Πόντος και Αριστερά

……. 'μώ τον νόμο σ' !

-Hrant Dink HOŞCAKAL- ένας χρόνος

banner5-1.jpg

Ένας χρόνος από την πολιτική δολοφονία του Αρμένιου δημοσιογράφου Χραντ Ντινκ.  Εκδότη της αρμενικής μειονοτικής εφημερίδας «Άγος» στην Πόλη.

 

Μόλις ένα χρόνο πριν την δολοφονία του είχε καταδικαστεί για προσβολή τουρκισμού και εκκρεμούσε  και πάλι  κατηγορία από τα τουρκικά δικαστήρια «της προσβολής του τουρκισμού» για τη δήλωσή του περί γενοκτονίας των Αρμενίων.
 Είχε δεχθεί επανειλημμένως απειλές από τους εθνικιστές και τελευταία σκεφτόταν να φύγει «από μια χώρα όπου είμαι ανεπιθύμητος».

Είχε επίσης έρθει σε σύγκρουση με Αρμένιους εθνικιστές, κύρια του εξωτερικού, για τον τρόπο που χειρίζονταν το θέμα της αρμενικής γενοκτονίας.

untitled.jpegΑυτό που κατάφερε , με τον θάνατό του δυστυχώς , ήταν εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες της Κωνσταντινούπολης να διαδηλώνουν στην κηδεία του :

«Είμαστε όλοι Χραντ Ντινκ»,   «είμαστε όλοι Αρμένιοι».untitledaa.jpeg

 —————

Παραθέτουμε παρακάτω ένα άρθρο του  Αχμέτ Αλτάν είναι ένας ιδιαίτερα δημοφιλής Τούρκος συγγραφέας και αρθρογράφος δημοσιεύθηκε στην ηλεκτρονική εφημερίδα Gazetemnet.com στις 22 Ιανουαρίου 2007

————-

Μάλλον δεν άλλαξαν και πολλά πράγματα.
Και το 1915 τους σκότωναν…
Και σήμερα τους σκοτώνουν…
Τι έλεγαν για τη σφαγή που έγινε στις αρχές του περασμένου αιώνα;
«Μας σκότωσαν αυτοί, τους σκοτώσαμε κι εμείς».
Τώρα που σκότωσαν τον Χραντ τι θα πούμε;
«Μας σκότωσε ο Χραντ, τον σκοτώσαμε κι εμείς;»
Δεν λέμε έτσι τώρα, έτσι δεν είναι;
Λέμε «Τον Χραντ τον σκότωσαν προδότες».
Δεν βλέπομε τους δολοφόνους του Χραντ σαν έναν από «εμάς».
Γιατί τότε είμαστε «εμείς» αυτοί που πριν από ενενήντα χρόνια εξολόθρευσαν τους Αρμένιους, σκότωσαν χιλιάδες ανθρώπους, χωρίς να υπολογίζουν παιδιά, γέρους, γυναίκες, μωρά, και δεν είμαστε εμείς αυτοί που σκότωσαν τον Χραντ;

Πού έγκειται η διαφορά;

Η διαφορά έγκειται στο ότι αυτή τη φορά είδαμε το έγκλημα, έχουμε κάποια γνώμη για τους σκοπούς του.
Αυτή τη φορά δεν μας «είπαν» άλλοι πώς έγινε το έγκλημα, το είδαμε εμείς οι ίδιοι.
Εάν «αυτοί που γράφουν» στη χώρα αυτή την ιστορία του 1915 έγραφαν για τη δολοφονία του Χραντ, τα παιδιά τούτης της χώρας μετά από πενήντα χρόνια θα έλεγαν «μας σκότωσε ο Χραντ, τον σκοτώσαμε κι εμείς».
Η αλήθεια αλλάζει μορφή στα χέρια αυτών που λένε ψέματα.
Δεν τον σκοτώσαμε εμείς τον Χραντ.

Κατά πάσα πιθανότητα τον σκότωσαν κάποιοι που κρύβονται μέσα στο κράτος.

Σκοπός τους είναι να υπάρξει αντίδραση στο εξωτερικό για την Τουρκία και η Τουρκία να αντιδράσει με τη σειρά της προσφεύγοντας στον εθνικισμό κι έτσι να αποκοπεί από την Ευρώπη.
Δεν σκοτώσαμε το 1915 τους Αρμένιους «εμείς».
Δεν σκότωσαν τους άμοιρους αυτούς ανθρώπους «κάποιοι που κρύβονταν στο κράτος», τους σκότωσε το ίδιο το κράτος.
Οι οπαδοί του κόμματος «Ενωσης και Προόδου», που ήταν στην εξουσία, πραγματοποίησαν μια μεγάλη σφαγή.
Οι Αρμένιοι που σκοτώθηκαν ήταν Οθωμανοί υπήκοοι.
Ηταν κομμάτι του οθωμανικού έθνους.
Ενα κομμάτι του έθνους εξοντώθηκε από το κράτος.
Το έθνος είμαστε «Εμείς».
Αυτοί που σκοτώθηκαν ήταν κομμάτι από «Εμάς».
Οταν όμως κάθε Τούρκος που ζει σ’ αυτή τη χώρα δεν θεωρεί τον εαυτό του «κομμάτι του έθνους», αλλά κομμάτι του «κράτους», διεκδικεί την πατρότητα μιας σφαγής που διέπραξε το κράτος.
«Αυτοί σκότωναν εμάς, κι εμείς αυτούς», λένε.
Αυτό είναι ψέμα.
Οι οπαδοί του κόμματος «Ενωσης και Προόδου», που διοικούσαν το οθωμανικό κράτος, σκότωσαν με τρόπο οργανωμένο, προσχεδιασμένο από μια μονάδα πληροφοριών, τη λεγόμενη «Ειδική Οργάνωση» (Teskilat- Mahsusa) το «κομμάτι μας».
Στους Αρμένιους που σκότωσαν συμπεριλαμβανόμαστε και «εμείς».
Είναι δικό μας καθήκον να ζητήσουμε λογαριασμό για το κομμάτι μας που σκότωσαν.
«Εμείς» είμαστε αυτοί που πρέπει να στραφούν σε αυτό το κράτος και να το ρωτήσουν «είσαι εσύ η συνέχεια του οθωμανικού κράτους;», «γιατί διεκδικείς το έγκλημα ενός κράτους που γκρέμισες;», «γιατί δεν ζητάς λογαριασμό από ένα κράτος που αφάνισε ένα τμήμα του έθνους, και αφήνεις να τον ζητάνε άλλοι;»
Επειδή δεν θέσαμε εμείς αυτή την ερώτηση, ένας από εμάς σκότωσε τώρα τον Χραντ Ντινκ.
Πόσο μάλλον που εκείνος, πιστός στη μνήμη των προγόνων του, ζητούσε να μην παγιδευτεί το ζήτημα στη λέξη «γενοκτονία», να μην περιοριστεί όλη η συζήτηση σε μία μόνο λέξη, να δοθεί η δυνατότητα στην Τουρκία να εκδημοκρατιστεί, να γίνει ένα με τον υπόλοιπο κόσμο.
Τον επικήρυξαν ως «εχθρό της Τουρκίας».

Ο Χραντ, που δεν ήταν κανενός εχθρός, που δεν μπορούσε να είναι εχθρός κανενός.
Που ήταν φίλος.
Φίλος όλων.

Γιατί να γίνονται στη χώρα αυτή αποδεκτοί όσοι Τούρκοι τάσσονται με το μέρος «των εγκλημάτων, των σφαγών» και να θεωρούνται εχθροί όσοι είναι με το μέρος της φιλίας, της ειρήνης, του δικαίου, της ανθρωπιάς;
Γιατί να θεωρούνται «Τούρκοι» όσοι αγωνίζονται για να ταυτιστεί η λέξη «Τούρκος» με τη λέξη «θάνατος»;
Είναι στ’ αλήθεια φίλοι μας αυτοί που θέλουν να θεωρούνται «φονιάδες» όλοι οι Τούρκοι που υπάρχουν στη γη;
Επειδή ο τουρκικός λαός δεν έχει αντιληφθεί πως είναι ένα έθνος που διεκδικεί εγκλήματα του παλαιού και του νέου «κράτους».
Επειδή δεν μπόρεσε να συλλάβει πως αποτελεί όλος μαζί ένα έθνος που ταυτίζεται με τους φονιάδες και λέει «εμείς».
Δεν μου το επέτρεψε η καρδιά μου να αφήσω να χαθεί, μέσα στη δίνη που δημιούργησε η λέξη «γενοκτονία», ο τραγικός θάνατος χιλιάδων ανθρώπων, η φοβερή αυτή τραγωδία που έζησαν.
Επειδή όμως δεν καταφέραμε να ξεπεράσουμε αυτή τη λέξη, σκοτώνουνε ακόμα ανθρώπους σαν τον Χραντ.
Νομίζω ότι είναι καθήκον μας πλέον να την ξεπεράσουμε για να εμποδίσουμε νέα εγκλήματα, να εμποδίσουμε να συρθεί η χώρα στο αδιέξοδο.

Το οθωμανικό κράτος δολοφόνησε χιλιάδες ανθρώπους μόνο και μόνο επειδή ήταν Αρμένιοι.
Και σήμερα κάποια σκοτεινή δύναμη σκοτώνει τον Χραντ «επειδή είναι Αρμένιος».
Αν σκοτώνουν έναν άνθρωπο μόνο και μόνο λόγω της θρησκείας και της φυλής του, τι έχουμε να πούμε εμείς γι’ αυτό;

Είναι δικό «Μας» καθήκον, καθήκον αυτού του έθνους, να ζητήσουμε λογαριασμό για όσους σκότωσαν.
Ο θάνατος του Χραντ μάς πόνεσε όλους.
Αν ήμασταν αυτόπτες μάρτυρες όσων έγιναν το 1915 θα νιώθαμε τον ίδιο πόνο.
Και δεν θα λέγαμε «μας σκότωσαν αυτοί, τους σκοτώσαμε κι εμείς».
Θα ντρεπόμασταν.
Οπως ζητάτε να βρεθεί ο δολοφόνος του Χραντ, ζητήστε να βρεθεί ο δολοφόνος εκείνων των Αρμενίων.
Με το θάνατό του ο Χραντ μάς υπενθύμισε πως είμαστε ένα έθνος, πως δεν πρέπει να ταυτιζόμαστε με τους φονιάδες.
Ας κάνουμε λοιπόν αυτό που πρέπει σε ένα έθνος.
Ποιος σκότωσε τον Χραντ;
Ποιος σκότωσε το 1915 τους Αρμένιους;
Σε «Εμάς» είναι υποχρεωμένοι να δώσουν λογαριασμό, όχι στους άλλους.
Γιατί αυτοί που πεθαίνουν είμαστε εμείς.
Αυτοί που πεθαίνουν είναι δικό μας κομμάτι.

——————————————

Διαβάστε επίσης το περσινό μας αφιέρωμα με τίτλο:

Ο τελευταίος Αρμένιος 

——————————————

http://www.youtube.com/watch?v=BKa_WI4i-3E  http://www.youtube.com/watch?v=harloyfqqCc&feature=related 

 http://www.youtube.com/watch?v=hKIXVBqt3AA&feature=related

——————————————————————–

Η ελληνική μετάφραση είναι της ΄Ανθης Καρρά και δημοσιεύτηκε στην Ελευθεροτυπία
 http://www.enet.gr/online/online_text/c=111,dt=26.01.2007,id=49839716

Η Ανθή Καρρά δημοσίευσε πέρυσι στην «Ε» αυτό το καταπληκτικό κείμενο με την εξής σημαντική εισαγωγή:

«Αν στα ελληνικά σήμερα η λέξη «μιλέτι» αναφέρεται πλέον μόνο στον οθωμανικό θεσμό της θρησκευτικής κοινότητας, στην τουρκική γλώσσα η λέξη αυτή έχει πολύ πιο ευρεία έννοια. Δηλώνει: 1) το έθνος, την εθνότητα, 2) τη θρησκευτική κοινότητα στο πλαίσιο της οθωμανικής αυτοκρατορίας και ως εκ τούτου αντιστοιχεί στην ελληνική λέξη «Γένος», και 3) τον κόσμο, το λαό. Ετσι μια φράση όπως «Ne yapsin millet?», που έρχεται και ξανάρχεται στα χείλη μπροστά στα αδιέξοδα της καθημερινότητας, βρίσκει την απόλυτη αντιστοιχία της στη δική μας «Τι να κάνει ο κοσμάκης!»…

Ολα αυτά, για να εξηγήσω πως μεταφράζω ως «έθνος» μια λέξη που στο κείμενο του Αχμέτ Αλτάν είναι «millet» και όχι «ulus», τη λέξη δηλαδή που εκφράζει τη νεωτερική έννοια του έθνους, όπως αυτό δημιουργήθηκε μέσα από πολιτικές εθνικής ομοιογένειας, καθαρότητας και αποκλεισμού. «Εθνος/millet» λοιπόν, με την έννοια ενός «πληθυντικού κόσμου» που ζει και μοιράζεται από κοινού τη ζωή και τον πολιτισμό, τη μοίρα δηλαδή μιας χώρας… «

16/01/2008 - Posted by | -Γενοκτονία στην Ανατολή

35 Σχόλια »

  1. Κοιτάξτε κατάντια.

    Σήμερα συμπληρώνεται ένας χρόνος από τη δολοφονία του Χραντ Ντινκ και οι επισκέπτες ασχολούνται με το βίντεο του Ζαχόπουλου και το σκότωμα για τα μάτια του Νοσφ.

    Σχόλιο από Ζωνιανίτης | 19/01/2008

  2. ναι ναι δυστυχως.

    Η «ζαχ(αρ)οποίηση» ενέπλεξε καθημερινά τα μπλογκ και τους αναγνωστεςκαι μάλιστα όχι με τις ενδιαφέρουσες(δηλ. πολιτκές, οικονομικές, πολιτισμικές) όψεις.

    Εσείς μ’ αυτα, εμεις με ποίηση, εκπαιδευτικά, ιστορικά, απλά αντιστεκόμαστε.

    Καλη δυναμη παληκαρια….

    Σχόλιο από manitaritoubounou | 19/01/2008

  3. ΔΙΩΧΝΟΥΝ ΤΟ ΜΑΘΗΤΗ ΣΟΥ
    ΓΙΑ ΔΕΚΑΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΠΑΙΔΙ ΣΟΥ …

    ΠΟΛΛΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ …
    ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ, ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΡΑ, ΣΩΦΡΟΝΕΣ ΚΑΙ ΔΥΝΑΤΕΣ. Ο ΧΡΟΝΟΣ ΜΕΤΡΑΕΙ … ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΜΗΝΑ ΣΤΗΝ ΕΞΟΡΙΑ ΠΑΕΙ
    … μετά από 15 ΧΡΟΝΙΑ

    ****************************************************

    –Δικό σου είναι το Παιδί και φέρτο πίσω…-

    Πώς να την πείς αλλιώς τη ΝΟΘΑ ΜΑΝΑ ΜΑΣ
    σαν μας πετάει ξανά για φτού κι απ’ την αρχή υιοθεσία
    να πάς -μας λέει- να γεννηθείς σε χώρα που δεν έζησες
    χωρίς ντροπή ανθρώπινη, των ζώων δόξαζε όπου βρείς την τίμια αγέλη
    να κοροϊδεύει και σου λέει ΔΕΝ ΕΖΗΣΕΣ
    η μάνα σου στο λέει: ΔΕ ΣΕ ΘΕΛΕΙ
    -μέσα στα γκρί γραφεία ΤΗΣ, φτηνά αφρισμένα απάνθρωπα, τον άθεο «Θεό» με δόλο προσκυνώντας, να εξασφαλίζει μιαρά, ανίερα πώς να τα πεί κανείς της μάνας του τα φρικιασμένα βέλη, όταν σου λέει ορθά κοφτά:
    ΔΕΝ ΕΖΗΣΕΣ, Σ’ ΑΦΗΣΑ …. ΚΑΙ ΕΠΕΖΗΣΕΣ

    Και ξέροντας ΚΑΛΑ η γειτονιά πώς να σιωπά;
    Να πάρει άλλο γειτονάκι της «καλοσύνης» να βαρέσει αμισθί το λάγνο το σκοπό;
    της Λεβεντιάς της Μπέσας που να βρεί κομμάτι Δούλινο
    να στρώσει μ’ έξοδα φτηνά το «άγιο» της τραπέζι…

    Θε να σου πεί –
    Ήσουν εδώ περαστικός …
    σου κάναμε τη χάρη να επιζήσεις…
    ως γάρ εγγύς μας ήρθε πια ο μαύρος φρικαλέος ουρανός
    να πας μονάχος σου … αλλού στης Παναγιάς το μοιρολόι ν’ ακουμπήσεις
    του Νου και της Ψυχής τ’ απαλλοτρίματα
    της Φύτρας σου της Ξένης τα Εγκλήματα
    εκεί να πας να φτύσεις
    Εκεί σου λέω -ξέρω από παληά- τράβα στην εξορία
    υπάρχει Ανεκμετάλλευτη Μεγάλη Εμπειρία

    Τυλίγοντας μες τα χαρτιά
    τα χέρια της Ψυχής σου θα τα δέσει
    κι ύστερα πως «πολιτισμένα και ορθόδοξα»
    -σεμνά πως λεν οι σίκ και ταπεινά-
    από τον Τέταρτο της Άττης Ουρανό
    πώς να μην αυτοξεσκιστεί για πάντα τ’ Όνομα της
    – σπιρτοντιβίνο δίχως Φώς
    κι αν από «λάθος» δεν αρπάξει δίχως πάθος να χαθεί
    σε καλοκαίρι άβατο σε πυροπαρανάλωμα
    της Απονιάς «περήφανο» με λίγα λόγια ανάλωμα

    Μ’ αφού η Πατρίδα είναι Τόλμη κι Αρετή
    στο έρεβος της αγριανθρωπιάς προτού για πάντα πέσει
    κάποιος από το σβέρκο να την πιάσει κι ας της πεί:
    –ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΦΕΡΤΟ ΠΙΣΩ…-

    *************************************************

    ΔΙΩΧΝΟΥΝ ΤΟ ΜΑΘΗΤΗ ΣΟΥ
    ΓΙΑ ΔΕΚΑΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΠΑΙΔΙ ΣΟΥ …

    ΠΟΛΛΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ …
    ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ, ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΡΑ, ΣΩΦΡΟΝΕΣ ΚΑΙ ΔΥΝΑΤΕΣ. Ο ΧΡΟΝΟΣ ΜΕΤΡΑΕΙ … ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΜΗΝΑ ΣΤΗΝ ΕΞΟΡΙΑ ΠΑΕΙ
    … μετά από 15 ΧΡΟΝΙΑ

    Συνεχίζεται δυναμικά …

    Σχόλιο από Νίκος Καζανάκης | 20/01/2008

  4. ΠΟΛΛΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ …
    ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ – ΠΡΑΞΕΙΣ, ΤΩΡΑ, ΣΩΦΡΟΝΕΣ ΚΑΙ ΔΥΝΑΤΕΣ.
    Ο ΧΡΟΝΟΣ ΜΕΤΡΑΕΙ
    ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΜΗΝΑ ΠΑΕΙ ΣΤΗΝ ΕΞΟΡΙΑ

    …μετά από 15 ΧΡΟΝΙΑ

    Σχόλιο από Νίκος Καζανάκης | 20/01/2008

  5. ΣΕ ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ (ΤΟ ΠΟΛΥ) ΝΑ ΑΡΧΙΣΟΥΝ ΝΑ ΧΤΥΠΑΝΕ ΟΙ ΚΑΘΕ ΛΟΓΗΣ ΚΑΜΠΑΝΕΣ …
    …ΜΟΝΟ ΜΗΝ ΧΤΥΠΥΣΟΥΝ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΟΥ …
    …ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΦΥΓΕΙ ΜΟΝΑΧΟ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΣΟΥ

    Συνεχίζεται δυναμικά …

    Σχόλιο από Νίκος Καζανάκης | 20/01/2008

  6. Φυλάκιση με αναστολή στο γιο του Χραντ Ντινκ για «προσβολή του τουρκισμού»

    http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=839308

    ———————————————————-

    Ένας χρόνος από τη δολοφονία του αρμένιου δημοσιογράφου Χραντ Ντινκ

    http://www.dw-world.de/dw/article/0,2144,3077765,00.html

    mumul

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 21/01/2008

  7. Όλα των Αρμενίων δύσκολα …

    http://lyk-mous-thess.thess.sch.gr/synhgoros/samson.htm

    Σχόλιο από Καζανάκης 2 | 21/01/2008

  8. Και ένα μπράβο στον Βασίλη Βέτσο

    http://afmarx.wordpress.com/2008/01/21/yiorgos-samson-hatsatrian/

    http://manitaritoubounou.wordpress.com/

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 21/01/2008

  9. Το αυτονόητο αδέλφια

    Σχόλιο από manitari toubounou | 22/01/2008

  10. ΣΤΕΙΛΤΕ ΕΠΩΝΥΜΑ* ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΤΟ ΜΟΥΣ. ΣΧΟΛ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ mail@lyk-mous-thess.thess.sch.gr
    ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΗΣΤΕ ΤΟ ΣΕ ΦΙΛΟΥΣ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΛΟΓΟ
    *************************************************

    Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΜΨΩΝ ΧΑΤΣΑΤΡΙΑΝ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ, ΕΙΝ’ Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΤΟΥ.

    http://lyk-mous-thess.thess.sch.gr/synhgoros/samson.htm

    Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΜΨΩΝ ΧΑΤΣΑΤΡΙΑΝ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΜΕ ΤΗ ‘ΜΑΜΑ’
    ΤΟΥ ΚΙ ΑΝ ΑΥΤΗ ΑΙΣΘΑΝΕΤΑΙ ‘ΜΗΤΡΙΑ’ ΑΣ ΜΑΘΕΙ ΠΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΑΓΑΠΑΕΙ
    ******************************************************

    *ΟΝΟΜΑ, ΕΠΙΘΕΤΟ, ΙΔΙΟΤΗΤΑ, ΤΟΠΟΣ

    Σχόλιο από ΤΟ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ SOS | 22/01/2008

  11. Μαθαίνεται η Αγάπη,

    Μαθαίνεται από μέσα αποστηθίζεται.
    Όπως η θλίψη, όπως η έκσταση.
    Τ’ άφωνα ψάρια δεν πηγαίνουν
    σχολείο να μάθουν τη σιωπή,
    την εκθαμβωτική θαλάσσια αγάπη
    μες σε βαθειά κρησφύγετα.
    Τα ερωτικά πουλιά δε μελετούν
    μαθήματα αγάπης? δε γράφουν
    τις τέσσερες πράξεις της
    στις πλάκες τους οι πεταλούδες.
    Ίσως μονάχα οι Άγγελοι να μαθαίνουν
    λέξεις, ονόματα, κομμένες συλλαβές,
    συλλαβίζοντας τον έρωτα μες στην ουράνιαν ερημία.
    Ίσως να ξέρουν καλά τη σιωπή της Αγάπης,
    τη γλώσσα της σιωπής, τον ανεκλάλητον έρωτα των πραγμάτων.
    Αυτή τη γλώσσα, αυτή τη Μουσική,
    Αυτή μαθαίνουν τα δάχτυλά μου.
    Τα δάχτυλά μου, τα χείλη μου, τα έκπληχτα μάτια.

    Γιώργος Θέμελης

    Από τη συλλογή «Το Δίχτυ των ψυχών» (1965)
    ******************************************
    http://lyk-mous-thess.thess.sch.gr/index.htm

    Σχόλιο από Μαθαίνεται η Αγάπη | 23/01/2008

  12. Κάποτε θα ‘ρθουν να σου πούν
    (Μίκης Θεοδωράκης-Λ.Παπαδόπουλος – γνωστό με τη φωνή του Παύλου Σιδηρόπουλου)

    [audio src="http://lyk-mous-thess.thess.sch.gr/03%20-%20Track%20%203.mp3" /]

    Κάποτε θα ‘ρθουν να σου πουν πως σε πιστεύουν σ’ αγαπούν και πως σε θένε.
    Εχε το νου σου στο παιδί κλείσε την πόρτα με κλειδί ψέματα λένε.
    Κάποτε θα ‘ρθουν γνωστικοί λογάδες και γραμματικοί για να σε πείσουν
    Εχε το νου σου στο παιδί κλείσε την πόρτα με κλειδί θα σε πουλήσουν
    Και όταν θα ‘ρθουν οι καιροί που θα ‘χει σβύσει το κερί στην καταιγίδα
    Υπερασπίσου το παιδί γιατί αν γλιτώσει το παιδί υπάρχει ελπίδα

    http://lyk-mous-thess.thess.sch.gr/synhgoros.htm

    Σχόλιο από ...αν γλιτώσει το παιδί υπάρχει ελπίδα | 28/01/2008

  13. http://lyk-mous-thess.thess.sch.gr/SOS.htm

    Σχόλιο από ...αν γλιτώσει το παιδί υπάρχει ελπίδα | 28/01/2008

  14. 1,2,3 … «Σύλλογος»

    Τρία κουτάκια κάθονται
    μπρος του σπιτιού την πόρτα
    ξέρει κανείς, τι στο καλό πια προσδοκούν,
    τι κάθονται έτσι σοβαροί, κάνουν πως μελετούν;

    Τι τάχατες να μελετούν;
    Ποιο ζώδιο για να διαβάσουν πρώτα;
    Να ανοίξει λίγο ο καιρός, οι μπάμιες πια ν’ ανθίσουν
    τα φαγητά να ζεσταθούν κι οι μύγες ν’ αυγατήσουν;

    -Μα τι σε νοιάζει εσένανε σε ξένο κώλο πρόκα;
    εγώ ‘μαι φίνος έλληνας κάνω δουλειά μου πρώτα
    Και τόσο αίμα ελληνικό που να βρω για να δώσω
    από μικρός κρυβόμουνα στα τέστ να μην ενδώσω…

    -Τι να σας κάνουν οι βαθμοί, τα λόγια κι εξελιγμοί
    άχρηστα είναι για αυτουνούς που σέρνουν φάλτσα
    αφλογιστίας νότα σαν έρημη κομπάρσα
    σ’ ένα πλαστό σενάριο
    με έντεχνα τραγούδια και με Μάριο
    γλυκάδια δίχως χάδια, με λαξευμένη άρια,
    μια χούφτα αλαφιασμένη για δυόμισυ δολάρια
    με σώμα καθαρό και λουστρινέ παπουτσωμένη
    με μουγκαμόλ πλυμμένη τη συνείδηση και με φτηνά ευρώ

    -Κι όλα … θαρρείτε πως θα ρθούν στα ίσα και στα όμοια
    στης γαλυφιάς στης βολεψιάς το πληρωμένο νόμισμα
    δίκαια να μοιράσετε ‘τα νόμιμα’ του λόγου τα μερίδια
    σε τσατσιλήδικου καφέ κους κούς, μα δεν ακούς;
    Μας φέραν κι άλλους απ’ αυτούς…
    και να τα γλυκερά λογίδρια
    του Κάτω Κόσμου
    τα βαρειά
    βαρίδια

    -Ω …μα τι κάνετε…
    και ‘δε σας ξέρω’ …
    πάλι απ’ την αρχή
    υπό-λογοι σε τζούφια,
    διαλεγμένη γάντι, λεοντή
    με κόπο να αριβάρουνε κομμένοι
    νωρίς-νωρίς μη χάσουνε να φύγουν οι καϋμένοι
    να κόψουν λάσπη καναπέ ζαχαρωμένοι μες το ντιβιντί
    την πληρωμένη τους πορδή λίγο να την ξεχάσουνε
    αύριο πάλι τυχεροί και μουγκωμένοι να μασούν
    την τζάμπα τους μαγκιά
    μαζί με το χλιδάνοστο
    να φάνε, τι να κάνουνε
    μα ναι γιατί; Πεινάνε…

    Λοιπόν…
    ας φάνε …
    -τ’ αυτιά τους
    που βουλώνει –
    το τζάμπα τους φαί

    http://users.thess.sch.gr/veccio/lexolagnil/loxa.htm

    Σχόλιο από 1,2,3 … "Σύλλογος" | 29/01/2008

  15. ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ
    ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

    Τα μελανά χρώματα «Παιδείας/Πολιτισμού»
    Ο «μεσαίωνας» των Ωρο-αμισθίων

    ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ

    Η Ωρο-αμισθία είναι ο εφιαλτικότερος δείκτης του (εκ)παιδευτικού και του πολιτειακού μας πολιτισμού.
    Είναι η διαρκής πτώση/αυτοαναίρεση του ίδιου του Συλλογικού μας «ΕΙΝΑΙ».

    Είναι μια άμουση γενική ΠΡΟΒΑ για την καθολική επικράτηση των σιναμερικανικών μοντέλων αποδόμησης τόσο στο (κοινωνικά ορισμένο) κράτος/έθνος όσο και για την ολοκληρωτική μετάλλαξη των ευρύτερων οικονομικών/πολιτικών σχηματισμών σ’ ένα πεδίο βολής φτηνό με στόχους τους αυξανόμενους κάθε λογής ‘απασχολήσιμους’. Για να τρέχουν κι αυτοί (ακόμα πιο γρήγορα) φοβισμένοι και κουρδισμένοι πίσω από τις απάνθρωπες ‘προτεραιότητες’ μιας καταστροφικής πρακτικής για την ΟΛΗ ΖΩΗ του ΠΛΑΝΗΤΗ. Να ‘απολαμβάνουν’ (και αισθητικά) με άδεια την τσέπη -και με φουσκωμένη την πιστωτική κάρτα- την δρομολογημένη κατανάλωση άχρηστων κι επιζήμιων εννοιών και πραγμάτων για μια ΜΙΣΗ ΚΑΙ ΒΓΑΛΕ ‘πλουσιοπάροχη’ Υπό-ζωή.

    http://www.parodos.net.gr/3onstrike.htm

    ΔΩΣΕ ΑΠΛΟΧΕΡΑ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
    ΧΤΙΣΕ ΤΩΡΑ ΤΗ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΟ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΑΣ ΑΓΩΝΑ

    ΠΡΟΩΘΗΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΤΟΥΣ ΣΥΜΜΑΧΟΥΣ
    ΑΛΛΑ ΚΑΙ Σ’ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ -ΜΙΚΡΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΥΣ-
    ΚΛΕΙΔΟΚΡΑΤΟΡΕΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΚΑΤΕΡΓΟΥ ΤΗΣ ΩΡΟ-ΑΜΙΣΘΙΑΣ

    ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

    Σχόλιο από "ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΙ' η διαρκής πτώση/αυτοαναίρεση του ίδιου του Συλλογικού μας «ΕΙΝΑΙ». | 31/01/2008

  16. Με αφορμή την υπόθεση Γ.Σ.Χ. – Ένα Test Drive
    http://users.thess.sch.gr/veccio/ereyna/gsh.html

    Σχόλιο από ...αν γλιτώσει το παιδί υπάρχει ελπίδα | 07/02/2008

  17. Σήμερα το μεσημέρι με τον Γιώργο Χατσατριάν κι ένα μικρό μαθητή του ΜΣΘ, στο Μουσικό Σχολείο παίζαμε ένα αυτοσχέδιο Τρίο με τις κιθάρες μας.

    Χτύπησε το κινητό του Γιώργου Σαμψών, ζήτησε άδεια να το σηκώσει και να τα δυσάρεστα:

    Ο 60 χρονος πατέρας του Γιώργου Σαμψών Χατσατριάν έπεσε από την σκαλωσιά στην οικοδομή που δούλευε. Είναι σοβαρά.

    Νοσηλεύται στο Ιπποκράτειο Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης και χρειάζεται επειγόντως αίμα.

    *********************************************************

    327 συμπολίτες μας και συλλογικές οντότητες στηρίζουν μέχρι τώρα, ενυπόγραφα τον Γ.Σ.Χ.
    ενώ πολλοί έγραψαν σχετικά με τον δικό τους τρόπο ή έστειλαν πολύτιμες οδηγίες

    Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΜΨΩΝ ΧΑΤΣΑΤΡΙΑΝ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ, ΕΙΝ’ Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΤΟΥ.
    ΝΑ ΤΟΥ ΔΟΘΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΑ/ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ.

    http://lyk-mous-thess.thess.sch.gr/synhgoros/symparastash.html

    Σχόλιο από επειγόντως αίμα | 12/02/2008

  18. ΟΚ
    στείλε οτι σου ζήτησα στο email

    mumul

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 12/02/2008

  19. MEIL GELMEDI, BIR DAHA GONDERSINIZ, LUTFEN …

    Σχόλιο από επειγόντως αίμα | 12/02/2008

  20. CABUK OL CIKIYIORUM …

    Σχόλιο από επειγόντως αίμα | 12/02/2008

  21. ονομα , επωνυμο, ονομα πατερα, ημερομηνία γεννησης, νοσοκομείο
    στείλτα στο mail

    mumul

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 12/02/2008

  22. RUN DONT LOOSE
    **************

    Στις 26 Οκτωβρίου 2007 συμπληρώθηκαν 50 χρόνια από το θάνατο του μεγάλου γιου της Ελλάδας, του συγγραφέα και ποιητή, δημοσιογράφου, δοκιμιογράφου, του ενορατικού ερμηνευτή των πολιτισμών, του κοινωνικού αγωνιστή, του βιωματικού διάπυρου οραματιστή της ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ, Νίκου Καζαντζάκη. Σ’ αυτό το πλαίσιο το Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης υποδέχεται την ενθουσιαστική, συνάλληλη προσέγγιση του Λόγου του Ν.Κ. με την Κρητική Μουσική όπως αυτή πανηγυρικά εκφράζεται στην μουσική αφηγηματική παράσταση «ΩΔΗ-ΠΟΡΙΚΟ ΚΡΗΤΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ» των φίλτατων μας Ροζονάρηδων. Παράλληλα με το υψηλό αισθητικό, παιδαγωγικό αλλά και βαθειά πολιτικό διακύβευμα της εκδήλωσης, διαδηλώνουμε την ελάχιστη μας φιλοδοξία να πατήσουμε στα βήματα των κοινωνικών αποστολών του Ν.Κ. (1919, Αποστολή στον Καύκασο). Στο διαρκές αίτημα Αλληλεγγύης που αποπνέει το έργο του Ν.Κ., το ΜΣΘ και η Ομάδα Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΚΑΔ-ΜΣΘ) επιχειρούν (και) μέσω των εσόδων της εκδήλωσης αυτής, μια μικρή επίθεση αλληλεγγύης στους πάσης φύσεως ενδοπρόσφυγες της περιοχής του Δήμου Πυλαίας.

    Περισσότερα εδώ:

    http://lyk-mous-thess.thess.sch.gr/index.htm
    http://lyk-mous-thess.thess.sch.gr/synhgoros.htm
    http://lyk-mous-thess.thess.sch.gr/synhgoros/symparastash.html

    Σχόλιο από nikos@kazanakis.com | 14/02/2008

  23. RUN RUN DON’T LOOSE … haide bre cabuk ol…

    Στις 26 Οκτωβρίου 2007 συμπληρώθηκαν 50 χρόνια από το θάνατο του μεγάλου γιου της Ελλάδας, του συγγραφέα και ποιητή, δημοσιογράφου, δοκιμιογράφου, του ενορατικού ερμηνευτή των πολιτισμών, του κοινωνικού αγωνιστή, του βιωματικού διάπυρου οραματιστή της ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ, Νίκου Καζαντζάκη. Σ’ αυτό το πλαίσιο το Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης υποδέχεται την ενθουσιαστική, συνάλληλη προσέγγιση του Λόγου του Ν.Κ. με την Κρητική Μουσική όπως αυτή πανηγυρικά εκφράζεται στην μουσική αφηγηματική παράσταση «ΩΔΗ-ΠΟΡΙΚΟ ΚΡΗΤΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ» των φίλτατων μας Ροζονάρηδων. Παράλληλα με το υψηλό αισθητικό, παιδαγωγικό αλλά και βαθειά πολιτικό διακύβευμα της εκδήλωσης, διαδηλώνουμε την ελάχιστη μας φιλοδοξία να πατήσουμε στα βήματα των κοινωνικών αποστολών του Ν.Κ. (1919, Αποστολή στον Καύκασο). Στο διαρκές αίτημα Αλληλεγγύης που αποπνέει το έργο του Ν.Κ., το ΜΣΘ και η Ομάδα Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΚΑΔ-ΜΣΘ) επιχειρούν (και) μέσω των εσόδων της εκδήλωσης αυτής, μια μικρή επίθεση αλληλεγγύης στους πάσης φύσεως ενδοπρόσφυγες της περιοχής του Δήμου Πυλαίας.

    Περισσότερα εδώ: http://lyk-mous-thess.thess.sch.gr/index.htm

    Σχόλιο από nikos@kazanakis.paradiseclub.com | 15/02/2008

  24. και εδώ: http://lyk-mous-thess.thess.sch.gr/synhgoros.htm

    Σχόλιο από nikos@kazanakis.paradiseclub.com | 15/02/2008

  25. αλλά και εδώ θέμα SOS:
    http://lyk-mous-thess.thess.sch.gr/synhgoros/symparastash.html

    Σχόλιο από nikos@kazanakis.paradiseclub.com | 15/02/2008

  26. Τ’ απομεινάρια της συλλογικότητας, στεφάνι στο μνημείο της υποκρισίας;

    http://www.edra.gr/modules1.php?name=News&file=article&sid=31833

    Σχόλιο από Νηστικό Αρκούδι | 17/02/2008

  27. «…Όταν ο συνδικαλισμός εκπροσωπεί κομματικές γραμμές, ας μην έχουμε την αυταπάτη ότι τα ατομικά συμφέροντα (που τελικά εκπροσωπούνται μέσα από έναν τέτοιο κομματισμό) μπορούν να υπηρετήσουν και τα βαρύγδουπα μηνύματά του περί κοινωνικών δικαιωμάτων.

    Ο εχθρός είναι κυρίως μέσα μας. Αποτελούμε μεγάλο μέρος του προβλήματος. Αν θέλουμε να αλλάξουμε τα πράγματα ας κάνουμε κι ένα κόπο να αλλάξουμε τους εαυτούς μας. Λίγα απέμειναν πια από τις συλλογικότητές μας. Τι λέτε; Να τα καταθέσουμε κι αυτά στο μνημείο της υποκρισίας;

    14-2-2008

    Στέργιος Ζυγούρας

    Καθηγητής ΠΕ16 στο Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης

    ———————————————————

    ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΠΑΥΞΑΝΟΥΜΕ !

    ———————————————————

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 17/02/2008

  28. Ποιό εύκολα περνά δεξιά καμήλα από τή βελόνα της συμπαράστασης, παρά Αristeros Φαρισαίος την Πόρτα του Λαϊκής Πάλης. Για τους χιλιαστές τύπου «ΠΑΜΕ ΜΟΝΟΙ ΜΑΣ» δεν έχει προβλεφθεί ακόμα παραβολή. Ας βολευτούν με την παραβολή του Ασώτου… Κι όσο αξίζεις εσύ δυνατή Πιπιπιπί δεν αξίζουν μαζί …. άλλος για το λαμπρό κι εύχρηστο μ-λ
    στρατηγείο … τι πρωτοθυμηθώ τι να ξεχάσω… Τα τσουκάλια με τα τατουάζ, τα εκκεντρικά τα μοντελάκια στις περσικές χλιδάνευρες τις Ματιασμένες τις Αυλές… τα ΜΛουδένια σου λιλιά να δαμαλέψω μια βραδιά… -Έλα μαζί, δεν έρχομαι, είμαι μικρό και ντρέπομαι…

    ΤΙΣ ΑΓΟΡΑΖΕΙΝ/ΑΓΟΡΕΥΕΙΝ ΒΟΥΛΕΤΑΙ;
    http://users.sch.gr/veccio/lexolagnil/apofori.htm

    Κάθε ομοιότητα με πραγματκούς κυνηματικούς δρώντες είναι ατυχώς συν-πτωματική…

    Σχόλιο από ΤΕΛΩΝΗΣ | 17/02/2008

  29. ΕΚ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΑΠΟ TO ZAXMETION ΔΙΒΙΔΙ, ΠΑΝΤΟΥ ΚΑΛΑ ΠΑΙΓΜΕΝΟΝ
    https://pontosandaristera.wordpress.com/2008/01/25/17-1-2008/
    Σχόλιο 84

    ******************************************************
    Εμπρός να σταματήσουμε την καλπάζουσα διολίσθηση
    των πολιτικών, κοινωνικών και πολιτισμικών αξιών…

    … ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΣΤΑ ΜΕΛΑΝΑ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑΚΑ ΚΕΛΕΥΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΚΑΘΕ ΛΟΓΗΣ ΕΞΩΠΟΛΙΤΕΙΑΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΝΑ ΣΤΑΘΜΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΑΠΝΟΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΤΗ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ.

    ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΕΔΩ:

    http://users.thess.sch.gr/veccio/ereyna/PALHS_JEKIMHMA.html

    Σχόλιο από Αφ’ υψηλά κι ανάργυρος… | Φεβρουάριος 13, 2008

    ********************************************************
    Κάποτε τηλεφώνησα σ’ ένα ΕΧΘΡΟ μου για να τον «συντονίσω» και τον άκουσα να παραπαίει, τούπεσε και το τηλέφωνο…κλπ.
    Έστειλα φίλο (ήτανε σ’ άλλη πόλη) με την Αστυνομία κι ανοίξανε το σπίτι του κλπ. Τελικά είχε μπεί σε νοσοκομείο… Αυτά για τους ΕΧΘΡΟΥΣ,,,

    κατά τ’ άλλα «ΠΙΣΤΟΝ ΦΙΛΟΝ ΕΝ ΚΙΝΔΥΝΟΙΣ ΓΙΓΝΩΣΚΕΙΣ»…

    Σεμνά και ταπεινά … οι υπογραφοταυτότητες μας μάραναν…

    Ευτυχώς ανασάναμε στην εκκλησία του Κυρίου…
    http://manitaritoubounou.wordpress.com:80/2008/02/16/ierwnymos-b-en8ronisi/

    ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ τι θα γίνει;;;
    ΘΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΠΑΛΙ ΤΟΥΣ ΒΑΡΒΑΡΟΥΣ;

    http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,id=69814296
    http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,id=57637800

    Σχόλιο από ΑΠΟΔΙΟΠΟΜΠΑΙΟΣ ΖΑΧΑΡΟΤΡΑΓΟΣ | 17/02/2008

  30. …ΚΙΝΔΥΝOIΣ…

    Σχόλιο από ΑΠΟΔΙΟΠΟΜΠΑΙΟΣ ΖΑΧΑΡΟΤΡΑΓΟΣ | 17/02/2008

  31. …Πιό εύκολα… την Πόρτα της Λαϊκής Πάλης…

    …εύχρηστο μ-λ στρατηγείο … τα Μουλουδένια σου λιλιά…

    Σχόλιο από ΤΕΛΩΝΗΣ | 17/02/2008

  32. Ο ΣΟΥΡΕΝ ΧΑΤΣΑΤΡΙΑΝ

    (ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΑΜΣΩΝ ΧΑΤΣΑΤΡΙΑΝ
    http://lyk-mous-thess.thess.sch.gr/synhgoros/symparastash.html )

    ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΑΛΙ ΑΙΜΑ

    ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟ ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
    Ά ΚΤΗΡΙΟ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΠΡΟΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ, ΣΤΗΝ ΕΝΤΑΤΙΚΗ

    Σχόλιο από ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΘΕΙΤΕ ΜΕ ΚΑΘΕ ΠΡΟΣΦΟΡΟ ΤΡΟΠΟ | 19/02/2008

  33. Melbourne: Hrant Dink Foundation Launch

    http://pontosworld.com/index.php?option=com_content&task=view&id=663&Itemid=63

    Hrant Dink’s dream is a Turkey and a world that is more free, more just, more happy, more hopeful for everyone. A Turkey and a world, that is free from discrimination, racism and violence. On Wednesday the 30th of April 2008, Melbourne PEN an affiliate of International PEN, a group which is devoted to the freedom of expression to writers around the world, launched the Hrant Dink Foundation, to further the dream of Hrant Dink, a man who was outspoken, sincere and courageous.

    Guest speaker, author Peter Balakian, spoke at length about the life of his family which originated from Turkey, some of whom fell victim to the Armenian Genocide between 1915-23. Mr Balakian also mentioned the genocides inflicted upon the Greeks and the Assyrians who suffered the same fate as his family’s.

    INTERNATIONAL HRANT DINK FOUNDATION

    The International Hrant Dink Foundation will undertake multifaceted activities in areas such as publishing books, creating archives, organising summer schools, organising film, music, visual arts, dance and literature festivals, and giving awards in memory of Hrant Dink.

    http://www.hrantdink.org

    ——————————————————-

    Hellenic-Americans Join Armenian Genocide Commemorations 2008

    NEW YORK – The Cyprus Action Network of America (CANA ) together with the Pan-Pontian Federation USA and CANADA, joined the Armenian Genocide Commemorations in New York’s City Hall and in Times Square in remembrance of the Armenian Genocide of 1915, by Turkey. The historic Armenian Genocide Commemorations in Times Square in New York City, took place on Sunday, April 27, 2008, and this year many Pontians attended holding banners and flags from Hellas, Cyprus and Pontus.

    To read entire article and view photos:

    http://pontosworld.com/index.php?option=com_content&task=view&id=661&Itemid=1

    ———————————————————-

    http://www.christianpost.com/article/20080428/32154_The_Last_Church_Standing_in_North_Cyprus.htm

    The Last Church Standing in North Cyprus
    One lone church struggles to survive in a land where hundreds have been damaged or destroyed. But this is no ordinary land; it is the very ground where Apostle Paul took his first missionary journey to proclaim salvation through Jesus Christ to the Roman Empire.

    Mon, Apr. 28, 2008 Posted: 16:09:59 PM EST

    ——————————————————————————–

    One lone church struggles to survive in a land where hundreds have been damaged or destroyed. But this is no ordinary land; it is the very ground where Apostle Paul took his first missionary journey to proclaim salvation through Jesus Christ to the Roman Empire.

    Now 2,000 years later, the small Mediterranean island of Cyprus is divided into two with the northern third occupied by Turkey. In the span of three decades under Turkish control, more than 530 churches and monasteries have been pillaged, vandalized, or destroyed in the northern area, according to The Republic of Cyprus.

    “I cannot say that it (destruction of churches) is encouraged openly by the Turkish government,” said Cyprus’s Ambassador to the United States, Andreas Kakouris, to The Christian Post. “All I can say is that it is taking place in the area that is under direct control of the Turkish military and I leave you to make your own conclusions from that.”

    Since its 1974 invasion, Turkey has controlled northern Cyprus which it calls the “Turkish Republic of Northern Cyprus.” No international nation has ever recognized this entity except for Turkey. The United States has only recognized the Republic of Cyprus.

    Starting in 2003, Greek-Cypriots again were allowed to cross the border between the Republic of Cyprus and the area under Turkish control. It was around this time that scholars and photographers were able to visit northern Cyprus to document the destruction of historic churches and artifacts.

    St. Mamas Church in the northwest town of Morphou is the only notable church that is known to be semi-active in Turkey-controlled Cyprus, according to the New York-based Hellenic Times and the Embassy of The Republic of Cyprus in the United States. Turkish officials who rule the area reportedly give permission twice a year for remaining residents – who were there before Turkish occupation – to worship in the church.

    But other churches did not fare so well.

    About 133 churches, chapels and monasteries have been converted to military storage facilities, stables and night-clubs. Seventy-eight churches have been converted to mosques, and dozens more are used as military facilities, medical storage facilities, or stockyards or hay barns, according to statistics from The Republic of Cyprus.

    Agia Anastasia church in Lapithos was converted into a hotel and casino, while Sourp Magar Armenian monastery – founded in the medieval period – was converted into a cafeteria.

    A Neolithic settlement at the Cape of Apostolos Andreas-Kastros in the occupied area of Rizokapraso – a site declared an ancient monument by the Republic of Cyprus – was bulldozed by the Turkish Army in order to plant two of its flagpoles on top of the historic hill.

    “This is not a Muslim-Christian issue,” contends Ambassador Kakouris, who is a Greek Orthodox Christian.

    Turkey, a constitutionally secular country, is made up of more than a 99 percent Muslim population, according to the CIA World Factbook…. “I don’t think the Cyprus problem has ever been a religious issue between the Greek and Turkish Cypriots,” said Kakouris.

    But he added that if the Turkish government hadn’t given the “green light” on the destruction of churches and artifacts, they have not given the “red light” either.

    “So it is … either directly taking place or with their blind eye or whatever you want to call it. But they are responsible for what is taking place there,” says Kakouris.

    Furthermore, over 15,000 portable religious icons were stolen and auctioned off around the world.

    Relics – which include fine icons, mosaics and frescoes from ancient Byzantine era – have turned up at auction houses around the world, including at the prestigious Sotheby’s in New York.

    In January 2007, six icons were returned to the Church of Cyprus after being smuggled out of the country. They were to be put up for auction at Sotheby’s.

    Also, back in 1988, four pieces of an invaluable work of art, dating between 525 and 530 A.D., were recovered when a Turkish art dealer offered to sell it to an American antique dealer for $1 million. The American dealer contacted the Paul Getty Museum in Malibu to resell the mosaics for $20 million. The museum then informed the Cypriot Church about the art work.

    In the end, the United States courts ruled that the Cypriot Church was the legitimate owner of the pieces, and they are now shown in the Byzantine Museum of Nicosia.

    It is estimated that more than 60,000 ancient artifacts have been illegally transferred to other countries, according to the Republic of Cyprus. Sadly, most of these artifacts were not recovered.

    Cyprus has some of the finest collections of Byzantine art in the world, offering scholars and others the priceless study on the development of Byzantine wall-painting art from the 8th-9th century until the 18th century A.D.

    The United States has recognized Cyprus’ endangered cultural heritage, and in 1999 and 2003 the U.S. Treasury Department issued emergency import restrictions on Byzantine Ecclesiastical and Ritual Ethnological Materials from Cyprus.

    Then in 2002, the United States and Cyprus signed a Memorandum of Understanding (MOU) concerning the import restrictions on pre-classical and classical archeological objects from Cyprus. The MOU was amended and renewed in 2006 and 2007 to include additional artifacts.

    Kakouris commented that the Cyprus issue has been ignored for decades by the international community.

    “There is only so much oxygen that exists from a journalistic point of view,” he said. “When one picks up the paper and looks at international issues what does one see? Either a bombing that took place in the Middle East or a bombing in Iraq or loss of life in Afghanistan – issues such as that.

    He continued, “Although there are issues that appear to be more important than the Cyprus issue – because we don’t have that immediacy of seeing deaths or events on a daily basis in Cyprus, and thankfully – that does not make the continuing occupation by Turkey of the northern part of Cyprus any more acceptable.”

    There were 20,000 Greek Cypriots in the Turkish-controlled area after 1974, but today there are about 450 Greek Cypriots remaining.

    Over 80 percent of the Republic of Cyprus population is Christian. While the island population is only 800,000, it is a major tourist attraction, drawing over 2 million tourists each year.

    Michelle A. Vu
    Christian Post Reporter

    ————————————————

    The Armenian Genocide was featured on the ABC’s Foreign Correspondent on Tuesday night.

    Armenia / Turkey: Ghosts of the Past
    Broadcast: 22/04/2008
    Reporter: Eric Campbell
    LEAD STORY
    SERIES 17
    EPISODE 31

    Synopsis
    While the landings under fire at Gallipoli Cove on the western coast of Turkey in 1915 were seen to have helped forge Australia’s national identity, at the same time in Anatolia in central Turkey ethnic Armenians were being evicted, harassed and slaughtered.

    Respected historians say as many as a million people were killed and many more made refugees. (see extract*)

    While in some countries such as France, it is a criminal offence to deny the Armenian genocide, successive Turkish governments refuse to acknowledge it.

    Two years ago Foreign Correspondent broadcast a report featuring Orhan Pamuk, Turkey’s most famous author who dared to speak of the genocide. Pamuk was convicted of insulting Turkey and later was awarded the Nobel Prize for literature.

    The report also featured an interview with Hrant Dink, the publisher of an Armenian newspaper in Istanbul. A few months later Hrant Dink was dead, allegedly shot by a teenage ultra-nationalist.

    Turkey’s Prime Minister responding to news of Hrant Dink’s murder saying that “a bullet has been fired at democracy and freedom.”

    Entire article: click_here

    http://www.pontosworld.com

    http://www.may19.net

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 15/05/2008

  34. […] -Hrant Dink HOŞCAKAL- ένας χρόν […]

    Πίνγκμπακ από -Δύο χρόνια Π&Α: Ένας “εγωκεντρικός” απολογισμός! « Πόντος και Αριστερά | 31/12/2008

  35. […] -Hrant Dink HOŞCAKAL- ένας χρόνος […]

    Πίνγκμπακ από -Ο απολογισμός του έτους « Πόντος και Αριστερά | 08/01/2010


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: