Πόντος και Αριστερά

……. 'μώ τον νόμο σ' !

-ΟΙ ΠΟΝΤΙΟΙ, του Ηλία Πετρόπουλου

Η μοναδική εθνική ομάδα που αντιστέκεται ακόμη στην αθηναϊκή τυποποίηση-αποβλάκωση, είναι οι πόντιοι. Γράφω αυτό το άρθρο για να τιμήσω αυτήν την αντίσταση…»)   

Οι πόντιοι άρχισαν να καταφθάνουν μετά τους βαλκανικούς πολέμους και, κυρίως, μετά την λεγόμενη Μικρασιατική Καταστροφή. Οι τελευταίοι μας ήρθανε από την Σοβιετική Ένωση το 1940, σαν ένα πεσκέσι του Στάλιν. Δηλαδή, οι πόντιοι είναι επήλυδες, είναι ξενόφερτοι, είναι πρόσφυγες. Οι ελλαδικοί νεοέλληνες δεν συμπαθούν τους πρόσφυγες. Και ακριβώς: τα αντιποντιακά ανέκδοτα που σήμερα κυκλοφορούν, εκφράζουν (σε τελικήν ανάλυση) την αντιπάθεια των γηγενών κατά της πολυπληθέστερης προσφυγικής ομάδας που εγκαταστάθηκε στη χώρα μας…

Τα τελευταία χρόνια άκουσα πολλά αντιποντιακά καλαμπούρια. Οι σύγχρονοι έλληνες (με την κοντή μνήμη, που τόσο τους χαρακτηρίζει) φαντάζονται ότι τα αντιποντιακά ανέκδοτα είναι ένα καινούργιο φρούτο και,  επιπλέον,  κρυφοκαμαρώνουν για την εξυπνάδα τους. Θα ήθελα να διαβεβαιώσω τον αναγνώστη πως, αφ’ ενός, τα αντιποντιακά ανέκδοτα πρωτοφάνηκαν πριν αρκετές δεκαετίες και,  αφ’ετέρου, σχεδόν όλα αυτά τα πρόσφατα καλαμπούρια είναι ξένης προέλευσης – τα λένε οι «γνήσιοι» αμερικάνοι κατά των πολωνών, οι γάλλοι κατά των βέλγων κ.ο.κ. Πρoσέτι, οι νεοέλληνες ποτέ δεν θέλησαν να μάθουν το τι σκέφτονται οι άλλοι λαοί γι’ αυτoύς. ( … ) Τα αντιποντιακά ανέκδοτα αποτελούν ένα τυπικό δείγμα προφορικού ενδορατσισμού. Οι πόντιοι κατέληξαν να είναι ο ύστατος στόχος των ελλαδικών ρωμιών. Πριν τους πόντιους είχαμε, για να γελάμε, τους κερκυραίους, τους καλαματιανούς, τους κρητικούς, τους ηπειρώτες, τους χιώτες, τους μυτιληνιούς, τους σαλονικιούς. Δεν καταγράφω εδώ, σαν στόχους, τους εβραίους, τους βλάχους, τους γύφτους, τους αρναούτηδες, τους πομάκους και τους αρμένηδες, γιατί θα έβγαινα έξω από τα όρια του άρθρου. Άλλωστε, όλοι μας ξέρουμε τον «έρωτα» που θρέφουμε για τους γύφτους,  καθώς ξέρουμε και τον εβραίο του καραγκιόζη μας ή τον Αγκόπ και τον μενιδιάτη που παρουσίαζαν κάποτε τα θέατρά μας.

Τα ενδορατσιστικά ανέκδοτα θέτουν τρία βασικά ερωτήματα: ποιος επιτίθεται, ποιο είναι το θύμα,  πού οφείλεται η επίθεση; Στην περίπτωση των καλαματιανών («καλαματιανός σωματέμπορας» κτλ.) και των μανιατών («ο μανιάτης ή νταβατζης ή μπασκίνας») και, γενικότερα, των πελοποννησίων («μοραΐτης σαπιοκοιλιά»),  είναι σύσσωμος ο λοιπός ελληνικός λαός που επιτίθεται. Και η κρυφή αιτία αυτών των εθνοφαυλισμών είναι η καταπίεση του λαού μας εκ μέρους των μανιατών (εν γένει, μοραϊτών) που ελυμαίνονταν, μονοπωλιακά, την κρατική μηχανή.

Με τους αρβανίτες το πρόβλημα περιπλέκεται. Ο Βυζάντιος τους θεωρεί «έλληνες». Όμως, οι αρβανίτες (και, φυσικά, οι σουλιώτες!) δεν ήσανε έλληνες. Σήμερα, οι τέως αρβανίτες έχουν ελληνοποιηθεί τόσο πολύ, ώστε να ντρέπονται να ομoλoγήσoυν την καταγωγή τους. Οι αρβανίτες (καθώς οι βλάχοι),  έζησαν επί αιώνες μαζί με τους ρωμιούς,  στον ίδιο χώρο. Οι νεοέλληνες τους έτρεμαν. Οι νεοέλληνες έπαιρναν την εκδίκησή τους όπως μπορούσαν: εσάρκαζαν την αρβανίτικη προφορά, έβαζαν τον μπάρμπα¬Γιώργο να δέρνει τον Βεληγκέκα και, αμολάγανε δηλητηριώδεις φήμες για την πασίγνωστη πατριαρχική αιμομειξία των αρβανιτάδων και την ακόμη γνωστότερη στρατιωτική παιδεραστία τους.

Με την οριστική νίκη των νεοελλήνων στα πλαίσια του νέου κράτους (που έφερε τον πομπώδη τίτλο «Ελλάς») οι αρβανίτες άλλαξαν χαβά γιατί κατάλαβαν πως θα έχουν την τύχη των φαναριωτών. ‘Ομως, η ευγνωμονούσα Ελλάς, οφείλοντας την σύστασή της σχεδόν αποκλειστικά στους αρβανίτες, τους εχάρισε αρκετά προνόμια. Το κυριότερο απ’ αυτά τα προνόμια υπήρξε (και παραμένει) το δικαίωμα των αρβανιτάδων να μπαίνουν στο στρατό και στην αστυνομία. Οι αρβανίτες ξεπλήρωσαν τα προνόμιά τους διαπράττοντας έναν εθνικό αυτοευνουχισμό. Συμπαθώ την λεβεντιά και την μπέσα των αρβανιτάδων. Ωστόσο, πολύ φοβάμαι ότι τώρα πια, οι αρβανίτες μας δεν έχουν να επιδείξουν πολλές περγαμηνές. Οι σημερινοί αρβανίτες (που ξεχάσανε και τη γλώσσα τους) διολισθαίνουν, ελισσόμενοι μεταξύ των άλλων ρωμιών(…).

    Εδώ και λίγα χρόνια αναπαράγονται και αναμεταδίδονται χιλιάδες αντιποντιακά ανέκδοτα. Είναι σαν να βαράνε απαξάπαντες οι ελλαδικοί την πιο δυνατή και την πιο άξια μειονότητα της χώρας μας. Όταν λέω «απαξάπαντες οι ελλαδικοί» είναι σαν να λέω «όλοι οι αθηναίοι», γιατί, έτσι που καταντήσαμε, η ταυτότητα «Αθήνα=Ελλάς»,  προτείνεται σαν μια αληθινότατη αλήθεια.  Σήμερα πια, δεν είναι μόνον η Ελλάς που συγκεντρώθηκε στο αττικό λεκανοπέδιο, αλλά είναι η Αθήνα που επιβάλλει την μονότονη γλωσσοπολιτιστική της δικτατορία στην λοιπή Ελλάδα. Οι αθηναίοι του 1821 (δηλαδή, οι γκάγκαροι) ήσανε μια χούφτα θρασιμιών, που μιλάγανε μια φωνητικώς απαίσια διάλεκτο και,  που έκαναν το παν κατά των κλεφτών της Ρούμελης. Όσο και να προσπάθησε ο Καμπούρογλου, με την «Ιστορία των Αθηναίων» του,  οι γκάγκαροι παρέμειναν σαν ένα παράδειγμα προς αποφυγήν,  εσαεί (…).

Καθώς συμβαίνει στις άλλες χώρες, έτσι θα συμβεί και στην Ελλάδα: η πρωτεύουσα θα επιβάλλει, τελικά, το μοντέλο της. Ο αθηναϊκός οδοστρωτήρας ισοπέδωσε ήδη τους αρβανίτες και τους κρητικούς, που δεν αντιδρούν παρά με γλοιώδη τρόπο (ρουσφέτια, κουμπαριλίκια, συμπατριωτιλίκι και τα τοιαύτα). Η χοάνη της Αθήνας έχει καταπιεί τη διάλεκτο των ποντίων της πρωτεύουσας. Οι σποραδικές ομάδες τους (π.χ. της Λακωνίας) οδηγήθηκαν σε αποδιοργάνωση. Όμως, οι πόντιοι της Θεσσαλονίκης και της μακεδονικής υπαίθρου πάντα αμύνονται. Ωστόσο, θα υποκύψουν κάποτε …

Είχα μείνει με την εντύπωση ότι η ποντιακή διάλεκτος θα επιζούσε σαν αργκό. Πρόκειται για μια λανθασμένη ιδέα. Στον ορίζοντα διαφαίνεται ο θάνατος της ποντιακής διαλέκτου. Στην Ελλάδα διαθέτουμε την κουτσαβάκικη αργκό, που βασίζεται στην αναπλιώτικη ντοπιολαλιά,  ένα ιδίωμα που καλλιεργήθηκε επιμελώς από τους αρβανιτόμαγκες. Η αργκό μας είναι τα φωνητικώς ωραιότερα ελληνικά. Και οι αρβανίτες μάγκες είχαν (και έχουν) την ομορφότερη προφορά της αργκό. Το φαινόμενο δεν είναι μοναδικό. Σε κάθε χώρα κατίσχυσε μια διάλεκτος, συνήθως η διάλεκτος της πρωτεύουσας. Μα, αυτό δεν είναι απόλυτο. Τα ευφωνικότερα γερμανικά τα μιλάνε στο Ανόβερο, ενώ τα βερολινέζικα θεωρoύvται κάπως βαριά. Όλοι οι ιταλοί είναι σύμφωνοι πως οι φλορεντινοί χρησιμοποιούν την πιο στρωτή διάλεκτο και, επίσης, ότι τα ιταλικά της Ρώμης είναι απαίσια. Ωστόσο (αυτοί που ξέρουν, λένε πως) τα ωραιότερα ιταλικά τα μιλάνε οι σαρδήνιοι (οσάκις δεν κρύβονται πίσω από την ακαταλαβίστικη vτoπιoλαλιά τους).

Η Ελλάδα δεν υιοθέτησε την διάλεκτο των γκάγκαρων. Και, κατά ευτυχή σύμπτωση, τα σημερινά αθηναίικα είναι, ακουστικώς, μια πεντακάθαρη διάλεκτος. Μπρος στην αθηναϊκή διάλεκτο τα ποντιακά φαντάζουν σαν μια γελοία και ακατανόητη γλώσσα. Τα ποντιακά είναι μια διάλεκτος μελλοθάνατη. Τα ποντιακά θα σβήσουν, όπως έσβησαν τα τσακώνικα…

                                                 Παρίσι 31-7-1987

                                    Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Σχολιαστής»

-Για τον Ηλία Πετροπουλο δείτε το αφιέρωμά μας πατώντας ΕΔΩ

Δείτε επίσης:

-Ποντιακά ανέκδοτα και ρατσισμός

-Οι Πόντιοι και η μουσική τους στο “ΔΙΦΩΝΟ”

-Ποντιακά και Μαριουπολίτικα… Μια χρήσιμη βιβλιογραφία

-Rap of Europontians

-Να προστατέψουμε τη  γλώσσα μας 

Αφίσα του 1986 από τον ποντιακό σύλλογο Αργώ που έδρευε στην Καλλιθέα της Αττικής και συσπείρωνε τότε τρίτης γενιάς  ελλαδίτες πόντιους και νέους πόντιους πρόσφυγες από την ΣοβιετικήΈνωση.  Υπήρξε ένα μοναδικό πείραμα με σημαντική ιδεολογική και πολιτική παραγωγή, που η διάρκεια ζωής του κράτησε λιγότερο από 10 χρόνια. Στη συνέχεια, λόγω εσωτερικών προβλημάτων, η πλειονότητα των παλιών μελών αποχώρησε και ίδρυσε τον Ποντιακό Σύλλογο «Μιθριδάτης» στην Καλλιθέα. Σήμερα η κάποτε σημαντική «Αργώ» έχει εξελιχθεί σ’ ένα περιθωριακό λούμπεν σύλλογο, απελπιστικά συρρικνωμένο  που εκμεταλλεύεται τον πόνο της νέας ποντιακής προσφυγιάς. Η παλιά «Αργώ», που λειτουργούσε οριζόντια, δημοκρατικά και είχε μετατρέψει την αντι-ιεραρχική συμπεριφορά σε φυσιολογική λειτουργία, κατάντησε στη νέα της συνονόματη εκδοχή να αποτελεί ουσιαστικά ένα ιδιωτικό γραφείο εξυπηρέτησης ιδιοτελών συμφερόντων ενός «επίτιμου προέδρου», απαξιωμένη απ΄ όλο τον ποντιακό  χώρο και κυρίως από αυτούς που συμμετείχαν στο μοναδικό πείραμα της δεκαετίας του ’80. 

About these ads

12/12/2009 - Posted by | -Ανέκδοτα, -Γραμματεία, -Διάφορα, -Ιδεολογικά, -Περί Πόντου, -Πετρόπουλος, -Στιγμιότυπα, Αντιρατσιστικά

84 σχόλια »

  1. Pontos (The Movie)

    Σχόλιο από theo | 12/12/2009

  2. «Τα ποντιακά θα σβήσουν, όπως έσβησαν τα τσακώνικα…»

    » Βασταξον, γλώσσα’μ βάσταξον,
    εναν αιώναν κι’ άλλον.
    Οσον βαστάγνε τά ρασιά την βαρυxειμωνέαν,
    οσον βαστάει η θάλασσα του κοσμί τα παπόρεα,
    οσον βασταει ο ουρανόν ετούτα όλια τ’ αστρα,
    οσον βασταει το χάλκωμαν σου καλαϊτση τα σέρεα
    όσον βαστάει το σίδερον σην βαρυτσακουτσέαν (=χτύπημα με βαριοπούλα).
    Βάσταξον γλώσσα’ μ, βάσταξον,
    έναν αιώναν κι άλλον»

    Σχόλιο από Πολυχρονίδης Γιώργος | 12/12/2009

  3. Ομέρ, δόκτωρα, είδατε τι λέει ο τύπος για τους Αρβανίτες;
    Πού είστε;

    Σχόλιο από Πολυχρονίδης Γιώργος | 12/12/2009

  4. Πολυχρονίδη,

    Άστον να λέει! Για τους δικούς μου αρβανίτες έχει απόλυτο δίκιο. Αυτά που λέει όμως για τους Πόντιους τα διάβασες; Ο τύπος περιγράφει τη δεκαετία του ’30. Άιντε και του ’60!!

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 12/12/2009

  5. Μέσα από το κείμενο του Ηλιόπουλου βγαίνει μια μεγάλη αλήθεια, ότι σ΄αυτό το γεωγραφικό μέρος της γης που για πρώτη φορά στην ιστορία της ανθρωπότητας, άνθισαν ο πολιτισμός και οι επιστήμες και λέγονταν Ελλάδα, στο πέρασμα των αιώνων οι Έλληνες (με την αρχαιοελληνική έννοια του όρου ) κάτοικοι του μεταλλαχτήκαν, διαχύθηκαν και φαίνεται ότι εξαφανίστηκαν εθνολογικά. Αρά λοιπόν στο σημερινό κατασκεύασμα του αγγλικού καπιταλισμού-ιμπεριαλισμού μόνο Έλληνες (σαν συνέχεια των Αχαιών-Πελασγών –Δωριέων ) δεν κατοικούν . Ειρήσθω εν παρώδω πλανώνται πλάνην οικτράν και όσοι νομίζουν ότι οι σημερινοί Πόντιοι είναι συνέχεια εκείνων των λαών. Όσο για το βίντεο του πόντος τ.β τι να σας πω ο τούρκος αξιωματικός περισσότερο με γερμανό ss μοιάζει παρά με τούρκο, αλλά για μας (Ομερίκα πουλίκαμ ) τι αξία χρήσης έχουν τέτοια βίντεο που αναπαράγουν την εχθρότητα και το μίσος ανάμεσά μας!

    Σχόλιο από kiamul | 13/12/2009

  6. kiamul νομίζω ότι κανείς δεν καλλιεργεί την εχθρότητα με τον τουρκικό λαό. Ακόμα και οι δεξιοί οι Πόντιοι πηγαίνουν στον Πόντο και πιάνουν επαφές με τον απλό λαό. Τώρα ότι υπάρχουν και εδώ ανεγκέφαλοι και ρατσιστές είναι γεγονός. Όμως αυτοί δεν είναι ο κανόνας. Κυρίως με τους Τούρκους εθνικιστές υπάρχει το πρόβλημα γιατί αυτοί έκαναν το έγκλημα.

    Έτσι τα βλέπω εγώ κι αν με ρωτήσεις γιατί με τους Τούρκους εθνικιστές περισσότερο, θα σου απαντούσα ότι με τον ίδιο τρόπο που οι Παλαιστίνιοι εχθρεύονται περισσότερο τους Ισραηλινούς εθνικιστές…

    Τώρα, αυτά που γράφεις για τη συνέχεια ή μη, νομίζω ότι και συ πέφτεις στην ίδια παγίδα. Και μετατρέπεις το γονιδίωμα σε πολιτικό επιχείρημα. Και ξεχνάς το δεδομένο ότι τίποτα δε γεννιέται εκ του μηδενός.

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 13/12/2009

  7. Τώρα, αυτά που γράφεις για τη συνέχεια ή μη, νομίζω ότι και συ πέφτεις στην ίδια παγίδα. Και μετατρέπεις το γονιδίωμα σε πολιτικό επιχείρημα…

    Εδώ Ομερ θα συμφωνήσω(αν καταλαβα καλά το τι λες) εστω και μια φορα

    μαζί σου…

    Σχόλιο από Nοσφερατος | 13/12/2009

  8. ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ

    Σχόλιο από theo | 13/12/2009

  9. theo

    ευχαριστούμε για το βίντεο.

    Βέβαια το θέμα του ξεφεύγει λιγάκι από αυτό που θίγει ο Πετρόπουλος. Ο Πετρόπουλος αναφέρεται στους ελλαδίτες Πόντιους. Δηλαδή στους έλληνες χριστιανούς του Πόντου που κατέφυγαν στην Ελλάδα με τη Μικρασιατική Καταστροφή.

    Το βίντεο αναφέρεται στους ελληνόφωνους μουσουλμάνους της Βόρειας Τουρκίας. Ένα πολύ περίεργο και ενδιαφέρον φαινόμενο που προσπαθήσαμε να προσεγγίσουμε κατα καιρούς. Το πρώτο σχετικό κείμενο που αναδημοσιεύσαμε ήταν το ΟΙ ΠΟΝΤΙΟΙ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ.

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 13/12/2009

  10. Θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε την συμπεριφορά ή αντίθεση προς τους Πόντιους ως Αντι-Ποντιακή που φθάνει μέχρι την εχθρότητα?
    Οι Πόντιοι πως αντιδρούν?
    Ο όρος Αντι-Πόντιος (anti-Pontian) είναι σωστός?

    Σχόλιο από theo | 13/12/2009

  11. Ο γνωστός και τελικά αφόρητα βαρετός Ηλίας Πετρόπουλος. Τον διαβάζεις πρώτη φορά και λές: Ρε συ, αυτός είναι διάνοια. Που τα σκέφτεται, που τα ξέρει όλα αυτά, πως αποκρυπτογραφεί την αλήθεια και όλοι εμείς δεν το καταφέρνουμε;
    Ίδια περίπτωση με το Νακρατζά. Διαβάζεις αυτά που γράφει για τους Γκαγκαούζους, τους Βλάχους, τους Αρβανίτες κλπ και είναι τόσο αποστομωτικά που νιώθεις μαλάκας ανίδεος. Σου κοπανάει παραπομπές, βιβλιογραφία (ποιόν μου θυμίζει, ποιον μου θυμίζει), βαριέσαι να διαβάζεις κατεβατά, συνέχεια επαναφέρει παλιά του κείμενα ως μνημεία σοφίας (ποιον μου θυμίζει, ποιον μου θυμίζει), και μένεις με την εντύπωση οτι ξέρει τι λέει.
    Τα ίδια κάνει και ο ιός (ο γνωστός και ανεπανάληπτος), όλα τα ξέρει, όλα τα μαχαιρώνει, δώστου αποκαλύψεις και γνώσεις μοναδικές.
    Μια, δύο, τρεις, δεκατρείς, στο τέλος το πιάνεις το νόημα και τους γράφεις κανονικά.
    Δηλαδή τι μας λέει ο Πετρόπουλος; Έσβησαν τα ποντιακά; Δε γελάμε εμείς οι ίδιοι με τα ανέκδοτα; Εμείς οι ίδιοι δεν τα λέμε;
    Και που τα ξέρει αυτός τα περί πατριαρχικής αιμομιξίας των Αρβανιτών; Μετρούσε τις τρίχες; Ποιές είναι οι πηγές του, η βιβλιογραφία του ε; ε;
    Είπαμε καλός για μια δύο φορές, αλλά μέχρι εκεί. Το βαρεθήκαμε το παραμύθι των ιδιαίτερων, που βρήκαν το κόλπο να ξεχωρίζουν. Γράφουν και λένε ό,τι πιο αντισυμβατικό και τραβηγμένο, για να τραβήξουν τα βλέματα και το θαυμασμό των νεοελλήνων κουλτούρα να φύγουμε. Κάτι σαν το Συνασπισμό δηλαδή. Για παιδάκια και για γκόμενες.

    Ας είναι γάργαρα τα σκατόνερα των παριζιάνικων υπονόμων. Εκεί που ζήτησε ο σοφός Ηλίας να σκορπίσουν τις στάχτες του, μετά την αποτέφρωσή του.

    Σχόλιο από Asarcikli | 13/12/2009

  12. (ποιον μου θυμίζει, ποιον μου θυμίζει

    εν τελει ποιον σου θυμιζει; :)

    Σχόλιο από Nοσφερατος | 14/12/2009

  13. Asarcikli

    ε όχι και σου θυμίζει το Νακρατζά!

    Ο ένας είναι λαογράφος που έκανε σοβαρότατη δουλειά καταγραφής του περιφρονημένου πολιτισμού που αναπτύχθηκε στα σκοτάδια και ο άλλος ένας παραφρονημένος πνευμονολόγος που πιστεύει ότι είναι (τούρκος εθνικόφρων) αστροναύτης.

    Λίγο κράτει σύντροφε Asarcikli ή όπως έλεγαν και οι αρχαίοι πρόγονοι του Νοσφεράτου: Παν μέτρον άριστονΟμέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 14/12/2009

  14. εμενα παλι να δεις ποιον μου θυμιζει ,ποιον μου θυμιζει ,ποιον μου θυμιζει …..

    Σχόλιο από Nοσφερατος | 14/12/2009

  15. Ομέρ, δε συγκρίνω τον Πετρόπουλο με το Νακρατζά επί της ουσίας, αλλά η τεχνική που χρησιμοποιούν για να παρουσιάσουν, το αποτέλεσμα των ερευνών του ο μεν, τις ανοησίες του ο δε, (για να μη μείνεις παραπονεμένος), είναι σχεδόν η ίδια. Δε σηκώνουν αντίλογο, όλα τα ξέρουν και όσα γράφουν (με τον τρόπο που τα γράφουν) είναι η απόλυτη αλήθεια, δε σηκώνουν μύγα στο σπαθί τους κλπ κλπ
    Είπα μύγα ε; Χα, μύγα!

    Σχόλιο από Asarcikli | 14/12/2009

  16. Δηλαδή βρε Asarcikli εσένα τι σ’ ενόχλησε;
    -Ότι δημοσιεύτηκε στο Σχολιαστή;
    -Ότι χαρακτήρισε τους Πόντιους » μοναδική εθνική ομάδα που αντιστέκεται ακόμη στην αθηναϊκή τυποποίηση-αποβλάκωση…»
    -Ότι αποκαλεί τους νεοέλληνες Νεοέλληνες;
    -Ότι αναφέρεται στους αρβανίτες και στον ιστορικό τους ρόλο με συγκεκριμένο τρόπο;
    -Ότι καταγγέλει τα «αντιποντιακά ανέκδοτα» και τον «ενδοεθνικό ρατσισμό»;
    ………………….

    Σίγουρα πολλά δε λέει!

    Μάλλον γιατί οι εμπειρίες του είναι από παλιότερες δεκαετίες και από έναν χώρο που ακόμα οργανωτικά δεν είχε αλωθεί -φυσικά όχι πλήρως και ολοκληρωτικά για να μη μηδενίζουμε τα πάντα- από παραμυθιασμένους τριτοκοσμικούς, πράκτορες, Δον Κιχώτες, ανίκανους, νταβατζήδες, ποντιοπατέρες, λαμόγια και τελευταία ενσκήπτουν αποφασιστικά και οι σταλινικοί για να κλείσει ο κύκλος…

    Αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία, που και να ήθελε ο Πετρόπουλος να περιγράψει δεν θα μπορούσε από κεί που βρίσκεται πλέον η στάχτη του και τόσο περιφρόνησες… [Μπας και θα τον προτιμούσες σε κανένα Μαυσωλείο σαν αυτά του Λένιν και του Κιμ Ιλ Σουγκ; 8) ]

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 14/12/2009

  17. Ο Πετρόπουλος με τον όρο «εθνική ομάδα» μάλλον εννοεί αυτό που λέμε σήμερα «εθνοτική ομάδα». Δεν πρέπει να δίνει και πολύ σημασία στην κοινωνιολογική αυστηρότητα των όρων που χρησιμοποιεί. Του αρκεί η περιγραφή και αυτό αποτελεί συμβολή. Η αντίδραση του Ασαρτσικλή είναι περίεργη και η σύγκριση με τον Ιό και τον Νακρατζά κάνει την υπόθεση ακόμα πιο ενδιαφέρουσα. Σαν να υπήρχε ανταγωνιστική σχέση μεταξύ τους. Ποιός να ξέρει;

    Σχόλιο από Ζωνιανίτης | 14/12/2009

  18. Ομέρ, δύσκολα μπαίνει η βδομάδα.
    Δε με ενόχλησε,
    ΔΕΝ περιφρόνησα ούτε πρόσωπο, ούτε στάχτες (αλίμονο σύντροφε!).
    Βέβαια, ο Πετρόπουλος έγραψε κάτι για τους Πόντιους, δεν ξέρω πόσα χρόνια πριν, δεν είχα υπόψη μου το κείμενο, αλλά μετά τίποτα; Δεν έχει πολλά χρόνια που πέθανε και τα φαινόμενα που περιγράφεις τα πρόλαβε. Επίσης πρόλαβε να δει οτι οι Πόντιοι διέψευσαν τις εκτιμήσεις του για το μέλλον. Επέλεξε να γράφει για τις πόρνες, τους χασικλήδες, τους κουνιστούς κλπ κλπ. Δικαίωμά του, καλά έκανε, γελούσα όταν τον διάβαζα, μάθαινα και πέντε δέκα πράγματα (αχρείαστα να είναι).

    Εν κατακλείδι, πάω πάσο Ομέρ! Έχουμε τόσα σοβαρά να σχολιάσουμε, ας μην αναλωθούμε σε κριτική για το έργο του Πετρόπουλου. Τουλάχιστον εγώ δε θα το κάνω και σέβομαι απόλυτα την εκτίμηση ή την όποια άποψή σου για τον μακαρίτη. Απλά έχω κι εγώ τη δική μου.

    Καλή βδομάδα σε όλους.

    ΥΓ: Το τελευταίο το είπα για να ξορκίσω το κακό. Βλέπετε η βδομάδα ξεκίνησε με πολιτική παρέμβαση Μητσοτάκη. Μπρρρρρ..

    Σχόλιο από Asarcikli | 14/12/2009

  19. Asarcikli μια χαρά (και δυό τρομάρες) θα πάει κι αυτή η βδομάδα. Μ΄ άρεσε η κουβέντα που κάναμε για το θέμα αυτό. Κάθε διαφωνία είναι δημιουργική γιατί σου ανοίγει παράθυρα που δεν τα είχες υποψιαστεί. Μη κολώνεις επειδή σου είπα τη άποψή μου.

    Το κείμενο αυτό του Πετρόπουλου δημοσιεύτηκε το ’87 ή το ’88. Δε νομίζω ότι τον Πετρόπουλο θα τον ενδιέφερε η διένεξη ΠΟΠΣ-ΠΟΕ ή η εμφάνιση του χαραλαμπίδη ή η εμβέλεια του Παρχαρίδη ή το Ψωμιάδειον Φοβερόν Πολιτιστικόν Ίδρυμα.

    Πιθανόν αν ζούσε και τα είχε τετρακόσια και μπορούσε να παρακολουθήσει τα ελλαδικά μας να τον ενδιέφερε:
    -ο ίδιος ο Ψωμιάδης ή
    -
    η εκμετάλλευση του θρησκευτικού συναισθήματος από τα αρπακτικά του Βέρμιου Όρους ή
    -η μοίρα των νέων ποντίων προσφύγων από την πρώην ΕΣΣΔ και η μετατροπή των παλαιών ποντίων σε σύγχρονους παλαιοελλαδίτες ή
    -η υποκρισία των αντιρατσιστών που στην περίπτωση των 250.000 νέων ποντίων από την ΕΣΣΔ έκαναν τουμπεκί ψιλοκομμένο και καταριόταν την ώρα που ο Κεμάλ και ο Στάλιν άφησαν τη δουλειά μισοτελειωμένη ή
    -η υπόγεια αντικαθεστωτική πολιτιστική παραγωγή που αναπτύχθηκε από τους Πόντιους της ΕΣΣΔ στους τόπους της κεντροασιατικής εξορίας τους.

    Πάντως το παραπάνω που μας άφησε ως κληρονομιά ο Πετρόπουλος, προσωπικά το θεωρώ διαμάντι.

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 14/12/2009

  20. οσοι ειδαν το ντοκυμαντερ με το εργο και τη ζωή του Ηλια ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΥ
    ΟΣΟΙ ΑΓΑΠΗΣΑΝ ΤΟ εργο του
    οσοι θαυμασαν κι αγαπησαν αυτόν τον ανθρωπο που εγραφε με την ΒΑΘΙΑ ΨΥΧΉ ΤΟΥ
    οσοι πονεσαν την Γυναικα του οταν πετουσε τις σταχτες συμφωνα με την επιθυμια αυτου του ανεπαναληπτου ανθρωπου

    ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ παρά να νιωσαν

    οτι κι εγώ

    για αυτον που εγραψε αυτήν την αδιανοητη φραση :

    ΄΄Ας είναι γάργαρα τα σκατόνερα των παριζιάνικων υπονόμων. Εκεί που ζήτησε ο σοφός Ηλίας να σκορπίσουν τις στάχτες του, μετά την αποτέφρωσή του.

    Σχόλιο από Νοσφερατος | 14/12/2009

  21. Ομέρ, συμφωνώ απόλυτα με το σύνολο του σχ. 19 (εκτός από το «διαμάντι», αφού θεωρώ οτι ένας Πετρόπουλος μπορούσε να γράψει περισσότερα και ουσιαστικότερα για τους Πόντιους).

    Για το σχ. 20, δε μπορώ να καταλάβω γιατί πρέπει να κατανοήσω και να επικροτήσω (πολύ περισσότερο να συγκινηθώ), από τη, σεβαστή κατά τ’ άλλα, απόφαση κάποιου να σκορπιστούν οι στάχτες του στους υπονόμους.
    Η δική μου καταγωγή και οι πολιτισμικές μου καταβολές άλλα λένε για τις στάχτες, τους νεκρούς, τα οστά.
    Γιατί η εξαίρεση να θεωρείται διακεκριμένη πράξη; Σεβαστή, αλλά μη αποδεκτή.
    Τι παραπάνω να πει κάποιος που θεωρεί τον εαυτό του δημοκράτη; Δεν έβρισα, δεν πρόσβαλα, δεν αποδοκίμασα.
    Απλά δεν αποδέχομαι με κλειστά μάτια τα μοδάτα εξ Εσπερίας.

    Σχόλιο από Asarcikli | 14/12/2009

  22. M’ arese i sizitisi sas.

    Mono pou me vasi tis epithimies kai tis epiloges tou Petropoulou, i pragmatiki prosvoli sti mnimi tou einai na efhesai ta nera ton yponomon na einai «gargara».

    O idios epelekse to symvolismo afto gia na timisei ti skoteini kai «vromiki» plevra tis zois, stis athlies astikes i sosialistikes mas koinonies.

    Σχόλιο από Ζ | 14/12/2009

  23. Αγαπητέ Ζ,

    Γνωρίζω απόλυτα το συμβολισμό της επιλογής του Πετρόπουλου. Είχε ταυτιστεί με το αγαπημένο του θέμα έρευνας, τη «σκοτεινή και βρόμικη πλευρά της ζωής» όπως σωστά λές, με τις καταστάσεις και τους ανθρώπους της. Γι’ αυτό και επέλεξε να μείνει μαζί τους για πάντα.

    Ζητώ συγνώμη από όποιον θεώρησε προσβλητικό το σχόλιό μου, αλλά δεν ήταν αυτή η πρόθεσή μου.

    Τα «σκατόνερα» δε μπορούν να είναι γάργαρα. Η ευχή για το αντίθετο, έχει να κάνει με την ίδια αντίθεση της ευχής για «ελαφρύ χώμα» που σκεπάζει κάποιον. Και στις δύο περιπτώσεις ξορκίζεις το αναπόφευκτο.

    Μπορεί να αποδοκιμάζετε τη χρήση της λέξης «σκατόνερα». Έχοντας όμως υπόψη την αντισυμβατικότητα του Πετρόπουλου, απορώ για την αντίδραση σε παρόμοιου ύφους εκφράσεις.

    Νομίζω οτι ο ίδιος θα χαιρόταν με την ευχή για γάργαρα «σκατόνερα». Αυτό θα σήμαινε πως οι στάχτες του, μαζί με τον κόσμο που ερεύνησε και αγάπησε, θα έβγαιναν επιτέλους από το τέλμα της κοινωνικής αδικίας, του αναχωρητισμού και της αδιέξοδης παρακμής.

    Σχόλιο από Asarcikli | 14/12/2009

  24. Giati emeis den eimaste Petropoyloi alla eimaste kathos prepei kai afto vevaia den einai kako. Opote sti symvatiki zoi pou zoume -diaforetiki ap’ afti tou Petropoulou- oloi mas kai si mazi mas, anagkastika hrisimopoioume kritiria symvatika.

    Merika pragmata otan pas na ta diorthoseis Asarcikli ginontai heirotera. Y’afto asto etsi. Oloi kanoume lathi.

    Σχόλιο από Ζ | 14/12/2009

  25. Τα λάθη μου τα αγαπώ περισσότερο, γιατί αποδεικνύουν οτι είμαι άνθρωπος ζωντανός.

    Δεν πάω όμως να διορθώσω τίποτα. Ο Πετρόπουλος επέλεξε τα σκατόνερα. Όχι εγώ. Σέβομαι την απόφασή του, αλλά τα σκατόνερα παραμένουν σκατόνερα.
    Το βούρκο δε θα τον ονομάσω όαση επειδή μου κάνει κλικ η βρόμα του.
    Ούτε θα τον αναδείξω ως αντίσταση στην πραγματική ζωή και τα προβλήματα της τεράστιας πλειοψηφίας.
    Μπορεί να μην είναι τόσο «ποιητικά» αυτά τα προβλήματα, αλλά για μένα είναι πιό σημαντικά από τα αντίστοιχα όσων, λίγων, επέλεξαν να ζουν στο βούρκο.
    Και μη μου πείτε οτι τους έριξε εκεί η κοινωνία, γιατί χιλιάδες άλλοι, από το να πλατσουρίζουν και να κλαίνε τη μοίρα τους στα σκατόνερα (βρίζοντας την πουτάνα κοινωνία), προτίμησαν να πολεμήσουν, να ματώσουν και να δικαιωθούν.

    Είπαμε ευαισθησία και ανοχή, αλλά να μη βαπτίζουμε την κάθε ανωμαλία ή αδυναμία ως αντισυμβατικότητα και αντίσταση.
    Αυτό δε λέει η δημοκρατία; Σεβασμός στη μειοψηφία, αλλά η πλειοψηφία πλειοψηφία.

    Σχόλιο από Asarcikli | 14/12/2009

  26. O Ηλιας Πετροπουλος εγραφε με το αιμα της Ψυχής του …
    Δεν το επαιζε επιστημονας , ουτε πολιτικάντης ,ουτε φτηνος εθνοδημαγωγος ..

    Οπως φαινεται και απο αυτή την αναρτηση

    Αγαπησε τους Ποντιους-οπως και καθε κατατρεγμένο- μεσα απ’τα βαθη της ψυχής του

    Και οχι τωρα ..στα ευκολα ..

    Οχι τωρα που το ΠΟΝΤΙΑΚΟν γινεται ευκολη λεια καθε εθνολαΙκιστή πονηρου ,ΚΑΘΕ ΝΟΜΑΡΧΗ καθε Ποντο Βιζα..

    Αλλά στα δυσκολα .Στις μαυρες δεκαετιες ..τοτε που οι πόντιοι ηταν πραγματικα στο περιθωριο

    αντικειμενα χλευης απο τους .. καθαροαιμους..»εθνικοφρονες’

    Ο Πετροπουλος εγραφε με το ιδιο του το Πετσι. Με τον ιδρωτα του . Με το αιμα του..
    Αγαπησε. Εγραψε για τους Φυλακσμένους μεσα στη Φυλακή .Γ ια τις Πουτανες .. Για τα περιθωρια.. Για τους κατοφρονεμένους

    Εγραψε για αυτους που πονανε και πονουσε πραγματικά μαζί του …
    Και πεθαινοντας γυρεψε
    να γινει σταχτη .. Να ενωθει με οτι οι Γραμματεις και Φαρισαιοι »καθαροι » θεωρουσαν Βρωμικο

    Δυστυχώς η Απιστευτη και Απύθμενη Κακια Και Βλακεια των ..Υποκριτων »καθαρών » κυνηγά και ειρωνευεται ακομη και την
    σταχτη του

    Φαινεται τους ενοχλεί ακομα και η σταχτη……

    Σχόλιο από Nοσφερατος | 14/12/2009

  27. »Εδώ και λίγα χρόνια αναπαράγονται και αναμεταδίδονται χιλιάδες αντιποντιακά ανέκδοτα. Είναι σαν να βαράνε απαξάπαντες οι ελλαδικοί την πιο δυνατή και την πιο άξια μειονότητα της χώρας μας. »

    Αυτά εγραφε ο Πετροπουλος οχι τωρα αλλά οταν καθε Ξυπνιος ελληναρας εβγαζε τα κομπλεξ του λεγονας Φτηνιαρικα εισαγομενα ανεκδοτα για την »την πιο δυνατή και την πιο άξια μειονότητα της χώρας μας. »

    και τωρα … εισπραττουν οι σταχτες του τις λοιδωριες των ..»ξυπνιων

    Σχόλιο από Nοσφερατος | 14/12/2009

  28. και μιαςκαι ο λόγος για τα Ποντιακά …ανεκδοτα της κακια ωρας

    ξαναβαζω εδώ ενα τραγουδι που

    αφιερωσα στην Χελιδωνα μ-λ :

    Στέρεο Νόβα : Ηλίθια αστεία

    (Αφιερωμενο σε οσους βρισκουν εξυπνο να λενε Ποντιακά ανεκδοτα …και νιωθουν εξυπνοι λεγοντας τα)

    Ισα ρε μαγκες!

    Στέρεο Νόβα : Ηλίθια αστεία
    ———————————

    Κάποτε, μπορεί κάπου μια μέρα
    να δεις το δίκιο μέσα από ένα στόχο στον αέρα
    θα είναι ήδη όμως αργά γιατί θα ‘χουν χαθεί τόσοι
    από τη μόλυνση, απ’ τη μόδα, από μια ισχυρή δόση
    Από τον πάτο ως την κορφή αυτή η ζωή βρωμάει
    και ξέρω πώς να επιβιώνω γιατί έχω γίνει τομάρι
    Κατάλαβέ το, μάνα, δε γυρίζω πίσω
    δε θα τα τινάξω, μα ούτε κι έτσι θα τ’ αφήσω
    Η οργή είναι ένα διάστημα κλεισμένο στ’ αυτιά
    αυτές τις μέρες πρέπει να φωνάζεις δυνατά
    Με ταϊζουν βλακείες και περιμένουν να χωνέψω
    Κοιτάζω τον κόσμο, δεν ξέρω τι να πιστέψω
    μα ο θεός είναι δυνατός, μου ανοίγει τα μάτια
    Να σ’ αγαπώ πιο πολύ, να σε φυλάω από την κακία

    Μην αφήσεις τη ζωή να σε πάρει από κάτω
    τους φόβους που σε τρέφουν να τους κάνεις κάτι άλλο
    κάνε τους ποίηση ή μηχανήματα σπουδαία
    Μη γυρνάς την πλάτη, μη ζεις στο ψέμα
    πολέμησε το άδικο και κάθε είδους βία
    σκέψου θετικά και μη γελάς με ηλίθια αστεία

    Κάποτε, μπορεί κάπου μια μέρα
    από τη θέση που είσαι να πας λίγο πιο πέρα
    θα είναι ήδη όμως αργά γιατί θα ‘χεις διώξει άλλους
    από μια θέση στη ζωή, απ’ τον πλανήτη Γη
    Μια αγελάδα σε μια αφίσα στέκει μολυσμένη
    αντανακλάται στα γυαλιά σου και μετά από λίγο φεύγεις
    Ο χρόνος σου τελειώνει, λες “η μέρα αυτή πάει”
    μα ο χρόνος επιστρέφει κι εσύ λες τα ίδια πάλι
    Λες “τώρα μπορώ ν’ αλλάξω, μα είναι ήδη αργά”
    και αφήνεις τη ζωή σου να πνιγεί στα ρηχά
    Οι πιο πολλοί αποφεύγουν να σε κοιτάξουν στα μάτια
    στο πίσω κάθισμα γλυστρούν και πνίγουν τα δάκρυα

    Μην αφήσεις τη ζωή να σε πάρει από κάτω
    τους φόβους που σε τρέφουν να τους κάνεις κάτι άλλο
    κάνε τους ποίηση ή μηχανήματα σπουδαία
    Μη γυρνάς την πλάτη, μη ζεις στο ψέμα
    πολέμησε το άδικο και κάθε είδους βία
    σκέψου θετικά και μη γελάς με ηλίθια αστεία

    Δε θ’ αφήσω αυτές τις μέρες να με πάρουν από κάτω
    τους φόβους που με τρέφουν θα τους κάνω κάτι άλλο
    θα αλλάξω τη ζωή μου σε κάτι θετικό
    και κάθε άσχημη ενέργεια θα τη στείλω στο καλό
    θα δώσω σημασία σ’ αυτά που εσύ πετάς
    μιας και στο τίποτα μπορείς να βρεις αυτό που ζητάς
    Στα σκουπίδια βρίσκουν τα σκυλιά φαγητό
    Τις περιοχές αυτές τις προστατεύει ο θεός
    όπως τους άνεργους, τους άστεγους, κι όσους ζουν στο μέλλον
    Σε αυτούς που αγαπούν και πιστεύουν, φιλιά στέλνω
    Τώρα που τα σύννεφα προς το βορρά φεύγουν
    και χιλιάδες παιδιά σ’ αυτόν τον κόσμο μεγαλώνουν
    ρίχνοντας το βλέμμα τους σε πλαστικά καλώδια
    σε κτίρια, σε φώτα ή σε γυμνασμένα πόδια

    Μην αφήσεις τη ζωή να σε πάρει από κάτω
    τους φόβους που σε τρέφουν να τους κάνεις κάτι άλλο
    κάνε τους ποίηση ή μηχανήματα σπουδαία
    Μη γυρνάς την πλάτη, μη ζεις στο ψέμα
    πολέμησε το άδικο και κάθε είδους βία
    σκέψου θετικά

    και μη γελάς
    με ηλίθια αστεία

    Σχόλιο από Nοσφερατος | 14/12/2009

  29. Asarcikli

    η άποψή σου είναι σεβαστή. Έστω κι αν είναι ανίερη. Όμως είναι «ανίερη» όχι με τον τρόπο που εννοούσε τα πράγματα ο Πετρόπουλος, αλλά με τον τρόπο του Νοσφεράτου.

    Παρατήρησα μια έπαρση και μια υπεροψία, που μου έφερε στο μυαλό παλιές συμπεριφορές που ζήσαμε και στον ίδιο τον ποντιακό χώρο τη δεκαετία του ’80 και του ’90. Επίσης θυμήθηκα ότι τη δεκαετία του ’30 με την ίδια, πάνω κάτω, επιχειρηματολογία είχαν τεθεί τα ρεμπέτικα εκτός νόμου. Και όχι μόνο απ’ το Μεταξά αλλά κι απ’ το ΚΚΕ.

    Ομέρ, σωστά τα σχόλιά σου 16 & 19.

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 14/12/2009

  30. Όμως είναι “ανίερη” όχι με τον τρόπο που εννοούσε τα πράγματα ο Πετρόπουλος, αλλά με τον τρόπο του Νοσφεράτου..

    Δεν ξερω αν ειναι ξεκαθαρο
    παντως για μένα ειναι χιλιες φορές ιεροτερος ο τροπος που επελεξε να γινει σταχτη και να χαθει στα Βρωμικα νερά ο Πετροπουλος

    απο την Υποκρισια και την Φτηνεια του καθε Τυμβωρυχου εθνολαικιστή

    Σχόλιο από Nοσφερατος | 14/12/2009

  31. Νοσφεράτε, ενώ έχεις δίκιο ότι το τραβάς πολύ. Τι ηθικισμοί είναι αυτοί!

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 14/12/2009

  32. «…ενώ έχεις δίκιο, το τραβάς πολύ». Αυτή είναι η σωστή έκφραση

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 14/12/2009

  33. Εγώ δε ζω στον κόσμο μου, ούτε κυνηγάω φαντάσματα.
    Από πότε πονάνε μόνο οι φυλακισμένοι, οι πουτάνες, οι περιθωριακοί και οι καταφρονεμένοι;
    Αυτοί που δουλεύουν κάθε μέρα στα γιαπιά και στα χωράφια δεν πονάνε;
    Αυτοί που παλεύουν για να ζήσουν τα παιδιά τους μια καλύτερη ζωή, δεν πονάνε;
    Αυτοί που ματώνουν στους δρόμους για το μεροκάματο του τρόμου, δεν πονάνε;
    Μόνο το 10% πονάει; Οι άλλοι είναι αναίσθητοι;

    Αυτή είναι η δικτατορία των μειονοτήτων.
    Διεκδικούν με μανία το μονοπώλιο της αυθεντίας στην κακομοιριά και την αναποδιά της ζωής.
    Μόνο σ’ αυτούς χρωστά η μοίρα, μόνο αυτοί έχουν δίκιο να σιχτιρίζουν την κοινωνία.

    Σύντροφοι, το περιθώριο σχεδόν πάντα είναι επιλογή.
    Και όσοι έχουν κάκαλα, την επιλογή τους την υπερασπίζονται, δε μυξοκλαίνε.
    Αυτό το ήξερε καλά ο Πετρόπουλος, γι΄αυτό και έδινε ιδιαίτερη σημασία σε μπεσαλίδικες συμπεριφορές των περιθωριακών (θεωρώντας απόλυτα αυθεντικούς όσους υπερασπίζονταν το δικαίωμα στη διαφορετικότητα και «δήθεν» όσους κλαίγονταν για την «κατάντιά» τους).
    Τελικά πρέπει να κλείνουμε τα μάτια μας σε κάθε τι αληθινό, μόνο και μόνο για να ξεχωρίζουμε;
    Άριστα έκανε ο Πετρόπουλος που ασχολήθηκε και ενώθηκε στο τέλος με το βούρκο.
    Επιλογή του ήταν και έχει εξήγηση.
    Πολλοί επιστήμονες ερευνητές και απλοί επαγγελματίες, καταλήγουν να ταυτιστούν με τα υποκείμενα της έρευνας και ενασχόλησής τους.
    Οι ψυχίατροι με τους ασθενείς τους, οι αστυνομικοί με τους κακοποιούς.
    Αυτό δεν αναιρεί οτι οι ασθενείς παραμένουν ασθενείς, οι κακοποιοί παραμένουν κακοποιοί, η βρομιά παραμένει βρομιά και ο υπόνομος υπόνομος.

    Κακία και άρρωστη εμμονή είναι να αποδίδεις βρόμικα κίνητρα σε όποιον (για διάφορους ανεξήγητους λόγους) δε γουστάρεις.
    Κακία και πουστιά είναι να επιτίθεσαι όποτε βρεις ευκαιρία, χωρίς να ζυγίζεις τα λόγια σου και χωρίς να δικαιολογείς εμπράκτως τον τίτλο που φέρει ο χώρος που σε φιλοξενεί.
    Ένας Πόντιος και Αριστερός, δεν τα κάνει αυτά.
    Εκτός κι αν είναι Ουζμπέκος με προβιά – διαβατήριο Ποντίου ή «αριστερός» σταλινικός του κερατά.
    «Μη καθαρούς», «βλάκες» και «μιάσματα» έβγαζε ο Μπέρια όσους δε συμφωνούσαν με τον Πατερούλη.
    Στην Ελλάδα του 21ου αιώνα, επιτέλους, η πουτάνα είναι πουτάνα, ο πούστης πούστης, ο εγκληματίας εγκληματίας, ο περιθωριακός περιθωριακός, ο ναρκομανής ναρκομανής και ο αλκοολικός αλκοολικός.
    Γούστο τους, καπέλο τους και μαγκιά τους.
    Εγώ δεν είμαι ούτε πούστης, ούτε πουτάνα, ούτε περιθωριακός, ούτε εγκληματίας, ούτε ναρκομανής, ούτε αλκοολικός.
    Και δική μου μαγκιά τεράστια οτι πέρασα από χίλιες λακούβες, λάσπες και βρομιές και κατόρθωσα να ζω αξιοπρεπώς, με το κεφάλι ψηλά και το μέτωπο καθαρό.
    Όπως αυτοί έχουν κάθε δικαίωμα να με θεωρούν βολεμένο μαλάκα, έτσι κι εγώ έχω κάθε δικαίωμα να τους θεωρώ λάθος από την κορυφή μέχρι τα νύχια.
    Πολύ τράβηξε το παραμύθι με όσους μονοπωλούν την ευαισθησία και τη συμπαράσταση στις μειονότητες.
    Καλή η συμπόνοια, καλύτερος όμως ο έμπρακτος κοινωνικός αγώνας για ανατροπή των κατεστημένων δομών που δημιουργούν τέτοιες κοινωνικές ομάδες.
    Με λίγα λόγια, πούστης ο πούστης, αλλά ου μπλέξεις με ΚΑΚΟ πούστη! Δε γλιτώνεις με τίποτα.

    Ρε μπελά που βάλαμε στο κεφάλι μας.
    Κουβέντα δε μπορούμε να σταυρώσουμε.
    Ρε σεις Πόντιοι κι Αριστεροί, όλοι εμείς που γράφουμε είμαστε β΄ κατηγορίας;
    Νισάφι πια.
    Στις κολλεκτίβες ιδεών η ΟΠΛΑ δεν έχει θέση!

    Σχόλιο από Asarcikli | 14/12/2009

  34. «Στις κολεκτίβες ιδεών η ΟΠΛΑ δεν έχει θέση!»

    Καλό αυτό το κρατάω. Αλλά ποιά ΟΠΛΑ εννοείς, την παλιά ή τη νέα;

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 14/12/2009

  35. Τι ποιά ΟΠΛΑ ρε Ματσουκέτη; Μία είναι η ΟΠΛΑ, όλες οι άλλες είναι φάρσα. Εκτός αν ο Asarcikliς εννοεί τη νέα.

    Γενικώς….. ειρήνη υμίν!

    Θενκς Μ-π. Από ευγένεια σκίζουμε σ’ αυτό το μπλογκ. Δεν μπορείτε να πείτε!

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 14/12/2009

  36. Και ξαναεξηγούμαι.
    Καμία αμφισβήτηση για το έργο, την αυθεντικότητα και τα κίνητρα του Ηλία Πετρόπουλου.
    Μέγιστος, γι’ αυτό και ξεχώρισε, γι’ αυτό συγκινεί μέχρι σήμερα πολλούς.
    Του βγάζω το καπέλο για τη στάση ζωής που κράτησε μέχρι τέλους και για την τελευταία του επιθυμία, που μ’ αυτή θέλησε να υπογραμμίσει την αδούλωτη και ανυποχώρητη στάση ζωής.
    Κι όμως, έχω δικαίωμα να διαφωνώ με τις προτεραιότητες που έβαλε στη ζωή του.
    Θα μου πεις ποιός είσαι εσύ ο ελάχιστος που αμφισβητείς το είδωλο;
    Εμ, εδώ είναι το ζήτημα.
    Αν μας διαβάζει από κάπου, ο Πετρόπουλος, τη δική μου στάση θα γουστάριζε και όχι όσων σπεύδουν με δάκρυα οργής να τον υπερασπιστούν.
    Έτσι για να δούμε ποιός κατάλαβε καλύτερα όσα άφησε πίσω του ο μακαρίτης!

    ΥΓ: Μ-π, εάν το σχόλιο ήταν για μένα, σε πληροφορώ οτι δεν έχω καμία σχέση με ο,τιδήποτε οργανωμένο του ποντιακού χώρου, ούτε είχα ποτέ. Διαφωνώ κάθετα με τις πρακτικές και τη φιλοσοφία όλων αυτών των ομοσπονδιών κλπ, τουλάχιστον από τα λίγα που διαβάζω και μαθαίνω.

    Σχόλιο από Asarcikli | 14/12/2009

  37. Ταμάμ, Ομέρ.
    Μία ήταν η ΟΠΛΑ και ευτυχώς αξεπέραστη.

    Σχόλιο από Asarcikli | 14/12/2009

  38. Ελπίζω ότι εδώ εκτονώθηκε η κρίση 8)

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 14/12/2009

  39. Αμήν!

    Σχόλιο από Asarcikli | 14/12/2009

  40. ΟΠΛΑ!!!
    Αποσπάσματα από την ομιλία του αρχειομαρξιστή Γ. Ποντίκη στην κοινή Διάλεξη – Συζήτηση που έγινε ανάμεσα στο ΚΚΕ και στο ΚΑΚΕ (Κομμουνιστικό Αρχειομαρξιστικό Κόμμα Ελλάδος) στις 15 Δεκέμβρη του 1946, στο Θέατρο «Αλίκη»:
    «… Έτσι εξηγείται η μανία των σταλινικών που κάτω από τη σημαία του ΕΑΜ ήθελαν να μονοπωλήσουν όλο το κίνημα Αντίστασης. Έτσι εξηγείται πως δολοφονήθηκε ο σύντροφος μας Πονηρός, αγροτικό στέλεχος και ηγέτης της περιφερειακής Φθιωτιδοφωκίδας. …
    Στην ίδια περιοχή δολοφονήθηκαν επίσης τα στελέχη μας Βογιατζής, Λυμπερόπουλος, Πόλμος και άλλοι.
    Στο Αγρίνιο σύντροφος μας Αναστασίου, πρώτος οργανωτής του αντάρτικου κινήματος Καλυβιών, αφού κατέρριψε σε τρία ανταρτοδικεία τη σκευωρημένη κατηγορία ότι εξ αιτίας του δεν ανατινάχτηκε τραίνο με τσολιάδες και αθωώθηκε, καταδικάστηκε και εκτελέστηκε από τέταρτο (ανταρτοδικείο) εμπαθών σταλινικών.
    Την ίδια τύχη είχαν οι σύντροφοι Ξανθόπουλος Μήτσος και Λευτέρης Καπετανάκης, Καλογεράκης, Μάγειρας, Ζησιμόπουλος…
    Οι σύντροφοι μας πήραν την πλειοψηφία στο ψηφοδέλτιο λόγω της μεγάλης τους δύναμης. Νικήθηκε ο Ζέρβας, αλλά μόλις δυνάμωσαν οι σταλινικοί μετέφεραν δυνάμεις απ’ αλλού και συνέλαβαν και δολοφόνησαν τους ηγέτες της περιοχής, τους συντρόφους μας Θωμά Παπαδόπουλο και Πλιάκο…
    Στη Μακεδονία, στην περιοχή του Αμυνταίου ο σύντροφος μας Παπαδόπουλος είχε οργανώσει 500 αντάρτες. Οι σταλινικοί τον κάλεσαν να συντονίσει μαζί τους τον αγώνα και κανόνισαν σχετική συνάντηση όπου τον κάλεσαν. Ο σύντροφος μας πήρε το επιτελείο του και πήγε. Οι σταλινικοί τους είχαν στημένη ενέδρα και τους δολοφόνησαν. Στην Έδεσσα ο σύντροφος μας Γκίκας Μακεδόνας, που επί Μεταξά πήγε να πάρει το παράνομο τυπογραφείο του κόμματος μας από τα χέρια των χωροφυλάκων και σκότωσε έναν τραυματίζοντας δυο, τραυματισθείς και αυτός βαρειά, δραπέτης από τους Γερμανούς, δολοφονήθηκε από τους σταλινικούς.
    Το ίδιο έγινε στην Κοζάνη με το σύντροφο μας Βάμβακα, στην Καβάλλα με το σύντροφο μας Κοκκινογιάννη ο οποίος μαζί με άλλους συντρόφους μας είχε καταδικαστεί σε θάνατο από τους κατακτητές βούλγαρους φασίστες, όταν έπιασαν το παράνομο τυπογραφείο μας.
    Εν τω μεταξύ η σταλινική ηγεσία μεταφέρει τις δολοφονίες αρχειομαρξιστών στην Αθήνα. Τον Σεπτέμβρη του ’44 δολοφονούνται στον Βύρωνα οι φοιτητές σύντροφοι μας Σακελλαρίου και Παπάζογλου ενώ μοίραζαν προκήρυξη που καλούσε το λαό να αγωνιστεί ενάντια στους τσολιάδες του Ράλλη. Έπιασαν και δολοφόνησαν τον ηγέτη των αρτεργατών της Αθήνας το Σεπτέμβρη του 1944.
    Στη Λάρισα δολοφονείται ο σύντροφος Δαμαλάς που ήταν από τους ιδρυτές του ΕΛΑΣ της περιοχής (…)».
    «Και συνέχισαν τις δολοφονίες ενάντια μας συλλαμβάνοντας τις αρχειομαρξιστικές επιτροπές που πήγαν να συνεννοηθούν μαζί τους ή παίρνοντας τα ονόματα τους για να τους συλλάβουν εν καιρώ.
    Τότε, (23 Σεπτέμβρη του ’44) έπιασαν τους συντρόφους μας Πετσίτη και Πετρόγλου στο Βύρωνα και Βεργή στα Πετράλωνα και τους δολοφόνησαν ενώ άλλους όσους μπόρεσαν δολοφόνησαν αργότερα, κατά τα Δεκεμβριανά ή τους τράβηξαν ομήρους.
    Θα θυμάστε, σύντροφοι και συντρόφισσες, τις παραμονές της απελευθέρωσης στους τοίχους, τη μια έγραφαν οι σταλινικοί, «Ο Σπηλιωτόπουλος είναι προδότης», την άλλη «Πειθαρχείτε στο στρατιωτικό διοικητή Σπηλιωτόπουλο» και τις μέρες της απελευθέρωσης «καλώς ήρθατε γενναίοι μας σύμμαχοι», απευθυνόμενοι στους Άγγλους. Θυμάστε ασφαλώς όλοι, ότι μόλις πάτησε ο Παπανδρέου το πόδι του στο Κερατσίνι αγκάλιασε τον Ζεύγο, τον φίλησε και τον είπε: «Μπράβο Γιάννη, καλά τα κατάφερες» (Ριζοσπάστης). Εμείς τα καταγγείλαμε όλα αυτά αμέσως και η λύσσα της ηγεσίας του Σταλινικού Κόμματος ενάντια μας, γιατί την ξεσκεπάζαμε, αύξανε ολοένα (…)».
    «Το κόμμα μας σ’ αυτό το διάστημα βρισκόταν κάτω από την πιο μαύρη παρανομία και οι αγωνιστές τον κάτω από την πιο άγρια δίωξη. Αγωνιστές τον ΕΛΑΣ που απλώς υπήρχε η υπόνοια ότι είναι αρχειομαρξιστές, δολοφονούνται πισώπλατα κατά την διάρκεια μαχών από φανατισμένα στοιχεία κατ’ εντολήν της ηγεσίας.
    Τις μέρες αυτές πιάνεται ο σύντροφος μας Γιώργης Ζούρης, μέλος της Γραμματείας του ΠΓ του Κόμματος μας, και υπεύθυνος του παράνομου τυπογραφείου, δραπέτης τέσσερις φορές από φυλακές και εξορίες της ελληνικής δημοκρατίας του ιδιωνύμου, τέσσερις φορές επί Μεταξά και δυο επί Γερμανών που την τελευταία ξέφυγε απ’ τα χέρια τους. Ο ήρωας αντός τον εργατικού κινήματος του τόπου μας, δολοφονείται από την ηγεσία τον Σταλινικού Κόμματος.
    Μέσα στον Δεκέμβρη επίσης δολοφονούνται χιλιάδες άτομα, φτωχοί βιοπαλαιστές, εργάτες, υπάλληλοι και διαφωνούντες με τη σταλινική ηγεσία αγωνιστές. Γίνεται ένα πραγματικό αιματηρό όργιο σε βάρος αμέτοχων και αφήνονται ελεύθεροι ύστερα από δωροδοκίες, διάφοροι γνωστοί μεγαλοβιομήχανοι, τραπεζίτες, χωρίς κανένας τραπεζίτης, μεγαλοβιομήχανος ή έμπορος να εκτελεσθεί.

    Σχόλιο από theo | 14/12/2009

  41. Δικαιωμα να διαφωνει με ις επιλογές του Πετροπουλου εχει και παραεχει.. Δικαιωμα ομως να γραφει αυτάτ α αισχροπρεπή΄΄Ας είναι γάργαρα τα σκατόνερα των παριζιάνικων υπονόμων. Εκεί που ζήτησε ο σοφός Ηλίας να σκορπίσουν τις στάχτες του, μετά την αποτέφρωσή του.» για ανθρωπους των οποιων ειναι προφανές οτι δεν φτανει ουτε στον Νυχάκι ασφαλώς δεν εχει με τιποτε…

    οπως φυσικά δεν εχει το δικαιωμα να αφηνει κατι ετοια Βρωμερα »Με λίγα λόγια, πούστης ο πούστης, αλλά ου μπλέξεις με ΚΑΚΟ πούστη! Δε γλιτώνεις με τίποτα.»
    χωρις να παρεμβαινει ο Ομερ Πριονης ..

    Τελος παντων . Ποντιοι και Αριστεροι δικώς σας το Μπλογκ

    Μπορειτε να αφηνετε εδώ μέσα να ασχημονει εναντι νεκρων να Βριζει με τον Φασιστικοτερο τροπο οποιον …… η (δικά μου τα αποσιωποιητικά ) ή να προβοκαρει συστηματικά και Βρωμερα οτι αδυνατει να κατανοησει-
    θελετε

    Σχόλιο από Nοσφερατος | 14/12/2009

  42. Ματσουκάτες
    που λές οτι το τραβάω πολύ εσύ τι γνωμη εχεις για το ”Με λίγα λόγια, πούστης ο πούστης, αλλά ου μπλέξεις με ΚΑΚΟ πούστη! Δε γλιτώνεις με τίποτα.”
    νομιζεις οτι πρέπει να το αφησω να περασει ετσι;

    Παρεμπιπτοντως .. Εχω συναντησει παρα πολλά φασιστοειδή στο διαδικτυο

    ολα μα ολα οταν δεν τα βγαζουν με επιχειρηματα περα
    το ριχνουν στην πουστολογια στην λασπη και στην βρωμια
    Φυσικά οι χαρακτηρισμοι επιστρεφονται στο πολλαπλάσιο στους ιδιους με την επιπλεον παρατηρηση: το οτι βλεπουν σε καθε αποψη που τους ζοριζει εναν ..η

    ε αυτο κατι λεει

    για αυτους τους ιδιους και τις κρυφές ή φανερες επιθυμιες τους

    Σχόλιο από Nοσφερατος | 14/12/2009

  43. ΤΩΡΑ μετα απο αυτά τα προκαταρκτικά ας παμε και στην (συν) ουσια .. Στον κσμο των …ιδεων ..

    Για να μη λεει ο ”Με λίγα λόγια, πούστης ο πούστης, αλλά ου μπλέξεις με ΚΑΚΟ πούστη! Δε γλιτώνεις με τίποτα.”
    οτι δεν ασχολουμεθα και με τις ….»ιδεες του»’

    »33.Εγώ δε ζω στον κόσμο μου, ούτε κυνηγάω φαντάσματα.
    Από πότε πονάνε μόνο οι φυλακισμένοι, οι πουτάνες, οι περιθωριακοί και οι καταφρονεμένοι;
    Αυτοί που δουλεύουν κάθε μέρα στα γιαπιά και στα χωράφια δεν πονάνε;
    Αυτοί που παλεύουν για να ζήσουν τα παιδιά τους μια καλύτερη ζωή, δεν πονάνε;
    Αυτοί που ματώνουν στους δρόμους για το μεροκάματο του τρόμου, δεν πονάνε;
    Μόνο το 10% πονάει; Οι άλλοι είναι αναίσθητοι;..»

    Λοιπόν
    λεω

    ειπε κανενας εδώ περα μεσα
    οτι μόνο »οι φυλακισμένοι, οι πουτάνες, οι περιθωριακοί και οι καταφρονεμένοι;
    πονανε;

    ε;

    ειπε κανεις οτι

    »Αυτοί που δουλεύουν κάθε μέρα στα γιαπιά και στα χωράφια δεν πονάνε;
    Αυτοί που παλεύουν για να ζήσουν τα παιδιά τους μια καλύτερη ζωή, δεν πονάνε;
    Αυτοί που ματώνουν στους δρόμους για το μεροκάματο του τρόμου, δεν πονάνε;

    »
    ε;

    ειπε κανεις οτι ολοι αυτοι Δεν πονανε;

    Και ποιος και γιατί βαζει σε αντιπαραθεση το ενα με το αλλο ;

    Για ποιο λόγο »οι φυλακισμένοι,» παραδειγματος χαριν να μην ειναι και ανθρωποι »που παλεύουν για να ζήσουν τα παιδιά τους μια καλύτερη ζωή, »

    Για ποιο λγο θεωρουν ορισμενα ΑΤΟΜΑ οτι
    οι »πουτάνες» (οπως τοσο περιφρονητικά τις αποκαλει)κοπελες συχνά εξαναγκασμένες στην πρνεια λόγω της αρπαγής τους απο τους Εμπορους που οχι σπανια ανηκουνε στους ..Καθως πρεπει

    δεν ματώνουν ταυτοχρονα στους δρόμους για το μεροκάματο του τρόμου, »

    ειτε πριν εξαναγκαστουν να γινουν . ειτε μετα …

    Κοντολογης
    το περιθωριο δεν ειναι κατι μακρυα απο τους εργαζομενους ανθρωπους
    Ειναι παρα πολύ κοντα
    Ειναι η μοιρα που τους περιμενει
    αν κανουν κανα μικρο στραβοπατημα
    αν κλεψουν π.χ ..20 ευρώ οπως η νεαρή κοπελα που πεθανε προχτες στην φυλακή…

    Ειναι η μοιρα στην οποια καταδικαζει το παρόν συστημα »Αυτους που δουλεύουν κάθε μέρα στα γιαπιά και στα χωράφια »

    και που οταν κινδυνευει το συστημα καποιοι αναλαμβανουν να πουν οτι

    » Στην Ελλάδα του 21ου αιώνα, επιτέλους, η πουτάνα είναι πουτάνα, ο πούστης πούστης, ο εγκληματίας εγκληματίας, ο περιθωριακός περιθωριακός, ο ναρκομανής ναρκομανής και ο αλκοολικός αλκοολικός.»

    λες και προκειται για Παγιες ταυτοτητες

    λές και φταινε οι ιδιοι λες και αυτοι δεν ειναι παιδια εργατικών στρωματων ..

    λες και ο αλκοολισμός και τα ναρκωτικά και πορνεια και η ομοφυλοφυλια και το »εγκλημα» ( δεν αναφερονται βεβαια στο εγκλημα του λευκου κολλαρου αλλά των φτωχοδιαβόλων )

    ειναι
    προνομιο και σταθερό χαρακτηριστικό καποιων

    και οχι η Κολαση που επιφυλαξε τον παρον συστημα και ο Νεοφιλελευθερισμός για οσους δεν εχουν αρκετα απο τον μπαμπακα τους η απο την Κλεψια ( τυπου Λευκου κολαρου ) για να την Βγαζουν Καθαρή …

    Σχόλιο από Nοσφερατος | 14/12/2009

  44. και μετα απο αυτο το ..ευχαριστο διαλειμα
    λεω να επιστρεψουμε στο θεμα του Ποστ …
    Λοιπόν ξερετε τι λεω για τα Ποντιακά ανέκδοτα ;

    Τα ωραιοτερα , πραγματικά ποντιακά ανεκδοτα τα ακουγα απο τους Ποντιους συγγενεις μου ..
    Γεματα ειλικρινεια και ανθρωπια και χιουμορ.. Και εμπειρια της προσφυγιας,της φτωχειας των δυσκολιων της ζωής…
    Ανθρωπινα ανεκδοτα . Ζεστα . .
    Ανθρωπινα..
    Και κυριως
    Ηταν ανεκδοτα που λέγαν Ποντιοι για τους ιδιους τους αδελφους τους ..

    ΔΕΝ αφορουσαν αλλες εθνοτικες ομαδες .. Δεν ειχαν κακια ουτε περιφρονηση για αλλους, όπως ειχαν τα Φθηνα εισαγομενα Ποντιακά ανεκδοτα του 80 και 90 που περιγραφει ο Πετροπουλος

    Γιαυτο κα εκεινα τα αυθεντικά Ποντιακά ανεκδοτα που εμπεριειχαν Αυθεντικό Χιουμορ και οχι την Φθηνη κακια των μεταγενεστερων
    – διοτι το Χιουμορ προυοποθετει αυτοσαρκασμό και οχι το να προσπαθεις ννα ταπεινωσεις αυτους που θεωρεις υποδεεστερους=

    εξεφραζαν καλύτερα απο καθε τι τους Ποντιους προγονους μας , τους προσφυγες, την φτωχολογια, τους καταφρονεμένους τοτε ”την πιο δυνατή και την πιο άξια μειονότητα της χώρας μας. ” που ελεγε και ο Πετροπουλος

    και οχι η φθηνη δημαγωγια του ακροδεξιου (με οποιο δεξιο ή και δηθεν »αριστερο » προσωπειο – Εθνολαικισμου που εχει προκυψει τα τελευταια χρόνια στον Ποντιακό χωρο
    και οχι μόνο

    Σχόλιο από Nοσφερατος | 14/12/2009

  45. Ορέ, αδέρφια, είναι απαραίτητο, καθε φορά την διαφωνία μας να την μετατρέπουμε σε σκυλοκαυγά;

    Εκτός..Εκτός αν το κάνουμε σαν άσκηση,(ΤΑΜΣ: Τακτική άσκηση μετά στρατευμάτων), προκειμένου να ανανεώνεται η Ποντιακή μας μαχητικότητα :)

    Τώρα πού είπα σκυλοκαυγά, θυμήθηκα τις γάτες:
    Στόν στρατό, στό ιατρείο του τάγματος πεζικού, όπου υπηρετούσα, έρχεται μια γραπτή οδηγία, απο το Τάγμα υγειονομικού στο οποίο υπαγόμασταν, σχετική με την εξόντωση των αρουραίων, που εκείνη την χρονιά πολλαπλασιάζονταν σαν τα κουνέλια:
    Αφού απαριθμούσε τίς διάφορες τεχνικές εξόντωσης των αρουραίων, τίς αξιολογούσε, και κατέληγε:
    » Τό αποτελεσματικότερον όπλον μας, εις τον αγώνα κατά των μυών, είναι αι γαλαί, αρκεί να ανακτήσωσιν την μαχητικότητά των.» :)

    και παραφρασμένο:
    «Το αποτελεσματικότερον όπλον κατα της αλώσεως των Ποντίων από τον μετανεωτερικόν αποδομησμόν, ειναι οι αριστεροπόντιοι. Αρκεί να ανακτήσωσιν την μαχητικότητά των».

    Πάμε λοιπόν,για σκυλοκαυγά!

    Μόνο που δεν μας βοηθας, βρε Ομερ: Εβαλες ένα ευνοϊκό για τους Ποντίους κείμενο και ψιλοπλακωθήκαμε..
    Βάλε κανα υβριστικό, να χοντροπλακωθούμε.. :)

    vripoloβρισίδης

    Σχόλιο από vripol | 14/12/2009

  46. Νοσφεράτε, έχεις δίκιο όταν με εγκαλείς. Αλλά εκείνη τη στιγμή το κύριο ζήτημα ήταν να μην οξυνθεί περαιτέρω η σύγκρουση.

    Τελικά όμως καλύτερα που δε λειτούργησα ως Ομέρ Πριόνης για να μπορούμε να συζητάμε τώρα, να σοκαριζόμαστε και να συμφωνούμε.

    Είναι σίγουρα παράδοξο το αφοριστικό στιλ του Αρσατσικλή και μας εξέπληξε όλους. ΄Εχει ενδιαφέρον να μας πει τι είναι αυτό που τον οδήγσησε να εξοργιστεί τόσο και να καταφύγει στην «ανίερη γλώσσα» όπως εντόπισε και ο Μ-π. Τι είναι αυτό που τον οδήγησε να ξεχάσει ότι το μπλογκ μας καλύπτει αρκετά θέματα, τα περισσότερα των οποίων δεν αναφέρονται στο περιθώριο αλλά στο προσκήνιο, και ελάχιστα έχει ασχοληθεί με «πουτάνες, φυλακισμένους, πούστηδες»... Εκτός εάν θεώρησε προσβεβλημένος, που ο λαογράφος του περιθωρίου ασχολήθηκε και με τους πόντιους.

    Αλλά, όπως φάνηκε εκ των υστέρων, μάλλον σέβεται το έργο του Πετρόπουλου.

    Άβυσος η ψυχή του ανθρώπου και το θυμικό του αβυσότερον 8)

    Ομέρ μη-Πριόνης

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 14/12/2009

  47. Ορεα
    Παντως να πω και κατι τελευταιο

    . Οχι για την συγκεκριμενη Προστυχια και Χυδαιοτητα και τον λεκτικό Βοθρο

    αλλά για το »επιχειρημα »(ο θαυμαστος κοσμος των …ιδεων »τους)

    »Στην Ελλάδα του 21ου αιώνα, επιτέλους, η πουτάνα είναι πουτάνα, ο πούστης πούστης, ο εγκληματίας εγκληματίας, ο περιθωριακός περιθωριακός, ο ναρκομανής ναρκομανής και ο αλκοολικός αλκοολικός.”

    Ε αυτο ειναι το επιχειρημα του Νεοφιλελευθερισμου:
    »Ο καθενας επιλεγει τον τροπο της ζωής του..
    Αυτοι (το περιθωριο ) επελεξαν αυτό
    Δική τους επιλογή
    Αρα
    Δεν οφειλουμε να κανουμε τιποτε
    για να απαλυνουμε εστω τον Πονο
    ..

    Τιποτε για τους ναρκομανεις που πλημμυριζουν πια και πεθαινουν ΚΑΘΕ μερα
    τους Φυλακισμένους που ματωνουν στην Φυλακή
    και πεθαινουν ΚΑΘΕ μερα
    Τιποτα για το Τραφφικιγκ , για την εξαναγκασμένη πορνεια για την απιστευτη Φτωχεια για την Βαρβαροτητα του σημερα
    Δική τους επιλογή..»

    Και ερχονται μετα οι ΦΑΣΙΣΤΕς και συμπληρωνουν
    (»για να καθαρισει η βρωμια πρεπει να τους…καθαρισουμε»

    Γιαυτό λεω : Ο Φασισμός ειναι η προεκταση του Νεοφιλελευθερισμου στις εσχατες λογικές ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΈς του συνεπειες
    Κοινο σημειο βεβαια η ΑΠΑΝΘΡΩΠΙΑ

    Σχόλιο από Nοσφερατος | 14/12/2009

  48. »Τελικά όμως καλύτερα που δε λειτούργησα ως Ομέρ Πριόνης για να μπορούμε να συζητάμε τώρα, να σοκαριζόμαστε και να συμφωνούμε.»

    Φυσικά ελπίζω πως αν συνεχισετι ο Φασιστο-αηδιαστικος Βοθρος και απαντησω οπως του πρεπει δεν θα Πριονισεις Μόνον εμενα
    ε Ομερ ;)

    Αιντε ..Μερες πουναι….( Θυμαμαι τα περσυνα Χριστουγεννα )

    Σχόλιο από Nοσφερατος | 14/12/2009

  49. Εσύ εξαιρείσαι Νοσφεράτε! Εσύ είσαι δικός μας άνθρωπος. 8)

    Ομέρ Πριόνης με νοσφο-εξειδίκευση

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 14/12/2009

  50. E καλώς .. Και μιας που ενα απο τα Θυματα του παραπανω τυπου ηταν και οι αγαπαημένες του Πετροπουλου και φανταζομαι ολων μας ΠΟΥΤΑΝΕΣ
    και μιας και ερχονται τα Χριστουγεννα πουναι γιορτη Αγαπης
    επετρεψε μου να βαλω εδώ και ενα Ποιηματακι απο τον Προκρουστη που εγραψα περυσι οταν ειχα επισης ΑΗΔΙΑΣΕΙ απο αναλογα Παχυδερμα και Γραμματεις και Φαρισαιους Υποκριτες και Γελοιους

    και το οποιο αφιερωνω σε οσους επιενουν στην ανθρωπιά στους Σκοτεινους και περιεργους καιρους που ζουμε

    Φεγγάρι , μισοφέγγαρο….
    ———————————

    Φεγγάρι , μισοφέγγαρο, σα φέτα από καρπούζι
    Και σα χαμόγελο μικράς που βγαίνει από τζακούζι
    που κρέμεσαι στον ουρανό εν μέσω της νυκτός
    Σαν λάμπα σ’ οίκο ανοχής που μένει ανοιχτός.

    Και μέσα στ άστρα βρίσκονται οι ουράνιες πουτάνες
    Αστραφτερές σα γκέισες ή σαν Αγγέλων μάνες
    Κι εμείς της νύκτας βροχερής, μοναχικοί διαβάτες
    Μες το μπουρδέλο μπαίνουμε , του ουρανού πελάτες

    Κι εσύ φεγγάρι που κοιτάς και είσαι Φαναράκι
    Ετούτων των Χριστούγεννων τ’ ερωτικό Βραδάκι
    Και λαμπυρίζεις σιωπηλό, νυχτερινός λωτός
    Φεγγάρι που χαμογελάς σα μια σχισμή φωτός

    Σελήνη , Καρπουζοφλουδα σ’ ουράνιο μποστάνι
    Δείξε και λίγο στους αμνούς που μένουμε στη στάνη
    Και όλο κοντοστεκόμαστε στο χείλος της απάτης
    Μια δόση απ’ τα μελλούμενα ,μια γεύση της αγάπης……

    Σχόλιο από Nοσφερατος | 14/12/2009

  51. Άσε φίλε, προβοκάτορες φάγαμε πολλούς στη μάπα, στο πανεπιστήμιο, στο συνδικάτο, στο μεροκάματο, στο δρόμο.

    Όταν τα λες εσύ, το θεωρείς δικαίωμα. Όταν φθάνει στα όρια του ο άλλος και ξεσπά, τότε κρύβεσαι πίσω από λέξεις και αφορισμούς.
    Μπορεί ακόμα να την πατάμε από προβοκάτσιες, ως Πόντιοι αυθεντικοί που δεν αντέχουν την εξυπνακίστικη κοροϊδία των σαλονιών, αλλά ψάξε στον εαυτό σου και στη δική σου συμπεριφορά.
    Εγώ το παραδέχομαι οτι όταν μου την πέφτουν κάνω πάσο μία, δύο, τρεις, αλλά την τέταρτη ανταποδίδω στο δεκαπλάσιο.
    Σταμάτα λοιπόν τις προβοκάτσιες, σταμάτα να την πέφτεις σε όποιον γράφει κάτι που πιστεύεις οτι μπορείς να λοιδορήσεις και να του τη φέρεις ως μέγας σοφός, και θα δεις οτι όλα θα πάνε καλύτερα.
    Δεν πρόσβαλα κανέναν και πολύ περισσότερο τον Πετρόπουλο. Κι αν ήσουν μπροστά μου, θα σου εξηγούσα και θα καταλάβαινες οτι έχεις άδικο.
    Δε μπορείς να ξέρεις τι καπνό φουμάρει ο καθένας, τι και ποιόν γνωρίζει ή ΓΝΩΡΙΖΕ στη ζωή του!
    Άσε να ξέρουν και οι άλλοι κάτι. Δεν είσαι ο μόνος που ξέρεις να αποκρυπτογραφείς πνεύματα και προσφορές.
    Είπα και επαναλαμβάνω, ο Ηλίας ο Πετρόπουλος με το μέρος μου είναι σ’ αυτόν τον σκυλοκαυγά.
    Δε με νοιάζει αν δεν το καταλαβαίνεις.
    Ας μη με γουστάρεις. Ούτε εγώ σε γουστάρω.
    Εγώ γράφω με την ψυχή μου κι εσύ με τα βιβλία και τα τσιτάτα σου.
    Εξετάσεις έδωσα πολλές στη ζωή μου, πτυχία έχω, όχι κορνιζαρισμένα αλλά ενεργά.
    Εδώ μέσα ψυχοθεραπεία κάνουμε όλοι και τα χνώτα μας αλλάζουμε. Αν δε μας αρέσουν γυρνάμε πλευρά.
    Δεν ψάχνουμε λέξη – λέξη, φράση – φράση, πρόταση – πρόταση για να την πέσουμε στο σύντροφο.

    Κι άν παρατραβάμε το σχοινί, το πιάνουμε στην πρώτη δεύτερη καλοπροαίρετη παρατήρηση και κάνουμε τουμπεκί.

    Μόνο με σένα δεν πιάνει αυτό. Το παραξηλώνεις και είσαι άκρως εριστικός και υποτιμητικός.
    Ακόμα κι αν έχεις δίκιο, με τον τρόπο σου το χάνεις.

    Σε τόσα και τόσα ποστ έκανα υπομονή και δεν απαντούσα στις προκλήσεις σου, όπως είδα να κάνουν κι άλλοι.
    Ε, η υπομονή έχει και τα όριά της.
    Γράψε με στα κάκαλά σου και μην ασχολείσαι μαζί μου, να μην ασχοληθώ κι εγώ, να είμαστε όλοι ήσυχοι.
    Ακόμη και να θέλω, δεν ασχολούμαι με τα σχόλιά σου.
    Κάνε το ίδιο ρε φίλε. Μεγάλος άνθρωπος είσαι.
    Αλλιώς ας με αποβάλλουν απ’ το blog, τι να πω άλλο;
    Ας μείνεις εσύ με την κλειστή σου παρέα, να τους θυμίζεις ξανά μανά τις σοφίες που έγραψες στις Μεταμορφώσεις ΝΟ 1 και να αυτοϊκανοποιείσαι.

    Βέβαια, αφού αυτά τα βλέπω μόνο εγώ και το άδικο το έχω όλο εγώ, μάλλον είσαι κάποιος Θεός και μόνο εγώ ο καραγκιόζης δεν έχω δει το φως το αληθινό.

    Οκ, ας μείνω στο ποντιακό γινάτι μου, καταδικασμένος στην αιώνια άγνοια της υπέρλαμπρης προσωπικότητάς σου.

    Σχόλιο από Asarcikli | 14/12/2009

  52. Νοσφεράτε,

    Δύο τζαμπάζ’ σ’ έναν σκοινίν, κι’ χορεύνεν.

    Σφουγγάρι (που λέει κι ο Σαμαράς).

    Σχόλιο από Asarcikli | 15/12/2009

  53. Ας τελειώσει εδώ η σύγκρουση αυτή. Σφουγγάρι!

    Πλιιιιίζ;

    Ομέρ ο ειρηνοποιός

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 15/12/2009

  54. Ακου Asarcikli

    εκεινο που εγώ εμαθα στη ζωή μου ειναι
    τι οταν βλεπω εναν να πουλαει υπερβολική ΔΗΘΕΝ εθνικοφροσυνη να διακρινω εναν ….. (πχ, Χουντα )
    οταν βλεπω εναν να πουλαει υπερβολικο αντριλικι και να πεταει λασπη και Βρωμια με οτι δεν καταφερνει να αντιετωπισει με επχειρηματα με χαρακτηρισμους τυοπου »κακος πουστης κλπ ) να βλεπω την προβολή του δικου του ολοφανερου Απωθημένου..
    οταν βλεπω καποιον να ε πιδικνυει τα σναισθηματα του -λες κι εμεις δεν εχουμε – συναισθηματα … να κλαψουριζει οτι δηθε αυτος μλαει η γραφει με την ψυχή μου λες κιε εμις δεν εχουμε Ψυχή κι εχει μονο αυτος …
    καταλαβαινω οτι μαλλον δεν εχει συναισθηματα ..

    Τωρα λές οτι δηθεν δεν ασχολεισαι μαζί μου ..
    Εγωσε οσα σχολια σου βλεπω εδώ απο τον καιρό που τρυπωσες βλεω Βρωμερα φασιστικά υπννοουμενα για μενα…

    Βρωμερα και προφανως ΦΑΣΙΣΤΙΚΑ ..
    Και επισης
    λες οτι ο Πετροπουλος θα σε …ενεκρινε
    Προφανώς … Ειδικά αυτο το Βρωμερα απανθρωπο φασιστικο σχόλιο σου για τις σταχτες του ..
    Τωρα

    Φυσικά δεν προκειται να ξανασχοληθώ με ενα τοσο ολοφανερα Προβοκατορα που μας παριστανει και τον ..συνασθηματικό .. Και δεν ειναι αναγκη να φυγεις εσύ .
    Φευγω εγώ
    Οταν βλεπω να μπαινεις σ αυτό το Μπλογκ για να κανεις ανενοχλητος και μαλιστα με δηθεν αριστερο μανδυα την φασιστική σου προπαγανδα να αφηνεις αισρχα Βρωμερα Φασιστικά υποννοουμενα για οτι δεν ανεχεται η Φασιστικη ιδεολογια σου
    δεν προκειται να ξαναμπω

    Κρατειστε τον στο Μπλογκ σας Ποντιοι και Αριστεροι

    αρκετα .

    Σχόλιο από Nοσφερατος | 15/12/2009

  55. παντως σαν γλωσσα δεν χαθηκαν
    σ αυτο επεσε εξω

    Σχόλιο από samurai | 15/12/2009

  56. Και οι δυό είστε ακραίοι και λυπάμαι τους αριστεροπόντιους που τους φέρνεται σε τέοια θέση και τους βάζετε τέτοια διλήμματα.

    Σίγουρα το είπαμε όλοι απ’ την αρχή και κανείς δεν είπε κάτι το διαφορετικό, ότι το πρώτο χοντρό λάθος έγινε από τον Ασαρτσικλή. Στη συνέχεια, μετά την επίθεση που του έγινε προσπάθησε να τα μαζέψει. Μετά του βγήκε η υπερηφάνεια και στύλωσε τα πόδια του. Στη συνέχεια άρχισε ο Νοσφεράτος να ανακαλύπτει αληθινά η φανταστικά σημεία και να τα υπερτονίζει. Το τελευταίο σου σχόλιο Νοσφεράτε, παρότι συμφώνησα στην αρχή μαζί σου, είναι απαράδεκτο. Όποιον δεν γουστάρουμε και όποιον παραφέρεται δεν θα τον βγάλουμε και φασίστα. Ας κρατησουμε κάποιες εκφράσεις για τη στιγμή που θα χρειαστούν.

    Εντάξει, και οι δυο είστε μάγκες και αλάνια. Ο ένας είναι περισσότερο συντηρητικός κι ο άλλος πιο προοδευτικός. Εγώ όμως δε θα είμαι να δω την ολοκλήρωση της μάχης, θα έχω πάει σε κανα υπόνομο, όπου σίγουρα θα είναι καλύτερα. Θα μου πει ο Ομέρης τα νέα

    Σχόλιο από Ματσουκάτες | 15/12/2009

  57. Να και μια αφίσα για τα «ποντιακά» ανέκδοτα τον καιρό που ο Ηλίας Πετρόπουλος έγραφε το άρθρο του…κάπου στα Εξάρχεια…

    Αν και σε καλύτερη έκδοση, μας έπεσε λίγο μεγάλη…ο βιβλιοθηκάριος βλέπετε…

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 15/12/2009

  58. 26. Γραμματέας και Φαρισαίος «καθαρός», απίστευτα και απύθμενα κακός και βλάκας, υποκριτής «καθαρός».
    30. Υποκριτής και φτηνός τυμβωρύχος εθνολαϊκιστής.
    41. Αισχροπρεπής, ασχημονών έναντι νεκρών, υβριστής φασίστας, βρομερός συστηματικά προβοκάτωρ.
    42. Φασιστοειδές, λασπολόγος, πουστολόγος (!), με κρυφές ή φανερές επιθυμίες.
    43. Ιδέες (συν)ουσίας.
    47. Πρόστυχος, χυδαίος, βοθρολόγος, νεοφιλελεύθερος, φασίστας, απάνθρωπος.
    48. Φασιστο-αηδιαστικός βόθρος.
    50. Αηδιαστικός, παχύδερμο, Γραμματέας και Φαρισαίος υποκριτής και γελοίος.
    54. Κομπλεξικός, αναίσθητος, βρομερός, απάνθρωπος, φασίστας, προβοκάτορας.

    Ομέρ, για το σούπερ ντούπερ ούλτρα πρίμα γκουντ ψυχογράφημα του σχιζοφρενοειδούς εαυτού μου, θα πληρώσω έξτρα, ή αρκεί που έγινα πειραματόζωο ειδικευόμενου τρελογιατρού;

    Κι ακόμη μια απορία. Οι προηγούμενοι από μένα την έβγαλαν καθαρή ή τους τσάκισε το μάτι; :)

    Τελικά το σφουγγάρι ήταν της πλάκας, πλαστικό, δεν έκανε τίποτα.

    Σχόλιο από Asarcikli | 15/12/2009

  59. Για βάστα βρε Ματσουκάτη, τι πήγα να μαζέψω και που στύλωσα τα πόδια;
    Οκ, έγραψα κάτι που οι περισσότεροι, αν όχι όλοι, θεωρείτε λάθος. Ο πρώτος είμαι ή ο τελευταίος;
    Είναι αυτός λόγος για πολλοστή φορά να μου την πέφτει έτσι άγαρμπα ο συγκεκριμένος;
    Κουβέντα δε μπορούμε να κάνουμε δηλαδή;
    Δε μπορούμε να σεβαστούμε την άποψη του άλλου, όσο παρεξηγήσιμη κι αν είναι; Πρέπει να τον βρίσουμε;

    Ο συγκεκριμένος έχει πρόβλημα μαζί μου και το έχει δείξει από παλιά.
    Καλά κάνει. Αντέχω μέχρι ενός σημείου.
    Αν δεις και στο παρελθόν, συνήθως δεν απαντώ στις ειρωνίες και τις κακίες. Υπάρχουν και όρια όμως.
    Εξάλλου, δεν έχω μαλώσει με κανέναν άλλον εδώ μέσα, εκτός από το Γιάννη μια φορά, αλλά μέχρι ενός σημείου (και δεν ήταν τέτοιου είδους καβγάς).
    Ο συγκεκριμένος με πόσους και πόσες φορές έχει ξεπεράσει τα όρια; Εσείς οι παλαιότεροι το ξέρετε καλά. Ε, λοιπόν εγώ θα την πληρώσω τη νύφη;
    Όλοι εδώ γράφουν που και που τη μαλακία τους. Θα μας την πέφτει ο αυτόκλητος Χαλβατζής για να μας επαναφέρει στο σωστό δρόμο;

    Και για να κλείνω.
    Ο Ηλίας Πετρόπουλος ήταν μέγιστος και παραμένει αξεπέραστος.
    Για τους Πόντιους έκανε λάθος, ίσως γιατί τους αντιμετώπισε ως μειονότητα, όπως αυτές με τις οποίες κυρίως ασχολείτο.
    Του διέφυγε οτι σε σχέση με όλες τις άλλες ράτσες του Ελλαδιστάν, μάλλον είμαστε πλέον οι πολυπληθέστεροι, γι’ αυτό και σταματήσαμε να νιώθουμε μειονεκτικά για τις παραδόσεις και τα χούγια μας.
    Σηκώσαμε κεφάλι, γουστάρουμε τη γλώσσα μας, το αίμα μας και την καταγωγή μας.
    Βάζω και ένα στοίχημα. Καμία άλλη ράτσα σήμερα δεν έχει τόσα κέντρα με ζωντανή την παραδοσιακή της μουσική, όσα έχει η φάρα η ποντιακή.
    Yasasin arkadaslar.

    Σχόλιο από Asarcikli | 15/12/2009

  60. 11.Ο γνωστός και τελικά αφόρητα βαρετός Ηλίας Πετρόπουλος.
    —————————————–

    Τον διαβάζεις πρώτη φορά και λές: Ρε συ, αυτός είναι διάνοια. Που τα σκέφτεται, που τα ξέρει όλα αυτά, πως αποκρυπτογραφεί την αλήθεια και όλοι εμείς δεν το καταφέρνουμε;
    Ίδια περίπτωση με το Νακρατζά. Διαβάζεις αυτά που γράφει για τους Γκαγκαούζους, τους Βλάχους, τους Αρβανίτες κλπ και είναι τόσο αποστομωτικά που νιώθεις μαλάκας ανίδεος. Σου κοπανάει παραπομπές, βιβλιογραφία (ποιόν μου θυμίζει, ποιον μου θυμίζει), βαριέσαι να διαβάζεις κατεβατά, συνέχεια επαναφέρει παλιά του κείμενα ως μνημεία σοφίας (ποιον μου θυμίζει, ποιον μου θυμίζει), και μένεις με την εντύπωση οτι ξέρει τι λέει.
    Τα ίδια κάνει και ο ιός (ο γνωστός και ανεπανάληπτος), όλα τα ξέρει, όλα τα μαχαιρώνει, δώστου αποκαλύψεις και γνώσεις μοναδικές.
    Μια, δύο, τρεις, δεκατρείς, στο τέλος το πιάνεις το νόημα και τους γράφεις κανονικά.
    Δηλαδή τι μας λέει ο Πετρόπουλος; Έσβησαν τα ποντιακά; Δε γελάμε εμείς οι ίδιοι με τα ανέκδοτα; Εμείς οι ίδιοι δεν τα λέμε;
    Και που τα ξέρει αυτός τα περί πατριαρχικής αιμομιξίας των Αρβανιτών; Μετρούσε τις τρίχες; Ποιές είναι οι πηγές του, η βιβλιογραφία του ε; ε;
    Είπαμε καλός για μια δύο φορές, αλλά μέχρι εκεί.
    ————————————–

    Το βαρεθήκαμε το παραμύθι των ιδιαίτερων, που βρήκαν το κόλπο να ξεχωρίζουν.
    ————————–

    Γράφουν και λένε ό,τι πιο αντισυμβατικό και τραβηγμένο, για να τραβήξουν τα βλέματα και το θαυμασμό των νεοελλήνων κουλτούρα να φύγουμε.

    Κάτι σαν το Συνασπισμό δηλαδή. Για παιδάκια και για γκόμενες.
    ———————————

    Ας είναι γάργαρα τα σκατόνερα των παριζιάνικων υπονόμων.
    ——————————————————
    Εκεί που ζήτησε ο σοφός Ηλίας να σκορπίσουν τις στάχτες του, μετά την αποτέφρωσή του.

    Σχόλιο από Asarcikli | Δεκεμβρίου 13, 2009

    Και για να κλείνω.
    Ο Ηλίας Πετρόπουλος ήταν μέγιστος και παραμένει αξεπέραστος.
    ——————————————————–

    Για τους Πόντιους έκανε λάθος, ίσως γιατί τους αντιμετώπισε ως μειονότητα, όπως αυτές με τις οποίες κυρίως ασχολείτο.

    Σχόλιο από Asarcikli | Δεκεμβρίου 15, 2009

    Σχόλιο από επαναληψη | 15/12/2009

  61. σε ενα πραγμα συμφωνώ μαζί του .. Δεν στυλωσε τα ποδια ..
    Οματσουκατες εχει αδικο οταν μιλαει για περηφανεια..

    Αν ειχε την παραμικρη αισθηση περηφανειας δεν θα ονομαζε» μεγιστο και αξεπεραστο »
    οταν ειδε τις αντιδρασεις

    αυτον
    που μολις πριν ονομαζε » γνωστο και τελικά αφορητο »..’ιδια περιπτωση με τον ..Νακρατζα .. και ας ειναι ..γαργαρα τα νερα΄κλπ..

    Συνεπώς δεν ειναι αξιος ουτε για αντιπαλος.. Και το παιρνω πισω και το »φασιστας» ..

    Ειναι απλώς ενας που προσπαθει να προσαρμοστει στο περιβαλλον και στην αρχή προσπαθει να υποτιμησει τον Πετροπουλ παρομοιαζοντας τον με προσωπα μη αρεστα σε αυτο το Μπλογκ και οταν ειδε οτι δεν τον παιρνει

    αρχιζει τα ..» Ο Πετροπουλος ηταν ..μεγιστος » κλπ
    Γνωστή περιπτωση και συνηθισμένη…

    ουδεν προβλημα
    Απο τετοιους εχουμε μπολικους ..Ενας παραπάνω δεν τρεχει και τιποτε

    Σχόλιο από επαναληψη και ενα σχόλιο | 15/12/2009

  62. ας επαναλάβω κι εδώ το Λινκ ενος απο τα συγκλονιστικότερα ποιηματα που διαβασα

    τον τελευταιο καιρο για ενα απο τα αγαπημένα θεματα του Πετροπουλου…
    (που παντα εγραφε με συμπονοια και αγαπη για το Περιθωριο αυτου του κοσμου:

    http://ecstaticpoetrysemeli.blogspot.com/2008/09/blog-post.html

    Σχόλιο από επαναληψη | 15/12/2009

  63. Φυσικά δεν πειραζει που καποια μου σχόλια εξαφανιστηκαν ως δια μαγειας ..
    Μπορω να τα επαναλάβω …
    εξαλλου κια αυτο μια επαναληψη δεν ειναι;

    Σχόλιο από επαναληψη | 15/12/2009

  64. «Μόνο σ’ αυτούς χρωστά η μοίρα, μόνο αυτοί έχουν δίκιο να σιχτιρίζουν την κοινωνία.»

    Πόντιος είσαι είπαμε;

    Σχόλιο από Αντιπόντιος Ρατσισταράς | 15/12/2009

  65. O Petropoulos tha itan poli ikanopoiimenos ean mporouse na sas dei na skylokavgadizete. Me tin teleytaia paragrafo toy Asarcikli katalava ti ton peirakse stin analysi tou Petropoulou. To oti eide tin «pontiaki ratsa» isa ki omoia me tis alles ratses,»poutanes’, «poustides», «hasiklides».

    Asarcikli prota kai kyria i leksi «ratsa» prodidei! Diladi oi ratsistes ti parapano kanoun; Gia «ratsa» milane ki aytoi kai theoroun oti i «ratsa» tous einai kai i kalyteri.

    Oi Pontioi oloi den ehoun to idio aima (bliahhh!), oute kai einai idia ratsa, oute kai eimaste oi polyplithesteroi.

    Yparhoun ki alles «ratses» me perissotero plithos kai perissotera skylo-kentra diaskedasis.

    An pisteueis oti auta einai simantika, eisai makria nyktomenos.

    Yparhoun edo mesa kapoioi pou ta kseroun kalytera. Den ta grafoun kalytera autoi!

    Nosferatos, kane kratei. Se polla eisoun adikos.

    Σχόλιο από Ζ | 15/12/2009

  66. Παίδες,

    ας τελειώνουμε εδώ…

    Τα είπατε όλα, εκτονωθήκατε πλήρως.

    Οι υπόλοιποι, τόσο μυαλό για να καταλάβουμε, το έχουμε .

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 15/12/2009

  67. Με συγκινήσατε. Να ξέρατε τι μου θυμήσατε από το παλιό καλό πατριωτικό ΠΑΣΟΚ;

    Πάντως Asarcikli εμείς οι Κρητικοί είμαστε πολύ περισσότεροι από σας και έχουμε και πολύ περισσότερα κέντρα διασκέδασης. Και το ίδιο ισχύει και για τους Πελοποννήσιους. Να μη σου πω τι γίνεται με τους νησιώτες.

    Αν μου επιτρέπεις μια φιλική συμβουλή. Ο τρόπος αντίδρασής σου είναι κατ’ εξοχήν αντίδραση εθνικά μειονοτικού ή νέου πρόσφυγα, που προσπαθεί από κάπου να πιαστεί για να επιβιώσει. Από την ειρωνία, από το αρχαίο κάλος, από το μεγάλο πλήθος, από τα πολλά κέντρα διασκέδασης.

    Η αντίδραση που συνάντησες εδώ μέσα από όλους τους συμπόντιούς σου, οφείλεται στο ότι το μειονοτικό συναίσθημα δεν υπάρχει. Ότι αντίθετα υπάρχει η δυνατότητα ισότιμης συνομιλίας με τις άλλες ομάδες του πληθυσμού. Η ενασχόληση του Πετρόπουλου με τους Πόντιους δεν εκλαμβάνεται μειωτικά αλλά το αντίθετο. Και αυτό γιατί έχουν εξαλειφθεί τα συμπλέγματα που πιθανόν παλιότερα η ρατσιστική κοινωνία είχε καλλιεργήσει στους πρόσφυγες.

    Αυτό που έλκει εμένα που δεν έχω ποντιακή καταγωγή και παρακολουθώ τις συζητήσεις των αριστεροποντίων, είναι η έλλειψη τέτοιων κόμπλεξ, η ιδεολογική τόλμη, η απουσία ξύλινης γλώσσας και μια πρωτοτυπία που δεν τη συναντάς εύκολα στις μέρες μας.

    «Γκεγκε», που θα έλεγε ένας πατριαρχικός αιμομίχτης; ;)

    Σχόλιο από Ζωνιανίτης | 15/12/2009

  68. Nosferatos, kane kratei. Se polla eisoun adikos.

    Σχόλιο από Ζ | Δεκεμβρίου 15, 2009

    Ζ EXEIΣ ΔΙΚΙΟ
    ηΜΟΥΝ ΑΔΙΚΟς ΚΑΙ ΥΠΕΡΕΒΑΛΑ

    πραγματικά αναψα οταν ειδα εκεινο το αδιανοητο οχι μόνο για τον Πετροπουλο αλλά για καθε νεκρο με τα ..» γαργαρα σκατονερα’ Το ενιωσα σαν μαχαιριά σε οτι ειχα αγαπήσει στα Νιατα μου και θεωρώ ακομαιερό΄..
    Βεβαια αποδειχτηκε οτι εδωσα περισσοτερη σημασια απο οτι αξιζε το συγκεκριμμενο ατομο .

    και υπερεβαλλα .. ειδικά οταν τον ειπα Φασιστα

    Και οπως ειπα στο σχ 61 και επαναλαμβανω

    »το παιρνω πισω και το ”φασιστας” ..

    Ειναι απλώς ενας που προσπαθει να προσαρμοστει στο περιβαλλον και στην αρχή προσπαθει να υποτιμησει τον Πετροπουλο παρομοιαζοντας τον με προσωπα μη αρεστα σε αυτο το Μπλογκ και οταν ειδε οτι δεν τον παιρνει

    αρχιζει τα ..” Ο Πετροπουλος ηταν ..μεγιστος ” κλπ
    Γνωστή περιπτωση και συνηθισμένη…

    ουδεν προβλημα
    Απο τετοιους εχουμε μπολικους ..Ενας παραπάνω δεν τρεχει και τιποτε»

    ———————————–

    ομερ
    συνομιλώ χρόνια (απο το 2007) και σε σχεδόν καθημερινη βαση με τους Αριστεροποντιους και φυσικά εχω συνδεθει α συναισθημάτικά για να φυγω ετσι επειδή το θελουν καποιοι ..

    Απο την αλλη εχω κουραστει να αντιμετωπζω καθε τόσο αυτές τις συστηματικές προσπαθειες σπίλωσης απο διαφορους να με διωξουν από εδώ μεσα και να επιβαλλουν με το ετσι θελω καποιες ειδικά »αποψεις»..
    Λεω λοιπον να αποσυρθώ για καποιο διαστημα και να παρακολουθησω την εξελιξη αυτου του ακρως ενδιαφεροντος Μπλογκ απο καποια αποσταση…

    Αυτό δεν -θα πειτρεψω – να σημαινει οτι διακοπτω την διαδικυακή και οχι μόνο φιλια μαζί σας (με τον Μ-π , τον ξαδελφο , με σενα )

    Ισα Ισα … Με εδιαφερει

    παρα πολύ και η φιλια σας αλλά και η εξελιξη αυτου του Μπλογκ οπου εχουν γινε πρωτογνωρες πρσπαθειες διαλογου για την ελληνική Μπλογκοσφαια..

    Εξαλλου κι εσεις πολλές φορες εχετε αναγνωρισει οτι ενα μερος της επιτυχιας του Μπλογκ οφειλεται και στς δικές μου προσπαθειες …

    Απλώς -το επαναλαμβανω – εχω κουραστει απο τις συστηματικές και επαναλαμβανομενες προσπαθειες καποιων να με κανουν να σταματησ να γραφω εδώ και αλλου …

    Εις το επανιδειν λοιπόν ΚΑΙ ελπίζω σε καλυτερους καιρους
    Το Μπλογκ και τα ματια σας Π &Α.

    Σχόλιο από Nοσφερατος | 15/12/2009

  69. Νοσφεράτε, τι μπορώ να σου πω;

    Προσωπικά είνα τα συναισθήματα. Αλλά νομίζω ότι θα μπορούσες να έβλεπες τις διαφορετικές απόψεις και το διάλογο μαζί τους ως ένα μέσο άσκησης και να μην τις έπαιρνες τόσο κατάκαρδα.

    Ο Ζωνιανίτης εντόπισε σωστά το πρόβλημα. Και νομίζω ότι όλοι μας -τελικά- είμαστε τυχεροί που έχουμε τη δυνατότητα να συνδιαλεγόμαστε με πλουραλισμό. Αυτό το στοιχείο δεν ήταν αυτό που προκάλεσε την «εξελιξη αυτου του Μπλογκ οπου εχουν γινε πρωτογνωρες πρσπαθειες διαλογου για την ελληνική Μπλογκοσφαιρα» ;;;

    Μακάρι να το έβλεπες έτσι.

    Πάντως για σένα υπάρχει μια πρόσκληση-πρόκληση στο κείμενο για τα χριστούγεννα.

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 15/12/2009

  70. Kοιτα Ομερ δεν θελω να συνεχισω για΄να ασχοληθω επιτελους και με αλλα πραγματα

    Η αληθεια ειναι – και εχεις δικιο- οτι ορισμενες »διαφορετικές…. απόψεις » δεν μπορω να τις δώ ως αποψεις αλλά ως αυτό που πραγματικά ΕΙΝΑΙ..
    μακαρι να μπορουσα να τις δω ως » ένα μέσο άσκησης»

    Μακάρι να μπορουσα να αντεξω οτι βλεπω και ακουω γυρω μου – οτι απιστευτη και αδιανόητη ΒΕΒΗΛΩΣΗ -καθε μερα και παρουσιαζεται (οταν δεν τους παιρνει-οταν τους λεω Μωρε τι να αυτά που λές ..Δεν ντρεπεσαι λιγακι; )

    ως απλώς ..διαφορετική αποψη ….

    Ισως να φταιει ηλικια μου ,

    Ισως να φταιει οτι μεγαλωσα μεσα στην Χουντα ..

    Ειστε πολύ τυχεροι ολοι εσεις οι εστω και μια δεκαετια μικροτεροι Ομέρ ..

    ΕΜΕΙς ( οι καποιοι τελος παντως της δικής μου γενιας )

    ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ να ξεφυγουμε απο τα τραυματα μας¨:

    Ο Υπερεθνικισμός μας μυριζει Προδοσια ..

    Ο ΔΗΘΕΝ ΚΑΘΩΣΠΡΕΠΙΣΜΌς ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ »πΝΕΥΜΑ ΚΑΙ ηΘΙΚΉ » μας βρωμαει Υποκρισια …

    Καποτε θα εξηγησω γιατι ταραχτηκα και αντεδρασα ετσι με εκεινον τον Ακριτα

    οταν
    μου ανεφερε τον Υπουργο της Χουντας τον Θεοφυλακτο ΤΟΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ως αξιοπιστη πηγη..

    Εχει να κανει με μνημες Ομερ..

    Εχει να κανει με το οτι Πραγματικά εκανα ΕΜΕΤΟ πάνω στον φασιστα Δασκαλο επι χουντας οταν μ’ εβαζε – με την απειλη της βεργας – καθημερινά να απαγγελω -ξεροντας οτι ειμαι παιδί Ποντιου και Αριστερου-

    αποσπασματα απο την Πολιτική Αγωγή του Θεοφυλακτου’

    Δεν τοκανα επιτηδες ..

    Καθε μερα με σηκωνε στην ταξη με ενα σαρδονιαο Φασιστικό γελιο εμενα και δυο τρεις αλλους και μας…εξεταζε..

    Ωσπου την εφαγε την ΡΟΥΚΕΤΑ .. Τον ελουσα απο την κορφή ως τα Νυχια ..

    Οχι μια ρουκετα .. Δυο τρεις .. Εκανα ολον τον ΕΜΕΤΟ πάνω του…
    Φυσικά μετα ντρεπόμουνα ..

    Αλλα ξερεις κατι ..

    Μετα που εισεπραξε τον Εμετο μου ο φασιστας δεν με ξαναενοχλησε .. Ουτε καν τολμουσε να με κοιταξει ..Και ουτε ξαναπειραξε αλλο αριστερο παιδακι οπως το συνηθιζε μεχρι τοτε..

    Τελος πανων ..

    Αυτα στα λεω οχι για να με δικαιολογησεις αλλά για να προσπαθησεις λίγο να κατανοησεις ..

    πραγματι οταν βλεπω καποιες…»αποψεις» νιωθω ενστικτωδως εκεινη την ταση για ΕΜΕΤΟ..
    Τι να κανω ; Τι μπορω να κανω;

    Αυτο ειναι Μνημη Ομερ .. Βιωμενη Μνημη
    Μνημη του τι σημαινει Φασισμός…

    Γιαυτό και χωρις παρεξηγηση λεω να την κανω για λίγο ..

    Δεν θελω να κάνω εμετο εδώ μεσα βλεποντας π.χ το »γαργαρα σκατονερα » και τα ρεστα να παρουσιαζεται ως αποψη που πρεπει μαλιστα και να την δω ως ..ασκηση»

    Ευχαριστώ πολύ για την προσκληση ..

    Σας προσκαλώ κι εγω στην Σπηλια μου τα Χριστουγεννα (με μελομακαρονα κρασακι κιολα τα σχετικά)

    Χαιρετω ..

    Σχόλιο από Nοσφερατος | 15/12/2009

  71. Αχ αχ

    Πως καταφέρατε/με ένα εξαιρετικό κείμενο για τους πόντιους και όχι μόνο,
    ένα κείμενο που σε ανύποπτο χρόνο μιλά για τον ρατσισμό των «ποντιακών ανεκδότων» την στιγμή που ακόμη και πόντιοι δεν έχουν τολμήσει να αγγίξουν αυτό το θέμα (αν κάνω λάθος διορθώστε με)
    ένα κείμενο που μιλά για τον ρατσισμό που βίωσαν οι πόντιοι ως πρόσφυγες στην Ελλάδα,
    ένα κείμενο το μοναδικό ίσως μη πόντιου λαογράφου, διανοούμενου (βάλτε ότι θέλετε…) που βλέπει κατάματα το θέμα και μιλά με τέτοιο τρόπο

    να το μετατρέψουμε σε αφορμή για σκυλοκαυγά που λέει και ο vripolidis…..

    μυστήριο μιλετι μπρε…

    Σχόλιο από sarantamilakokkina | 15/12/2009

  72. Αν και το σχολιο το γραψα πριν τις εκατεροθεν εξηγησεις και σκευτομουν να το στειλω η οχι αλλα υπερισχυσε το συναισθημα

    Dilli kemiyi yok ama kemiyi kirar (Η γλώσσα κόκαλα δεν έχει και κόκαλα τσακίζει )

    Asarcikli και Νοσφεράτε παρακολουθώ την πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση σας για τον Πετρόπουλο ,έχω την αίσθηση όμως ότι και οι δυο το τραβάτε το σχοινί στα άκρα, οι εκφράσεις όπως αυτές που αναφέρονται στα σχόλια και των δυονών σας είναι ανεπίτρεπτες, για δυο ανθρώπους που αναζητούν και διαβάζουν, στην κοινωνία που ζούμε οι άνθρωποι που ασχολούνται με την ιστορία , τα βιβλία ,το περιθώριο, είναι πολύ λίγοι γι΄ αυτό χαμηλώστε τους τόνους .

    Νοσφεράτε είναι δικαίωμα του καθένα να διαφωνεί με τον όποιο συγγραφέα ενός βιβλίου, και να επιχειρηματολογεί για το αντίθετο δεν είναι λόγος όμως να καταφερόμαστε εναντίον του με τέτοιες εκφράσεις ,με επιχειρήματα αποδομησε τον, το τι είναι το καταλαβαίνουμε απ΄τα επιχειρήματα που παραθέτει Αsarcikli σε πολλά απ΄ όσα λες συμφωνώ μαζί σου ,αυτό δεν σημαίνει όμως ότι δεν πρέπει να δούμε το περιθώριο από άλλη μάτια και να αναζητήσουμε πως μεγάλα τμήματα της κοινωνίας περιθωριοποιούνται ,όλοι κρίνουμε και κρινόμαστε , και ο καθείς και τα όπλα του.

    Και όπως λένε και τα αδέλφια μας στην εκείθεν πλευρά του Αιγαίου tatli dil yilan deligiden cikarir .

    Σχόλιο από kiamul | 15/12/2009

  73. 18.ΔΕΝ περιφρόνησα ούτε πρόσωπο, ούτε στάχτες (αλίμονο σύντροφε!).
    Βέβαια, ο Πετρόπουλος έγραψε κάτι για τους Πόντιους, δεν ξέρω πόσα χρόνια πριν, δεν είχα υπόψη μου το κείμενο, αλλά μετά τίποτα; Δεν έχει πολλά χρόνια που πέθανε και τα φαινόμενα που περιγράφεις τα πρόλαβε. Επίσης πρόλαβε να δει οτι οι Πόντιοι διέψευσαν τις εκτιμήσεις του για το μέλλον. Επέλεξε να γράφει για τις πόρνες, τους χασικλήδες, τους κουνιστούς κλπ κλπ. Δικαίωμά του, καλά έκανε, γελούσα όταν τον διάβαζα, μάθαινα και πέντε δέκα πράγματα (αχρείαστα να είναι).

    21. δε μπορώ να καταλάβω γιατί πρέπει να κατανοήσω και να επικροτήσω (πολύ περισσότερο να συγκινηθώ), από τη, σεβαστή κατά τ’ άλλα, απόφαση κάποιου να σκορπιστούν οι στάχτες του στους υπονόμους.
    Η δική μου καταγωγή και οι πολιτισμικές μου καταβολές άλλα λένε για τις στάχτες, τους νεκρούς, τα οστά.
    Γιατί η εξαίρεση να θεωρείται διακεκριμένη πράξη; Σεβαστή, αλλά μη αποδεκτή.
    Τι παραπάνω να πει κάποιος που θεωρεί τον εαυτό του δημοκράτη; Δεν έβρισα, δεν πρόσβαλα, δεν αποδοκίμασα.
    Απλά δεν αποδέχομαι με κλειστά μάτια τα μοδάτα εξ Εσπερίας.

    23. Γνωρίζω απόλυτα το συμβολισμό της επιλογής του Πετρόπουλου. Είχε ταυτιστεί με το αγαπημένο του θέμα έρευνας, τη “σκοτεινή και βρόμικη πλευρά της ζωής” όπως σωστά λές, με τις καταστάσεις και τους ανθρώπους της. Γι’ αυτό και επέλεξε να μείνει μαζί τους για πάντα.
    Ζητώ συγνώμη από όποιον θεώρησε προσβλητικό το σχόλιό μου, αλλά δεν ήταν αυτή η πρόθεσή μου.
    Τα “σκατόνερα” δε μπορούν να είναι γάργαρα. Η ευχή για το αντίθετο, έχει να κάνει με την ίδια αντίθεση της ευχής για “ελαφρύ χώμα” που σκεπάζει κάποιον. Και στις δύο περιπτώσεις ξορκίζεις το αναπόφευκτο.
    Μπορεί να αποδοκιμάζετε τη χρήση της λέξης “σκατόνερα”. Έχοντας όμως υπόψη την αντισυμβατικότητα του Πετρόπουλου, απορώ για την αντίδραση σε παρόμοιου ύφους εκφράσεις.
    Νομίζω οτι ο ίδιος θα χαιρόταν με την ευχή για γάργαρα “σκατόνερα”. Αυτό θα σήμαινε πως οι στάχτες του, μαζί με τον κόσμο που ερεύνησε και αγάπησε, θα έβγαιναν επιτέλους από το τέλμα της κοινωνικής αδικίας, του αναχωρητισμού και της αδιέξοδης παρακμής.

    25. Το βούρκο δε θα τον ονομάσω όαση επειδή μου κάνει κλικ η βρόμα του.
    Ούτε θα τον αναδείξω ως αντίσταση στην πραγματική ζωή και τα προβλήματα της τεράστιας πλειοψηφίας.
    Μπορεί να μην είναι τόσο “ποιητικά” αυτά τα προβλήματα, αλλά για μένα είναι πιό σημαντικά από τα αντίστοιχα όσων, λίγων, επέλεξαν να ζουν στο βούρκο.
    Και μη μου πείτε οτι τους έριξε εκεί η κοινωνία, γιατί χιλιάδες άλλοι, από το να πλατσουρίζουν και να κλαίνε τη μοίρα τους στα σκατόνερα (βρίζοντας την πουτάνα κοινωνία), προτίμησαν να πολεμήσουν, να ματώσουν και να δικαιωθούν.

    33. Σύντροφοι, το περιθώριο σχεδόν πάντα είναι επιλογή.
    Και όσοι έχουν κάκαλα, την επιλογή τους την υπερασπίζονται, δε μυξοκλαίνε.
    Αυτό το ήξερε καλά ο Πετρόπουλος, γι΄αυτό και έδινε ιδιαίτερη σημασία σε μπεσαλίδικες συμπεριφορές των περιθωριακών (θεωρώντας απόλυτα αυθεντικούς όσους υπερασπίζονταν το δικαίωμα στη διαφορετικότητα και “δήθεν” όσους κλαίγονταν για την “κατάντιά” τους).
    Καλή η συμπόνοια, καλύτερος όμως ο έμπρακτος κοινωνικός αγώνας για ανατροπή των κατεστημένων δομών που δημιουργούν τέτοιες κοινωνικές ομάδες.

    36. Καμία αμφισβήτηση για το έργο, την αυθεντικότητα και τα κίνητρα του Ηλία Πετρόπουλου.
    Μέγιστος, γι’ αυτό και ξεχώρισε, γι’ αυτό συγκινεί μέχρι σήμερα πολλούς.
    Του βγάζω το καπέλο για τη στάση ζωής που κράτησε μέχρι τέλους και για την τελευταία του επιθυμία, που μ’ αυτή θέλησε να υπογραμμίσει την αδούλωτη και ανυποχώρητη στάση ζωής.
    Κι όμως, έχω δικαίωμα να διαφωνώ με τις προτεραιότητες που έβαλε στη ζωή του.

    51. Εδώ μέσα ψυχοθεραπεία κάνουμε όλοι και τα χνώτα μας αλλάζουμε. Αν δε μας αρέσουν γυρνάμε πλευρά.
    Δεν ψάχνουμε λέξη – λέξη, φράση – φράση, πρόταση – πρόταση για να την πέσουμε στο σύντροφο.
    Κι άν παρατραβάμε το σχοινί, το πιάνουμε στην πρώτη δεύτερη καλοπροαίρετη παρατήρηση και κάνουμε τουμπεκί.

    59. Οκ, έγραψα κάτι που οι περισσότεροι, αν όχι όλοι, θεωρείτε λάθος. Ο πρώτος είμαι ή ο τελευταίος;
    Είναι αυτός λόγος για πολλοστή φορά να μου την πέφτει έτσι άγαρμπα ο συγκεκριμένος;
    Κουβέντα δε μπορούμε να κάνουμε δηλαδή;
    Δε μπορούμε να σεβαστούμε την άποψη του άλλου, όσο παρεξηγήσιμη κι αν είναι; Πρέπει να τον βρίσουμε;
    Για τους Πόντιους έκανε λάθος, ίσως γιατί τους αντιμετώπισε ως μειονότητα, όπως αυτές με τις οποίες κυρίως ασχολείτο.
    Του διέφυγε οτι σε σχέση με όλες τις άλλες ράτσες του Ελλαδιστάν, μάλλον είμαστε πλέον οι πολυπληθέστεροι, γι’ αυτό και σταματήσαμε να νιώθουμε μειονεκτικά για τις παραδόσεις και τα χούγια μας.
    Σηκώσαμε κεφάλι, γουστάρουμε τη γλώσσα μας, το αίμα μας και την καταγωγή μας.

    Εγώ το ξαναείπα, πολύ πιο πάνω και ο Ομέρ συμφώνησε: Σφουγγάρι! Τελικά τι να κάνω; Virtual χαρακίρι μέσα στο ποστ;

    Σχόλιο από Asarcikli | 15/12/2009

  74. Δεν χρειαζεται χαρακιρι και τετοιες πομπωδεις χειρονομιες ..

    Μια συγνωμη θα αρκουσε .. .Για αυτο που ειπες… Για τα σκατονερα

    μια συγνωμη

    Προς τις ιδιες τις σταχτες ,προς στην γυναικα του που τς σκορπισε (δεν εχει σημασια αν βλεπει τι γραφεις,αν ζει η οτι αλλο) στη μνημη του.
    Θα αρκουσε..

    Μια απλή συγνωμη και οχι να προσπαθεις να διακιολογηθεις .. Μια ειλικρινής συγνωμη και Που θαδειχνε και Θαρρος και ψυχή…

    Αλλά δυστυχώς εισαι ετοιμος να πεις οτιδηποτε που τα κανει χειροτερα εκτος απο αυτό

    τελος παντων ..

    Οπως και ναχει τελειωσε.

    Παμε παρακατω

    Σχόλιο από luciferidis | 15/12/2009

  75. Άστο βρε asarcikli, άστο
    ο καθένας διαβασε , είδε, έβγαλε συμπεράσματα…
    Δεν χρειάζεται στο ίδιο στυλ να συνεχίσει η κουβέντα

    Επέτρεψέ μου μόνο ένα να σου πω:

    Μην περιμένεις κανείς να εκλάβει το:
    «Ας είναι γάργαρα τα σκατόνερα των παριζιάνικων υπονόμων»
    ως
    «ας είναι ελαφρύ το χώμα»

    Σχόλιο από sarantamilakokkina | 15/12/2009

  76. Στο ίδιο στυλ συνεχίζεται το σίριαλ.
    Υπενθυμίζω οτι ήδη από το σχόλιο 23, ο Ομέρ έβαλε με bold την εξής φράση μου:
    «Ζητώ συγνώμη από όποιον θεώρησε προσβλητικό το σχόλιό μου, αλλά δεν ήταν αυτή η πρόθεσή μου».

    Παρά ταύτα το ξέσκισμα συνεχίστηκε. Αντί να σταθούμε στην ουσία όσων γράφει ο Πετρόπουλος, επίκεντρο του ποστ έγινε κάτι που έγραψα εγώ. Μεγάλη τιμή μου κάνατε, αλλά δεν την αξίζω. Έχω δικαίωμα στο λάθος και κάκαλα να το παραδεχθώ!

    Ποιός όμως μπορεί να αντέξει ένα συνεχόμενο δημόσιο μαστίγωμα, από έναν ανώνυμο δήμιο που βρήκε ευκαιρία να σε ξεσκίσει για μία λέξη. Για μια λέξη!
    Όποια κι αν είναι αυτή η λέξη και όσο κι αν ενόχλησε κάποιους συμμετέχοντες σ’ αυτό το δημοκρατικό ιδεολογικό συμπόσιο.

    Αν και το παρελθόν απέδειξε οτι κάνω λάθος, ελπίζω να μη βρεθεί άλλος στη δική μου θέση, να προσπαθεί να εξηγήσει, δικαιολογήσει, απολογηθεί, για κάθε λέξη, κάθε φράση, κάθε πρόταση.
    Ελπίζω να ικανοποιήθηκε ο αυτουργός της αυτοσχέδιας αρένας. Να πάρει σειρά ο επόμενος.

    Σχόλιο από Asarcikli | 15/12/2009

  77. καλά μην κανεις ετσι … ενταξει.

    Παει τελειωσε ειπαμε. Παμε παρακατω

    αιντε να ξεκολησουμε και μεις απο δω περα…Αρκετα ασχοληθηκαμε…

    Σχόλιο από luciferidis | 15/12/2009

  78. Ήταν μια ενδιαφέρουσα αντιπαράθεση. Ο Μ-π μου είπε ότι θεωρεί το διάλογο αυτό ως μια από τις πλέον ενδιαφέρουσες στιγμές του μπλογκ μας. Και όπως είναι γνωστό τοις πάσι, τον Μ-π εγώ τον σέβομαι!

    Τώρα το γιατί θεωρεί αυτόν τον διάλογο έτσι, ρωτήστε τον ίδιο. Για μένα ήταν σκέτο βασανιστήριο.

    Ομέρ ανακουφισμένος

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | 15/12/2009

  79. τελικα Ομερ εισαι πολύ ευαισθητος τυπος…

    Σχόλιο από luciferidis | 15/12/2009

  80. »Ο Μ-π μου είπε ότι θεωρεί το διάλογο αυτό ως μια από τις πλέον ενδιαφέρουσες στιγμές του μπλογκ μας.»

    παντως περαν πλακας

    και αν το δει κανεις καπως αποστασιοποιημένα ..

    εδώ μεσα υπάρχει θησαυρος…
    ιδιως στα σχολια..
    και ιδιως στα του Asarcikli |
    Θα μπορουσε καποιος- λεω -Να δει Τις

    »Μεταμορφωσεις της Ποντιακής ταυτοτητας»’ ..
    Απο τον Πετροπουλο στον Asarcikli |

    Ασε να περασει καποιο διαστημα να καταλαγιασουνε τα πάθη και τα ξαναλέμε …

    Σχόλιο από luciferidis | 15/12/2009

  81. […] υπό τον μειωτικό όρο “Ρωσοπόντιοι”. Ο Ηλίας Πετρόπουλος είχε ήδη περιγράψει από χρόνια την ελλαδική […]

    Πίνγκμπακ από Περί “ρωσοποντίων”, “νεγροαμερικάνων” και λοιπών υποτιμητικών… « Und ich dachte immer | 24/01/2011

  82. Ο ρατσισμός με τα αντι-ποντιακά ανέκδοτα καλά κρατεί.

    Ένα τέτοιο αναρτήθηκε σήμερα στο σάιτ : http://www.e-jokes.gr/

    Επίσης διαθέτει μια ολόκληρη κατηγορία με αντι-ποντιακά ανέκδοτα: http://www.e-jokes.gr/index.php?sbcat_id=30

    Εγώ έστειλα στο διαχειριστή το παρακάτω μήνυμα:

    «Δεν θα ήταν καλό να σταματήσετε να ναπαράγετε τα ρατσιστικά αντι-ποντιακά ανέκδοτα, να καλλιεργείται το στερεότυπο και να διαμορφώνεται ένα αρνητικό κλίμα -τραγικό για τα μικρά παιδιά- γελοιοποίησης μιας πληθυσμιακής ομάδας;

    Θα ήθελα να σας υποδείξω ένα σημαντικό άρθρο για το ζήτημα αυτό, γραμμένο από το μεγάλο λαογράφο μας Ηλία Πετρόπουλο:

    http://pontosandaristera.wordpress.com/2009/12/12/27-4-2009-2/«

    Κάντε το και εσείς για να καταλάβουν ότι υπάρχει κοινωνική δυσαρέσκεια.

    Και πιέστε τις ομοσπονδίες σας να δράσουν με κάθε τρόπο για να σταματήσει το φαινόμενο της γελοιοποίησης των Ποντίων.

    Σχόλιο από Ανδρέας Ζ. | 10/09/2011

  83. […] κατά τις προηγούμενες δεκαετίες μέσα από τη γενικευμένη γελοιοποίησή τους.  Με την έλευση των νέων προσφύγων από την πρώην […]

    Πίνγκμπακ από -”Πόντος” σημαίνει άρνηση του ρατσισμού και του εθνικισμού… « Πόντος και Αριστερά | 26/04/2014


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

WordPress.com Logo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Log Out / Αλλαγή )

Twitter picture

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Log Out / Αλλαγή )

Facebook photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Log Out / Αλλαγή )

Google+ photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Log Out / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 159 other followers

%d bloggers like this: