Πόντος και Αριστερά

……. 'μώ τον νόμο σ' !

-Για το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ’ δημοτικού (6)

Με  αφορμή  το  Ολοκαύτωμα  των  Εβραίων

Διεθνής μέρα για το Ολοκαύτωμα των Εβραίων και ο νους  κάνει αθέλητες συγκρίσεις και καταλήγει σε προκλητικά και μελαγχολικά συμπεράσματα. Τη στιγμή που η διεθνής κοινότητα αντιμετωπίζει την αναθεωρητική ιστοριογραφία ως -λίγο ή πολύ- «εγκληματική πράξη», στην «μικράν πλην έντιμον», η αναθεώρηση της Ιστορίας και η συγκάλυψη της Γενοκτονίας θεωρείται πράξη εκσυγχρονισμού των μεθόδων διδασκαλίας…. με τη συνενοχή πλήθους -έντιμων κατά τα άλλα- συμπολιτών μας. Τιμώντας τη σημερινή επέτειο του Ολοκαυτώματος αναδημοσιεύουμε από τη σελίδα του J95, μια προκλητική τοποθέτηση του άγνωστου σε μας «Ισπίρτ» -γόνου μάλλον προσφύγων από τη Σμύρνη… 

dsc03026a.jpg Ισπίρτ Says:

«…Προσπάθησα να παρουσιάσω μια πραγματικότητα που θα έπρεπε να ενδιαφέρει τον κάθε πολίτη, εφόσον έχει αποβάλλει τα ρατσιστικά του στερεότυπα και θέλει να μάθει ποιός είναι ο διπλανός του.  …κατάλαβα, ότι παρότι ζούμε 80 χρόνια μαζί παραμένουμε δύο άγνωστοι κόσμοι. Εμείς βέβαια σας ξερουμε καλύτερα -παρότι γιαυτό, τελευταία μου δημιουργήθηκαν κάποιες αμφιβολίες.

Μέχρι τώρα πίστευα ότι η αριστερή μου και αντιεξουσιαστική προέλευση δεν έρχονταν σε αντίθεση με τη μικρασιατική καταγωγή μου. Αντίθετα, λειτουργούσε συμπληρωματικά και το δεύτερο με βοηθούσε να ξεπεράσω τον ελλαδίτικο τοπικισμο, να κατανοήσω ευκολότερα τους «ξένους» και επί πλέον να γνωρίσω καλύτερα την κοινωνία του «γείτονα», από την άλλη πλευρά του Αιγαίου.

Με τη συζήτηση αυτή(*) κατάλαβα ότι η δικιά μας ιστορική ματιά είναι αποκλεισμένη από την κυρίαρχη ιδεολογία του κρατιδίου τούτου, που πίστευα και ‘γω -όπως και άλλοι- ότι έπαψε να είναι ξενόδουλη μπανανία.

Κούνια με κούναγε! Η κατάσταση έγινε πολύ χειρότερη… Η ξενοδουλεία πήρε νέες ποιοτικά μορφές, ακόμα πιο ενδιαφέρουσες.

Το νέο στοιχείο είναι ότι στην εκπαιδευτική διαδικασία εντάχθηκε πλέον ως κυρίαρχη ματιά, η ματιά του «γείτονα», όχι όμως μ’ αυτούς που κάνουμε παρέα και μ’ αυτούς που μαζί τους διαδηλώνουμε ενάντια στα λευκά κελιά (που τυχαίνει να είναι αντικεμαλικοί και γι’αυτό αντιεθνικιστές και αντιφασίστες) , αλλά η ματιά των άλλων, η ματιά των εθνικιστών της άλλης πλευράς, οι οποίοι μ’ ένα περίεργο τρόπο βλέπουν τα μικρασιατικά με τον ίδιο τρόπο και έχουν και τους ίδιους ήρωες, όπως π.χ. ο Κεμάλ Ατατούρκ.

Η δική μας ματιά παραμένει αποκλεισμένη στην ξενόδουλη μπανανία. Δεν υπάρχει, ούτε για να μπορέσουν τα προς εκπαίδευση και πειθαναγκασμό παιδάκια, να δουν τις δύο διαφορετικές ερμηνείες… Κάτι που αποτελεί στοιχειώδη μέθοδο για την αντιεθνικιστική εκπαίδευση είναι να παρουσιάζει και τις δύο ανταγωνιζόμενες μεταξύ τους ερμηνείες….»

dsc04576.jpg

(*) για το νέο βιβλίο Ιστορίας που συνέγραψε η κ. Ρεπούση, για τον τρόπο παρουσίασης από τις «μεγάλες εφημερίδες» Αλήτες, ρουφιάνοι δημοσιογράφοι«, φωνάζουν οι αναρχικοί, μήπως κάτι ξέρουν!] και για τον απόλυτο αποκλεισμό της κοινωνικής κριτικής που ασκούν οι προσφυγικές οργανώσεις…

11/04/2007 - Posted by | -Βιβλίο Ιστορίας

6 Σχόλια »

  1. Kqlispera apo to Duesseldorf,
    Simera, imera mnimis tou olokaftomatos i simees sti Germania anemizan mesisties. Omos – choris na thelo na mioso ta egglimata tou nazismou oute kata ena mikro pososto – posa alla egglimata kata tis antropotitas aposiopountai… AMETRITA ke na ithela na ta aparitmiso den boro, giati den ta xero. Ke den enoo memonomena egglimata, alla genoktonies. Aftous pios tha tous klapsi???

    Σχόλιο από ange-ta | 28/01/2007

  2. Έτσι είναι, τουλάχιστον ας κλάψουμε εμείς για όσους ξέρουμε και να μην επιτρέψουμε να δικαιωθούν τα εγκλήματα με τη λήθη…

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 28/01/2007

  3. …η συζήτηση, όμως, για την ιστορία της Στ’ Δημοτικού (και τα παρελκόμενα) συνεχίζεται με διαρκώς ανανεούμενο ενδιαφέρον– είτε στου Ροΐδη

    http://roides.wordpress.com/2007/01/30/pwsgrafetai/#more-220

    και

    http://roides.wordpress.com/2007/01/29/sxolikavivlia/,

    είτε στου suigenerisav:

    http://suigenerisav.blogspot.com/

    είτε στο:

    http://athensfreepaper.blogspot.com/2007/01/blog-post_30.html

    Καθώς και στου Μάρκου:

    http://omarkosmetamousia.blogspot.com/

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 31/01/2007

  4. Ψάχνοντας βρήκαμε και μερικές ακόμα παρεμβάσεις του Ισπίρτ, που έχουν πρωτοτυπία και ενδιαφέρον.

    Ισπίρτ Says:

    «Επειδή υπάρχει διχογνωμία για τον αριθμό των θυμάτων της γενοκτονίας των Ελλήνων στην Μικρά Ασία και στην Ανατολική Θράκη από τους εθνικιστές (νεότουρκους και κεμαλικούς) σας παραπέμπω στην εργασία: Kitromilides-Alexandris, “Ethnic survival, nationalism and forced migration”, Κ.Μ.Σ., 1984.

    Φαίνεται ότι ο αριθμός των θυμάτων μπορεί να φτάνει και το ένα εκατομμύριο άτομα. Από το σύνολο όμως των 4.5 εκατομμυρίων χριστιανών (μαζί οι Αρμένιοι, οι Ασσύριοι, οι Αραμαίοι κ.ά.) επέζησαν λίγες δεκάδες χιλιάδες ότομα.

    Νομίζω είναι αστείο να συζητιέται ποιός έκαψε τη Σμύρνη αρκετές μέρες μετά την αναχώρηση του ελληνικού στρατού από την πόλη. Ή -ακόμα χειρότερα- αυτό να μπαίνει σε διαπραγμάτευση με τα υπαρκτά εγκλήματα που διέπραξε ο ελληνικός στρατός κατά την αποχώρησή του.

    Θα ήταν να συζητούσαν στο Ισραήλ την εκδοχή στη Βαρσοβία να αυτοπυρπολήθηκαν οι Εβραίοι μόνοι τους!

    Από μόνη της η συζήτηση δείχνει ότι στην ελληνική κοινωνία υπάρχει ένα ζήτημα επάρκειας όσον αφορά τη γνώση που έχει για τόσο πρόσφατα γεγονότα της ιστορίας από τα οποία μας χωρίζουν μόλις 84 χρόνια.»

    ————————
    Ισπιρτ Says:

    December 13th, 2006 at 7:14 pm
    “…ολοι στα ιδια σκατα ειμαστε.”

    Δεν είναι στα ίδια σκατά οι μουσουλμάνοι της Σρεμπρένιτσα και οι Βοσνιοσέρβοι πολιορκητές, ούτε οι τσετσένοι και οι ρώσοι και πολύ περισσότερο οι παλαιστίνιοι και οι ισραηλίτες. Και ας είναι όλοι τους εθνικιστές!

    Δεν είναι στα ίδια σκατά οι Σμυρνιοί και οι Πόντιοι, που πλήρωσαν την ύπαρξή τους με μια γενοκτονία, με τους εξουσιαστές των τότε ελληνικών κυβερνήσεων που τους εγκατέλειψαν -συνειδητά- στους τούρκους φασίστες αφού πρώτα τους εμπόδισαν -επίσης συνειδητά- να οπλιστούν. Και άλλα πολλά!!!

    Η ιστορία αυτή έχει πολλές άγνωστες και σκοτεινές πλευρές που οδήγησαν την εξουσία στο να αποφασίσει να την εξοβελίσει από τη μνήμη των Νεοελλήνων.

    ——————————–

    Ισπιρτ Says:

    December 13th, 2006 at 9:53 pm
    Δεν υπάρχει ζήτημα εκδίκησης.

    Το μόνο που υπάρχει ως ζήτημα ανοικτό είναι η ιστορική καταγραφή και η μετάδοση της γνώσης.

    Απ’ ότι ξέρω, οι οργανώσεις των προσφύγων το μόνο ζήτημα που θέτουν είναι η αναγνώριση της γενοκτονίας τόσο από τους ελλαδικούς (τυπικά έγινε) όσο και από τη διεθνή κοινότητα. Όπως έγινε με τους Εβραίους.

    Καμιά ρεβάνς!

    Ειδικά οι Πόντιοι αναπτύσσουν και σοβαρότατες σχέσεις με τους Τούρκους της άλλης πλευράς (πολλοί από τους οποίους είναι Πόντιοι -μεγάλο ζήτημα, μην το ανοίξουμε εδώ). Ενώ πολλοί από τους υπόλοιπους πρόσφυγες επισκέπτονται τις παλιές τους πατρίδες, βρίσκουν τα σπίτια τους, γνωρίζονται με τους νέους κατοίκους. Διατηρείται έτσι μια σχέση με τον χώρο. Αυτή είναι μια υπόγεια διεργασία, άγνωστη στους υπόλοιπους νεοέλληνες.

    Το δικό μου χωριό (των παππούδων δηλαδή, αλλα το νοιώθω ως δικό μου), βρίσκεται στην περιοχή της Μαγνησίας, στην Ιωνία. Σήμερα κατοικούν Κοσοβάροι από το Πρίζρεν. Απλοί μουσουλμάνοι των Βαλκανίων που η μοίρα τους έριξε στη Μικρά Ασία. Γύρω στο ‘25 το τουρκικό κράτος τους παραχώρησε ένα εγκαταλειμένο ελληνικό χωριό. Είναι ευγενικότατοι, χαίρονται που μας βλέπουν, έχουμε σχέσεις με τους αριστερούς νέους του χωριού και έτσι μαθαίνουμε και μεις την κοινωνία του “γείτονα” με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

    ———–

    Αυτό που θα υπάρχει κινηματικά όλα τα επόμενα χρόνια θα είναι οι προσπάθειες από την πλευρά των προσφυγικών οργανώσεων για την αναγνώριση της γενοκτονίας -σε επίπεδο καθαρά ιστορικού γεγονότος. Όσο αυτό δε θα γίνεται το εσωτερικό σχίσμα και η πίκρα που κουβαλούν μέσα τους όλοι οι πρόσφυγες της Μικρασιατικής Καταστροφής και τα παιδιά τους (εκτός φυσικά από τους βαλκανιοποιημένους) ο κύκλος δεν θα έχει κλείσει.

    Και το καλύτερο είναι να το κατανοήσουν και να το αποδεχτούν οι εν Ελλάδι οικούντες αντιεθνικιστές -δεν μιλώ για τους “αντιεθνικιστές”- ώστε να κλείσει ο κύκλος πραγματικά μέσω της αναγνώρισης.

    Αλλιώς κινδυνεύουμε όλοι να μας υποκαταστήσουν οι πραγματικά ανεπιθύμητοι, οι οποίοι υποκριτικά θα ενδυθούν τη λεοντή του προστάτη της μνήμης των προσφύγων. Και γι αυτό θα φταίμε όλοι!

    Και για να γίνουν όλα αυτά ομαλά, χωρίς τεχνητές συγκρούσεις, θα είναι σεβασμός της ιστορίας (που είναι πρόσφατη, εφόσον η πρώτη γενιά ακόμα ζει) και η προσπάθεια δημιουργίας γεφυρών επικοινωνίας -γιατί παρακολουθώντας από την αρχή τη συζήτηση εδώ, νομίζω ότι δεν υπάρχουν.

    ——————————————

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 31/01/2007

  5. Μια και είμαστε στο θέμα, γιατί ΚΑΝΕΙΣ δεν αναφέρει πως δεν υπάρχουν τα Σεπτεμβριανά, σαν ιστορικό γεγονός, στο νέο, «καλό» μας βιβλίο, που «θα γίνει καλύτερο», όπως δήλωσε η Ρεπούση;

    Δυστυχώς, ήμουν εκεί. Οι φίλοι του γιου μου πάλι, όχι. Και αν η «κυρία» Ρεπούση «δεν βρίσκει στοιχεία» για το γεγονός, ας ανοίξει το βιβλίο του Βρυώνη, να ξεστραβωθεί.

    Έχουμε καταντήσει να σκεφτόμαστε αν είναι σωστό, από μέρους του λαού, να αμφισβητείται μια ομάδα ελάχιστων, εμπαθών ψευδοεπιστημόνων…

    Σχόλιο από genie | 12/04/2007

  6. Δες τε, τα παρακάτω:

    Οδός Κεμάλ-Αριθμός μηδέν, για τον Κεμάλ τον Ατατούρκ

    Ο άλλος Βενιζέλος, για τον φίλο του Μουσταφά Κεμάλ, και

    Η Συνθήκη της Λωζάννης και το βιβλίο Ιστορίας

    Με αφορμή το Ολοκαύτωμα των Εβραίων

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 08/07/2007


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: