Πόντος και Αριστερά

……. 'μώ τον νόμο σ' !

-Aπό τον Κεμάλ στον Στάλιν…. μέσω Ναγκόρνο-Καραμπάχ

stalin3.jpgdsc04556.JPG …. μπλογκοσυζητήσεις στο Πολιτικό blog

Με αφορμή ένα ταξίδι του Καρπίδη στο Αζερμπαϊτζάν δημοσιεύτηκαν κάποιες ενδιαφέρουσες ανταποκρίσεις.  Σας προτείνουμε να  τις δείτε, γιατί αναδεικνύουν και μια άλλη πλευρά των τεράστιων δυνατοτήτων που προσφέρει το μπλόγκιν.
                                                                                                                  
                                                                                                                                                      
                                                                                                                                  
2316272461_1f52394122.jpg
Σε κάποια σημεία των παρουσιάσεων αυτών έγινε ένας διάλογος για τα γνωστά ζητήματα του Στάλιν, του Κεμάλ, των Μικρασιατικών Γεγονότων κ.λπ.
                                                                                                                           
       
                                                                                                                            
                                                                                          
Παρουσιάζουμε παρακάτω τις παρεμβάσεις μας:
                                                                                                            
imgp0038.JPG
                                    
Συζήτηση 1η  
                                         
                                     
vonmanstein says:
                          
March 5th, 2008 at 12:17 pm
                                 
2308802412_1d30b0cea8.jpgΚΑΡΠΙΔΙ θέλω αν μπορείς META το ταξίδι και τις εμπειρίες σου να μας δώσεις τυχόν πληροφορίες για το θέμα του ελληνικού πληθυσμού στη περιοχή αυτή. εχω ακούσει για ένα αμιγώς ελληνικό χωριό για την ονομασία του οποίου δεν είμαι και τόσο σίγουρος. επίσης YΠAPXOYN πληροφορίες για συμμετοχή των ελλήνων στις μάχες αρμενίων και αζεκων. ακόμη αν έχεις μάθει για τους ελληνες πρόσφυγες της περιοχής που εγκατέλειψαν τα σπίτια τους λόγο των εχθροπραξιών και εγκαταστάθηκαν σε περιοχές της ρωσίας του καζακστάν αλλά και στην ελλάδα. όπως επίσης και το ρόλο της ελληνικής διπλωματίας EKEINH τη περίοδο γιατί οι πληροφορίες που παίρνω είναι πολύ θολές
 Add karma Subtract karma  +0
                      
————————
                                     
Άγνωστος Χ says:
                
Μarch 12th, 2008 at 1:14 pm  
                    
Ο Κεμάλ φυσικά και είναι ήρωας για τους Τούρκους. Εξάλλου μην ξεχνάς οτι σε εκείνη την περίσταση εκείνος ήταν ο αμυνόμενος, ως εκ τούτου είχε και το δίκιο με το μέρος του. Μας αρέσει δε μας αρέσει…
                     
————————
  

Ποντος και Αριστερά says:

March 15th, 2008 at 7:01 pm

vonmanstein γράφεις:

“για τις βιαιότητες του κόκκινου στρατού καθόλη τη διάρκεια ζωής της ΕΣΣΔ είναι γνωστή. EXΩ αναφέρει και σε άλλο σχόλιο για την εθνοκαθαρση των ελλήνων στις περιοχές της νοτιοδυτικής ΕΣΣΔ. η βαρβαρότητα που υπήρξε σε αυτές τις αίματοβαμμένες περιοχές είναι τόσο μεγάλη όσο μεγάλη είναι και η άγνοια του κόσμου για αυτές τις πτυχές της ιστορίας.”

Αν θέλουμε να είμαστε αντικειμενικοί θα πρέπει να πούμε ότι αυτό που γράφεις ισχύει κατά το ήμισυ! Γιατί μόνο μετά το ‘37-38 και την πλήρη επικράτηση της σταλινικής ομάδας μπορούμε να μιλήσουμε για “εθνοκαθαρση των ελλήνων στις περιοχές της νοτιοδυτικής ΕΣΣΔ¨. Μέχρι τότε οι Έλληνες ζούσαν όπως και όλες οι υπόλοιπες σοβιετικές εθνότητες. Επι πλέον αξιοποίησαν στο έπακρο τη θετική εθνική πολιτική του μεσοπολέμου και κυριολεκτικά άνθισαν και πολιτικά και πολιτιστικά.

 Για το ζήτημα αυτό δες:  https://pontosandaristera.wordpress.com/2007/08/21/essd/

Άγνωστε Χ γράφεις  για τον Μουσταφά Κεμάλ τον Ατατούρκ:

“Εξάλλου μην ξεχνάς οτι σε εκείνη την περίσταση εκείνος ήταν ο αμυνόμενος, ως εκ τούτου είχε και το δίκιο με το μέρος του. Μας αρέσει δε μας αρέσει…”

Νομίζω αυτός είναι ένας από τους μεγαλύτερους παλαιοελλαδικούς μύθους! Μύθος που imgp1688__.jpgβασίζεται στην παραδοχή ότι η Σμύρνη, η Τραπεζούντα και οι άλλες οθωμανικές πόλεις ήταν τουρκικές. Ήταν τόσο τουρκικές όσο ήταν κάποτε η Αθήνα, καθώς και τα Γιάννενα και η Θεσσαλονίκη, που ενσωματώθηκαν στο ελληνικό κράτος μόλις 7 χρόνια πριν ο ελληνικός σταρτός αποβιβαστεί στη Σμύρνη. Επί πλέον, η Σμύρνη και η Τραπεζούντα εκείνο τον καιρό είχαν πολύ περισσότερο ελληνικό πληθυσμό απ’ ότι η Θεσσαλονίκη το 1912. Ο παλαιοελλαδικός μύθος ταυτίζει επίσης την πολυεθνική ισλαμική Οθωμανική Αυτοκρατορία με το έθνος κράτος της Τουρκίας που ιδρύθηκε μόλις το 1923.

Η αλήθεια βρίσκεται αλλού. Στο γεγονός ότι ούτε η Σμύρνη, ούτε η Τραπεζούντα ήταν ελληνικές ή τουρκικές πόλεις. Ήταν απλά οθωμανικές που τις διεκδικούσαν οι εθνικισμοί για να τις εντάξουν στη δικιά τους εθνική επικράτεια.

Για τον Κεμάλ φιλοξενούμε ένα κείμενο που ίσως σ’ ενδιαφέρει:

 https://pontosandaristera.wordpress.com/2007/01/05/kemal-ataturk/

Μ-π

 Add karma Subtract karma  +1 

                                          

————————
                                                                                              

Άγνωστος Χ says:

March 16th, 2008 at 11:59 am

Πόντιε κι αριστερέ, κι εγώ Πόντιος είμαι. Πρέπει να σου πω όμως, οτι δυστυχώς η Ελλάδα σύρθηκε τότε εξαιτίας της αστικής τάξης της χώρας μας και των ξένων δυνάμεων σε έναν καθαρά ιμπεριαλιστικό πόλεμο. Για την Τραπεζούντα και τη Σαμψούντα ξέρω, γιατί από εκεί ήταν ο παππούς μου. Ο οποίος μου έλεγε οτι ο πόλεμος και γενικά η απόβαση μόνο δεινά έφερε γιατί απλούστατα οι Έλληνες εκείνων των περιοχών ζούσαν μια χαρά και χωρίς κανένα πρόβλημα μαζί με τους Τούρκους. Μάλιστα οι ελληνικοί πληθυσμοί ήταν πιο ευκατάστατοι. Αλλά πραγματικά για πες μου, τι δουλειά είχαμε να προελάσουμε προς την Άγκυρα; Και τελικά ποιο ήταν το αποτέλεσμα; Το είδαμε όλοι…

 Add karma Subtract karma  +0

                     

————————
  

Ποντος και Αριστερά says:

March 16th, 2008 at 5:48 pm

Άγνωστος Χ, say:

“…τι δουλειά είχαμε να προελάσουμε προς την Άγκυρα;”

Δίκιο έχεις.

Αλλά σ’ αυτό έχεις άδικο:

“…δυστυχώς η Ελλάδα σύρθηκε τότε εξαιτίας της αστικής τάξης της χώρας μας και των ξένων δυνάμεων σε έναν καθαρά ιμπεριαλιστικό πόλεμο.”

Η ιστορική στιγμή ήταν το πέρασμα από την πολυεθνική φεουδαρχική Αυτοκρατορία στα έθνη-κράτη. Έχουμε ανεβάσει ένα εκπληκτικό άρθρο (γραμμένο το 1909) του μεγάλου Πόντιου μαρξιστή Γεωργίου Σκληρού, που προβλέπει με μια μαρξιστική ανάλυση το τι έρχεται. Και οι εκτιμήσεις τους συμπίπτουν απολύτως με τις εκτιμήσεις της Ρόζας Λούξεμπουργκ για το Ζήτημα της Ανατολής

Εκείνη την εποχή οι νεότουρκοι έθνικιστές:

-είχαν ήδη πάρει την εξουσία με το πραξικόπημα του 1908,
-είχαν περιθωριοποιήσει την υπερεθνική, θρησκευτική διακυβέρνηση του χαλιφάτου
-είχαν ήδη αποφασίσει το 1911 την επίλυση του εθνικού ζητήματος με τις γενοκτονίες των χριστιανικών λαών,
-είχαν ήδη βγει στον Α’ ιμπεριαλιστικό πόλεμο στο πλευρό των Γερμανών για να δημιουργήσουν την μεγάλη παντουρκιστική αυτοκρατορία ατους από την Κίνα έως την Αδριατική,
-είχαν ήδη αρχίσει τις γενοκτονίες των χριστιανικών πληθυσμών από το 1914 και τελικά
-είχαν ητηθεί.

Το ζήτημα εκείνη την στιγμή ήταν επανασύσταση του διαλυμένου σουλτανικού Οθωμανικού Κράτους ή διάλυση σε εθνικά κράτη;

5.jpgΤο πρώτο δεν μπορούσε να γίνει γιατί είχε ολοκληρωθεί ο κύκλος της φεουδαρχίας. Άρα η πρόκληση θα ήταν είτε να μετατραπεί όλη η Αυτοκρατορία σε έθνος-κράτος με ηγεμόνα τον τουρκικό μιλιταρισμό (μην ξεχνάς ότι δεν υπήρχαν μουσουλμανικά αστικά στρώματα) είτε να διαλυθεί στα εξ ων συνετέθη.

Ακόμα και η Συνθήκη των Σεβρών που διέλυε την Οθωμανική Αυτοκρατορία έδινε στους Έλληνες το 1/6 του οθωμανικού εδάφους ενώ πληθυσμιακά ανέρχονταν στο 1/4 περίπου του συνολικού οθωμανικού πληθυσμού. Ο Πόντος εξαιρέθηκε των ρυθμίσεων και ο μεσός δόθηκε στο εθνικό τουρκικό κράτος και ο άλλος μισός στην Αρμενία.

Τελικά η ιστορία χάθηκε γιατί οι ελλαδίτες μας είχαν γραμμένους στα παλιότερα των υποδημάτων τους. Στον Πόντο δεν έστειλαν ούτε μια σφαίρα.

Αυτό που πιστεύω τελικά είναι ότι τότε ούτε η Σμύρνη, ούτε η Τραπεζούντα, ούτε η Κωνσταντινούπολη ήταν τουρκικές ή ελληνικές ή αρμενικές πόλεις. Ήταν απλά οθωμανικές… Και σ’ εκείνη την εποχή του απόλυτου και μη αναστρέψιμου μετασχηματισμού ο δυνατότερος τις ενέτασσε στο μελλοντικό του κράτος. Εξάλλου η βία είναι αυτή που γράφει πάντα την Ιστορία.

Δηλαδή ο ελληνικός στρατός στην Ιωνία ήταν τόσο ιμπεριαλιστικός όσο και ο κεμαλικός!

Μ-π

imgp0038.JPG

Συζήτηση 2η

                                                              

Ποντος και Αριστερά says:

March 13th, 2008 at 10:51 pm

Το Ναγκόρνο Καραμπάχ έχει και μια άγνωστη ελληνική πλευρά. Υπήρχαν Έλληνες (Πόντιοι) οι οποίοι πήραν μέρος (αναγκαστικά) στα γεγονότα και στη συνέχεια προσφυγοποιήθηκαν. Απ’ ότι ξέρω, ένα μέρος των Ελλήνων του Ναγκόρνο Καραμπάχ εγκαταστάθηκε στην περιοχή της Βέροιας μέσα στη δεκαετία του 90.

Δείτε ένα απόσπασμα από ενα ευρύτερο άρθρο του ιστορικού Βλ. Αγτζίδη, που αφορά την ελληνική εμπλοκή στις συγκρούσεις του Καυκάσου:

Στο Nαγκόρνο Καραμπάχ και στην Οσετία

Ένα από τα μεγάλα προβλήματα, που εμφανίστηκαν από τα μέσα της δεκαετίας του ‘80 στη Σοβιετική Ένωση, ήταν το πρόβλημα του Ναγκόρνο Καραμπάχ. Η περιοχή αυτή, κατοικούμενη από Αρμένιους είχε καθεστώς Αυτόνομης Δημοκρατίας, που υπαγόταν όμως στη Σοβιετική Σοσιαλιστική Δημοκρατία του Αζερμπαϊτζάν. Στο χώρο αυτό υπήρχε ένα αμιγώς ελληνικό χωριό, το Μεχμανά και ένα μικτό, κατοικούμενο από Έλληνες και Αρμένιους, το Ματεκίς. Ιστορικά ο χώρος αυτός υπήρξε πεδίο του αρμενοτουρκικού ανταγωνισμού. Μετά την επικράτηση των μπολσεβίκων αποδόθηκε, με καθεστώς αυτονομίας, στο Αζερμπαϊτζάν. Οι ένοπλες συγκρούσεις ξεκίνησαν το 1986. Οι Αρμένιοι διεκδικούσαν την ανεξαρτησία του Ναγκόρνο Καραμπάχ, ενώ οι Αζέροι επεδίωκαν την πλήρη προσάρτησή του. Ως αποτέλεσμα των συγκρούσεων αυτών έγινε η σφαγή των Αρμενίων στο Σουμγκάιτ του Αζερμπαϊτζάν. Πολλοί Έλληνες του Αζερμπαϊτζάν, φοβούμενοι επιθέσεις εναντίον τους, πήραν το δρόμο της προσφυγιάς. Αρκετοί κατέφυγαν στο Ναγκόρνο Καραμπάχ, όπου τους περιέθαλψε ο τοπικός ελληνικός σύλλογος που είχε δημιουργηθεί το 1988. Από το 1989 άρχισε η ένοπλη σύγκρουση, που οδήγησε στα πρόθυρα γενικευμένου πολέμου μεταξύ Αρμενίας και Αζερμπαϊτζάν. Δύο περιπτώσεις ένταξης στο στρατό του Ναγκόρνο Καραμπάχ εντόπισαν Έλληνες δημοσιογράφοι στην Αρμενία, είναι ο Πάρις Αιμοφρύδης και η Λήδα Θεοφυλαχτίδου, οι οποίοι είναι οργανωμένοι στον Αρμενικό Απελευθερωτικό Στρατό, το μεγαλύτερο στρατιωτικό ένοπλο σώμα στην Αρμενία και αγωνίζονται για την ανεξαρτησία της Αρμενίας και την υπεράσπιση του Ναγκόρνο Καραμπάχ. Και οι δυο κατάγονται από το Αλαβερντί. Για τους ελληνικούς πληθυσμούς της Αρμενίας είπαν: “Στο σύνολό του ο ελληνικός πληθυσμός της Αρμενίας υποστηρίζει τον αγώνα. Όμως ελάχιστοι συμμετέχουν, γιατί φοβούνται να μην δημιουργηθούν προβλήματα κατά τη μετάβασή τους στην Ελλάδα”. Αντίστοιχες περιπτώσεις Ελλήνων εμφανίζονται και στην Αρμενία. Στο στρατό του Ναγκόρνο Καραμπάχ εντάχθηκαν και Έλληνες. Υπήρχαν επίσης περιπτώσεις Ελλήνων από τη Γεωργία που κατατάχθηκαν εθελοντικά στο στρατό του Καραμπάχ για να βοηθήσουν με αυτό τον τρόπο τον ελληνικό πληθυσμό που κινδύνευε. Από αυτούς αναδείχτηκαν ακόμα και ήρωες πολέμου. Τον Αύγουστο του 1992, η κατάσταση οξύνθηκε και στην περιοχή του Ναγκόρνο Καραμπάχ. Σε επιθέσεις των Αζέρων καταστράφηκαν πολλά χωριά, μεταξύ των οποίων και το Μεχμανά. Για οκτώ μήνες, το ελληνικό χωριό μαζί με πολλά αρμενικά, ήταν στα χέρια των Αζέρων. Καταστράφηκαν συνολικά 33 ελληνικά σπίτια. Στο κέντρο του χωριού ήταν αναρτημένη η ελληνική σημαία. Ο πρόεδρος του χωριού ανέφερε για τις συνθήκες που επικρατούσαν κατά τη διάρκεια του πολέμου: “Το χωριό μας σχεδόν καταστράφηκε. Δεν έχουμε ηλεκτρικό, συγκοινωνία, ένα τηλέφωνο να επικοινωνήσουμε. Περάσαμε δύσκολες ώρες από τις επιθέσεις των Αζέρων. Ζούσαμε μέσα σε ναρκοπέδια. Η εκκλησία έχει και αυτή καταστραφεί. Δεν έχουμε σχολεία και τα παιδιά πηγαίνουν στο σχολείο ενός άλλου χωριού σε απόσταση τεσσάρων ωρών. Θέλουμε να ξαναχτίσουμε το χωριό. Κρατάμε την ελληνική γλώσσα και τα έθιμα και όταν ακούω τη λέξη Ελλάδα, η καρδιά μου τρέμει.”

Τελικά οι Αρμένιοι και οι Έλληνες, κατάφεραν να εκδιώξουν τους επιτιθέμενους. Οι Έλληνες κάτοικοι της περιοχής στην πλειονότητά τους προσφυγοποιήθηκαν. Εμπόδια συνάντησαν από τις τοπικές αρχές, οι οποίες δεν επιθυμούσαν την αναχώρησή τους, με το επιχείρημα ότι δεν έπρεπε να εξασθενίσει ο χριστιανικός χαρακτήρας της περιοχής. Μια ομάδα Ελλήνων, εικοσιπέντε ελληνικές οικογένειες του χωριού Μεχμανά της περιφέρειας Μαρτακέρτ του Ναγκόρνο Καραμπάχ, ζήτησε από την ελληνική κυβέρνηση να τους παραχωρήσει άσυλο πολέμου. Αντίστοιχη δήλωση κατέθεσαν και στην κυβέρνηση της Δημοκρατίας του Καραμπάχ, τονίζοντας ότι το αίτημα απόδοσης ασύλου πολέμου από την Ελλάδα έγινε ως ένδειξη διαμαρτυρίας, γιατί η παγκόσμια κοινότητα παρέβλεπε τα συμφέροντα των Αρμενίων και των Ελλήνων της Δημοκρατίας του Καραμπάχ. Τελικά οι περισσότεροι Έλληνες κάτοικοι του Ναγκόρνο Καραμπάχ κατέφυγαν 2301905329_c5f5824d52.jpgως πρόσφυγες στο Στεπανακέρτ, πρωτεύουσα του Ναγκόρνο Καραμπάχ, στην Ελλάδα, στην Αρμενία και στη νότια Ρωσία. Στην Ελλάδα υπήρξε πρόβλεψη για απλοποίηση των διαδικασιών μετακίνησης προς αυτήν και ένταξης, κατά προτεραιότητα, στα προγράμματα αποκατάστασης που υπήρχαν τότε. Οι πρόσφυγες μεταφέρθηκαν κυρίως στη Φλώρινα. Στο Μεχμανά παρέμειναν 30 άτομα. Το ελληνικό σχολείο του χωριού έκλεισε όταν πέθανε η δασκάλα. Η ελπίδα των κατοίκων ήταν η ανοικοδόμηση του χωριού και η επιστροφή των προσφύγων. Κίνηση αλληλεγγύης προς τους Έλληνες του χωριού οργάνωσε η εφημερίδα Γνώμη της Αλεξανδρούπολης και η οργάνωση “Γιατροί του κόσμου”. Κατάφεραν να ευαισθητοποιήσουν τους κατοίκους του νομού Έβρου, οι οποίοι προσέφεραν τρόφιμα και ρούχα, μια γεννήτρια για παροχή ηλεκτρικού ρεύματος, μια τηλεόραση με δορυφορική κεραία για να παρακολουθούν την ελληνική τηλεόραση και ένα τρακτέρ για τις γεωργικές εργασίες τους. Η αποστολή κατάφερε να μεταβεί στο Ναγκόρνο Καραμπάχ με την παρέμβαση του ελληνικής καταγωγής υφυπουργού Απόδημου Αρμενικού Πληθυσμού της αρμενικής κυβέρνησης του Εριβάν, Έντουαρντ Πολάτοφ. Η είσοδος για του ξένους υπηκόους ήταν απαγορευμένη στην περιοχή, γιατί τυπικά βρισκόταν ακόμη σε εμπόλεμη κατάσταση.

Πρόβλημα από τους πολέμους που είχαν ξεσπάσει είχαν και οι Έλληνες της Βόρειας Οσετίας, η οποία συνόρευε με την Τσετσενο-ιγκουσέτια. Στο Βλαδικαυκάς, πρωτεύουσα της Βόρειας Οσετίας, κατοικούσαν 5.000 Έλληνες. Η πρώτη σύγκρουση στην ευρύτερη περιοχή ξεκίνησε μεταξύ Τσετσένων και Ινγκουσίων και αφορούσε στο διαχωρισμό των εθνικών τους περιοχών. Στη συνέχεια προστέθηκε η σύγκρουση στη Νότια Οσετία, που υπαγόταν στη Γεωργία, με τη σύγκρουση μεταξύ Γεωργιανών και Οσετίνων. Εκατοντάδες ήταν οι νεκροί των δύο αυτών συγκρούσεων και χιλιάδες οι πρόσφυγες. Ο φόβος φώλιασε βαθιά στις καρδιές των ανθρώπων. Οι Έλληνες, με νωπές ακόμα τις μνήμες των σταλινικών διώξεων, είχαν το αίσθημα ότι στην περιοχή αυτή δεν έχουν μέλλον.

http://clubs.pathfinder.gr/19MAIOY/520210

 Add karma Subtract karma                      

————————
  
karpidis says:

March 13th, 2008 at 11:15 pm

@Πόντιε και αριστερέ : Το άρθρο που αναφέρεις είναι λίγο μονόπλευρο. Όταν τα διεθνή πρακτορεία γράφουν για θανάτωση έναν προς ένα αμάχους από την πλευρά μας (το χριστιανικό μέτωπο, που το ήξερα πως συμμετείχαν πόντιοι) το να καταγγέλεις την έλλειψη ηλεκτρικού είναι αστεία. Όμως υπήρχαν και πογκρόμ κατά των Αρμενίων σίγουρα. Επίσης δεν έχει καμιά μαρξιστική ανάλυση για ποιους λόγους έγινε αυτό. Ήταν επειδή οι Αζέροι μισούσαν τους Έλληνες; (Να σου πω πως όταν πήγα στο τμήμα και έμαθαν πως είμαι Έλληνας ο υπαστυνόμος μου μίλησε για την ιστορία και πως μας εκτιμούν γιατί έχουμε και οι δύο λαοί ιστορία μεγάλη). Πέρα από τη χρήσιμη καταγραφή των γεγονότων δεν είδα κάπου να αναδεικνύει τους λόγους της ανάδειξης των προβλημάτων. Και νομίζω πως ως αριστερός δεν θες να αναδείξεις εθνικές εχθρότητες και “συμμαχίες” Αζέρων-Τούρκων (που από πλευράς αστικών τάξεων έχουν καλλιεργηθεί) και Αρμένιων-Ελλήνων (που έχουν επίσης καλλιεργηθεί και καλά λόγω θρησκεύματος και κοινών εχθρών).

 Add karma Subtract karma  +1                   

————————
  

 

Ποντος και Αριστερά says:

March 15th, 2008 at 12:40 am

Καρπίδη, τα όσα συμβαίνουν στον Καύκασο μπορούν να εξηγηθούν μόνο με τη θεωρία του περάσματος από τη φεουδαρχία στον καπιταλισμό και την τάση για δημιουργία εθνών-κρατών. Το άρθρο που ανάφερα μιλά για τη συμπεριφορά των Ελλήνων της Αρμενίας. Διαφορετική ήταν η συμπεριφορά των Ελλήνων του Αζερμπαϊτζάν -παρότι όι εθνικές αντιπάθειες στην περιοχή σε μεγάλο βαθμό καθορίζονταν από τις θρησκευτικές τοποθετήσεις και τα ιστορικά βάρη- ήταν διαφορετική.Διαφορετική επίσης ήταν η συμπεριφορά των Ελλήνων της κεντρικής Γεωργίας σε σχέση με τη συμπεριφορά των Ελλήνων της Αμπχαζίας. Ειδικά στην τελευταία περίπτωση, υπήρχαν Έλληνες που πολεμούσαν στο αμπχαζιανό μέτωπο κατά των Γεωργιανών και Έλληνες από την κεντρική Γεωργία που πολεμούσαν στην Αμπχαζία στο πλαίσιο του γεωργιανικού στρατού.
Και υπήρξαν Έλληνες θύματα και στις δύο πλευρές.

Οι ελληνικοί πληθυσμοί στον Καύκασο βίωσαν μια τραγωδία την περίοδο 1989-1995.

Η καταστροφή της ιστορικής τους μεσοπολεμικής κομμουνιστικής ηγεσίας από το σταλινισμό το ‘37-38 και η διάλυση των συμπαγών ελληνικών κοινοτήτων του Καυκάσου με τις μαζικές και βίαιες μετατοπίσεις στην Κεντρική Ασία, εμπόδισαν την περίοδο της σοβιετικής κατάρρευσης να εκφραστεί μια ενιαία άποψη της ελληνικής μειονότητας, σε μια περίοδο που τα εθνικά κινήματα και οι τέτοιου τύπου επιδιώξεις κυριαρχούσαν -έως και σήμερα- σ’ όλο το μετασοβιετικό κόσμο.

 

 

 

 

imgp0038.JPG

Advertisements

22/03/2008 - Posted by | -Γενοκτονία στην Ανατολή, -Σταλινικές Διώξεις

25 Σχόλια »

  1. Μπρέ πόντιοι

    Δε το πήρατε πρέφα πως συζητάγατε με το εκτόπλασμα του ένδοξου πορθητή της Σεβαστούπολης ;;;;

    Σχόλιο από Παπούλης | 23/03/2008

  2. Γκίκα, παιδιά..Διαβάζουμε Γκίκα!

    Σχόλιο από παρτιζανα | 24/03/2008

  3. Ρε καλή μου συντρόφισα ΠαρτιζάναΓκίκα βρήκες να διαβάσεις;

    … που το ’37 ανακάλυψε ταξικούς εχθρούς στην ΕΣΣΔ, όταν από το ’28 δεν είχε μείνει ούτε για δείγμα καπιταλιστικό ή φεουδαρχικό ρουθούνι στη «μητέρα-πατρίδα»;;;

    Αν διαβάζεις Γκίκα τότε θα πρέπει να διαβάσεις και το Γκίκειον Άσμα [ΕΔΩ]

    φιλάκια πολλά

    Ομέρ ο δικός σου

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 25/03/2008

  4. Παπούλη,

    αν είναι να σε βλέπουμε κάποιες φορές, να βάζουμε συχνότερα για τον Στάλιν 8)

    Λόγω της 4ήμερης απουσίας μου ανά τον Μωριά δεν μπόρεσα να καταθέσω εγκαίρως την αφελή απορία μου: Τι εννοείς;

    (Πες τα ανοιχτά! … τώρα πια όλα τα αντέχουμε)

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 25/03/2008

  5. όταν από το ‘28 δεν είχε μείνει ούτε για δείγμα καπιταλιστικό ή φεουδαρχικό ρουθούνι στη “μητέρα-πατρίδα”;;;Και

    τι είναι ρε συ οι ταξικοί εχθροί για να ξεμπερδεύεις έτσι γρήγορα?! Πέφτεις και συ στο ολέθριο λάθος που πέσαν και οι σύντροφοι του ΚΚΣΕ, ότι ξεμπερδέψαμε με τον αντίπαλο και τώρα τραβάμε για κομμουνισμό!

    Αχ μακάρι να ταν έτσι! Αλλά όπως απέδειξε και η ιστορία μια χαρά θέριευε ο ταξικός αντίπαλος στην ΕΣΣΔ…

    Μεταρρυθμίσεις Κοσίγκιν και νόμε της αξίας, σας μισώ!

    Σχόλιο από partizana | 25/03/2008

  6. Παρτιζανούλα μου,

    Μιλάμε για ταξικούς εχθρούς και όχι για πολιτικούς αντιπάλους και πολύ περισσότερο για εν δυνάμει μειονότητες-πράκτορες του καπιταλισμού.. Προσέχεις ε; Εν δυνάμει!!!

    Ομέρ εν δυνάμει

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 25/03/2008

  7. Γι αυτο σου λέω..διάβασε Γκίκα!

    Σχόλιο από partizana | 25/03/2008

  8. Και συ «εν δυνάμει» μου φαίνεσαι!

    Πρόσεχε 8)

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 25/03/2008

  9. Παρτιζάναααααααααααα…

    κοίτα τι βρήκα! Είναι αλήθεια;

    Ομέρ ο (παρολίγον) κνίτης
    —————————————-

    Σαν ηφαίστειο που βράζει

    Του ΦΩΤΗ ΠΑΠΟΥΛΙΑ

    Το βράδυ της Τετάρτης, στη συνεδρίαση του Πολιτικού Γραφείου του ΚΚΕ, ο Μάκης Μαΐλης δεν είχε εύκολο καθήκον: Επρεπε να περιγράψει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το κόμμα στη νεολαία και να εισηγηθεί οργανωτικά «αντίδοτα», ιδιαίτερα στις οργανώσεις των φοιτητών, όπου το κλίμα είναι εκρηκτικό μετά τις διαγραφές που προηγήθηκαν.

    Πράγματι, τα μηνύματα που φτάνουν στον Περισσό δείχνουν ότι η κρίση που εδώ και έναν χρόνο υπέβοσκε απειλεί να επεκταθεί και σε οργανώσεις της ΚΝΕ πέραν των πανεπιστημίων.

    Τρεις είναι οι αιτίες που, σύμφωνα με έμπειρο στέλεχος της ΚΝΕ, απειλούν να την συρρικνώσουν.

    *Η αδυναμία του κόμματος να αντιληφθεί ότι η νεολαία αναζητεί και διεξόδους μέσα στο σύστημα, χωρίς να παραπέμπει μονοδιάστατα τις ελπίδες της στη «σοσιαλιστική εποχή».

    *Το ρεύμα που καταγράφει ο ΣΥΡΙΖΑ στις δημοσκοπήσεις και περιορίζει τον «ζωτικό χώρο» της ΚΝΕ.

    Ειδικά στη νεολαία, ο ΣΥΡΙΖΑ εμφανίζεται δεύτερο κόμμα και σε μικρές ηλικίες ο Α. Τσίπρας εμφανίζεται να έχει τη μεγαλύτερη διείσδυση από όλους τους πολιτικούς αρχηγούς.

    *Η λειτουργία της ΚΝΕ ως απλού μεταφορέα της «γραμμής» του ΚΚΕ, που της στερεί τη δυνατότητα να παίξει αυτόνομο ρόλο κυρίως στα πανεπιστήμια.

    Η πρώτη αντίδραση της ηγεσίας ήταν να συγκληθεί την Πέμπτη το βράδυ το Κεντρικό Συμβούλιο της ΚΝΕ όπου αποφασίστηκε -τι άλλο;- εργασιοθεραπεία και «ένταση του ιδεολογικού μετώπου». Ετσι, η ίδια η Αλέκα Παπαρήγα, θα κάνει σειρά ομιλιών σε μεγάλες σχολές, με περιεχόμενο αυτό που και ο «Ριζοσπάστης» τονίζει όλο και περισσότερο, τελευταία, στην αρθρογραφία του: να αποκρουστεί η «κολακεία της νεολαίας από διάφορες αστικές και μικροαστικές ομάδες».

    Την ίδια ώρα, πάντως, η ατμόσφαιρα σε σχολές όπως η Νομική, το Πολυτεχνείο, η Φιλοσοσφική και το Πάντειο είναι απογοητευτική για τον Περισσό κι επιβαρύνεται από ψιθύρους περί νέας διαγραφής -αυτή τη φορά από τον χώρο των ΤΕΙ. Θα πρόκειται για μία ακόμη απομάκρυνση στελέχους ύστερα από αυτές του Γραμματέα Σπουδάζουσας Θανάση Πάνου και του επί 15ετίας μέλους του Κεντρικού Συμβούλιου της ΚΝΕ και υποψήφιου βουλευτή στη Β’ Αθηνών Μάκη Πέτσα.

    «Οι διαγραφές δεν θα λύσουν κανένα πρόβλημα» σχολιάζει με προβληματισμό άλλο στέλεχος της ΚΝΕ, το οποίο προβλέπει ότι, «αντιθέτως, θα οδηγήσουν μεγάλο μέρος της νεολαίας στον ΣΥΡΙΖΑ, με αποτέλεσμα να γυρίσουμε στις πριν από το 1995 εποχές, όταν υποχρεωθήκαμε να στήσουμε από το μηδέν την οργάνωση».

    ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ – 16/03/2008

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 26/03/2008

  10. Ναι άσε…Νααααααα μια κρισάρα στο ΚΚΕ!Μιλάμε εμένα που με βλέπετε, μου χει σηκωθεί η τρίχα!Δεν κοιμάμαι τα βράδια, γιατί αυτή η κρίση διαπερνά όλο μου το είναι!Είναι κι αυτός ο Τσίπρας που με στοιχείωνει, άσε σου λέω, χάλια είμαι!Ευτυχώς η καλή Ελευθεροτυπία, που την προτιμά το 75% των μελών του ΣΥΝ, μου άνοιξε τα μάτια, τα οποία ήταν κλειστά και δεν έβλεπα καμια κρίση!Τόσο γίδι ήμανε!Αααααααααααααααχχχχχχχχχχχχχχχχ, πόσα ακόμα τέτοια θα δουν τα μπιρμπιλωτά ματάκια μου?!!!

    Σχόλιο από παρτιζανα | 26/03/2008

  11. Βρυώνιε

    γούγλισε το Manstein με του οποίου το εκτόπλασμα συνομιλούσατε στη 1η εκ των συζητήσεων και θα καταλάβεις τι εννοούσα.

    Χαιρετισμούς σε όλα τα παιδιά

    Παρτιζάνα μου

    ζηλεύω αφόρητα το νεανικό σου ενθουσιασμό…

    Σχόλιο από Παπούλης | 26/03/2008

  12. vonΜanstein

    έλα ρεεε!

    Έμεινα μ’ ανοιχτό το στόμα ….

    Μπράβο Παπούλη!

    Μάλλον θα σε χρίσουμε
    «Επιτροπή Εθνικής-Ταξικής Ασφάλειας»
    (και συ μάλλον θ’ αρνηθείς) 8) 8)

    Ομέρ gamotonΜanstein

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 26/03/2008

  13. Πόντιε και αριστερέ,

    Το σχόλιό σου, ότι δεν υπήρχε ταξικός εχθρός στη Σ. Ένωση το 1937 είναι μάλλον λάθος και θα σου εξηγήσω γιατί. Σίγουρα οι τελευταίοι φεουδάρχες είχαν εξοντωθεί στη Ρωσία με το τέλος της περιόδου του Κομμουνισμού του Πολέμου (1918-1921). Αν επιβίωσαν κάποιοι και γλίτωσαν διώξεις και εξορίες είναι στατιστικά λογικό, γιατί ήταν ελάχιστοι. Οι φεουδάρχες, ο Λευκός Στρατός, οι παπάδες, αποτελούσαν το σημαντικότερο κομμάτι αυτού που θα μπορούσαμε να αποκαλέσουμε ταξικό εχθρό στη Ρωσία μέχρι και το 1921 (μιλάμε πάντα για τον αγροτικό χώρο, που εκείνη την εποχή αριθμούσε πάνω από το 80% του συνολικού πληθυσμού). Από τους 3 αυτούς, μόνο οι παπάδες επιβίωσαν στην ΕΣΣΔ. Το 1937 στη Σ. Ένωση υπήρχαν 3 ειδών ταξικοί εχθροί σύμφωνα με το Στάλιν, οι οποίοι δρούσαν στο όνομα της αντεπανάστασης και χαρακτηρίζονταν ως «εχθροί του λαού». Αυτοί είναι: α)οι κουλάκοι που διέφυγαν από την εξορία και επιστρέφοντας στα χωριά τους, πυροδοτούσαν εντάσεις β)όσοι παπάδες συνέχιζαν, παρά το κλίμα τρόμου, να κάνουν αντισοβιετική προπαγάνδα γ) όλοι οι τροτσκιστές και οι μπουχαρινικοί δ) μέρος της εθνικής ιντελιγκέντσιας των μειονοτήτων που είχε συγκροτήσει με άλλους «εχθρούς του λαού» εθνικιστικές ομάδες.
    Θα μου πεις, όλοι αυτοί θεωρούνται «ταξικοί εχθροί»; Ναι, βέβαια- Στα έγγραφα της ΝΚΒΔ της περιόδου όλοι οι παραπάνω αναφέρονται ως ταξικοί εχθροί και εχθροί του λαού.
    Παρόλα αυτά όλη η θεωρία περί ταξικών εχθρων στην ΕΣΣΔ ήταν μια πολύ καλή κατασκευή του ΚΚΣΕ για να εξοντώνει, όλους εκείνους οι οποίοι ήταν αντίθετοι με την κεντρική γραμμή, δε συμφωνείς;

    Σχόλιο από Δημήτρης | 26/03/2008

  14. «Παρόλα αυτά όλη η θεωρία περί ταξικών εχθρων στην ΕΣΣΔ ήταν μια πολύ καλή κατασκευή του ΚΚΣΕ για να εξοντώνει, όλους εκείνους οι οποίοι ήταν αντίθετοι με την κεντρική γραμμή, δε συμφωνείς;»

    Συμφωνώ και επαυξάνω. Ο σταλινισμός υπήρξε η βασιλεία του τρόμου ακόμα και μέσα στη γραφειοκρατική τάξη.

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 26/03/2008

  15. Αχ Παπούλη τι μας κάνεις;

    Τάμαθε και ο «Μ-π» για το εκτόπλασμα που λες,
    φόρεσε την πανοπλία του και
    βουρ…. ποιός τον πιάνει;

    http://politikoblog.gr/2008/03/19/istanbul-or-constantinopole/

    Δεν πας να βοηθήσεις λιγάκι!

    Ομέρ gamotonΜanstein

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 27/03/2008

  16. Βρυώνιε

    Πές του Μιπίου να ηρεμήσει … πρόκειται για ανορθόγραφο ανελλήνιστο και νεανικά ενθουσιώδες εκτόπλασμα. δεν χρειάζεται να τρέχει πέρα δώθε να κάνει τον ghostbuster χωρίς λόγο. Πολύ περισσότερο δεν έχει ανάγκη εμένα.

    Ο Παπούλης λειτουργεί (πάντα) στα παρασκήνια.

    Και ένα ιστορικό γεγονός.

    Ο Ε. φον Μάνστάιν ανήκε στη κάστα των Πρώσσων αξιωματικών που συνεργάστηκε με το Χίτλερ και τον ανέχτηκε . Λέγεται ότι ο Μ. είχε ένα μικρό σκυλάκι το οποίο είχε εκπαιδεύσει να σηκώνει το ποδαράκι όταν άκουγε Heil Hitler .

    Σχόλιο από Παπούλης | 27/03/2008

  17. Ελήφθη. Όβερ !

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 27/03/2008

  18. Παπουλη!!

    τι κανεις μωρε παπούλη;

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 27/03/2008

  19. Εποπτεύει αποτελεσματικώς 8)

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 27/03/2008

  20. Καλά …περα απ αυτό… αυτό ειναι το καθηκον και το λειτουργημα του

    Για τα ψαρια και τα κρασα και τα τσαγια λεω …

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 27/03/2008

  21. Νόσφυ…

    είχα δουλειά και μπήκα πάλι αργά , δεν σε πρόλαβα live , αλλά σου στέλνω ολόψυχους χαιρετισμούς.

    Βρυώνιε

    όταν εμφανιστεί και ο φον Ζάιντλιτς Κούρμπαχ θα με ξαναδείτε να παρεμβαίνω…

    Σχόλιο από Παπούλης | 27/03/2008

  22. Κύριοι,
    Ο Πόντος είναι Πόντος με τον οποίο είμαστε όλοι, αλλά αυτό το αριστερά πού κολάει; Επειδή εχετε κάποιοι αυτή την αρρώστεια πρέπει να τη μεταδίδετε και σ΄εκείνους που δεν γουστάρουν ετικέτες και χρωματισμούς; Οι μεγαλύτεροι φασίστες καλύποτονται με τον μανδύα του αριστερού. φαίνονται απο την συμπεριφορά τους και το πόσο υπολογίζουν τους άλλους που έχουν διαφορετικές απόψεις απο αυτούς… ΚΑι όταν δεν μπορούν να αντιπαραταχθούν το παίζουν μετά κουκουλοφόροι όπως οι δοσίλογοι της κατοχής…
    Αυτά

    Σχόλιο από Mirsa | 11/11/2008

  23. […] -Aπό τον Κεμάλ στον Στά […]

    Πίνγκμπακ από -Δύο χρόνια Π&Α: Ένας “εγωκεντρικός” απολογισμός! « Πόντος και Αριστερά | 31/12/2008

  24. […] -Aπό τον Κεμάλ στον Στάλιν…. μέσω Ναγκ […]

    Πίνγκμπακ από -Ο απολογισμός του έτους « Πόντος και Αριστερά | 08/01/2010

  25. […] -Aπό τον Κεμάλ στον Στάλιν…. μέσω Ναγκόρνο-Καραμπάχ […]

    Πίνγκμπακ από -Το ΚΚΕ, οι αγρότες και η γενοκτονία της αγροτικής τάξης στην ΕΣΣΔ « Πόντος και Αριστερά | 12/02/2016


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: