Πόντος και Αριστερά

……. 'μώ τον νόμο σ' !

-την επόμενη ΜΕΡΑ…..

 Στο τέλος όμως τα ίδια όνειρα θα μας σώσουν.

10-ianouariou-2007.jpg Κουφάλες δεν ξοφλήσαμε κι ας είμαστε απόλυτα βέβαιοι πως θα περάσουν από πάνω μας όλοι οι τροχοί…. Εμείς θα είμαστε δίπλα σας και μετά τις εκλογές όπως πάντοτε άλλωστε. Θα είμαστε παρόντες σε όλους τους κοινωνικούς αγώνες, για μια άλλη κοινωνία όπου ο άνθρωπος θα είναι στο επίκεντρο. Μια κοινωνία, ένα διαρκές Σαββατόβραδο, που λέει κι ο μέγιστος Στέλιος Καζαντζίδης, χωρίς το αχ. Κι όταν η μελαγχολία θα χτυπάει την πόρτα μας θα την υποδεχόμαστε γαλήνιοι, με λίγους στίχους του Ελύτη:

«actionvynjkp.gifΜε τι πέτρες τι αίμα τι σίδερο

και τι φωτιά είμαστε καμωμένοι

ενώ φαινόμαστε από σκέτο σύννεφο

και μας λιθοβολούν και μας φωνάζουν Αεροβάτες.

Το πως περνούμε τις μέρες και τις νύχτες μας ένας Θεός το ξέρει

(από το «προεκλογικό» κείμενο του Κώστα Διαμαντίδη)

rostok_.jpg

Mαης 2007. Από τις διαδηλώσεις στο Ροστόκ ενάντια στη σύνοδο των G8.

16/09/2007 - Posted by | -Ιδεολογικά

22 Σχόλια »

  1. Για την επόμενη Μερα (των Νεοελληνων ) που δινουν 55% στην Ν Δ στα Καμμενα …
    No Coment

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 17/09/2007

  2. «όπως και να’ναι ο κόσμος
    όσα κι αν έχει στραβά
    έστω κι αν μείνω πια μόνος
    πάντα θα φεύγω μπροστά»

    εγώ που είμαι αισιοδοξη, μάλλον έχω πέσει στη μαρμίτα, δεν εξηγείται αλλιώς!

    Σχόλιο από Кроткая | 17/09/2007

  3. αλλοι πεφτουν στην μαρμίτα της αισιοδοξιας κι αλλοι στην μαυρη χυτρα της απαισιοδοξιας

    αλλιως αλλοι την τρωνε και ζοριζονται κι αλλοι …δροσιζονται

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 17/09/2007

  4. Γκράμσι: «Να σκέφτεσαι απαιδιόδοξα, να δρας αισιόδοξα«

    Σχόλιο από kambi | 17/09/2007

  5. άμα δε μας μείνει και η αισιοδοξία, δε μας μένει τίποτα πια.
    να δράσουμε αισιόδοξα, χρειάζεται.

    Σχόλιο από Кроткая | 17/09/2007

  6. Αγαπητη μου πήξαμΕ στην αισιοδοξια

    …Αισιοδοξοι Μπλογκεςς που παλευουν τοΔικομματισμό (και εννοουν τον εναν πόλο)
    αισιοδοξοι Νουδουδες που συνεχιζουν
    ανεμελα να κυβερνουν τη χωρα οδηγώντας την απο καταστροφή σε καταστροφή ,
    αισιοδοξοι και Συριζες που μετρανε και ξαναμετρανε τους βουλευτες και τα ποσοστα τους

    …Ειμαστε μια αισιοδοξη χωρα που παει μπροστα…

    Καποτε είχα δει μια γελοιγραφια…

    Ουρά…οι Πισω φωναζαν προχωρατε Μροστα ..οι Μπροστινοι …Μη σπρωχνετε βρε παιδιά…
    Και οι Πρωτοι στην ουρά πεφταν ενας ενας στον Γκρεμό…

    Αισιοδοξια παιδια .!!!

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 17/09/2007

  7. πάντως και με το να γκρινιάζει κανείς στη γωνία και να περιμένει να πέσει στο γκρεμό, δεν βγαίνουν και πολλά.
    αν η αισιοδοξία συνοδεύεται από πράξη, τότε μπορεί να γίνει κάτι.

    Προτιμώ αυτόν που φυτεύει έστω και ένα δέντρο και χαίρεται που το βλέπει να μεγαλώνει από εκείνον που κάθεται και γκρινιάζει για τα εκατομμύρια χαμένα στρέμματα.

    Σχόλιο από Кроткая | 17/09/2007

  8. __________________________________

    ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ ΑΠ΄ΤΗΝ «ΚΑΛΥΒΑ»….

    ——————————————-

    September 17th, 2007 at 3:22 pm

    “…μια ματιά στη σύνθεση της κοινοβουλετικής ομάδας του ΛΑΟΣ δείχνει ότι η κατάσταση είναι (πέρα από γελοία) άκρως επικίνδυνη!”

    Συμφωνώ απολύτως…

    Είχα γράψει πριν (αλλά ο Νοσφεράτος δεν του έδωσε ιδιαίτερη σημασία):

    “….μπλέξαμε όλοι μας χοντρά!!!!!!!

    Γιατί θα έχουμε καθημερινά μπροστά μας την αποθέωση του “εθνολαϊκισμού”… Ο Ψωμιάδης θα φαντάζει πλέον ως ο φτωχός συγγενής…

    Και όχι μόνο αυτό… αλλά γιατί τα ιδεολογικά και πολιτικά ελλείμματα της Αριστεράς είναι πάρα πολλά και θα τα καλύπτει διαρκώς ο Καρατζαφέρης…

    Ίσως για πρώτη φορά να νοιώσουμε τι πάει να πει εθνικοσοσιαλιστική προσέγγιση των πραγμάτων

    Το ζήτημα είναι να μην κλειστεί η Αριστερά (των Ο.Π. συμπεριλαμβανομένων) στα παραδεδεγμένα της και να μην αφήσει τους ακροδεξιούς να παίζουν χωρίς παίκτη με τα υπαρκτότατα ζητήματα!”

    Και γιατί από αύριο θα πρέπει να μην του αφήσουμε επιχειρήματα -εκεί που μπορούμε….</

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 17/09/2007

  9. Εδώ και καιρο θεωρουσα οτι ο εθνολαικισμός (του Ψωμιαδη π.χ )ειναι προδρομος αυτου που ερχεται ..

    Και ηρθε …
    (και τοτε ..ακουγα τα περι ..Γκρινιαρη )

    Και τωρα.

    Διοτι οι περισσοτεροι ανθρωποι λενε:
    Δεν ειναι δυνατόν να συμβει αυτό σε μας .

    Βγαινουν στον Ηλιο , βλεπουν τους φιλους τους συνεχιζουν την καθημερινη τους ζωή ..Δεν ειναι δυνατόν ! λενε . Τι ειναι αυτά που λες …
    Δ
    εν μπορουμε να καλοπιστεψουμε το προφανές . Εθελοτυφλουμε …και αυτό το ονομαζουμε:Αισιοδοξια .

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 17/09/2007

  10. Δικαιολογημένα τα παράπονα του Νοσφεράτου αλλά τώρα είναι αργά.

    Το αυγό του φιδιού έσπασε.

    Και το φίδι δεν παλεύεται με ανάθεμα και ευχολόγια.
    Το χτυπάς εκεί που νομίζει ότι έχει το συγκριτικό πλεονέκτημα

    Σχόλιο από skoum | 17/09/2007

  11. skoum

    αυτό τους λέω μήνες τώρα… αλλά αρνούνται να ακούσουν!!!

    Μ-π

    —————————————————-

    ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΙ;
    Μια νεοφιλελεύθερη εικόνα του πολιτικού φάσματος!

    ΄΄….Προσέξτε που “πατάνε” τα άλλα κόμματα:

    Ο ΣΥΝ είναι στο Left Liberal,
    το ΠΑΣΟΚ παρότι δεν ξέρει τι του γίνεται, είναι μέσες άκρες Centrist και λίγο Left Liberal,
    το ΚΚΕ σκαστό Statist,
    η Νέα Δημοκρατία Right Conservative και λίγο Centrist,
    και ο ΛΑΟΣ Statist – Right Conservative….

    Η ΝΔ αποκήρυξε την φιλελεύθερη πτέρυγά της επί Έβερτ,
    ο Γιωργάκης είναι φιλελεύθερος, αλλά δυστυχώς αντί να αλλάξει το ΠΑΣΟΚ, το ΠΑΣΟΚ άλλαξε τον Γιωργάκη,
    στον Συνασπισμό με τον Αλαβάνο έχουν γίνει περισσότερο λαϊκιστές και απο το ΠΑΣΟΚ του ‘80,

    τι να λέμε, πίκρα…

    Τι να κάνουμε και ‘μεις? Αναγκαστικά Do It Yourself…¨¨

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 17/09/2007

  12. πέτρες, αίμα, σίδερο, φωτιά…

    αν υπήρχαν και κάμποσοι νεκροί (που να δείχνουν το δρόμο) στο προεκλογικό κείμενο του Κ.Δ, αυτό θα ήταν ακόμα πιο παραστατικό! 🙂

    Σχόλιο από Πάνος | 18/09/2007

  13. πέτρες, αίμα, σίδερο, φωτιά…

    Δεν ξερω για τις πέτρες, αίμα, σίδερο
    θυμαμαι ακομα
    (ε δεν περασανε και πολλές μερες την
    φωτιά…
    και πριν αλεκτωρ λαλησει
    .. τις συνειδησεις μας εχουν λεηλατήσει
    ( με τρια χιλιαρικα και δηθεν υποσχεσεις)

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | 18/09/2007

  14. ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΡΟΔΕΞΙΑ ΣΤΗΝ «ΚΑΛΥΒΑ».
    ———————————————————-

    September 17th, 2007 at 9:22 am

    Πόντος και Αριστερά

    Μπράβο Πάνο για την ανάλυσή σου…

    Συμφωνώ απολύτως με την εκτίμηση για τον Καρατζαφέρη…

    μπλέξαμε όλοι μας χοντρά!!!!!!!

    Γιατί θα έχουμε καθημερινά μπροστά μας την αποθέωση του “εθνολαϊκισμού”… Ο Ψωμιάδης θα φαντάζει πλέον ως ο φτωχός συγγενής…

    Και όχι μόνο αυτό… αλλά γιατί τα ιδεολογικά και πολιτικά ελλείμ,ατα της Αριστεράς είναι πάρα πολλά και θα τα καλύπτει διαρκώς η Καρατζαφέρης…

    Ίσως για πρώτη φορά να νοιώσουμε τι πάει να πει εθνικοσοσιαλιστική προσέγγιση των πραγμάτων

    Το ζήτημα είναι να μην κλειστεί η Αριστερά (των Ο.Π. συμπεριλαμβανομένων) στα παραδεδεγμένα της και να μην αφήσει τους ακροδεξιούς να παίζουν χωρίς παίκτη σε με τα υπαρκτότατα ζητήματα!

    Μ-π

    —————————

    Υ.Γ.

    Και να αρχίσουμε πρώτοι εμείς να θυμίζουμε τι θα πει ακροδεξιά στην Ελλάδα…

    …………………….
    …………………….

    ………………

    Πόντος και Αριστερά

    “Το΄χα πει και πιο παλια: Θα ακουτε Σημιτη και θα σας κυριευει η νοσταλγια!”

    Αχ ναι!!!

    Ας ακολουθήσει λοιπόν και ο Γιωργάκης την πολιτική Σημίτη:

    Να επιλέξει έναν της εμπιστοσύνης του,
    να του παραδώσει το βασιλικό στέμμα και
    να βάλει την αμαθή μάζα να επικυρώσει δια βοής τη μεταβίβαση εξουσίας!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Μ-π

    September 17th, 2007 at 9:59 am

    …………………..

    ritsmas

    …. ΤΟ ΛΑΟΣ, α, ο θεος να φυλάει τους ταξιδευομένους,
    September 17th, 2007 at 10:26 am

    …………………….

    Πόντος και Αριστερά

    Δείτε πως είδε την εκλογική πρόκληση η δεξιά της ακροδεξιάς:

    (από το μπλογκ “Εθνικισμός”)
    —————————————-

    Οι εθνικιστές πρέπει να σηκωθούν από τον καναπέ

    του Θεοδόση Αθανασά
    υποψήφιου βουλευτή Φλωρίνης του ΛΑ.Ο.Σ.

    Η τελευταία εκλογική αναμέτρηση είναι η κρισιμότερη για το Εθνικιστικό Κίνημα από τη μεταπολίτευση και μετά. Για πρώτη φορά είναι εφικτή η εκλογή εθνικιστών βουλευτών και μάλιστα πάνω σε μια πατριωτική και αντικαθεστωτική πολιτική πλατφόρμα. Δυστυχώς όμως διαπιστώνω ότι σε μεγάλο βαθμό οι Εθνικιστές δεν ανταποκρίνονται στην αναγκαιότητα των καιρών.

    Μία μεγάλη μερίδα αυτών, από την θαλπωρή και ησυχία του σπιτιού τους, εξαπολύουν κριτικές προς την μία ή άλλη κατεύθυνση, για την τάδε ή δείνα θέση του ΛΑ.Ο.Σ., του προέδρου του ή κάποιων υποψηφίων. Είναι χαρακτηριστικό ότι μερικοί από αυτούς είναι έτοιμοι να ψηφίσουν το κόμμα της Γιαννάκου και της Μπακογιάννη, μόνο και μόνο γιατί ο Καρατζαφέρης δεν δηλώνει ότι είναι ρατσιστής και αντισημίτης!

    Αγαπητοί συναγωνιστές μου ο μόνος τρόπος για να μην κάνει κάποιος λάθη, είναι να μην κάνει τίποτα! Αυτή την αλάνθαστη τακτική ακολουθήσαμε λίγο πολύ τα τελευταία χρόνια με αποτέλεσμα να παλεύουμε μεταξύ 0,1% και 0,5%. Πρέπει να συνεχίσουμε;

    Άλλοι πάλι, ίσως οι περισσότεροι, έχουν αφήσει μια χούφτα μπροστάρηδων, να τρέχουν ως υποψήφιοι, ενώ οι ίδιοι περιορίζονται σε μια χλιαρή ηθική συμπαράσταση. Δεν μπορούν (ή δεν θέλουν) να κάνουν περισσότερα, προφασιζόμενοι σωρεία δικαιολογιών (η δουλειά μου, τα παιδιά μου, η μαμά μου). Υποτίθεται ότι οι Εθνικιστές είναι έτοιμοι να θυσιάσουν την ζωή τους για την ιερή ιδέα του Έθνους, αλλά προς το παρόν κωλύονται να θυσιάσουν δύο-τρεις ώρες από την καθημερινότητά τους.

    Αγαπητοί συναγωνιστές, η προώθηση του Εθνικισμού στην Ελλάδα δεν είναι υπόθεση μόνο του Βορίδη, του Κουριαννίδη, του Γιαννάκενα ή του Χαρίτου. Είναι υπόθεση όλων μας. Οι άνθρωποι αυτοί απλώς δέχθηκαν να βάλουν το όνομά τους μπροστά για να δώσουν πρόσωπο στις ιδέες μας. Αν ήθελαν να κάνουν προσωπική πολιτική καριέρα είναι σίγουρο ότι θα είχαν περάσει από την κολυμπήθρα του Σιλωάμ που λέγεται Ν.Δ. και τώρα θα συζητούσαν για διάφορες διοικητικές θέσεις με τύπους στυλ Κιλτίδη και σία.

    Το σύστημα έχει καταλάβει την τρύπα που δημιουργείται κι έχει ξεκινήσει ένα τιτάνιο αγώνα να την βουλώσει. Εκβιάζει, υπόσχεται, πιέζει, εξαγοράζει συνειδήσεις. Είναι τραγικό λάθος να κάτσουμε με σταυρωμένα χέρια σε αυτή την τιτάνια σύγκρουση. Έχουν μείνει λίγες ημέρες.
    # Ας σηκώσουμε το τηλέφωνο να εμψυχώσουμε τους δικούς μας, να πείσουμε τους αναποφάσιστους, να ξυπνήσουμε τους παρασυρμένους!
    # Ας κατεβούμε στην γειτονιά μας, στην δουλειά μας, στην αγορά να μιλήσουμε με τον κόσμο, να ξεσηκώσουμε, να παροτρύνουμε!
    # Ας είμαστε παρόντες στα εκλογικά κέντρα την ημέρα των εκλογών. Η μάχη κρίνεται μέχρι την τελευταία στιγμή!

    Απέναντι στα μέσα του συστήματος, έχουμε να προβάλουμε μόνο τις ψυχές μας! Ας μην τσιγκουνευτούμε λίγες στιγμές από την ζωή μας για τον Ιερό σκοπό!

    Και κάτι τελευταίο. Τα μάτια και οι ψυχές όλων μας είναι στραμμένα στην περιφέρεια Αττικής, στην μάχη που δίνει ο μπροστάρης του Κινήματος, ο Μάκης Βορίδης. Και σε αυτή την μάχη όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η ψήφος που κερδίζουμε στην Καστοριά ή την Λαμία, φέρνει τον Μάκη Βορίδη ένα βήμα πιο κοντά στον στόχο μας.

    Σηκώστε τα μανίκια λοιπόν κι εμπρός στον Αγώνα! Τα λόγια είναι περιττά! Δράσις τώρα!

    —————————————

    ………………….
    πΆΝΟς

    Π &Α,

    μια ματιά στη σύνθεση της κοινοβουλετικής ομάδας του ΛΑΟΣ δείχνει ότι η κατάσταση είναι (πέρα από γελοία) άκρως επικίνδυνη!

    Αλλά γι’ αυτό το θέμα (και τις συνθέσεις των άλλων ομάδων) θα τα πούμε στην καλύβα τις επόμενες μέρες.

    ………………….

    September 17th, 2007 at 1:55 pm

    Νοσφεράτος
    Ενα ενδιαφερον κατα τη γνωμη μου στοιχειο αυτών των εκλογών … Τα σημαδια μεταλλαγής των κομματωνμεγαλων και μικρών σε κομματα -ταυτοτητας ..δηλάδή προσωπικής ..εξατμικευμένης ταυτισης ( Ψηφιζω Ν. Δ ανεξαρτητα απο το τι κανει ή τι λεει , Πασοκ , ΚΚΕ , συριζα κ.λ.π)

    ενα δευτερο…. Η αυξηση των δυναμεων της Δεξιας και Ακροδεξιας συνολικά
    ενα τριτο…η Αποχή …που θα δουμε αργοτερα τι σημαινει .
    September 17th, 2007 at 2:25 pm

    ……………………………….

    Πόντος και Αριστερά

    “…μια ματιά στη σύνθεση της κοινοβουλεΥτικής ομάδας του ΛΑΟΣ δείχνει ότι η κατάσταση είναι (πέρα από γελοία) άκρως επικίνδυνη!”

    Συμφωνώ απολύτως…

    Είχα γράψει πριν (αλλά ο Νοσφεράτος δεν του έδωσε ιδιαίτερη σημασία):

    “….μπλέξαμε όλοι μας χοντρά!!!!!!!

    Γιατί θα έχουμε καθημερινά μπροστά μας την αποθέωση του “εθνολαϊκισμού”… Ο Ψωμιάδης θα φαντάζει πλέον ως ο φτωχός συγγενής…

    Και όχι μόνο αυτό… αλλά γιατί τα ιδεολογικά και πολιτικά ελλείμ,ατα της Αριστεράς είναι πάρα πολλά και θα τα καλύπτει διαρκώς η Καρατζαφέρης…

    Ίσως για πρώτη φορά να νοιώσουμε τι πάει να πει εθνικοσοσιαλιστική προσέγγιση των πραγμάτων

    Το ζήτημα είναι να μην κλειστεί η Αριστερά (των Ο.Π. συμπεριλαμβανομένων) στα παραδεδεγμένα της και να μην αφήσει τους ακροδεξιούς να παίζουν χωρίς παίκτη σε με τα υπαρκτότατα ζητήματα!”

    Και γιατί από αύριο θα πρέπει να μην του αφήσουμε επιχειρήματα -εκεί που μπορούμε….

    Μ-π

    ……………………..

    September 17th, 2007 at 3:55 pm

    j95
    Το ζήτημα είναι να μην κλειστεί η Αριστερά (των Ο.Π. συμπεριλαμβανομένων) στα παραδεδεγμένα της και να μην αφήσει τους ακροδεξιούς να παίζουν χωρίς παίκτη σε με τα υπαρκτότατα ζητήματα!”

    Αυτό ίσως έπρεπε να το σκεφτόταν η αριστερά όταν διάλεγε πλευρά σε θέματα όπως το βιβλίο ιστορίας ΣΤ’…
    September 17th, 2007 at 3:58 pm

    ……………………………

    September 17th, 2007 at 4:07 pm

    Πόντος και Αριστερά

    “Αυτό ίσως έπρεπε να το σκεφτόταν η αριστερά όταν διάλεγε πλευρά σε θέματα όπως το βιβλίο ιστορίας ΣΤ’…”

    https://pontosandaristera.wordpress.com/2007/01/31/14-9-2007/

    Η Αριστερά διάλεξε τη σωστή πλευρά.

    Το ανώμαλο ήταν αυτό που έγινε με: “… τη στάση της ακροδεξιάς, που από συνένοχος της γενοκτονίας των Ελλήνων στην Ανατολή την κρίσιμη εποχή, βρέθηκε να ρίχνει κροκοδείλια δάκρυα για τη σφαγή της Σμύρνης.”

    https://pontosandaristera.wordpress.com/2007/09/15/15-9-2007/#more-1104

    Εκτός εάν θα έπρεπε να επιτρέψει να εδραιωθεί πλήρως η ανωμαλία αυτή!

    Μ-π

    ………………………….

    September 17th, 2007 at 4:10 pm

    Νοσφεράτος
    Ποντιε φαινεται οτι δεν είχα καταλάβει τι φταιει και με συγχωρεις …
    Μαλλον φταιει που δεν εδινα ιδιαιτερη σημασια σε οσα ελεγες
    Αυτο φταιει που εχουμε το Λαος στη Βουλή και το οτι η χειροτερη κυβερνηση που είδαμε ποτε ξαναψηφιστηκε…

    Μπορώ να ρωτησω τωρα κατι για να καταλάβω κι εγώ;

    ……..Τωρα που ο ενας πόλος του ΝΔΣΟΚ (δικομματισμου) κατατροπωθιηκε και μαλλον βγαινει απο το παιχνιδι …

    απεναντι στον αλλο πόλο που ειναι (ολως συμπτωματικώς) και κυβερνηση αυτής της χωρας απο το 2004 ) θα ψελισουμε καμμια κουβεντα ;Θα πουμε τιποτε για τα σοδομημενα τα ομολο, για τις υποκλοπές για τις φωτιες που μας καψανε , για την ξεφτιλα οπου οδηγησαν τηνν οικονομια καιτην παιδεία για την τρομακτική υποβαθμιση περιβαλλοντος και ζωής μας κ.λ. κ.λ.π.
    ή θα συνεχιζουμε ευκολα ,να βαραμε το σαμαρι του γαιδαρου;

    Καενννοω Συριζες . Κουκουεδες , Ο-π , Π&Α , Μπλογκερς κινηματιες , Κοινωνια των πολιτών , Μλκκμλφις κλπ
    September 17th, 2007 at 4:12 pm

    Νοσφεράτος
    Το γουδι το γουδοχερι του ο καθενας
    September 17th, 2007 at 4:33 pm

    Νοσφεράτος
    Και για να αρχίσουμε απο σενα Πόντε … Αναρωτηθηκες καθολου ,τοσο καιρό που γραφεις για το &^%$##@ το βιβλιο της Ιστοριας μηπως η Κυβερνηση της Νουδουλας εχει διαπραξει πολύ πολυ σοβαρότερες αηδιες στην Εκπαιδευση ;

    (και μη νομίζεις πως θα χαριστώ σε κανενα … Ακομα θυμαμαι εκείνη την διαδήλωση-συγκεντρωση τι στο καλό ητανε ; με τα μαυρα οπου αμεσως μετα την Πυρκαια ειχαμε (κι εγώ μαζί ) το στομα μας ολοκλειστο ..μη παρεξηγηθει κανενας Γιακουματος …και μη τα παρει ο καυμ,ενος ο Καραμανλής.. )
    September 17th, 2007 at 4:58 pm

    vangelakas
    Οι ψηφοφόροι έστειλαν στη Βουλή μια ομάδα η οποία (θα εξαρτηθεί από τη σύνθεσή της) θα είναι και γραφική και επικίνδυνη.

    Kαί γραφική καί επικίνδυνη; Μωρέ νά τά απαγορέψουνε τά δεξιότερα τού ΕΝΑΝΤΙΑ κόμματα!

    με την υποβάθμιση του πολιτικού λόγου και της πολιτικής αισθητικής,

    πώς θά γίνει αυτό;
    September 17th, 2007 at 5:08 pm

    ………………..

    Πάνος

    Βαγγέλακα,

    (4:58 pm)

    η επιτυχία του ΛΑΟΣ είναι το μοναδικό μελανό σημείο της χθεσινής μέρας!

    Ειλικρινά δε μπορώ να πιστέψω ότι ένας άνθρωπος που γνωρίζει τον Καραγάτση απέξω κι ανακατωτά αναρωτιέται με ποιόν τρόπο υποβαθμίζουν την πολιτική αισθητική ο Βελόπουλος, ο Βαϊτσης, ο Άδωνις (τρομάρα του…) και το υπόλοιπο κακό συναπάντημα του Καρατζαφέρη!

    Κρίμα που δεν εξελέγη και η τραγωδός κ. Έφη!

    September 17th, 2007 at 6:46 pm

    Πάνος

    M-π (4:07 pm):

    Η Αριστερά διάλεξε τη σωστή πλευρά.

    Ένα μεγάλο μέρος της αριστεράς διάλεξε την πλευρά του εθνικισμού, του Αντίβαρου, του Παπαθεμελή, των Καρατζαφεραίων, των παρα-θεσμικών προτάσεων (=να αποσυρθεί ένα διδακτικό βιβλίο με πολιτική απόφαση). Και αυτή η πλευρά είναι λάθος πλευρά για την αριστερά! Προσπαθώντας να πετύχει το έλασσον καλό (= κριτική ενός άθλιου βιβλίου) έπεσε στην παγίδα και συνέβαλε σε ένα μείζον κακό (= η πολιτική επανανομιμοποίηση της έξαλλης χριστιανο – εθνικικιστικής ΕΕΧ).

    Από την πρώτη στιγμή είπα (και το επανέλαβα άπειρες φορές) πως η πολιτική ψώρα είναι κολλητική και πως το θέμα χρειάζεται μεγάλη προσοχή. Αλλά…
    September 17th, 2007 at 6:51 pm

    Πάνος

    17th, 2007 at 12:59 pm

    …………….

    pixie
    Τελικά το βιβλίο Ιστορίας το πλήρωσε μόνο η “άθεη Μαριέτα”.

    ………..

    September 17th, 2007 at 8:44 pm

    Πόντος και Αριστερά

    Το να κάνεις κριτική στα λάθη της Αριστεράς και να εντοπίζεις τα κενά της και τις ανακολουθίες της δε σημαίνει καθόλου ότι:

    “Θα αφήσουμε (θα συνεχίσουμε ) τον αλλο στο απυροβλητο”

    Μ-π

    ..
    September 17th, 2007 at 8:55 pm

    Νοσφεράτος
    Μακάρι !!!!
    Εκείνο που εγώ εβλεπα μεχρι τωρα ηταν οτι Η δεξια ΕΜΕΝΕ στο απυροβλητο…. Ισως γιατί οι απανωτες…. λακιες του ΓΑΠ τον εκαναν ευκολο στοχο ολων μας…
    Τωρα που φευγει απο την μεση(αν βεβαια αντιλαμβανεται τιποτα και δεν εχει απολύτως χαζεψει) και για καποιο μικρό η μεγαλο διαστημα το Πασοκ φευγει απο το παιχνιδι… και φυσικά το Λαος (Βελλοπουλος πλευρης Βοριδης ) θα συμπαραστεκεται κριτικά στην ΝουΔου…
    Τωρα ο ρόλος της αντιπολιτευσης , εκ των πραγματων περνά στο Συριζα το ΚΚΕ , και σε μικροτερο βαθμό στην εξωκοινοβουλευτική αριστερα , στους Ο. Π και στην λεγομενη κοινωνια πολιτών οτι κι αν ειναι αυτή (Μπλογκερς κ.λ.π….
    …Και το να συνεχισουμε τωρα να κανουμε κριτική στον Δικομματισμό το Ν. Δ Σοκ κλ.π ειναι τουλάχιστον ..αστειο .
    Εδώ θα δουμε πόσο ετοιμη ειναι η Αριστερά(και οι Ο.Π) να αναλαβει τον ρολο που τοσα χρόνια πασκιζει να αποδειξει οτι της αξιζει…Αν τα καταφερει θα αποκτησει την ιδεολογική ηγεμονια και ως προς το Πασοκ ..Αν οχι την περιμένει η τυχη του.

    September 17th, 2007 at 9:06 pm

    Νοσφεράτος
    ο Καρλ Σμιττστην Γερμανια του μεσοπολεμου διεκρινε μια ταση Ολοκληρωτισμου στα κομματα (δεξια και αριστερα ) .
    Δηλαδή εναν απολυτο φανατισμό , ενα κλεισιμο των οπαδων του καθε κομματος στον μικροκοσμο της κομματικής ζωής …Και μια αδιαφορια για το Δημοσιο , το Κρατος.
    Προτεινε λοιπόν μια διαρκή κατασταση Εκτακτης αναγκης , ενα πέρασμα απο τον Ολοκληρωτισμό των κομματων στον Ολοκληρωτισμό του Κρατους .

    Ο Καρλ Σμιτ , ηταν σπουδαιος συνταγματολογος και πολιτικός φιλοσοφος της μεσοπολεμικής Γερμανιας και
    Θεωρητικός του Ναζισμου.
    September 17th, 2007 at 9:16 pm

    Νοσφεράτος
    Επισης ηταν ο πρωτος που διατυπωσε με ακριβεια την αναγκη Κατασκευής ενος εσωτερικου εχθρού που να δικαιολογει την κατασταση εκτακτης αναγκης …Κατι σαν την Ασυμετρη απειλή .
    September 17th, 2007 at 9:21 pm

    Νοσφεράτος
    το κακό με την Ιστορια (ενα απο τα κακά )ειναι οτι πολύ σπανια αντιλαμβανομαστε το ποτε αλλάζει …το πότε παιρνει αλλη τροπή , το πότε δηλαδή απο ιστορία γινεται Ιστορία.
    September 17th, 2007 at 9:25 pm

    ……………
    September 18th, 2007 at 12:21 am

    Παπούλης
    Αφού σε προηγούμενο σχόλιο προσπάθησα να προσεγγίσω τις συνθήκες μέσα στις οποίες πήγαμε στις κάλπες να δούμε τώρα και το “μήνυμα” του εκλογικού αποτελέσματος :
    …..τι εκόμισε δηλαδή ο άτεγκτος της πραγματικότητας ταχυδρόμος στα διάφορα κομματικά γραφεία
    ……7) Η ακροδεξιά απέκτησε και πάλι σαφές πολιτικό βάθρο , ιδιαίτερα αιχμηρό ως σύνθεση αλλά εντελώς περιθωριακό ως ουσιαστική πολιτική παρουσία. Για όσο χρόνο χρειαστεί θα αποτελέσει το άλλοθι της ΝΔ το δε εκλογικό της σώμα εφεδρεία σε περίπτωση αναμέτρησης με ουσιαστικό διακύβευμα . Και εδώ έχουμε ένα 2% του εκλογικού σώματος που στο μέλλον θα επιδείξει την αντίρροπη κινητικότητα. Δεν διαφαίνονται τώρα κίνδυνοι για το πολιτικό και θεσμικό μας είναι και γίγνεσθαι , αλλά κανείς δεν μπορεί να το αποκλείσει οριστικά στο μέλλον. Η σημερινή συγκυρία που απέδωσε ακροδεξιά με κοινοβουλευτική εκπροσώπηση δεν θα επαναληφθεί με τον ίδιο τρόπο στο μέλλον. Η τυχοδιωκτική της κληρονομικότητα θα εμφανίζεται με γραφικότητες των οποίων την επικινδυνότητα είναι δύσκολο να εκτιμήσω αν δεν δω το τρόπο αντιμετώπισης τους από την ΝΔ και την επίδραση που θα έχει στους νέους.

    September 18th, 2007 at 12:38 am

    Νοσφεράτος
    Πω πω παπούλη πως τις γραφεις αυτες τις αναλυσεις !!! …… Τωρα; Δεν πρεπει να μας πουνε τα κομματα της Αριστεράς τι θα κανουν; Ως ντε φακτο αντιπολιτευση -μιας και δεν εχουν αντιπαλο- τοσο απέναντι σε μια επικινδυνη κυβερνηση οσο και απεναντι στο Λαος;

    September 18th, 2007 at 11:10 am

    Παπούλης
    …………Για το ΛΑΟΣ μπορούμε να διαφωνούμε για το βαθμό επικινδυνότητας αλλά μη ξεχνάς ότι σε συνθήκες πόλωσης μπορεί και να εξαφανιστεί ή να ενσωματωθεί στο συντηρητικό φορέα …. τόπε και ο Πανίκας με μοναδικό τρόπο σήμερα το πρωί στην ΝΕΤ . Άλλωστε δεν θα έχουμε για πάντα βιβλίο ιστορίας και σκοπιανό …

    September 18th, 2007 at 11:11 am

    vangelakas
    Πάνο μου ξέρεις; Δέν γίνεται νά μήν συμφωνήσω μέ τήν παρατήρησή σου, ειδικά μέ τόν Βαϊτση. Ο οποίος Βαϊτσης (έλεος!) βγάζει απ’έξω τόν Χαρίτο, γνωστό στόν ημέτερο χώρο.

    Γιά τόν Βελόπουλο, κομψί κομψά.

    Διαφωνώ γιά τόν Άδωνι.

    Έν πάση περιπτώσει, οι ελεεινές επιλογές ψωλέο-Σαρρή, Αθήνη, Βαϊτση νομίζω ότι δέν μπορεί νά σκιάσουν τήν ύπαρξη εθνικιστών, ακροδεξιών στήν βουλή, μετά από 30 ολόκληρα χρόνια.

    Εκτός κι άν χαλάη τήν αισθητική μας ένας εθνικιστής – πού δέν είναι κακό· κι εγώ χαλιέμαι από τόν πρόεδρο τού αμπάριζα_ξύριζα_σύριζα, όμως νά ενθερμοϋποστηρίζω ότι πρέπει νά αποκλειστή από τήν βουλή ο χί… Χμ… Τούτο είναι επικίνδυνο.

    Αυτά.
    September 18th, 2007 at 11:33 am

    Πόντος και Αριστερά

    Κρίμα που δεν βγήκε η Σαρρή….

    Ίσως είναι ανωδυνώτερη και ουσιαστικότερη των ακροδεξιών πατριδοκάπηλων που εκλέχτηκαν.

    Και είναι ειρωνεία ότι ο χώρος της ακροδεξιάς (ο πλέον αντιπροσφυγικός και τουρκοφιλικός στην πολιτική ιστορία της μετά το ΄22 Ελλάδας) πόνταρε στη δυσαρέσκεια του κόσμου για το βιβλίο Ιστορίας!

    Ποιοι;

    Οι πολιτικοί απόγονοι αυτών που βαρύνονται με τις δύο μεγαλύτερες καταστροφές που υπέστησαν ποτέ οι Έλληνες: τη Μικρασιατική και το Κυπριακό!

    Μ.π

    Υ.Γ.

    Και μετά μου λέτε ότι δεν φταίει ο χώρος των ΅νεων ιστορικών΅ που τους έδωσε τέτοια ευκαρία να δημαγωγήσουν!!!
    September 18th, 2007 at 11:39 am

    Πάνος

    …και οι “αριστεροί ιστορικοί” που πήγαν στις συγκεντρώσεις τους κατά του βιβλίου και τους αποκατέστησαν στα μάτια της κοινής γνώμης, ως ισότιμους και αξιόλογους συνομιλητές!

    September 18th, 2007 at 11:53 am

    vangelakas
    Είχε η ελλάδα άκρα δεξιά τά χρόνια τού 20;

    Ο Χατζηανέστης εθνίκι;

    Οι αντιβενιζελικοί πού συνέχισαν τόν πόλεμο , ακροδεξιοί;

    Μπορώ κι εγώ λοιπόν, νά ισχυριστώ ότι η ενίσχυση τών κεμαλικών από τούς σοβιετικούς έχει μιά συνεισφορά στήν καταστροφή. Οι προπάτορες συνεπώς τών εδώ μπολσεβίκων, συνείσφεραν στήν καταστροφή τής Ιωνίας. Αλλά καί οι τότε εδώ μπολσεβίκοι, θεωρώντας τόν πόλεμο ιμπεριαλιστικό, εξίσου, αίτιοι – στόν βαθμό πού τούς αναλογεί. Μέ τήν ηττοπαθή στάση τους , οι λαοκάπηλοι, πιστοί σέ έναν γεροντοκορίστικο διεθνισμό θά είχαν αντιρρήσεις καί γιά τήν απελευθέρωση τής Κορίνθου, εάν υπήρχαν πολιτικά , τά χρόνια τού 1821.

    Τέλος γιά τήν Κύπρο, αυτή η υπόθεση πού πανταχόθεν μπάζει, μπορώ νά ισχυριστώ ότι μερίδιο στήν καταστροφή είχαν καί οι ρουφιάνοι τού Γρίβα. (Κάτι πολύ ευτελές, καί αθώο.)

    Άσε δέ πού τό ότι δέν ανοίγει ο φάκελλος σημαίνει πάρα πολλά… Εκτός κι άν αυτοί πού δέν τόν ανοίγουν (η βουλή δηλαδή) γίναν…..ακροδεξιοί!

    September 18th, 2007 at 11:56 am

    vangelakas
    τους αποκατέστησαν στα μάτια της κοινής γνώμης, ως ισότιμους και αξιόλογους συνομιλητές

    Αυτό ήταν τό ζητούμενο όλα αυτά τά χρόνια. Στήν ελληνική τιβή π.χ. λόγο είχε κι ο Μίχας νά αναφέρεται στόν σφαγέα τών λαών, κάποιοι ακροδεξιοί όμως όχι. Προσέξτε! Δέν αναφέρομαι σέ μικρά κανάλια. Κάνω λόγο γιά τά μεγάλα, τά “αστικά”.

    Λοιδωρία, αποκλεισμός, φασισμός, στήν ίσως καί λαϊκή δημοκρατία τής ελλάδας.

    September 18th, 2007 at 12:02 pm

    Πόντος και Αριστερά

    “Ο Χατζηανέστης εθνίκι;

    Οι αντιβενιζελικοί πού συνέχισαν τόν πόλεμο , ακροδεξιοί;”

    Φασισταριά του κερατά! Του Γλυξμπουργκ συμπεριλαμβανομένου…

    Μπορώ κι εγώ λοιπόν, νά ισχυριστώ ότι η ενίσχυση τών κεμαλικών από τούς σοβιετικούς έχει μιά συνεισφορά στήν καταστροφή. Οι προπάτορες συνεπώς τών εδώ μπολσεβίκων, συνείσφεραν στήν καταστροφή τής Ιωνίας.΅΅

    Και καλά θα κάνεις… Μόνο που οι ανόητοι, αφελείς και γελοίοι του ΣΕΚΕ ήταν μια γκρούπα περιθωριακή εκτός εξουσίας…

    Γιατί η δικιά μας Αριστερά ήταν μέσα στα κείμενα του Γληνού και του Σκληρού και πολεμούσε στα βουνά του Πόντου (μόνη και αβοήθητη)….

    Μ.π.

    September 18th, 2007 at 12:05 pm

    vangelakas
    Φασισταριά τού κερατά;

    Μάλιστα. Εντάξει, ευχαριστώ γιά τόν διάλογο. Οι απόψεις σας ήσαν αρκετά διαφωτιστικές.

    September 18th, 2007 at 12:10 pm

    Πόντος και Αριστερά

    vangelakas

    δες ένα κειμενάκι που τα ξεκαθαρίζει όλα αυτά:

    https://pontosandaristera.wordpress.com/2007/07/17/2006/

    September 18th, 2007 at 12:26 pm

    vangelakas
    Τό έχω διαβάσει, σάς διαβάζω λίαν συχνάκις. Καί στό “Εύξεινος Πόντος”.

    Τυγχάνει γάρ, οι πάτριοι πάπποι μου νά είναι έκ Σμύρνης καί οι μητρώοι, έκ Πόντου.

    Πάντως, επίτρεψον όμαιμε Π&Α νά σέ πώ ότι δέν μού τά πολυκαθαρίζει… Περί τού λίθου τού αναθέματος πού πρέπει στήν παντού δαιμονοποιηθείσα άκρα δεξιά.

    September 18th, 2007 at 12:42 pm

    Πόντος και Αριστερά

    Ο καθένας μας από κάπου προέρχεται……..

    Εμείς οι δύο vangelakas έχουμε ακριβώς την ίδια προέλευση. Δεν υπάρχουμε στο παρόν από τυχαία μετενσάρκωση των ΕΛ (αστείο προς τρίτους!!!!).

    Με τον ίδιο τρόπο και οι πολιτικές δυνάμεις έχουν τους πολιτικούς τους προπατορες…

    Η ακροδεξιά της ακροδεξιάς (Βορίδης, Βελλόπουλος, Πλεύρης) προέρχονται από μια συγκεκριμένη παράδοση που ενσωματώνει, μέσα φυσικά απο τις ποικίλες εκφράσεις της, κάτι από το παλιό Λαϊκό Κόμμα, και τους μοναρχικούς μέχρι τους μεταξικούς και τους χουντικούς…

    Κάποια στιγμή, ας κάνουμε τον απολογισμό της σχέσης αυτών των πολιτικών οντοτήτων με τους Έλληνες της Ανατολής (πριν και μετά την προσφυγιά!)

    Η άποψή μου είναι ότι εμείς που προερχόμαστε από αυτό το κομμάτι του πληθυσμού, έχουμε ανοιχτούς λογαριασμούς μ΄ αυτόν τον πολιτικό χώρο, όπως έχουμε φυσικά και με τον τουρκικό εθνικισμό και το σταλινισμό κ.λπ.

    Μ.π.

    ”””””””””””””””

    Υ.Γ.

    δύσκολη συζήτηση ανοίξαμε…
    Τώρα θα μου την ΄πέσουν΄ και οι ρομαντικοί νοσταλγοί του ΣΕΚΕ και οι απολογητές του σταλινισμού.

    Άστα να πάνε δηλαδή!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    September 18th, 2007 at 12:48 pm

    vangelakas
    χαχαχαχα! Τό είχα δεί σέ προηγούμενο πόστ σου γιά τίς βολές στούς ορθοδόξους μπολσεβίκους!

    September 18th, 2007 at 1:10 pm

    Πάνος

    Βαγγέλακα & Μ-π,

    κατάλαβα ότι εσείς τα προσφυγάκια διαφωνείτε σε κάποιους χαρακτηρισμούς (πχ για τον Χατζηανέστη). ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ, διαφωνείτε πουθενά – ή βάζετε τις βάσεις μιας …ιστορικής συνάντησης αριστεράς και ακρο-δεξιάς;

    (που ΞΑΝΑΓΙΝΕ, λόγω του βιβλίου ιστορίας…)

    September 18th, 2007 at 1:16 pm

    σχολιαστης

    Οι επαγγελματίες της καταστροφής:

    Καταστροφή του 1922. Οι δεξιοί έχουν αλλάξει την ηγεσία του στρατεύματος, και έχουν προκαλέσει απίστευτη αναστάτωση. Τα αποτελέσματα γνωστά.

    Καταστροφή 1974. Οι ακρο(δεξιοί) έχουν ανατρέψει τη νόμιμη ηγεσία της Κύπρου και ο Ατίλας κάνει πάρτυ.

    Καταστροφή 2007. Οι δεξιοί έχουν αλλάξει την ηγεσία της πυροσβεστικής (18 στους 24 ανώτατους) και καταστρέφεται η μισή Πελοπόννησος.

    September 18th, 2007 at 1:45 pm

    Πόντος και Αριστερά

    Πάνο,

    εννοείς για μια αυτόνομη παρουσία της δικιάς μας Αριστεράς!!!!!!!!

    Γιατί αν εννοείς κάτι άλλο, μάλλον κάνεις λάθος!
    Και δεν θέλω να διαπιστώσω, ότι δεν έχεις τα μέσα για την κατανόηση των κωδίκων!!!

    Μ.π.

    Υ.Γ.

    και τι εννοείς με το περίφημο,πια βιβλίο ιστορίας (που ρίχνει κυβερνήσεις και καταστρέφει καριέρες!!!!!!!)…

    Ότι εκφράζει την κεντρώα, νηφάλια και σώφρονα αντίληψη της ιστορίας;

    Αν μιλήσουμε για τους υπεύθυνους, που επέτρεψαν να υπάρξει μια τέτοια ερμηνεία που αναπόφευκτα θα προκαλούσε τα αντανακλαστικά πλήθους διαφορετικών δυνάμεων, θα βρεθούν πολλοί. Γιατί αυτοί που ¨¨άλειψαν βούτυρο στο ψωμί΄΄ της ακροδεξιάς ήταν αυτοί που στήριξαν το αναθεωρητικό εγχείρημα.

    https://pontosandaristera.wordpress.com/2007/09/15/15-9-2007/

    September 18th, 2007 at 1:46 pm

    vangelakas

    Σενιόρ Πάνος, προπάντων είμεθα έλληνες. <= ρατσιστικός ξελαρυγγισμός.

    September 18th, 2007 at 2:07 pm

    j95

    Γιατί αυτοί που ¨¨άλειψαν βούτυρο στο ψωμί΄΄ της ακροδεξιάς ήταν αυτοί που στήριξαν το αναθεωρητικό εγχείρημα.

    Ε ναι κατά τον ίδιο τρόπο που της αλείφουν βούτυρο στο ψωμί αυτοί που υποστηρίζουν ότι οι αλβανοί δεν είναι υπάνθρωποι.

    September 18th, 2007 at 3:06 pm

    Πόντος και Αριστερά

    “….Ο Σημίτης μια συναινεση τυπου σιαλνεοφιλελευθερου εκσυγχονισμου…”

    Νοσφεράτε,

    τι ωραία που τα λες μερικές φορές!

    Μ-π

    September 18th, 2007 at 3:42 pm

    Νοσφεράτος
    Εννοουσα σοσιαλνεοφιλελευθερου…αλλά ως συνηθως εκοψα το σο..γι αυτό μου βγηκε το ”σιαλ ”
    Παντως ..ευχαριστώ ,Πόντε για το κοπλιμαν

    September 18th, 2007 at 3:55 pm

    Πάνος

    Μ-π,

    ξέρω να κρατώ τα μέτρα και τους χρόνους
    τους μικρούς μου κώδικες σχεδόν τους ξέρω όλους…
    (Δ. Σαββόπουλος)

    Για το βιβλίο ιστορίας αρνούμαι να ξαναγράψω αυτά που έχω πει χίλιες φορές, εδώ και μήνες! Ίσως επανέλθω, για το βιβλίο της βιολογίας – το οποίο (κατά τη γνώμη μου) δημιουργεί σοβαρό πρόβλημα.

    September 18th, 2007 at 4:17 pm

    Πόντος και Αριστερά

    j95

    για τους έχοντες ανθρωπιστική και μόνο παιδεία (που εύκολα μπορεί να οδηγήσει στη χαοτική σκέψη) μπορεί να είναι κι έτσι όπως τα λες!!!!

    Για τους έχοντες όμως και μαθηματική παιδεία, τα πράγματα είναι λίγο απλουστερα και διαφορετικά:

    -Οι Αλβανοί αντικειμενικά είναι άνθρωποι.

    Όσοι το αντιμετωπίζουν αλλιώς αποκλίνουν από το αντικειμνικό γεγονός

    -Η ερμηνεία όμως ενός ιστορικού γεγονότος υπόκειται σε πλήθος παραμέτρων, που ένα μεγάλο μέρος τους εξαρτάται από ερμηνευτικό σύστημα που επιλέγει ο ιστορικός. Κατά συνέπεια:
    η ερμηνεία είναι υποκειμενική.

    Αντικειμενικό εδώ μπορεί να θεωρηθεί μόνο το αποκρυσταλλωμένο σχήμα (ως αποτέλεσμα εμπεδωμένου παλιότερα ερμηνευτικού συστήματος) που υπάρχει σε διάφορες ομάδες για το συγκεκριμένο ιστορικό γεγονός.

    Στη συγκεκριμένη περίπτωση ήταν σαφές ότι η πολιτική αντίληψη που οδηγούσε στη συγκεκριμένη ερμηνεία, αμφισβητούσε τα σχήματα πολλών διαφορετικών ομάδων.

    Και γι αυτό αντέδρασαν πλήθος διαφορετικών προσώπων και πολιτικών οντοτήτων.

    Για άλλα πράγματα αντέδρασαν οι συντηρητικοί και οι θρησκευόμενοι, για άλλα οι κομμουνιστές και για άλλα οι προσφυγικές ομάδες.

    Το εντυπωσιακό από την πλευρά των συγγραφέων και της ομάδας Λιάκου, ήταν ότι κατάφερε σε τόσο λίγο χρόνο και με τόση μικρή προσπάθεια να προκαλέσει όλους (τους παραπάνω) και να “φάει” και μία υπουργό!!!

    Μ-π

    —————————

    Υ.Γ.

    Αλλά πολύ κουβέντα δεν έχουμε κάνει στο πρόσφατο παρελθόν για το θέμα του βιβλίου για να επανερχόμαστε κάθε τόσο;

    Ενδιαφέρον θάχε μια συζήτηση για τη νεοελληνική ιδεολογία μετά το ‘22 και τις μεταμορφώσεις της.

    Για παράδειγμα… Στο άμεσο μέλλον, όπου εμείς τουλάχιστον θα συγκρουστούμε σφόδρα με τους ακροδεξιούς για τους λόγους που προανάφερα σε άλλο σχόλιο, θα εμφανιστούν και πάλι οι παλιές διαφορές των προσφυγικών ομάδων με την παράταξη αυτή.

    Το εντυπωσιακό θα είναι ότι μεγάλο μέρος της επιχειρηματολογίας κατά της ακροδεξιάς (σε σχέση πάντα με τον ιστορικό της ρόλο) θα είναι το ίδιο με την επιχειρηματολογία που χρησιμοποιήθηκε ως κριτική είτε στους συγγραφείς του επίμαχου βιβλίου, είτε σε αμετανόητα στελέχη των Ο.Π. για παλιότερες δηλώσεις τους.

    Θάχει πλάκα!!!!!!!!!!

    September 18th, 2007 at 4:34 pm

    Νοσφεράτος
    Πλακα -πλακα αλλά ορισμένες εμμονες ορισμενων αρχιζουν να μην εχουν καθολου πλακα .
    -Και περαν της Πλακας .. Ποντε και Αριστερέ … αν νομιζεις οτι θα αγωνιστεις κατά της ακροδεξιας και του εθνολαικισμου της (ή οτι αλλο χρησιμοποιει ) χρησιμοποιωντας ιστορικά επιχειρηματα (του τυπου : οι ακροδεξιοι ιστορικά ησαν προδοτες του εθνους …και ο Χατζηνεστης και η δικη των Εξι κ.ο.κ)
    – τοτε μαλλον θα κανεις αγώνα της πλακας ….Και οι συγκεκριμμενοι θα σπανε πλάκα …

    Αν κατι πρεπει να κανεις (ουμε ) ολοι ειναι να προσπαθησουμε να καταλάβουμε τόν τροπο σκεψης και τον τυπο των επιχειρηματων του συγχρονου ακροδεξιου εθνικισμου (ανα την Ευρώπη) που ειναι πολύ περισσοτερο (μετα ) μοντερνος και ..πολύ λιγο κλασσικός-συντηρητικός απο οτι με τα οποια αριστερά η αλλα συνηθη στεροτυπα νομιζουμε …
    …Και που εχει την θεωρητική του επεξεργασια ηδη απο την δεκαετια του 80 στην Γαλλια με τον Αλαιν ντε Μπιενουά και τον κυκλο του,…

    ..Και ενα απο τα χαρακτηριστικά του ειναι ο χαμαιλεοντισμός και η ευκολη αφομοιωση (και φυσικά αλλοιωση και μεταλλαγή με εναν πολύ επιδεξιο τρόπο) συνθηματων της Νεας αρισιτεράς (π.χ του Μαη του 68) οπως το…”Δικαιωμα στη Διαφορά”)…

    September 18th, 2007 at 4:41 pm

    Πόντος και Αριστερά

    Είδες Νοσφεράτε;

    Τί σου έλεγα;

    Είμαστε συμπληρωματικοί!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Μ-π

    Υ.Γ. Παρότι νομίζω ότι προτρέχεις, πιστεύοντας ότι η δικιά μας ακροδεξιά έχει τα συμπτώματα των νεοναζί! Κάτι που είναι λάθος εκτίμηση! Ούτε με τους νεοναζί ούτε με τους εθνομπολσεβίκους της σύγχρονης Ρωσίας έχουν σχέση.

    Για να καταλάβεις τη διαφορά, δες:

    https://pontosandaristera.wordpress.com/2007/01/05/1-3-2007/

    September 18th, 2007 at 4:47 pm

    Νοσφεράτος
    Ποντε:α)” Παρότι νομίζω ότι προτρέχεις, πιστεύοντας ότι η δικιά μας ακροδεξιά έχει τα συμπτώματα των νεοναζί! ”
    Δεν προτρεχω και δεν το νομίζω …τουλαχιστον για τους συγκεκριμμενους που εννοουμε τωρα …..
    β) Το κειμενο που αναφερεις το εχω δει προ πολλου ..Νομιζω ομως οτι αναφερεται σε κατι αλλο ,που εχει εμμεση μονο σχεση με αυτό που συζητάμε τωρα … Αναδφερεται σε διαστασεις της Νεανικής Υποκουλτουρας …

    September 18th, 2007 at 5:00 pm

    Νοσφεράτος
    Το κειμενο πάντως Ποντε , εξαιρετικό. Και αυτό το Terminal 119…Εξαιρετικο επισης.
    September 18th, 2007 at 7:08 pm

    Πόντος και Αριστερά

    Χαίρομαι που σ’ αρέσει κάτι από τις επιλογές μας!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Μ-π

    _________________________________
    Από την «Κρότκαγια»:

    «…..Κατάπια και τον Καρα-τζαφέρ, παιδιά , ΓΚΛΟΥΠ! Και ομολογώ ότι σκιάχτηκα. Δεν ξέρω μήπως είναι δηλητηριώδης. Λέτε να πάθω καμιά γαστρεντερίτιδα; Ήταν κι αυτός βαριά μαγειρεμένος, με σως Πλεύρη και δαμάσκηνα αλά Άδωνι. Κακό έδεσμα, μάλλον. Αλλά πιστεύω πως θα ζοριστώ λίγο, μα θα το χωνέψω και αυτό. Και δεν θα το αφήσω να δηλητηριάσει τα ζωτικά μου όργανα. Θα πάρω ένα αντίδοτο, θα επιτηρήσω την κατάσταση και θα ακολουθήσει και αυτός την φυσιολογική πεπτική διαδικασία. Έπαθα έναν ψιλοπανικό, μεν, αλλά μετά θυμήθηκα δυο-τρια πράγματα. Ότι πρόκειται για ένα σημάδι των καιρών, για ένα ευρωπαϊκό trend, που όπως όλα, μας ήρθε στην Ελλάδα με δέκα χρόνια καθυστέρηση -και θα μας περάσει (όπως φαίνεται να περνάει και αλλού). Θυμήθηκα επίσης ότι απέναντι στις δέκα έδρες του Καρά-τζαφέρ έχω άλλες 36 τουλάχιστον Αλεκο-Αλέκας. Και θυμήθκα ακόμη ότι εδώ και τρία χρόνια ο τύπος σουλατσάρει στην Ευρωβουλή κανονικά και ήδη ρεζιλεύει την χώρα μου διεθνώς. Τουλάχιστον άμα είναι στο εσωτερικό, θα μπορώ να τον ελέγξω. (Κάκιστα υποτιμάται η παρουσία του Καρά-τζαφέρ στηνΕυρωβουλή. Γιατί σκιαχτήκατε όλοι τώρα που μπήκε στο Ελληνικό Κοινοβούλιο; Στο Ευρωκοινοβούλιο είναι ισχυρότερος γιατί έχει και συμμάχους ισχυρούς -Λεπέν, Λίγκα κλπ. Μην θεωρείτε την Ευρωβουλή κάτι μακρινό και άπιαστο, που λίγο μας αφορά.)………»

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 18/09/2007

  15. κολλήματα με το Λάος.
    το ότι υπάρχει το λάος μπορεί να συνεπαχθεί ότι δεν μπορεί να επηρεάσει τη Νδ, αν όχι την τωρινή των 152, μιαν άλλη, αφού ο καθένας τράβηξε το δρόμο του. μπορεί όμως να συνεπαχθεί ότι ασκείται πίεση από αυτό σε μια ευάλωτη νδ. και τα δύο είναι ισοπίθανα. δε χρειάζεται απαραίτητα λ.χ. η νδ να μιλήσει για την ελλάδα που αιμορραγεί (βελοπουλος), της αρκεί να υψώσει καμμια σημαία.

    είναι τέλος πάντων νόμιμο και καλύτερο κάθε σημαντική μερίδα να εκπροσωπείται στην βουλή της έμμεσης δλδ άστα να πάνε δημοκρατίας, από το να μην εκπροσωπείται.

    θα διαφωνήσω για μια ακόμη φορά τόσο με την άποψη ότι οι ακροδεξιοί του λαος καπηλεύονται το 1922 το οποίο προκάλεσαν (αποδεδειγμένα), γιατί είναι θεμιτά τόσο η αλλαγή μυαλών (έστω ότι κάποιοι που ώς τώρα μακάριζαν καραμανλή α’ κ κων/νο α’ κατάλαβαν πόσο προδοτικοί ήταν το 1922 ή το 1949-74) όσο και επειδή ισχύει ο διαχωρισμός «ακροδεξιοί εθνικιστές (που είναι εξίσου κατά των λ.χ. φιλελεύθερων δεξιών)»-«ακροδεξιοί αντικομμουνιστές» (δλδ διαφορετικές προτεραιότητες που ταυτίστηκαν κάποιο διάστημα μέσα στην ίδια παράταξη εναντίον του ίδιου εχθρού, της αριστεράς),
    όσο και με την άποψη ότι η αριστερά ταυτίστηκε με τους καρατζαφεραίους, γιατί η συμφωνία στα επί μέρους θέματα δεν συνεπάγεται συμφωνία συνολική: οι «αριστεροί πατριώτες» έχουν κατά νου άλλο πολιτικό ή και οικονομικό σύστημα από ό,τι οι ακροδεξιοί εθνικιστές/πατριώτες.

    με το λάος αξίζει κανείς να γελάει. κι αν οι «αριστεροί πατριώτες» ομοιάζουν του καρατζαφέρη, όπως διαμαρτύρονται κάποιοι, τότε ας γίνουν όμοιοι του συριζα και της οικολογίας, ώστε οι διαμαρτυρόμενοι να ευφραίνονται και τα ποσοστά τους να φτάνουν στα καταπληκτικά πεντάρια και εξάρια των συριζα-οικολόγων, χάρη στις καταπληκτικές επιθέσεις τους κατά των «χριστιανοελλήνων» και άλλων τέτοιων (κατά τους διαμαρτυρόμενους) κατώτερων και αμόρφωτων (=ελιτισμός των «μορφωμένων») όχλων,
    ή ας παν με τον λαος και τα κατηχητικά, αφού δήθεν η μερική ταύτιση σε επί μέρους ζητήματα συνεπάγεται αυτόματα και άθελα την προώθηση των απόψεων (σε επί μέρους ή σε όλα) των ακροδεξιών.

    ότι η μαριέτα έμεινε είναι ένα ευχάριστο γεγονός. δε τη χάλασε – γιατί ασφαλώς δεν θα το πίστευε, όταν κυνικά έλεγε «μη ψηφίσετε τη νδ, άμα δε σας αρέσει το βιβλίο». ώρα για σύνταξη και ενασχόληση με τα εγγονάκια και την κουζίνα, λοιπόν.

    επίσης ότι έλαβε 152 η νδ είναι θετικό, αφού ούτε το σύνταγμα (νομίζω) ούτε τον πρόεδρο τΔ μπορεί να αλλάζει και έχει και 22+14 βουλευτές απέναντι αντί των μισών.
    ας ταπεινωθούν κι άλλο οι άλλοι, ώστε να φύγει η λύσσα της κουτάλας, ώστε ως πτωχοί συγγενείς, με την νδ να παραπαίει, να αισθάνονται καλύτερα και τιμιότεροι μετά από 2-3 χρόνια.

    με τους πυρόπληκτους που ψήφισαν νδσοκ (επιτυχημένο) είναι το άλυτο πρόβλημα της ψυχολογίας ή και ψυχιατρικής.

    Σχόλιο από Γιάννης | 19/09/2007

  16. ΕΝΑ ΕΝΘΑΡΡΥΝΤΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ άπό την «Καλύβα…»

    —————————————————

    September 24th, 2007 at 9:48 pm

    dermes

    Εγώ πάλι χάρηκα που μπήκε το ΛΑΟΣ στη Βουλή. Να εξηγηθώ πριν με λιθοβολήσετε. Το ΛΑΟΣ ως κόμμα δεν με φοβίζει καθόλου. Αυτό το απίθανο συνονθύλευμα (χουνταίοι με βασιλόφρονες, ακραίοι χριστιανοί με δωδεκαθειστές συν διάφοροι άλλοι) θα μου προκαλέσει μεγάλη έκπληξη αν δεν διαλυθεί μέχρι το Πάσχα.

    Ο Καρατζαφέρης μπορεί να είναι ταχυδακτυλουργός, αλλά δεν είναι ο Μάγος Γκάνταλφ να κρατήσει ενωμένη την Συντροφιά του Δαχτυλιδιού.

    Τα άτομα τώρα που βγήκαν βουλευτές είναι όντως επικίνδυνα. Θα γράψω όμως κάτι που μου έλεγε ο παππούς μου. Το φίδι, έλεγε, όταν είναι μέσα στο χώμα δεν το φοβάσαι γιατί δεν το βλέπεις, αλλά τότε είναι πραγματικά επικίνδυνο γιατί τότε γεννάει τα αβγά του, όταν βγει στο έδαφος και το δεις, μπορεί να τρομάξεις, αλλά τότε μπορείς και να του λιώσεις το κεφάλι. Και γαμώ τις οικολογικές παραβολές ο παππούς, αλλά νομίζω ότι κατεβαίνετε τι εννοούσε.

    Αυτοί οι άνθρωποι εδώ και τουλάχιστον 5 χρόνια δηλητηριάζουν το μυαλό και τις ψυχές χιλιάδων συμπολιτών μας από τα διάφορα περιθωριακά κανάλια που αναμεταδίδονται σε όλη την Ελλάδα, χωρίς κανέναν ουσιαστικό αντίλογο. Κανένας δεν τους πήρε στα σοβαρά, εκτός από τον FunEL.

    Όλοι εμείς οι «Δημοκρατικοί» πολίτες, ακούγαμε τις μπούρδες τους και γελούσαμε ή τους δείχναμε με το δάχτυλο και φωνάζαμε ‘ΦΑΣΙΣΤΕΣ’, αλλά κανένας δεν μπήκε στον κόπο να απαντήσει, να εκφέρει ένα επιχείρημα, να εξηγήσει γιατί είναι λάθος αυτά που λένε. Το θεωρούσαμε αυτονόητο, αλλά για τουλάχιστον 271,761 ψηφοφόρους δεν είναι. Δεν είναι απαραίτητα κακοί άνθρωποι, πολλοί από αυτούς είναι απλώς αφελείς.

    Έχω ένα θείο, καλόκαρδο αλλά όχι ιδιαίτερα έξυπνο άνθρωπο. Τα τελευταία χρόνια που βγήκε στη σύνταξη περνάει τον χρόνο του μπροστά στην τηλεόραση. Δεν τον είχα ακούσει ποτέ να λέει κάτι ακραίο, μέχρι το περασμένο Πάσχα στο οικογενειακό τραπέζι, όπου μετά από μερικά κρασιά, πέταξε κάτι του στιλ «Η Κωνσταντινούπολη είναι Ελληνική και πρέπει να κάνουμε τα πάντα για να την ξαναπάρουμε». Δεν ξέρω πως μου ήρθε και του απάντησα «Ρε θείο, άντε και την πήραμε, τι να την κάνουμε με δεκαέξι εκατομμύρια Τούρκους που ζούνε εκεί;» Από τον τρόπο που αντέδρασε φάνηκε ότι αυτό το απλοϊκό κα βουτηγμένο στο κρασί επιχείρημα, ήταν το πρώτο που άκουγε εναντίων της μπαρούφας που του είχαν σερβίρει και ήταν και αρκετό.

    Σχόλιο από ΛάΟΣ-Καμπότζη | 24/09/2007

  17. Αποσπασματα από την Ανακοινωση της Γραμματείας της ΚΟΕ (Κομμουνιστική Οργάνωση Ελλάδας) για τα εκλογικά αποτελέσματα.

    ————————————————-

    […]Το ΚΚΕ κατέγραψε κι αυτό μια σημαντική αύξηση και μπόρεσε να αξιοποιήσει εκλογικά τη διαφορετικότητά του χωρίς να έχει τα προβλήματα και τις δυσκολίες που μπορεί να έχει ένα ενωτικό εγχείρημα. Εκμεταλλεύτηκε την εικόνα, διέδωσε μια ορισμένη εικόνα για τον εαυτό του και εισέπραξε κυρίως ψήφους διαμαρτυρίας και τιμωρίας του δικομματισμού. Ο στόχος όμως να εμφανιστεί σα μοναδικός και αποκλειστικός αριστερός φορέας και δύναμη δεν επιτεύχθηκε και τώρα πρέπει να συνηθίσει στην ιδέα της ύπαρξης μιας μαζικής ριζοσπαστικής αριστερής δύναμης, υπαρκτής μέσα στις αντιστάσεις και τα κινήματα, με λόγο μέσα στη νεολαία και τη διάχυτη αριστερά των ανοργάνωτων και των ανένταχτων. Έτσι δεν πρέπει να είναι πολύ ευχαριστημένο από την ειδική γραμμή που είχε σε κάθε χώρο και σε κάθε βήμα να καταπολεμά το Σύριζα επικαλούμενος υπαρκτά ή ανύπαρκτα ζητήματα της πολιτικής του ΣΥΝ. Μάλιστα ζήσαμε τη σαστιμάρα των εκπροσώπων του όταν απέναντί τους είχαν μια καθαρή αριστερή αντιπολιτευτική γραμμή.[…]

    Η άνοδος της αριστεράς είναι σημαντικό στοιχείο της πολιτικής ζωής του τόπου και πρέπει να αξιοποιηθεί στην κατεύθυνση της δημιουργίας και συγκρότησης ενός αντίπαλου δέους προς την αστική πολιτική και το νεοφιλελευθερισμό. Κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει μέσα από σεχταριστικές αντιλήψεις, ούτε μέσα από σχήματα που δεν παίρνουν υπόψη τους τους συσχετισμούς και τις ανάγκες του κόσμου. Η πρόκληση για την αριστερά είναι μεγάλη. Η περιχαράκωση και η μικροκομματική διαχείριση της επιτυχίας είναι αναντίστοιχη με τις ανάγκες και τις αγωνίες του κόσμου της αριστεράς. Η γραμμή που εμφανίστηκε από το ΚΚΕ αμέσως μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, «μην προσθέτετε ανόμοια πράγματα, άλλο τα δικά μας αποτελέσματα και άλλο πράγμα των υπολοίπων, δεν είμαστε «όλοι αριστερά», καθώς και η απωθητική έως αλαζονική επίκληση του «εμείς οι κομμουνιστές» σαν κάτι ιδιαίτερο και πάνω από κάθε άλλον αριστερό και αγωνιζόμενο άνθρωπο (ιδιαίτερα όταν γίνεται από την κ. Λ. Κανέλλη ή το Ν. Μπογιόπουλο που στον «κατακλυσμό του 90 φτιάξαμε την κιβωτό μας με τις αρχές μας και τα ιδανικά μας και σήμερα με το 8,2% αποδεικνύουμε ότι η ιστορία δεν έφτασε στο τέλος της»)&

    Αν η αριστερά θέλει να αδράξει ευκαιρίες και να ξανασυνδεθεί με τον κόσμο της εργασίας και τη νεολαία και να αξιοποιήσει ένα καλό εκλογικό αποτέλεσμα, οφείλει να δίνει μια καθαρή εικόνα του εαυτού της και όχι μια ψεύτικη. Από την τυπική ανεξαρτησία από το δικομματισμό να προχωρήσει στην πραγματική ανεξαρτησία από αυτόν και να αφήσει ρητορείες και σαχλαμάρες για «κιβωτούς», «κοστούμια», «αρραβώνες», «αριστερούς και δεξιούς ψάλτες».[…]

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 26/09/2007

  18. ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

    του ΓΡΑΦΕΙΟΥ της ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ

    του ΝΕΟΥ ΑΡΙΣΤΕΡΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ – ΝΑΡ

    για τα αποτελέσματα των βουλευτικών εκλογών 2007

    1. Η μείωση των ποσοστών των ΝΔ-ΠΑΣΟΚ κατά 6% αντιπροσωπεύει μια ευρύτερη κοινωνική διαμαρτυρία και αντίθεση προς την αντεργατική επίθεση, την οποία υλοποίησαν και τα δύο κόμματα του αστικού δικομματισμού τα προηγούμενα χρόνια, καθώς και προς την επερχόμενη κλιμάκωση της. Το έδαφος για την εκλογική αυτή καταδίκη διαμορφώθηκε στους αγώνες της προηγούμενης περιόδου. Το εκλογικό αποτέλεσμα αναδεικνύει, τις δυσκολίες που θα συναντήσει η νέα κυβέρνηση και ο αστικός συνασπισμός στο ξεδίπλωμα της επίθεσης ενάντια στους εργαζόμενους και τη νεολαία, σύμφωνα με τις επιλογές του κεφαλαίου και της ΕΕ. Το εκλογικό αποτέλεσμα αναδεικνύει μια ευρύτερη αμφισβήτηση στο μονόδρομο της ΟΝΕ, των ιδιωτικοποιήσεων, της αγοράς, της ανταγωνιστικότητας και της ανάπτυξης των καπιταλιστικών κερδών. Αναδεικνύει ταυτόχρονα, την δυνατότητα νικηφόρων αγώνων για να μην περάσει και να ανατραπεί η αντεργατική επίθεση. Στο πεδίο αυτό προβάλουν νέες μεγάλες προκλήσεις για την αντικαπιταλιστική επαναστατική Αριστερά.

    Ωστόσο, παρά τη μεγάλη δυσαρέσκεια απέναντι σε βασικούς πυλώνες της κυρίαρχης πολιτικής, τις ρωγμές που προκάλεσαν οι αγώνες που αναπτύχθηκαν, την άνοδο των ΚΚΕ-ΣΥΡΙΖΑ, το εκλογικό αποτέλεσμα δεν κλονίζει ριζικά τους συντηρητικούς κοινωνικοπολιτικούς συσχετισμούς και την διαδικασία «κοινοβουλευτικής ενσωμάτωσης» της αγανάκτησης και της κινηματικής δράσης των εργαζομένων και των νέων.

    2. Η Ν.Δ. κατέκτησε οριακή αυτοδυναμία, παρά τη μείωσή της κατά 3,5%. Μια μείωση που αντιπροσωπεύει την αποδοκιμασία της πολιτικής που άσκησε και προέβαλε. Διατηρεί, ωστόσο, την πρωτοκαθεδρία στο αστικό πολιτικό σύστημα και, ως κυβέρνηση, θα προωθήσει, με επιθετικό τρόπο, μια ομοβροντία αντιδραστικών «μεταρρυθμίσεων» στον προϋπολογισμό, το ασφαλιστικό, την παιδεία, το σύνταγμα, το περιβάλλον, τους μισθούς. Θα επιδιώξει, μάλιστα, να αξιοποιήσει τη «νωπή λαϊκή εντολή» για να προχωρήσει άμεσα σε αυτά τα μέτρα και να αποφύγει αγώνες και ρωγμές, όπως με το άρθρο 16 και το κίνημα της παιδείας. Δεν πρέπει να υπάρχει καμιά αυταπάτη ότι η κυβέρνηση της ΝΔ θα κλιμακώσει την αντιλαϊκή επίθεση και ότι μπορεί και πρέπει να βρει μπροστά της μια μαζική μαχητική εργατική αντιπολίτευση.

    3. Το ΠΑΣΟΚ όχι μόνο δεν εισέπραξε την κυβερνητική φθορά της ΝΔ, αλλά μειώθηκε κατά 2,5% περίπου. Η εξέλιξη αυτή είναι αποτέλεσμα της ουσιαστικά ταυτόσημης με τη ΝΔ πολιτικής του και του γεγονότος ότι -ως αστικά μεταλλαγμένο κόμμα – αδυνατεί να ασκήσει στοιχειώδη αντιπολίτευση και να συνδεθεί με αγωνιστικές-ριζοσπαστικές διεργασίες στη νεολαία και τους εργαζόμενους. Η βαθιά του αναξιοπιστία συνδέεται με μια γενικότερη κρίση της μεταλλαγμένης πλέον σοσιαλδημοκρατίας, όπως καταγράφεται και στην Ευρώπη. Το εκλογικό αποτέλεσμα ενεργοποιεί διεργασίες αλλαγής ηγεσίας και τροποποίησης της συνολικότερης φυσιογνωμίας και πρακτικής του ως κόμματος του αστικού συνασπισμού εξουσίας. Παράλληλα, θέτει σε κρίση τις σχέσεις του με τμήματα λαϊκών, εργατικών και νεολαιίστικων μαζών, τα οποία υπό προϋποθέσεις και στο βαθμό που απεγκλωβίζονται από αυτό μπορούν να συνεισφέρουν τόσο στο κίνημα όσο και σε μια ευρύτερη αντικαπιταλιστική-ανατρεπτική δυναμική.

    4. Ιδιαίτερα ανησυχητική είναι η άνοδος του ΛΑΟΣ και η είσοδός του στη βουλή. Η εξέλιξη αυτή στηρίχτηκε, μάλιστα, σε ψήφους που άντλησε κατά κύριο λόγο από εργατικές-λαϊκές περιοχές και αντιπροσωπεύει μια ευρύτερη και βαθύτερη επίδραση των εθνικιστικών, ρατσιστικών, ξενοφοβικών, ακροδεξιών αντιλήψεων, που διαχέονται και σε άλλους αστικούς πολιτικούς σχηματισμούς. Το φαινόμενο αυτό δεν πρέπει να υποτιμηθεί και ο ΛΑΟΣ, ως ακροδεξιό στήριγμα του αστικού συνασπισμού, πρέπει να αντιμετωπιστεί πολιτικά και ιδεολογικά το επόμενο διάστημα μέσα στη νεολαία και τους εργαζόμενους.

    5. Η άνοδος του ΚΚΕ (κατά 2,25%) και του ΣΥΡΙΖΑ (κατά 1,8%) αντιπροσωπεύει μια ψήφο διαμαρτυρίας και καταδίκης της πολιτικής ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, αλλά και μια ψήφο αναζήτησης ουσιαστικής αντιπολίτευσης και Αριστεράς. Το ΚΚΕ, με μια σταθερή αντιδικομματική παρουσία, εξέφρασε κυρίως τη διαμαρτυρία εργατικών λαϊκών στρωμάτων που πλήττονται από την επίθεση και ενός ευρύτερου κόσμου με αριστερές καταβολές. Ο ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ με τη συνεχή αναφορά του στα κινήματα και ιδιαίτερα της νεολαίας, εξέφρασε τη διαμαρτυρία κοινωνικών στρωμάτων που απειλούνται από την αντιλαϊκή επίθεση και ενός τμήματος των αγώνων της τελευταίας περιόδου ενώ τροφοδοτήθηκε και από τη συνεργασία με το ΔΗΚΚΙ (1,79% στις προηγούμενες εκλογές). Η ενίσχυση προς το ΚΚΕ και τον ΣΥΡΙΖΑ αποτελεί μια εκλογική μετατόπιση προς τα αριστερά. Εμπεριέχει αρκετά στοιχεία κριτικής και δεν αντανακλά μια ενεργητική κοινωνική-πολιτική συστράτευση με τα κόμματα αυτά. Η δυνατότητα, ωστόσο, μετασχηματισμού της τάσης αυτής σε ριζοσπαστική-αντικαπιταλιστική κινηματική και πολιτική δυναμική περιορίζεται και υπονομεύεται από τη γενικότερη στρατηγική των ΣΥΡΙΖΑ και ΚΚΕ και τον ρηχό «αντιδικομματισμό» της εκλογικής – πολιτικής τους παρέμβασης. Δεν προωθείται, επίσης, από πρακτικές δορυφοροποίησης στην επίσημη αριστερά. Αυτό μπορεί να συμβεί μόνο στο βαθμό που συγκροτείται και αναπτύσσεται ένα κοινωνικό -πολιτικό ρεύμα εργατικής αντιπολίτευσης και μια άλλη μετωπική αντικαπιταλιστική Αριστερά, που θα προωθούν, στη βάση αρχών, την κοινή δράση των αριστερών δυνάμεων, θα βάζουν φραγμό στην προώθηση των αντιλαϊκών μέτρων και θα αλλάζουν τους συσχετισμούς.

    6. Τα ψηφοδέλτια της εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς, άλλα λιγότερο και άλλα περισσότερο κινήθηκαν αυξητικά, χωρίς ωστόσο να γίνει ένα σταθερό και υπολογίσιμο άλμα. Η αύξηση αυτή εκφράζει –με αντιφατικό τρόπο- τάσεις βαθύτερης διαμαρτυρίας, αλλά και αναζήτησης μιας άλλης Αριστεράς. Παρʼ όλα αυτά η «εκτός των τειχών» Αριστερά δεν μπόρεσε να συνδεθεί πιο μαζικά και βαθιά με το ρεύμα αποστοίχισης από το ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ και να αποτυπώσει πολιτικά την κινηματική της δράση. Το αποτέλεσμα αυτό απηχεί την δυσκολία του χώρου αυτού να προβάλλει μια γραμμή ουσιαστικής και αποτελεσματικής κοινωνικοπολιτικής αντιπολίτευσης, να συνδεθεί με τους χώρους που ζουν, εργάζονται και σπουδάζουν οι εργαζόμενοι και οι νέοι και να συμβάλλει στη δημιουργία μιας ανεξάρτητης, μετωπικής αντικαπιταλιστικής-επαναστατικής Αριστεράς που θα αντιπροσωπεύει σε επίπεδο ιδεών, φυσιογνωμίας προγράμματος και, πρακτικής μια σύγχρονη λογική κομμουνιστικής απελευθέρωσης. Το έλλειμμα αυτό εκδηλώνεται και στην παρέμβαση του ΜΕΡΑ, παρότι προβάλει και επιχειρεί να προωθήσει αυτές τις αναγκαιότητες.

    7. Το Μέτωπο Ριζοσπαστικής Αριστεράς συγκέντρωσε 11.870 ψήφους (600 περισσότερους από το 2004). Το αποτέλεσμα αυτό είναι αναντίστοιχο με τις ανάγκες και τις δυνατότητες της περιόδου και πίσω από τη σημαντική συμβολή των δυνάμεων του ΜΕΡΑ στις πολιτικές και κινηματικές μάχες που δόθηκαν το τελευταίο διάστημα. Αποτυπώνει τις αδυναμίες – υστερήσεις του ΜΕΡΑ και των συνιστωσών του –πρώτα από όλα του ΝΑΡ- για μια σταθερή πολιτική παρουσία και συνολική παρέμβαση του ΜΕΡΑ, για ανάπτυξη μαζικών και σταθερών πολιτικών δεσμών με τους εργαζόμενους και τους νέους.

    Αποτυπώνει, κυρίως, την γενικότερη αδυναμία μας για έμπρακτη προώθηση της γραμμής της μαχητικής εργατικής αντιπολίτευσης και της άλλης Αριστεράς, της αντικαπιταλιστικής πάλης και της κομουνιστικής επαναθεμελίωσης. Για τον μετασχηματισμό του μαχόμενου κοινωνικού και πολιτικού δυναμικού της ριζοσπαστικής αντικαπιταλιστικής Αριστεράς σε συνολικό πολιτικό ρεύμα, με περιεχόμενο και μορφές, έμπρακτης προώθησης του ανεξάρτητου πόλου της αντικαπιταλιστικής επαναστατικής Αριστεράς. Μέσα από την ανώτερη πολιτική συγκρότηση όλου αυτού του δυναμικού στην λογική του πόλου, την συγκεκριμένη και σταθερή παρέμβαση για την ανάπτυξη κοινωνικού- πολιτικού κινήματος εργατικής αντιπολίτευσης, θα γίνεται δυνατόν να επιδρά το ΝΑΡ και το ΜΕΡΑ στο ευρύτερο ρεύμα της κοινωνικής δυσαρέσκειας και διαμαρτυρίας.

    Η αδυναμία αυτή, που εκφράστηκε και στην εκλογική μάχη, συνδέεται στενά με το πώς αναπτύσσουμε και προωθούμε σε όλα τα επίπεδα τη φυσιογνωμία και τη λογική της κομμουνιστικής επαναθεμελίωσης, με το πόσο πλούσια είναι η θεωρητική/αξιακή μας αντιπαράθεση με την αστική ιδεολογία, με το πόσο δημιουργικά και πρακτικά υπηρετούμε τη στρατηγική μας.

    Αρνητικό ρόλο στο εκλογικό αποτέλεσμα έπαιξε η διαφοροποίηση ορισμένων πολιτικών δυνάμεων από το ενωτικό κεκτημένο των αντικαπιταλιστικών σχημάτων, κυρίως στον χώρο της νεολαίας. Η στάση αυτή υποβάθμισε την δυνατότητα του αντικαπιταλιστικού δυναμικού να απευθυνθεί ενωμένο και με αυτοπεποίθηση στο συνολικό αγωνιστικό ρεύμα, κάνοντας ένα πραγματικό, σταθερό και ώριμο βήμα στην οικοδόμηση ενός αντικαπιταλιστικού ρεύματος που θα είχε και τα αντίστοιχα εκλογικά αποτελέσματα.

    8. Στη μάχη αυτή έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους όλοι οι αγωνιστές του ΝΑΡ και της νΚΑ. Μαζί με τις οργανωμένες συνιστώσες, στήριξαν και αναβάθμισαν το ΜΕΡΑ εκατοντάδες αγωνιστές, από τους κλάδους και τις γειτονιές, από όλη την Ελλάδα. Η μάχη αυτή αποτελεί μια πολύτιμη παρακαταθήκη για όλους μας.

    Αντιμετωπίζουμε, το εκλογικό αποτέλεσμα με αίσθημα ευθύνης, χωρίς κανένα εφησυχασμό, με κριτικό και αυτοκριτικό πνεύμα και κυρίως με συνείδηση των αυξημένων απαιτήσεων που δημιουργεί η επόμενη μέρα. Στη βάση αυτή θα προχωρήσουμε σε μια συλλογική, συντροφική, δημοκρατική συζήτηση για την πιο βαθιά μελέτη των αποτελεσμάτων και τη διαμόρφωση συμπερασμάτων που θα συμβάλλουν στην πορεία ποιοτικής ανάπτυξης του ΝΑΡ και της νΚΑ. Θα συμβάλουμε δημιουργικά ώστε να ανοίξει ο διάλογος στο ΜΕΡΑ και τον ευρύτερο κόσμο του κινήματος και της αναζήτησης μιας άλλης Αριστεράς.

    Στόχος αυτής της διαδικασίας είναι η διαμόρφωση ενός συγκεκριμένου πολιτικού σχεδίου σταθερής πολιτικής παρέμβασης για ένα κοινωνικό – πολιτικό κίνημα αντίστασης – ανατροπής της αντεργατικής καταιγίδας και άμεσων πρωτοβουλιών πολιτικής –οργανωτικής συγκρότησης του ευρύτερου δυναμικού του ΜΕΡΑ και συμβολής του στην κατεύθυνση του πόλου της αριστεράς της επαναστατικής πάλης και της κομμουνιστικής απελευθέρωσης.

    Το Γραφείο της Π.Ε. του ΝΑΡ
    Αθήνα, 18 Σεπτεμβρίου 2007

    Σχόλιο από ΝΑΡ | 26/09/2007

  19. ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

    Του Μετώπου Ριζοσπαστικής Αριστεράς – ΜΕ.Ρ.Α.

    Για τα αποτελέσματα των εκλογών της 16 – 9 – 2007

    Το εκλογικό αποτέλεσμα με την κατά 6 μονάδες μείωση του δικομματισμού είναι αποτέλεσμα της βαθιάς δυσαρέσκειας των εργαζόμενων και της νεολαίας απέναντι στην κυρίαρχη πολιτική και το νέο κύμα των επερχόμενων αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων. Το ισχυρό αυτό ρεύμα μπόρεσε πάνω απ’ όλα να εκφραστεί σαν αποτέλεσμα των σημαντικών αγώνων σε ορισμένους εργασιακούς χώρους, ιδιαίτερα αυτών της εκπαίδευσης και του ρήγματος που αυτοί δημιούργησαν (μπλοκάρισμα του άρθρου 16, της συνταγματικής αναθεώρησης κλπ). Είναι ένδειξη του ότι πλατύτερα τμήματα των εργαζόμενων αναζητούν μια μαχητική αντιπολίτευση και μια αριστερά ικανή να ανοίξει δρόμους σε μια ριζική αλλαγή του συσχετισμού σε όφελος των εργαζόμενων.

    Η Ν.Δ παραμένει ο βασικός πυλώνας του πολιτικού συστήματος στην φάση αυτή, για την προώθηση των ‘μεταρρυθμίσεων’. Ωστόσο βγαίνει ‘τραυματισμένη και πιο αδυνατισμένη από την εκλογική αυτή μάχη. Παρόλα αυτά όπως έσπευσε να δηλώσει αμέσως μετά τις εκλογές θα προχωρήσει χωρίς ‘χάσιμο χρόνου’ στην προώθηση των πιο αντιδραστικών από τις μεταρρυθμίσεις. Η επίθεση αυτή θα τείνει να γίνει όλο και πιο επικίνδυνη καθώς ο ΛΑΟΣ με την είσοδό του στη Βουλή θα προσπαθήσει να αξιοποιήσει την ισχνή πλειοψηφία της ΝΔ για να παρέμβει ρυθμιστικά σε ακροδεξιά κατεύθυνση.
    Η ιστορική ήττα που υπέστη το ΠΑΣΟΚ στις εκλογές αποτελεί μια ηχηρή αποδοκιμασία της συνολικά αντιδραστικής πολιτικής του κόμματος αυτού, εκδήλωση της συνολικότερης κρίσης της αστικά μεταλλαγμένης σοσιαλδημοκρατίας. Έχει βαθύτερα χαρακτηριστικά και δεν είναι απλά θέμα ηγεσίας. Με προϋπόθεση την ανάπτυξη ενός ισχυρού πολιτικού κινήματος ρήξης με την αστική πολιτική είναι δυνατόν να απεγκλωβιστούν ευρύτερα τμήματα εργαζόμενων από τον χώρο αυτό.
    Aανησυχητική εξέλιξη είναι η άνοδος του ΛΑΟΣ και η είσοδός του στη βουλή η οποία στηρίχτηκε, σε ψήφους που άντλησε κύρια από εργατικές-λαϊκές περιοχές. Κατά ένα τμήμα του αντιπροσωπεύει μια ευρύτερη επίδραση εθνικιστικών, ρατσιστικών, ξενοφοβικών, ακροδεξιών αντιλήψεων, που διαχέονται και σε άλλους πολιτικούς σχηματισμούς. Πρέπει να συνδυαστεί και με το ποσοστό της ‘Δημοκρατικής Αναγέννησης. Το φαινόμενο αυτό δεν πρέπει να υποτιμηθεί αλλά να αποκαλυφθεί ως ακραία έκφραση της κρίσης του συστήματος. Να αντιμετωπιστεί σταθερά, κοινωνικά, πολιτικά και ιδεολογικά το επόμενο διάστημα, μέσα στη νεολαία και τους εργαζόμενους
    Η άνοδος του ΚΚΕ (κατά 2,25%) και του ΣΥΡΙΖΑ (κατά 1,8%) αντιπροσωπεύει μια ψήφο διαμαρτυρίας και καταδίκης της πολιτικής ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, αλλά και μια ψήφο αναζήτησης ουσιαστικής αντιπολίτευσης και αριστεράς. Σε ό,τι αφορά το ΚΚΕ, στηρίχτηκε στην πιο έντονη αντιδικομματική φρασεολογία του τα τελευταία χρόνια και στη διαμαρτυρία λαϊκών, εργατικών στρωμάτων ενός κόσμου με αριστερές καταβολές, ενώ σε ό,τι αφορά τον ΣΥΡΙΖΑ κυρίως στην έντονη προσπάθεια εκλογικής αξιοποίησης του κόσμου των κινημάτων απ’ τη μεριά της σημερινής ηγεσίας του και εν μέρει στη συμμαχία με το ΔΗΚΚΙ (1,79% στις προηγούμενες εκλογές).
    Η μετατόπιση της λαϊκής διαμαρτυρίας απέναντι στον δικομματισμό και η έκφρασή της προς την αριστερά, αποτελεί θετικό γεγονός. Ωστόσο τα κόμματα της διαχειριστικής αριστεράς με την πολιτική τους ‘επένδυσαν’ σε μια ρηχή ‘αντιδικομματική’ πολιτική αποφεύγοντας στο να ‘μπολιάζεται’ η διαμαρτυρία με τα βαθύτερα εκείνα στοιχεία μιας ταξικής ανατρεπτικής αντιπαράθεσης με τους πυλώνες της κυρίαρχης πολιτικής (προγράμματα σύγκλισης, ΕΕ κλπ) που απαιτεί η περίοδος. Θα κριθεί λοιπόν το επόμενο διάστημα η βαθύτερη και ουσιαστικότερη πολιτική ριζοσπαστικοποίηση του ρεύματος αυτού προς τ’ αριστερά, η μετατροπή του από ρεύμα μιας προσωρινής κοινοβουλευτικής διαμαρτυρίας σε ένα ρεύμα ουσιαστικής πολιτικής χειραφέτησης και ενεργού κοινωνικής δράσης και αντίστασης, ουσιαστικότερης και σταθερότερης αλλαγής του συσχετισμού, αντικαπιταλιστικής δράσης και προοπτικής.
    Η εξωκοινοβουλευτική Αριστερά και ιδιαίτερα το αγωνιστικό της κομμάτι που πρωτοστάτησε στα κινήματα της περιόδου κινήθηκε γενικά αυξητικά, χωρίς ωστόσο να κάνει ένα άλμα, να συνδεθεί πιο μαζικά και βαθιά με το ρεύμα αποστοίχισης από το ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ και να αποτυπώσει πολιτικά την κινηματική της δράση. Αυτό ισχύει και για το ΜΕΡΑ: Το ΜΕΡΑ συγκέντρωσε στις εκλογές περίπου 11.900 ψήφους (600 περισσότερους από το 2004) και είχε μια ελαφριά αύξηση στο ποσοστό του. Το αποτέλεσμα αυτό είναι πίσω από τις απαιτήσεις, αλλά και τις υπαρκτές δυνατότητες που γεννήθηκαν από την δράση των αγωνιστών και των συνιστωσών του όλα αυτά τα χρόνια. Είναι γι’ αυτό αναγκαίο:
    Να αξιοποιηθούν ακόμα περισσότερο οι νέες δυνατότητες που γεννήθηκαν από τον αποφασιστικό ρόλο της αντικαπιταλιστικής αριστεράς στα κινήματα της περιόδου και ιδιαίτερα στο εκπαιδευτικό κίνημα, η συμβολή σε σημαντικές απόπειρες ταξικής ανασυγκρότησης του εργατικού κινήματος, ή η δράση μας στα οικολογικά ζητήματα και στις γειτονιές.

    Να δοθεί ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στο μετασχηματισμό του ευρύτερου κοινωνικοπολιτικού ρεύματος της ριζοσπαστικής αριστεράς που δρα και παλεύει με πολύ αξιόλογα αποτελέσματα στους κοινωνικούς χώρους, σε συνολικό αυτοτελές πολιτικό ρεύμα, και προοπτικά σε πολιτικό υποκείμενο και πόλο της αντικαπιταλιστικής και επαναστατικής αριστεράς. Αυτή είναι η καρδιά του ζητήματος για το ξεπέρασμα κάθε αναντιστοιχίας ανάμεσα στις δυνατότητες που γεννά η κοινωνικοπολιτική μας παρέμβαση και την συνολική πολιτική και εκλογική μας έκφραση
    Η αναγκαία ανώτερη πολιτική συγκρότηση είναι και ο δρόμος για την επαφή και την επίδρασή μας στο ευρύτερο ρεύμα της δυσαρέσκειας και της διαμαρτυρίας που δημιουργήθηκε μέσα στους εργαζόμενους και την νεολαία. Είναι ο δρόμος που θα δώσει βαθύτερα πολιτικά χαρακτηριστικά, σταθερότερη ύπαρξη και φυσιογνωμία στο ρεύμα αυτό, θα το καταστήσει πιο ανθεκτικό στα διλήμματα και την πίεση που ασκεί πάνω του η διαχειριστική αριστερά.
    Διλήμματα που υπήρξαν έντονα και σε αυτές τις εκλογές και σχετίζονται με την επιχειρηματολογία της ‘χρήσιμης ψήφου’ (‘πολιτικό μήνυμα’ δίνει μόνο η ψήφος στις υπαρκτές κοινοβουλευτικές δυνάμεις’), όσο και της ‘επικίνδυνης ψήφου’, που ιδιαίτερα τις τελευταίες μέρες συνδέθηκε με την άποψη ότι η ψήφος στα ‘εκτός βουλής’ κόμματα ευνοεί την αυτοδυναμία της ΝΔ. Άποψη που προβλήθηκε συστηματικά από τον ΣΥΡΙΖΑ και τους εξωκοινοβουλευτικούς του συμμάχους καθώς και απ’ το ΚΚΕ.
    Αναμφίβολα ρόλο στο αποτέλεσμα της επαναστατικής Αριστεράς έπαιξε και η διάσπαση του κόσμου των σχημάτων που επήλθε κυρίως στους χώρους της νεολαίας, με την ευθύνη των δυνάμεων εκείνων που υποχώρησαν από το κοινό κεκτημένο, στο όνομα ευκαιριακών και προεκλογικών συγκλίσεων χωρίς αποτέλεσμα και χωρίς μέλλον.
    Στην εκλογική μάχη που δόθηκε το ΜΕ.Ρ.Α στηρίχτηκε ενεργητικά από εκατοντάδες αγωνιστές της ριζοσπαστικής αριστεράς. Η εκπροσώπησή του ήταν πλουσιότερη, πιο κοντά στο πλούσιο δυναμικό που συσπειρώνει. Αποτελεί ευθύνη απέναντι στο δυναμικό που το στήριξε να γίνουν το αμέσως επόμενο διάστημα βήματα σε μια σταθερότερη συγκρότηση που θα δίνει χώρο και θα περιλαμβάνει όλο αυτό το δυναμικό.Στόχος μας είναι να συμβάλουμε πιο αποφασιστικά το επόμενο διάστημα:

    στην ανάπτυξη της ενότητας, της παραπέρα πολιτικής και προγραμματικής ριζοσπαστικοποίησης και της κοινής δράσης των πολιτικών-συνδικαλιστικών σχημάτων και συσπειρώσεων στους εργατικούς χώρους, την νεολαία, τις γειτονιές κλπ, στην βάση της πλήρους ανεξαρτησία τους απέναντι και στους δύο πόλους του δικομματισμού, την εργοδοσία και ευρύτερα τις δυνάμεις του συστήματος,
    σε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για την συνολική έκφραση των επί μέρους χώρων μέσα από μια μόνιμη και σταθερή συγκρότηση σε πανελλαδική κλίμακα για την ανάπτυξη και συνολικό μετασχηματισμό της προσπάθειάς μας στην κατεύθυνση του πόλου της αντικαπιταλιστικής αριστεράς, με αναφορά πρώτα από όλα στους αγωνιστές αλλά και τις δυνάμεις που θέλουν να συμβάλλουν στην υπόθεση αυτή.

    στην ανάπτυξη ενός πολιτικού κινήματος και προγράμματος πάλης για την ανατροπή της επίθεσης της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, του κεφαλαίου και της ΕΕ για την υπεράσπιση των σύγχρονων αναγκών και δικαιωμάτων των εργαζόμενων και της νεολαίας. Στην ταξική ανασυγκρότηση του εργατικού κινήματος και ευρύτερα την αναγέννηση των μορφών της λαϊκής συλλογικότητας και αυτενέργειας.

    Στην επανέναρξη ενός διαλόγου ανοιχτού προς όλους τους χώρους της επαναστατικής αριστεράς γύρω από τα ζητήματα αιχμής που αφορούν την ανασυγκρότηση του αριστερού κομμουνιστικού και επαναστατικού κινήματος στις σημερινές συνθήκες

    Με μια τέτοια λογική, πατώντας πάνω στην ανώτερη πολιτική του συνεκτικότητα, στην υπαρκτή και πανελλαδική πολιτική του δικτύωση, αλλά και σε μια αξιοσημείωτη σταθερότητα του ΜΕ.Ρ.Α, με κέντρο τον κόσμο του κινήματος, και προπαντός ένα επαναστατικό πολιτικό προγραμματικό σχέδιο πιστεύουμε ότι μπορούμε να κάνουμε ένα νέο βήμα στην μεγάλη προσπάθεια της αντικαπιταλιστικής ανατροπής της νέας σοσιαλιστικής και κομμουνιστικής προοπτικής .

    Σχόλιο από ΜΕΡΑ | 26/09/2007

  20. […] -την επόμενη ΜΕΡΑ….. […]

    Πίνγκμπακ από -Δύο χρόνια Π&Α: Ένας “εγωκεντρικός” απολογισμός! « Πόντος και Αριστερά | 31/12/2008

  21. […] -την επόμενη ΜΕΡΑ….. […]

    Πίνγκμπακ από -Ο απολογισμός του έτους « Πόντος και Αριστερά | 08/01/2010


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: