Πόντος και Αριστερά

……. 'μώ τον νόμο σ' !

Άρης Βελουχιώτης: Μ’ αφορμή την επέτειο του χαμού του…

Γεννήθηκε και πέθανε επαναστάτης! O λόγος για τον Θανάση Κλάρα, που άφησε την άνετη ζωή του στη Λαμία και πήρε τα βουνά, γράφοντας το όνομα του, ή μάλλον το ψευδώνυμο του «Άρης Βελουχιώτης» στην ιστορία, σαν ίσως την πιο εμβληματική φιγούρα της Αντίστασης. Σήμερα συμπληρώνονται 65 χρόνια από το θάνατο του.

Ιδρυτής του ΕΛΑΣ και ηγετική μορφή του αντάρτικου σώματος του ΕΑΜ, αλλά και ένα από τα σημαντικότερα στελέχη του ΚΚΕ. Ο Βελουχιώτης έρχεται σε ρήξη με το ΚΚΕ μετά τη Συμφωνία της Βάρκιζας, καθώς αρνείται να παραδώσει τα όπλα και επιλέγει τον δρόμο της ένοπλης δράσης.

Ο δρόμος που διαλέγει τον οδηγεί τελικά στον θάνατο. Ο καπετάνιος του ΕΛΑΣ, την ίδια μέρα που το ΚΚΕ τον διαγράφει από τις τάξεις του, βάζει τέλος στη ζωή του στις 16 Ιουνίου του 1945, καθώς είχε περικυκλωθεί από ομάδες της Εθνοφυλακής που είχαν σταλεί για να τον συλλάβουν, στη Μεσούντα του Αχελώου. Το πτώμα του αποκεφαλίζεται και την επομένη κρεμάται στην κεντρική πλατεία των Τρικάλων.

Η πορεία προς τον θάνατο

Μετά τη συμφωνία της Βάρκιζας, που υπογράφτηκε στις 12 Φεβρουαρίου 1945, από την κυβέρνηση Πλαστήρα και το Εθνικό Απελευθερωτικό Μέτωπο και προέβλεπε δημιουργία των απαραίτητων συνθηκών για τη διεξαγωγή εκλογών και δημοψηφίσματος για τη μοναρχία στην Ελλάδα, διάλυση των ανταρτικών οργανώσεων, παράδοση των όπλων του ΕΛΑΣ μέσα σε δύο εβδομάδες και παραχώρηση αμνηστίας στους στρατιώτες του ΕΛΑΣ, ο Άρης καταγγέλλει τη συμφωνία ως προδοτική και αποδοχή της αγγλικής κατοχής.

Ο Βελουχιώτης καλεί τους αγωνιστές να συνεχίσουν την ένοπλη αντίσταση με αποτέλεσμα το ΚΚΕ να τον αποκηρύξει και να τον απομονώσει. Τότε αρχίζει ένα κυνήγι «κλεφτών κι αστυνόμων» με την Εθνοφυλακή υπό την εποπτεία των Άγγλων να τον καταδιώκει, και τον Άρη, βλέποντας τον κλοιό να στενέυει γύρω του να επιλέγει το δρόμο του θανάτου.

«O Άρης ήξερε από την αρχή το τέλος του. Τις παλιές καλές ημέρες στο βουνό έκανε καμιά φορά παρέα με τον μόνιμο λοχαγό Κουταλίδη, που έπαιζε υπέροχα στο βιολί του κάποια κλασικά κομμάτια. Μια ημέρα ο λοχαγός τού είπε με θαυμασμό ότι μοιάζει με τον επαναστάτη Πουγκατσέφ, που έφτιαξε δικό του στρατό και κυριάρχησε σε μεγάλο τμήμα της τσαρικής Ρωσίας.

O αρχηγός τον ρώτησε με νόημα:

- Θυμάσαι το τέλος του;
– Ναι,
απάντησε ο λοχαγός. Κυκλώθηκε από τα τσαρικά στρατεύματα, πιάστηκε αιχμάλωτος και το κεφάλι του έμεινε κρεμασμένο για ημέρες σε κοινή θέα.
– Eμένα όμως δε θα με πιάσουν ποτέ αιχμάλωτο.

Κι αυτό έκανε», γράφει για αυτόν ο Διονύσης Χαριτόπουλος, στο βιβλίο του «Αρης, ο αρχηγός των ατάκτων».

Μαζί με τους αντάρτες του ο Βελουχιώτης μεταβαίνει στο Ανθηρό όπου ανταλλάσσει ομήρους με όπλα και πυρομαχικά, κι ενώ ο στρατός τον καταδιώκει το ΚΚΕ δεσμεύεται ότι δεν θα δημιουργήσει προβλήματα στις διαπραγματεύσεις. Την επομένη, έξω από το χωριό Ελληνικά, σε μια εκκλησία ο Βελουχιώτης μαζεύει τους συντρόφους του και τους ενημερώνει για την επικείμενη συνάντηση του με τον ζαχαριάδη, τον ηγέτη του ΚΚΕ, προκειμένου να λύσουν τα ζητήματα που έχουν προκύψει μεταξύ τους. Αποχαιρετά τους συντρόφους του και κατευθύνεται προς το Λιάσκοβο, όπου φήμες θέλουν υποστηρικτές του να τον περιμένουν για να συνταχθούν μαζί του. Αντί για συντρόφους συναντά διώκτες… Μετά από σκληρή μάχη, κι αφού έχουν καταφέρει να πάρουν 17 ομήρους, οι αντάρτες υποχωρούν προς το Mαυροβούνι.

Τετάρτη 14 Ιουνίου του 1945 και ο Βελουχιώτης με τους αντάρτες του κατευθύνεται στο Κοθώνι, από όπου και αποφασίζει να επιχειρήσει τη μεγάλη έξοδο παρά το ότι γνωρίζει ότι βρίσκεται περικυκλωμένος. Κλειδώνει τους όμηρους στο σχολείο του χωριού, και μέσω του Χοιρόλακκου επιχειρεί να περάσει τον Αχελώο. Οι μάχες είανι σφοδρές, αλλά ο Άρης είναι αποφασισμένος να περάσει το ποτάμι. Έτσι δίνει εντολή στους 20 άνδρες του που τον ακολουθούν να κρυφτούν στο φαράγγι του Φάγγου. Την επομένη κι αφού πέσει το σκοτάδι ξεκινούν για τη Μεσούντα.

Πέμπτη 15 Ιουνίου του 1945 και ο Βελουχιώτης φαίνεται να καταλαβαίνει πως φτάνει το τέλος. Παρά τις παραινέσεις να περάσουν πάλι το ποτάμι προς τη Ρούμελη φαίνεται να αδιαφορεί. Είναι μάταιο γιατί είναι πλέον κυκλωμένοι. Δίνει εντολή στους άνδρες του να φύγουν προς το ποτάμι, μα εκείνος παραμένει εκεί. Σαν επαναστάτης έζησε και σαν επαναστάτης θέλει να πεθάνει. Αυτοπυροβολείται και γράφει το ένδοξο τέλος του, με τα ίδια του τα χέρια…

Η σορός του αποκεφαλίζεται και την επόμενη μέρα το κεφάλι του κρεμάται στην κεντρική πλατεία των Τρικάλων.

«Γύρω από τα κρεμασμένα κεφάλια οι παρακρατικοί βάραγαν νταούλια και κέρναγαν από νταμιζάνες κρασί. Aς μην επιχαίρουν οι εχθροί του. Κανείς δεν δικαιούται να υπερηφανευτεί ότι έπιασε ζωντανό, ότι νίκησε ή ότι σκότωσε τον αρχηγό του ΕΛΑΣ. O Άρης αποχώρησε μόνος του.

H αυτοκτονία είναι μια πράξη οριστική και τελεσίδικη, που ουδείς δικαιούται να κρίνει, να εξάρει ή να καταδικάσει. Είναι απολύτως προσωπική και μυστηριώδης. Και επειδή ποτέ δεν στερείται νοήματος, ήταν το ύστατο διάβημα του αυτόχειρα προς τους Έλληνες.Tα τρία χρόνια ελευθερίας στα βουνά δεν ήταν όνειρο, αλλά μια υποθήκη για το μέλλον», αναφέρει για την μέρα εκείνη ο Διονύσης Χαριτόπουλος.

από TVX 

Ο Ζαχαριάδης για τον Βελουχιώτη

«Ο Βελουχιώτης (Κλάρας), εκτός από τα άλλα ήταν και δηλωσίας.

Ο Κλάρας που’ χε στρατιωτικές ικανότητες κατσαπλιαδισμού, ίσως και κάτι παραπάνω, ως κομματική φυσιογνωμία ήταν ένας άνθρωπος που μόνο να χαντακώσει το κόμμα μπορούσε.

Καθόταν κι έτρεφε ψείρες, μεθούσε, έκανε όργια, δούλευε διαλυτικά και χαντάκωνε το κίνημα και τον ΕΛΑΣ.

Ήταν ένας μικροαστός τυχοδιώκτης.

Όταν σφίχτηκε λιγάκι στην Κέρκυρα, ούτε ένα σκαμπίλι δεν έφαγε, λύγισε.

Κι έπειτα είχε αξιώσεις ηγέτη και καθοδηγητή.

Ο Τίτο τον έβαλε κι έφαγε το κεφάλι του» («Νέος Κόσμος» -Οκτώβρης  ’50).

.

.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ  ΕΠΙΣΗΣ τα περσινά αφιερώματα:

Ο Άρης σύμβολο του μεγαλείου και της τραγωδίας της Επανάστασης Εξήντα χρόνια συμπληρώθηκαν στις 16 Ιούνη από το θάνατο του Άρη Βελουχιώτη και η πολιτική του κληρονομιά,όπως και η υπερήφανη στάση που κράτησε μετά την «προδοτική» όπως τη χαρακτήρισε Συμφωνία της Βάρκιζας,εξακολουθούν να εμπνέουν τη σύγχρονη Αριστερά. Την ημέρα που το ραδιόφωνο μετέδιδε την είδηση για το θάνατό του, ο Ριζοσπάστης δημοσίευε την διαγραφή του!

Του ΤΑΣΟΥ ΚΑΤΙΝΤΣΑΡΟΥ

Τραγική «σύμπτωση»! Στις 16 Ιουνίου 1945, την ίδια μέρα που το κρατικό ραδιόφωνο αναγγέλλει σε όλους τους Έλληνες το θάνατο του «αρχισυμμορίτη καπετάνιου του προδοτικού ΕΛΑΣ, Άρη Βελουχιώτη», ο Ριζοσπάστης δημοσιεύει την απόφαση της διαγραφής του από το ΚΚΕ: «Ο Κλάρας, αφού μια φορά πρόδωσε και αποκήρυξε το ΚΚΕ, γιατί λύγισε μπροστά στην τρομοκρατία του Μανιαδάκη, ξαναζήτησε στον καιρό του εθνικο-απελευθερωτικού αγώνα να ξαναγοράσει με το αίμα του την προδοσία του εκείνη που αναγνώρισε και καταδίκασε. Σήμερα όμως, σε μία δύσκολη και κρίσιμη στιγμή, από δειλία και φόβο, παρά τις υποσχέσεις και τη συμφωνία που στα λόγια έδειξε, απειθαρχεί πάλι, ξαναπροδίδει το ΚΚΕ με την τυχοδιωκτική και ύποπτη δράση του, που μονάχα τον εχθρό ωφελεί».

Από τις 26 του Φλεβάρη του ’45 έχει υπογραφεί η επονείδιστη Συμφωνία της Βάρκιζας και έχουν παραδοθεί τα τιμημένα όπλα του ΕΛΑΣ, ενώ ο Άρης, έχοντας μαζί του μερικές δεκάδες λαϊκούς αγωνιστές, αρνείται να πειθαρχήσει, καταγγέλλει τη συμφωνία ως ξεπουληματική και διακηρύσσει την πρόθεσή του να συνεχιστεί ο αγώνας.
Όπως αποκαλύφθηκε μάλιστα τα τελευταία χρόνια, με τη δημοσίευση μέρους του αρχείου του, έχει ετοιμάσει και την ιδρυτική διακήρυξη νέας οργάνωσης, του ΜΕΑ (Μέτωπο Εθνικής Ανεξαρτησίας), και νέου στρατού, του ΕΛΑΣ-Ν (ΕΛΑΣ-Νέος). Η Κ.Ε. του ΚΚΕ τον έχει διαγράψει από τον Απρίλη του ’45, γιατί γνωρίζει πολύ καλά τις απόψεις του και τις καταγγελίες που της προσάπτει, αλλά έκρινε σκόπιμο να κρατήσει μυστική την απόφαση για δύο μήνες περίπου για ευνόητους λόγους… Από τη μια μεριά, φοβούνται τη σχέση του Άρη με τους αγωνιστές και το λαό και, απ’ την άλλη, αισθάνονται πλήρη ασφάλεια μόνον όταν επιστρέφει ο αδιαφιλονίκητος αρχηγός Νίκος Ζαχαριάρης, στα τέλη του Μάη του ’45 από το Νταχάου της Γερμανίας, και αναλαμβάνει αυτός με το κύρος του την εσωκομματική εκκαθάριση.

Και απ’ το «ούτε νερό, ούτε ψωμί στον Άρη», εντολή που δόθηκε σε όλες τις κομματικές οργανώσεις και τα οργανωμένα μέλη του κόμματος, φτάσαμε στον «δειλό, φοβισμένο, προδότη Άρη»!

Ο Άρης (παρότι μάλλον αυτοκτόνησε, σύμφωνα με τις πληροφορίες των εν ζωή συναγωνιστών του, στη γνωστή συμπλοκή με απόσπασμα εθνοφυλάκων στη Μεσούντα) ουσιαστικά δολοφονείται δυο φορές: μία από τους κυνηγούς κεφαλών του ελληνικού δωσιλογισμού και πραιτωριανούς των εγγλέζων ιμπεριαλιστών, και μία από την ηγεσία του κόμματος στο οποίο αφιέρωσε όλη τη ζωή και τη δράση του!

Στο πρόσωπό του συμπυκνώνεται όλο το μεγαλείο και το δράμα του ελληνικού αντιστασιακού κινήματος, του μεγαλύτερου κινήματος Αντίστασης στην Ευρώπη τα χρόνια της Κατοχής.

Κι αν σήμερα, 60 χρόνια απ’ το θάνατό του, υπογραμμίζουμε αυτή την τεράστια αντίφαση που περικλείουν τα γεγονότα του θανάτου του Άρη, δεν το κάνουμε, ούτε γιατί θέλουμε να δώσουμε τεράστια σημασία σε μικρολεπτομέρειες, ούτε γιατί έχουμε στόχο να ενταχθούμε στην ομάδα των οπαδών του «αρχηγού των ατάκτων».

Άλλωστε, ο ελληνικός λαός έχει τελεσίδικα αποφασίσει ποιος είναι ο Άρης Βελουχιώτης και τον έχει κατατάξει στις πιο τιμητικές θέσεις που βρέθηκε ποτέ λαϊκός ηγέτης. Ο Άρης Βελουχιώτης έχει μπει στη λαϊκή συνείδηση ως ο αυθεντικότερος εκφραστής του επαναστατικού αγώνα στη χώρα μας οριστικά και αμετάκλητα.

Γέννημα της εποχής της Οκτωβριανής Επανάστασης, κομμουνιστής από μικρή ηλικία, πήρε το παρατσούκλι «Μιζέριας» απ’ την εμμονή του να αναφέρεται στη μίζερη ζωή που κάνει ο έλληνας προλετάριος και ο φτωχός αγρότης. Πέρασε όλη τη διαδρομή της κλασικής κομμουνιστικής διαπαιδαγώγησης της Γ’ Διεθνούς της ηρωικής εποχής. Όπου ανακατεύθηκε βγήκε παλικάρι, είτε στον πειθαρχικό ουλαμό στο Καλπάκι, είτε στις φυλακές και στις εξορίες. Απ’ τους καλύτερους αγκιτάτορες του κόμματος (έχουν μείνει παροιμιώδεις οι αυτοσχέδιες ομιλίες του στις πλατείες της Αθήνας, τα χρόνια της «Τρίτης Περιόδου» και της «ηρωικής εφόδου στον καπιταλισμό»). Αυτή την περίφημη αγκιτάτσια, θα χρησιμοποιήσει, μόνος και πρώτος απ’ όλους, αμέσως μετά την κατάληψη της χώρας απ’ τις δυνάμεις του Άξονα, για να σημάνει το προσκλητήριο του αγώνα στις νέες συνθήκες. Από τις συναναστροφές του με κομμουνιστές διανοούμενους του μεσοπολέμου και την ατίθαση προσωπικότητά του αποκτά και βαθιά κριτικό πνεύμα, θέλει ν’ αγωνιστεί για ν’ ανακαλύψει κι αυτός το νέο κόσμο μέσα από τη δική του πείρα, κριτικάρει και διαφωνεί με τα «ετοιμοπαράδοτα» προϊόντα…

Όσο για το «κουσούρι» της «δήλωσης μετανοίας», δεν γνωρίζουμε ούτε και πρόκειται να μάθουμε ποτέ τι οδήγησε τον Άρη σ’ αυτή την ενέργεια. Από οποιαδήποτε σκοπιμότητα κι αν υπαγορεύτηκε η «δήλωση», εμείς ένα έχουμε να πούμε: όχι μόνο «ξαναγόρασε» με το αίμα του αυτή την πράξη (σαν πολλή αγορά δεν περιέχει άραγε η περίφημη διαγραφή του από την Κ.Ε;), αλλά κατάφερε ακόμα και την άρνηση να την κάνει θέση! Ο Θανάσης Κλάρας έγινε Άρης Βελουχιώτης μετά τη δήλωση! Βρήκε το ρόλο που του ταίριαζε γάντι, έγινε ο πρωτομάστορας, ο πρωτοκαπετάνιος, ο αδιαφιλονίκητος λαϊκός ηγέτης, ο άνθρωπος που αγαπήθηκε περισσότερο απ’ όλους απ’ όλη τη φτωχολογιά της Ελλάδας και μισήθηκε μέχρι θανάτου απ’ την πλουτοκρατία, τους προδότες και τους ξένους ιμπεριαλιστές.

Η λαϊκή συνείδηση έχει «παραγράψει» την οποιαδήποτε «αμαρτία» του Άρη, είτε τη δήλωση, είτε την «υπερβολική σκληράδα» απέναντι σε εχθρούς και φίλους την εποχή του αντάρτικου, γιατί η ίδια η ιστορία απέδειξε με γεγονότα ότι ο Άρης ήταν όχι μόνο στρατιωτική ιδιοφυία στον παρτιζάνικο πόλεμο, αλλά είχε τη διορατικότητα και την τόλμη να χαράξει κατά βάθος μια σωστή πολιτική γραμμή, απέναντι στην αδιέξοδη και τελικά ξεπουληματική πολιτική των «ομαλών δημοκρατικών εξελίξεων» που ακολούθησε το ΚΚΕ.

Όσο κι αν οι καιροί δεν επέτρεπαν να αναγνωστεί η προγραμματική στροφή του παγκόσμιου κομμουνιστικού κινήματος, που έγινε στα μέσα της δεκαετίας του ’30 με τα «λαϊκά μέτωπα» και τα σύμφωνα τύπου Σοφούλη-Σκλάβαινα, ο Άρης θέτει, έστω πρωτόλεια, το πραγματικό πρόβλημα: το πρόβλημα του «ποιος ποιον», το πρόβλημα της εξουσίας. Ο Άρης όχι μόνο δημιουργεί από το μηδέν τον αντάρτικο στρατό, αλλά διδάσκεται από τη λαϊκή πείρα, εμπνέεται από τους θεσμούς που δημιουργούνται σε απομονωμένα ορεινά χωριά, και τοποθετεί στα πρώτα καθήκοντα του ΕΛΑΣ την πάλη για να γεννηθούν και να ριζώσουν η λαϊκή αυτοδιοίκηση και η λαϊκή δικαιοσύνη στην Ελεύθερη Ελλάδα των βουνών.

Η φιλοσοφική λυδία λίθος του Άρη είναι πεντακάθαρη: «Ότι συμφέρει το λαό πρέπει να συμφέρει και το κόμμα. Με αυτή τη βάση δεν θα βγούμε ποτέ μπερδεμένοι». (Πόση διαφορά, αλήθεια, απ’ τη φιλοσοφία που αποπνέει η απόφαση της διαγραφής του: για το ΚΚΕ πάνω απ’ όλα στέκεται το κομματικό αλάθητο και τα λαϊκά συμφέροντα πρέπει να υποταχθούν στην ακόμη και λαθεμένη κομματική γραμμή).

Ο Άρης βλέπει την κοινωνική επανάσταση που συντελείτε στην Ελλάδα, συνδυάζει με υποδειγματικό τρόπο το ταξικό με το εθνικο-απελευθερωτικό ζήτημα, ξέρει τα στρατόπεδα και παίρνει συνεχώς πρωτοβουλίες για να προωθήσει τις λαϊκές θέσεις. Το ΚΚΕ παλινδρομεί, παρακαλάει τα αστικά ραμολιμέντα να συμμαχήσουν μαζί του, έχει τουλάχιστον αυταπάτες για το ρόλο των Εγγλέζων στη μετά-κατοχική Ελλάδα, ακόμα και στα Δεκεμβριανά, μετά από συνεχείς παλινωδίες και, ενώ έχουν προηγηθεί οι καταστροφικές συμφωνίες του Λιβάνου και της Καζέρτας (με τις οποίες αποδεχόταν τη διάλυση του ΕΛΑΣ και παρέδιδε την εξουσία στους «πατέρες του έθνους»), επιλέγει τη σύγκρουση με στόχο τη…συμφιλίωση, διώχνει τον κύριο όγκο των δυνάμεων του ΕΛΑΣ στην Ήπειρο για να μη λάβει μέρος στη Μάχη της Αθήνας!

Άλλωστε, και το ίδιο το ΚΚΕ αναγκάστηκε απ’ τα πράγματα να ακολουθήσει τη γραμμή του Άρη, με καθυστέρηση βεβαίως δύο χρόνων (!), και να οικοδομήσει τον ΔΣΕ στον εμφύλιο ’46-’49, ασχέτως, βεβαίως αν και στον κολοφώνα της αντιπαράθεσης, στο Γράμμο και στο Βίτσι, η γραμμή του κόμματος μιλούσε πάλι για «ομαλές δημοκρατικές εξελίξεις» και «εθνική συμφιλίωση».

Ήταν επόμενο, λοιπόν, μετά και τη Βάρκιζα, ο Άρης να κατασταλάξει ως προς αυτά που συνέβησαν. Τα παρακάτω είναι τα λόγια του Άρη, όπως τα καταγράφει στη μαρτυρία του ο συναγωνιστής του Γιώργος Χουλιάρας (Περικλής) μετά τη Βάρκιζα:

«Άκου, Περικλή, η συμφωνία της Βάρκιζας είναι προδοσία. Ένα κι ένα κάνουν δύο, η ηγεσία του Κινήματος δεν έκανε λάθη, δεν έκανε σφάλματα, διέπραξε εγκλήματα και γι’ αυτά πρέπει να δώσει λόγο, το Πολιτικό Γραφείο με επικεφαλής τον Σιάντο πρέπει να περάσει στρατοδικείο επί εσχάτη προδοσία. Εγώ δεν πρόκειται ν’ ακολουθήσω την ηγεσία στην Αθήνα, να γίνω, όπως με θέλουν, πρόεδρος των Εφεδρο-Ελασιτών για να πρωτοκολλάω τις σφαγές και τα βασανιστήρια, τους βιασμούς και τους εξευτελισμούς των αγωνιστών. Θ’ ακολουθήσω το δρόμο που χάραξα απ’ την αρχή κι όσοι πιστοί προσέλθετε». (ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΑΦΕΝΕΙΟ)

Αρης Βελουχιώτης

«Θρυλικός ο Αρης Βελουχιώτης. Ο πρώτος που άρχισε την Αντίσταση του λαού στα βουνά κι ο τελευταίος που την έκλεισε με τον τραγικό του θάνατο. Η πρώτη ψυχή του αγώνα κι η τελευταία πνοή. Λίγοι το καταλάβανε, όπως ο Αρης, πως οι εχθροί της Ελλάδας (ξένοι και ντόπιοι) θα μετατρέπανε τη νίκη του έθνους σε νίκη των εχθρών του. Τιμή και δόξα στο ασύγκριτο παλικάρι. Τιμή και δόξα και στο λαό, που τόνε γέννησε». ( Κ. Βάρναλης)


Ο Αρης Βελουχιώτης – το πραγματικό του όνομα ήταν Θανάσης Κλάρας – γεννήθηκε στη Λαμία στα 1905. Από νέος ακολούθησε τα προοδευτικά κινήματα της εποχής του και εντάχθηκε τελικά στο ΚΚΕ Λίγο μετά την ένταξή του στο Κόμμα, ο Θανάσης Κλάρας κλήθηκε να υπηρετήσει τη στρατιωτική του θητεία κι όπως ήταν φυσικό για την εποχή, επειδή ήταν κομμουνιστής, την υπηρέτησε στο Καλπάκι που ήταν «πειθαρχικός ουλαμός», το χειρότερο στρατιωτικό κάτεργο της εποχής, ένα πραγματικό στρατόπεδο συγκέντρωσης. Οταν απολύθηκε από το στρατό, γύρισε στην Αθήνα, ανασυνδέθηκε με το Κόμμα και χρησιμοποιήθηκε σε σοβαρές κομματικές δουλειές, ενώ παράλληλα ήταν συντάκτης του «Ριζοσπάστη». Στη διάρκεια της δικτατορίας του Μεταξά συλλήφθηκε και φυλακίστηκε στην Αίγινα. Κατά τη διάρκεια δίκης του στην Αθήνα απέδρασε και πέρασε στον παράνομο κομματικό μηχανισμό του ΚΚΕ. Ξανασυλλήφθηκε στα μέσα του 1939 και τον έστειλαν στις φυλακές της Κέρκυρας. Τον Ιούλη του ίδιου έτους υπέγραψε «δήλωση μετανοίας» και αποφυλακίστηκε. Επρόκειτο για μια πράξη που του τυραννούσε τη συνείδηση σ’ όλη την υπόλοιπη ζωή του.
Οταν άρχισε ο ελληνοϊταλικός πόλεμος, βρέθηκε στο αλβανικό μέτωπο ως λοχίας πυροβολικού. Οταν τα γερμανικά στρατεύματα εισβάλουν στην Ελλάδα συνιστά στους συναδέλφους του φαντάρους να μην παραδώσουν τον οπλισμό τους, αλλά να τον κρύψουν για να μπορέσουν στη συνέχεια να αντισταθούν στον κατακτητή. Παράλληλα, με δική του πρωτοβουλία, συγκρότησε μηχανισμό, τον οποίο, στη συνέχεια, παρέδωσε στα μέλη της ηγεσίας του ΚΚΕ, που είχαν γυρίσει από τις εξορίες και είχαν αναλάβει να ανασυγκροτήσουν το Κόμμα.

Το Νοέμβρη του 1941, ο Κλάρας ανέλαβε αποστολή από την ΚΕ του ΚΚΕ να πάει στη Ρούμελη για να εξετάσει τις δυνατότητες ανάπτυξης του αντάρτικου κινήματος. Επέστρεψε το Δεκέμβρη του ίδιου έτους και υπέβαλε σχετική έκθεση στο Κόμμα, η οποία και εγκρίθηκε. Το Γενάρη του 1942, βγήκε οριστικά στο βουνό και αρχίζει τη δουλειά της συγκρότησης των ανταρτοομάδων.

Η πρώτη εμφάνιση των ανταρτικών τμημάτων που οργάνωσε ο Κλάρας έγινε στις 7/6/1942 στο χωριό Δομνίστα της Ευρυτανίας. Ο ίδιος ήταν η πρώτη φορά που εμφανίστηκε με το όνομα Αρης Βελουχιώτης. Από κει και μετά, τούτο το όνομα αντήχησε σ’ ολόκληρη την Ελλάδα κι έγινε θρύλος. Η συντριβή του ιταλικού καταδιωκτικού αποσπάσματος «Ρυκά», ο Γοργοπόταμος, η μάχη του Κρικέλου, η μάχη του Μικρού Χωριού και εκατοντάδες άλλες θα φέρουν τη σφραγίδα του. Ετσι, στις 2/5/1943, όταν συγκροτήθηκε το Γενικό Στρατηγείο του ΕΛΑΣ, ο Αρης ορίστηκε καπετάνιος του, μέλος της τριμερούς ηγεσίας του, δίπλα στον Στέφανο Σαράφη, που ήταν ο στρατιωτικός αρχηγός και στον αντιπρόσωπο του ΕΑΜ, τον Ανδρέα Τζήμα – Σαμαρινιώτη.
Στις 22/4/1944, ο Αρης πέρασε στην Πελοπόννησο με αποστολή να βοηθήσει στην ανάπτυξη του αντάρτικου κινήματος και στη συντριβή των εθνοπροδοτικών ταγμάτων ασφαλείας. Ηταν μια αποστολή, στην οποία πέτυχε απόλυτα. Η πιο σημαντική μάχη με τους ταγματασφαλίτες δόθηκε στον Μελιγαλά και επειδή την ιστορία την γράφουν οι νικητές έχει χυθεί τόνους λάσπης από τους φασίστες για την στάση που κράτησε ο Αρης σ’ αυτή την μάχη. Να πως την περιγράφει ένας από τους συναγωνιστές του Αρη, ο Γιάννη Χατζηπαναγιώτου (Καπετάν Θωμά) στο βιβλίο του «Η Πολιτική διαθήκη του Άρη Βελουχιώτη: «Τρεις μέρες κράτησε η φονική μάχη στον Μελιγαλά, 13, 14, 15 Σεπτεμβρίου 1944. Οι ταγματασφαλίτες είχαν συγκεντρώσει εκεί 1500 άνδρες με βαρύ οπλισμό και πυροβολικό. Στις 13 Σεπτεμβρίου το 9ο σύνταγμα του Ε.Λ.Α.Σ και τμήματα του 8ου Συντάγματος εξαπολύουν την επίθεση μετά τις άκαρπες προσπάθειες κι εδώ για παράδοση του οπλισμού με την εγγύηση οτί κανείς από τους άνδρες δεν θα θιγόταν.
Ο αγώνας υπήρξε σκληρός. Τα φανατισμένα όργανα του εχθρού κρατούσαν γερά τις θέσεις τους ακόμη και τη δεύτερη μέρα. Οι απώλειες κι από τις δυο μεριές ήταν μεγάλες. Ο Άρης διατάσσει τότε να ριχτούν στη μάχη και εφεδρείες από το 11ο σύνταγμα της Τρίπολης. Το οχυρό πέφτει και η μάχη κλείνει στις 15 Σεπτεμβρίου. Οι απώλειες των ταγματασφαλιτών ήταν μεγάλες. Είπαν και έγραψαν για τη μάχη αυτή ότι ο Άρης βλέποντας τις μεγάλες απώλειες του Ε.Λ.Α.Σ, έδωσε εντολή να εκτελεσθούν οι αιχμάλωτοι. Αυτό δεν είναι αλήθεια. Αιχμάλωτοι στη φονική αυτή μάχη δεν ήταν δυνατό να μην υπάρξουν. Οι ταγματασφαλίτες πετσοκόφτηκαν μαχόμενοι ως την τελευταία στιγμή από θέση σε θέση. Τα σώματα τους ρίχθηκαν με ανάθεμα για το αδικοχαμένο αίμα από τους βασανισμένους κατοίκους της περιοχής στη περιλάλητη Πηγάδα. Ο Άρης δεν σκότωνε αιχμαλώτους. Πολεμούσε κι όποιον πάρει ο χάρος. Όποιος γλύτωνε, χάρισμα του. Κι ας είχε ο Ε.Λ.Α.Σ στη μάχη αυτή τις πιο μεγάλες απώλειες: 60 νεκροί και 150 τραυματίες.»
Αργότερα το πολιτικό του αισθητήριο και η οξυδέρκειά του θα τον οδηγήσουν να επισημάνει τις κακοτοπιές του Λιβάνου, της Καζέρτας και της Βάρκιζας, που φέρανε τον εμφύλιο στα 1946 – ’49. Στα Δεκεμβριανά θα πει: «Οι Αγγλοι δεν ήρθαν στην Ελλάδα να σκοτωθούν για το συμφέρον του λαού μας, αλλά ήρθαν για τα δικά τους συμφέροντα (βλέπε βιβλίο Δ. Καραθάνου «Αντίο Καπετάνιε»).
Εχει αρχίσει η οριστική αντιπαράθεση του Αρη Βελουχιώτη με μεγάλη μερίδα της ηγεσίας του ΚΚΕ. Ο Αρης ξανάρχισε την αντάρτικη δραστηριότητα και επιχείρησε, όπως αναμφισβήτητα προκύπτει από πλήθος ιστορικών στοιχείων και ντοκουμέντων, να δημιουργήσει το «Νέο ΕΛΑΣ».
Το είχε δηλώσει εξάλλου από τότε που πρωτοξεκίνησε το αντάρτικο: «Δε θ’ αφήσουμε το όπλο από το χέρι μας, αν δεν πετύχουμε και τη διπλή λευτεριά: Τη λαοκρατία. Γι’ αυτό θα παλέψουμε για να εκτελέσουμε κι αυτή την υπόσχεσή μας, αφιερώνοντας και θυσιάζοντας τη ζωή μας ακόμα για τη λαοκρατική λύση του ελληνικού προβλήματος». Η ΚΕ του ΚΚΕ, στην 11η Ολομέλειά της, τον διαγράφει απ’ το κόμμα.

Στις 16 Ιουνίου του 1945, ο βίος του Αρη Βελουχιώτη έφτασε στο τέρμα του. Κι ήταν ο ίδιος που έκοψε το νήμα της ζωής του, έξω από τη Μεσούντα, καταδιωκόμενος από δυνάμεις του εχθρού, ενώ το θάνατο μοιράστηκε μαζί του και ο Τζαβέλας, ο πιστός του αντάρτης.

Λίγες ημέρες αργότερα, από τις 18 ως τις 20 Ιούνη, τα κεφάλια των δύο ηρώων κρέμονταν σ’ ένα φανοστάτη στα Τρίκαλα. Το μεταβαρκιζιανό καθεστώς έδειχνε όλη του τη θηριωδία, πράγμα καθόλου τυχαίο, αφού ο Αρης θεωρούνταν η προσωποποίηση της Εθνικής Αντίστασης. Ηταν, άλλωστε, κορυφαία λαϊκή, ηγετική φυσιογνωμία του ΕΛΑΣ, ο πρωτοκαπετάνιος του. [geocities.com]

———————————————

ΑΡΗΣ ΒΕΛΟΥΧΙΩΤΗΣ
64 χρόνια από το θάνατο του πρωτοκαπετάνιου του ΕΛΑΣ
Ο θρύλος του μεγάλου, του ανυπότακτου καπετάνιου του ΕΛΑΣ, του Αρη Βελουχιώτη μένει πάντα ζωντανός. Στις 16 Ιουνίου συμπληρώνονται 64 χρόνια από τότε που έπαψε να χτυπά η φλογερή καρδιά του. Η επέτειος είναι μια αφορμή μνήμης και τιμής για την προσωπικότητα και την προσφορά του. Ο Αρης Βελουχιώτης, το πραγματικό του όνομα ήταν Θανάσης Κλάρας, γεννήθηκε στη Λαμία το 1905. Ηταν γιος εύπορου δικηγόρου και μεγάλωσε μέσα σε μια οικογένεια με πνευματική καλλιέργεια και παράδοση στους αγώνες για τη λευτεριά. Από έφηβος γνωρίστηκε με τους προοδευτικούς κύκλους και πολύ νέος έγινε μέλος του ΚΚΕ. Από νωρίς στην υπηρεσία του λαού Το 1922 αποφοίτησε από το Ανώτερο Τμήμα της «Αβερώφειου Γεωργικής Σχολής» και διορίζεται γεωπόνος στη Δράμα και στα Τρίκαλα. Οι εμπειρίες του ως γεωπόνος, η γνωριμία του με τη φτώχεια των αγροτών, η επαφή του με τα σοβαρά οικονομικά, πολιτικά και κοινωνικά προβλήματα του λαού, τον ξεσηκώνουν και νιώθει πως το χρέος αλλού τον καλεί. Το χρέος του αυτό που ένιωσε νέος απέναντι στον αδικημένο λαό, το ξεπλήρωσε με το μεγαλύτερο τίμημα, τη

ζωή του, που την πρόσφερε άδολα, πατριωτικά, γενναία. Για τη δράση του, ως στέλεχος του ΚΚΕ, κυνηγήθηκε πολλές φορές, φυλακίστηκε, βασανίστηκε, βγήκε στην παρανομία. Ειδικότερα, στη διάρκεια της στρατιωτικής του θητείας, (κατετάγη το 1925, ενώ είχε προηγηθεί ή ένταξή του στην ΟΚΝΕ), καθαιρείται από δεκανέας ως «επικίνδυνος κομμουνιστής» για να περάσει το υπόλοιπο της θητείας του περιορισμένος στο Καλπάκι, όπου ήταν το χειρότερο στρατιωτικό κάτεργο της εποχής και στο οποίο στέλνονταν οι κομμουνιστές, αλλά και ποινικοί. Στα Καλπάκι κράτησε στάση πραγματικού λαϊκού αγωνιστή και ο «Ριζοσπάστης» της εποχής πολλές φορές ανέφερε το όνομά του σε ρεπορτάζ από το μαρτυρικό στρατόπεδο. Μετά την απόλυσή του από το στρατό το 1927, έρχεται στην Αθήνα και επανασυνδέεται με την ΟΚΝΕ. Αρχικά υπήρξε συντάκτης σε διάφορα κομματικά έντυπα και στη συνέχεια συνεργάτης και μετά συντάκτης του «Ριζοσπάστη». Το 1929 περνάει στο Κόμμα και χρεώνεται, ανάμεσα στα άλλα, δουλειά της κομματικής περιφρούρησης. Ολη την περίοδο μέχρι τη σύλληψή του από τη δικτατορία Μεταξά, θα προηγηθούν συλλήψεις, φυλακίσεις και εξορίες, πολλές φορές. Με την επιβολή της δικτατορίας φυλακίζεται στην Αίγινα. Στέλνεται το 1937 να δικαστεί στην Αθήνα όπου και αποδρά μέσα από το δικαστήριο. Συλλαμβάνεται και πάλι στη Δράμα και ξαναστέλνεται στην Αίγινα. Το 1939 στέλνεται στην Κέρκυρα, όπου τον Ιούλη του ίδιου χρόνου υπογράφει δήλωση και αποφυλακίζεται. Η δήλωση αυτή θα τυραννάει τη συνείδησή του σ’ όλη την υπόλοιπή ζωή του. Ομως, παρά τη δήλωση, ποτέ δεν ξέκοψε από το Κόμμα. Στον ελληνο – ιταλικό πόλεμο πολέμησε ως αρχηγός αντιαεροπορικής πυροβολαρχίας. Μετά την κατάρρευση, η πυροβολαρχία του ήταν η μόνη που κατέβηκε συντεταγμένη στη Χαλκίδα, όπου κατέστρεψε τον οπλισμό της για να μην τον παραδώσει στον εχθρό. Στην πρωτοπορία της Εθνικής Αντίστασης Στις 15 Μάη 1941 συμμετέχει σε σύσκεψη στην Καισαριανή με θέμα την οργάνωση της αντίστασης και το Νοέμβρη του ίδιου χρόνου στέλνεται από την ΚΕ του ΚΚΕ στη Ρούμελη για ανίχνευση του εδάφους και για μια πρώτη αναγνώριση σχετικά με τις δυνατότητες δημιουργίας αντάρτικου κινήματος. Επιστρέφει το Δεκέμβρη και υποβάλλει σχετική έκθεση στο Κόμμα και στις 5 Φλεβάρη 1942 βγαίνει οριστικά στο βουνό και αρχίζει τη συγκρότηση των ανταρτοομάδων. Οι δυσκολίες που αντιμετώπισε η πρώτη ανταρτοομάδα ήταν αφάνταστες. Ομως ο Θανάσης Κλάρας (όπως μέχρι τότε ονομαζόταν) έδειξε σπάνιες ικανότητες. Εύστροφη σκέψη, ρεαλισμό, οξύτατο αισθητήριο, διαύγεια επιδιώξεων. Χάρη στις αρετές του κατόρθωσε να βάλει τάξη και πειθαρχία και να εξουδετερώσει με καταπληκτική ταχύτητα τους Σταθμούς και τ’ αποσπάσματα της Χωροφυλακής, που σε συνεργασία με τους φασίστες και τους δωσίλογους συνεργάτες τους λεηλατούσαν το βιος του λαού. Στις 7 Ιουνίου 1942 μπαίνει στο χωριό Δομνίτσα της Ευρυτανίας με το όνομα Αρης Βελουχιώτης. Από κει και μετά το όνομα αυτό θα αντηχεί σε όλη την Ελλάδα, θα γίνει θρύλος. Είναι ο δημιουργός και ο φυσικός αρχηγός του ηρωικού Ελληνικού Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού (ΕΛΑΣ). Στις 2 Μάη 1943, με τη συγκρότηση του Γενικού Στρατηγείου του ΕΛΑΣ, θα οριστεί καπετάνιος του, μέλος της τριμερούς ηγεσίας, δίπλα στον Στ. Σαράφη, που ήταν ο στρατιωτικός αρχηγός και τον αντιπρόσωπο του ΕΑΜ Α. Τζήμα – Σαμαρινιώτη. Στην ανατίναξη του Γοργοπόταμου έδειξε σπάνιες επιτελικές ικανότητες και χρησιμοποίησε τις εφεδρείες την κατάλληλη στιγμή. Ωστόσο ο Αρης πέρα από τις έξοχες στρατιωτικές του ικανότητες, έδειξε και πολιτικές, αντάξιες. Το σωστό πολιτικό του αισθητήριο από πολύ νωρίς διέγνωσε τις μεταπολεμικές προθέσεις των Αγγλων. Στις 22 Απρίλη 1944 θα περάσει στην Πελοπόννησο με αποστολή την ανάπτυξη του κινήματος και τη συντριβή των εθνοπροδοτικών ταγμάτων ασφαλείας. Πετυχαίνει την αποστολή του και τον Οκτώβρη επιστρέφει στη Ρούμελη. Στις 20 Οκτώβρη 1944 μπαίνει στη Λαμία, όπου γίνεται δεκτός από χιλιάδες κόσμου και εκφωνεί τη γνωστή περίφημη ιστορική του ομιλία. Στη μάχη του Δεκέμβρη του 1944 δεν παίρνει μέρος και στέλνεται με τον Στ. Σαράφη και τον κύριο όγκο του ΕΛΑΣ στην Ηπειρο εναντίον του Ζέρβα. Μετά τη Βάρκιζα Με τη Συμφωνία της Βάρκιζας θα διαφωνήσει. Από παλιά πίστευε ότι η παρουσία των Αγγλων στην Ελλάδα είχε ως μοναδικό στόχο την εξόντωση του ΕΑΜικού κινήματος και είχε κάνει γνωστή την άποψή του στο Κόμμα. Παρά τις διαφωνίες όμως, με τη Βάρκιζα υπέγραψε τη διαταγή αποστράτευσης του ΕΛΑΣ, πειθαρχώντας στην κομματική γραμμή. Στη συνέχεια όμως το Φλεβάρη – Μάρτη του 1945, ήρθε σε επαφή με στελέχη του ΚΚΕ, προκειμένου να οργανωθεί η συνέχιση του ένοπλου αγώνα. Το Κόμμα επιχείρησε να τον μεταπείσει χωρίς να τα καταφέρει. Ακολούθησε μία κομματική σύσκεψη στη Ρούμελη, όπου κατήγγειλε ανοιχτά την πολιτική του ΚΚΕ, προτείνοντας τη δημιουργία του «Μετώπου Εθνικής Ανεξαρτησίας» (ΜΕΑ). Μια βδομάδα μετά, ο Βελουχιώτης απηύθυνε επιστολή «προς όλα τα μέλη της ΚΕ του ΚΚΕ», στην οποία επαναλάμβανε για άλλη μια φορά τις διαφωνίες του. Η 11η Ολομέλεια της ΚΕ (5-10 Απρίλη) καταδίκασε τη στάση του και αποφάσισε τη διαγραφή του (η αποκατάσταση του έγινε το 1962). Η διαγραφή του δεν αναιρεί την προσφορά του παρά τους τότε άδικους χαρακτηρισμούς. Ανησυχούσε και ο Βελουχιώτης για την πορεία του αγώνα αλλά λειτούργησε μεμονωμένα και σπασμωδικά και όχι συλλογικά. Στις 16 Ιούνη 1945, έξω από τη Μεσούντα θα δώσει ο ίδιος τέλος στη ζωή του με το περίστροφό του. Τον αρχηγό θα ακολουθήσει και ο πιστός του αντάρτης Τζαβέλας. Οι διώκτες τους θα αποκεφαλίσουν τους δύο νεκρούς συντρόφους και θα κρεμάσουν τα κεφάλια τους από τις 18 μέχρι 20 Ιούνη σ’ ένα φανοστάτη στα Τρίκαλα. Η θηριωδία αυτή δείχνει πως ο πρωτοκαπετάνιος ακόμα και νεκρός συνέχιζε να τρομοκρατεί ακόμα την αντίδραση. Ο Βελουχιώτης, στηριγμένος στο ΚΚΕ, είχε τη δική του συμβολή στη νεοελληνική ιστορία και το Επος της Αντίστασης. Ξεχωρίζει ανάμεσα στους χιλιάδες επώνυμους και ανώνυμους που έγραψαν ιστορία, όχι γιατί υπήρξε απλώς μια ηγετική φυσιογνωμία ενός μεγαλειώδους κινήματος, αλλά γιατί υπήρξε ηγετική φυσιογνωμία ενός συγκεκριμένου κινήματος με συγκεκριμένη ιδεολογικοπολιτική ταυτότητα. Ο Αρης ήταν κομμουνιστής, ήταν γέννημα – θρέμμα του ΚΚΕ, πιστός στρατιώτης του ακόμη κι όταν ερχόταν σε σύγκρουση με επιλογές του Κόμματος. Ακόμη κι όταν διαγράφτηκε απ’ αυτό γιατί διαφώνησε με τη Βάρκιζα, δεν πολέμησε το Κόμμα. Ετσι γεννήθηκε ο Κλάρας ως Αρης Βελουχιώτης κι έτσι πέθανε. Γι’ αυτό συνεχίζει ακόμη να συνεγείρει το νου και τις καρδιές των ανθρώπων. [ ΧΑΡΑΥΓΗ]

ΑΠΟ ΕΔΩ

-Για την  υπεράσπιση της κομματικής γραμμής και την αμφισβήτηση του ιστορικού ρόλου του Άρη δες:

ΑΡΗΣ ΒΕΛΟΥΧΙΩΤΗΣ – 60 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥτου Αναστάση Γκίκα

 

-Για την προσπάθεια καπηλείας του Άρη δες:

 -Πουλάει ο Άρης;

About these ads

17/06/2010 - Posted by | -Αντίσταση, -Ιδεολογικά, -Κίνημα, -Πολιτική, ΚΚΕ

67 σχόλια »

  1. δεν τα λέτε καλά!
    Εδώ η σωστή η άποψη http://www1.rizospastis.gr/page.do?publDate=16/6/2010&id=12230&pageNo=31&direction=-1

    Το «Ούτε ψωμί, ούτε νερό στον προσκυνημένο Κλάρα!» φέρεται να μην ειπώθηκε ποτέ.

    Σχόλιο από Σκύλος τ. Β.Κ. | 17/06/2010

  2. o zaxariaδης ειπε σε επομενη ολομελεια ότι ο δηλωσίας και παρακμιακός μιζέριας έκανε όργια και μεθυσια.Εχει διαβασει κανεις τιποτα επ αυτου?των ομοφυλοφιλικως οργιων που τον κατηγορησε αργοτερα ο συντροφοσ ζαχαριαδης?

    Σχόλιο από karampas | 26/06/2010

  3. Τα ψεματα του ριζοσπαστη εχουν αποτελεσμα μονο σε οσους εχουν υποστει μακροχρονια πλυση εγκεφαλου και αδυνατουν πλεον να εκφρασουν οποιαδηποτε προσωπικη αποψη παρα μονο παπαγαλιζουν και παραπεμπουν στα κατα περισου ευαγγελια .
    Ευτυχως ειναι παταγωδης η αποτυχια τους στην νεα γενια πραγμα που το διαπιστωνει οποιος ειναι κοντα στα πενηντα και μπορει να συγκρινει τα παλια φεστιβαλ της ΚΝΕ με την θλιβερη για αυτους αλλα πολυ ευχαριστη για τους υπολοιπους εικονα των προσφατων .

    Σχόλιο από δημητρης ξ. | 26/06/2010

  4. Σε ένα πράγμα έχουν δίκιο οι συντάκτες του Ριζοσπάστη και οι λοιποί ερμηνευτές των γραφών: ο Άρης ήταν κομμουνιστής. Για τους ερμηνευτές δεν είμαι σίγουρος.
    Άντε καπετάνιο, ένα ακόμα ποτηράκι στο όνομά σου:
    «Σήκω μανούλα μ΄ να με δεις και να με καμαρώσεις
    να με φιλήσεις σταυρωτά , μανούλα μου
    Ωρέ ταχιά θα έβγω στο κλαρί, ν’ εκεί στα Δυό Κανάλια
    που πίνουν το νεράκι τους, μανούλα μου
    όλοι οι καπεταναίοι, ν΄ εκεί που μολογάνε ωρέ,
    τον Άρη Βελουχιώτη, κλεφτόπουλα »
    (Χαιρετισμούς και στους απογόνους των ταγματασφαλιτών και λοιπών «εθνικών» δυνάμεων: Δε ξεπλένετε ωρέ η προδοσία της πατρίδας με τίποτα)

    Σχόλιο από Lambros | 23/08/2010

  5. ena αλλο ερωτημα για το βελουχιωτη και το σταλινικο κομμουνισμο ειναι το εξής .Ποσες χιλιαδες αθωα θυματα αμαχοι γυναικες παιδια απολιτικοι δεξιοι φιλοβασιλικοι ειναι θεμιτο και σωστο να εξοντωθούν προκειμενου να γινει πραξη η δικτατορια του προλεταριατου ή πιο σωστα η δικτατορια του πολιτικου γραφειου του κομμουνιστικου κομματος πανω στην κοινωνια.Ο Βελουχιωτης και μετα και την αποφαση των σιαντου και ιωαννιδη για εκκαθαριση των αντιδραστικων αναιτιως επιτεθηκε στις πολεις της πελοπονησου που υπηρχαν ταγματα ασφαλειασ και εκτος απο τους στρατιωτες των ταγματων σκοτωσε τους συγγενεις τους γονεις συζυγους παιδια αλλα και τους γειτονους και ασχετους απο τα ταγματα προκειμενου η αφιξη των αγγλων και της κυβερνησης να βρει τη δεξια και φιλοβασιλικη πελοπονησο με μονο στρατο τον ελασ και την πλειοψηφια των επιζησαντων των φρικωδων δολοφονιών να ειναι φιλοι τουν εαμ..Στο Μελιγαλα με τους 1500-2000 εκτελεσμενους με μαχαιρι επεβλεπε των δολοφονιών και ο συντροφοσ Μπελογιαννησ και ο Μπλανας και ο Ωριωνας.
    Το ερωτημα τελικα για τον αρη βελουχιωτη και το τιμημενο κκε ειναι το ποσοστο των αθωων θυματων που πρεπει να θυσιαστουν για τα ανωτερα αυτα ιδανικα του σταλινικου σοσιαλισμου και των γκουλαγκ.Πχ ένας απο τους υπευθυνους του εαμ στην πελοπονησο εθετε το ποσοστο του 10 τοισ εκατο του πκηθυσμου επρεπε να εκτελεστει ή να εγκλειστει στους παρθενωνες του υπαρκτου σοσιαλισμου και της λαοκρατιας του κκε το 43 44 Φενεο Στιμάγκα Ποταμια ΧΑΛΒΑΤΣΟΥ.Στο Βαλτετσι πχ το ποσοστο ηταν 100 τοισ εκατο εκτελεσεις και εγκλεισμοι στα ελληνικα γκουλαγκ γιατι αντιδρουσαν στη συντροφικη φορολογια του εαμ και πηγαινανε παρανομα να αγορασουνε αλατι για να συντηρησουνε τα τροφιμα τους .
    Ολοι καταλαβαινουμε και δικαώνουμε το τιμημενο κκε που εκτελουσε τους δεξιους και τους φιλοβασιλικους και τους κεντρωους που σεν εντασσονταν στον ελασ αλλα και ελασιτες που διατυπωναν αντιρησεις και διαφωνιες ειτε ήθελε η τοπικη ηγεσια να τους παρει τη γυναικα.Ολα αυτα εντασσονται μεσα στον πολεμικο κομμουνισμο και οιοιος διαφωνει με τα εγκληματα δεν ειναι παρα απογονος των γερμανοτσολιαδων και πρακτορας της ιντελιτζενσ σερβισ.Παρολες παντως τις εκκαθαρισεις του βελουχιωτη και του τιμημενου κκε το πσοστο των δεξιων και φιλοβασιλικων στην πελοπονησο ειναι υψηλο.Αλλη ια αποτυχια του τιμημενου κκε

    Σχόλιο από karampas | 26/09/2010

  6. Τι ανιστορησίες γράφεις πάλι ρε Καράμπα;Ελεος ρε συ.Δείξε έλεος!
    Τις κερνάς μάλιστα και ύφος 1000 καρδιναλλιών.Ακού επιτέθηκε αναίτια στους ταγματασφαλίτες ο Βελουχιώτης.Ε ναι έπρεπε να τους δώσει και παράσημο.

    Τα υπόλλοιπα για τα «παιδια γείτονες»που δολοφονούσε ο ΕΛΑΣ δεν τα λέει ούτε καν ο Καλυβας,ούτε καν η μετακατοχική δεξια ιστοριογραφία.
    Δεν φαντάζεις πιο ‘αριστερός’ αν ξεπερνας σε αντι’σταλινιτιδα’ και τους ακροδεξιους,αλλά μάλλον φαιδρός.

    Στο ΕΑΜ ήταν όλη η Ελλάδα.Τι σταλινικός κομμουνισμός και κουραφέξαλα;Το ΕΑΜ -κακώς- παρέδωσε την εξουσία στον Παππανδρέου αφού αποχώρησαν οι Βρεττανοί.Το ΕΑΜ ήταν η Ελλάδα.

    Σχόλιο από 1ας | 26/09/2010

  7. επιτεθηκαν αναιτια με την έννοια οτι ειχαν φυγει οι γερμανοι δεν υπηρχε λογος για την εκκαθαριση των αντιδραστικων που διεταξαν σιαντοσ και ιωαννιδησ.Ηταν μη αναγκαιες οι συγκρουσεις καιοι μετεποιτα εκτελεσεις απο την οπλα και τον ελασ.Η οικογενειακη και η συλλογικη ευθυνη που εφαρμοζαν οι ναζι ,την εφαρμοσε και το τιμημενο κκε στην πελοπονησο τουλαχιστον.Εάν ο γυοσ ηταν στα ταγματα επτ\ρεπε να εκτελεστουν ο πατερας και τα αδερφια τουλαχιστον και μπορει και η αδερφες και η μητερα ,ή εάν ήταν ο γυοσ στη χωροφυλακη.Συναγωνιστα 1ασ ειναι λογικο να σου φαινονται ολα αυτα φαιδρα .Αλλα τα έχουν πει οι επιζησαντες απο τις μαζικες εκτελεσεις.Στην Καλαματα εκτελεστηκαν 600-1100 άνθρωποι.Στα ταγματα ηταν 250 .Οι υπολοιποι?.Στο Μελιγαλα απο τουσ 2000 δολοφονημενους 300-500 ήταν στα ταγματα,οι θπολοιποι?Απο την άλλη η ελληνικη νεολαια αγνοει τις λαμπρες ιδεες και τα ναματα του μεγαλου τιμονιερη και ζωοδοτη ηλιου του κομμουνισμου του ιωσηφ σταλιν.Ανοιξτε ρε σεις να διαβασετε κανενα βιβλιο απο τα απαντα του Σταλιν εκδοσεις Συγχρονη Εποχη για την οξυνση της ταξικης παλης στο σοσιαλισμο και για τον πολεμικο κομμουνισμο.Οχι μονο Εποχη Αυγη και Δρομο της αριστερασΜε λιγα λογια ειναι αγνωστα τα εγκληματα του τιμημενου κκε την περιοδο της λαοκρατιασ 43 44 και 47 49 στη μακεδονια στο γραμμο στο βιτσι.Εαν επιζουσε ο συντροφος Γιαννουλης απο τα φρικτα βασανηστηρια που του εκανε ο αρχιστρατηγος του δημοκρατικου στρατου Γουσιας και αποφοιτος της 4ης δημοτικου ,θα μπορουσε να μας πει 5 κουβεντες για τα ιδανικα του κκε και τη λαμπρη του ιστορια και για τους παρθενωνες της ελληνικης λαοκρατιας στη Στιμανγκα στο Φενεό στη Χαλβατσου.Αυτα δεν τα ξερει ουτε ο ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ αν και ιστορικος αφου εκανε κριτικη στο τιμημενο κκε για τα εγκληματα του σταλιν στην εσσδ και οχι για το εδω παραρτημα του και για τις χιλιαδες εκτελεσεις αθωων προκειμενου ερχομενη η εξοριστη κυβερνηση και οι αγγλοι να βρουν παγιωμενες καταστασεις να μην υπαρχουν αλλα ενοπλα τμηματα .Εάν παρολα αυτα δεν ηταν τοσο σταλινοδουλο το τιμημενο κκε και δεν υπακουε τις εντολες του πατερουλη θα μπορουσε και μετα τα δεκεμβριανα να παρει την εξουσια αφου ο ελασ ειχε 100.000 ενοπλους και το εαμ 800.000 μελη με το καλο ή με τη βια ,μελη δεν εχει σημασια.Ακολουθωντας κατα γραμμα τις εντολες του πατερουλη κανανε τα δεκεμβριανα με τον εφεδρικο ελασ ,υπογραφηκε η βαρκιζα μετατραπηκε ο δημοκρατικοσ στρατοσ απο ανταρτικο σε τακτικο στρατο παρθηκε η αποφαση στις Λιμνες ,μαλιστα στα ρωσσικα.
    Εάν βγαινει ενα συμπερασμα απο ολα αυτα ειναι το εξής.Μακρια απο ολοκληρωτικα κομματα οπως κκε χρυση αυγη αυτονομους εθνικιστες.Αμεση δημοκρατια και οχι αντιπροσωπευσεις μηχανισμους και νομενκλατουρα.Οχι στην εξουσιομανια και το χαφιεδισμο που καλλιεργει το τιμημενο κκε στα μελη του.Να διαβασουμε τις πηγες, τους επιζησαντες

    Σχόλιο από karampas | 26/09/2010

  8. 1ον)Οσα τάγματα παραδοθήκανε δεν τους πειράχτηκε τριχα.Ηταν συνεργάτες του κατακτητή και έπρεπε να ΔΙΑΛΥΘΟΥΝΕ.

    2ον)Συνεχίζεις να γράφεις ανιστορησίες τις οποιες δεν τις επικαλλείται κανείς ιστορικός.Οι μαρτυρίες των ‘συγγενών θυμάτων’ πάντα εμπεριέχουν την υπερβολή.π.χ Στο Μελιγαλά
    δεν εκτελεστήκανε παιδιά.Παρόλο που ψευδώς οι ακροδεξιοι το γράφουνε.

    3ον)Είναι φανερό οτι μόλις έχεις διαβάσει κάποιο ακροδεξιο βιβλίο από το οποίο έχεις παπαγαλίσει μάλλον κακώς κάποια μέρη.

    Διάβασε στον Δρόμο της Αριστεράς του Σαββάτο το κείμενο του αξιωματικού του Δ.Σ.Ε Μεταλλίδη και άσε τα περί Ριζοσάστη.Άντε και καλή τύχη με το νέο ΕΑΜ του Αλαβάνου!

    Σχόλιο από 1ας | 27/09/2010

  9. Καράμπα… μερικοί από μας είμαστε «πηγές». Επιζήσαντες.

    Χάνεσαι στις αποφάσεις οργάνων, στις ατομικές ερμηνείες, στους ευσεβείς πόθους. Κάνοντας αχταρμά το πρώτο με το δεύτερο αντάρτικο, χάνεις τη δυνατότητα να εμπνευστείς από το μεγαλείο ενός λαού σε οργασμό.

    Είμαστε μαζί για περισσότερη δημοκρατία. Περισσότερη ανθρωπιά. Άσε τον Άδωνι να προσπαθεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα. Λίγες φορές σηκώθηκε όρθιος ο Λαός ο Μέγας… και όσοι δε μπόρεσαν ή δε κατάλαβαν ή φοβήθηκαν, …μίσησαν πρώτα τον εαυτό τους και μετά ξέσπασαν στους άλλους. Δες τα πάλι. Αξίζει το κόπο!

    Σχόλιο από Lambros | 27/09/2010

  10. ενταξει ρε 1ας εάν το λεει το τιμημενο κκε αυτο ,οτι οσοι παραδινονταν τους χαριζαν τη ζωή,τι να κανουμε να το αποδεχτουμε.Επίσης οταν ο πατερουλης σταλιν εστελνε 150.000 ελληνοποντιους στα γκουλαγκ και στο αποσπασμα το εκτελεστικο απο το 35 έωσ το 49 το εκανε γιατι ηταν πρακτορες του ιμπεριαλισμου και συνεργατες των γερμανων ασχετα εαν πολεμησαν με τον κοκκινο στατο.Επισης να δεχτουμε οτι ο μπάρμπασ ήταν πρακτορας της ιντελιτζενσ σερβισ και ο αποστολου ο αΔΕΡΦΟς ΤΗς ΗΛΕΚΤΡΑς και η χρυσα χατζηβασιλειου και ο καραγιωργης που καταδικαστηκαν στην 5 συνδιασκεψη-ολομελεια το 50.Επισης ειχε δικιο ο ζαχαριαδης που ελεγε ουτε μπουκια ψωμι ουτε νερο στο μιζερια δηλωσια αρη βελουχιωτη και οτι καλως έστειλε το μακη γουσοπουλο το συνεργατη τησ αστυνομιασ πισω στην ελλαδα για να δινει τη μιση μονο οργανωση του κκε στην αστυνομια και την άλλημιση να μη τη δινει έτσι ωστε μονο οι μισοι να εκτελουνται ή να πηγαινουν μακρονησο.Επισης είχε δικιο ο καπετανΓιωτης όταν το 49 εκτελεσε 300καρπενησιωτες στο Βουτυρω αντι να τους επιστρατευσει με το ζορι όπως εκανε με δεκαδες άλλους και ανηλικα κοριτσια 14 χρονων.Επισης καλα κανει το κκε και απολυει εργατες απο την τυποεκδοτικη γιατι τα εκατομμυρια του αναπτυξιακου νομου ήταν λιγα

    Σχόλιο από καραμπάς κώστας | 27/09/2010

  11. οσοι λενε τα αντιθετα ειναι ακροδεξιοι ή πρακτορες της ιντελιτζενσ σερβισ.Εαν το μετωπο του αλαβανου κανει κομμα τοτε πρεπει να λειτουργει αμεσοδημοκρατικα χωρις ηγεσιες χωρις διαχωρισμο ηγεσιας απο τη βαση χωρις εξουσιομανια και χαφιεδισμο οπως δηλαδη λειτουργει το κκε με οριζοντια δικτυωση με βαση αυτα που λεει η πασα.Ολοι την τεταρτη στη συγκεντρωση

    Σχόλιο από καραμπάς κώστας | 27/09/2010

  12. συναγωνιστα λαμπρο γραψε ενα βιντεο στο τηλεφωνο σου για τα γεγονοτα για την περιοδο και στειλτο στον ποντο και αριστερα η στην καλυβα ψηλα στο βουνο του πανου ζερβα που εχουν επισκεψιμοτητα για να τη δει πολυσ κοσμοσ.Εσεις οι παλαιοι αριστεροι και αγωνιστες πρεπει να βγειτε να μιλησετε για τον αντιστασιακο αγωνα για οτιδηποτε.Οπως λεσ εσεις οι επιζησαντες ειστε πηγες της ιστοριασ.Το εαμ εκανε ενα αντιστασιακο έπος.Εάν ο καρκινος του τιμημενου κκε δεν ειχε μπει σε ολο τον κορμο του εαμ οπωσδηποτε θα ηταν καλυτερα τα εγκληματα λιγοτερα ΓΙΑΤΙ Ο ΣΚΟΠΟΣ ΔΕΝ ΑΓΙΑΖΕΙ ΤΑ ΜΕΣΑ.ΤΑ ΜΕΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΑΔΙΖΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΣΚΟΠΟ.Δεν ξερω την αποψη σου για την πεμπτουσια του νετσαγεφισμου-σταλινισμου-λενινισμου περι σκοπων και μεσων

    Σχόλιο από karampas | 27/09/2010

  13. Καράμπα είναι διαφορετικές οι εξελίξεις στην ΕΣΣΔ απ’ όσα έγιναν στην Ελλάδα.

    Ας μην μπλέκουμε τα φαινόμενα και ας τα ξεκαθαρίζουμε ένα-ένα.

    Εκεί υπήρχε κράτος και εξουσία εμπεδωμένη.

    Εδώ υπήρχε ρευστή κατάσταση και διαπάλη για την μετά την αποχώρηση των κατακτητών τάξη πραγμάτων. Τίποτα δεν ήταν εμπεδωμένο και ξεκάθαρο. Ούτε και ο σταλινισμός των Αντιστασιακών είχε πραγματική σχέση με την εξουσιαστική ιδεολογία της ΕΣΣΔ κατά την περίοδο της σταλινικής τρομοκρατίας. Εδώ ήταν περισσότερο ένας μύθος που είχε όλη τη γοητεία του μύθου σε μια περίοδο σύγκρουσης απ’ τη μια με τους κατακτητές και απ’ την άλλη με τους Βρετανούς και τους παλιούς διεφθαρμένους αστούς. Το ότι το ελληνικό κομ. κίνημα μπορεί να χρησιμοποιήθηκε κυνικά από τη σταλινική ΕΣΣΔ για τα κρατικά της συμφέροντα, για να κερδηθούν αλλού οφέλη, αυτό είναι επίσης άλλο ζήτημα.

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 27/09/2010

  14. @Karampas

    Καλή επιτυχία με το νέο «ΕΑΜ» του Αλαβάνου,είθε να εμπνευστεί από τους αγώνες του ΕΛΑΣ,της ΟΠΛΑ και τις αμεσοδημοκρατικές συνθήκες που επικρατουσαν.

    Αν ασχοληθείς με το θέμα του Αρη Βελουχιώτη,θα επανέλθω.Εφόσον διαλέγεις την ανακύκλωση άλλων ασχετων θεμάτων,θα ασχοληθώ με αυτά σε άλλα νήματα.

    εως τότε καλή δυναμη με το «ΕΑΜ» του Αλαβάνου.Μακάρι να πάρει έστω το 1% του πραγματικού ΕΑΜ!

    Σχόλιο από 1ας | 27/09/2010

  15. syναγωνιστα ομερ δεν εχεισ δικιο περι σταλινισμου ή μη του τιμημενου κκε.Το κκε ειχε επιτυχει τη λαοκρατια το 43 και το 44 σε πολλα μερη.Λενε πολλοι ότι δεν εχει κυβερνησει το τιμημενο κκε.Μέγιστο λάθος.Και το 43 44 κυβερνησε και το 47 49 σε καποιες περιοχες στη βορεια και κεντρικη ελλαδα.Ιδιως όταν φυγανε οι γερμανοι το 44 το κκε μεσω του εαμ και του ελασ ασκουσε κρατικη εξουσια.Ειχε επιβαλλει τη λαοκρατια.Λαοκρατια του κκε οταν λεμε εννοουμε εκτελεσξ με μαχαιρι ή κλαδευτήρια ή κοσιες των πολιτικών αντιπαλων και συγκεκριμενα των δεξιών στελεχων ή και απλών ψηφοφορων.Γιαυτο έκανε το κκε στην πελοπονησο το ολοκαυτωμα του 43 44.Διότι ήταν ,όλοι οι αποκεφαλισμένοι οι βασανισμενοι οι απλώς σφαγμένοι ψηφοφοροι της δεξιάς,ειτε συγγενεις μητερες γυναικες πατερες μελών των ταγματων ασφαλειας ειτε επιταγμενοι στα ταγματα αυτα ειτε βαμμενοι βασιλοφρωνες.1500 στο μελιγαλα 500 στους γαργαλιανους 200 στην πυλο κοκ κοκ.ΟΙ ΠΑΡΘΕΝΩΝΕΣ ΤΟΥ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΥ που λειτουργησαν στη στιμάγκα στο φενεο στην ποταμια αρκαδιας στη χαλβατσου δειχνουν την ανωτερότητα των μαρξιστικών λενινιστικών βασανιστηριων που βασίστηκαν ΠΛΕΡΙΑ στις αρχές του ιστορικου και διαλλεκτικου υλισμου όπου το μερος μετατρεπεται σε ολο με βαση και την πάλη των αντιθετων ,βεβαιως,βεβαιως.
    Ο υπαρκτός σοσιαλισμος ,υπήρξε και στην ελλαδα.Το θεμα ειναι να διαβασουμε την ιστορια απο τους επιζησαντες απο ιστορικους .Ενα σχετικο βιβλιο λεγεται ΦΕΝΕΟΣ ,απο μια επιζησασα3 φορες που πηγαν να την καθαρισουν στα πλαισια της εκκαθαρισης των αντιδραστικών και των μετοπισθεν

    Σχόλιο από karampas | 08/10/2010

  16. Πρώτη φορά στη ζωή μου βλέπω ‘αριστερό’ να παπαγαλίζει έτσι ανερυθριαστα όλη την ακροδεξια σαβούρα των συνεργατών των ΝΑΖΙ.

    Σχόλιο από 1ας | 09/10/2010

  17. Αυτό το σαβούρα της φασιστώ δεξιάς που τον λένε καραμπας karampas, λέει ότι ηταν υποψήφιος βουλευτής στους οικολόγους στης εκλογές 2009. Να τη μπουμπούκια έχουν οι οικολόγοι. Καταλαβαίνει ο κάθε αναγνώστης τη φασιστικό τέρας ειναι. Όταν τον έβαλαν στην κολυμβήθρα για να τον βαπτίσουν, δεν θα ηταν νερό μεσα, σίγουρα θα ηταν γεμάτη από σάλιο του Χίτλερ του Μουσολίνι και του Μεταξά. Άρα είναι άξιος για φτύσιμο

    Σχόλιο από κάτσε καλαααα,, | 11/10/2010

  18. κατσε καλα δεν ειναι τροπος αυτος να λεει ο καθενας την αποψη του.Είμαι 42 χρονων,26 χρονια στο ταξικο και ανταγωνιστικο κινημα.Δε θα ήταν ανωριμο απο μερους μου να πω κι εγω κατσε καλα,εισαι μπηξε ,εισαι δειξε ,εισαι έτσι ,εισαι αλλοιώς?Ρε συ αυτα τα καναμε στη γκραβα το 84 που εβριζαν οι κνιτες τους αναρχικους ή βριζομασταν μεταξυμας για ψυλου πηδημα ή για οποιοδηποτε ζητημα για τον μπρεζνιεφισμο για τη 2η ολομελεια το 42 την 5η ολομελεια το 49 για την αποσχιση της μακεδονιας κοκ.Εχουν ασπρισει τα μαλλιά μου,τι να λεω,κατσε καλα εισαι ετσι εισαι αλλιώς?
    Τους οικολογους πρασινους τουσ απαρατησα και πηγα στην ελευθερη αττικη του μπρεζνιεφικου αλαβανου εάν δεν εχουν συμπληρωθει οι 200 θεσεις συμβουλων να με βαλουν και μενα στο ψηφοδελτιο.Εάν δε συμπληρωθει το ψηφοδελτιο ,κι εγω μεσα ,εαν θελουν στη μπρεζνιεφική ελευθερη αττικη.
    Κουκουεδες ,πρακτορες της ιντελιτζενσ σερβισ ,δεξιοι αριστεροι,μπορουμε να λεμε ο καθενας τη γνωμη του χωρις να βριζομαστε όπως καναμε στο λυκειο.Πρεπει να χαλαρωσουμε ολοι.Το μαχαιρι ,οικονομια στις σφαιρες το εγραψε ο παπαανυπομονος ότι το εθπε ο μιζεριας δηλωσίας κατα το ζαχαριαδη,πριν την εκτελεση των 1500 αμαχων και αθωων στο Μελιγαλα.Αλλα όταν ο Στουπας και οι άλλοι σκοτωσαν περι τους 400 ελασιτες ,δεν μπορει ποτε οι επιτιθεμενοι ανταρτες του ελασ να επιτεθουν με τα μαχαιρια αφου οι ταγματασφαλιτες τους θεριζαν.Εγω μπορει να ειμαι πρακτορας της ιντελιτζεν σερβισ όπως και ο καραγιωργης ο μπαρμπας ο γιαννουλης ο αποστολου ο σιαντος.Ο παπαανυπομονος?που καρφωσε το βελουχιώτη ότι διεταξε τις δολοφονιες με μαχαιρια και κλαδευτηρια?ήταν και αυτος πρακτορας?σαν τον μακη γουσοπουλο που τον εστειλε ο ζαχαριαδης στην ελλαδα αφου ηξερε ‘ότι ήταν χαφιες για να δινει το μισο μονο κκε στην αστυνομιά και το άλλο μισο όχι?

    Σχόλιο από καραμπάς κώστας | 11/10/2010

  19. Α δε τον ήξερα οτι ήταν στους Οικολόγους Πράσινους,και τώρα στην Ελεύθερη Αττική του Αλαβάνου που μιλάει για τη παράδοση του ΕΑΜ…τώρα κάπως καταλαβαίνω.

    Σχόλιο από 1ας | 12/10/2010

  20. Καράμπα από την στιγμή που ανακατεύεις τις ιστορίες,είτε απο αδυναμία να συζητήσεις κάτι το συγκεκριμένο είτε επειδή το κάνεις επίτηδες,δεν υπάρχει ΔΙΑΛΟΓΟΣ μαζί σου.

    Ανακατώνεις τα πάντα,μπουρδουκλώνεις τα πάντα,και μάλλον το μόνο που σε ενδιαφέρει ειναι
    1)Δημοσιότητα και καμμια θέση κύρους(ή και εξουσίας ή απλά attention whore του Διαδικτύου),δίχως να σε νοιάζουν οι διαφορές μεταξύ Οικολογων Πράσινων-Αλαβάνου.

    2)Να επικεντρώνεσαι σαν ΑΚΡΟΔΕΞΙΟΣ ΦΑΣΙΣΤΑΣ στις υπερβασίες του ΕΛΑΣ,αθώωνοντας τους ΦΑΣΙΣΤΕΣ ΔΟΣΙΛΟΓΟΥΣ επειδή εκτελέστηκαν,την ίδια στιγμή που δεν λες κουβέντα
    α)Για την παράδοση των πολιτικών φυλακισμένων του Μεταξά στους ΝΑΖΙ
    β)Για τον εγκλεισμο του 95% του Ελληνικού Στρατού της Μέσης Ανατολής στο «σύρμα» από τους Μ.Βρεττανούς.
    γ)Για τους Βομβαρδισμους του Πειραια από τους «συμμάχους».
    δ)Για την συμμέτοχη των ταγμάτων ασφαλείας στις εκτελέσεις αντιστασιακών.

    Προφανώς για εσένα τα θύματα δεν ζυγίζουν το ίδιο.Αλλά μην μας παριστάνεις και τον ειδικό επι Ιστορίας
    Μάθε επι τροχάδην οτι ο Αρης είχε κάνει δήλωση.Μάθε οτι τα απομνημονεύματα του παπα Ανυπομονου δεν είναι Ιστορία.
    Μάθε οτι τα κείμενα του Καραμούζη το 49 είναι προπαγάνδα και όχι Ιστορία.

    O ΕΛΑΣ είτε το θέλεις είτε οχι,ήταν ο Ελληνικός στρατός.Οι Ιμπεριαλιστές κάνανε τα Δεκεμβριανά και αιματοκυλίσαν την Ελλάδα,για να τους γλύφεις εσύ τις μπότες και τον ΧΥΔΑΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟ τους.

    Ελεος πια,με την Γκραβα του 84,κάνε καμμια εξομολογηση και άσε μας με τις ενοχές σου.

    Σχόλιο από 1ας | 12/10/2010

  21. Άκου καραμπα, karampas kwstas- έχω να σου πω τα έξεις, έχεις το δικαίωμα να είσαι αυτός που είσαι ένας χυδαίος αντικομουνιστής με μάσκα αριστερού αλλα με ψυχή και μυαλό γκέμπελς. Δεν έχεις το δικαίωμα να λες και να αριθμείς τα θύματα και τα τότε γεγονότα μονό της μιας πλευράς, προσβάλλοντας την ιστορία και την μνήμη των νεκρών ανθρώπων μας, αγνοώντας σκοπιμα και συστηματικά τα θύματα της άλλης πλευράς που δεν ηταν ουκ ολίγα από τα φασιστικά αποβράσματα. και να τους παρουσιάζεις όλους ως θύματα του ΚΚΕ Σε πληροφορώ ότι αυτοί που δολοφονήθηκαν αυτοί που κακοποιήθηκαν, αυτοί που φυλακίστηκαν, αυτοί που τους κατάστρεψαν την περιουσία τους, αυτές που βιάστηκαν, αυτοί που τους έσερναν για πάρα πολλά χρόνια στα αστυνομικά τμήματα, στα κρατητήρια, και μέχρι το 1974;; Στατιστικά είναι η μισοί έλληνες. . Και όλα αυτά από ανθρώπους με μυαλό και ψυχή σαν εσένα. Τόσο το χειρότερο αν είσαι 42 χρονών και ζεις στο 40-50 που τα γεγονότα δεν τα έζησες, αλλα τα έχεις ακούσει προφορικά από φερέφωνα της μαύρης καραδεξιας, η τα διαβάζεις από τα φασιστικά βιβλία Εγώ θα σου έλεγα για το καλό σου και για την υπόληψη σου, αν αυτήν υπάρχει ακόμα, να αφήσεις στην άκρη κάθε βελάκια που βαραίνει το μυαλό σου διότι αυτόρεζιλεύεστε και δεν θα κερδίσεις τίποτα σε όποιο πολιτικό κόμμα και να πας, και οποίες αντικομουνιστικές εξετάσεις να δώσεις. Και μην πας τόσο ξεδιάντροπα να καταλογίσεις μόνο ευθύνη στην τότε ηγεσία του ΚΚΕ για τα δεξιά, και τα αριστερά θύματα. Η στόρια είναι γραμμένη από σοφούς και αμερόληπτους ανθρώπους, και δεν χρειάζεται να την διδάσκεις εσύ με τον ποιο χυδαίο τρόπο. Αν δεν κόψεις την βλακεία σου και συνεχίσεις με αυτόν τον βρόμικο τρόπο να προπαγανδίζεις τα γεγονότα 41-49, σε πληροφορώ θα διαβάσεις πολύ χειρότερα λόγια από μένα Όπως βλέπω απλά είσαι ένας βάτραχος που κολυμπάς από νεοσύστατο κόμμα σε νεοσύστατο κόμμα για να βρεις κάνα ξεροκόκαλο να γλύφεις, και να στάζεις μίσος και χολή που ταιριάζει μόνο σε ρεμάλια που ζουν στο ηλεκτρονικό έτος 2010, και το μυαλό τους είναι στο 40-50.

    Σχόλιο από κάτσε καλαααα,, | 12/10/2010

  22. katse kala

    σε παρακαλώ να μένεις στην πολιτική συζήτηση, όπως ο 1ας. Είναι γνωστές οι διαφωνίες μας με τον karampa, όμως αυτό δε μας δίνει το δικαίωμα να χυδαιολογούμε σε προσωπικό επίπεδο.

    Οι ύβρεις δείχνουν τις περισσότερες φορές αδυναμία συζήτησης και παράθεσης επιχειρημάτων.

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 12/10/2010

  23. Εντάξει ρε ομέρ, δεν θα σας χαλάσω τον συνεταιρισμό σας, μια χαρά τα βρίσκετε και εκτονώνεστε πολεμώντας τους κομουνιστές και την αλήθεια Τι Καραμπας, τι Ομέραμπας, συνεχίστε τον πόλεμο οι δυο σας. Συγγνώμη δεν σκέφτηκα τι πήγα να κάνω;;; Χάλασα την σούπα των συνεταίρων. Δεν βλέπετε ότι μείνατε οι δυο σας; Με τα στημένα σχόλια σας;

    Σχόλιο από κάτσε καλαααα,, | 12/10/2010

  24. Καλααά βρε «Κάτσε Καλαααά«,

    αυτό κατάλαβες για μας τόσο καιρό που κάνουμε παρέα; Μας πουλάς βρε συ για το Στάλιν;

    Εδώ ακόμα και ο Νίκος Ζαχαριάδης από την εξορία στο Σουργκούτ είχε γράψει του Φλωράκη και τούχε ζητήσει να ψάξει το «τιμημένο ΚΚΕ» για τα μέλη του που εκτέλεσε ο Πατερούλης ή τα έστειλε να πεθάνουν στη Σιβηρία. Εμείς με μια έννοια υλοποιούμε αυτή την παρακαταθήκη του Ζαχαριάδη πολύ περισσότερο από το «Κ»ΚΕ, που δεν ξέρει που του παν τα 4. Μια είναι με τον Σιάντο, μια με τον Ζαχαριάδη, μια με τον Κολιγιάννη, μια με τον Φλωράκη, μια με τον Φαράκο, μια με την Κανέλλη κ.λπ.

    Ο ΖΑΧΑΡΙΑΔΗΣ λοιπόν είχε γράψει:

    «Κάποτε θα πρέπει να ζητήσετε -ακόμα και με απόφαση συνεδρίου- όλα τα χαρτιά της Κομμουνιστικής Διεθνούς, της Κ.Ε. του ΚΚΣΕ, της Κα-Γκε-Μπε, που αφορούν το ΚΚΕ και το κίνημα, τους αγωνιστές μας που χάθηκαν εδώ στη Σιβηρία (σαν τον Κλειδωνάρη, Φλαράκο, Χαϊτά και άλλους πολλούς). Αυτή είναι ιερή υποχρέωσή μας. Το 1947 εγώ ζωντανούς βρήκα μονάχα δύο».

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 12/10/2010

  25. Καλά κατάλαβα, μην στενοχωριέστε βρε Ομερ, βαρύς είναι ο ρόλος που παίζετε μα ποιο βαρύς είναι που δεν σας πιστεύει κανεις, και ακόμα βαρύτερος που αυτόγελοιοποιήστε με τα γκεμπελιστικα που ξεφουρνίζετε εσύ και ο καραμπας. Αυτός ο τόπος έχει ανάγκη από σοβαρούς ειλικρινείς και τίμιους άντρες. Από γκεμπελίσκους και ρουφιανους γέμισαν και τα παρακούτια.

    Σχόλιο από κάτσε καλαααα,, | 12/10/2010

  26. Fιλε 1ασ παραθετω διαφορα γεγονοτα για το τιμημενο κκε όπως η οόμεέια η 5 το 49 για την παραδοση της μακεδονιας στον τιτο με την αυτονομηση της,τη συνεργασια του ζαχαριαδη με το μανιαδακη και το μανιαδικο κκε και το μανιαδικο ριζοσπαστη,την εκτελεση του γιαννουλη απο το συντροφο γουσια ,την εκτελεση μετα απο βασανηστηρια απο τη σεκιουριτατε του καραγιωργη με εντολη του ζαχαριαδη [5η ολομελεια το 50] την επιθεση στο βαλτετσι το 44 το μελιγαλα με τους 1500 αμαχουσ δολοφονημενους κοκ κοκ για να πω οτι ολα αυτα βασιζονται ΠΛΕΡΙΑ στις αρχες του νετσαγεφισμου -μαρξισμου λενινισμου που τις καλλειεργει το τιμημενο κκε απο το 1918 εως το 2010 στα μελη του.Οποιος νομιζει ότι αυτα εγιναν και τελειωσε το θεμα ,τι τα σκαλιζουμε τωρα,κανει λάθος γιατι τα ολοκληρωτικά κομματα κκε λαοσ χρυση αυγη και ολιγο ο συνασπισμος μπορει να ξαναερθουν στα πραγματα και στην εξουσια ,γιατι τωρα τους δινεται η ευκαιρια.Μπορει δηλαδη να ξαναδουμε τη λαοκρατια του τιμημενου κκε όπως την εζησε η πελοπονησος το 43-44 και η μακεδονια τ0 48-49.Βλέπω πχ αδωνη ακομα και 20 τοις εκατο αντιθετα απο τα γκαλοπ που του δινουνε 5 τοις εκατο.Μιχαλολιακο και χατζαρα 10 τοις εκατο.
    Σε σχεση με τα εγκληματα της επαρρατου δεξιάς ήταν αποτροπαια φυσικά και οι δηλώσεις και όλα.
    Πρεπει να βγουν ολοι οι σκελετεο απο τα ντουλαπια.Οποιος ενδιαφερεται για ολα αυτα ας κατσει να διαβασει και ας προτεινει και βιβλιογραφια.Βασικη πηγη ειναι οι επιζησαντες οπως η κυρια που εγραψε το βιβλιο ΦΕΝΕΟΣ που ήταν στο εαμ και παρολα αυτα 3 φορες ήταν να εκτελεστει παροτι και μελος.Η ελευθερη αττικη πάει για γιγαντωδη ποσοστα τουλαχιστον 3 τοις εκατο.Μπορει και 1,5 αφου στηριζεται απο κε και δεα μονο και ολιγους απο το σαπιο και σταλινικο συνασπισμο

    Σχόλιο από karampas | 12/10/2010

  27. κοε και δεα

    Σχόλιο από karampas | 12/10/2010

  28. Ρε κάτσε καλά, έχεις τρελαθεί και μιλάς έτσι στα παιδιά. Έσύ φαινόσουν σοβαρός στην αρχή. Απορώ πώς κατάντησες να συμπεριφέρεσαι έτσι. Απορώ επίσης πως ο Ομέρ που σε άλλα είναι πολύ εύθικτος, ανέχεται το βρωμόστομά σου.

    Καλά σου λέει ότι με τον τρόπο σου δείχνεις ότι δεν έχεις επιχειρήματα.

    Καράμπα είσαι λάθος με την ισοπέδωση που κάνεις. Ο 1ας σου τα είπε καλά. Γιατί επιμένεις και τους φέρνεις όλους εδώ σε δύσκολη θέση.

    Υπάρχει η σκληρή αυτοκριτική της αριστεράς από τη μια που όλη πρέπει να υπηρετούμε και η δωσιλογική ανθεωρητική σχολή που όλοι πρέπει να αποφεύγουμε. Έτσι όπως γρα΄φεις δεν είναι σίγουρο ότι πάντα ξεχωρίζεις από τη δεύτερη κατηγορία.

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 12/10/2010

  29. Κάτσε Καλάαα τί έχεις πάθει; Εσύ είσαι αγωνιστής, αριστερός ευαίσθητος άνθρωπος, που μέχρι πρόσφατα τουλάχιστον είχες κριτικό πνεύμα. Δεν είναι δυνατόν να φέρεσαι έτσι.

    Ούτε καν διαβάζεις αυτά που σου γράφω και δείχνεις να τρελάθηκες μ’ αυτά του Ζαχαριάδη που σου παράθεσα και γι αυτό μιλάς για «γκεμπελισμούς» και άλλες αηδίες. ΤΑ ΕΓΡΑΨΕ Ο ΣΥΝΤΡΟΦΟΣ ΝΙΚΟΣ ΦΙΛΕ ΜΟΥ…. Το ότι κάποιοι κάνουν «τουμπεκί ψιλοκομμένο» θα έπρεπε να σε κάνει να στραφείς κατά των κάποιων και όχι να παραληρείς και να αμφισβητείς την αλήθεια.

    Πέρα απ’ αυτά, μην ξαναβρίσεις και μη ξαναμιλήσεις υποτιμητικά. Τελευταία φορά ήταν στο σχόλιο 26. Αν το ξανακάνεις θα νοιώσεις όπως κάποιοι ακροδεξιοί που τους κόψαμε τις αηδίες που έλεγαν.

    Ομέρ ο αδμινίστωρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 12/10/2010

  30. syναγωνιστα ματσουκατες πρεπει να τοποθετηθουμε ,εαν θελουμε,μπορουμε να πουμε ,δε βαριεσαι,περασαν αυτα,ενω στην πραγματικοτητα πάμε για ενα νεο εμφυλιο,να τοποθετηθουμε στα γεγονοτα.Εσφαξε το τιμημενο κκε με μαχαιρια κλαδευτηρια και τσεκουρια στο μελιγαλα 1500 αθωα άτομα κυριως αμαχους?Εκτελεστηκαν στους γαργαλιανους στην πυλο στην καλαματα και στα στρατοπεδα συγκεντρωσης χαλβατσου φενεο ποταμια στιμάγκα 500-1000 αθωοι πολιτες γιατι ήταν δεξιοι βασιλοφρονεσ και συγγενεις επιταγμενων στα ταγματα ασφαλειασ?εάν έγιναν ολα αυτα όπως λένε οι επιζησαντες και οι συγγενεις τους μπορουμε να βγαλουμε συμπερασματα για τη λαοκρατια του τιμημενου κκε και τουσ σοσιαλιστικους παρθενωνες-γκουλαγκ.Εάν ολα αυτα τα λενε οι πρακτορες της ιντελιτζενσ σερβισ και οι φασιστες και ειναι ψεματα ,ενταξει ήταν καλη η λαοκρατια και ειναι μια χαρα τα ολοκληρωτικα καθεστωτα τυπου λαικης δημοκρατιας της βορειασ κορεασ που λιμοκτονει η εργατια αλλα ειναι υπερβαρο το ιερατειο και η νομενκλατουρα

    Σχόλιο από karampas | 12/10/2010

  31. άστο βρε Καράμπας!

    Τέτοιες συζητήσεις, πολύ ενδιαφέρουσες γίνονται σε διάφορα σάιτ που εξειδικεύονται σε τέοια ζητήματα. Ας πούμε στου Πάνου ή στου Νοσφεράτου..

    Για εμάς, εκείνη την εποχή το κύριο ζήτημα ήταν η Κατοχή και η Αντίσταση. Σαφώς έγιναν υπερβάσεις από την Αριστερα στο πλαίσιο της διεκδίκησης της εξουσίας μετά την Κατοχή. Και κατά τις υπερβάσεις αυτές έγινας εγκλήματα και πολλά άλλα. Αλλά το πρωτεύον ήταν η μεγάλη αντίθεση. Δεν μπορείς να ξεφεύγεις απ’ αυτήν και με τελείως ηθικιστικό τρόπο να μετατρέπεις αποκρουστικές πράξεις σε πρωτεύουσες.

    Αυτή είναι η άποψή μας.

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 12/10/2010

  32. ομερ πολυ σωστα λες για αντισταση υπερβασεις το πρωτευον τησ αντιστασης.Αφου λοιπον το αρθρο εχει θεμα τον αρη βελουχιωτη λογικο δεν ειναι να αναφερθουν τα αποτροπαια εγκληματα του βελουχιωτη που δρουσε σαν εκπροσωπος του τιμημενου κκε μαζι με τον μπελογιάννη?Μονο στο μελιγαλα με τους 1500 εκτελεσμενους 800 απο τους οποιους εκταφηκανε και ξαναθαφτηκανε μεταγενεστερα,ειχαμε μαζι ενα διστομο 228 νεκροι,μια σφαγη στα καλαβρυτα 500 νεκροι ,ένα κομενο αρτασ 317 νεκροι και ο συντροφος βελουχιωτης σκοτωσε τοσουσ οσο οι γερμανοι στα καλαβρυτα κομενο και διστομο ΣΥΝ ΑΛΛΟΥΣ 500.Στο μελιγαλα γραφει τα ονοματα και την ηλικια 18 χρονων 70 χρονων γριες γυναικες αιχμαλωτοι ταγματασφαλιτες.Απο ποτε ειναι οκ η εκτελεση των αιχμαλωτων?Παραγραφονται τα εγκληματα πολεμου και κατα της ανθρωποτητας?
    Ο πατερουλης σταλιν απο το 35 εως το 49 εκτελεσε και εστειλε στη σιβηρια 150.000 ελληνοποντιους.Εκανε δηλαδη ένα ολοκαυτωμα εισ βαρος μας το οποιο αναγνωριστηκε απο τη βουλη πριν 10 χρονια.Αντιστοιχο ολοκαυτωμα εκανε το τιμημενο κκε το 43-44 λαι το 47-49 και στα δεκεμβριανα με τους 20.000 ομηρους.Εάν συμφωνουμε με τη γραμμη του τιμημενου κκε οτι ολα αυτα τα λενε οι πρακτορες τηςιντελιτζενσ σερβισ και οτι τους 150.000 ποντιουσ καλα εκανε ο πατερουλης και τους εκτελεσε γιατι ήταν αλανθαστοσ ο σταλιν και αυτοι ηταν πρακτορεσ του μοναρχοφασισμου,ενταξει

    Σχόλιο από karampas | 12/10/2010

  33. Τα είπατε μια φορά. Δε βαρεθήκατε να τα επαναλαμβάνετε; Μπορύμε να διαβάσουμε και να κρίνουμε. Η επανάληψη τι ρόλο παίζει; Να τα εμπεδώσουμε.

    Συμφωνώ με τον Ομέρ στο σχ. 14 ότι στην ΕΣΣΔ είναι άλλης τάξης ζήτημα γιατί ο Στάλιν άσκησε αντιμειονοτική πολιτική εξοντώνοντας μ’ αυτό τον τρόπο τις σταλινικές ηγεσίες των μειονοτήτων τις οποίες θεώρουσε μ’ έναν ηλίθιο, αυθαίρετο και τρομοκρατικό τρόπο ως ευεπίφορες στην καπιταλιστική προπαγάνδα.

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 12/10/2010

  34. ματσουκατες τις ηγεσιες ειπεσ?150.000 μονο ποντιοι εκτος των εβραιων ταταρων κοζακων 150.000 ειναι η ηγεσια ή ο μισος ανδρικος πληθυσμοσ?? σορυ για την επαναληψη

    Σχόλιο από karampas | 12/10/2010

  35. Καράμπας, μην αρχίσουμε τώρα την αριθμολογία.

    Ξέρεις πολύ καλά την ευαισθησία μας στο θέμα αυτό. Εξάλλου είμαστε από τους λίγους χώρους που το παλεύουμε συστηματικά.

    150.000 ήταν οι εκτοπισμένοι στα κολχόζ στην Κεντρική Ασία κατά τη δεκαετία του ’40.

    Οι εκτελεσμένοι, δολοφονημένοι και τα θύματα στα γκουλάγκ, (πρωτίστως Πόντιοι, Μαριουπολίτες κομμουνιστές και μέλη του ΚΚΕ, αλλά και πολλοί που δεν είχαν κομματική ιδιότητα) πρέπει να είναι γύρω στις 25.000 σύμφωνα με την έρευνα του Ιβάν Τζουχά.

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 12/10/2010

  36. ενταξει ρε παιδια δεν ειπα τιποτα,πρεπει να μελετηθουν τα αρχεια που ειπε και ο συντροφοσ ζαχαριαδησ,οι πηγεσ οι μαρτυριεσ των επιζησαντων .κι εγω εδω τα πρωτοδιαβασα

    Σχόλιο από karampas | 12/10/2010

  37. Ο Καράμπας πάλι συκοφαντει.

    Πάλι είτε επειδή είναι επικίνδυνα ανιστόρητος,είτε επειδή είναι κατ’επάγγελμα συκοφάντης γράφει τις ακραίες αντικομμουνιστικές ΒΛΑΚΕΙΕΣ που έγραφαν οι ΔΩΣΙΛΟΓΟΙ το 1944-5.

    1η συκοφαντία)»Αντιστοιχο ολοκαυτωμα εκανε το τιμημενο κκε το 43-44 λαι το 47-49 και στα δεκεμβριανα με τους 20.000 ομηρους»

    Μιλάει για «ολοκαύτωμα» των 20.000 ομήρων ο ΣΥΚΟΦΑΝΤΗΣ.Ας μας φέρει στοιχεία που να αποδεικνύει την αντικομμουνιστική προπαγάνδα των εφημερίδων του 1945.
    Εκτός αν εννοεί με το «ολοκαύτωμα» οτι οι Ομηροι περπάταγαν ξυπόλητοι..

    2η συκοφαντία)»όπως η οόμεέια η 5 το 49 για την παραδοση της μακεδονιας στον τιτο με την αυτονομηση της,»

    Η απόφαση «αυτονόμηση της Μακεδονίας» έγινε για το ακριβώς αντίθετο λόγο,και όχι για την παράδοση της στον Τίτο.Ανιστόρητος ή προβοκάτορας;

    1η αισχρότητα)»Σε σχεση με τα εγκληματα της επαρρατου δεξιάς ήταν αποτροπαια φυσικά και οι δηλώσεις και όλα.»

    Δηλαδή τα εγκλήματα της επάρρατου(sic)δεξιάς είναι οτι καλούσε τους αριστερούς να κάνουν …δηλώσεις και όχι οτι
    α)Συνεργάστηκε με τους ΝΑΖΙ
    β)Ξεπούλησε την Ελλάδα στους Ιμπεριαλιστές
    γ)Την κοπάνησε για την Μ.Ανατολή οταν ο Ελληνικός λαός πέθαινε στην πείνα.

    Ο Αισχρός ΣΥΚΟΦΑΝΤΗΣ Καράμπας,ποτισμένος ως το κόκκαλο με ΝΕΤΣΑΓΙΕΦΙΣΜΟ μιλάει για τις υπερβασίες του ΕΛΑΣ συγκρίνοντας της ο ΑΙΣΧΡΟΣ με τις εκτελέσεις των ΝΑΖΙ (π.χ στα Καλάβρυτα,και στο Βαλτέτσι).
    Αλλά κουβέντα δε λέει για τ/α που πιάνανε τους Εβραιους.
    Κουβέντα δε λέει για τους θανάτους από ΠΕΙΝΑ από την Γερμανική ΚΑΤΟΧΗ.
    Κουβέντα δε λέει για τα «δανεια» που έδωσε το Ελληνικό κράτος στους ΝΑΖΙ.
    Κουβέντα δε λέει για τις σφαγές των τ/α στους Ελληνες.

    ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΔΕΝ ΜΑΣ ΛΕΕΙ ΠΟΙΑ ΗΤΑΝ ΤΑ ΑΝΑΛΟΓΑ ΑΝΤΙΠΟΙΝΑ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΕΣ ΧΩΡΕΣ ΣΤΟΥΣ ΔΩΣΙΛΟΓΟΥΣ!

    Δηλαδή,ο Καραμπας ως κλασσικός συκοφάντης ΑΠΟΜΟΝΩΝΕΙ τα γεγονότα και συγκρίνει οτι θέλει.

    Οτι διαβάζει και τον «Φενεο» και μάλιστα με το φοβερά ΗΛΙΘΙΟ επιχείρημα για την αντικειμενικότητα του,οτι γράφτηκε από ΕΑΜιτη,που διεγράφη τρις(!),μάλλον δείχνει την φτώχεια των ΦΑΣΙΣΤΙΚΩΝ του επιχειρημάτων.

    ΠΟΤΙΣΜΕΝΟΣ με ΝΕΤΣΑΓΙΕΦΙΣΜΟ,ΜΑΚΙΑΒΕΛΙΚΟΣ ως το κόκκαλο,όπου κάθε ψέμμα το κάνει ΣΗΜΑΙΑ για να συκοφαντήσει,τώρα πάει στην «ελευθερη Αττική» που έχει κάνει το ΕΑΜ σημαία,μπας και πάρει καμμια δημοσιότητα.

    Συγχωρέστε το ύφος μου,αλλά όχι να μας το παίζει και αριστερός ο Καράμπας.

    Σχόλιο από 1ας | 12/10/2010

  38. Και ας μας πει ο ΣΥΚΟΦΑΝΤΗΣ ΜΑΚΙΑΒΕΛΙΚΟΣ ποτισμένος ως το κόκκαλο με ακροδεξιο φανατισμο Καράμπας,γιατί δε λέει κουβέντα για τον βομβαρδισμό του Πειραια στις αρχές του 1944 από τους Συμμάχους που κόστισαν 700 νεκρούς.

    Ας τους καταδικάσει.Και ας πει ΞΕΚΑΘΑΡΑ οτι είναι ΝΑΖΙΣΤΗΣ και γουστάρει τον ΝΑΖΙΣΜΟ.ΚΑι οτι κάθε αντίσταση είναι ΜΑΤΑΙΗ γιατί έχει ΘΥΣΙΕΣ,και για τις θυσίες φταίει το ΘΥΜΑ και όχι ο ΘΥΤΗΣ.

    Γερμανοτσολιας,Αμερικανοτσολιας,οι τσολιάδες πάντα το ίδιο χρώμα είχανε.Αλλά να είναι και στου Αλαβάνου την «Ελευθερη Αττικη» δε το περίμενα.

    Ας ενημερωθεί κάποιος από την παράταξη,το ποιον του «Καράμπα».

    Σχόλιο από 1ας | 12/10/2010

  39. Στο 38 αντί για Βαλτέτσι,ήθελα να γράψω Δίστομο.

    Σχόλιο από 1ας | 12/10/2010

  40. Καραμπας, Ομερ, και Ματσουκατες, Από καιρώ έχω καταλάβει ότι ο ρόλος σας είναι ύπουλος και επικίνδυνος. Ότι πολιτικά και ιστορικά επιχειρήματα να σας πει κάποιος δεν πρόκριτε να βρει κατανόηση από μέρος σας, διότι ο σκοπός και ο στόχος σας είναι άλλος. Εγώ δεν θα ασχοληθώ πλέον με εσάς διότι δεν αξίζει Γράψτε ότι σας κατέβει για μένα δεν σας ενοχλεί κανεις, παρά μονο η ανθρώπινη συνείδηση αν αυτήν υπάρχει ακόμα. Ένα έχω να σας πω. Ουτε την περιφρόνηση μου δεν σας χαρίζω. Για σας, και να είστε καλά. να μπορέσετε ολοκληρώσετε το χυδαίο μισητό έργο σας

    Σχόλιο από κάτσε καλαααα,, | 13/10/2010

  41. Μπράβο κατσε καλά, ούτε την περιφρόνησή σου να μην τους δίνεις. Αμ τι, έτσι θα σκορπάμε την αριστερή περιφρόνηση. Σε λίγο έτσι όπως πάτε όλα τα «αριστερά» θα γίνουν δυσεύρετα.Μήπως να έρθεις καμιά βόλτα απ’ τα μέρη μας, γιατί απ’ ότι βλέπω στα δικά σας, μάλλον κάτι δεν πάει καλά με τα μυαλά σας!

    Σχόλιο από Zωνιανίτης | 13/10/2010

  42. file 1ασ ηρεμησε.Εάν μπορεις να διαλλεγεσαι με ατομα που διαφωνεις ,αριστερους δεξιους ,πρακτορες της ιντελιτζενσ σερβισ που λεει και το τιμημενο κκε ότι ειναι οι 9.500.000 πολιτες και μονοι οι 500.000 ψηφοφοροι του δεν ειναι πρακτορες τησ MI6,εχει καλώς.Εάν πάλι όσοι διαφωνουνε με εσενα και το κκε ειμαστε ολοι φασιστες,πάλι καλώς.Δε θελω να πεισω κανενα για τιποτα.Οσοι πιστευουν ότι δεν εγινε επιθεση στους γαργαλιανους στην πυλο και αλλου απο το μιζερια δηλωσια όπως τον ελεγε ο συντροφος ζαχαριαδη,εχει καλώς.Οσοι νομιζουν ότι οι 200 εκτελεσμενοι αιχμαλωτοι πολεμου στους γαργαλιανους και άμαχοι,ότι καλα έκανε η οπλα και τους σκοτωσε,διοτι ήταν δεξιοί ή και συνεργατες των γερμανων,εχει καλώς.Ρε σεις δε μπορουμε να ανταλλασουμε αποψεις,ήρεμα και χαλαρα?Είτε έτσι είτε αλλοιώς δε χάλασε ο κοσμος.,Η ΚΟΕ που στηριζει ελευθερη αττικη και αλαβάνο ειναι οι παλαιοι της ομλε ή κάπως έτσι που στηριζανε τον εμβερ χότζα και παλευανε εναντια στο ρεβιζιονισμο το χρουτσοφισμο τον μπερνιεφισμο και το γκορμπατσοφισμο μεχρι το 89, που το κκε στηριξε και υπακουσε σε ολους τους παραπανω.ΔΕ ΧΑΛΑΣΕ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΟΜΩΣ για ιστορικα και ιδεολογικα θεματα να χαλαμε τις καρδιες μας .Και στις απεργιες μπορουμε να βρεθουμε μαζι και σε συγκεντρωσεις και σε εκλογες γιατι οχι.Ολοι μαζι οι εργατες ,ειτε ειναι υπερ του σταλιν ειτε υπερ του χρουτσωφ και του φιντελ καστρο.
    1ας πήρε ο ελασ 20000 ομηρους τον ιανουαριο του 45 και τους πηγε στα τρικαλα δεν ξερω που με τα ποδια?
    ΟΛι βομβαρδισμοι απο τους αγγλους και τα ολοκαυτωματα απο τους γερμανους και η επαρρατη δεξιά δεν εχουν σχεση με αυτα που λεω εγω για τη λαοκρατια του τιμημενου κκε το 43 44 και το 47 49 σε διαφορα μερη.Πιστευω όλοι καταδικαζουμε τα εγκληματα της δεξιας και των γερμανων.Εάν έκανε ο βελουχιωτης εγκληματα ή όχι ειναι ενα θεμα.Εάν καλώς τα έκανε γιατι πχ ήταν ψηφοφοροι της δεξιάς ή βασιλοφρονες και αρα καλα τους εκανε ,ειναι ένα αλλο θεμα.Μπορει ρε παιδι8α να μην εγινε η επιθεση στο βαλτετσι το 44 και να μην εκτελεστηκαν και να μη μεταφερθηκαν στην ποταμια οι βαλτετσιωτες και να ειναι ολα αυτα συκοφαντιες και να τα λενε οι επιζησαντες ή οι συγγενεις τους για να κατηγορησουν το πολποτικο κκε.Είτε έτσι ,ειτε αλλοιώς ,προς τι το μισοσ και ο αλληλοσπαραγμοσ?

    Σχόλιο από karampas | 13/10/2010

  43. Καράμπας αυτά που γράφεις είναι τρικυμία εν κρανίω!
    Ούτε πράκτορα σε είπα ούτε τίποτα.Αν εσύ βολεύεσαι με το να λές οτι σε λέμε «πράκτορα» εγώ δεν θα σε ακολουθήσω.Αν μη τι άλλο οι πράκτορες είναι έξυπνοι.Επίθετο που στα σίγουρα εσένα δε σε χαρακτηρίζει.

    Σου απάντησα συγκεκριμένα για τις ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΕΣ σου,αν εσύ δεν ξέρεις Ελληνικά και μιλάς για ‘ολοκαύτωμα των 20.000 ομήρων’ και εννοείς οτι πήγανε στα Τρίκαλα,τότε απλά αδυνατώ να συνδιαλεγώ μαζί σου.
    Μάθε τι σημαίνει η λέξη ‘ολοκαύτωμα’ και μετά χρησιμοποιήσε την.

    Εισαι ΣΥΚΟΦΑΝΤΗΣ,οχι πράκτορας,οχι της CIA,απλά και μόνο ένας κοινός ΣΥΚΟΦΑΝΤΗΣ,ένας κοινός ΨΕΥΤΗΣ,ένας κοινός ΑΝΙΣΤΟΡΗΤΟΣ από αυτούς που είναι γεμάτο το Διαδίκτυο.

    Αυτά και τέρμα μαζι σου.

    υ.γ ΣΥΚΟΦΑΝΤΑΚΟ μιλάς όλη την ώρα για αυτούς που αρνούνται οτι έγινε επίθεση στο Βαλτέτσι ή στον Μελιγαλά ΣΥΚΟΦΑΝΤΑΚΟ υπέδειξε τους!

    Σχόλιο από 1ας | 13/10/2010

  44. Αναρωτιέμαι εχει ακούσει κανείς τι δηλώσε ο αδερφός όταν ειδοποιήθηκε για τον θανατο του;;;;;;;;;;;;;
    ΤΕΤΟΙΟΣ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΤΕΤΟΙΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΕΠΡΕΠΕ…….

    Σχόλιο από ΕΛΛΗΝ-ΑΕΚ | 17/10/2010

  45. @ΕΛΛΗΝ-ΑΕΚ(sic)

    Ο Μπάμπης Κλάρας έγραψε τη βιογραφία του Άρη,και πάντα μίλαγε για σεβασμό στο όνομα του.Τις πλαστογραφίες των ακροδεξιών δεν τις πιστεύω εύκολα.Οι ίδιοι λέγανε και για τον «λόγο του Άρη στη Δεσφίνα»,που οι απόγονοι των δωσιλόγων πιστεύανε.

    Σχόλιο από 1ας | 17/10/2010

  46. Μέρα που είναι ας πούμε και μεις ένα λόγο στο θέμα αυτό για τον καπετάνιο. Διάβασα με προσοχή τις παρεμβάσεις των φίλων και είναι άξια θαυμασμού η προσπάθεια του καράμβα. Εύγε. Δύσκολο για σένα να κάθεσαι να διαβάζεις την ιστορία της Εθνικής Αντίστασης. Πρέπει να τρέμουν τα χέρια σου από την αγανάκτηση! Να σου πω και μια λέξη να κοιμηθείς ήσυχα: ΛΑΟΚΡΑΤΙΑ.

    Σχόλιο από ΤΣΑΡΧΑΣ ΚΩΤΣΟΣ | 28/10/2010

  47. Nα μου επιτρέψετε να σας πω ότι είστε ανυπόφοροι.
    Ενα κόμμα το ΚΚΕ φυσικά έκανε λάθη όπως κάθε ζωντανός
    οργανισμός ένα έπος η αντίσταση και εξ αυτών και δι αυτων αξεχώριστος ο Αρης Βελουχιώτης.
    Και ιδού ξάφνου οι σύγχρονοι φλώροι επιστήμονες καρεκλάδες μπλογκαριστές τουρίστες του χρόνου έρχονται κατόπιν εαορτής αλοίθωροι κοντόφθαλμοι να κρίνουνε και να επικρίνουνε χωρίς καμμία αίσθηση της ιστορίας της ζωής και της ανάγκης.

    Σχόλιο από Aλήτης | 06/11/2010

  48. στην τραπεζα που δουλευω στο ταμειο βλεπω σε μια ταυτοτητα ποταμια αρκαδιασ νομιζω.Του λεω του πελατη για το γκουλαγκ που εισε το τιμημενο κκε το 43 44 στην ποταμια και εξοντωσε και βασανισε γυναικες και αμαχους [και καλα τους εκανε αφου ηταν δεξιοι].Μου λεει ο πελατης ότι τον πατερα του τον περασανε λαικο δικαστηριο και τον εκτελεσανε οι συντροφοι του τιμημενου κκε.Χωρις βεβαια να εχει κανει κατι.Απλα δεν ειχε ενταχτει στο εαμ.Τα ηξερε τα συμβαντα στο στρατοπεδο της ποταμιας.Πρεπει οι επιζησαντες να μιλησουν σε μας και στα μεσα και εμεις να τα αναπαραξουμε να γραφτει η αληθεια.Μια άλλη πελατισσα έγραφε στην ταυτοτητα κουμπαν σιβηρια.Ο πατερας της περασε χρονια στα σοβιετικα γκουλαγκ γιατι ήταν ελληνοποντιος και αρα στις υποπτες εθνικοτητες.Πολλοι απο τους συλληφθεντες ποντιους απο το χωριο της πελατισσας δεν τους ξαναειδανε μερικοι επιστρεψανε στο χωριο τους.Φιλιά,μη στεναχωριεστε οι κουκουεδες.Ο σκοπος αγιαζει τα μεσα,μας μαθαινε το κκε,αλλα ειναι λαθος,Τα μεσα πρεπει να συμβαδιζουν με το σκοπο

    Σχόλιο από karampas | 15/11/2010

  49. Βρε Karampas, η ισοπέδωση και η αδυναμία διάκρισης του ιστορικού πλαισίου σε οδηγεί σε εμμονές απίστευτες, οι οποίες με τη σειρά τους εγκυμονούν παγίδες. Σε μια τέτοια έπεσες μόλις τώρα. Το Κουμπάν δεν βρίσκεται στη Σιβηρία αλλά στη Νότια Ρωσία.

    Μην μπερδεύεις τα όσα έγιναν το Μεσοπόλεμο στην ΕΣΣΔ με τα της Ελλάδας.

    Να επαναλάβω αυτά που ήδη έγραψα; Μάλλον μάταιο θα είναι. Πάντως ξαναδιάβασε αν θες τα σχ. 14, 32, 36.

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 15/11/2010

  50. Όποιος θέλει να διαβάσει κανένα κείμενο Ιστορικού και όχι των παλιάτσων που διαβάζει ο Καράμπας,ας κάνει ένα κόπο να διαβάσει το κείμενο του Μιχάλη Λυμπεράτου στο συλλογικό για την Νότια Πελοπόννησο για να κατανοήσει τον μηχανισμό παραγωγής μνήμης.

    Απλά να αναφέρω για τον Καράμπα ότι ο σκοπός αγιάζει τα μέσα,συκοφαντεί σαν Γκεμπελίσκος από εδώ και από εκεί,και πριν τις εκλογές(που έβαλε με τον Αλαβάνο που θεωρεί ως πρότυπο το ΕΑΜ;πιο πριν με τους Οικολόγους,πιο πριν με το …ΚΚΕ και έχει ο θεός)εξαφανίζεται μπας και πάρει κάνα κουκί και εκλεχθεί η ματαιοδοξία του.

    Σχόλιο από 1ας | 15/11/2010

  51. συναγωνιστα ομερ της κοπελας απο το κουμπαν ειχαν στειλει στα γκουλαγκ τον πατερα ή τον παπου,δε θυμαμαι.Οσον αφορα την εξουσια που ασκησε το τιμημενο κκε στην πελοπονησο στη ρουμελη τη μακεδονια το 43 44 μην εχεις αμφιβολια ότι υπηρξε ο υπαρκτοσ σοσιαλισμος και στην ελλαδα εκεινα τα χρονια ,υπηρξαν τα στρατοπεδα συγκεντρωσης τα εκλληνικα γκουλαγκ σε ενα απο τα οποια υπηρξε διοικητης ο κωστασ σιαπερασ που εγραψε το βιβλιο μυστικοι δρομοι του δημοκρατικου στρατου ή καπως ετσι εκδοσεις γλαροσ.Η δομη του κκε σημερα ειναι αυτη που ηταν και το 40.Ολη η εξουσια στο πολιτικο γραφειο και οι παρακατω υπακουνε σα στρατιωτακια.Και τωρα το ιδιο γινεται.Και τωρ και τοτε εγιναν και γινονται εγκληματα.ΣΗμερα σπανε απεργιες δερνουν αλλους αριστερους τοτε καναν χειροτερα.Η αντισταση του ελλην ικου λαου μεσα απο το εαμ τον εδεσ και αλλες οργανωσεις ήταν μεγαλειωδης και ανεπαναληπτος.Δυστυχως το τιμημενο κκε σαν τον καρκινο ήταν παντου στο σωμα του εαμ και με βαση το σκοπο που αγιαζει τα μεσα που ισχυει και σημερα για το κομα εκανε αυτα που εκανε και η γκε πε ου στον εμφυλιο στην ισπανια και στην εσσδ και παντου.Η φυση και η δομη του κοματος και του συνασπισμου σημερα ειναι αυτη που δειχνει την αυριανη κοινωνια.Ενας αλλος πςλατης ποντιακης καταγωγης μου ειπε οτι στην εσσδ ήταν 3.000.000 ελληνοποντιοι.Εχει βαση το νουμερο αυτο?ο τΖΟΥΧΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟς ΕΡΕΥΝΗΤΗς και δινω βαση φυσικα σε αυτα που λεει

    Σχόλιο από καραμπάς κώστας | 16/11/2010

  52. Αυτό έλειπε να μην δίνεις βάση ρε Καράμπα :)

    Γραμμή κατ’ευθείαν παίρνεις από την Χρυσή Αυγή και τις παπαριές που παίρνει.

    Ο ¨»κωστασ σιαπερασ» ήταν στον ΔΣΕ υπεύθυνος και όχι στον ΕΛΑΣ.
    «Λεπτομέρεια» θα μου απαντήσεις,αφού έχεις μπερδέψει τις χρονολογίες,και τα πράγματα μπερδεύοντας το ΕΑΜ με τον ΔΣΕ την Ελεύθερη Ελλάδα με τη Σιβηρία και τις βούρτσες με τις π%#$@ες.

    Μόνο φανατικός ιδεαλιστής της πιο παρωχυμένης έκδοσης και φυσικά αντιμαρξιστής θα μπορούσε να έγραφε:
    «Ολη η εξουσια στο πολιτικο γραφειο και οι παρακατω υπακουνε σα στρατιωτακια.»

    Συνέχισε Καράμπα να γράφεις τι σου είπε ο πελάτης σου στη τράπεζα,ο άλλος που τρώγατε μαζί τυρόπιτες,ο παράλλος που γνώρισες στο μπάνιο.
    Είναι ΠΟΛΥ σημαντικό για να κατανοήσουμε οτι η αστεία μεθοδολογία ΣΟΥ,αναπαράγεται και από τους δήθεν σοβαρούς Ιστορικούς του στύλ «Καλύβας και Μαραντζίδης».

    Πάντως ρε Μακιαβελικέ Καράμπα το «Ελεύθερη Αττική» του Αλαβάνου στο «Ελεύθερη Ελλάδα» παράπεμπε!Αλλά τι σου είναι τα ψηφαλάκια….

    Σχόλιο από 1ας | 16/11/2010

  53. teLika 1ασ δε με βαολανε και στο ψηφοδελτιο του αλαβανου εφαγα πορτα και αφησανε και μια θεση κενη στα βορεια αντι για 22 συμβουλους κατεβασε η ελευθερη αττικη 21,ή που δε με ξερανε ή που με ξερανε και με αφησανε απεξω 27 χρονια που κατεβαινουμε στις ιδιες πορειες οι ιδιοι και οι ιδιοι.1ας μην τα απιρνεις στο κρανιο.Μπορουμε να συμφωνουμε οι ανθρωποι μπορει και να διαφωνουμε.Εάν βριζομαστε επιδη διαφωνουμε ποιο ειναι το μοντελο της κοινωνιας που πρωοθουμε?της μονοφωνιας?Αυτα που λεω εγω τα λεει και ο μαραβτζιδησ και οι δεξιοι και τα θυματα.Μπορει να ειναι λαθος μπορει και σωστα.Τι πρεπει να γινει να λεει ο ενασ στον αλλον εισαι ετσι,εισαι αλλοιως εισαι μπηξε εισαι δειξε?Ας ειμαστε χαλαροι

    Σχόλιο από καραμπάς κώστας | 17/11/2010

  54. Κώστα Καραμπά γράφεις:

    «Ενας αλλος πςλατης ποντιακης καταγωγης μου ειπε οτι στην εσσδ ήταν 3.000.000 ελληνοποντιοι.Εχει βαση το νουμερο αυτο?»

    όχι δεν έχει καμιά απολύτως βάση. Οι Έλληνες ήταν περί τις 500.000 πριν τη σοβιετική κατάρρευση. Απ’ αυτούς οι 360.00 ήταν καταγεγραμμένοι επισήμως ώς μέλη της ελληνικής μειονότητας.

    Οι κύριες πληθυσμιακές υποομάδες του σοβιετικού ελληνισμού ήταν Πόντιοι και Μαριουπολίτες. Υπήρχαν φυσικά και απόγονοι των παλιών μεταναστών από τα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου και την κυρίως Ελλάδα, που όμως είτε αφομοιώθηκαν και εκρωσίστηκαν είτε εντάχθηκαν στις υποομάδες που ανέφερα.

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 17/11/2010

  55. την περιοδο μετα το 1922 εωσ το 1949 υπαρχουν υπολογισμοι ποσοι μπορει να ηταν οι ελληνοποντιοι και οι ελληνες γενικα στην εσσδ? ευχαριστω

    Σχόλιο από karampas | 17/11/2010

  56. Γύρω στις 400.000 ήταν ο ελληνισμός στη Σοβιετική Ένωση μετά το 1922. Τα θύματα των σταλινικών διώξεων υπολογίζονται μεταξύ 20.000 και 30.000.

    Αν σ’ ενδιαφέρει η ιστορία του ελληνισμού στη Ρωσία και στην ΕΣΣΔ μπορείς να τη διαβάσεις στην παρακάτω διεύθυνση:

    http://www.opsne.gr/history.asp?sec=1-2

    Αλλά επαναλμβάνω αυτό που σου έγραψαν συνάδελφοι παραπάνω: Εάν θέλεις να αντιπαρατεθείς με το μεσοπολεμικό ΚΚΕ μιλώντας για τις διώξεις στην ΕΣΣΔ θα έχεις διαπράξει ένα μέγα μεθοδολογικό λάθος, εφόσον εντάσσονται σε διαφορετικές κατηγοριοποιήσεις. Ο σταλινισμός εξόντωσε πρωτίστως την κομμουνιστική ηγεσία των ελληνικών κοινοτήτων και μαζί τους και όσα μέλη του ΚΚΕ είχαν καταφύγει εκεί.

    Ενώ στην Ελλάδα το όποιο πρόβλημα σχετίζεται με την Κατοχή, την Αντίσταση και τη διεκδίκηση της εξουσίας μετά την απελευθέρωση, στην ΕΣΣΔ οι σταλινικές διώξεις σχετίζονται με την εδραίωση της γραφειοκρατίας στην εξουσία, τη διαμονοποίσηση και την εξόντωση των εσωκομματικών αντιπάλων και την καλλιέργεια της δικτατορίας του φόβου για την επιβίωση της ομάδας που κατέχει την εξουσία.

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 18/11/2010

  57. […] Άρης Βελουχιώτης: 65 χρόνια από το θάνατό του June 2010 57 […]

    Πίνγκμπακ από – Ο δικός μας απολογισμός « Πόντος και Αριστερά | 12/01/2011

  58. […] Άρης Βελουχιώτης: 65 χρόνια από το θάνατό του […]

    Πίνγκμπακ από – 4 δηλώσεις του Νίκου Ζαχαριάδη « Πόντος και Αριστερά | 02/10/2011

  59. […] Άρης Βελουχιώτης: 65 χρόνια από το θάνατό του […]

    Πίνγκμπακ από Νικος Ζαχαριαδης η σκοτεινη πλευρα της συνοδου Ερμη-Πλουτωνα στους Διδυμους « Vanessa111's Weblog | 03/10/2011

  60. […] […]

    Πίνγκμπακ από Να σε κάψω Άρη μ’ να σ’ αλλείψω μέλι… | | 07/10/2011

  61. […] Άρης Βελουχιώτης: 65 χρόνια από το θάνατό του Rate this:Share this:FacebookStumbleUponDiggTumblrRedditEmailTwitterPrintLike this:LikeBe the first to like this. […]

    Πίνγκμπακ από “ΟΤΑΝ ΟΙ ΑΤΙΜΟΙ ΜΙΛΑΝΕ ΓΙΑ ΤΙΜΗ”-Ο ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΑΡΗ ΒΕΛΟΥΧΙΩΤΗ ΣΤΗΝ ΛΑΜΙΑ(22 Οκτώβρη 1944) « ΝΕΑ ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΤΡΟ ΦΕΛΛΟΥ | 17/09/2012

  62. Περί Άρη Κλάρα (Μιζέρια, Βελουχιώτη) (Σχολιασμός από τον Κυριάκο Ιωαννίδη)
    Δεν είναι λογικό μία χώρα που εισέρχεται στο πόλεμο με ένα σύμμαχο, να τελειώνει με αυτόν και μάλιστα νικητή, προκειμένου να ωφεληθεί από τη νίκη; Δεν ήταν παλλαϊκή η συμμετοχή του λαού στον Ε/Ι πόλεμο παρ ότι υπήρχε η δικτατορική κυβέρνηση του Μεταξά; Δεν πρέπει να αφήνουμε κατά μέρος τις όποιες διαφορές μας, για το συμφέρον της πατρίδας και τις όποιες διαφορές έχουμε να τις επιλύουμε όταν αποκατασταθεί η ηρεμία στη χώρα, δεδομένου ότι όποια και αν η λύση σε ανώμαλες καταστάσεις, δεν θα αναγνωρισθεί, γιατί δεν θα εκφράζει την ελεύθερη βούληση των πολιτών και κατά συνέπεια δεν θα είναι δημοκρατική;
    Είναι γεγονός ότι οι συνεχείς πόλεμοι από το 1912 και μετά , οδήγησαν την παγκόσμια κοινότητα και τα χώρα μας στη φτώχια και στη πείνα και μετά το 1917 παρουσιάζονταν οι ιδέες (σε πρώτη ανάγνωση) των Μαρξ και του Λένιν ως η καλύτερη επίλυση των προβλημάτων των καταπιεζομένων λαών, Όμως δεν είχαμε αποτελέσματα στη πράξη. Τα αποτελέσματα στη πράξη τώρα τα βλέπουμε και αυτά όπως θα διαπιστώσατε ήταν οικτρά στις χώρες που εφαρμόσθηκαν και ευτυχώς χώρα μας με παρένθεση την περίοδο 1944-1949, την πέρασε χωρίς σοβαρές συνέπειες, χάρις σε αυτούς που αποκαλούν σήμερα δοσίλογους (όχι ότι δεν υπήρχαν δοσίλογοι) , γιατί διαφωνούσαν ή ήσαν πιστοί στους τότε συμμάχους και τις Ελληνικές κυβερνήσεις (είναι γνωστά τα συνθήματα του ΚΚΕ, ΕΑΜ και του ΕΛΛΑΣ)
    Δεν είναι λογικό στις ρευστές καταστάσεις και άγνωστες ή μη σταθεροποιηθείσες να κρατάμε πισινή που λέει ο λαός, δηλαδή περισσότερη επιφύλαξη και σύνεση; Γνωστού όντος, ότι σε αυτές τις περιπτώσεις η χώρα μας λόγω του μεγέθους δεν μπορεί να προσφέρει τίποτε, δεδομένου αυτό είναι έργο των Μ. Δυνάμεων; Δεν είναι γνωστό σε όλους μας, ότι μεταξύ κρατών δεν υπάρχουν συναισθήματα, αλλά μόνο συμφέρονται και ότι όταν πολεμούν τα βουβάλια υποφέρουν τα βατράχια;
    Με αυτές τις λογικές η αριστερά και επειδή την περίοδο εκείνη εκπροσωπείτο από το ΚΚΕ, ανεξάρτητα τι επαγγέλλονταν, πρέπει να θεωρηθεί προδοτική, εξάλλου πολλοί του χώρου το ομολογούν, όπως εκείνο το ευτυχώς νικηθήκαμε, αλλά και της σημερινής πραγματικότητας.
    Το παράδοξο τα υπόθεσης είναι, ότι η προπαγάνδα και οι φανταστικές υποσχέσεις σε μια αβέβαια περίοδο οδήγησαν, σε διάσπαση της συνοχής του λαού και τη δημιουργία αβυσσαλέου μίσους το οποίο ακόμη επηρεάζει το λαό. Τέλος επειδή η επίδραση των ιδεών εκείνης της περιόδου ήταν έντονες αλλά και επειδή είχε εκτεθεί μεγάλος αριθμός πολιτών και επειδή λόγω της έντονης αντιπαράθεσης των δύο μπλοκ (Ανατολικού και Δυτικού) και άλλων παραγόντων, η δημοκρατία δεν λειτούργησε σωστά (και ακόμη δεν λειτουργεί), παρουσιάστηκε το φαινόμενο να έχουμε δεξιές κυβερνήσεις με αριστερό λαό, με αποτέλεσμα την σημερινή κατάντια τα χώρας και αυτό γιατί οι περισσότερες προτάσεις της αριστεράς είναι ουτοπικές και γιατί οι επιτήδειοι εκμεταλλεύτηκαν την αρνητική στάση των αριστερών δυνάμεων προς ίδιον όφελος.
    Μετά την παραπάνω ανάλυση θα κάνω τν κριτική μου, για τον Άρη Βελουχιώτη τον οποίον εσείς τον παρουσιάζεται σαν σύμβολο.
    Αστεία είναι η περιγραφή, ότι άφησε την άνετη ζωή του και πήρε τα βουνά, λες και οι λοιποί Έλληνες, βγήκαν στο βουνό από ανάγκη βιοπορισμού.
    Ίδρυσε το ένοπλο τμήμα του ΚΚΕ, δηλαδή τον ΕΛΑΣ, ο οποίος εκτός από τον ένοπλο αγώνα που έκανε κατά του κατακτητή στο μέτρο που τον έκανε και με τη σκοπιμότητα που το έκανε, η κύρια δραστηριότητά του ήταν να εξουδετερώσει όλες τις άλλες ομάδες που δεν υποτάσσονταν σε αυτόν προκειμένου με το τέλος του πολέμου να καταλάβει την εξουσία. Στην Ανατ. Μακεδονία δεν κατόρθωσε καθ’ όλη τη διάρκεια της κατοχής να επιβληθεί (ήταν αυτοί του Δυτικού πόντου που έκαναν τότε και τώρα, εθνικούς αγώνες και όχι ταξικούς και οι αριστεροί πόντιοι τους αποκαλούν προδότες), γι’ αυτό συνεργάστηκε με τις δυνάμεις κατοχής και το μικρό διάστημα κατά τη διάρκεια της αποχώρησης των Βουλγάρων που επικράτησε, έφερε Βούλγαρους Υπουργούς κομμουνιστές στη Καβάλα και Ξάνθη, πάντα με το όραμα της ανεξαρτήτου Λαϊκής Δημοκρατίας της Μακεδονίας (Αυτά τα έζησα και δεν έχω λόγο να τα αλλοιώνω, γιατί η οικογένειά μου, δεν είχε ανάμειξη σε καμία πλευρά ).
    Ο Βελουχιώτης λοιπόν ήταν πιστός στην εκτέλεση αυτής της αποστολής και μάλιστα να θεωρεί ελέω θεού να κάνει ότι θέλει, χωρίς να λαμβάνει υπόψη αυτά που περιέγραψα στην αρχή, ακόμη κα την αρχή, ότι η εξουσία έχει ημερομηνία λήξης και ότι διοικεί ανθρώπους, δηλαδή θεωρούσε, ότι ήταν αλάνθαστος και χαρακτήριζε αυθαίρετα προδότες, δοσίλογους τους ανθρώπους και τις ομάδες που δεν συμφωνούσαν μαζί του και τους εκτελούσε. Την συμπεριφορά του αλάνθαστου και συγχρόνως, του ανυπάκουου ηγέτη, για δικούς του λόγους δεν το ανέχτηκε και το ΚΚΕ και τον υποχρέωσε να αυτοκτονήσει και αυτό έγινε αφορμή να ηρωοποιηθεί από μια μερίδα φανατικών κομμουνιστών με ρηχές αρχές. Ο Ζαχαριάδης στις μόνες σωστές θέσεις που πήρε ήταν, κατά την έναρξη του Ε/Ι πολέμου και στη περιγραφή του χαρακτήρα του Κλάρα. Ο Ελληνικός λαός στο σύνολο του, εκτός μερικών αμετανόητων που δεν ξέρουν να χάνουν, τον θεωρεί ως στυγερό εγκληματία.
    Το υπόβαθρο του ανθρώπου φαίνεται και από την άρνησή του, να ευθυγραμμισθεί με το κόμμα του με τη δικαιολογία, ότι η κυβέρνηση Πλαστήρα προετοίμαζε να κάνει δημοψήφισμα για τη μοναρχία (νόμιμη ενέργεια) στη πραγματικότητα, γιατί φοβόταν για τη τιμωρία για τα εγκλήματά του, που διέπραξε και όχι στο ότι ήταν πιστός στις ιδέες του, ήταν αρκετά ικανός να αντιληφθεί το τι τον περίμενε.
    Αν ο Βελουχιώτης ήταν δημοκράτης και πατριώτης θα έμενε στη Στερεά Ελλάδα και θα συνεργάζονταν με τις άλλες δυνάμεις του Βουνού και θα επεδίωκε να φέρει τις όσο το δυνατό μεγαλύτερες απώλειες στον εχθρό, ώστε η χώρα με τη λήξη του πολέμου να διεκδικήσει τις θυσίες αυτές και άλλες που διεκδικεί τώρα ο κ. Γλέζος και τότε θα είχατε το δικαίωμα τον μιζέρια (σωστός χαρακτηρισμός του χαρακτήρα) να τον κάνετε Βελουχιώτη και ήρωα. Τι δουλειά έχει ο Κλάρας στην Πελοπόννησο και την Ήπειρο να κυνηγά Έλληνες και όχι Γερμανούς. Αν δεχθούμε ως θεμιτό που δεν είναι θεμιτό, γιατί θεώρησε σαν ευκαιρία να επιβάλει τον κομμουνισμό, από ποιον πήρε την εξουσία να σφάζει αδιάκριτα αξιωματικούς με κύρος, αντάρτες άλλων παρατάξεων, άμαχο πληθυσμό, παιδιά και γυναίκες. Κάποιος αφελής θα υποστηρίξει το ίδιο έκαναν και οι άλλοι, δεν είναι φυσιολογικό να κάνουν αντίποινα οι άλλοι; Οι άλλοι, δεν πήγαν στο Λίβανο, Αίγυπτο, Πελοπόννησο, Ήπειρο, Θεσσαλία και αλλού πλην των κομμουνιστών. Όλοι αυτοί είχαν καλές προθέσεις και πολεμούσαν τον εχθρό; Έχουμε παρόμοια παραδείγματα από τις άλλες παρατάξεις; Το μόνο βέβαιο είναι με τον απατηλό τίτλο, Εθνικό Απελευθερωτικό Μέτωπο(ΕΑΜ) εξαπατήσατε, παραπλανήσατε, εκθέσατε και γενικά του υποσχεθήκατε ουτοπικά πράγματα, προκειμένου να πάρετε την εξουσία, πρωτεργάτης ο Άρης στη βία. Τώρα μετά την αποτυχία σας όπως τότε υπόσχεσθε πράγματα που δεν θα υλοποιήσετε, εξαπατάτε το λαό και συνεχίζετε να οδηγείτε το λαό σε νέες περιπέτειες, γιατί η συμπεριφορά σας δεν συμβάλει στην ανάπτυξη της χώρας. Αυτό είναι φασισμός. Το χαρακτηριστικό σας είναι το μίσος και η εκδίκηση. Αν δεν το αντιλαμβάνεσθε κάντε μια περισυλλογή και στη συνέχεια κοιταχτείτε στον καθρέπτη αν είστε ειλικρινείς.
    Επίσης απορίας άξιον είναι, πως υπάρχουν ακόμη άνθρωποι, έναν στυγερό εγκλημα-τία να τον θεωρούν ήρωα όχι για αυτά που έπραξε, αλλά για τις ιδέες του. Είναι προσβολή του λαού να γράφετε, ότι καταξιώθηκε στη λαϊκή συνείδηση και που το βρήκατε αυτό, γιατί ποτέ ο λαός δεν επιβραβεύει εγκληματίες και ο Μ. Αλέξανδρος έσφαξε, όμως στο πεδίο τα μάχης, ποτέ αμάχους και επιβράβευσε ακόμη και αντιπάλους, γι ‘ αυτό και τον τίμησαν και τον τιμούν ακόμη. Καλό είναι λοιπόν να αφήσετε το λαό και τη συνείδηση του κατά μέρος. Αστείο μου φαίνεται αυτό που γράφετε για τα φιλοσοφική λυδία λίθο του Άρη που είναι <>. Χαρακτηρισμοί χωρίς στοιχεία προκειμένου να κάνουμε ήρωα έναν εγκληματία, ως προς αυτό φέρετε και ευθύνη για τα διαπαιδαγώ-γηση των μελλοντικών γενεών.
    Μου κάνει αλγεινή εντύπωση η περιγραφή του Τάσου Κατιντσάρου, ενώ στη περιγραφή του λέει, ότι ο Άρης δεν σκότωνε αιχμαλώτους και όμως ψεύδεται εν νώσει, γιατί ενώ αναγράφει ότι οι ταγματασφαλίτες ήταν 1500, τελικά οι νεκροί ήταν 3500 (Στρ. Ιστορία, από την εμπειρία μου τα στοιχεία της Στρ. Ιστορίας είναι αληθή, γι αυτό και τα κατέστρεψαν). Μπορεί να μου πει κανείς οι 2000 τι ήταν; Μα φυσικά άμαχοι (παιδιά, γυναίκες, γέροντες, τυχαίοι κλπ. Δεν θα αναφερθώ στο Φενεό, Συνταγματάρχη Δημήτριο Ψαρό κλπ. Αρκούν αυτά που έγραψα για έναν εγκληματία και αυτό πιστεύει για τον άνδρα το πλείστο του Ελληνικού λαού. Δεν μπορεί να είναι ήρωας αυτός που σκοτώνει συμπατριώτες του.
    Θα μου επιτρέψετε με την ευκαιρία αυτήν να γράψω πως βλέπω τους λαϊκούς αγώνες για ικανοποίηση των αιτημάτων τους.
    Το μόνο πολίτευμα που μπορούμε να εμπιστευτούμε η πολυκομματική Δημοκρατία. Το συνολικό συμφέρον υπερτερεί του ατομικού και όταν ευημερεί το σύνολο ευημερούν και τα άτομα. Οι ταξικοί, συντεχνιακοί και λοιποί αγώνες συμφερόντων οδηγούν στην πάλη-σύγκρουση και στο πουθενά.
    Στη δημοκρατία βασικό ρόλο έχουν οι νόμοι. Η διαμόρφωση, η τήρηση των νόμων, η διαφάνεια, η ευθύνη των υπευθύνων και ο έγκαιρος κολασμός, θα πρέπει να στραφούν οι αγώνες του λαού. Αυτός ο τρόπος διεκδικήσεων δεν διαιρεί τον λαό, ωφελεί το σύνολο, συντελεί στην οργάνωση, τάξη και παράδοση και τελικά στην ανάπτυξη. Αυτό θα πει πολιτισμός και ωριμότητα ενός λαού, ειδικά για τν Ελλάδα δεν θα εύκολο οι ξένες δυνάμεις να διασπούν τα συνοχή του.

    Σχόλιο από Κυριάκος Ιωαννίδης | 24/11/2012

  63. meta απο χρονια αναζητησεων και αναγνωσεων και συζητησεων και επειδη ξαναεπανερχομαστε σε εμφυλιο πολεμο όπου ναναι,έβγαλα τγα εξης συμπερασματα στα οποια θα ηθελα τη γνωμη σας συντροφοι Ποντιοι.Τα φρικτα εγκληματα που εκανε το τιμημενο κκε και η επαρρατη δεξια μας βαρυνουν ολους μαζι σαν λαος και τοτε και τωρα.Αυτοι ειμαστε που ειπε ο κοντοπιθαρος Σημητης.Ειμαστε ο λαος και οχι το κκε ή η δεξια που εριξε μεσα στο Μελιγαλα 3000 ανθρωπους 500 ταγματασφαλιτες και 2500 αγροτες,στο Φενεο 2000 στην Ταταρνα 5000 στο Κιλκις 7000 στη Μακρονησο 100.000 που βασανιζονταν καθε μερα ,με 5000 εκτελεσμενους απο τα στρατοδικεια της δεξιας κοκ κοκ.Αυτοι ειμαστε συντροφοι και φιλοι.Σε λιγο που θα ξεσπασει νεος εμφυλιος πολεμος συμφωνα με τα πλανα των τοκογλυφων της εοκ και των αμερικανων παλι θα ξαναδουμε τις εκατομβες και τους εκατονταδες χιλιαδες νεκρους,γιατι,ΑΥΤΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ.Αυτο ειναι το ποιόν μας.Ο Βελουχιωτης ειχε ενα λογο παραπανω να σκοτωσει πολυ κοσμο.Τη δηλωση που τον εβαλε να υπογραψει ο συντροφος Ζαχαριαδης στην Κερκυρα.Η εκτιμηση του Ζαχαριαδη δεν εχει βαρυτητα διοτι για το συνολο του κκε εκανε και ειπε τα ιδια και ευθυνεται ο ιδιος προσωπικα για την εκτελεση πολλων κκε δων.
    Σιγουρα μπορουμε να κατηγορησουμε το κκε για το Μελιγαλα και το μιζερια και το νικο μπελογιαννη που ηταν κομματικα υπευθυνος.Αλλα εμεις ειμαστε καλυτεροι?Οταν βρεθηκαμε στη θεση να ασκησουμε βια στους αλλους στα πλαισια του εργατικου κινηματος,τι θεση πηρε ο καθενας απο εμας?Τη θεση του μαχατμα γκαντι?ή καναμε τα ιδια με τα κνατ περυσι στις 20 οκτωβριου που στειλανε 60 διαδηλωτες στα νοσοκομεια και πεταξανε διαδηλωτες απο τα 4 μετρα?Φυσικα οι κκε δες ,ειναι αυτοι που ειναι και κανανε και κανουνε και τωρα τα αισχη.Εμεις ,ολοι οι άλλοι?

    Σχόλιο από karampas | 26/11/2012

  64. σε σχεση και με το Μελιγαλα στον οποιο ο Βελουχιωτης οταν ειδε τους αγροτες στο Μπεζεστενι σα σαρδελες ορθιους και ειπε ,τι τους κοιτατε αυτους?ΜΑΧΑΙΡΙ συμφωνα με τον παπαανυπομονο που το ακουσε με τα αυτια του,εχω ρωτησει περιπου 200 ατομα απο την Καλαματα για τα γεγονοτα.Ενας παπους εβαλε τα κλαματα γιατι του σκοτωσανε τη μανα ενω ηταν μελος του εαμ.Δυο ηλικιωμενοι ειπαν οτι ολα ειναι ψεματα ,στην πηγαδα εχει μεσα ανταρτες του ελασ και καμια 50 νεκροι ειναι πανω κατω οι νεκροι του μελιγαλα όπως λεει και το τιμημενο κκε ,ο Ωριωνας,ο Χαριτοπουλος και αλλοι.Οι υπολοιποι 198 ειχαν συγγενεις μεσα στο πηγαδι.Θειους παπουδες συγγενεις που δεν ειχαν σχεση με τα ταγματα ασφαλειας,απλοι χωρικοι δηλαδη.Ο καθενας ας βγαλει τα συμπερασματα του.Συμβουλη μου ειναι να ρωταμε αυτους που ηταν απο εκεινα τα μερη που εγιναν πολλα εγκληματα στα πλαισια του εμφυλιου 1942-1951 1942 ηταν η αποφαση της 2ης ολομελειασ του κκε για εξοντωση ολων των αλλων ανταρτικων δυναμεων και 1951 γιατι ο Φαρακος ειπε οτι μεχρι τοτε ο Ζαχαριαδης ετσελνε ενοπλους απο τους σοσιαλιστικους παραδεισους

    Σχόλιο από karampas | 26/11/2012

  65. Άρης Βελουχιώτης (1905-1945)

    Περισσότερα: http://www.antibaro.gr/article/6398, Ἀντίβαρο

    Σχόλιο από amazay | 30/11/2012


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

WordPress.com Logo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Log Out / Αλλαγή )

Twitter picture

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Log Out / Αλλαγή )

Facebook photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Log Out / Αλλαγή )

Google+ photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Log Out / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 159 other followers

%d bloggers like this: