έλληνας και σην Ελλάδαν ξένος.

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 17/05/2008

  4. Γιατί δεν γράφετε τίποτε για την ανοικτή επιστολή του Κωνσταντίνου Φωτιάδη; Ασφαλώς θα την έχετε λάβει και εσείς. Όταν το εθνικό έργο αυτού του ανθρώπου υπονομεύεται, και ακόμη και εσείς το θάβετε επειδή είστε… αντιΦωτιαδικοί και αντιΧαραλαμπιδικοί, από την Ρεπούση, τον Λιάκου και τους «Ιούς» περιμένετε να αναδειχθεί η κληρονομιά του Πόντου μας; Πάρτε παράδειγμα από τους Εβραίους να δείτε τι κάνει ένας λαός που σέβεται την Ιστορία του, με τι ιστορικά τεκμήρια έχουν αναδείξει το εβραϊκό ολοκαύτωμα και τιμούν την μνήμη των πατέρων τους. Κι εσείς τρώγεστε μεταξύ σας, «δεξιοί» και «αριστεροί», «εθνικιστές» και «διεθνιστές», «τουρκόφιλοι» και «τουρκοφάγοι», «Χαραλαμπιδικοί» και «αντιΧαραλαμπιδικοί»… Ντροπή.

    ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
    ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
    Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
    Κωνσταντίνος Φωτιάδης
    Καθηγητής Ιστορίας του Νέου Ελληνισμού

    Θεσσαλονίκη 25.4.2008

    Θέμα: η άρνηση της έκδοσης των ντοκουμέντων της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου και των μεταφράσεων από το ελληνικό Κοινοβούλιο.

    Εξοχότατε κύριε Πρόεδρε της Βουλής των Ελλήνων.

    Η Ολομέλεια της Βουλής στη συνεδρίαση ΞΘ-24 Φεβρουαρίου 1994 αναγνώρισε την 19η Μαΐου ως ημέρα μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου από τους Νεότουρκους και τους κεμαλικούς για τα εγκλήματα που διέπραξαν της περίοδο 1916-1923 και αποφάσισε την έκδοση ενός τόμου και παραρτημάτων στα οποία θα περιλαμβάνονταν 9000 περίπου έγγραφα, που τεκμηρίωναν τα εγκλήματα γενοκτονίας.
    Στις 20 Μαΐου 1996 ο τέως Πρόεδρος της Βουλής κ. Απόστολος Κακλαμάνης με την απόφαση (αριθ. πρωτ. 2675) ανέθεσε σε μένα και τον Μιχάλη Χαραλαμπίδη τη συγγραφή και επιμέλεια της έκδοσης. Τελικά την ολοκλήρωση του έργου ανέλαβα μόνος.
    Η Βουλή αναλάμβανε όλα τα έξοδα της απαιτούμενης δαπάνης καθώς και την αμοιβή των μη υπηρεσιακών μελών της επιστημονικής Επιτροπής.
    Στην πρώτη επικοινωνία μου με τον Γενικό Γραμματέα της Βουλής κ. Π. Τζωρτζόπουλο αποδέχτηκα την τιμητική πρόσκληση, εξέφρασα την αδυναμία ολοκλήρωσης του έργου μέσα στο χρονικό διάστημα που όρισε η Βουλή και αρνήθηκα την αμοιβή για την πολύχρονη, πολυδάπανη έρευνα, συλλογή, αγορά και τεκμηρίωση των εγγράφων από τα αρχεία των Υπουργείων Εξωτερικών της Ευρώπης και των άλλων επιστημονικών ιδρυμάτων, αρχείων, μουσείων και ιδιωτικών συλλογών.
    Ως την ολοκλήρωση του έργου σε έντυπη μορφή και Η/Υ χρειάστηκε να πληρώσω αρκετές δεκάδες εκατομμυρίων δραχμών, χωρίς να υπολογίζεται η καθημερινή επιστημονική εργασία που προσέφερα μαζί με τη συνεργάτιδά μου κ. Ευαγγελία Μπουμπουγιατζή, επί μία εξαετία.
    Η υπέρβαση του ενός τόμου σε τρεις έγινε πράγματι με προσωπική ευθύνη, διατί θεώρησα ότι έτσι ολοκληρώνονταν σφαιρικά όχι μόνο η τεκμηρίωση της Γενοκτονίας, αλλά και η γεωγραφική, ιστορική, εθνολογική, οικονομική, κοινωνική, πολιτική, θρησκευτική και πνευματική παρουσίαση του Ελληνισμού του Πόντου. Οι υπόλοιποι ένδεκα τόμοι είναι περίπου 2700 έγγραφα από τα 9000 που θα έπρεπε να συμπεριληφθούν, κάτι που θα γίνει μελλοντικά. Άρα ήταν δέσμευση της Βουλής να εκδώσει τους 11 τόμους των εγγράφων και τουλάχιστον ένα συνοπτικό τόμο από το τρίτομο που είχα ολοκληρώσει.
    Παρανοήσεις, μεσολάβηση τρίτων, άρνηση επικοινωνίας μαζί μου, αλλά κυρίως πιέσεις άνωθεν για νέα ελληνοτουρκική προσέγγιση, προκάλεσαν τη ματαίωση της έκδοσης. Αυτή είναι η πικρή αλήθεια και το ελληνικό Κοινοβούλιο ήταν και είναι υπόλογο απέναντι στον ελληνικό λαό και την ιστορία του.
    Η Βουλή αρνήθηκε το 1999 να εκδώσει το δεκατετράτομο έργο το οποίο δυστυχώς αναγκαστικά επωμίσθηκα μόνος με αποτέλεσμα να καθυστερήσει η ολοκλήρωσή του. Σήμερα το δεκατετράτομο έργο με προσωπική χορηγία κοσμεί πολλές πανεπιστημιακές βιβλιοθήκες, την προεδρική βιβλιοθήκη, επιστημονικά κα ερευνητικά ιδρύματα. Αμοιβή μου, ο καλός λόγος του τέως Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Κωνσταντίνου Στεφανόπουλου:«Κύριε Καθηγητά, Με εξαιρετική ευχαρίστηση και ικανοποίηση παρέλαβα τα σπουδαία βιβλία σας. Η απόδειξη της Γενοκτονίας του Πόντου αποτελούσε, αλλ’όχι πλέον, εθνική υποχρέωση. Σεις εκπληρώσατε το χρέος αυτό κατά τον καλλίτερον και πλέον αδιάψευστον τρόπον. Δεχθείτε τα θερμά συγχαρητήριά μου. Η βιβλιοθήκη του Προεδρικού Μεγάρου θα τοποθετήσει τα βιβλία σας στην αρμόζουσα θέση. Κατέστη ήδη κατά πολύ πλουσιοτέρα. Με εκτίμηση, Κωνσταντίνος Στεφανόπουλος» και των άλλων αρμόδιων παραληπτών.
    Πριν προχωρήσω μόνος στην έκδοση των τόμων θεώρησα καλό να περιμένω λίγο καιρό, αφήνοντας περιθώρια επανεξέτασης του θέματος από το Προεδρείο της Βουλής, επειδή δεν επρόκειτο για προσωπικό αλλά για εθνικό ζήτημα και επειδή πίστευα ότι σύντομα θα άλλαζε η στείρα πολιτική της δήθεν ελληνοτουρκικής επαναπροσέγγισης εξαιτίας της σταθερής τουρκικής αδιαλλαξίας σε όλα τα ελληνοτουρκικά θέματα.
    Είναι γνωστές οι ήττες που έχει υποστεί η Ελλάδα μετά το 1923 στο διπλωματικό πεδίο από την Τουρκία. Η συρρίκνωση του Ελληνισμού της Πόλης και των νησιών Ίμβρου και Τενέδου, η εισβολή στην Κύπρο και η κατοχή του μισού νησιού, η αμφισβήτηση του εναέριου χώρου και των εδαφών μας με τελευταίο κρούσμα τα Ίμια, αποκαλύπτουν τις ευθύνες όλων εκείνων που χειρίστηκαν τα εθνικά θέματα.
    Η απροκάλυπτη ανθελληνική στάση της Τουρκίας απέναντι στο Μακεδονικό Ζήτημα, ο άξονας Άγκυρας-Σκοπίων, οι διπλωματικές προσπάθειες ανάδειξης “τουρκικής και μακεδονικής μειονότητας” από τους μηχανισμούς του στρατοκεμαλικού κατεστημένου, με στόχο τη μελλοντική τουρκοποίηση της Θράκης, θα έπρεπε να προβληματίσουν όλους μας. Αναφέρομαι στην τουρκοποίηση της Θράκης για την οποία γράφει η Βουλευτής του ΚΚΕ Λιάνα Κανέλλη στο περιοδικό “Νέμεσις 25, Μαρτίου 2008’’: «Ήδη οι Τούρκοι και καθόλου μόνοι τους- κατάγουν τη μια περήφανη νίκη μετά την άλλη για τη δημιουργία μιας Ανεξάρτητης Ευρωπαϊκής Δυτικής Θράκης!!! Μη βαυκαλίζεστε ότι πρόκειται για υπερβολές…».
    Οι συχνές επισκέψεις Τούρκων Υπουργών στη Θράκη με προκλητικές και εμπρηστικές δηλώσεις, που τραυματίζουν την ειρηνική συνύπαρξη των ντόπιων χριστιανών και μουσουλμάνων, η ένοχη σιωπή της Αθήνας που θυμίζει την εξηντάχρονη παρακμιακή και αλλοπρόσαλλη πολιτική στο Μακεδονικό Ζήτημα, δεν αφήνει περιθώρια νέων επιδερμικών διπλωματικών πειραματισμών. Επιτέλους ήρθε ή ώρα να δούμε κατάματα την αλήθεια. Οι διπλωματικοί εναγκαλισμοί δεν μας βγήκαν ποτέ σε καλό. Η δύναμη της αλήθειας και της δικαιοσύνης μας διδάσκει ο Αριστοτέλης, είναι μεγαλύτερη του ψεύδους και της αδικίας. Το μήνυμα του προέδρου της Κυβέρνησης Κ. Καραμανλή ότι: «δε χτίζονται ποτέ συμμαχικές ούτε εταιρικές σχέσεις πάνω σε σοβαρές εκκρεμότητες» μας βρίσκει σύμφωνους. Ευχόμαστε όμως να μην είναι λόγια εσωτερικής πολιτικής κατανάλωσης, γιατί η τελευταία επίσκεψη του Πρωθυπουργού στην Άγκυρα δυσαρέστησε όλο τον προσφυγικό ελληνισμό.
    Είναι ιστορικά τεκμηριωμένο ότι η Άγκυρα, πλαστογραφώντας την ιστορία όλα αυτά τα χρόνια, έδειχνε και δείχνει το αληθινό της πρόσωπο. ΄Ενα από τα πρώτα θέματα που γνωστοποιεί το Υπουργείο Εξωτερικών της Τουρκίας στην ιστοσελίδα του στο Internet, παραπληροφορώντας προκλητικά όλο τον κόσμο είναι «η Γενοκτονία των Τούρκων από τους Ποντίους». Όποιος περιφρονεί την ιστορία του αυτή τον εκδικείται, όπως συμβαίνει σήμερα με μας. Από θύματα γίναμε θύτες.
    Στις 19 Μαΐου 1992 το μήνυμα του Ανδρέα Παπανδρέου στο Γ’ Συνέδριο του Ποντιακού Ελληνισμού ήταν: «Η 19η Μαΐου είναι ημέρα μνήμης για τη Γενοκτονία των Ποντίων και για τις αλησμόνητες πατρίδες του Πόντου και της Μικράς Ασίας. Η νομοθετική καθιέρωσή της από το Ελληνικό Κοινοβούλιο και η προώθηση της διεθνούς αναγνώρισής της αποτελεί για όλους μας χρέος τιμής. Καμιά λήθη και καμία σιωπή δεν μπορεί να καλύψει τη δολοφονία των 353.000 συμπατριωτών μας Ελλήνων του Πόντου κατά τα έτη 1916-1923. Στερείται δε οποιασδήποτε αξίας κάθε αναφορά στην ποντιακή υπόθεση, εάν αγνοεί τις διαστάσεις και τη σημασία της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου και την ευθύνη του τουρκικού κράτους για αυτό το διεθνές έγκλημα. Στις μαύρες σελίδες της ιστορίας, με το ολοκαύτωμα των Εβραίων, τη Γενοκτονία των Αρμενίων, τη σφαγή των Κούρδων, η σελίδα της Γενοκτονίας του Ποντιακού ελληνισμού γίνεται ακόμα πιο μαύρη, όταν στερείται από τα χιλιάδες θύματα η στοιχειώδης ηθική δικαίωση.

    Δυστυχώς η μετά τον Ανδρέα Παπανδρέου νέα ηγεσία του ΠΑΣΟΚ ξέχασε το χρέος της, όχι μόνο απέναντι στους πρόσφυγες που επέζησαν του ολοκαυτώματος αλλά και απέναντι στην ελληνική ιστορία, αφού τραυμάτισε με την «ηττοπαθή» στάση της ένα από τα σημαντικότερα και ηρωικότερα σύγχρονα κεφάλαιά της.
    Η λήθη ποτέ δε βοηθά στην αδελφοποίηση και στην προσέγγιση των λαών και των εθνών. Αντίθετα η αναγνώριση, η αμοιβαία κατανόηση και η επίλυση των προβλημάτων ανοίγουν το δρόμο της ειρήνης και της προόδου.
    Τον παραπάνω δρόμο μας συμβουλεύουν να ακολουθήσουμε, αντίθετα με εκείνους που πιστεύουν στην απαξίωση της ιστορίας μας, κάποιοι αληθινοί δημοκράτες μουσουλμανικής καταγωγής που ζουν στην στρατοκρατική Τουρκία, υφίστανται ποικίλες καταπιέσεις, αλλά έχουν το ηθικό σθένος να αγωνίζονται με κίνδυνο της ζωής τους για τον πλήρη εκδημοκρατισμό της και για την αναγνώριση της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου.
    Με τον τέως Πρόεδρο της Βουλής κ. Απόστολο Κακλαμάνη παρά τη σκληρή αντιπαράθεση και τους βαρύτατους χαρακτηρισμούς, δυστυχώς τα γραπτά μένουν, έγινε μία συμφωνία, όταν κλήθηκα στη Βουλή, παρουσία των βουλευτών Χαράλαμπου Καστανίδη και Σάββα Τσιτουρίδη. Συμφωνήσαμε να προχωρήσω στην έκδοση ενός τόμου από το τρίτομο έργο το οποίο η Βουλή θα εξέδιδε αμέσως στα ελληνικά και σε έξι ξένες γλώσσες. Τα ξενόγλωσσα θα μοιράζονταν σε όλες τις διπλωματικές υπηρεσίες και σε ανάλογα ιδρύματα, πανεπιστημιακές έδρες και ερευνητικά κέντρα. Δέχτηκα την πρόταση και συνέπραξα με την επιθυμία του να ολοκληρωθεί το έργο όσο ήταν ακόμη πρόεδρος της Βουλής.
    Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα παρέδωσα τον τόμο ο οποίος εκδόθηκε, αφού πρώτα εγκρίθηκε από νέα επιστημονική επιτροπή. Παράλληλα προχωρούσαν και οι μεταφράσεις.
    Θάνατος, μας λέει ο Μίκης Θεοδωράκης, είναι η λησμοσύνη. Αντιπαλεύοντας τον κίνδυνο αυτό διοργάνωσα και διοργανώνω μαζί με την παρουσίαση του δεκατετράτομου έργου και δώδεκα σεμινάρια Ιστορίας του ποντιακού Ελληνισμού πολυθεματικές εκθέσεις, φωτο-ιστορίας, εικαστικών πινάκων, ντοκουμέντων και βιβλίων σε μεγάλες πόλεις της Ελλάδας.
    Στις 30 Ιουνίου 2004 μου ζητήθηκε από το ίδρυμα να απαντήσω, αν συμφωνώ με την παραχώρηση των δικαιωμάτων του έργου μου για μια δεκαετία στο ίδρυμα, «ώστε να είναι δυνατή η κατά τ’ανωτέρω διαχείριση των εκδόσεων αυτών». Στις 5 Ιουλίου 2004 απάντησα ότι «Με χαρά αποδέχομαι να παραχωρήσω τα δικαιώματα του έργου μου «Η Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου» (και των μεταφράσεων του σε ξένες γλώσσες που είχαν προγραμματισθεί) όχι μόνο για δέκα χρόνια , αλλά εφ’όρου ζωής».
    Στην πρόσκληση των ποντιακών σωματείων της Αμερικής και Καναδά ανταποκρίθηκα τρεις φορές με χαρά και στις διαλέξεις και τα σεμινάρια παντού ανακοίνωνα την προσεχή έκδοση στα αγγλικά του επίτομου της Γενοκτονίας, του οποίου την ελληνική έκδοση, είχα ήδη προσφέρει σε πενήντα σωματεία και πανεπιστημιακά ιδρύματα.
    Ανάλογη ήταν η χαρά και η αναμονή των Ελλήνων της Δυτικής Ευρώπης αλλά και της Ρωσίας στην οποία από το Μάρτιο του 2007 υπάρχει, η πολυθεματική έκθεση “Πόντος, Δικαίωμα στην Μνήμη”, μεταφρασμένη στα ρωσικά. Η πολυθεματική έκθεση στην Ελλάδα και τη Ρωσία άφησε και αφήνει άριστες εντυπώσεις. Σε δώδεκα πόλεις της Ρωσίας και τρεις της Ουκρανίας περιόδευσε με μεγάλη επιτυχία η έκθεση και συνεχίζει σε συνεργασία με την Ομοσπονδία των Ποντιακών Σωματείων της Ρωσίας και Ουκρανίας.
    Η καθυστέρηση της έκδοσης του αγγλικού τόμου οδήγησε τους συνέδρους της Παμποντιακής Ομοσπονδίας ΗΠΑ-Καναδά να στείλουν στον Γενικό Γραμματέα του ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων στις 6 Οκτωβρίου 2007 μία επιστολή με τις υπογραφές όλων των συνέδρων με την οποία ζητούσαν ενημερωτικά να μάθουν για την τύχη της έκδοσης στην αγγλική γλώσσα:

    «Αξιότιμε κύριε Γ. Γραμματέα του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων,

    Από τις επαφές και την επικοινωνία που έχουμε με την Παγκόσμια Συνομοσπονδία Ποντιακού Ελληνισμού, πληροφορηθήκαμε ότι η μετάφραση του έργου της μονογραφίας του καθηγητή κ. Κωνσταντίνου Φωτιάδη έχει ολοκληρωθεί. Κατόπιν τούτου σας παρακαλούμε όπως το συντομότερο δυνατόν προχωρήσετε στις δέουσες ενέργειες για την συντόμευση της έκδοσης του σπουδαίου αυτού έργου.
    Ο ιστορικός τόμος του κ. Φωτιάδη στα Αγγλικά, είναι απαραίτητος για τις δράσεις μας και την προσπάθεια που κάνουμε στον τομέα της ενημέρωσης των Ελληνικών Κοινοτήτων αλλά και των Αμερικανικών. Ειδικότερα είναι σημαντικός, για την ενημέρωση των Αμερικανικών πολιτικών προσώπων σε ό,τι έχει σχέση με την Ιστορία των Ελλήνων του Πόντου.
    Επίσης θα θέλαμε να σας αναφέρουμε τη σοβαρή προσπάθεια που γίνεται από την Ομοσπονδία, με συνεχείς επαφές που έχουμε με πρώην καθηγητές πανεπιστημίων (scholars), για την ενημέρωση σε πανεπιστημιακό επίπεδο, για την προώθηση σε Ομοσπονδιακό επίπεδο του θέματος της Μικρασιατικής Καταστροφής και της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου. Πολλοί καθηγητές θεωρούν τον συνοπτικό τόμο του κυρίου Φωτιάδη ως ένα σοβαρό μέσον που θα βοηθήσει στην μελέτη που ήδη έχει αρχίσει στα Αμερικανικά πανεπιστήμια.»
    Είχα και εγώ προσωπικά συχνή επαφή με τον αγαπητό και σεμνό συνάδελφο Ευάγγελο Χρυσό (διευθυντή του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων), ο οποίος με ενημέρωνε ότι το θέμα προχωρούσε θετικά, ώσπου διάβασα το Fax που μου στάλθηκε από την Αμερική και απογοητεύτηκα. Λυπάμαι που το Ίδρυμα της Βουλής επέλεξε την μέθοδο του Πόντιου Πιλάτου. Απαντώντας στην επιστολή των Ελλήνων της Αμερικής επιβεβαιώνεται για μια ακόμη φορά η εμμονή στην παλαιά επικίνδυνη πολιτική των ελληνοτουρκικών σχέσεων:
    «Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,
    Έλαβα την από 6 Οκτωβρίου 2007 επιστολή σας και έλαβα γνώσιν του ενδιαφέροντός σας να αξιοποιήσετε την αγγλική μετάφραση του βιβλίου του καθηγητού Κωνσταντίνου Φωτιάδη στις προσπάθειες της Συνομοσπονδίας για τη ενημέρωση του αμερικανικού πολιτικού και πνευματικού κόσμου.
    Ύστερα από συνεννόηση με τον προσφάτως εκλεγέντα πρόεδρο της Βουλής και νέο Πρόεδρο του Ιδρύματος της Βουλής, Δημήτρη Σιούφα, σας πληροφορώ ότι δυστυχώς στη φάση αυτή δεν είναι εφικτή η ένταξη της δεύτερης έκδοσης του ελληνικού πρωτοτύπου, αλλ’ούτε και της έκδοσης της αγγλικής μετάφρασης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου στο άμεσο εκδοτικό πρόγραμμα του Ιδρύματος. Η αγγλική μετάφραση είναι βέβαια στη διάθεσή σας, αν νομίζετε ότι μπορείτε να την αξιοποιήσετε».
    Η τελευταία παράγραφος δεν τιμά τους αγώνες και την ιστορία της πατρίδας μας.
    Κύριε Πρόεδρε της Βουλής των Ελλήνων, πιστεύετε ότι η μετάφραση μας έλειπε για να προχωρήσουμε στην έκδοση ή το κύρος του Κοινοβουλίου; Από δω και πέρα το ζήτημα δεν είναι προσωπικό. Δεν προσβάλλετε μόνο εμένα αλλά όλους τους Έλληνες Μικρασιατικής καταγωγής, που με αυτή Σας την απόφαση μας αναγκάζετε να νιώθουμε μετά από ενενήντα χρόνια ξανά πρόσφυγες στην ίδια την πατρίδα μας.
    Μετά την πάροδο ενενήντα ετών από τα τραγικά γεγονότα των εκτοπισμών, της μαζικής και οργανωμένης εξόντωσης του ελληνικού πληθυσμού του Πόντου, εμείς οι απόγονοι των διωχθέντων και θυμάτων συνεχίζουμε να διατηρούμε ζωντανή τη μνήμη τους, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, και να διεξάγουμε ένα μεγάλο αγώνα για τη διεθνή αναγνώριση του εγκλήματος που διαπράχθηκε σε βάρος τους. Η κεντρική συνιστώσα αυτής της μεγάλης κοινωνικής και πολιτικής πρωτοβουλίας ήταν, και εξακολουθεί να παραμένει η ιστορική, επιστημονική τεκμηρίωση του εγκλήματος. Προσωπικά ανέλαβα, ως ιστορικός και μέλος της ελληνικής ακαδημαϊκής κοινότητας, αυτήν την τεράστια ηθική και επιστημονική ευθύνη γνωρίζοντας παράλληλα πως αυτό το έργο θα επανέφερε μνήμες στην ελληνική κοινωνία κα ως εκ τούτου θα είχε αναπόφευκτα ιδεολογικές και πολιτισμικές επιπτώσεις σε ένα σημαντικό τμήμα του πληθυσμού της χώρας μας, όπως και πραγματικά συνέβη. Επιπλέον, σε αυτές στις περιπτώσεις, τα πορίσματα μιας τέτοιας έρευνας θα ήταν παράλογο να παραμείνουν εγκλωβισμένα στα στενά πλαίσια του ελληνικού επιστημονικού κόσμου και να μην αποτελέσουν αντικείμενο μελέτης και σχολιασμού και από μέλη της διεθνούς ακαδημαϊκής κοινότητας αλλά και επιπλέον ενός διευρυμένου πολύγλωσσου ακροατηρίου σε διάφορες περιοχές του δυτικού κυρίως κόσμου.
    Η Βουλή αποτελεί έναν δημόσιο θεσμό, τα μέλη του οποίου εκλέγονται και με τις ψήφους αλλά και χρηματοδοτούνται και από τους φόρους χιλιάδων προσφυγικής καταγωγής Ελλήνων πολιτών. Η απόφαση για την ελληνική έκδοση και για τις μεταφράσεις σε διάφορες ξένες γλώσσες και η δέσμευσή της για την διακίνηση του έργου σε κοινοβούλια και ερευνητικές-ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες του εξωτερικού, αποτέλεσε ένα πρώτο σημαντικό επίσημο βήμα προς την κατεύθυνση διεθνοποίησης του ζητήματος αναγνώρισης της ποντιακής γενοκτονίας. Ο θεσμός που εκφράζει την λαϊκή βούληση, ο κεντρικός πυλώνας της σύγχρονης δημοκρατίας μας, η Βουλή των Ελλήνων, με την υλοποίηση αυτής της υπόσχεσης-δέσμευσης θα αποκαθιστούσε σε κάποιο βαθμό, την αδικία της σιωπής έναντι των νεκρών μας, αλλά και της παραμέλησης ενός κεντρικού ηθικού και πολιτικού αιτήματος μιας μεγάλης μερίδας της ελληνικής κοινωνίας.
    Παράλληλα μια τέτοια πρωτοβουλία θα συνέβαλλε στη ανάδειξη μιας ακόμα διάστασης του σύγχρονου κεμαλικού προβλήματος στη ανατολική Μεσόγειο, σε μια περίοδο μάλιστα όπου η Διεθνής Κοινότητα εμπλέκεται δυναμικότερα στην ευρύτερη περιοχή, κυρίως λόγω του κουρδικού ζητήματος και των ευρύτερων εξελίξεων στη Μέση Ανατολή.
    Επομένως η Βουλή των Ελλήνων, προχωρώντας στη μετάφραση, δημοσίευση και διακίνηση των πορισμάτων της επιστημονικής έρευνας στα αγγλικά και σε άλλες ευρωπαϊκές γλώσσες θα έδινε ένα επιπλέον εργαλείο στο δημοκρατικό κόσμο της Ευρώπης για την ουσιαστική αντιμετώπιση του κεμαλικού κινδύνου στη σημερινή Ανατολία/Τουρκία, διευκολύνοντας έτσι και τον εκδημοκρατισμό αυτής της χώρας και της κοινωνίας της, και κατά συνέπεια και την ουσιαστική προσέγγισή της με την Ε.Ε. Ακριβώς η υλοποίηση αυτής της υπόσχεσης θα ικανοποιούσε σε σημαντικό βαθμό ένα μεγάλο ηθικό αίτημα μεγάλης μερίδας του πληθυσμού της χώρας μας αλλά και θα συνέβαλε έμμεσα αλλά θετικά στην επίλυση ενός πολιτικού προβλήματος στην ευρύτερη περιοχή μας.
    Δυστυχώς το ελληνικό κοινοβούλιο αρνήθηκε να διαδραματίσει αυτόν τον ιστορικό και ηθικό ρόλο χωρίς μάλιστα να παράσχει οποιαδήποτε εξήγηση στους άμεσα εμπλεκομένους και προσωπικά σε εμένα ως τον δημιουργό και υπεύθυνο του έργου. Η Βουλή αρνείται να εκδώσει τα πορίσματα της πολυετούς και κοπιαστικής επιστημονικής έρευνας αλλά επιπλέον αρνείται να παράσχει και κάποια στοιχειωδώς λογική πολιτική ή άλλη ερμηνεία, δηλώνοντας απλά ότι δεν αποτελεί προτεραιότητα η εν λόγω έκδοση. Η Βουλή υπαναχωρεί από τις αρχικές της δεσμεύσεις, κάνει έτσι πολλά βήματα πίσω. Ξεκάθαρα αυτή η απόφαση συνιστά σοβαρότατη οπισθοδρόμηση, ηθική και πολιτική. Ευλόγως γεννιούνται σοβαρά ερωτήματα. Με ποια κριτήρια αποφασίζονται οι εκδοτικές προτεραιότητες του ελληνικού κοινοβουλίου, ποιοι είναι αυτοί που τα διαμορφώνουν και πως λαμβάνουν τις αποφάσεις; Υπήρξαν πιέσεις για την ακύρωση αυτής της εκδοτικής πρωτοβουλίας και αν ναι από ποιους φορείς και γιατί;
    Λαμβάνοντας υπόψη ότι οι σχετικές εκδοτικές δραστηριότητες πραγματοποιούνται με χρήματα των φορολογουμένων πολιτών, θα περίμενε κανείς ότι ένα τέτοιο επιστημονικό έργο μεγάλης κοινωνικής εμβέλειας και αναφοράς, όπως αυτό για την ποντιακή Γενοκτονία που αφορά σημαντικό τμήμα των πολιτών αλλά και ευρύτερα την ελληνική ιστορία, ταυτότητα και πολιτισμό, θα αποτελούσε πρώτη προτεραιότητα του κορυφαίου θεσμού της ελληνικής δημοκρατίας. Δυστυχώς όμως η Βουλή των Ελλήνων απογοητεύει για μια ακόμη φορά και προσβάλλει τον Ποντιακό και ευρύτερα Μικρασιατικό ελληνισμό αρνούμενη να δημοσιεύσει σε ξένες γλώσσες και να διεθνοποιήσει με αυτό τον τρόπο την επιστημονική έρευνα πολλών χρόνων που αφορά στο έγκλημα της Γενοκτονίας. Με αυτή όμως τη στάση της η Βουλή ακυρώνει τον ίδιο της τον εαυτό, κλονίζει και υπονομεύει την ηθική και πολιτική της νομιμοποίηση ως θεσμού που οφείλει να προστατεύει και να μεριμνά για τα δικαιώματα των πολιτών και να μεταφέρει τα αιτήματά τους στην κεντρική εξουσία. Παράλληλα η στάση αυτή αποδυναμώνει και υπονομεύει τον κοινωνικό, ηθικό και πολιτικό αγώνα χιλιάδων Ελλήνων στην Ελλάδα και το εξωτερικό για την διεθνή αναγνώριση της ποντιακής Γενοκτονίας και προσβάλλει την μνήμη των χιλιάδων νεκρών μας και των απογόνων τους. Επιπλέον με αυτή της την απόφαση η Βουλή επιλέγει την σιωπή έναντι ενός μεγάλου εγκλήματος κατά της ανθρωπότητας.
    Το ελληνικό Κοινοβούλιο έχει κάθε λόγο να είναι αλληλέγγυο με τον δίκαιο αγώνα μας, ειδικά σήμερα, που έχουμε πετύχει την αναγνώριση της Γενοκτονίας από πολλές Πολιτείες, Δήμους, Νομαρχίες και Περιφέρειες των ΗΠΑ και κυρίως την αναγνώριση με ποσοστό 83% της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου, Ασσυρίων και Αρμενίων από την Ένωση διανοούμενων της Αμερικής σε θέματα γενοκτονιών. Αντί όμως να παίρνει τη θέση της Αντιγόνης, προτιμά την αυταρχική και αντιδημοκρατική θέση του Κρέοντα.
    Αντί να φωνάξει, σιωπά και κρύβεται, επομένως έμμεσα αλλά ουσιαστικά νομιμοποιεί, υποθάλπει και ενισχύει τον εγκληματία. Με αυτή της την ένοχη σιωπή αποτυγχάνει η Βουλή να ενισχύσει και να διασπείρει τα δημοκρατικά ιδεώδη στην ευρύτερη βαλκανική αλλά κυρίως στη γειτονική Τουρκία, αρνούμενη να παράσχει τα σημαντικά επιστημονικά εργαλεία για την αποκάλυψη της στρατοκρατικής και αντιδημοκρατικής φύσης του κεμαλικού καθεστώτος στη γειτονική χώρα. Το έγκλημα της Γενοκτονίας και η δημοσίευση της επιστημονικής έρευνας που το τεκμηριώνει δεν αποτελεί απλώς υπόθεση του παρελθόντος, αλλά κυρίως του μέλλοντος. Είναι ένα διεθνές ανθρωπιστικό ζήτημα, πέρα και πάνω από στενές πολιτικές σκοπιμότητες.
    Αν το ελληνικό κοινοβούλιο έχει αποφασίσει να διακόψει αυτή την εκδοτική πρωτοβουλία οφείλει να το πει ξεκάθαρα, να δώσει μια πειστική και δημόσια εξήγηση σε μένα και στους ενδιαφερόμενους πολίτες για τους λόγους που το οδήγησαν σε αυτή την οπισθοδρομική και αντιδραστική απόφαση που ενισχύει τη ρατσιστική λήθη.
    Οι απόγονοι των θυμάτων της γενοκτονίας και εγώ προσωπικά ως επιστήμονας που εργάστηκε και εργάζεται να τεκμηριώσει το έγκλημα, έχουμε τεράστια ευθύνη να συνεχίσουμε τον ανθρωπιστικό μας αγώνα έστω και μόνοι. Δεν έχουμε δικαίωμα να προδώσουμε αυτούς που μας έφεραν στη ζωή αλλά και να μην προστατεύσουμε τις μελλοντικές γενιές από παρόμοια εγκλήματα. Το χρέος, ανθρωπιστικό και επιστημονικό, είναι πολύ μεγάλο και είμαστε αποφασισμένοι να το εκπληρώσουμε στο ακέραιο. Δεν είμαστε λίγοι, είμαστε πολλοί πια σε αυτόν τον αγώνα.

    Με τιμή

    Κωνσταντίνος Φωτιάδης
    Καθηγητής Πανεπιστημίου

    Σχόλιο από Πόντιος | 17/05/2008

  5. Όσο για τις αριστερίστικες και κομπλεξικές διεθνιστικές πολιτικώς ορθές σαπουνόφουσκες του στυλ «δεν διεκδικούμε τίποτα», «Έλληνες και Τούρκοι είναι φίλοι, οι ηγεσίες φταίνε», αμάν πια, ως πότε αυτό το σύμπλεγμα κατωτερότητας, μην μας πουν και εθνικιστές -ποιοι; οι γενοκτόνοι μας-, και ως πότε αυτή η αφελέστατη προπαγάνδα, «οι λαοί δεν έχουν τίποτε να χωρίσουν μεταξύ τους»; Διαβάστε Κονδύλη, κύριοι, να δείτε πώς αναλύει αυτό το ανόητη δόγμα. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη ανοησία, που καταρρίπτεται αυτοστιγμεί με τις στοιχειωδέστερες γνώσεις Ιστορίας, Κοινωνιολογίας και Διεθνών Σχέσεων, ότι τάχα λαοί και ηγεσίες είναι τελείως διαφορετικά πράγματα! Και όχι κύριοι, εγώ σαν Έλληνας Μικρασιάτης που η οικογένειά μου έχει χάσει προγόνους και σπίτια οικογενειακά και μαγαζιά και τάφους παππούδων στην Σμύρνη, καμμιά φιλία δεν έχω να κάνω με τους Τούρκους και ό,τι μού πήραν το θέλω και θα το πάρω πίσω, και την Σμύρνη και την Πόλη, είτε εγώ είτε τα παιδιά μου είτε τα παιδιά των παιδιών των παιδιών των παιδιών μου, όταν αλλάξουν οι καιροί και οι εποχές, μού είναι αδιάφορο πότε! Εξηγηθήκαμε; Κι αν η εποχή μας δεν προσφέρεται ρεαλιστικά για κάτι τέτοιο, στο όνειρο δεν απαγορεύεται τίποτε, και την ψυχή μας δεν την παραδίδουμε. Στην Πόλη και στην Σμύρνη, και σε εκατό ή χίλια χρόνια μπορεί να είναι και ρεαλιστική πραγματική, αλλά σήμερα κρατάμε τα όνειρα και την ψυχή μας δεν την παραδίδουμε επειδή έχει πρόβλημα με την Μεγάλη Ιδέα (με τα όνειρα και τους θρύλους των παππούδων μας επί 500 χρόνια, δηλαδή) η πολιτική ορθότης της «προοδευτικής» Αριστεράς.

    Συνεχίστε να καταγγέλετε τους «εθνικιστές» και «τουρκοφάγους» Χαραλαμπίδη και Φωτιάδη, και να θάβετε το έργο τους, χέρι-χέρι με την Ρεπούση, εσείς οι οπαδοί της «ελληνοτουρκικής φιλίας». Εμπρός για το βραβείο Ιπεκτσί.

    Σχόλιο από Πόντιος | 17/05/2008

  6. »Διαβάστε Κονδύλη, κύριοι, να δείτε πώς αναλύει αυτό το ανόητη δόγμα.;»

    Σε ποιο βιβλιο ο Κονδυλης μιλαει με τον τροπο που μιλατε εσεις ;
    ….
    ..και (ετσι απο περιεργεια) εσεις εχετε διαβασει Κονδύλη ; εννοω ..πραγματικά ;(οχι για τον Κονδυλη αυτά που λεει ο Καθε ..)

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 17/05/2008

  7. «…σηκωθείτε από καναπέδες, κρεβάτια, πολυθρόνες…»

    Σχόλιο από το θέλω και θα το πάρω πίσω | 17/05/2008

  8. Πόντιος

    την επιστολή Φωτιάδη δεν την πήραμε… Δεν μας την έστειλε κανείς!
    Είδες διακρίσεις που κάνουν οι συγκεκριμένοι τύποι;

    Αλλά δεν πειράζει! Μας την κρέμασες εσύ.

    Να σου πω την αλήθεια, ένα «Βραβείο Ιπεκτσί» δε θα μας πήγαινε κι άσχημα, σαν αυτό που πήρε ο Γιώργος Ανδρεάδης, η Τανσού Ιζμπέκ, ο Ομέρ Ασάν… Αλλά δεν το πολυβλέπουμε !

    όσο για τον βίο και την πολιτεία των Χαραλαμπίδη και Φωτιάδη έχουμε και αντίστοιχο κείμενο.

    Επίσης γράφεις «στο όνειρο δεν απαγορεύεται τίποτε, και την ψυχή μας δεν την παραδίδουμε.

    Φυσικά… γιαυτό υπάρχουν και οι ψυχαναλυτές !

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 17/05/2008

  9. Επίσης, υπογράφεις ως «Πόντιος» αλλά γράφεις τα εξής:

    «…. εγώ σαν Έλληνας Μικρασιάτης που η οικογένειά μου έχει χάσει προγόνους και σπίτια οικογενειακά και μαγαζιά και τάφους παππούδων στην Σμύρνη, καμμιά φιλία δεν έχω να κάνω με τους Τούρκους και ό,τι μού πήραν το θέλω και θα το πάρω πίσω, και την Σμύρνη και την Πόλη, είτε εγώ είτε τα παιδιά μου είτε τα παιδιά των παιδιών των παιδιών των παιδιών μου, όταν αλλάξουν οι καιροί και οι εποχές, μού είναι αδιάφορο πότε! Εξηγηθήκαμε;»

    Εξηγηθήκαμε ! Αλλά δώσε και συ μια εξήγηση.

    Επίσης,
    -με τους δεξιούς του Γούναρη που αποφάσισαν να εγκαταλείψουν τους Σμυρνιούς στο έλεος των Κεμαλικών,
    -με την αυτοκτονική πολιτική και στρατιωτική διαχείριση της μικρασιατικής εκστρατείας,
    -με τον Βενιζέλο που έκανε εκλογές εν μέσω πολέμου και
    -με την παραγνώριση του Ποντιακού Ζητήματος την κρίσιμη ώρα,
    -με τους δυό τους (μοναρχικούς και βενιζελικούς) που δεν έστειλαν ούτε μια σφαίρα στους αντάρτες του Πόντου,
    -με την απαγόρευση στρατιωτικής και πολιτικής βοήθειας που θέσπισαν και οι βενιζελικοί και οι μοναρχικοι,
    -με το ελληνικό κράτος που περιφρόνησε και εκμεταλλεύτηκε τους πρόσφυγες, και ακόμα και σήμερα νέμεται τα υπόλοιπα της Ανταλλάξιμης Περιουσίας…

    ….. έχεις κανένα πρόβλημα;

    Ή για όλα φταίνε οι Τούρκοι !

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 17/05/2008

  10. Καλά βρε Πόντιε, αν είσαι και Πόντιος, ο Φωτιάδης περιμένει και εκπλιπαρεί το κράτος για να εκδόσει στα αγγλικά τον τόμο του;

    Γιατί δεν το δίνει στον Καλεντερίδη, που έχει και εκδοτικό οίκο; Όλα από το κράτος τα περιμένετε;

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 17/05/2008

  11. Δείτε επίσης το κείμενο :

    Η “πόλη” Ρωμανία: What? Τι; Sto eta? Nτo; Que? Ne dir? Ήντα; Was ist das?

    για να καταλάβετε πώς ξεφτέλισαν και πώς προσπάθησαν να εκμεταλλευτούν τον ποντιακό χώρο, δημιουργώντας του πλείστα όσα αδιέξοδα τα οποία σήμερα προσπαθεί να αντιμετωπίσει.

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 17/05/2008

  12. Καλησπέρα σε όλους..

    Το παρακάτω κείμενο διανέμεται αυτές τις μέρες στην Θεσσαλονίκη..έτσι.. για να μη ξεχνάμε την Πολιτική Ανηθικότητα και τους εκφραστές της σε αυτή τη χώρα

    ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΥΒΡΗ

    Αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία στα ιστορικά χρονικά της ανθρωπότητας… οι πολιτικοί
    «εκφραστές», οι πολιτικοί «εκπρόσωποι» ενός λαού που έχει υποστεί το τραγικότερο μαζικό έγκλημα, αυτό της Γενοκτονίας.. να τιμούν, να προσκυνούν και να υμνούν- με ηλίθια παρρησία- τον εμπνευστή και εκτελεστή αυτής της φασιστικής πρακτικής.. Έχουμε ξεπεράσει πια κάθε όριο γελοιότητας. Αναβαθμίστηκε η ..ξεφτίλα μας.. από το επίπεδο του Υπουργού Εξωτερικών, περάσαμε «επιτυχώς», σ’εκείνο του.. «Πρωθυπουργού»!!!!
    Επικαλούνται το πρωτόκολλο, .όταν και ο πλέον αδαής γνωρίζει ότι αρχηγοί άλλων χωρών , επισκεπτόμενοι την Τουρκία, απέφυγαν παρόμοια ατιμωτική πράξη, π.χ. Ο Πρόεδρος του Ιράν, του Σουδάν κ.λ.π…καθώς φαίνεται όμως, η πολιτική αξιοπρέπεια και λεβεντιά έιναι έννοιες και στάσεις ζωής, που πρέπει να τις αναζητήσουμε ..κάπου στην Αραβική χερσόνησο ή στην φιλόξενη γη της Αφρικής.

    «Η είσοδος της Τουρκίας στην Ε.Ε. περνάει από την Διεθνή αναγνώριση της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού…» Τάδε έφη, το 2001 και το 2004, (προεκλογικά.. φυσικά) ο Κ. Καραμανλής!!! ΟΥΔΕΝ ΣΧΟΛΙΟΝ!!!
    Προσπαθούν, συντονισμένα, σταδιακά, ομόθυμα και ομόφωνα, να ακυρώσουν την μνήμη μας, να διαγράψουν – ως μη γενόμενη-την γενεσιουργό αιτία της εξόδου των Ποντίων από την πατρική τους γη…Με πρωτοφανή κυνισμό και περιφρόνηση προσβάλουν τους 353.000 νεκρούς του Ποντιακού Ολοκαυτώματος, την μνήμη ενός λαού, αποδίδοντας τιμές στους εκφραστές της ιδεολογίας του θανάτου, στους εκφραστές της ακραίας φασιστικής πρακτικής, στους ηγήτορες του Κεμαλισμού.

    Δεν μας αξίζει αυτή η εικόνα. Η σκέψη ότι , το Δίκαιο, δεν σου το χαρίζει κανείς, αλλά το κατακτάς μέσα από πολιτικούς και κοινωνικούς αγώνες, αποτελεί την μόνη φωτεινή διέξοδο από το τούνελ της πολιτικής ανηθικότητας. Ο αγώνας για την Διεθνή αναγνώριση της Γενοκτονίας, αποτελεί κατάκτηση του Ποντιακού χώρου και σαν τέτοια οφείλουμε να την περιφρουρήσουμε. Τούτος ο αγώνας, η ανάκτηση της Ιστορικής μας μνήμης, μας απαγκίστρωσε από το περιθώριο του Φολκλόρ και των φτηνών ανεκδότων, από την μιζέρια της άγνοιας και της πολιτιστικής εξαφάνισης.

    Ελπίζουμε ..στους ρομαντικούς ιδεαλιστές ποντίους …και μη..
    Ελπίζουμε… στους αντιφασίστες-αντικεμαλιστές, στους πραγματικούς διεθνιστές.. εγχώριους και μη..
    Ελπίζουμε…στους αγωνιστές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, διανοούμενους και μη..
    Ελπίζουμε.. στα αντανακλαστικά των αγνών ποντίων και στις αιματοβαμμένες μνήμες της κάθε ποντιακής οικογένειας

    ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΝΤΙΑΚΗ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ

    Σχόλιο από mavrithalassa | 17/05/2008

  13. Agapito pontos kai aristera pragmatika to site sas einai gemato politika orthes apopseis para to gegonos oti diafwnw me kapoies kai tha ithela na euxithw kali sunexeia, apo kei kai pera.. tha ithela na mou apantisete se kapoia mou erwtimata..
    Eimetha pontios apo tin prwin sovietiki enwsi.. gia na ksigoumetha.. ara se periptwsi pou eiste stalinikoi… sorry.. perastika.. (den kserw ti pisteuete giauto rwtaw).. twra apo kei kai pera

    1on ti pisteuete gia tis genoktonies tou Stalin enantion twn Pontiwn tis sovietikis enwsis kai tis eksanagkastikis tous metanasteusis pros to kazakstan klp klp…

    2on to klassiko epixeirima tou stil «ti exei na xwrisei o tourkos me ton ellina ergati» einai asteio…giati o tourkos ergatis einai autos pou esfaze kai oxi i astiki taksi opws polu thelete na pisteuete gia na dikaiologisete tin ideologiki sas orthotita.. kapoio sxolio ?

    3on o tourkikos «uperethnikismos» einai apodektos apo to 70% tou plithusmou.. giati na stisw egw kolw kai na to paizw diethnistis-eirinistis

    4on Einai i den einai patrida mou o pontos.. einai i den einai gi twn paterwn mou… mou anikei dikaiwmatika i den mou anikei?… efoson mou anikei tha palepsw giauto.. kai opoios thewrei oti eimai imperialistis ethnikistis ton grafw eis ta palea twn upodimatwn imwn..

    5on «Με τους γείτονες εμείς είμαστε συμφιλιωμένοι» diladi mono osoi einai tis ideologias sou einai apodektoi apo sena.. to allo 96% pou dn einai aristeroi ti einai arage?.. mia ethnikistiki meiopsifia?..

    6on «Όχι φίλε μου. Αυτά τελείωσαν οριστικά, όταν οι Έλληνες απέτυχαν να παρέμβουν στη κρισιμότερη στιγμή μετασχηματισμού της περιοχής…» metasximatismoi ginontai sunexeia agapite.. i ellada apo to 1905 pou uparxei ws kratos mesa se 100 xronia exei kataferei oxi apla na parei megalo meros twn edafwn tis alla kai na katastei oikonomiki uperdunami tis perioxis.. (nai ntaks.. min mou peis gia asfalistiko kai arthro 16 ekei sumfwnoume) ara ti se kanei na pisteueis oti dn tha ksanaginei polemos poso mallon sta valkania?

    Auta gia twra..ama mou erthei kapoia akoma aporia tha tin diatupwsw…
    Filika

    Σχόλιο από Mithridatis | 17/05/2008

  14. Mithridatis

    βάζεις ενδιαφέροντα ερωτήματα. Περιπλανήσου όμως λίγο στα κείμενα που φιλοξενούμε, δες τις θεματικές κατηγορίες και θα λάβεις πολλές απαντήσεις.

    Μιας και είσαι όμως Πόντιος από την πρώην ΕΣΣΔ, δες αυτά που έχουμε για τις σταλινικές διώξεις και το σοβιετικο μεσοπόλεμο.

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 18/05/2008

  15. «…για να καταλάβετε πώς ξεφτέλισαν και πώς προσπάθησαν να εκμεταλλευτούν τον ποντιακό χώρο, δημιουργώντας του πλείστα όσα αδιέξοδα τα οποία σήμερα προσπαθεί να αντιμετωπίσει…»

    Αυτοί που ξεφτέλισαν και συνεχίζουν να ξεφτελίζουν τον ποντιακό χώρο..τον εκμεταλλεύτηκαν και συνεχίζουν να τον εκμεταλλεύονται,με τον πιο αήθη και απροκάλυπτο τρόπο..είναι όλοι αυτοί που τον χρησιμοποίησαν ως όχημα για την προσωπική τους ανέλιξη, προσπαθώντας να του αφαιρέσουν στοιχεία δυναμικού πολιτικού κινήματος, καθιστώντας τον, χειραγωγούμενη εκλογική πελατεία στο παρόν mapet show της πολιτικής σκηνής..
    ..Τον χρησιμοποίησαν οι-κάθε λογής- αγαπημένοι της εξουσίας, χαμηλόβαθμοι ή υψηλόβαθμοι «πολιτικοί υπάλληλοι»,βολεμένοι και καθοδηγούμενοι ποντιοπατέρες …και αυτοί??? Σίγουρα δεν είναι ο Μιχάλης Χαραλαμπίδης και ο Κώστας Φωτιάδης (αν και το γνωρίζετε!!!)
    H εμπάθεια τυφλώνει και είναι κακός σύμβουλος..όσο για την ΡΩΜΑΝΙΑ..αν πραγματικά θέλετε να μάθετε..ψάξτε το..όχι στη βάση μιας κουτσομπολίστικης λογικής, αλλά σοβαρά και υπεύθυνα…
    Αλήθεια, το γεγονός της απέλασης του Μιχάλη Χαραλαμπίδη από τις Η.Π.Α.στις 9 Μαίου,το γνωρίζετε?? ή δεν σας αφορά επειδή έχει να κάνει με ένα πρόσωπο που ..έτσι κι αλλιώς στοχεύετε και αντιπαθείτε???

    Να είστε καλά

    Σχόλιο από mavrithalassa | 18/05/2008

  16. Ωραίοι οι αφορισμοί και οι χωρίς στοιχεία υποθέσεις!

    Ολόκληρη κουβέντα κάναμε για τη Ρωμανία… Γιατί κανένας υποστηριχτής του χαραλαμπιδισμού δεν παρέμβηκε για να μας πει που κάνουμε λάθη στην κριτική μας;

    Ωραίο και βολικό το σχήμα : Εμείς οι καλοί και οι υπόλοιποι οι κακοί…

    Ε λοιπόν, αφήστε να περάσουν οι μέρες που τιμούμε τη Γενοκτονία και θα ανεβάσουμε ένα κείμενο για τον βίο και την πολιτεία της Ομάδας Χαραλαμπίδη-Φωτιάδη και εκεί να κάνετε τις παρεμβάσεις σας και να καταθέσετε τα επιχειρήματά σας.

    Και μια και τόφερε η κουβέντα… Για την Πόντος Βίζα τι λέτε;

    Και για την ακύρωση της βίζας προς τον Χαραλαμπίδη τι να πούμε; Απαράδεκτο έτσι κι αλλιώς. Μετά τον Μητσό ο Χαραλαμπίδης!

    Αλλά σπάμε το κεφάλι μας να καταλάβουμε γιατί το έκαναν αυτό οι Αμερικανοί σε μια φάση που ο πάλαι ποτέ ένδοξος πολιτικός είναι παροπλισμένος και με ελάχιστη επιρροή. Τι να επιδιώκουν άραγε; Δε ρωτάτε τους απόμαχους πράκτορες του χώρου σας να σας πουν τις εκτιμήσεις τους; Και να μας ενημερώσετε και μας !

    Ομέρ ο αντιαμερικάνος ρωμανιστής

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 18/05/2008

  17. Με λύπη βλέπω αρκετούς σχολιαστές να διακατέχονται από ένα απίστευτο μίσος για τους Τούρκους, αγνοώντας φυσικά για τον ρόλο του επίσημου ελληνικού κράτους στο ποντιακό δράμα.
    Παρά τις νηφάλιες παρατηρήσεις των οικοδεσποτών, φαίνεται ότι ο φανατισμός έχει κυριεύσει την πλειονότητα των ποντίων (οι εδώ προβολές αυτού του φανατισμού είναι έκδηλες), με αποτέλεσμα οι περισσότεροι πόντιοι να έχουν αποκτήσει μια εθνικιστική λογική και να αφήνονται έρμαια του κάθε ΛΑΟΣ, Ψωμιάδη ή Άνθιμου.
    Καμία σχολική ιστορία δεν πρόκειται να δημιουργήσει μνήμες φίλοι μου. Μόνο η προσωπική ενασχόληση με την ιστορία μπορεί να φέρει αποτελέσματα. Τα παιδιά το σχολείο το βλέπουν ως αγγαρεία έτσι κι αλλιώς (όπως το βλέπαμε κι εμείς).
    Και επιτέλους ας καταλάβουν κάποιοι ότι αυτό που εκφράζει ο συμπατριώτης μου ο Χαραλαμπίδης είναι ένας αντικατοπτρισμός αυτού που εκφράζει η εθνικιστική Τουρκία.
    Και βέβαια πιστεύουμε στην ειρήνη, στην αρμονική συμβίωση και στην αλληλεγγύη των λαών.
    Και βέβαια παλεύουμε να έρθει η πραγματική Δημοκρατία στην Τουρκία.
    Αν κάποιοι γουστάρουν νέο 1897, ιδού η Ρόδος… εγώ δεν θα πάρω. Κι έχω χάσει κι εγώ συγγενείς στον Πόντο (για να μην θεωρηθεί ότι ομιλώ εκ του ασφαλούς).

    doctor

    Σχόλιο από doctor | 18/05/2008

  18. «Παρά τις νηφάλιες παρατηρήσεις των οικοδεσποτών, φαίνεται ότι ο φανατισμός έχει κυριεύσει την πλειονότητα των ποντίων (οι εδώ προβολές αυτού του φανατισμού είναι έκδηλες), με αποτέλεσμα οι περισσότεροι πόντιοι να έχουν αποκτήσει μια εθνικιστική λογική και να αφήνονται έρμαια του κάθε ΛΑΟΣ, Ψωμιάδη ή Άνθιμου.»

    ακόμα πιο ακραίο αυτό που γράφεις φίλτατε doctor-α !

    Δεν είναι έτσι τα πράγματα στον αληθινό κόσμο. Απόδειξη αυτού είναι ότι η Ομάδα που κυρίως ευθύνεται για τον φανατισμό και προσπάθησε να καλλιεργήσει έναν υστερικό εθνικισμό βρέθηκε εκτός του οργανωμένου χώρου και κάνει παρέα σήμερα με τις αμαρτωλές οικογένειες της Παναγίας Σουμελά.

    Το πρόβλημα είναι ότι από τη μια έχουμε αυτούς και τους ακροδεξιούς που προσπαθούν να πάρουν κανένα κομματάκι, και από την άλλη έχουμε διάφορους γελοίους τύπους, τύπου Νακρατζά, που διαχέουν στους αμαθείς τις απόψεις του τουρκικού υπουργείου εξωτερικών.

    Ομέρ ο νακρατζόπληκτος

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 18/05/2008

  19. Ωχ ωχ ..βλέπω Ομερ οτι σε ξαναπιασε…:)

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 18/05/2008

  20. Μέρες που ναι Νοσφεράτε…..

    Καλά αράξαμε τόσο καιρό.. «εμπρός της γης οι κολασμένοι»!

    Ομέρ ο αγνοημένος παρτιζάνος

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 18/05/2008

  21. Εμένα πάντως πιο πολύ μου άρεσε η ευχή:

    «Να είστε καλά»

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 18/05/2008

  22. Δείτε και παρατηρήστε καάποια θεωρητικά ζητήματα που ανοίγει η προσέγγιση αυτή :

    http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11424&subid=2&tag=8777&pubid=986411

    Σχόλιο από λ | 18/05/2008

  23. Ομέρ, δεν μιλάω σε επίπεδο συλλόγων, οργανωμένων ατόμων, ή τάσεων εντός του ποντιακού ελληνισμού.
    Μιλάω για τους απλούς πολίτες, οι οποίοι νομίζω πιο εύκολα πέφτουν θύματα των δακρύβρεχτων εθνικιστικών θεωρήσεων περί του ποντιακού δράματος, παρά γίνονται κοινωνοί ορθολογικών και αντικειμενικών ιστορικά επισκοπήσεων ή εμβαθύνσεων, οι οποίες πιθανόν να αποδεικνύουν ενίοτε ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά και ότι η θεώρηση εμείς οι καλοί και αυτοί οι κακοί ίσως να αγγίζει τα όρια του απλοϊκού και του άσπρου-μαύρου.

    Μιλώ επίσης για τους νέους ανθρώπους που όσο περνά ο καιρός δεν έχουν πια τις άμεσες πηγές για τα όσα συνέβησαν, μιας και μέρα με τη μέρα ελαχιστοποιούνται και σε λίγο καιρό θα έχουν πεθάνει από βαθύ γήρας οι άμεσοι κοινωνοί του ξεριζωμού, και της εθνοκάθαρσης.
    Έτσι, δεν υπάρχει πια ο παπούς ή η γιαγιά που ήρθε από τον πόντο, οπότε οι πληροφορίες που δίνει ο μπαμπάς ή η μαμά, μπορούν να αμφισβητηθούν αντιπαραβαλλόμενες με τις λαϊκίστικες ατάκες στυλ Ψωμιάδη, ή τις ιδεολογικά φανατικές στυλ Χαραλαμπίδη.

    Αλήθεια, πόσοι από εμάς θέλουν να μάθει ο κόσμος για το τι ρατσισμό βίωσαν εδώ οι παπούδες μας; Για τις άθλιες συνθήκες στέγασης και σίτισης; Για τα όργια διαφθοράς και την διασπάθιση των κονδυλίων που διαχειριζόταν η ΕΑΠ (Επιτροπή Αποκατάστασης Προσφύγων);
    Για το μίσος των γηγενών για τους πρόσφυγες;
    Βλ. σχετικό θέμα:
    http://dimitrisdoctor.blogspot.com/2008/05/blog-post.html

    Είμαστε σε θέση να δούμε το θέμα σφαιρικά και νηφάλια, ή θα αναλωνόμαστε σε γραφικότητες του στυλ να καταλάβουμε την Τραπεζούντα ή να φαντασιωνόμαστε ότι τρώμε ωμούς τούρκους για breakfast?
    Το πέρασμα από τον λαϊκισμό στην γραφικότητα είναι σχεδόν νομοτελειακά βέβαιο. Και η μόνη θεραπεία γι’αυτό είναι η ενδελεχής μελέτη, όλων των απόψεων, όλων των τάσεων, ακόμη και του Νακρατζά (με ενδοσκόπηση όχι στα αστεία συμπεράσματά του αλλά στις πηγές που παραθέτει) ή και των τούρκων ιστορικών, εθνικιστών και μη.
    Ο φανατισμός προκύπτει πάντα μέσα από την μονοσήμαντη και μανιχαϊστική θεώρηση του εξεταζόμενου αντικειμένου, και ο φανατισμός όσο αναπτύσσεται δημιουργεί έναν παράλληλο κόσμο στον οποίο ζει ο φανατικός και ο οποίος με 2-3 λέξεις ορίζεται ως «δραπέτευση από την πραγματικότητα».

    doctor

    Σχόλιο από doctor | 18/05/2008

  24. doctor-α

    ξεκινήσαμε νωρίς σήμερα τη συζήτηση, αλλά όντως αξίζει το θέμα.

    Νομίζω ότι στο σύνολο σχεδόν των επισημάνσεών σου συμφωνώ, πλην της περίπτωσης Νακρατζά που πιστεύω μαζί με άλλους ότι είναι κλασική περίπτωση που τον βάζει στην απέναντι πλευρά, μαζί με το τουρκικό υπουργείο εξωτερικών και τους εθνικιστές της άλλης πλευράς. Φυσικά πρέπει να τον μελετάς και αυτόν και πολλούς άλλους, φίλους και εχθρούς. Διαφωνώ επίσης και με τη διαπίστωσή σου: «Το πέρασμα από τον λαϊκισμό στην γραφικότητα είναι σχεδόν νομοτελειακά βέβαιο.» Δεν είναι καθόλου έτσι. Ο χώρος αυτή τη στιγμή μπορεί να περάσει σε μια εξαιρετική ωριμότητα και να τραβήξει και την υπόλοιπη κοινωνία μαζί του. Φυσικά πάντα θα υπάρχουν και οι γραφικοί, λαϊκιστές, φασίστες, θρησκόληπτοι και ότι άλλο απωθητικό παράγει μια κανονική κοινωνία.

    Όμως πρέπει να καταθέσω μια διαπίστωση:

    -Το γεγονός ότι η Αριστερά κυρίως κρύφτηκε για δεκαετίες πίσω από τα παλαιοελλαδίτικα ιδεολογήματά της.
    -Ότι την αρχική αμηχανία μπροστά στο ριζοσπαστικό ποντιακό κίνημα των δεκαετιών ’80 και ’90, μέρος της (από τον Ιό έως τον Ταχματζίδη) το μετέτρεψε σε απαξιωτική κουτσομπολίστικη παραφιλολογία με μπόλικη μνησίκακη διάθεση για τους «πρόσφυγγες» που τόλμησαν να αμφισβητήσουν τα θέσφατα. Η στάση αυτή επέτρεψε σε απόψεις σαν αυτές που περιγράφεις παραπάνω να αναπτυχθούν και να επηρρεάσουν τον κόσμο. Και όχι μόνο παραφιλολογία, αλλά και επιθετική αντιμετώπιση που μπορεί τον άλλο να τον στείλει αδιάβαστο. Αυτό το έζησα σε μια συζήτηση στο μπλογκ σου.

    Εγώ πάντως που παρακολουθώ από κάποια απόσταση -συστηματικά όμως- τα δρώμενα και δεν έχω σχέση άμεση με τον οργανωμένο χώρο, μπορώ να δω το κακό που προκάλεσε αυτή η παλαιοελλαδική «αριστερή» μνησικακία. Παρόλα αυτά όμως ο ποντιακός χώρος είναι αρκετά ώριμος και έτοιμος και δέχεται άμεσα αναλύσεις σαν αυτές που παρουσιάζουμε στο μπλογκ μας. Και δόξα τον θεό, υπάρχουν φίλοι μας που με όρεξη προσπαθούν. Μόνο που θα πρέπει οι διάφοροι που ενδιαφέρονται, να ξεχάσουν ότι μπορεί να επιστρέψει ο ποντιακός χώρος στην προ της δεκαετίας του ’80 εποχή. Ας βρουν τρόπους να εντάξουν στην προβληματική τους τα νέα κινήματα και τους νέους προβληματισμούς.

    Γι αυτό αντί να γκρινιάζουμε, ας συμμετέχουμε σ’ αυτά που γίνονται και ας είμαστε λίγο πιο τολμηροί στο να αποδεχτούμε το προφανές, αυτά δηλαδή που παρουσιάζουμε στο ποστ για τη Λούξεμπουργκ, αντί να ομφαλοσκοπούμε προσπαθώντας να διαφύγουμε τις ευθύνες μας.

    Και δεν εννοώ εσένα βέβαια (ούτε και το Νοσφεράτο) 8)

    Ομέρ ο αγουροξυπνημένος

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 18/05/2008

  25. Επίσης καθόλου δεν είναι χωρίς σημασία η παρακάτω επισήμανση του doctor-a:

    «..Μιλώ επίσης για τους νέους ανθρώπους που όσο περνά ο καιρός δεν έχουν πια τις άμεσες πηγές για τα όσα συνέβησαν, μιας και μέρα με τη μέρα ελαχιστοποιούνται και σε λίγο καιρό θα έχουν πεθάνει από βαθύ γήρας οι άμεσοι κοινωνοί του ξεριζωμού, και της εθνοκάθαρσης.
    Έτσι, δεν υπάρχει πια ο παπούς ή η γιαγιά που ήρθε από τον πόντο, οπότε οι πληροφορίες που δίνει ο μπαμπάς ή η μαμά, μπορούν να αμφισβητηθούν αντιπαραβαλλόμενες με τις λαϊκίστικες ατάκες στυλ Ψωμιάδη, ή τις ιδεολογικά φανατικές στυλ Χαραλαμπίδη..»

    γιατί δεν θα υπάρχει η γιαγια Αλεξάνδρα να μας πεί:
    -Οι τσετέδες το χωριό όταν χτυπήσανε και έκαψαν τον μαχαλά, εμένα ο Μουράτ με πήρε στο σπίτι του και με έκρυψε…

    Είχαν έναν τρόπο αυτοί οι παλιοί να βάζουν τα πράματα στην θέση τους…

    «..Σαν φεύγαμε δεν πιστεύαμε
    Σαν φεύγαμε συγυρίζαμε το σπίτι , θα ξαναγυρνούσαμε.
    Σαν φεύγαμε ο Χασάν , η Ζευνέπ και ο μικρός Αλή κλαίγανε στο κατωθύρι τους
    Εμείς αυτούς ξέρουμε για Τούρκους, οι άλλοι…..οι άλλοι δεν έχουν όνομα και είναι παντού. Παντού.

    Εμείς νιώθουμε πως δεν έχει δικαίωμα η νιότη μας,
    μόνο στην παρηγοριά και πως στο τέλος οι λαοί θα δικαιωθούν.
    Μας χώρισαν από τους γείτονες αδερφούς…

    Αλλά την Μνήμη ? Μπορούν να μας πάρουν την Mνήμη ?..»

    mumul

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 18/05/2008

  26. Πόντο τον πόντο χάνουμε τη γής κάτω απ’ τα πόδια
    φοβούνται ν’ ανασάνουνε ακόμα και τα βόδια
    Φρικιάζουν γύρω τα μυαλά, βγαίνουνε τα μαχαίρια
    και των φρονίμων τα παιδιά μαδάνε περιστέρια
    Έρχονται και παρέρχονται τα ποσοστά της δόξας
    και κάμποσοι ονειρεύονται παλιές πατρίδες λόξας
    Τι να σημαίνουν όλα αυτά μπροστά στο καλοκαίρι
    κι ο ήλιος έβαλε γυαλιά, μη βλέπει κι υποφέρει

    Σχόλιο από "δραπέτευση από την πραγματικότητα” | 18/05/2008

  27. Δείτε ένα πολύ ενδιαφέρον αφιέρωμα για τη Γενοκτονία των Ποντίων στο σημερινό «Αγγελιοφόρο».

    Σε μια Ειδική Έκδοση 16 σελίδων καλύπτονται πολλά ζητήματα.

    Υπάρχουν τα εξής θέματα :

    Η γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου», της Έλσας Γαλανίδου-Μπαλφούσια

    Η Γενοκτονία των Ελλήνων της Ανατολής ένα διαρκές, ατιμώρητο έγκλημα», του Χάρη Τσιρκινίδη

    -«Η σημαντικότητα της απομνημόνευσης στη διατήρηση της Ιστορίας», της Θέας Χάλο,</

    -«Η γενοκτονία του πολιτισμού στο παράδειγμα τριών μονών», της Παρυσάτιδος Παπαδοπούλου-Συμεωνίδου

    -«Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως και αλύτρωτος ελληνισμός κατά την κεμαλική περίοδο 1919-1923», του Στάθη Πελαγίδη,

    -«Πώς αντιμετώπισαν οι Πόντιοι την επιθετική πολιτική εξόντωσής τους από τους Τούρκους», του Γιώργου Ανδρεάδη

    -«Τα γεγονότα της εποχής και η αναθεώρηση της Ιστορίας», του Βλάση Αγτζίδη

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 18/05/2008

  28. Εύγε Ομέρ, μουμούλ

    Συμφωνώ απολύτως με τις παρεμβάσεις σας

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 18/05/2008

  29. Endiaferonta ta arthra sas.. an kai ta eixa idi diavasei 😛 sas prolava.. para tauta tha epithumousa na akousw apantiseis sta erwtimata pou ethesa..euxaristw…
    Filika

    Σχόλιο από Mithridatis | 18/05/2008

  30. «Ωραίοι οι αφορισμοί και οι χωρίς στοιχεία υποθέσεις!»

    Συμφωνώ απόλυτα!!!

    «Ολόκληρη κουβέντα κάναμε για τη Ρωμανία… Γιατί κανένας υποστηριχτής του χαραλαμπιδισμού δεν παρέμβηκε για να μας πει που κάνουμε λάθη στην κριτική μας;»

    Άραγe γιατί….!!!!

    «Ωραίο και βολικό το σχήμα : Εμείς οι καλοί και οι υπόλοιποι οι κακοί…»

    Επίσης συμφωνώ μαζί σου «αντιαμερικανέ»..

    «Και μια και τόφερε η κουβέντα… Για την Πόντος Βίζα τι λέτε;»

    Αν εννοείς τί λέω εγώ..άλλο ένα κερδοσκοπικό τέχνασμα όλων αυτών που χρησιμοποίησαν και συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τον ποντιακό χώρο και τις ευαισθησίες του. Έχω δει και ακούσει τόσα πολλά..που δεν εκπλήσσομαι πια..ΠΟΛΛΑ ΤΡΩΚΤΙΚΑ επιβίωσαν και επιβιώνουν στις πλάτες του ποντιακού κινήματος..και το κωμικοτραγικό??? Επιβραβεύονται και εξελίσσονται μέσα σ’αυτό!!!! ΑΘΛΙΟΤΗΤΑ

    «…Τι να επιδιώκουν άραγε; Δε ρωτάτε τους απόμαχους πράκτορες του χώρου σας να σας πουν τις εκτιμήσεις τους; Και να μας ενημερώσετε και μας !»

    Μάλλον έχεις μπερδέψει τους χώρους!!!!Ψάξε να βρεις αλλού τις απαντήσεις κι ενημέρωσέ μας..

    Συμπέρασμα?????
    Η απέλαση του Μιχάλη Χαραλαμπίδη , έγινε κατόπιν οργανωμένου σχεδίου και συμφωνίας, μεταξύ της C.I.A., της M.I.T. και ισχυρών παραγόντων του «Χαραλαμπιδικού» κινήματος, έτσι ώστε να «επαναοπλιστεί» και να «επανακτήσει» την χαμένη του επιρροή!!!!!!!!!!!!!!

    Εύγε!!!!!!!!! Οι απόμαχοι πράκτορες του χώρου σας, σας έβαλαν αυτόν τον «προβληματισμό»???

    Kι επειδή σε κάποιον φίλο δεν άρεσε η ευχή μου..ας την αλλάξω.

    Kendinize iyi bakin!

    Σχόλιο από mavrithalassa | 18/05/2008

  31. mias kai milame gia apelaseis apo ameriki kai gia epilektikes «agapes» amerikanikon iperision, diavasa se kati sites prin merikes meres oti o «siggrafeas» kai nin dianoumenos me gialakia proin kipatzis kai oti allo, kalenderidis itan stin ameriki kai ekane leei omilies gia to pontiako kai kati alla, kai poulouse leei kai ta vivlia tou gia ton otsalan. tha ekane leei kai periodeies, vre amaan!

    afton ton «palikara» pos kai den ton apelasan re pedia kai ton afinoun kai alonizi? vre mpravo protimisis oi amerikanoi…!!! diavase kaneis ta keimena pou diakini aftos o tipos? kati klise kai ftinopatriotiki laikismoi, alla me prosoxi min thiksoume kai to politiko katestimeno tis xoras! kritiki aneksodi kai apolitiki, leme gia na leme, kai oi efkairi enthousiazontai apo kato.

    aftos ti rolo prospathei na paiksei sta pontiaka mporei kaneis na mas diafotisi me tis analisis tu? asxoleitai kaneis me tin periptosi tu? exei sxesi me tin pontos visa? prospathei na eksagorasei kai na xeiragogisi ton pontiako xoro, kai giati?ton endiaferei to pontiako kinima i i provoli tu kai ta vivlia tu kai i isterofimia tu? ta exo xasei…

    Σχόλιο από apisteftos | 18/05/2008

  32. apisteftos

    γράφεις ενδιαφέροντα και απίτσευτα πράγματα. Ενημέρωσέ μας για τις σχέσεις Χαραλαμπίδη-Καλεντερίδη. Νόμιζα ότι ήταν μαζί. Και μάλλον πολύς κόσμος αυτό πιστεύει.

    Τι έγινε και τα έσπασαν;

    Ειλικρινή θα ήθελα μια ενημέρωση απ’ όποιον ξέρει κάτι.

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 18/05/2008

  33. Kale mu matsukate,

    den xreiazete kaneis na einai magos gia na katalavei, stixiodis politiki skepsi kai prosektiki paratirisi ton drastiriotiton ton emplekomenon, ta leei ola. ligo oi efimerides kai to internet, kai exeis simantiko meros tis eikonas na emfanizete.

    ektimo oti einai akros paraplanitiko na theorei kaneis xaralmbidi-kalenderidi oti einai mazi. to antitheto malista, an parakolouthouses ton imerisio tipo tis epoxis, o xaralambidis katiggeile dimosia ton kalenderidi gia ton rolo tu stin ipothesi otsalan, kai o kalenderidis argotera sto epistimonikis fantasias vivlio tou «H ora tis alithias» afise exmes kata tou xaralmbidi
    (ti sigkinitikos o titlos, thimizi kati apo kourkoulo i Niko Ksanthopoulo, to paidi tou laou pou to ekmetaleftikan oi apones eksusies, paraligo na pesei sta xeria amerikanon kai tourkon to kaimeno, kai omos afto, logo tis prosfigikis tou katagogis iperaspise to elliniko onoma, epiviose kai tora egine megalos kai tranos «epixeirimatias» kai pios kserei kai ti allo, pou mirazei kai imerologia gia ton ponto dorean… (po po aftothisia gia tin patrida 🙂 )

    erotisi gia quiz: pos oi katharistes armaton ginonte dianoumenoi kai siggrafeis anafnosmaton toualetas:-) ) klp klp klp gia tainia einai aderfia mu katatregmena 🙂 ) po poooooo. telos panton.

    einai gnosti i emploki kalenderidi stin ipothesi otsalan. oi amerikanoi, gia tous dikous tous logous, ton dosane ton otsalan stous tourkous, epomenos opios itan antithetos stous sxediasmous tous etroge «sfaliara» i perithoriopoiountan politika, opios itan mazi tous den ton peirazan. tora loipon o xaralmbidis troei aftin tin apelasi se afti tin fasi, eno epitrepoun se kalenderidi na alonizi kai na kanei omilies gia tourkia kai gia kourdiko kai pontiako kai otidipote, nomizo ta leei ola! den thelei perissoteri skepsi matsukate…

    kapia stigmi tha itan kalo na graftei ena vivlio gia to pos oi skoteinei praktores me diafores diasindeseis ginontai ksafnika se liga xronia «epitiximenoi epixeirimaties». giati arage ftiaxtike o infognomon? mipos apo agno endiaferon gia tis texnes kai tin proodo ton gramaton stin xora? i mipos gia na skotonoun tin ora tous oi argosxoloi 🙂 ) pies oi sxeseis me pontos viza? ti skopous eksipiretei? giati offshore eteireies?

    ena simantiko ergaleio ideologikis kai politikis epirois, mazi me radiofona kai tileoraseis, einai kai oi ekdoseis vivlion…

    erotisi gia diagonismo: poso plusios mporei na gini kaneis ekdidontas vivliarakia :-))
    proteino stous pontos kai aristera na anoiksoun kanan ekdotiko oiko mpas kai doun aspri oikonomika imera :-)) )

    Σχόλιο από apisteftos | 19/05/2008

  34. erotisis/skepseis gia sillogikon provlimatismon:

    i pontiaki omospondia elegxei 350 peripou sillogous an diavasa sosta apo osa grafontai sto site afto, afto simainei dinitika simatniki dinatotita epirois stous mixanismous lipsis apofasis tis kentrikis eksousias gia themata pou aforoun kirios tin eksoteriki politiki kai tis sxeseis me tourkia eidikotera (an ekseresoume organoseis epixeirimation, sindikalistikes organoseis kai kommata, exo tin entiposi oti oi pontiakes organoseis apoteloun isos ton isxirotero dinitika organismo politistikon somateion).

    lete oi diaforoi politikoi paragontes kai ipiresies en elladi kai sto eksoteriko na adiaforoun gia tis drastiriotites aftis tis pontiakis organosis?

    endiaferouses erotisis: pos mporoun na xeiragogithoun ta pontiaka somateia kai i omospondia, pos elegxeis kai apopolitikopoieis tis drastiriotites enos mazikou koinonikou xorou? pos xrisimopoieis enan tetion xoro gia prosopiki su provoli kai politiki kalipsi/aspida enanti dinitikon eksopontiakon antipalon? pos «ksefouskoneis» ena dinitika isxiro maziko kinoniko kinima pou exei sigkekrimenes stoxefseis oi opoies pithanon epireazoun arnitika tin politiki enos i perissoteron kraton… :-))

    sinisto na diavasete, an den to exete idi kanei, me prosoxi to vivlio tou vretanou dimosiografou tou Economist Bruce Clark, Twice a Stranger, metafrastike sta ellinika, opou ekfrazei akros endiaferouses apopseis gia tous simerinous pontious stin ellada kai tis drastiriotites tous…

    Σχόλιο από apisteftos | 19/05/2008

  35. exei kaneis akousei tipota gia «epixeiriseis vitrina»? as mas enimerosei sas parakalo…:-))

    Σχόλιο από apisteftos | 19/05/2008

  36. kai mia teleftea eilikrini aporia paidia giati provliamtizomai: ti einai to kseplima xrimaton kai pos ginete? mporei kaneis gnostis ton trapezikon na mas enimerosei?

    Σχόλιο από apisteftos | 19/05/2008

  37. Έλα ρε!

    Και γιατί αυτά δεν είναι ευρέως γνωστά;

    Γιατί όσοι διαφωνούν με αυτές τις μεθοδεύσεις δεν βγαίνουν ανοιχτά να καταγγείλουν;

    Γι αυτό τον Κελεντερίδη τον προώθησαν και τον επέβαλαν στον ποντιακό χώρο οι οπαδοί του Χαραλαμπίδη κάνοντας παντού εκδηλώσεις για τον «ήρωα Πόντιο αξιωματικό»;

    Γιατί γράφεις φραγκολεβαντίνικα και μας αναγκάζεις να βγάζουμε τα μάτια για να σε διαβάσουμε;

    Τι περίερργα παιχνίδια έπαιξαν και παίζουν οι πρωταγωνιστέ που αναφέρθηκαν στην πλάτη του ποντιακού λαού;

    Σόρι γιατις αφελείς ερωτήσεις apisteftε

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 19/05/2008

  38. Απίστευτε,

    όντως λές απίστευτα πράγματα. Συμφωνώ με τις απορίες του Ματσουκάτη.

    Άν η κατάσταση είναι έτσι, είναι πολύ άσχημα τα πράγματα. Γιατί δεν βγαίνουν ανοιχτά οι οπαδοί του Χαραλαμπίδη και του Φωτιάδη, αλλά και οι ίδιοι, να ενημερώσουν το χώρο για όλα αυτά; Και κόσμο έχουν και έντυπα διαθέτουν;

    Ομέρ ο αντι-πράκτορας 001

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 19/05/2008

  39. apisteftos κάνεις σοβαρότατες καταγγελίες.

    Μπορείς να τις υποστηρίξεις ή είναι υπονόμευση και διασυρμός των κάποτε καλών φίλων;

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 19/05/2008

  40. @mavrithalassa
    «..H εμπάθεια τυφλώνει και είναι κακός σύμβουλος..όσο για την ΡΩΜΑΝΙΑ..αν πραγματικά θέλετε να μάθετε..ψάξτε το..όχι στη βάση μιας κουτσομπολίστικης λογικής, αλλά σοβαρά και υπεύθυνα..»
    Στείλε μας ένα κείμενο με τα της ΡΩΜΑΝΙΑΣ να το δημοσιεύσουμε,το email μας το ξέρεις.
    Να τεθεί στην βάσανο της δημοσιότητας
    Έτσι απλά, σοβαρά και υπεύθυνα…

    Αλήθεια, το γεγονός της απέλασης του Μιχάλη Χαραλαμπίδη από τις Η.Π.Α.στις 9 Μαίου,το γνωρίζετε?? ή δεν σας αφορά επειδή έχει να κάνει με ένα πρόσωπο που ..έτσι κι αλλιώς στοχεύετε και αντιπαθείτε???

    Μην στενοχωριέσαι δεν υπάρχουν προσωπικές συμπάθειες και εμπάθειες. Καθαρά πολιτικά είναι τα θέματα
    Για το θέμα, απέλαση ήταν ή μη εγκριση βίζας? (έχει την βαρύτητά της κάθε λέξη, καθώς και η χρήση της πως να το κάνουμε!!)
    Ότι και να ήταν πάντως είναι απαράδεκτο, όπως απαράδεκτο είναι η μη εγκριση βίζας, για μετάβαση στην Αμερική, για εκατομμύρια ανθρώπους πάνω σε αυτό τον πλανήτη.

    @ apistefte
    «..gia epilektikes “agapes” amerikanikon iperision, diavasa se kati sites prin merikes meres oti o “siggrafeas” kai nin dianoumenos me gialakia proin kipatzis kai oti allo..»

    «..exei sxesi me tin pontos visa? prospathei na eksagorasei kai na xeiragogisi ton pontiako xoro, kai giati?ton endiaferei to pontiako kinima i i provoli tu kai ta vivlia tu kai i isterofimia tu?..»

    «..ektimo oti einai akros paraplanitiko na theorei kaneis xaralmbidi-kalenderidi..»

    «..exei kaneis akousei tipota gia “epixeiriseis vitrina”?..»

    Ίσως δεν χρειάζεται να κοπιάσει κανείς για να διαπιστώσει το ρητορικόν των πολλών ερωτήσεων και θεμάτων που βάζεις.
    Ομοίως με την mavrithalassa. Το email το γνωρίζεις.
    Στείλε κείμενο με την «υπογραφή» σου για την βάσανο της δημοσιότητας.

    Όσο για το «..einai akros paraplanitiko na theorei kaneis..»
    Δεν ήταν(τουλάχιστον) και δεν είναι απολύτως ξεκάθαρο…θυμησου τα ωσανά ..στον ήρωα -μεσία κλπ, καταλαβαίνεις τι λέω.Δεν τα έκανα εγώ…έτσι δεν είναι ?(Και φυσικά και ειλικρινά ο καθένας μας έχει το δικαίωμα της αυτοκριτικής, προτέρημα είναι άλλωστε)

    Τέλος να σε ευχαριστήσουμε για την ιδέα σου 😉
    Την πρώτη μας έκδοση , ενυπόγραφη κι όλας θα στην χαρίσουμε 🙂
    «..proteino stous pontos kai aristera na anoiksoun kanan ekdotiko oiko mpas kai doun aspri oikonomika imera :-))..»

    mumul

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 19/05/2008

  41. Ο Διασημος Μυστικός Πρακτωρ (και συγγραφέας …)
    ….Τι να πει κανεις ..
    Ελλάδα …Σοβαρή χωρα !!

    ΚΡΑ ΚΡΑ ΚΡΑ !!

    Σχόλιο από To Κοράκι | 19/05/2008

  42. politikes ektimisis kano Matsukate kai loipoi, vasizomenos se plirofories pou exoun dimosiefthei ston tipo kai sto internet, alla kai vasei pio prosektikis «meletis» tis drastiriotitas tou sigkekrimenou «siggrafea». rikste mia matia sta website tou, sta keimena tou, kante mia erevna gia periousiaka stoixeia klp klp…
    oson afora ton xoro Haralambidi, exei kai aftos tis sovares efthines tou gia tin nomimopoiisi tou akatonomastou ston pontiako xoro, ousiastika ton kseplenan, vevea to exoun skilometaniosei apo oti pliroforithika alla einai arga. tora vlepeis i «megali» efimerida Pontos exei «eksagorastei» apo tin pontos viza, epomenos min perimeneis kai polla.
    pantos pros timi tou o Xaralambidis diaxorise tin thesi tu kai ton katiggeile dimosia ton akatonomasto. tora to ti kanoun «stelexoi» aftou tou xorou se sxesi me ton akatonomasto, den nomizo oti gia afto prepei na katigorithei o xaralambidis alla oi idioi pou sinexizoun na ton diafimizoun kai na ton nomimopoioun, an kai exo tin entiposi oti pleon einai elaxisti aftoi.
    pou eftase afti i koinonia kai eidika oi Pontioi, giati einai o monos mazikos xoros pou ton nomimopoiei ton akatonomasto, na anadeikneioi fasistoeidi, aftarxika stoixeia me akros skoteino parelthon se «dianoumenous» kai ipearspistes tis pontiakis genoktonias kai ton anthropinon dikaiomaton!!!

    mia aporia. ti gnomi exete gia tin efxino lesxi athinon? alithia giati ftiaxtike afti i organosi, apo poious kai me poius skopous. to sinthima tous «Oul Entaman» sas thimizei tipota mipos, leo ego, apo tin «Entaman E.P.E» pou diaxeirizete aftin tin vlakokarta/viza?
    telos panton, ta pragmata den einai panta lampera opos fenontai, kai otan exeis na kaneis me proin praktoria pou kseroun poli kala ti paei na pei «diamorfosi, diaxeirisi kai epiroi tis koinis gnomis» kathos kai ti einai oi perivoites «psixologikes epixeirisis», den einai aplo kai efkolo na tous kseskepaseis.
    rotiste kai kanan kourdo sti geitonia sas na sas ta pei, alla kai ti eipe o arxigos tous gia ton akatonomasto. kante kai mia erevna kapou ekei athina kai eirinikos okeanos…kai tha vreite polla. min ta thelete kai ola sto piato. giati o akatonomastos exei apodithei se agona dimosion parousion kai omilion? mipos apo agapi gia tin pontiaki ipothesi? are afeleia pou varaei ton kosmo reeeeee…min ekplageite an se oxi poli xrono ton deite na kanei ton megaloepixeirimatia/siggrafea/patrioti kai na eksagorazei sineidiseis kai organoseis! idi arxise to panigiri, to kserete…
    to megalo erotima omos paramenei: giati o «palikaras» superpontios akatonomastos allonizei stin ameriki kai allou, eno allous tous afairoun tin viza kai tous apelavnoun? (min ksexnate oti tote me ta gegonota o akatonomastos diedide oti ithelan kai afton oi amerikanoi na ton paradosoun stous tourkous!!!!!! tora allonizei eleftheros, vre ouuuuuuuuust, mallon theorei tous pontious poli xaftes kai m………es:-))isos kai na min exei adiko, den einai tixaio oti exei apodothei se agona «allosis» tou xorou kalliergontas diktio filon kai «stratioton» ana tin ellada mesa stous sillogous! ksanarotao ti rolo paizei o infognomon arage?
    gia rotiste kai ton dimosiografo Xeiladaki na sas pei gia tin ekpompi se tourkiki tileorasi tou akatonomastou opou egleife tous tourkous…
    afta apo emena afapitoi sinagonistes, kali sinexeia stous oreous agones sas

    Σχόλιο από apisteftos | 19/05/2008

  43. Πέστα Απιστευτε γεια στο στομα σου αγορι μου!!!

    Σχόλιο από trelaaaaaa | 19/05/2008

  44. Δεν ξέρω apisteftos, δεν ξέρω.

    Και ‘γω όπως φαντάζομαι και πολύ άλλοι έπεσαν από τα σύννεφα με την τοποθέτησή σου. Χαμός!

    Μια ερώτηση: Εντάξει ο Χαραλαμπίδης λες ότι τον κατάγγειλε… Κάποια στελέχη του δεν μπορούν να βγαίνουν δημόσια και να το φωνάζουν συνεχώς; Αφού φαίνεται ότι είναι κάτι παραπάνω από σοβαρή αυτή η καταγγελία

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 19/05/2008

  45. αμαν ρε ματσουκατε πολυ βιαζεσαι, κανε και λιγο υπομονη¨ -) ) ολα θα γινουν

    Σχόλιο από trelaaaaaa | 20/05/2008

  46. Θα δούμε κι άλλα; Όϊ όϊ μάνα μου!

    Θα πονέσει;

    Ομέρ ο αγωνιών

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 20/05/2008

  47. re paidia, eiste kai politikopoiimena onta,ti mu lete oti ekpliseste kai peftete apo ta sinefa, les kai den exete katalavei ti paizete. i einai ritorika ta erotimata sas gia na sas po kai alla…:-))) paliopaida me prokaleitai hahahaaaaaaa. telos panton.

    o akatonomastos exei apodothei se trelo agona mesa stis pontiakes organoseis mexri kai stin ano kolopetinitsa pou lei o logos exei ftase, i mipos kai afto den to kserete? paralilima ftinolaikismu kai iperpatriotikis savurologias, sinesthimatismou, metaksi ksanthopoulou kai kourkoulou kai paei legontas. oi papoudes kai oi giagades ton akoun kai singinountai gia afto to oraio palikari me ton mistakiona san tou androutsou, pou iperaspise to pontiako onoma se diskoles stigmes gia to ethnos, sikose tin ellada stous omous tou,mprrrrrrr, oeoooooooooo:-))

    vevea sinithos, stis tainies toulaxiston oi pragmatikoi iroes pethenoun oi pane filakoi den ginontai «epitiximenoi epixeirimaties». prosekste ton tonismo sto «epitiximeni epixirisi» tou magaziou tou akatonomastou. re mpas kai na anoikso ekdotiko oiko, to ksanaskeftomai, se 3-4 xronia ta konomas hahahahaa

    parakolouthiste tis drastiriotites tou apo konta kai analiste tes politika! giati arage trexei edo kai ekei?:-))

    ta «stelexoi» tou Xaralambidi gia ta opoia anafereis matsoukate, exoun apostasiopoiithi pro polou apo ton akatonomasto apo oso eimai se thesi na gnorizo. vevea nomizo einai kai lathos na anaferomaste se «stelexi» tou xaralambidi, mallon prokeitai gia xalari parea pou kata kairous sizitaei xoris omos eniaia drasi, min ta megalopoioume kiolas ta pragmata. i apostasiopoiisi tous apo ton akatonomasto den sas leei tipota? me ekseresi tin polixromi emporiki filada Pontos, kai ton Efxino Ponto defterevontos, pou eidan lefta kai gialise to mati tous, oi loipoi exoun parei apostaseis. min perimeneis na vgoun kai na fonazoun kiolas kata tou akatonomastou,exoun sinidisi tis sovaris zimias pou prokalesan, den kataggeloun dimosia giati mallon exei pesei steno markarizma, man-to-man pou lene kai oi basketbolistes.

    o akatonomastos paizei skliro markarisma palikaria, trampoukistika, akoma kai me apeiles…!!! edo olokliri POE kai lete oti den proothise tin kataggelia tis pontos skatoviza entaman epe klp klp klp, ti perimenes na su kanoun oi idiotes.

    den eipate omos tis skepseis sas gia efxino lesxi athinas klp klp? ti epixeiroun na ftiaksoun «pontiako lobby» gia na epireazoun tin kentriki eksousia kai na min tous enoxlei kai kaneis? leo tora ego, mipos…?:-))

    i kaltsa tha ksilothi mono otan apokalifthoun oi iperoxes ipogeies diadromes metaksi athinon, nairombi, eirinikou okeanou kai…hayde «oul entaman’ pou lene kai oi laikistes, hahahaaaaaaaa. are pontioi koimaste ipno vathi reeeeeeeee hahahaaaaaaaa

    ante na sas do palikaria, grafete kai gia tis «ipogeies diadromes» sto site sas, giati «ola den einai opos fenontai» kai oti «stoxevoun sto mialo, oxi sta podia, gia afto to nou su reeeeee»… na prostheso oti stoxevoun kai stin kardia…

    eksartatai apo to poso afelis einai vevea kaneis hahahaaaaaaa

    Σχόλιο από apisteftos | 20/05/2008

  48. Poli endiaferonta pragmata grafeis apistefte….Mono pou einai dyskolo na diabastoun

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 20/05/2008

  49. Νοσφεράτε,

    αυτά που γράφει ο apisteftos είναι κάποιες εντυπωσιακές εκτιμήσεις για το τι απεργάζονται κάποιοι κύκλοι για τον οργανωμένο ποντιακό χώρο. Ο οποίος για να το ξεκαθαρίσουμε, παρόλη την απλοϊκότητα και το κάλεσμα προς Άνθιμο ή Ψωμιάδη, διατηρεί μια δημοκρατική οργάνωση και μια απόλυτη αυτονομία. Μέχρις στιγμής, όπως φαίνεται!

    Και αυτό που βλέπω είναι ότι ο apisteftos μιλάει από τα μέσα και δίνει μορφή σε κάποιες υποψίες… Γιατί, προερχόμενος από τον χώρο του Χαραλαμπίδη και το σκληρό του πυρήνα (αυτό είναι δική μου εκτίμηση) είδε να αναπτύσσονται δυνάμεις ανεξέλεγκτες, που ξεπέρασαν τους αρχικούς πάτρωνες ή συνεργάτες, οι οποίες οργανώνουν μεθοδικά την άλωση ένος δυναμικού κοινωνικού χώρου.

    Είναι αστείο αλλά υποστηρίζει ότι κάποιοι παλιοί σύντροφοί τους «πράκτορες» εκφράζοντας άγνωστα κέντρα και ύποπτα οικονομικά συμφέροντα κάνουν πολύ πιο πετυχημένη παρέμβαση απ’ ότι παλιά η Ομάδα Χαραλαμπίδη-Φωτιάδη, που επιχείρησε το ίδιο αλλά δεν της «βγήκε».

    Και τουλάχιστον εκείνη η Ομάδα, προερχόμενη από τους «Ιταλούς» του Πασόκ, είχε πολιτικά χαρακτηριστικά. Σήμερα, εάν έστω και τα μισά απ’ όσα ισχυρίζεται ο apisteftos είναι αλήθεια, τα πράγματα θα γίνουν πολύ ζόρικα. Και τότε θα δεις Νοσφεράτε μου τι θα πει εθνολαϊκισμός στη Θεσσαλονίκη….

    Αλλά να είσαι βέβαιος ότι όσο υπάρχουμε εμείς :
    Νο Πασαράν !

    Βλέπεις Νοσφεράτε «η ζωή αλλάζει χωρίς να κοιτάζει τη δικιά μας μελαγχολία»….

    No passaran!

    ——————————–

    apisteftos

    δεν μπορώ να καταλάβω πως είναι δυνατόν να μην υπάρχουν στελέχη του Χαραλαμπίδη
    (που κάποτε αγωνίστηκαν μαζί του, έκαναν κόμμα, ονειρεύτηκαν να γίνουν βουλευτές, να αλλάξουν την Ελλάδα, να φτιάξουν εκκλησίες και νέες πόλεις για να περικυκλώσουν το «αθηναϊκό κράτος», που έκαναν ακόμα και θλιβερές «μαχητικές» παρακρατικές συγκεντρώσεις -απίστευτες για τον πολιτισμό που έχουμε κατακτήσει- όπως την περσινή στα Κομνηνά της Κοζάνης)
    που να κατάγγείλουν δημόσια και ανοιχτά, τη μεγαλύτερη απειλή -σύμφωνα με την εκτίμησή σου- που ενέσκηψε στον ποντιακό χώρο.

    Μια απειλή που ο χώρος τους την εξέθρεψε….

    Γιατί αυτά που γράφεις ψευδώνυμα και φραγκολεβαντίνικα, δεν βγαίνει ένας -μόνο ένας- να τα καταθέσει ως πολιτικό προβληματισμό;

    Όσον αφορά την Εύξεινο Λέσχη Αθηνών που ρωτάς, μέχρι τώρα την θεωρούσαμε άντρο του χαραλαμπιδισμού. Ναι! Μη γελάς! Δεν έχουμε «πράκτορες» για να μας κάνουν ακριβείς αναλύσεις.

    Όλες αυτές τις συμπεριφορές, τις μεθοδεύσεις, την ιδεολογία, τη μορφή συνδικαλιστικής παρέμβασης θεωρούσαμε ότι είναι γέννημα του ιδιαίτερου τρόπου πολιτικής λειτουργίας των Χαραλαμπίδη και Φωτιάδη.. Και τώρα μας λες ότι δημιούργησαν ένα «τέρας» που «σκότωσε» τους προστάτες του και απειλεί τα πάντα. Λίγο θρίλερ ακούγεται!

    Γράφεις :

    «i kaltsa tha ksilothi mono otan apokalifthoun oi iperoxes ipogeies diadromes metaksi athinon, nairombi, eirinikou okeanou kai…hayde “oul entaman’ …»

    Ωραία… ξηλώστε την. Και μεις είμαστε εδώ αυτόνομοι και άφοβοι!

    Εξάλλου, το χρωστάτε στον ποντιακό λαό γιατί εσείς δημιουργήσατε αυτή την απίστευτη κατάσταση….

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 20/05/2008

  50. @apistefte

    «..oson afora ton xoro Haralambidi, exei kai aftos tis sovares efthines tou gia tin nomimopoiisi tou akatonomastou ston pontiako xoro, ousiastika ton kseplenan, vevea to exoun skilometaniosei apo oti pliroforithika alla einai arga. tora vlepeis i “megali” efimerida Pontos exei “eksagorastei” apo tin pontos viza, epomenos min perimeneis kai polla.
    pantos pros timi tou o Xaralambidis diaxorise tin thesi tu kai ton katiggeile dimosia ton akatonomasto…»

    Ειλiκρινής αν μη τι άλλο ο apisteftos και πολύ ενδιαφέροντα τα του apisteftou.

    Δημοσίευσε όμως κάποια στοιχεία βρε απίστευτε. όπως την καταγγελία «..o xaralambidis katiggeile dimosia ton kalenderidi gia ton rolo tu stin ipothesi otsalan..»
    και για την «εξαγορά» της «..“megali” efimerida Pontos exei “eksagorastei” apo tin pontos viza,..»

    Εφημερίδα, σκατοvisa, anfan gate σύλλογος, μια τράπεζα ευξείνου λείπει να μαντρώσει τον κόσμο, και θα έχεις αγαπητέ apistefte την χαρά να δεις τον ακατανόμαστο ή κάποιον επιχειρηματία (π.χ.λαδδέμπορα) επόμενο πρόεδρο της ΠΟΕ. 😉

    ο ψάξας ολίγον το ζήτημα και έπεται συνέχεια…

    Σχόλιο από 40milakokkina | 20/05/2008

  51. “..i kaltsa tha ksilothi mono otan apokalifthoun oi iperoxes ipogeies diadromes metaksi athinon, nairombi, eirinikou okeanou kai…hayde “oul entaman’ ..”

    Πολύ μακριά το πάς apistefte… λές ???

    Πάντως για μια kaltsa και δη diavolou ίσως αξίζει το «hayde oul entaman»…..

    Σχόλιο από 40milakokkina | 20/05/2008

  52. φαίνεται λίγο άσχετο αλλά το θυμήθηκα:

    Για εκείνο το στεφάνι του καλού μας Καραμανλή στον τάφο του Κεμάλ, η Εύξεινος Λέσχη Αθηνών έβγαλε καμιά ανακοίνωση ?
    Μήπως κάποιοι δεν θέλαν να στενοχωρήσουν «δεν ξέρω ποιόν» και κλείσουν οι κάνουλες ?
    Ρωτάω μην και κάνω λάθος και αδικήσω κανέναν.!!!

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 20/05/2008

  53. κι εγώ τωρα που το θυμηθηκα ..Το ταξιδι ..παιδια το Ταξιδι ηταν το σημαντικωτερο ..οχι το Στεφανι ..Το ταξιδι

    Τι ειπε εκει περα; Τι συμφωνησαν τι δουλειές κλειστηκαν ..
    Μετα απο 49 χρονια που ειχε να γινει κατι τετοιο δεν σας κανει εντυπωση η περιεργη Σιωπή;

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 20/05/2008

  54. και εγώ του ταξιδιού είμαι Νοσφεράτε
    Αυτό έχει σημασία 😉
    Το τι είπε εκεί πέρα και οι δουλειές που κλείστηκαν..
    Και η εκωφαντική και καθόλου περίεργη σιωπή επίσης έχει την σημασία της.

    Εγώ έθεσα το θέμα πως ένας ποντιακός σύλλογος με βαρβάτο όνομα Ευξεινος Λέσχη Αθηνών(τσσσσ) από τους καθ’υλη αρμόδιους να αντιδράσουν, έστω με μια ανακοίνωση όπως πλείστες ποντιακές οργανώσεις , δεν το έπραξε για να μην δυσαρεστήσει τον αγαπητό σου Κωστάκη…μετά του οποίου τα δούνε και λαβείν ουκ ολίγα…

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 20/05/2008

  55. Μπράβο σου apistefte!!! Ακριβώς έτσι είναι..

    Ο εν λόγω κύριος, χρησιμοποίησε τον Μιχάλη Χαραλαμπίδη ως πλυντήριο,εκμεταλλευόμενος τις κρίσιμες εκείνες ώρες και τις αντίστοιχες λανθασμένες πολιτικές επιλογές..

    Πολύ γρήγορα όμως τον κατήγγειλε δημόσια, με άρθρα του στον τύπο και μάλιστα, ιδιαίτερα σκληρά..Είναι γνωστή ιστορία αυτή και πίστευα ότι ειδικά οι φίλοι του Πόντος και Αριστερά, θα το γνώριζαν.

    Υπήρξα κι εγώ.. μία από τους αφελείς εκείνη την περίοδο,που θεώρησα τον κύριο αυτό προστάτη του Οτσαλάν και αγνό πατριώτη..που προσπάθησε να σώσει την τιμή και την αξιοπρέπεια της χώρας μου..έκανα λάθος

    Αυτά προς το παρόν..από μια φίλη και συνοδοιπόρο του Μιχάλη Χαραλαμπίδη

    Σχόλιο από mavrithalassa | 20/05/2008

  56. «Είναι γνωστή ιστορία αυτή και πίστευα ότι ειδικά οι φίλοι του Πόντος και Αριστερά, θα το γνώριζαν.»

    Όχι εμείς είμαστε από άλλη ιστορία.

    Αλλά πες μου βρε mavrithalassa, γιατί δεν βγαίνει κάποιος από την ομάδα σας ειλικρινά και τολμηρά να καταγγείλει δημόσια το πρόβλημα.

    Και συμφωνώ τελείως μ’ αυτά που λέει ο φίλος μου «Μ-π» στο σχόλιο 50 :

    «…δεν μπορώ να καταλάβω πως είναι δυνατόν να μην υπάρχουν στελέχη του Χαραλαμπίδη… που να κατάγγείλουν δημόσια και ανοιχτά, τη μεγαλύτερη απειλή -σύμφωνα με την εκτίμησή σου- που ενέσκηψε στον ποντιακό χώρο.

    Μια απειλή που ο χώρος τους την εξέθρεψε….

    Γιατί αυτά που γράφεις ψευδώνυμα και φραγκολεβαντίνικα, δεν βγαίνει ένας -μόνο ένας- να τα καταθέσει ως πολιτικό προβληματισμό;

    ….. Όλες αυτές τις συμπεριφορές, τις μεθοδεύσεις, την ιδεολογία, τη μορφή συνδικαλιστικής παρέμβασης θεωρούσαμε ότι είναι γέννημα του ιδιαίτερου τρόπου πολιτικής λειτουργίας των Χαραλαμπίδη και Φωτιάδη.. Και τώρα μας λες ότι δημιούργησαν ένα “τέρας” που “σκότωσε” τους προστάτες του και απειλεί τα πάντα. Λίγο θρίλερ ακούγεται!

    Γράφεις :

    “i kaltsa tha ksilothi mono otan apokalifthoun oi iperoxes ipogeies diadromes metaksi athinon, nairombi, eirinikou okeanou kai…hayde “oul entaman’ …”

    Ωραία… ξηλώστε την. Και μεις είμαστε εδώ αυτόνομοι και άφοβοι!

    Εξάλλου, το χρωστάτε στον ποντιακό λαό γιατί εσείς δημιουργήσατε αυτή την απίστευτη κατάσταση…. »

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 20/05/2008

  57. Ειλικρινά και τολμηρά καταγγέλθηκε δημόσια….αν εσείς δεν το γνωρίζατε, είναι δική σας ευθύνη… Να ενημερώνεστε καλύτερα και όχι επιλεκτικά..επομένως είναι περιττή η επισήμανση
    ..όσο για το ποιος δημιούργησε τι, στον ποντιακό χώρο..έχω αναφερθεί πολλές φορές και δεν μου αρέσει να επανάλαμβάνομαι
    Εξάλλου, το είπες..εσείς είστε…από άλλη ιστορία!!!..Έχετε άγνοια!!!!

    Ασχοληθήτε λίγο και με την κατάντια του οργανωμένου ποντιακού χώρου, τους δημοσιοσχετίστες ποντιοπατέρες, τους κεμαλίσκους της πολιτικής, την προσπάθεια ποδηγέτησης του ποντιακού κινήματος και..και..

    Σχόλιο από mavrithalassa | 20/05/2008

  58. Α! Δηλαδή ήταν στιγμιαίο το αδίκημα;

    Φορτώσατε στον ποντιακό χώρο ένα πρόβλημα και ξεμπερδέψατε επειδή κάποτε καταγγέλθηκε από σας και ελάχιστοι το πήραν είδηση ή συνειδητοποίησαν τη σοβαρότητα του προβλήματος.

    Δεν είναι σίγουρα και εύκολο, αφού δημιούργησες τον «ήρωα Πόντιο αξιωματικό» και τον περιτριγύριζες ως αξιοθέατο ανά τις ποντιακές γειτονιές και χωρία, να πείσεις τους οπαδούς σου να αποκτήσουν την αντίθετη συμπεριφορά. Οπότε μια καταγγελία και ξεμπερδέψαμε και με τη συνείδησή μας και με τις ευθύνες μας και με την ιστορία. Ωραία!

    Μάλλον, πολύ ωραία! Η κλασική τακτική. Τύφλα νάχει ο Πόντιος Πιλάτος

    Ομέρ ο στιγμιαίος Πιλότος

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 20/05/2008

  59. Α..καλά!!!!

    Νομίζω ότι δεν έχει νόημα..εξάλλου είναι γνωστή η πολεμική σας ενάντια στον Μιχάλη.
    Ασχοληθήτε λοιπόν με το «έργο» σας..

    Άξιος ο μισθός σας!!!

    Σχόλιο από mavrithalassa | 20/05/2008

  60. Θενκς !

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 20/05/2008

  61. Λοιπόν, το καυτό θέμα που απασχολεί μερικούς από εμάς τους… άφωνους αναγνώστες, τώρα πλέον, ΔΕΝ είναι τα περί Χαραλαμπίδη αλλά… το βαθυστόχαστο μεταφυσικο-ψυχο-πολιτικό υπαρξιακό ΣΥΜΠΛΕΓΜΑ ερωτημάτων, που εμμέσως πλην σαφώς έθεσε σοφά, τούτο το ποστ:

    -«Υπάρχει ζωή μετά θάνατον;»
    -«Υπάρχει εκδίκηση μετά την… απόσυρση από την κυκλοφορία;»
    -«Υπάρχει ζωή στα βιβλία (γενικώς);»
    -«Υπάρχει ζωή στα CD-ROM, στα DVD, στα Blue-Ray?»
    -«Υπάρχει ζωή;»
    -Υπάρχει το «υπάρχει»; 🙂

    Σχόλιο από omadeon | 21/05/2008

  62. omadeon: Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΉ!!!

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 21/05/2008

  63. Υπάρχω, κι όσο υπάρχεις θα υπάρχω

    Ομέρ ο υπαρξιστής

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 21/05/2008

  64. Τι εντυπωσιακή συζήτηση ήταν αυτή;

    Άντε μιλάτε επιτέλους ανοιχτά για να καταλάβει ο κόσμος τι παιχνίδια παίχτηκαν και παίζονται στην πλάτη του λαού, τι στόχοι διαμορφώνονται σε σκοτεινά παρασκήνια, πώς τα διάφορα κυκλώματα τη μια επιβάλλουν όποιους θέλουν σαν Ήρωες και την άλλη τους πετάνε στον Καιάδα σαν προδότες. Πόσο μικρή απόσταση χωρίζει τον Ήρωα από τον Προδότη!

    Να καταλάβουμε γιατί ο πάντα μαλάκας και προδομένος λαός σέρνεται πίσω απ’ αυτούς τους νταβατζήδες.

    Σχόλιο από Δον Κιχώτης | 21/05/2008

  65. «..Άξιος ο μισθός σας!!!..»

    Ρε μοναχοφάϊδες τι βλέπω..

    Μόνοι σας τα τρώτε και δεν λέτε κουβέντα !!!!
    Δεν σας ξαναδίνω πληροφορίες ρε..
    (μέχρι να βρω καινούργιες… 😉 )

    Σχόλιο από 40milakokkina | 21/05/2008

  66. afήστε τα τώρα αυτά. Αλλού χτυπάει ο σφυγμός του έθνους…

    Οπως διαβάζουμε σ’ ένα εξειδικευμένο σάιτ:

    ———————————————————————–

    «Ήρθες και μας άλλαξες την μοίρα,
    Καλομοίρα, Καλομοίρα”

    φωνάζουν οι Έλληνες που βρίσκονται στο πλευρό της και δεν σταματούν να την εμψυχώνουν….

    Σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνουν οι fans της Eurovision και οι δημοσιογράφοι εκεί, η Καλομοίρα έρχεται πρώτη, ακολουθεί η Ρωσία και στη τρίτη θέση η Αρμενία. Όπως φαίνεται, το σκέρτσο και το νάζι της σε συνδυασμό με την ζωντάνια και τον αυθορμητισμό της έχουν κερδίσει όλους τους ξένους δημοσιογράφους αλλά και τους fan του θεσμού από όλο τον κόσμο που βρίσκονται εκεί.

    Σε κάθε της εμφάνιση το κοινό κυριολεκτικά παραληρεί, με αποκορύφωμα το party που διοργάνωσε η ελληνική αποστολή, στο οποίο παρευρέθηκαν όλοι σχεδόν οι υποψήφιοι των άλλων χωρών και την αποθέωσαν όπως και ο κόσμος που πήγε για να την θαυμάσει. Στην τελική της πρόβα κατάφερε να εντυπωσιάσει με το φαντασμαγορικό σκηνικό αλλά και τα χορευτικά της…..

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 21/05/2008

  67. Εμ βέβαια
    Τι να σου κάνει ο Κούλογλου..
    Ενώ η Καλομοίρα, εεεεε…!!

    (γκαμώ την ατυχία μου… )

    Σχόλιο από skoum | 21/05/2008

  68. Πράγματι, η Καλομοίρα είναι η… εκδίκηση του Ελληνικού trance!
    Αν κάτσει κανείς να αναλύσει το κομμάτι, είναι όντως καλούλι και εντελώς καλοστεκούμενο διεθνώς, πιάνει το σφυγμό του πλανήτη. Επιτέλους ένα σωστό pop-trance Ελληνικό.

    Γενικά ο διαγωνισμός είναι μια σαχλαμάρα πάντως.

    ———–

    Νοσφεράτος έφη

    omadeon: Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΉ!!!

    Εεεε…. όχι και επίστροφή. Μήπως σας βρίσκεται κάνα κολήριο για μάτια ζαλισμένα? σας διαβάζω ΑΝΕΛΛΙΠΩΣ κι έχω… στραβωθεί οπότε απέφυγα να μου βγάλουν ορισμένοι (επισκέπτες σας) το… μάτι!

    (Χαλαραμπιδοειδείς και Σία)

    Σχόλιο από omadeon | 21/05/2008

  69. […] μιας απίστευτης συζητησης γίναμε λίγες μέρες πριν…  όπου και […]

    Πίνγκμπακ από -Xαραλαμπίδης VS Καλεντερίδης ; « Πόντος και Αριστερά | 22/05/2008

  70. […] -Η εκδίκηση της Στ’ Δημοτικού […]

    Πίνγκμπακ από -Ο απολογισμός του έτους « Πόντος και Αριστερά | 08/01/2010

  71. Κόντρα στη Βουλή ανάμεσα σε Ραχήλ Μακρή και Μαρία Ρεπούση, με την πρώτη να κάνει επίθεση στη δεύτερη για «αμαρτωλά» λεφτά από ΜΚΟ

    news247 Μάρτιος 21 2014 17:23

    Πυρά εντός και εκτός ΑΝΕΛ εκτοξεύει η βουλευτής του κόμματος Ραχήλ Μακρή.
    Η κυρία Μακρή με σχετική ερώτηση αφήνει αιχμές πως η βουλευτή της ΔΗΜΑΡ Μαρία Ρεπούση πήρε περίπου 1.000.000 ευρώ από Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις.
    Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η βουλευτής Κοζάνης των Ανεξάρτητων Ελλήνων κ. Μακρή, «από την αυτοαποκαλούμενη Αριστερά της Ευθύνης, έχουν αποχωρήσει τόσο η Ευθύνη όσο και η Αριστερά. Το μόνο που φαίνεται να έχει απομείνει είναι υπόνοιες διασπάθισης δημοσίου χρήματος, που απαιτούν άμεση διαλεύκανση.
    Η κ. Ρεπούση μετά τον «συνωστισμό» στο λιμάνι της Σμύρνης, φέρεται να κατηγορείται για «συνωστισμό» χρημάτων που ξεπερνούν το 1 εκ. ευρώ από μελέτες και συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα, που πληρώνονται από τις τσέπες των Ελλήνων και Ευρωπαίων φορολογουμένων.
    Σαν να μην έφτανε αυτό, ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών εντάσσει την κ. Ρεπούση σε λίστα προσώπων, που δεν έχουν δικαιολογήσει τα εμβάσματα που έστελναν στο εξωτερικό. Η αποχώρηση της ΔΗΜΑΡ από τη Συγκυβέρνηση, προφανώς ανέστειλε την συγκάλυψη.
    Πολλών χρημάτων κρείττον ο παρά του πλήθους έπαινος είχε διδάξει ο Ισοκράτης. Προφανώς, οι διδαχές ήθους δεν έχουν φτάσει ή δεν έχουν οικειοποιηθεί από όλους».
    Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί Εσωτερικών, Εξωτερικών, Οικονομικών, Δικαιοσύνης:
    1.Αληθεύουν τα δημοσιεύματα;
    2.Σύμφωνα με τα στοιχεία που τηρούν οι υπηρεσίες σας, η κ. Ρεπούση συμμετέχει ή συμμετείχε στη Διοίκηση της συγκεκριμένης ΜΚΟ;
    3.Ποια ποσά έχουν δοθεί στη ΜΚΟ «Διοτίμα» από το Ελληνικό Δημόσιο και με ποια αιτιολογία για όλα τα έτη λειτουργίας της;
    4.Υπάρχει αναλυτικός κατάλογος ανά Υπουργείο με τις επιχορηγήσεις που έχει λάβει από το 1989 μέχρι σήμερα, η εν λόγω οργάνωση;
    5.Σε τι στάδιο βρίσκεται ο έλεγχος του Υπουργείου Οικονομικών, αναφορικά με το έμβασμα Ρεπούση;
    6.Δικαιολογείται το ποσό από το Πόθεν Έσχες και τις φορολογικές δηλώσεις της Βουλευτού;
    7.Αποδεικνύεται πως τα χρήματα αυτά στάλθηκαν για «λόγους σπουδών και υγείας», όπως υποστήριξε η κ. Ρεπούση; Παράλληλα, ζητείται η κατάθεση στην Εθνική Αντιπροσωπεία όλων των σχετικών εγγράφων που δικαιολογούν τις απαντήσεις στα ανωτέρω ερωτήματα. Ειδικότερα, ζητούνται αναλυτικοί πίνακες και στοιχεία για τις επιχορηγήσεις στη ΜΚΟ «Διοτίμα», τον τρόπο που διαχειρίστηκε αυτή τα χρήματα μέσω των σχετικών δικαιολογητικών και τα αποτελέσματα που πέτυχε».

    http://news247.gr/eidiseis/politiki/raxhl_enantion_repoush_ta_phrate_h_den_ta_phrate_ta_1_000_000_eyrw_apo_mko.2701226.html

    Σχόλιο από Ax Maria, oi mases sou!! | 09/04/2014


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: