Πόντος και Αριστερά

……. 'μώ τον νόμο σ' !

-Τι Μπρεχτ, τι Χίτλερ!

Ήντα Μπρεχτ, ήντα Χίτλερ (στα κρητικά),  

ή:  ‘μώ τη Θάτσερ  και τον Ρήγκαν σας!!!!  (στα ποντιακά)

Έτσι λοιπόν:

dreigroschenoper.jpg

Ο Μπέρτολτ Μπρεχτ ήταν ολοκληρωτικός,

ο Χίτλερ ήταν το ίδιο,

οπότε, so what;

 

…σύμφωνα με την περίφημη «φιλελεύθερη σκέψη«, που απαντά στις προκλήσεις των καιρών!!!!! 

 

brecht.jpg

[αυθεντική αφίσα από το Βερολίνο του ’28, για το έργο «Η Όπερα της Πεντάρας» (Die Dreigroschenoper) σε στίχους του Μπέρτολτ Μπρεχτ και μουσική Κουρτ Βάιλ.]

 

 

___— __________—_____________—-______________—–____________—___

                                                  

Αν το ένα πρόσωπο του Ιανού είναι η ακροδεξιά, μπορείτε να επισκεφτείτε μια χαρακτηριστική σελίδα για να δείτε και το άλλο…..

               

people_forget_what_means_left.jpg 

 

 

 

«Ο λαός ξεχνά τι σημαίνει Αριστερά«, έγραψε ο τετραυγουστιανός Κωνσταντίνος Πλεύρης (πατέρας του νυν βουλευτή του Λάος)…

Κάποιοι αποφάσισαν να του το ξαναθυμίσουν!

 

___— __________—_____________—-______________—–____________—___

 

ΚΑΙ  ΜΙΑ  ΣΧΕΤΙΚΗ  ΑΦΙΣΑ….

 

poster.jpg

 

Ο δρ. Φλάτζας αποτελεί μια σύνθεση του «φιλελεύθερου» πνεύματος και της ακροδεξιάς πράξης, με τα χρώματα της ανεπανάληπτης καθοδηγήτριας Μάργκαρετ Θάτσερ. 

Advertisements

04/10/2007 - Posted by | -Nεοελληνικός ανορθολογισμός

25 Σχόλια »

  1. Τι θα πει ΄μω ρε παιδιά;

    Σχόλιο από Ερωτών | 04/10/2007

  2. Σήμερα η μέρα είναι αφιερωμένη στη Βurma.

    http://erimitis.blogspot.com/2007/10/free-burma.html

    and

    http://ange-ta.blogspot.com/2007/10/free-burma.html

    Σχόλιο από ange-ta | 04/10/2007

  3. Η ειρωνία είναι ότι
    οι λεγόμενοι «νεο-φιλελεύθεροι» έχουν κάτι σημαντικά κοινό
    με τους εθνικοσοσιαλιστές,
    τον κοινωνικό δαρβινισμό.

    Σχόλιο από εξαποδω | 04/10/2007

  4. Ευχαριστούμε ange-ta για την υπόδειξη. Ο νους μας βρίσκετε εκεί που η εξουσία καταστέλει με τόσο άγριο τρόπο το λαό που ζητά το στοιχειώδες και το αυτονόητο!

    ———————-
    Το επιφώνημα » ΄μώ «, προέρχεται από τη λέξη » (γα)μώ «….

    Άλλο ένα από τα αριστοφανικά στοιχεία που ενυπάρχουν αρμονικά στη διάλεκτο!!! Υπάρχει μια έκφραση που, θεωρώ, αποτελεί την κορυφαία λαϊκή αμφισβήτηση της εξουσίας: » ‘μώ την πίστη σ’ και το νόμο σ’ »

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 04/10/2007

  5. κοινωνικός δαρβινισμός,
    αλλά όχι μόνο μεταξύ εθνικοσοσιαλιστών και νεοφιλελεύθερων,
    αλλά και μεταξύ ΛΑΟΣ και νεοφιλελεύθερων (http://www.iospress.gr/extra/laos_2007.htm):

    Το «πλαίσιο θέσεων» 96 σελίδων που υπογράφει ο Γ. Καρατζαφέρης αναρτήθηκε τελευταία στην ιστοσελίδα του κόμματος, συνδυάζοντας τις γνωστές ακροδεξιές του θέσεις, με σκληρές νεοφιλελεύθερες:

    Το «πλαίσιο» Καρατζαφέρη προβλέπει:
    -Επαναφορά θανατικής ποινής (σ. 36).
    -Κατάργηση παραγραφής στα σοβαρά αδικήματα (σ. 36).
    -Εισαγωγή ενός «θεσμού συνεργασίας των τάξεων» που θα υποκαταστήσει το συνδικαλισμό (σ. 15).
    -Σκανδαλώδη επιδότηση κατά 50% των εφοπλιστών για πλοία που ναυπηγούνται σε ελληνικά ναυπηγεία (σ. 75).
    -Ξεπούλημα των εταιρειών του δημόσιου τομέα «επειδή δημιουργήθηκαν από την τάση για κρατισμό του ΠΑΣΟΚ» (σ. 34).
    -Προσαρμογή των αμοιβών του δημόσιου τομέα με αυτές του ιδιωτικού και «εξατομίκευσή» τους. Δηλαδή, εξάρτησή τους από «την αποτελεσματικότητα, την παραγωγικότητα και την ακεραιότητα κάθε υπαλλήλου» (σ. 33).

    Ισως το πιο χαρακτηριστικό σημείο είναι η θέση του ΛΑΟΣ για την… κατάργηση των δασών:

    «Θεωρούμε ότι ως δασικές περιοχές πρέπει να χαρακτηρίζονται μόνον οι εκτάσεις των δρυμών» (…) «Οι εκτάσεις που χαρακτηρίζονται σήμερα ως δασικές χωρίς να είναι δρυμοί θα πρέπει να αποχαρακτηρισθούν και να παραδοθούν για γεωργική, αστική ή περιαστική χρήση» (σ. 79).

    Μ’ άλλα λόγια, ο κ. Καρατζαφέρης προτείνει να παραμείνουν δάση μόνο οι δέκα αναγνωρισμένοι δρυμοί, οι οποίοι αποτελούν το 2% των ελληνικών δασών

    Σχόλιο από Γιάννης | 05/10/2007

  6. Ρε παιδιά καλησπέρα, και συμφωνώ σε όλα, αλλά… μου φαίνεται ότι τον Δρ. Φλαντζά είτε εσείς είτε εγώ, κάποιος από τους δύο τον παρεξήγησε. Εγώ τον είδα σαν ανέκδοτο ΠΕΡΑΝ πολιτικών θέσεων (που κοροϊδεύει όσα πρεσβεύει) κι εσείς σαν σοβαρό φιλελεύθερο κλπ.

    ένυγουαίη,
    Πόντιε και Αριστερέ, είσαι καλεσμένος να σχολιάσεις στο ΝΕΟ BLOG «Future Politics». Είναι ένα ΠΟΛΥ παράξενο νέο μπλογκ,
    http://futurepolitics.wordpress.com
    που… υποδύεται το Χρονοταξειδιώτη από ένα Ουτοπικό (μάλλον) μέλλον (του 2107) όπου έχει επικρατήσει ΗΔΗ η αποκεντρωμένη άμεση δημοκρατία. Δυστυχώς (για σένα) όμως, το χρήμα δεν καταργήθηκε και η κοινωνία αυτή έχει διάφορα άλλα προβλήματα. Είναι ένα πραγματικά δημιουργικό μπλογκ, και αν μπεις, μπες στο χιουμοριστικό του πνεύμα, πρώτα-πρώτα (που νομίζω έχεις αρκετό). Ο σκοπός ΔΕΝ είναι η ενίσχυση των φιλελεύθερων ιδεών της σημερινής εποχής, ΟΥΤΕ η κατάρριψη του μαρξισμού, αλλά -αντίθετα- το «τρελλό δημιουργικό πάντρεμα» ΚΑΙ των δύο ιδεολογιών! 🙂

    Σε όλα τα υπόλοιπα, άσε… με εκνευρίζει ΤΟΣΟ πολύ το ΛΑΟΣ ώστε προσπαθώ να μην το σκέφτομαι (έχοντας μαζέψει ΤΟΝΟΥΣ στοιχεία για το ποιόν των ανθρώπων του).

    ΣΩΣΤΗ και η παρατήρηση για ομοιότητα φιλελευθερισμού και ναζισμού ως προς το «νεο-δαρβινισμό» ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ. Πάντως, να μην ξεχνάμε ότι ο «νεο-δαρβινισμός» στη ΒΙΟΛΟΓΙΑ μάλλον ισχύει (με κάποιες νέες προσθήκες).

    Καλή σου νύχτα
    Γιώργος

    Σχόλιο από omadeon | 06/10/2007

  7. Ομαδεώνα,

    έχεις δίκιο για την αφίσα…. αλλά παριστά -αν τη δεις με άλλο τρόπο- τον νεοφιλεύθερο ράμπο -τουλάχιστον όπως τον γνώρισαν οι χιλιανοί!

    Καλή και δημιουργική πορεία στο νέο μπλογκ σου!

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 06/10/2007

  8. Αγαπητέ Π&Α,
    Ο Μπρέχτ ήταν θεατρικός συγγραφέας
    Ο Χιτλερ ήταν παρανοικός γενοκτόνος.
    Την ομοιότητα/συγγένεια Μπρέχτ & Χιτλερ δεν θα την ακούσεις απο κανέναν Φιλελευθερο, θα την ακούσεις μόνο απο το δικό σου μπλόγκ εδωπέρα.

    Το ΛΑΟΣ στο πρόγραμμα του αναφέρει δύο φόρες οτι είναι κόμμα φιλελευθερο, τον κανει αυτό φιλελευθερο κόμμα;

    Το μπλογκ σου ονομάζεται Ποντος και Αριστερά.
    Σε κάνει αυτό αριστερό;

    Το ΚΚΕ, ΣΥΡΙΖΑ, και τα υπόλοιπα μικρότερα κόμματα της λεγόμενης αριστεράς λένε οτι είναι ‘Αριστερά’;
    Είναι οντως Αριστερά;

    Ψαξε τις θέσεις, ψάξε τι σημαινει φιλελευθερισμός σε όλες του τις διαστάσεις (αλλιώς δεν μιλαμε για συνεπή φιλελευθερισμό), την πολιτική, οικονομική και κοινωνική και μετα ξεκίνα να βαζεις ταμπέλες στα διάφορα και τα αδιάφορα.

    Οσο για την προσφιλή ορισμό του νεοφιλελευθερισμού, ο φιλελευθερισμός ηταν πάντα ένας, αυτός που μιλάει για την μεγιστη δυνατή ελευθερία στο βαθμό που δέν περιορίζει την ελευθερία κανενός άλλου.Απο τον 19ο αιώνα μέχρι σήμερα η αρχή αυτή διατηρήται παρ’όλο που ωριμάζει, μετασχηματίζεται και κατα τα ιστορικά δεδομένα βελτιώνεται και (με παρα πολυ αργά βήματα δυστυχώς) επικρατεί.

    Σχόλιο από FILELEYTHEROS _154 | 07/10/2007

  9. Φιλελεύθερε για ποιά ελευθερία μιλάς?

    Το να εκμεταλλεύεται ο κάθε μεγαλοεπιχειρηματίας τους εργαζομένους του σαν μηχανήματα, χωρίς να τους παρέχει εργασιακά δικαιώματα είναι ελευθερία??

    Γιατί αυτό επικρατεί προς ευχαρίστηση σου.

    Σχόλιο από Διεθνιστής Πόντιος | 09/10/2007

  10. Αααααχ, αρχίσαμε τις ορολογίες και τα τσιτάτα του 19ου αιώνα.
    Μεγαλοεπιχειρηματίες, ανυπερασπιστοι εργαζόμενοι, δράκοι, ιππότες, και πριγκήπισες.Αμέσως εκτός θέματος.

    Εαν διαφωνείτε οτι η ελευθερία του καθενός σταματάει εκει που ξεκινάει η ελευθερία του άλλου, βγείτε να το πείτε.
    Εαν ακούσατε κανέναν φιλελευθερο να λεεί οτι ο Μπρεχτ και ο Χιτλερ ηταν το ίδιο πράγμα και εκει να βγείτε να το πείτε.

    Αυτό ειναι το θέμα σας εδώ και όχι αμέσως ο κακός μεγαλοεπιχειρηματίας και ο καλούλης εργαζόμενος.
    Λες και δεν υπάρχουν οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες, ή επιχειρήσεις που διοικούνται απο μετόχους, λες και ο εργαζόμενος του σήμερα δέν μπορεί να είναι και αυτός μέτοχος σε όποια επιχειρηση διαλεξει.

    Αλλα μιά και το θίγεις το θέμα, σκέψου μόνο οτι ο εργαζόμενος έχει την πραγματική δύναμη οταν μπορεί ανα πάσα στιγμή να φύγει απο μία επιχειρηση και να βρεί μια καλύτερη δουλεια σε μια άλλη επιχειρηση.
    Το οτι δεν το βλεπεις στην Ελλάδα δεν σημαίνει οτι δέν γίνεται στο εξωτερικό. Φυσικά στην Ελλάδα ο εργαζόμενος δέν εχει ελευθερία κινήσεων γιατι η αγορά δεν είναι αρκετά ελευθερη να του δίνει επιλογές.Αρα αναγκαστικά μένει με τον ‘κακό’ μεγαλοεπιχειρηματία.
    Η ελευθερία δινει δύναμη στον εργαζόμενο περισσότερη απο τον επιχειρηματία, αν θέλετε να το δείτε με ψευτοταξικούς όρους.
    Αλλά βλέπετε στην Ελλάδα της μεταπολίτευσης, η οργανωμένη ‘Αριστερά’ στηριξέ έμμεσα αλλα ουσιαστικά το μεγάλο κεφαλαιο
    ζητώντας μια σκληρωτική αγορά εργασίας και επιχειρηματικής δραστηριότητας η οποία αποθάρρυνε νεους και ξένους επιχειρηματίες (η ακόμη αποθαρρυνε εργαζόμενους να στήσουν τις δικές τους επιχειρησεις) με αποτελεσμα να στερήσει απο τους εργαζομενους τις επιλογές για καλύτερη εργασία.
    Γι’αυτο και η λεγόμενη αριστερά κατήντησε τον εργαζόμενο ειτε διαδηλωτή ειτε υποχείριο του κάθε μεγαλοεπιχειρηματία
    Όχι κύριοι, η ελευθερία της αγορας εργασίας, η ελευθερη οικονομία είναι αυτή που δινει την πραγματική δύναμη στον εργαζόμενο να διαπραγματευτεί με τους καλύτερους δυνατούς όρους απέναντι όχι σε έναν μεγαλοεπιχειρηματία αλλά σε πολλούς.

    Σχόλιο από FILELEYTHEROS _154 | 09/10/2007

  11. «Φιλελεύθερε»,

    κατ’ αρχάς, βελτίωσε λίγο το «νικ» σου το οποίο είναι πολύ μεγάλο και δημιουργεί προβλήματα σε κάθε φόρμα στην wp. Θα μπορούσες να βάζεις ένα διάστημα πριν τον αριθμό.

    Όσον αφορά αυτά που λες, ξαναδιάβασε τη συζήτηση με το Νοσφεράτο στη σελίδα σας, που μας καλύπτει απόλυτα, όπως και αυτά που γράψαμε στο «Το αυγό του φιδιού έσπασε».

    Τώρα,
    επιπλέον κουβέντα για τον γιεχωβάδικο «φιλελευθερισμό» σας, όπως μας τον αποκαλύψατε -και που μας αναγκάσατε να διαπιστώσουμε στην αναφορά σας για το «φαιοκόκκινο μέτωπο» (όπως ξέρεις ο Μπρεχτ ήταν κόκκινος και ο Χίτλερ φαιός)- ας συνεχίσει να γίνεται στο αρχικό ποστ, στο δικό σας σάιτ…..

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 09/10/2007

  12. Αυτο το ‘νικ΄ειναι καλυτερο παιδια;
    Ηθελα να ηξερα πού τους βρίσκετε αυτους τους χαρακτηρισμούς του στύλ ‘γιεχωβαδικο’ φιλελευθερισμο.
    Δηλαδή ο δικός σας ‘αριστερισμός’ τι είναι; Βουδιστικός;, Μουσουλμανικός;

    Τέλος παντων, εαν ότι ειχατε να πείτε για το φαιοκόκκινο μέτωπο είναι αυτα που αναφέρατε στο ποστ του μπλόγκ του Σπύρου (αντιδραστική αντιδραση στα πάντα, χωρίς ουτε ένα θετικό παράδειγμα απο την δική σας πρόταση για τα μοντέλα που υποστηρίζετε)τότε δεν έχει νόημα να τραβήξει η συζήτηση παρα πολύ.

    Καταλαβαίνω πόσο μπορεί να βραχυκυκλώσει κάποιος όταν αποκαλύπτεται οτι τελικά βλάπτει αυτα που υποτίθεται οτι υπερασπίζεται και ενισχύει αυτά που υποτίθεται οτι καταπολεμα, αλλα δέν πειράζει σε τελική ανάλυση η νοσταλγία και η ουτοπία προσφέρουν ενα ασφαλές καταφύγιο όταν η πραγματικότητα σε διαψεύδει

    Το μόνο τελευταίο που θα αναφέρω είναι οτι είναι κρίμα να βάζεις στον τίτλο σου τον Ποντο (σύμβολο εξυπνάδας, εργατικότητας, εφευρετικότητας και ατομικής προόδου) με την Αριστερά (μάλλον τα αντιθετα)

    Καληνύχτα και Καλή Τυχη

    Σχόλιο από liberal'154 | 10/10/2007

  13. liberal’154

    το νέο νικ σου είναι πολύ λειτουργικότερο. Είδες όταν αρχίζεις να ακούς και τον άλλο καλύτερα;

    Και μάλλον, εφεξής στις συζητήσεις μαζί σας θα χρησιμοποιώ το ψευδώνυμο: «liberal’666»

    Συμφωνώ απολύτως με τη διαπίστωσή σου ότι «… δεν έχει νόημα να τραβήξει η συζήτηση παρα πολύ» [(κυρίως γιατί ξεκίνησε από την απαράδεκτη και προσβλητική παραπομπή στο σάϊτ μας για να τεκμηριώσει κάποιος ομοϊδεάτης σας την συλλογική σας άποψη περί «φαιοκόκκινου» μετώπου, χωρίς αυτό να προκαλέσει τα «φιλελεύθερα» αντανακλαστικά κανενός νεοέλληνα «φιλελεύθερου» (παραδειγματικός ο σεβασμός που επιδείξατε!!!!)].

    Παρόλα αυτά, η τελευταία σου πρόταση με υποχρεώνει να καταθέσω τρία σχόλια:

    1) Η παραίνεση να κρατήσουμε από τον τίτλο μόνο το «Αριστερά» και να αποποιηθούμε το «Πόντος» γίνεται για δεύτερη φορά. Προηγήθηκαν οι του Λάος, που παλιότερα μας υπέδειξαν το ίδιο πράγμα με τον ίδιο τρόπο.

    Νάχει άραγε κάποια σημειολογική σημασία το γεγονός ότι δύο σωτηριολογικά ρεύματα (εσείς και οι του Λάος) μας προτείνετε το ίδιο;

    —————–

    2) Η «φιλελεύθερη» άποψή σας, έστω και μ’ αυτόν τον αντιπαθητικό μεσιανικό τρόπο που την προβάλετε, πραγματώθηκε μόνο μια φορά στην ιστορία των ένδημων Ελλήνων: Στην Οθωμανική Αυτοκρατορία μετά τις μεταρρυθμίσεις του Χάτι Χουμαγιούν (1856), όταν αναιρέθηκαν οι απαγορεύσεις που υπήρχαν εις βάρος των μη μουσουλμανικών κοινοτήτων.

    Μέσα σε μια εκπληκτική πορεία 60 ετών, οι Έλληνες θα ελέγξουν το μεγαλυτερο μέρος της τότε νέας οικονομίας και θα γίνουν οι βασικοί οικονομικοί συντελεστές στην Αυτοκρατορία, της οποίας η γραφειοκρατία και ο στρατός ήταν εντελώς αντίθετοι στις εξελίξεις.

    Και τελικά θα αποφασίσουν να στερήσουν από τους «ραγιάδες» την εξέλιξη αυτή! Ακριβώς όπως αποφάσισαν και οι Ναζί 20 χρόνια αργότερα -για τους ίδιους ταξικούς λόγους- να εξοντώσουν τους Εβραίους.

    Και οι Νεότουρκοι το πέτυχαν με μια πρωτοφανή γενοκτονία των Ελλήνων της Ανατολής και των Αρμενίων. Με συμβολικό σημείο της διαδικασίας εξόντωσης των προοδευτικών αστών (και μαζί μ’ αυτούς και το σύνολο του ανεπιθύμητου πληθυσμού) από το τρομοκρατικό κράτος, τη σφαγή και την πυρπόληση της Σμύρνης το Σεπτέμβρη του ’22.

    Οι οικονομικές δραστηριότητές των «ραγιάδων» πέρασαν πλέον στην αρμοδιότητα του στρατού και του τουρκικού κράτους.

    Στην ψωρο-κώσταινα του δεξιού κρατικισμού, όταν δίδασκαν την κρατική ιστορία στα παιδιά, φρόντιζαν να εξαλείψουν την φωτεινή αυτή -και τραγική στη συνέχεια- παρένθεση στην οικονομική λειτουργία των ένδημων (δηλαδή των γηγενών σε ελληνικούς τόπους) Ελλήνων.

    Και όταν στις μέρες μας η συγκάλυψη αυτή πήρε τη μορφή της υποστήριξης ή όχι -της ερμηνείας των γεγονότων και των διεργασιών- του περίφημου «συνωστισμού» στην παραλία της Σμύρνης, οι «νεοφιλελεύθεροι» μας μ’ έναν απίστευτα επιπόλαιο και αφελή τρόπο απάντησαν με την περίφημη θεωρία του «φαιοκόκκινου μετώπου«. Που τελικά σημαίνει: αποδοχή της απόλυτης κρατικής παρέμβασης επί της οικονομικής και κοινωνικής λειτουργίας. Φυσική εξόντωση από το ένα κράτος και εξόντωση της μνήμης από το άλλο!

    Ω! καιροί ω! ήθη. Όταν η υποκρισία, η άγνοια και η διγλωσσία μετατρέπονται σε πρόταση!!!

    —————

    3) Το κορυφαίο σημείο της σύγχρονης ιστορίας, όπου φάνηκε η ποιότητα της λειτουργίας του μονοκομματικού κράτους και των μηχανισμών -που εξασφάλιζαν την κυριαρχία της νέας γραφειοκρατικής τάξης πάνω στην κοινωνία- ήταν η σταλινική εποχή της Σοβιετικής Ένωσης.

    Την εποχή εκείνη η σοβιετική κοινωνία έζησε ένα πρωτοφανές λουτρό αίματος. Τα πρώτα θύματα του σταλινικού Κρόνου, ήταν τα ίδια του τα παιδιά. Η πλειονότητα του Κόμματος των μπολσεβίκων θα εξοντωθεί στα γκουλάγκ με την κατηγορία «εχθρός του λαού«. Όμως την ίδια τύχη θα έχουν και οι εθνικές μειονότητες. Και απ’ αυτές την τραγικότερη θα έχει η ελληνική. (Διαβάστε τα σχετικά κείμενα και ίσως καταλάβετε).

    Μέχρι σήμερα θα έρχονται πρόσφυγες από τις στέππες της Κεντρικής Ασίας, όπου μεταφέρθηκαν βιαίως για να δουλέψουν στις κρατικές μονοκαλλιέργειες του βαμβακιού και χρησιμοποιήθηκαν όπως οι σκλάβοι του μεσαίωνα για να στήσουν το σταλινικό βιομηχανικό θαύμα.

    Κανείς νεοέλληνας «φιλελεύθερος», από τότε που θέλουν να υπάρχουν ως διακριτό ρεύμα, δεν μίλησε για όλα αυτά. Νάναι αποτέλεσμα της άγνοιας και της αδιαφορίας;

    Δυστυχώς για σας τους «φιλελεύθερους», για όλα αυτά μίλησαν με θάρρος άνθρωποι που προήλθαν και θέλουν να ανήκουν σ’ αυτήν την πολύμορφη και πολυτεμαχισμένη Αριστερά.

    liberal’666 (πρώην Μ-π)

    —————————–
    Υ.Γ.

    Μας ανοίξατε την όρεξη να ασχοληθούμε με το «φιλελεύθερο» ρεύμα… Ελπίζω να μπορέσουμε κάποια στιγμή να συζητήσουμε επί ενός ενιαίου κειμένου.

    Μέχρι τότε θα σας πρότεινα να ακολουθήσετε τη συμβουλή του Νοσφεράτου: «Καλό να ακούγεται και η νεοφιλελευθερη άποψη, αλλά λιγώτερη έπαρση και περισσότερο διαβασμα …Ίσως και σεβασμός για πραγματα για τα οποια οπως φαίνεται δεν εχετε την ΠΑΡΑΜΙΚΡΗ ιδεα …δεν θα εβλαπτε…

    Άντε γιατί ακόμα δεν βγήκατε από το αυγό καβαλήσατε το καλάμι…«

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 10/10/2007

  14. Ποντο και Αριστερε …ο Νοσφερατος εχει να πει οτι το ιδιο ισχυει για ολους μας …Και φυσικά και για τον Ιδιο τον Νοσφεράτο …

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 10/10/2007

  15. Ωχ …έκανα αυτοκριτική κατι που απαγορευεται αυστηρα στα μερη μας … Θα παρει φωτια η Κολαση….

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 10/10/2007

  16. Έχεις δίκιο Νοσφεράτε….

    Το ίδιο λέω και στον Λάος!!!!!

    liberal’666

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 10/10/2007

  17. Μιας και παγιώσαμε αυτό το σύστημα «ανταλλαγής σχολίων» να και το δικό μου closing statement στο blog μου:

    ——————————————

    @Π&Α: Το post αυτό πράγματι προκάλεσε οργή και τραύματα -εκατέρωθεν-, αλλά κρίνω χρήσιμο και νομίζω ότι είναι ενδιαφέρον λίγο πριν πεθάνει να κάνω μια σύνοψη σχετικά με την εξέλιξη των “πολεμικών επιχειρήσεων” στην blogόσφαιρα (όπως τρομερά εύστοχα προφήτευσε πολύ νωρίς ο Πάνος – ήταν ένα μήνυμα που υποτίμησα? μπορεί).

    Το άρθρο βγαίνει το Σάββατο 29/9 ακριβώς μόλις ολοκλήρωσα την ανάγνωση του δικού σου ποστ, το οποίο κατάφερε να με κάνει να γελάσω φωναχτά (σπάνια ένα ποστ καταφέρνει κάτι τέτοιο).

    Το γράφω σχεδόν μονοκοντυλιά, είναι ένα καταφανώς περιπαικτικό ποστ, καμία πρόθεση να τεκμηριωθεί οτιδήποτε, του βάζω και tag “Ελαφρολαϊκά” το οποίο χρησιμοποιώ για τα “ελαφρά” μου ποστ, το κλείνω και με smiley ( 🙂 ), και το κάνω publish.

    Το wordpress φτιάχνει αυτόματα pingpack στο δικό σου post και έρχεται ο Νοσφεράτος, με τον οποίο ξεκινά η συζήτηση.

    Μετά από λίγο έρχεσαι και εσύ και αναδημοσιεύεις το σχόλιο που έκανες στο δικό σου post, έχοντας ήδη σβήσει το pingback (και άρα οι αναγνώστες σου δεν μπορούν να ξέρουν για ποιο πράγμα μιλάς). Η οργή σου είναι συγκρατημένη (το εισαγωγικό επεξηγηματικό σχόλιο δείχνει ότι ακόμη δεν έχεις πάρει απόφαση για full scale war)

    Λίγο αργότερα και ο Πάνος ως διαιτητής σφυρίζει φάουλ, μιας και θεωρεί ότι το post όπως είναι στημένο σχετίζει εσένα με το Φ/Κ μέτωπο.

    Αναγνωρίζω άμεσα το φάουλ, και αναδιατάσσω το link.

    Αυτό δεν σε εμποδίζει στο blog σου, αναδημοσιεύοντας μόνο τα εδώ δικά σου σχόλια, να με χαρακτηρίσεις κακοήθη (ο οποίος χαρακτηρισμός, από όσους χρησιμοποιήθηκαν εναντίον μου ήταν ο μόνος που βρήκε στόχο και με «τραυμάτισε»).

    Ο οργή σου είναι ολοφάνερη, αναδημοσιεύεις όπου συχνάζεις τα εδώ σχόλια σου (το αντιλαμβάνομαι από το εισερχόμενο traffic), και συνειδητοποιώ ότι ένα βασικά χωρατατζήδικο ποστ μου έχει χαλάσει το Σαββατοκύριακο ενός άλλου και ταυτόχρονα δημιουργεί κακό προηγούμενο μεταξύ ανθρώπων που θα μπορούσαν να επιδιώξουν κάποιους κοινούς στόχους.

    Τα παραπάνω τα συνοψίζω σε post μου το βράδυ της 12 Οκτ, και ταυτόχρονα, βγάζω ΤΕΡΑΣΤΙΑ επανόρθωση στο σώμα του post, το οποίο να αποτρέπει τον κάθε νέο αναγνώστη να συσχετίσει τους Π&Α με το Φ/Κ μέτωπο.

    Άλλο πα ντε φτάω σε?

    Παρόλα αυτά, εσύ έχεις κηρύξει τον ανένδοτό σου, βγάζεις απαντητικό post στις 4 Οκτ, και παίρνεις σβάρνα σχεδόν όλα τα προσκείμενα στο Κ.Κ.Ε. blogs (το οποίο με κάνει να απορώ για την δήλωσή σου: «λίγη σχέση έχουμε με το ΚΚΕ») και τους βάζεις φιτιλιές σχετικά με το post μου, σε αρκετές περιπτώσεις μάλιστα τους παρακινείς να «έρθουν προς τα δω». Αναδημοσιεύεις το άρθρο σου και στο indymedia!

    Όλα αυτά θα ήταν διασκεδαστικά για μένα – ας μην μιλήσω για το traffic- αν τον ίδιο καιρό δεν είχε γίνει η επίθεση στην έκθεση βιβλίου, η οποία ακολούθησε –χρονικά τουλάχιστον- ένα σχετικό άρθρο του Τσαγκαρουσιάνου στην LIFO. Ομολογώ ότι για πρώτη φορά ένιωσα φυσικά απειλούμενος για πολιτικούς λόγους… Αναρωτιέμαι αν η πρόθεσή σου ήταν αυτή (ειδικά η αναδημοσίευση στο indymedia με βάζει σε σκέψεις σχετικά με αυτό).

    Τέλος πάντων, η εκστρατεία σου ενάντια στο «νεοφιλελεύθερο αυγό του φιδιού» που «μαζί με την ακροδεξιά αποτελεί το δύο πρόσωπα του Ιανού», μάλλον δεν απέφερε τα αναμενόμενα, μόνον ένας σχολίασε εδώ, ένας είπε μια απαξιωτική κουβέντα στο blog του, and that’s it. Θλιβερό.

    Αμφιβάλλω αν κανένας εκτός από τους άμεσα εμπλεκόμενους έχει αντέξει να παρακολουθήσει όλα τα τεκτενόμενα, και πολύ περισσότερο το μακρύ αυτό σχόλιο. Άσχετα με αυτό και τι μπορεί να πιστεύει ο καθένας, θεωρώ ότι αν έχει υπάρξει κακοήθεια σε όλη αυτή την υπόθεση, νομίζω ότι μάλλον δεν θα πρέπει να αναζητηθεί στην δική μου πλευρά.

    Σχόλιο από Σπύρος Ντόβας | 12/10/2007

  18. Όπως συνήθως, μπερδεύουμε το γουδί με τη βούρτσα…

    Και αυτή είναι πάντα μια πολύ βολική στάση!

    Φαντάζομαι ότι το Π&Α δεν είναι Lifo και κυρίως η μπλογκόσφαιρα δεν είναι πεζοδρόμιο…

    Τα ιδεολογήματα περί του «φαιοκόκκινου μετώπου» θα έπρεπε να τα μάθουν τουλάχιστον όλοι οι «κοκκινοι» (φαντάζομαι ότι οι «φαιοί» δεν έχουν και πολύ πρόβλημα)… Αλλλά δε νομίζω ότι αυτό επετεύχθη με τρεις ενημερώσεις!

    Κρίμα, γιατί θα πυροδοτούσε όντως μια γόνιμη κουβέντα

    Κρίμα επίσης, γιατί θα άξιζε να γελάσουν και άλλοι μαζί με σένα!!!!!!!!

    Η κατανόηση του βάρους των πραγμάτων είναι, όντως, δύσκολο πράγμα!

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 12/10/2007

  19. Επειδή απο οτι βλεπω , η εμπλοκή μου στο σχετικό Ποστ ερμηνευεται(ή μπορει να ερμηνευτει ) με διαφορους τροπους
    θελω να πω μερικά πραγματακια που μπορει παλι να παρερμηνευτουν
    α) Κατ ‘ αρχήν θεωρώ την παρουσια της Φ Σ Πολύ θετική για την Μπλογκοσφαιρα
    – ειναι πολύ πολύ θετική η παρουσια μιας ομαδας που υπερασπιζεται ως Θεμα αρχής και οχι οπως βολευει τον Καθενα τον πολιτικό φιλελευθερισμό , την Κοινοβουλευτική Δημοκρατια και την εννοια του Κρατους Δικαιου ….
    -β) Διαφωνω κυριως στην απλοική κατ’ εμε ταυτιση του Φιλελευθερισμου με τον Νεοφιλελευθερισμό και την δογματική -μονιστική- προσηλωση σε μια μονοδρομη εξηγση του Μεν (πολιτικου) απο τον Δε(οικονομικού)

    – Θελω να πώ πως ο πολιτικός φιλελευθερισμός προεκυψε στην Δυτική Ευρωπη ως Ευθραστη Συνισταμενη αποτελεσμα μιας Κοινωνικής εντασης που κρατησε μερικους αιωνες και αφορουσε και Κοινωνικά εργατικά κινηματα καθώς και Θρησκευτικους πολέμους κ. α …

    γ) Θεωρω οτι η συζητηση -ακομα και με τις εντασεις της -ηταν καλό που εγινε γιατί αλλιως πολλά ζητηματα θα εμεναν θαμενα …Καλό ειναι να συνεχίσει , χωρις πολλές πολλές εντασεις .
    Αυτά προς το παρόν .

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 12/10/2007

  20. Την ομοιότητα/συγγένεια Μπρέχτ & Χιτλερ δεν θα την ακούσεις απο κανέναν Φιλελευθερο, θα την ακούσεις μόνο απο το δικό σου μπλόγκ εδωπέρα

    Συμφωνώ. Με το ίδιο σκεπτικό θα μπορούσαμε να πούμε ότι ο Π&Α εξισώνει τον Μεταξά με το Βερέμη.

    (κάτι που *όντως* κάνει εδώ που τα λέμε, στο θέμα του γνωστού βιβλίου)

    Σχόλιο από j95wp | 16/10/2007

  21. Τέλος πάντων, η εκστρατεία σου ενάντια στο «νεοφιλελεύθερο αυγό του φιδιού» που «μαζί με την ακροδεξιά αποτελεί το δύο πρόσωπα του Ιανού

    btw «Ιανός» είναι το ψευδώνυμο ενός βλάκα στο phorum.gr που ψήφισε ΚΚΕ (και αρθρογραφεί σε «κόκκινα» έντυπα). Αυτός πιστεύει (μεταξύ άλλων) ότι όσοι μετανάστες δε γουστάρουν να είναι πολίτες γ’ κατηγορίας πρέπει να πάνε σπίτια τους, γιατί «εμείς οι γηγενείς θέλουμε να είμαστε πολιτικά κυρίαρχοι». Επίσης πιστεύει ότι η ταυτότητά του (κάτι μεταξύ Ξανθόπουλου, τραμπούκου του Μεταξά και Τσε Γκεβάρα) βάλλεται από μια παγκόσμια καπιταλιστική συνωμοσία, κι έτσι στο όνομα του διεθνούς σοσιαλισμού υπερασπίζεται πράγματα όπως οι αμυντικές δαπάνες, οι παρελάσεις, οι εθνικοί μύθοι της αυτοκολακείας και της αυτολύπησης, ο αγωνιστής του έθνους Χριστόδουλος κλπ κλπ.

    Δεν ξέρω αν περιλαμβάνεις και τέτοιες περιπτώσεις στο συλλογισμό σου όταν καταλήγεις ότι δεν υπάρχει φαιοκόκκινο μέτωπο, dear Πόντιε. Διάολε δεν είναι και ιδιαίτερα σπάνιες, η Κανέλη ας πούμε είναι από όλες τις απόψεις ένα φασιστοειδές του χειρίστου είδους και ταυτόχρονα είναι κόκκινη μέχρι το κόκκαλο και πρώτη σε σταυρούς στην περιφέρειά της.

    Ουσιαστικά αυτό που σας διαφεύγει είναι ότι η ελληνική αριστερά (όπως και η ελληνική δεξιά) είναι πρώτα απ’ όλα ελληναροκαταστάσεις που ελάχιστη σχέση έχουν με την ουμανιστική παράδοση της Δύσης (οι περισσότεροι ελληναράδες, είτε αριστεροί είτε δεξιοί αντιλαμβάνονται την ουμανιστική παράδοση της Δύσης σαν ευθεία απειλή για τα σκατά που έχουν στο κεφάλι τους).

    Σχόλιο από j95wp | 16/10/2007

  22. ————————————————————–

    ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΠΩΣ ΤΕΛΕΙΩΣΕ Η ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ:

    ————————————————————–
    ….
    ….
    Νοσφεράτος (01:51:57) :

    Omadeon
    Απο την Χαρουμενη Αισοδοξια
    προτιμώ
    Την ενεργητική Απαισιοδοξια…
    Διοτι η αισιοδοξια πολλές φορες δεν ειναι παρα μια μεταμφιεσμενη Απελπισια (που δεν αντεχει την ιδια της την Απελπισια )

    ———
    29 09 2007 omadeon (01:58:27) :

    ΔΕΝ υπάρχει στην πραγματικότητα (μη αντιφατική) “ενεργητική απαισιοδοξία. Βαυκαλίζεται ότι διορθώνει (ενεργητικά) τα κοινωνικά άδικα, αλλά μόνο λόγω της άσβεστης ανάγκης να βγει έξω από το καβούκι της.
    Επομένως, καταλήγει να μη βλέπει ή να μην ενεργεί για κατάφορες αδικίες που συμβαίνουν μπροστά της, συγκεντρωνόμενη στο κοινωνικό “επέκεινα”.

    Επίσης…
    ΔΕΝ υπάρχει “χαρούμενη αισιοδοξία”. Υπάρχει απλώς… χαζοχαρούμενη.

    Τέλος…
    ΔΕΝ υπάρχει ΟΥΤΕ αισιοδοξία ΟΥΤΕ απαισιοδοξία.

    Η ανάγκη για μια τέτοια διάκριση προϋποθέτει ενασχόληση του νου με ΑΧΡΗΣΤΑ, δηλαδή μη-δημιουργικά πράγματα.

    Και τέλος ΔΕΝ υπάρχει ανάγκη να πιστεύει κανείς αυτά,
    ΟΥΤΕ και να ανάγκη να πιστεύει

    (τελικά)

    ———–
    29 09 2007 Νοσφεράτος (12:17:49) :

    Ε μάλλον Αυτάααα!

    ———-
    29 09 2007 Σπύρος Ντόβας (13:43:19) :

    Αυτάααααα…

    ———-
    29 09 2007 Πόντος και Αριστερά (01:51:30) :

    Ας πω και ‘γω “Αυτάααααα…”

    και ας κλείσω την αντιπαράθεση μ’ ένα βαρβάτο επιχείρημα:

    ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ: Εχεις 2 αγελάδες και δίνεις τη μία στο γείτονά σου

    ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΜΟΣ: Εχεις 2 αγελάδες, η κυβέρνηση παίρνει και τις δύο και σου
    δίνει λίγο γάλα

    ΦΑΣΙΣΜΟΣ: Εχεις 2 αγελάδες, η κυβέρνηση παίρνει και τις δύο και σου πουλά
    λίγο γάλα

    ΝΑΖΙΣΜΟΣ: Εχεις 2 αγελάδες, η κυβέρνηση τις παίρνει και σε σκοτώνει κιόλας

    ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ: Εχεις 2 αγελάδες , η κυβέρνηση παίρνει και τις 2, σκοτώνει
    τη μία, αρμέγει την άλλη και στο τέλος πετά το γάλα

    ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΣ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ: Εχεις 2 αγελάδες, πουλάς τη μία, αγοράζεις ένα
    ταύρο, πολλαπλασιάζεις το κοπάδι και η οικονομία αναπτύσσεται ομαλά. Στη
    συνέχεια, πουλάς όλο το κοπάδι, γίνεσαι εισοδηματίας και ζεις καλύτερα.

    ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ: Εχεις 2 αγελάδες, πουλάς τη μία και αναγκάζεις την
    άλλη να παράγει το γάλα που αντιστοιχεί σε 4 αγελάδες. Αργότερα,
    προσλαμβάνεις έναν εμπειρογνώμονα για να αναλύσει τους λόγους για τους
    οποίους η αγελάδα έπεσε νεκρή.

    ΓΑΛΛΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ: Εχεις 2 αγελάδες και απεργείς επειδή θέλεις 3.

    ΓΙΑΠΩΝΕΖΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ: Εχεις 2 αγελάδες και τις ανασχεδιάζεις έτσι ώστε να
    έχουν το 1/10 του μεγέθους τους και να παράγουν 20 φορές περισσότερο γάλα.
    Μετά σχεδιάζεις ένα έξυπνο καρτούν, το ονομάζεις COWKEMON και το πουλάς σε
    όλο τον κόσμο.

    ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ: Εχεις 2 αγελάδες και τις ανασχεδιάζεις έτσι ώστε να
    ζουν 100 χρόνια, να τρώνε μία φορά το μήνα και να αυτοαρμέγονται.

    ΙΤΑΛΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ: Εχεις δύο αγελάδες αλλά δεν ξέρεις που είναι, έτσι
    κάνεις διάλειμμα για φαγητό.

    ΡΩΣΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ: Εχεις δύο αγελάδες, τις μετράς και μαθαίνεις ότι στην
    πραγματικότητα έχεις 5. Τις ξαναμετράς και μαθαίνεις ότι έχεις 42. Την
    Τρίτη φορά μαθαίνεις ότι έχεις δύο ξανά. Μετά σταματάς να μετράς και
    ανοίγεις ακόμη ένα μπουκάλι βότκα.

    ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ: Εχεις δύο αγελάδες, 300 ανθρώπους να τις αρμέγουν,
    ισχυρίζεσαι ότι εξασφαλίζεις πλήρη απασχόληση και υψηλή παραγωγικότητα και
    συλλαμβάνεις τον δημοσιογράφο που ανακοινώνει τους παραπάνω αριθμούς.

    ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ: Εχεις δύο αγελάδες, τις πουλάς όσο-όσο, με τα λίγα
    χρήματα που σου δίνουν δίνεις προκαταβολή για να πάρεις αυτοκίνητο, το
    οποίο αποπληρώνεις σε 7.083 δόσεις.

    ΙΝΔΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ: Εχεις δύο αγελάδες και απλά τις λατρεύεις .

    ΒΡΕΤΑΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ: Εχεις δύο αγελάδες και είναι και οι δύο τρελές.

    ———-
    29 09 2007 Σπύρος Ντόβας (08:33:29) :

    @Π&Α: Ειδικά για τον ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ, θα το επαναδιατύπωνα ως εξής:

    ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ: Έχεις δύο αγελάδες. Έρχεται το κράτος και τις “κοινωνικοποιεί”, βάζοντας και τον γείτονα συνιδιοκτήτη. Διαγκωνίζεστε ποιος θα πρωτοαρμέξει, αλλά όταν έρθει η ώρα για να ταΐσετε τις αγελάδες, κάνετε και οι δύο τα κορόιδα. Οι αγελάδες ψοφάνε της πείνας και εσείς στέκεστε στην ουρά με το κουπόνι για να αγοράσετε γάλα.
    ________________________________________________________

    ΓΙΑΤΙ ΚΑΤΙ ΜΟΥ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΟΥ Λάος ΘΑΧΟΥΜΕ ΚΑΚΟ ΞΕΜΠΕΡΔΕΜΑ;;;;;;;;;;;
    _________________________________________________________

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 16/10/2007

  23. Ποντε και Αριστερε

    Οταν λέμε Αυτάααα εννοουμε αυτάαααα

    Τι πας και τα ξανανοιγεις παλι ;
    (Τσαφιεσαι μου φαινεται Τσαφιεσαι—–σα γουτουρεμένος γατος ) 🙂

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 16/10/2007

  24. […] -Τι Μπρεχτ, τι Χίτλερ! […]

    Πίνγκμπακ από -Δύο χρόνια Π&Α: Ένας “εγωκεντρικός” απολογισμός! « Πόντος και Αριστερά | 31/12/2008

  25. […] -Τι Μπρεχτ, τι Χίτλερ! […]

    Πίνγκμπακ από -Ο απολογισμός του έτους « Πόντος και Αριστερά | 08/01/2010


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: