Πόντος και Αριστερά

……. 'μώ τον νόμο σ' !

-Οι μπλόγκερς και το Μακεδονικό

a94308de.jpganad1.jpgΟι ψηφιακές πρωτοπορίες 

Μεγάλη κουβέντα ξεκίνησε με αφορμή τα του πρες-τζιαρ, για το μέλλον των μπλογκς. Εκτός όμως από το κράτος, που προσπαθεί να ελέγξει έναν από τους τελευταίους ελεύθερους χώρους έκφρασης και διακίνησης ιδεών, άρχισε και ένας μίνι εμφύλιος μεταξύ των μπλόγκερ..  Των «αξιοπρεπών» μπλόγκερ ! … για  το αν θα έπρεπε να προστατεύεται η ανωνυμία στο πλαίσιο άσκησης γόνιμης κριτικής ή όχι.   Αν θα πρέπει οι μπλόγκερς να είναι «επώνυμοι» ή «ψευδώνυμοι»; Για τον τρόπο που πρέπει να αντιμετωπίζονται οι «ανώνυμοι».

Μεγάλη είναι η κουβέντα και μεγάλα είναι και τα μαχαίρια που βγαίνουν! 

sortie2.gif

Όμως σ’ αυτό εδώ το σχόλιο θέλαμε να τονίσουμε τη μοναδική δύναμη που κρύβει αυτό το μέσο.  Συζητήσεις σε βάθος για το Σλαβομακεδονικό Ζήτημα, μ’ όλες τις τάσεις να συζητούν ελεύθερα και όλα τα επιχειρήματα να ρίπτονται στο τραπέζι του διαλόγου δεν έγιναν πουθενά στην ελλαδική μας επικράτεια. Έγιναν όμως στο ελεύθερο ψηφιακό βασίλειο!

sortie2.gif

Πολύ σημαντικές συζητήσεις, που θα παραμένουν επίκαιρες και διαφωτιστικές,  όσο το ζήτημα θα συνεχίσει να μας απασχολεί. Στο σύνδεσμο [ΕΔΩ] θα βρείτε τις διόδους για τις προτεινόμενες  αυτές συζητήσεις. Επισκεφτείτε τες και διαβάστε τες. Δεν θα χάσετε!  

sortie2.gif

 

 

 

Advertisements

06/04/2008 - Posted by | -Μακεδονικό, -Nεοελληνικός ανορθολογισμός

67 Σχόλια »

  1. Για το θέμα θα γράψω σύντομα.
    Εχεις δίκιο οτι στον ελεύθερο ψηφιακό κόσμο γίνονται σπουδαίες συζητήσεις και οτι δεν είμαστε όλοι σαν τον βόθρο του πρεσσ-γρ.
    Καλημερα

    Σχόλιο από tzonakos | 07/04/2008

  2. »Δεν θα χάσετε! »

    ε ! σ’ αυτές που εχω χασει δεν βλεπω και τιποτις σπουδαιο …(εκτός απο το Ξυδακι!Μεγαλοφυές 😉 ) ( και καθολου μα καθόλου ..πικροχολο!)
    (και Α! και ου ! και Δαπ-Νου -Δου- Φου- Κου!!

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 07/04/2008

  3. Νοσφεράτε

    για τις παλιές λέμε, όπου και παραπέμπουμε. Τις καινούργιες δεν τις πολυξέρουμε…

    Εσένα φαίνεται, ότι τίποτις δε σου ξεφεύγει στο μπλογκοχωριό 8)

    Γι αυτό σου λέμε: ΞΕΚΟΛΛΑ !
    Μάλλον πήραν είδηση το κόλημμά σου και σου ετοιμάζουν το νέο Σχέδιο Μπ-αναυνάν-α

    Ομέρ… ο αρβανίτης

    ————————-

    Κ. Σαραντάκο…. τους γκρίζους λύκους και τους χρυσαυγίτες της γείτονος εννοούσα! Τίποτα περισσότερο!

    Οχι στο σχέδιο Μπ-αναυνάν-α

    Κάτω τα χέρια από το Νοσφεράτο

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 07/04/2008

  4. Ομέρ..Αρβανιτης εισαι μωρε;

    δεν εισαι Πόντιος;

    😦

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 07/04/2008

  5. Οπως έλεγε και ο Ρενάν (για μας τους γερμανόφωνους γάλλους):

    «Το έθνος είναι ένα καθημερινό δημοψήφισμα»

    Ομέρ… ο αρβανίτης

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 07/04/2008

  6. Κι εσυ τι ψηφιζεις σ’ αυτό το Δημοψηφισμα; Αρβανίτες;

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 07/04/2008

  7. Εγώ βρίσκομαι ακόμα στην νεωτερική μου φάση.

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 07/04/2008

  8. Μαλλον Αφασία

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 07/04/2008

  9. Έχω φασόν, για τζουρά σίκ πάρκ, κατ’ οίκον etnic, προσφορά δεκτή; Άσε να μη φρυάξουνε έθνη τε και λαοί… Φτού και μπαίνω … μέσα

    Σχόλιο από Γνώριζε ... ΤΟ ΣΥΝΕΧΕΣ ΠΩΣ ΚΟΠΤΕΤΑΙ ΩΣ ΤΟ ΚΟΠΤΟΝ ΣΥΝΕΧΕΙ | 07/04/2008

  10. Οι Μπλογκερς περα απο τα του Βετο ασχολουνται αεαγε με αυτά;:

    http://www.enet.gr/online/online_text/c=114

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 07/04/2008

  11. Βλεπω Ομερ (αρβανίτη)οτι προσθετεις …Καλά κανεις!!!

    (δικαιωμα σου οχι μονο να κοφτεις αλλά και να προσθετεις )

    Ωραια!

    Νοσφεράτος ο Κολημένος ….

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 07/04/2008

  12. Aμάν πια αυτή η αντιΕΗΔ …
    Η ΦΤΩΧΕΙΑ ΘΕΛΕΙΑ ΚΑΛΟΠΕΡΑΣΗ

    Στην υγειά μας ρε παιδιά…

    Σχόλιο από Γνώριζε ... ΤΟ ΣΥΝΕΧΕΣ ΠΩΣ ΚΟΠΤΕΤΑΙ ΩΣ ΤΟ ΚΟΠΤΟΝ ΣΥΝΕΧΕΙ | 07/04/2008

  13. Ομερ Αρβανιτη

    Μετά λύπης μου βλεπω οτι η μεταμορφωση της ταυτοτητας που ειχα καποτε προβλεψει-μεσω της »ταυτισης με τον επιτιθέμενο»-συνετελεσθη (σχεδόν )πληρως…

    Ετσι απο Ποντιος και Αριστερός …μαλλον μετεβληθης σε Ποντιο και Αρβανιτη ( Π&Α)

    Τωρα ..καθως πολύ καλά γνωριζεις δεν τα πάω και πολύ καλά με τους εδω κι εκει Αρβανιτες

    (-Πιστευω οτι τους διακρινει μια υπερμετρη ανυπομονησια για να ασκησουν τις οποιες εξουσιες τους παρεχει το εκαστοτε αξιωμα τους
    – Καθώς και μια Αρβανιτικη αισθηση του χιουμορ)

    Γιαυτό και προκειμενου να αποφευχθουν τα αναποφευκτα …
    σου λεω εχε γεια (μεχρις οτου αναλάβουν την διαχειριση οι μη Αρβανιται Π& Α ..)

    ( Και φυσικά γνωριζω οτι θα με αποχαιρετήσεις με το αρβανιτικο …»Ξυδακι»

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 07/04/2008

  14. @Αριστεροπόντιους εν γένει: Μακεδονικό είναι το ζήτημα, όλη τη Μακεδονία αφορά.

    Νοσφεράτε, πώς τα κουτσούρεψαν έτσι τα δέντρα; 😦

    Σχόλιο από Ασμοδαίος | 07/04/2008

  15. Σιγά ρε παιδιά, ένα ούζο ήπιαμε… γράψε λάθος,
    έχουμε κι άλλες μάρκες … πιάσε ένα

    Μακάριοι οι πτωχοί, οι εν τω ουζοπνεύματι την θάλασσα εξαντλούντες…

    Σχόλιο από Γνώριζε ... ΤΟ ΣΥΝΕΧΕΣ ΠΩΣ ΚΟΠΤΕΤΑΙ ΩΣ ΤΟ ΚΟΠΤΟΝ ΣΥΝΕΧΕΙ | 07/04/2008

  16. Νοσφεράτε μου… Νοσφεράτε μου Οκ! ότι πεις. Μόνο μη με παρεξηγείς. Ε! δεν είμαι και καθαρός αρβανίτης, όπως μερικοί μερικοί!

    Π&Α είμαι (Πότης και Αναρχικός), μη με παρεξηγείς και με πληγώνεις!

    Και όσον αφορά τη μεταμόρφωση… εσύ φταις αποκλειστικά!

    Όλα για τα νοσφεράτεια μάτια σου έγιναν!

    Ασμοδαίε…

    (σλαβο)Μακεδονικό το διάβασα κάπου και μου άρεσε. Ημείς οι ελλαδίται νομίζω ότι το Μακεδονικό το ζήσαμε πριχου έναν αιώνα. Τώρα το ζουν τα νέα έθνη
    (που γεννιούνται συνέχεια τα άτιμα! Πώς το λέει ο Αρκάς ;;;)

    Επίσης, Νοσφεράτε έχεις δίκιο. Πολύ ασχοληθήκαμε με τους σλαβομακεδόνες, την χρυσή αυγή και τον τρεμόπουλο.

    Καιρός να θυμηθούμε και τα δικά μας ασφαληστρικά.

    Άντε γιατί όλοι πάνε να βγάλουν ήρωα τον παιδοβούβαλο

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 07/04/2008

  17. Τον εξάψαλμο του Λιάνη στον Ψωμιάδη τον ακούσατε ?

    Ααα, όλα κι όλα αξιοπρεπέστατος (για τα μέτρα του)..
    Μην είμαστε και πλεονέκται…

    Σχόλιο από sarantamilakokkina | 07/04/2008

  18. Μπαίνω στη μέση ως διαιτητής μεταξύ αρβανιτών και ποντίων, καθότι… αρβανιτοπόντιος! (πατέρας αρβανίτης, μητέρα πόντια).

    Επί του θέματος, όντως η μπλογκόσφαιρα ήταν ασυγκρίτως ποιοτικότερη από το μαύρο χάλι των τηλεπαραθύρων των ιδιωτικών καναλιών.

    Αντί να καλέσουν διεθνολόγους, καθηγητές πανεπιστημίου Ιστορίας και έμπειρους διπλωμάτες, νυχθημερόν βλέπαμε τον Κακαουνάκη, τον πατερ Άνθιμο, τους αδερφούς Γεωργιάδη, τον Βελόπουλο (πολλές φορές το πάνελ αποτελείτο από 3 καλεσμένους εκ των οποίων δύο (!) του ΛΑΟΣ και ένας της Ν.Δ. να φαντάζει ως ακροαριστερός!).
    Για τις «εμβριθείς» πολιτικο-ιστορικές αναλύσεις των πρωινών εκπομπών (π.χ. Αυτιάς) ας μην μιλήσω.

    doctor

    Σχόλιο από doctor | 08/04/2008

  19. Xαίρε doctor

    Επιτέλους, γνωρίζω κι έναν δεύτερο αρβανιτοπόντιο.

    Είναι αλήθεια ότι έχουμε κάποιες ιδιαιτερότητες.

    Πώς να μας νοιώσουν οι αρβανιτόβλαχοι ή οι βλαχοπόντιοι ;

    Το αστείο είναι ότι τους εθνικά αλβανούς άρχισα να βλέπω με καλό μάτι,
    από έναν φίλο ιωνο-πόντιο, παλιό μαοϊκό…

    Τώρα για την ένταση που χαρακτηρίζει τη συμπεριφορά του Νοσφεράτου, νομίζω ότι ισχύει η παροιμία: Όποιος κάηκε από το χυλό φυσά και το γιαούρτι.

    Μόνο που εδώ είμαστε δοκιμασμένοι φίλοι του. Και όχι απλά δοκιμασμένοι θεωρητικά, αλλά μέσα στη φωτιά του (διαδικτυακού) Αγώνα.

    Ομέρ ο ποντιο-αρβανίτης

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 08/04/2008

  20. Ένα ενδιαφέρον σάιτ από το Μοναστήρι της ακατονόμαστης Δημοκρατίας:

    http://www.freewebs.com/monastirion/

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 08/04/2008

  21. μιλάμε για ΣΚΛΗΡΟ ΠΑΖΑΡΙ, όχι παίξε-γέλασε:
    http://omadeon.wordpress.com/2008/04/04/the-new-york-times-editorial-board-of-imbeciles/#comment-2717
    🙂

    Σχόλιο από omadeon | 08/04/2008

  22. Hμερομηνία : 10-04-08 Eκτύπωση | e-mail

    Απαγορεύτηκε η πρόσβαση Τούρκων στην υπηρεσία Google Groups

    Κρούσμα λογοκρισίας για την Google από απόφαση τουρκικού δικαστηρίου.
    Στους Τούρκους χρήστες της υπηρεσίας Google Groups, στο Διαδίκτυο, απαγορεύθηκε με δικαστική απόφαση η πρόσβαση, μετέδωσε το πρακτορείο Ανατολή. Σύμφωνα με το πρακτορείο, η πρόσβαση στην ιστοσελίδα που ανήκει στο εργαλείο αναζήτησης στο διαδίκτυο Google και φιλοξενεί χιλιάδες βήματα διακίνησης ιδεών απαγορεύθηκε με απόφαση δικαστηρίου της δυτικής Τουρκίας.

    Οι Τούρκοι χρήστες στο διαδίκτυο καθοδηγούνται σε μία σελίδα στην οποία γράφεται στα τουρκικά και αγγλικά: «Η πρόσβαση στην ιστοσελίδα αυτή αναστέλλεται σύμφωνα με την απόφαση 2008/15 του Πρωτοδικείου». Στην σελίδα αναγράφεται ότι η απόφαση εκδόθηκε στις 14 Μαρτίου αλλά καμία εξήγηση δεν παρέχεται.

    Τα τουρκικά δικαστήρια χρησιμοποίησαν πρόσφατα ως πρόσχημα, υλικό που θεωρούν ότι προσβάλει τον Μουσταφά Κεμάλ Ατατούρκ, ως λόγο για να μπλοκάρουν ιστοσελίδες, όπως του ΥouTube.

    http://www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 10/04/2008

  23. Χωρίς το google groups και το YouTube η Τουρκία έχει ένα Ιντερνέτ ΠΟΛΥ σοβαρά αναπηρωμένο! (τι θα κάνουν τώρα; Θα δημιουργήσουν… Αλλαχού γκρουπς και Γκιουλ-tube?) 🙂

    Εντελώς συμπτωματικά, επειδή δεν εντοπίστηκε «επικίνδυνο υλικό» από τους Τούρκους στο δικό μου blog, επιτρέπεται στην Τουρκία η πρόσβαση σε αυτό (όπως φαίνεται και από το χάρτη επισκεπτών) ενώ το δικό σας (επειδή αφορά «καυτά» θέματα για τους Τούρκους) απαγορεύτηκε.

    Κάποια στιγμή θα γράψω στο blog μου ένα Αγγλικό ποστ που να αναφέρεται στο θέμα των φαινομένων Λογοκρισίας στην Τουρκία. Θα το διατυπώσω όμως με σεβασμό ώστε να μην προκαλέσει… λογοκρισία ΚΑΙ του δικού μου blog -εκτός του δικού σας.

    Σχόλιο από omadeon | 12/04/2008

  24. Θα θέλαμε να προσθέσουμε και το δικό μας blog στο οποίο έχουμε ξεκινήσει και θα καταγράφουμε όλες μας τις ΕΠΙΣΗΜΕΣ ενέργειες σε σχέση με το Σκοπιανό ζήτημα και τους ισχυρισμούς τους για την Μακεδονία.

    Παρακαλούμε επισκεφτείτε μας και προσθέστε και τις δικές σας ενέργειες!

    Όλγα και Τάνυα Γεριτσίδου
    http://macedoniansaregreeks.blogspot.com/
    http://macedoniansaregreeksen.blogspot.com/ (in English)

    Σχόλιο από Tanya | 13/04/2008

  25. @Tanya (Κυρίες Γεριτσίδου),
    Σας επισκέφτηκα φευγαλέα (και θα το ξανακάνω ΠΟΛΥ εκτενώς).

    Διαφωνώ με τη βασική λογική που έχετε στη δεξιά στήλη, ιδίως ως προς την πρακτικότητά της, το ρεαλισμό και τη δυνατότητα να πετύχει αποτελέσματα. Πρόκειται για τη γνωστή ΑΔΙΕΞΟΔΗ στάση «η Μακεδονία είναι ΜΟΝΟ Ελληνική» που απέτυχε. Επίσης ΑΜΦΙΒΑΛΛΩ αν γνωρίζετε ότι σε αρκετές περιοχές της σημερινής (Ελληνικής) Μακεδονίας, η πλειοψηφία των ΑΥΤΟΧΘΟΝΩΝ κατοίκων (από τον 6ο αιώνα μ.χ. περίπου) ήταν Σλάβοι μέχρι πριν λίγες δεκαετίες. Επομένως το βασικό επιχείρημά σας ότι Μακεδόνες είναι ΜΟΝΟ οι Ελληνες (και οι Αρχαίοι Μακεδόνες) είναι ΠΟΛΥ σαθρό και διαπραγματευτικά ΜΗΔΑΜΙΝΗΣ αξίας. Κανονικά μάλιστα δεν θα σχολίαζα, γιατί… εδώ και 15 χρόνια τουλάχιστον αυτή η αδιέξοδη στάση δεν οδήγησε πουθενά, παρά μόνο στην τελική επικράτηση του «Μακεδονία-σκέτο» για τη FYROM.

    Σχολιάζω όμως, και θα το κάνω ΚΑΙ στο μέλλον, λόγω των ειδικών προσόντων που έχει (από εσάς) η μία, η Ολγα, ως ψυχολόγος. Θα ΕΠΡΕΠΕ να γνωρίζει τον όρο «I’m OK, you’re OK», δηλαδή την επίλυση συγκρούσεων μέσω μίας κατάστασης «win-win situation», π.χ. όπου ΚΑΙ οι Ελληνες ΚΑΙ οι Σλάβοι θα μπορούσαν να αποδεχτούν ο εις τον άλλον σαν (διαφορετικού τύπου) ΕΞΙΣΟΥ Μακεδόνες. Αυτή η «μέση στάση» αποδεδειγμένα ΑΠΟΔΙΔΕΙ. και μάλιστα απέδωσε τα μέγιστα επίσης σε συζήτηση στο μπλογκ μου τις τελευταίες μέρες, που κατέληξε σε μεγάλο φιάσκο των «εισβολέων» φανατικών της FYROM, χωρίς όμως εχθροοπραξίες, μέσω της χρήσης σάτιρας, ορθολογισμού και… σεβασμού. Δείτε π.χ. τα τελευταία σχόλια εκεί:
    http://omadeon.wordpress.com/2008/04/04/the-new-york-times-editorial-board-of-imbeciles/#comment-2773

    Κάποιο σφάλμα κατανόησης διαπράττετε. Πάντως…
    Εντυπωσιάστηκα από την κομψή διατύπωση και ορισμένες παραγράφους που διάβασα, καθώς και από το γεγονός ότι από σας η Ολγα είναι ΟΛΑ τα εξής:

    «Ειδική Εκπαιδευτική Ψυχολόγος ΒΑ, ΜΑ McGill University, Canada Επικεφαλής Έρευνας και Προγραμμάτων MindPower Μέλος Συλλόγου Ελλήνων Ψυχολόγων Μέλος American Psychological Association Μέλος APA Division 43, Family Psychology (Ψυχολογία Οικογένειας) Ιδρύτρια της Ψυχολογικής Σχολής Σκέψης:Δυναμική της Οικογένειας (Family Dynamics) Συγγραφέας της ψυχοκοινωνικής ανάλυσης Να Με Θυμάσαι: Σχετικά με την Εκπαίδευση MY PROFILE IN ENGLISH: Educational Psychologist, BA MA McGill University, Canada Head of Research and Programs in MindPower, Member of SEPS (Society of Greek Psychologists) Member of APA Member of APA Division 43 (Family Psychology) Founder of the Family Dynamics School of Psychology»

    Σχόλιο από omadeon | 13/04/2008

  26. MLS_Gomdy μάζευε κι ας είναι πυρόγες … (πλάβες) στην Οχρίδα

    Και μια καχύποπτη ‘εθνάσκηση’. Βλέπε http://www.carpatho-rusyn.org/spirit/map2.jpg. Ενώ η μόνη ‘εθνική-κρατική’ οντότητα που αναγράφεται είναι η Βουλγαρία και τα υπόλοιπα κράτη οριοθετούνται «κανονικά» (μάλλον πρίν την ευρωδιάλυση της Γιουγκοσλαβίας, η Μακεδονία φυσιολογικά(;)επιμένει να ξαπλώνει γεωγραφικά(;) αρκετά ευρύχωρα μέχρι το Σόλουν, ενώ π.χ. η Θράκη ως ευρεία γεωγραφική εκδοχή απουσιάζει. Αλήθεια ποιάς εποχής να είναι αυτός ο χάρτης, (υπάρχει Στράβων στο Π@Α να μας ξεστραβώσει;) είναι γεωγραφικός ή πολιτικός; (αν αυτά διαχωρίστηκαν ποτέ). Θα μου πείτε έτσι νοιώουν την περιοχή οι χαρτογραφήσαντες έτσι την κατέγραψαν. Μμμμ… Βέβαια σημασία έχει περισσότερο ότι ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ (όχι ότι δεν είχε πρίν) αυτός ο επί παραδείγματι χάρτης διασυνδέεται μέσω ιστοτόπου για κατ’ αρχήν ‘περιηγητικούς λόγους’. Αρκετοί -μπαίνω σε σκέψεις- ονειρεύονται αποκλειστικά μπάνια στο Αιγαίο και αναλόγως κατά περιόδους χαρτογραφούν. Το κεντρικό σάιτ μάλλον με έδρα τις US προσφέρει και την ‘απαραίτητη’ μορμονογενεαλογική ταυτοποίηση στους αναζητούντες την Carpatho-Rusyn (http://en.wikipedia.org/wiki/Rusyns) καταγωγή τους… λές για να δοκιμάσω, εθνοκρατογενέσεις έρχονται, νάχουμε μια άκρη…

    Σχόλιο από Γνώριζε ... ΤΟ ΣΥΝΕΧΕΣ ΠΩΣ ΚΟΠΤΕΤΑΙ ΩΣ ΤΟ ΚΟΠΤΟΝ ΣΥΝΕΧΕΙ | 13/04/2008

  27. Γνώριζε,
    καλά όλα αυτά, αλλά… γνωρίζεις ότι ο αλυτρωτισμός χρειάζεται δύο προϋποθέσεις για να είναι απειλητικός
    1) Μακροχρόνια αισθήματα μίσους, που αποκλείουν το δικαίωμα κάποιου αντίδικου (σημερινού κυρίαρχου μιας περιοχής) να υπάρχει καν, ή να ονομάζεται όπως θέλει.
    2) Υπαρκτός και αρκετός αριθμός πληθυσμού της αλυτρωτιστικής εθνότητας ΜΕΣΑ στο χώρο της εθνικής κυριαρχίας του αντιπάλου.

    Δηλαδή, το (1) και το (2) μαζί, δημιουργούν πρόβλημα, γιατί υπάρχει μίσος και μνησικακίας ΚΑΙ επίσης η δυνατότητα να μεταφραστεί αυτό το μίσος σε «επανάκτηση χαμένης πατρίδας».

    Εμείς μπορούμε όμως το (1) να το ελαχιστοποιήσουμε μέσω της απλής και ξεκάθαρης, ΤΙΜΙΑΣ αναγνώρισης ότι η ευρύτερη αυτή περιοχή όπου ανήκει η Ελληνική Μακεδονία ΚΑΙ η Σλαβική, δεν είναι αποκλειστικό «κόπυράϊτ» κανενός και περιέχει πολλούς λαούς αντί για έναν, όλοι εκ των οποίων λέγονται Μακεδόνες (Ελληνες, Σλάβοι και βούλγαροι Μακεδόνες).

    Επίσης το (2) δεν στέκει γιατί σύμφωνα με τα ίδια τα κιτάπια των σημερινών Ελλήνων πολιτικών σλαβικής καταγωγής (Ουράνιο τόξο κλπ) είναι πολύ λιγώτεροι από 70 χιλιάδες. Στις εκλογές μάλιστα μάζεψεν πολύ κάτω από 3000 ψήφους νομίζω.

    Αν θέλουμε όμως να διαιωνίσουμε το πρόβλημα μπορούμε
    1) να αρνιόμαστε εσαεί το δικαίωμα στους Σλάβους Μακεδόνες να λέγονται «Σλάβοι Μακεδόνες»
    2) να αρνιόμαστε εσαεί την ύπαρξη της μικρής μειονότητάς τους στη χώρα μας.

    Τότε προκαλούμε μίσος και μνησικακία, αλλά και κάνουμε την τρίχα τριχιά (του θέματος της μειονότητας).

    Παρόλ’ αυτά έχουμε ένα ΝΟΜΙΜΟ διεθνώς δικαίωμα, τη διάκριση ανάμεσα στους Έλληνες και Σλάβους Μακεδόνες. ΑΥΤΟ το δικαίωμα υπερασπίστηκε το βέτο (ως αναγκαίο κακό). Αυτό υποστήριξα κι εγώ, ΧΩΡΙΣ όμως να λέω ότι οι Ελληνες είναι οι «μοναδικοί» Μακεδόνες.

    Σχόλιο από omadeon | 13/04/2008

  28. Aγαπητέ Amadeon

    Ως ψυχολόγος έχω να σου υποδείξω ότι αυτό το οποίο προβάλλεται από τα ΜΜΕ αλλά δυστυχώς και από πολλούς ημιμαθείς ‘συναδέλφους’ στον τομέα μου ονομάζεται pop-psychology ακριβώς διότι είναι ΜΗΔΑΜΙΝΗΣ αξίας ΣΑΘΡΑ κλισέ τα οποία το μόνο που κάνουν και επιτυγχάνουν είναι να μπερδεύουν τον κόσμο και να στρέφουν τον ένα ενάντια στον άλλο προς όφελος και πλουτισμό ακριβώς από την αβεβαιότητα και την έλλειψη ορίων που διδάσκουν. Επίσης πρέπει να σου επισημάνω ότι δεν υπάρχει ‘I’m ok, you’re ok’ εάν ακολουθηθεί αυτή η άκρως ακατάλληλη τακτική που μπορεί εσύ να την ονομάζεις ‘win- win situation’ αλλά στην ουσία είναι ‘lose- lose situation’ τουλάχιστον για τις μεριές που είναι ορατές.

    Επιπλέον, πέρα από το γεγονός ότι δυστυχώς διαβλέπω ότι επαναλαμβάνεις και μηρυκάζεις την προπαγάνδα των ΜΜΕ και ότι δεν διάβασες ( όπως και παραδέχτηκες ) το κείμενο μου για να δεις ότι δεν έχεις βάση να αμφιβάλλεις για τις γνώσεις και τα βιώματα μου σε σχέση με την ιστορία και την σύνθεση των πληθυσμών ΤΗΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΜΟΥ στην οποία έχω πολύ πιο βαθιά πείρα από εσένα και ερευνητικά και προσωπικά, δεν παρουσιάζεις καθόλου ούτε κριτικά επιχειρήματα ούτε καμμία επιστημονική και εμπεριστατωμένη υποστήριξη για τα παρακάτω :

    1. ότι η θέση την οποία υποστηρίζω είναι αδιέξοδο. Το γεγονός ότι οι χειρισμοί που έγιναν από μία στην καλύτερη των περιπτώσεων αμφιβόλων κινήτρων πολιτική από άτομα που είχαν ήδη απαξιωθεί στον πολιτικό χώρο από πρότερα δείγματα γραφής τους δεν απέδωσαν φαινοτυπικά αποδεικνύει μόνο την ικανότητα των πολιτικών αυτών και όχι την ορθότητα ή την βιωσιμότητα της θέσεως μου.
    2. ότι το βασικό μου επιχείρημα ( το οποίο ΑΜΦΙΒΑΛΛΩ εάν έχεις κατανοήσει επαρκώς με την φευγαλέα επίσκεψη σου ) είναι διαπραγματευτικά μηδαμινής αξίας και σαθρό.
    3. ότι η ‘μέση στάση’ στην οποία αναφέρεσαι αποδίδει. Μέχρι στιγμής έχει απλώς καλλιεργήσει φανατισμό στα Σκόπια.
    4. ότι η σάτιρα ( η οποία στην ψυχολογία υποδεικνύει κεκαλυμμένη επιθετικότητα και ανημποριά από το άτομο που την εξαπολύει ) την οποία χρησιμοποιείς και εδώ έχει επιτύχει τίποτα, εκτός από την κατά καιρούς τέρψη και εικονική εκτόνωση και αποπροσανατολισμό όποιου δεν πιστεύει ότι μπορεί να ακολουθήσει οδούς που να απαιτούν σοβαρές απαντήσεις.

    Δυστυχώς κάποιο σφάλμα υπάρχει στην μέθοδο που ασκείς ( εάν φυσικά το επιχειρείς ) την κριτική σου σκέψη ( την πεμπτουσία αυτού που αποκαλούμε στην ψυχολογία νοημοσύνη / ευφυΐα, σύμφωνα με τους Simon & Binet ) το οποίο όμως διορθώνεται πολύ εύκολα εάν κάτι τέτοιο σε ενδιαφέρει.

    Γράφεις ότι εντυπωσιάστηκες με τους τίτλους μου, οι οποίοι δεν αναφέρονται κάν όλοι, οπότε είμαι σίγουρη ότι θα σκεφτείς πολύ σοβαρά την επαγγελματική αυτή μου συμβουλή και προτροπή.

    Για περαιτέρω μελέτη και σκέψη ( συνιστώ όχι φευγαλέα ) σου παραθέτω το blog και πάλι καθώς και το βασικό μου ακριβώς επί της μεθόδου επεξεργασίας των δεδομένων που μας παρουσιάζονται καθημερινώς.
    Επίσης συνιστώ τα σχόλια και τα επιχειρήματα σου για να έχουν βαρύτητα σε τόσο σημαντικά θέματα να έχεις το θάρρος και την υπευθυνότητα να τα κάνεις με την υπογραφή του πραγματικού σου ονόματος το οποίο εγώ δεν μπόρεσα να βρώ μέσα στο blog σου.

    Σχόλιο από Olga | 15/04/2008

  29. Προσθέτω επίσης όλο μου το όνομα και τα blog τα οποία σου προανέφερα και που συνιστώ να μελετήσεις.

    http://macedoniansaregreek.blogspot.com
    http://humansupport.blogspot.com

    Σχόλιο από Olga Yeritsidou | 15/04/2008

  30. »Γράφεις ότι εντυπωσιάστηκες με τους τίτλους μου, οι οποίοι δεν αναφέρονται κάν όλοι »
    Ax bre Olga …!!!’

    Τι θα τους κανεις ολους αυτους τους τιτλους μου λές ; Ματαιοτης Ματαιοτητων καλούλα μου…

    ΩΧ Ξεχασα: »ότι η σάτιρα ( η οποία στην ψυχολογία υποδεικνύει κεκαλυμμένη επιθετικότητα και ανημποριά από το άτομο που την εξαπολύει )»…..

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 15/04/2008

  31. Με το «θέμα της Μακεδονίας» ασχολούμαι… ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ. Το 1991/1992 αρραβωνιασμένος ήμουν με μία κοπέλλα από την Πολωνία, που δεν με… χειροκρότησε ιδιαίτερα όταν πήγα στις (τότε) διαδηλώσεις φωνάζοντας όπως όλοι οι άλλοι «Η Μακεδονία είναι Ελληνική» (τότε ανένταχτος αριστερός νεοφερμένος από την Αγγλία). Απόρησα ΓΙΑΤΙ δεν χειροκρότησε και το συζήτησα με τους Πολωνούς φίλους και φίλες της. Κατέληξα ότι εκείνο που χρειαζόταν επειγόντως ήταν ένας συμβιβασμός, ένα σύνθετο όνομα και μία αποκήρυξη του αλυτρωτισμού από τους Σλάβους της FYROM.

    Στη συνέχεια μπλέχτηκα, τα επόμενα χρόνια, σε ιντερνετικούς καυγάδες γύρω από το θέμα (μεταξύ άλλων). Πολέμησα με λογικά επιχειρήματα κατά της παραχάραξης της ιστορίας, κατά του φανατικού εθνικισμού ορισμένων Σλαβομακεδόνων. Δυστυχώς τη μεγαλύτερη έχθρα τη βρήκα από Ελληνάρες, που… ΔΕΝ μου συγχώρησαν την τάση μου να βλέπω πάντα ΚΑΙ τις δύο πλευρές του προβλήματος. Με αποκάλεσαν προδότη μερικές φορές…

    Το 1997 είχα μπουχτίσει με το θέμα, αλλά είχα διαβάσει ΠΑΡΑ πολλά από πολλές πηγές για τη Μακεδονία, την ιστορία της, τόσο την αρχαία όσο και τη νεώτερη. ΗΞΕΡΑ πια αυτό που… αρνείται να παραδεχτεί η Ολγα (και πολλοί άλλοι), ότι ο σλαβικός πληθυσμός της Μακεδονίας ήταν τεράστιος κάποτε. Και το φίλο ιστολόγιο Π&Α επίσης το παραδέχεται έχοντας μάλιστα δημοσιεύσει και στατιστικές πρόσφατα. Το θέμα είναι όμως ότι αυτό το γεγονός ΔΕΝ αναιρεί και τα Ελληνικά παράπονα, που είναι οπωσδήποτε βάσιμα, αν δεν τα τραβήξουμε μονομερώς στα άκρα.

    Δυστυχώς, οι νεοφερμένοι στο διαδίκτυο (newbies) κάνουν… μπαμ με τα ίδια και τα ίδια λάθη τους. Το βασικό λάθος τους είναι οι λανθασμένες προβολές του Νου προς τους άλλους συνομιλητές, η διαφωνία μετατρέπεται σε προσωπική επίθεση, τα καλά κίνητρα συκοφαντούνται σαν οφειλόμενα σε άγνοια ή πώρωση ή… ψυχολογικά προβλήματα, κ.ο.κ.

    Για μένα η κουλτούρα του διαδικτύου είναι ΠΟΛΥ σημαντικό πράγμα, σημαντικότερο από τις κακές συνήθειες των Homo Sapious. Το διαδίκτυο το ΕΖΗΣΑ από την αρχή, έζησα και τις τρικυμίες του, τις παρερμηνείες, τους καυγάδες και τις παρανοήσεις του, και το ΜΟΝΟ που έμαθα (ΙΣΩΣ) είναι να ΕΛΕΓΧΩ τις προβολές που κάνει ο δικός μου Νους.

    Ετσι, το βρίσκω ανούσιο να ΣΧΟΛΙΑΣΩ ΚΑΝ τις προσωπικές επιθέσεις πια.

    Αν οι Ελληνες Μακεδόνες βλέπουν μυωπικά ΜΟΝΟ τη δική τους άποψη και δεν είναι σε θέση να διαπραγματευτούν πιο καλά για το δίκιο τους, ΑΠΛΟΥΣΤΑΤΑ ΘΑ ΤΟ ΧΑΣΟΥΝ.

    Νίπτω τας χείρας μου. Η δουλειά που έκανα έχει όμως τώρα πια ντοκουμενταριστεί επαρκώς, και η… επομενη έκδοση του προγράμματος «Τεχνητός Φανατίλας» ΗΔΗ ετοιμάζεται, για να ρίξει τόνους σάτιρας πάνω σε ΚΑΘΕ φανατισμό.

    Ολγα, άστα να πάνε, Ολγα…

    Σχόλιο από omadeon | 15/04/2008

  32. Όλγα,

    ο πατέρας σου δολοφονήθηκε από τη Χούντα γιατί συμμετείχε στη λαϊκή εξέγερση του Πολυτεχνείου. Ήταν δημοκρατικών πεποιθήσεων και δεν ανεχόταν αυτή τη βάρβαρη περιστολή των δημοκρατικών ελευθεριών.

    Δεν θα έπρεπε την παραπάνω διαπίστωση να την λες τελείως ξεκάθαρα;

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 15/04/2008

  33. «οι οποίοι δεν αναφέρονται κάν όλοι»

    Εγώ απλώς έκανα copy-paste ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ αναφέροντας ΟΛΟΥΣ τους τίτλους από το σημείο του όπου αναφέρονται.

    Πάντως… άστα να πάνε, Ολγα, άστα να πάνε…

    ……………..
    ……………..
    ……………………

    —————————————————————————-
    επαναλαμβάνεις και μηρυκάζεις την προπαγάνδα των ΜΜΕ

    ΟΥΤΕ καν παρακολουθώ τα ΜΜΕ. ΔΕΝ έχω πια τηλεόραση.

    ότι η σάτιρα ( η οποία στην ψυχολογία υποδεικνύει κεκαλυμμένη επιθετικότητα και ανημποριά από το άτομο που την εξαπολύει ) την οποία χρησιμοποιείς και εδώ έχει επιτύχει τίποτα, εκτός από την κατά καιρούς τέρψη και εικονική εκτόνωση και αποπροσανατολισμό όποιου δεν πιστεύει ότι μπορεί να ακολουθήσει οδούς που να απαιτούν σοβαρές απαντήσεις.

    Αυτές οι απόψεις είναι λίαν επιεικώς απαράδεκτες, διότι συνιστούν παθολογικοποίηση και αναπήρωση της σάτιρας αυτής καθ’ εαυτής.

    Η σοβαρή σάτιρα δεν έχει τέτοιους χαμερπείς σκοπούς αλλά τον εκτροχιασμό του φανατισμού των αντιπάλων (αν δεν είμαστε εμείς οι ίδιοι φανατισμένοι) και την μεταστροφή της κοινής γνώμης υπέρ των δικαίων της πλευράς που κάνει επιτυχημένη σάτιρα.

    Η πρόσφατη Ιστορία είναι γεμάτη περιπτώσεις όπου αυτή η τακτική απέδωσε. Οχι βεβαίως η φτηνή πλάκα και ειρωνεία.

    Σχόλιο από omadeon | 15/04/2008

  34. omadeon σεμνά !

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 15/04/2008

  35. Πόντε, ΠΙΟ ΣΕΜΝΑ το ψαλίδι γιατί ΠΙΟ ΣΕΜΝΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΤΑ ΠΩ.

    Ο Μελ Μπρουκς και οι Μόντυ Πάϋθονς,
    ως… μελλοθάνατοι ψυχοπαθείς
    σε χαιρετούν!

    Σχόλιο από omadeon | 15/04/2008

  36. «(η σάτιρα η οποία στην ψυχολογία υποδεικνύει κεκαλυμμένη επιθετικότητα και ανημποριά από το άτομο που την εξαπολύει)»

    … περίπολ-οοοοο (5)

    ένα γιατρόοοοο…. (5), δεν αισθάνομαι καθόλου καλά. Μήπως είδες το κάλυμμα μου, καμμιά Μόντυ (monteritsa) παϊθιασμένη θα το τραβάει….

    Σχόλιο από Γνώριζε ... ότι η σάτιρα στη ψυχολογία υποδεικνύει κεκαλυμμένη επιθετικότητα και ανημποριά από το άτομο που την εξαπολύει | 15/04/2008

  37. @Γνώριζε
    Αυτή η άποψη θα γίνει θέμα για ποστ. Εγώ είμαι της σχολής του Ronald Laing (αντιψυχιατρική σχολή). Στα νιάτα μου έμενα σε κοινόβιο των μαθητών του και σπούδαζα 2 χρόνια να γίνω ψυχολόγος θεραπευτής της σχολής του. Δυστυχώς ή ευτυχώς τα παράτησα…

    Σχόλιο από omadeon | 15/04/2008

  38. Αγαπητέ Omadeon,

    Κατ’ αρχάς πρέπει να πώ ότι χάρηκα με τον χρόνο που επένδυσες για να μου εκθέσεις προσωπικές σου εμπειρίες. Αυτό υποδεικνύει ένα άτομο πολύ ενδιαφέρον το οποίο έχει δυνατότητες και προοπτικές γεγονός που στο επάγγελμα μου αποτελεί τεράστιο έναυσμα και εχέγγυο.

    Όμως, πρέπει να σου υποδείξω συγκεκριμένα πράγματα τα οποία ακόμα διαβλέπω ότι δεν τα κάνεις :
    1. δεν απάντησες στα σημεία τα οποία σου έθεσα παρεκτός του θέματος της σάτιρας το οποίο ήταν το λιγότερο σημαντικό από όλα.
    2. δεν είναι ξεκάθαρο από πού λαβαίνεις τα στοιχεία σου και πόσο αξιόπιστες είναι οι πηγές σου ( συμπεριλαμβανομένου και της Πολωνικής καταγωγής αρραβωνιαστικιάς σου ).
    3. δεν έχεις αντικρούσει κάποιο από τα επιχειρήματα τα οποία έχω παρουσιάσει και στηρίξει. Χαρακτηρισμός ενός επιχειρήματος δεν αποτελεί αντίκρουση.
    4. δεν έχεις αποδείξει ότι ο πληθυσμός στον οποίον αναφέρεσαι είχε ποτέ πρίν την δικτατορία του Τίτο οποιαδήποτε ταυτότητα που να έχει δικαίωμα να απαιτεί και να προβάλλει τον όρο Μακεδόνα ως ξέχωρη εθνική ομάδα και κράτος. Ο κάθε σωστός επιστήμονας ο οποίος ακολουθεί την επιστημονική μέθοδο στηρίζεται σε αποδείξεις και εξακριβώσεις των καταστάσεων ώστε να ξεχωρίσει την προπαγάνδα από την πραγματικότητα. Εάν και εφόσον και όταν γίνει δυνατό να αποδειχθεί με καταγραφή ιστορική, ανθρωπολογική και κοινωνικοπολιτική ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΕΚ ΤΩΝ ΥΣΤΕΡΩΝ ΕΡΜΗΝΕΙΑ Ή ΣΤΡΕΒΛΩΣΗ / ΧΑΛΚΕΥΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ τότε η Όλγα Γεριτσίδου θα υποστηρίξει την αντικειμενική αλήθεια όπως πάντα κάνει. Θα πρέπει όμως να με πείσεις, με την επιστημονική έννοια του όρου, γεγονός που δεν πιστεύω με βάση τα στοιχεία που έχω ότι μπορείς να το κάνεις.

    Επίσης διαβλέπω ότι αυτό το οποίο σου έμαθε το διαδίκτυο είναι να μην κάνεις σωστή συζήτηση, να χαρακτηρίζεις αντί να αντιμετωπίζεις επιχειρήματα ή σημεία / προτροπές ( κάτι που αποτελεί έντεχνη υπεκφυγή αυτών ), να παρερμηνεύεις και να προσπαθείς να στρέψεις μία τοποθέτηση και συζήτηση που σου θέτεται χωρίς καθόλου εμπάθεια ή φανατισμό ή εθελοτυφλία σε μέρη και κατευθύνσεις που θα σου επιτρέψουν να μην χρειαστεί να σκεφτείς για να απαντήσεις.

    Για κάποιον που δεν παρακολουθεί τα ΜΜΕ έχεις θαυμαστή ταύτιση ( μέχρι και σε επίπεδο επιλογής φράσεων ) με την πολιτική και δημοσιογραφική άποψη [« Κατέληξα ότι εκείνο που χρειαζόταν επειγόντως ήταν ένας συμβιβασμός, ένα σύνθετο όνομα και μία αποκήρυξη του αλυτρωτισμού από τους Σλάβους της FYROM».], καθώς και όσον αφορά την άμεση τάση να επιτρέψεις καταστάσεις οι οποίες ιστορικά και κοινωνικοπολιτικά έχουν αποδειχθεί στο παρελθόν ότι είναι άκρως καταστροφικές και τεράστια ΑΔΙΕΞΟΔΑ.

    Από την προσωπική σου εμπειρία στη ζωή θα ήθελα να μου αναφέρεις μία περίπτωση κατά την οποία όταν κάποιος αυθαίρετα απαιτεί κάτι από ένα ξένο σπίτι, και αυτό του δίνεται, σε περίπτωση που ο ιδιοκτήτης είναι αρκετά ανώριμος και άπειρος για να το κάνει, αυτός ο ιδιοκτήτης δεν βρίσκεται τελικά στην θέση να μην μπορεί να αρνηθεί να του πάρουν και όλο το σπίτι, λέγοντας του ότι συναίνεσε ;

    Σχόλιο από Olga Yeritsidou | 15/04/2008

  39. Αγαπητέ Μ-π,

    Πέρα από το πραγματικό σου όνομα θα ήθελα να μου πείς από πού συνήγαγες τον λόγο της δολοφονίας του πατέρα μου.

    Επίσης θα ήθελα να μου πείς εάν τον γνώριζες. Με τον τρόπο που αναφέρθηκες σε εκείνον διαφαίνεται ότι ίσως τον ήξερες ( εκτός εάν το διάβασες στα ιστολόγια μου ).

    Επίσης θα ήθελα να μου πείς τι πιστεύεις ότι λέω κεκαλυμμένα ώστε να με προτρέπεις να το πώ ξεκάθαρα.

    Σχόλιο από Olga Yeritsidou | 15/04/2008

  40. Αγαπητή Olga Yeritsidou

    το συμπέρασμα το έβγαλα διαβάζοντας την παρουσίαση που έκανες εσύ….

    Δεν είχα άλλο στοιχείο.

    Αν δεν είναι έτσι…. γράψε λάθος !

    Μ-π

    —————————

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 15/04/2008

  41. Επίσης, μ’ ένα απλό ψάξιμο στο διαδίκτυο βρήκα αυτό:

    » Ακολουθεί λιστα με τα ονόματα των επώνυμων νεκρών του Πολυτεχνείου. Παραθέτω τα στοιχεία με την εξής σειρά: όνομα, επίθετο, ηλικία, ημερομηνία δολοφονίας, ώρα δολοφονίας.

    OI 23 ΝΕΚΡΟΙ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ:

    16 Νοεμβρίου 1973

    1. Σπυρίδων Κοντομάρης (ετών 57, 20.30)
    2. Διομήδης Κομνηνός (ετών 17, 21.30)
    3. Σωκράτης Μιχαήλ (ετών 57, μεταξύ 22.30 & 23.00)
    4. Βασίλειος Φάμελλος (ετών 26, 23.30)
    5. Torill Engeland Magrette (ετών 22, 23.30)
    6. Γεώργιος Σαμούρης (ετών 22, 24.00)
    7. Δημήτριος Κυριακόπουλος (βραδυνή ώρα – κατέληξε 19/11/73)
    8. Σπύρος Μαρίνος (Γεωργαράς) (ετών 35, βραδυνή ώρα)

    17 Νοεμβρίου 1973

    9. Νικόλαος Μαρκούλης (ετών 24 , πρωινή ώρα, κατέληξε 19/11/73)
    10. Αικατερίνη Αργυροπούλου (ετών 76, 10.00, κατέληξε Μάϊο ’74)
    11. Στυλιανός Καραγεωργής (ετών 19, 10.15)
    12. Μάρκος Καραμανής (ετών 23, 10.30)
    13. Αλέξανδρος Σπαρτίδης (ετών 16, 10.30-11.00)
    14. Δημήτριος Παπαϊωάννου (ετών 60, 11.30)
    15. Γεώργιος Γερτζίδης (ετών 48, 11.30)
    16. Βασιλική Μπεκιάρη (ετών 17, 12.00)
    17. Δημήτρης Θεοδωράς (ετών 5 1/2, 13.00)
    18. Αλέξανδρος Βασίλειος (Μπασρί) Καράκας (ετών 43, 13.00)

    18 Νοεμβρίου 1973

    19. Αλέξανδρος Παπαθανασίου (ετών 59, 10.00)
    20. Ανδρέας Κούμπος (ετών 63, 11.00, κατέληξε στις 30/1/1974)
    21. Μιχαήλ Μυρογιάννης (ετών 20, 12.00)
    22. Κυριάκος Παντελεάκης (ετών 43, 12.00-12.30)
    23. Ευστάθιος Κολινιάτης (κατέληξε στις 21/11/73)

    ΠΗΓΗ: Ταχυδρόμος 15/11/2003, τεύχος 194

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 15/04/2008

  42. Ολγα το διάβασα το σχόλιό σου, είμαι σε δουλειά όμως εδώ και αρκετές ώρες. Νομίζω ότι το καλύτερο που θα μπορούσα να προσφέρω είναι μία εφ΄ όλης της ύλης απάντηση σε όλα, σε κάποιο ποστ. Πάντως το πονεμένο θέμα του αν ή όχι «δικαιούνται» οι Σλάβοι Μακεδόνες να αποκαλούνται Μακεδόνες και το αν ή όχι αποτελούν ξεχωριστή εθνότητα (π.χ. διακριτέα από τους Βουλγάρους) έχει απασχολήσει σωρεία επιστημόνων επί σειρά ετών. Η επικρατούσα άποψη είναι… ΚΑΙ ναι ΚΑΙ όχι. Μόνο που… δεν μπορούμε να ακυρώσουμε πλέον το τετελεσμένο γεγονός του ΚΡΑΤΟΥΣ τους. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να διαπραγματευτούμε με βάση τη σύνθετη ονομασία.

    Λες και ξαναλές περί ΜΜΕ και άποψης των ΜΜΕ. Ε, απλούστατα, αυτά που λέγαμε εμείς (εγώ και λίγοι άλλοι) πριν πολλά χρόνια, επειδή ήταν λογικά συνεπή, κατέληξαν τώρα να ΑΝΤΙΡΑΦΤΟΥΝ από επίσημες πολιτικές, mainstream πολιτικούς, την Ελληνική κυβέρνηση την ίδια, και τα ΜΜΕ.
    ΛΑΘΟΣ κάνεις Ολγα, ΕΚΕΙΝΟΙ αντιγράφουν εμάς, ΟΧΙ εμείς αυτούς. Δοκίμασε τώρα να επιμείνεις στο «σκέτη Μακεδονία» και… ΑΝ ποτέ πετύχει εγώ θα παραδεχτώ ότι είμαι επικίνδυνος ψυχοπαθής από το Σείριο! 🙂

    WE are your ONLY chance, and it’s the VERY last minute.

    Υ.Γ. σόρυ, “να επιμείνεις στο σκέτη ΕΛΛΗΝΙΚΗ Μακεδονία” (και καθόλου λέξη Μακεδονία στο όνομα του γειτονικού κράτους)

    Σχόλιο από omadeon | 15/04/2008

  43. «Η σοβαρή σάτιρα δεν έχει τέτοιους χαμερπείς σκοπούς αλλά τον εκτροχιασμό του φανατισμού των αντιπάλων (αν δεν είμαστε εμείς οι ίδιοι φανατισμένοι) και την μεταστροφή της κοινής γνώμης υπέρ των δικαίων της πλευράς που κάνει επιτυχημένη σάτιρα.»

    Επειδή η αξία μίας γνώμης ή μίας τοποθέτησης έγκειται στην δύναμη της αποδείξεως της, σε προσκαλώ να μου εξηγήσεις με αντικειμενικά δεδομένα τον τρόπο με τον οποίο :
    1. Ο «Πυγμαλίων» του Μπ. Σώ, εξετροχίασε την φανατισμένη ( μέχρι τελικής πτώσεως ) απαίτηση εφαρμογής ακραίας κοινωνικής στρωμάτωσης όχι μόνο της Αγγλικής αλλά και της απανταχού Αριστοκρατίας / Άρχουσας τάξης μέσω της αδιαμφισβητήτου αξίας και σαφέστατα σατυρικά δοσμένης φιλοσοφικής τοποθετήσεως του επί της ουσίας των κοινωνικών διακρίσεων.
    2. Οι σατυρικές ηθογραφίες του Ψαθά, Τσιφόρου, κ.α. έχουν επηρρεάσει τόσο τα άτομα που εμπίπτουν στα πρότυπα που σκιαγραφούνται να σταματήσουν τον συγκεκριμένο συμπεριφορικό εκτροχιασμό όσο και την μεταστροφή της κοινής γνώμης υπέρ εκείνων που βλάπτονται από αυτόν με αποτέλεσμα την αποκατάσταση του δικαίου.
    3. Η γνωστή Ελληνική ταινία « Υπάρχει και φιλότιμο» έχει κατορθώσει να εμποδίσει τα πολιτικά εγκλήματα που περιγράφονται αριστοτεχνικά στις 4 δεκαετίες που συνεχώς προβάλλεται και υπενθυμίζει στην κοινή γνώμη τα χάλια τα οποία επιδοτεί.
    4. Το τελευταίο ουσιαστικό επεισόδιο των « 10 Μικρών Μήτσων» του Λ. Λαζόπουλου που σκόπευε την αυθαιρεσία των Η.Π.Α. εξυπηρέτησε ουσιαστικά την αποκατάσταση του δικαίου τόσο στο εθνικό όσο και στο προσωπικό επίπεδο του δημιουργού του.

    Σχόλιο από Olga Yeritsidou | 15/04/2008

  44. Ολγα, φάουλ. Δεν σώζεται το φάουλ με όλα αυτά.

    Ο Ελληνικός πολιτισμός πέρασε μέσα από τον Αριστοφάνη, ΔΕΝ συζητιέται η άποψη ότι θα… κρίνουμε τους 10 Μικρούς Μήτσους με αποκλειστική βάση την «αποκατάσταση του δικαίου τόσο στο εθνικό όσο και στο προσωπικό επίπεδο του δημιουργού του».

    Λυπάμαι, ΔΕΝ είμαι εθνικιστής, ΔΕΝ εγκρίνω την αναπήρωση και την παθολογικοποίηση της σάτιρας «επειδή δεν εξυπηρετεί εθνικά δίκαια». ΔΕΝ υπάρχουν (τελικά) καν «εθνικά δίκαια». Η σάτιρα είναι από τη φύση της αντιεξουσιαστική και ΑΝΤΙεθνικιστική. Αλλιώς καταντάει λίβελος ή κιτς.

    Σχόλιο από omadeon | 15/04/2008

  45. Αγαπητέ Omadeon,

    Το μόνο που μπορώ να σου πώ είναι ότι ιστορικά αυτό το οποίο λές δεν υποστηρίζεται καθότι άλλες τέτοιες διενέξεις σε παλαιότερες φάσεις της ιστορίας του 20ου αιώνα και σε άλλα μέρη της Υφηλίου στις οποίες ένα κράτος δεν αναγνώριζε την ονομασία ενός γειτονικού σε πείσμα όλων των υπολοίπων κρατών που το πιέζανε, αυτός ο οποίος κέρδιζε ήταν το ένα κράτος το οποίο απαγόρευε την ονομασία. Αυτό βέβαια απαιτούσε τελείως διαφορετική αντιμετώπιση από την κυβέρνηση και τους διαμορφωτές της κοινής γνώμης του λαού από αυτήν που ακολουθείται στην δική μας περίπτωση.

    Για να σου δείξω του λόγου το αληθές θα σου κάνω μία μόνο ερώτηση :

    You are my only chance for what ? And who set the deadline ?

    Σχόλιο από Olga Yeritsidou | 15/04/2008

  46. Ολγα,
    λες «…αυτός ο οποίος κέρδιζε ήταν το ένα κράτος το οποίο απαγόρευε την ονομασία….»

    Ε, πες μας σε παρακαλώ ΠΟΙΟ κράτος κατάφερε να απαγορέψει σε ένα άλλο ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ κράτος να ονομάζεται ΟΠΩΣ θέλει.

    You are my only chance for what ?
    WE, moderate Greeks are your ONLY chance for reaching a positive outcome in the name-bargaining with FYROM.

    And who set the deadline ?
    The deadline is only a few weeks from now (according to… Our Master’s Voice) 😉

    Σχόλιο από omadeon | 15/04/2008

  47. Αγαπητέ Omadeon

    Ούτε ο Αριστοφάνης άλλαξε τίποτε από αυτά τα οποία καυτηρίασε, ούτε και η σάτιρα ως αντιεξουσιαστική ανδ αντιεθνικιστική όπως την χαρακτηρίζεις έχει μπορέσει να αναχαιτίσει αυτά στα οποία αντιστέκεται.

    Αν διαβάσεις πάλι το σχόλιό σου όμως, θα δεις είναι ότι μάλλον εγωκεντρικό αυτό που λες καθότι είναι δύσκολο ένας τρίτος αναγνώστης να βγάλει νόημα στο τι ακριβώς είναι αυτό που προσπαθείς να επικοινωνήσεις και σε φραστικό επίπεδο και σε περιεχόμενο.

    Δεν έχεις ακόμη παράσχει αποδείξεις για το πώς η σάτιρα είναι κάτι άλλο από αυτό που η ψυχολογία την ορίζει.

    Το φάουλ, όπως λες, στην συζήτησή μας γίνεται από την δική σου μεριά, αφού αποφεύγεις να απαντήσεις στις ερωτήσεις μου. Αντί να κάνεις την επόμενη κίνηση σε απάντηση της δικής μου, πετάς την σκακιέρα κάτω.

    Αυτό δεν είναι καθόλου καλή διπλωματία- συνεπώς πώς λες ότι μπορείς να υποδείξεις πώς να λυθεί ένα διεθνές θεμα;

    Νομίζω ότι με αυτές τις προϋποθέσεις, αν δεν αλλάξεις τακτική, η παρτίδα τελείωσε λόγω δικής σου άρνησης να ανταποκριθείς στους κανόνες του παιχνιδιού.

    Δεν υπάρχει λόγος να συνεχίσουμε άλλο.

    Καλή σου τύχη.

    Σχόλιο από Olga Yeritsidou | 15/04/2008

  48. Ολγα είσαι βλέπω και… ισχυρογνώμων.

    Ε, σου οφείλω ΔΥΟ ποστ στο κεντρικό μπλογκ μου (για να μην απασχολούμε το χώρο εδώ).

    Σχόλιο από omadeon | 15/04/2008

  49. » …Δεν έχεις ακόμη παράσχει αποδείξεις για το πώς η σάτιρα είναι κάτι άλλο από αυτό που η ψυχολογία την ορίζει…» σχ.47

    Ερώτηση πρός την κ. Olga Yeritsidou αλλά και κάθε διαθέσιμο ειδικό και μύστη:

    0) Όταν η παραπάνω φράση (ή άλλες παρόμοιες) ακούγεται από έναν ειδικό δεν ηχεί μάλλον σαν μια έμμεση(;) δημόσια (και άνευ σχετικής αιτήσεως του ‘ασθενούς’) κλινική εξέταση;

    1)Δώστε μας κάποιες πηγές που να τεκμηριώνουν ή να συνηγορούν στον επιστημονικό ισχυρισμό σας:

    “η σάτιρα η οποία στην ψυχολογία υποδεικνύει κεκαλυμμένη επιθετικότητα και ανημποριά από το άτομο που την εξαπολύει”
    σχόλιο 28.4

    2)Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ορίζει με μοναδικό τρόπο για όλες τις ιστορικά και πολιτισμικά διαμορφωμένες περιπτώσεις άσκησης της ‘σάτιρας’, σε όλες της (τις μάλλον όψιμες) φάσεις της και στις επιστημολογικά θεμελιωμένες συγγένειες της, την σάτιρα όπως παραπάνω;

    4) Ποιά είναι η γνώμη σας για τις γνωστές δημόσιες συνεδρίες-‘ψυχολογικές’ εκπομπές; (ποιά ίσως τα ‘κέρδη’ και ποιές οι ‘ζημίες’)

    3)Πως θα αντιμετωπίζατε ως ειδικός ένα παιδί με γονείς από την FYROM και την Ελλάδα, που έχει κλονιστεί ψυχολογικά ζώντας σ’ ένα περιβάλλον έντονης διαμάχης αν υποθέσουμε ότι αυτοί ερίζουν για το «ΟΝΟΜΑ» ζώντας σ’ ένα τρίτο έδαφος (π.χ. Η.Π.Α.)

    4)Παρακαλώ άν υπάρχει χρόνος και διάθεση σχολιάστε το παρακάτω απόσπασμα λαμβάνοντας (όσο το δυνατόν) υπ’ όψιν και το όλον διασυνδεδεμένο κείμενο:

    «… Εν’ άλλο ακόμα μ’ εξοργίζει. Η κατάχρηση που γίνεται στον τόπο μας από τη λέξη και το νόημα επιστήμη. Είναι κι αυτό ένα από τα συμπτώματα του πανικού, που μας βαστά μπρος σε κάθε τι το ευρωπαϊκό. Κάθε φορά που θέλουμε ν’ αποστομώσουμε τον αντικρυνό μας με λίγα έξοδα του επισείουμε το επιστημονικό σκιάχτρο: — Παίζεις με την επιστήμη; …»

    http://users.thess.sch.gr/veccio/ereyna/Copy%20of%20SAN_TI_NANAI_H_MOUSIKH.htm

    Σχόλιο από Γνώριζε ... ΤΟ ΣΥΝΕΧΕΣ ΠΩΣ ΚΟΠΤΕΤΑΙ ΩΣ ΤΟ ΚΟΠΤΟΝ ΣΥΝΕΧΕΙ | 15/04/2008

  50. Αγαπητοι δεν θελω να μπω στην Ουσια της συζητησης με την Κυρια Ολγα απλά να σας θυμισω οτι εχουμε κανει μια εκτεταμένη κουβεντα περι Χιουμορ ,ανεκδοτων και αλλων τινων (σε συζητησεις βεβαια που τις πηρε ο διαλος)
    απο οπου το κατωθι μου σχολιο :

    ’ Ο άνθρωπος χωρίς χιούμορ ζει τη ζωή του μεταξοσκώληκα κάτω από το περίβλημα του, βέβαιος για ένα μέλλον που δεν θα διαρκέσει, μισοαναίσθητος, ανίκανος για αλλαγή. Το χιούμορ σπάζει το κουκούλι, για να οδηγήσει προς την ζωή και τους κινδύνους της ύπαρξης . Συνήθως βγαίνει απ’ αυτό ένα φτερωτό έντομο κοινό και ασήμαντο, καμιά φορά όμως ξεπετιέται η πολύχρωμη πεταλούδα που νομίζεις πως γελάει σαν τους θεούς ή μαντεύουμε μέσα στη σκιά το μυστηριώδες ξάνοιγμα των φτερών κάποιας γιγάντιας νυχτερίδας, μαύρης σαν την Νύχτα ”

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 15/04/2008

  51. Επιτρέψτε μου, πολύ δυνατό!*

    Αν δεν επιζητάς τη δύναμη (έστω και μέσω ντόπας) σαν προσωποποιημένο κράτος ή σαν κραταιό πρόσωπο που επιβάλλεται στο άλλο, ποντάροντας αποκλειστικά στις (αναπόφευκτες πράγματι) σχέσεις δυνάμεις… σαν καθαρός απόγονος των γυμνασμένων τροφοσυλλεκτών, των πρωτοκυνηγών που ορίζουν και τη μοιρασιά, σαν άρειος φυλετικά λευκό πνευματικό ‘του Κάντ δισεγγονάκι’, που βάζεις μαύρους να χτυπάνε το κασμά και συ να γλείφεις παγωτό σ’ ανθρώπινο χωνάκι, τον Κόσμο να θαρρείς σαν μια φωλιά ενός παγωνιού, σαν μια κατάθεση σε τράπεζας κουτάκι…

    Ευτυχώς όλος ο Κόσμος δεν πετυχαίνει (δε φτάνει το γονίδιο;) τους υψηλούς του στόχους και μένει … ανήμπορος κάνοντας σάτιρα.

    *Είστε σίγουρος ότι δεν είναι δικό μου;
    Λάθος, δε λέει πουθενά για κόκκους και πεφταστέρια, άκυρον…

    Σχόλιο από Γνώριζε ... ΤΟ ΣΥΝΕΧΕΣ ΠΩΣ ΚΟΠΤΕΤΑΙ ΩΣ ΤΟ ΚΟΠΤΟΝ ΣΥΝΕΧΕΙ | 15/04/2008

  52. Ωραια ..Τωρα σας το αφιερώνω (σε ολους ..στον Γνωριζε, Ομαντεον, Σαραντα μηλα, στην κυρια Ολγα …Ακομα και στον Ομέρ τον Ζηλιάρη )

    Every Sperm is Sacred {Monty Python’s Meaning of Life}

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 15/04/2008

  53. διες τε κιεδώ περι του

    Every Sperm is Sacred
    http://en.wikipedia.org/wiki/Every_Sperm_Is_Sacred

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 15/04/2008

  54. Με το Σόλων δεν έχεις τίποτα;

    Σχόλιο από Γνώριζε ... ΤΟ ΣΥΝΕΧΕΣ ΠΩΣ ΚΟΠΤΕΤΑΙ ΩΣ ΤΟ ΚΟΠΤΟΝ ΣΥΝΕΧΕΙ | 15/04/2008

  55. ΤΩΡΑ φεύγω από το γραφείο!

    Οπότε… θενκ γιου φορ δε γκιουλ-τιουμπ,
    Νόσφυ, πάρε κι από μένα κάτι δωράκια

    http://del.icio.us/omadeon/youtube+zizek
    http://del.icio.us/omadeon/youtube+Monty-Python
    http://del.icio.us/omadeon/Peakoil
    (το τρίτο ήτανε πικρό αλλά τα δύο πρώτα πετιμέζι) χεχε

    Σχόλιο από omadeon | 15/04/2008

  56. Το ΝΟΥΜΕΡΟ ΕΝΑ καλύτερο σκετς των Μόντυς, Νόσφυ,
    που… το πρόλαβα ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ του όταν βγήκε, ήταν αυτό

    Σχόλιο από omadeon | 15/04/2008

  57. Omadeon εεεεεεεεεεεεεκπληκτικό !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    και Γ..΄ΜΏ τα υπουργεια …
    Παρε και μια παραλλαγή:

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 15/04/2008

  58. ΤΡΙΑΝΤΑΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΙΑ ΓΕΛΙΟ μιλάμε…
    (αν σκεφτεί τις πολιτικοκοινωνικές προεκτάσεις)…

    (ελπίζω να μη λογοκρίθηκε το άλλο σχόλιο κατά λάθος από τη σπαμέστρα, γιατί, Ομέρ, είχε ΤΡΙΑ δωράκια ομοβροντίες)

    Φεύγω από το γραφείο, καλό κέφι σε όλους.

    Σχόλιο από omadeon | 15/04/2008

  59. Ποιον Σόλωνα;

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 15/04/2008

  60. Στην ΟΛΓΑ

    »η σάτιρα στην ψυχολογία υποδεικνύει κεκαλυμμένη επιθετικότητα και ανημποριά από το άτομο που την εξαπολύει )”…..

    Με πολύ ανημπορια
    και θαυμασμό προς τους κρατουντες
    (την εξουσιαν βεβαιως βεβαιως!):

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 15/04/2008

  61. Άσε μην παρασοβαρέψει η συζήτηση …
    ποτέ δε σε ξεχνώ… βλ. εθνολαϊκισμός και μνησικακία (δικό μου…βέβαια)

    Προσκύνα λοιπόν… (μη φωνάξω τον Π.Α.Π. με τα ‘σκοτεινά βραδιά ‘στο χέρι):

    και πρόσεχε τη Μόντυ και τα λιοντάρια της Π&Α Ρώμης:
    http://ct-prometheus.aegean.gr//vetsos/ANEMPODISTOS/zala.avi

    Από που αλλού; http://users.thess.sch.gr/veccio/ereyna/solon/SOLON.htm

    ΜSL_N. ξέρω, ξέρω …
    «thank you for I met a grate man, thank you…»

    «(αν σκεφτεί τις πολιτικοκοινωνικές προεκτάσεις)…»
    για να δώ … μπάς και … Πράγματι φοβερό, αφήνω στην μπάντα για πάντα τα αρούρια και τη σεισάχθεια.

    Άντε γειά μας… με 35 μάρκες ούζο (hem ‘KEFI’ hem ‘VETO’)
    τα λίνκ από τον MLS_Gomdy

    Θένκιου…

    Σχόλιο από Γνώριζε ... "ότι η σάτιρα στη ψυχολογία υποδεικνύει κεκαλυμμένη επιθετικότητα και ανημποριά από το άτομο που την εξαπολύει" | 15/04/2008

  62. […] Mrs. Olga G. Yeritsidou is a Greek psychologist (and a blogger) who declared that… “in Psychology, satire is a manifestation of covert hostility and impotence (or powerlessness)… […]

    Πίνγκμπακ από “Satire is a manifestation of… covert hostility and powerlessness”! (Tasty Macedonian Greek… salad) « OMADEON | 16/04/2008

  63. Η κυρία Όλγα, μου μου θύμισε λίγο τον Χόρχε από το «Όνομα του Ρόδου».

    Σχόλιο από dmast | 17/04/2008

  64. Στο βιβλίο Γεωγραφίας της Ε’τάξης Δημοτικού,σελ.108,υπάρχει παράθεμα του Υπουργείου Πολιτισμού όπου η Μακεδονία αναφέρεται ως:Κάτω Μακεδονία.
    Θυμίζω ότι το βιβλίο τυπώθηκε πριν από δύο χρόνια.’Αρα είχε ήδη αποφασιστεί το όνομα των Σκοπίων και όλο το σκηνικό που εμείς, σήμερα βλέπουμε με τις διαπραγματεύσεις
    Νίμιτς, είναι ένα θέατρο.

    Σχόλιο από patriot | 15/05/2008

  65. […] -Οι μπλόγκερς και το Μ […]

    Πίνγκμπακ από -Δύο χρόνια Π&Α: Ένας “εγωκεντρικός” απολογισμός! « Πόντος και Αριστερά | 31/12/2008

  66. […] -Οι μπλόγκερς και το Μακεδονικό […]

    Πίνγκμπακ από -Ο απολογισμός του έτους « Πόντος και Αριστερά | 08/01/2010

  67. Οι Μακεδονικές οργανώσεις, οι πολιτικοί και τα ΜΜΕ PDF Εκτύπωση E-mail
    Συντάκτης: Ελευθέριος Καραγιάννης
    Τρίτη, 19 Οκτωβρίου 2010 22:21

    Οι Μακεδονικές Οργανώσεις από της ιδρύσεως τους, πρίν από πολλές δεκαετίες, τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό είχαν ως στόχο αφ’ ενός την διατήρηση για τους παλαιότερους και την διάδοση στις νεώτερες γενεές των Μακεδονικών εθίμων και ιστορίας ,ώστε να διατηρηθεί ο πολιτισμός και η ιστορία όχι μόνο της περιοχής από την οποίαν προέρχονται αλλά και της χώρας καταγωγής τους ειδικά που η Μακεδονία έχει λαμπρίνει τον ελληνισμό με την δική της ιστορία και πολιτισμό.

    Στην αρχική τους φάση οι οργανώσεις αυτές είχαν καθαρά τοπικιστικά χαρακτηριστικά, όταν όμως εμφανίστηκε στον ορίζοντα η Σλαβική επιβουλή για την οικειοποίηση της ιστορίας και του πολιτισμού τους, αρχικά από τους Βούλγαρους και μετέπειτα από τους Σέρβους και τώρα τους Σλάβους των Σκοπίων, οι οργανώσεις αυτές υποχρεώθηκαν να αποκτήσουν και ένα πολιτικό υπόβαθρο και οργάνωση που θα τους επέτρεπε να παρουσιάσουν ενότητα δράσης και αντίδρασης στην Σλαβική προπαγάνδα παραποίησης της ιστορίας και του πολιτισμού τους που είχε ως στόχο την Σλαβοποίηση τους. Υποχρεώθηκαν να υπερασπιστούν την ιστορία και τον πολιτισμό τους με πληθώρα εκδηλώσεων, επιστολών, διαλέξεων, εκδόσεων, διαβημάτων πρός ξένους καί Έλληνες πολιτικούς και αρμόδιους παράγοντες και αποτελούσαν ,από την δική τους σκοπιά, σημαντικό αρωγό στην άσκηση της εξωτερικής πολιτικής της χώρας μας ιδίως δε οι Μακεδόνες του εξωτερικού που είχαν αποκτήσει σημαντική παρουσία και επιρροή στις χώρες υποδοχής τους.

    Δεδομένου ότι το πρόβλημα που δημιούργησαν οι Σλάβοι ήταν και πολιτικό,οι Κυβερνήσεις της Μητέρας πατρίδας ανέλαβαν το κύριο έργο επίλυσης του. Η πλέον λογική και αποτελεσματική προσέγγιση θα ήταν η ύπαρξη συνεργασίας και συντονισμού μεταξύ των Κυβερνήσεων της χώρας μας και των Μακεδόνων του εσωτερικού αλλά και εξωτερικού που συνολικά ανέρχονται στα 2.5 εκατομμύρια . Η επιρροή των Μακεδόνων του εξωτερικού θα μπορούσε να ενισχύσει σε μεγάλο βαθμό την εθνική πολτική επί του θέματος υπό την προϋπόθεση φυσικά ότι οι πολιτικοί θα επιθυμούσαν να αξιοποιήσουν την δυνατότητα αυτή . Η αυτονόητη όμως αυτή συνεργασία και συντονισμός απουσίαζε από την σκέψη και τις προθέσεις των Ελλήνων πολιτικών. Οι λόγοι δεν αφορούν ειδικά τις Μακεδονικές οργανώσεις αλλά την δομή του ελληνικού πολιτικού συστήματος.Οι έλληνες πολιτικοί από της απελευθέρωσης από τον Οθωμανικό ζυγό δεν δημιούργησαν σχέση σεβασμού με τον πολίτη αλλά σχέση εξάρτησης του ψηφοφόρου-πολίτη με τον πολιτικό ,αυτό που σήμερα αποκαλείται «πελατειακή σχέση» ώστε ο τελευταίος όχι μόνον να εξασφαλίζει την πολιτική του επιβίωση αλλά και να κατευθύνει κατα την δική του κρίση και εκτίμηση την πορεία του πολιτικού γίγνεσθαι της χώρας, αδιαφορώντας για τις ανάγκες και τις θεμιτές επιθυμίες του πολίτη ως ατόμου αλλά καιτου συνόλου. Η πολιτική αυτή αντίληψη εφαρμόστηκε και στους Απόδημους αλλά και στους Μακεδόνες στην Ελλάδα. Οι εκάστοτε Κυβερνήσεις φοβούμενες την επιρροή των Μακεδόνων εξωτερικού και εσωτερικού στην εσωτερική πολιτική σκηνή και συνακόλουθα την εξάρτηση τους από αυτούς ,επεδίωξαν να χειραγωγήσουν και να κατακερματίσουν τις οργανώσεις στερώντας τις πλέον αδύναμες από οικονομική στήριξη και τις πλέον οικονομικά ισχυρές από πολιτική κάλυψη. Επίσης, με την πρακτική των περιοδειών Ελλήνων πολιτικών στις χώρες όπου διαβιεί μεγάλος αριθμός απόδημων, εγένετο εξαγωγή των εσωτερικών πολιτικών διαιρέσεων και φανατισμού με τον προσεταιρισμό φίλα προσκείμενων στο κόμμα τους απόδημων . Δημιουργήθηκαν και δήθεν συντονιστικές οργανώσεις που υπόκεινται ,έμμεσα πλήν σαφώς , οικονομικά και πολιτικά στην επιρροή του εθνικού Κέντρου και των διαφόρων πολιτικών κομμάτων που τις καθοδηγούν ανάλογα με την κομματική τους πολιτική και όχι την εθνική . Αποτέλεσμα των ενεργειών αυτών είναι η αποδυνάμωση του εθνικού έργου όλων των οργανώσεων και ειδικά για τους Απόδημους , η απομάκρυνση τους από την Μητέρα-πατρίδα με συνακόλουθο αρνητικό αντίκτυπο στην αποτελεσματικότητα της εξωτερικής πολιτικής της χώρας.

    Η τακτική της αποδυνάμωσης του έργου και της επιρροής των Μακεδονικών οργανώσεων από τις εκάστοτε Κυβερνήσεις, ακολουθήθηκε πιστά από τα Μέσα Μαζικής Πληροφόρησης είτε αυτά ανήκουν στον γραπτό Τύπο είτε στον Ηλεκτρονικό που επηρεάζονται για διάφορους λόγους από τα πολιτικά κόμματα . Συνακόλουθα ,η μεγαλειώδης εκδήλωση δεκάδων εκατοντάδων χιλιάδων ατόμων στην Θεσσαλονίκη το 1992 για την Μακεδονία η οποία ενώ έδωσε τότε ένα μεγάλο διεθνές πολιτικό πλεονέκτημα στην τότε Κυβέρνηση και στους πολιτικούς , ταυτόχρονα δημιούργησε έντονη ανησυχία στους τελευταίους και άλλους φιλικούς τους κύκλους οι οποίοι διέβλεπαν ότι πρωτοβουλίες όπως η ανωτέρω παρά την τότε πολιτική στήριξη που υπήρχε, εάν επαναλαμβάνοντο, για άλλου είδους θέματα ή προβλήματα θα υπονόμευαν σοβαρά την πολιτική εξάρτησης του ψηφοφόρου –πολίτη από την επιρροή των πολιτικών. Έπρεπε λοιπόν να «απαξιωθούν» παρόμοιες πρωτοβουλίες των πολιτών και οι μόνοι που θα μπορούσαν να το πράξουν μεθοδικά και αποτελεσματικά ,πέραν των πολιτικών ,είναι οι φίλα προσκείμενοι στην εξουσία δημοσιογράφοι όλων των μέσων πληροφόρησης. Εκτός από την «αποκαθήλωση» αυτή έπρεπε να υποβαθμιστούν και οι κίνδυνοι και ανησυχίες που επικαλούνται οι Μακεδονικές οργανώσεις τόσο του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού ως προς την επιδιωκόμενη από τους πολιτικούς λύση της σύνθετης ονομασίας με γεωγραφικό προσδιορισμό έναντι όλων ,ώστε να μην έχει απήχηση στην κοινή γνώμη οιαδήποτε επιχειρηματολογία που προβάλλεται .Εμφανίστηκαν λοιπόν στα Μ.Μ.Π. απαξιωτικοί χαρακτηρισμοί από «έγκριτους» δημοσιγράφους όπως, ενδεικτικά ,«είναι καραγκιόζηδες και βλαμμένοι όσοι ασχολούνται με το άν ο Μ.Αλέξανδρος μιλούσε ή όχι ελληνικά», « οι Σκοπιανοί έχουν το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού», «να δεχθούμε μία ονομασία που δεν θα θίγει την ταυτότητα τους», «θα υπάρχουν δυσάρεστες ψυχολογικές επιπτώσεις στον ελληνικό λαό από την μή λύση και θα υπάρξουν καταστροφικά αποτελέσματα για την χώρα μας» « έχουμε φοβικά σύνδρομα» και τέλος ,για να μην μακρηγορώ, «αν δεν δεχθούμε λύση θα πληγεί ο ηγεμονικός ρόλος μας στην περιοχή και θα χάσουμε την οικονομική διείσδυση με αποτέλεσμα να επωφεληθούν κάποιοι γείτονες» .

    Οι ηγεσίες των Μακεδονικών Οργανώσεων τόσο του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού, οι οποίες , κυρίως τα τελευταία 15 χρόνια, βίωσαν τόσο τον αποκλεισμό τους από οιαδήποτε συννενόηση με το εθνικό κέντρο όσο και την ουσιαστική απόρριψη τους από τους πολτικούς και τους προσκείμενους δημοσιογράφους,οφείλουν να αναλάβουν πρωτοβουλίες που θα διασφαλίσουν την προάσπιση της ιστορικής και πολιτιστικής τους κληρονομιάς και την διατήρηση της ακεραιότητος του Ελληνικού πολιτισμού και ιστορίας. Είναι οι μόνοι θεματοφύλακες μαζύ με όσους ασπάζονται τα ίδια ιδεώδη.

    http://www.diplomatikoperiskopio.com/index.php?option=com_content&view=article&id=636:2010-10-19-20-22-49&catid=59:macedonia&Itemid=97

    Σχόλιο από Ζωνιανίτης | 20/10/2010


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: