Πόντος και Αριστερά

……. 'μώ τον νόμο σ' !

-Όταν το θράσος περισσεύει..

Διαβάζουμε στο ιστολόγιο «Ινφογνώμων πολιτικά» άρθρο του Σάββα Καλεντερίδη με τίτλο : “ Ο Μπουτάρης, ο Κεμάλ και ο βιασμός της ιστορικής συνείδησης του Έλληνα”. 

Βέβαια, αποτελεί αναμφισβήτητα αντικείμενο κριτικής ο Μπουτάρης αλλά και οποιοσδήποτε άλλος που αρνείται να λάβει υπ’όψη την ιστορική εμπειρία των Ελλήνων της Ανατολής   και τις ευαισθησίες όσων  έλκουν την καταγωγή από εκεί .

Πρόβλημα όμως παρουσιάζεται όταν τηρούνται  δύο μέτρα και δύο σταθμά για ακριβώς το ίδιο θέμα εξυπηρετώντας ιδεολογικές και άλλες δουλείες. Ο Μπουτάρης δεν είπε ή έπραξε κάτι περισσότερο από ότι ο μεγαλύτερος φιλότουρκος εν Ελλάδι, ο Ιωάννης Μεταξάς. Αυτό ακριβώς στο άρθρο ξεπερνιέται με ένα απλό:  «..χρονικό της δωρεάς του νεοκλασικού που φέρεται να έζησε για ένα διάστημα ο φασίστας-σφαγέας του Ελληνισμού από το ελληνικό στο τουρκικό δημόσιο και της αλλαγής του ονόματος της οδού Αποστόλου Παύλου σε Κεμάλ Ατατούρκ, τη δεκαετία του ’30, είπε και τα παρακάτω….»  

Το ελληνικό δημόσιο λοιπόν …κάπου στην δεκαετία του 30, γενικά και αόριστα …αποφεύγοντας να αναφέρει το όνομα Μεταξάς.   

Και πώς να το αναφέρει όταν και το επικήδειο τηλεγράφημα του ιδίου προς την Άγκυρα την επομένη του θανάτου του Κεμάλ φαίνεται κάτι παραπάνω από τυπικό : «..Αποτίουσα φόρον τιμής εις την μνήμην του περιφανούς αρχηγού, του γενναίου στρατιώτου, του πεφωτισμένου αναμορφωτού της Τουρκίας, η Ελλάς ουδέποτε θα λησμονήσει ότι ο πρόεδρος Κεμάλ Αττατούρκ υπήρξε ο κύριος θεμελιωτής της Ελληνοτουρκικής συνεννοήσεως και ότι σφυρηλάτησε τους δεσμούς της αδιαλύτου φιλίας, ήτις ενώνει τις δύο χώρες μας εν τω κοινώ ιδεώδες της ειρηνικής συνεργασίας. Θα διατηρήσει πιστώς την συγκινημένης ανάμνησιν του μεγάλου εκλιπόντος, του οποίου το κραταιόν έργον θα κατευθύνη δια παντός  τα τύχας του ευγενικού τουρκικού έθνους…» 

Και εάν αυτά φαντάζουν μακρινά πως μπορεί να δικαιολογηθεί η στάση του συγγραφέα σε άλλο άρθρο του σχετικά με την αθώωση των ενόχων της Mικρασιατικής Kαταστροφής από τον Άρειο Πάγο. Τυπικό δείγμα Πόντιου Πιλάτου:

«..Επί της διαδικασίας, εμείς δεν θα κρίνουμε την απόφαση του Αρείου Πάγου και λόγω σεβασμού και εμπιστοσύνης στους θεσμούς και λόγω άγνοιας επί νομικών θεμάτων..» Δηλαδή άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε…

Λές και εδώ δεν υπάρχει «βιασμός της ιστορικής συνείδησης του Έλληνα». Φαίνεται να «διαφεύγει» της προσοχής του γράφοντος ότι τις ημέρες που γίνονταν η δίκη το 1922 δεκάδες και εκατοντάδες υπήρξαν τα ψηφίσματα συλλόγων, σωματείων (ανάμεσά τους και πολλά προσφυγικά ) προς το δικαστήριο που ζητούσαν επιτακτικά την εσχάτη των ποινών για τους ένοχους της Μικρασιατικής καταστροφής. Λέτε όλοι αυτοί να μην σέβονταν τους θεσμούς !!!

Εισερχόμενος δε στην ουσία (!!!)  αναφέρει : «..Επί της ουσίας, εμείς θεωρούμε ότι πολιτικά και επιχειρησιακά λάθη στη Μικρά Ασία έγιναν και μάλιστα εγκληματικά, όμως το σίγουρο είναι ότι ο κατάλογος των κορυφαίων πολιτικών και στρατιωτικών που με τις αποφάσεις και τις πράξεις τους οδήγησαν στην Καταστροφή, δεν εξαντλείται στους Έξι..»

Δηλαδή η ουσία κατά τον συγγραφέα είναι ότι υπήρξαν και άλλοι ένοχοι και άρα ..ε..ας αθωώσουμε και τους Eξ. Ως εάν επειδή ξέφυγαν της δικαιοσύνης οι περισσότεροι δωσίλογοι της κατοχής πρέπει να αθωωθούν και αυτοί οι λίγοι που καταδικάστηκαν. Ως εάν επειδή ξέφυγαν μερικοί ναζί από την δίκη της Νυρεμβέργης θα πρέπει να αθωωθούν αυτοί που καταδικάστηκαν.

Αυτή η στάση  κι αν είναι βιασμός της ιστορικής συνείδησης του Έλληνα και δη του πρόσφυγα Έλληνα….

“..Ο Θεός να φυλάει αυτή τη χώρα…”

 

 

 

Δείτε επίσης:

-Ο Καλεντερίδης ως “υπερπράκτωρ της ΚΥΠ” και οι Πόντιοι της Τουρκίας

-Xαραλαμπίδης VS Καλεντερίδης ;

-PontosVISA και Ζωνιανά…

About these ads

11/11/2010 - Posted by | -Γενοκτονία στην Ανατολή, -Δωσιλογισμός, -Ιστορικά, -Ιδεολογικά, -Μνήμες, -Nεοελληνικός ανορθολογισμός, Αναθεωρητισμός

46 σχόλια »

  1. Eκτός από οπορτουνιστής του κερατά είναι και άσχετος. Το σπίτι που χάρισε ο Μεταξάς στο τουρκικό κράτος ως σπίτι του Κεμάλ Ατατούρκ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ νεοκλασικό, αλλά παραδοσιακής μακεδονίτικης αρχιτεκτονικής.

    Εν τω μεταξύ στο κείμενο του καλεντερίδη, φασίστας είναι μόνον ο Κεμάλ, ενώ ο Μεταξάς τίποτα. Μάλλον αγγελάκι τον θεωρεί! Και να φανταστείς ότι ο Μεταξάς ήταν φανατικός προσφυγομάχος.

    Σχόλιο από Άσχετος | 11/11/2010

  2. Συμφωνώντας με το παραπάνω κείμενο και με τη συγκάληψη του ιδεολογικού πατέρα του Μπουτάρη, δηλαδή του Ιωάννη Μεταξά, δεν μπορώ να μην τονίσω ότι ο Μπουτάρης είναι ένας μεγάλος καραγκιόζης, ένας απόλυτος ημιμαθής που ξαναφέρνει στο νου την αντιπροσφυγική ρατσιστική λογική που είχαν οι ντόπιοι της Μακεδονίας απέναντι στους παππούδες μας.

    Πίστευα ότι τα αντιπροσφυγικά κόμπλεξ και ειδικά στους Βλάχους είχαν ξεπεραστεί.

    Ο Μπουτάρης έρχεται να μας θυμίσει ότι σε μια μερίδα των Βλάχων αυτά τα κόμπλεξ παραμένουν ζωντανά.

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 11/11/2010

  3. Eυχαριστούμε για τα καλά σας λόγια και τα στοιχεία που προσθέτετε. Όπως βλέπετε εμείς δεν έχουμε δύο μέτρα και δύο σταθμά, όπως κάνουν διάφοροι υπερπατριωτάρες, για τους οποίους ισχύει το λαϊκό γνωμικό “Όπου ακούς πολλά κεράσια / να κρατάς μικρό καλάθι”

    Ματσουκάτε, το έπιασες το νόημα!!!

    Γι αυτό, όσοι θέλετε να ψηφίσετε Μπουτάρη, θα σας προτείναμε να γράψετε επί του ψηφοδελτίου του το εξής ποιηματάκι εις απταιστον βλαχικήν:

    Βόι φιτσιόρ’λλι πικουράρ’ι
    ψήφ’λου αρκάτσ’βâ λα Μπουτάρ’η
    τα σι αβέμου λα Κâρτσσιούν’ου
    ανόστρου δήμαρχου Αρμâν’ου
    σσι σ’νâ άφλâ νόου λου άν’ου
    κου ουν τζιόνι Νιβισστιάν’ου

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 11/11/2010

  4. Εύγε Ομέρ που είδες τη συζήτηση στου Σαραντάκου. Όμως νομίζω ότι θα πρέπει να δοθεί στους αναγνώστες και η μετάφραση (δια χειρός Μαρίας) του παραπάνω ποιήματος που προτείνεις :

    Εσείς παιδιά βοσκόπουλα
    ρίξτε την ψήφο σας στο Μπουτάρη
    για να έχουμε τα Χριστούγεννα
    το δικό μας Βλαχοδήμαρχο
    και να μας βρει το νέον έτος
    με το γενναίο Νιβιστιανό.

    (Νιβιστιανός: Ο προερχόμενος από τη Νέβεσκα, όπως λεγόταν παλιά το σημερινό Νυμφαίο).

    Νομίζω ότι γνωρίζοντας την καταγωγή του Μπουτάρη μπορούμε να ερμηνεύσουμε αυτή την αδιάφορη έως και αρνητική στάση του για τα συναισθήματα των θεσσαλονικέων συντοπιτών του που έχουν προσφυγική καταγωγή. Ο Λιθοξόου μας ενημερώνει για το χωριό του Μπουτάρη:

    Νέβεσκα / Neveska. Μετονομάστηκε σε Νυμφαίον. Στους οδικούς χάρτες αναγράφεται ως Νυμφαίο. Στην απογραφή του 2001 ήταν οικισμός της κοινότητας Νυμφαίου, του νομού Φλωρίνης. Πρόκειται ένα χριστιανικό βλάχικο οικισμό. Παλαιότερες πληροφορίες για αυτόν, υπάρχουν σε οθωμανικό κατάστιχο του 15ου αιώνα. Οι κάτοικοί του ήταν κυρίως πατριαρχικοί, υπήρχε ωστόσο και μία μικρή μερίδα ατόμων με ρουμανικά φρονήματα. Το 1912 και το 1928, ο πληθυσμός του ήταν αντίστοιχα, περίπου 1.900 και 1.600 άτομα. Η δημογραφική εξέλιξη του χωριού, επηρεάστηκε αρνητικά από τον εμφύλιο πόλεμο.

    Πηγές:

    Το χωριό Невеска ήταν στα τέλη του 15ου αιώνα τιμάριο του Хазир Беј Карамани με 6 οικογένειες [Турски Документи].

    Neveska [Αυστριακός Χάρτης].

    Νέβεσκα καζά Φλωρίνης, χριστιανικός οικισμός [Χάρτης Κοντογόνη].

    Νέβεσκα Φλωρίνης: «κωμόπολις κειμένη επί ανωμάλου οροπεδίου και κυκλουμένη εκ των τριών πλευρών υπό πυκνοτάτων δασών. Υπάγεται διοικητικώς εις Φλώριναν και εκκλησιαστικώς εις Καστορίαν, έχει δε κατοίκους 2.000 χριστιανούς Ελληνοβλάχους, τους πλείστους ευπόρους, εκκλησίαν 4 σχολεία αρρένων, ων το 1 ρωμουνικόν. Προς δε και παρθεναγωγείον κτισθέν και διατηρούμενον υπό του Μιχαήλ Τσίρλε ή Μισυρλή, χάνιον και κρήνας, δι’ ου κινείται υδρόμυλος κείμενος εν τω χωρίω. Αι οικίαι της κωμοπόλεως ταύτης εξ όλων των χωρίων του διαμερίσματος (Καζά) Φλωρίνης, εις ο υπάγεται, εισίν ου μόνον λιθόκτιστοι, αλλ’ ευμεγέθεις, καλαί και καθαραί. Άπαντα τα τρόφιμα, ως και σίτον προμηθεύονται από της πεδιάδος, τον δε χειμώνα ένεκεν του ορεινού αυτής, καλύπτεται υπό χιόνος, του ύψους της οποίας ένεκεν, διακόπτεται η προς Φλώριναν και Ζελινίτσι συγκοινωνία» [Σχινάς 1886].

    Neveska (Neveastã), 2.000 Βλάχοι [Weigand].

    Невѣска / Леринска каза, 2. 300 Βλάχοι [Кънчов 1900].

    Neveska, λειτουργία τόσο πατριαρχικού σχολείου και εκκλησίας, όσο και βλάχικου σχολείου [Χάρτης Κοντογιάννη].

    Νέβεσκα, το 1902 είχε 360 πατριαρχικές και 100 οικογένειες ρουμανιζόντων Βλάχων [Πετσίβας].

    Neveska / Caza de Lerin (Florina), χριστιανικός πληθυσμός: 2. 300 Βλάχοι, λειτουργία δύο πατριαρχικών σχολείων με τέσσερις δασκάλους και 89 μαθητές και δύο βλάχικων σχολείων με τρεις δασκάλους και 160 μαθητές [Brancoff 1905].

    Νεβέσκα Καστορίας, αριθμός βλάχικων οικογενειών: 360 πατριαρχικών και 40 ρουμανιζόντων [Στατιστική Πατριαρχείου 1906].

    Νέβεσκα, πατριαρχικό χωριό προ του οθωμανικού Συντάγματος του 1908 και πατριαρχικό μετά. Υπήρχαν και μερικοί ρουμανίζοντες [Προξενείο Μοναστηρίου 1908].

    Νέβεσκα Φλωρίνης, 1.700 ορθόδοξοι Έλληνες (: πατριαρχικοί) και 60 ρουμανίζοντες (: ρουμανικών φρονημάτων Βλάχοι) [Χαλκιόπουλος 1910].

    Νέβεσκα Σόροβιτς, 1.857 άτομα (917 άρρενες και 940 θήλεις) [Απαρίθμηση 1913].

    Νέβεσκα Φλωρίνης, αποτέλεσε ομώνυμη κοινότητα [ΦΕΚ 259 / 21.12. 1918].

    Невеска, 500 σπίτια χριστιανών Βλάχων [Милојевић 1920].

    Νέβεσκα Φλωρίνης, 1.176 άτομα (405 άρρενες και 771 θήλεις), 303 οικογένειες [Απογραφή 1920].

    Μετονομασία του οικισμού από Νεβέσκα σε Νυμφαίον [ΦΕΚ 55 / 15. 2. 1926].

    Νυμφαίον (Νέβεσκα) Φλωρίνης, 1.241 άτομα (466 άρρενες και 775 θήλεις), εκ των οποίων 9 ήταν πρόσφυγες πού ήρθαν μετά το 1922 (7 άρρενες και 2 θήλεις). Ομοδημότες ήταν 1.190, ετεροδημότες 48 και αλλοδαποί 3. Απογράφηκαν αλλού 330 δημότες [Απογραφή 1928].

    Νυμφαίον (Νέβεσκα), υπήρχαν 369 ξενόφωνες οικογένειες (ομιλούν πάντες την ρουμανική), εκ των οποίων 15 ήταν δεδηλωμένων ρουμανικών φρονημάτων [Στατιστική 1932].

    Νυμφαίον Φλωρίνης, 929 άτομα (384 άρρενες και 545 θήλεις) [Απογραφή 1940].

    Νυμφαίον, 976 κάτοικοι. Κανένας σλαυόφωνος. Υπήρχαν 936 ελληνική συνείδηση και 40 ρουμανίζοντες [Στατιστική 1945].

    Невеска: Χριστιανικός βλάχικος οικισμός [Симовски].

    Το 1981 οι κάτοικοι του χωριού ήταν Βλάχοι [Boeschoten]. Στις μεταπολεμικές απογραφές ο πραγματικός πληθυσμός της κοινότητας ήταν –> 1951: 360, 1961: 275, 1971: 130, 1981: 158, 1991: 244, 2001: 413.

    1903-1908:

    Πρωτοπόρος υποστηρικτής της ρουμανικής κίνησης στο χωριό, από το 1880, υπήρξε ο Βασίλης Δάνος [Πηχεών, 100-101].

    Οι ρουμανίζοντες κατόρθωσαν το 1891, με εντολή της οθωμανικής εκπαιδευτικής επιτροπής του βιλαετίου Μοναστηρίου, να καθιερωθούν δύο ώρες εβδομαδιαίας διδασκαλίας της ρουμανικής γλώσσας στα πατριαρχικά σχολεία [Πηχεών, 306].

    Κατά την επανάσταση του Ίλιντεν 400-600 αυτονομιστές με επικεφαλής τον Τσακαλάροφ μπήκαν στη Νέβεσκα και την κατέλαβαν για λίγες μέρες [Γούναρης, 185, 187. Δραγούμης 228, 230. Βλάχος, 226, 270. ΔΙΣ, 89, 92. Dakin, 138].

    Ο μητροπολίτης Καστοριάς Γερμανός Καραβαγγέλης είχε πράκτορα από τη Νέβεσκα, οργανωμένο στους αυτονομιστές, που τον ενημέρωνε για τις κινήσεις των τελευταίων [ΔΙΣ, 129].

    Η ελληνική επιτροπή του χωριού, διορισμένη από τον Παύλο Μελά, αποτελείτο από τους: Τάκη Γκόλνα πρόεδρο, Γιώργο Σούρλα (πατριαρχικό δάσκαλο) γραμματέα, Νίκο Γιάννη ταμία και τα μέλη Δημήτρη Μιχαηλίδη, Γιάννη Λιάτση και Γιάννη Σακελλαρόπουλο [Μελάς, 399. ΔΙΣ, 152. Τσάμης, 154].

    Στο χωριό βρισκόταν μόνιμα λόχος οθωμανών στρατιωτών [ΔΙΣ, 220 και Τσάμης, 260].

    Οι αυτονομιστές σκότωσαν τον Απρίλιο του 1906 τους Θοδωρή Γιόση, Χρήστο Θεοχάρη και Παντελή Μπέκα (μουλαράδες από τη Νέβεσκα) στο Κότοβο, μια περιοχή κοντά στο χωριό [ΔΙΣ, 365].

    Η τσέτα του βοεβόδα Τζόλε σκότωσε στις 18 Μαΐου 1907 το Δημήτρη από τη Νέβεσκα [Προξενείο Μοναστηρίου, 1/6/1907, έγγραφο 354].

    Τον Ιούλιο του 1907, τσέτα σκότωσε κοντά στο Ντόλνο Κότορι, οκτώ άντρες από τη Νέβεσκα [Βακαλόπουλος Β, 294].

    Το Μάιο του 1908 ανακοινώθηκε, από τουρκική τουρκικής πηγή, η δολοφονία ενός κατοίκου του οικισμού, από ελληνικό σώμα [ΣΚΡΙΠ, 11/5/1908].

    Στις 4 Ιουλίου 1908 ελληνικό σώμα σκότωσε σε ενέδρα (κοντά στη Μπελ Κάμεν) τον αλβανό μουδίρη (διοικητή) του χωριού Νέβεσκα και τρεις στρατιώτες [Προξενείο Μοναστηρίου, 5/7/1908, έγγραφο 3151 και Βλάχος, 512].”

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 11/11/2010

  5. Θα ήθελα από το ιστολόγιό σας και τους συντελεστές του να μας καταθέσουν μια ανάλυση για τις επιδιώξεις του Καλεντερίδη και της παρέας του. Τελευταία όλοι βλέπουμε με ανησυχία να οργανώνεται ένας σκληρός πυρήνας με εφημερίδες, εκδόσεις, υπαλλήλους, λεφτά που φαίνεται ότι προσπαθεί να ελέγξει τον οργανωμένο χώρο των Ποντίων. Δεν καταλαβαίνουμε το τι επιδιώκουν ακριβώς. Βλέπω ότι παρακολουθείτε από κοντά τα πράγματα και άρα θα είστε περισσότερο ενημερωμένοι. Γι αυτό έχετε καθήκον να ενημερώσετε και μας.

    Σχόλιο από Πόντιος | 12/11/2010

  6. Μέχρι κι ο Θεός αγανάκτησε με την ανθρώπινη πλεονεξία, την ασυδοσία και την περιβαλλοντική καταστροφή:

    -Αυτό το αναθεματισμένο είδος που κυριάρχησε, για τον πλανήτη Γη αποτελεί πλέον μεγάλη απειλή. Πρέπει να εξαφανιστεί!

    Στέλνει τα Χερουβείμ και τα Σεραφείμ να φέρουν κοντά του τρεις ηγέτες αυτού του μικρού πλανήτη που με τόση στοργή έφτιαξε, κι εκείνοι οι αχάριστοι κοντεύουν να τον αφανίσουν. Τον πρόεδρο Ομπάμα, τον Φιντέλ Κάστρο -τον ζωντανό θρύλο των σοσιαλιστικών επαναστάσεων-, και τον Γιώργο Παπανδρέου.

    - ΤΕΛΕΙΩΣΑΝ τα ψέματα! τους λέει ο Ύψιστος και γυαλίζει το μάτι του. Σας έδωσα μια ευκαιρία τότε, με τον κατακλυσμό του Νώε και δεν την εκτιμήσατε. Τώρα πια είναι αργά… Σ’ ένα μήνα θα καταστρέψω τη Γη! Αποφάσισα ότι το ανθρώπινο είδος είναι επικίνδυνο και πρέπει να εξαφανιστεί. Κι ύστερα θα ξαναρχίσει πάλι με αρμονία η ζωή απ’ την αρχή. Γυρίστε πίσω και ενημερώστε τους ανθρώπους για την απόφασή μου αυτή.

    Έντρομοι οι ηγέτες επιστρέφουν απ’ τον Παράδεισο στη Γη.

    - Αμερικανικέ λαέ!, αναφωνεί δακρυσμένος στο τηλεοπτικό διάγγελμά του ο πρόεδρος Ομπάμα. Έχω ένα καλό νέο κι ένα κακό. Το καλό νέο είναι πως αποδείχτηκε ότι υπάρχει Θεός. Το κακό νέο είναι ότι σ’ έναν μήνα από τώρα θα μας καταστρέψει… Μετανοώ για όλα και προσεύχομαι να συγχωρέσει κάποτε τις ψυχές μας. Θα τα ξαναπούμε στην Κόλαση...

    Σύντροφοι και συντρόφισσες! μουρμουρίζει με δυσκολία απ’ το κρεβάτι του φευγιού του ο Φιντέλ Κάστρο: Έχω δύο κακά νέα να σας πω. Πρώτον, ότι δυστυχώς υπάρχει Θεός. Αυτό ανατρέπει όλη τη φιλοσοφία της ζωής μου. Τον είδα με τα μάτια μου και συνειδητοποίησα πως μόνο Εκείνος μπορεί να αποδώσει δικαιοσύνη. Οι ανθρώπινες επαναστάσεις μας ήταν μάταιες. Το χειρότερο κακό όμως είναι πως ο Θεός τιμωρώντας όλους μας για όσα κάναμε σ’ αυτόν τον πλανήτη, αποφάσισε τον επόμενο μήνα να μας καταστρέψει.

    - Ελληνίδες, Ελληνες! λέει με στόμφο στο διάγγελμά του ο Γιώργος Παπανδρέου. Έχω τη χαρά να σας ανακοινώσω δύο πολύ καλά νέα. Πρώτον: υπάρχει Θεός! Τον συνάντησα αυτοπροσώπως. Δεύτερο και σπουδαιότερο: όπως μου ανακοίνωσε στην κατ’ ιδίαν συνομιλία που είχα μαζί του σε έναν μήνα θα έρθει ο ίδιος και θα αναλάβει να συνεχίσει το έργο μου!...

    Σχόλιο από zonianitis | 12/11/2010

  7. Ζωνιανίτη,

    ευχαριστούμε για το ανέκδοτο. Φαντάζομαι ότι μας το πρόσφερες εδώ για να βάλουμε στη θέση των ηρώων αυτούς που εμείς νομίζουμε. Δηλαδή αντί για “Παπανδρέου”.. “Παρ-ίδης” και αντί “Θεός”.. “Μελ-ίδης” (δια του αντιπροσώπου του επί της γης “Καλ-ίδης”. ;)

    ———-
    @ 5, Πόντιε έχεις δίκιο. θα προσπαθήσουμε και ότι βγει. Εν τω μεταξύ, οι αναγνώστες μας που νοιάζονται ας μας στείλουν την άποψή τους είτε δημοσίως δια σχολίου, είτε στο μέιλ μας..

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 12/11/2010

  8. >Αυτή η στάση κι αν είναι βιασμός της ιστορικής συνείδησης του Έλληνα και δη του πρόσφυγα Έλληνα…. <

    Αυτό είναι το ζουμί: του πρόσφυγα Έλληνα. Μετά από 80-90 χρόνια, κάποιοι εξακολουθούν να αισθάνονται ακόμη πρόσφυγες στην Ελλάδα. Όταν μέσα σε 20 χρόνια, τέκνα λαθρομεταναστών, τα οποία γεννήθηκαν εδώ, δηλώνουν ότι αισθάνονται Έλληνες, μιλούν μόνον ελληνικά, δείχνουν να ενσωματώθηκαν στην ελληνική κοινωνία, είναι τουλάχιστον τραγικό και ύποπτο κάποιοι απόγονοι προσφύγων από την Μ. Ασία και τον Πόντο, να εξακολουθούν να αισθάνονται πρόσφυγες-Έλληνες!!

    Τελευταίως, παρατηρείται ένα συνεχώς διογκούμενο κύμα “νεοπροσφυγιάς”, με συλλόγους, εφημερίδες, εκδηλώσεις κλπ., μία καλλιέργεια του αισθήματος του πρόσφυγα, του μη Ελλαδίτη-Έλληνα, του ξένου και μάλιστα σε καιρούς χαλεπούς για την πατρίδα μας. Τυχαίο; Ας το κρίνουν οι σχολιαστές;

    Θα συμβούλευα όλους εσάς που αισθάνεστε “πρόσφυγες” να κάνετε δικό σας κόμμα και αργότερα (όλα είναι δυνατά πια) να ζητήσετε και την αυτονόμησή σας από την χώρα (Ελλάδα) που τόσο αντιπαθείτε, διότι σας θεωρεί πολίτες β’ κατηγορίας. Η Ελλάδα των 5.000.000 πείνασε για να σας αγκαλιάσει, ίσως οι Ελλαδίτες της εποχής δυσανασχέτησαν και με το δίκιο τους, αλλά σήμερα δεν ξέρω ποιον ενδιαφέρει αν ο ένας είναι από τον Πόντο ή ο άλλος από την Μ.Ασία. Αυτό το ξέρετε μόνον εσείς, όπως επίσης μόνον εσείς ξέρετε γιατί καλλιεργείτε αυτό το κλίμα, το οποίο στρέφεται κατά της Ελλάδος.

    Σχόλιο από Ανώνυμος | 12/11/2010

  9. Ανώνυμε, μάλλον ως κλασικός νεοέλληνας διαβάζεις τα ελληνικά βουστροφηδόν. Αλλιώς δεν δικαιολογούνται τα συμπεράσματά σου.

    Ποτέ δε σκεφτήκαμε ούτε υπονοήσαμε κάτι απ’ αυτά που εσύ βολεύεσαι να φαντάζεσαι.

    Η μετά του 1922 Ελλάδα είναι μια σύνθεση παλαιοελλαδιτών, νεοχωριτών, προσφύγων απ’ την υπόλοιπη Βαλκανική (ανατολικορωμυλιωτών και βορειομακεδόνων) καθώς και προσφύγων του ’22 (Ιώνων, Ποντίων, Ανατολικοθρακών, Καππαδοκών κ.λπ.) Κατά συνέπεια, η μετά του 1922 Ελλάδα θα έπρεπε να έχει ενσωματώσει όλες αυτές τις ιστορικές και πολιτισμικές παραδόσεις και να μετατραπεί σ’ ένα πραγματικό έθνος-κράτος όλων των Ελλήνων. Αντί όμως να κινηθεί έτσι, κινήθηκε αντίστροφα αποκλείοντας τις μη παλαιοελλαδικές παραδόσεις. Ή συμβολική ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας είναι η πρόσφατη “αθώωση” των Εξ υπευθύνων της κολοσιαίας σημασίας Μικρασιατικής Καταστροφής.

    Αλλά για να τα δεις αυτά θα πρέπει να μην είσαι ούτε μικρόμυαλος συντηρητικός παλαιοελαδίτης -όπως εσύ- αλλά ούτε και προσφυγογενής που αγνοεί βασικά στοιχεία ιστορίας και υπερασπίζεται τη μνήμη των θυτών των προγόνων του -όπως ο κρινόμενος στο κείμενό μας.

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 12/11/2010

  10. Αγαπητέ Ανώνυμε,

    ο φίλτατος Ομέρ μάλλον ξέχασε να σας ενημερώσει ότι για τους Πόντιους το προσφυγικό ζήτημα δεν έχει ακόμα τελειώσει. 250.000 Πόντιοι απ’ τη Σοβιεική Ένωση έφτασαν στην άξενη “μητέρα πατρίδα” από τη δεκαετία του ’90 έως και σήμερα για να πεταχθούν στο περιθώριο της κοινωνίας μας ως “ελληνοποιημένοι” και να υποτιμηθούν ως “ρωσοπόντιοι” και από τους ελλαδίτες Πόντιους, που κατάντησαν παλαιοελλαδίτες με την αρνητική σημασία του όρου. Δηλαδή επηρμένοι, εξουσιαστές, που περιφρονούν τις υπόλοιπες ελληνικές πληθυσμιακές ομάδες και νοιώθουν ιδιοκτήτες του εθνικού κράτους.

    Και μιας και αναφερθήκατε στην αποκατάσταση των προσφύγων της Μικρασιατικής Καταστροφής γράφοντας “Η Ελλάδα των 5.000.000 πείνασε για να σας αγκαλιάσει…”, υπονοώντας με τον παλιομοδίτικο τρόπο του Γεωργίου Βλάχου ότι οι πρόσφυγες του ’22 δεν ήταν Ελλάδα, επιτρέψτε μου να σας προτείνω δύο ενδιαφέροντα σχετικά κείμενα:

    -Πρόσφυγες του ’22 στη «μητέρα-πατρίδα»

    http://kars1918.wordpress.com/2010/03/09/refugees-1922/

    -Κράτος και πρόσφυγες του ’22…

    http://kars1918.wordpress.com/2010/03/15/refugees-122/

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 12/11/2010

  11. Ανώνυμε πες τα. Δεν είσαι ο μόνος που τα σκεφτεται, υπάρχουν κι αλλοι και δε τολμάνε να μιλήσουν…Αυτη ομαδα ανθρώπων που τελευταια μεσω blogs εξαπολύει συχνα επίθεση προς την Ελλάδα τελικά δεν ξέρω που θελει να καταλήξει. Ξεχνουν οτι η Ελλάδα εκεινη την εποχή ηταν μια φτωχή χώρα που ειχε βγει ταπεινωμένη κ ηττημένη από εναν πόλεμο, ενα νεοιδρυμένο κρατος που επρεπε να βρει τρόπους να επιβιώσει. Εκτος αυτου κάνουν τα στραβά μάτια όταν βλέπουν μερικούς “συμπροσφυγες” τους Ποντιους να φερονται ρατσιστικά απενταντι στους μετανάστες..

    Εχω προβληματιστει πολλες φορες το φαινομενο αυτό, κι εχω καταλήξει στο εξής: Πολλοι νεοι Ποντιοι φαίνεται πως έχουν πρωτιστως Ποντιακη εθνική συνειδηση και δευτεροντως ελληνική. Χαρακτηριστικό ειναι ότι κάνουν λογο για “Ποντιακή Γενοκτονία” και όχι”Γενοκτονία των Ελλήνων της Ανατολής” , δεν ξέρω καν αν αυτό γινεται εσκεμμένα. Επίσης στη Βικιπεδια υπάρχουν αναρτημενα λημματα στην…Ποντιακή Γλώσσα. Φυσικά δε λείπουν οι συχνές επαφές με τους εναπομείναντες Ποντιους στην Τουρκια ασχετως αν εκεινοι εχουν τουρκοποιηθει. Στις διαπραγματευσεις μεταξυ Ελλαδας-Τουρκιας θετουν ως προτεραιοτητα τα Μοναστηρια του Ποντου (ιδε Σουμελα) λες και το Αιγαιο ειναι δευτερέυων ζήτημα.

    Το φαινομενο δεν ειναι καινουργιο, αν το ψαξεις θα δεις οτι εχει τις ριζες του τουλαχιστον στην προηγουμενη δεκαετια. Ειλικρινα δεν ξερω ποσο μπορει να βλαψει την Ελλάδα.

    Σχόλιο από Περαστική | 13/11/2010

  12. Τωρα βεβαίως κάνουν ότι μπορουν για να μη βγει ο Μπουταρης. “Δήμαρχος στη Θεσσαλονικη που να μην ειναι δεξιος? θου κυριε φυλακη τω στοματι μου!” Αναμεσά τους βεβαια και Πόντιοι που αυτοαποκαλούνται αριστεροι.(Αλλωστε αριστερος και Ποντιος είναι σχήμα οξύμωρο)

    *Ο Ανθιμος θε να νικήσει κι ο Μπουτάρης θα λυγίσει*

    Σχόλιο από Περαστική | 13/11/2010

  13. Αγαπητή Περαστική,

    για το περί του ρατσιστικού -εκτός του ηλίθιου- που εκστόμισες περί του αν ο Πόντιος μπορεί να είναι και Αριστερός δες:

    http://pontosandaristera.wordpress.com/2010/06/10/pontic-caucasians/

    Για τον Μπουτάρη, τι να σου πω; Αν δεν καταλαβαίνεις την ανοησία που περικλύει η περί τον Κεμάλ τοποθέτησή του, δεν μπορώ να σου πω τίποτα. Δεν είμαι γιατρός!!!

    Η θέση αυτή προσέβαλε το σύνολο του προσφυγικού χώρου και όχι μόνο τους Πόντιους. Απλώς οι Πόντιοι είναι πιο φωνακλάδες. Οι Μικρασιάτες είναι πολύ πιο αποτελεσματικοί και αποφασιστικοί, όπως φάνηκε με τη νπαρέμβασή τους στον Άρειο Πάγο κατά της “αθώωσης” των Εξ. Εκεί οι της ΠΟΕ ήταν απλώς κότες!

    Όσον αφορά τις κραυγές περί “ποντιακή γενοκτονία” και μόνο, μορούμε να σου πούμε ότι η ημιμάθεια δεν είναι μόνο προνόμιο του Μπουτάρη ή δικό σου, αλλά και πολλών Ποντίων…

    Το να αποτυπωθούν και να αναπτυχθούν οι διάλεκτοι, ποντιακά, τσακώνικα, μαριουπολίτικα, κατωιταλικά είναι εθνική ανάγκη, αλλά για να το καταλάβεις πρέπει να δεις και πέρα απ’ τη μύτη σου, που κι αυτήν με δυσκολία αντιλαμβάνεσαι.

    Τα υπόλοιπα περί εθνικής ταυτότητας που γράφεις, είναι απλώς ανοησίες! Ανοησίες που προέρχονται από επιφανειακούς αναγνώστες των επιφαινόμενων.

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 13/11/2010

  14. Οσο για το παραμυθάκι που λες περί Μικρασιατών κλπ, πες το αλλού.Εμεις δεν λέμε για κεινους, ή για άλλους πρωην πρόσφυγες στην Ελλάδα, αλλά για εσας, που επιμένετε κ θέλετε να αποκτήσετε το προνόμιο του “Πρόφυγα” 100 χρόνια μετά κάτι που δεν κάνουν οι Μικρασιατες κλπ. Οπότε μην τους βάζετε στο ιδιο τσουβάλι, με εσας, με σκοπό να κρυφτείτε πίσω πισω από αυτούς…

    Σχόλιο από Περαστική | 13/11/2010

  15. 1) Δεν έχουμε κάνενα λόγο να κρυφτούμε πίσω από οποιονδήποτε.

    2) Η χρήση του όρου “πρόσφυγας” έχει πολλές αιτίες. Κατ’ αρχάς για τους προσφυγογενείς, η χρήση του σημαίνει τη θετική απανανοηματοδότηση αυτού που για τους παππούδες ήταν αρνητικός χαρακτηρισμός και ψόγος. Όμως για τους Πόντιους πρόσφυγες από την πρώην ΕΣΣΔ που έχουν έλθει στην Ελλάδα από το 1965 έως και σήμερα, ΄ο όρος αυτός απηχεί μια πραγματική κατάσταση.

    3) Οι Υπόλοποι Μικρασιάτες -γιατί και οι Πόντιοι Μικρασιάτες είναι- χρησιμοποιούν επίσης περήφανα τον όρο αυτό. Έτσι η Ομοσπονδία τους ονομάζεται Ομοσπονδία Προσφυγικών Σωματείων Ελλάδας (ΟΠΣΕ). Η ΟΠΣΕ ήταν πολύ πιο τολμηρή και αποτελεσματική από τους φωνακλάδες -αλλά αναποτελεσματικούς Πόντιους- γιατί διεκδίκησε το ρόλο της πολιτικής αγωγής κατά την συζήτηση αναψηλάφησης της δίκης των 6 απ’ τον Άρειο Πάγο.

    κ.λπ.

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 13/11/2010

  16. μ-π (σχ. 4)

    Νομίζω ότι γνωρίζοντας την καταγωγή του Μπουτάρη μπορούμε να ερμηνεύσουμε αυτή την αδιάφορη έως και αρνητική στάση του για τα συναισθήματα των θεσσαλονικέων συντοπιτών του που έχουν προσφυγική καταγωγή.

    φαίνεται να ερμηνεύεις με κριτήρια καταγωγής την αντιμικρασιατική τοποθέτηση του μπουτάρη (σχετική με την “οδό κεμάλ ατατούρκ”). κάτι τέτοιο θα ίσχυε εάν ο μπουτάρης ήταν ενάντιος στον σλαβομακεδονικό σωβινισμό για μακεδονικό έθνος. επειδή τέτοια εναντίωση δεν παρατήρησα, είναι νομίζω σωστότερο να κρίνει την παραπάνω τοποθέτηση βάσει της εθνομηδενιστικής λογικής και όχι της αντιπαράθεσης ντόπιων-μικρασιατών

    Σχόλιο από Γιάννης | 14/11/2010

  17. Γιάννη. μάλλον έχεις δίκιο!

    Ξαναβρεθήκαμε μπρος στην ίδια δομη:

    http://pontosandaristera.wordpress.com/2007/12/18/%ce%bc%ce%bc/

    Όμως υπάρχει μια παράμετρος που σχετίζεται με τη μη υιοθέτηση της προσφυγικής ιστορικής εμπειρίας από μεγάλο μέρος των συμπατριωτών μας.

    Ενώ έχεις δίκιο, νομίζω ότι ενισχύει την τάση αυτή η συνθήκη που ανάφερα.

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 14/11/2010

  18. Ένας διάλογός μου με το Νοσφεράτο

    Ομέρ

    ——————————————————

    5 σχόλια:

    Ποντος και Αριστερά είπε

    Απο τον Παπαγεωργόπουλο στον Μπουτάρη: Μπρρρρ!

    12 Νοεμβρίου 2010 9:03 μ.μ.

    ————
    Νοσφεράτος είπε

    οχι δεν παει ετσι ..Παει απο υτονμ Δεξιο Εθνολαικισταρα Παπαγεωργοπουλο στον ακομα πιο Δεξιο εθνολαικισταρά ΓΚΙΟΥΛΕΚΑ ..
    δε μου λές εσεις τι θεση περνετε για την λεηλασια της ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗς ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΕΞΙΑ εΘΝΟΛΑΙΚΙΣΤΙΚΉ ΚΛΙΚΑ ΠΟΥ ΛΥΜΑΙΝΕΤΑΙ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΕΔΏ ΚΑΙ ΜΑΙ 25 ΕΤΙΑ;

    12 Νοεμβρίου 2010 10:45 μ.μ.

    —————

    Ποντος και Αριστερά είπε

    Γιατί; Ο Μπουτάρης δεν είναι εθνολαϊκιστής; Όταν δεν καταλαβαίνει το λαό που καλείται να εκπροσωπήσει και λειτουργεί ως κυνικός Βλάχος του 1923 που αντιμετώπιζε τους πρόσφυγες ως μιάσματα;

    Γιατί η θέση του για τον Κεμάλ αυτό ακριβώς σημαίνει. Όπως επίσης και ότι είναι ένας αμαθής γελοίος που παίρνει την πολιτική του Μεταξά και τη κάνει σημαία του. Και αντί να βγει και να πει εντίμως “γράψε λάθος”, τι είπε ο πανγελοιωδέστερος; Ότι το κάνει για να αυξηθεί ο τουρισμός στη Θεσσαλονίκη. Να έρχονται, λέει, κάθε χρόνοι 300.000 τρελαμένοι ΤΟΎΡΚΟΙ ΕΘΝΙΚΙΣΤΈς ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΚΥΝΉΣΟΥΝ ΣΤΗ ΜΈΚΑ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΎ ΤΟΥΣ, δηλαδή τη Θεσσαλονίκη.

    Και αυτά εσύ τα βρίσκεις φυσιολογικά και λογικά που εγγυώνται κάτι περισσότερο;

    Εγώ νομίζω ότι η Θεσσαλονίκη τρελάθηκε και δεν βλέπω να υπάρχουν υγιείς αριστερές δυνάμεις να βάλουν τα πράγματα στη θέση τους με ψυχραιμία και ρεαλισμό.

    14 Νοεμβρίου 2010 2:58 μ.μ.

    ———————————
    Νοσφεράτος είπε

    των οικιών ημων εμπιπραμενων Υμεις αδετε

    14 Νοεμβρίου 2010 5:40 μ.μ.

    —————————–

    Νοσφεράτος είπε

    ”καλείται να εκπροσωπήσει και λειτουργεί ως κυνικός Βλάχος του 1923 που αντιμετώπιζε τους πρόσφυγες ως μιάσματα;”

    βρε ομερ..βρες μπας και μπεεδευεις ρε του Μπουταρη με τον Μερτζο βρε; τον Αρδην ; για ψαξτο λίγο να χαρεις..για ψαξτο

    14 Νοεμβρίου 2010 6:17 μ.μ.

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 14/11/2010

  19. ΖΗΤΩ Ο ΒΛΑΧΟΔΗΜΑΡΧΟΣ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.

    ΕΜΠΡΟΣ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΠΟΥ ΑΝΟΙΞΕ Ο ΚΟΣΜΟΠΟΥΛΟΣ

    Σχόλιο από Εμπρός τιμημένο! | 15/11/2010

  20. εν τω μεταξυ ομερ …τοψαξες;

    Σχόλιο από Νοσφερατος | 15/11/2010

  21. Ποιό;

    Άντε και συγχαρητήρια. Ας ελπίσουμε οτι ως δήμαρχος ο Μπουτάρης θα βάλει μυαλό και δε θα μας αναγκάσει να κάνουμε κατάληψη στο δημαρχιακό μέγαρο.

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 15/11/2010

  22. καλά δεν διαβαζεις αυτά που κοπιαρεις Ομερ;

    Σχόλιο από Νοσφερατος | 15/11/2010

  23. [...] καθώς επίσης και τις ενδοποντιακές διαφωνίες για το ζήτημα των δηλώσεων Μπουτάρη: -Όταν το θράσος περισσεύει.. [...]

    Pingback από O “Iός”, ο Μπουτάρης κι ο Τρεμόπουλος!!! « Und ich dachte immer | 15/11/2010

  24. σα να θυμαμαι παλια κατι πουγραφε ο Ιος οχι για τον Μπουταρη αλλά τον αλλον τον Βλαχο

    Σχόλιο από Νοσφερατος | 15/11/2010

  25. Τους Μπουτάρηδες τους τρέφουν οι Καλεντερίδηδες. Κλασικός νόμος της φύσης.

    Πάντως, ο Μπουτάρης έχει πολύ καλές ιδέες! Αν τις ακούσει ο νέος περιφερειάρχης Πελοποννήσου, ίσως σπεύσει να στήσει μνημείο Δράμαλη στο Βαλτέτσι και στα Δερβενάκια, για να προσελκύσει Τούρκους περιηγητές και στην Πελοπόννησο.

    Σχόλιο από zonianitis | 16/11/2010

  26. Μπουτάρης – παραλήρημα από την πρώτη ημέρα

    Σχόλιο από zonianitis | 16/11/2010

  27. Πάντως για τους αριστερούς που στήριξαν Μπουτάρη, θα αποφανθούμε όταν αρχίσει να υλοποιεί την οικονομική του πολιτική (!!!) και εκφράσει εντονότερα τα φιλοκεμαλικά του αισθήματ.

    Ελπίζουμε ότι δεν θα χρειαστεί να τους αφιερώσουμε το παρακάτω του Βάρναλη:

    “Φρόνιμα και ταπεινά πάω με κείνον που νικά.
    Αν θέλεις να χαρείς τη λευτεριά νωρίς, γίνε προδότης, γίνε.
    Θα ‘ναι μαζί σου οι νόμοι και η πλερωμένη γνώμη.
    Πέτα την ανθρωπιά σου.
    Κι απ’ τον αφέντη πιάσου.
    Κι άμα σε φτύσει αυτός,
    να κάθεσαι σκυφτός.
    Και θα ‘χεις τα πρωτεία στη σάπια πολιτεία”.

    (Κώστας Βάρναλης «Των φρονίμων τα παιδιά» )

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 16/11/2010

  28. Ο Λαός της Θεσσαλονίκης ψήφισε .[ας πρόσεχε..!]

    Να μην αναδείξουμε και τον Μπουταρη ως τρομερό..

    Απλά αυτοί που τον στήριξαν [και δεν είναι μόνον το ΠΑΣΟΚ,η Συνασπισμένη αριστερά σε όποια της μορφή και η Ντόρα που έσπευσε αμέσως να τον συγχαρεί..είναι και οι αθλιότητες τόσων χρονών του κ.Παπαγεωργόπουλου και οι κραυγές του Σεβασμιότατου που τον αβανταρισαν]
    ας τον μαζέψουν από τώρα γιατί ερεθίζεται ο Ελληνικός Λαός από αυτές τις αηδίες των λόγων του κ.Μπουτάρη…

    Άκουσα τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας στο MEGA να λέει ότι είναι φίλος του [τέτοιους φίλους αν έχετε Κύριε Υπουργέ που η πρώτη τους κουβέντα είναι να φέρει τους “καλούς τούρκους στην Θεσσαλονίκη” να προσκυνήσουν το σπίτι του Κεμάλ[για φανταστείτε καποιον Ισραηλινό να λέει το αντίστοιχο για τον Χίτλερ...]για να αφήσουν τα όμορφα λεφτά τους… και επίσης οτι τον ενοχλεί όταν ακούει οτι η Μακεδονία είναι μονον ελληνική….,την κάτσατε τη βάρκα.

    Δεν τον μαζεύετε τον φίλο σας , εσείς που και ευφυής είστε και λογω θέσεως γνωρίζετε από πρώτο χέρι την “καλοσύνη” των τούρκων..,από τώρα που είναι νωρίς..;;;;

    Και προσβλέπει , συνέχισε ο κύριος Υπουργός,σε πολιτισμική [όχι πολιτική ][τη διαφορά δεν την κατάλαβα ομολογώ, είναι άλλο ο πολιτισμός και άλλο η πολιτική;;;;;;] αλλαγή….

    Τώρα πόσο πολιτισμική είναι -βάσει των πρώτων λόγων του κ. Μπουτάρη- αυτή η αλλαγή ένας Θεός το ξέρει [ να μην πούμε ένας Αλλάχ καλυτέρα..]

    Δ.Αλευρομαγειρος

    Σχόλιο από Tzimis | 16/11/2010

  29. Εχω να κάνω κάποιες ερωτήσεις ως προς τους σχολιαστές και ιδιαίτερα στον “Pontosandaristera”

    1.Κατηγορείτε τον κ. Μπουτάρη ως “φιλοκεμαλικο”.Όταν πριν καιρό πολλοί Πόντιοι σχεδίασαν να πάνε στην Σουμελά για προσκύνημα, μερικοί Τούρκοι αντέδρασαν έντονα. Ο Ερντογάν τους είπε ότι αυτό βοηθά την οικονομία της Τουρκίας γιατί οι Πόντιοι αφήνουν λεφτά. Εκείνοι το δέχτηκαν γιατι τα λεφτά είναι γλυκά. Εσείς γιατί αντιδράτε και στεκεστε εμπόδιο σε μία προσπάθεια οικ. αναπτυξης της πόλης και κατ’ επέκταση της Ελλάδος ολόκληρης? (Χαρακτηριστικό παράδειγμα η ΑΠΑΙΤΗΣΗ των ποντίων πριν καιρό να μην έρθουν Τούρκοι επιχειρηματίες για επενδυσεις στην Ελλάδα!)

    2. Πόντιε αριστερέ βλέπω ότι σε πολλά σου σχόλια τονίζεις έντονα την καταγωγη του Μπουτάρη,λεγοντάς τον “κυνικό Βλάχο”, Βλαχοδήμαρχο κλπ, γιατί?

    3. Γιατί πρέπει σωνει και καλά ένας ιερωμένος ή δήμαρχος να ειναι υποχρεωμενος να λέει σε συνεχή βάση το σλογκαν ” Η Μακεδονία είναι ελληνική” αφου αυτό είναι θέμα της κυβέρνησης και όχι του δήμου ή της Εκκλησίας?

    4. Κατηγορείτε συνέχεια τους Παλαιοελλαδίτες για ρατσισμό εναντιον των προγόνων σας. Σε διάφορα ποντιακά blogs εχω διαβάσει να τους βρίζετε χυδαια ξεχνωντας ότι η Ελλάδα εκεινη την εποχή είχε βγει απο έναν πολυετη πολεμο, (μικρα ασια, βαλκανικοι) , ταπεινωμενη απο τους συμμαχους της, φτωχη που επρεπε να βρει τρόπους να επιβιωσει. Αληθεια πως θα νιωθατε, εσεις αν μετα τους πολεμους στον Πόντο εισερρεαν στην Τραπεζουντα κ γενικά στην περιοχη του ποντου 2.000.000, πεινασμενοι προσφυγες από την ελλάδα, και ήσασταν υποχρεωμενοι με διαφόρους τροπους να τους βοηθησετε? Αν δηλαδή συνεβαινε το ακριβώς αντιθετο? Επειδή κατάγομαι από Παλαιοελλαδίτες κ εχω διαβάσει πολλές φορες προσβολες εναντιον τους απο Ποντιους, θεωρω ότι θα ήταν τιμιο να μου απαντήσετε.

    4. pontosandaristera σε σχολιο προς το Νοσφερατο γράφεις: ”
    Εγώ νομίζω ότι η Θεσσαλονίκη τρελάθηκε και δεν βλέπω να υπάρχουν υγιείς αριστερές δυνάμεις να βάλουν τα πράγματα στη θέση τους με ψυχραιμία και ρεαλισμό.”
    Τι εννοείς με τη φράση “υγιείς αριστερες δυναμεις” ? Μπορείς να μου δώσεις μια ερμηνεία?

    5. Νοσφεράτε επισκεφτηκα το blog σου και βλέπω ότι εχεις αποψη.Ποια η γνώμη σου για το συγκεκριμένο θέμα?

    6. Το ξέρετε φίλοι οργανωμένοι Πόντιοι ότι (ίσως και αθελά σας) διχάζετε , ότι κινείτε υποψίες για “αντεθνικη στρατηγική” και ότι μερικοί απόγονοι “Παλαιοελαδιτων” είναι θυμωμένοι μαζί σας?

    7.Pontosandaristera γραφεις:

    “Να έρχονται, λέει, κάθε χρόνοι 300.000 τρελαμένοι ΤΟΎΡΚΟΙ ΕΘΝΙΚΙΣΤΈς ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΚΥΝΉΣΟΥΝ ΣΤΗ ΜΈΚΑ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΎ ΤΟΥΣ, δηλαδή τη Θεσσαλονίκη.”

    Δεν θέλετε τουρίστες στην πόλη σας? Τη μία είστε εναντίον της προσέλκυσης τουριστών από τα Σκόπια, την αλλη εναντίον τουριστων απο την Τουρκία. Αν είναι να το ξέρουμε και εμείς οι απόγονοι Παλαιοελλαδιτών να μην ερχόμαστε “γιατι κάποτε οι προγόνοι μας σας φέρθηκαν ρατσιστικα” οπότε μπορείτε άνετα να ζητήσετε και αυτονομία απο την υπόλοιπη Ελλάδα.
    (θα ήθελα να αναφέρω ένα παραδειγμα. Κάθε χρόνο χιλιάδες Γερμανοί πάνε στο μαρτυρικό χωριό Κομμένο Αρτας , και το ολοκαμμενο απο τους Γερμανους Διστομο Καλαβρύτων!Κανένας από τους κατοίκους των χωριών αυτών δεν εφερε αντιρρηση , ισα ισα οι κατοικοι τους καλοδεχονται αφου βοηθούν στην οικονομια του τόπου τους!Επισης πολλοί Γερμανοί επισκεπτονται το Γερμανικό Νεκροταφείο στο Διονυσο, οπου υπαρχουν τα λειψανα Γερμανων στρατιωτων που σκοτωθηκαν στον Παγκ. Πολεμο . Κανενας ελληνας δεν εφερε αντιρρηση)

    7. Στις διαπραγματευσεις μεταξύ Τουρκίας- Ελλάδος μερικοί θέτετε ως θέματα πρωτιστης σημασίας τις εκκλησίες (π.χ. Σουμελά) κ μνημεια του Πόντου , υποβιβάζοντας ετσι σε δευτερευοντα ζητήματα τις σημαντικές διαφορές όπως π.χ Αιγαίο, λαθρομεταναστευση κλπ. Η Τουρκία δεχεται (χαζή είναι?) ζητώντας ως ανταλλάγμα την αναγνωριση τουρκικης μειονότητας κλπ!Δηλάδη ζητά ως ανταλλαγματα την επιτευξη σημαντικών της στοχων! Μπορειτε να μου εξηγησετε γιατι το κάνετε αυτό?

    Θα θεωρούσα τίμιο εκ μέρους σας να μου απαντήσετε, Ευχαριστώ για το χρόνο σας.

    Σχόλιο από ......... | 16/11/2010

  30. Αγαπητέ/ή “……….

    κάνεις ένα αρχικό λάθος γράφοντας “ιδιαίτερα στον “pontandaristera”. Λάθος που σημαίνει ότι δεν μας παρακολουθείς συστηματικά και απλώς τώρα σου βγήκαν τα φιλο-μπουταρικά σου συναισθήματα και έρχεσαι από εδώ γιατί βλέπεις ότι του ασκούμε ριζική κριτική (Και που να δεις τις καταλήψεις που ετοιμάζουμε με κόκκινες και κίτρινες σημαίες!)

    Το ότι είσαι “περαστική/ός” φαίνεται και από την απίστευτη παρανόηση των θέσεών μας που κάνεις. Φυσικά έχουν ενδιαφέρον οι ερωτήσεις και θα απαντηθούν. ΄Εχεις μήπως κάποια προτίμηση με ποιον θέλεις να συνομιλήσεις από τους Π&Α. Γιατί αυτό που δεν αντιλήφθηκες είναι ότι αυτό το μπλογκ είναι συλλογικό και έχει τρεις διαχειριστές που ακούν στα νικ-νέιμς “μουμούλ”, “Μ-π” και “Ομέρ”.

    Εμένα, ως μικρότερο με έχουν για όλες τις δουλειές και μου έδωσαν τον παραδοσιακό βυζαντινό τίτλο του “Μέγα Αδμινίστορα”. Κάτι σαν Παπαγεωργόπουλος ή Μπουτάρης του μπλογκ μας.

    Έχεις κάποια ιδιαίτερη εκτίμηση, κάποια κρυφή προτίμηση; Μιας και οι τρεις είμαστε πολύ διαφορετικές προσωπικότητες.

    Πες χωρίς ντροπές: Ποιόν θέλεις περισσότερο για συνομιλητή σου;

    Ομέρ, ο Μέγας Αδμινίστωρ

    Υ.Γ.
    Επίσης γιατί δε πας να κάνεις τις ίδιες ερωτήσεις και στον Καλεντερίδη και επέλεξες μόνον εμάς; Νομίζεις ότι έχουμε κοινή εθνοτοπική ταυτότητα και αλληλεγγύη; (λάθος σε πληροφόρησαν ή “κούνια που σε κούναγε;”)

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 16/11/2010

  31. Καταρχήν το ότι είχα γράψει με νικνειμ ……… δεν εχει διαφορα , ουτως η αλλως μπορεις να εξακριβωσεις τα παντα απο το μειλ μου. Αλλωστε και προχθες εγραψα με τα δυο nincname “Περαστικη” και μετα με τελιτσες (……) γιατι βαριομουν να καθομαι να γραφω ολοκληρες λεξεις για nick.

    Τον Καλεντερίδη δεν τον ξερω, αλλα θα ψάξω και θα τον βρω θα του γραψω αν εκφραζει τις ίδιες απόψεις με τις δικές σας. Συνηθως επισκεπτομαι ποντιακα blogs που σχεδον πανω-κατω δεν εχουν καμια διαφορα μεταξυ τους.

    Δε γνωρίζω τους διαχειριστες, γιατί δεν επισκεπτομαι καθημερινα το blog. Θα ήθελα όμως να εκφρασετε μια αποψη γενικά αν blog αν δε μπορείτε ο καθενας ξεχωριστα.

    Σχόλιο από .........- Περαστική | 16/11/2010

  32. Θα σε προτιμούσαμε “μονιμότερη”. Αυτό μου πάει περισσότερο απ’ το “περαστική”. Η χρήση του νικνέιμ κάνει πιο προσωπική, έστω και μ’ αυτούς τους κανόνες ανωνυμίας που έχουν επικρατήσει στο διαδίκτυο το διάλογο και τη σχέση. Με τις τελίτσες μόνο είναι πολύ τεχνοκρατικό, κρύο και χωρίς ταυτότητα!

    Έγραψες κάτι και κυριολεκτικά μας τελείωσες: “που σχεδον πανω-κατω δεν εχουν καμια διαφορα μεταξυ τους.”

    Και μένα όλοι οι Κινέζοι μου φαίνονται ίδιοι 8)

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 17/11/2010

  33. Αγαπητοι συντροφοι.Θα προτιμούσα τουλάχιστον από εσάς,που είστε και πιο ανοιχτά μυαλά αντί να προβαίνετε σε αφορισμούς,να προτρέπατε τον οργανωμένο ποντιακό χώρο να τολμήσει εναν απ ευθείας διαλογο με τον μπουταρη περι του θέματος.Το να τον χαρακτηρίζουμε κεμαλικό ή κεμαλόφιλο δεν κανουμε τιποτα διαφορετικό απο αυτα που πραττουν και κανουν αυτοι με τους οποιους εχουμε διαφορές ως προς την έννοια της δημοκρατίας.Ας γινει ενας διαλογος λοιπόν,οπου θα του θέσουμε,οχι εμείς αλλα οι ηγήτορες του χώρου μας,το πρόβλημα μας και μετα ας γινουμε καλεντεριδηδες και λοιποί.

    Σημειώνω πως δεν είναι λιγοι στον ποντιακό χωρο αυτοι,που μεσα τους ποθουν μια μετονομασία οδού σε κεμαλ ατατουρκ απο τον μπουταρη,για να βγουν και παλι μπροστα και να χαράξουν την νέα στρατηγική της ακροδεξιάς στον ποντιακό χώρο.
    Ενα ενδιαφερον αρθρο μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

    http://www.makthes.gr/news/opinions/65101/

    Σχόλιο από Τάσος Σ. | 17/11/2010

  34. Δε μου απαντάς όμως… :)

    Σχετικά με το άλλο ακροδεξιό-εθνικιστικό blog του Καλντεριδη, το εψαξα.Σ’ αυτο το blog έχω κάνει αρκετές φορές τις ίδιες ερωτήσεις ευγενικά, αλλά τις διαγράφουν…

    Εδώ(http://infognomonpolitics.blogspot.com/2010/10/20-30.html)μπορείς να δεις μία σχετική συζήτηση την οποία ξεκίνησε ένας Παλαιοελλαδίτης.Διεγράφησαν πολλά σχολια μου που τους εξέφραζα κάποιες ανησυχίες μου ίδιες με τις παραπάνω (π.χ περι εθνικής συνείδησης)κι έμειναν μόνο αυτά τα δύο.

    4 Οκτωβρίου 2010 10:59 μ.μ.

    4 Οκτωβρίου 2010 6:42 μ.μ.

    Σχόλιο από .........- Περαστική | 17/11/2010

  35. Δεν ξέρω τι γίνονταν το 1923 και τι χώριζε Βλάχους και Πόντιους, αλλά ως Βλάχος Σμύρνης (ναι, υπάρχουμε και εμείς!) και ΑΕΚτζής συμπαρίσταμαι στο δίκαιο αγώνα σας.

    Σε κάθε περίπτωση πάντως, δε νομίζω ότι ο Μπουτάρης είχε κάνει αυτή την πρόταση λόγω καταγωγής.

    Σχόλιο από Βλαχοκώστας | 17/11/2010

  36. “Perastiki”

    θα σου απαντήσω στα σημεία που νομίζω ότι χρήζουν απάντησης. Συμφωνώ με τον “Ομέρ” που σε εγκαλεί για προκατάληψη και στερεότυπα. Πάντως ευτυχώς, με σένα κρατά το χιούμορ του. Ίσως φταίει η κοινή παλαιοελλαδική σας καταγωγή! Μόνο ως συναίσθημα αλληλεγγύης μπορώ να εκλάβω ότι δεν σου απάντησε με το γνωστό του τρόπο γι αυτά που έγραψε στου Νοσφεράτου κι απ’ ότι ξέρω ήταν πολύ συγκρατημένος σε σχεση μ’ αυτά που σκέφτεται.

    Βασικό στοιχείο για να έχουμε ουσιαστική ανταλλαγή απόψεων είναι να μπορούμε να διακρίνουμε την ουσία του περιεχομένου ενός επιφαινόμενου. Να μπορούμε να το αξιολογήσουμε και να το κατατάξουμε. Το παλαιό παράδειγμα για το σφάλμα λογικής είναι επίκαιρο στους συσχετισμούς που κάνεις: Επειδή ο “μπάτσος” και η λύρα είναι όργανα, δε σημαίνει καθόλου ότι η λύρα είναι “μπάτσος”. Ούτε βέβαια και το αντίστροφο.

    Ας πάμε λοιπόν στα ερωτήματά σου:

    1) Συγκρίνεις την περίπτωση της Παναγίας Σουμελά και της λειτουργίας που έγινε στον Πόντο με την πρόθεση του Μπουτάρη να προσελκύσει 300.000 Τούρκους εθνικιστές τουρίστες.

    Είναι άτοπη η σύγκριση. Αφενός γιατί η Παναγία Σουμελά δεν έχει κανένα ιστορικό αρνητικό βάρος, αντίθετα με τον Κεμάλ που βαρύνεται με την κατηγορία ότι διέπραξε γενοκτονία. Και επί πλέον οι επιζώντες απ’ τα θύματά του εγκαταστάθηκαν στη Θεσσαλονίκη.

    Κάποιος καλός μου φίλος έγραψε δύο κείμενα που θα σε παρακαλούσα να τα διαβάσεις, ώστε να επικοινωνούμε με βάση στοιχεία και όχι εικασίες ή φανταστικές κατασκευές. Το πρώτο του κείμενο το δημοσίευσε το 2006 μ’ αφορμή τις τότε δηλώσεις για τη μετωνομασία της Οδού Αποστόλου Παύλου σε Οδό Κεμάλ Ατατούρκ. Δημοσιεύτηκε σε δισέλιδο στην εφημερίδα “Μακεδονία” υπό τον τίτλο: “Οδός Κεμάλ, αριθμός Mηδέν… “

    http://kars1918.wordpress.com/2010/11/04/kemal-mpoutaris/

    Ο Μπουτάρης δεν αντέδρασε ούτε κατ’ ελάχιστον. Ούτε για να διαψεύσει, ούτε για να υποστηρίξει. Η στάση αυτή μόνο από υπέρμετρη αλαζονεία και ναρκισισμό μπορεί να προέρχεται.
    Δεν τον ενδιέφερε η πραγματική ιστορία. Του αρκούσε απλώς ότι αυτός είχε μια ιδέα και μια άποψη, η οποία θα έπρεπε να κυριαρχήσει των πάντων. Τι θα μπορούσα να υποθέσω; Η πιο κυνική μου εκτιμηση θα ήταν: “Δυστυχώς, ο άνθρωπος δεν διαβάζει. Είναι απλώς αγράμματος… σε μια πόλη που και οι αντίπαλοί του είναι επίσης αγράμματοι και ανόητοι!

    Όσον αφορά για τις επενδύσεις που αναφέρετε, σίγουρα θυμάστε την αρχή του σκανδάλου με το συνέδριο που επιχειρήθηκε να γίνει το ’98 στη Θεσσαλονίκη προς τιμήν του Κεμάλ Ατατούρκ. Τότε για πρώτη φορά ο Μπουτάρης έριξε τη φαεινή ιδέα της μετωνομασίας. Η αφελής ερώτηση είναι: Καλά, για να δημιουργηθούν οικονομικές σχέσεις μεταξύ Τούρκων και Ελλήνων επιχειρηματιών για να κάνουν μπίζνες και να κερδίσουν χρήματα, πρέπει να ανακατέψουν και την αιματοβαμένη ιστορία προκαλώντας τους απογόνους των θυμάτων; Πως θα χαρακτηρίζαμε αυτή τη στάση. Μάλλον απύθμενη βλακεία, απόλυτη αναισθησία και πλήρης άγνοια των κοινωνικών δεδομένων της πόλης.

    2) Αν τόνισα τη βλαχική καταγωγή του Μπουτάρη, είναι γατί πιστεύω ότι ακόμα έως σήμερα στην ελληνική Μακεδονία δεν έχει γίνει ουσιαστική σύνθεση των πληθυσμών που τελικά συναποτελούν το σημερινό πληθυσμό. Επιβιώνουν έως τις ημέρες μας σε πολλούς “ντοπιους” τα παλιά ρατσιστικά συμπλέγματα κατά των προσφύγων του ’22. Η στάση του Μπουτάρη και η εμμονή του στα περί του Κεμάλ, εκτός από αμάθεια και έμφυτη περιφρόνηση, δείχνουν και επιβίωση αυτής της παλιάς ρατσιστικής αντιληψης.

    3) Όσον αφορά την ενόχληση του Μπουτάρη για την έκφραση “Η Μακεδονία είναι ελληνική” επιτρέψετε μου να σας πω ότι θεωρώ αδιανόητο ο δήμαρχος της Θεσσαλονίκης, της πρωτεύουσας της “αιγαιακής Μακεδονίας” (!) -που βρίσκεται 60 μόλις χλμ. από τα εθνικιστικό κράτος των Σλαβομακεδόνων που έχει ενσωματώσει στην κρατική του ιδεολογία τον αλυτρωτισμό- να μη διακηρύσσει παντού και πάντα ότι η ελληνική Μακεδονία είναι ελληνική, η βουλγαρική Μακεδονία βουλγαρική και η σλαβομακεδονική είναι σλαβομακεδονική. Αυτό δεν είναι και τόσο αυτονόητο στα Βαλκάνια.

    4) Γράφεις: “κατηγορείτε τους παλαιοελλαδίτες για ρατσισμό εναντίον των προγόνων σας”. Ποτέ δεν κάναμε κάτι τέτοιο. Στη δικιά μας αντίληψη, για τα γεγονότα εκείνης της ποχής που οδήγησαν στην ελληνική ήττα στη Μικρά Ασία και στην Έξοδο των παππούδων μας απ’ τις πατρίδες τους θεωρούμε ότι οι Μικρασιάτες, οι Πόντιοι, οι Ανατολικοθρακιώτες και οι οικογένεις των σκοτωμένων στρατιωτών ανήκουν στην ίδια ομάδα θυμάτων, με θύτες το διχασμό και τις πολιτικές ηγεσίες εκείνης της εποχής που οδήγησαν στην Καταστροφή. Μ’ αφορμή την “αθώωση” των υπευθύνων από τον Άρειο Πάγο έχουμε ανεβάσει πλήθος άρθρων. Μπορείς εκεί να δεις συγκροτημένα την άποψή μας.

    Οσον αφορά τη σκληρή αντιμετώπιση που συνάντησαν οι παππούδες μας στον ελλαδικό χώρο, μιλούμε για τη συμπεριφορά όλων των “ντόπιων”: για τους νεοχωρίτες (ελληνόφωνους, βλαχόφωνους, σλαβόφωνους), τους παλαιοελλαδίτες (ελληνόφωνους και αλβανόφωνους) και τους κρητικούς. Κάθε περίπτωση βαρύνεται με μικρά ή μεγάλα ανομήματα εις βάρος των προσφύγων κατά το Μεσοπόλεμο. Και πολιτικός εκφραστής αυτής της ρατσιστικής αντιπροσφυγικής πολιτικής υπήρξε η τότε Δεξιά και η Μοναρχία. Στη συνέχεια και ειδικά απ’ τη δεκαετία του 40 τα πάντα άλλαξαν στην Ελλάδα και σήμερα έχουε πετυχει σε μεγάλο βαθμό την επικοινωνία και τον αλληλοσεβασμό.

    Θα σου πρότεινα δύο ενδιαφέροντα άρθρα του Βλ. Αγτζίδη για το θέμα αυτό. Αν θες τα διαβάζεις.Η άποψη που διατυπώνεται εκεί μέσα μας εκφράζει:

    -Πρόσφυγες του ’22 στη «μητέρα-πατρίδα»

    http://kars1918.wordpress.com/2010/03/09/refugees-1922/

    -Κράτος και πρόσφυγες του ’22…

    http://kars1918.wordpress.com/2010/03/15/refugees-122/

    Επίσης δεν θεωρώ τόσο απελπισμένους -ούτε τόσο εξωνημένους- τους Θεσσαλονικείς, ώστε για 30 αργύρια να μετατρέψουν την πόλη τους στη Μέκα του τουρκικού εθνικισμού και των Γκρίζων Λύκων, όπως εύστοχα το περιέγραψε ο “Ομέρ”. Επίσης, οι Γερμανοί που πηγαίνουν στα χωριά που κατέστρεψαν οι Ναζί πηγαίνουν ως δημοκράτες πολίτες που προέρχονται από μια δημοκρατική χώρα και όχι ως απόγονοι και θιασώτες του ναζισμού. Δυστυχώς για τη θέση σας, η περίπτωση των Τούρκων εθνικιστών και του “σπιτιού” του Κεμάλ δεν έχει καμιά σχέση μ’ αυτή των Γερμανών. Απορώ που το πνεύμα του Ιωαννή Μεταξά εμφιλοχωρεί με τόση άνεση στο στρατόπεδο των φίλων του Μπουτάρη επένδυμένο με κάποια τούρκικα φασιστο-δολλάρια (κατά το πετρο-δολλάρια). Δεν καταλαβαίνετε αλήθεια πόσο αντιφατικό είναι αυτό;

    …….
    6) Θεωρώ προσβλητικό αυτά που γράφεις για “αντεθνική στρατηγική”. Ούτε ένας βαμμένος ακροδεξιός θα τολμούσε να μας προσάψει κάτι τέτοιο. Οπότε απαξιώ να ασχοληθώ, Οι “απόγονοι” είτε των Εξ είτε των “θυμωμένων παλαιοελλαδιτών” ας κοιτάξουν πρώτα στον καθρέφτη, ας διαβάσουν λίγο περισσότερο και τότε θα μπορούσαμε να τα πούμε.

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Τι κάνουμε τώρα;

    Αν θέλεις να σου πω την άποψή μου για τι πρέπει να κάνει ο Μπουτάρης ως δήμαρχος πλέον της Θεσσαλονίκης για το θέμα αυτό, ώστε να μην δημιουργηθεί αξεπέραστο κοινωνικό ρήγμα, ούτε να δοθεί η ευκαιρία στην ένοχη ακροδεξιά και στον εθνολαϊκισμό να πλειοδοτήσει πάνω στην προσφυγική μνήμη.

    Να συγκαλέσει ένα επιστημονικό συνέδριο μόνο με Έλληνες ιστορικούς σε πρώτη φάση, εννοείται χωρίς αποκλεισμούς των προσφυγογενών ιστορικών και χωρίς κουτοπόνηρες προθέσεις, ώστε να ξεκαθαρίσει απολύτως το θέμα. Και στη συνέχεια ας πορευτεί με βάση τα συμπεράσματα του συνεδρίου.

    Αυτά προς το παρόν…

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 17/11/2010

  37. 4. pontosandaristera σε σχολιο προς το Νοσφερατο γράφεις: ”
    Εγώ νομίζω ότι η Θεσσαλονίκη τρελάθηκε και δεν βλέπω να υπάρχουν υγιείς αριστερές δυνάμεις να βάλουν τα πράγματα στη θέση τους με ψυχραιμία και ρεαλισμό.”
    Τι εννοείς με τη φράση “υγιείς αριστερες δυναμεις” ? Μπορείς να μου δώσεις μια ερμηνεία?

    5. Νοσφεράτε επισκεφτηκα το blog σου και βλέπω ότι εχεις αποψη.Ποια η γνώμη σου για το συγκεκριμένο θέμα?
    ——————————————————-
    ΑΓΑΠΗΤΕ ΦΙΛΕ που με ρωτας διαλεξε ενα Νικ και ελα στο Μπλογκ μου να σου πώ την αποψη μου

    Σχόλιο από Νοσφερατος | 17/11/2010

  38. εν τω μεταξύ και μεχρι να ερθιεις στο Μπλογκ μου )(..Περαστική ειπαμε; ) οπου θα σου τα εξηγησω ολα και με το Νι και με το Σιγμα και με τον Μερτζο (του ΑΡΔΗΝ)

    ΣΟΥ ΑΦΙΕΡΩΝΩ ενα ποιηματακι μου και μην τον παρεξηγεις τον καυμέμο τον Μικρο , Γλυκο Ομερ που ναι και πολύ ενταξει παιδι μονο που τον αφησαν Μόνο του εδω περα ΜΕΣΑ οι αλλοι δυο να κανει ολη τη Φασινα και τη Λατζα και αυτοι τα πινουνε στα στεκια του πειραια και ταχει παιξει ο κακομοιρης και θελει καπου να ξεσπασει και βρηκε τον Μπουταρη που τον μπερδευει με τον Μερτζο

    Ομερ στο αφιερωνω και σενα βρε ..Και πουσαι ..ΠΑΡΕ ΚΑΜΜΙΑ ΑΔΕΙΑ ..αμα δε σου δινουνε παρε απο τη σημαια και Γραψτους… αντε ..τοσα χρόνια εδω μέσα.. Βγες μια Βόλτα να παρεις λίγο αερα ..κανε μια εκδρομουλα
    πανε στα ΔΑΣΗ

    ——————————————–

    Το Φλογερόν Φλαούτο !!

    Στα σκοτεινά σα τριγυρνούν οι Φαυνοι μες τα δάση-
    και από πίσω ακολουθούν των Ξωτικών οι ‘Ασσοι

    -όταν απλώνεται η Νυχτιά και τα πουλιά λουφάζουν
    Μες απ’τα δέντρα τα θεριά οι Βάτραχοι κοάζουν …-

    ..Και είναι ολοσκότεινα και δεν θωρείς Σελήνη
    κι ολόγυρα επικρατεί φρικιαστική γαλήνη

    …( Σωπαίνουν ως κι οι σκίουροι , σωπαίνουν και τ’ελάφια
    και όλοι αναλογίζονται του κόσμου μας τα Πάθια…)

    Στη Σύναξιν μαζεύονται οι Φαύνοι λυπημένοι
    Και νοσταλγούν τις Νύμφες τους και είναι Ερωτευμένοι

    ..Και τότε μες’ τη σιγαλιά , μέσα στο Δάσος Τούτο
    Μια μελωδία ακούγεται: Το Φλογερόν Φλαούτο !!

    Ειναι η φλόγα της καρδιάς στα υπόγεια που καίει
    είναι ψυχών κελάρυσμα που σαν ρυάκι ρέει

    Eiναι του Νου συλλογισμός ,της ερημιάς μεράκι
    είναι της φαντασίας μας το δροσερό Νεράκι….
    είναι σαν το μετείκασμα βαθιάς επιθυμίας
    -η σαν κρυφή ανάμνηση Αγαπημένης Θείας

    -είναι σαν ένα Μιούζικαλ όπου χορεύουν Όλοι
    Και Άρχοντες και Ποιητές ακόμα και Διαβόλοι…

    Είναι σαν να ερωτεύεσαι στ’ απόλυτο Σκοτάδι
    κι είναι σαν να σβήνεσαι στον πιο βαθύ τον Άδη

    Σαν μια ταινία του Μπουνουέλ που χε Διπλή την Όψη
    και σαν μια Σπάθα φοβερή, με Κοφτερή την Κόψη

    -Κι είναι σαν να αγκάλιασε όλον τον Κόσμο τούτο
    …Με μελωδία τρομερή το Φλογερόν Φλαούτο !!!

    * Μα υστερα σαν έπαψε το Φλογερόν Φλαούτο

    * άρχισαν πάλι οι Κούτβηδες να παίζουν με το (Κν)ούτο

    Ειν ‘ άραγε αδιέξοδη η των ανθρώπων Φύση ;
    Σ’ αυτό το Μέγα αίνιγμα , ποια τάχα είναι η Λύση;

    τι σου απομένει άραγε όταν σε καίει ο Φθόνος
    ενώ γυρνάει τους τροχούς ο Πανδαμάτωρ Χρόνος;

    γιατί αυτή η εμμονή , γιατί αυτή η Ζήλια ;
    ενώ οι Νύμφες μας καλούν με τα Χρυσά τους Χείλια

    Σε τούτο το απόγιομα σε τούτο το Βραδάκι
    Στην Κρήνη την πανάρχαιη,πλάι σ’ένα Δεντράκι

    Όπου Νεράιδες λούζονται μ’ αστραφτερά φτερά
    Και τα (φ)λαούτα προσκαλούν στη Ζωντανή χαρά;

    Από :

    http://pontosandaristera.wordpress.com/2008/01/24/konaki-m-l/

    σχ 58,59,60

    Σχόλιο από Νοσφερατος | 17/11/2010

  39. Ευχαριστώ πολύ. Με κατατοπίσατε.

    Σχόλιο από .........- Περαστική | 17/11/2010

  40. Πάντως ο νέος δήματχος της Θεσσαλονίκης φαίνεται ότι δεν διαθέτει κανένα σοβαρό σύμβουλο που να μπορεί να τον ενημερώσει για το ποιά είναι η πόλη που θα διοικήσει:

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 18/11/2010

  41. Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 18/11/2010

  42. Σωκράτης Γκιόλιας και σέχτες διαφθοράς
    ellinikesaxies.blogspot.com

    Και κάτι άλλο. Καλύτερο μάλλον θα ήταν να χρησιμοποιούσαν σοβαρότερα ψευδώνυμα άνθρωποι οι οποίοι είναι ινδάλματά μας επειδή με τη δράση τους έγιναν ήρωες της αντίστασης ενάντια στον φασισμό.

    Σχόλιο από Σιδηρούντιος | 25/11/2010

  43. [...] που συνιστούν  αντιπροσφυγική αθλιότητα, που καλλιέργησαν πολλοί , αλλά είχε  εκστομίσει δημοσίως  ο  Γ. Παρχαρίδης, ως [...]

    Pingback από -Περί Ποντίων…Πιλάτων « Πόντος και Αριστερά | 29/11/2010

  44. Τήν φιλοπατρία τον Ποντίων την έχει καταγράψει η ιστορία οριστικά και αμετάκλητα.
    Όποιοι την αμφισβητούν είναι ανιστόρητη.
    Εμείς οι Πόντιοι ξέρουμε την φυλή μας από τον παππού,την γιαγιά και από το χτύπο τις καρδιάς μας.
    Φαιά ουσία σκορπάτε δίχως νόημα.
    Τα αυτονόητα θέλουν να γίνουν γκρίζα,χλωμά και μικρά.
    Ο Μπουτάρης ας φυσά την γκάιντα του , και εμείς όπως αιώνες τώρα την Ποντιακή μας Λύρα.

    Σχόλιο από πέτρος Ν.Μ. | 29/11/2010

  45. Αγαπητέ πέτρο Ν.Μ.
    Η φιλοπατρία του κάθε ανθρώπου άρα και των Ποντίων δεν κρίνεται από το τι όργανο παίζει, γκάϊντα, λύρα , κλαρίνο ή ούτι
    και βέβαια δεν του την χαρίζει ο παπάς μαζί με το λάδι στα βαφτίσια του για να την κουβαλάει εφ’ όρου ζωής.
    Κρίνεται από αυτά που λέει και από αυτά που πράττει.
    Έτσι ένας πχ που κάρφωσε στους Βούλγαρους και από την πράξη του αυτή δολοφονήθηκαν 20 άνθρωποι άσχετα τι όργανο παίζει ειναι απλά προδότης. Έτσι δεν είναι ? (ή μήπως όχι.!!).

    Αν έχεις να πεις κάτι επί της ουσίας του άρθρου ευχαρίστως….
    Άλλως μην χαλάς φαιά ουσία εδώ πέτρο..

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 29/11/2010

  46. [...] -Όταν το θράσος περισσεύει.. [...]

    Pingback από -Ο Μπουτάρης συνεχίζει την ηλίθια συμπεριφορά…. « Πόντος και Αριστερά | 17/05/2012


Υποβολή απάντησης

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

WordPress.com Logo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Log Out / Αλλαγή )

Twitter picture

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Log Out / Αλλαγή )

Facebook photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Log Out / Αλλαγή )

Google+ photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Log Out / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 156 other followers

%d bloggers like this: